Σεπτέμβριος 2024
30 Σεπτεμβρίου
Προσπαθήστε πάντα να βάζετε τον εαυτό σας στη θέση του άλλου και να κρίνετε τις ενέργειές σας κάτω από αυτό το πρίσμα. Τότε δεν θα κάνετε λάθος. Να είστε αγνοί στα λόγια και στις πράξεις και να κρατάτε μακριά τις αρνητικές σκέψεις. Είμαι μέσα στον καθένα σας και έτσι αντιλαμβάνομαι τον παραμικρό κυματισμό της σκέψης σας. Όταν τα ρούχα λερωθούν, πρέπει να τα δώσετε για πλύσιμο. Όταν ο νους σας γίνει ακάθαρτος, πρέπει να ξαναγεννηθείτε για τη διαδικασία του καθαρισμού. Εκείνος που αναλαμβάνει να πλύνει τα ρούχα τα χτυπά στη σκληρή πέτρα και τα σιδερώνει με το καυτό σίδερο για να ισιώσει τις πτυχές. Έτσι, επίσης, θα πρέπει να περάσετε μέσα από μια σειρά ταλαιπωρίες ώστε να γίνετε ικανοί να πλησιάσετε τον Θεό.
Δείτε Με ως τον κάτοικο σε όλους. Δώστε τους όλη τη βοήθεια που μπορείτε, όλες τις υπηρεσίες που χρειάζονται. Μην αρνείστε τη γλυκιά κουβέντα, το χέρι βοηθείας, το καθησυχαστικό χαμόγελο, τη συντροφιά που ανακουφίζει και την παρηγορητική συζήτηση.
- Μπάμπα, από ομιλία που δόθηκε στις 11 Οκτωβρίου 1969
29 Σεπτεμβρίου
Υπάρχουν τέσσερις στόχοι στη ζωή: dharma (δίκαιος τρόπος ζωής), artha (υλική ευημερία), kama (ικανοποίηση επιθυμιών) και moksha (απελευθέρωση). Αυτοί οι τέσσερις στόχοι μπορούν να ομαδοποιηθούν σε ζεύγη. Ενώ η υλική ευημερία και η ικανοποίηση των επιθυμιών ευδοκιμούν στη σύγχρονη εποχή, ο δίκαιος τρόπος ζωής και η επιδίωξη για την απελευθέρωση έχουν σχεδόν εξαφανιστεί. Ο σύγχρονος άνθρωπος ποθεί τον πλούτο και τις αισθησιακές απολαύσεις και παραμελεί τη δικαιοσύνη και τη λύτρωση. Δεδομένου ότι η δικαιοσύνη και η απελευθέρωση είναι σαν τα πόδια και το κεφάλι ενός σώματος, ο άνθρωπος σήμερα φαίνεται να υπάρχει χωρίς αυτά τα δύο βασικά όργανα.
Αυτές οι τέσσερις αξίες της ζωής θα πρέπει να ομαδοποιηθούν ως δικαιοσύνη-υλική ευημερία και εκπλήρωση επιθυμιών-απελευθέρωση. Με άλλα λόγια, ο πλούτος πρέπει να αποκτάται για χάρη της δίκαιης ζωής και ο άνθρωπος πρέπει να επιδιώκει μόνο την απελευθέρωση. Μόνο ένας τέτοιος συνετός συνδυασμός αυτών των τεσσάρων στόχων θα επιτρέψει στον άνθρωπο να φθάσει στην ολοκλήρωση της ζωής.
- Μπάμπα, από τα Summer Showers του 1979, ch. 27.
28 Σεπτεμβρίου
Οι άνθρωποι ρωτούν: «Πού είναι ο Θεός;» Την απάντηση δίνει η Φύση. Ποιος είναι αυτός που δημιούργησε τα πέντε στοιχεία, τις πέντε ζωτικές πνοές, τα πέντε περιβλήματα, τα πέντε εξωτερικά και τα πέντε εσωτερικά όργανα αίσθησης, που όλα εκτελούν ασταμάτητα τις λειτουργίες τους σύμφωνα με τους καθορισμένους ρόλους τους; Οι εποχές, με την κανονικότατα της εναλλαγής τους, δίνουν ένα καλό μάθημα στον άνθρωπο. Επομένως η Φύση είναι η αδιάσειστη απόδειξη της ύπαρξης του Θεού. Η φύση δεν έχει καμία υποχρέωση σε κανέναν άνθρωπο, δεν παίρνει εντολές από κανέναν και λειτουργεί σύμφωνα με το θέλημα του Θεού. Τα τεχνητά όργανα που παράγονται από τον άνθρωπο λειτουργούν για λίγο και μετά αχρηστεύονται. Οι επιστήμονες σήμερα έχουν εκτοξεύσει πολλούς δορυφόρους στο διάστημα, που αργά ή γρήγορα παύουν να λειτουργούν και χάνονται. Κανείς δεν ξέρει πώς, πότε και υπό ποιες συνθήκες δημιουργήθηκαν οι πλανήτες στη Φύση, αλλά περιπλανώνται στο διάστημα ασταμάτητα και ακατάπαυστα για δισεκατομμύρια χρόνια. Αυτοί οι πλανήτες έχουν δημιουργηθεί στα πλαίσια του σχεδίου για την ευημερία της ανθρωπότητας και όχι με καταστροφικούς σκοπούς. Ο Θεός είναι ο ημιουργός του κόσμου για το καλό του ανθρώπου.
- Μπάμπα, από ομιλία που δόθηκε στις 3 Σεπτεμβρίου 1988
27 Σεπτεμβρίου
Ο άνθρωπος διακρίνεται από τα άλλα ζώα και πλάσματα εξαιτίας της ικανότητάς του να κρίνει τι είναι μόνιμο και τι είναι παροδικό και λόγω της δυνατότητάς του να αναγνωρίζει το παρελθόν, το παρόν και το μέλλον. Μόνο ο άνθρωπος έχει την ικανότητα να κατανοήσει αυτή την τριπλή φύση του χρόνου. Ο άνθρωπος μπορεί να συλλογίζεται το παρελθόν και να κάνει εικασίες για το μέλλον. Μπορεί να βιώσει το παρόν. Ωστόσο, δεν πρέπει να στενοχωριέται για το παρελθόν. Το παρόν είναι προϊόν του παρελθόντος. Αυτό που έχει συμβεί δεν μπορεί να ανακληθεί. Είναι μάταιο να ανησυχείτε για το μέλλον, γιατί αυτό είναι αβέβαιο. Να ασχολείστε μόνο με το παρόν.
Ως «παρόν» μπορεί να θεωρείτε μόνο την τρέχουσα στιγμή. Αλλά αυτό δεν είναι το παρόν όπως το βλέπει ο Θεός. Για τον Θεό, το «παρόν» είναι αυτό που είναι «πανταχού παρόν». Αυτό σημαίνει ότι τόσο το παρελθόν όσο και το μέλλον είναι παρόν σε αυτό που υπάρχει τώρα, διότι αυτό είναι το αποτέλεσμα του παρελθόντος και ο σπόρος του μέλλοντος. Επειδή ο άνθρωπος δεν έχει σταθερή πίστη στην πανταχού παρουσία του Θεού, ανησυχεί για το παρελθόν, το παρόν και το μέλλον. Για τον Θεό, αυτές οι τρεις κατηγορίες του χρόνου δεν υπάρχουν.
