Ελληνικός Οργανισμός Σάτυα Σάι
Ζώνη 6, Νότια Ευρώπη, Περιοχή 6.2

Σκέψεις για την ημέρα

Όπως αναγράφονται καθημερινά στον πίνακα του Πρασάντι Νίλαγιαμ

Οκτώβριος 2015

30 Οκτωβρίου

Για ν’ αποκτήσετε τη χάρη του Θεού, οι κύριοι τρόποι είναι η αφοσίωση, η αυτοπαράδοση, η αυστηρή πειθαρχία στην τήρηση της ηθικής, η αυτοέρευνα και η αποφασιστικότητα. Όταν επιτύχετε σ` αυτές τις ‘εξετάσεις ζωής’, θα βιώσετε τη χάρη Του. Η αφοσίωση πρέπει να εκδηλώνεται σε κάθε σας πράξη: οτιδήποτε κάνετε από αγάπη για τον Θεό και σαν προσφορά στον Θεό, γίνεται αφοσίωση σ’ Εκείνον. Ο αληθινός πιστός του Θεού είναι γεμάτος αγάπη που την μοιράζεται με όλους τους συνανθρώπους του. Οι εννέα διαφορετικές μορφές λατρείας του Θεού δεν είναι παρά τρόποι και μέσα που βοηθούν τον άνθρωπο να καλλιεργήσει την αφοσίωση στον Θεό, αλλά κοινός στόχος όλων τους είναι να τον βοηθήσουν να βιώσει την ένωση με τον Θεό. Αυτοπαράδοση σημαίνει ολοκληρωτική παράδοση του ατόμου προσφορά των πάντων του στον Θεό. Αυτό που χωρίζει τον άνθρωπο από τον Θεό είναι ο εγωισμός. Όταν όμως ο άνθρωπος προσφέρει τα πάντα του στον Θεό, το φράγμα του εγωισμού κατακρημνίζεται. Απ’ όλες τις αρρώστιες από τις οποίες κινδυνεύει ο άνθρωπος, η αρρώστια του εγωισμού, στην οποία δυστυχώς είναι και επιρρεπής, είναι η πιο θανατηφόρα. Η μόνη πανάκεια γι’ αυτήν είναι η ολοκληρωτική παράδοσή του στο Θέλημα του Θεού. 
Μπάμπα, Ομιλία που δόθηκε στις 21 Ιανουαρίου 1988.

29 Οκτωβρίου

Αν δείχνει κανείς σεβασμό και εκτίμηση σ’ ένα άτομο που δεν ακολουθεί το θείο Ντάρμα, είναι σαν να παρασημοφορεί ένα νεκρό σώμα. Η ψυχή που έχει αφήσει το σώμα δεν μπορεί να χαρεί τον σεβασμό που αποδίδεται στο πτώμα. Με τον ίδιο τρόπο, αν αυτός που δεν έχει επίγνωση της Αλήθειας, της Πραγματικότητας και που δεν έχει την εμπειρία του νοήματος της ενσάρκωσης του Άτμα, αλλά στεφανώνεται με φήμη και δόξα, τότε ποιος αντλεί χαρά από αυτό; Μια σεμνή γυναίκα δεν θα ενδιαφερθεί για τέτοια ανόητα ψευτοπράγματα και ευτελή σκουπίδια. Μάλλον θα αναζητήσει τον αυτοσεβασμό, που την ικανοποιεί πολύ περισσότερο. Αυτό είναι το χαρακτηριστικό για το οποίο την αποκαλούν ‘η Λάκσμι του σπιτιού’ (σ.τ.μ. Λάκσμι είναι η θεά της ευημερίας). Η γυναίκα είναι το στήριγμα του σπιτιού και της θρησκείας. Είναι αυτή που εμφυτεύει και στεριώνει το θρησκευτικό αίσθημα. Οι γυναίκες από τη φύση τους έχουν έφεση για την πίστη και την πνευματική προσπάθεια. Οι γυναίκες με την αφοσίωση, την πίστη και την πραότητά τους μπορούν να οδηγήσουν τον άνδρα στον δρόμο του Θεού και στην εφαρμογή των θείων αρετών.
Μπάμπα, από το βιβλίο «Θεία Τάξη» (‘Dharma Vahini’) Κεφ. 4

28 Οκτωβρίου

Να έχετε υψηλούς στόχους στη ζωή σας. Να εμπνέεστε από τα παραδείγματα των μεγάλων ανδρών και γυναικών που έμειναν στην ιστορία της πατρίδας μας και του κόσμου. Να αντλείτε διδάγματα από τη ζωή αυτοθυσίας και ηρωισμού του καθενός τους. Χρειάζεστε αποφασιστικότητα για ν’ αντιμετωπίσετε τις προκλήσεις της ζωής που είναι γεμάτη σκαμπανεβάσματα, επιτυχίες και αποτυχίες, χαρές και λύπες. Αυτές τις προκλήσεις ο άνθρωπος πρέπει να τις αντιμετωπίζει με πίστη στον Θεό. Επίσης, δεν πρέπει ν’ αφήνετε τον νου σας να περιπλανάται εδώ κι’ εκεί, από το ένα πράγμα στο άλλο ο σταθερός νους είναι το σημάδι ενός πραγματικά μορφωμένου ατόμου. Η ζωή σας πρέπει να στηρίζεται σε σαφείς κανόνες. Ο αυτοέλεγχος είναι ζωτικής σημασίας για μια ζωή αρετής μην αφήνετε χώρο στις αδυναμίες της θέλησής σας να επικρατήσουν. Ο πολιτισμός και οι θρησκευτικές παραδόσεις μας έχουν δώσει ανά τους αιώνες ύψιστη προτεραιότητα στο καλό και την ευημερία όλων. Δεν πρέπει να επιτρέψετε στις δυσκολίες που τυχόν συναντήσετε στη ζωή να σας καταβάλουν και να σας συντρίψουν. Είναι όλες παροδικές, έρχονται και παρέρχονται. Η πηγή της μόνιμης, αιώνιας ευδαιμονίας είναι μέσα σας.
Μπάμπα, Ομιλία που δόθηκε στις 21 Ιανουαρίου 1988.

27 Οκτωβρίου

Αγαπητοί μου σπουδαστές!
Είχατε την ανεκτίμητη ευκαιρία να ακούτε από μένα ομιλίες και θεϊκές οδηγίες ζωής, που έχουν τυπωθεί βαθιά στην καρδιά σας. Πολλές από τις συζητήσεις που κάνετε μεταξύ σας επικεντρώνονται σ’ εμένα ή στα θεϊκά μου παιχνίδια, στο μεγαλείο και τη δόξα μου. Η συμβουλή μου σε όλους σας είναι: εφαρμόστε αυτή σας τη λατρεία για μένα έμπρακτα στη ζωή σας! Δείξτε στις συναναστροφές σας πόσο πειθαρχημένοι είστε, με πόσο ζήλο υπακούτε τους γονείς σας, πόσο βαθιά σέβεστε του δασκάλους σας. Οπουδήποτε ζείτε, να είστε ένας φωτεινός φάρος που ακτινοβολεί αρετή και αυτοέλεγχο στον ίδιο αξιέπαινο βαθμό όπως όταν βρισκόσασταν κοντά στη θεϊκή μου παρουσία. Να μην ολισθήσετε στην απειθαρχία, σε κακούς τρόπους, σε έλλειψη υπευθυνότητας και σε κακές συνήθειες. Να μην παραπονεθείτε για το φαγητό, να τρώτε με ευχαρίστηση οτιδήποτε σας δίνουν. Να μην διαμαρτύρεστε αν οι γονείς σας σάς αναθέσουν κάποιο θέλημα να τρέχετε και να το εκπληρώνετε με χαρά. Όταν θέλουν να τους φροντίσετε, να το κάνετε με χαρά, με αυτοσυγκέντρωση και αποτελεσματικότητα, νιώθοντας χαρούμενοι που σας δόθηκε αυτή η ευκαιρία. Είστε ελεύθεροι να ζήσετε όπου θέλετε, αλλά να ζήσετε με τέτοιον τρόπο, ώστε να μπορώ να σας πλημμυρίζω με τη χάρη μου ολοένα περισσότερο.

