Ελληνικός Οργανισμός Σάτυα Σάι
Ζώνη 6, Νότια Ευρώπη, Περιοχή 6.2

Σκέψεις για την ημέρα

Όπως αναγράφονται καθημερινά στον πίνακα του Πρασάντι Νίλαγιαμ

Νοέμβριος 2023

30 Νοεμβρίου

Όλες οι μυριάδες διαφορές που βλέπει κανείς στον κόσμο είναι μόνο έμμορφες παραλλαγές της μίας κυρίαρχης οντότητας - του Θεού. Ένας άνθρωπος που επιδιώκει να απολαύσει τους καρπούς ενός δέντρου δεν μπορεί να αρκείται στη θρέψη μόνο των λουλουδιών του. Πρέπει να θρέψει τις ρίζες, τον κορμό, τα κλαδιά, τα φύλλα και τα άνθη. Ομοίως, ο άνθρωπος που αναζητά την ύψιστη σοφία πρέπει να φροντίσει κατάλληλα το σώμα, τις αισθήσεις και τα συναισθήματα. Για το σκοπό αυτό, έχουν περιγραφεί εννέα μορφές αφοσίωσης για τους αναζητητές.

Έχει ειπωθεί πως ο νους είναι η αιτία της δουλείας ή της απελευθέρωσης. Ο νους είναι σαν κλειδαριά και η καρδιά είναι το κλειδί. Όταν το κλειδί είναι στραμμένο προς τον Θεό, υπάρχει απόσπαση. Όταν στρέφεται προς τον κόσμο υπάρχει προσκόλληση. Έτσι ο νους είναι η αιτία είτε της απελευθέρωσης είτε της δουλείας. Επομένως ο νους πρέπει να κατευθύνεται προς ό,τι είναι ιερό και αγνό. Τότε θα ζήσετε μια ελεύθερη, χαρούμενη κι ευτυχισμένη ζωή. Ο άνθρωπος που έχει αναπτύξει μια τέτοια στάση βρίσκεται σε μόνιμη κατάσταση ευδαιμονίας.  Είναι η ενσάρκωση της ευδαιμονίας.

- Μπάμπα, από ομιλία που δόθηκε στις 23 Νοεμβρίου 1989


29 Νοεμβρίου

Οι σκιές είναι πολλές και ποικίλες, αν και το φως είναι Ένα. Όταν το Ένα αντανακλάται στα πολλά, στο πλήθος των ατομικών ψυχών, εμφανίζεται ως ο Εαυτός στην κάθε μία, που παρακολουθεί ανεπηρέαστος ως μάρτυρας. Ο Άτμα (Θείος Εαυτός) είναι Αιώνιος. Ο Εαυτός είναι η Αλήθεια. Ωστόσο, δεδομένου ότι είναι φυλακισμένος σε σάρκα, οστά και δέρμα, ο άνθρωπος πλανάται πιστεύοντας ότι το εξωτερικό περίβλημα και όχι ο εσωτερικός πυρήνας είναι η πηγή της ευδαιμονίας.

Επομένως, το πρωταρχικό καθήκον του ανθρώπου προς τον εαυτό του, είναι να διεισδύσει μέσα από αυτά τα περιβλήματα και να ρουφήξει την ύψιστη ευδαιμονία, που μόνο  ο Θείος Εαυτός, ο πνευματικός πυρήνας του, μπορεί να προσφέρει. Ο καθένας πρέπει, προς το συμφέρον του, να αγωνιστεί για να επιτύχει αυτήν την ενότητα που είναι ο εσωτερικός του θησαυρός.

Από όλες τις πνευματικές ασκήσεις αυτή είναι η πιο κατάλληλη - η διαδικασία επίτευξης αυτής της εγγύτητας. Διότι, πνευματική άσκηση είναι η προσπάθεια να κερδίσεις το αντικείμενο της πνευματικής επιθυμίας σας. Οι δραστηριότητες που στερούνται Αλήθειας δεν αξίζουν να ονομάζονται πνευματικές ασκήσεις. Ο Εαυτός είναι η Οικουμενική Αιώνια Αλήθεια και επομένως, δεν μπορεί να κερδηθεί με αναζήτηση στον προσωρινό κόσμο της χωριστότητας. Το Θείο λάμπει στην καρδιά σας και μόνο μέσα σε αυτήν μπορεί να κερδηθεί.

- Μπάμπα, από ομιλία που δόθηκε στις 23 Νοεμβρίου 1984


28 Νοεμβρίου

Τα σημεία και τα θαύματα που εκδηλώνω είναι ονομασίες που δεν υποδηλώνουν από μόνες τους το σκοπό ή το αποτέλεσμά τους. Ονομάζονται θαύματα καθώς οδηγούν τον άνθρωπο στον εξαγνισμό, ο οποίος με τη σειρά του τον παροτρύνει να σπεύδει προς βοήθεια των  άλλων και τελικά τον οδηγεί στη θέαση της Αλήθειας. Θαύμα είναι κάθε πράξη που ελκύει λόγω του ανεξήγητού της.

Αυτή η όψη της έλξης είναι εγγενής στους Αβατάρ. Το ίδιο το όνομα Ράμα σημαίνει «Αυτός που ευχαριστεί ή προκαλεί χαρά». Κρίσνα σημαίνει «Αυτός που έλκει, έλκει προς τον εαυτό Του». Αυτή η ιδιότητα της έλξης είναι χαρακτηριστικό του Θεού. Γιατί το Θείο ελκύει; Είναι για να εξαπατήσει ή να παραπλανήσει; Όχι. Είναι για να μεταμορφώσει, να ανασυγκροτήσει και να αναμορφώσει –μια διαδικασία που ονομάζεται εξαγνισμός. Ποιος είναι ο σκοπός της αναμόρφωσης; Να κάνει το άτομο χρήσιμο για την κοινωνία, να σβήσει τον εγωισμό του και να επιβεβαιώσει μέσα του την ενότητα όλων των όντων στον Θεό. Ο  άνθρωπος που έχει υποστεί αυτή τη διαδικασία του εξαγνισμού γίνεται ταπεινός υπηρέτης όσων χρειάζονται βοήθεια. Αυτό είναι το στάδιο της υπηρεσίας. Η υπηρεσία αυτού του είδους που γίνεται με ευλάβεια και ανιδιοτέλεια προετοιμάζει τον άνθρωπο να συνειδητοποιήσει Εκείνον που είναι πανταχού Παρών και διαπερνά τα πάντα. Το τελευταίο στάδιο είναι η άμεση εμπειρία του Θεού.

- Μπάμπα, από ομιλία που δόθηκε στις 23 Νοεμβρίου 1976


27 Νοεμβρίου

Η  διαμάχη μεταξύ των ανθρώπων που αποδέχονται τον Θεό και εκείνων που τον αρνούνται, αυτών που δηλώνουν ότι ο Θεός βρίσκεται εδώ ή εκεί και εκείνων που διαβεβαιώνουν ότι δεν υπάρχει πουθενά, δεν τελειώνει ποτέ! Σε αυτήν την κατάσταση, να θυμάστε ότι ενώ είναι περιττό να ξυπνήσετε ένα άτομο που είναι ήδη ξύπνιο και εύκολο να ξυπνήσετε ένα άτομο που κοιμάται, δεν μπορείτε να ξυπνήσετε, όσο κι αν προσπαθείτε, ένα άτομο που δεν θέλει να ξυπνήσει! Όσοι δεν γνωρίζουν, μπορούν να διδαχθούν μέσω απλών επεξηγήσεων αυτό που δεν γνωρίζουν. Αλλά όσοι πλήττονται από ημιμάθεια και είναι υπερήφανοι γι’ αυτό τους το απόκτημα, είναι πέρα ​​από κάθε περαιτέρω εκπαίδευση!

