Ελληνικός Οργανισμός Σάτυα Σάι
Ζώνη 6, Νότια Ευρώπη, Περιοχή 6.2

Σκέψεις για την ημέρα

Όπως αναγράφονται καθημερινά στον πίνακα του Πρασάντι Νίλαγιαμ

Απρίλιος 2022

30 Απριλίου

Τρίτη προϋπόθεση είναι η πειθαρχία. Σχεδόν σε κάθε δράση στη ζωή, πρέπει να τηρούνται τα αναγνωρισμένα όρια και οι κανονισμοί. Αυτό ισχύει εξίσου και για το πνευματικό πεδίο. Πρέπει να τηρείτε πειθαρχία σε θέματα που σχετίζονται με το ντύσιμο, τη γενική συμπεριφορά έξω από τον ναό, κατά τη διάρκεια των μπάτζανς, τον τρόπο που μιλάτε και το φαγητό που τρώτε! Όλες οι πράξεις σας πρέπει να είναι γεμάτες ευλάβεια και αγνότητα. Η διάκριση είναι η τέταρτη προϋπόθεση. Θα πρέπει να εξασκείτε τη διάκριση σε κάθε πτυχή της καθημερινής ζωής· τι βλέπετε, τι ακούτε, τι λέτε και τι τρώτε. Αποφεύγετε να τρώτε κάθε είδους φαγητό σε περίεργα μέρη. Τελευταία έρχεται η αποφασιστικότητα. Χωρίς σταθερή αποφασιστικότητα, κανένα σπουδαίο πράγμα δεν μπορεί να επιτευχθεί στη ζωή. Είναι ακόμη πιο απαραίτητη στον πνευματικό τομέα, ώστε να μπορείτε να αντιμετωπίζετε όλες τις δυσκολίες και τα εμπόδια και να τα ξεπερνάτε. Πρέπει να είστε σταθεροί σε αυτό που θεωρείτε καλό, σε αυτό που θεωρείτε ιερό και σε αυτό που αναγνωρίζετε ως αλήθεια. Αυτό είναι πραγματική πνευματική άσκηση!

- Μπάμπα, από ομιλία που δόθηκε στις 17 Φεβρουαρίου 1989


29 Απριλίου

Υπάρχουν πέντε προϋποθέσεις για την ανάπτυξη της αληθινής αφοσίωσης. Η πρώτη ιδιότητα είναι η αφιέρωση, να αφιερώνει κανείς τα πάντα στον Θεό. Ο εγωισμός δρα ως εμπόδιο στην ανάπτυξη πνεύματος αφιέρωσης. Εκδηλώνεται με διάφορες μορφές υπερηφάνειας –υπερηφάνεια για τη σωματική δύναμη, πνευματική υπερηφάνεια, αλαζονεία του πλούτου και άλλα παρόμοια. Αλλά καθώς όλα αυτά δεν είναι μόνιμα και μπορεί να χαθούν ανά πάσα στιγμή, δεν είναι συνετό να στηρίζεται κανείς στο σώμα, το νου ή την ιδιοκτησία. Ως εκ τούτου, το πρώτο πράγμα που πρέπει να προσφερθεί στον Θεό είναι ο εγωϊσμός. Στη συνέχεια, θα πρέπει κανείς να θεωρεί την αφοσίωση ως έκφραση ευγνωμοσύνης για όλα όσα παίρνει από τη Θεία Πρόνοια –τον αέρα που αναπνέουμε, το φως και τη θερμότητα που παίρνουμε από τον Ήλιο, το νερό που πίνουμε και τα τρόφιμα που καταναλώνουμε. Όλες οι βασικές ανάγκες της ζωής ικανοποιούνται με τη χάρη του Θεού. Η έκφραση ευγνωμοσύνης μέσω της αφοσίωσης στον Θεό είναι πρωταρχική υποχρέωση. Όλα όσα γίνονται ως πνευματική άσκηση –μπάτζανς, διαλογισμός, προσευχή– πρέπει να γίνονται με πνεύμα ευγνωμοσύνης!

- Μπάμπα, από ομιλία που δόθηκε στις 17 Φεβρουαρίου 1989


28 Απριλίου

Μέσα από τις αγνές πράξεις, εξαγνίζεται και ο νους. Αλλά η απλή αγνότητα του νου δεν αρκεί. Πρέπει να αναπτύξει συγκέντρωση. Για την καλλιέργεια της συγκέντρωσης, η αφοσίωση στον Θεό (μπάκτι) έχει μεγάλη αξία. Μπάκτι σημαίνει να απαλλαγούμε από τον χωρισμό από τον Μπαγκαβάν. Πρέπει να υπάρχει η συνειδητοποίηση ότι ο Θεός είναι πανταχού παρών και ότι δεν μπορείτε να χωρίσετε τον εαυτό σας από τον Θεό. Για να θυμάστε τον πανταχού παρόντα Θεό, να ψάλλετε τη δόξα Του και να Τον λατρεύετε, χρειάζεστε τη γλώσσα, που αποτελεί τη δύναμη του λόγου. Ο Jayadeva χαιρέτισε τη γλώσσα ως ένα όργανο που δόθηκε από τον Θεό για να Τον δοξάζει. Αυτό το ιερό όργανο δεν πρέπει να χρησιμοποιείται εσφαλμένα· με κανέναν τρόπο δεν πρέπει να χρησιμοποιείται για να μιλάει κανείς άσχημα για τους άλλους ή να τους προκαλεί δυστυχία. Όπως ορίζεται στην Γκίτα, να αποφεύγετε τη δυσάρεστη ομιλία και να χρησιμοποιήτε μόνο λέξεις που είναι αληθινές, παρηγορητικές και καλές. Η σκληρότητα στην ομιλία πρέπει να αποφεύγεται. Μόνο όταν η γλώσσα χρησιμοποιείται με αυτόν τον τρόπο μπορεί να γίνει αγνή και ιερή. Όταν ο λόγος σας εξαγνίζεται, η ίδια η ζωή σας εξαγιάζεται!

- Μπάμπα, από ομιλία που δόθηκε στις 19 Ιανουαρίου 1989


27 Απριλίου

Μόνο όταν η ζήλια εξαλειφθεί από την ανθρώπινη καρδιά, ο άνθρωπος θα νιώσει ικανοποίηση. Μόνο ο ικανοποιημένος άνθρωπος μπορεί να απολαύσει ειρήνη. Πώς προκύπτει η ζήλια; Όταν κάποιος συγκρίνει τον εαυτό του με εκείνους που είναι σε καλύτερη κατάσταση, ή κατέχουν υψηλότερα αξιώματα, ή παίρνουν υψηλότερους βαθμούς, ή είναι πιο όμορφοι, τότε υποφέρει από μια αίσθηση κατωτερότητας και εμφανίζεται η ζήλια. Η δυσαρέσκεια γι’ αυτό που του λείπει γεννά τη ζήλια. Για να απαλλαγούμε από αυτή την κακή ιδιότητα πρέπει να κοιτάξουμε αυτούς που βρίσκονται σε χειρότερη θέση από τον εαυτό μας. Για παράδειγμα, όταν κοιτάτε αυτούς που πήραν χαμηλότερους βαθμούς, αισθάνεστε άνετα, καθώς εσείς τα έχετε πάει καλύτερα. Κατά τον ίδιο τρόπο, όταν κάποιος δει την κατάσταση όσων κατέχουν χαμηλότερες θέσεις εργασίας, μπορεί να αισθανθεί ικανοποιημένος με τη δική του θέση. Έτσι, εάν θέλουμε να απαλλαγούμε από τη ζήλια, πρέπει να γίνει αυτό το είδος σύγκρισης, με εκείνους που βρίσκονται σε χειρότερη θέση. Σε εύθετο χρόνο, αναπτύσσει κανείς μια στάση ισορροπίας, τόσο απέναντι σε αυτούς που είναι σε καλύτερη θέση όσο και σε εκείνους που είναι σε χειρότερη. Μια τέτοια στάση είναι θεϊκή ιδιότητα.

