Ελληνικός Οργανισμός Σάτυα Σάι
Ζώνη 6, Νότια Ευρώπη, Περιοχή 6.2

Σκέψεις για την ημέρα

Όπως αναγράφονται καθημερινά στον πίνακα του Πρασάντι Νίλαγιαμ

Ιούνιος 2023

30 Ιουνίου

Ο Βισβάμιτρα, βασιζόμενος στην ευφυΐα, τη σωματική του δύναμη και τη δύναμη των όπλων του, προσπάθησε να διεξαγάγει πόλεμο με τον Βασίστα, ο οποίος βασιζόταν στη δύναμη του Θεού. Τελικά συνειδητοποίησε την αλήθεια ότι οι δυνάμεις του δεν είχαν κανένα αποτέλεσμα ενάντια στη δύναμη του πνεύματος, και  παραιτούμενος από το βασίλειό του μπήκε στη διαδικασία να αναθεωρήσει τις πράξεις του. 

Η σωματική ικανότητα δεν είναι καθόλου δύναμη. Είναι πραγματικά σημάδι αδυναμίας. Όλες οι φυσικές δυνάμεις είναι στην πραγματικότητα ανίσχυρες. Όλος ο εγκόσμιος πλούτος είναι προσωρινός. Ο άνθρωπος σήμερα επιδιώκει αυτές τις φευγαλέες απολαύσεις, ξεχνώντας την εγγενή Θειότητά του.

Οι σπουδαστές πρέπει να καλλιεργούν την αυτοπεποίθηση και να εκδηλώνουν τη Θειότητά τους στον λόγο, τα τραγούδια, τις αθλητικές τους δραστηριότητες και όλες τις πράξεις τους. Ωστόσο, περιστασιακά η αδυναμία τους μπορεί να εκδηλωθεί. Για παράδειγμα, όταν βρίσκονται μπροστά σε προβλήματα, τους κυριεύει η θλίψη, δεν μπορούν να αντιμετωπίσουν τις απώλειες και  δείχνουν την εσωτερική τους αδυναμία.

Οι σπουδαστές οφείλουν να αντιμετωπίζουν τέτοιες καταστάσεις με σθένος. Να είστε άφοβοι. Όταν αντιμετωπίζετε τις δυσκολίες με θάρρος, είναι βέβαιο ότι θα πετύχετε. Ως εκ τούτου,  έχετε εμπιστοσύνη στον εαυτό σας και επιτύχετε σε όλους τους τομείς της ζωής σας. 

- Μπάμπα, από ομιλία που δόθηκε στις 14 Ιανουαρίου 1997


29 Ιουνίου

Όπου υπάρχουν οι έξι ιδιότητες του ζήλου, της αποφασιστικότητας, του θάρρους, της ευφυΐας, της ικανότητας και του ηρωισμού, εκεί η  Θεϊκή βοήθεια είναι έκδηλη.

Ενσαρκώσεις της αγάπης! Σε οποιονδήποτε τομέα, ανά πάσα στιγμή, για κάθε άνθρωπο που είναι προικισμένος με όλες αυτές τις έξι πολύτιμες ιδιότητες, η επιτυχία είναι εξασφαλισμένη. Αυτές οι ιδιότητες συμβάλλουν στην ολόπλευρη ευημερία ενός ανθρώπου. Η  επιτυχία προσελκύεται από εκείνον που χαρακτηρίζεται από τις έξι αυτές ιδιότητες.

Ωστόσο, αυτές οι ιδιότητες αντιμετωπίζουν κατά καιρούς ποικίλες δυσκολίες. Ακριβώς όπως ένας μαθητής πρέπει να αντιμετωπίσει διάφορες δοκιμασίες, αυτές οι ιδιότητες υπόκεινται σε δοκιμασίες επίσης. Τέτοιες δοκιμασίες θα πρέπει να θεωρούνται ως σκαλοπάτι για  υψηλά επιτεύγματα. Έχουν τη μορφή απωλειών, προβλημάτων, πόνου, ταλαιπωριών και συκοφαντίας. Πρέπει να ξεπεράσετε αυτά τα προβλήματα με θάρρος και αυτοπεποίθηση και να προχωρήσετε.

Ειδικά οι σπουδαστές οφείλουν να αναπτύξουν αυτοπεποίθηση. Χωρίς αυτοπεποίθηση, οι έξι ιδιότητες δεν μπορούν να αποκτηθούν. Στην πραγματικότητα, η αυτοπεποίθηση πρέπει να είναι η πνοή της  ζωής κάθε ανθρώπου.

- Μπάμπα, από ομιλία που δόθηκε στις 14 Ιανουαρίου 1997


28 Ιουνίου

Πρέπει να έχετε πάντα γαλήνιες σκέψεις. Μόνο τότε μπορεί να ηρεμεί ο  νους σας. Είναι απλώς θέμα πειθαρχίας του νου – δύσκολο στην αρχή, αλλά μόλις κατακτηθεί, ικανό να νικήσει όλα τα προβλήματα και τις ανησυχίες!

Ένας ατάραχος νους είναι εξαιρετικά απαραίτητος για κάθε αναζητητή που βαδίζει προς τα εμπρός. Είναι μια πολύ ευεργετική ποιότητα. Ένας τέτοιος νους προσδίδει πραγματική δύναμη και χαρά. Προσπαθήστε να τον αποκτήσετε. Ακόμα κι αν έρθει η συμφορά, δεν πρέπει να αποκαρδιώνεστε. Ο νους πρέπει να είναι πάντα αγνός, ακηλίδωτος και ήρεμος, γεμάτος θάρρος.

Όχι κλάματα για το παρελθόν, κανένας δισταγμός στην εκτέλεση του καθήκοντος – αυτό είναι το σημάδι ενός αναζητητή. Αγαλλίαση μπροστά στο κέρδος, τη χαρά και τις ευχάριστες περιστάσεις, απογοήτευση μπροστά στην απώλεια και τη δυστυχία – αυτά είναι φυσικά χαρακτηριστικά κοινά σε όλους τους θνητούς. Ποια είναι, λοιπόν, η υπεροχή των αναζητητών; Δεν πρέπει να ξεχνούν την αρχή: Να είστε σε εγρήγορση και να υποφέρετε με χαρά το αναπόφευκτο.

Όταν οι δυσκολίες και οι απώλειες σας κατακλύζουν, μην αποθαρρύνεστε και μην προβαίνετε σε βιαστικές ενέργειες, αλλά συλλογιστείτε ήρεμα για το πώς προέκυψαν. Προσπαθήστε να ανακαλύψετε μερικά απλά μέσα για να τις ξεπεράσετε ή να τις αποφύγετε, σε μια ατμόσφαιρα γαλήνης. 

