Ελληνικός Οργανισμός Σάτυα Σάι
Ζώνη 6, Νότια Ευρώπη, Περιοχή 6.2

Σκέψεις για την ημέρα

Όπως αναγράφονται καθημερινά στον πίνακα του Πρασάντι Νίλαγιαμ

Αύγουστος 2016

31 Αυγούστου

Δεν αρκεί το να ισχυρίζεστε ότι είσαστε πιστοί του Θεού. Ο ίδιος ο Θεός πρέπει να σας αναγνωρίζει ως πιστούς Του – μόνο τότε η αφοσίωση και η πίστη σας αποκτούν αξία. Η Μπαγκαβάτα και άλλα ιερά κείμενα δείχνουν με ποιο τρόπο οποιοσδήποτε άνθρωπος που επιθυμεί να είναι πιστός του Θεού, μπορεί να ζήσει μία ζωή αφοσίωσης και πίστης. Κανένας άνθρωπος δεν πρέπει να αισθάνεται ότι είναι υπεράνω των δυνατοτήτων του το να παραδώσει τον εαυτό του και τη ζωή του ολοκληρωτικά στον Θεό. Εάν έχει ακλόνητη αποφασιστικότητα, μπορεί να το επιτύχει. Οι Γραφές μας διδάσκουν ότι η Θεϊκή Σοφία μπορεί ν’ αποκτηθεί μόνο με ειλικρινή και σοβαρή προσπάθεια. Δυστυχώς όμως, σήμερα ολόκληρος ο κόσμος πάσχει από την επιδημία του εγωισμού. Στην πραγματικότητα, αυτού του είδους η έπαρση και η υπεροψία δεν έχουν απολύτως καμία βάση – έχουν γεννηθεί από την πνευματική άγνοια. Γι’ αυτόν τον λόγο πρέπει να τις εξαλείψετε ολότελα. Αν ο καθένας σας συνειδητοποιήσει ότι αυτό το σώμα τού έχει δωρηθεί από τον Θεό για να επιδιώκει την Αρετή και Δικαιοσύνη και πράττει πάντοτε επάνω σ’ αυτή τη βάση, είναι απολύτως βέβαιο ότι θα φθάσει στον Θεό.

Μπάμπα, Ομιλία που δόθηκε στις 21 Φεβρουαρίου 1992.


30 Αυγούστου

Κάποτε ο Κρίσνα προσποιήθηκε ότι υπέφερε από έναν δυνατό πονοκέφαλο, η μόνη θεραπεία για τον οποίο ήταν να του αλείψουν το κεφάλι με χώμα από τα πόδια ενός πιστού του. Ο σοφός Νάραντα λοιπόν προσπάθησε να μαζέψει χώμα από τα πόδια της Σάτυαμπάμμα, της Ρουκμίνι και άλλων ατόμων που θεωρούσε μεγάλους πιστούς του Κρίσνα. Ωστόσο, όλα αυτά τα άτομα αρνήθηκαν να δώσουν χώμα από τα πόδια τους, διότι – με τη δική τους λογική – το θεωρούσαν αμάρτημα να προσφέρουν το χώμα από τα πόδια τους για να τοποθετηθεί στο κεφάλι του Κυρίου. Τελικά ο Νάραντα κατέφυγε στις βοσκοπούλες, οι οποίες δίχως τον παραμικρό δισταγμό προσέφεραν το χώμα από τα πόδια τους, εφόσον ο Κύριος είχε πει ότι αυτό θα τον ανακούφιζε, δίχως ούτε για μια στιγμή  να συλλογιστούν τις συνέπειες που αυτό τυχόν θα είχε για τον εαυτό τους. Οι βοσκοπούλες δεν ενδιαφέρθηκαν να ερευνήσουν αν ήταν σωστό ή λάθος για τις ίδιες το να προσφέρουν χώμα από τα πόδια τους – το μόνο που τις ενδιέφερε ήταν να προσφέρουν ανακούφιση στον Κύριό τους με οιονδήποτε τρόπο. Αυτό ήταν το πνεύμα της ενότητας με τον Θεό με το οποίο προσέφεραν  το χώμα από τα πόδια τους. Και την ίδια εκείνη στιγμή ο μεν πόνος του Κρίσνα εξαφανίστηκε, ο δε σοφός Νάραντα πήρε ένα πολύτιμο μάθημα για την αγνή και ανιδιοτελή αφοσίωση!

Μπάμπα, Ομιλία που δόθηκε στις 21 Αυγούστου 1992, Ημέρα του εορτασμού των Γενεθλίων του Σρι Κρίσνα. 


29 Αυγούστου

Ίσως νομίζετε ότι η αγάπη που νιώθετε μέσα σας και η Θεία Αγάπη που εκπροσωπεί ο Θεός είναι ένα και το αυτό. Μεταξύ τους όμως υπάρχει η εξής διαφορά: η Αγάπη του Θεού είναι ολοκληρωτικά ανιδιοτελής, απόλυτα αγνή, αιώνια και άσπιλη. Οι περισσότεροι άνθρωποι επιζητούν πράγματα στον κόσμο, συμπεριλαμβανομένου και του Θεού, μόνο για εγωιστικούς και ιδιοτελείς λόγους. Η ανθρώπινη αγάπη είναι εγωκεντρική και κηλιδωμένη. Μία τέτοια εγωιστική αγάπη δεν μπορεί να συγχωνευθεί με την Αγάπη του Θεού. Μόνον όταν είστε απαλλαγμένοι από τον εγωισμό, την υπεροψία, το μίσος και τον φθόνο, ο Θεός θα κατοικήσει μέσα σας. Δίχως αυταπάρνηση, αν ο άνθρωπος είναι βυθισμένος στις εγκόσμιες απολαύσεις και ζει μία ζωή μέσα στα εγκόσμια και μόνο, όλη η αφοσίωσή του είναι εγωιστική, τεχνητή, είναι ένα είδος αυταπάτης – δεν θα τον οδηγήσει στον Θεό. Τον Θεό δεν μπορεί κανείς να Τον αποκτήσει τόσο εύκολα. Η καρδιά σας έχει μόνο μία θέση, έχει χώρο μόνο για ένα άτομο. Αν λοιπόν εγκαταστήσετε σ’ αυτή τη θέση τις εγκόσμιες επιθυμίες, πώς μπορείτε να προσδοκάτε ότι θα έρθει ο Θεός να καθίσει σ’ αυτήν; Ο Θεός θα καθίσει στη θέση αυτή μόνον όταν την εκκενώσετε απ’ όλα τα άλλα πράγματα.

- Μπάμπα, Ομιλία που δόθηκε στις 21 Αυγούστου 1992, Ημέρα του εορτασμού των Γενεθλίων του Σρι Κρίσνα. 


28 Αυγούστου

Οι άνθρωποι σήμερα είναι ολότελα βυθισμένοι στα εγκόσμια ενδιαφέροντα και απασχολήσεις και δεν αφιερώνουν την παραμικρή προσοχή στην πνευματική αναζήτηση. Είναι αλήθεια ότι ο άνθρωπος δεν μπορεί να εγκαταλείψει τελείως την εγκόσμια ζωή και τα καθήκοντά της, αλλά μπορεί να εξαγιάζει όλες τις πράξεις που έχουν σχέση μ’ αυτά, εκπληρώνοντάς τα με πνεύμα αφιέρωσής τους στον Θεό. Για να εξυψωθεί ο άνθρωπος από την ανθρώπινη κατάσταση στην Θεϊκή, το μόνο μέσο είναι η Αγάπη. Από το έπος Μάχαμπάρατα πάρτε το παράδειγμα της τύχης αφενός του Κάρνα, αφετέρου του Αρτζούνα, παράδειγμα που μας διδάσκει τη διαφορά μεταξύ ενός ανθρώπου που δεν έχει τη χάρη του Θεού και ενός άλλου που έχει το δώρο της Θείας Χάρης. Ενώ ο Κάρνα που ήταν σύμμαχος των κακών Καουράβας, παρ’ όλα τα πολλά ταλέντα του είχε τραγικό τέλος, ο Αρτζούνα που ήταν ένας ακλόνητος πιστός του Θεού, έλαβε την ευλογία της νίκης. Άπειρα ινδικά ιερά κείμενα μας δίνουν γλαφυρά παραδείγματα του πώς η χάρη του Θεού έχει την δύναμη να μετατρέπει τον άνθρωπο και να τον εξυψώνει  από την ανθρώπινη κατάσταση στην Θεϊκή.