- Μπάμπα, από ομιλία που δόθηκε στις 3 Σεπτεμβρίου 1988
26 Σεπτεμβρίου
Όπως το νήμα για τη γιρλάντα, ο Θεός είναι το νήμα που διαπερνά και συγκρατεί τη γιρλάντα των ψυχών. Όπως τα θεμέλια για τα κτίρια, ο Θεός είναι το θεμέλιο για το οικοδόμημα της δημιουργίας. Σημειώστε αυτό. Το νήμα και το θεμέλιο δεν φαίνονται. Μόνο τα λουλούδια και το κτίριο είναι εμφανή. Αυτό δεν σημαίνει ότι το νήμα και το θεμέλιο είναι ανύπαρκτα! Μάλιστα στηρίζουν τα λουλούδια και το κτίριο. Επομένως, μπορείτε να μάθετε για την ύπαρξή τους και την αξία τους με λίγη προσπάθεια ή συλλογισμό. Αν δεν κάνετε αυτό τον κόπο, θα διαφεύγουν της προσοχής σας! Σκεφτείτε, εξετάστε και θα ανακαλύψετε ότι είναι το νήμα που κρατά τα λουλούδια ενωμένα και ότι υπάρχουν θεμέλια κρυμμένα στη γη! Μην παρασύρεστε από το περιεχόμενο για να αρνηθείτε τον κάτοχο, το δοχείο, τη βάση, το στήριγμα. Αν το αρνηθείτε, χάνετε την αλήθεια και κρατάτε μια αυταπάτη. Λογική και διάκριση. Κατόπιν, πιστέψτε και βιώστε! Για το ορατό, υπάρχει μια αόρατη βάση. Για να αντιληφθείτε το αόρατο, το καλύτερο μέσον είναι η έρευνα και η καλύτερη απόδειξη είναι η εμπειρία.
Μπάμπα, από το βιβλίο «Το Θεϊκό Τραγούδι - Gita Vahini», κεφ 12
25 Σεπτεμβρίου
Από μια πέτρα μέχρι ένα διαμάντι, από ένα μυρμήγκι ως έναν ελέφαντα, από έναν συνηθισμένο άνθρωπο ως έναν σοφό, τα πάντα και κάθε ύπαρξη στην Ινδία θεωρούνταν ως εκδήλωση του Θεού. Κάθε αντικείμενο εθεωρείτο άξιο λατρείας. Γι’ αυτό θεωρούσαν ιερό ένα πέτρινο είδωλο και το προσκυνούσαν. Η Ινδία είναι η γη στην οποία το τρυφερό φυτό τούλασι και το γιγάντιο δέντρο μπάνυαν λατρεύονταν με την ίδια αφοσίωση. Οι αγελάδες, τα άλογα, οι ελέφαντες και άλλα ζώα αντιμετωπίζονταν ως ιερά πλάσματα άξια λατρείας. Ακόμη και τα μυρμήγκια θεωρούνταν άξια φροντίδας και προστασίας και καθημερινά τους προσέφεραν ρυζάλευρο ή ζάχαρη. Κοράκια και αετοί, σκύλοι και πίθηκοι κρίθηκαν άξιοι λατρείας. Μη συνειδητοποιώντας τη βαθύτερη αλήθεια που κρύβεται πίσω από αυτή τη στάση απέναντι στα διάφορα πλάσματα της δημιουργίας, οι αδαείς επιλέγουν να θεωρήσουν αυτή τη λατρεία ως μια ανόητη δεισιδαιμονία. Αυτό είναι εντελώς λάθος. Οι Ινδοί θεώρησαν ότι η έκφραση της Θεϊκής αγάπης δεν πρέπει να περιορίζεται στα ανθρώπινα όντα αλλά να επεκτείνεται σε όλα τα πλάσματα. Αυτό είναι το μεγάλο ιδεώδες που η Ινδία έχει προσφέρει στον κόσμο.
- Μπάμπα, από ομιλία που δόθηκε στις 3 Σεπτεμβρίου 1988
24 Σεπτεμβρίου
Περπατάμε στο βαθύ σούρουπο το βράδυ όταν τα πράγματα φαίνονται μεν, αλλά αμυδρά. Ένα σκοινί βρίσκεται τυχαία στο μονοπάτι. Ο καθένας που το βλέπει έχει τη δική του ιδέα για το τι είναι, αν και στην πραγματικότητα είναι απλώς ένα σχοινί! Κάποιος νομίζει ότι είναι γιρλάντα. Άλλος το θεωρεί σημάδι που έχει αφήσει το νερό που τρέχει και το πατάει. Ένα τρίτο άτομο φαντάζεται ότι είναι κλαδί ενός δέντρου που έσπασε και έπεσε κάτω. Κάποιοι άλλοι φοβούνται μήπως είναι φίδι, σωστά;
Κατά τον ίδιο τρόπο, το ένα, υπέρτατο Θείο (Brahman), χωρίς καμία αλλαγή ή μεταμόρφωση να Το επηρεάζει, παραμένοντας συνεχώς το Ίδιο και το Αυτό, εκδηλώνεται ως ο κόσμος των πολλών ονομάτων και μορφών. Αιτία όλων αυτών είναι το σούρουπο της άγνοιας (Maya). Το σχοινί μπορεί να φαίνεται ως τόσα πολλά πράγματα και να προκαλεί διάφορα συναισθήματα και αντιδράσεις στους ανθρώπους· είναι η βάση της ποικιλομορφίας. Αλλά ποτέ δεν αλλάζει σε πολλά· είναι πάντα ένα! Το σχοινί είναι πάντα σχοινί! Δεν γίνεται γιρλάντα, ρυάκι, κλαδί ή φίδι. Το Θείο μπορεί να παρερμηνεύεται με ποικίλους τρόπους, αλλά είναι πάντα μόνο το Θείο.
