Σεπτέμβριος 2021
30 Σεπτεμβρίου
Ορισμένοι άνθρωποι δηλώνουν ότι η προσευχή μπορεί να φέρει την οικουμενική ειρήνη και ζητούν από τους ανθρώπους να προσεύχονται. Φυσικά, είναι καλό να προσεύχεστε, αλλά η ειρήνη δεν μπορεί ποτέ να εδραιωθεί μόνο με την προσευχή. Η προσευχή πρέπει να συνδυαστεί με την πράξη. Δεν μπορεί να προσεύχεστε για ένα πράγμα και να πράττετε κάτι άλλο. Μια τέτοια προσευχή είναι μόνο ένα μέσο εξαπάτησης. Ενώ επαναλαμβάνετε προσευχές για την οικουμενική ειρήνη, αν δεν μπορείτε να ανέχεστε υπομονετικά τους άλλους, αν τους συκοφαντείτε και τους υποτιμάτε, εσείς οι ίδιοι δεν θα έχετε ειρήνη, αντίθετα θα βρίσκεστε σε αναταραχή! Και, μαζί με την αναταραχή, θα έχετε όλη τη επακόλουθη θλίψη και τον πόνο! Όταν η τροφή φτάνει με το χέρι στο στόμα, μασιέται και καταπίνεται, η ουσία της εξαπλώνεται σε κάθε μέρος του σώματος· έτσι, αν τα χέρια ασχολούνται με πράξεις που προάγουν την ειρήνη και η γλώσσα με προσευχές για την ειρήνη, με αυτά τα δύο μέσα, η ουσία της ειρήνης θα εξαπλωθεί στα μέρη του κόσμου, που δεν είναι παρά το σώμα του Θεού.
- Μπάμπα, από το βιβλίο «Υπέρτατη Ειρήνη – Prashanti Vahini»
29 Σεπτεμβρίου
Ποια είναι η βασική αιτία της δυσαρέσκειας; Είναι η ζήλεια. Αυτό υπήρξε το ελάττωμα που βασάνιζε τον άνθρωπο από την αρχή του χρόνου. Μόνο όταν εκριζωθεί η ζήλεια από την καρδιά, ο άνθρωπος θα νιώσει ικανοποιημένος. Ο ικανοποιημένος άνθρωπος απολαμβάνει την ειρήνη. Πώς προκύπτει η ζήλεια; Όταν συγκρίνετε τον εαυτό σας με εκείνους που βρίσκονται σε καλύτερη οικονομική κατάσταση ή κατέχουν υψηλότερα αξιώματα ή έχουν υψηλότερους βαθμούς, ή είναι πιο εμφανίσιμοι και στη συνέχεια υποφέρετε έχοντας τη συνείδηση της δικής σας κατωτερότητας, τότε προκύπτει η ζήλεια. Η δυσαρέσκεια για αυτά που σας λείπουν γεννάει τη ζήλεια. Για να απαλλαγείτε από αυτή την κακή ιδιότητα πρέπει να κοιτάξετε εκείνους που βρίσκονται σε χειρότερη μοίρα από εσάς τους ίδιους. Για παράδειγμα, όταν βλέπει κανείς την κατάσταση εκείνων που κατέχουν χαμηλότερες θέσεις εργασίας, μπορεί να νιώσει ικανοποίηση για τη δική του θέση. Έτσι, αν θέλετε να απαλλαγείτε από τη ζήλεια, πρέπει να κάνετε σύγκριση με εκείνους που βρίσκονται σε χειρότερη θέση. Με την πάροδο του χρόνου θα αναπτύξετε τη στάση της ίσης αντιμετώπισης τόσο απέναντι σε εκείνους που βρίσκονται σε καλύτερη όσο και σε εκείνους που βρίσκονται σε χειρότερη θέση. Αυτή η ισότιμη, αμερόληπτη νοητική στάση είναι μια θεϊκή ιδιότητα.
- Μπάμπα, από ομιλία που δόθηκε στις 19 Ιανουαρίου 1989
28 Σεπτεμβρίου
Κάποιοι άνθρωποι, που δεν έχουν καμία εμπειρία και δεν κάνουν τα λόγια τους πράξη, διακηρύσσουν ότι ο δρόμος για την ειρήνη συνίσταται στο να κρατάμε τον κόσμο σε απόσταση. Αυτό δεν είναι ειρήνη –είναι ακριβώς το αντίθετο. Ακόμα και αν ο σπόρος απομακρυνθεί πολύ από το δέντρο, δεν θα ξαναγίνει δέντρο; Εάν δεν επιθυμείτε κάτι τέτοιο, πρέπει να βράσετε τον σπόρο ή να τον τηγανίσετε στη φωτιά! Έτσι και οι παρορμήσεις και οι επιθυμίες που βλασταίνουν, πρέπει να τηγανιστούν πάνω στη φωτιά της διάκρισης –τότε θα προκύψει η πραγματική ειρήνη. Αντίθετα, αν κάποιος δραπετεύει από τις ευθύνες της ζωής στην κοινωνία, δεν θα μπορεί να απολαύσει την ειρήνη –η ειρήνη δεν θα έρθει ποτέ! Αλλά, αν οι επιθυμίες ελέγχονται και εξαλείφονται, δεν υπάρχει λόγος να δραπετεύσει κανείς. Όντας ικανοποιημένοι με αυτά που έχετε, αρνούμενοι να ανησυχείτε εξαιτίας της έλλειψης πραγμάτων, προσπαθώντας όσο το δυνατόν περισσότερο να μειώσετε και να εξαλείψετε τις επιθυμίες, τα πάθη και τα μίση, πασχίστε να καλλιεργήσετε και να ασκήσετε συστηματικά την αλήθεια, τη δικαιοσύνη, την αγάπη και την υπομονή.
- Μπάμπα, από το βιβλίο «Υπέρτατη Ειρήνη – Prashanti Vahini»
27 Σεπτεμβρίου
Πρέπει να αναγνωρίσετε τη θεμελιώδη αλήθεια, δηλαδή την αρχή του Εαυτού, που βρίσκεται εντός σας. Είναι δυνατόν να τη γνωρίσετε μόνο μέσω της διάνοιας, επειδή αυτή έχει την ικανότητα της διάκρισης. Αν θέλετε να φάτε ένα πορτοκάλι, πρέπει να αφαιρέσετε την πικρή φλούδα. Ακόμα και η μαϊμού ξεφλουδίζει μια μπανάνα πριν τη φάει. Παρομοίως, η διάνοια πρέπει να εγκαταλείψει το κακό και να δεχτεί το καλό. Ποια είναι η χρησιμότητα της ανθρώπινης γέννησης αν ο άνθρωπος ενεργεί με τον ίδιο τρόπο, όπως ένας πίθηκος ή ένα βουβάλι; Όμως, υπάρχει ένα άλλο μάθημα που πρέπει να πάρουμε ακόμη και από τα βουβάλια και τις αγελάδες. Βόσκουν στα χωράφια χωρίς να χάνουν ούτε λεπτό και αναμασάνε ξέγνοιαστα την τροφή τους. Κατά τον ίδιο τρόπο, όποτε συναντάτε κάτι καλό, δεχτείτε το χωρίς αργοπορία. Αργότερα, συλλογιστείτε το και αφομοιώστε το.