- Μπάμπα, από το βιβλίο «Υπέρτατη Ειρήνη – Prashanti Vahini», ch. 6


27 Ιουνίου

Ικανοποίηση, ταπεινοφροσύνη, αποστασιοποίηση –αυτά σας κρατούν στο μονοπάτι της Αλήθειας. Ένας πλανόδιος πωλητής κρατούσε στο κεφάλι του ένα καλάθι γεμάτο άδεια μπουκάλια, καθώς περπατούσε προς το παζάρι. Ήλπιζε να πουλήσει την πραμάτεια του με κέρδος δέκα ρουπιών και, σε δέκα ημέρες, υπολόγιζε ότι τα κέρδη που θα είχαν συσσωρευτεί θα έφθαναν στις εκατό ρουπίες. Με αυτό ως κεφάλαιο, σχεδίαζε να στραφεί σε πιο κερδοφόρες συμφωνίες, και έτσι φανταζόταν ότι σε μερικούς μήνες θα μπορούσε να μαζέψει χιλιάδες ρουπίες και να χτίσει μια κατοικία με έναν υπέροχο κήπο γύρω απ’ αυτήν που θα φρόντιζαν μια στρατιά από υπηρέτες. Εκεί, είδε τον εαυτό του σε έναν καναπέ, μέσα στο πράσινο, να παίζει με τα εγγόνια του. Καθώς ήταν απορροφημένος σε αυτή τη γοητευτική σκηνή, ξαφνικά είδε ανάμεσα στα εγγόνια του, τα παιδιά ενός από τους υπηρέτες. Θύμωσε με αυτή την ανεπιθύμητη εισβολή. Πιστεύοντας ότι η φαντασία του έγινε πραγματικότητα, άρπαξε ξαφνικά το παιδί και του έδωσε μια γρήγορη γερή σπρωξιά, μόνο για να διαπιστώσει ότι το καλάθι με τα μπουκάλια είχε πέσει στο δρόμο και ότι όλες του οι ελπίδες, ακόμη και για τις δέκα ρουπίες, είχαν χαθεί! Αυτό ήταν το τέλος ενός ονείρου που χτίστηκε στη σαθρή βάση της απληστίας.

- Μπάμπα, από ομιλία που δόθηκε στις 24 Οκτωβρίου 1965


26 Ιουνίου

Πιστέψτε ότι το Όνομα είναι η βάρκα που θα σας μεταφέρει στη θάλασσα της εγκόσμιας ζωής. Το Όνομα είναι πιο αποτελεσματικό από τον στοχασμό της Μορφής.

Ο Ντραούπαντι δεν έστειλε άρμα για να φέρει τον Κρίσνα προς  διάσωσή της. Πρόφερε το Όνομα στην αγωνία της και ο Κρίσνα ανταποκρίθηκε και την έσωσε από την επικείμενη ατίμωση.

Στην εποχή Tρέτα, όταν διαδραματιζόταν η Ραμάγιανα, ο Nάλα και οι πίθηκοί του έχτιζαν μια γέφυρα πάνω από τη θάλασσα της Λάνκα. Οι ογκόλιθοι στους οποίους έγραψαν το ιερό όνομα Ράμα, επέπλεαν στα νερά, αλλά, διαπίστωσαν ότι έπλεαν  μακριά μεταξύ τους λόγω του ανέμου και των κυμάτων. Δεν σχημάτιζαν μια ενιαία γέφυρα για να περάσει ο στρατός. Κάποιος εφευρετικός πρότεινε να γράψουν «ΡA» σε έναν ογκόλιθο και «MA» σε έναν άλλο και διαπίστωσαν ότι οι δύο ογκόλιθοι έμεναν σταθερά ενωμένοι  μεταξύ τους.

Το όνομα θα χρησιμεύσει ως άρμα και για εσάς. Θα σας κρατήσει συνδεδεμένους με τον Θεό και θα σας μεταφέρει τη Χάρη Του! 

- Μπάμπα, από ομιλία που δόθηκε στις 24 Οκτωβρίου 1965


25 Ιουνίου

Ποιος είναι ο λόγος της αδυναμίας να ελευθερώσουμε τον Θεό εντός μας; Είναι επειδή δεν αντιλαμβανόμαστε το ρυπαρό περίβλημα με οποίο είναι καλυμμένος. Αν λερωθούν τα ρούχα μας, τα αλλάζουμε γιατί ντρεπόμαστε να εμφανιστούμε με βρώμικα ρούχα. Αν το σπίτι μας είναι βρώμικο, προσπαθούμε να το καθαρίσουμε για να μην σχηματίσουν κακή εντύπωση οι επισκέπτες. Δεν νιώθουμε όμως ντροπή, όταν ο νους και η καρδιά μας είναι μολυσμένα!

Δεν είναι παράξενο που πρέπει να ανησυχούμε τόσο για την καθαριότητα των ρούχων και των σπιτιών μας, αλλά δεν μας ενδιαφέρει η αγνότητα της καρδιάς και του νου μας που επηρεάζει ολόκληρη τη ζωή μας; Για να εξαγνίσουμε την καρδιά και τον νου, το πρώτο πράγμα που πρέπει να κάνουμε είναι να ζούμε μια ενάρετη ζωή. Οι πράξεις μας πρέπει να βασίζονται στην ηθική.

Η εκμετάλλευση των άλλων ή η πρόκληση πόνου σε αυτούς δεν είναι σημάδι της ανθρώπινης φύσης. Το κακό που κάνουμε στους άλλους τελικά επιστρέφει σε μας! 

- Μπάμπα, από ομιλία που δόθηκε στις 2 Απριλίου 1984


24 Ιουνίου

Εάν οι αναζητητές δεν επιτυγχάνουν να ακολουθήσουν μια πειθαρχία, πρέπει να αναζητήσουν και να γνωρίσουν την αιτία της ήττας τους. Αυτή η ανάλυση είναι απαραίτητη. Στη συνέχεια πρέπει να βεβαιωθούν ότι, σε δεύτερο στάδιο, το ανεπιθύμητο χαρακτηριστικό δεν επαναλαμβάνεται. Θα πρέπει να κάνουν ό,τι καλύτερο μπορούν για να προφυλαχθούν από αυτό.

Σε τέτοια θέματα οφείλει κανείς να είναι γρήγορος και δραστήριος, όπως ο σκίουρος. Η ευκινησία και η επαγρύπνηση πρέπει επίσης να συνδυαστούν με την ευκρίνεια της διάνοιας. Όλα αυτά μπορούν να κερδηθούν μόνο μέσω της ειρήνης. Ο σταθερός και ακλόνητος ζήλος είναι πολύ σημαντικός για την αποφυγή και την υπέρβαση των συγκρούσεων στον νου.  Πρέπει να είστε γαλήνιοι και ατάραχοι.

Θάρρος, σοφές συμβουλές και σταθερότητα –αυτά κάνουν τη δύναμη της θέλησης ισχυρή και σθεναρή. Λάμψη στο πρόσωπο και στα μάτια, αποφασιστικό βλέμμα, ευγενική φωνή, εγκάρδια φιλάνθρωπα συναισθήματα, ακλόνητη καλοσύνη –αυτά είναι τα σημάδια της δύναμης της θέλησης που αναπτύσσεται και προοδεύει. Ένας νους χωρίς αναταραχή, μια χαρούμενη και άψογη προοπτική –αυτά είναι τα σημάδια ενός ατόμου στο οποίο έχει ριζώσει η ειρήνη!

- Μπάμπα, από το βιβλίο «Υπέρτατη Ειρήνη – Prashanti Vahini», ch. 6


23 Ιουνίου

Τα μορφωμένα άτομα δεν φαίνεται να έχουν καμία έγνοια για τις ηθικές αξίες. Δεν νιώθουν καμία ευγνωμοσύνη για όσους τους βοήθησαν σε στιγμές ανάγκης. Δεν έχουν κανέναν σεβασμό για τους συγγενείς και τους φίλους τους και δεν διστάζουν να τους προκαλέσουν κακό. Σπουδαστές που έχουν περάσει από πολυετείς σπουδές αναφέρεται ότι συμπεριφέρονται με ανάξιο τρόπο. Οι μορφωμένοι νέοι και νέες δεν συμπεριφέρονται σαν καλλιεργημένοι άνθρωποι μετά από λίγους μήνες έγγαμου βίου. Πολλοί ζουν άθλιες ζωές.