-        Μπάμπα, Ομιλία που δόθηκε στις 21 Αυγούστου 1992, Ημέρα του εορτασμού των Γενεθλίων του Σρι Κρίσνα. 


27 Αυγούστου

Η Αγάπη (Πρέμα) είναι σαν ένα άκρως πολύτιμο διαμάντι. Είναι κάτι το ξένο για τους εγωιστές, τους υπερόπτες ή τους μεγαλομανείς. Οπότε, πού μπορεί να βρεθεί αυτή η αγάπη; Αυτό το πολύτιμο διαμάντι μπορεί να βρεθεί μόνο στο βασίλειο της Αγάπης, στην οδό Αγάπης, στο κατάστημα Αγάπη. Μπορεί ν’ αποκτηθεί μόνο μέσω μιας καρδιάς γεμάτης αγάπη. Ίσως ρωτήσετε: «Μα δεν είναι ολόκληρος ο κόσμος διαποτισμένος με Αγάπη; Αν ναι, τότε γιατί η Αγάπη δεν βρίσκεται εύκολα παντού;» Η αγάπη με την οποία θεωρείτε ότι είναι γεμάτος ο κόσμος, δεν είναι πραγματική αγάπη. Η Αγάπη δεν μπορεί να είναι συνδεδεμένη με το σώμα, τις αισθήσεις, τον νου και την διάνοια. Οτιδήποτε συνδεδεμένο με τα παραπάνω είναι μόνο προσκόλληση (Ανουράγκα). Μόνο η πνευματική ζωή είναι μία ζωή γεμάτη Αγάπη. Γι’ αυτό, να ζείτε μία πνευματική ζωή, όχι μία ζωή δεσμευμένη από το σώμα, τον νου, τις αισθήσεις και την διάνοια. Μία ζωή προσκολλημένη στο σώμα, τις αισθήσεις, τον νου και τη διάνοια ποτέ δεν μπορεί να είναι απαλλαγμένη από τον εγωισμό, την υπεροψία και την επιδειξιμανία.

- Μπάμπα, Ομιλία που δόθηκε στις 21 Αυγούστου 1992.


26 Αυγούστου

Ενστερνιστείτε το γεγονός ότι η απαγγελία και υμνωδία του ονόματος του Θεού είναι κάτι το ύψιστα ιερό και αποτελεσματικό: εξουδετερώνει τα μη αγνά στοιχεία μέσα στον άνθρωπο και προάγει τις καλές και αγιασμένες σκέψεις του. Όταν η καρδιά σας είναι γεμάτη αλήθεια και αγάπη, θα γεννώνται μέσα  σας μόνο θετικές σκέψεις. Δεν έχει νόημα το να απαγγέλλετε το όνομα του Κρίσνα ή του Ράμα απλώς μία φορά τον χρόνο – πόσο συχνά τρώτε για να θρέψετε το σώμα σας; Δεν έχει και ο νους σας ανάγκη να τον τρέφετε εξίσου τακτικά; Το να τρέφετε το στομάχι και ν’ αφήνετε τον νου να λιμοκτονεί είναι σαν να στολίζετε το άρμα και ν’ αφήνετε το άλογο πεινασμένο! Για να μπορεί το άρμα του σώματος να κινείται, πρέπει να τρέφετε το άλογο που λέγεται νους. Ενώ δε το σώμα μπορείτε να το τρέφετε με αναρίθμητους τρόπους, τον νου πρέπει να τον τρέφετε με μοναχικότητα. Να υμνείτε και να δοξολογείτε το όνομα του Κυρίου ακατάπαυστα και σιωπηλά μέσα σας. Όταν κατέχετε αυτό το πολύτιμο στοιχείο σοφίας, δεν πρέπει να το αξιοποιείτε πλήρως φροντίζοντας να βρίσκετε χρόνο για αγιασμένες σκέψεις του Κυρίου του Θεού;

- Μπάμπα, Ομιλία που δόθηκε στις 26 Φεβρουαρίου 1998


25 Αυγούστου

Ενσαρκώσεις της Θεϊκής Αγάπης! Να καλλιεργείτε την αγάπη και να την εκδηλώνετε σε όλες σας τις σκέψεις, τα λόγια και τις πράξεις σας, για να βιώσετε τη θεία ευδαιμονία. Όταν είστε γεμάτοι Θεία Αγάπη, θα λησμονείτε όλους σας τους πόνους, τις δυστυχίες και τα βάσανα. Η έλευση των Αβατάρ από εποχή σε εποχή γίνεται ακριβώς για να προάγουν τη Θεϊκή Αγάπη ανάμεσα στους ανθρώπους. Αυτή η ανιδιοτελής αγάπη είναι η πεμπτουσία της ύπαρξης του Κρίσνα. Μολονότι ο Θεός ενυπάρχει σε κάθε άνθρωπο, η Παρουσία Του μέσα του παραμένει σε λανθάνουσα κατάσταση, σαν το λάδι μέσα στον σπόρο του σουσαμιού. Για να εκδηλώσετε το Θείο μέσα σας, πρέπει να περάσετε από δοκιμασίες και αντιξοότητες. Η αγάπη σας για τον Θεό πρέπει να μεγαλώνει σαν αποτέλεσμα τέτοιων βιωματικών εμπειριών δοκιμασίας. Ακριβώς όπως ο χρυσός γίνεται λαμπρότερος όσο περισσότερο τον θερμαίνουμε μέσα στην κάμινο, έτσι και η αφοσίωσή σας στον Θεό: πρέπει να υποβάλλεται σε μία διαρκή εξαγνιστική διαδικασία. Να καλλιεργείτε καλές συναναστροφές, με άτομα γεμάτα Θεϊκή Αγάπη. Να αξιοποιείτε αυτές τις συναναστροφές για να απαλλαγείτε από τα ζωώδη ένστικτά σας και να προοδεύσετε πνευματικά, εξυψωνόμενοι από το ανθρώπινο επίπεδο στο θεϊκό.

- Μπάμπα, Ομιλία που δόθηκε στις 21 Αυγούστου 1992.


24 Αυγούστου

Αυτό είναι όντως τραγικό: όταν λέγονται καλά και θετικά πράγματα, σας είναι δύσκολο να συγκεντρωθείτε και να τους δώσετε τη δέουσα προσοχή. Όταν όμως αναφέρονται ποταπά και ασήμαντα θέματα που παρασύρουν τον νου σας, τα αυτιά σας είναι τεντωμένα! Να είστε κυρίαρχοι της συμπεριφοράς σας, να μην παρασύρεστε από την παρόρμηση της στιγμής – πάντα να συνειδητοποιείτε τι είναι καλό για σας και τι όχι. Να εκπληρώνετε τα καθημερινά σας καθήκοντα έτσι ώστε ούτε να κάνετε άλλους να υποφέρουν, ούτε να υποφέρετε σεις οι ίδιοι – αυτό είναι το σημάδι του ευφυούς έξυπνου τρόπου ζωής. Μην επιτρέπετε να σας κυριεύουν κρίσεις θυμού, ή θλίψης, αλλά ούτε και φάσεις ενθουσιασμού, ή πάλι απελπισίας. Η σύγχυση που βιώνετε τώρα ήταν αποτέλεσμα σκοτεινής και νωθρής (ταμασικής), αλλά και υπερδραστήριας και επιθετικής (ρατζασικής) ιδιοσυγκρασίας. Εκπαιδεύστε τα αυτιά σας στο ν’ ακούν με ηρεμία θετικά και καλά πράγματα και διατηρείτε τη γαλήνη σας. Να είστε πάντα γαλήνιοι, ατάραχοι και ισορροπημένοι (σαττβικοί). Όσο περισσότερο καλλιεργείτε και αναπτύσσετε τη φιλανθρωπία σας προς όλα τα πλάσματα, τη μετάνοια για τα σφάλματά σας, καθώς και τον φόβο της αδικίας και το δέος απέναντι στον Θεό, τόσο στερεότερα θα είστε εδραιωμένοι στην εσωτερική ειρήνη.

