Ελληνικός Οργανισμός Σάτυα Σάι
Ζώνη 6, Νότια Ευρώπη, Περιοχή 6.2

Σκέψεις για την ημέρα

Όπως αναγράφονται καθημερινά στον πίνακα του Πρασάντι Νίλαγιαμ

Μάρτιος 2024

31 Μαρτίου

Όταν ο Ιησούς ήταν πάνω στο Σταυρό, κυριευμένος από αγωνία, μια αόρατη φωνή από τον Ουρανό ακούστηκε: «Ο θάνατος είναι το ένδυμα της ζωής». Το σώμα είναι το ένδυμα με το οποίο περιβάλλεται το Θείο Πνεύμα. Επομένως, δεν πρέπει να θλίβεστε όταν το σώμα φθείρεται, καταπέφτει ή τραυματίζεται. Ο θάνατος είναι ένα γεγονός, η ίδια η φύση του σώματος. Οι άνθρωποι αναζητούν την  αιτία του  θανάτου, αλλά κανείς δεν αναζητά τη Θεία Πηγή της ζωής. Κατά τη σύντομη διάρκεια της ζωής, να ασχολείστε με το να δοξάζετε τον Θεό και να επιτελείτε το έργο Του. Ο Θεός έχει ενσαρκωθεί με ανθρώπινη μορφή, για να εμπνεύσει τον άνθρωπο ώστε να ακολουθήσει ανώτερα ιδανικά, όχι μόνο στην Ινδία, αλλά και σε όλο τον κόσμο. Οι άνθρωποι μπορεί να έχουν διαφορετικές γλώσσες και τρόπους ζωής, αλλά ο Θεός είναι ένας και είναι πανταχού παρών. Όλες οι θρησκείες αναφέρονται σ’ Αυτόν ως Αγάπη, και αποδέχονται ότι μπορεί να πραγματωθεί μέσω της αγάπης. Οι μορφές λατρείας του Θεού διαφέρουν, γιατί διαμορφώνονται από τον χρόνο και τον τόπο, αλλά η αγάπη είναι αυτό που υπάρχει πίσω από όλες τις μορφές. Η γλώσσα της αγάπης είναι κατανοητή και ομιλούμενη από όλες τις καρδιές. Υπάρχει μόνο μία φυλή, η φυλή της ανθρωπότητας Αυτή ήταν η ζωή και το μήνυμα του Ιησού.

- Μπάμπα, από ομιλία που δόθηκε στις 25 Δεκεμβρίου 1979


30 Μαρτίου

Ενσαρκώσεις της Αγάπης!

Η πειθαρχία είναι σαν την πνοή της ζωής για κάθε ζωντανό ον. Για όλους τους ανθρώπους, είναι σαν τη ραχοκοκαλιά τους. Πειθαρχία σημαίνει να ακολουθείς σιωπηρά ορισμένους κανόνες και κανονισμούς. Αυτοί οι κανόνες ρυθμίζουν τη ζωή ενός ατόμου και τον οδηγούν στο μονοπάτι της καλοσύνης. Διαφορετικά, το άτομο θα συναντήσει την πτώση του. Χωρίς πειθαρχία, δεν μπορεί να υπάρξει ευημερία. Η ανθρωπότητα δεν μπορεί να επιβιώσει απουσία κανόνων και κανονισμών. Ολόκληρη η ανθρώπινη φυλή θα αφανιστεί αν δεν υπάρξει πειθαρχία.

Η πειθαρχία δεν μπορεί να αποκτηθεί από τα βιβλία, ούτε να τη διδάξει ένας δάσκαλος. Η πειθαρχία πρέπει να γίνει συνήθεια στην καθημερινή ζωή με φυσικό τρόπο. Είναι απαραίτητο να ακολουθεί κανείς πειθαρχία κάθε στιγμή της ζωής του από το πρωί μέχρι το βράδυ. Είναι απαραίτητο για κάθε κοινότητα, κάθε κοινωνία, κάθε φυλή και κάθε χώρα. Ακόμη και στον τομέα της πολιτικής, η πειθαρχία είναι πολύ απαραίτητη. Καμία κοινωνία, έθνος, πολιτικό σύστημα ή φυλή δεν μπορεί να υπάρξει χωρίς πειθαρχία. Είναι η πειθαρχία που επιφέρει ενότητα μεταξύ των ατόμων, μεταξύ του ατόμου και της κοινωνίας, και της μιας κοινωνίας και της άλλης. Επομένως, η πειθαρχία είναι κύριο χαρακτηριστικό της ανθρώπινης ζωής.

- Μπάμπα, από ομιλία που δόθηκε στις 19 Ιουνίου 1996


29 Μαρτίου

Ο Ιησούς διαπίστωσε ότι οι άνθρωποι έτρεχαν πίσω από γυάλινες χάντρες, θεωρώντας πως ήταν διαμάντια και προσδίδοντάς τους μεγάλη αξία. Γύρισε τα ιερά προσκυνήματα και ανακάλυψε ότι είχαν γίνει παζάρια όπου διαπραγματεύονταν τη θεία χάρη και την μετέτρεπαν σε εμπόρευμα! Κατηγόρησε το ιερατείο που ανεχόταν και ενθάρρυνε αυτές τις πρακτικές. Έτσι τράβηξε επάνω του την οργή των αρχιερέων. Ξεγέλασαν έναν από τους μαθητές του με 30 αργύρια, ώστε να τον προδώσει και να τον παραδώσει στα χέρια τους. Στους Ρωμαίους ηγεμόνες είπαν ότι ο Ιησούς προσπαθούσε να ανακηρύξει τον εαυτό του Βασιλέα και έτσι θα μπορούσε να τιμωρηθεί για προδοσία. Η επιμονή τους έκανε τον Κυβερνήτη να διατάξει τη σταύρωσή του. Όταν του κάρφωσαν τα καρφιά για να τον κρεμάσουν στον Σταυρό, ο Ιησούς άκουσε τη φωνή του Πατέρα να λέει: «Η ζωή είναι μία, αγαπημένε μου Γιε. Να έχεις όμοια στάση προς όλους» και παρακάλεσε να συγχωρεθούν όσοι τον σταύρωσαν, γιατί δεν ήξεραν τι έκαναν! Ο Ιησούς θυσίασε τον εαυτό του στο σταυρό για χάρη ολόκληρης της ανθρωπότητας!

- Μπάμπα, από ομιλία που δόθηκε στις 25 Δεκεμβρίου 1978


28 Μαρτίου

Όταν το Όνομα προφέρεται από τη γλώσσα και η εικόνα λατρεύεται από τον νου, αυτά δεν πρέπει να υποβαθμίζονται και να καταλήγουν μια μηχανική ρουτίνα. Η έννοια του Ονόματος και το περιεχόμενο της Μορφής πρέπει, ταυτόχρονα, να εμπνέουν και να φωτίζουν τη συνείδηση. Αποδράστε από τη ρουτίνα. Εμπλακείτε στη στάση της λατρείας βαθιά και ειλικρινά. Αυτός είναι ο τρόπος για να κερδίσετε ειρήνη και ικανοποίηση  στα οποία πρέπει να αφιερωθεί και να κατευθύνεται όλη η ανθρώπινη δραστηριότητα. Φυτεύοντας ένα δενδρύλλιο βαμβακιού, πώς μπορείτε να ελπίζετε ότι θα πάρετε καρπούς μάνγκο; Πράξτε το τώρα! Αυτός είναι ο επείγων  χαρακτήρας αυτού του προβλήματος όλων των προβλημάτων, της απόκτησης της ειρήνης και της ικανοποίησης. Εάν αισθάνεστε πεινασμένοι τώρα, δεν μπορείτε να έχετε τα γεύματά σας αύριο. Δεν τρώτε το γεύμα σας τώρα, φοβούμενοι ότι αύριο θα πεινάσετε. Να τρώτε όταν πεινάτε - όχι πριν ή μετά. Επιδιώξτε τώρα, λατρέψτε τώρα, φέρετε εις πέρας όλα όσα στοχεύετε τώρα!