Ποια είναι η αξία μιας εκπαίδευσης που δεν καθιστά ικανό έναν άνθρωπο να κάνει το καθήκον του απέναντι στη γυναίκα και τα παιδιά του; Η πρώτη προϋπόθεση είναι η εξάλειψη των κακών ιδιοτήτων που κυριαρχούν μεταξύ των μορφωμένων ατόμων. Πρέπει να επιστρέψουν στον δρόμο της ηθικής και της ορθής συμπεριφοράς.

Πολλά μορφωμένα άτομα δεν έχουν ούτε φόβο για την αμαρτία ούτε αγάπη για τον Θεό. Ο καθένας πρέπει, επομένως,  να επιχειρήσει να απαλλαγεί από τα δικά του αρνητικά γνωρίσματα και να καλλιεργήσει θεϊκές ιδιότητες. Ο άνθρωπος πρέπει να συνειδητοποιήσει τον Θεό εντός του. Για αυτό, ο δρόμος της αγνής αγάπης είναι ο καλύτερος τρόπος!

- Μπάμπα, από ομιλία που δόθηκε στις 2 Απριλίου 1984


22 Ιουνίου

Ο σκοπός για τον οποίο ήρθα δεν είναι να εκπληρώσω ασήμαντες επιθυμίες ή να εστιάσω σε ασήμαντα περιστατικά. Υπάρχουν μεγάλες αλήθειες που πρέπει να υποστηρίξω. Υπάρχει μια σημαντική αλλαγή στην ανθρώπινη προοπτική που πρέπει να επιφέρω. Κανείς δεν μπορεί να Με εμποδίσει ή να Με αποτρέψει από το να εκπληρώσω τα εγχειρήματα για τα οποία ήρθα, δηλαδή την εγκαθίδρυση της μίας και αιώνιας Αλήθειας.

Έχετε ένα ρόλο να παίξετε στην εκπλήρωση της αποστολής του Σάι που είναι μπροστά μας. Η εδραίωση του νόμου της Δικαιοσύνης είναι το καθήκον με το οποίο πρέπει να ασχοληθούμε άμεσα και ελπίζω ότι όλοι θα παίξετε τον ρόλο σας, όσο μικρός κι αν είναι, στην εκπλήρωση του έργου του Σάι.

Εφόσον όλα εξαρτώνται από την Αλήθεια, αυτή η Αλήθεια δεν είναι κάτι που πρέπει να υποχωρήσει μπροστά σε κανέναν. Η αναλήθεια πρέπει να υποτάσσεται σχεδόν σε όλους με τους οποίους έρχεται σε επαφή. Η Αλήθεια δεν θα υποταχθεί ποτέ σε κανέναν. Αυτή η μορφή είναι η μορφή του Σάτυα Σάι που είναι η Ενσάρκωση της Αλήθειας.

- Μπάμπα, από τα θερινά σεμινάρια στο Μπριντάβαν - Summer Showers iBrindavan, 1974, ch32


21 Ιουνίου

Καλό και κακό - όλα είναι θέλημα Θεού. Δεν πρέπει να κάνουμε διάκριση μεταξύ των δύο. Οι άνθρωποι πιστεύουν πως ό,τι καλό συμβαίνει είναι θέλημα Θεού ενώ τα  ατυχή γεγονότα όχι. Σε αυτόν τον κόσμο κανείς δεν τρέφεται μόνο με γλυκό ή μόνο με πικρό φαγητό. Όλοι τρώνε και γλυκό και πικρό φαγητό. Με άλλα λόγια, όλοι βιώνουν και το καλό και το κακό.

Αν διερευνήσουμε, θα διαπιστώσουμε πως  οι δυσάρεστες εμπειρίες είναι απαραίτητες! Μόνο τότε μπορούμε να εκτιμήσουμε την αξία της ειρήνης, της ικανοποίησης και της ευδαιμονίας. Οι δυσκολίες και η χαρά πάνε μαζί. Κανείς δεν μπορεί να τις χωρίσει. Η ευτυχία δεν υφίσταται πουθενά μόνη της. Η ευτυχία προκύπτει, όταν οι δυσκολίες ξεπερνιούνται.

Ένα μωρό σταδιακά γίνεται παππούς ή γιαγιά. Όμως είναι το ίδιο άτομο. Ομοίως, το καλό μέσα μας μπορεί να μετατραπεί σε κακό και το κακό μπορεί να γίνει καλό. Πρέπει να ζήσουμε την ενότητα και των δύο. Αυτό που μας κάνει να κατανοήσουμε αυτή την ενότητα είναι η Θεϊκή μας φύση. Όταν αποστασιοποιούμαστε από τον Θεό, καταλήγουμε έρμαια δαιμονικών  και ζωωδών καταστάσεων.

- Μπάμπα, από τα θερινά σεμινάρια στο Μπριντάβαν - Summer Showers in Brindavan, 1995, ch 8


20 Ιουνίου

Η διάκριση μεταξύ «ανθρώπου» και «δαίμονα» αναδύεται μόνο  μέσα από συγκεκριμένες ποιότητες. Οι δαίμονες δεν έχουν κάποια περίεργα φυσικά χαρακτηριστικά, όπως απεικονίζονται στον κινηματογράφο και τα βιβλία. Άνθρωποι είναι κι αυτοί. Μόνο εξαιτίας των ποιοτήτων του γίνεται ένας άνθρωπος δαίμονας.

Στην Μπαγκαβάτα υπάρχει ένα ωραίο παράδειγμα. Ο Κρίσνα ήταν ο ίδιος ο Θεός. Οι γονείς του, η Ντεβάκι και ο Βασουντέβα, ήταν αληθινοί άνθρωποι. Και ο αδελφός της Ντεβάκι, ο Κάμσα, ήταν δαίμονας. Έτσι, και οι τρεις κατηγορίες –θεϊκή, ανθρώπινη και δαιμονική– μπορούν να συνυπάρχουν ακόμη και μέσα στην ίδια οικογένεια! Ο Κάμσα ήταν δαίμονας λόγω του θυμού και της σκληρότητάς του. Η Ντεβάκι και ο Βασουντέβα ήταν άνθρωποι λόγω της καλοσύνης και της συμπόνιας τους. Διαθέτοντας θεϊκά χαρακτηριστικά, τα οποία είναι πέρα ​​από όλες τις ιδιότητες, ο Κρίσνα ήταν Θεός.

- Μπάμπα, από τα θερινά σεμινάρια στο Μπριντάβαν - Summer Showers in Brindavan, 1995, ch 8


19 Ιουνίου

Αληθινά μιλώντας, η ανθρώπινη ζωή είναι ιερή, μεγαλειώδης, πάντα νέα και πάντα δροσερή. Οι Ουπανισάδες προσπαθούν να διεγείρουν και να αφυπνίσουν τον άνθρωπο, ώστε να συνειδητοποιήσει αυτήν την Αλήθεια, γιατί  κοιμάται στην άγνοια, εγκλωβισμένος στο εγώ και τις επιθυμίες του. «Ξυπνήστε και λατρέψτε το Θεϊκό φως του Ήλιου, αναγνωρίστε την πραγματικότητά σας στο φως των ακτίνων του», αυτό είναι το κάλεσμα που αντηχεί  στις Ουπανισάδες.

Όμως, ο άνθρωπος κωφεύει σ’ αυτήν την παράκληση. Τρεις φλογερές επιθυμίες κρατούν τον άνθρωπο πίσω: είναι ερωτευμένος με τον πλούτο, τη σύζυγο και τα παιδιά. Αυτά τον εμποδίζουν σε κάθε βήμα και λειτουργούν ως μειονεκτήματα όσον αφορά την πνευματική του πρόοδο.