Μπάμπα, από το βιβλίο «Το Θεϊκό Τραγούδι - Gita Vahini», κεφ 12
23 Σεπτεμβρίου
Ο άνθρωπος γεννιέται σε αυτόν τον κόσμο αλλά δεν συνειδητοποιεί τον σκοπό της γέννησής του. Ξεχνώντας αυτόν τον σκοπό, θεωρεί τον εαυτό του ως κύριο της Φύσης και με την παράλογη έπαρσή του ξεχνά τη δική του θεϊκότητα. Δεν είναι σε θέση να αναγνωρίσει ότι η Φύση είναι αυτή που παρέχει ή αφαιρεί, που ευλογεί ή τιμωρεί, ότι η επιρροή της Φύσης είναι εκτεταμένη. Η φύση κυριαρχεί σε κάθε πτυχή της ζωής. Στη βαθιά εμπλοκή του με τις εγκόσμιες ανησυχίες, ο άνθρωπος τείνει να ξεχνά τη θεϊκότητά του και όσα οφείλει στη Φύση. Όλα τα πράγματα στη δημιουργία είναι ισάξια στα μάτια του Θεού. Ο Θεός ενυπάρχει σε όλα αυτά. Ως εκ τούτου, ο Θεός και η Φύση δεν πρέπει να θεωρούνται ως διακριτές οντότητες. Είναι άρρηκτα αλληλένδετες όπως το αντικείμενο και η εικόνα του. Ο άνθρωπος, όμως, κοιτάζοντας τη Φύση εξωτερικά, τη θεωρεί καθαρά υλική και έχει την πεποίθηση ότι προορίζεται να του παρέχει τις ανέσεις που αναζητά. Η φύση είναι ο καλύτερος δάσκαλος για τον άνθρωπο. Κάθε αντικείμενο, κάθε πλάσμα, προσφέρει την κάθε στιγμή μαθήματα ποικίλου είδους στον άνθρωπο. Αυτή η αλήθεια αναγνωρίστηκε από τους Ινδούς από τα παλαιά χρόνια. Αυτό είναι το πρωταρχικό χαρακτηριστικό του ιερού πολιτισμού της Ινδίας.
Μπάμπα, από ομιλία που δόθηκε στις 3 Σεπτεμβρίου 1988
22 Σεπτεμβρίου
Όπου κι αν βρίσκεστε, προσφέρετε υπηρεσία με όλη σας την καρδιά. Σκεφτείτε ότι παρέχοντας υπηρεσία, υπηρετείτε τον εαυτό σας και όχι τους άλλους. Αυτό θα σας κάνει να νιώσετε ικανοποίηση για τον εαυτό σας. Πρέπει να εξετάσετε το εάν κάνοντας υπηρεσία, αντλείτε ικανοποίηση ή προσπαθείτε να επιδειχθείτε. Εάν υπάρχει τάση προς επίδειξη στην υπηρεσία, δεν θα μπορέσετε να αντλήσετε αληθινή χαρά από αυτή. Ο εγωισμός δεν θα εξαλειφθεί. Και χωρίς την εξάλειψη του εγωισμού, δεν μπορείτε να βιώσετε πνευματική ευδαιμονία.
Ενσαρκώσεις του Θεϊκού Εαυτού! Η παγκόσμια κατάσταση σήμερα προκαλεί τρόμο. Όπου κι αν στραφείτε, βρίσκεστε αντιμέτωποι με τον φόβο. Είτε παραμένετε στο σπίτι είτε βγαίνετε έξω, είτε ταξιδεύετε με τρένο είτε περπατάτε στο δρόμο, ο φόβος σας στοιχειώνει. Ο κόσμος περιβάλλεται από φόβο. Για να διώξετε αυτόν τον φόβο, πρέπει να αναπτύξετε σταθερή πίστη στον Θεό ως το μοναδικό καταφύγιο. Διώξτε κάθε φόβο, συνεχίστε τη δουλειά σας με θάρρος και αποφασιστικότητα και χωρίς καμία ανησυχία, βυθιστείτε στις δραστηριότητες προσφοράς υπηρεσίας!
- Μπάμπα, από ομιλία που δόθηκε στις 19 Νοεμβρίου 1990
21 Σεπτεμβρίου
Το ανθρώπινο σώμα αποτελείται από κάρμα (δράση). Κατά συνέπεια, οι γραφές περιγράφουν τον άνθρωπο ως κάρματζα, αυτόν που γεννιέται ως αποτέλεσμα δράσης. Όλες οι ενέργειες που εκτελούνται από τον άνθρωπο με τα μέλη και τα όργανά του καθίστανται δυνατές από τον Θεό. Γι’ αυτό ο άνθρωπος πρέπει να θεωρεί όλες τις πράξεις ως ιερές. Αλλά ό,τι κάνει ο άνθρωπος υποκινείται από το εγώ, το προσωπικό συμφέρον και την επιθυμία για τους καρπούς των πράξεών του. Για να γευθεί τους καρπούς των πράξεων που γίνονται με την προσδοκία της ανταμοιβής, ο άνθρωπος ξαναγεννιέται!
Η Γκίτα λέει: «Το κάρμα αποτελεί τα δεσμά που κρατούν τους ανθρώπους δέσμιους σ’ αυτόν τον κόσμο». Ο άνθρωπος δεσμεύεται από το κάρμα. Όταν οι πράξεις γίνονται ως προσφορές στον Θεό, εξαγιάζονται. Όλες οι ενέργειες που είναι φυσικές για τον άνθρωπο θα πρέπει να μετατραπούν από τον πνευματικό αναζητητή σε Κάρμα Γιόγκα. Η διάκριση μεταξύ κάρμα και κάρμα γιόγκα πρέπει να γίνει ξεκάθαρα κατανοητή. Οι πράξεις που γίνονται εγωιστικά και με επιθυμία για ανταμοιβή είναι κάρμα που δεσμεύει. Οι πράξεις που γίνονται ανιδιοτελώς, χωρίς εγωισμό και καμία προσδοκία ανταμοιβής, γίνονται Κάρμα Γιόγκα.
- Μπάμπα, από ομιλία που δόθηκε στις 19 Νοεμβρίου 1990
20 Σεπτεμβρίου
Πολλοί μελετητές ισχυρίζονται ότι είναι εκφραστές των Βεδών και των Σάστρας, όμως σημασία δεν έχει αυτό που διδάσκουν, αλλά το πώς ζουν. Πολλοί ψάλλουν τη δόξα του Κυρίου, αλλά λίγοι ζουν στη συνεχή παρουσία Του και στη συνεχή επίγνωση αυτής της Δόξας που γεμίζει το Σύμπαν. Τραγουδούν για τον Κρίσνα του Udupi (ιερό μέρος στη Νότια Ινδία όπου και ο ομώνυμος ναός του Κρίσνα), αλλά δεν κάνουν τις καρδιές τους ιερές, ώστε να έρθει ο Κρίσνα και να εγκατασταθεί εκεί.
Σας ζητώ να προσηλώσετε τον νου σας σε οποιοδήποτε όνομα του Θεού που φέρνει στη συνείδησή σας τη δόξα και τη χάρη Του. Επίσης, να εκπαιδεύστε τα χέρια σας να κάνουν πράξεις που υπηρετούν τον Θεό που λάμπει σε κάθε ύπαρξη. Όλοι οι άνθρωποι είναι Εκείνος. Ξυρίζει σαν κουρέας, φτιάχνει δοχεία σαν αγγειοπλάστης, πλένει και σιδερώνει ρούχα σαν πλύστης. Προτρέπει, εμπνέει, επινοεί, εκπληρώνει.