- Μπάμπα, από ομιλία που δόθηκε στις 5 Μαρτίου 1968


27 Μαρτίου

Συνειδητοποιώντας ότι η φροντίδα του σώματος δεν είναι το πιο σημαντικό πράγμα, πρέπει κανείς να υπομένει υπομονετικά, ακόμη και την πείνα και τη δίψα, και να ασχολείται αδιάκοπα με την ενατένιση του Θεού. Αντίθετα, το να  διαπληκτίζεστε για κάθε μικρότητα, να χάνετε την ψυχραιμία σας, να λυπάστε με την παραμικρή πρόκληση, να θυμώνετε με την πιο ασήμαντη προσβολή, να μην μπορείτε να αντισταθείτε στη δίψα, στην πείνα και στον ύπνο, αυτά δεν μπορούν ποτέ να είναι τα χαρακτηριστικά ενός πνευματικού ζηλωτή! Το ρύζι στη φυσική του κατάσταση και το ρύζι που είναι βρασμένο, μπορεί αυτά τα δύο να είναι ποτέ τα ίδια; Η σκληρότητα του φυσικού ρυζιού απουσιάζει από το βρασμένο. Ο βρασμένος κόκκος είναι μαλακός, ακίνδυνος και γλυκός. Ο άβραστος σπόρος είναι σκληρός, επηρμένος και γεμάτος αυταπάτες. Και οι δύο αυτοί αντιστοιχούν σε τύπους ανθρώπων, χωρίς αμφιβολία! Όμως, αυτοί που είναι βυθισμένοι στις εξωτερικές ψευδαισθήσεις είναι «άνθρωποι», ενώ όσοι είναι βυθισμένοι στις εσωτερικές ψευδαισθήσεις είναι «πνευματικοί αναζητητές».

- Μπάμπα, από το βιβλίο «Αγάπη – Prema Vahini», ch. 59


26 Μαρτίου

Ο στόχος της δράσης είναι η σοφία και για τη σοφία, η δράση είναι η βάση. Ο συνδυασμός των δύο στην πράξη αποτελεί την  ανιδιοτελή υπηρεσία. Μέσω της σωστής συμπεριφοράς, ο νους εξαγνίζεται και ένας αγνός νους οδηγεί στη Θεία ευδαιμονία. Ως εκ τούτου, τα καθήκοντα που έχουν επιταχθεί σε κάποιον πρέπει να εκπληρώνονται. Το πρωταρχικό καθήκον του ανθρώπου είναι να κάνει καλές πράξεις με αγνή καρδιά. Δεν πρέπει, ωστόσο, να υπάρχει το εγωιστικό συναίσθημα «Εγώ έκανα αυτές τις καλές πράξεις». Δεν είναι σωστό να υπάρχει η παραμικρή επιθυμία να απολαύσετε τους καρπούς αυτών των ενεργειών. Ο εγωισμός και η επιθυμία είναι η αιτία που υποδουλώνεται κανείς στη δράση και στις συνέπειές της. Η επιθυμία είναι το εμπόδιο μεταξύ του αγνού νου και της αφοσίωσης στον Εαυτό. Το να θεωρεί κανείς την εκτέλεση της σωστής δράσης ως καθήκον του και να αποφεύγει τον εγωισμό στη συμπεριφορά του και την επιθυμία στα κίνητρά του είναι πραγματική θυσία. Η κάρμα γιόγκα διδάσκει πώς πρέπει να ενεργείτε. Διατάσσει το καθήκον για χάρη του καθήκοντος. Yogah Karmasu Kausalam - Γιόγκα είναι η τέχνη της δράσης. Δίνει τη δυνατότητα στον άνθρωπο να αναγνωρίσει την εικόνα του Θεού εντός του.

- Μπάμπα, από ομιλία που δόθηκε στις 17 Νοεμβρίου 1985


25 Μαρτίου

Ο Αρτζούνα οδηγήθηκε να συμμετάσχει στη μάχη, ώστε να κερδίσει ξανά το μερίδιό του από το βασίλειο και να εξασφαλίσει για τους ανθρώπους δίκαιη διοίκηση και ατμόσφαιρα όπου θα μπορούσαν να αγωνιστούν με επιτυχία για να επιτύχουν τη σωτηρία. Ο Αρτζούνα έπρεπε να το κάνει αυτό με πνεύμα αφοσίωσης και παράδοσης στο θέλημα του Θεού, ανεξάρτητα από τις δικές του αρέσκειες και απαρέσκειες και τις συνέπειες που θα μπορούσαν να προκύψουν από τις ανιδιοτελείς δραστηριότητές του. Επομένως, η Γκίτα συμβουλεύει ότι η υπηρεσία στην κοινωνία είναι η υψηλότερη υπηρεσία, καθώς και η πιο ωφέλιμη πνευματική άσκηση. Δεν μπορείτε να ξεφύγετε από αυτήν την υποχρέωση. Πρέπει να χρησιμοποιήσετε την κοινότητα των ανθρώπων στην οποία γεννηθήκατε για να εξαγνίσετε το εγώ σας και να σώσετε τον εαυτό σας. Η υπηρεσία που εκλαμβάνεται ως πνευματική άσκηση διδάσκει σθένος. Ακόμη και οι Θεϊκές Ενσαρκώσεις αποδεικνύουν με τη ζωή τους την υπέρτατη σημασία της υπηρεσίας. Όταν ο Νταρμαράτζα έκανε τη μεγάλη θυσία Rajasuya με τη συμβουλή του σοφού Νάραντα για να εξευμενίσει τον αποθανόντα πατέρα του, ο Κρίσνα παρευρέθηκε στη θυσία και ζήτησε να του παραχωρηθεί κάποια υπηρεσία. Προτίμησε την υπηρεσία της αποκομιδής των φύλλων στα οποία σέρβιραν φαγητό για τους χιλιάδες που τρέφονταν καθημερινά. 

- Μπάμπα, από ομιλία που δόθηκε στις 11 Ιανουαρίου 1968


24 Μαρτίου

Όλα τα όντα είναι σαν τα λουλούδια που ανθίζουν και μαραίνονται πριν τελειώσει η μέρα. Αλλά, όπως τα λουλούδια αυτής της γιρλάντας που Μου προσφέρατε όταν ήρθα ανάμεσά σας, είναι περασμένα σε ένα αιώνιο άφθαρτο νήμα, το νήμα που ονομάζεται Θεός.  Εδραιώστε αυτή τη μη δυϊστική στάση στον νου σας· θα κάνει την υπηρεσία σας πιο ευπρόσδεκτη, πιο αποδοτική, πιο ευχάριστη για τον αποδέκτη. Χωρίς αυτή τη στάση, το να κάνετε το καλό στους άλλους καταλήγει μια βοήθεια που παρέχεται σε κατώτερους και φτωχότερους ανθρώπους, από ανώτερα άτομα· και όλη αυτή η βοήθεια μπορεί να  γίνει δυσάρεστη γιατί είναι μολυσμένη στην πηγή αλλά και στον προορισμό της. Φυσικά, δεν πρέπει κανείς να αντιμετωπίζει όλους εξίσου ή να έχει την ίδια συνταγή για όλους. Υπηρετείτε τον καθένα ανάλογα με τις συγκεκριμένες ανάγκες και δυνατότητες, ώστε να επωφεληθεί  από την προσφορά. Ο Θεός  υπάρχει με τον ίδιο τρόπο σε όλους, αλλά δεν πρέπει να δώσετε ένα μαχαίρι στα χέρια ενός τρελού, ή ένα χρυσό περιδέραιο σε ένα παιδί. Το παιδί θα το πετάξει και ο τρελός θα μπορούσε να κόψει το λαιμό κάποιου.