26 Οκτωβρίου

Μερικοί ίσως ρωτήσουν: «Μα σήμερα αποδίδεται τιμή σε γυναίκες που έχουν καταπιεί όλους τους δισταγμούς της σεμνότητας! Περιφέρονται βαδίζοντας καμαρωτά, και ο κόσμος τις τιμά απόλυτα. Πώς συμβαίνει αυτό, αν η σεμνότητα είναι τόσο σημαντική;» Δεν μου χρειάζεται να μαθαίνω γι’ αυτές τις δραστηριότητες του σημερινού κόσμου. Δεν μ’ ενδιαφέρουν αυτές οι γυναίκες. Μπορεί να δέχονται τιμές και σεβασμό κάποιου είδους, αλλά αυτός ο σεβασμός δεν είναι έγκυρος, ούτε τον αξίζουν. Όταν εκφράζεται σεβασμός σε κάποιον που δεν τον αξίζει, αυτό ισοδυναμεί με προσβολή. Η αποδοχή του ισοδυναμεί με υποβιβασμό της ίδιας της προσφοράς του. Δεν είναι τιμή αλλά κολακεία προς τους άσεμνους εκ μέρους των εγωιστών και των άπληστων. Είναι κάτι βρώμικο και δυσάρεστο. Μια σεμνή γυναίκα δεν εκλιπαρεί τιμές ή επαίνους. Η προσοχή της στρέφεται πάντοτε στα όρια που δεν πρέπει να υπερβεί. Η τιμή και ο έπαινος έρχεται χωρίς να το ζητήσει και χωρίς προειδοποίηση. Το νέκταρ στο λουλούδι ή στο νούφαρο δεν εκλιπαρεί για μέλισσες έρχονται λόγω της γλυκύτητάς του. Παρόμοια είναι και η σχέση μεταξύ της γυναίκας που γνωρίζει τα όρια και του σεβασμού που εμπνέει και αξίζει. 
Μπάμπα, από το βιβλίο «Θεία Τάξη» (‘Dharma Vahini’) Κεφ. 4.

25 Οκτωβρίου

Στις μέρες μας οι αρετές έχουν αρχίσει να σπανίζουν σε όλες τις πλευρές της ζωής την προσωπική, την οικογενειακή, την κοινωνική, την κοινότητα ή τον δήμο, αλλά και στην οικονομία, στην πολιτική, ακόμα και στην πνευματικότητα. Να ζείτε τη ζωή σας συσσωρεύοντας και διαφυλάσσοντας αρετές, όχι πλούτη. Να ακούτε και κατόπιν να στοχάζεστε ξανά και ξανά τις ιστορίες ζωής των μεγάλων ηρώων του παρελθόντος μας, έτσι ώστε τα ιδεώδη τους να εντυπώνονται στην καρδιά σας. Παρακμάζει επίσης η πειθαρχία – η πειθαρχία όμως είναι το γόνιμο έδαφος επάνω στο οποίο καρποφορούν οι αρετές. Να σέβεστε κάθε άνθρωπο, όποιο κι αν είναι το κοινωνικό του επίπεδο, η οικονομική του κατάσταση, ή η πνευματική του ανάπτυξη – αν δεν το κάνετε, δεν πρόκειται να επικρατήσει γαλήνη και ευτυχία ούτε στη δική σας ζωή, αλλά ούτε και στον κόσμο. Αυτός ο σεβασμός μπορεί να αφυπνιστεί μόνο με την πεποίθηση ότι η ίδια Θεϊκή Ψυχή που υπάρχει μέσα σας, υπάρχει και σε κάθε άλλον και παίζει τον ρόλο εκείνου στη δική του ζωή. Να βλέπετε αυτή τη Θεϊκή Ψυχή μέσα σε όλους, να νιώθετε ότι κι αυτοί επίσης έχουν πείνα, δίψα, ότι λαχταρούν και επιθυμούν διάφορα, ακριβώς όπως εσείς! Καλλιεργήστε λοιπόν και αυξήστε τη συμπόνια σας και την έντονη ανάγκη, ναι, την αγωνία να βοηθάτε, να υπηρετείτε και να είστε χρήσιμοι σε όλους.
Μπάμπα, Ομιλία που δόθηκε στις 22 Φεβρουαρίου 1968.

24 Οκτωβρίου

Η σεμνότητα είναι άκρως σημαντική για τη γυναίκα, είναι το ανεκτίμητο κόσμημά της. Είναι αντίθετο στην έμφυτη αρετή της γυναίκας να υπερβαίνει τα όρια της σεμνότητας. Η υπέρβαση των ορίων φέρνει πολλές συμφορές, τούτο διότι το ίδιο το μεγαλείο και η δόξα της γυναίκας καταστρέφονται. Χωρίς σεμνότητα, η γυναίκα δεν έχει ομορφιά και καλλιέργεια. Η έλλειψη σεμνότητας κάνει τη ζωή της γυναίκας, όσο πλούσια κι αν είναι από άλλες επιτεύξεις και επιτυχίες, άχρηστη και άδεια. Η σεμνότητα την ανεβάζει στα ύψη της θείας αγιοσύνης. Η σεμνότητα  είναι ένας συνδυασμός από τις ακόλουθες ιδιότητες: ταπεινοφροσύνη, αγνότητα σκέψεων και συμπεριφοράς, πραότητα, αφοσίωση στα υψηλά ιδεώδη, ευαισθησία και γλυκύτητα στους τρόπους. Για τη γυναίκα αυτές οι ιδιότητες είναι το πιο πολύτιμο κόσμημα. Η γυναίκα που έχει σεμνότητα κινείται πάντοτε μέσα στα όρια, οδηγημένη από ένα έμφυτο αίσθημα ευπρέπειας. Αυτομάτως αντιλαμβάνεται ποια συμπεριφορά είναι η πρέπουσα και πια όχι. Η σεμνότητα είναι το πραγματικό κριτήριο για το μεγαλείο της γυναίκας. Μια σεμνή γυναίκα ασκεί τα έργα για τα οποία είναι αρμόδια μέσα στο σπίτι και έξω απ` αυτό, τόσο στην ευρύτερη κοινότητα, όσο και στον κόσμο γενικά. 
Μπάμπα, από το βιβλίο «Θεία Τάξη» (‘Dharma Vahini’) Κεφ. 4.