Μπάμπα, Ομιλία που δόθηκε στις 27 Φεβρουαρίου 1961.


23 Αυγούστου

Τι ακριβώς σημαίνει το όνομα «Σάι Μπάμπα»; «Σάι» σημαίνει αφενός «χίλιοι λωτοί (sahasrapadma)» και αφετέρου «πραγμάτωση, άμεση βιωματική εμπειρία του Θεού (sakshatkara)», «Αϊ» σημαίνει «μητέρα» και «Μπάμπα» σημαίνει «πατέρας». Επομένως, «Σάι Μπάμπα» σημαίνει «εκείνος που είναι ο πατέρας και η μητέρα σας, καθώς και ο στόχος όλων των πνευματικών προσπαθειών: η τους πάντες συμπονούσα Μητέρα, ο πάνσοφος Πατέρας και ο Στόχος όλων των πνευματικών προσπαθειών». Ο Σάι Μπάμπα σαν Ενσάρκωση του Θείου είναι πέραν και υπεράνω ακόμα και της οξύτερης διάνοιας, του ευφυέστερου νου. Ακόμη και οι επτά μεγάλοι σοφοί, οι ‘ρίσις’, δεν κατόρθωσαν να συλλάβουν το μεγαλείο του Θείου. Επομένως, μην προσπαθείτε να διεισδύσετε στην ύπαρξή μου. Αναπτύξτε ακλόνητη πίστη  και ανιδιοτελή αγάπη και αντλήστε θεία ευδαιμονία – αυτό είναι το μέγιστο που μπορείτε να κάνετε, το οποίο θα σας αποφέρει και τη μέγιστη ωφέλεια. Μην τρέχετε πίσω από κάθε δήθεν πνευματικό δάσκαλο που απλώς επαναλαμβάνει φλύαρα όσα έχει διαβάσει από βιβλία και φορά τον χιτώνα του μοναχού. Πρώτα να εξετάζετε αυτά τα άτομα, και μετά να τα θαυμάζετε. Να εξετάζετε την καθημερινή τους συμπεριφορά, τα κίνητρά τους, τις αντιλήψεις και τη νοοτροπία τους και την αρμονία μεταξύ των λόγων και των έργων τους. 

-        Μπάμπα, Ομιλία που δόθηκε στις 26 Φεβρουαρίου 1961.


22 Αυγούστου

Ίσως μ’ έχετε ήδη ακούσει πολλές φορές να σας μιλώ για την πνευματική άσκηση της επανάληψης του ονόματος του Θεού και τους καρπούς που σας αποφέρει: το πώς αργά αλλά σταθερά αλλάζει τον χαρακτήρα, βελτιώνει την συμπεριφορά, σας κάνει πιο πράους και σας φέρνει πλησιέστερα στον Στόχο, στην ένωση με τον Θεό. Υπάρχουν δύο τρόποι εκτέλεσής της: είτε με το ροζάριο, γυρίζοντας τις χάντρες του αυτόματα, δηλ. εξίσου μηχανικά, σωστά και προσεκτικά όπως διεκπεραιώνετε οποιαδήποτε άλλη πράξη ρουτίνας της καθημερινής σας ζωής, είτε όπως πρέπει να γίνεται: επαναλαμβάνοντας το Θείο Όνομα ασχέτως αριθμού των φορών, εμμένοντας βαθιά στην Μορφή που εκπροσωπεί και στις θεϊκές ιδιότητές της, γευόμενοί το και αγαλλιάζοντας από τη γεύση του, απολαμβάνοντας τους συνειρμούς του, τη γλυκύτητά του και χάνοντας τη συναίσθηση του εαυτού σας μέσα στη μουσική του! Φυσικά, θα λαχταρήσετε τη γεύση του Θείου Ονόματος μόνο όταν αρχίσει να σας βασανίζει η πνευματική πείνα. Δεν μπορείτε ν’ απολαύσετε το Θείο Όνομα ή τη Μορφή αν πάσχετε από δυσπεψία, σαν συνέπεια της υπερβολικής ενασχόλησής σας με τα εγκόσμια πράγματα. 

-        Μπάμπα, Ομιλία που δόθηκε στις 27 Φεβρουαρίου 1961. 


21 Αυγούστου

Γνωρίζετε για ποιο λόγο σας έχει δοθεί το ανθρώπινο σώμα; Είναι για να το περιφέρετε σε κάθε γωνιά του κόσμου; Όχι, δεν σας έχει δοθεί γι’ αυτόν τον σκοπό! Το σώμα σάς το έχει δωρίσει ο Δημιουργός ώστε μέσω αυτού να αποδεικνύετε ότι ο σκοπός ύπαρξής του είναι να κάνει το καλό στους άλλους ανθρώπους. Ενσαρκώσεις της Θεϊκής Ψυχής (Divya Atma Swarupas)! Σε σας εναπόκειται ν’ αναγνωρίσετε ότι η συμπόνια που όλα τα έμβια όντα είναι άξια να λαμβάνουν από σας, αποτελεί την θεμελιώδη ουσία που θα σας βοηθήσει ν’ αποκτήσετε τη βιωματική εμπειρία του Θείου Εαυτού (Άτμα) μέσα σας. Η σημαντικότερη πνευματική άσκηση είναι το να ενώσετε τη συμπόνια σας με αυτήν που ενυπάρχει σε κάθε έναν από τους συνανθρώπους σας. Αντιθέτως προς τη ζωή που έχει δοθεί στην αγελάδα, στο άλογο, τον ελέφαντα ή σε άλλα ζώα, η ιερότητα της ζωής που ο Δημιουργός έχει χαρίσει στο ανθρώπινο ον είναι εξαιρετικά υψηλού επιπέδου. 

-        Μπάμπααπότοβιβλίο «Summer Roses on Blue Mountains 1976», Κεφ. 10


20 Αυγούστου

Να μένετε σταθεροί στην πίστη σας – μην την αλλάζετε μόλις συμβεί κάτι ή κάποιος σας ψιθυρίσει κάτι. Μην βγάζετε την εικόνα του Σάι Μπάμπα από τον τοίχο και στη θέση της κρεμάτε κάποια άλλη εικόνα, με την πρώτη απογοήτευση που θα βιώσετε. Ν’ αφήνετε τα πάντα σ’ εκείνον, ν’ αφήνετε να εκπληρωθεί το θέλημά του, αυτή πρέπει να είναι η στάση ζωής σας. Αν δεν περάσετε από τα σκαμπανεβάσματα της ζωής, πώς είναι δυνατόν να σκληραγωγηθείτε; Να καλωσορίζετε τόσο το φως, όσο και τη σκιά, τόσο τον ήλιο, όσο και τη βροχή. Επίσης, μη νομίζετε ότι εκείνοι που λατρεύουν μία εικόνα ή ένα ειδώλιο με διάφορα επιδεικτικά αντικείμενα γύρω απ’ αυτά, είναι αληθινοί πιστοί. Όποιοι περπατούν ίσια επάνω στο μονοπάτι της ηθικής, όποιοι ενεργούν σύμφωνα με τα όσα λέγουν και λέγουν ακριβώς αυτά που έχουν δει, όποιοι λιώνουν από συμπόνια με τον πόνο του άλλου και αγαλλιάζουν με τη χαρά του – αυτοί είναι αληθινοί πιστοί, ίσως δε και πολύ πιο πιστοί από τους άλλους. 

-        Μπάμπα, Ομιλία που δόθηκε στις 26 Φεβρουαρίου 1961.