Φυσικά, τα αναγκαία μέσα  για την επιβίωση και η εργασία για ν’ αποκτηθούν δεν μπορεί να αποφευχθούν. Αλλά, ξεπερνώντας τα  όρια, τα πλούτη βλάπτουν τον νου και γεννούν αλαζονεία. Πρέπει να χρησιμοποιούνται για καλούς σκοπούς, προάγοντας την αρετή και την ευημερία, την προώθηση της δίκαιης και ενάρετης ζωής και την εκπλήρωση των καθηκόντων σας κατά τη διάρκεια της πορείας σας στο Θεϊκό μονοπάτι. 

Εάν τα πλούτη σπαταλώνται για την πραγματοποίηση φευγαλέων επιθυμιών, δεν μπορούν ποτέ να είναι αρκετά και το εγώ ανακαλύπτει νέους και πιο αποτρόπαιους τρόπους κέρδους και σπατάλης.

- Μπάμπα, από ομιλία που δόθηκε στις 13 Απριλίου 1981


18 Ιουνίου

Ο Πραχλάντα είπε στον Χιρανιακασίπου: «Διαπράττεις εγκλήματα κατά της κοινωνίας βασιζόμενος στη δύναμη που σου χαρίζουν οι ευλογίες του Θεού. Ο εγωισμός σου θα σε καταστρέψει ολοκληρωτικά. Χρειάζεται ταπεινότητα για να επιτύχεις να προσεγγίσεις τον Θεό. Πατέρα! Η μόρφωση χωρίς χαρακτήρα, η λατρεία χωρίς θυσία, ο πλούτος χωρίς προσπάθεια, η πολιτική χωρίς αρχές - αυτές οι αμαρτίες αποτελούν τη βάση για όλη τη δυστυχία του κόσμου».

Ποιες είναι οι αμαρτίες της κοινωνίας; Η εκπαίδευση χωρίς την καλλιέργεια του χαρακτήρα είναι η μία. Ο πλουτισμός χωρίς την ανάλογη προσπάθεια είναι η άλλη. Πρέπει να προσπαθείτε! Χωρίς προσπάθεια, πώς μπορείτε να προσδοκάτε οτιδήποτε ως ανταπόδοση;

Έπειτα, είναι η λατρεία χωρίς θυσία. Ναι, όλοι προσεύχεστε. Όμως πρόκειται για προσευχή χωρίς θυσία. Μόνον η θυσία χορηγεί ευδαιμονία. 

Η άσκηση της πολιτικής χωρίς αρχές και η λειτουργία της επιστήμης χωρίς ανθρώπινες αξίες βρίσκονται σε ανοδική πορεία.  Εάν η επιστήμη είχε αρχές, πώς θα μπορούσαν να υπάρχουν βόμβες και άλλα καταστροφικά μέσα; Στο πεδίο αυτό της επιστήμης, οι ανθρώπινες αξίες έχουν παρακμάσει . 

- Μπάμπα, από τα θερινά σεμινάρια στο Μπριντάβαν - Summer Showers in Brindavan, 1995, ch8


17 Ιουνίου

Ο έλεγχος δίνει δύναμη. Η κανονικότητα δίνει μεγαλύτερη δύναμη. H πειθαρχία αποκαλύπτει τoν Θεό. Οι άνθρωποι λαχταρούν για την  ευτυχία. Αλλά, μπορεί κανείς να την αποκτήσει αφήνοντας ανεξέλεγκτες τις αισθήσεις; Μπορεί κανείς να είναι ευτυχισμένος απολαμβάνοντας τέσσερα γεύματα την ημέρα, οδηγώντας περίβλεπτα αυτοκίνητα  ή ζώντας σε μπανγκαλόους με πολλά δωμάτια; Όχι.

Η ευτυχία έγκειται στο να βοηθάς τους άλλους. Προκύπτει με την απάρνηση, όχι με τη συσσώρευση. Το να τροφοδοτεί κανείς τις αισθήσεις, του προσδίδει κτηνώδεις ιδιότητες και τον παρασύρει στη βρωμιά και την ατιμία.

Γιόγκι είναι αυτός που έχει προσηλώσει το νου του στον Θεό, όχι στα εγκόσμια. Η Γκίτα προτρέπει τον άνθρωπο να μεταμορφωθεί σε «παντοτινό γιόγκι». Αλλά ο άνθρωπος είναι γιόγκι το πρωί, μετατρέπεται σε μπόγκι (άτομο που ελέγχεται από τις αισθήσεις) το μεσημέρι και σε ρόγκι (άνθρωπος που διακατέχεται από άρρωστες συνήθειες) όταν τελειώνει η μέρα! Ο άνθρωπος ζει σήμερα χωρίς πίστη και χωρίς ιδανικά. Η ενάρετη ζωή πρέπει να είναι το θεμέλιο και η απελευθέρωση το εποικοδόμημα. Όμως ο κόσμος έχει παραμελήσει και τα δύο και βασίζεται στον πλούτο και στην επιθυμία για ευτυχία και απελευθέρωση!

- Μπάμπα, από ομιλία που δόθηκε στις 13 Απριλίου 1981


16 Ιουνίου

Ο Πραχλάντα είπε στον Χιρανιακασίπου ότι ο Θεός είναι Παρών παντού, κατά τον ίδιο τρόπο που οι επιστήμονες λένε για το άτομο.

 «Μην μπαίνεις στη διαδικασία να διερωτάται αν είναι εδώ αλλά όχι εκεί. Όπου κι αν Τον αναζητήσεις, θα Τον βρεις», είπε.

Ο Χιρανιακασίπου τον προκάλεσε λέγοντας: «Αλήθεια; Είναι ο Θεός παρών παντού; Ωραία, δείξε μου Τον». Ο Πράχλαντα απάντησε: «Πατέρα! Βυθισμένος στη σκλαβιά των αισθήσεων και στη συνείδηση ​​του σώματος, θέλεις να δεις τον Θεό. Αυτό είναι αδύνατο. Αγωνίζεσαι  σκληρά για να κερδίσεις φήμη και κοσμική ασφάλεια, αλλά δεν λαχταράς για τον Θεό. Ο Θεός δίνει ό,τι επιθυμεί κανείς. Εσύ επιθυμείς να αυξηθεί η δύναμη και η φήμη σου. Ζεις κάτω από την κυριαρχία του εγώ και της προσκόλλησης. Όσο κυριαρχούν τα συναισθήματα «εγώ» και «δικό μου», είναι αδύνατο να κατανοήσεις  την αρχή του Εαυτού».

Ακόμη και σήμερα, οι άνθρωποι αναζητούν τον Θεό, ενώ ταυτίζονται με το σώμα και ενισχύουν την αίσθηση του «εγώ» και του «δικό μου». Έτσι, όσο κι αν προσπαθούν δεν θα βρουν τον Θεό. Πρέπει πρώτα να γίνει κατανοητή η μη-δυϊστική φύση του Εαυτού. Πρέπει να προσφέρετε τον εαυτό σας στον Θεό! Τι σημαίνει αυτό; Πως όλες οι πράξεις πρέπει να υποκινούνται και να εκτελούνται με θεϊκά συναισθήματα.

- Μπάμπα, από τα θερινά σεμινάρια στο Μπριντάβαν - SummerShowersinBrindavan, 1995, ch8


15 Ιουνίου

Οι αφοσιωμένοι του Σάι πρέπει να κατανοήσουν την ουσία της πνευματικής μας παράδοσης. Η θυσία και η υπηρεσία είναι τα δύο βασικά της  στοιχεία.