- Μπάμπα, από ομιλία που δόθηκε στις 19 Ιανουαρίου 1989


26 Απριλίου

Η πρώτη ιδιότητα που πρέπει να καλλιεργήσετε είναι η ευγνωμοσύνη προς τον Θεό. Οι άνθρωποι είναι ευγνώμονες και για μικρές ακόμα πράξεις υπηρεσίας που τους γίνονται. Δεν θα πρέπει να είναι ευγνώμονες και στον Θεό, που τους προσφέρει τόσα πολλά και ουσιώδη οφέλη μέσω της φύσης και των πέντε στοιχείων; Ο αέρας που αναπνέετε, το νερό που πίνετε και η γη πάνω στην οποία περπατάτε είναι όλα δώρα του Θεού. Πόσο ευγνώμονες είστε στον Ήλιο που παρέχει φως, το οποίο δεν μπορεί να συγκριθεί με το φως όλων των ηλεκτρικών λαμπτήρων στον κόσμο; Μπορούν όλες μαζί οι αντλίες στον κόσμο να παρέχουν τόσο νερό όσο προσφέρεται από μία μόνο βροχόπτωση; Μπορούν όλοι οι ανεμιστήρες στον κόσμο να προσφέρουν όσο αεράκι έχετε όταν φυσάει ο άνεμος; Χωρίς να είναι ευγνώμων γι` αυτά τα Θεία δώρα, ο άνθρωπος κυνηγά τα ασήμαντα και σπαταλά τη ζωή του. Οι μεγάλοι σοφοί του παρελθόντος, που λάτρευαν τον Θεό με διάφορους τρόπους, θεωρούσαν την αφοσίωση στον Θεό ως μέσο έκφρασης ευγνωμοσύνης τους.

- Μπάμπα, από ομιλία που δόθηκε στις 14 Ιανουαρίου 1989

 


25 Απριλίου

Αν οι πράξεις σας είναι κακές, οι σκέψεις σας αρνητικές και κηρύττετε εσφαλμένες ιδέες, δεν έχετε κανένα δικαίωμα να αποκαλείστε «αγγελιοφόροι του Θεού». Ως αγγελιοφόροι του Θεού, θα πρέπει να  αναδεικνύετε στον κόσμο την αγνότητα, την αλήθεια και την αγάπη που συμβολίζει ο Θεός. Και όταν ζείτε μια αγνή και ηθική ζωή, δικαιούστε να θεωρείτε τους εαυτούς σας «υιούς του Θεού». Ο Θεός είναι η ενσάρκωση της αγάπης και δεν πρέπει να κάνετε τίποτα ενάντια στην αγάπη που αντιπροσωπεύει ο Θεός. Πρέπει να αναπτύξετε καλές ιδιότητες που μπορούν να σας καταστήσουν άξιους γιους του Θεού. Στη Βίβλο, περιγράφεται ότι ο Ιησούς έπλυνε τα πόδια των μαθητών Του. Όταν τον ρώτησαν γιατί έκανε κάτι τέτοιο, ο Ιησούς απάντησε: «Σας πλένω τα πόδια ως υπηρέτης σας, για να μάθετε να υπηρετείτε τον κόσμο». Κάθε άνθρωπος είναι, αρχικά, ένας αγγελιοφόρος του Θεού. Όταν εκπληρώνει τα καθήκοντά του ως αγγελιοφόρος, συνειδητοποιεί ότι είναι γιος του Θεού και μετά επιτυγχάνει την ενότητα με τον Θεό.

- Μπάμπα, από ομιλία που δόθηκε στις 25 Δεκεμβρίου 1984


24 Απριλίου

Όλοι αποτελείτε τα μέλη Μου που τρέφονται από Μένα. Απαρτίζετε το Σώμα Σάι. Ο Σάι θα σας συντηρεί, όπου κι αν βρίσκεστε και όποια κι αν είναι η λειτουργία σας, εφόσον Του προσφέρετε εκείνα  που θεωρεί αξιαγάπητα και επιθυμητά, όπως η αρετή, η πίστη, η πειθαρχία και η ταπεινότητα. Να είστε ευτυχείς που είστε μέλος του Σώματος του Σάι. Μην παραπονιέστε ότι είστε το πόδι και έτσι πρέπει να πατάτε το σκληρό έδαφος. Μην υπερηφανεύεστε που είστε το κεφάλι και έτσι βρίσκεστε ψηλά. Είναι το ίδιο ρεύμα αίματος, το ρεύμα της αγάπης, που κυκλοφορεί και στα δύο· η λειτουργία του καθενός είναι εξίσου πολύτιμη με τη λειτουργία κάθε άλλου μέλους. Η λειτουργία του κάθε μέλους είναι επίσης μοναδική, θυμηθείτε· γι’ αυτό μη δίνετε χώρο στην απελπισία. Ο ρόλος σας είναι κάτι ιδιαίτερο, που μόνο εσείς μπορείτε να παίξετε. Δεν μπορείτε να περπατάτε με το κεφάλι· δεν μπορείτε να σκέφτεστε με τα πόδια σας. Όποια κι αν είναι η θέση σας, κατακτήστε τη χάρη με την αρετή σας, γιατί αυτό είναι το πραγματικό κέρδος.

- Μπάμπα, από ομιλία που δόθηκε στις 29 Μαΐου 1967


23 Απριλίου

Σήμερα, σε αυτή την εποχή της Κάλι Γιούγκα, ενώ τα ρεύματα των αντιφάσεων και των διενέξεων υπονομεύουν την πίστη και τη λατρεία, η καλή τύχη που σας έφερε πρόσωπο με πρόσωπο μαζί Μου είναι κάτι που κερδίσατε μέσα από πολλές ζωές, για το οποίο πρέπει να ευχαριστείτε την αρετή σας. Αυτή δεν είναι μια συνηθισμένη καλοτυχία. Αυτή η ενσάρκωση είναι πάντα μαζί σας για να σας παρηγορεί, να σας ενθαρρύνει και να σας θεραπεύσει. Αυτή η σχέση είναι κάτι μοναδικό· πρέπει να διατηρηθεί αδιάσπαστη μέχρι να επιτευχθεί ο στόχος. Δεν επιθυμώ να ελκύσω τους ανθρώπους προς Εμένα, μακριά από τη λατρεία των άλλων ονομάτων και μορφών Μου. Μπορείτε να  συνάγετε το συμπέρασμα από αυτά που αποκαλείτε θαύματά Μου, ότι τα προκαλώ για να σας προσελκύσω ώστε να  προσκολληθείτε σε Μένα, και μόνο σε Μένα. Δεν έχουν σκοπό να επιδείξουν ή να διαφημίσουν· είναι απλώς αυθόρμητες και συνακόλουθες αποδείξεις του  Θεϊκού Μεγαλείου. Είμαι δικός σας και είστε δικοί μου, για πάντα. Ποια ανάγκη υπάρχει για προσέλκυση και εντυπωσιασμό, για επίδειξη της Αγάπης σας ή της συμπόνιας Μου;  Υπάρχω εντός σας και εσείς είστε μέσα Μου. Δεν υπάρχει απόσταση ή διαφοροποίηση.