Τα δύο μάτια μπορούν να δώσουν την  εικόνα μιας τεράστιας έκτασης, αλλά δεν μπορούν να δουν το πρόσωπο στο οποίο ανήκουν! Είναι σημαντικά όργανα του σώματος, αλλά δεν μπορούν να δουν ολόκληρο το σώμα. Όταν θέλετε να δείτε το πρόσωπο και την πλάτη σας, πρέπει να έχετε έναν καθρέφτη μπροστά και έναν άλλο πίσω σας, ώστε στον μπροστινό καθρέφτη να βλέπετε την αντανάκλαση της πλάτης σας!

Έτσι, επίσης, όταν επιθυμείτε να γνωρίσετε την πραγματικότητά σας (πρόσωπο) και το μέλλον σας (πίσω), πρέπει να προσαρμόσετε τον καθρέφτη της πίστης στον Εαυτό μπροστά και τον καθρέφτη της Θείας Χάριτος πίσω σας! Χωρίς αυτά τα δύο, το να επιβεβαιώνετε ότι έχετε επίγνωση της Αλήθειας σας ή του πεπρωμένου σας, είναι σκέτη φαντασία.

- Μπάμπα, από ομιλία που δόθηκε στις 23 Νοεμβρίου 1976


26 Νοεμβρίου

Ας εξετάσουμε τις πράξεις που ελκύουν και προκαλούν θαυμασμό. Βλέπετε ένα λουλούδι. Λαχταράτε να το κρατήσετε στα χέρια σας μόνο όταν το χρώμα ή το άρωμά του είναι ελκυστικό. Πηγαίνετε  στην αγορά και βλέπετε σωρούς από φρούτα. Εάν τα φρούτα δεν είναι ελκυστικά, δεν έχετε καμία όρεξη να τα φάτε και να επωφεληθείτε από αυτά.

Η έλξη είναι η ίδια η φύση του Θείου. Μόλις το άτομο πλησιάσει, ξεκινά η διαδικασία του εξαγνισμού και της μεταμόρφωσης (samskara). Χωρίς αυτή τη μεταμόρφωση, ο άνθρωπος παραμένει ακαλλιέργητος και αδύναμος. Δεν έχει αξιοπρέπεια ή προσωπικότητα. Ένα άχρηστο κομμάτι χάλυβα μεταμορφώνεται, με επιδέξιο χειρισμό και επεξεργασία, σε ένα ρολόι που αξίζει αρκετές εκατοντάδες ρουπίες. Αυτό είναι το αποτέλεσμα της κατεργασίας, που το μετέτρεψε σε χρήσιμο εργαλείο για την υπόδειξη του χρόνου.

Κατά τον ίδιο τρόπο, ο άνθρωπος μπορεί επίσης να μεταμορφωθεί σε ένα ευγενές, αποτελεσματικό, χαρούμενο και πειθαρχημένο μέλος της κοινωνίας, με την καλλιέργεια καλών σκέψεων, ευγενών συναισθημάτων και ενάρετων πράξεων. Άτομα που έχουν δεχθεί μια τέτοια μεταμόρφωση θα εμπλακούν αυθόρμητα στο έργο της προώθησης της ανθρώπινης ευημερίας. Θα είναι υποστηρικτές των ιδανικών της αδελφοσύνης των ανθρώπων και της πατρότητας του Θεού.

- Μπάμπα, από ομιλία που δόθηκε στις 23 Νοεμβρίου 1976


25 Νοεμβρίου

Κάποιος έχει μπει  μέχρι το γόνατο στα νερά του ποταμού Γάγγη ή του ποταμού Γκοντάβαρι και ψάλλει ύμνους εγκωμιάζοντας το ποτάμι. Παίρνει στην παλάμη του το ιερό νερό του ποταμού και το ρίχνει πίσω ως προσφορά του στη θεότητα που αντιπροσωπεύει το ποτάμι. Το νερό επιστρέφει στο νερό - το δώρο του Θεού επιστρέφει στον Θεό! Αυτό είναι το μόνο που μπορεί κανείς να κάνει. Αυτό είναι το μόνο που χρειάζεται να κάνει.

Ο Θεός σας προίκισε με αυτό το υπέροχο σώμα, αυτή την τρυφερή γλώσσα, αυτό το καταπληκτικό όργανο που λέγεται νους! Σας χάρισε ευφυΐα, δυνάμεις ανάλυσης και σύνθεσης, την ικανότητα να λαμβάνετε και να εγκαταλείπετε, να θυμάστε και να ξεχνάτε. Αναγνωρίστε όλ’ αυτά με ευγνωμοσύνη και χρησιμοποιήστε τα με τον καλύτερο δυνατό τρόπο. Χρησιμοποιήστε τα για να Τον βλέπετε παντού σε όλα τα όντα, για να Τον αναζητάτε μέσα από όλες τις μεταβολές, τις χαρές και τις θλίψεις, τις αμφιβολίες και τις αποφάσεις της ζωής.

Αυτές οι διττές καταστάσεις είναι αποτέλεσμα της αμφιταλάντευσης  του νου. Ο νους απολαμβάνει την ποικιλία ονομάτων και μορφών. Πρέπει να ασκηθεί στην αναγνώριση και την απόλαυση της Ενότητας!

- Μπάμπα, από ομιλία που δόθηκε στις 22 Νοεμβρίου 1970


24 Νοεμβρίου

Να ξέρετε πως ό,τι νιώθετε ή κάνετε είναι προσφορά στον Θεό, ρέει προς τον Θεό. Λοιπόν, να είστε προσεκτικοί. Μην προσφέρετε αρνητικές σκέψεις, λόγια και πράξεις που Εκείνος δεν δέχεται. Προσφέρετε αντί αυτού το ιερό και το αγνό. Αυτό είναι το καθήκον σας. Αυτό θα σας εξασφαλίσει την ικανοποίηση του Εαυτού σας. Αυτή η ικανοποίηση ανοίγει τον δρόμο προς την αυτοθυσία και η αυτοθυσία φέρνει την Αυτοπραγμάτωση.

Η όλη διαδικασία βασίζεται στην πίστη. Ακολουθεί η εσωτερική ικανοποίηση, μετά η αυτοθυσία και τέλος η Αυτοπραγμάτωση - όλα αυτά βασίζονται στην πίστη. Η πίστη αποφασίζει την ένταση της λαχτάρας. Η λαχτάρα αποφασίζει τον καρπό και η πράξη αποφασίζει για το στάδιο που μπορεί να επιτευχθεί. Γιατί, η ειλικρίνεια της πράξης προάγει την αγνότητα του μονοπατιού. Η αγνότητα του μονοπατιού καθορίζει την εγκυρότητα της σοφίας και η αληθινή σοφία είναι ο ίδιος ο Θεός.