Παίρνετε ένα φύλλο χαρτιού στο οποίο η μορφή Μου είναι τυπωμένη ως ο Εαυτός μου. Το λατρεύετε, πέφτετε στο έδαφος μπροστά Του με ευλάβεια. Γιατί δεν μπορείτε λοιπόν να σεβαστείτε όλους τους ανθρώπους, πιστεύοντας ότι είμαι σε καθέναν από αυτούς, σε μια ακόμη πιο ευδιάκριτη μορφή;
- Μπάμπα, από ομιλία που δόθηκε στις 26 Απριλίου 1965
19 Σεπτεμβρίου
Πρέπει να μάθετε κολύμπι για να σωθείτε από ένα φουσκωμένο ποτάμι. Η Γκίτα ή η διδασκαλία του Κυρίου σας οδηγεί να μάθετε να ξεφεύγετε από τη δίνη του χειμάρρου της γέννησης και του θανάτου. Ο Γκουρού σας επισημαίνει τον στόχο. Αποκαλύπτει την πραγματικότητα του Εαυτού. Ένας άνθρωπος που παλεύει μέσα σε έναν βάλτο δεν μπορεί να σωθεί από άλλον που είναι επίσης παγιδευμένος στη λάσπη του. Μόνο κάποιος που στέκεται σε σταθερό έδαφος μπορεί να τον τραβήξει έξω. Έτσι, ο Γκουρού πρέπει να έχει μια ασφαλή βάση, πάνω και πέρα από τη λάσπη της εγκόσμιας ύπαρξης (σαμσάρα). Οι σοφοί πάλεψαν με τον εαυτό τους και ανυψώθηκαν σε πιο αγνές περιοχές σκέψης, για να ανακαλύψουν τη δική τους αλήθεια. Ένιωσαν τη συγκίνηση αυτής της ανακάλυψης και τραγούδησαν την ελευθερία που απέκτησαν. Αυτά τα τραγούδια χρησιμεύουν ως ορόσημα και όλοι όσοι αντλούν οφέλη από αυτά πρέπει να αναγνωρίσουν το χρέος. Πώς να ξεπληρώσετε το χρέος που οφείλετε στους σοφούς; Με μελέτη, με σκέψη για όσα εξύμνησαν με στόχο την απελευθέρωσή τους, ασκώντας την πνευματική άσκηση που υιοθέτησαν και αποδεικνύοντας ότι έχουν δίκιο μέσα από τη δική σας εμπειρία!
- Μπάμπα, από ομιλία που δόθηκε στις 26 Απριλίου 1965
18 Σεπτεμβρίου
Ο Σωκράτης συγκέντρωνε νέους γύρω του και τους εξηγούσε πώς να διερευνήσουν τι είναι παροδικό και τι είναι μόνιμο. Τους δίδασκε ότι μόνο όσοι διαθέτουν αφοσίωση και αφιέρωση δικαιούνται να ασκούν εξουσία. Ένας ηγέτης πρέπει να εμμένει στην αλήθεια και να δείχνει την ευγνωμοσύνη του στον Θεό. Φουσκωμένος από εγωισμό, δεν πρέπει να ξεχνά τον Παντοδύναμο. Όσοι δεν αρέσκονταν στις διδασκαλίες του Σωκράτη άσκησαν κατηγορίες εναντίον του. Όταν καταδικάστηκε σε θάνατο, επέλεξε να πεθάνει πίνοντας το ποτήρι με το κώνειο από τα χέρια των μαθητών του. Πριν από το θάνατό του, είπε στους μαθητές του ότι κανένας δεν πρέπει να πεθάνει αφήνοντας ένα απλήρωτο χρέος. Είπε σε έναν μαθητή ότι χρωστούσε ένα πετεινό σε έναν φίλο και του ζήτησε να εκπληρώσει αυτή την υποχρέωση. Ο προφήτης Μωάμεθ είπε στους μαθητές του πριν πεθάνει ότι τα χρήματα που χρωστούσε σε έναν καμηλιέρη έπρεπε να επιστραφούν πριν έρθει το τέλος του. Η εξόφληση των χρεών θεωρείται ευσεβής υποχρέωση. Ο Χαριστσάντρα θυσίασε τα πάντα για να τιμήσει τον λόγο του. Όλες οι θρησκείες έχουν τονίσει το μεγαλείο της αλήθειας, της θυσίας και της ενότητας.
- Μπάμπα, από ομιλία που δόθηκε στις 25 Δεκεμβρίου 1990
17 Σεπτεμβρίου
Μόνο το φως έχει τη δύναμη να διαλύει το σκοτάδι. Το φως έχει και μια άλλη δύναμη. Το φως (ή η φλόγα) κινείται πάντα προς τα πάνω. Ακόμα κι αν κρατήσετε μια φλόγα σε ένα λάκκο, το φως θα εξαπλωθεί μόνο προς τα πάνω. Τα δύο σημαντικά χαρακτηριστικά του φωτός είναι να διαλύει το σκοτάδι και να ανεβαίνει προς τα πάνω. Ωστόσο, εάν το φως πρέπει να λάμπει αδιαλείπτως, ως Akhanda Jyoti, χρειάζεται μια σωστή βάση. Πρώτον, χρειάζεται ένα δοχείο. Πρέπει να υπάρχει ένα φυτίλι για να ανάψει η φλόγα και πρέπει να υπάρχει λάδι στο δοχείο. Αυτά τα τρία δεν αρκούν για να ανάψει το φως. Χρειάζεται ένα σπίρτο για να ανάψει το φιτίλι. Μπορείτε ν’ ανάψετε τη φλόγα μόνο με ένα δοχείο, ένα φυτίλι και λάδι; Μπορείτε να φτιάξετε κοσμήματα αν έχετε μόνο χρυσό και πολύτιμους λίθους; Μπορείτε να έχετε μια γιρλάντα μόνο με βελόνα, κλωστή και λουλούδια; Χρειάζεστε κάποιον να φτιάξει τη γιρλάντα από αυτά. Χρειάζεστε έναν χρυσοχόο για να φτιάξετε κοσμήματα από χρυσό και πολύτιμους λίθους. Ομοίως, χρειάζεται κάποιος να ανάψει τη λάμπα, ακόμα κι όταν έχετε τα τέσσερα υλικά. Αυτός ο κάποιος είναι ο Θεός.
- Μπάμπα, από ομιλία που δόθηκε στις 20 Οκτωβρίου 1990
16 Σεπτεμβρίου
Η καλλιέργεια καλών ιδιοτήτων συνεπάγεται την απαλλαγή από όλες τις αρνητικές ιδιότητες. Μεταξύ των τελευταίων, δύο είναι ιδιαίτερα ανεπιθύμητες: η ζήλια και το μίσος. Αυτές οι δύο κακές ιδιότητες είναι σαν δύο συνωμότες, η μια βοηθά και υποκινεί την άλλη σε κάθε δράση. Η ζήλια είναι σαν το παράσιτο που προσβάλλει τη ρίζα ενός δέντρου. Το μίσος μοιάζει με το έντομο που προσβάλλει τα κλαδιά, τα φύλλα και τα λουλούδια. Όταν συνδυάζονται και τα δύο, το δέντρο, που μπορεί να φαίνεται όμορφο και ανθισμένο, καταστρέφεται ολοσχερώς.