23 Οκτωβρίου

Ακριβώς όπως για κάθε επάγγελμα καθορίζονται τα ελάχιστα απαιτούμενα προσόντα, το ελάχιστο προσόν για τη χάρη του Θεού είναι το να εξουδετερώσετε τον εγωισμό σας, να κυριαρχείτε στις αισθήσεις σας και να εφαρμόζετε σύνεση στη διατροφή και στην ψυχαγωγία σας. Ένα άτομο είτε βελτιώνεται και αναπτύσσεται είτε καταστρέφεται ολότελα, ανάλογα με τις συναναστροφές που κάνει. Ένας ‘κακός’ άνθρωπος που τυχαίνει να μπει σ’ έναν κύκλο καλών και θετικών ατόμων και συνεχίζει τη συναναστροφή μαζί τους, θα μπορέσει γρήγορα να αποβάλει τις αρνητικές του ιδιότητες και να λάμψει από αρετή. Αντιθέτως, ένας θετικός, καθ’ όλα καλός άνθρωπος που έχει παρασυρθεί από κακές παρέες, κατακυριεύεται από την λεπτοφυή βλαβερή επιρροή τους και γρήγορα γλιστρά στο κακό. Μια κουταλιά πυτιάς μεταβάλλει το γάλα: το πήζει, διαχωρίζει το βούτυρο και το μετατρέπει σε ξινόγαλο. Τα ιερά κείμενα είναι εξίσου πολύτιμα γι’ αυτή τη διαδικασία μετουσίωσης, αλλά πρέπει να τα διαβάζετε και να τα στοχάζεστε ξανά και ξανά, και τα διδάγματά τους πρέπει να τα εφαρμόζετε καθημερινά. Το «Γκάγιατρι Μάντρα» είναι μια Βεδική προσευχή προς τον Κύριο τον Θεό, που σαν Υπέρτατη Διάνοια είναι πανταχού Παρών και τα πάντα Πληρών, να αναζωογονήσει και να οξύνει τη διάνοια του προσευχομένου.
Μπάμπα, Ομιλία που δόθηκε στις 27 Σεπτεμβρίου 1965

22 Οκτωβρίου

Όταν ο νους σας δεν επηρεάζεται από τα σκαμπανεβάσματα της ζωής, αλλά έχει κατορθώσει να διατηρεί την αταραξία και τη γαλήνη του σε όλες τις περιστάσεις, τότε ακόμα και η σωματική σας υγεία θα είναι εξασφαλισμένη. Το νοητικό σας στερέωμα πρέπει να είναι σαν τον ουρανό, που δεν διατηρεί σημάδια από τα πουλιά ή τα αεροπλάνα ή τα σύνεφα που τον διασχίζουν. Οι αρώστιες προκαλούνται περισσότερο από την κακή διατροφή του νου παρά του σώματος.Οι γιατροί μιλούν για ανεπάρκεια βιταμινών, Εγώ όμως την αποκαλώ ανεπάρκεια βιταμίνης Θ (Θ = Θεός) και σας συνιστώ την επανάληψη του Ονόματος του Θεού, παράλληλα με τον στοχασμό του μεγαλείου, της δόξας και της χάρης Του. Αυτή η βιταμίνη Θ είναι το φάρμακο που σας λείπει και που έχετε ανάγκη. Ο συνετός ρυθμός και οι συνήθειες ζωής αποτελούν τα 2/3 της θεραπευτικής αγωγής, ενώ το φάρμακο μόνο το 1/3. Στην καθημερινότητά σας έχετε χρέος να εκδηλώνετε τις θεϊκές ιδιότητες της αγάπης, της ταπεινοφροσύνης, της μη-προσκόλλησης και της ικανοποίησης με τα όσα έχετε. Διαφορετικά, μπορεί να γίνετε χειρότεροι κι από ένα θηρίο και μάλιστα ακόμη πιο θανάσιμα επικίνδυνοι.
Ομιλία που δόθηκε στις 27 Σεπτεμβρίου 1965

21 Οκτωβρίου

Κοιτάξτε τους δαμαστές άγριων θηρίων. Φέρνουν στη σκηνή του τσίρκου γαλήνια σαν γατούλα την τίγρη που είναι το πιο άγριο ζώο, και την κάνουν να πηδά μέσα από ένα στεφάνι φωτιάς, να πίνει γάλα από ένα πιάτο ή να κάθεται απέναντι σε μια κατσίκα επάνω σε μια καρέκλα! Την δαμάζουν και την κάνουν ένα σεμνό, συνεσταλμένο παιδάκι! Αν μια άγρια τίγρη μπορεί να δαμαστεί και να εξημερωθεί, δεν μπορείτε κι εσείς να επιτύχετε το ίδιο πράγμα με τα άγρια θηρία που έχουν εγκατασταθεί μέσα στον νου σας; Βεβαίως και μπορείτε! Αυτό είναι το μήνυμα που πρέπει να εντυπωθεί μέσα σας σήμερα που εορτάζεται η νίκη της υπέρτατης, αρχέγονης ενέργειας, της Ενέργειας του Θεού! Σήμερα εορτάζουμε τη νίκη της Θεϊκής Ενέργειας ενάντια σε όλες τις δυνάμεις του κακού. Αυτή η Θεϊκή Ενέργεια είναι εγγενής τόσο στον μικρόκοσμο όσο και στον μακρόκοσμο. Η ίδια αυτή ενέργεια είναι παρούσα και μέσα σας ως υπνώτουσα πνευματική ενέργεια (Κουνταλίνι), η οποία όταν την αφυπνίσετε, μπορεί να καταστρέψει τις αρνητικές και επιβλαβείς ροπές του νου σας. Επομένως, μέσω συστηματικής πνευματικής άσκησης, αντλήστε τις εσωτερικές πνευματικές δυνάμεις με τις οποίες σας έχει προικίσει ο Θεός, και εξυψώστε τον εαυτό σας σ’ ένα πιο αγνό και πιο ευτυχισμένο επίπεδο ζωής.
 Μπάμπα, Ομιλία που δόθηκε στις 4 Οκτωβρίου 1967

20 Οκτωβρίου

Η Ντούργκα συμβολίζει τη δύναμη του σώματος, η Λάκσμι τη δύναμη της σκέψης και η Σαράσβατι τη δύναμη του λόγου. Για να τους  δοθούν αυτές οι τρεις δυνάμεις προσφέρουν οι άνθρωποι τις διάφορες δοξαστικές τελετουργίες κατά την 9ήμερη εορτή Νάβαράτρι. Όμως, από μόνες τους οι προσευχές δεν αρκούν. Οι προσευχές βγαίνουν μεν από τα χείλη, αλλά πρέπει να πηγάζουν από την καρδιά. Όταν μέσα από την καρδιά αναδύεται η Λάκσμι, ακολουθεί η αγνότητα του λόγου. Ό,τι λέτε πρέπει να ανταποκρίνεται απόλυτα στην αλήθεια. ‘Απάρνηση’ δεν σημαίνει το να εγκαταλείψετε το σπιτικό σας και την οικογενειακή ζωή σας και να αποσυρθείτε στο δάσος σημαίνει το να αναπτύξετε μέσα σας αγνές, θεϊκές σκέψεις και να μειώσετε όσα συναισθήματά σας περιστρέφονται γύρω από τον φαινόμενο υλικό κόσμο. Μόνο όταν επιτύχετε αυτή την εξισορροπημένη ανάπτυξη, θα αποκτήσετε έλεγχο των δυνάμεων του σώματος και των αισθήσεων. Και όταν επικρατήσει μέσα σας η αρμονία μεταξύ αυτών των δυνάμεων, θα αυξηθούν η νοητική σας δύναμη, η εσωτερική ειρήνη και η θεία ευδαιμονία σας.
Μπάμπα, Ομιλία  που δόθηκε στις 4 Οκτωβρίου 1992.