Οι πράξεις, η συμπεριφορά, ο τρόπος ζωής - όλα αυτά πρέπει να είναι πειθαρχημένα και εξυψωμένα. Πώς μπορεί ένα μυαλό βεβαρημένο με επιθυμίες να αναπαυτεί; Πώς μπορεί να καλωσορίσει τη θυσία; Ως εκ τούτου, κάποιος πρέπει να εμπλέκεται μόνο σε πράξεις που ενθαρρύνουν την απόσπαση και την απάρνηση!

- Μπάμπα, από ομιλία που δόθηκε στις 23 Νοεμβρίου 1972


23 Νοεμβρίου

Ενσαρκώσεις της Αγάπης!

Όλοι που έρχονται σε αυτό τον κόσμο έχοντας ενδυθεί ένα σώμα είναι Αβατάρ, η έλευση των εκδηλώσεων του Θεού. Ποιο είναι λοιπόν το ιδιαίτερο χαρακτηριστικό του Ράμα, του Κρίσνα, του Βούδα και του Χριστού; Γιατί μόνο αυτούς προσκυνούμε, λατρεύουμε και γιορτάζουμε με ευλάβεια; Εκείνοι που έχουν αυτή την επίγνωση είναι Αβατάρ, ενώ αυτοί που δεν το γνωρίζουν είναι άνθρωποι. Οι Αβατάρ έχουν επίγνωση του αληθινού Εαυτού τους (Atma) που είναι η Αλήθεια. Εσείς όμως, επειδή έχετε ξεχάσει τον αληθινό σας Εαυτό, ζείτε τη ζωή σας με την αίσθηση ότι είστε άνθρωποι. Καθώς ο Εαυτός είναι ο ίδιος ο Θεός, τα άτομα που έχουν αυτή την επίγνωση λατρεύονται με την ονομασία Aβατάρ.

Όπως όταν ονειρεύεστε ξεχνάτε τις διάφορες εμπειρίες σας κατά τη διάρκεια της εγρήγορσης, έτσι επίσης, έχοντας γεννηθεί σε αυτόν τον κόσμο με σώμα, έχετε ξεχάσει την επίγνωση της Θεϊκής σας φύσης και έχετε ως στόχο σας τα επιτεύγματα αυτού του ονειρικού κόσμου. Καθώς ο Θεός είναι πέρα ​​από την εγρήγορση, το όνειρο και τον ύπνο, πέρα από το χρόνο, τον χώρο και την αιτιότητα, ένα άτομο με επίγνωση της Θείας φύσης του μπορεί αναμφίβολα να ανακηρυχθεί Aβατάρ.

Τι ωφελεί να τιμούμε τον Αβατάρ και να θεωρούμε ιερή την ημέρα που ο Αβατάρ πήρε ανθρώπινη μορφή; Το μήνυμα του Αβατάρ πρέπει να γεννηθεί, να ζωντανέψει, να μεγαλώσει εντός σας, στην καρδιά σας. Αυτά είναι τα Γενέθλια που πρέπει να γιορτάσετε.

- Μπάμπα, από ομιλία που δόθηκε στις 23 Νοεμβρίου 1972


22 Νοεμβρίου

Οι σπουδαστές θα πρέπει να προσπαθήσουν να αναπτύξουν τις δυνάμεις που κρύβονται μέσα τους. Οι μορφωμένοι άνθρωποι του σήμερα πιστεύουν σε αυτά που διαβάζουν σε μυθιστορήματα και εφημερίδες, σε αυτά που βλέπουν στις ταινίες, ακόμη και στα περίεργα λόγια ενός περαστικού, αλλά δεν έχουν πίστη στον Θεό. Αυτό είναι μεγάλη ατυχία. Όσοι πιστεύουν στα λόγια ενός αστρολόγου, δεν εμπιστεύονται τα λόγια των Βεδών, που έχουν διδάξει τις τέσσερις μεγάλες αλήθειες:

«Εσύ είσαι Εκείνο» (Tat twam asi),

«Η Συνειδητότητα ​​είναι ο Θεός» (Prajnanam Brahma),

«Εγώ είμαι ο Θεός» (Aham Brahmasmi),

«Αυτός ο Εαυτός είναι ο Θεός» (Ayam Atma Brahma),

οι οποίες με απλά λόγια δηλώνουν: «Ω παιδί μου, είσαι ο ίδιος ο Θεός, η Απόλυτη Αλήθεια».

Οι μορφωμένοι σπαταλούν τη ζωή τους αναπτύσσοντας πίστη σε ευτελή εγκόσμια πράγματα και αρνούμενοι να αναπτύξουν πίστη στη σοφία που πρέπει να αποκτηθεί με τη Θεϊκή Δύναμη και την Πνευματική Γνώση. Τα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα Σάτυα Σάι έχουν δημιουργηθεί για να μεταδώσουν αληθινή, ιδανική εκπαίδευση και να διαμορφώσουν τους μαθητές σε ιδανικούς πολίτες στην υπηρεσία της χώρας.

- Μπάμπα, από ομιλία που δόθηκε στις 22 Νοεμβρίου 1984


21 Νοεμβρίου

Θεία Ενσάρκωση (Avatar) είναι η Θεία Δύναμη (Atma Shakti) που έχει ενδυθεί το ένδυμα της Δράσης (Kriya Shakti) και Θείας Κοινωνίας (Yoga Shakti). Γενικά, η διαδικασία της Θείας Ενσάρκωσης περιγράφεται ως «Κάθοδος» από μια υψηλότερη θέση σε μια κατώτερη. Αλλά όχι! Όταν το μωρό στην κούνια κλαίει, θρηνεί και φωνάζει για βοήθεια, η μητέρα σκύβει και το παίρνει στην αγκαλιά της. Το σκύψιμο της δεν πρέπει να χαρακτηριστεί ως «κάθοδος». Εάν αποκτήσετε τα απαραίτητα διαπιστευτήρια, η Ενσάρκωση θα έρθει και θα σας λυτρώσει. Αν, από την άλλη πλευρά, αν  πολλαπλασιάζετε τα μειονεκτήματά σας και κατεβαίνετε όλο και πιο χαμηλά, πώς μπορείτε να σωθείτε; Να έχετε αγνή αγάπη και θεία ευδαιμονία (Ananda) στην καρδιά σας. Η ευδαιμονία προέρχεται από την καθαρή οπτική, τα αγνά ακούσματα, τον  καθαρό λόγο και τις αγνές πράξεις. Την ημέρα που θα εδραιωθείτε σε αυτή τη θεϊκή ευδαιμονία, αυτή θα είναι η ημέρα των  Γενεθλίων Μου για εσάς!

- Μπάμπα, από ομιλία που δόθηκε στις 23 Νοεμβρίου 1978


20 Νοεμβρίου

Οι άνθρωποι πρέπει να εδραιώσουν τη σωστή σχέση με τον Θεό. Αυτό σημαίνει ότι οι πνευματικές ασκήσεις όπως η εξύμνηση των ονομάτων του Θεού ή ο διαλογισμός στον Θεό δεν πρέπει να είναι λεκτικές ή μηχανικές αλλά να προέρχονται από την καρδιά. Ο  Ράβανα ήταν λάτρης του Σίβα. Αλλά αυτή η λατρεία ήταν τυπική. Δεν ήταν μέσα απ` την καρδιά του. Έτσι, παρέμεινε  δαίμονας. Σήμερα όσοι δεν ψάλλουν το όνομα του Θεού απ’ την καρδιά τους,  μπορούμε να πούμε ότι ανήκουν στο είδος του Ράβανα.