Ομοίως, η ζήλια επιτίθεται σε ένα άτομο εσωτερικά και δεν είναι ορατή. Το μίσος εκτίθεται σε ορατές μορφές. Δεν υπάρχει σχεδόν κανένας που να είναι απαλλαγμένος από τη μέγγενη της ζήλιας. Η ζήλια μπορεί να προκύψει ακόμη και για πολύ ασήμαντα θέματα και απ’ αυτήν αναδύεται το μίσος. Για να απαλλαγείτε από το μίσος πρέπει να λειτουργείτε πάντα με αγάπη. Όπου υπάρχει αγάπη, δεν θα υπάρχει χώρος για ζήλια και μίσος, και όπου δεν υπάρχει ζήλια και μίσος, υπάρχει αληθινή χαρά.
- Μπάμπα, από ομιλία που δόθηκε στις 6 Σεπτεμβρίου 1984
15 Σεπτεμβρίου
Ο Μπάλι είχε αντιληφθεί τη δόξα και το μεγαλείο του Θεού. Είπε στον Γκουρού του: "Το Χέρι που δίνει ευλογίες σε αμέτρητους πιστούς, αυτό το χέρι απλώνεται για να λάβει αυτό που προσφέρω ως απάντηση στην επιθυμία του Θεού. Αυτό το Χέρι κρατάει όλους τους κόσμους. Και τι θέλει να λάβει ο Θεός από εμένα; Ζητάει μόνο αυτό που μου έδωσε! Ήρθε σε μένα με αυτή τη Μορφή για να ζητήσει όλα όσα έχω, γιατί όλα όσα έχω είναι αυτά που μου έχει δώσει". Ο Μπάλι είχε τη πεποίθηση ότι ο Θεός δίνει και ο Θεός παίρνει, ότι δεν είναι παρά ένα όργανο και ότι το πεπρωμένο του είναι να συγχωνευθεί μ` Εκείνον. Έτσι, αυτήν την ημέρα της γιορτής, όταν γιορτάζουμε την αφιέρωσή του και την απάρνησή του, πρέπει να ενισχύσετε την πίστη σας στο ότι το θέλημα του Θεού πρέπει να επικρατήσει και να υπερισχύει κάθε ανθρώπινης προσπάθειας. Και, πρέπει να συνειδητοποιήσετε ότι η θυσία είναι η υψηλότερη πνευματική άσκηση. Γίνετε σαν τον Πραχλάντα και τον Μπάλι. Μην γίνεστε Χιρανιακασίπου, γιατί αυτός είναι τυφλωμένος από εγωισμό. Προσευχηθείτε στον Θεό. Ας είναι η προσευχή η αναπνοή σας. Μην βρίσκεστε σε διαμάχη με τον Θεό και έτσι επισύρετε επάνω σας την κατάρα. Δεχθείτε αυτό ως μήνυμα την Ημέρα αυτή του Όναμ.
Μπάμπα, από ομιλία που δόθηκε την 1η Σεπτεμβρίου 1982
14 Σεπτεμβρίου
Ασκηθείτε στην πνευματική πρακτική της επανάληψης του θεϊκού Ονόματος και του διαλογισμού όπως ορίζουν οι κανόνες. Μάθετε τα πάντα από τους σοφούς και τους άλλους που έχουν την εμπειρία. Κάνετε τελετουργικές λατρείες με λουλούδια, επανάληψη του Ονόματος με κομποσκοίνια κ.λπ., μέχρι να είστε έτοιμοι να αναλάβετε υψηλότερες προσπάθειες. Πρέπει να προσφέρετε στον Θεό, όχι λουλούδια από φυτά. Αυτό θα ανταμείψει το φυτό, όχι εσάς! Ο Θεός θέλει να Του προσφέρετε τον λωτό που ανθίζει στη λίμνη της καρδιάς σας.
- Μπάμπα, από ομιλία που δόθηκε στις 16 Απριλίου 1964
13 Σεπτεμβρίου
Όταν ο μαγνήτης δεν έλκει τη βελόνα, το σφάλμα βρίσκεται στη βρωμιά που καλύπτει τη βελόνα. Όταν ο Θεός δεν πλησιάζει τον πιστό, το σφάλμα βρίσκεται στην καρδιά του πιστού. Δεν είναι αρκετά αγνή. Εξαγνίστε την καρδιά σας με το να είστε καλοί και ευγενικοί με όλους. Μην προσπαθείτε να βρείτε λάθη στους άλλους. Κοιτάζετε τους πάντες με αγάπη, σεβασμό και πίστη στην ειλικρίνειά τους.
- Μπάμπα, από ομιλία που δόθηκε στις 14 Οκτωβρίου 1964
12 Σεπτεμβρίου
Μπορεί να ανησυχείτε επειδή Μου έχετε υποσχεθεί κάτι και αργότερα, μπήκατε στον πειρασμό να αθετήσετε τον λόγο σας. Τώρα, αφήστε τους δισταγμούς σας. Όταν υπόσχεστε ότι δεν θα καπνίσετε ή δεν θα παρακολουθήσετε ταινίες, η υπόσχεση πρέπει να είναι σαφής, σταθερή και πλήρης. Δεν κερδίζω με την υπόσχεσή σας ούτε χάνω, όταν την αθετείτε. Εσείς κερδίζετε αυτοπεποίθηση, αποκτάτε δύναμη, αποκτάτε ηθικό έρεισμα, κερδίζετε Ευδαιμονία. Ναι! Η Ευδαιμονία σας είναι η τροφή μου. Κερδίζω κι εγώ λοιπόν!
Τα χιόνια στις βουνοκορφές λιώνουν κατά τη διάρκεια της ημέρας ως αποτέλεσμα της ενέργειας του Ήλιου. Σκληραίνουν κατά τη διάρκεια της νύχτας, αφού ο Ήλιος απουσιάζει. Έτσι επίσης, η σκληρή καρδιά σας Με κάνει σκληρό. Η τρυφερη καρδιά σας Με μαλακώνει.
Καταλάβετε αυτό: Καθένας από εσάς γνωρίζει την αγάπη μιας μητέρας μόνο. Αλλά η στοργή Μου, η αγάπη Μου για τον καθένα από εσάς ισοδυναμεί με την αγάπη χιλίων μητέρων! Μην αρνείστε στον εαυτό σας αυτή τη στοργή, αυτή την αγάπη, με το να Μου αρνείστε την αγάπη σας!
