Σεπτέμβριος 2014
30 Σεπτεμβρίου
Κάθε ον είναι γεμάτο αγάπη. Μόνο για την ευκολία σας, για την ευχαρίστησή σας και για τους δικούς σας εγωιστικούς σκοπούς αναπτύσσετε ορισμένες εγκόσμιες σχέσεις και στηρίζετε την ευτυχία σας σ’ αυτές. Εγκαταλείψτε τον εγωισμό και αγωνιστείτε να φτάσετε στην αυτοπραγμάτωση. Οφείλετε να διερευνήσετε μέσα σας: «Ποιος είμαι; Είμαι αυτό το σώμα, αυτός ο νους, αυτή η διάνοια, οι αναμνήσεις μου ή αυτό το εγώ;» Δεν είστε τίποτα απ` όλα αυτά! Αναγνωρίστε την Πραγματικότητά σας: «Εγώ ειμί» (“I am I.”). Έχετε χρέος να προσφέρετε ανιδιοτελή υπηρεσία, απαρνούμενοι τα αποτελέσματα όλων σας των πράξεων. Μόνο αυτός που απαρνείται τους καρπούς όλων του των πράξεων, είναι άξιος να ονομάζεται ‘Γιόγκι’. ‘Γιόγκι’ δεν είναι αυτός που απλώς κάθεται κάτω από ένα δέντρο, κλείνει τα μάτια του και διαλογίζεται. Η πραγματική αυτοθυσία είναι η απάρνηση των επιθυμιών σας. Μην είστε στενόμυαλοι, διότι τότε θα ζήσετε ολόκληρη ζωή σας μέσα σε περιορισμένους ορίζοντες. Αναπτύξτε ευρύτητα νου και καλλιεργήστε την ανιδιοτελή αγάπη.Μπάμπα, Ομιλία που δόθηκε στις 27 Σεπτεμβρίου 2006.
29 Σεπτεμβρίου
Σκοπός του εορτασμού της Ντάσαρα είναι να σας βοηθήσει να ελέγχετε τις δέκα αισθήσεις σας. Σύμφωνα με τον μύθο, αυτή την ημέρα η θεά Τσαμούντι σκότωσε τον δαίμονα Μαχίσα. Το εσωτερικό νόημα αυτού του θρύλου είναι ότι σε καμιά περίσταση δεν πρέπει να συναναστρέφεστε άτομα με δαιμονικές ιδιότητες. Πάντοτε να κάνετε καλές συναναστροφές. Αν κάνετε κακές παρέες, θα γίνετε κι εσείς κακοί. Συνεπώς, ποτέ μην κάνετε παρέα με έναν αρνητικό άνθρωπο. Τη στιγμή που συναντάτε τέτοιους ανθρώπους, να τους λέτε απλώς ‘γεια σου’ και να φεύγετε. Δεν χρειάζεται ν’ αναπτύξετε μίσος εναντίον τους. Όποιον κι αν συναντάτε, να τον θεωρείτε ενσάρκωση του Θεού και να τον χαιρετάτε. Ακόμα κι αν ανταμώνετε ανθρώπους που σας μισούν, να τους χαιρετάτε και να τους ρωτάτε ‘Πώς είσαι, αδελφέ μου;’ Τότε κι αυτοί θα ανταποκριθούν με τον ίδιο τρόπο. Άνθρωπος είναι αυτός που είναι προικισμένος με ανθρώπινες αξίες και τις εκδηλώνει. Πάντοτε να λέτε την αλήθεια και να εφαρμόζετε στη ζωή σας την αρετή και δικαιοσύνη (Ντάρμα). Να είστε γαλήνιοι. Να είστε ευτυχισμένοι και γεμάτοι θεία ευδαιμονία.Μπάμπα, Ομιλία που δόθηκε στις 27 Σεπτεμβρίου 2006.
28 Σεπτεμβρίου
Σπαταλάτε τον πολύτιμο χρόνο σας νομίζοντας ότι όλα όσα βλέπετε σ’ αυτόν τον κόσμο είναι αληθινά. Όχι! Κανένα από αυτά τα πράγματα δεν είναι αληθινό. Η Αλήθεια είναι αιώνια και είναι πέραν από τις τρεις περιόδους του χρόνου το παρελθόν, το παρόν και το μέλλον. Ο Θεός είναι μόνο ένας, τώρα και για πάντα. Πόσο ανόητο είναι να νομίζετε ότι τα εγκόσμια πράγματα που βλέπετε και που υπόκεινται σε αλλαγή από καιρό σε καιρό, είναι αληθινά. Σήμερα π.χ. είστε σπουδαστές. Αύριο θα γίνεται υπάλληλοι σε κάποια εταιρεία και μερικά χρόνια αργότερα θα βγείτε στη σύνταξη. Λοιπόν, πιο από όλα αυτά είναι αληθινό; Η ζωή σας ως σπουδαστές, η ζωή σας ως υπάλληλοι, ή μήπως ως συνταξιούχοι; Συνεπώς, όλα όσα βλέπετε σ’ αυτόν τον κόσμο και όλες οι σχέσεις μεταξύ των ανθρώπων είναι προσωρινές, ποτέ αληθινές και μόνιμες. Ο Θεός όμως δεν είναι έτσι. Κατανοήστε την αλήθεια ότι μόνο ο Θεός υπάρχει και είναι Παρών και στις τρεις διαστάσεις του χρόνου χθες, σήμερα και αύριο.Μπάμπα, pine Discourse, Sep 27, 2006
27 Σεπτεμβρίου
Να μην βλέπετε, να μην λέτε και να μην ακούτε ό,τι είναι κακό. Πρέπει να βλέπετε μόνο ό,τι είναι καλό, ν’ ακούτε και να λέτε ό,τι είναι ιερό. Αυτά μπορεί να σας φαίνονται απλές αρχές, στην πραγματικότητα όμως είναι γεμάτες βαθύ νόημα. Επίσης, πρέπει να διακρίνετε συνεχώς μεταξύ αρνητικών και θετικών πράξεων. Όλες οι κακές και επιβλαβείς πράξεις, δηλ. αυτές που δεν είναι για το καλό σας και δεν σας προάγουν πνευματικά, είναι αρνητικές να τις αποφεύγετε εντελώς. Ο νους σας πρέπει να είναι γεμάτος καλές σκέψεις, η καρδιά σας πρέπει να είναι γεμάτη συμπόνια και τα χέρια σας πρέπει να ασχολούνται με ανιδιοτελή υπηρεσία στον πλησίον. Όσο ταυτίζετε τον εαυτό σας με το σώμα, θα είστε αιχμαλωτισμένοι από κάθε είδους αρνητική συμπεριφορά. Από τη στιγμή όμως που θα θεωρήσετε τον εαυτό σας κυρίαρχο των αισθήσεών σας, οι πράξεις σας θα είναι θετικές. Η κυριαρχία επάνω στις αισθήσεις οδηγεί στη λύτρωση. Η λύτρωση δεν είναι κάτι που μπορεί να επιτευχθεί μετά θάνατον. Τον αγώνα για τη λύτρωση πρέπει να τον αρχίσετε νωρίς στη ζωή σας και να τον συνεχίζετε διαρκώς, έως ότου ελευθερωθείτε από την υποδούλωση στις αισθήσεις. Να εκπληρώνετε όλα σας τα καθήκοντα χωρίς καμία προσκόλληση στους καρπούς ή τα αποτελέσματά τους.Μπάμπα, Ομιλία ως άνω, Τόμ. 5, Κεφ.3. Δόθηκε στις 15 Φεβρ. 1998.