- Μπάμπα, από ομιλία που δόθηκε στις 14 Ιανουαρίου 2002
26 Σεπτεμβρίου
Για να χαρεί την ειρήνη, η ανθρωπότητα πρέπει να ελέγχεται και να κατευθύνεται από τα ιδανικά της θεϊκής Δικαιοσύνης. Αυτό εξαρτάται από την αμοιβαία ανοχή στην οικογένεια, η οποία και πάλι βασίζεται στην ατομική συμπεριφορά που πρέπει να είναι αγνή και να στοχεύει στην ικανοποίηση όλων. Μια τέτοια συμπεριφορά έχει τη δική της γοητεία. Αποφύγετε στη συμπεριφορά, τις πράξεις και την ομιλία σας κάθε ίχνος επιθυμίας να προκαλέσετε πόνο ή να προσβάλλετε τους άλλους ή να προκαλέσετε απώλεια ή δυστυχία. Βρείτε έτσι τους καλύτερους τρόπους για να αναμορφώσετε τον εαυτό σας, επιλέξτε αυτό το είδος ζωής, αποφύγετε να πληγώνετε τον εαυτό σας για το δικό σας καλό και βαδίζετε πάντα στο μονοπάτι της αλήθειας. Γι’ αυτό, η μεγαλοψυχία είναι απαραίτητη. Οι άνθρωποι μπορούν να την αποκτήσουν μόνο αν έχουν πρώτον μια έμφυτη επιθυμία γι’ αυτήν και δεύτερον αφοσίωση σε κάθε πράξη. Μέσω της αφοσίωσης στον Θεό, αποκτά κανείς ταπεινότητα, φόβο της αμαρτίας και πίστη στις γραφές. Μέσω αυτών των ποιοτήτων, η μικρότητα του νου εξαλείφεται και οι άνθρωποι γίνονται μεγαλόψυχοι.
- Μπάμπα, από το βιβλίο «Υπέρτατη Ειρήνη – Prashanti Vahini»
25 Σεπτεμβρίου
Ο νους είναι πολύ ισχυρός. Μη κατανοώντας τη δύναμή του, ο άνθρωπος αισθάνεται υπερήφανος για τις περιορισμένες γνώσεις του. Αυτό είναι απόλυτη ανοησία. Νομίζει ότι γνωρίζει τα πάντα. Στρέφει τον νου του σε ασήμαντους στόχους χωρίς να προσπαθεί να γνωρίσει τον Εαυτό. Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο ο άνθρωπος υπόκειται σε δυσκολίες και δυστυχία. Είστε υπεύθυνοι για την ευτυχία ή τη δυστυχία σας. Δεν πρέπει να κατηγορείτε τους άλλους για την κατάστασή σας. Καθώς δεν είστε σε θέση να συνειδητοποιήσετε τον αληθινό σας Εαυτό, βιώνετε τη δυαδικότητα της ευχαρίστησης και του πόνου. Μόλις γνωρίσετε τον αληθινό σας Εαυτό, δεν θα επηρεάζεστε πλέον από αυτά. Είναι αμαρτία να κατηγορείτε τους άλλους για τα βάσανά σας. Υποφέρετε εξαιτίας της έλλειψης ηθικής στα συναισθήματά σας και της ανάρμοστης συμπεριφοράς σας. Το πεπρωμένο σας θεμελιώνεται στον χαρακτήρα σας. Ο χαρακτήρας θεμελιώνεται στις πράξεις. Οι πράξεις βασίζονται στις σκέψεις. Επομένως, καλλιεργήστε ηθική στάση και ιερές σκέψεις.
- Μπάμπα, από ομιλία που δόθηκε στις 14 Ιανουαρίου 2002
24 Σεπτεμβρίου
Η ανθρωπότητα μπορεί να κερδίσει την ευτυχία μόνο μέσω της ενότητας και όχι μέσω της διαφοροποίησης. Αν οι σκέψεις και τα συναισθήματα πορεύονται στους δρόμους της αντίθεσης και της διαίρεσης, η ευτυχία είναι απρόσιτη και δεν μπορείτε να έχετε το βίωμα της ειρήνης. Χωρίς ειρήνη, δεν έχετε καμία πιθανότητα να είστε χαρούμενοι. Θεωρήστε τον ένα αδιαίρετο ωκεανό ως τον στόχο. Τι σημασία έχει η κατεύθυνση της ροής του ποταμού; Τι σημασία έχει το όνομα; Τα ποτάμια συγχωνεύονται στην ίδια ακριβώς θάλασσα, έτσι δεν είναι; Οι πνευματικοί αναζητητές και οι αφοσιωμένοι που υιοθετούν το μονοπάτι της γιόγκα, το μονοπάτι της αφοσίωσης ή το μονοπάτι της ειρήνης, της δικαιοσύνης, της αλήθειας και της αγάπης, φτάνουν επιτέλους στον ωκεανό της χάρης, και το όνομα και η μορφή ξεθωριάζουν –οι διακρίσεις εξαφανίζονται. Ευλογούνται με τη συγχώνευση στη θάλασσα της ειρήνης. Έτσι, η ενότητα πρέπει να διατηρείται πάντα μπροστά από τα μάτια σας. Ποτέ μην τρέφετε ιδέες αντιθέσεων, διαφορετικών ονομάτων και μορφών του Κυρίου, διαφορετικών μονοπατιών. Τέτοιες ιδέες είναι εμπόδια στην επίτευξη της ευδαιμονίας. Αποφύγετε αυτά τα εμπόδια, αναπτύξτε αμεροληψία.
- Μπάμπα, από το βιβλίο «Υπέρτατη Ειρήνη – Prashanti Vahini»
23 Σεπτεμβρίου
Τα κοσμικά οφέλη έρχονται και φεύγουν. Δεν είναι αυτά για τα οποία πρέπει να προσεύχεστε. Αναζητήστε αυτό που είναι αιώνιο. Προσευχηθείτε για τη θεϊκή αγάπη και την ευδαιμονία. Επιδιώξτε να συνειδητοποιήσετε τη θεϊκή σας φύση. Τότε θα βιώνετε το Θείο σε ολόκληρο το σύμπαν. Θα βιώσετε την ευδαιμονία που γεμίζει την οικουμένη. Όταν κοιτάζετε τον κόσμο με το μάτι της θεϊκής ευδαιμονίας, θα βρίσκετε την ευδαιμονία παντού. Όταν υπάρχει μίσος στην οπτική σας, θα βλέπετε μίσος παντού. Ως εκ τούτου, αρχικά, αλλάξτε το όραμά σας. Κοιτάξτε τον κόσμο υπό το πρίσμα της ειρήνης, της αγάπης και της συμπόνιας. Τότε ολόκληρος ο κόσμος θα μοιάζει στοργικός και ειρηνικός. Όταν η καρδιά σας γεμίσει με αγάπη, θα βιώσετε τον Θεό σε ολόκληρο το σύμπαν. Δείτε τον Θεό σε όλους. Αποφύγετε το μίσος και την κακία. Μετά από χρόνια αφοσίωσης, πολλοί εξακολουθούν να στερούνται μιας ευρείας οπτικής και μιας οικουμενικής αγάπης. Ενσαρκώσεις της αγάπης, προάγετε αδιάκοπα την αγάπη στις καρδιές σας –την αγάπη που είναι αθάνατη και άπειρη!