- Μπάμπα, από ομιλία που δόθηκε στις 23 Νοεμβρίου 1968


22 Απριλίου

Έχω έρθει για να ανάψω το λυχνάρι της αγάπης στις καρδιές σας, να φροντίσω να λάμπει μέρα με τη μέρα με όλο και  περισσότερη λάμψη. Δεν ήρθα να μιλήσω εκ μέρους κάποιας συγκεκριμένης πίστης. Δεν είμαι επιφορτισμένος με καμία αποστολή δημοσιότητας για οποιαδήποτε αίρεση ή πίστη ή σκοπό· ούτε έχω έρθει για να ελκύσω οπαδούς εν ονόματι οποιουδήποτε δόγματος. Δεν έχω κανένα σχέδιο που αποβλέπει στη προσέλκυση ακολούθων ή πιστών στη δική Μου ή σε οποιαδήποτε εκκλησία. Έχω έρθει για να σας μιλήσω για αυτή την oικουμενική μοναδική πίστη, αυτή την αρχή του θεϊκού Εαυτού, αυτό το μονοπάτι της αγάπης, αυτό το καθήκον της αγάπης, αυτή την υποχρέωση της αγάπης. Πιστέψτε ότι όλες οι καρδιές παρακινούνται από τον Ένα και Μοναδικό Θεό· ότι όλες οι θρησκείες δοξάζουν τον Ένα και Μοναδικό Θεό· ότι όλα τα ονόματα σε όλες τις γλώσσες και όλες τις μορφές που μπορεί να συλλάβει ο άνθρωπος, υποδηλώνουν τον Ένα και Μοναδικό Θεό· και η λατρεία Του επιτελείται καλύτερα μέσω της αγάπης. Καλλιεργήστε αυτή τη συνείδηση της Ενότητας μεταξύ των ανθρώπων όλων των δογμάτων, όλων των χωρών και όλων των ηπείρων. Αυτό είναι το μήνυμα της αγάπης που φέρνω. Αυτό είναι το μήνυμα που επιθυμώ να κλείσετε στην καρδιά σας.

- Μπάμπα, από ομιλία που δόθηκε στις 4 Ιουλίου 1968


21 Απριλίου

Αναπτύξτε ευρύτητα πνεύματος και αφήστε στην άκρη τον περιορισμένο τρόπο σκέψης. Ακόμη και αν οι άλλοι σας ενοχλούν και σας δημιουργούν προβλήματα, ανεχτείτε το με υπομονή πιστεύοντας ότι μόνο καλό θα σας κάνει. Το σώμα, το οποίο αποτελείται από πέντε στοιχεία, είναι προορισμένο να καταρρεύσει και να χαθεί κάποια μέρα. Ο Ένοικος του σώματος είναι αιώνιος, αγέννητος και αθάνατος και δεν περιορίζεται από καμία αλυσίδα! Στην πραγματικότητα, αυτός ο κάτοικος του σώματος είναι ο ίδιος ο Θεός! Όταν ένας ζητιάνος ικετεύει για φαγητό, στην πραγματικότητα ζητιανεύει από τον Εσώτερο Κάτοικο και όχι από εσάς. Αναγνωρίστε την αλήθεια ότι απευθύνεται στον Θεό μέσα σας για ελεημοσύνη. Είναι η άγνοιά σας αν νομίζετε ότι ζητιανεύει από εσάς. Αυτό ισοδυναμεί με αλαζονεία. Ο Θεός κατοικεί σε όλους, ανεξάρτητα από το αν κάποιος είναι πρίγκιπας ή άπορος. Λατρεύετε αυτή τη Θεία Αρχή σε όλους και τους αγαπάτε, αλλά η αγάπη πρέπει να είναι ανιδιοτελής. Η αγάπη χωρίς προσκόλληση στο σώμα ρέει εξίσου προς όλους! Η συνείδηση ότι είστε το σώμα οδηγεί στην περιορισμένη αντίληψη των πραγμάτων.

- Μπάμπα, από ομιλία που δόθηκε στις 23 Νοεμβρίου 2001


20 Απριλίου

Πολλοί αναβάλλουν την πνευματική πειθαρχία για τα γηρατειά. Αυτό είναι λάθος. Κερδίστε το πολύτιμο έπαθλο όσο είστε νέοι και φρέσκιοι. Ποτέ δεν είναι πολύ νωρίς για να ξεκινήσετε. Η γλώσσα, τα μάτια, τα αυτιά, τα χέρια και ο νους πρέπει να εκπαιδεύονται από αυτήν την παιδική ηλικία ώστε να αποφεύγουν το κακό. Αν αυτά διατηρούνται αγνά και ιερά, απονέμεται η χάρη του Θεού. Όταν η σάρκα σας οδηγεί στην αναλήθεια, μην υποκύπτετε, μείνετε σταθεροί. Όταν το άτομο είναι ισχυρό και σταθερό, η οικογένεια ευημερεί· όταν η οικογένεια ευημερεί, η κοινότητα είναι χαρούμενη· όταν η κοινότητα είναι ευτυχισμένη, η χώρα είναι ασφαλής και ισχυρή· όταν οι χώρες είναι ισχυρές και ασφαλείς, ο κόσμος είναι γεμάτος ταπεινότητα και σεβασμό, φιλανθρωπία και ειρήνη. Τραγουδήστε δυνατά τη δόξα του Θεού και φορτίστε την ατμόσφαιρα με Θεία λατρεία· τα σύννεφα θα ράνουν με  αγιότητα μέσω της βροχής τα χωράφια· οι καλλιέργειες θα τραφούν από αυτήν και θα εξαγιάσουν την τροφή· και αυτή η τροφή θα προκαλέσει Θεϊκές ροπές στον άνθρωπο. Αυτή είναι η αλυσίδα της εξέλιξης.