Μπάμπα, από ομιλία που δόθηκε στις 4 Οκτωβρίου 1970
11 Σεπτεμβρίου
Η ζωή είναι μια εκστρατεία ενάντια στους εχθρούς σας, μια μάχη με εμπόδια, πειρασμούς, κακουχίες και δισταγμούς. Αυτοί οι εχθροί είναι μέσα στον άνθρωπο και έτσι η μάχη πρέπει να είναι αδιάκοπη και αέναη. Όπως οι ιοί που ευδοκιμούν στην κυκλοφορία του αίματος, οι αρνητικές ποιότητες του πόθου, της απληστίας, του μίσους, της κακίας, της αλαζονείας και του φθόνου απομυζούν την ενέργεια και την πίστη του ανθρώπου και τον οδηγούν σε πρόωρη πτώση. Ο Ράβανα διέθετε ακαδημαϊκή γνωση, σθένος, πλούτο, δύναμη, εξουσία και τη χάρη του Θεού. Όμως ο ιός του πόθου και της αλαζονείας που παρέμενε στον νου του προκάλεσε την καταστροφή του παρ` όλα τα επιτεύγματά του! Δεν μπορούσε να βρει γαλήνη και χαρά για μια στιγμή αφότου άρχισε να λειτουργεί ο ιός.
Η αρετή είναι δύναμη, η κακία είναι αδυναμία. Άνθρωπος από άνθρωπο διαφέρει σε αυτόν τον αγώνα ενάντια στους εσωτερικούς εχθρούς. Ο καθένας παίρνει το αποτέλεσμα που αξίζει η πνευματική του άσκηση, που αξίζουν οι πράξεις του σε αυτήν και προηγούμενες γεννήσεις! Η ζωή δεν είναι ένας μαθηματικός τύπος, όπου το 2 + 2 ισούται πάντα με 4. Σε κάποιους, μπορεί να είναι 3, σε κάποιους 5. Εξαρτάται από το πώς ο καθένας εκτιμά το 2. Επιπλέον, στο πνευματικό μονοπάτι, ο καθένας πρέπει να προχωρήσει από το σημείο που ήδη βρίσκεται σύμφωνα με τον δικό του ρυθμό και το φως της λάμπας που κρατά στο χέρι του.
Μπάμπα, από ομιλία που δόθηκε στις 16 Μαρτίου 1966
10 Σεπτεμβρίου
Το ίδιο το σώμα μας μπορεί να ονομαστεί Νταρμακσέτρα (πεδίο αρετής). Διότι, όταν γεννιέται ένα παιδί, είναι αγνό και χωρίς ψεγάδια. Δεν είναι ακόμη θύμα κανενός από τους έξι «εχθρούς του ανθρώπου» –θυμό, απληστία, λαγνεία, εγωισμό, αλαζονεία και ζήλια. Είναι πάντα χαρούμενο. Κλαίει μόνο όταν πεινάει. Όποιος το χαϊδεύει, βασιλιάς ή κοινός άνθρωπος, άγιος ή κλέφτης, το παιδί είναι ευτυχισμένο. Το σώμα του παιδιού δεν επηρεάζεται από καμία από τις τρεις ιδιότητες (σάτβα, ράτζας, τάμας) και γι’ αυτό είναι Νταρμακσέτρα. Καθώς το σώμα μεγαλώνει, αρχίζει να αποκτά ιδιότητες όπως η ζήλια, το μίσος και η προσκόλληση. Όταν αναπτύσσονται αυτές οι κακές τάσεις, το σώμα γίνεται Κουρουκσέτρα (το πεδίο της μάχης μεταξύ των Πάνταβας και των Καουράβας).
Η μάχη μεταξύ των Πάνταβας και των Kαουράβας δεν κράτησε πάνω από 18 ημέρες, αλλά ο πόλεμος μεταξύ καλών και κακών ιδιοτήτων μέσα μας διεξάγεται καθ’ όλη τη διάρκεια της ζωής. Οι ρατζασικές και οι ταμασικές ιδιότητες (οι ιδιότητες του πάθους και της νωθρότητας) συνδέονται με την αίσθηση του «εγώ» και του «δικού μου». Η ίδια η λέξη «Πάνταβα» αντιπροσωπεύει τη σατβική φύση (αγνότητα). «Πάντου» σημαίνει λευκότητα και αγνότητα. Τα παιδιά του Πάντου, οι πέντε Πάνταβας, ήταν αγνά. Ο πόλεμος μεταξύ των Πάνταβας και των Kαουράβας σημαίνει τον εσωτερικό πόλεμο στον καθένα μας –τον πόλεμο της σατβικής ιδιότητας ενάντια στις άλλες δύο ιδιότητες, της ρατζασικής και της ταμασικής.
- Μπάμπα, από ομιλία που δόθηκε στις 5 Σεπτεμβρίου 1984
9 Σεπτεμβρίου
Η επίγνωση της ταυτότητάς σας, του ότι είστε ο Θείος Εαυτός (Άτμα), είναι το σημάδι της σοφίας, το άναμμα της λάμπας που σκορπίζει το σκοτάδι. Ο Εαυτός είναι η ίδια η Ευδαιμονία, η Ειρήνη και η Αγάπη, αλλά, χωρίς να γνωρίζει ο άνθρωπος ότι όλα αυτά υπάρχουν μέσα του, τα αναζητά στον εξωτερικό κόσμο και εξαντλείται σε αυτή την απογοητευτική επιδίωξη.
Τα πουλιά που πετούν μακριά από τα κατάρτια ενός πλοίου πρέπει να επιστρέψουν σε αυτά τα κατάρτια, γιατί δεν έχουν άλλο μέρος να διπλώσουν τα κουρασμένα φτερά τους και να ξαποστάσουν! Χωρίς αυτή τη σοφία, όλες οι προσπάθειες για αναζήτηση πνευματικής ευδαιμονίας και ειρήνης είναι μάταιες. Μπορεί να έχετε ρύζι, φακές, αλάτι, λαχανικά και μπαχαρικά, αλλά χωρίς φωτιά για να τα μαγειρέψετε, ώστε να γίνουν μαλακά και εύγευστα, είναι τόσο καλά όσο καλό μπορεί να είναι κάτι ανύπαρκτο! Επίσης, η επανάληψη του Ονόματος, ο διαλογισμός, η λατρεία και τα προσκυνήματα είναι όλα αναποτελεσματικά, εάν η γνώση της βασικής πραγματικότητας και ταυτότητάς σας δεν είναι εκεί για να δώσει νόημα στη διαδικασία.
Ο Εαυτός είναι η πηγή κάθε χαράς και γαλήνης. Πρέπει το αντιληφθείτε και να εστιαστείτε σε αυτόν. Χωρίς αυτή τη γνώση, η ανθρώπινη ζωή είναι μια ευκαιρία που χάνεται!
- Μπάμπα, από ομιλία που δόθηκε στις 6 Μαρτίου 1966
8 Σεπτεμβρίου
Μπορείτε να στήσετε είδωλα και να τα λατρεύετε. Αλλά μην ξεχνάτε την εσωτερική σημασία της κάθε λατρείας. Όλες οι εξωτερικές δραστηριότητες είναι απαραίτητες μόνο για να σας βοηθήσουν να μπείτε στο πνεύμα της μη δυαδικότητας και να βιώσετε την ενότητα στην ποικιλομορφία. Η αγάπη και η θυσία είναι πολύ σημαντικές. Όπου υπάρχει αγνή, αμόλυντη, ανιδιοτελής, ιερή και απόλυτη αγάπη, δεν υπάρχει καθόλου φόβος. Το να δίνεις και να μην παίρνεις είναι η βασική αρχή της πνευματικής άσκησης.