19 Αυγούστου

Το έπος Μάχαμπάρατα μας άφησε το πολύτιμο δίδαγμα ότι, είτε για τις χαρές μας είτε για τις θλίψεις μας, υπαίτιες πρέπει να θεωρούμε τις δικές μας πράξεις και μόνο. Ωστόσο, σαν άνθρωποι, είστε υποχρεωμένοι να κάνετε οποιεσδήποτε πράξεις που η ζωή σάς υποχρεώνει να κάνετε. Γι’ αυτό, να μην νομίζετε ότι θα επιτύχετε ετούτο ή εκείνο και μην πιστεύετε ότι είστε ικανοί να κατορθώσετε να κάνετε μεγάλα πράγματα δίχως τη Χάρη του Θεού. Μην κουραστείτε ποτέ να Του προσεύχεστε. Το είδος των φύτρων που έχετε βάλει στο χώμα και τα οποία σας έφεραν στη θέση και στο επίπεδο που είστε σήμερα, θα καθορίσουν τα αποτελέσματα που θ’ αποκτήσετε αργότερα. Μπορεί να είστε πολύ ευφυείς και επιδέξιοι. Όμως, όλη σας η ευφυΐα και η επιδεξιότητα δεν θα σας βοηθήσουν να υπερνικήσετε το κάρμα σας. Ο Δημιουργός πλέκει μία γιρλάντα όλων των καλών και των κακών πράξεων που έχετε κάνει δίχως να τις μεταβάλλει, και όπως είναι την θέτει γύρω από τον λαιμό σας τη στιγμή που γεννιέστε. Είναι λοιπόν αναγκαίο ν’ αναγνωρίσετε αυτή τη σχέση μεταξύ των παλαιών πράξεών σας και της τωρινής σας κατάστασης. Είστε υπεύθυνοι για τις καλές και τις κακές πράξεις που κάνετε, και οι επιθυμίες σας δεν είναι παρά μόνο η συνέπειά τους. 

-        Μπάμπααπό το βιβλίο «Summer Roses On Blue Mountains 1976», Κεφ. 8.


18 Αυγούστου

Μέσα σε μία πνευματική ατμόσφαιρα ψυχικής ειρήνης και εσωτερικής χαράς, την ευθύνη για την επιτυχία ή αποτυχία στη ζωή την έχετε αποκλειστικά εσείς – δεν έχετε δικαίωμα να τη μετατοπίσετε σε άλλους. Όταν τελειώσει το καύσιμο, η φωτιά θα σβήσει, συνεπώς σταματήστε να την τροφοδοτείτε με καύσιμο – σταματήστε να προσθέτετε καύσιμο στη φωτιά των αισθήσεων! Αποσυνδέστε τον νου σας από τα προσωρινά και εφήμερα και συνδέστε τον με τα αιώνια. Φυτέψτε στον νου σας το φύτρο της αφοσίωσης, δηλαδή την προκαταρκτική πνευματική άσκηση της διαρκούς ενθύμησης του ονόματος του Θεού (Νάμασμάρανα). Αυτό θα αναπτυχθεί και θα γίνει ένα μεγάλο δέντρο που τα κλαδιά του θα είναι η αρετή, η ανιδιοτελής υπηρεσία, η αυτοθυσία, η αγάπη, η γαλήνη, η καρτερία και το θάρρος. Τρώτε μεν, αλλά δεν συνειδητοποιείτε πώς η τροφή σας μετουσιώνεται σε ενέργεια, ευφυΐα, συναισθήματα και υγεία. Κατά τον ίδιο τρόπο, να τρώτε και αυτήν την τροφή για το πνεύμα, αυτήν την διαρκή ενθύμηση του ονόματος του Θεού! Τότε θα δείτε πώς βαθμιαία θα μετουσιώνεται κι αυτή σε αρετή και σε καλές ιδιότητες χαρακτήρα, δίχως εσείς να το συνειδητοποιείτε.

- Μπάμπα, Ομιλία που δόθηκε στις 27 Φεβρουαρίου 1961.


17 Αυγούστου

Αν ένα πουλί μπει σε μία αίθουσα με καθρέφτες, θα δει πολλαπλούς αντικατοπτρισμούς του εαυτού του. Έτσι φαντάζεται ότι υπάρχει πλήθος από πουλιά και νομίζοντας ότι είναι εχθροί του, συνεχώς ορμά ενάντια στους καθρέφτες, μέχρις ότου οι καθρέφτες σπάσουν και γίνουν μικρά κομματάκια. Τώρα βλέπει τόσα πουλιά, όσα είναι και τα κομματάκια των καθρεφτών. Όταν οι καθρέφτες έχουν πια θρυμματιστεί σε πολύ μικρά κομματάκια, καμιά εικόνα δεν είναι πια ορατή και το πουλί φεύγει. Αυτή είναι η κατάσταση της πνευματικής άγνοιας. Αντιθέτως, όταν ένας σοφός άνθρωπος μπει στην ίδια αίθουσα, αναγνωρίζει ότι όλες αυτές δεν είναι παρά απεικονίσεις του εαυτού του και νιώθει ευτυχισμένος. Παρομοίως, μόνον ο άνθρωπος που βλέπει τον εαυτό του μέσα σε όλα τα άλλα άτομα και τα θεωρεί δικές του απεικονίσεις, είναι ένα αληθινό ανθρώπινο ον. Το εκδηλωμένο Θείο που είναι ορατό στον εξωτερικό κόσμο, είναι το ίδιο που ενυπάρχει και στο άτομο. Το όνομα, η μορφή και οι ικανότητες μπορεί να γίνονται αντιληπτές ως ξεχωριστές ιδιότητες, στην πραγματικότητα όμως δεν είναι παρά απλοί αντικατοπτρισμοί. Αυτό που προσπαθείτε να δείτε μέσα σ’ ένα τζαμί ή σ’ έναν ναό, είναι μέσα σας. Όλες οι μορφές πνευματικής άσκησης δεν έχουν άλλο σκοπό από το να σας βοηθήσουν ν’ αποκτήσετε τη βιωματική εμπειρία αυτής της εσωτερικής πραγματικότητας. 

-        Μπάμπα, Ομιλία που δόθηκε στις 23 Νοεμβρίου 2000, ημέρα του εορτασμού των γενεθλίων του


16 Αυγούστου

Ο Αβραάμ Λίνκολν γεννήθηκε σε μία πάρα πολύ φτωχή οικογένεια της Αμερικής. Η μητέρα του Νάνσυ εργαζόταν σκληρά για να μπορέσει να τον στείλει στο σχολείο. Εκεί όμως, τα άλλα παιδιά τον κορόιδευαν για τα τριμμένα ρούχα του που πρόδιδαν τη μεγάλη φτώχεια του. Μη μπορώντας ν’ αντέξει τα ειρωνικά πειράγματά τους, έτρεξε μια μέρα κλαίγοντας στη μητέρα του και της είπε: «Μητέρα, οι συμμαθητές μου με ντροπιάζουν συνεχώς – σε παρακαλώ, αγόρασέ μου καινούργια ρούχα!» Παίρνοντάς τον στην αγκαλιά της, η μητέρα του απάντησε: «Γιε μου, η οικονομική μας κατάσταση είναι πολύ κακή. Ακόμα και το να έχουμε αρκετή τροφή για όλους μας είναι από μόνο του ένα πρόβλημα – πώς μπορείς λοιπόν να περιμένεις καινούργια ρούχα; Να ζεις πάντα σύμφωνα με τις συνθήκες της ζωής σου. Αργά ή γρήγορα θα φτάσεις στα επίπεδα που σου αξίζουν. Μην επιτρέπεις να σε τρομάζουν οι κοροϊδίες των άλλων – να ζεις με αυτοπεποίθηση. Η αυτοπεποίθηση είναι η πηγή κάθε μορφής επιτυχίας.» Έτσι, του ενέπνευσε θάρρος για τη ζωή. Από κείνη τη στιγμή, ο Λίνκολν έγινε ένα άτομο με μεγάλη αυτοπεποίθηση και προχώρησε στις σπουδές και στις άλλες δραστηριότητές του με έντιμες προσπάθειες. Ποτέ δεν ταραζόταν για τίποτα. Μολονότι στερημένος από υλικό πλούτο και ανέσεις, με την  αυτοπεποίθηση σαν πανοπλία του κατόρθωσε να επιτύχει στη ζωή του. 