Οι άνθρωποι πρέπει να προσεύχονται στον Θεό με αγάπη για τον Θεό και όχι για μικρές χάρες ή υλικά οφέλη! Οι άνθρωποι πρέπει να αναζητούν το Θείο εσωτερικά, όχι σε εξωτερικά αντικείμενα. Οι αναζητητές θα πρέπει να αγωνίζονται για τη μεταμόρφωση της καρδιάς τους και του νου  τους, έτσι ώστε να εγκαταλείψουν εντελώς την προσκόλλησή τους στα εγκόσμια αντικείμενα και να βυθιστούν στον Θεό. Ο Θεός εκτιμά τα αισθήματά σας και όχι τις φυσικές σας επιδόσεις.

Κάνετε το όνομα του Θεού τη βουκέντρα για τον έλεγχο του νου που τείνει να συμπεριφέρεται σαν ελέφαντας σε περίοδο ζευγαρώματος. 

- Μπάμπα, από ομιλία που δόθηκε στις 23 Σεπτεμβρίου 1997


19 Νοεμβρίου

Με τη ευκαιρία της Ημέρας των Κυριών (Ladies’ Day), ο Μπαγκαβάν μας καθοδηγεί με πολύ αγάπη:

Οι μητέρες είναι έτοιμες να εγκαταλείψουν τη ζωή τους για χάρη των παιδιών τους. Η μητέρα είναι η ίδια η ενσάρκωση της θυσίας. Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο σε αυτή τη γη της Μπάρατ, δίνεται στη μητέρα μια τόσο εξυψωμένη θέση. Ο Σρι Ράμα είπε ότι η μητέρα και η πατρίδα είναι σημαντικότερες από τον ίδιο τον ουρανό. Ένα τέτοιο ιδανικό έχει ξεχαστεί σήμερα. Η απλή εξύμνηση του ονόματος του Θεού δεν αρκεί. Μόνο όταν ακολουθείτε τις εντολές Του μπορείτε να ονομάζεστε αληθινοί πιστοί.

Η Ημέρα των Κυριών (LadiesDay) χρησιμεύει ως υπενθύμιση ότι πρέπει κανείς να σέβεται και να αγαπά τη μητέρα του και να μην πληγώνει ποτέ τα συναισθήματά της. Σπουδαστές! Να θυμάστε πάντα την αγάπη της μητέρας σας. Μην πληγώνετε τη μητέρα σας με κανέναν τρόπο.

Λέτε ότι η αγάπη του Σουάμι είναι αυτή των χιλίων μητέρων. Όταν δεν μπορείτε να κατανοήσετε και να βιώσετε την αγάπη μιας μητέρας, πώς μπορείτε να καταλάβετε την αγάπη χιλίων μητέρων; Εάν δεν μπορείτε να ευχαριστήσετε τη μητέρα σας, πώς μπορείτε να κάνετε τον Σουάμι ευτυχισμένο; Ο Σουάμι θα είναι χαρούμενος όταν κάνετε τη μητέρα σας ευτυχισμένη. Ο Σουάμι δεν θέλει τίποτα.

- Μπάμπα, από ομιλία που δόθηκε στις 19 Νοεμβρίου 1998


18 Νοεμβρίου

Ακόμη και η απελευθέρωση (moksha) μπορεί να κερδηθεί μέσω της υπηρεσίας και της προώθησης της προόδου της κοινωνίας. Μέσω της αίσθησης της ενότητας, της προθυμίας για θυσίες και της γλυκύτητας της συμπόνιας, όλα  μπορούν να αποκτηθούν. Έτσι, ο Οργανισμός Σάτυα Σάι πρέπει να προχωρήσει με εγκάρδιο ενθουσιασμό στον τομέα της υπηρεσίας προς την κοινωνία. Το πρώτο μάθημα σχετικά με την υπηρεσία πρέπει να διδαχθεί στον οικογενειακό κύκλο. Πατέρας, μητέρα, αδέρφια, αδερφές –σε αυτήν την περιορισμένη και καλά δεμένη ομάδα– πρέπει κανείς να ασχοληθεί με την υπηρεσία με αγάπη και να προετοιμαστεί γι’ αυτήν ευρύτερα, για την υπηρεσία που περιμένει έξω από το σπίτι. Ο χαρακτήρας κάθε μεμονωμένου μέλους καθορίζει τη γαλήνη και την ευημερία της οικογένειας. Ο χαρακτήρας της κάθε οικογένειας είναι ο βασικός παράγοντας που αποφασίζει την ευτυχία και τη χαρά ενός χωριού ή μιας κοινότητας. Και η πρόοδος του έθνους βασίζεται στη δύναμη και την ευτυχία των κοινοτήτων του. Έτσι, για την ευημερία της χώρας και ολόκληρου του κόσμου, χρειάζονται απαραιτήτως το πνεύμα της υπηρεσίας, ο ζωηρός ενθουσιασμός, η εποικοδομητική φαντασία, το αγνό κίνητρο και η ανιδιοτελής ετοιμότητα.

- Μπάμπα, από ομιλία που δόθηκε στις 19 Νοεμβρίου 1981


17 Νοεμβρίου

Μόνο το Ένα υπάρχει. Δεν υπάρχει δεύτερο. Σε μια τέτοια κατάσταση, δεν υπάρχει τίποτα να γίνει γνωστό. Δεν υπάρχει γνώση, γνώση ή γνώστης. Για να κατανοήσουμε το Ένα, η φύση των πολλών πρέπει να γίνει σωστά αντιληπτή. Κάθε άνθρωπος πρέπει να αναγνωρίσει τον Θεό που υπάρχει σε όλα τα ανθρώπινα όντα. Ο Θεός είναι ένας. Αυτός είναι ο Κάτοικος σε όλα τα πλάσματα. Μοίρασε ο Θεός τον εαυτό Του με μυριάδες τρόπους; Η απάντηση είναι: χωρίς να κατακερματίζεται, ο Θεός είναι παρών σε όλα τα όντα.

Μέσα στην άγνοιά του, ο άνθρωπος παρατηρεί μόνο την πολλαπλότητα γύρω του. Αυτό μπορεί ν’ απεικονιστεί με αυτόν τον τρόπο. Η εικόνα του ήλιου μπορεί ν` αντανακλάται σε έναν ωκεανό, ένα ποτάμι, μια λίμνη, έναν νερόλακκο ή ένα πηγάδι. Παντού ο ήλιος φαίνεται να λάμπει. Υπάρχουν τόσοι πολλοί διαφορετικοί ήλιοι; Όχι. Τα αντικείμενα που αντανακλούν την εικόνα του ήλιου είναι ποικίλα και διαφορετικά μεταξύ τους. Ομοίως, τα ονόματα και οι μορφές μπορεί να είναι διαφορετικά, αλλά σε όλα τα όντα, ο ίδιος Θεός, χωρίς να διαιρείται, λάμπει ως ο  Κάτοικος. Έτσι, αν και τα σώματα μπορεί να εμφανίζονται με διαφορετικά ονόματα και μορφές, ο Θεός εντός τους είναι ένας.