26 Σεπτεμβρίου
Στο θεατρικό έργο της ζωής, μερικοί παίζουν τον ρόλο τους σαν να μην τους ανήκει τίποτε, και οτιδήποτε λένε ή οτιδήποτε πράττουν, θεωρούν ότι όλα ανήκουν στον Θεό και τίποτα δεν είναι δικό τους. Παίζουν λοιπόν τον ρόλο τους μ’ αυτό το πνεύμα και δεν αποδίδουν τίποτα στον εαυτό τους. Η άλλη κατηγορία ατόμων είναι σαν τους ηθοποιούς που έχουν μεν συνείδηση του ρόλου που παίζουν, ταυτοχρόνως όμως δεν λησμονούν και την ατομικότητά τους όταν ενεργούν. Δεν θεωρούν τον εαυτό τους ως απλά υποδυόμενο έναν ρόλο, αλλά ως πράττοντα. Η διαφορά μεταξύ των δύο είναι ότι ενώ ο πρώτος συνειδητοποιεί την προσωρινή φύση του ρόλου που υποδύεται και δεν είναι προσκολλημένος στα πράγματα που έχουν σχέση με τον ρόλο του, ο δεύτερος αναπτύσσει μια προσκόλληση στον ρόλο του και δεν θέλει να αποχωριστεί τα πράγματα που είναι συνδεδεμένα με τον ρόλο του. Σήμερα, οι περισσότεροι άνθρωποι πάσχουν από το παραπάνω αίσθημα κτητικότητας, επειδή δεν κατορθώνουν να χρησιμοποιήσουν σωστά τις αισθήσεις τους και υποδουλώνονται στις επιθυμίες που προέρχονται απ’ αυτές. Εκπαιδεύστε τα αισθητήρια όργανά σας να παρατηρούν μόνο ιερά και αγιασμένα πράγματα και μην ενεργείτε χωρίς διάκριση για ν’ απολαύσετε μόνο ό,τι ευχαριστεί εκείνα.Μπάμπα, Ομιλία ως άνω, Τόμ. 5,Κεφ.3. Δόθηκε στις 15 Φεβρ. 1998.
25 Σεπτεμβρίου
Σήμερα πολλοί ανησυχούν για τα επίπεδα ρύπανσης του νερού, του αέρα και του περιβάλλοντος. Τεράστιος χρόνος, προσπάθειες και πόροι δαπανώνται για την αφαίρεση των ρύπων του περιβάλλοντος. Δεν θα έπρεπε όμως να ανησυχείτε εξίσου, αν όχι περισσότερο, για τη μόλυνση του νου σας; Ο νους και η καρδιά των περισσότερων ανθρώπων έχουν μολυνθεί σε μεγάλο βαθμό. Γι’ αυτό, πρώτιστη ανάγκη σήμερα είναι να εξαλειφθεί η μόλυνση του ανθρώπινου νου. Οι περισσότεροι άνθρωποι σήμερα είναι βαθιά βυθισμένοι σε εγκόσμιες απολαύσεις και επιθυμίες. Σαν αποτέλεσμα, είναι ψυχικά ανικανοποίητοι και βασανίζονται από πικρή διάψευση προσδοκιών και απόγνωση. Πρέπει να επαναφέρετε τον νου σας πίσω στην πηγή, από την οποία έχει προέλθει. Πώς μπορεί να επιβιώσει ένα ψάρι έξω από το νερό; Μπορεί να επιζήσει αν το καθίσετε στον πιο αναπαυτικό καναπέ και του προσφέρετε καφέ; Το ψάρι θα επιβιώσει ευτυχισμένο μόνο όταν επιστρέψει στη φυσική του κατοικία το νερό! Παρομοίως, ο ανθρώπινος νους πρέπει να επιστρέψει στην φυσική του κατοικία, που είναι ο Άτμα, ο θείος Εαυτός μέσα σε κάθε πλάσμα. Η ψυχική γαλήνη σας θα αποκατασταθεί μόνο όταν στραφείτε μέσα σας, στον θείο Εαυτό σας, χρησιμοποιώντας σαν εργαλείο τη συνείδησή σας.Μπάμπα, Ομιλία που δόθηκε στις 30 Αυγούστου 1993.
24 Σεπτεμβρίου
Οι άνθρωποι σήμερα πιστεύουν στον εφήμερο και μη πραγματικό κόσμο και λησμονούν τον Θεό, ο οποίος είναι η ενσάρκωση της Αλήθειας. Αυτή είναι η θεμελιώδης αιτία για όλες τις θλίψεις και δυσκολίες που αντιμετωπίζει η ανθρωπότητα. Μου λέτε ότι στη ζωή σας αντιμετωπίζετε δυσκολίες. Έχετε όμως διερωτηθεί από πού προέρχονται; Οι δυσκολίες είναι συνέπειες δικών σας πράξεων και σκέψεων στο παρελθόν. Τα πάντα σ’ αυτόν τον κόσμο υπόκεινται σε μεταβολή. Η μόνη αμετάβλητη και αναλλοίωτη Αλήθεια είναι ο Θεός. Έχετε ποτέ αναλογιστεί γιατί υπάρχει η ανθρώπινη ζωή; Υπάρχει μήπως μόνο για να τρώτε, να πίνετε, να κοιμάστε και τελικά να πεθαίνετε; Αν ισχύει αυτό, τότε πώς μπορεί να αποκαλείται ιερή; Όταν γεννιέται, κάθε άνθρωπος είναι αγνός και ιερός. Όσο μεγαλώνει όμως, χάνει σιγά-σιγά αυτή του την αγνότητα. Αυτό δεν είναι σωστό! Ο άνθρωπος έχει χρέος να διαφυλάσσει και να διατηρεί πάντα την αγνότητά του. Εγκαταστήστε τον απερινόητο και αιώνιο Θεό στην καρδιά σας που είναι ιερή και προσφέρετέ Του την αγάπη σας – έτσι θα βιώσετε θεία ευδαιμονία. Αυτό είναι το πρωταρχικό καθήκον κάθε ανθρώπου.Μπάμπα, Ομιλία που δόθηκε στις 27 Σεπτεμβρίου 2006.
23 Σεπτεμβρίου
Κάθε άνθρωπος έχει μια καρδιά. Η καρδιά σας από τη φύση της είναι γεμάτη αγάπη. Με πόσους όμως μοιράζεστε ολόψυχα αυτή την αγάπη; Με ελάχιστους! Σε τι σας χρησιμεύει λοιπόν αυτή η αγάπη, αν δεν την μοιράζεστε; Πρέπει να μοιράζεστε όλη την αγάπη της καρδιάς σας όχι μόνο με τους ανθρώπους, αλλά με κάθε πλάσμα μέσα στη Δημιουργία. Η αγάπη είναι το δώρο του Θεού στον άνθρωπο και πρέπει να την μοιράζεστε γενναιόδωρα με τους πάντες και τα πάντα σ’ αυτόν τον κόσμο. Αυτός είναι ο μόνος τρόπος να βγείτε απ’ όλα τα προβλήματα και τις απογοητεύσεις που σας βασανίζουν. Πολλοί από σας επαναλαμβάνετε τις λέξεις της γνωστής προσευχής «Είθε όλα τα πλάσματα σε όλους τους κόσμους να είναι ευτυχισμένα» μόνο μηχανικά σε πόσους ανθρώπους όμως δίνετε ευτυχία; Οι περισσότεροι από σας νοιάζεστε μόνο για τα δικά σας εγωιστικά συμφέροντα, έχετε ισχυρό ‘εγώ’ και ασχολείστε συνεχώς με την αυτοπροβολή σας. Όποιος έχει διαποτιστεί με τις πολύτιμες αλήθειες των μεγάλων Διδασκάλων και των γραφών πρέπει να είναι γεμάτος αγάπη. Την ημέρα που θα ξεριζώσετε από μέσα σας τον εγωισμό, η θειότητα θα ανθίσει και πάλι μέσα στην καρδιά σας.Μπάμπα, Ομιλία που δόθηκε στις 30 Αυγούστου 1993.