-        Μπάμπα, Ομιλία που δόθηκε στις 23 Νοεμβρίου 2000, ημέρα του εορτασμού των γενεθλίων του.


15 Αυγούστου

Ενσαρκώσεις της Αγάπης! Εάν επιθυμούμε το έθνος μας να προοδεύσει, πρέπει να υπάρχει πλήρης και αψεγάδιαστη ενότητα μεταξύ όλων των ανθρώπων του. Οι μεγάλοι ηγέτες μας, μετά από πολλές και υπεράνθρωπες θυσίες μάς εξασφάλισαν την ελευθερία. Δυστυχώς όμως, μολονότι αποκτήσαμε την πολυπόθητη ανεξαρτησία, δεν κατορθώσαμε να έχουμε ενότητα μεταξύ μας. Σε τι ωφελεί όμως η ελευθερία δίχως ενότητα; Υπάρχει μίσος παντού ολόγυρά μας. Εάν αυτή η έλλειψη ενότητας καθιερωθεί, πώς θα μπορέσουμε να προστατεύσουμε την ελευθερία που κερδίσαμε με τόσες θυσίες; Οι άνθρωποι δεν βαδίζουν επάνω στην ορθή οδό ζωής. Έχετε χρέος να υιοθετήσετε την οδό της τέλειας ενότητας, έτσι ώστε κάθε Ινδός πολίτης να μπορεί να λέει με υπερηφάνεια: «Αυτή είναι η αγαπημένη μου πατρίδα, αυτή είναι η μητρική μου γλώσσα και η θρησκεία μου.» Έχετε επίσης χρέος να τηρείτε τις παραδόσεις της οικογένειάς σας και να προστατεύετε  το καλό της όνομα. Πολλοί είναι εκείνοι που ψάλλουν και δοξολογούν το γλυκό όνομα του Σρι Ράμα, υπάρχει όμως έστω και ένας που να εφαρμόζει πραγματικά στη ζωή του τις αρετές που θέσπισε ο Σρι Ράμα; Ο Σρι Ράμα δίδαξε ότι «Η μητέρα και η πατρίδα είναι μεγαλειωδέστερες και από τον ίδιο τον παράδεισο ακόμα». Οφείλετε να αναγνωρίσετε αυτήν την αλήθεια και να ζείτε τηρώντας την απαρέγκλιτα! 


Μπάμπα, Ομιλία που δόθηκε στις 23 Νοεμβρίου 2000, ημέρα του εορτασμού των γενεθλίων του.

14 Αυγούστου

Ούτε η δυστυχία, ούτε η ευτυχία μπορεί ποτέ να είναι μόνιμη για οποιονδήποτε άνθρωπο. Όλα τα όσα κάνετε, καλά ή κακά, είτε εν γνώσει σας είτε όχι, είναι αναπόφευκτο ότι θα έχουν συνέπειες. Επομένως, είναι αναγκαίο να κάνετε πάντα καλές πράξεις, έτσι ώστε και οι συνέπειές τους να είναι θετικές. Όταν ένα παιδί γεννιέται, δεν βγαίνει από τη μήτρα της μητέρας του φορώντας στον λαιμό του μία χρυσή αλυσίδα ή μία γιρλάντα ανθέων. Και όμως: έρχεται στον κόσμο φορώντας την αόρατη αλυσίδα του ‘κάρμα’ του, δηλαδή των συνεπειών όλων των πράξεων που είχε κάνει σε προηγούμενες ζωές του. Αυτό το κόσμημα όμως είναι αόρατο. Μία πολύτιμη βοήθεια για να ζήσετε τούτη τη ζωή σας καλά και να μην έχετε μία αλυσίδα αρνητικών συνεπειών γύρω από τον λαιμό σας όταν γεννηθείτε την επόμενη φορά, είναι το να αναγνωρίσετε, σαν πρώτο και κύριο δίδαγμα, την ανάγκη να κάνετε πάντα καλές πράξεις στην καθημερινή ζωή σας. Γι’ αυτό, να ασκείστε καθημερινά στη ρήση «Να κάνετε το καλό, να είστε καλοί και να βλέπετε πάντα το καλό στον καθένα και στο καθετί» - αυτό, και μόνο αυτό, θα σας οδηγήσει στον Θεό! 

-        ΜπάμπαΟμιλία από το βιβλίο «Summer Roses on Blue Mountains 1976», Κεφ. 8


13 Αυγούστου

Οι Βέδες μας έχουν χαρίσει τέσσερις Μεγάλες Ρήσεις (Mahavakyas): 1) «Εσύ Είσαι Εκείνο» (Tat Twam Asi), 2) «Η εσωτερική Συνειδητότητα είναι ο Θεός» (Prajnanam Brahma), 3) «Εγώ είμαι ο Θεός» (Aham Brahmasmi) και 4) «Αυτός ο Εαυτός είναι ο Θεός» (Ayam Atma Brahma). Όλοι σας τις γνωρίζετε και τις ψάλλετε μεν συνεχώς, δυστυχώς όμως δεν τις εφαρμόζετε. Η απλή ψαλμωδία δίχως συνακόλουθη εφαρμογή δεν είναι παρά σκέτη επίδειξη! Λέτε, π.χ. ‘όλοι οι άνθρωποι είναι θεϊκοί’, αλλά μερικούς τους μισείτε - αυτό είναι σκέτη υποκρισία! Αν αισθάνεστε αντιπάθεια και αποστροφή για έναν συνάνθρωπό σας, γαλήνια και σιωπηλά να μένετε μακριά του – μην τον μισείτε, αντιθέτως προσπαθήστε ν’ αναπτύξετε αγάπη γι’ αυτόν. Να μην κατηγορείτε και να μην μισείτε απολύτως κανέναν. Αυτό είναι το μήνυμά μου σε όλους σας τούτη τη γιορτινή μέρα - αυτή είναι η πνευματική οδός που πρέπει ν’ ακολουθήσετε. Εγώ αγαπώ όλους τους ανθρώπους. Δεν τρέφω αντιπάθεια για κανέναν. Όλοι είναι πιστοί μου, φίλοι μου, παιδιά μου – για μένα, όλοι είναι Ένα. Τούτο το σύμπαν είναι ένα μεγάλο βιβλίο μάθησης! Η Συνείδησή σας (Antaratma) είναι ο πνευματικός σας δάσκαλος και ο Θεός είναι ο καλύτερος φίλος σας. 

-        Μπάμπα, Ομιλία που δόθηκε στις 23 Νοεμβρίου 2000, ημέρα του εορτασμού των γενεθλίων του. 


12 Αυγούστου

Ολόκληρη η  δημιουργία που σας περιβάλλει, πηγάζει από τον Θεό. Το ότι η μεγάλη ποικιλία που βλέπετε ολόγυρά σας προκύπτει μόνο σαν αποτέλεσμα των αλλαγών στις δικές σας ιδιότητες χαρακτήρα (Γκούνας) είναι μία αλήθεια επιβεβαιωμένη από τα ιερά μας κείμενα. Ενίοτε είσαστε πολύ ευτυχείς, ενίοτε πάλι φοβισμένοι και άλλες φορές πολύ θαρραλέοι. Οι αλλαγές αυτές είναι καθημερινές και διαδέχονται η μία την άλλη με μεγάλη ταχύτητα. Η κύρια αιτία αυτών των αλλαγών είναι η αλλαγή της δικής σας ψυχικής κατάστασης. Οι αλλαγές αυτές δεν είναι παρά εκδηλώσεις των δικών σας ιδιοτήτων χαρακτήρα. Ο άνθρωπος έχει τρεις διαφορετικές μεταξύ τους ιδιότητες ή Γκούνας: την γαλήνια και ήρεμη (σαττβική), την αδρανή και νωθρή (ταμασική) και την υπερδραστήρια έως επιθετική (ρατζασική). Όταν αυτές συνυπάρχουν στον άνθρωπο σε ισορροπημένη σύνθεση, δεν παρατηρούμε δραστικές αλλαγές. Παρομοίως, το φως του ήλιου αποτελείται από 7 διαφορετικά χρώματα. Όταν η σύνθεσή τους είναι ισορροπημένη, δεν υπάρχει καμία αλλαγή στο φως του ήλιου – λάμπει με τον τρόπο που όλοι γνωρίζετε. Αντιθέτως, εάν υπάρξει κάποια διαταραχή των αναλογιών στο μείγμα αυτών των χρωμάτων, τότε θα διαπιστώσετε ότι στο φως του ήλιου υπερτερούν ορισμένα χρώματα.