Υπάρχουν δύο τρόποι πραγμάτωσης του Θεού. Ο ένας είναι το μονοπάτι της αφοσίωσης, όπου ο αναζητητής θεωρεί τον εαυτό του υπηρέτη του Θεού. Δηλώνοντας επανειλημμένα «Είμαι ο υπηρέτης Σου», συνεχίζει να μειώνει το εγώ του μέχρις ότου περιοριστεί η δουλεία της κοσμικής προσκόλλησης.

Ο άλλος τρόπος είναι το μονοπάτι της γνώσης. Αναπτύσσοντας διαρκώς μια αίσθηση ενότητας με το Θείο -  «Είμαι ο Θεός», η συνείδησή σας διευρύνεται σε σημείο που να γίνεται ένα με την οικουμενική συνείδηση ​​και όλοι οι εγκόσμιοι δεσμοί κόβονται.

Αν κάποιος εξετάσει τη θέση του σε αυτόν τον απέραντο σύμπαν, θα συνειδητοποιήσει την απειροελάχιστη μικρότητά του. Ο εγωισμός αναδύεται από την άγνοια. Αποβάλλετε το εγώ και αναπτύξτε την αγάπη. Με αγάπη, καλλιεργήστε το πνεύμα της θυσίας. Η θυσία από μόνη της μπορεί να προσφέρει αθανασία, λέγεται στις Ουπανισάδες. Η θυσία μπορεί να χαρίσει ευδαιμονία και υγεία. Ζήστε τη χαρά του να μοιράζεστε. Η απάρνηση είναι το κλειδί για την καλή υγεία.

- Μπάμπα, από ομιλία που δόθηκε στις 11 Απριλίου 1997


14 Ιουνίου

Εκτός από τη φροντίδα σας για τα τρόφιμα που καταναλώνετε, θα πρέπει να ασκείστε στον στοχασμό του Θεού. Επειδή οι άνθρωποι δεν σκέφτονται τον Θεό, βιώνουν πολλή δυστυχία.

Χωρίς θεϊκές σκέψεις, ο άνθρωπος δίνει καταφύγιο σε δύο κακές ιδιότητες. Πρώτον - κρύβει πολλά ελαττώματα και κακές προδιαθέσεις  εντός του. Δεύτερον - μεγεθύνει ακόμη και τα μικρότερα ελαττώματα των άλλων. Εξαιτίας τέτοιων κακών ιδιοτήτων, οι ασθένειες αυξάνονται επίσης.

Μόνον όταν υπάρχει ανθρώπινη προσπάθεια, με τη χάρη του Θεού, θα επιτευχθούν καλά αποτελέσματα. Το σανσκριτικό ρητό δηλώνει: «Για την επίτευξη των τεσσάρων στόχων της ζωής, η καλή υγεία είναι απαραίτητη». Ακόμα κι αν κάποιος κατέχει όλο τον πλούτο του κόσμου, στην περίπτωση που η υγεία του εξασθενήσει, είναι δυστυχής.

Είτε χωρικός είτε κάτοικος της πόλης, η καλή υγεία είναι το σημαντικότερο απόκτημα που πρέπει να επιδιώκει κανείς ώστε να ζήσει μια ουσιαστική ζωή.

- Μπάμπα, από ομιλία που δόθηκε στις 29 Ιανουαρίου 1994


13 Ιουνίου

Η αληθινή μορφή γνώσης είναι η ταπεινοφροσύνη. Αποφεύγοντας την αλαζονεία και την έπαρση, επιδιώξτε τον σωστό στόχο. Οι σπουδαστές σήμερα αποκτούν σημαντική επιστημονική γνώση. Αλλά αυτή χρησιμεύει μόνο στην προαγωγή της πολιτισμένης ζωής στον φαινομενικό κόσμο.

Αυτό που χρειάζονται σήμερα οι σπουδαστές είναι ο εξαγνισμός της καρδιάς. Αυτό είναι δυνατό μόνο μέσω μιας εσωτερικής διαδικασίας. Οι σπουδαστές που έχουν βαπτιστεί στη σύγχρονη κουλτούρα δεν πρέπει μόνο να αναπτύσσουν τη διάνοιά τους αλλά θα πρέπει επίσης να καλλιεργούν μια ευρεία προοπτική.

Σε αυτούς τους καιρούς, οι σπουδαστές έχουν ένα διπλό καθήκον: Το ένα είναι να αντιμετωπίσουν τις προκλήσεις του σύγχρονου πολιτισμού και το άλλο είναι να προστατέψουν και να διατηρήσουν την αρχαία πνευματική και πολιτιστική κληρονομιά της χώρας. Οι μαθητές πρέπει να ακτινοβολούν ως ιδανικοί πολίτες του έθνους. Η ολοκληρωμένη εκπαίδευση είναι αυτή που κάνει έναν άνθρωπο συμπονετικό. Εκτός από το να ασκούν κατάλληλα το σώμα, οι σπουδαστές πρέπει να προσπαθούν να καλλιεργούν την καρδιά και να τη διατηρούν αγνή.

- Μπάμπα, από ομιλία που δόθηκε στις 4 Μαρτίου 1993


12 Ιουνίου

Ο χρόνος είναι απείρως πολύτιμος. Δεν πρέπει να χάνετε ούτε μια στιγμή από αυτόν.

Στη ζωή ενός ανθρώπου, η περίοδος που διανύει ως μαθητής είναι η πιο πολύτιμη και ιερή. Θα πρέπει να τη χρησιμοποιήσετε με τον καλύτερο δυνατό τρόπο. Το γάλα αναμεμειγμένο με νερό δεν μπορεί να επανέλθει στην αρχική του καθαρότητα, όσο κι αν προσπαθήσετε να το διαχωρίσετε. Αλλά μόλις το μετατρέψετε σε βούτυρο, η επαφή του με το νερό θα το αφήσει ανεπηρέαστο. Θα επιπλέει πάνω από το νερό και θα διατηρήσει τη χαρακτηριστική του ποιότητα.

Ομοίως, η προσκόλληση στον κόσμο είναι σαν το νερό. Ο νους του ανθρώπου είναι σαν το γάλα. Όταν ο αγνός, ιερός, αμόλυντος νους αναμιγνύεται με το νερό των εγκόσμιων επιθυμιών, είναι δύσκολο να ανακτηθεί η αρχική αγνότητα.

Ωστόσο, εάν σε αυτήν την ιερή περίοδο της μαθητείας αντλήσετε από τον αμόλυντο νου σας το βούτυρο της γνώσης, της σοφίας και της σωστής συμπεριφοράς, θα μπορέσετε να παραμείνετε ανεπηρέαστοι από τα θέλγητρα του κόσμου ακόμα και όταν βρίσκεστε και λειτουργείτε εντός του. 

- Μπάμπα, από ομιλία που δόθηκε στις 16 Ιουνίου 1983


11 Ιουνίου

Απλά επειδή διατίθεται και προσφέρεται νόστιμο φαγητό, μπαίνει κανείς στον πειρασμό να υπερκαταναλώσει. Υπάρχει αέρας παντού γύρω μας αλλά δεν αναπνέουμε περισσότερο από όσο χρειαζόμαστε. Η λίμνη είναι γεμάτη νερό αλλά πίνουμε μόνο όσο χρειάζεται για να σβήσουμε τη δίψα μας. Αλλά η υπερβολική κατανάλωση φαγητού έχει γίνει ένα κοινωνικό κακό, μια συνήθεια της μόδας.