- Μπάμπα, από ομιλία που δόθηκε στις 7 Απριλίου 1997
22 Σεπτεμβρίου
Να είστε προσκολλημένοι στον θεϊκό Εαυτό που βρίσκεται μέσα σας. Να ζητάτε καταφύγιο και ανάπαυση μόνο σ’ Εκείνον. Να διαλογίζεστε σ’ Εκείνον χωρίς διακοπή. Τότε, όλα τα δεσμά θα χαλαρώσουν, γιατί ο δεσμός που σας ενώνει με το Θεϊκό Εαυτό έχει τη δύναμη να καταλύει όλα τα άλλα δεσμά. Ο άνθρωπος που έχει σπάσει τα δεσμά και δεν έχει προσκολλήσεις, τρέφει αληθινή αγάπη για όλους. Η αγάπη του δεν είναι απλά αγνή, είναι θεϊκή και ο ίδιος είναι η προσωποποίηση της ειρήνης. Στη θεϊκή αυτή κατάσταση μπορεί να φτάσει κάθε πνευματικός αναζητητής, αρκεί να έχει απαλλαγεί από τα δεσμά της προσκόλλησης και να ζει μια ζωή πάνω στις γραμμές που προαναφέραμε. Μη-προσκόλληση ή απάρνηση, βέβαια, δεν σημαίνει να εγκαταλείψει κανείς την οικογένεια και το σπίτι του ή κάποια υπεύθυνη θέση μέσα στην κοινωνία. Σημαίνει το σβήσιμο όλων των ξεχωριστών ονομάτων και μορφών, σημαίνει την επίγνωση ότι ο Θεός ενυπάρχει στους πάντες και τα πάντα και είναι η πραγματικότητά τους, σημαίνει την εμπειρία της ευδαιμονίας που χαρίζει αυτή η επίγνωση της πανταχού Παρουσίας Του.
- Μπάμπα, από το βιβλίο «Υπέρτατη Ειρήνη – Prashanti Vahini»
21 Σεπτεμβρίου
Από σήμερα προσπαθήστε να εξαγνίσετε την καρδιά σας από κάθε ‘ρύπο’ που μπορεί να υπάρχει εντός της! Πώς μπορεί να γίνει αυτό; Πρώτον, διαλογιζόμενοι τον Θεό. Δεύτερον, υπηρετώντας την κοινωνία. Μόνο με αυτά τα δύο επιτυγχάνεται ο εξαγνισμός της καρδιάς. Αν εξασφαλίσετε την αγάπη του Θεού, μπορείτε να εξασφαλίσετε τα πάντα. Υπάρχει αγάπη μέσα σας. Χρησιμοποιήστε την για να κερδίσετε την αγάπη του Θεού. Προσευχηθείτε για την αγάπη και του Θεού και την ευδαιμονία. Ενσαρκώσεις της αγάπης! Πολλοί προσεύχονται στον Θεό σε όλο τον κόσμο. Προσεύχονται για την πραγματοποίηση κοσμικών επιθυμιών του ενός ή του άλλου είδους. Αυτό δεν είναι το σωστό είδος προσευχής. Θα πρέπει να προσεύχεστε στον Θεό για τη χάρη της αγάπης Του. Αυτή η αγάπη είναι αιώνια. Είναι άπειρη. Ο Θεός έχει και μια άλλη ιδιότητα. Είναι η ενσάρκωση της ευδαιμονίας. Είναι Ύπαρξη-Συνειδητότητα-Ευδαιμονία. Προσευχηθείτε στον Θεό να σας δώσει αυτή την ευδαιμονία. Η ευδαιμονία του Θεού είναι απεριόριστη και αιώνια. Όλες οι κοσμικές απολαύσεις είναι παροδικές και εφήμερες.
- Μπάμπα, από ομιλία που δόθηκε στις 7 Απριλίου 1997
20 Σεπτεμβρίου
Για να ανακαλύψουμε την παρουσία του πανταχού παρόντα Θεού στο σύμπαν, πρέπει να αναγνωρίσουμε τον Θεό στην καθημερινή μας ζωή. Όπως η δύναμη της όρασης στο μάτι και η δύναμη της ακοής στα αυτιά, ο Θεός εκδηλώνεται ως συνειδητότητα στο ανθρώπινο σώμα. Δεν υπάρχει μέρος στον κόσμο όπου δεν υπάρχει ο Θεός. Η Δημιουργία είναι μια εκδήλωση Του. Είναι η μορφή του Θεού που ονομάζεται Φύση. Ως εκ τούτου, ο άνθρωπος, ο οποίος είναι παιδί της Φύσης, είναι εγγενώς Θεϊκός. Ο άνθρωπος γεννιέται με θεϊκές ιδιότητες. Ακριβώς όπως το δενδρύλλιο προέρχεται από τον σπόρο, το λουλούδι από το δενδρύλλιο και ο καρπός από το λουλούδι, ο Θεός είναι ο σπόρος ολόκληρου του σύμπαντος. Ο άνθρωπος είναι από τη φύση του ένας συνδυασμός ηθικής, δικαιοσύνης και πνευματικότητας. Δυστυχώς, ξεχνώντας αυτές τις βασικές ιδιότητες, ο άνθρωπος σήμερα στερείται ηθικής, δικαιοσύνης και πνευματικότητας. Λαμβάνοντας υπόψιν την ιερότητα της ανθρώπινης γέννησης, είναι ντροπή για τον άνθρωπο σήμερα να είναι τόσο υποβιβασμένος. Ο άνθρωπος είναι ενσάρκωση της Ύπαρξης, της Συνειδητότητας και της Ευδαιμονίας, που είναι χαρακτηριστικά του Θείου!
- Μπάμπα, από ομιλία που δόθηκε στις 7 Απριλίου 1997
19 Σεπτεμβρίου
Απελευθέρωση είναι η κατάσταση της ειρήνης που επιτυγχάνεται μέσω του εξαγνισμού του εσώτερου εαυτού του ατόμου και την άσκηση της άρνησης των εντυπώσεων που δέχεται βλέποντας, ακούγοντας, διαβάζοντας, μαθαίνοντας, κάνοντας και καταφέρνοντας πράγματα. Όταν κάποιος υποφέρει από από αβάσταχτο φυσικό πόνο δεν ενδιαφέρονται για τη διασκέδαση, έτσι δεν είναι; Ομοίως, ένας ειλικρινής πνευματικός αναζητητής και αφοσιωμένος δεν μπορεί να έχει κανένα ενδιαφέρον για την εγκόσμια θεατρική σκηνή των αισθησιακών απολαύσεων και και των ταπεινών παθών. Αυτές οι κατώτερες επιθυμίες πρέπει πρώτα να αποκηρυχθούν και να ελεγχθούν. Βρίσκονται στη ρίζα κάθε δυστυχίας. Η εδραίωση του εαυτού στην αποστασιοποίηση είναι από μόνη της η υψηλότερη πνευματική άσκηση, ο πιο απαιτητικός όρκος. Πρέπει να είναι κανείς πάντα σε εγρήγορση όσον αφορά αυτή την αυστηρή άσκηση και να αγωνίζεται ξανά και ξανά. Όπως ένα παιδί που προσπαθεί να περπατήσει, μπορεί να κάνετε μερικά βήματα, να παραπατήσετε και να πέσετε, αλλά όπως το παιδί, πρέπει να σηκωθείτε με χαμόγελο και να ξεκινήσετε πάλι.