19 Οκτωβρίου

Ολότελα τυφλοί ως προς την ιερή παρουσία του Θεού μέσα τους, οι άνθρωποι αρχίζουν την αναζήτησή τους για τον Θεό. Οι Ενσαρκώσεις του Θεού είναι δύο ειδών: οι Μερικές Ενσαρκώσεις και οι Πλήρεις Ενσαρκώσεις. Όλα τα ανθρώπινα όντα είναι Μερικές Ενσαρκώσεις του Θεού. Στην Μπάγκαβαντ Γκίτα ο Κρίσνα λέει: «Σ’ αυτόν τον κόσμο των έμβιων όντων, ένα μέρος του αιώνιου Εαυτού Μου έχει γίνει εξατομικευμένη ψυχή.» Αυτές όμως οι Μερικές Ενσαρκώσεις, όντας αιχμάλωτες της ψευδαίσθησης και της αυταπάτης, αναπτύσσουν εγωισμό και κτητικότητα και ζουν τη ζωή τους στο επίπεδο του φαινόμενου υλικού κόσμου. Όμως, οι Πλήρεις Ενσαρκώσεις του Θεού,  έχοντας καθυποτάξει και υπερβεί την ψευδαίσθηση, αποκαλύπτουν την πλήρη Θειότητά τους στον κόσμο κατά τη διάρκεια της επίγειας ζωής τους. Η Πλήρης Ενσάρκωση μπορεί μεν να συμπεριφέρεται ανάλογα με τις περιστάσεις, σαν να υπόκειται  στην ψευδαίσθηση του φαινόμενου κόσμου, στην πραγματικότητα όμως είναι πάντοτε ανεξάρτητη απ’ αυτήν. Αλλά μερικοί άνθρωποι, μην κατανοώντας αυτήν την αλήθεια εξαιτίας της δικής τους περιορισμένης δυνατότητας συνειδητοποίησης, αποδίδουν στις πράξεις Τους λανθασμένα κίνητρα. Όμως, η ερμηνεία που δίνουν στις πράξεις της Πλήρους Ενσάρκωσης του Θεού απλώς αντανακλά τα δικά τους αισθήματα.
Μπάμπα, Ομιλία που δόθηκε στις 14 Αυγούστου 1990.

18 Οκτωβρίου

Όταν συνιστάται στους ανθρώπους να κάνουν πράξεις που θα τους ωφελήσουν πνευματικά, στην αρχή κανείς τους δεν αισθάνεται κάποια εσωτερική παρόρμηση γι’ αυτό. Παρόλα αυτά, μην απελπίζεστε και μην εγκαταλείψετε την προσπάθεια! Μέχρις ότου αναπτυχθεί μέσα σας η ``όρεξη`` γι’ αυτές, απλώς ακολουθείτε πιστά τις οδηγίες για τις πνευματικές ασκήσεις. Αυτή η ‘όρεξη’ είναι απλώς αποτέλεσμα εξάσκησης κανείς δεν έχει μέσα του αυτή τη ροπή από την αρχή, αλλά η συνεχής εξάσκηση θα δημιουργήσει τον ζήλο. Το βρέφος δεν γνωρίζει τη γεύση του γάλακτος. Πίνοντάς το όμως καθημερινά, αρχίζει να του αρέσει. Μάλιστα η γεύση τού γίνεται τόσο αρεστή, που όταν  το γάλα πρέπει πια να αντικατασταθεί με ρυζάλευρο, αρχίζει να διαμαρτύρεται. Η μητέρα του όμως δεν απελπίζεται. Πείθει το μωρό της να φάει λίγες μπουκιές βρασμένου ρυζιού καθημερινά κι έτσι με τον καιρό, αρχίζει σιγά-σιγά να του αρέσει το ρύζι και σταδιακά εγκαταλείπει το γάλα. Το γάλα, παρόλο που κάποτε ήταν η φυσική του τροφή, τώρα έχει πια δώσει τη θέση του στο ρύζι με τελείως φυσικό τρόπο – τόσο φυσικό, που αν δεν του δώσουν καθόλου ρύζι έστω και για μια μέρα, στενοχωριέται γιατί του λείπει πολύ! Παρομοίως, με συνεχή άσκηση, η επιθυμία για εγκόσμια πράγματα και αντικείμενα των αισθήσεων θα μειωθεί, και θα επικρατήσει η επιθυμία για συναναστροφή με τον Θεό.
Μπάμπα, από το βιβλίο «Μπαγκαβάτα Βάχινι» (‘Bhagavatha Vahini’) Κεφ. 1.

17 Οκτωβρίου

Η δοξαστική τελετουργία προς τη θεία σοφία συνιστάται ιδιαίτερα από τις γραφές για κάθε άνθρωπο.  Ο όρος ‘σοφία’ δεν σημαίνει μόνο γνώσεις που έχει κανείς αποκτήσει από λόγιους μελετητές και από βιβλία, σημαίνει το να διάγει όντως τη ζωή του σύμφωνα μ’ αυτές. Οι γνώσεις δεν μπορούν ποτέ να ωριμάσουν και να γίνουν σοφία όσο ο εγωισμός συνεχίζει να υπάρχει μέσα στον άνθρωπο και να λαχταρά πεισματικά την ικανοποίηση των πόθων και των επιθυμιών του. Όταν ο εγωισμός βαθμιαία υποχωρήσει και τελικά σβήσει, οι γνώσεις αρχίζουν να ακτινοβολούν ως θεία σοφία. Όταν οι λατρευτικές τελετουργίες γίνονται αποκλειστικά για την ειρήνη και την ευημερία του κόσμου, φθάνουν στον Θεό. Η θεία σοφία μάς αποκαλύπτει ότι σε κάθε τέτοια τελετουργία, ο ίδιος ο Θεός είναι ο εμπνευστής, ο οργανωτής, αυτός που προσφέρει την τελετουργία, η ίδια η τελετουργία, το αποτέλεσμά της και ο ωφελούμενος από το αποτέλεσμα. Στην ουσία, ο ίδιος ο Θεός είναι ο αποδέκτης κάθε ιερής προσφοράς. Εκείνος είναι ο προστάτης της τελετουργίας, Εκείνος και αυτός που την προσφέρει. Ο Θεός είναι το καθετί, το παν. Μόνο όταν ο πιστός θεωρεί τον Θεό ως το παν, η πράξη της προσφοράς του γίνεται γνήσια τελετουργία. Εάν κατορθώσετε να διαποτίσετε με αυτή τη νοοτροπία ζωής ακόμα και την πιο μικρή σας πράξη, αυτό θα καθαγιάσει κάθε στιγμή της ζωής σας και θα την μετατρέψει σε τελετουργία.
Μπάμπα, Ομιλία που δόθηκε στις 2 Οκτωβρίου 1981

16 Οκτωβρίου

Κατά κανόνα οι άνθρωποι έλκονται από τα αντικείμενα των αισθήσεων, διότι είναι θύματα των ενστίκτων τους. Τα ένστικτα αναζητούν τα αντικείμενα των αισθήσεων με μεγάλη ευκολία – έρχονται στον άνθρωπο μαζί με το σώμα του, δεν τα αποκτά μέσω κάποιας μορφής εξάσκησης ή εκπαίδευσης. Το βρέφος αυτομάτως αναζητά γάλα από τον μαστό της μητέρας του και το νεογέννητο μοσχαράκι με απόλυτη φυσικότητα φωλιάζει κάτω από το μαστάρι της αγελάδας. Όμως, για να μάθει το νήπιο να περπατά και να μιλά χρειάζεται κάποια εκπαίδευση, διότι αυτές οι πράξεις είτε του υποβάλλονται από το κοινωνικό περιβάλλον, ή τις αποκτά μιμούμενο τους γύρω του. Μία εκπαίδευση είναι ζωτική ακόμη και για τη σωστή επιδίωξη των ευχαριστήσεων που προσφέρουν οι αισθήσεις, διότι το ακαλλιέργητο, ωμό και αδάμαστο ‘κυνήγι’ αυτών των απολαύσεων προάγει ταυτοχρόνως και τον θυμό, το μίσος, τον φθόνο, τη μοχθηρία και την υπεροψία. Συνεπώς, για να εκπαιδεύσει ο άνθρωπος τις αισθήσεις του ώστε να μην τον βλάπτουν και για να τις έχει πάντοτε υπό τον έλεγχό του, είναι ζωτικής σημασίας το να ακολουθεί ορισμένες ωφέλιμες πνευματικές πειθαρχίες όπως η επανάληψη του Ονόματος του Θεού, ο διαλογισμός, η περιοδική νηστεία, η πρωινή και βραδινή προσευχή κ.α. Μολονότι στην αρχή ο άνθρωπος θεωρεί τις ευχαριστήσεις που προσφέρουν οι αισθήσεις κάτι το ‘φυσικό’, αν αρχίσει να εφαρμόζει τα παραπάνω και να καλλιεργείται ακούγοντας τα λόγια των σοφών, αργά αλλά σταθερά θα ανατείλει μέσα του η απείρως μεγαλύτερη και μόνιμη ευδαιμονία που γεννιέται από την αγάπη για τον Θεό και τη λατρεία Του.
Μπάμπα, από το βιβλίο «Μπαγκαβάτα Βάχινι», Κεφ. 1.

