Αύγουστος 2015
31 Αυγούστου
Οι αρχές της Αρετής και Δικαιοσύνης ή Ντάρμα εκφράζονται με πολλές μορφές, μεταξύ άλλων συνδεδεμένες και με το στάδιο ζωής που βρίσκεται ο άνθρωπος που τις εφαρμόζει. Οπότε, οι πρακτικές μορφές τους, ή κανόνες καλής συμπεριφοράς, αναφέρονται σε προσωρινά θέματα, προβλήματα και φυσικές ανάγκες μας, δηλ. τις εφήμερες σχέσεις μας με τον υλικό κόσμο. Το ίδιο το μέσο για την εφαρμογή των κανόνων αυτών, δηλαδή το ανθρώπινο σώμα, είναι και αυτό εφήμερο. Πώς θα ήταν λοιπόν δυνατό αυτές οι αρχές να είναι αιώνιες; Το Αιώνιο δεν μπορεί να εκφρασθεί μέσα από το εφήμερο, η αλήθεια δεν μπορεί να φανερωθεί από τη μη-αλήθεια, Το φως δεν μπορεί να προέλθει μέσα από το σκοτάδι. Το Αιώνιο μπορεί να αναβλύσει μόνο μέσα από το Αιώνιο, η αλήθεια πηγάζει μόνο από την αλήθεια. Γι’ αυτό, τους πρακτικούς κανόνες του Ντάρμα που αναφέρονται στις εγκόσμιες δραστηριότητες και στην καθημερινή ζωή να τους ακολουθείτε, με πλήρη γνώση και συνείδηση των αιώνιων θεμελιωδών αξιών του Άτμα-Ντάρμα. Μόνο τότε είναι δυνατό οι εσωτερικές και εξωτερικές ροπές να εναρμονίζονται και να σας χαρίζουν τη θεία ευδαιμονία της αρμονικής τους προόδου. Αν στις καθημερινές σας ενασχολήσεις μετατρέπετε τις αληθινές αξίες του αιώνιου Άτμα-Ντάρμα σε πράξεις γεμάτες αγάπη, τότε εκπληρώνετε το καθήκον σας προς την εσωτερική πραγματικότητα, το Άτμα-Ντάρμα. Πάντοτε να χτίζετε τη ζωή σας επάνω σε πνευματικές βάσεις. Τότε, η πνευματική σας πρόοδος είναι εξασφαλισμένη.Μπάμπα, από το βιβλίο «Θεία Τάξη» (‘Dharma Vahini’), Κεφ. 2.
30 Αυγούστου
Όταν δεν μπορείτε να διακρίνετε στην ουσία της τη διαδικασία και τον σκοπό των πράξεων, και προχωρείτε στο να τις κάνετε χωρίς κατανόηση, τις υποβαθμίζετε σε μια αστεία απολιθωμένη ρουτίνα. Κάποτε ακόμα και ο νεαρός Πραχλάντα είπε: «Μια και είναι δύσκολο για τον άνθρωπο να υπερνικήσει τον εγωισμό του, βρίσκει την εύκολη λύση να θανατώνει ένα άμοιρο ζώο σαν υποκατάστατο. Η θυσία των ζώων όμως, δεν είναι παρά μια εκδήλωση της ιδιότητας της πνευματικής άγνοιας, και οδηγεί στον δρόμο της πνευματικής δουλείας. Μόνο η θυσία του ζώου που λέγεται εγωισμός είναι η πιο σωστή και αγνή προσφορά επάνω στον θείο δρόμο προς τη λύτρωση.» Έτσι, ο ύψιστος στόχος των αρχαίων χρόνων παρερμηνεύθηκε εντελώς από τους μωρούς της σημερινής εποχής! Παρομοίως, κάθε μια από τις αρχαίες ιεροπραξίες, κάποτε γεμάτες νόημα και σημασία, έχει τελείως παρανοηθεί. Είναι αδύνατο να ξεριζώσετε ένα δέντρο από τη ρίζα του και να φυτέψετε στη θέση του ένα νέο. Συνεπώς, το δέντρο που υπάρχει πρέπει να κλαδευτεί και η ανάπτυξή του να κατευθυνθεί ίσια προς τα πάνω. Δεν πρέπει ποτέ να λησμονείτε τον ύψιστο στόχο, ούτε να τον συγχέετε με κατώτερες επιδιώξεις.Μπάμπα, από το βιβλίο «Θεία Τάξη», (‘Dharma Vahini’), Κεφ. 1.