- Μπάμπα, από ομιλία που δόθηκε στις 4 Νοεμβρίου 1965


23 Μαρτίου

Η αίσθηση της αληθινής αξίας πρέπει να επηρεάζει την κάθε επιλογή που κάνετε. Ο στόχος  είναι η πραγμάτωση του Θεού, η συνειδητοποίηση της Αλήθειας πέρα από την οποία όλα αυτά δεν είναι παρά φαινομενική πραγματικότητα! Αυτός ο στόχος δεν πρέπει να αφεθεί να ξεθωριάσει. Εφόσον ενεργείτε με γνώμονα το όφελος για τον εαυτό σας, θα πρέπει να υποστείτε τις συνέπειες και να υποφέρετε είτε από χαρά είτε από θλίψη, όντας γεννημένοι για να αντέξετε και τα δύο. Ένα άτομο που μεταφέρεται από τη μια φυλακή στην άλλη θα έχει δύο φρουρούς που θα τον συνοδεύουν. Οι καλές και οι κακές συνέπειες των πράξεών του είναι οι φρουροί που οδηγούν τον άνθρωπο από τη μια γέννηση στην άλλη! Εάν πρέπει να ξεφύγετε από την προσοχή τους και να αποφύγετε τη μεταγωγή από τη μια φυλακή στην άλλη, ενεργήστε αλλά μην υπολογίζετε τις συνέπειες. Δηλαδή μην ανησυχείτε για τις συνέπειες. Αφήστε το στον Θεό που σας παρακίνησε στην πράξη και την έκανε δυνατή. Αφιερώστε την πράξη, τη θέληση, την επιθυμία, όλα στον Θεό.

- Μπάμπα, από ομιλία που δόθηκε στις 11 Νοεμβρίου 1966


22 Μαρτίου

Πρέπει να διαβάσετε εφημερίδα για να ξέρετε πόσο τρελός και ανόητος είναι ο κόσμος. Πόσο μάταιος είναι ο ηρωισμός, πόσο εφήμερη η δόξα. Και αφού τη μελετήσετε για τις πληροφορίες που μεταφέρει, την πετάτε στην άκρη. Είναι πλέον μια ανώφελη σπατάλη. Έτσι, επίσης, ζήστε μόνο μια φορά. Ζήστε λοιπόν, αφού γεννηθήκατε, αλλά μια φορά. Μην ερωτεύεστε τον κόσμο τόσο πολύ ώστε η ψεύτικη γοητεία του να σας φέρνει ξανά και ξανά σε αυτό το απατηλό κράμα χαράς και θλίψης. Αν δεν μείνετε λίγο πίσω, μακριά από την εμπλοκή με τον κόσμο, γνωρίζοντας ότι όλα είναι ένα έργο του οποίου ο σκηνοθέτης είναι ο Θεός, κινδυνεύετε να εγκλωβιστείτε επικίνδυνα. Χρησιμοποιήστε τον κόσμο ως πεδίο εκπαίδευσης για θυσίες, υπηρεσία, διεύρυνση της καρδιάς και εξαγνισμό των συναισθημάτων. Αυτή είναι η μόνη αξία που έχει. Μη χάνετε χρόνο άσκοπα. Ας είναι η κάθε στιγμή ένας ύμνος προς τον Θεό. Γνωρίστε τον σκοπό της εξύμνησης ή της ενθύμησης του Ονόματος και αφοσιωθείτε ολόψυχα σε αυτόν. Αποκομίστε το μέγιστο όφελος από τον χρόνο που σας αναλογεί.

- Μπάμπα, από ομιλια που δόθηκε στις 28 Μαρτίου 1967


22 Μαρτίου

Πρέπει να διαβάσετε εφημερίδα για να ξέρετε πόσο τρελός και ανόητος είναι ο κόσμος. Πόσο μάταιος είναι ο ηρωισμός, πόσο εφήμερη η δόξα. Και αφού τη μελετήσετε για τις πληροφορίες που μεταφέρει, την πετάτε στην άκρη. Είναι πλέον μια ανώφελη σπατάλη. Έτσι, επίσης, ζήστε μόνο μια φορά. Ζήστε λοιπόν, αφού γεννηθήκατε, αλλά μια φορά. Μην ερωτεύεστε τον κόσμο τόσο πολύ ώστε η ψεύτικη γοητεία του να σας φέρνει ξανά και ξανά σε αυτό το απατηλό κράμα χαράς και θλίψης. Αν δεν μείνετε λίγο πίσω, μακριά από την εμπλοκή με τον κόσμο, γνωρίζοντας ότι όλα είναι ένα έργο του οποίου ο σκηνοθέτης είναι ο Θεός, κινδυνεύετε να εγκλωβιστείτε επικίνδυνα. Χρησιμοποιήστε τον κόσμο ως πεδίο εκπαίδευσης για θυσίες, υπηρεσία, διεύρυνση της καρδιάς και εξαγνισμό των συναισθημάτων. Αυτή είναι η μόνη αξία που έχει. Μη χάνετε χρόνο άσκοπα. Ας είναι η κάθε στιγμή ένας ύμνος προς τον Θεό. Γνωρίστε τον σκοπό της εξύμνησης ή της ενθύμησης του Ονόματος και αφοσιωθείτε ολόψυχα σε αυτόν. Αποκομίστε το μέγιστο όφελος από τον χρόνο που σας αναλογεί.

 


21 Μαρτίου

Για να ζήσετε μια  χρηστή ζωή, η συνεχής προτροπή του Θεού εντός σας είναι μεγάλη βοήθεια. Αυτή η έμπνευση μπορεί να ληφθεί μόνο όταν απαγγέλλετε συνεχώς το Όνομα του Θεού και επικαλείστε τις εσωτερικές πηγές της Θεότητας. Το Όνομα είναι το  πολυτιμότερο μέσον για να κερδίσετε τη Χάρη Του, να συνειδητοποιήσετε την παρουσία Του, να οραματιστείτε τη μορφή Του και να θυμηθείτε τη δόξα Του. Ακόμα κι αν το επαναλαμβάνετε μια φορά το πρωί και μια φορά το βράδυ μέσα από την καρδιά σας, αυτό θα κάνει το σπίτι σας σπίτι, αντί για σπήλαιο! Το φως του Ονόματος, όταν ανάψει, θα φωτίσει το νοικοκυριό σας και θα το κάνει σπίτι, αντί για σπηλιά. Εάν μια λάμπα παραμένει αναμμένη σε ένα δωμάτιο, μπορεί να σβήσει όταν φυσούν άνεμοι περνώντας  μέσα από τα παράθυρα. Οι αισθήσεις είναι τα παράθυρα και όταν είναι ανοιχτά, η λάμπα του Ονόματος δεν θα καίει σταθερά. Κρατήστε λοιπόν τα εξωτερικά παράθυρα (αισθήσεις) κλειστά στις επιρροές που ελκύουν και επικεντρωθείτε στο Όνομα του Θεού, στην ομορφιά και τη γλυκύτητα του!