- Μπάμπα, από ομιλία που δόθηκε στις 8 Ιουλίου 1968


19 Απριλίου

Διακατέχεστε από μια έντονη παρόρμηση και έμπνευση  να υπηρετήσετε τους άλλους μόνον όταν απαλλάσσεστε από την ταύτιση με το σώμα. Όταν ένας άνθρωπος υποφέρει από οξύ πόνο στο στομάχι, τα μάτια του δακρύζουν. Γιατί; Επειδή τα διάφορα όργανα –τα μάτια, το στομάχι κ.λπ.– είναι όλα μέρη του ίδιου σώματος. Έτσι και όταν ένας άνθρωπος υποφέρει, τα μάτια σας πρέπει να δακρύζουν και πρέπει να ωθείστε στο να τον ανακουφίσετε! Αυτό θα συμβεί αν γνωρίζετε ότι εσείς και αυτός είστε μέλη του ίδιου Θεϊκού Σώματος. Η ιδέα της διαφοράς, προκύπτει εξαιτίας της άγνοιας της Αλήθειας. Όταν οι άνθρωποι θυμώνουν, τρίζουν τα δόντια τους, αλλά φροντίζουν να μη δαγκώνουν τη γλώσσα, γιατί η γλώσσα είναι δική τους! Αν κατά τύχη δαγκώσουν τη γλώσσα, δεν βγάζουν τα δόντια, γιατί τα δόντια είναι δικά τους! Έτσι και ο άρρωστος, ο φτωχός, ο πάσχων, ο αγράμματος, ο κακός κ.λπ. είναι όλοι μέλη του ίδιου σώματος, του οποίου είμαστε κι εμείς μέρη! Το ίδιο ρεύμα ενεργοποιεί τους πάντες. Το να το συνειδητοποιήσει κανείς αυτήν την αλήθεια και να συγχωνευτεί σε αυτή την Ενότητα είναι ο σκοπός της ζωής!

- Μπάμπα, από ομιλία που δόθηκε στις 26 Σεπτεμβρίου 1965


18 Απριλίου

Σε αυτόν τον κόσμο, δεν υπάρχει εξιλέωση μεγαλύτερη από την καρτερία, ευτυχία μεγαλύτερη από την αίσθηση της ικανοποίησης, πράξη αγιότερη από το έλεος και όπλο αποτελεσματικότερο από την υπομονή. Οι πιστοί θα πρέπει να θεωρούν το σώμα ως χωράφι, τις καλές πράξεις ως σπόρους και, με την καρδιά ως αγρότη, να καλλιεργούν το όνομα του Θεού για να δρέψουν τη σοδειά του ίδιου του Θεού! Πώς μπορεί κανείς να έχει σοδειά χωρίς καλλιέργεια; Όπως η κρέμα γάλακτος στο γάλα και η φωτιά στα καύσιμα, ο Θεός βρίσκεται παντού. Έχετε απόλυτη πίστη σε αυτό. Όπως το γάλα, έτσι και η κρέμα· όπως το καύσιμο, έτσι και η φωτιά· ανάλογα με την πνευματική πειθαρχία, θα είναι και η άμεση εμπειρία του Θεού! Ακόμη και αν η επίτευξη της απελευθέρωσης δεν γίνεται άμεσα αντιληπτή ως συνέπεια της  επανάληψης του ονόματος του Θεού, τέσσερα αποτελέσματα είναι σαφώς εμφανή σε όσους έχουν την εμπειρία: 1) η συντροφιά σημαντικών ανθρώπων, 2) η αλήθεια, 3) η ικανοποίηση και 4) ο έλεγχος των αισθήσεων. Από όποια από αυτές τις πύλες κι αν εισέλθει κανείς, είτε είναι  οικογενειάρχης, είτε ερημίτης, ανεξάρτητα από την τάξη στην οποία ανήκει, μπορεί να φτάσει στον Θεό, οπωσδήποτε!

- Μπάμπα, από ομιλία που δόθηκε στις 14 Απριλίου 1999


17 Απριλίου

Ο Θεός είναι ο μόνος αληθινός σας φίλος, εκείνος που δεν έχει ίχνος εγωισμού και σας βοηθάει πάντα και κάτω από οποιεσδήποτε συνθήκες. Είτε βρίσκεστε στο δάσος είτε στον ουρανό είτε σε μια πόλη είτε σε ένα χωριό είτε στην κορυφή ενός λόφου είτε στη μέση ενός ποταμού, ο Θεός είναι πάντα μαζί σας, εντός σας και γύρω σας. Οι κοσμικοί φίλοι είναι τέτοιου είδους που σας χαιρετούν μόνο όταν έχετε χρήματα και δύναμη. Το ‘γεια’ γίνεται κενό μόλις χάσετε και τα δύο. Όσο υπάρχει νερό στη λίμνη, χιλιάδες βατράχια συγκεντρώνονται. Μόλις η λίμνη στεγνώσει, ούτε ένας βάτραχος δεν θα βρεθεί τριγύρω. Το ίδιο συμβαίνει και με τους κοσμικούς φίλους. Αλλά η φιλία του Θεού δεν είναι τέτοια. Είναι μαζί σας σε όλα τα στάδια και σε όλες τις καταστάσεις. Αγαπήστε τον από τα βάθη της καρδιάς σας. Βρείτε καταφύγιο σ’ Αυτόν. Αυτός θα σας προστατεύσει σίγουρα. «Ανάλογο με το τι πιστεύετε, θα είναι και το αποτέλεσμα». Αν η πίστη σας είναι απόλυτη, ο Θεός θα σπεύσει να σας σώσει.

- Μπάμπα, από ομιλία που δόθηκε στις 14 Απριλίου 1999


16 Απριλίου

Οι άνθρωποι βλέπουν την αντανάκλαση των δικών τους ελαττωμάτων στους άλλους. Αυτοί που βρίσκουν λάθη στους άλλους δεν γνωρίζουν τα δικά τους λάθη. Πώς μπορείτε να ρευτείτε ένα μάνγκο αν δεν το έχετε φάει; Το ρέψιμο εξαρτάται από την τροφή που καταναλώνετε. Το καλό και το κακό που βλέπετε και βιώνετε είναι τα αποτελέσματα των δικών σας σκέψεων! Αρχικά, αναγνωρίστε τα ελαττώματα σας και απαλλαγείτε από αυτά. Είναι μεγάλη αμαρτία να επικρίνετε τους άλλους. Ο Θεός βρίσκεται μέσα σε όλους. Έτσι, το να επικρίνετε τους άλλους ισοδυναμεί με το να επικρίνετε τον ίδιο τον Θεό. Μην επικρίνετε και μη χλευάζετε κανέναν. Να σέβεστε τους πάντες· μόνο τότε θα γίνεστε κι εσείς σεβαστοί! Είναι ανοησία να περιμένετε από τους άλλους να σας σέβονται χωρίς να τους σέβεστε εσείς οι ίδιοι. Αν τα συναισθήματά σας είναι θετικά, θα βλέπετε μόνο καλό σε όλους. Ο νους είναι η βασική αιτία για τα πάντα. Ο άνθρωπος δεν μπορεί να υπάρξει χωρίς τον νου. Ένας φακός δεν μπορεί να λειτουργήσει χωρίς μπαταρίες. Το σώμα είναι σαν τον φακό, τα μάτια είναι σαν τη λάμπα και η διάνοια είναι σαν τον διακόπτη. Αλλά, χωρίς τον νου, που είναι σαν την μπαταρία, το σώμα δεν μπορεί να λειτουργήσει. Έτσι, ο νους πρέπει να διατηρείται σε καλή κατάσταση!