- Μπάμπα, από ομιλία που δόθηκε στις 20 Φεβρουαρίου 1993


16 Νοεμβρίου

Πίστη στον Εαυτό, Αποφασιστικότητα, Θάρρος, Διάκριση, Ενέργεια και Γενναιότητα –όταν κάποιος έχει αυτές τις έξι ιδιότητες, ο Θεός θα σταθεί δίπλα του σε όλες του τις προσπάθειες. Σε οποιαδήποτε ηλικία, σε οποιοδήποτε τόπο ή σε οποιαδήποτε περίσταση, αυτές οι έξι αρετές είναι απαραίτητες. Καμία ανησυχία δεν θα στοιχειώσει όποιον έχει αυτές τις έξι αρετές. Αυτές οι έξι ιδιότητες δεν μπορούν να αποκτηθούν με την εκπαίδευση ούτε να μεταδοθούν από κανέναν διδάσκαλο. Ούτε μπορούν να κληρονομηθούν από τους γονείς. Αυτές οι ιδιότητες διασφαλίζονται μόνο από την πίστη στον Εαυτό (Άτμα) ή Αυτοπεποίθηση (Atma-vishvasam). Στην καθημερινή μας εμπειρία, η πίστη είναι εμφανής από την απλή πράξη της ταχυδρόμησης μιας επιστολής. Κανείς δεν θα έστελνε γράμμα ταχυδρομικά αν δεν είχε πίστη στο ταχυδρομείο. Η διεύθυνση και το γραμματόσημο στην επιστολή δεν επηρεάζονται από την απόσταση. Ομοίως, ο Θεός δεν κάνει καμία διάκριση ανάμεσα σε αυτούς που είναι κοντά Του ή σ’ εκείνους που είναι απομακρυσμένοι από Αυτόν. Η πίστη κάποιου πρέπει να κατευθυνθεί σωστά. Η πίστη πρέπει να είναι ακλόνητη, ολοκληρωτική και απαλλαγμένη από κάθε είδους αμφιβολίες. Το γράμμα της πίστης πρέπει να φέρει τη σφραγίδα της ανιδιοτελούς αγάπης. Η εγωιστική αγάπη θα αποβεί άχρηστη. Όταν η σταθερή πίστη συνδέεται με την ανιδιοτελή αγάπη, οι προσευχές που απευθύνονται στον Θεό είναι βέβαιο ότι θα  φτάσουν σ’ Αυτόν.

- Μπάμπα, από ομιλία που δόθηκε στις 25 Δεκεμβρίου 1997


15 Νοεμβρίου

Το βούτυρο που επιθυμεί ο Κύριος είναι ο καρπός της γιόγκα, το τελικό προϊόν της ανάδευσης του νου από τη διάκριση. Αυτό είναι που Του αρέσει. Απομακρύνεται μαζί του στη μοναξιά της Αυτοπραγμάτωσης. Και εσείς μπορείτε να ανακαλύψετε τον Κύριο μέσα από τα ίχνη Του. Μπορεί να ανακαλυφθεί παντού, αρκεί να γίνει ειλικρινής αναζήτηση με εκπαιδευμένα μάτια. Μπορείτε να βρείτε τα ίχνη Του όπου υπάρχει ομορφιά, αρετή, ταπεινοφροσύνη, δικαιοσύνη, αλήθεια, αγάπη και ειρήνη! Το μάτι πρέπει να εκπαιδευτεί για να ανακαλύψει τα ίχνη του Θεού. Σε αυτή τη διαδικασία, ο νους πρέπει να ελεγχθεί. Ο νους είναι ο άξονας των σκέψεων και των συναισθημάτων. Ο νους είναι η σκεπτόμενη πτυχή του Θεού, της Απόλυτης Συνειδητότητας. Ο Απόλυτος Εαυτός που εκδηλώνεται στη φαντασιακή δραστηριότητα είναι ο νους. Ωστόσο, αντί να στραφεί προς το Απόλυτο, στρέφεται προς τα έξω και αρχίζει να χρησιμοποιεί τις αισθήσεις ως όργανό του, ξεχνώντας την πηγή του, τον Απόλυτο Εαυτό (Άτμα). Το πώς και γιατί συμβαίνει αυτό είναι ανεξήγητο. Γνωρίζουμε ότι αυτό συμβαίνει, και μπορεί να αποφευχθεί και να προληφθεί!

- Μπάμπα, από ομιλία που δόθηκε στις 25 Οκτωβρίου 1966


14 Νοεμβρίου

Οι πουράνας και τα έπη διδάσκουν το μονοπάτι της αφοσίωσης και της παράδοσης. Ζητούν από τον άνθρωπο να πράττει με πνεύμα αφοσίωσης. Αφήστε τον άνεμο της αμφιβολίας ή τον ήλιο της απόγνωσης να επιδράσουν στο δοχείο που είναι γεμάτο με τη Θεία ευδαιμονία σας (Ananda), κι αυτή θα εξατμιστεί γρήγορα. Κρατήστε όμως το  δοχείο στα δροσερά νερά της καλής συντροφιάς και των καλών πράξεων και  το περιεχόμενο του θα διατηρηθεί αμείωτο για πάντα! Η ευδαιμονία επίσης μεγαλώνει όταν παραμένετε σε αυτή σιωπηλά και διαλογίζεστε τις συνθήκες που την προκάλεσαν. Γι’ αυτό ο διαλογισμός θεωρείται τόσο σημαντικό μέρος της πνευματικής προσπάθειας. Όπως το παιδί που πετάει τα παιχνίδια του και αρχίζει να κλαίει, έτσι και εσείς πρέπει να συνειδητοποιήσετε την ευτέλεια των παιχνιδιών της φήμης και της τύχης και να φωνάξετε τη Μητέρα! Το παιδί αισθάνεται ότι όλα τα άλλα είναι σκουπίδια μπροστά στην αγάπη της μητέρας και την ευλογία της παρουσίας της. Δεν πρέπει κανείς να επιδιώκει τίποτα λιγότερο!

- Μπάμπα, από ομιλία που δόθηκε στις 2 Ιουλίου 1966


13 Νοεμβρίου

Πιστέψτε ότι το Όνομα του Κυρίου είναι η βάρκα, που θα σας περάσει μέσα από τη θάλασσα της εγκόσμιας ζωής. Το Όνομα είναι πιο αποτελεσματικό από τον στοχασμό της Μορφής. Η  Ντραούπαντι δεν έστειλε άρμα για να φέρει τον Κρίσνα προς  διάσωσή της. Πρόφερε το Όνομα με αγωνία και ο Κρίσνα ανταποκρίθηκε και την έσωσε από την επικείμενη ατίμωση. Στην εποχή Τρέτα, στη Ραμάγιανα, ο Nάλα και οι πίθηκοι του έφτιαξαν μια γέφυρα πάνω από τη θάλασσα προς τη Λάνκα. Οι ογκόλιθοι στους οποίους έγραψαν το ιερό όνομα Ράμα, επέπλεαν στα νερά, αλλά διαπίστωσαν ότι απομακρύνονταν λόγω του ανέμου και των κυμάτων. Δεν μπορούσαν να σχηματίσουν συνεχή γέφυρα για να περάσει ο στρατός. Κάποιος πρότεινε έξυπνα να γράψουν «ΡA» σε έναν ογκόλιθο και «MA» σε έναν άλλο και διαπίστωσαν ότι αυτοί κόλλησαν μεταξύ τους. Το όνομα θα χρησιμεύσει ως άρμα και για σάς. Θα σας κρατήσει δεμένους με τον Θεό και θα σας φέρει τη Χάρη Του!