-        Μπάμπααπό το βιβλίο «Summer Roses on Blue Mountains 1976», Κεφ. 9.


11 Αυγούστου

Ο Θεός έχει πολλά ονόματα και μορφές, είναι όμως Ένας. Η αρχαία ρήση μας διδάσκει ότι «Δεν υπάρχει παρά μία Αλήθεια, αλλά οι σοφοί την αναφέρουν με πολλά ονόματα.(Ekam Sath Viprah Bahudha Vadanti)». Συνειδητοποιώντας αυτήν την αλήθεια, να σέβεστε όλους, να αγαπάτε όλους και να δίνετε χαρά σε όλους. Τότε γίνεστε οι ίδιοι ο Θεός! Από τη στιγμή που θα αναγνωρίσετε το γεγονός ότι το Θείο είναι το ίδιο μέσα σε όλους, δεν θα έχετε πια κανένα συναίσθημα δυισμού. Ίσως νομίζετε ότι αυτό είναι κάτι πολύ δύσκολο, ωστόσο είναι εξαιρετικά εύκολο. Η αδυναμία σας ν’ αναγνωρίσετε αυτήν την αλήθεια οφείλεται στη δική σας ελαττωματική όραση και όχι στον Δημιουργό. Διορθώστε την ελαττωματική σας όραση και αντίληψη – τότε θα βλέπετε την ενότητα μέσα στην ποικιλομορφία. Στον κόσμο αυτόν υπάρχει μία διαρκής πάλη ανάμεσα στο καλό και στο κακό. Πολλοί είναι εκείνοι που ζηλεύουν τους άλλους και τους συκοφαντούν. Εσείς δεν πρέπει να δίνετε καμία σημασία σε τέτοιες δολιότητες και κατηγορίες. Ο έπαινος και οι συκοφαντίες είναι συνηθισμένα φαινόμενα στο ανθρώπινο γένος. Πολλοί ανώτεροι άνθρωποι αντιμετώπισαν παρόμοιες αντιξοότητες, αλλά τις ξεπέρασαν με καρτερία. Να ζείτε με αλήθεια και αγάπη – τότε δεν θα σας βρει ποτέ κανένα κακό. 


Μπάμπα, Ομιλία που δόθηκε στις 23 Νοεμβρίου 2000, ημέρα του εορτασμού των γενεθλίων του.

10 Αυγούστου

Από τη στιγμή που θ’ αναγνωρίσετε τον Θείο Εαυτό μέσα σας, θα διαπιστώσετε ότι στην πραγματικότητα οι πάντες είναι Ένα – αυτός είναι ο πνευματικός στόχος που ορίζουν οι ιερές γραφές τούτης της χώρας. Δυστυχώς όμως, τα τέκνα τούτης της ιερής χώρας έχουν παραμελήσει αυτόν τον στόχο και σήμερα παλεύουν κι αγωνίζονται να βγουν από τους βάλτους και τους βόθρους του διχασμού και του φόβου. Όταν οι τέσσερις μυθικοί ταύροι που έβοσκαν στη ζούγκλα ήταν ενωμένοι και ο καθένας τους αγρυπνούσε για την ασφάλεια του διπλανού του - μια και αισθάνονταν ότι όλοι τους ήταν ένα - η τίγρις δεν τολμούσε να τους πλησιάσει.  Όταν όμως οι διαφωνίες τους διέσπασαν και από τον ‘ένα’ δημιούργησαν τέσσερα χωριστά άτομα, η τίγρις μπόρεσε να επιτεθεί στον ένα μετά τον άλλον και τελικά τους καταβρόχθισε όλους – αυτή είναι η μοίρα εκείνων που αισθάνονται χωριστοί από τους συνανθρώπους τους. Κατανοήστε ότι ενώ τα άτομα μπορεί να είναι χωριστά, η θεία δύναμη μέσα τους είναι μία και η αυτή. Αυτή η θεία δύναμη είναι ταυτόσημη με τον ίδιο τον Ύψιστο Εαυτό που υπάρχει μέσα σε όλους (Παραμάτματάττβα). Αυτό είναι το μήνυμα που σας φέρνω σήμερα. Το μήνυμα αυτό σίγουρα είναι πολύ ωφέλιμο για σας, μολονότι μπορεί να μη σας είναι ευχάριστο! Όμως, ο ασθενής πρέπει να παίρνει τα φάρμακά του και ν’ ακολουθεί τους περιορισμούς που συνιστά ο γιατρός – δεν μπορεί να τρώει ό,τι του αρέσει και να ζει όπως του αρέσει κατά τη διάρκεια της ασθένειας του. Ο γιατρός γνωρίζει καλύτερα από κείνον τι του χρειάζεται, γι’ αυτό πρέπει να τον υπακούει για ν’ ανακτήσει την υγεία του.


Μπάμπα, Ομιλία που δόθηκε στις 16 Μαρτίου 1966.

9 Αυγούστου

Δεν μπορείτε ν’ αποκτήσετε ευτυχία μέσω της ίδιας της ευτυχίας και των κάθε λογής ανέσεων. Την αγαλλίαση της λύτρωσης μπορείτε να την κερδίσετε μόνο μέσω δυσκολιών και δοκιμασιών. Η γυναίκα φθάνει στην ευδαιμονία της μητρότητας μέσα από έντονους πόνους. Ο γεωργός αποκτά τα δημητριακά από τον αγρό του μετά από ακατάπαυστο κόπο. Ο φοιτητής περνά τις εξετάσεις του και αποκτά το πολυπόθητο πτυχίο μετά από ατέλειωτες μέρες και νύχτες μελέτης. Στερήστε στον εαυτό σας κάθε πολυτέλεια, ακόμα και άνεση – αποπροσκολληθείτε από τα όσα θεωρείτε δικά σας και αγαπητά σας λόγω της βαθιάς άγνοιάς σας του τι πρέπει να θεωρείτε το πιο δικό σας και αγαπητό σας. Να λαχταράτε, να αγωνίζεστε, να προσπαθείτε ακατάπαυστα – και τότε θα ευλογηθείτε με την ανείπωτη Ευδαιμονία της ένωσης με τον Ύψιστο. Η θλίψη είναι αυτή που κάνει τη χαρά αξιόλογη και πολύτιμη κατάκτηση, ο ολοσκότεινη νύχτα είναι αυτή που παροτρύνει τον αναζητητή του Φωτός, η προοπτική του θανάτου είναι αυτή που χαρίζει ενθουσιασμό για τη ζωή!


Μπάμπα, Ομιλία που δόθηκε στις 16 Μαρτίου 1966.