22 Σεπτεμβρίου
Μέσα μας, έξω από το σώμα μας και ολόγυρά μας υπάρχει αέρας. Αλλά ούτε ορατός είναι ούτε μπορούμε να τον πιάσουμε με το χέρι μας. Είναι όμως λόγος αυτός για ν’ αρνηθεί κανείς την ύπαρξη του αέρα; Πώς θα μπορούσε ο άνθρωπος να υπάρχει αν δεν υπήρχε αέρας; Το να αρνείται κανείς την ύπαρξη του αέρα είναι σαν να αρνείται τη δική του ύπαρξη. Ο Θεός διαποτίζει τα πάντα. Είναι πανταχού Παρών και τα πάντα Πληρών. Υπερβαίνει τον χρόνο, τον χώρο και τις περιστάσεις. Ο Θεός υπάρχει για τον κάθε άνθρωπο στο επίπεδο που εκείνος συλλαμβάνει και κατανοεί τον Θεό. Όλα τα έμψυχα και άψυχα μέσα στο σύμπαν είναι εκδηλώσεις του Θεού (Vishnuswarupa). Είναι λοιπόν άκριτο και ανόητο το να βλέπετε το σύμπαν και να αρνείστε την Αρχή που το διαποτίζει. Και δεν είναι εξίσου ανόητο να βλέπετε την πλάση, που είναι η εκδήλωση του Θεού, και να αρνείστε την ύπαρξη του Θεού; Αυτός είναι ο λόγος που οι γραφές μάς διδάσκουν: «Ο άφρων, μολονότι αντικρίζει τον Κύριο του σύμπαντος, δεν Τον αναγνωρίζει (Pashyannapi na pashyathi mudho).»Μπάμπα, Ομιλία που δόθηκε στις 9 Σεπτεμβρίου 1992.
21 Σεπτεμβρίου
Σήμερα πολλοί ανησυχούν για τα επίπεδα ρύπανσης του νερού, του αέρα και του περιβάλλοντος. Τεράστιος χρόνος, προσπάθειες και πόροι δαπανώνται για την αφαίρεση των ρύπων του περιβάλλοντος. Δεν θα έπρεπε όμως να ανησυχείτε εξίσου, αν όχι περισσότερο, για τη μόλυνση του νου σας; Ο νους και η καρδιά των περισσότερων ανθρώπων έχουν μολυνθεί σε μεγάλο βαθμό. Γι’ αυτό, πρώτιστη ανάγκη σήμερα είναι να εξαλειφθεί η μόλυνση του ανθρώπινου νου. Οι περισσότεροι άνθρωποι σήμερα είναι βαθιά βυθισμένοι σε εγκόσμιες απολαύσεις και επιθυμίες. Σαν αποτέλεσμα, είναι ψυχικά ανικανοποίητοι και βασανίζονται από πικρή διάψευση προσδοκιών και απόγνωση. Πρέπει να επαναφέρετε τον νου σας πίσω στην πηγή, από την οποία έχει προέλθει. Πώς μπορεί να επιβιώσει ένα ψάρι έξω από το νερό; Μπορεί να επιζήσει αν το καθίσετε στον πιο αναπαυτικό καναπέ και του προσφέρετε καφέ; Το ψάρι θα επιβιώσει ευτυχισμένο μόνο όταν επιστρέψει στη φυσική του κατοικία το νερό! Παρομοίως, ο ανθρώπινος νους πρέπει να επιστρέψει στην φυσική του κατοικία, που είναι ο Άτμα, ο θείος Εαυτός μέσα σε κάθε πλάσμα. Η ψυχική γαλήνη σας θα αποκατασταθεί μόνο όταν στραφείτε μέσα σας, στον θείο Εαυτό σας, χρησιμοποιώντας σαν εργαλείο τη συνείδησή σας.Μπάμπα, Ομιλία που δόθηκε στις 30 Αυγούστου 1993.
20 Σεπτεμβρίου
Κάποτε οι άγιοι Ναμαντέβα και Γκνιαναντέβα κατά τη διάρκεια ενός ταξιδιού τους διέσχιζαν ένα δάσος. Κάποια στιγμή ένιωσαν δίψα και ψάχνοντας για νερό, βρέθηκαν μπροστά σ` ένα παλιό πηγάδι που είχε στερέψει. Ο Γκνιαναντέβα, ο οποίος ακολουθούσε το πνευματικό μονοπάτι της σοφίας, μεταμορφώθηκε σε πουλί, πέταξε βαθιά κάτω στο πηγάδι, ήπιε νερό και επέστρεψε. Ο Ναμαντέβα το είδε αυτό, αλλά δεν συμφώνησε μ’ αυτή την προσέγγιση. Πίστευε ότι ο άνθρωπος έχει χρέος να εξυψώσει τον εαυτό του από την ανθρώπινη γέννηση στο επίπεδο του Θείου, όχι αντιστρόφως. Κάθισε λοιπόν στην άκρη του πηγαδιού και άρχισε να ψάλλει το Όνομα του Θεού. Κάθε φορά που το υμνούσε γεμάτος θερμή πίστη, η στάθμη του νερού ανέβαινε, ώσπου τελικά το πηγάδι άρχισε να ξεχειλίζει! Ήπιε λοιπόν με την άνεσή του νερό, γεμάτος θεία ευδαιμονία. Έτσι, απέδειξε αναντίρρητα ότι η σοφία είναι χρήσιμη, αλλά δεν είναι ανώτερη από τον Θεό. Άφησε στην ανθρωπότητα το πολύτιμο δίδαγμα ότι το Όνομα του Θεού θα χαρίσει στον άνθρωπο τα πάντα όσα χρειάζεται, και τελικά τον ίδιο τον Θεό.Μπάμπα, Ομιλία ως άνω, Τόμ. 3, Κεφ.13. Δόθηκε στις 16 Μαρτίου 1998.
19 Σεπτεμβρίου
Η ανθρώπινη γέννηση είναι ένα ιερό και πολύτιμο δώρο του Θεού. Οι άνθρωποι όμως γίνονται εγωιστές κι έτσι υπονομεύουν την ιερότητα της γέννησής τους και τη θειότητά τους. Μόνο μια ηθική ζωή μπορεί να εξαγιάζει αυτή τη γέννηση. Ο Θεός, που είναι ο εσωτερικός κάτοικος μέσα στον καθένα σας, κατευθύνει και καθοδηγεί τη ζωή σας ως Άνταρ-Άτμα, δηλ. ως η συνείδησή σας. Αν όμως αφήσετε τον εγωισμό σας να μεγαλώνει, μετατρέπεται σε λαγνεία, μίσος και απληστία. Αυτά τα τρία βασικά ελαττώματα είναι πολύ επικίνδυνα, διότι είναι δαιμονικά. Όταν επιτρέψετε στις εγκόσμιες επιθυμίες σας να πολλαπλασιάζονται, τα τρία αυτά ελαττώματα δυναμώνουν μέχρι του σημείου να σας κάνουν να χάσετε την πίστη σας στον Θεό ακόμα και ν’ αρχίσετε να εχθρεύεστε τον Θεό. Γι’ αυτό, ποτέ μην κυνηγάτε την επίγεια ευτυχία που είναι γεμάτη από τον κίνδυνο να αποδυναμωθεί η πίστη σας στον Θεό, ο οποίος είναι πάντα στο πλευρό σας, γεμάτος αγάπη, στοργή και προστασία. Οι γονείς ή οι συγγενείς σας μπορεί ψυχικά να είναι μακριά σας, ο Θεός όμως ποτέ δεν είναι μακριά σας! Ο Θεός είναι πάντα κοντά σας, μέσα σας, πίσω σας και ολόγυρά σας και θα σας προστατεύει εσαεί.Μπάμπα, Ομιλία ως άνω, Τόμ. 2, Κεφ. 17. Δόθηκε στις 17 Σεπτ. 1992.