- Μπάμπα, Sathya Sai Speaks, Vol 6, Ch 27


20 Μαρτίου

Δεν χρειάζεται να απαρνηθείτε την εστία και το σπίτι σας και να καταφύγετε στο δάσος. Δεν υπάρχει καμία εγγύηση ότι η εστία και το σπίτι δεν θα σας ακολουθήσουν στη σιωπή και τη μοναξιά του δάσους! Διότι, αν ο νους σας προσκολλάται σε εγκόσμιες επιθυμίες, δεν μπορείτε να τους ξεφύγετε δημιουργώντας απλώς κάποια απόσταση ανάμεσα σε εσάς και σε αυτές! Μπορεί να βρίσκεστε στη ζούγκλα, αλλά ο νους σας μπορεί να περιπλανάται στην αγορά! Ομοίως, μπορεί να βρίσκεστε στην αγορά, αλλά μέσω της πνευματικής άσκησης μπορείτε ακόμα να εξασφαλίσετε γαλήνη στην καρδιά, στη μέση και της πιο πολυσύχναστης οδού. Ο νους μπορεί να χτίσει ένα σιωπηλό καταφύγιο ή να σας δέσει με πολύπλοκους κόμπους. Δεσμεύει αλλά και χαλαρώνει τους δεσμούς. Μπορείτε να πλεύσετε με ασφάλεια στη θάλασσα της κοσμικής ζωής αν δεν έχετε διαρροές στο σκάφος. Αλλά μέσα από τις διαρροές του πόθου, του θυμού, της απληστίας, της αυταπάτης, της αλαζονείας και του φθόνου, τα νερά του κόσμου θα μπουν στη βάρκα και θα βυθιστεί, παρασύροντάς σας στον βυθό πέρα ​​από τη λύτρωση. Μην επιτρέψετε στο νερό να μπει στο σκάφος. Σταματήστε όλες τις διαρροές. Τότε, δεν χρειάζεται να φοβάστε τον κόσμο και μπορείτε να επωφεληθείτε από όλες τις ευκαιρίες που δίνει για να εκπαιδεύσετε τις αισθήσεις, να διευρύνετε την αγάπη, να εμβαθύνετε την εμπειρία και να ενισχύσετε την απόσπαση!

- Μπάμπα, από ομιλία που δόθηκε στις 28 Μαρτίου 1967


19 Μαρτίου

Όταν ένα αεροπλάνο πετά στον ουρανό, δεν αφήνει κανένα σημάδι πάνω του, καμία ράβδωση που να διαρκεί, κανένα αυλάκι ή λακκούβα που παρεμποδίζει την περαιτέρω κυκλοφορία. Έτσι, επίσης, αφήστε όλα τα συναισθήματα και τις συγκινήσεις να περνούν από τον νου σας, αλλά μην τους επιτρέψετε να προκαλούν  εντυπώσεις. Αυτό μπορεί να γίνει μέσω έρευνας και σιωπηλού διαλογισμού, εντός του εαυτού σας, περισσότερο από  ό,τι ακούγοντας διαλέξεις ή μέσω της μελέτης βιβλίων.

Τα μικρά παιδιά εκπαιδεύονται να περπατούν, με μια τρίτροχη κατασκευή, ένα όργανο το οποίο κρατούν και σπρώχνουν μαζί. Ο πρωταρχικός ήχος AUM είναι ένα τέτοιο κατασκεύασμα, με τους τρεις τροχούς των A, U και M, το τρίκυκλο Omkara! Κρατώντας το, ο άνθρωπος μπορεί να μάθει να χρησιμοποιεί τα δύο του πόδια, την Αφοσίωση και τη  Απάρνηση. Αν παραιτηθεί από το Omkara, καταρρέει στο έδαφος αβοήθητος! Αν συνεχίσει με τη βοήθεια της επανάληψης του AUM, μπορεί σίγουρα να συνειδητοποιήσει τη δόξα του Θείου, της ίδιας της ουσίας του Σύμπαντος.

- Μπάμπα, Sathya Sai Speaks, Vol 6, Ch 27


18 Μαρτίου

Ο Κύριος δεν επιμένει να ακολουθούν όλοι οι άνθρωποι ένα μονοπάτι και να αποδέχονται την ίδια πειθαρχία. Υπάρχουν πολλές πόρτες στο αρχοντικό Του. Η κύρια είσοδος είναι, ωστόσο, η υπέρβαση της προσκόλλησης (moha-kshaya). Αυτό προέτρεψε ο Κρίσνα τον Αρτζούνα να πετύχει. Ο Αρτζούνα έχασε το κουράγιο του και άφησε το τόξο να γλιστρήσει από το χέρι του επειδή τον κυρίευσε η αυταπάτη της προσκόλλησης. Ο Κρίσνα έπρεπε να του δείξει ότι οι συγγενείς που φοβόταν να σκοτώσει, οι δάσκαλοι που θα ήθελε να ζήσουν, εκείνοι που αγαπούσε και μισούσε, όλοι δεν ήταν παρά όργανα της θέλησής Του, μαριονέτες που κινούσε το χέρι Του. Αυτό διέλυσε την προσκόλλησή του και ο Αρτζούνα συνέχισε το έργο του χωρίς καμία προσκόλληση στις συνέπειες. Αυτό τον έκανε αποδέκτη του μεγαλύτερου μαθήματος στην ιστορία. Αυτό το μάθημα είναι πολύτιμο για τους θεϊστές και τους άθεους, γιατί και οι δύο έχουν προσκόλληση στις συνέπειες όλων όσων πράττουν, μια προσκόλληση που θα χρωματίσει την προθυμία τους και θα διπλασιάσει την αγωνία τους όταν απογοητεύονται! Η υπέρβαση της προσκόλλησης είναι απαραίτητη τόσο για τους θεϊστές όσο και για τους άθεους, ώστε να εξασφαλίσουν διαρκή χαρά. Και οι δύο δεν θα πάρουν από εδώ ούτε το ελάχιστο μερίδιο  από τα αποκτήματά τους, και οι δύο όμως μπορούν να κερδίσουν την ευγνωμοσύνη των ανθρώπων μόνο με θυσίες και αγάπη!

- Μπάμπα, από ομιλία που δόθηκε στις 27 Μαρτίου 1967


17 Μαρτίου

Οφείλετε να σέβεστε τους άλλους ως συγγενείς σας, αφού φέρετε την ίδια Θεϊκή σπίθα και έχετε την ίδια Θεϊκή φύση. Τότε, θα υπάρξει αποδοτική παραγωγή, οικονομική ευημερία και δίκαιη διανομή, με αποτέλεσμα την ειρήνη και την προώθηση της αγάπης. Τώρα, η αγάπη που βασίζεται στην έμφυτη Θεϊκότητα απουσιάζει και έτσι, υπάρχει εκμετάλλευση, δόλος, απληστία και βαρβαρότητα. Εάν ο άνθρωπος συνειδητοποιήσει ότι όλοι οι άνθρωποι είναι «κύτταρα» στο Θείο σώμα, τότε δεν θα υπάρχει πλέον η υποβάθμιση  του ανθρώπου. Ο άνθρωπος είναι ένα διαμάντι, αλλά ο ίδιος τώρα αντιμετωπίζει το εαυτό του σαν ένα κομμάτι γυαλί!

Ο άνθρωπος μπορεί να φέρει εις πέρας την αποστολή του στη γη μόνο όταν αναγνωρίζει τον εαυτό του ως Θεϊκό και όταν σέβεται όλους τους άλλους ως επίσης Θεϊκούς. Πρέπει να λατρεύει τον Θεό με τη μορφή του Ανθρώπου. Ο Θεός εμφανίζεται μπροστά του ως τυφλός ζητιάνος, ως αγράμματος, ως λεπρός, ως παιδί, ως εξαθλιωμένος γέροντας, ως εγκληματίας ή ως τρελός. Πρέπει να διακρίνετε πίσω από αυτά τα πέπλα, τη Θεϊκή ενσάρκωση της αγάπης, της δύναμης και της σοφίας, τον Σάι, και να Τον λατρεύετε μέσω της ανιδιοτελούς υπηρεσίας.