- Μπάμπα, από το βιβλίο «Υπέρτατη Ειρήνη – Prashanti Vahini»
18 Σεπτεμβρίου
Σοφία είναι η πολύτιμη αμβροσία που συλλέγεται από όλες τις πηγές γνώσης. Είναι το γλυκό βούτυρο που παράγεται από το ανάδεμα του γάλακτος των γραφών. Σοφία δεν είναι η ικανότητα να διακρίνετε ότι «αυτό είναι επίπεδο, αυτό είναι στρογγυλό», «αυτό είναι ένας λόφος, ένα σπίτι» και ούτω καθεξής. Αυτά είναι κοινή γνώση. Ακολούθως, μπορεί να έχουμε καλή γνώση, όταν κάποιος κάνει διάκριση μεταξύ σωστού και λάθους ή καλού και κακού ή όταν ανακαλύπτει ότι μια συγκεκριμένη δραστηριότητα είναι για το καλό το δικό του και των άλλων. Τόσο η σοφία όσο και η καλή γνώση περιορίζονται στη διάνοια. Υπάρχει μια ανώτερη σοφία, όταν η καρδιά μεταμορφώνεται από την αφοσίωσή της στην αλήθεια, τη μη βία και τη συμπόνια. Ένα άτομο με αυτή την ανώτερη σοφία κατανοεί τον εαυτό του και τη συγγένειά του με το σύμπαν και τον Δημιουργό του. Το άτομο ζει σύμφωνα με αυτή την κατανόηση, χωρίς αμφιβολία ή δυσαρμονία. Το μέτρο για την ανώτερη σοφία είναι η δικαιοσύνη. Όσο περισσότερο εφαρμόζεται ο νόμος της Δικαιοσύνης στην πράξη, τόσο περισσότερο εδραιώνεται κανείς στην ανώτερη σοφία.
- Μπάμπα, από το βιβλίο «Ο Ποταμός της Αλήθειας – Sathya Sai Vahini», κεφ 20
17 Σεπτεμβρίου
Ο κάθε άνθρωπος έχει την ευθύνη της δικής του τύχης, καλής ή κακής. Αυτός είναι ο αρχιτέκτων και ο κατασκευαστής της. Η μοίρα, το πεπρωμένο, τα προκαθορισμένα γεγονότα, η θέληση του Θεού -κάθε μία από αυτές τις εξηγήσεις ανατρέπεται από τον νόμο του κάρμα, τον νόμο της αιτίας και του αποτελέσματος. Ο Θεός και ο άνθρωπος μπορούν να συμφιλιωθούν και να συνδεθούν μόνο στη βάση αυτή της αρχής του κάρμα. Όταν κάποιος συνειδητοποιήσει ότι ο Θεός δεν έχει κανένα μερίδιο ευθύνης στην πρόκληση των δεινών του, ότι μόνον ο ίδιος είναι η μοναδική αιτία, ότι καμία ευθύνη δεν μπορεί ν’ αποδοθεί σε κανένα άλλο άτομο και ότι είναι ελεύθερος να διαμορφώσει το μέλλον του, τότε προσεγγίζει τον Θεό με πιο σταθερό βήμα και πιο καθαρό νου. Εάν σήμερα ένας άνθρωπος πλήττεται από τη δυστυχία, είναι βέβαιο ότι αυτό είναι αποτέλεσμα των προηγούμενων πράξεών του. Κατά συνέπεια, πρέπει να εδραιώσετε την πεποίθηση ότι η ευτυχία και η καλή τύχη βρίσκονται στα χέρια σας. Αν το αποφασίσετε, θα μπορέσετε να αποκτήσετε και την ευτυχία και την καλή τύχη.
- Μπάμπα, από το βιβλίο «Ο Ποταμός της Αλήθειας – Sathya Sai Vahini», κεφ 13
16 Σεπτεμβρίου
Καθώς οι αιώνες κυλούν στη γη ο ένας μετά τον άλλον, προκύπτουν νέα προβλήματα και αντιμετωπίζονται νέες καταστάσεις και δυσκολίες, οπότε οι νόμοι και οι περιορισμοί του παρελθόντος πρέπει να τροποποιούνται εδώ και εκεί. Πράγματι, οι προσαρμογές αυτές αποτελούν μέρος του σχεδιασμού. Υπό τις νέες συνθήκες, πρέπει να υποδειχθεί στους ανθρώπους ο δρόμος προς την πνευματική πρόοδο, ώστε ο κώδικας δικαίου που ταιριάζει στη νέα εποχή να κηρυχθεί δεσμευτικός. Παρ’ όλα αυτά, πρέπει να έχουμε κατά νου τα εξής. Ο θεϊκός νόμος που διατυπώνεται στη Βεδάντα είναι αιώνιος και αμετάβλητος. Δεν μπορεί ποτέ να αποδυναμωθεί ή να προσαρμοστεί στις ανάγκες των καιρών. Η πίστη στον θείο Εαυτό ως τον πυρήνα, την πραγματικότητα και τον στόχο παραμένει αληθινή για όλες τις εποχές. Οι αλήθειες του θεϊκού νόμου βασίζονται στα αιώνια θεμέλια του πνεύματος και της φύσης, που είναι η προβολή της θείας βούλησης. Επομένως, βρίσκονται πέρα από την εμβέλεια της αλλαγής. Είναι τόσο επίκαιρες και έγκυρες σήμερα όσο και πριν από χιλιάδες χρόνια.
- Μπάμπα, από το βιβλίο «Ο Ποταμός της Αλήθειας – Sathya Sai Vahini», κεφ 12
15 Σεπτεμβρίου
Μην επιτρέπετε στον νου να περιπλανιέται ακολουθώντας τις φαντασιώσεις του. Να τον ελέγχετε χωρίς την παραμικρή ευαισθησία, χωρίς έλεος. Αν είναι δυνατόν, να στοχεύετε ακόμη και στην καταστροφή του, για να τον εξαναγκάσετε να μείνει μακριά από την επαφή με κοσμικά αντικείμενα. Γιατί; Μόνο όταν γίνει αυτό, μπορείτε να συλλάβετε την πραγματική σας ταυτότητα. Η συνειδητοποίηση αυτής της πραγματικότητας είναι η κατάσταση που ονομάζεται απελευθέρωση. Τότε, η πληθώρα των προβλημάτων και των ταλαιπωριών, των αμφιβολιών και των διλημμάτων τελειώνει και έχετε τη δυνατότητα να ξεπεράσετε τη θλίψη, την πλάνη και το άγχος και να εδραιωθείτε στην ιερή γαλήνη της ειρήνης. Πρώτα, εγκαταλείψτε όλες τις μη αγνές παρορμήσεις και καλλιεργήστε τις αγνές. Στη συνέχεια, προσπαθήστε βήμα προς βήμα να εγκαταλείψετε ακόμη και αυτές, ώστε να καταστήσετε το νου χωρίς αντικείμενο. Η ειρήνη που επιτυγχάνεται με αυτόν τον τρόπο είναι λαμπρή, μακάρια και συνδέεται με τη σοφία –είναι πράγματι η εμπειρία της θεϊκής φύσης, του ίδιου του Θεού. Ο αναζητητής, που λαχταρά να επιτύχει αυτή την ειρήνη, πρέπει να ζει μια διαρκώς ενάρετη ζωή, ξεπερνώντας όλα τα αρχικά εμπόδια.