18 Σεπτεμβρίου
Η Σακουμπάι, μια βαθιά αφοσιωμένη πιστή του Παντουράνγκα, πήγε στον άγιο Ναμαντέβα και του παραπονέθηκε: «Δάσκαλε, φτιάχνω τόσους πολλούς σβώλους από κοπριά αγελάδας για να τους πουλήσω (σημ.τ.μετ.: σαν καύσιμα αφού ξεραθούν στον ήλιο) και να βγάλω το ψωμί μου, αλλά οι άνθρωποι μού τους κλέβουν. Έχω ανάγκη να ζήσω πουλώντας τους, αλλά καθημερινά μου μένουν ελάχιστοι για πούλημα. Τι να κάνω;» Ο Ναμαντέβα της χαμογέλασε και τη ρώτησε: «Πώς όμως ξέρεις ότι οι κλεμμένοι σβώλοι είναι αυτοί που έχεις φτιάξει εσύ;» Η Σακουμπάι αμέσως του απάντησε: «Δάσκαλε, όταν τους φτιάχνω αναλογίζομαι και απαγγέλλω συνεχώς το όνομα του Παντουράνγκα. Τα συναισθήματά μου αντανακλώνται σ’ αυτούς και δίνουν θαυμάσια αποτελέσματα!» Βλέποντας ότι ο Ναμαντέβα την άκουγε με δυσπιστία, του ζήτησε να πάρει έναν σβώλο που είχε φτιάξει και να τον βάλει κοντά στ’ αυτί του. Έκθαμβος ο Ναμαντέβα, αλλά και όλοι τριγύρω του, άκουσαν από τον άψυχο σβώλο να αντηχεί το όνομα του Παντουράνγκα στον σωστό τόνο, μελωδία και ρυθμό! Τότε η Σακουμπάι είπε: «Όχι μόνο σ’ αυτούς τους ταπεινούς σβώλους αντηχεί το όνομα του Κυρίου αν Τον αναλογιζόμαστε ενόσω κάνουμε κάθε πράξη, το όνομά Του θα αντανακλάται και θα αντηχεί στην εργασία που κάνουμε!» Μπάμπα, Ομιλία από το βιβλίο «My Dear Students», Τόμ. 3, Κεφ.13, που δόθηκε στις 16 Μαρτίου 1998.
17 Σεπτεμβρίου
Ο Ράβανα ήταν ένας μεγάλος λόγιος, κατείχε και τους 64 τομείς γνώσης, καθώς και τη γλώσσα των ζώων, των πουλιών και των εντόμων. Εκτός από τις γνώσεις του, το βασίλειό του από πλευράς ευφορίας και ευημερίας ήταν ισάξιο του παραδείσου. Χρησιμοποίησε όμως τις ασκητικές πειθαρχίες του σαν μέσο για ν’ αποκτήσει κυριαρχία επάνω στον φυσικό κόσμο, διότι πίστευε μόνο στον ορατό φαινομενικό κόσμο και όχι στον Δημιουργό. Επέλεξε να μη διερευνήσει τι κρύβεται πίσω απ’ όλη αυτή τη Δημιουργία, ποιος είναι ο Δημιουργός του φαινομενικού κόσμου. Το σύμπαν ανήκει στον Δημιουργό. Ο Ράμα ήταν ο ίδιος ο Δημιουργός και η Σίτα ήταν η θηλυκή πλευρά του Ράμα, η θυγατέρα της Μητέρας Γης και ενσάρκωση της Φύσης (Σάκτι). Ο Ράβανα, έχοντας ενδώσει στη λαγνεία, τις επιθυμίες και την απληστία, ανέπτυξε μίσος και εχθρότητα εναντίον του Ράμα και απήγαγε τη Μητέρα Σίτα. Ποιο ήταν το αποτέλεσμα; Όχι μόνο αυτός, αλλά ολόκληρο το γένος του και το βασίλειό του καταστράφηκαν. Παρ’ όλες του τις γνώσεις και τις δυνάμεις, δεν μπόρεσε ν’ αναγνωρίσει το εντός του Θείο και κατέστρεψε τον εαυτό του εξαιτίας ενός ηθικού παραπτώματος. Έτσι, η Ραμάγιενα μας δίνει ολοφάνερα το δίδαγμα ότι μόνο η πνευματική σοφία σώζει και ότι μόνο αυτή είναι σημαντική για τη ζωή.Μπάμπα, Ομιλία από το βιβλίο «My Dear Students», Τόμ. 2, Κεφ.17, που δόθηκε στις 17 Σεπτεμβρίου 1992.
16 Σεπτεμβρίου
‘Ντάκσα’ (Dakshah) είναι η ιδιότητα της ακλόνητης αποφασιστικότητας να κάνετε μόνο αγνές πράξεις. Η αποφασιστικότητα αυτή πρέπει να συγκεντρώνεται μόνο σε πράξεις αγνές, που βοηθούν τους άλλους και σας εξυψώνουν σε ανώτερο πνευματικό επίπεδο. Σε όλες τις περιστάσεις που αντιμετωπίζετε, πρέπει να επιλέγετε να δράτε με καλό τρόπο και να απέχετε αυστηρά από κάθε μη-αγνή πράξη. Όποιος κατορθώσει να το επιτύχει αυτό, αποκαλείται ‘Ντάκσα’ και είναι πολύ αγαπητός στον Θεό. ‘Ουντάσινα’ (Udaseenah) σημαίνει ελευθερία από την προσκόλληση σε οτιδήποτε. Σημαίνει το να μένετε γαλήνιοι και ανεπηρέαστοι από τον έπαινο ή την κατακραυγή, από τη γαλήνη ή τη θλίψη, τη ζημιά ή το κέρδος, την ευχαρίστηση ή τον πόνο, το να μην ενθουσιάζεστε από την ευημερία και την επιτυχία ή να θλίβεστε από την αποτυχία. Ποτέ δεν πρέπει να υποκύπτετε όταν σας συκοφαντούν αλλά ούτε να θριαμβολογείτε όταν σας επαινούν. Η δόξα και η μομφή είναι σαν τα διαβατικά σύννεφα – πρέπει να τις αντιμετωπίζετε με αταραξία. Αν τις πάρετε στα σοβαρά, θα προκαλέσουν ταραχές στον νου σας, πράγμα που μπορεί να οδηγήσει στην ανάπτυξη δαιμονικών τάσεων μέσα σας. Κάθε πιστός που έχει κατορθώσει ν’ αποκτήσει τις παραπάνω ιερές αρετές είναι πολύ αγαπητός στον Θεό.Μπάμπα, Ομιλία που δόθηκε στις 30 Αυγούστου 1993.