- Μπάμπα, από ομιλία που δόθηκε στις 24 Οκτωβρίου 1965


12 Νοεμβρίου

Όπως οι ταμπλέτες ασβεστίου και βιταμινών χορηγούνται για τη θεραπεία της αναιμίας, πάρτε τα δισκία της «επανάληψης του ονόματος» για να απαλλαγείτε από την ψυχική αναιμία και από άλλες ασθένειες. Υπάρχουν μερικές παστίλιες για το λαιμό, τις οποίες πρέπει να έχετε στο στόμα σας και των οποίων τις ουσίες πρέπει να καταπιείτε αργά για να ανακουφίσετε τον βήχα. Ομοίως, επαναλάβετε το Όνομα στη γλώσσα σας και απολαύστε τη γεύση του αργά για να απαλλαγείτε από την ενοχλητική έξαρση των παθών και των συναισθημάτων. Κρατήστε το Όνομα ζωντανό στη γλώσσα σας. Θα σας φωτίσει τόσο εσωτερικά όσο και εξωτερικά. Θα εξαγνίσει τον νου σας καθώς και εκείνους που ακούν το Όνομα όταν το απαγγέλλετε. Το να το κρατάτε στη γλώσσα σας είναι σαν να έχετε αναμμένη μια λάμπα στο κατώφλι στην είσοδο του σπιτιού σας. Η επανάληψη του Ονόματος είναι η καλύτερη πνευματική πειθαρχία, η πιο ευεργετική δράση. Είναι η ύψιστη προσευχή και η πιο αποδοτική πνευματική άσκηση. Συντροφεύστε το Όνομα με την αγάπη σας, όποτε το επαναλαμβάνετε. Ποτίστε το με αφοσίωση. Αυτός είναι ο πιο εύκολος δρόμος για όλους εσάς.

- Μπάμπα, από ομιλία που δόθηκε στις 29 Απριλίου 1963


11 Νοεμβρίου

Κουβαλάτε ένα τεράστιο φορτίο ανησυχίας όλη την ημέρα. Κρατήστε το στην άκρη για μια ώρα κάθε απόγευμα και περάστε αυτόν τον χρόνο με τον Θεό που μπορεί να δυναμώσει τους ώμους σας και να ελαφρύνει το βάρος σας.

Όταν γίνει μια καθημερινή συνήθεια, θα απολαμβάνετε τα λατρευτικά τραγούδια, όπως απολαμβάνετε το φαγητό και τον ύπνο. Τρώτε δύο φορές την ημέρα για τη συντήρηση του σώματος. Δεν θα έπρεπε να υμνείτε τον Θεό, τουλάχιστον μία φορά, για τη συντήρηση του νου; 

- Μπάμπα, από ομιλία που δόθηκε στις 4 Δεκεμβρίου 1976


10 Νοεμβρίου

Οι δαίμονες έχουν ένα άλλο όνομα στα Σανσκριτικά: «Αυτός που κινείται στο σκοτάδι». Αυτή είναι μια σωστή περιγραφή της αξιολύπητης κατάστασής τους. Δεν έχουν φως να τους καθοδηγήσει. Δεν αναγνωρίζουν ότι βρίσκονται στο σκοτάδι. Δεν φωνάζουν για φως. Αγνοούν το φως. Η διάνοιά τους έχει γίνει σκλάβος των παθών και των αισθήσεών τους, αντί να εδραιωθεί ως αφέντης τους. Όταν επιτέλους, η αλήθεια εμφανίζεται μπροστά τους και τους κυριεύει, αναγνωρίζουν το Ένα και συγχωνεύονται ευτυχώς σε αυτό.

Το φως της φλόγας ενός κεριού δεν είναι απλώς ένα σύμβολο της γνώσης της Αλήθειας. Είναι επίσης το σύμβολο του Ενός, του Εαυτού που λάμπει μέσα και διαμέσου όλης αυτής της πολλαπλότητας. Ακριβώς όπως από μία φλόγα μπορούν να ανάψουν χίλιες φλόγες και αυτή η μία φλόγα εξακολουθεί να είναι τόσο φωτεινή όσο ποτέ, παρά το γεγονός ότι χιλιάδες αντλούν φως από αυτή, έτσι επίσης, ο Εαυτός (Ψυχή - Πνεύμα) φωτίζει όλους τους ατομικούς εαυτούς και λάμπει μέσα και διαμέσου αυτών, χωρίς να υφίσταται καμία μείωση στο μεγαλείο του.

- Μπάμπα, από ομιλία που δόθηκε στις 25 Οκτωβρίου 1973


9 Νοεμβρίου

Γιατί να νιώθετε φόβο ή λύπη, όταν ο Θεός είναι εγκατεστημένος στον βωμό της καρδιάς σας; Δεν ξέρετε ότι είναι εκεί, ότι σας προστατεύει και σας καθοδηγεί; Υπάρχει σε όλα τα πλάσματα, την κάθε στιγμή. Προσπαθήστε να θυμάστε αυτό το γεγονός ό,τι κι αν κάνετε, με όποιον κι αν επικοινωνείτε, με οποιονδήποτε τρόπο. Θα το πετύχετε, με την προϋπόθεση ότι δεν εγκαταλείπετε την απαγγελία του Ονόματός Του. Το σπίτι όπου δεν ακούγεται το Όνομα του Θεού είναι μια σπηλιά και τίποτα περισσότερο. Καθώς μπαίνετε σε αυτό, καθώς βγαίνετε, ενώ είστε μέσα σ’ αυτό, αρωματίστε το, φωτίστε το, εξαγνίστε το με το Όνομα. Ανάψτε το σαν λυχνάρι το σούρουπο, καλωσορίστε το την αυγή, όπως υποδέχεστε τον ήλιο. Αυτό είναι το γνήσιο Ντιπάβαλι, το Φεστιβάλ των Φώτων.

- Μπάμπα, από ομιλία που δόθηκε στις 24 Οκτωβρίου 1965


8 Νοεμβρίου

Όταν επαναλαμβάνετε το Όνομα, όλη η γλυκύτητα της Μορφής και η δόξα που την ακολουθεί πρέπει να έρχονται στη μνήμη και, όπως το στόμα σας υγραίνεται όταν θυμάστε κάποιο γλυκό που απολαμβάνετε, ο νους σας πρέπει να «υγραίνεται» όταν συλλογίζεστε το Όνομα. Επιλέξτε το Όνομα που αιχμαλωτίζει την καρδιά σας. Γιατί να τρέχετε πίσω από τα πλούτη, όταν όλη η ευχαρίστηση και η ικανοποίηση που μπορούν να προσφέρουν τα πλούτη –και μάλιστα εκατονταπλάσια– μπορεί να αποκτηθεί με το να επιμένει κανείς στο Όνομα; Ο Κύριος είπε ότι όπου ψάλλεται το όνομά Του «Εκεί Είμαι Παρών». Εκεί εδραιώνεται! Δεν θα μετακινηθεί από εκείνο το μέρος. Άρα, αρκεί η γλώσσα για να Τον κερδίσει, η γλώσσα που μιλάει τη γλώσσα του αγνού νου.