29 Αυγούστου
Η Αλήθεια (Σάτυα) στηρίζει και συντηρεί το σύμπαν, η Αρετή και η Δικαιοσύνη (Ντάρμα) προστατεύουν και προάγουν την ειρήνη σ’ ολόκληρη την ανθρωπότητα. Όλες σας οι πράξεις και δραστηριότητες πρέπει να είναι διαποτισμένες με τα ιδεώδη της Αλήθειας και της Δικαιοσύνης. Η Δικαιοσύνη ποτέ δεν παρακμάζει, μόνο η εφαρμογή της παρακμάζει! Γι` αυτό το λόγο το Θείο ενσαρκώνεται, παίρνει ανθρώπινη μορφή, για να αποκαταστήσει την πίστη στη Δικαιοσύνη, να αναζωογονήσει την τήρηση και εφαρμογή της και να αποδείξει ότι η εφαρμογή της χαρίζει στον άνθρωπο ειρήνη, χαρά και ευημερία. Το να αγνοεί κανείς την Δικαιοσύνη, ισοδυναμεί με ιεροσυλία, διότι η Δικαιοσύνη είναι ο ίδιος ο Θεός και ο Θεός είναι Δικαιοσύνη. Οι άνθρωποι βλέπουν τον Θεό σε μια φωτογραφία, σε μια εικόνα, ή σ’ ένα αγαλματίδιο, αλλά στην πραγματικότητα ο Θεός εκδηλώνεται πολύ περισσότερο μέσα από μια ενάρετη και δίκαιη πράξη. Μπορεί κανείς να ξοδεύει τεράστια ποσά για προσκυνήματα σε άγιους τόπους, για λειτουργίες και ιεροτελεστίες, αλλά τίποτε απ’ όλα αυτά δεν θα τον φέρει πιο κοντά στον Θεό. Τι πνευματικό όφελος μπορεί να έχει κανείς, αν λατρεύει μεν τον Θεό, αλλά την ίδια στιγμή προσβάλλει, πληγώνει και βλάπτει τους συνανθρώπους του;Μπάμπα, Ομιλία που δόθηκε στις 21 Ιουνίου 1979
28 Αυγούστου
Όταν θέλετε να φάτε μια μπανάνα, πρέπει πρώτα να αφαιρέσετε τη φλούδα. Το ίδιο συμβαίνει και με άλλα φρούτα, όπως το μάνγκο ή το πορτοκάλι. Θα φθάσετε στο γλυκό περιεχόμενο μόνο όταν αφαιρέσετε την πικρή φλούδα. Έτσι και με τον θρύλο του αυτοκράτορα Μπάλι: για να τον δεχθεί ο Θεός και να τον πάρει κοντά Του, έπρεπε πρώτα να αφαιρεθεί το πικρό κάλυμμα του εγωισμού του και της μανίας του για εξουσία και ισχύ! Η άγνοια, η ψευδαίσθηση, η αλαζονεία, κ.λπ. είναι συστατικά της ‘πικρής φλούδας’. Την εορτή Όναμ στη μνήμη του Μπάλι την εορτάζετε μεν κάθε χρόνο, αλλά δεν έρχεστε καθόλου πλησιέστερα στον Θεό. Αυτό συμβαίνει διότι παρόλο που καλωσορίζετε και απολαμβάνετε αυτή την εορτή, δεν δίνετε την ίδια εγκάρδια υποδοχή στη γενναιοδωρία, την αυταπάρνηση, την αγάπη και το πνεύμα υπηρεσίας και αλληλοβοήθειας. Το Μήνυμά Μου γι’ αυτή την εορτή στη μνήμη του αυτοκράτορα Μπάλι είναι: να αγωνίζεστε να εκδηλώνετε, να καλλιεργείτε και να εκφράζετε την αγάπη, υπερνικώντας την υπεροψία και τον εγωισμό σας – έτσι θα γίνετε άξιοι να πλησιάσετε τον Θεό και να κερδίσετε τη χάρη Του.Μπάμπα, Ομιλία που δόθηκε στις 30 Αυγούστου 1974