15 Σεπτεμβρίου
Πολλοί άνθρωποι λένε πως επιθυμούν διακαώς ν’ αποκτήσουν το βίωμα ενός οράματος του Θεού. Αυτή είναι μια αφελής επιθυμία. Δεν συνειδητοποιούν ότι ο Θεός είναι Παρών σε οτιδήποτε βλέπουν! Οι γραφές διδάσκουν ότι όποιος δεν κατορθώνει να δει τον Θεό σε όλα όσα βλέπει γύρω του, είναι ένας ανόητος. Τα πάντα σ’ αυτό το σύμπαν, κάθε πλάσμα, κάθε μόριο, είναι διαποτισμένα από το Θείο. Γι` αυτό, πρέπει πρώτα να προσπαθείτε να συνειδητοποιήσετε τη δική σας Θειότητα και μετά να την αναγνωρίζετε σε όλες τις υπάρξεις. Πρέπει να εκδηλώνετε την έμφυτη, γεμάτη αγάπη φύση σας, όχι να γίνεστε σκληροί, με μία καρδιά σαν από πέτρα. Για να το επιτύχετε αυτό, πρέπει να καλλιεργείτε την ανεκτικότητα, την αγάπη και τη συμπόνια και να μην ενδίδετε σε αρνητικές σκέψεις και μέσα. Οι επιθυμίες σας δεν θα εκπληρωθούν ποτέ, αν προκαλείτε κακό στους άλλους. Δεν μπορείτε να προσφέρετε ευχαρίστηση στον Θεό, αν είστε γεμάτοι φθόνο, αλαζονεία και τάση αυτοπροβολής. Ο Θεός θα ανταποκριθεί άμεσα μόνο στην αγνή, άσπιλη αγάπη, ποτέ στα πλούτη, την εξουσία ή την υψηλή κοινωνική θέση.Μπάμπα, Ομιλία που δόθηκε στις 14 Σεπτεμβρίου 1997.
14 Σεπτεμβρίου
Ο όρος ‘Shuchih’ σημαίνει ‘αγνότητα’, αλλά δεν αναφέρεται μόνο στην εξωτερική καθαριότητα του σώματος ο νους σας επίσης ρυπαίνεται από λανθασμένες σκέψεις και κακά συναισθήματα. Αν επιτρέπετε στον νου σας να είναι συνεχώς γεμάτος αρνητικές, κακόβουλες σκέψεις, θα βιώνετε κακές συνέπειες. Συνεπώς, μην αφήνετε μέσα στον νου σας χώρο για κακές σκέψεις και συναισθήματα αποβάλετε κάθε μορφής αρνητικότητα! Το σώμα σας πρέπει να είναι απαλλαγμένο από την κηλίδα πρόκλησης βίας ή βλάβης στον πλησίον σας. Οι άνθρωποι κάνουν πολλές πράξεις βίας και αμαρτίας με τα χέρια τους αυτό είναι σφάλμα! Το σώμα έχει δοθεί στον άνθρωπο πρωτίστως για να κάνει ενάρετες και δίκαιες πράξεις (Ντάρμα). Ένα τέτοιο ιερό δώρο πρέπει να το χρησιμοποιείτε για την προσφορά υπηρεσίας στους συνανθρώπους σας. Κανείς σας δεν μπορεί να απέχει από κάποια μορφή δράσης, ούτε για ένα λεπτό. Σε καμιά περίπτωση όμως, δεν πρέπει να κάνετε μη-αγνές πράξεις. Πρέπει να προσπαθήσετε με ακλόνητη αποφασιστικότητα να φθάσετε σ’ αυτήν την αγνότητα.Μπάμπα, Ομιλία που δόθηκε στις 30 Αυγούστου 1993.
13 Σεπτεμβρίου
Να εκφράζετε την ευγνωμοσύνη σας στον Θεό ψάλλοντας και υμνώντας το όνομά Του. Η ψαλμωδία πρέπει να προέρχεται από τα βάθη της καρδιάς σας και όχι να αποτελεί απλώς μια μουσική εκτέλεση. Ο δαιμονικός βασιλιάς Ράβανα, απήγγελε συνεχώς το Μάντρα του Σίβα (Namah Shivaaya), χωρίς όμως να αποβάλει καμία από τις δαιμονικές του ιδιότητες, διότι έκανε την απαγγελία τελείως μηχανικά. Αντιθέτως, ο μικρός Πραχλάντα, επαναλάμβανε το Μάντρα «Ομ Ναμό Ναράγιενα» με όλη του την καρδιά και την ψυχή. Αυτό τον βοήθησε να σωθεί απ’ όλα τα τρομερά μαρτύρια στα οποία τον υπέβαλε ο μοχθηρός πατέρας του Χιράνγιακασίπου. Ο πατέρας του τον έριξε από έναν ψηλό γκρεμό, έβαλε να τον ποδοπατήσουν άγριοι ελέφαντες, να τον δαγκώσουν δηλητηριώδη ερπετά και τον πέταξε στη θάλασσα, αλλά ο Πραχλάντα βγήκε αλώβητος από όλα αυτά τα μαρτύρια. Κάθε όργανο του μαρτυρίου του μετατρεπόταν σε ευλογία γι` αυτό το παιδί! Συνεπώς, να ψάλλετε το όνομα του Θεού από τα βάθη της καρδιάς σας, έχοντας ως μόνο σκοπό σας να Τον ευαρεστήσετε – τότε γίνεστε Ένα μ’ Εκείνον. Ποτέ μην ψάλλετε, προσεύχεστε ή υμνείτε το όνομα του Θεού για να κερδίσετε την επιδοκιμασία των άλλων ή για να κάνετε εντύπωση.Μπάμπα, Ομιλία που δόθηκε στις 14 Σεπτεμβρίου 1997.
12 Σεπτεμβρίου
Όλοι οι πνευματικοί αναζητητές πρέπει να έχουν αγνό εσωτερικό κόσμο, διότι όλες οι πράξεις προκύπτουν από εσωτερικές παρορμήσεις, όχι από εξωτερικές αφορμές. Οι πράξεις σας αντανακλούν την εσωτερική σας ύπαρξη. Όταν μέσα σας γεννιούνται αγνά συναισθήματα, φυσικά και οι πράξεις σας θα είναι αγνές. Για να εξαγνίσετε όμως και να καθαγιάσετε τις εσωτερικές σας παρορμήσεις, πρέπει να έχετε αγνότητα νου, ομιλίας και σώματος. Απ’ αυτά τα τρία, η αγνότητα της ομιλίας είναι η πιο σημαντική. Η Γκίτα διδάσκει: «Κάθε λέξη που προφέρετε πρέπει να είναι απαλλαγμένη από την πρόκληση αναστάτωσης ή ταραχής.» Τα λόγια σας πρέπει να είναι ειλικρινή και ευχάριστα, να δίνουν χαρά. Τέσσερις παράγοντες προκαλούν τη ‘ρύπανση’ της ομιλίας: το να λέτε ψέματα, το να είστε φλύαροι, το να διαδίδετε μυθεύματα εναντίον των άλλων και το να προσβάλλετε ή να κατακρίνετε τους άλλους. Πάντα να βεβαιώνεστε ότι η γλώσσα σας δεν ενδίδει σ’ αυτά τα παραπτώματα. Μόνο όταν από μέσα σας κατορθώσετε να απαλλαγείτε απ’ αυτές τις τέσσερις κακές τάσεις, η ομιλία σας θα γίνει αγνή και αμόλυντη.Μπάμπα, Ομιλία που δόθηκε στις 30 Αυγούστου 1993.