8 Αυγούστου

Όταν οι αδελφοί Πάνταβας ετοιμάζονταν να φύγουν για την εξορία στο δάσος, ο μεγαλύτερός τους, ο Νταρμαράτζα, κάλεσε την Ντραούπαντι και της είπε: «Λόγω προσωπικών διαφορών μεταξύ ημών και των Καουράβας, προέκυψε μία κατάσταση που μας αναγκάζει να ζήσουμε εξόριστοι στο δάσος για 12 χρόνια κι’ άλλον ένα χρόνο ινκόγκνιτο. Οι άνδρες θα κατορθώσουν ν’ ανταπεξέλθουν κάπως στις δυσκολίες της ζωής στην εξορία, εσύ όμως γιατί δεν μένεις εδώ, να φροντίζεις τον γέρο βασιλιά Ντριταράστρα και την Γκάνταρι;» Μ’ αυτά τα λόγια, οι Πάνταβας ζήτησαν από την Ντραούπατι ν’ αναλάβει τη φροντίδα εκείνων ακριβώς των ατόμων που τους φέρθηκαν πιο σκληρά απ’ όλους και που βασικά ήταν οι υπαίτιοι της εξορίας τους. Αυτό είναι ένα εξαιρετικό προτέρημα χαρακτήρα των Πάνταβας και πρέπει όλοι μας να διδαχθούμε ένα πολύτιμο μάθημα απ’ αυτή τους τη συμπεριφορά. Το ηθικό δίδαγμα εδώ είναι πως ότι είναι να συμβεί στη ζωή ενός ανθρώπου θα συμβεί, αλλά το να χρησιμοποιεί κανείς τέτοια αναπόφευκτα γεγονότα για να προωθήσει το μίσος είναι λάθος – δεν είναι δείγμα καλού ανθρώπινου χαρακτήρα. Οι κακοτυχίες, τα προβλήματα και οι δυστυχίες που βιώνουμε δεν προκύπτουν ούτε από το εξωτερικό περιβάλλον μας, ούτε στέλλονται από τον Θεό – είναι συνέπεια δικών μας παλαιών πράξεων. Το να κατηγορεί κανείς κάποιον άλλον για τις κακοτυχίες και τα προβλήματά του, αποτελεί δείγμα της δικής του αδυναμίας χαρακτήρα και δεν είναι σωστή νοοτροπία αντιμετώπισης της ζωής.


Μπάμπα, από το βιβλίο «Summer Roses on Blue Mountains 1976», Κεφ. 8.

7 Αυγούστου

Όταν ετοιμάζεστε να μαγειρέψετε ένα φαγητό, πρέπει πρώτα να έχετε συγκεντρώσει όλα τα αναγκαία υλικά: το ρύζι, το αλάτι, τα μοσχολέμονα, τα καρυκεύματα και τα λαχανικά. Αν όμως δεν έχετε αναμμένη φωτιά, δεν μπορείτε ν’ αποκτήσετε βρώσιμο φαγητό. Το ίδιο ισχύει και για τη ζωή σας: η Γνώση της πραγματικότητάς σας, ότι δηλ. είστε ένα κύμα στον ωκεανό της Θεότητας, είναι η φωτιά που κάνει τον γήινο υλικό κόσμο και τις εξωτερικές δραστηριότητες και εμπειρίες βιώσιμες, εύγευστες, αφομοιώσιμες, έτσι ώστε να σας χαρίζουν υγεία και να σας δίνουν χαρά. Αυτή η χαρά και αγαλλίαση ονομάζεται ‘Άναντα’: σας εξυψώνει, σας χαρίζει φώτιση, είναι εποικοδομητική. Η ζωή σας «εδώ» έχει μόνο σκοπό το να σας βοηθήσει να φθάσετε «εκεί». Να αντιμετωπίζετε το σώμα σας σαν ένα τραύμα που πρέπει να πλύνετε, να του βάλετε φάρμακο και να το δέσετε με επίδεσμο 3 ή 4 φορές την ημέρα – αυτός είναι ο πραγματικός σκοπός του φαγητού και του νερού ή χυμού. Η δίψα είναι η ασθένεια – το νερό ή ο χυμός είναι το φάρμακο. Η πείνα είναι η ασθένεια – το φαγητό είναι το φάρμακο. Παρομοίως, η ακατάπαυστη επιθυμία για απολαύσεις είναι η ασθένεια, το φάρμακο για την οποία είναι η μη-προσκόλληση! 


Μπάμπα, Ομιλία που δόθηκε στις 16 Μαρτίου 1966.

6 Αυγούστου

Η Κοσμική Μορφή του Θεού έχει περιγραφεί από τους μύστες σοφούς που είχαν το όραμά της, ως αποτελούμενη από χιλιάδες κεφάλια, πόδια και χέρια. Από πού έχει προέλθει αυτό το όραμα; Δεν είναι τίποτε άλλο παρά η μεγεθυμένη εκδοχή αυτού που υπάρχει μέσα μας. Όταν ανοίγω τα μάτια μου, βλέπω όντως άπειρα κεφάλια, αλλά όταν τα μάτια μου είναι κλειστά, δεν βλέπω ούτε ένα. Όταν τα μάτια μου είναι ανοιχτά, δεν βλέπω μόνο αυτά τα άπειρα κεφάλια, αλλά και τούτο τον τοίχο, τούτο το παράθυρο, καθώς και ό,τι άλλο υπάρχει γύρω μου. Αν μάλιστα κάποιος βγει έξω με τα μάτια του ανοιχτά, θα δει τα βουνά, τον ουρανό, τους ποταμούς και το μακρινό τοπίο – αν όμως την ίδια στιγμή κλείσει τα μάτια του, για ποιον λόγο δεν βλέπει ούτε ένα μικρό μυρμήγκι; Αν τα μάτια μας είναι ανοιχτά, βλέπουμε ολόκληρη τη δημιουργία, ενώ αν είναι κλειστά δεν βλέπουμε ούτε ένα απειροελάχιστο κομμάτι της – οπότε συμπεραίνουμε ότι ολόκληρη αυτή η δημιουργία έχει προέλθει από τη δική μας όραση και μόνο. Όμως, ακριβώς όπως με την εξωτερική, τη σωματική μας όραση είμαστε σε θέση να δούμε την δημιουργία, με τη βοήθεια της εσωτερικής όρασης μπορούμε να δούμε τον εσωτερικό εαυτό μας, που είναι ο Θείος Εαυτός.

- Μπάμπα, από το βιβλίο «Summer Roses on Blue Mountains 1976», Κεφ. 8.


5 Αυγούστου

Αρχίστε με τούτο το πρώτο μάθημα: μην καυχιέστε ότι κατέχετε την Μπάγκαβαντ Γκίτα, την έχετε διαβάσει πάνω από εκατό φορές κι έχετε αποστηθίσει όλους της τους στίχους καθώς και όλα τα ερμηνευτικά σχόλια που μέχρι σήμερα έχουν γραφτεί πάνω σ’ αυτούς– δεν αρκεί! Μεταξύ των εκατομμυρίων ανθρώπων που διδάχτηκαν την Γκίτα, μόνος ο Αρτζούνα έφτασε στη συνειδητοποίηση ότι τούτο το Σύμπαν δεν είναι παρά μία μερική εκδήλωση της απροσμέτρητης δόξας και του μεγαλείου του Θεού  – γιατί άραγε όλοι αυτοί οι διάσημοι λόγιοι που έγραψαν τα ερμηνευτικά σχόλια, δεν απέκτησαν αυτήν την βιωματική εμπειρία; Διότι η συνειδητοποίηση αυτής της Πραγματικότητας μπορεί να έρθει μόνο στον πνευματικό αναζητητή που είναι άξιος να τησυλλάβει. Ο Αρτζούνα έφτασε στην ύψιστη βαθμίδα της αυτοπαράδοσης ήδη από τη στιγμή που ο Σρι Κρίσνα άρχισε να του διδάσκει την Γκίτα και κατά τη διάρκεια της διδασκαλίας είχε μία ανυπέρβλητη αυτοσυγκέντρωση. Ουδόλως απορίας άξιο λοιπόν, το ότι ευλογήθηκε. Αν κι εσείς δεν έχετε τον ίδιο βαθμό αυτοπαράδοσης, την ίδια ολόψυχη επιθυμία και την ίδια αυτοσυγκέντρωση, πώς μπορείτε να προσδοκάτε το ίδιο αποτέλεσμα με αυτό που κατέκτησε ο Αρτζούνα; Το μονοπάτι της παράδοσης του ατομικού εαυτού στον Θεό (Saranagathi or Prapatti) που ορίζει η Γκίτα είναι κάθε άλλο παρά εύκολο – απαιτεί ολοκληρωτική αφιέρωση και επιμονή. 