27 Αυγούστου
Οι πνευματικοί δάσκαλοι του παρελθόντος δίδασκαν μόνο βάσει της μακροχρόνιας πείρας τους. Αγαπούσαν τους μαθητές τους και προσπαθούσαν να διορθώσουν τα ελαττώματα και τα μειονεκτήματα του χαρακτήρα τους. Σαν αποτέλεσμα, οι μαθητές τους είχαν μια ευτυχισμένη και χρήσιμη ζωή. Όταν έφτανε η μέρα οι μαθητές να φύγουν από κοντά του, ο πνευματικός δάσκαλος τούς εξόρκιζε ν’ ακολουθούν ανελλιπώς δύο βασικές συμβουλές που ήταν τόσο ζωτικές για τη ζωή όσο τα μάτια: «Να λέτε την αλήθεια, και να βαδίζετε πάντα πάνω στην οδό της αρετής.» Ο πνευματικός δάσκαλός πίστευε ακράδαντα ότι ο μαθητής θα τηρούσε αυτές τις συμβουλές απαρέγκλιτα, εφόσον ο ίδιος ο δάσκαλός του ήταν η ζωντανή απόδειξη της αξίας και εγκυρότητάς τους. Επίσης, με πατρική φροντίδα και στοργή αφαιρούσε πάντοτε από την καρδιά του μαθητή τα ζιζάνια των κακών συνηθειών και τάσεων και φύτευε μέσα της τους σπόρους της αγάπης. Επέμενε στις πνευματικές ασκήσεις για τον εξαγνισμό του νου, ώστε να γίνει αρκετά δυνατός για να υπερνικά τους κάθε είδους πειρασμούς. Μόνο η αρετή και ο ακέραιος χαρακτήρας είναι το σημάδι ενός πραγματικά σπουδασμένου ατόμου.Μπάμπα, Ομιλία που δόθηκε στις 21 Ιουνίου 1979.
26 Αυγούστου
Το σύμπαν είναι το καλύτερο πανεπιστήμιο. Η φύση είναι ο καλύτερός σας δάσκαλος. Με έναν παρατηρητικό νου μπορείτε να διδαχθείτε πολλά πράγματα από τα ποτάμια και τους λόφους, από τα πουλιά και τα ζώα, από τους αστέρες αλλά και από τα άνθη, κυρίως δε από τα δέντρα. Τα δέντρα προσφέρουν τη δροσερή σκιά τους σε όλους εκείνους που την αναζητούν. Δεν την αρνούνται σε κανέναν, τη χαρίζουν ανεξάρτητα από κοινωνική τάξη, θρησκεία ή χρώμα δέρματος. Προσφέρουν τους καρπούς τους σε όλους, ασχέτως του κοινωνικού ή οικονομικού τους επιπέδου. Πρέπει μεν να επιδιώκετε την ευημερία, γνωρίζοντας όμως ότι από μόνη της δεν αρκεί. Ευημερία χωρίς τη βούληση και την προθυμία σας να την μοιράζεστε με τους συνανθρώπους σας, θα σας φέρει μόνο φόβους και ανησυχίες. Η ανθρώπινη φύση είναι ένα κράμα από ιδιότητες: ζωώδεις, ανθρώπινες και θεϊκές. Η αγάπη, η συμπόνια, η ταπεινοφροσύνη, η φιλανθρωπία όλα αυτά είναι θεϊκά γνωρίσματα. Πρέπει κανείς να τα καλλιεργεί, έτσι ώστε να μπορεί να ζει ειρηνικά, τόσο με τον ίδιο τον εαυτό του όσο και με τους γύρω του. Στην πραγματικότητα, αυτές οι πνευματικές ιδιότητες σώζουν όλη τη ζωή σας σάς εξυψώνουν από την ανθρώπινη κατάσταση στη θεϊκή.Μπάμπα, Ομιλία που δόθηκε στις 21 Ιουνίου 1979.