Ο Θεός είναι σαν το δέντρο που εκπληρώνει τις ευχές. Πρέπει να Τον πλησιάσετε και να αναπτύξετε προσκόλληση μαζί Του. Πρέπει να κερδίσετε τη χάρη Του και να είστε πάντα κοντά Του, αφήνοντας πίσω όλες τις δυνάμεις που σας απομακρύνουν από Εκείνον.

- Μπάμπα, από ομιλία που δόθηκε στις 29 Απριλίου 1963


7 Νοεμβρίου

Όταν ο άνθρωπος αποτυγχάνει να χρησιμοποιήσει τα επιτεύγματά του για την ευημερία των άλλων, μετατρέπεται σε δαίμονα. Στη διαδικασία της ανταγωνιστικής προσπάθειας για ατομική δόξα, καταδικάζει μόνο τον εαυτό του. Ξοδεύει δισεκατομμύρια για να φτάσει στη Σελήνη και να φέρει πέτρες από την επιφάνειά της, αντί να ταΐσει εκατομμύρια που λιμοκτονούν στη Γη και να προωθήσει την ευημερία των υπανάπτυκτων εθνών. Ακόμη και τα καλύτερα πράγματα μπορούν να χρησιμοποιηθούν κακώς από τους ανθρώπους. Ο Ράβανα, ο Σισουπάλα, ο Κάμσα και άλλοι δαίμονες στους αρχαίους ινδικούς θρύλους και έπη είχαν τεράστια γνώση, τεράστια οικονομική και στρατιωτική δύναμη και ακόμη και τεράστιες γιόγκικες και αποκρυφιστικές δεξιότητες που κερδήθηκαν μέσα από χρόνια άσκησης και πειθαρχημένης ζωής. Όμως, δεν μπόρεσαν να αναπτύξουν μια δεξιότητα, την ικανότητα να καταστείλουν το εγώ τους, και έτσι, έγιναν πολύ ισχυρογνώμονες, πολύ παρελκυστικοί και πολύ επικίνδυνοι για να τους επιτραπεί να ζήσουν και να ευημερήσουν. Το μάθημα που διδάσκεται από τη σταδιοδρομία του Νάρακα και του Αυτοκράτορα Μπάλι είναι ότι ο άνθρωπος πρέπει να κυριαρχήσει στο εγώ του εάν θέλει να επιτύχει στην τέχνη μιας ολοκληρωμένης ζωής. 

- Μπάμπα, από ομιλία που δόθηκε στις 25 Οκτωβρίου 1973


6 Νοεμβρίου

Η βεδική προσταγή, που δόθηκε μέσω των σοφών, είναι: «Να λέτε την αλήθεια· να βαδίζετε στο μονοπάτι της αρετής». Ο Χαριστσάντρα γνώριζε την αυθεντία πίσω από αυτή την προσταγή. Σεβάστηκε αυτή την αυθεντία και ακολούθησε αυτή την εντολή όποιες και αν ήταν οι συνέπειες. Έχασε το βασίλειό του, την τιμή του, τα πάντα. Πούλησε τη γυναίκα του και τον γιο του ως σκλάβους· αναγκάστηκε να πουλήσει και τον εαυτό του για χρήματα! Από κάτοχος του αυτοκρατορικού θρόνου κατέληξε φρουρός στον τόπο καύσης των νεκρών και εισπράκτορας του αντιτίμου. Έπρεπε να αρνηθεί το δικαίωμα να κάψει τον ίδιο του τον νεκρό γιο και να επιμείνει να πληρωθούν τα τέλη από την ίδια του την αβοήθητη βασίλισσα! Έμεινε όμως προσκολλημένος στην αλήθεια και κέρδισε. Η αλήθεια θα νικήσει, όποιο κι αν είναι το εμπόδιο. Διαφορετικά, οι Βέδες δεν θα είχαν δώσει εντολή στον άνθρωπο να εμμένει σε αυτή!

- Μπάμπα, από ομιλία που δόθηκε στις 3 Μαρτίου 1965


5 Νοεμβρίου

Δεν υπάρχει τίποτα σπουδαιότερο από την αγνή αγάπη. Αυτή η  αγάπη σας έχει ελκύσει κοντά Μου. Το να δίνω αγάπη και να λαμβάνω αγάπη είναι η «δουλειά» Μου. Κανένας εφοριακός υπάλληλος δεν γνωρίζει το ύψος του «εισοδήματος» που προέρχεται από αυτήν την «επιχείρηση». Δεν υπάρχει όριο στην ευδαιμονία Μου. Είμαι πάντα βυθισμένος στην ευδαιμονία. Αυτό συμβαίνει γιατί αυτή συνδέεται με την αγάπη και όχι με υλικά αντικείμενα. Αν ακολουθήσετε αυτό το μονοπάτι, θα αποκτήσετε κι εσείς ανείπωτη ευδαιμονία. Θα βιώσετε ειρήνη κάθε είδους.

Αντιμετωπίστε με αταραξία την καλή τύχη και την ατυχία, την ευτυχία και τη δυστυχία, την απώλεια και το κέρδος. Αυτά είναι προϊόντα της φύσης όπως η ζέστη και το κρύο, το καλοκαίρι και ο χειμώνας. Έχουν τους δικούς τους σκοπούς να υπηρετήσουν. Κατά τον ίδιο τρόπο, τα σκαμπανεβάσματα της ζωής έχουν μαθήματα να σας διδάξουν. Στην πραγματικότητα, χωρίς ανατροπές στη ζωή, δεν μπορείτε να βιώσετε τον Θεό. Χωρίς το σκοτάδι, δεν εκτιμάτε το φως. Χωρίς να αντιμετωπίσετε δυσκολίες, δεν θα απολαύσετε οφέλη. Είναι η έλλειψη ηρεμίας του νου που σας αναγκάζει να αναζητήσετε τα μέσα για να επιτύχετε διαρκή ειρήνη. Οι Ουπανισάδες δηλώνουν ότι μόνο μέσω της απάρνησης επιτυγχάνεται η αθανασία. Μάθετε να ασκείτε την απάρνηση και ανακαλύψτε το μυστικό της διαρκούς ειρήνης και ευδαιμονίας!

- Μπάμπα, από ομιλία που δόθηκε στις 6 Απριλίου 1983


4 Νοεμβρίου

Μένετε μακριά και παραπονιέστε για την Χάρη που δεν έρχεται. Δεν απομακρύνετε, μέσω της πνευματικής άσκησης, τη σκόνη και τη σκουριά που εμποδίζουν την έλξη σας προς το Θείο. Πλησιάζετε για κάποιο χρονικό διάστημα και έπειτα απομακρύνεστε. Δεν εννοώ καθόλου τη φυσική απόσταση. Μπορεί να είστε σωματικά μακριά, αλλά ψυχικά δίπλα Μου. Δεν μετράω την απόσταση σε μίλια ή μέτρα.