- Μπάμπα, από ομιλία που δόθηκε την 1η Απριλίου 1975


16 Μαρτίου

Μέσω της συνεχούς και συνεπούς πνευματικής άσκησης, ο άνθρωπος μπορεί να ελέγξει τις ιδιοτροπίες του νου, που με την ποικιλία και τη ματαιοδοξία τους προκαλούν απογοήτευση και αγωνία. Το ζητούμενο είναι η επίγνωση του ανίερου παιχνιδιού που παίζει ο νους. Κεντρίζει την προσοχή, εμφανίζοντας τη μία μετά την άλλη τις πηγές της προσωρινής ευχαρίστησης. Δεν σας επιτρέπει να σταθμίσετε τα υπέρ και τα κατά. Όταν η πείνα για φαγητό κατευνάζεται, φέρνει μπροστά στα μάτια, την έλξη μιας ταινίας, θυμίζει στο αυτί τη γοητεία της μουσικής και κάνει το στόμα να υγραίνεται με την προσδοκία μιας ευχάριστης γεύσης από κάτι που ποθεί. Η επιθυμία γίνεται πολύ σύντομα μια παρόρμηση για δράση, η παρόρμηση σύντομα  δυναμώνει και η λαχτάρα γίνεται ανεξέλεγκτη. Το βάρος των επιθυμιών σταδιακά γίνεται πολύ βαρύ και ο άνθρωπος απογοητεύεται και η θλίψη τον κυριεύει.

Εκπαιδεύστε τον νου  να στρέφεται προς τη διάνοια για έμπνευση και καθοδήγηση, όχι προς τις αισθήσεις επιδιώκοντας περιπέτειες και επιτεύγματα. Αυτό θα τον μετατρέψει σ’ ένα εργαλείο, ώστε να μειώσετε τις ιδιοτροπίες σας και να εξοικονομήσετε χρόνο και ενέργεια για να υπηρετήσετε πιο ζωτικά ζητήματα.

- Μπάμπα, από ομιλία που δόθηκε την 1η Απριλίου 1975


15 Μαρτίου

Να είστε τόσο αφοσιωμένοι και πειθαρχημένοι όσο ο Αρτζούνα. Να είστε τόσο έξυπνοι και δυνατοί όσο ο Μπίμα. Να είστε σταθεροί και ειλικρινείς, όπως ο Νταρμαράτζα. Τότε, κανένα κακό δεν μπορεί να σας συμβεί. θα επιτύχετε σε όλες σας τις προσπάθειές. Υπάρχουν τέσσερα F στα οποία πρέπει να εστιάσετε προηγουμένως την προσοχή σας: 1) Follow the Master (Ακολουθήστε τον Δάσκαλο), 2) Face the devil (Αντιμετωπίστε τον διάβολο), 3) Fight to the end (Πολεμήστε μέχρι το τέλος) και 4) Finish at the Goal (Τερματίστε στον στόχο).

«Ακολουθήστε τον Δάσκαλο» σημαίνει το να ακολουθείτε τον νόμο της Δικαιοσύνης. «Αντιμετωπίστε τον Διάβολο» σημαίνει να ξεπεράσετε τους πειρασμούς που σας πολιορκούν στην  προσπάθειά σας να κερδίσετε πλούτο. «Πολεμήστε μέχρι τέλους» σημαίνει αδιάκοπος αγώνας. Διεξάγετε  πόλεμο εναντίον των έξι εχθρών που καθοδηγούνται από την  επιθυμία. Και, τέλος, «Τερματίσετε στον Στόχο» σημαίνει,  το να μην σταματήσετε μέχρι να επιτευχθεί ο στόχος της Απελευθέρωσης από την άγνοια και την αυταπάτη. Αυτά τα τέσσερα F είναι θεμελιώδη για την επιδίωξη των τεσσάρων στόχων της ζωής: Δικαιοσύνη, Πλούτος, Επιθυμία και Απελευθέρωση (Dharma, Artha, Kama και Moksha). Θα είμαι πάντα μαζί σας, όπου κι αν βρίσκεστε, να σας προστατεύω και να σας καθοδηγώ. Εμπρός, λοιπόν! Προχωρήστε! Μη φοβάστε!

- Μπάμπα, από ομιλία που δόθηκε στις 6 Ιουλίου 1975


14 Μαρτίου

Οι ναοί παίζουν ζωτικό ρόλο στην αφύπνιση της πνευματικής ροπής στον άνθρωπο και στην κατεύθυνση της συνειδητοποίησης της εγγενούς θείας φύσης του. Ο πραγματικός ναός για τον άνθρωπο είναι η καρδιά του, και ξεχνώντας αυτό το γεγονός,  αναζητά  ναούς στον έξω κόσμο. Οι ναοί ανεγείρονται για να υπενθυμίζουν στους ανθρώπους τον Θεό, αλλά το Θείο κατοικεί στην καρδιά και πρέπει να αναζητηθεί εκεί.

Οι άνθρωποι περνούν από ποικίλες δυσκολίες, κακουχίες, δοκιμασίες και θλίψεις στη ζωή, αλλά λίγοι προσπαθούν να κατανοήσουν την αληθινή τους θεϊκή φύση, η οποία πρέπει να είναι ο πρωταρχικός στόχος της ζωής. Οι άνθρωποι αφιερώνουν σημαντική φροντίδα και προσοχή στη συντήρηση του σώματος που είναι φθαρτό. Όμως δεν καλλιεργούν θετικές σκέψεις ούτε κάνουν καλές πράξεις μέσω των οποίων μπορούν να επιτύχουν τη διαρκή ευδαιμονία.

Οι ναοί χρησιμεύουν ώστε να δίνουν την ευκαιρία της συντροφιάς με ενάρετους και ευσεβείς ανθρώπους· υπηρετούν  την καλλιέργεια τέτοιων συναναστροφών και την απόκτηση ψυχικής γαλήνης. Αλλά δεν είναι αρκετό το  να επισκέπτεστε τους ναούς μετέχοντας  μηχανικά στις όποιες τελετουργίες. 

- Μπάμπα, από ομιλία που δόθηκε στις 25 Ιανουαρίου 1985


13 Μαρτίου

Επί του παρόντος, δεδομένου ότι η εκπαίδευση έχει εξαπλωθεί ευρέως και δεδομένου ότι εκπαίδευση σημαίνει μόνο τη μάθηση μέσω των βιβλίων, οι άνθρωποι έχουν γίνει κυνικοί. Αμφιβάλουν ακόμη και για την πιο απλή δήλωση και διασκεδάζουν με συγκρουσιακές συζητήσεις. Οι εκφραστές του πολιτισμού μας μιλούν για τον Θεό που είναι Ένας και Μοναδικός, για την Παντογνωσία Του, την Παντοδυναμία, την Πανταχού Παρουσία Του. Ταυτόχρονα, όμως, μιλούν για αντιπαλότητα μεταξύ των διαφόρων όψεων του Θείου. Έτσι, σπέρνουν τους σπόρους της αμφιβολίας στις καρδιές των ανθρώπων.

Ο Θεός ή Κοσμικός Εαυτός, είναι γνωστός με διαφορετικά ονόματα και απεικονίζεται με διαφορετικές μορφές όπως ο χρυσός σε μια ποικιλία κοσμημάτων. Όλα είναι Θεός, Εαυτός, OM. «Αυτός ο Εαυτός είναι ο Θεός» (Ayam Atma Brahma), δηλώνει η Βέδα. Ο Θεός είναι Παντοδύναμος. Είναι ιεροσυλία να Του αποδίδουμε ανθρώπινες αδυναμίες. Οι μύθοι και οι θρύλοι για το μυστήριο του Θεού περιέχουν συμβολικά νοήματα, τα οποία αγνοούνται. Αποδίδουν την εσωτερική τους αλήθεια μόνο σε αυτούς που την αναζητούν.