- Μπάμπα, από το βιβλίο «Υπέρτατη Ειρήνη – Prashanti Vahini»
14 Σεπτεμβρίου
Οι γραφές που προσφέρουν πνευματική ικανοποίηση θα προάγουν την ευημερία του κόσμου. Για να τηρήσει κανείς τις γραφές, πρέπει να μιλάει την αλήθεια, για να προσφέρει στον κόσμο, πρέπει να μιλάει με αγάπη. Αν αυτά τα δύο αξιώματα τηρούνται κατά νου και εφαρμόζονται στην πράξη, δεν χρειάζεται μεγαλύτερη πειθαρχία. Μόνο σε μια ατμόσφαιρα ειρήνης μπορούν να εφαρμοστούν στην πράξη τέτοια ιερά αξιώματα. Για να αποκτηθεί αυτή η ηρεμία, η σταθερή προσπάθεια και η αρμονία είναι απαραίτητες, με τον ίδιο τρόπο όπως και για την τήρηση των γραφών και την ευημερία του κόσμου. Όταν αποκτηθεί η ειρήνη, τότε όλα αντιμετωπίζονται υπό το πρίσμα της αταραξίας. Η αταραξία είναι η ίδια η φύση της ειρήνης. Ο καθένας θα πρέπει να είναι προικισμένος με αυτή την ειρήνη και την αυτοκυριαρχία και οφείλει να εδραιώσει μια εποχή πίστης, απαλλαγμένη από συμπεριφορές, στάσεις, συνήθειες και χαρακτηριστικά που δεν ανταποκρίνονται στις επιταγές των Γραφών. Η αφοσίωση είναι η ίδια η πηγή αυτής της ειρήνης, οπότε αν ο καθένας τη φυτέψει στην καρδιά του και τη θρέψει με φροντίδα και συνεχή προσοχή, μπορεί να δρέψει μια συγκομιδή καλοσύνης και αρμονίας.
- Μπάμπα, από το βιβλίο «Υπέρτατη Ειρήνη – Prashanti Vahini»
13 Σεπτεμβρίου
Ακόμη και αν ένας άνθρωπος έχει αποκτήσει τη γνώση πως ο Θεός ενυπάρχει στα πάντα ενώ συγχρόνως είναι και πέρα από αυτά, δεν μπορεί να τιμάται ως σοφός. Η γνώση πρέπει να αφομοιωθεί μέσω της πραγματικής εμπειρίας, γιατί αυτή την καθιστά έγκυρη. Δεν αρκεί το να γνέφει η διάνοια επιδοκιμαστικά και να είναι σε θέση να αποδείξει ότι ο Θεός είναι το παν. Αυτή η πεποίθηση πρέπει να διαπερνά και να παρακινεί κάθε στιγμή της ζωής και κάθε πράξη του πιστού. Η σοφία δεν θα πρέπει να είναι απλώς μια σειρά σκέψεων ή ένα πακέτο δομημένων αρχών. Η πίστη πρέπει να ζωντανεύει και να γεμίζει ενθουσιασμό κάθε σκέψη, λόγο και πράξη. Ο εαυτός πρέπει να βαπτίζεται στο νέκταρ της πνευματικής σοφίας. Η διάνοια είναι ένα φτωχό όργανο, διότι αυτό που εγκρίνει ως σωστό σήμερα, απορρίπτεται αύριο από την ίδια διάνοια με δεύτερες σκέψεις! Δεν μπορεί να κρίνει τα πράγματα οριστικά και για πάντα! Επομένως, αναζητήστε την εμπειρία. Μόλις αυτή η εμπειρία αποκτηθεί, ο Εαυτός μπορεί να γίνει αντιληπτός ως το παν. Αυτή είναι η γιόγκα της Γνώσης!
- Μπάμπα, από το βιβλίο «Ο Ποταμός της Αλήθειας – Sathya Sai Vahini»
12 Σεπτεμβρίου
Η γιόγκα της αφοσίωσης διδάσκει στους ανθρώπους το μονοπάτι της αγάπης –όχι να αγαπούν για να αποκομίσουν κάποιο κέρδος. Να αγαπάτε τους πάντες, όπως αγαπάτε τον εαυτό σας. Κανένα κακό δεν θα σας αγγίξει! Η αγάπη σκορπά μόνο χαρά και ευτυχία σε όλους –ο Θεός είναι παρών σε όλα τα όντα ως αγάπη. Έτσι, η αγάπη δίνεται και γίνεται αποδεκτή όχι από τα άτομα, αλλά από τον Θεό, ο οποίος κατοικεί σε όλες τις υπάρξεις! Ο αναζητητής του Θεού που βαδίζει το μονοπάτι της αγάπης και της αφοσίωσης θα βιώσει αυτό το γεγονός! Κάποιοι αγαπούν τον Θεό ως μητέρα ή πατέρα ή ως αγαπημένο και στενότερο φίλο ή ως τον αγαπημένο τους, τον μοναδικό επιθυμητό στόχο. Όλη η προσπάθεια έγκειται στο να συγχωνευτεί η ατομική αγάπη με τον ωκεανό της αγάπης που είναι ο Θεός! Όπου η ανιδιοτελής αγάπη είναι προφανής, θεωρήστε την ως την αγάπη του ίδιου του Θεού! Ο Θεός αγαπάει απεριόριστα τον άνθρωπο. Επομένως, όταν κάποιος αποφασίζει να υπηρετήσει την ανθρωπότητα, ο Θεός μοιράζει άφθονη τη χάρη Του. Όταν οποιαδήποτε ανθρώπινη καρδιά λιώνει με τον πόνο των άλλων και διευρύνεται ως αποτέλεσμα της συμπόνιας, να ξέρετε ότι ο Θεός είναι παρών εκεί!