- Μπάμπα, από ομιλία που δόθηκε στις 14 Απριλίου 1999


15 Απριλίου

Μερικοί άνθρωποι λένε ότι δεν έχουν κανένα όφελος, παρά το γεγονός ότι ψάλλουν το θείο όνομα επί είκοσι ή τριάντα χρόνια. Κανένα όφελος δεν προκύπτει από την εξύμνηση του θείου ονόματος αν ο νους είναι γεμάτος αρνητικότητα. Κατ’ αρχάς, εξαγνίστε το νου σας και γεμίστε τον με θετικά συναισθήματα. Μόνο τότε μπορείτε να βιώσετε το όφελος από την εξύμνηση του θείου ονόματος. Τουλάχιστον από εδώ και στο εξής, καλλιεργήστε ευγενή συναισθήματα. Να μιλάτε γλυκά και τρυφερά. Δεν μπορείτε πάντα να υποχρεώνετε τους άλλους, αλλά μπορείτε πάντα να τους μιλάτε ευγενικά. Ενσαρκώσεις της Αγάπης! Την ημέρα της Πρωτοχρονιάς, συνηθίζεται να αναμειγνύετε γλυκά, ξινά και πικρά πράγματα και να τα τρώτε. Αυτό υποδηλώνει ότι η χαρά και η λύπη πρέπει να αντιμετωπίζονται με αταραξία. Είναι η γλώσσα που γεύεται τη νοστιμιά και είναι η καρδιά που γεύεται την αγάπη. Η γεύση της αγάπης είναι ασύγκριτη. Είναι πιο γλυκιά ακόμη και από το νέκταρ. Μόνο η αγάπη μπορεί να συγκριθεί με την αγάπη. Ο Θεός είναι αγάπη, η αγάπη είναι Θεός. Ζήστε μέσα στην αγάπη. Όποιους ύμνους  και αν ψάλλετε, τραγουδήστε με αγάπη. Ο Θεός εστιάζει στα συναισθήματά σας, όχι στο ρυθμό ή τη μελωδία. Αν τα συναισθήματά σας είναι αγνά, ο Θεός θα φροντίσει για όλα!

- Μπάμπα, από ομιλία που δόθηκε στις 14 Απριλίου 1999, Πρωτοχρονιά στη Νότια Ινδία


14 Απριλίου

Ενσαρκώσεις της Αγάπης! Γιορτάζετε την Πρωτοχρονιά κάθε χρόνο. Καλλιεργείτε όμως νέες και ιερές ποιότητες; Όχι, δεν είστε σε θέση να εγκαταλείψετε τις αρνητικές ιδιότητες. Με κάθε Νέο Έτος, πρέπει να καλλιεργείτε νέες και ευγενείς ιδιότητες. Οι επιθυμίες πρέπει να ελέγχονται. Όσο λιγότερες είναι οι επιθυμίες σας, τόσο λιγότερες θα είναι οι στενοχώριες σας. Οι υπερβολικές επιθυμίες οδηγούν στην αποδόμηση της δύναμης της θέλησης. Η παρακμή της δύναμης της θέλησης οδηγεί στην απώλεια της δύναμης της δράσης. Αναπτύξτε την ενότητα της δύναμης της θέλησης, της δύναμης της δράσης και της δύναμης της γνώσης. Η δύναμη της θέλησης θα ενισχυθεί μόνο όταν μειωθούν οι επιθυμίες. Η ευτυχία διαφεύγει από τον άνθρωπο λόγω των απεριόριστων επιθυμιών. Οι υπερβολικές επιθυμίες καταστρέφουν την υγεία και προκαλούν κατάθλιψη στον νου. Η μείωση των επιθυμιών ισοδυναμεί με τη μείωση όλων όσων βαραίνουν τον νου. Με λιγότερες αποσκευές έχετε περισσότερη άνεση και το ταξίδι γίνεται απολαυστικό. Η ζωή είναι ένα μακρύ ταξίδι. Πώς μπορείτε να απολαύσετε το ταξίδι αν μεταφέρετε βαριές αποσκευές; Συνεχίστε να μειώνετε τις αποσκευές σας.

- Μπάμπα, από ομιλία που δόθηκε στις 14 Απριλίου 1999, Πρωτοχρονιά Ταμίλ


13 Απριλίου

Οι άνθρωποι πρέπει να νιώθουν ευτυχείς που ο ύψιστος Κύριος τους παρέχει όλο και περισσότερες καινούργιες ευκαιρίες για να Τον υπηρετούν και να Τον λατρεύουν με διάφορες μορφές. Οι άνθρωποι πρέπει να προσεύχονται γι’ αυτές τις νέες ευκαιρίες και να πανηγυρίζουν κάθε φορά που μπορούν να τις έχουν. Αυτή η στάση δίνει ανυπολόγιστη χαρά. Το να ζείτε μια ζωή βαφτισμένη σ’ αυτή τη χαρά είναι πράγματι ευδαιμονία. Ό,τι γίνεται από την ανατολή μέχρι τη δύση του ηλίου πρέπει να αφιερώνεται, σαν να ήταν η λατρεία του Κυρίου. Ακριβώς όπως φροντίζουμε να μαδάμε μόνο φρέσκα λουλούδια και να τα διατηρούμε δροσερά και αμόλυντα, έτσι πρέπει να γίνεται αδιάκοπη προσπάθεια ώστε οι πράξεις μας να είναι αγνές και αμόλυντες. Αν αυτό το όραμα διατηρείται μπροστά στα μάτια του νου καθημερινά και ζείτε  ανάλογα, τότε η ζωή γίνεται μια μακρά αδιάλειπτη υπηρεσία στον Κύριο. Το αίσθημα του Εγώ και του Εσύ σύντομα θα εξαφανιστεί· κάθε ίχνος εγωισμού θα καταστραφεί. Η ζωή τότε μετουσιώνεται σε αληθινή αφοσίωση στον Κύριο. 

- Μπάμπα, από το βιβλίο «Αγάπη – Prema Vahini»


12 Απριλίου

Οι άνθρωποι έχουν γεννηθεί πολλές φορές στο παρελθόν και έχουν ζήσει τη ζωή τους, αγαπώντας και όντας απορροφημένοι από την αγάπη και προσκολλημένοι στους άλλους. Αλλά έχει μείνει τώρα ίχνος από όλα αυτά; Ξέρει κανείς πού έχουν πάει όλα αυτά; Ανησυχεί κανείς για εκείνους που αγάπησε τότε; Τους θυμάται κανείς έστω πού και πού; Όχι. Το ίδιο είδος αγάπης και προσκόλλησης υπήρχε και τότε, αλλά με το πέρασμα του χρόνου, έχει ξεχαστεί. Έτσι και όταν κάποιος φεύγει από αυτόν τον κόσμο, η αγάπη που είχε για τους άλλους και η χαρά, ο πόνος και η ευτυχία που προέκυψε μέσω αυτής της αγάπης ξεχνιούνται. Όπως οι παιδικές χαρές των παιδιών, έτσι και οι δράσεις των αισθήσεων του ανθρώπου αλλάζουν, από εδώ προς τα εκεί και από εκεί προς κάπου αλλού! Εδραιώνοντας τον νου τους στην ανασφαλή μεταβαλλόμενη αγάπη, πόσο τραγικό είναι να ξεχνούν οι άνθρωποι την καλλιέργεια των πειθαρχιών που θα τους προσφέρουν τη μόνιμη θεϊκή ευδαιμονία!