- Μπάμπα, από ομιλία που δόθηκε στις 4 Ιανουαρίου 1987


12 Μαρτίου

Εάν η Αγάπη αποτελεί μέρος της ζωής σας, θα είναι παρούσα και η Αλήθεια. Όταν οι σκέψεις σας προέρχονται από έναν νου που έχει εξαγνιστεί με την Αγάπη, θα καταλήξουν στην Ορθή Δράση. Όταν η Αγάπη γίνεται μέρος των βιωμάτων, των σκέψεων και των πράξεών σας, αποκτάτε Ειρήνη. Όταν κατανοήσετε επαρκώς τη φύση της  Αγάπης, η μη βία θα προκύψει αυτόματα. Έτσι η αγάπη είναι το αόρατο υπόγειο ρεύμα που συνδέει και τις τέσσερις αξίες. Μπορεί να περιγραφεί ως εξής: 

Όταν η Αγάπη υπεισέρχεται στις σκέψεις είναι  Αλήθεια. Όταν χρωματίζει τα συναισθήματα είναι Ειρήνη. Όταν η Αγάπη εμπλέκεται στη δράση είναι Δικαιοσύνη και η αγάπη που συνοδεύει την κατανόηση είναι Μη-βία. Η Αγάπη είναι ο κοινός παρονομαστής για όλες αυτές τις αξίες. Είναι η μορφή του Θεού, γιατί ο Θεός είναι Αγάπη. Αυτός που δίνει Αγάπη είναι άνθρωπος και αυτός που αποτυγχάνει να θρέψει αυτή την Αγάπη είναι θηρίο. Η Αγάπη ή η απουσία Αγάπης κάνει κάποιον ζώο, άνθρωπο ή Θεό. Η καλλιέργεια της Αγάπης είναι δυνατή μόνο σε μια τρυφερή καρδιά. Λόγω της προσκόλλησης στα  αντικείμενα του κόσμου, αυτή η τρυφερότητα χάνεται.

- Μπάμπα, από ομιλία που δόθηκε στις 25 Ιανουαρίου 1985


11 Μαρτίου

Πρέπει να υπερβείτε τη συνήθη μέθοδο να βλέπετε την Γκίτα ως έναν απλό διάλογο μεταξύ Κρίσνα και Αρτζούνα, αναδεικνύοντάς την σε αυτό που πραγματικά είναι: ένας θεϊκός διάλογος μεταξύ Θεού και ατόμου. Η απαγγελία της Γκίτα ενθαρρύνεται πλέον ως αυτοσκοπός. Αυτή είναι μόνο μια μέθοδος για να ξοδεύετε χρόνο επωφελώς! Η Γκίτα είναι ένα μονοπάτι, ένας στόχος, ένα επίτευγμα. Ο σκοπός του κερδίζεται με εφαρμογή και εμπειρία. Η φωνή του Θεού, ως μήνυμα προς τον άνθρωπο, είναι δώρο χάριτος προς όλους τους ανθρώπους. Δυστυχώς, ερμηνεύεται σύμφωνα με τα ενδιαφέροντα που υπαγορεύει η ιδιοσυγκρασία του καθενός. Έτσι το καθαρό και σαφές μήνυμα μολύνεται. Αργότερα, όταν το μήνυμα παρουσιάζεται σε διάφορες μορφές, προκαλεί σύγχυση και σύγκρουση. Όσοι ομολογούν ότι διδάσκουν και κηρύττουν τη θρησκεία πρέπει να αποφεύγουν τέτοιες συνέπειες και να επικεντρώνονται στο να διεγείρουν την πνευματική πείνα και να την ικανοποιούν. Υπάρχουν πολλοί που προσπαθούν να καλύψουν τα γούστα των ανθρώπων μέσω άσχετων ιστοριών που αμαυρώνουν το κύριο πνευματικό θέμα. Το μήνυμα μπορεί να επιτύχει να αιχμαλωτίσει τις καρδιές των ανθρώπων μόνον όταν το βιώνει ο ομιλητής και όταν ο στόχος του είναι μόνο να εμπνεύσει άλλους ώστε να μοιραστούν τη χαρά του!

- Μπάμπα, από ομιλία που δόθηκε στις 4 Ιανουαρίου 1897


10 Μαρτίου

Για να εξασφαλίσετε τη χάρη του Θεού, δεν είναι απαραίτητο να αναζητήσετε γνώση, πλούτο, δύναμη ή θέση. Αρκεί μόνο η αγνότητα του νου. Κάθε κύτταρο του σώματός σας θα γεμίσει Θεό όταν ο Εκείνος λατρεύεται με αγνή και ειλικρινή αφοσίωση. Όταν η αυτοθυσία χαρακτηρίζει τον πιστό, ο Θεός θα είναι πάντοτε παρών. Ο Θεός είναι πάντα έτοιμος να απαντήσει στις προσευχές των πιστών. Αλλά αυτό που θεωρείται αφοσίωση (devotion) στις μέρες μας είναι μόνο ένας βαθύς ωκεανός (deep ocean),  μια καταβύθιση στον ωκεανό της εγκόσμιας ζωής. Οι άνθρωποι μιλούν για το Θείο (Divine), αλλά ενδιαφέρονται μόνο για  για τη διασκέδαση και το ποτό (deep wine). Μιλούν για συμπόνια (compassion), αλλά ενδιαφέρονται μόνο για τη μόδα (fashion). Εκφέρουν τη λέξη συνεργασία (cooperation), αλλά επιδίδονται μόνο στις δραστηριότητες (operation) της αρεσκείας τους. Η αφοσίωση έχει  καταλήξει μια πομπώδης επίδειξη. Η αληθινή γνώση μπορεί να αποκτηθεί μόνο όταν κάποιος βρεθεί αντιμέτωπος με μια ακραία ηθική κρίση. Αυτή ήταν η κατάσταση που αντιμετώπισε ο Aρτζούνα όταν βρέθηκε ανάμεσα σε δύο αντίπαλους στρατούς. Ο Παρικσίτ αντιμετώπισε μια παρόμοια κρίση, όταν έμαθε ότι είχε μόνο μία εβδομάδα ζωής. Σε τέτοιες κρίσιμες στιγμές είναι που σκέφτεται κανείς τον Θεό και αναζητά τη θεϊκή βοήθεια!

- Μπάμπα, από ομιλία που δόθηκε στις 31 Δεκεμβρίου 1983


9 Μαρτίου

Σύμφωνα με την Αριθμολογία, οι τρεις πρώτες συλλαβές της λέξης Shivaratri - Shi, va και ra - υποδηλώνουν τους αριθμούς 5, 4 και 2, και η τέταρτη συλλαβή, tri, σημαίνει «τρεις». Τα 5, 4 και 2 συνθέτουν μια ολόκληρη, μια σύνθετη εικόνα των έντεκα Ρούντρας. Ρούντρα σημαίνει, «αυτός που κάνει τον άνθρωπο να θρηνεί». Οι έντεκα Ρούντρας είναι: οι πέντε αισθήσεις της αντίληψης, οι πέντε αισθήσεις της δράσης και ο νους. Αυτές, οδηγώντας τον άνθρωπο έξω από τον σωστό δρόμο, στην επιδίωξη επιπόλαιων και παροδικών  απολαύσεων, τον καταστρέφουν και τον κάνουν να θρηνεί. Αλλά ο Εαυτός, αν αναζητηθεί και ο άνθρωπος στηριχθεί σ’ Αυτόν, ρίχνει τις ακτίνες του στις αισθήσεις και τον νου και τους κάνει ουσιαστικούς συνεργάτες στην πρόοδο του ανθρώπου προς την Αυτοπραγμάτωση. Οι ακτίνες του Εαυτού φωτίζουν τη νοημοσύνη. Η φωτισμένη νοημοσύνη αφυπνίζει τον νου και ο αφυπνισμένος νους αποκτά τον έλεγχο των αισθήσεων, καθιστώντας σαφές το μονοπάτι για τον άνθρωπο, ώστε να προχωρήσει μέσω της γνώσης στη σοφία.