- Μπάμπα, από το βιβλίο «ο Ποταμός της Αλήθειας - Sathya Sai Vahini»
11 Σεπτεμβρίου
Η αφοσίωση πρέπει να γίνεται αντιληπτή μέσα από τη δική σας εμπειρία, αν και οι μεγάλες ψυχές μπορούν να φωτίσουν λίγο το μονοπάτι για σας με τα παραδείγματά τους. Με τη βοήθειά τους, μπορείτε να κατανοήσετε κάτι από το μονοπάτι, αλλά να θυμάστε ότι τα λόγια αποτυγχάνουν όταν πλησιάζουν Εκείνο που βρίσκεται πέρα από την αντίληψη. Η Μαϊτρέγι παρομοίασε το νου ενός αφοσιωμένου με μια ήρεμη λίμνη, που σημαίνει πως κάθε ταραχή έχει πάψει και ο νους γίνεται ανενεργός, αναποτελεσματικός, καταλήγοντας στο τίποτα. Ο Καπίλαμαχάρσι, μιλώντας για την ίδια αφοσίωση, τη συγκρίνει με ένα ποτάμι που κυλά. Τα ρυάκια και τα ποτάμια ρέουν αδιάκοπα, χωρίς ανάπαυση, προς τη θάλασσα –έτσι και ο αφοσιωμένος, από την ίδια τη στιγμή της γέννησής του, λαχταρά να φτάσει στη θάλασσα της χάρης του Κυρίου. Στη Ντέβι Μπαγκαβάταμ, λέγεται ότι η αφοσίωση είναι σαν τη ροή του λαδιού από το ένα δοχείο στο άλλο. Ο Σάνκαρα χαρακτηρίζει την αφοσίωση διαφορετικά στο Σιβάνανταλαχάρι. Όπως το κομμάτι σίδερο που έλκεται προς τον μαγνήτη, έτσι και η ατομική ψυχή έλκεται και προσκολλάται σταθερά στον Κύριο. Αν και ο καθένας το ερμηνεύει διαφορετικά, όλες οι ερμηνείες είναι σωστές, γιατί όλες βασίζονται σε πραγματική εμπειρία, η οποία δεν μπορεί να αναιρεθεί.
- Μπάμπα, από το βιβλίο «Υπέρτατη Ειρήνη – Prashanti Vahini»
10 Σεπτεμβρίου
Ο άνθρωπος δεσμεύεται από τρεις τάσεις. Η πρώτη είναι η λαχτάρα για κατοχή. Όταν αυτή η λαχτάρα ματαιώνεται, ο θυμός σηκώνει κεφάλι. Όταν οι επιθυμίες εκπληρώνονται και το επιδιωκόμενο αποκτηθεί, τον κυριεύει η τρίτη τάση, η απληστία. Αν η επιθυμία κάποιου είναι ευεργετική, ο Θεός θα δώσει τη Χάρη Του. Ο Γκανέσα δεν έχει καμία επιθυμία, κανένα θυμό, καμιά απληστία. Η Χάρη Του είναι διαθέσιμη για όλους όσοι επιδιώκουν ενάρετους και θεϊκούς στόχους. Κοιτάξτε το όχημα που έχει επιλέξει, το ποντίκι! Το ποντίκι είναι ένα πλάσμα που οδηγείται, ακόμη και στην καταστροφή, από την οσμή των πραγμάτων. Όλοι οι άνθρωποι είμαστε θύματα των προτιμήσεων και των αδυναμιών, που έχουν αποτυπωθεί στο μυαλό μας από τις προηγούμενες ζωές μας. Ο Γκανέσα καταπνίγει και καταστέλλει τις ροπές που παραπλανούν τον άνθρωπο και δημιουργούν κακοτυχία. Η συσχέτιση με τον Θεό, ως όχημά Του, στολίδι, εξάρτημα ή υπηρέτης Του, προσδίδει ακόμη και σε αντικείμενα, ζώα και ανθρώπους ένα ειδικό ιερό καθεστώς! Σε αυτή την περίπτωση έχει τιμηθεί το ποντίκι και μοιράζεται τη λατρεία που προσφέρεται στον Γκανέσα.
- Μπάμπα, από ομιλία που δόθηκε στις 18 Σεπτεμβρίου 1985
9 Σεπτεμβρίου
Η οικογένεια του Κυρίου είναι το ιδανικό μας, καθώς διατηρεί την αρμονία και την ειρήνη παρά τα ανταγωνιστικά στοιχεία που υπάρχουν ανάμεσά στα μέλη της. Το όχημα του Σίβα (ο ταύρος), της Πάρβατι (το λιοντάρι), του Γκανέσα (το ποντίκι) και του Σουμπραμάνια (το παγώνι), στη φυσική τους κατάσταση είναι εχθρικά μεταξύ τους. Όμως, ζώντας στην παρουσία του Κυρίου, αποβάλλουν την εχθρότητά τους και ζουν ειρηνικά. Η αρμονία στη Θεϊκή οικογένεια δείχνει ότι όπου υπάρχει ο Θεός, υπάρχει ειρήνη και φιλία! Το μίσος και η ζήλια προκύπτουν όταν ξεχνιέται ή αγνοείται η πανταχού παρουσία του Κυρίου. Ιερές ημέρες, όπως η επέτειος του Βινάγιακα, θα πρέπει να γιορτάζονται για να θυμόμαστε τις ιερές αλήθειες και να καθαγιάζουμε ανάλογα τον νου και τη ζωή μας. Δεν πρέπει να αντιμετωπίζονται ως αργίες για διασκέδαση και ευθυμία. Ο Γκαναπάτι πρέπει να λατρεύεται, έτσι ώστε όλοι τα όντα να γίνουν φιλικά και βοηθητικά προς εμάς. Ο Tιαγκαράτζα τραγουδούσε ότι αν κάποιος αποκτήσει τη χάρη του Κυρίου, όλοι οι πλανήτες θα είναι στα χέρια του. Πρέπει να εξαγνίσετε την καρδιά σας, ώστε ο Θεός να σας λούσει με τη χάρη Του.
- Μπάμπα, από ομιλία που δόθηκε στις 10 Σεπτεμβρίου 1984
Οι βοσκοπούλες αφιέρωσαν τις καρδιές τους σε ένα μόνο πρόσωπο. Όλες οι σκέψεις τους ήταν επικεντρωμένες στον Κρίσνα. Όλες οι αισθήσεις τους ήταν αφιερωμένες στον Θεό. Μιλούσαν μόνο για τον Θεό. Οι σκέψεις τους ήταν επικεντρωμένες στον Θεό. Άκουγαν μόνο τα θεϊκά λόγια. Τα χέρια τους ασχολούνταν με το θεϊκό έργο. Όλα τα όργανα και οι αισθήσεις τους ήταν αφιερωμένα στον Θεό. Δεν θεωρούσαν τίποτα δικό τους. Ο Κρίσνα ήταν το παν γι’ αυτές.
- Μπάμπα, από ομιλία που δόθηκε στις 21 Αυγούστου 1992, επέτειο της γέννησης του Κρίσνα
8 Σεπτεμβρίου
Για να αποκτήσετε το αίσθημα της απόλυτης ασφάλειας πρέπει να ακολουθήσετε το μονοπάτι της πλήρους αφοσίωσης και να αφιερώσετε τον εαυτό σας στον Θεό. Δεν μπορείτε να το αποκτήσετε με άλλα μέσα. Το μονοπάτι της σοφίας είναι εφικτό μόνο για έναν στο εκατομμύριο –είναι απρόσιτο στους πολλούς. Είναι δυνατόν να αρνηθεί κανείς το σώμα και τον αντικειμενικό κόσμο, που είναι τόσο πρόδηλα στις αισθήσεις, επαναλαμβάνοντας: «Δεν είμαι αυτό, δεν είμαι αυτό» (νέτι, νέτι); Ακόμα κι αν μπορούσατε να το συλλάβετε με το νου σας, πώς θα μπορούσατε να το βάλετε σε εφαρμογή στη ζωή σας; Υπό τις παρούσες συνθήκες, το μονοπάτι της σοφίας είναι πράγματι πολύ δύσκολο. Το μονοπάτι της ανιδιοτελούς δράσης δεν είναι επίσης και τόσο εφικτό. Είναι επίσης γεμάτο δυσκολίες. Για να εργαστούμε με το κατάλληλο πνεύμα, η αγάπη και η αφοσίωση είναι απαραίτητες για την επίτευξη του στόχου. Το μονοπάτι της γιόγκα είναι επίσης γεμάτο εμπόδια. Έτσι, ο δρόμος της αφοσίωσης είναι ο πιο ομαλός, ο πιο προσβάσιμος προς την επιτυχία και ο πιο ευδαιμονικός!