11 Σεπτεμβρίου
Το καθετί σ’ αυτόν τον κόσμο, είτε είναι ένα πουλί, είτε ένα πρόβατο, είτε οτιδήποτε άλλο, έχει τη δική του αξία. Μόνο ο άνθρωπος έχει χάσει την αξία του εξαιτίας της απορρόφησής του σε πεζές εγκόσμιες επιδιώξεις. Οι άνθρωποι δεν αισθάνονται την παραμικρή ευγνωμοσύνη για τα πέντε στοιχεία της δημιουργίας που τους παρέχουν δωρεάν αναρίθμητα πολύτιμα αγαθά όπως είναι το φως, η θερμότητα, ο αέρας και το νερό. Είστε υποχρεωμένοι να πληρώνετε ένα αντίτιμο για τις πάμπολλες μικρές ανέσεις της καθημερινότητάς σας, όπως π.χ. το ηλεκτρικό ρεύμα και το τρεχούμενο νερό. Όμως, τι αντίτιμο πληρώνετε για τον ήλιο που φωτίζει ολόκληρο τον κόσμο; Αυτό το φως είναι ένα δώρο του Θεού! Τι αντίτιμο πληρώνετε για μια απαλή αύρα ή μια δυνατή νεροποντή στη διψασμένη γη; Ο Θεός σας παρέχει γενναιόδωρα άπειρα τέτοια πολύτιμα αγαθά δωρεάν. Αλλά, τι ευγνωμοσύνη δείχνουν οι άνθρωποι στον Θεό για όλα αυτά; Ο μόνος τρόπος να δείξετε την ευγνωμοσύνη σας για τα πέντε στοιχεία της δημιουργίας είναι να υμνείτε αδιάλειπτα το Όνομα του Θεού (Smarana).Μπάμπα, Ομιλία που δόθηκε στις 14 Σεπτεμβρίου 1997.
10 Σεπτεμβρίου
Είναι δυνατόν για οποιονδήποτε σ` αυτόν τον κόσμο να είναι απαλλαγμένος από κάθε επιθυμία και προσδοκία; Όχι απόλυτα! Μερικά πράγματα (υλικά και εγκόσμια) μπορεί να ελκύουν μερικούς ανθρώπους ενώ κάποια άλλα (πνευματικά και υπερβατικά) μπορεί να ενδιαφέρουν κάποιους άλλους. Σχεδόν όλες οι επιθυμίες ανήκουν σε μια από τις παραπάνω κατηγορίες. Τότε, πώς είναι δυνατό να απαλλαγεί κανείς και από τις δύο κατηγορίες επιθυμιών; Και όμως, είναι δυνατό! Στην Γκίτα, ο Κύριος έχει δηλώσει ότι σε όλες τις ενάρετες και δίκαιες πράξεις ενυπάρχει Εκείνος. Συνεπώς, εκείνοι που κάνουν ενάρετες πράξεις μπορούν να αναπτύξουν την απουσία επιθυμιών (Αnapeksha). Αυτό σημαίνει ότι όταν ένας άνθρωπος κάνει όλες του τις πράξεις σαν προσφορά στον Θεό, τότε αυτές απαλλάσσονται από την επιθυμία. Αυτός που σας εμπνέει να πράττετε, να μιλάτε, να ακούτε, να βλέπετε κ.λπ. είναι ο Θεός που κατοικεί μέσα σας. Αν κάποιος κάνει όλες του τις πράξεις με αυτή την πεποίθηση, δηλ. ότι ο Θεός που βρίσκεται μέσα του είναι ο πραγματικός Πράττων, τότε οι πράξεις του μετατρέπονται σε ενέργειες απαλλαγμένες από επιθυμίες. Συνεπώς, κάθε πνευματικός αναζητητής πρέπει να βλέπει όλες του τις πράξεις σαν προσφορές στον Θεό.Μπάμπα, Ομιλία που δόθηκε στις 30 Αυγούστου 1993.
9 Σεπτεμβρίου
Η προσευχή Γκάγιατρι αναφέρει ‘Bhur Bhuvaha Suvah’ δηλ. τη γη, την ατμόσφαιρα / αέρα και τον ουρανό / αιθέρα. Είναι λάθος να θεωρείτε ότι αυτοί οι τρείς κόσμοι υπάρχουν ο ένας πάνω από τον άλλον. Στην πραγματικότητα οι τρεις κόσμοι βρίσκονται ο ένας μέσα στον άλλον (σ.τ.μ. σαν τρεις ομόκεντροι κύκλοι). Το πραγματικό νόημα αυτής της γεωμετρικής περιγραφής των τριών κόσμων είναι ότι οι πέντε αισθήσεις και τα πέντε στοιχεία (που αποτελούν το σώμα) αντιστοιχούν στον γήινο κόσμο (Bhuloka), η ζωτική ενέργεια (prana) και ο νους (manas) αντιστοιχούν στην ατμόσφαιρα (Bhuvarloka) και η εσωτερική κατάσταση της ευδαιμονίας (Anandam) αντιστοιχεί στον ουρανό ή αιθέρα (Suvarloka). Με λίγα λόγια μπορεί να λεχθεί ότι οι τρεις κόσμοι δεν είναι παρά το σώμα, ο νους και η ευδαιμονία. Το σύνολο και των τριών αυτών κόσμων διαπερνάται από τον Θεό, που είναι πανταχού Παρών και τα πάντα Πληρών.Μπάμπα, Ομιλία που δόθηκε στις 4 Σεπτεμβρίου 1979.
8 Σεπτεμβρίου
Ο Θεός κατοικεί όχι μόνο στις καρδιές των πιστών Του, αλλά και στις καρδιές των κακεντρεχών και των κακόβουλων. Κάποτε ο μικρός Πραχαλάντα πλησίασε τη μητέρα του Λιλάβατι, και της είπε: «Μητέρα, υπάρχει μόνο μια διαφορά ανάμεσα σε μένα που είμαι πιστός του Θεού, και στον πατέρα μου που μισεί τον Θεό. Εγώ, κάθε μου στιγμή στοχάζομαι τη γεμάτη νέκταρ γλυκύτητα του Θεού, επαναλαμβάνω το όνομά Του και Τον αναλογίζομαι διαρκώς – έτσι, ζω βυθισμένος στη θεία μέθη της ευδαιμονίας που χαρίζει η αγάπη Του. Ο πατέρας μου, από το μίσος του για τον Θεό, έχει μεταμορφώσει την καρδιά του σε πέτρα και Τον έχει εγκαταστήσει εκεί». Βλέπετε λοιπόν ότι ο Θεός που κατοικούσε στην καρδιά του Πραχαλάντα ο οποίος Τον αγαπούσε, και ο Θεός που κατοικούσε στην καρδιά του Χιράνγιακασίπου που Τον μισούσε, ήταν Ένας και ο αυτός. Ο άνθρωπος πρέπει να ζει με πίστη στον Θεό για να βιώσει την ευτυχία. Έτσι οι πιστοί, έχοντας συνειδητοποιήσει ότι ο Θεός είναι πανταχού Παρών και τα πάντα Πληρών, εξιδανικεύουν τη ζωή τους ψάλλοντας τις ιστορίες της δόξας Του και έχοντας τον νου τους αδιάλειπτα εστιασμένο στο όνομά Του.Μπάμπα, Ομιλία που δόθηκε στις 15 Σεπτεμβρίου 1986.