Είμαι μαζί σας, μέσα σας, δίπλα σας, πάντα. Μόνο που εσείς πρέπει να  έχετε την επίγνωσή Μου και να κάνετε χρήση της παρουσίας Μου. Πρέπει να νιώσετε βασανισμένοι  από έντονο πόνο για να νιώσετε τον Θεό. Υποφέρετε από το βάσανο της στενοχώριας, αλλά πρέπει να συνειδητοποιήσετε ότι ο πόνος και η στενοχώρια δεν θα έχουν αποτέλεσμα χωρίς τη γνώση του μονοπατιού για την πραγμάτωση του Θεού.

Πρέπει να μεταμορφωθείτε σε αναζητητή της Αλήθειας. Εξετάστε τους τέσσερις στόχους της ζωής και συνειδητοποιήστε ότι  η  Απελευθέρωση είναι ο τελικός στόχος, το αποκορύφωμα. Αρχίστε να λαχταράτε γι’ αυτόν, όπως ο ζητιάνος λαχταράει τον πλούτο. Αναζητήστε αυτό που, όταν το εξασφαλίσετε, όλα τα άλλα θα είναι εξασφαλισμένα!

- Μπάμπα, από ομιλία που δόθηκε στις 3 Μαρτίου 1965


3 Νοεμβρίου

Το ιδανικό είναι να κάνετε τις καρδιές σας ναούς για να κατοικήσει  o Θεός. Αλλά αυτό δεν είναι δυνατό για όλους. Έτσι, οι ναοί που χτίζετε είναι για να σας υπενθυμίζουν την ύπαρξη του Θεού. Όταν βλέπετε έναν δικηγόρο αναλογίζεστε τα νομικά σας προβλήματα. Όταν επισκέπτεστε έναν γιατρό σκέφτεστε την ασθένειά σας. Ομοίως, όταν βλέπετε έναν ναό, θυμάστε τον Θεό. Οι ναοί είναι χρήσιμοι μόνο για να λειτουργούν ως υπενθύμιση. Αλλά η αληθινή λατρεία συνίσταται στην εγκάρδια αφοσίωση στον Θεό εντός σας. Εξαγνίζοντας αυτόν τον ναό της καρδιάς σας, πρέπει να αφιερώσετε τη ζωή σας στην υπηρεσία. Είναι μια τέτοια αφοσιωμένη υπηρεσία, που γίνεται στο πνεύμα της πνευματικής άσκησης, που διακρίνει τους οργανισμούς Σάτυα Σάι. Αναρίθμητοι πιστοί του Σάι, άνδρες και γυναίκες, νέοι και ηλικιωμένοι, προσφέρουν υπηρεσία με διάφορες μορφές υποκινούμενοι από  την αγάπη τους για τον Σάι. Οι άνθρωποι μιλούν για το βιμπούτι του Σουάμι  και τα θαύματα Του. Αλλά το πραγματικό θαύμα είναι η απεριόριστη αγάπη Του. Αυτή η αγάπη είναι που εμπνέει αμέτρητους πιστούς ώστε να ασχοληθούν με την ανιδιοτελή υπηρεσία!

- Μπάμπα, από ομιλία που δόθηκε στις 6 Απριλίου 1983


2 Νοεμβρίου

Επάνω στη γλώσσα μπορεί να ρέουν λάδι, λίπος και άλλες λιπαρές ουσίες, αλλά η γλώσσα δεν επηρεάζεται από αυτές. Δεν γίνεται λιπαρή. Ο νους  επίσης δεν πρέπει να επηρεάζεται από τα βιώματα της επιτυχίας και της αποτυχίας, του κέρδους και της απώλειας, της ευημερίας και της ασθένειας. Πρέπει να παραδοθεί στα πόδια του Κυρίου. Ας επικρατήσει το Θέλημά Του. Τι κέρδος θα σας αποδώσει η ασήμαντη θέλησή σας;

Απλώς κλείστε τα μάτια σας για πέντε λεπτά και σκεφτείτε το κέρδος που σας έχουν αποφέρει οι προσπάθειές σας. Η μια επιθυμία οδηγεί στην άλλη. Η μία δέσμευση  φέρνει περίπου άλλες δέκα. Παντρεύεστε. Αποκτάτε   μια κόρη που πρέπει επίσης να παντρευτεί. Δυσκολεύεστε να τελειώσετε τις σπουδές σας. Μοχθείτε  κατόπιν για να τελειώσετε  με τις σπουδές του γιου σας. Έπειτα εκείνος δουλεύει σκληρά για να τελειώσει με τις σπουδές του δικού του γιου. Έτσι αυτό συνεχίζεται, σαν μια ατελείωτη αλυσίδα. «Αυτή η μία επιθυμία, αν εκπληρωθεί, θα είναι αρκετή, δεν θα ζητήσω τίποτα περισσότερο», λέτε, αλλά ξέρω ότι θα έρθετε και θα ζητήσετε κάτι άλλο, που θα είναι η συνέπεια αυτής της επιθυμίας. Είναι στην ίδια τη φύση της λειτουργίας της ανθρώπινης επιθυμίας. Διότι η χαρά που λαμβάνει κανείς μέσω της εκπλήρωσής της είναι ατελής, περιορισμένη και  προσωρινή και εγκυμονεί θλίψη.

- Μπάμπα, από ομιλία που δόθηκε στις 3 Μαρτίου 1965


1 Νοεμβρίου

Σχεδόν κάθε δραστηριότητα του ανθρώπου υποκινείται από το προσωπικό συμφέρον. Αυτή η μέριμνα για το προσωπικό συμφέρον έρχεται σε αντίθεση με το θεϊκό στοιχείο που ενυπάρχει στον άνθρωπο. Αν δεν συνειδητοποιήσει αυτή τη θεϊκή του φύση, πώς μπορεί ο άνθρωπος να επιτύχει την ειρήνη εσωτερικά ή στον έξω κόσμο; Το άτομο, η κοινωνία και ο κόσμος -και τα τρία αυτά είναι άρρηκτα συνδεδεμένα μεταξύ τους. Η ευημερία του ατόμου εξαρτάται από την ευημερία του έθνους. Ο καθένας πρέπει να προσπαθεί να αναπτύξει τις πνευματικές του ιδιότητες και να τις αξιοποιήσει για την προώθηση των συμφερόντων της κοινότητας και της χώρας. Η υπηρεσία προς την κοινωνία πρέπει να γίνει το διαρκές μέλημα του ατόμου. Δεν υπάρχει υψηλότερη ποιότητα στον άνθρωπο από την ανιδιοτελή αγάπη, η οποία εκφράζεται στην υπηρεσία προς τους άλλους. Μια τέτοια αγάπη είναι η πηγή της αληθινής ευδαιμονίας. Η σχέση μεταξύ δράσης (karma) και ανιδιοτελούς δράσης (karma-yoga) πρέπει να γίνει ορθά κατανοητή. Η συνηθισμένη δράση που γίνεται με προσκόλληση ή επιθυμία καταλήγει σε δουλεία. Αλλά η χωρίς επιθυμίες, ανιδιοτελής δράση οδηγεί στην ένωση με τον Θεό και την απελευθέρωση. Η ζωή σας πρέπει να γίνει Θεία κοινωνία (yoga) και όχι ασθένεια (roga).

- Μπάμπα, από ομιλία που δόθηκε στις 6 Απριλίου 1983