- Μπάμπα, από το βιβλίο «Υπέρτατη Ειρήνη – Prashanti Vahini»
Ο Θεός έχει τη δύναμη να κάνει τα πάντα. Μπορεί να βρίσκεται οπουδήποτε. Μπορεί ν’ αλλάξει τα πάντα. Μη δίνετε περιθώριο στις αμφιβολίες. Εκείνος που αμφιβάλλει για τον Θεό είναι σίγουρα καταδικασμένος. Αναπτύξτε ακλόνητη πίστη και ακολουθείτε τη θεϊκή εντολή. Το αληθινό σας καθήκον έγκειται στο ν’ ακολουθείτε τη Θεία εντολή. Όταν ακολουθείτε τον Θεό, θα είστε ευλογημένοι με καλοσύνη και ευδοκία.
- Μπάμπα, ομιλία που δόθηκε στις 31 Αυγούστου 2002, επέτειο της γέννησης του Κρίσνα
7 Σεπτεμβρίου
«Μου αρέσει πολύ να ασχολούμαι μόνο με αυτό το έργο». «Προσπάθησα να του κάνω καλό, αλλά εκείνος αγνόησε την επιθυμία μου και προσπάθησε να με πληγώσει.» Αυτές είναι οι συνήθεις αιτίες για την ένταση και το άγχος που αναφέρουν οι άνθρωποι ότι συνεπάγεται η γιόγκα της δράσης (κάρμα γιόγκα). Μια τέτοια απογοήτευση κάνει κάποιον να χάνει το ενδιαφέρον του για τη δράση. Θέλει κανείς να κάνει καλό και επιδιώκει να κάνει καλό σε κάποιον με κάποιον τρόπο, ελπίζοντας να αντλήσει χαρά από αυτό και να μοιράσει χαρά. Όταν αυτή η χαρά δεν προκύπτει, επέρχεται η απελπισία! Αλλά ο πραγματικός γιόγκι δρα χωρίς προσκόλληση, χωρίς να έχει επίγνωση του ποιον βοηθάει η δράση του και με ποιον τρόπο. Το μάθημα που διδάσκει η κάρμα γιόγκα είναι: πράττετε για χάρη της δράσης! Γιατί οι γιόγκι της δράσης απασχολούν τα χέρια τους με κάποια εργασία; Επειδή αυτή είναι η πραγματική τους φύση –αισθάνονται ευτυχισμένοι όταν εργάζονται. Αυτό είναι όλο. Δεν παζαρεύουν για αποτελέσματα, δεν ωθούνται από κανέναν υπολογισμό, δίνουν αλλά δεν παίρνουν ποτέ. Δεν γνωρίζουν καμία θλίψη και καμία απογοήτευση, γιατί δεν ελπίζουν σε κανένα όφελος!
- Μπάμπα, από το βιβλίο «Ο Ποταμός της Αλήθειας – Sathya Sai Vahini», Ch 10.
6 Σεπτεμβρίου
Ένα μικρό παιδί τρέχει φοβισμένο φωνάζοντας «μαμά, μαμά!», αναζητώντας τη μητέρα του που λείπει. Η μητέρα παίρνει το παιδί στα χέρια της και το βάζει στην αγκαλιά της. Το παιδί σταματά να κλαίει και απαλλάσσεται από κάθε φόβο. Μπορεί όμως το παιδί να υπολογίσει και να διαπιστώσει τη διαφορά μεταξύ της προηγούμενης κατάστασής του και της τωρινής του ανακούφισης; Όχι! Ούτε είναι απαραίτητο να το κάνει! Εκείνος που επιδιώκει πάντα να υπηρετεί τον Κύριο θα βυθιστεί στον Θεό όταν έρθει η λαμπρή ευκαιρία. Στην Παρουσία Εκείνου, κανένα άγχος ή ανησυχία δεν μπορεί να ενοχλήσει κάποιον! Το άγχος και τα προβλήματα ταλαιπωρούν μόνο μέχρι τη στιγμή της επίτευξης. Μετά, όλη η προσοχή στρέφεται στην εμπειρία! Ο προηγούμενος αγώνας και τα βάσανα ξεχνιούνται. Επομένως, όλοι οι αναζητητές και οι αφοσιωμένοι πρέπει να αγνοούν και να ξεχνούν όλες τις χιλιάδες δυσκολίες που έχουν περάσει και να ασχολούνται μόνο με τις σκέψεις του Κυρίου! Αυτός είναι ο τρόπος για να αντλήσει κανείς χαρά. Η αφοσίωση δεν έχει άλλη ανταμοιβή!
- Μπάμπα, από το βιβλίο «Υπέρτατη Ειρήνη – Prashanti Vahini»
5 Σεπτεμβρίου
Οι αρετές των δασκάλων αντανακλώνται στους μαθητές τους –η πίστη τους εμπνέει τους νέους. Στο ερώτημα γιατί οι άνθρωποι σπαταλούν τη ζωή τους και καταστρέφουν τις ζωές των άλλων με τις στείρες επιδιώξεις τους ή στο πώς οι άνθρωποι ζουν ευτυχισμένα προάγοντας την ευτυχία των άλλων, η απάντηση βρίσκεται στα χέρια των δασκάλων. Μια ζωή χωρίς χαρακτήρα είναι τόσο ανώφελη όσο ένας ναός χωρίς καντήλι, όσο ένα νόμισμα πλαστό και ένας χαρταετός με κομμένο σπάγκο. Ο δάσκαλος, που διδάσκει τους μαθητές με το βλέμμα προσηλωμένο στο μισθό του και ο μαθητής που μελετά με το βλέμμα στραμμένο στην επαγγελματική του αποκατάσταση, έχουν χάσει και οι δύο τον προορισμό τους. Ο δάσκαλος πρέπει να βοηθήσει τον μαθητή να ξεδιπλώσει και να εκδηλώσει τις δεξιότητες και ποιότητες που υπάρχουν έμφυτες εντός του και να τον ενθαρρύνει να φτάσει στο υψηλότερο σημείο που είναι ικανός να φτάσει. Το Θείο είναι ο πυρήνας τόσο στον δάσκαλο όσο και στον μαθητή. Η εκπαιδευτική διαδικασία αποσκοπεί στην αύξηση της επίγνωσης αυτής της αλήθειας και στην αξιοποίηση στο μέγιστο δυνατό της λανθάνουσας αυτής δύναμης.