7 Σεπτεμβρίου
Η ιστορία της εορτής Όναμ είναι η ιστορία του αυτοκράτορα Μπάλι, ο οποίος ήταν μεν η ενσάρκωση της αυτοθυσίας (Thyaga), αλλά είχε ακόμα μέσα του ίχνη εγωισμού (Ahamkara). Όμως, λόγω της επικράτησης των άλλων αρετών του και της Χάρης του Βίσνου, ο αυτοκράτορας Μπάλι υπερνίκησε τις αρνητικές επιδράσεις του εγωισμού και έτσι έλαβε το δώρο της συγχώνευσης με τον Βίσνου, που του εμφανίστηκε ως το νεαρό παιδί Βάμανα. Ο Μπάλι ήταν μέχρι το τέλος της ζωής του η προσωποποίηση των ανθρωπίνων αξιών της αυτοθυσίας, της φιλανθρωπίας και της δίκαιης και ενάρετης συμπεριφοράς. Εφόσον το Όναμ εορτάζεται εις μνήμην της επανεμφάνισης του Μπάλι στη γη υπό τη λεπτοφυή του μορφή (sukshma rupa), επιβάλλεται να ανακαλείτε στη μνήμη σας και να εφαρμόζετε τα ιδανικά για τα οποία έζησε. Ο Μπάλι, όπως σας τον περιέγραψα προηγουμένως, θα έπρεπε να σας επισκέπτεται νοερά κάθε μέρα και όχι μόνο μια φορά τον χρόνο! Δυστυχώς όμως, εσείς το λησμονείτε αυτό και στην καθημερινή ζωή σας αφήνετε μέσα σας άπλετο χώρο για να φυτρώσουν ανεπιθύμητα χαρακτηριστικά όπως η απληστία, η ιδιοτέλεια και ο εγωισμός. Αντλώντας διδάγματα από τη ζωή του Μπάλι πρέπει πάση θυσία να εξουδετερώσετε τις αρνητικές σας ιδιότητες χαρακτήρα και να κάνετε την καρδιά σας αγνή, άξια να την επιλέξει ο Θεός για να κατοικήσει μέσα της.Μπάμπα, Ομιλία που δόθηκε στις 4 Σεπτεμβρίου 1979.
6 Σεπτεμβρίου
Με τη γεμάτη αυτοθυσία καρδιά του, ο αυτοκράτορας Μπάλι έδειξε στους ανθρώπους ότι αν κάποιος θυσιάσει τα πάντα, θα φτάσει στη λύτρωση (Moksha). Η πραγματική αυτοθυσία όμως, προϋποθέτει δύο πράγματα: πρώτον, το να συνειδητοποιήσει κανείς τα αίτια που τον κρατούν δέσμιο στη ζωή του και δεύτερον, να κόψει αυτά τα δεσμά. Οι άνθρωποι εσφαλμένα πιστεύουν ότι τα δεσμά που τους αιχμαλωτίζουν είναι η περιουσία τους, η οικογένειά τους και άλλα παρόμοια και ό,τι κόβοντας τις σχέσεις τους μ’ αυτά θα είναι πλέον σε θέση να ‘θυσιάσουν τα πάντα’ στη ζωή τους κι έτσι να γίνουν κατάλληλοι να λάβουν από τον Θεό τη λύτρωση. Όμως, τα παραπάνω δεν είναι τα πραγματικά δεσμά τους. Η πραγματική αιχμαλωσία τους οφείλεται στην άγνοιά τους, λόγω της οποίας ταυτίζουν τον εαυτό τους με το σώμα. Αυτός που θα κατορθώσει να κόψει τα δεσμά αυτής της ταύτισης όπως έκανε ο Μπάλι – θα ανταμειφθεί με τη λύτρωση. Για να το επιτύχει, είναι άκρως αναγκαίο να εξαγνίσει την καρδιά του. Στη σημερινή Εποχή Κάλι, η αδιάλειπτη ενθύμηση του Ονόματος του Θεού (Ναμασμάρανα) είναι ο ευκολότερος τρόπος να εξαγνίσει κανείς τον νου του, και η παράδοση στον Θεό με αγνό νου είναι ο ασφαλέστερος τρόπος να φτάσει στη λύτρωση.Μπάμπα, Ομιλία που δόθηκε στις 4 Σεπτεμβρίου 1979.
5 Σεπτεμβρίου
Για να εξασφαλίσετε τη Χάρη του Θεού πρέπει να απαλλαγείτε από τις επιθυμίες μέσω της αυτοθυσίας (Tyaga) και της πνευματικής άσκησης για ένωση μαζί Του (Yoga). Οι επιθυμίες θολώνουν τη διάνοιά σας, στρεβλώνουν την κρίση σας και οξύνουν τις ορέξεις των αισθήσεών σας. Προσδίδουν στον αντικειμενικό κόσμο που σας περιβάλλει απατηλά και παραπλανητικά θέλγητρα. Όταν όμως στρέψετε τις επιθυμίες σας προς τον Θεό, η αυτόφωτη διάνοιά σας ακτινοβολεί με την αρχέγονη λαμπρότητά της, αποκαλύπτει τον Θεό εντός και εκτός σας και φθάνετε στην Αυτοπραγμάτωση (Atma Sakshatkara). Ευλογώ όλους σας όπως επιτύχετε στις πνευματικές σας ασκήσεις! Αν έως τώρα δεν τις εφαρμόζατε με ευσυνειδησία και μεθοδικότητα, αρχίστε από σήμερα την απλή άσκηση της επανάληψης του Ονόματος του Θεού (Namasmarana). Παράλληλα μ’ αυτήν να φέρεστε με βαθύ σεβασμό στους γονείς σας, τους δασκάλους σας και τους ηλικιωμένους, και να υπηρετείτε τους φτωχούς και αναξιοπαθείς. Να βλέπετε όλους τους συνανθρώπους σας σαν την αγαπημένη σας μορφή του Θεού (lshtadhevata). Αυτό θα γεμίσει την καρδιά σας αγάπη και θα σας χαρίσει σταθερό νου και εσωτερική γαλήνη.Μπάμπα, Ομιλία που δόθηκε στις 15 Μαΐου 1969.
4 Σεπτεμβρίου
Οι άνθρωποι νομίζουν ότι απάρνηση είναι το να εγκαταλείψουν την οικογένειά τους και το σπίτι τους και να πάνε να μονάσουν. Δεν είναι όμως αυτό που σημαίνει ο όρος ‘μη-προσκόλληση’ (Vairagya). Ό,τι κι αν κάνετε, πρέπει να το κάνετε με θετικό πνεύμα και πρόθεση προσφοράς υπηρεσίας στην κοινωνία. Πρέπει δε να το κάνετε με σκοπό το καλό και την ευημερία της πατρίδας μας – αυτά πρέπει επίσης να αποτελούν το σύνθημα ζωής για κάθε πολίτη του έθνους μας. Από την αρχαιότητα, οι Ινδοί ζούσαν τηρώντας το ιδανικό: «Είθε όλα τα πλάσματα σε όλους τους κόσμους να είναι ευτυχισμένα!» Για να στηρίξουν αυτό το ιδανικό, τους αρχαίους χρόνους τόσο οι ηγεμόνες, όσο και οι λόγιοι, οι σοφοί καθώς και όλοι οι απλοί πολίτες έκαναν σημαντικές θυσίες στη ζωή τους. Στις μέρες μας όμως, το πνεύμα της αυτοθυσίας δεν το συναντάμε πουθενά. Αντιθέτως, η ριζική αιτία για κάθε μορφή σκληρότητας και βίας σήμερα είναι ο εγωισμός. Τα μόνα που βλέπουμε στον αιώνα μας είναι διαμάχες, έριδες, ταραχές και βία. Ο εγωισμός έχει επικρατήσει παντού. Ενσαρκώσεις της Αγάπης του Θεού! Απαλλαγείτε από τον εγωισμό. Να θεωρείτε τον εαυτό σας αναπόσπαστο μέλος του κοινωνικού συνόλου. Αναπτύξτε την ακλόνητη πίστη ότι το δικό σας καλό και η δική σας ευημερία είναι αλληλένδετα με το καλό και την ευημερία όλων των συνανθρώπων σας.Μπάμπα, Ομιλία που δόθηκε στις 27 Απριλίου 1990.