15 Οκτωβρίου

Πέντε λατρευτικές τελετουργίες ορίζονται από τις γραφές ως υποχρεωτικές για κάθε άνθρωπο: 1) Δραστηριότητες αφιερωμένες στη μελέτη των ιερών κειμένων, 2) δραστηριότητες αφιερωμένες στην υπηρεσία και βοήθεια προς τους γονείς που χαρίζουν στον άνθρωπο τη γέννηση, τον μεγαλώνουν, τον στηρίζουν και τον καθοδηγούν, 3) πράξεις που γίνονται σαν φόρος τιμής και σεβασμού στον Θεό που σας προίκισε με νου, διάνοια, μνήμη και συνειδητότητα και ο οποίος ενυπάρχει σε κάθε σας κύτταρο ως ζωοποιός ενέργεια. Αληθώς σας λέγω, η ορθή και αγνή χρήση όλων των παραπάνω ‘εργαλείων για τη ζωή’ που σας έχει δωρίσει ο Θεός, αποτελεί καθαυτό δοξαστική τελετουργία σ’ Εκείνον. 4) Η τέταρτη είναι η αγάπη προς τους επισκέπτες και προσκεκλημένους. Καθένας σας πρέπει να χαιρετίζει την ευκαιρία να περιποιηθεί έναν επισκέπτη ή προσκεκλημένο, να του φερθεί με στοργή και καλοσύνη και να του δώσει χαρά με την ειλικρινή φιλοξενία του, σαν να έχει σταλεί στο σπίτι του από τον Θεό, είτε είναι συγγενής του είτε ξένος. 5) Η τελευταία λατρευτική τελετουργία στον Θεό είναι όλες οι ανιδιοτελείς καθημερινές πράξεις σας προς τα δέντρα, τα φυτά, τα ζώα, τα πουλιά, και τα κατοικίδια όπως γάτες και σκύλοι. Να θυμάστε: κάθε σας πράξη στην καθημερινή ζωή σας από το χάραμα ως τη στιγμή που σας παίρνει ο ύπνος, να την κάνετε θεωρώντας την μία δοξαστική τελετουργία στον Κύριο τον Θεό! 
Μπάμπα, Ομιλία που δόθηκε στις 2 Οκτωβρίου 1981.

14 Οκτωβρίου

Στην Μπάγκαβαντ Γκίτα ο Κρίσνα λέει: «Σε όλες τις λατρευτικές τελετουργίες Εγώ είμαι ο Πράττων, ο Προσφέρων, ο Καταναλώνων και ο Αποδέκτης.» Αυτός είναι ο λόγος που ο αρχιερέας σε μια τέτοια δοξαστική τελετουργία ονομάζεται ‘Μπράμα’. Πρέπει να καθοδηγεί τους υπόλοιπους ιερείς με τη σύζυγό του στο πλευρό του,  ειδάλλως τα ‘διαπιστευτήριά του’ είναι ανεπαρκή. Η σύζυγος συμβολίζει την πίστη. Δίχως πίστη, οι αίνοι και τα εγκώμια είναι κενά αληθινού περιεχομένου, η λατρεία είναι τεχνητή και η δοξαστική τελετουργία μια στείρα άσκηση. Στην πραγματικότητα, η καρδιά σας είναι ο βωμός της προσφοράς, το σώμα σας είναι ο χώρος της ιερής πυράς, οι επιθυμίες σας είναι το προσάναμμα, οι πόθοι σας είναι το λιωμένο βούτυρο που ρίχνετε στην πυρά για να φουντώσει η φλόγα της και η πυρά είναι ο ένθερμος ζήλος με τον οποίο εκτελείτε τις πνευματικές σας ασκήσεις. Μερικές φορές οι άνθρωποι θεωρούν πως πνευματική πειθαρχία είναι το να κάνουν επίπονες σωματικές ασκήσεις, όπως για παράδειγμα να στέκονται ανάποδα πάνω στο κεφάλι τους. Αυτή η ερμηνεία όμως δεν είναι σωστή οι πειθαρχίες δεν είναι σωματικές ακροβασίες. Είναι η πλήρης και σωστή εναρμόνιση των σκέψεων, λόγων και πράξεων. Όταν το κατορθώσετε αυτό, θ’ αποκτήσετε το βίωμα του Θεού σε όλο Του το μεγαλείο.
Μπάμπα, Ομιλία που δόθηκε στις 2 Οκτωβρίου 1981

13 Οκτωβρίου

Το Ντάρμα είναι ο δρόμος της Αρετής. Ο δρόμος της Αρετής είναι το Φως. Το Φως είναι Θεία Ευδαιμονία. Οι γραφές μας διδάσκουν ότι το Ντάρμα είναι η πεμπτουσία της θείας Σοφίας. Το Ντάρμα χαρακτηρίζεται από ιερότητα,  ειρήνη, αλήθεια και καρτερία. Το Ντάρμα είναι γιόγκα, ένωση με τον Θεό, είναι Αλήθεια. Οι ιδιότητές του είναι  δικαιοσύνη, έλεγχος των αισθήσεων, εντιμότητα, αγάπη, αξιοπρέπεια, καλοσύνη, επιτυχία στον διαλογισμό, συμπόνια και μη-βία. Σας οδηγεί στην οικουμενική αγάπη και ενότητα. Είναι η ύψιστη πνευματική άσκηση και η πιο καρποφόρα. Όλη αυτή η αποκάλυψη των αρετών αρχίζει με το Ντάρμα και σταθεροποιείται με την Αλήθεια. Η Αλήθεια είναι αδιαχώριστη από το Ντάρμα. Η Αλήθεια είναι ο νόμος του σύμπαντος που κάνει τον ήλιο και τη σελήνη να περιστρέφονται γύρω από την τροχιά τους. Το Ντάρμα είναι η πνευματική πορεία, η οδός, ο νόμος. Όπου υπάρχει απαρέγκλιτη τήρηση της ηθικής, εκεί μπορείτε να δείτε τον νόμο της Αλήθειας να λειτουργεί. Στην Μπαγκαβάτα επίσης αναφέρεται: «Όπου εφαρμόζεται το Ντάρμα, εκεί είναι και ο Κύριος, και όπου συνυπάρχουν το Ντάρμα και ο Κύριος, εκεί θριαμβεύει η Νίκη.»
Μπάμπα, από το βιβλίο «Θεία Τάξη» (‘Dharma Vahini’), Κεφ. 3.