- Μπάμπα, από το βιβλίο «Διαλογισμός – Dhyana Vahini», κεφ. 


11 Απριλίου

Ο ίδιος ο Θεός δίνει και παίρνει! Δίνει και παίρνει όπως και όποτε Εκείνος το θελήσει. Τα πάντα είναι δικά Του, οπότε πόσο ανόητο είναι να θρηνεί κανείς όταν παίρνει πίσω εκείνα που Του ανήκουν! Ως εκ τούτου, ο σοφός άνθρωπος δεν μαραζώνει για κανέναν και δεν αισθάνεται υπερβολική προσκόλληση σε τίποτα. Κρατήστε το μαράζι και κάθε προσκόλληση για τον Θεό· Αυτός μόνο είναι αιώνιος, η πηγή κάθε χαράς. Όσο για τα υπόλοιπα, αγαπήστε ένα αντικείμενο ως αντικείμενο, όχι ως κάτι περισσότερο. Αγαπήστε ένα άτομο ως άτομο, ως τίποτα περισσότερο. Αν  αγαπάτε όλ’ αυτά περισσότερο του δέοντος, αυτό είναι σημάδι ότι έχετε εξαπατηθεί ως προς την πραγματική τους φύση! Μπορείτε να συμπεριφέρεστε μόνο για ένα μικρό χρονικό διάστημα σαν να είναι δικό σας το σπίτι που νοικιάσατε. Γιατί μόλις τελειώσει η περίοδος ενοικίασης, το σπίτι περνάει σε άλλον! Αν σκέφτεστε κατ’ αυτόν τον τρόπο, θα ξέρετε ότι ο σύζυγος, τα παιδιά, τα υπάρχοντα και οι συγγενείς δεν θα είναι δικά σας για πολύ καιρό, αλλά μόνο για ένα σύντομο χρονικό διάστημα. Γιατί λοιπόν να χάνετε χρόνο, ανησυχώντας γι’ αυτά τα παροδικά πράγματα;

- Μπάμπα, από το βιβλίο «Διαλογισμός – Dhyana Vahini», κεφ. 6


10 Απριλίου

Η Ραμάγιανα είναι ένας οδηγός για τις ιδανικές σχέσεις μεταξύ μητέρας και παιδιών, μεταξύ συζύγων, μεταξύ αδελφών, μεταξύ ηγεμόνα και λαού, μεταξύ αφέντη και υπηρέτη και για πολλές άλλες ανθρώπινες σχέσεις. Ο Ράμα έδειξε συμπόνια στον ετοιμοθάνατο αετό Τζατάγιου, ο οποίος πολέμησε ενάντια στον Ράβανα όταν αυτός πήρε τη Σίτα μακριά στη Λάνκα, και έδωσε καταφύγιο στον Βιμπίσανα, ακόμη και ενάντια στους φόβους που εξέφρασε ο Λάκσμανα. Αυτά είναι παραδείγματα της υπέρτατης καλοσύνης και μεγαλοψυχίας του Ράμα προς οποιονδήποτε Τον σεβόταν ή ζητούσε την προστασία Του. Ο Ράμα δήλωσε στον Λάκσμανα: «Όποιος έρχεται σε Μένα με πνεύμα παράδοσης, όποιος κι αν είναι, είναι δικός Μου και Εγώ είμαι δικός του. Θα του παρέχω καταφύγιο. Αυτός είναι ο όρκος Μου». Ο Ράμα ήταν ένας άνθρωπος που είχε δεσμευτεί σε έναν λόγο, σε μια σύζυγό και σε ένα μόνο βέλος. Οι αφοσιωμένοι πιστοί πρέπει να εδραιώσουν τον Ράμα στις καρδιές τους και να γιορτάσουν την ημέρα της έλευσής Του, με σκοπό την επίτευξη της ευδαιμονίας του θεϊκού Εαυτού. Διατρέχοντας το έπος Ραμάγιανα, θα πρέπει να φτάσουν στην κατάσταση «Άτμα-Ράμα» (της ενότητας με το Οικουμενικό Πνεύμα). Σε μια τέτοια κατάσταση δεν υπάρχει η αίσθηση του εγώ!

- Μπάμπα, από ομιλία που δόθηκε στις 7 Απριλίου 1987


9 Απριλίου

Το όνομα ‘Ράμα’, κάποτε υποδείχθηκε από τον ίδιο τον Ράμα ως ένα πανίσχυρο μέσον απελευθέρωσης. Όταν ο Ράμα διέσχιζε τα δάση με τη Σίτα και τον Λάκσμανα, ερημίτες που τον αναγνώρισαν ως Θεϊκό, συγκεντρώθηκαν γύρω του με μια προσευχή να μυηθούν από Αυτόν και να τους δοθεί κάποιο μάντρα. Ο Ράμα απάντησε ότι ήταν ένας εξόριστος πρίγκιπας και δεν θεωρούσε ότι είχε την εξουσία να μυήσει τους ερημίτες σε ένα πνευματικό μονοπάτι και συνέχισε τον δρόμο του στα μονοπάτια της ζούγκλας. Βλέποντάς Τον να περπατάει μπροστά, με τη Σίτα αμέσως πίσω Του και τον Λάκσμανα να Τον ακολουθεί, ένας ηλικιωμένος ερημίτης αναφώνησε: «Φίλοι μου, δείτε! Ο Ράμα μας μυεί! Μας δίνει το μάντρα! Ο Θεός οδηγεί, η Φύση, που είναι ο μόνιμος σύντροφός Του, ακολουθεί· το άτομο, που είναι μέρος Του, όπως το κύμα είναι μέρος του ωκεανού, βρίσκεται πίσω. Το άτομο μπορεί να δει τον Θεό μόνο αν εξευμενίσει ή παρακάμψει την παραπλανητική Φύση. Αυτό είναι πράγματι ένα σιωπηλό μάθημα στην πνευματική άσκηση! ‘Ρα’ είναι ο Θεός, ‘μα’ είναι το άτομο που έχει μείνει πίσω και ‘α’ είναι η Φύση. Ράμα Ράμα είναι το μάντρα που Εκείνος μας δίνει τόσο ευγενικά. Λάβετέ το και λυτρωθείτε».