3 Σεπτεμβρίου
Να θυμάστε: χέρια που υπηρετούν είναι ανώτερα από χείλη που προσεύχονται. Η πραγματική ανθρωπιά συνίσταται στην αφιέρωση του εαυτού σας στο πνεύμα προσφοράς ανιδιοτελούς υπηρεσίας. Η ποσότητα της υπηρεσίας που προσφέρετε δεν έχει σημασία, αυτό που μετράει είναι η ποιότητα της υπηρεσίας σας. Όποια υπηρεσία κι αν προσφέρετε, να την προσφέρετε με όλη σας την καρδιά και αυθόρμητα. Το πρώτο που απαιτείται για την πνευματική σας πρόοδο είναι ο εξαγνισμός της καρδιάς σας (Chittha Shuddhi). Όταν η καρδιά σας εξαγνιστεί, θ’ αποκτήσετε την Ανώτερη Σοφία (Jnana siddhi), και θα μπορείτε να αφιερώνετε κάθε μορφής δράση σας στον Θεό με πνεύμα μη-προσκόλλησης. Την Αγάπη του Θεού μπορείτε να την αποκτήσετε μόνο μέσω ανιδιοτελούς υπηρεσίας αφιερωμένης σ’ Εκείνον. Ο Θεός ανταποκρίνεται πλουσιοπάροχα σε κάθε προσφορά σας. Για μια χούφτα ξερό ψημένο ρύζι που έδωσε ο Κούτσελα στον Σρι Κρίσνα, έλαβε σαν αντάλλαγμα απύθμενο πλούτο. Η Ντραούπαντι ανταμείφτηκε με παρόμοιο τρόπο. Όμως, πώς μπορείτε να λάβετε την Αγάπη του Θεού αν δεν Τον αγαπάτε; Η Χάρη του Θεού είναι σαν μια τράπεζα: μπορείτε να παίρνετε χρήματα απ’ αυτήν μόνο μέχρι του ποσού που αντιστοιχεί στις καταθέσεις σας μέσω της αυτοθυσίας σας (Tyaga). Κερδίστε τη Χάρη του Θεού μέσω αγάπης και αυτοθυσίας σας!Μπάμπα, Ομιλία από το βιβλίο «My Dear Students» που δόθηκε στις 27 Απριλίου 1990.
2 Σεπτεμβρίου
Υπάρχουν άνθρωποι που περιφέρονται διακηρύσσοντας ότι δεν υπάρχει Θεός, απλώς επειδή αυτοί δεν μπορούν να Τον δουν. Λένε ότι έχουν ψάξει στο διάστημα, στο στερέωμα προς την κατεύθυνση της σελήνης, αλλά ότι ούτε και στη σελήνη δεν υπήρχε σημάδι του Παντοδύναμου. Όμως, ο καθένας απ’ αυτούς τους ίδιους είναι το ανάκτορο μέσα στο οποίο κατοικεί ο Θεός, κι αυτό κάθε στιγμή της ζωής τους! Και, σαν τον τυφλό που παρασύρει έναν άλλον τυφλό στο παραπάτημα, κάποιοι άλλοι επίσης επαναλαμβάνουν σαν παπαγάλοι αυτό το ‘σλόγκαν’ που έχει γίνει της μόδας. Κανείς δεν βλέπει τις ρίζες ενός δέντρου, όμως οι ρίζες είναι όντως εκεί, βαθιά μέσα στο έδαφος, μακριά από όλα τα μάτια. Μπορείτε λοιπόν να ισχυριστείτε ότι τα δέντρα δεν έχουν ρίζες, ότι τίποτα δεν τα τρέφει ή τα δεν στηρίζει από κάτω; Ο Θεός σας τρέφει, σας συντηρεί, σας στηρίζει στερεά και ακλόνητα, μολονότι εσείς δεν Τον βλέπετε. Μπορούν όμως να Τον δουν όσοι αποδυθούν στην προσπάθεια σύμφωνα με τις πνευματικές οδηγίες που έχουν χαράξει γι’ αυτόν τον σκοπό εκείνοι που κατόρθωσαν ν’ αποκτήσουν τη βιωματική εμπειρία Του. Ο Θεός ακριβώς όπως το βούτυρο μέσα στο γάλα γίνεται ορατός όταν Τον ‘συγκεκριμενοποιήσετε’ μέσω των πνευματικών προσπαθειών σας ().Μπάμπα, Ομιλία που δόθηκε στις 15 Μαΐου 1969.
1 Σεπτεμβρίου
Σαν τον νεαρό φοιτητή του κολλεγίου, είσαστε ελεύθεροι να πάτε με τα δύο σας πόδια όπου σας τραβά το ενδιαφέρον σας. Μόλις όμως παντρευτείτε, αποκτάτε τέσσερα πόδια! Και μόλις έρθει το πρώτο σας παιδί, αποκτάτε έξη πόδια – τώρα πια η ελευθερία κινήσεών σας έχει περιοριστεί σημαντικά. Και καθώς συνεχίζεται η ζωή, όσο περισσότερα πόδια αποκτάτε, τόσο μειώνεται η ελευθερία των κινήσεών σας, τόσο περισσότερο σας κρατάνε δεμένο στο έδαφος μία σαρανταποδαρούσα ίσα-ίσα που κατορθώνει να σέρνεται. Και όσο αυξάνονται τα ‘εμπόδια’, τόσο περισσότερο παρεμποδίζουν την ελεύθερη κίνησή σας. Καθώς συσσωρεύετε στο σπίτι σας καναπέδες, καρέκλες, κούνιες, τραπέζια, βιβλιοθήκες, το γεμίζετε ασφυκτικά κι αυτό κάνει τις κινήσεις σας αργές αλλά και επικίνδυνες. Οι κάθε λογής προσκολλήσεις συνοδεύονται αναπόφευκτα από θλίψεις, και όταν τελικά ο θάνατος απαιτήσει να τα αφήσετε όλα αυτά πίσω σας και να εγκαταλείψετε όλους τους γύρω σας, συγκλονίζεστε από λύπη! Γι’ αυτό, μάθετε να ζείτε σαν τον λωτό στη λίμνη: επάνω στο νερό, αλλά όχι μέσα σ’ αυτό. Το νερό τού είναι αναγκαίο για ν’ αναπτυχθεί, ωστόσο δεν επιτρέπει ούτε σε μία σταγόνα να το βρέξει! Ο εξωτερικός, υλικός κόσμος είναι μόνο ένα γυμναστήριο για την εξάσκηση των αρετών σας, του πνεύματός σας. Όμως, να τον χρησιμοποιείτε μόνο γι’ αυτόν τον σκοπό – μην τον εξυψώνετε σε ανώτερο επίπεδο και τον λατρεύετε σαν το επίκεντρο της ζωής σας. Μπάμπα, Ομιλία που δόθηκε στις 15 Μαΐου 1969.