- Μπάμπα, από ομιλία που δόθηκε στις 22 Μαΐου 1982
4 Σεπτεμβρίου
Ο Θεός είναι παντογνώστης, πανταχού παρών και τα πάντα πληρών. Ενεργοποιεί τον αντικειμενικό κόσμο και ενεργεί μέσω αυτού διαρκώς. Η δημιουργία βρίσκεται πάντα υπό τη σκέπη Του. Αυτό είναι το δόγμα των δυϊστών. Αυτό γεννά ένα ερώτημα. Όταν ο κόσμος κυβερνάται από τον Θεό, πώς Αυτός επιτρέπει να είναι τόσο κακοήθης και μοχθηρός; Η απάντηση που δίνεται είναι ότι ο Θεός δεν είναι υπεύθυνος για τη θλίψη και τον πόνο. Οι αμαρτίες που διαπράττουμε είναι οι γεννήτορες της θλίψης που υποφέρουμε. Η χαρά και η θλίψη είναι οι συνέπειες του καλού και του κακού που διαπράττουν οι άνθρωποι. Ο Θεός είναι ο μάρτυρας. Δεν τιμωρεί ούτε προκαλεί τη θλίψη. Η ενσαρκωμένη ψυχή δεν έχει αρχή, δηλαδή δεν έχει γέννηση, αλλά εμπλέκεται σε μια ακατάπαυστη δραστηριότητα και έτσι πρέπει να υποστεί τις αναπόφευκτες συνέπειες αυτής της δραστηριότητας. Αυτή είναι η εμπειρία όλων και το χαρακτηριστικό κάθε νου. Αυτός είναι ο απαράβατος νόμος του αντικειμενικού κόσμου.
- Μπάμπα, από το βιβλίο «Ο Ποταμός της Αλήθειας – Sathya Sai Vahini»
3 Σεπτεμβρίου
Ο κάθε αφοσιωμένος ελπίζει τελικά να βιώσει τη χαρά της υπέρτατης ευδαιμονίας ως αποτέλεσμα της πνευματικής του πειθαρχίας. Αλλά αυτή η ευδαιμονία δεν είναι κάτι που κερδίζεται ή αποκτάται στον χρόνο που κάποιος την αναζητά –δεν είναι μια νέα εμπειρία που μπορεί να αποκτηθεί με την πνευματική πειθαρχία. Είναι πάντα μαζί σας, εντός σας –αλλά δεν μπορείτε να τη γευτείτε εξαιτίας της τροχοπέδης του εγωισμού, ο οποίος λειτουργεί ως παραπέτασμα, κρύβοντάς την από το οπτικό σας πεδίο. Πρέπει κανείς να σχίσει αυτό το πέπλο με τη βοήθεια της πνευματικής πειθαρχίας. Τότε, η πάντα υπάρχουσα ευδαιμονία μπορεί να γίνει αντιληπτή. Δεν αναδύεται εκ νέου, είναι πάντα εκεί. Αυτό που έρχεται και φεύγει είναι το παραπέτασμα του «εγώ» και του «δικό μου», το οποίο καλύπτει την ευδαιμονία. Προσπαθώντας να αφαιρέσει τα παραπετάσματα του «εγώ είμαι ο πράττων», «εγώ είμαι ο απολαμβάνων» και «αυτά τα πράγματα είναι δικά μου», ο πνευματικός αναζητητής δεν πρέπει να σπεύδει παθιασμένα και να ανησυχεί υπερβολικά, αν δεν αποκαλύπτεται η αναμενόμενη ευδαιμονία. Σε τέτοιες στιγμές, η ειρήνη είναι μια διαρκής βοήθεια. Αν, στην αρχή, καλλιεργηθεί σωστά η ειρήνη, τότε μπορεί κανείς να επιτύχει σε οποιοδήποτε έργο, όσο δύσκολο κι αν είναι!
- Μπάμπα, από το βιβλίο «Υπέρτατη Ειρήνη – Prashanti Vahini»
2 Σεπτεμβρίου
Στην αρχαία Ινδία, δάσκαλοι και μαθητές προσεύχονταν μαζί: «Είθε και οι δύο να καθοδηγούμαστε και να προστατευόμαστε. Είθε να προοδεύσουμε και να επιτύχουμε το πνευματικό μεγαλείο μαζί, μέσω των σπουδών μας. Είθε κανένα ίχνος δυσαρέσκειας ή αναταραχής να μη μολύνει τη σχέση μας». Ένας στοργικός δάσκαλος, που αφιερώνει τη ζωή του στο επάγγελμά του, γίνεται πρότυπο για τους μαθητές του που τον θαυμάζουν. Ένας δάσκαλος μπορεί να φτιάξει ή να καταστρέψει το μέλλον του μαθητή, γιατί είναι ο ήρωας τον οποίο οι μαθητές επιθυμούν να φτάσουν και να μιμηθούν στο ντύσιμο, στις συνήθειες και στον τρόπο ζωής και σκέψης. Όταν οι δάσκαλοι χωρίζονται σε φατρίες ή σκανδαλίζουν ο ένας τον άλλον ή απολαμβάνουν το παιχνίδι της πολιτικής, οι μαθητές μολύνονται εύκολα από τις ίδιες βλαβερές τάσεις. Η πειθαρχία ριζώνει στην ατμόσφαιρα του σχολείου μόνο όταν οι δάσκαλοι δίνουν το παράδειγμα. «Όπως οι ηγέτες, έτσι και οι καθοδηγούμενοι». Όταν οι δάσκαλοι δημιουργούν ομάδες για να αποκτήσουν δύναμη και επιρροή, το ίδιο κάνουν και οι μαθητές. Έτσι, οι διδάσκοντες πρέπει να στέκονται στο ύψος τους με κανόνες και με πράξεις, με τα ιδεώδη της ευρύτητας της γνώσης, της συντροφικότητας, της αμοιβαίας αγάπης και της πνευματικής προόδου.
- Μπάμπα, από ομιλία που δόθηκε στις 22 Μαΐου 1979
1 Σεπτεμβρίου
Κάθε δραστηριότητα του ανθρώπου εξαρτάται από την ενέργεια που αντλεί μέσω της πρόσληψης της τροφής. Η επιτυχία των πειθαρχιών που επιχειρείται εξαρτάται από την ποσότητα και την ποιότητα της τροφής που λαμβάνει ο πνευματικός αναζητητής, ακόμη και κατά τη διάρκεια των προκαταρκτικών προετοιμασιών τις οποίες συνιστά ο Πατάντζαλι. Το πλέον εξωτερικό από τα πέντε περιβλήματα, που εσωκλείουν τον πυρήνα του Εαυτού, δηλαδή το περίβλημα της τροφής, έχει επίδραση και στα υπόλοιπα τέσσερα. Αποτελείται από την ύλη, τη σάρκα και τα οστά, που οικοδομούνται από την τροφή την οποία καταναλώνει το άτομο. Η τροφή γενικά περιφρονείται από τους ασκητικά σκεπτόμενους πνευματικούς αναζητητές και αντιμετωπίζεται ως κάτι που δεν αξίζει προσοχής. Όμως, εφόσον το σώμα και ο νους βρίσκονται σε ισχυρή αλληλεξάρτηση, κανείς δεν έχει την πολυτέλεια να την παραμελεί. Όπως η τροφή, έτσι και ο νους, όπως ο νους, έτσι και η σκέψη και όπως η σκέψη, έτσι και η πράξη.
- Μπάμπα, από ομιλία που δόθηκε στις 22 Μαΐου 1979