- Μπάμπα, από ομιλία που δόθηκε στις 17 Μαΐου 1968


8 Απριλίου

Το νέκταρ στην ιστορία του Ράμα είναι σαν τον ποταμό Σαράγιου, που κινείται αθόρυβα δίπλα στην πόλη Αγιόντγια, όπου γεννήθηκε και βασίλεψε ο Ράμα. Ο Σαράγιου έχει την πηγή του στη «λίμνη του νου» των Ιμαλαΐων, όπως ακριβώς αυτή η ιστορία γεννήθηκε στη λίμνη του νου! Το ρεύμα του Ράμα φέρει τη γλυκύτητα της συμπόνιας· το ρεύμα του Λάκσμανα (του αδελφού και αφοσιωμένου συντρόφου του Ράμα) έχει τη γλυκύτητα της αφοσίωσης. Ακριβώς όπως ο ποταμός Σαράγιου ενώνεται με τον Γάγγη και τα νερά τους αναμειγνύονται, έτσι και τα ρεύματα της τρυφερής συμπόνιας και της αφοσίωσης (οι ιστορίες του Ράμα και του Λάκσμανα) αναμειγνύονται στη Ραμάγιανα. Ανάμεσά τους, η συμπόνια και η αγάπη δημιουργούν τη σύνθετη εικόνα της δόξας του Ράμα! Αυτή η εικόνα εκπληρώνει την πιο μεγάλη λαχτάρα της καρδιάς, και η επίτευξή της είναι ο στόχος κάθε πνευματικής προσπάθειας. Η προσπάθεια του ατόμου δεν είναι παρά η μισή επίτευξη· η άλλη μισή είναι η χάρη του Θεού. Οι άνθρωποι φθάνουν στην εκπλήρωση του εαυτού τους με την ατομική προσπάθεια και με τη θεϊκή ευλογία· η εκπλήρωση τους οδηγεί πέρα από τον σκοτεινό ωκεανό της δυαδικότητας, στο ενυπάρχον παντού και υπερβατικό Ένα!

- ΄Μπάμπα, από το βιβλίο «Η Ιστορία του Ράμα – Rama Katha Rasa Vahini», κεφ. 1


7 Απριλίου

Ο Ράμα κατοικεί σε κάθε σώμα. Αυτός ο θεϊκός Εαυτός Ράμα είναι η πηγή της ευδαιμονίας σε κάθε άτομο. Οι ευλογίες Του, που αναβλύζουν από αυτή την εσωτερική πηγή, μπορούν να προσδώσουν ειρήνη και ευδαιμονία. Είναι η ίδια η ενσάρκωση της Δικαιοσύνης, η προσωποποίηση όλων των κωδίκων ηθικής που συνέχουν την ανθρωπότητα με αγάπη και ενότητα. Η Ραμάγιανα, η ιστορία του Ράμα, διδάσκει δύο μαθήματα: την αξία της αποστασιοποίησης και την ανάγκη της απόκτησης επίγνωσης του Θείου σε κάθε ύπαρξη. Η πίστη στον Θεό και η αποδέσμευση από τις επιδιώξεις των αντικειμένων του κόσμου είναι τα κλειδιά της ανθρώπινης απελευθέρωσης. Εγκαταλείψτε τα αντικείμενα των αισθήσεων και κερδίστε τον Ράμα. Η Σίτα εγκατέλειψε τις πολυτέλειες της Αγιόντγια, ώστε να μπορέσει να είναι με τον Ράμα κατά την περίοδο της εξορίας. Όταν έριξε το βλέμμα της με λαχτάρα στο χρυσό ελάφι, έχασε την παρουσία του Ράμα. Η απάρνηση οδηγεί στη χαρά· η προσκόλληση φέρνει θλίψη. Να είστε μέσα στον κόσμο, αλλά όχι ταυτισμένοι με αυτόν.

- Μπάμπα, από το βιβλίο «Η Ιστορία του Ράμα – Rama katha rasa vahini»


6 Απριλίου

Η Ραμάγιανα πρέπει να διαβάζεται όχι ως η ιστορία μιας ανθρώπινης σταδιοδρομίας αλλά ως αφήγηση της έλευσης και των δραστηριοτήτων μιας ενσάρκωσης του Θεού. Πρέπει να προσπαθήσει κανείς με αποφασιστικότητα να εφαρμόσει μέσα από τη δική του εμπειρία τα ιδανικά που αποκαλύπτονται σε αυτή την αφήγηση. Ο Θεός είναι παντογνώστης, πανταχού παρών και παντοδύναμος. Τα λόγια που εκφέρει, όντας ενσαρκωμένος με ανθρώπινη μορφή, οι πράξεις στις οποίες καταδέχεται να επιδοθεί κατά τη διάρκεια της επίγειας παρουσίας Του –είναι ανεξιχνίαστα και εξαιρετικά σημαντικά. Οι πολύτιμες πηγές του μηνύματός Του διευκολύνουν το δρόμο της απελευθέρωσης για την ανθρωπότητα. Μην αντιμετωπίζετε τον Ράμα ως τον γόνο της δυναστείας του Ήλιου, ως τον ηγεμόνα του βασιλείου της Αγιόντγια ή ως τον γιο του αυτοκράτορα Ντασαράτα. Αυτοί οι συσχετισμοί δεν είναι παρά βοηθητικοί και συμπτωματικοί. Αυτό το σφάλμα έχει γίνει συνήθεια στους σύγχρονους αναγνώστες- δίνουν προσοχή μόνο στις προσωπικές σχέσεις και τις διασυνδέσεις μεταξύ των χαρακτήρων της ιστορίας που διαβάζουν· δεν εμβαθύνουν στις αξίες που αντιπροσωπεύουν και αναδεικνύουν.

- Μπάμπα, από το βιβλίο «Η Ιστορία του Ράμα – Rama katha rasa vahini», κεφ. 1


5 Απριλίου

Τα ζώα δεν μπορούν να αλλάξουν τις ιδιότητες που φέρουν με τη γέννησή τους. Το λιοντάρι, για παράδειγμα, γεννιέται ως άγριο ζώο. Ζει και πεθαίνει ως βίαιο ζώο. Η γάτα γεννιέται με την ιδιότητα να παγιδεύει ποντίκια και να τα σκοτώνει. Ζει με αυτές τις ιδιότητες. Όσο κι αν προσπαθούν, αυτά τα ζώα δεν μπορούν να αλλάξουν τις κακές και βίαιες ιδιότητές τους. Μπορείτε να βάλετε μια γάτα να καθίσει στην καρέκλα και να της δώσετε σατβική τροφή, όπως γάλα, γιαούρτι και ούτω καθεξής, σε μια προσπάθεια να μεταμορφώσετε τη γάτα, αλλά τη στιγμή που βλέπει έναν αρουραίο, πηδάει να τον σκοτώσει. Έτσι, το ζώο, το οποίο γεννιέται με βίαιες ιδιότητες, δεν μπορεί να αλλάξει παρά τις προσπάθειές μας. Ωστόσο, ο άνθρωπος δεν είναι έτσι. Ο άνθρωπος μπορεί να γεννηθεί με βάρβαρες ιδιότητες, αλλά με την επαφή με καλούς ανθρώπους, ζώντας με καλούς ανθρώπους, σε ένα καλό περιβάλλον, μπορεί να αλλάξει τις ιδιότητές που τον χαρακτηρίζουν. Σε αυτό το πλαίσιο έχει ειπωθεί ότι απ’ όλα τα έμβια όντα που γεννιούνται από τη μήτρα μιας μητέρας, η γέννηση ως ανθρώπινο ον είναι το πιο δύσκολο να συμβεί.