12 Οκτωβρίου

Ορισμένοι άνθρωποι καταφεύγουν σε πνευματικούς διδασκάλους, τους λεγόμενους ‘γκούρου’, για να λάβουν απ’ αυτούς ένα ‘μάντρα’, μια φράση με μεγάλη μυστικιστική δύναμη, που πρέπει να απαγγέλουν για την πνευματική τους εξύψωση. Άλλοι αναζητούν μάγους-γιατρούς και καλογέρους για να λάβουν απ’ αυτούς ένα ‘γιάντρα’, ένα φυλακτό που θα τους προστατεύει από τις δυνάμεις του κακού. Άλλοι πάλι μαθαίνουν ‘τάντρας’,  ιερές τελετουργίες για την απόκτηση υπεράνθρωπων δυνάμεων. Αλλά όλα αυτά είναι σπατάλη χρόνου και ανώφελες προσπάθειες. Οφείλετε να αποδεχθείτε το σώμα σας σαν τάντρα, την αναπνοή σας σαν μάντρα και την καρδιά σας σαν γιάντρα. Δεν υπάρχει η παραμικρή ανάγκη να τα αναζητάτε όλα αυτά έξω από σας. Όταν όλα τα λόγια που βγαίνουν από το στόμα σας είναι γλυκά, η αναπνοή σας γίνεται ο Ριγκ Βέδα. Όταν επιλεκτικά περιορίζετε αυτά που ακούτε και προτιμάτε ν’ ακούτε μόνο λόγια γεμάτα καλοσύνη και γλυκύτητα, όλα όσα ακούτε γίνονται ο Σάμα Βέδα. Όταν κάνετε μόνο πράξεις γεμάτες καλοσύνη που γλυκαίνουν τον αποδέκτη τους, όλα όσα κάνετε μετατρέπονται σε ‘Γιατζούρ Χόμα’, δηλ. δοξαστική τελετουργία. Τότε στην ουσία θα κάνετε κάθε μέρα τη ‘Βέδα Πουρούσα Γιάγκνα’, δηλαδή την ύψιστη λατρευτική και δοξαστική τελετουργία, Γιάγκνα, που αινεί και δοξάζει τον Ύψιστο Κύριο, που είναι ο Εμπνευστής των Βεδών! 
Μπάμπα, Divine Discourse, 2 Oct 1981.

11 Οκτωβρίου

Το ίδιο πρόσωπο μπορεί να είναι βασιλιάς για τους υπηκόους του, γιος για τους γονείς του, εχθρούς για τους εχθρούς του, σύζυγος για τη γυναίκα του, πατέρας για το γιο του. Παίζει πολλούς ρόλους. Παρόλα αυτά, αν τον ρωτήσετε ποιος είναι, θα κάνει μεγάλο λάθος αν σας αναφέρει κάποιαν από τις σχέσεις αυτές ως το διακριτικό του γνώρισμα, διότι αυτά είναι γνωρίσματα που αφορούν τις φυσικές σχέσεις του ανθρώπου ή τις δραστηριότητές του. Υποδηλώνουν φυσικές συγγένειες ή επαγγελματικές σχέσεις, είναι ονομασίες που συνδέονται με εφήμερες καταστάσεις. Ούτε πάλι μπορεί να σας απαντήσει ότι είναι το κεφάλι, τα πόδια, ή τα χέρια, κ.λπ., διότι αυτά δεν είναι παρά μέλη της σωματικής μορφής του. Είναι πιο πραγματικός από όλα τα μέλη του, πέραν από ονόματα και μορφές που είναι όλα πλάνες που κρύβουν το θεμελιώδες Θείο – είναι γνωστός ως ‘Εγώ’. Στοχαστείτε βαθιά πάνω σ’  αυτήν την οντότητα και ανακαλύψτε ποιος πραγματικά είναι αυτό το  ‘Εγώ’. Εφόσον είναι τόσο δύσκολο να αναλύσετε και να κατανοήσετε τη δική σας οντότητα, πώς μπορείτε να εκφέρετε γνώμη για άλλες οντότητες και να τις κρίνετε με σιγουριά;
Μπάμπα, από το βιβλίο «Θεία Τάξη» (‘Dharma Vahini’), Κεφ. 3.

10 Οκτωβρίου

Ένας σημαντικός στίχος στη Γκίτα (Κεφ.12, στίχος 20) διακηρύσσει: «Αυτοί που σέβονται την οδό του Ντάρμα που οδηγεί στην αθανασία και τη θεία ευδαιμονία, που είναι γεμάτοι ακλόνητη πίστη και Με θεωρούν υπέρτατο στόχο τους, Μου είναι εξαιρετικά αγαπητοί.» Πόσο μεγαλειώδες είναι το μήνυμα που αποκαλύπτεται σ’ αυτή τη στροφή! Εδώ ο Θεός διακηρύσσει σαφώς, ότι όσοι έχουν αυτές τις ιδιότητες, όσοι Τον εμπιστεύονται ως τον μοναδικό τελικό σκοπό, όσοι είναι προσηλωμένοι σ’ Εκείνον ως τη μοναδική επιδίωξή τους, αυτοί είναι οι πιο κοντινοί και πιο αγαπητοί Του. Προσέξτε τη φράση ‘η οδός του Ντάρμα που οδηγεί στην αθανασία και τη θεία ευδαιμονία’ που χρησιμοποιείται εδώ. Να τη στοχάζεστε και να αντλείτε έμπνευση απ’ αυτήν! Διότι, το νέκταρ της χάρης του Θεού το αξίζουν μόνο εκείνοι που τηρούν τις θείες υπαγορεύσεις Του. Πολλοί απλοί άνθρωποι πιστεύουν ότι τρέφουν μέσα τους αφοσίωση στον Θεό δεν λαμβάνουν όμως τον κόπο να αναρωτηθούν αν και ο Θεός τρέφει αγάπη γι’ αυτούς. Οι άνθρωποι που μοχθούν να το ανακαλύψουν σπανίζουν. Αυτό όμως είναι στην ουσία το πραγματικό μέτρο  της πνευματικής προόδου. 
Μπάμπα, από το βιβλίο «Θεία Τάξη» (‘Dharma Vahini’), Κεφ. 3.

9 Οκτωβρίου

Είναι όντως καταπληκτικό: μπορείτε να προσφέρετε ύψιστες ιεροτελεστίες, που εκτελούνται είτε από εσάς τους ίδιους ή μέσω πολυμαθών ατόμων που κατέχουν το τελετουργικό των Βεδών. Ή μπορείτε να επισκέπτεστε για προσκύνημα διάφορους ιερούς τόπους, να επαινείτε την αγιότητα τους και να εμπνέετε και άλλους να πάνε για προσκύνημα εκεί. Κατά τον ίδιο τρόπο, μπορείτε να μάθετε στην εντέλεια τις ιερότερες γραφές, να τις διδάσκετε σε πολλούς συνανθρώπους σας, έτσι ώστε να τις κατέχουν και αυτοί. Ωστόσο, πόσοι από σας έχετε επιτύχει στο να κυριαρχήσετε απόλυτα στο σώμα σας, στις αισθήσεις σας και στον άστατο νου σας και να τα στρέψετε όλα εντός σας για να κερδίσετε την μόνιμη και αμετάβλητη αταραξία και γαλήνη; Αρχίζετε κάποιο εγχείρημα έχοντας υπόψη σας να επιτύχετε έναν σκοπό ή έναν στόχο. Όμως, η προσπάθειά σας αυτή εξιδανικεύεται και μετατρέπεται σε πραγματική προσφορά ιεροτελεστίας μόνο εάν ο σκοπός ή ο στόχος σας μέσω αυτού του εγχειρήματος είναι να δοξολογήσετε και να εξυμνήσετε τον Θεό. Τότε ο Θεός γίνεται η ιεροτελεστία, διότι ο Θεός είναι ο ύψιστος σκοπός της ζωής. Η ανταμοιβή σας είναι η χάρη Του. Η Δημιουργία Του είναι μόνο ένα μέσο ευχαριστίας προς Εκείνον. Αυτός είναι τόσο ο προσφέρων όσο και ο αποδέκτης της προσφοράς. Κάθε πράξη, κατά την οποία το ‘εγώ’ του πράττοντος δεν εκδηλώνεται, μετατρέπεται αυτομάτως σε προσφορά στον Θεό.
Μπάμπα, Ομιλία που δόθηκε στις 2 Οκτωβρίου 1981