- Μπάμπα, από ομιλία που δόθηκε στις 7 Μαρτίου 1978


8 Μαρτίου

Ο άνθρωπος πρέπει να αναζητά μόνο τον Θεό. Μόλις εξασφαλιστεί η χάρη του Θεού, όλα τα άλλα θα αποκτηθούν με ευκολία. Γι’ αυτό, ο άνθρωπος πρέπει να απαλλαγεί από την προσκόλληση, τον φόβο και το μίσος. Πρέπει να εκτελεί όλες τις ενέργειες ως προσφορά στον Θεό, ο οποίος είναι πανταχού παρών. Η αγρυπνία και η νηστεία που τηρείται τη νύχτα του Σιβαράτρι έχουν καταλήξει μια κωμωδία.

Η αληθινή αγρυπνία και  νηστεία συνίστανται στο να συγκεντρώνει κανείς τις σκέψεις του στον Θεό καθ’ όλη τη διάρκεια της νύχτας. Η χάρη του Θεού είναι το άμεσο αποτέλεσμα των πράξεών του. Ο καθένας πρέπει να εξετάσει και να δει με ποιο πνεύμα εκτελεί τη λατρεία του. Ο Θεός μπορεί να πραγματωθεί  μόνο μέσω της σταθερότητας και της πίστης. Ο  Θεός ενοικεί στην καρδιά όλων. Μόλις ο άνθρωπος αναγνωρίσει αυτό το γεγονός, δεν θα αφήσει χώρο σε αρνητικές ιδιότητες.

Ενσαρκώσεις της Θεϊκής Αγάπης! Αφοσιωθείτε στην εκτέλεση των καθηκόντων σας. Μην σπαταλάτε το χρόνο σας ή τον χρόνο των άλλων σε άσκοπες συζητήσεις. Ξεκινώντας από τα καθήκοντα του, ο άνθρωπος θα πρέπει να στοχεύει στην επίτευξη της ενότητας με τον Θεό ως απώτερο σκοπό. Το Σιβαράτρι είναι μια ευοίωνη ευκαιρία για να εστιάστε τον νου σας στον Θεό. Αφιερώστε τουλάχιστον αυτή τη νύχτα εξ ολοκλήρου στην ενατένιση του Θεού, στον αποκλεισμό κάθε άλλης σκέψης και ανησυχίας.

- Μπάμπα, από ομιλία που δόθηκε στις 19 Φεβρουαρίου 1993


7 Μαρτίου

Το Σιβαράτρι ωθεί κάποιον να συνειδητοποιήσει ότι ο ίδιος Θεός διαπερνά το παν και υπάρχει παντού. Στις καθημερινές μας εμπειρίες, υπάρχουν πολλές περιπτώσεις που αποκαλύπτουν την ύπαρξη του Θεού σε κάθε άτομο. Σκεφτείτε έναν κινηματογράφο. Στην οθόνη, βλέπουμε ποτάμια να πλημμυρίζουν, να κατακλύζουν όλη τη γύρω γη. Παρόλο που η σκηνή είναι γεμάτη με τα νερά της πλημμύρας, η οθόνη δεν βρέχεται ούτε από μια σταγόνα νερό. Κάποια άλλη στιγμή, στην ίδια οθόνη, βλέπουμε ηφαίστεια να εκρήγνυνται με γλώσσες φωτιάς, αλλά η οθόνη δεν καίγεται. Η οθόνη που παρέχει τη βάση για όλες αυτές τις εικόνες δεν επηρεάζεται από καμία από αυτές. Ομοίως στη ζωή του ανθρώπου, καλό ή κακό, χαρά ή λύπη, γέννηση ή θάνατος, θα έρχονται και θα παρέρχονται, αλλά δεν επηρεάζουν τον Εαυτό! Στον κινηματογράφο της ζωής, η οθόνη είναι ο Εαυτός. Είναι ο Σίβα, είναι ο Σάνκαρα, είναι  ο Θεός. Όταν κάποιος κατανοήσει αυτήν την αρχή, θα μπορέσει να κατανοήσει, να απολαύσει και να βρει πληρότητα στη ζωή!

- Μπάμπα, από ομιλία που δόθηκε στις 17 Φεβρουαρίου 1985


6 Μαρτίου

Ο νους πετάει από αντικείμενο σε αντικείμενο με απίστευτη ταχύτητα. Ανεβαίνει στα ύψη και πέφτει στα βάθη με κάθε κλείσιμο του ματιού. Κρύβει, παραπλανά και διαστρέφει. Μπορεί κανείς να τον υποτάξει μόνο μέσω του διαλογισμού. Η διαδικασία μπορεί να ασκηθεί σε οποιαδήποτε από τις δύο κατευθύνσεις: χωρίς μορφή (a-rupa) και με μορφή (sa-rupa). Στην πρώτη περίπτωση δεν υπάρχει δέσμευση από τη μορφή. Ο άνθρωπος αισθάνεται ότι δεν είναι αυτός που πράττει ή απολαμβάνει. Είναι μόνο ένας αντιπρόσωπος του Θεού, ένα εργαλείο, ένα όργανο. Δεν επηρεάζεται, ευχάριστα ή δυσάρεστα, όταν η πράξη καταλήγει σε καλό ή κακό αποτέλεσμα. Δεν ταυτίζεται με τη μορφή ή το σώμα. 

Ο διαλογισμός με μορφή χάνεται στη δυαδικότητα της ευχαρίστησης και του πόνου, του κέρδους και της ζημίας, γιατί θεωρεί έγκυρο το όνομα και τη μορφή, το σώμα και τις δραστηριότητές του. Ομοίως, ο άνθρωπος έχει την επιλογή δύο οδών – τον δρόμο της εμπλοκής (pravritti marga) και τον δρόμο της μη-εμπλοκής (nivritti marga). Όταν εμπλέκεται, ο άνθρωπος έρχεται αντιμέτωπος με έξι εσωτερικούς εχθρούς –λαγνεία, θυμό, απληστία, προσκόλληση, αλαζονεία και μίσος. Όταν δεν εμπλέκεται, στηρίζεται από έξι εσωτερικούς φίλους –τον έλεγχο των αισθήσεων, τον έλεγχο του νου, το σθένος, την ικανοποίηση, την πίστη και την αταραξία. Το ανθρώπινο σώμα αποθεώνεται ως ναός, ναι, αλλά οι εχθροί πρέπει να εκδιωχθούν και να γίνουν δεκτοί οι  φίλοι, πριν ο Θεός μπορέσει να εγκατασταθεί εκεί!

- Μπάμπα, από ομιλία που δόθηκε στις 6 Μαΐου 1983


5 Μαρτίου

Ο Κύριος αποκάλυψε στον Αρτζούνα, και ως εκ τούτου σε όλη την ανθρωπότητα, ότι είναι ευχαριστημένος από την αφοσίωση που προσφέρουν οι πιστοί επιδιώκοντας τη Χάρη Του. «Αυτοί που είναι αληθινά αφοσιωμένοι είναι αγαπητοί σε Μένα», Γκίτα, 12:19, δηλώνει. Ο αφοσιωμένος απευθύνει την προσευχή, τη λατρεία, τις σκέψεις, τα λόγια και τις πράξεις του στον Θεό τον οποίο περιβάλλει με Μορφή και Όνομα, καθώς και με ιδιότητες όπως η Αγάπη, η Συμπόνια, η  Σοφία και η Δύναμη. Οι περισσότεροι πιστοί προσδοκούν υγεία, πλούτο, δύναμη και φήμη από τον Θεό, τα οποία είναι όλα ασήμαντα αποκτήματα που αποφέρουν στιγμιαία ευχαρίστηση. Η Θεία Χάρη σας χαρίζει το πολυτιμότερο δώρο, αυτό της Αγάπης Του. Ο άνθρωπος μπορεί να ισχυριστεί με την  αλαζονεία ενός κατορθώματος ότι αγαπά τον Θεό. Αυτό τον οδηγεί μόνο στα μισά του δρόμου. Δεν κερδίζει πολλά από αυτό. Αποκρίνεται ο Θεός: «είναι αγαπητός σε Μένα»; Μόνο τότε μπορεί ο άνθρωπος να ισχυριστεί ότι έχει επιτύχει τη χάρη Του. Πώς μπορεί ο άνθρωπος να γίνει «αγαπητός» στον Θεό; Η Γκίτα δίνει έμφαση σε δύο προσόντα: «πάντα ικανοποιημένος» και «με σταθερή αποφασιστικότητα». Πρέπει να είναι πάντα ικανοποιημένος και χαρούμενος, χωρίς να λαμβάνει υπόψιν τις εναλλαγές της τύχης. Η αφοσίωση δεν πρέπει να είναι μια επιτηδευμένη στάση, μια περαστική φάση, μια τεχνητή, επιφανειακή επίδειξη!