Το στομάχι φωνάζει «αρκετά», αλλά η γλώσσα επιμένει σε περισσότερο, και ο άνθρωπος γίνεται εύκολος στόχος για την ασθένεια. Πάσχει από παχυσαρκία, υπέρταση και διαβήτη. Η  τροφή που καταναλώνεται με μέτρο είναι το καλύτερο φάρμακο για την αποφυγή ασθενειών. Μην τρέχετε στο νοσοκομείο για κάθε μικρή ενόχληση. Η υπερβολική χρήση φαρμάκων είναι επίσης κακή.

Επιτρέψτε στη φύση να καταπολεμήσει την ασθένεια και να σας θεραπεύσει. Υιοθετήστε όλο και περισσότερες αρχές φυσικής θεραπείας. Το είδος της τροφής που καταναλώνετε καθορίζει τον βαθμό συγκέντρωσης που μπορείτε να ελέγξετε. Η ποιότητα και η ποσότητά της καθορίζουν πόσο μειώνεται ή αυξάνεται ο αυτοέλεγχός σας. Ο μολυσμένος αέρας και το νερό είναι γεμάτα βλαβερούς ιούς και μικρόβια και πρέπει να αποφεύγονται με κάθε κόστος.

Υπάρχουν τέσσερα είδη ρύπανσης, απέναντι στα οποία ο άνθρωπος πρέπει να βρίσκεται σε εγρήγορση: του σώματος (που αφαιρείται με νερό), του νου (που αφαιρείται με την αλήθεια), της διάνοιας (που αφαιρείται με την ορθή γνώση) και του Εαυτού (που αφαιρείται με τη λαχτάρα για τον Θεό).

- Μπάμπα, από ομιλία που δόθηκε στις 21 Σεπτεμβρίου 1979


10 Ιουνίου

Όταν παρακολούθησα ένα συμπόσιο στη Βομβάη με θέμα «Επιστήμη και Πνευματικότητα», ένας εξέχων επιστήμονας είπε ότι στα πυρηνικά οπλοστάσια των μεγάλων δυνάμεων υπήρχαν διαθέσιμες αρκετές ατομικές βόμβες για να καταστρέψουν τον κόσμο δέκα φορές.

Ποιο είναι το νόημα της δημιουργίας τέτοιων οπλοστασίων; Αν έχετε καταστρέψει τον κόσμο μια φορά, τι μένει να καταστρέψουν οι άλλες βόμβες; Στην πορεία, θα έχετε καταστρέψει τον εαυτό σας.

Όσοι ασχολούνται με την έρευνα φαίνεται να ανησυχούν περισσότερο για την ενίσχυση του ονόματος και της φήμης τους μέσω της έρευνάς τους παρά για την προώθηση της δημόσιας ευημερίας μέσω των αποτελεσμάτων της έρευνάς τους. Ούτε φαίνεται να ενοχλούνται από τις βλαβερές συνέπειες των ανακαλύψεών τους. Δεν υπάρχει τίποτα το σπουδαίο στο να προκαλείς κακό στους άλλους. Το να καταστρέψεις ένα εκατομμύριο ανθρώπους με μια μόνο βόμβα δεν έχει καμία σπουδαιότητα. Το να κάνεις καλό έστω και σε ένα μόνο άτομο στον κόσμο είναι πιο αξιέπαινο.

Η επιστημονική γνώση που αποκτάται πρέπει να αξιοποιηθεί προς όφελος των συνανθρώπων μας. Μόνο αυτή είναι η σωστή εκπαίδευση που προετοιμάζει τον μαθητή για μια φωτισμένη δράση. Η επιδίωξη της Επιστήμης του Υπέρτατου Πνεύματος  είναι πιο ουσιαστική από την ενασχόληση με τις Φυσικές Επιστήμες.

- Μπάμπα, από ομιλία που δόθηκε στις 16 Ιουνίου 1983


9 Ιουνίου

Η θερμοκρασία του σώματος πρέπει να διατηρείται σε έναν συγκεκριμένο ύψος. Εάν η θερμοκρασία είναι πάνω ή κάτω από αυτό το όριο, πρόκειται για σημάδι ασθένειας. Ομοίως, όταν τα πέντε στοιχεία που αποτελούν το φυσικό περιβάλλον διατηρούνται  σε ισορροπία, ο κόσμος βρίσκεται σε υγιή κατάσταση.

Εάν διαταραχθεί αυτή η ισορροπία ή εάν μολύνονται τα στοιχεία, τότε οι χώρες υποφέρουν ποικιλοτρόπως. Όταν τα προϊόντα της επιστήμης και της τεχνολογίας οδηγούν σε διατάραξη της ισορροπίας της Φύσης και ρυπαίνουν την ατμόσφαιρα ή τα ποτάμια και τις θάλασσες, ακολουθούν πολλές επιβλαβείς συνέπειες. Η ρύπανση προκαλεί πολλές νέες ασθένειες.

Σήμερα ακόμη και ο καθαρός αέρας έχει καταλήξει να είναι ένα σπάνιο εμπόρευμα. Τα τρία τέταρτα της γης καλύπτονται από νερό. Υπάρχουν πολλά ορυκτά στον πυθμένα του ωκεανού. Όμως κατά την εξόρυξή τους θα πρέπει να τηρούνται κάποιοι κανόνες. Διαφορετικά, ακόμη και ο ωκεανός, που προς το παρόν παραμένει στα όριά του, θα φτάσει κάποια στιγμή να τα ξεπεράσει. Ακόμη και οι σεισμοί και οι ηφαιστειακές εκρήξεις προκαλούνται από τη διατάραξη της οικολογικής ισορροπίας στη Φύση.

- Μπάμπα, από ομιλία που δόθηκε στις 16 Ιουνίου 1983


8 Ιουνίου

Αυτό που βλέπετε, αυτό που φαίνεται να είναι πραγματικό, είναι βέβαιο ότι θα χαθεί παρασυρόμενο από το ρεύμα του χρόνου. Όλα όσα είναι εμφανή στον κόσμο των φαινομένων είναι βέβαιο ότι κάποια στιγμή θα εξαφανιστούν. Πρέπει να καταβάλουμε κάθε δυνατή προσπάθεια ώστε να γνωρίσουμε αυτό που είναι αόρατο αλλά άφθαρτο.

Δεν είναι σωστό ο άνθρωπος, ο οποίος είναι προικισμένος με τεράστιες δυνάμεις, να είναι ικανοποιημένος με αυτό που μπορεί να γίνει ορατό μέσα από τα φυσικά του μάτια. Τέτοιου είδους μάτια έχουν επίσης τα θηρία και τα πουλιά, καθώς και τα έντομα και τα μικρόβια.

Ποια είναι λοιπόν η μοναδικότητα της όρασης που δίνεται στον άνθρωπο; Πρέπει να γίνει αντιληπτό ότι είναι δύσκολο να εξασφαλιστεί η ανθρώπινη γέννηση. Έχοντας αποκτήσει αυτό το προνόμιο, τα ανθρώπινα όντα δεν πρέπει να αρκούνται σε αυτό που βλέπουν με τα φυσικά τους μάτια. Ο άνθρωπος πρέπει να αποκτήσει τα μάτια της σοφίας.

Μπορεί να υποστηριχθεί ότι τα φυσικά μάτια βοηθούν στην απόκτηση γνώσης. Όμως, τα μάτια που βλέπουν τα πάντα δεν μπορούν να δουν τον εαυτό τους. Μάτια που δεν μπορούν να δουν τον εαυτό τους, πώς μπορούν να δουν τον νου ή  τον Θεό; Για τη θέαση του Θεού, τα φυσικά μάτια δεν επαρκούν. Για τον σκοπό αυτό πρέπει να αποκτήσει κανείς τα μάτια της σοφίας.