8 Οκτωβρίου

Παντού οι άνθρωποι σήμερα υποβιβάζουν το επίπεδό τους από παιδιά της αιωνιότητας σε παιδιά της ματαιότητας! Ενώ κρατούν στη χούφτα τους το νέκταρ, πίνουν το δηλητήριο των αισθησιακών απολαύσεων. Παραμελώντας  τη χαρά που δίνει ο στοχασμός της θεμελιώδους θεϊκής πραγματικότητας του σύμπαντος, παγιδεύονται από τις εξωτερικές πλάνες τούτου του φαινομενικού υλικού κόσμου. Αυτό το αθάνατο και αιώνιο Ντάρμα περιγράφεται στις Ουπανισάδες, και εφόσον η Μπάγκαβαντ Γκίτα είναι ο πυρήνας των Ουπανισάδων, το ίδιο Ντάρμα υπογραμμίζεται με έμφαση και στη Μπάγκαβαντ Γκίτα. Η Γκίτα διδάσκει τον Αρτζούνα ν’ αναπτύξει ορισμένες ιδιότητες που βοηθούν στην εφαρμογή του θεϊκού Ντάρμα (δηλ. την Αρετή και Δικαιοσύνη που πηγάζουν από τον Αληθινό Εαυτό). Αυτές περιγράφονται στους στίχους 13 έως 20 του κεφαλαίου 12. Ο τρόπος ζωής που βασίζεται στο Ντάρμα είναι όπως η ίδια η αναπνοή είναι η οδός προς την αυτοπραγμάτωση. Όσοι την ακολουθούν είναι πολύ αγαπητοί στον Θεό. 
Μπάμπα, από το βιβλίο «Θεία Τάξη» (‘Dharma Vahini’), Κεφ. 3.

7 Οκτωβρίου

Η χαρά είναι το εκ γενετής δικαίωμά σας, η γαλήνη είναι η εσώτατη φύση σας. Ο Θεός είναι το στήριγμά σας στην πορεία της ζωής σας. Μην απορρίπτετε το στήριγμά Του από αδιαφορία, μην παρασύρεστε μακριά από το μονοπάτι της πίστης σ’ Εκείνον, πιστεύοντας ιστορίες πού έχουν εφευρεθεί από κακία και κυκλοφορούν από φθόνο και εμπάθεια. Πάρτε στο στόμα σας το όνομα του Θεού, οποιοδήποτε από τα αμέτρητα ονόματά Του σας ελκύει περισσότερο, και αρχίστε να το επαναλαμβάνετε, φέρνοντας στον νου σας τη μορφή στην οποία ανήκει αυτή είναι η βασιλική οδός για να έχετε αδιατάρακτη χαρά και γαλήνη στη ζωή σας. Αυτή η πνευματική άσκηση θα σας εκπαιδεύσει να αισθάνεστε αδελφοσύνη απέναντι στους συνανθρώπους σας και θα εξουδετερώσει τυχόν εχθρότητά σας γι’ αυτούς. Όταν φυτεύετε σπόρους σ` ένα χωράφι, μερικοί μπορεί να φαγωθούν από τα μυρμήγκια, άλλοι να παρασυρθούν από τη βροχή ή να καταστραφούν από τα ζιζάνια, κάποιοι σπόροι όμως αντιστέκονται σε όλα αυτά και αναπτύσσονται σε δυνατά και ανθεκτικά φυτά. Παρομοίως, πρέπει κι εσείς να κάνετε τα πάντα για να διατηρήσετε το προνόμιο αυτής σας της γέννησης ως άνθρωποι στο υψηλό επίπεδο που του αρμόζει, και να αγωνίζεστε να επιστρέψετε στον Θεό.
Μπάμπα, Ομιλία που δόθηκε στις 23 Νοεμβρίου 1960 

6 Οκτωβρίου

Στις μέρες μας, εγωισμός και απληστία οργιάζουν ακόμα αχαλίνωτα. Ούτε το μίσος έχει μειωθεί, ο δε φθόνος κυριολεκτικά κατατρώει τα σωθικά της κοινωνίας. Από την άλλη πλευρά, δεν υπάρχει έλλειψη πνευματικών βιβλίων που σας διδάσκουν πώς ν’ απαλλαγείτε από τις θλίψεις και τις δυστυχίες της ζωής. Όλα τα ιερά βιβλία, συμπεριλαμβανομένης της Μπάγκαβαντ Γκίτα, της Μπαγκαβάτα και της Ραμάγιενα είναι διαθέσιμα σε όλες τις γλώσσες, σε πολύ χαμηλή τιμή από τα περισσότερα πωλούνται χιλιάδες αντίτυπα κάθε μέρα. Ωστόσο, στη συμπεριφορά των ανθρώπων δεν υπάρχει τίποτε που να δείχνει ότι τα έχουν διαβάσει και αφομοιώσει. Οι συνήθειες, η συμπεριφορά και ο χαρακτήρας των αναγνωστών αυτών των βιβλίων δεν δείχνουν την παραμικρή αλλαγή προς το καλύτερο. Επομένως, ο καθένας σας οφείλει να εξετάσει τον χαρακτήρα και τον νου του και να αξιολογήσει κατά πόσον έχει χρησιμοποιήσει τη διάκρισή του και τις εγκόσμιες γνώσεις του για να ενδυθεί τον προστατευτικό μανδύα της μη-προσκόλλησης, ώστε να μην υποφέρει από την προσκόλληση σε πράγματα εφήμερα που με τον καιρό φθείρονται και χάνονται.
Μπάμπα, από το βιβλίο «Θεία Τάξη» (‘Dharma Vahini’), Κεφ. 2.

5 Οκτωβρίου

Όσο υπάρχει η βασική άγνοια, ο άνθρωπος δεν μπορεί ν’ απαλλαγεί από την ταραχή και την ανησυχία. Η απλή αλλαγή εργασίας που έχει σαν κίνητρο την επιθυμία για περισσότερη άνεση η την ανάγκη ικανοποίησης κάποιων εφήμερων ευχαριστήσεων, δεν θα του χαρίσει μόνιμη ικανοποίηση. Είναι σαν να ελπίζει να βελτιώσει την κινητικότητα σ` ένα σκοτεινό δωμάτιο, απλώς τακτοποιώντας διαφορετικά τα έπιπλα. Αν όμως ανάψει ένα φως, μπορεί ευκολότερα να διασχίσει το δωμάτιο ακόμα και χωρίς να μετακινήσει τα έπιπλα – δεν χρειάζεται διόλου ν’ ασχοληθεί με τα έπιπλα. Κατά παρόμοιο τρόπο, σ’ αυτόν τον σκοτεινιασμένο κόσμο, σας είναι δύσκολο να ζείτε με εντιμότητα, σωστά και ειρηνικά, χωρίς να σκοντάφτετε πάνω στο ένα ή το άλλο εμπόδιο. Πώς λοιπόν θα το επιτύχετε; Ανάψτε το φως της πνευματικής σοφίας! Αφήστε το ν’ αποκαλύψει την πραγματικότητα! Με αυτό θα αντιμετωπίσετε όλες σας τις δυσκολίες. Μπορεί να ισχυρίζεστε ότι ζείτε σύμφωνα με την Αρετή και τη Δικαιοσύνη (Ντάρμα), αλλά έχετε εξετάσει αν οι πράξεις σας γίνονται με πνεύμα αφιέρωσης στον Θεό; Μόνο τότε σφραγίζονται με την αυθεντικότητα του Ντάρμα. 
Μπάμπα, από το βιβλίο «Θεία Τάξη» (‘Dharma Vahini’), Κεφ. 3.