- Μπάμπα, από ομιλία που δόθηκε στο θερινό σεμινάριο, τον Μάιο 1977


4 Απριλίου

Ο Ράμα είναι η μέλισσα που ρουφάει το μέλι της αφοσίωσης από τον λωτό της καρδιάς. Αλλά ενώ η μέλισσα βαραίνει τα πέταλα του λουλουδιού πάνω στο οποίο κάθεται, ο Ράμα προσθέτει στην ομορφιά και το άρωμά του! Είναι σαν τον Ήλιο, ο οποίος έλκει το νερό με τις ακτίνες του και, συσσωρεύοντάς το ως σύννεφα, το στέλνει πίσω ως βροχή για να σβήσει τη δίψα της γης! Ράμα, ο μυστικός αρχέγονος ήχος, γεννιέται στον αφαλό και ανεβαίνει στη γλώσσα και χορεύει επάνω της με χαρά! Η βεδική δήλωση Είμαι Εκείνο εμπεριέχεται στο όνομα Ράμα, το οποίο αποτελείται από τρεις ήχους: Ρα, α και μα. Από αυτούς, το Ρα είναι το σύμβολο του Θεού, μα είναι το σύμβολο του ατόμου και το α, που συνδέει τα δύο, είναι το σύμβολο της ταυτότητας των δύο! Η λέξη Ράμα έχει επίσης αριθμολογική σημασία: το Ρα μετράει ως δύο, το α μετράει ως μηδέν και το μα μετράει ως πέντε· έτσι, το όνομα Ράμα αντιστοιχεί στο επτά, έναν ευοίωνο αριθμό. Έχουμε επτά νότες μουσικής, επτά ουράνιους σοφούς και η απαγγελία του Ράμα για επτά ημέρες συνεχώς θεωρείται ιδιαίτερα αποτελεσματική!

- Μπάμπα, από ομιλία που δόθηκε στις 16 Μαΐου 1968

 


3 Απριλίου

Ο Θεός δεν κατοικεί σε κάποιο μακρινό τόπο. Είναι ο κάτοικος της καρδιάς σας. Ο Κρίσνα ανταποκρίθηκε στο κάλεσμα της Ντραούπαντι τη στιγμή που εκείνη απευθύνθηκε σ’ Αυτόν ως τον κάτοικο της καρδιάς της. Κάποτε ο Νάραντα ρώτησε τον Βίσνου πού θα έπρεπε να απευθύνει την έκκλησή του για να φθάσει στον Κύριο το συντομότερο δυνατό. Ο Κύριος απάντησε: «Όπου οι αφοσιωμένοι Μου υμνούν τη δόξα Μου, είμαι εκεί». Ο Κύριος κατοικεί στις καρδιές μας. Γι’ αυτό πρέπει να διατηρούνται αγνές και ιερές· τότε γίνονται ο ίδιος ο παράδεισος, γεμάτες χαρά. Ο παράδεισος και η κόλαση δεν βρίσκονται αλλού. Όταν είστε ευτυχισμένοι, αυτός είναι ο παράδεισος. Όταν είστε δυστυχείς, αυτή είναι η κόλαση. Αν θέλετε να βιώσετε χαρά, γεμίστε τον νου σας με σκέψεις του Θεού. Όπου υπάρχει Θεός, υπάρχει ευδαιμονία. Αυτή η Θεϊκή ευδαιμονία περιγράφεται με πολλούς τρόπους, αλλά πρόκειται για το ίδιο πράγμα. Παρομοίως, ο Θεός αποκαλείται με διαφορετικά ονόματα ανάλογα με τις συνθήκες και τον ρόλο που υποδύεται. Είναι ο ένας Υπέρτατος ο οποίος λατρεύεται με διαφορετικά ονόματα.

- Μπάμπα, από ομιλία που δόθηκε στις 17 Μαρτίου 1991


2 Απριλίου

Οι άνθρωποι υποδέχονται το νέο έτος σαν να πρόκειται να τους αποφέρει κάποια καινούργια οφέλη. Το καλό ή το κακό, τα κέρδη ή οι απώλειες, η φήμη ή η ατίμωση που βιώνουν οι άνθρωποι δεν είναι αποτέλεσμα της ροής του χρόνου. Είναι οι συνέπειες των δικών τους πράξεων. «Χρόνος» είναι ένα από τα ονόματα του Θεού, επειδή ο Θεός συνδέεται με τον χρόνο. Είναι επίσης γνωστός ως το «Πνεύμα του Χρόνου». Ως εκ τούτου, δεν πρέπει να θεωρούμε ότι ο Θεός, που είναι το Πνεύμα του Χρόνου, μπορεί να μας προκαλέσει καλό ή κακό. Οι πράξεις μας, καλές ή κακές, αποφέρουν καρπούς, ανάλογα με τη φύση τους. Δεν υπάρχει λόγος να περιμένουμε έναν καινούργιο χρόνο που θα φέρει νέα μηνύματα. Κάθε στιγμή είναι καινούργια. Πολλοί αναρωτιούνται τι προβλήματα και απώλειες θα φέρει το νέο έτος. Για όλα τα προβλήματα και τις δυσκολίες μας, δεν ευθύνεται το έτος. Η συμπεριφορά μας και μόνο είναι υπεύθυνη. Αν οι πράξεις μας είναι καλές, τα αποτελέσματα θα είναι καλά.

- Μπάμπα, από ομιλία που δόθηκε στις 7 Απριλίου 1997 – πρωτοχρονιά Τέλουγκου (Ουγκάντι)


1 Απριλίου

Ακριβώς όπως το σαπούνι είναι απαραίτητο για να καθαρίσει το εξωτερικό αυτό σώμα, η επανάληψη του θείου ονόματος, ο διαλογισμός και η ενθύμηση του Θεού είναι απαραίτητα για να καθαρίσει ο εσωτερικός νους. Ακριβώς όπως το φαγητό και το νερό είναι απαραίτητα για να διατηρηθεί το σώμα δυνατό, η ενατένιση του Θεού και ο διαλογισμός στον θεϊκό Εαυτό χρειάζονται για να δυναμώσει ο νους. Χωρίς αυτή την τροφή και το νερό, ο νους θα παραπαίει από εδώ και από κει. Όσο τα κύματα ταράζουν την κορυφή, ο πυθμένας δεν μπορεί να φανεί. Όταν τα κύματα της επιθυμίας ταράζουν τα νερά του νου, πώς μπορεί κανείς να δει τη βάση, τον Εαυτό; Η ταλάντευση προκαλεί τα κύματα και προκαλείται από την έλλειψη της τροφής και του νερού. Επομένως, εξαγνίστε τον νου με την ενατένιση του Θεού. Τροφοδοτήστε τον με διαλογισμό στον Εαυτό. Μόνο ο διαλογισμός και η πνευματικές πρακτικές μπορούν να καθαρίσουν τα βάθη του νου και να του δώσουν δύναμη. Χωρίς αγνότητα και δύναμη, ο Εαυτός φαίνεται σαν κάτι μακρινό και η ειρήνη δραπετεύει. 

- Μπάμπα, από το βιβλίο «Διαλογισμός – Dhyana Vahini», κεφ. 5