- Μπάμπα, από ομιλία που δόθηκε στις 2 Αυγούστου 1986


4 Μαρτίου

Σε αυτήν την εποχή, Kali Yuga, η αρχή της Θεϊκής Αγάπης δεν είναι  εύκολα ανιχνεύσιμη. Ασφυκτιά πνιγμένη στη ζήλια, την έπαρση, το μίσος, τον φόβο, το ψέμα και την απληστία. Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο αναφέρεται καλύτερα ως kalaha-yuga (η εποχή του φατριασμού), που χαρακτηρίζεται από διαμάχες μεταξύ μητέρας και κόρης, πατέρα και γιου, δασκάλου και μαθητή, μεταξύ πνευματικών διδασκάλων και αδελφών. Η απαγγελία του ονόματος του Κρίσνα είναι η καλύτερη μέθοδος για τον εξαγνισμό του νου από όλες αυτές τις κακές παρορμήσεις. Μπορεί να ρωτήσετε: «Αν εμπλακούμε σε αυτήν την ενασχόληση, πώς θα μπορούμε να κερδίζουμε τα προς το ζην;» Λοιπόν, επιτρέψτε μου να σας διαβεβαιώσω πως όταν έχετε αγνή και σταθερή πίστη στον Θεό, Αυτός θα σας παρέχει, όχι απλώς τροφή, αλλά το νέκταρ της αθανασίας. Είστε προικισμένοι με την ενυπάρχουσα ισχυρή δυνατότητα να ανακαλύψετε τον Θεό εντός σας και να Τον υποχρεώσετε να σας χαρίσει αυτό το νέκταρ!

- Μπάμπα, από ομιλία που δόθηκε στις 14 Αυγούστου 1964


3 Μαρτίου

Το σώμα, ο νους και ο Εαυτός, και τα τρία εμπλέκονται στην ανθρώπινη οντότητα. Είναι άρρηκτα συνδεδεμένα. Όταν αποξενώνονται, η ζωή χάνει το νόημά της. Όταν το σώμα υπόκειται στον νου και ο νους ελέγχεται από τον Εαυτό, η ζωή βρίσκει την εκπλήρωση της. Όταν κυριαρχεί μόνο το σώμα, ο άνθρωπος υποβιβάζεται στο επίπεδο του ζώου. Όταν ο νους υπερισχύει του σώματος και των αισθητηρίων οργάνων, επιτυγχάνεται το ανθρώπινο επίπεδο. Όταν ο Εαυτός υπερισχύει του νου και του σώματος, πραγματώνεται ο Θεός. Αναγνωρίζοντας αυτό το γεγονός, η Γκίτα έχει υποδείξει ένα μονοπάτι τριών σταδίων προς τον Θεό. Εμπλέκοντας το σώμα σε καλές πράξεις, χρησιμοποιώντας το νου ώστε ν’ αναπτυχθούν καλές σκέψεις και ανθρώπινες ιδιότητες και στοχαζόμενος τον Θεό μέσω της λατρείας Του, ο άνθρωπος φτάνει στο στάδιο όπου, σαν το ποτάμι που ενώνεται με τον ωκεανό, συγχωνεύεται με τον Θεό. Αυτή είναι η διαδικασία με την οποία ο άνθρωπος γίνεται ένα με το Θείο.

- Μπάμπα, από ομιλία που δόθηκε στις 28 Σεπτεμβρίου 1984


2 Μαρτίου

Αναλύοντας και συνειδητοποιώντας την αξία και τη σχετική σημασία των αντικειμένων και των δυνάμεων, οι άνθρωποι πρέπει να εγκαταλείψουν την ταύτιση του αληθινού Εαυτού με το φυσικό σώμα και να αναγνωρίσουν την αληθινή τους Φύση. Αυτός που λειτουργεί κατ’ αυτόν τον τρόπο ανέρχεται στο ύψος των ευγενεστέρων ανθρώπων, γελώντας, παίζοντας και κινούμενος χωρίς να λαμβάνει υπόψιν τις ανάγκες ή τις ανέσεις του σώματος. Αυτός που είναι ταυτισμένος με το σώμα παγιδεύεται στην κοσμική ύπαρξη (σαμσάρα). Εκείνος όμως που είναι ελεύθερος από αυτή τη δουλεία, αγαλιάζει στην αληθινή του φύση! Ο άνεμος, οι αστραπές και οι βροντές δεν έχουν διαρκή ύπαρξη. Όταν έρχεται η εποχή των βροχών, εμφανίζονται στον ουρανό και συγχωνεύονται με αυτόν. Έτσι επίσης, ο ατομικός εαυτός εμφανίζεται ως ξεχωριστός για μια συγκεκριμένη χρονική στιγμή στο Θεϊκό φόντο και τελικά συγχωνεύεται με τον Θεό!

- Μπάμπα, από το βιβλίο Upanishad Vahini, κεφ 9 Chandogya Upanishad


1 Μαρτίου

Πρέπει να ανακτήσετε την πίστη στον Θεό και να κάνετε την αφοσίωση σ` Εκείνον την άγκυρα της ζωής σας. Χωρίς αφοσίωση όλη σας η εκπαίδευση είναι ανώφελη. Ενσαρκώσεις της Θεϊκής Αγάπης! Ο άνθρωπος οφείλει να χαρακτηρίζεται πρωτίστως από δύο ιδιότητες - την αφοσίωση στον Θεό και το πνεύμα της θυσίας. Χωρίς θυσία, δεν μπορεί να υπάρξει αφοσίωση. Η θυσία είναι το κλειδί για την αθανασία. Ο άνθρωπος είναι παγιδευμένος στη σπείρα του εγωισμού και του εγωκεντρισμού. Πόσο καιρό θα διαρκέσουν αυτές οι προσκολλήσεις; Γιατί να θυσιάσετε τη διαρκή ευδαιμονία μιας θεϊκά προσανατολισμένης ζωής για τα ευτελή στολίδια των κοσμικών αγαθών; Αφοσιωθείτε στην υπηρεσία της ανθρωπότητας με πνεύμα αφοσίωσης και εξυψώστε τη ζωή σας. Το  επάγγελμά σας είναι αναμφίβολα σημαντικό για να κερδίζετε τα προς το ζην. Αλλά πρέπει να είστε προετοιμασμένοι ακόμη και να το θυσιάσετε για να υπηρετήσετε το έθνος και να υποστηρίξετε την Αλήθεια, με πίστη στον Θεό. Όλα τα υπάρχοντα και οι σχέσεις είναι παροδικές.

Μόνο δύο πράγματα είναι μόνιμα: Η δικαιοσύνη (ντάρμα) και ένα καλό όνομα. Ένα καλό όνομα αποκτάται μόνο μέσω των καλών σας πράξεων και όχι ως δώρο από τους άλλους. Αποφύγετε κάθε τι κακό και επιδιώξτε τη συντροφιά των καλών ανθρώπων και να είστε ενάρετοι στις σκέψεις, στα λόγια και στις πράξεις.

- Μπάμπα, από ομιλία που δόθηκε την 1η Οκτωβρίου 1987