Η καρδιά σας είναι γεμάτη αγάπη, αλλά τη χρησιμοποιείτε μόνο για εγωιστικούς σκοπούς αντί να τη στρέφετε προς τον Θεό. Ο Θεός είναι στην καρδιά και όχι στο κεφάλι. Η καρδιά είναι γεμάτη αγάπη. Σε αυτές τις ημέρες των εορτών, θα πρέπει να θυμάστε ότι ο Θεός είναι ένας και ότι όλες οι θρησκείες υποστηρίζουν την ίδια αρχή του «Ένας Θεός, ο οποίος είναι πανταχού Παρών». Δεν πρέπει να περιφρονείτε καμία θρησκεία, καθώς η καθεμία είναι ένα μονοπάτι προς τον Θεό. Καλλιεργώντας την αγάπη προς τους συνανθρώπους σας, λάβετε την ευγενή αγάπη του Θεού. Αυτός είναι ο στόχος της ζωής.
- Μπάμπα, από ομιλία που δόθηκε στις 9 Σεπτεμβρίου 1994
7 Σεπτεμβρίου
«Ξυπνήστε, εγερθείτε και μη σταματήσετε μέχρι να επιτευχθεί ο στόχος». Αλλά δεν χρειάζεται να πορευθείτε προς τον στόχο. Δεν είναι κάπου όπου πρέπει να πάτε. Είναι απλώς το άνοιγμα των ματιών, η αφαίρεση του πέπλου, το ξύπνημα από το όνειρο, το άναμμα της φλόγας της πνευματικής σοφίας.
- Μπάμπα, από ομιλία που δόθηκε στις 24 Ιουνίου 1961
6 Σεπτεμβρίου
Ο Θεός είναι Πλήρης. Η Δημιουργία είναι Πλήρης. Ακόμη και όταν συνέβη η Δημιουργία και ο Κόσμος φάνηκε να αναδύεται από τον Θεό, δεν υπήρχε μείωση στην Πληρότητα του Πλήρους.
Πηγαίνετε στην αγορά για να αγοράσετε ένα κιλό τζάγκερυ (ακατέργαστη ζάχαρη από ζαχαροκάλαμο). Ο μαγαζάτορας φέρνει από την αποθήκη του ένα μεγάλο κομμάτι και κόβει μια μερίδα βάρους περίπου ενός κιλού. Στη συνέχεια το ζυγίζει και σας το δίνει, σε αντάλλαγμα ενός χρηματικού ποσού. Είναι φυσικό το μικρό κομμάτι να είναι τόσο γλυκό όσο και το μεγάλο κομμάτι. Πηγαίνετε σπίτι και παίρνετε λίγο για να ετοιμάσετε, ας πούμε, ένα ρόφημα που λέγεται πανάκαμ. Το πανάκαμ είναι κι αυτό γλυκό. Το ένα κιλό τζάγκερυ και το αρχικό κομμάτι είναι εξίσου γλυκά.
Η Πληρότητα είναι η ιδιότητα του Θείου. Βρίσκεται τόσο στο μέρος, όσο και στο μισό ή στο ολόκληρο. Η ποσότητα δεν είναι το κριτήριο. Η ποιότητα είναι. Στον ορατό κόσμο που έχει προέλθει από την ουσία του Θεού, αυτή η ιδιότητα (της Πληρότητας) βρίσκεται εξίσου παντού η ίδια. Δεν μπορεί θεωρούμε τον κόσμο ως τίποτα λιγότερο από τον Θεό.
- Μπάμπα, από ομιλία που δόθηκε στις 23 Ιουλίου 1975
5 Σεπτεμβρίου
Δάσκαλοι! Διδάξτε στους μικρούς σας μαθητές τα ιδανικά των μεγάλων σοφών, ηρώων και ηρωίδων της Ινδίας, που υποστήριξαν τις υψηλότερες αρετές και αποτέλεσαν παράδειγμα για τον κόσμο. Θα πρέπει να διδαχθούν να συμπεριφέρονται ως ιδανικοί γιοι όπως ο Σράβανακουμάρ. Ένας καλός γιος μπορεί να αποκαταστήσει μια ολόκληρη οικογένεια. Ο Eκαλάβια αποτελεί παράδειγμα υπέρτατης αφοσίωσης στον Γκουρού. Ο Πραχλάντα πρέπει να θεωρείται ως το υπέρτατο παράδειγμα απόλυτης πίστης στον Θεό. Οι δάσκαλοι πρέπει να εμφυσούν τέτοια αφοσίωση προς τον Θεό στους νέους.
Στο όνομα της υλικής προόδου, οι κυβερνήσεις δεν πρέπει να παρεμβαίνουν στην άσκηση των αντίστοιχων θρησκευτικών καθηκόντων από τους πολίτες. Κανείς δεν πρέπει να επικρίνει την πίστη των άλλων. Ο Θεός που λατρεύεται από όλες τις θρησκείες είναι ένας και ο ίδιος, αν και μπορεί να χρησιμοποιούνται διαφορετικά ονόματα. Η βία και οι συγκρούσεις δεν πρέπει να ενθαρρύνονται στο όνομα της θρησκείας. Τα παιδιά πρέπει να διδάσκονται να σέβονται όλες τις θρησκείες. Οι δάσκαλοι πρέπει επίσης να κάνουν τα παιδιά να συνειδητοποιήσουν τον πραγματικό σκοπό της εκπαίδευσης. Η εκπαίδευση πρέπει να είναι προετοιμασία για μια δίκαιη διαβίωση και όχι για την απόκτηση χρημάτων. Οι καλές ιδιότητες είναι πιο πολύτιμες από τα χρήματα.
- Μπάμπα, από ομιλία που δόθηκε στις 22 Ιουλίου 1994
4 Σεπτεμβρίου
Ενσαρκώσεις του Θείου Εαυτού! Από τα αρχαία χρόνια, τα ερωτήματα «Πού είναι ο Θεός;» και «Πώς εμφανίζεται;» αναστατώνουν τον νου των ανθρώπων. Οι απαντήσεις έχουν αναζητηθεί με διαφορετικούς τρόπους έρευνας. Οι πιστοί, οι άπιστοι, όσοι αμφιβάλλουν και άλλοι, δεν μπόρεσαν να λάβουν σαφείς απαντήσεις σε αυτά τα ερωτήματα.
Για να καταλάβει κανείς την αλήθεια, πρέπει να κοιτάξει μέσα του. Αυτό δεν μπορεί να μαθευτεί μέσα από τα εγχειρίδια ή από τους δασκάλους. Η Συνειδητότητα είναι εκεί στον νου και διαπερνά τα πάντα. Η δύναμη της όρασης στα μάτια και της γεύσης στη γλώσσα προέρχεται από αυτή τη Συνειδητότητα. Οι άνθρωποι χρησιμοποιούν τα αισθητήρια όργανα, αλλά δεν γνωρίζουν την πηγή της δύναμης που τα ενεργοποιεί.