4 Οκτωβρίου

Όταν οι άνθρωποι παραπονιούνται ότι δεν μπορούν να συγκεντρωθούν, εγώ γελάω, διότι ακόμα και ο οδηγός ενός αυτοκινήτου κατέχει απόλυτα την τέχνη της αυτοσυγκέντρωσης. Ο οδηγός ταξί δεν ασχολείται με το τι συζητούν οι επιβάτες του στο πίσω κάθισμα ή με το τι λέει το ραδιόφωνο παρακολουθεί τον δρόμο μπροστά του με απόλυτη προσοχή. Αν επιδιώκετε έναν σκοπό με σοβαρότητα και πίστη, έχετε κερδίσει περισσότερη από τη μισή μάχη. Γι` αυτό, ο Σρι Κρίσνα ρώτησε τον Αρτζούνα:  «Άκουσες αυτά που σου είπα με απόλυτη προσοχή;» Ο Αρτζούνα, μολονότι οι δύο τους βρίσκονταν στη μέση των αντίπαλων στρατευμάτων στο πεδίο της μάχης, τον βεβαίωσε ότι άκουγε τα λόγια του με απόλυτη αυτοσυγκέντρωση. Να ασκείστε στην αυτοσυγκέντρωση θα σας βοηθήσει τα μέγιστα στη ζωή σας. Επίσης, μην κάνετε το λάθος να νομίζετε ότι η τεχνική είναι ο στόχος, χάνοντας έτσι τον δρόμο σας μέσα στον κυκεώνα των γνώσεων που αποτελούν την πολυμάθεια. Η πολυμάθεια και η μάθηση είναι μόνο τα μέσα για να κυριαρχήσετε στον νου σας, για να τον στρέψετε από τη Δημιουργία στον Δημιουργό.
Μπάμπα, Ομιλία που δόθηκε στις  22 Ιανουαρίου 1960.

3 Οκτωβρίου

Γιατί παραπονιέστε ότι δεν μπορείτε να δείτε τη γη, όταν μέχρι σήμερα το βλέμμα σας είναι εστιασμένο στον ουρανό; Στρέψτε το βλέμμα σας στη γη και κοιτάξτε την επιφάνεια του νερού που αντανακλά τον ουρανό τότε θα μπορέσετε να δείτε συγχρόνως και τον ουρανό ψηλά και τη γη κάτω. Κατά τον ίδιο τρόπο, αν θέλετε να προσηλωθείτε στην πραγματική Αρετή και Δικαιοσύνη (Ντάρμα), σε κάθε σας πράξη πρέπει να βλέπετε την αντανάκλαση του μεγαλείου του Άτμα. Τότε αυτή η προσήλωση στον Θεό θα μετατρέψει την προσκόλλησή σας στον υλικό κόσμο σε μιαν αγνή προσφορά. Η προσήλωση στον νόμο του Ντάρμα στην πραγματικότητα είναι η κατανόηση και η εφαρμογή της έμφυτης Θεϊκής Αρχής μέσα σας. Ο στόχος της αγνότητας δεν πρέπει να μεταβάλλεται, ούτε να υποβιβάζεται. Με άλλα λόγια, οι βασικές αρχές πρέπει να παραμένουν αμετακίνητες. Το Ντάρμα δεν εξαρτάται από τα διάφορα ονόματα ή τις μορφές που προκύπτουν από την εφαρμογή του. Αυτά δεν είναι τόσο σημαντικά. Το Ντάρμα εξαρτάται περισσότερο από τα κίνητρα και τα αισθήματα που κατευθύνουν και καθορίζουν κάθε σας πράξη. 
Μπάμπα,  από το βιβλίο «Θεία Τάξη» (‘Dharma Vahini’), Κεφ. 2.

2 Οκτωβρίου

Το να λέτε την αλήθεια είναι η πρώτη και κυριότερη ιδιότητα που χαρακτηρίζει τον άνθρωπο. Στην πραγματικότητα, η αλήθεια πρέπει να είναι ‘κολλημένη’ στη γλώσσα σας. Το να λέτε ψέματα και να μιλάτε ανεύθυνα δεν αρμόζει σ’ ένα ανθρώπινο ον. Αν επιδίδεστε σε μάταιες, άχρηστες και ανεξέλεγκτες κουβέντες, πώς είναι δυνατόν αυτές να αποκαλούνται «αλήθεια»; Γι’ αυτό, πριν πείτε οτιδήποτε, πρέπει να εξετάζετε εάν αποτελεί αλήθεια ή όχι. Επίσης, να λέτε μόνο την αλήθεια που πηγάζει από την καρδιά σας. Ολόκληρο το σύμπαν έχει εκπηγάσει από την Αλήθεια και τα πάντα τελικά συγχωνεύονται με την Αλήθεια. Τα σύννεφα που κινούνται στον ουρανό μερικές φορές κρύβουν τον ήλιο, μόλις όμως φύγουν, ο υπέρλαμπρος ήλιος είναι πάλι  πλήρως ορατός. Παρομοίως, μόνο όταν φύγουν από την καρδιά σας τα σκοτεινά σύννεφα συγκεχυμένων σκέψεων και αποφάσεων, εκδηλώνεται η Αλήθεια. Οι πέντε ανθρώπινες αξίες Αλήθεια, Ενάρετη Συμπεριφορά, Ειρήνη, Αγάπη και Μη-βία  δεν είναι ανεξάρτητες η μία από την άλλη – είναι στενά συνδεδεμένες μεταξύ τους. Αυτές οι αξίες σαν ιδιότητες χαρακτήρα είναι το δώρο του Θεού στην ανθρωπότητα. Όλοι οι άνθρωποι οφείλουν να εκδηλώνουν αυτές τις πέντε ανθρώπινες αξίες εφαρμόζοντάς τις.
Μπάμπα, Ομιλία που δόθηκε στις 29 Σεπτεμβρίου 2006

1 Οκτωβρίου

 Όταν τα κύματα του εγωιστικού φόβου ή της απληστίας σπρώχνουν τον άνθρωπο είτε στο ν’ απομονωθεί στο σπίτι του, είτε ν’ αναζητήσει τη μοναξιά στο δάσος ή σε κάποιο άλλο καταφύγιο, μ’ αυτόν τον τρόπο είναι αδύνατο γι’ αυτόν να ξεφύγει από τη δυστυχία. Αντιθέτως, στην καθημερινή ζωή όταν οι πράξεις του κατευθύνονται από τη θεμελιώδη αρχή της πραγματικότητας του Θείου Εαυτού του, του Άτμα, κάθε μία απ’ αυτές σφραγίζεται με τη σφραγίδα του Ντάρμα (της Αρετής και Δικαιοσύνης). Όταν όμως οι πράξεις κατευθύνονται από το βόλεμα και το προσωπικό συμφέρον του ανθρώπου, τότε το Ντάρμα γίνεται ψευτο-Ντάρμα. Διότι, ακόμη και το συναίσθημα ότι ‘αυτός είναι φίλος μου’ ή ‘αυτός είναι εχθρός μου’, είναι λανθασμένο. Αυτή η πλάνη πρέπει να εγκαταλειφθεί. Ο Θεός, που είναι η ενσάρκωση της Αγάπης, είναι ο μόνος σταθερός φίλος, συγγενής, σύντροφος, οδηγός και προστάτης. Να το ξέρετε αυτό και να ζείτε με αυτή τη γνώση. Αυτό είναι το αληθινό Ντάρμα, το χτισμένο επάνω στο θεμέλιο της σωστής κατανόησης, αυτή είναι αληθινή ζωή, η χτισμένη πάνω στο ακλόνητο θεμέλιο του Ντάρμα. 
Μπάμπα, από το βιβλίο «Θεία Τάξη» (‘Dharma Vahini’), Κεφ. 2.