- Μπάμπα, από ομιλία που δόθηκε στις 22 Οκτωβρίου 1995


7 Ιουνίου

Απευθύνεστε στον Θεό με διάφορα ονόματα. Από αυτά, το σημαντικότερο και το πλέον κατάλληλο είναι το Σατ-Τσιτ-Ανάντα, δηλαδή Ύπαρξη-Συνειδητότητα-Ευδαιμονία.

«Σατ», Ύπαρξη, σημαίνει αυτό που παραμένει αμετάβλητο και στις τρεις χρονικές περιόδους –παρελθόν, παρόν και μέλλον. Η αυστηρή τήρηση της αλήθειας θα επιτρέψει σε κάποιον να το βιώσει.

«Τσιτ», Συνειδητότητα, σημαίνει ολοκληρωμένη επίγνωση, πλήρη γνώση. Είναι αυτό που δίνει τη δυνατότητα σε κάποιον να βιώνει τον Θεό σε όλες τις εκφάνσεις Του.

Όταν η εμπειρία της Ύπαρξης και της Συνειδητότητας βιωθεί, τότε η Ευδαιμονία (Ανάντα) ακολουθεί αυτόματα.

Όλοι θέλουν να είναι ευτυχισμένοι. Μια τέτοια επιθυμία είναι φυσική και πηγάζει από το γεγονός ότι η αληθινή φύση του ανθρώπου είναι η Ευδαιμονία. Η Ευδαιμονία είναι ο Θεός αλλά ο άνθρωπος δεν το αντιλαμβάνεται. Δεν καταλαβαίνει ότι προήλθε από τον Θεό, ότι το υπόγειο ρεύμα της ζωής είναι ο Θεός και ότι ο τελικός προορισμός του είναι επίσης ο Θεός. Ο άνθρωπος γεννιέται από την Ευδαιμονία, η βάση της ζωής του είναι η Ευδαιμονία και ο στόχος του επίσης είναι η Ευδαιμονία.

Το ανθρώπινο σώμα είναι προσωρινό. η ευχαρίστηση που μπορεί να προσφέρει είναι επίσης φευγαλέα. Επομένως, πρέπει κανείς να αναζητήσει αυτό που είναι μόνιμο, δηλαδή τον Θεό, ή την Ευδαιμονία, που ούτως ή άλλως ταυτίζονται. 

- Μπάμπα, από ομιλία που δόθηκε στις 21 Μαΐου 2000


6 Ιουνίου

Η αρχή της αγάπης, που είναι εγγενής στον άνθρωπο, είναι εξίσου παρούσα σε όλα τα όντα, συμπεριλαμβανομένων των πτηνών και των ζώων. Επομένως, πρέπει κανείς να αποδίδει την ίδια αξία στη ζωή όλων των όντων.

Μοιραστείτε την αγάπη που κρύβεται μέσα σας όχι μόνο με τους συνανθρώπους σας αλλά και με όλα τα πλάσματα της Φύσης. Αυτή είναι η αληθινή οικουμενική αρχή αγάπης. Μια τέτοια αρχή από μόνη της πρέπει να είναι η βάση της ζωής σας.

Οι άνθρωποι έχουν περίεργες απόψεις σχετικά με την απελευθέρωση, θεωρώντας ότι αυτή συνεπάγεται τη μετάβαση στον παράδεισο και την αιώνια ύπαρξη εκεί. Δεν είναι αυτό το νόημα της απελευθέρωσης. Σημαίνει την επίτευξη ανιδιοτελούς αγάπης που είναι σταθερή, αδιάκοπη και ολοκληρωτική. Αυτή είναι η κατάσταση την επίτευξη της οποίας πρέπει να επιδιώξετε. Μόνο όταν φτάσει κανείς σε αυτή την κατάσταση είναι πραγματικά απελευθερωμένος.

Στο όνομα της απελευθέρωσης, οι αναζητητές δοκιμάζουν κάθε είδους πνευματικά μονοπάτια. Όλες αυτές οι ασκήσεις μπορούν στην καλύτερη περίπτωση να προσφέρουν προσωρινή ικανοποίηση. Μόνο το μονοπάτι της Αγνής Αγάπης μπορεί να σας οδηγήσει πραγματικά εκεί και να σας προσφέρει μόνιμη ευδαιμονία.

- Μπάμπα, από ομιλία που δόθηκε στις 21 Μαΐου 2000


5 Ιουνίου

Υπάρχει κάποιος που ο γιος του τον προσφωνεί ως πατέρα. Η νύφη του τον αποκαλεί πεθερό, ενώ τα εγγόνια τον λένε παππού. Το άτομο είναι το ίδιο, αλλά ο τρόπος με τον οποίο του απευθύνονται διαφορετικοί άνθρωποι ποικίλλει.

Ομοίως, στον ίδιο Θεό δίνονται διαφορετικά ονόματα από τους οπαδούς διαφορετικών θρησκειών. Τον χαιρετίζουν ως Αλλάχ, Ιησού, Ράμα, Κρίσνα, Βούδα και ούτω καθεξής. Αν και τα ονόματα ποικίλλουν, ο Θεός είναι ένας και ο ίδιος. Επομένως, δεν υπάρχει πραγματικά κανένα περιθώριο διαφωνίας μεταξύ ανθρώπων που ανήκουν σε διαφορετικές θρησκείες.

Μπορείτε να απευθύνεστε στον Θεό με το όνομα της επιλογής σας, αλλά όλες οι προσφωνήσεις κατευθύνονται στον ίδιο προορισμό. Ο στόχος είναι ένας, και ο Θεός είναι επίσης ένας. Έτσι, σε σχέση με τον Θεό, δεν πρέπει να υπάρχει διχογνωμία.  Δεν έχει σημασία σε ποιον προσφέρετε χαιρετισμούς, αφού όλοι κατευθύνονται στον ίδιο τον Θεό. Εφόσον ο ίδιος Θεός κατοικεί στο παν, πού είναι το περιθώριο για λογομαχίες που βασίζονται στην κάστα, στην πίστη, στην φυλή κ.λπ.;

- Μπάμπα, από ομιλία που δόθηκε στις 21 Μαΐου 2000


4 Ιουνίου

Μέσω της δράσης ο άνθρωπος επιτυγχάνει τον εξαγνισμό της συνείδησης. Στην πραγματικότητα, ο άνθρωπος πρέπει να καλωσορίζει τη δράση αποβλέποντας σ’ αυτόν τον στόχο.

Και γιατί να αγωνίζεστε για μια καθαρή συνείδηση; Φανταστείτε ένα πηγάδι με μολυσμένα και λασπωμένα νερά, τόσο που να μην φαίνεται ο πυθμένας του. Ομοίως, μέσα στην καρδιά του ανθρώπου, βαθιά μέσα στη συνείδησή του, υπάρχει το Θείο Πνεύμα. Αλλά μπορεί να γίνει αντιληπτό μόνο όταν η συνείδηση φτάσει να είναι καθαρή.

Οι φαντασιώσεις σας, τα συμπεράσματά σας, οι κρίσεις και οι προκαταλήψεις σας, τα πάθη, τα συναισθήματα και οι εγωιστικές σας επιθυμίες, θολώνουν τη συνείδηση ​​και την κάνουν αδιαφανή. Πώς τότε μπορείτε να συνειδητοποιήσετε τον Εαυτό που βρίσκεται στον ίδιο σας τον πυρήνα;

Μέσω της υπηρεσίας, που παρέχεται χωρίς καμία επιθυμία να εξευμενίσετε το εγώ κάποιου και έχοντας υπόψιν μόνο την ευημερία των άλλων, είναι δυνατό να εξαγνιστεί η συνείδηση ​​και να αποκαλυφθεί ο Εαυτός.