Η Συνειδητότητα δεν μπορεί να γίνει αντιληπτή από τη φυσική όραση. Είναι μέσα σε όλους, πάρα πολύ κοντά τους. Οι άνθρωποι μάταια αναλαμβάνουν εξωτερικές ασκήσεις και πνευματικές πρακτικές για να τη βρουν. Ολόκληρη η Δημιουργία είναι μια εκδήλωση της Θείας Θέλησης. Η Φύση είναι η εκδήλωση του Θεού. Ο άνθρωπος είναι επίσης μέρος του Φύσης και έτσι φέρει τη Θεία δύναμη εντός του.
- Μπάμπα, από ομιλία που δόθηκε στις 19 Σεπτεμβρίου 1993
3 Σεπτεμβρίου
Ακούμε στις μέρες μας για ισότητα, ότι ο καθένας είναι ίσος με τους υπόλοιπους. Αυτή είναι μια λανθασμένη αντίληψη, γιατί βρίσκουμε γονείς και παιδιά σε διαφορετικές καταστάσεις. Όταν ο ένας είναι χαρούμενος, ο άλλος είναι δυστυχής! Δεν υπάρχει ισότητα στην πείνα ή στη χαρά! Φυσικά, όλοι έχουν το ίδιο δικαίωμα στην αγάπη και την ενσυναίσθηση και στη χάρη του Θεού. Όλοι δικαιούνται φάρμακα στο νοσοκομείο, αλλά ό,τι δίνεται στον έναν δεν πρέπει να δίνεται σε άλλον! Δεν μπορεί να υπάρχει ισότητα στη χορήγηση φαρμάκων! Ο καθένας αξίζει το φάρμακο που θα τον θεραπεύσει από την ασθένειά του.
Ξέρω ότι αυτός ο αγώνας στο όνομα της ισότητας είναι μόνο ένας από τους τρόπους με τους οποίους ο άνθρωπος προσπαθεί να βιώσει την Ευδαιμονία! Σχεδόν σε όλα τα μέρη του κόσμου, ο άνθρωπος σήμερα επιδιώκει πολλούς τέτοιους σύντομους δρόμους και λάθος μονοπάτια για να επιτύχει την Ευδαιμονία. Αλλά επιτρέψτε μου να σας πω, χωρίς την αναμόρφωση της συμπεριφοράς, της καθημερινής συμπεριφοράς, των μικρών πράξεων της καθημερινής ζωής, η Ευδαιμονία θα είναι απρόσιτη. Θεωρώ τη συμπεριφορά, ως το πλέον ουσιώδες!
- Μπάμπα, από ομιλία που δόθηκε στις 23 Νοεμβρίου 1964
2 Σεπτεμβρίου
Το Άμορφο κατέρχεται με ανθρώπινη μορφή όταν η αρετή των καλών και η ανηθικότητα των κακών φτάσουν σε ένα ορισμένο επίπεδο. Η αφοσίωση του Πραχλάντα και η περιφρόνηση του πατέρα του, έπρεπε να ωριμάσουν και τα δύο πριν από την έλευση του Αβατάρ Ναρασίμχα. Για να γνωρίσει την αλήθεια του Aβατάρ, ο πνευματικός αναζητητής πρέπει να καλλιεργήσει τον νου, όπως κάνει ο αγρότης με το χωράφι του. Πρέπει να καθαρίσει το χωράφι από την ακανθώδη βλάστηση, τα άγρια αναρριχητικά φυτά και τις αδύναμες ρίζες. Χρειάζεται να οργώσει τη γη, να την ποτίσει και να σπείρει σωστά τους σπόρους. Πρέπει να προστατεύει τα βλαστάρια και τα τρυφερά φυτά από τα ζιζάνια καθώς και από τις επιδρομές των κατσικιών και των βοοειδών. Θα πρέπει να υψώσει έναν φράχτη τριγύρω.
Έτσι, επίσης, ο εγωισμός, η αλαζονεία και η απληστία πρέπει να απομακρυνθούν από την καρδιά. Η αλήθεια, η επανάληψη του ονόματος του Θεού και ο διαλογισμός αντιπροσωπεύουν το όργωμα και την ισοπέδωση. Η αγάπη είναι το νερό που πρέπει να υγράνει το χώμα και να το κάνει μαλακό και πλούσιο. Το όνομα είναι ο σπόρος και η αφοσίωση είναι το βλαστάρι. Η επιθυμία και ο θυμός είναι τα βοοειδή και ο φράχτης είναι η πειθαρχία. Η ευδαιμονία είναι η συγκομιδή!
- Μπάμπα, από ομιλία που δόθηκε στις 23 Νοεμβρίου 1964
1 Σεπτεμβρίου
Το σώμα είναι σαν τον μίσχο του ζαχαροκάλαμου. Μόνο όταν περάσετε μέσα από διάφορες δοκιμασίες, μπορείτε να βιώσετε τη γλυκιά ευδαιμονία της Αυτοπραγμάτωσης. Αυτή η γλυκύτητα είναι ο ίδιος ο Θεός. Πού βρίσκεται αυτή η γλυκύτητα στον άνθρωπο; Είναι σε κάθε μέλος και όργανο. Όλοι έχουν πίστη στη δύναμη της αγάπης. Πώς όμως μπορεί να καλλιεργηθεί και να αναπτυχθεί αυτή η αγάπη; Αυτό το ερώτημα μπορεί να προκύψει στον νου πολλών.
Όταν οι άνθρωποι ρωτούν: «Πώς μπορούμε να αναπτύξουμε την αγάπη μας για τον Θεό;» η απάντηση είναι: «Υπάρχει μόνο ένας τρόπος. Όταν κάνετε πράξη την αγάπη στην οποία έχετε πίστη, αυτή η αγάπη θα μεγαλώσει.» Επειδή δεν εφαρμόζετε αυτό που ομολογείτε, η πίστη σας εξασθενεί. Ένα φυτό θα αναπτυχθεί μόνο όταν ποτίζεται τακτικά. Όταν έχετε φυτέψει τον σπόρο της αγάπης, μπορείτε να τον κάνετε να μεγαλώσει μόνο ποτίζοντας τον με αγάπη κάθε μέρα. Το δέντρο της αγάπης θα μεγαλώσει και θα δώσει τους καρπούς της αγάπης. Οι άνθρωποι σήμερα δεν ενεργούν με τρόπο ώστε να προάγουν την αγάπη. Αν επιθυμείτε να αναπτύξετε την αγάπη σας για τον Θεό, πρέπει συνεχώς να εφαρμόζετε στην πράξη και να ζείτε καθημερινά με αγάπη και αφοσίωση στον Θεό.
- Μπάμπα, από ομιλία που δόθηκε στις 2 Σεπτεμβρίου 1991