Μπάμπα, Ομιλία που δόθηκε στις 16 Μαρτίου 1966

4 Αυγούστου

Ορισμένα δέντρα μπάνυαν φαίνονται τόσο μεγάλα και με τα πολλά κλαδιά και παρακλάδια τους πιάνουν τον ίδιο χώρο με μία τεράστια έπαυλη. Ωστόσο, ο σπόρος από τον οποίο προέρχονται είναι πολύ μικρός. Είναι λοιπόν αλήθεια ότι ένα τόσο μεγάλο δέντρο περιέχεται σ’ έναν τόσο μικρό σπόρο, ή αυτό είναι απλώς ψευδαίσθησή μας; Όχι, γνωρίζουμε ότι είναι η αλήθεια. Ο σπόρος είναι η απειροελάχιστη μορφή του δέντρου και όταν τον βάλουμε στη γη, τον θρέψουμε και τον φροντίσουμε, φυτρώνει, αναπτύσσεται και γίνεται αυτό το τεράστιο δέντρο. Οι καρποί του, τα άνθη του και τα φύλλα του, όλα προέρχονται απ’ αυτόν τον μικροσκοπικό σπόρο. Κατά τον ίδιο τρόπο, μέσα στο δικό σας μεγάλο σώμα, υπάρχει ένας μικροσκοπικός σπόρος που ονομάζεται Άτμα, ο Θείος Εαυτός σας. Αν τον θρέψετε, του επιτρέψετε ν’ αναπτυχθεί και να μεγαλώσει σωστά, τότε θα εκδηλώνει τη θεϊκή μορφή του σύμπαντος. Αλλά πού πρέπει να φυτέψουμε αυτόν τον σπόρο, πώς μπορούμε να τον προστατεύσουμε και να τον βοηθήσουμε να γίνει ένα μεγάλο δέντρο; Μπορούμε να τον βάλουμε στην παλάμη μας και να τον βρέχουμε με νερό; Όχι βέβαια – ένας σπόρος θ’ αναπτυχθεί σε δέντρο μόνο αν τον βάλουμε μέσα στο χώμα και τον ποτίζουμε τακτικά. Παρομοίως, μέσα στο έδαφος της καρδιάς μας, αν κατορθώσουμε να βάλουμε το όνομα του Θεού και το ποτίζουμε με το νερό της αγάπης, θα φυτρώσει και θα γίνει ένα καλό, ωφέλιμο δέντρο. 


Μπάμπα, από το βιβλίο «Summer Roses On Blue Mountains 1976», Κεφ. 8

3 Αυγούστου

Πάσχετε από τη νόσο που μόνο η Μπάγκαβαντ Γκίτα μπορεί να θεραπεύσει: τη νόσο της πλάνης, η οποία σας διαστρέφει κάθε αίσθηση αξιών, θολώνει την όρασή σας και παραμορφώνει τις αντιλήψεις σας και τη νοοτροπία σας απέναντι στη ζωή. Όμως, για να σας ωφελήσουν τα πνευματικά φάρμακα πρέπει να νιώθετε την ίδια θλίψη που ένιωθε ο Αρτζούνα, την αφοσίωση που προσέφερε, την αποδέσμευση που ανέπτυξε και την συγκέντρωση νου που απέδειξε ότι είχε. Μετά το τέλος του πολέμου ήταν πρόθυμος να γίνει ζητιάνος για να ζήσει, αντί να καθίσει στον θρόνο σαν βασιλιάς, αφού είχε σκοτώσει τους συγγενείς, τους δασκάλους και τους πρεσβυτέρους του στη μάχη. Αναπτύξτε κι εσείς αυτήν την βαθιά πνευματική επιθυμία για λύτρωση – τότε η Μπάγκαβαντ Γκίτα μπορεί να καταστρέψει τις προσκολλήσεις και ψευδαισθήσεις σας και να σας απελευθερώσει. Ανακαλύψτε μόνοι σας το στάδιο της πνευματικής σας προόδου, σε ποια τάξη του πνευματικού σχολείου ανήκετε. Και τότε αποφασίστε να προχωρήσετε απ’ αυτήν την τάξη στην επόμενη ανώτερη. Αγωνιστείτε με όλες σας τις δυνάμεις και θα κερδίσετε τη Χάρη του Θεού. Μην διαπραγματεύεστε, ούτε να απελπίζεστε. Ένα βήμα τη φορά είναι αρκετό, αρκεί να είναι προς τον στόχο, όχι μακριά απ’ αυτόν!


Μπάμπα, Ομιλία που δόθηκε στις 19 Φεβρουαρίου 1966

2 Αυγούστου

Το μάτι σας, που έχει μήκος μόλις μίας ίντσας, μπορεί να βλέπει τα αστέρια που βρίσκονται εκατομμύρια μίλια μακριά. Αναρωτηθείτε όμως: είναι το μάτι αυτό που μπορεί να βλέπει; Και μπορεί το μάτι να δει τον εαυτό του; Όχι βέβαια. Πρέπει λοιπόν να μάθετε πώς να γνωρίζετε τους άλλους και, ακόμα περισσότερο, πώς ν’ αποκτήσετε το «γνώθι σαυτόν». Τρέφετε μεγάλη περιέργεια για τους άλλους, αλλά και για το καθετί γύρω σας. Ακόμη και τυχαίες γνωριμίες που κάνετε σε δημόσιους χώρους, όπως π.χ. τραίνα, αεροδρόμια, ή λεωφορεία, τους ρωτάτε για τα οικογενειακά τους, τα περιουσιακά τους και τη γενεαλογία τους. Γνωρίζετε όμως τη δική σας γενεαλογία, την κληρονομία σας και το επίπεδό σας; Έχετε τον Θεό εγκατεστημένο στην καρδιά σας και είστε ουσιαστικά θεϊκοί! Εσείς όμως αρνείστε όλον αυτό τον πολύτιμο πλούτο και περιφέρεστε λέγοντας ότι είστε φτωχοί και πνευματικά αδύναμοι! Για να δείτε τα μάτια σας χρειάζεστε μόνο έναν καθρέφτη, για να δείτε όμως τον εαυτό σας μέσα στο μεγαλείο της πνευματικής σας κληρονομιάς, χρειάζεστε έναν πνευματικό διδάσκαλο.


Μπάμπα, Ομιλία που δόθηκε στις 19 Φεβρουαρίου 1966

1 Αυγούστου

Σήμερα, κανείς δεν ψάλλει το όνομα του Θεού ολόψυχα και από καρδιάς, πολλοί μάλιστα διαφωνούν όταν γίνεται έστω και η παραμικρή αναφορά στον Θεό – αισθάνονται ,ότι είναι ανώτεροι και δεν τους χρειάζεται αυτό. Όμως, τον Θεό μπορούν να Τον γνωρίσουν μόνο εκείνοι που μελετούν τις γραφές με ευσυνειδησία και αγάπη. Απλώς και μόνο επειδή διαθέτετε μία γλώσσα που μπορεί να κουνιέται μην αποτολμάτε επικρίσεις κατά του Θεού και του Θείου Ονόματός Του. Υπάρχει ένας θρύλος για έναν βασιλέα, τον υπουργό του και τον υπηρέτη του που διέσχιζαν ένα ποτάμι μέσα σε μία βάρκα. Ο υπηρέτης πανικοβλήθηκε βλέποντας νερό ολόγυρα και μάλιστα τόσο, που με τις υστερικές κινήσεις του κινδύνευε ν’ αναποδογυρίσει  τη βάρκα. Τότε ο υπουργός τον άρπαξε, τον βούτηξε μέσα στο νερό μερικές φορές απανωτά και μόνον όταν εκείνος φώναξε «Αχ, πάρτε με πίσω στη βάρκα, πίσω στη βάρκα!», τον σήκωσε και τον ξανάβαλε μέσα. Μόλις ο υπηρέτης βρέθηκε ξανά μέσα στη βάρκα, ήξερε πια ότι δεν κινδύνευε από τα τρικυμισμένα νερά και ηρέμησε. Μην περιμένετε λοιπόν κι εσείς να υποστείτε τις δοκιμασίες και τα βάσανα της εγκόσμιας ζωής για να συνειδητοποιήσετε την ασφάλεια και τη σιγουριά που χαρίζει η πίστη στον Θεό.

- Μπάμπα, Ομιλία που δόθηκε στις 19 Φεβρουαρίου 1966