- Μπάμπα, από ομιλία που δόθηκε στις 6 Μαρτίου 1977


3 Ιουνίου

Για να εξαγνίσει κανείς την καρδιά του, πρέπει να ασκήσει έλεγχο στον νου και τις αισθήσεις και να ασχοληθεί και με άλλες πνευματικές ασκήσεις που μπορούν να ελέγξουν τις αισθήσεις της αντίληψης και της δράσης. Αυτά μπορεί να φαίνονται δύσκολα στα πρώτα στάδια, αλλά κάθε τι  που αξίζει να γίνει έχει αυτό το μειονέκτημα.

Πάρτε για παράδειγμα την προσπάθεια του να μάθετε να οδηγείτε ποδήλατο. Θα  προηγηθούν πολλές πτώσεις, γρατζουνιές και κτυπήματα πριν μάθετε να ισορροπείτε και να κάνετε πετάλι κινούμενοι σε ευθεία γραμμή. Αλλά αφού κατακτήσετε αυτήν την τέχνη, μπορείτε να οδηγείτε με ασφάλεια ακόμη και χωρίς να κρατάτε το τιμόνι.

Είναι το ίδιο και για ένα άτομο που μαθαίνει να οδηγεί αυτοκίνητο. Στην αρχή, όταν κρατάτε το πόδι σας επάνω στον συμπλέκτη ή το σηκώνετε από αυτόν, δεν μπορείτε να ελέγξετε συγχρόνως το τιμόνι. Όταν κρατάτε το τιμόνι και καταφέρετε και τα δύο, ξεχνάτε το φρένο. Όταν συνδυάζετε και τα τρία, δεν προσέχετε τους πεζούς που τρέχουν να περάσουν απέναντι.

Αλλά όταν πλέον έχετε κατακτήσει την τέχνη, γνωρίζετε πως ν’ αυξομειώνετε την ταχύτητα, τις στάσεις και τα φανάρια και τους δρόμους  μ’ έναν αυτόματο τρόπο και μπορείτε να οδηγείτε  με ασφάλεια, ενώ συνομιλείτε με τα άτομα που κάθονται στα αριστερά σας και στο πίσω κάθισμα, ακόμα και τραγουδώντας ένα τραγούδι για να κερδίσετε την επιδοκιμασία τους.

- Μπάμπα, από ομιλία που δόθηκε στις 13 Απριλίου 1981


2 Ιουνίου

Δεν πρέπει να παραμένετε στην κατάσταση στην οποία γεννηθήκατε. Πρέπει να εκδηλώσετε την εγγενή Θεότητά σας. Ως εκ τούτου, οι μαθητές οφείλουν να προσπαθήσουν να αποκτήσουν, εκτός από ακαδημαϊκές γνώσεις, ιδιότητες όπως η ταπεινοφροσύνη και η διάκριση, που θα τους βοηθήσουν να γίνουν ολοκληρωμένες ανθρώπινες προσωπικότητες.

- Μπάμπα, από ομιλία που δόθηκε στις 20 Μαΐου 1990


1 Ιουνίου

Σήμερα η κατάσταση στην κοινωνία είναι τέτοια που οι άνθρωποι προσπαθούν να καταχραστούν ακόμη και τις καλές πράξεις των άλλων. Ακόμα κι όταν τους βοηθάς, προσπαθούν να σε βλάψουν. Χωρίς αμφιβολία, πρέπει να βοηθάτε ακόμα και αυτούς που προκαλούν κακό. Αλλά πρέπει να χρησιμοποιείτε τη διάκρισή σας ενώ βοηθάτε τους άλλους.

Σκεφτείτε σε ποιο βαθμό μπορείτε να βοηθήσετε τέτοιους ανθρώπους. Σας έχω ξαναπεί αυτήν την ιστορία. Όταν ο Mοχάμεντ Γκόρι επιτέθηκε στον Πρίτβι Ρατζ, ηττήθηκε από αυτόν κατά κράτος. Αλλά ο Πρίτβι  Ρατζ, όντας ένας μεγαλόψυχος ηγεμόνας, τον συγχώρεσε και τον άφησε να φύγει ελεύθερος. Αργότερα, ο Μοχάμεντ Γκόρι επιτέθηκε ξανά στον Πρίτβι Ράτζ και τον νίκησε. Τότε τον  αιχμαλώτισε και τον τύφλωσε. Δεν είχε ευγνωμοσύνη προς τον Πρίτβι Ρατζ, ο οποίος του είχε επιτρέψει νωρίτερα να επιστρέψει σώος.

Θα πρέπει, επομένως, να είστε προσεκτικοί στην άσκηση της συγχώρεσης όταν αντιμετωπίζετε ένα σκληρό άτομο. Αναμφίβολα, η συγχώρεση είναι μια μεγάλη αρετή, αλλά θα κάνει περισσότερο κακό παρά καλό, όταν ασκείται προς ένα άτομο που χαρακτηρίζεται από τις αρνητικές του σκέψεις.

Συγχωρήστε ένα τέτοιο άτομο μία ή το πολύ δύο φορές. Μην τον συγχωρείτε κάθε φορά που σας βλάπτει, διαφορετικά θα τεθείτε σε κίνδυνο.

- Μπάμπα, από ομιλία που δόθηκε στις 12 Ιουλίου 1996


Ιουνίου

Για να εξαγνίσει κανείς την καρδιά του, πρέπει να ασκήσει έλεγχο στον νου και τις αισθήσεις και να ασχοληθεί και με άλλες πνευματικές ασκήσεις που μπορούν να ελέγξουν τις αισθήσεις της αντίληψης και της δράσης. Αυτά μπορεί να φαίνονται δύσκολα στα πρώτα στάδια, αλλά κάθε τι  που αξίζει να γίνει έχει αυτό το μειονέκτημα.

Πάρτε για παράδειγμα την προσπάθεια του να μάθετε να οδηγείτε ποδήλατο. Θα  προηγηθούν πολλές πτώσεις, γρατζουνιές και κτυπήματα πριν μάθετε να ισορροπείτε και να κάνετε πετάλι κινούμενοι σε ευθεία γραμμή. Αλλά αφού κατακτήσετε αυτήν την τέχνη, μπορείτε να οδηγείτε με ασφάλεια ακόμη και χωρίς να κρατάτε το τιμόνι.

Είναι το ίδιο και για ένα άτομο που μαθαίνει να οδηγεί αυτοκίνητο. Στην αρχή, όταν κρατάτε το πόδι σας επάνω στον συμπλέκτη ή το σηκώνετε από αυτόν, δεν μπορείτε να ελέγξετε συγχρόνως το τιμόνι. Όταν κρατάτε το τιμόνι και καταφέρετε και τα δύο, ξεχνάτε το φρένο. Όταν συνδυάζετε και τα τρία, δεν προσέχετε τους πεζούς που τρέχουν να περάσουν απέναντι.

Αλλά όταν πλέον έχετε κατακτήσει την τέχνη, γνωρίζετε πως ν’ αυξομειώνετε την ταχύτητα, τις στάσεις και τα φανάρια και τους δρόμους  μ’ έναν αυτόματο τρόπο και μπορείτε να οδηγείτε  με ασφάλεια, ενώ συνομιλείτε με τα άτομα που κάθονται στα αριστερά σας και στο πίσω κάθισμα, ακόμα και τραγουδώντας ένα τραγούδι για να κερδίσετε την επιδοκιμασία τους.

- Μπάμπα, από ομιλία που δόθηκε στις 13 Απριλίου 1981