25 Αυγούστου
Μερικοί από σας μπορεί να αναρωτιέστε: «Πώς μπορεί το Ντάρμα, που ελέγχει και οριοθετεί τις σκέψεις, τα λόγια και τις πράξεις, να απελευθερώσει ένα άτομο;» Ελευθερία είναι το όνομα που εσείς δίνετε σε ένα ορισμένο είδος δουλείας. Η πραγματική ελευθερία αποκτάται μόνο όταν δεν υπάρχει ψευδαίσθηση, όταν δεν υπάρχει ταύτιση με το σώμα και τις αισθήσεις, όταν δεν υπάρχει υποδούλωση στον υλικό κόσμο. Οι άνθρωποι που ξέφυγαν απ’ αυτή την υποδούλωση και κατέκτησαν την ελευθερία με την πραγματική της έννοια, είναι ελάχιστοι. Δουλεία υπάρχει σε κάθε πράξη που γίνεται με την πεποίθηση ότι το σώμα είναι ο πραγματικός εαυτός σας, διότι τότε ο άνθρωπος είναι έρμαιο των αισθήσεων. Μόνο όσοι ξέφυγαν απ’ αυτή τη μοίρα είναι ελεύθεροι. Η ελευθερία αυτή είναι το ιδεώδες στάδιο στο οποίο οδηγεί το Ντάρμα. Έχοντας αυτό το στάδιο σταθερά στον νου, ακόμα και όσο ασχολείστε με τις δραστηριότητες της καθημερινής ζωής, μπορείτε να πραγματώσετε τον Θεό, δηλ. να απελευθερωθείτε ήδη σε τούτη τη ζωή.Μπάμπα, από το βιβλίο «Θεία Τάξη» (‘Dharma Vahini’), Κεφ. 2.
24 Αυγούστου
Έχω έρθει για να σας μεταμορφώσω, να σας αλλάξω ριζικά προς το καλύτερο, και δεν θα σας εγκαταλείψω έως ότου το ολοκληρώσω αυτό. Ακόμα και αν φύγετε από δω προτού το ολοκληρώσω, μη νομίζετε ότι μπορείτε να μου διαφύγετε – θα συνεχίσω να σας κρατώ νοερά κοντά μου με το να νοιάζομαι για σας. Δεν ανησυχώ μήπως φύγετε από κοντά μου, διότι δεν μ’ ενδιαφέρει να έχω καθημερινά μια τεράστια συγκέντρωση εδώ! Στο κάτω-κάτω, ποιος έστειλε χειρόγραφη πρόσκληση στον καθέναν από σας που βρίσκεται εδώ; Οι άνθρωποι έρχονται κοντά μου από μόνοι τους κατά χιλιάδες εσείς αφοσιώνεστε σε μένα! Εγώ όμως είμαι αφοσιωμένος μόνο στο έργο μου. Αλλά να είστε σίγουροι για ένα πράγμα: είτε έρχεστε σε μένα είτε όχι, είστε όλοι μέσα στην καρδιά μου. Η αγάπη μου είναι η αγάπη χιλιάδων μητέρων. Αγαπώ έναν-έναν από σας ξεχωριστά και θα σας προστατεύω πάντα. Όποτε σας φαίνομαι θυμωμένος, να θυμάστε ότι είναι μόνο η αγάπη μου υπό διαφορετική μορφή. Δεν έχω ούτε ίχνος θυμού μέσα μου απλώς σας εκφράζω την απογοήτευσή μου όταν δεν εξελίσσεστε πνευματικά όπως προσδοκώ από σας.Μπάμπα, Ομιλία που δόθηκε στις 11 Φεβρουαρίου 1964
23 Αυγούστου
Λέγεται πως όταν επισκέπτεται κανείς έναν ναό του Σίβα ή Ίσβαρα, δεν πρέπει να περάσει ανάμεσα στον ταύρο Νάντι που είναι το όχημα του Σίβα και του Λίνγκαμ δηλαδή της ατομικής ψυχής και του Θεού – και τούτο διότι πρόκειται να συνενωθούν και να γίνουν ένα. Λέγεται ακόμη ότι πρέπει κανείς να βλέπει τον Ίσβαρα μόνο ανάμεσα από τα δύο κέρατα του Νάντι, του ιερού ταύρου. Στην ερώτηση για ποιο λόγο πρέπει να ακολουθείται αυτή η συγκεκριμένη διαδικασία, η απάντηση είναι «διότι αυτός είναι ο ιερότερος τρόπος να βλέπει κανείς το Λίνγκαμ.» Όμως, η βαθύτερη, εσωτερική σημασία είναι ότι «Πρέπει να βλέπετε την ενσαρκωμένη ατομική ψυχή ως τον ίδιο τον Θεό.» Ο ταύρος Νάντι δεν είναι παρά η ενσαρκωμένη ατομική ψυχή και συνυπάρχει με τον Θεό, είναι ένα. Και οι δύο είναι απλώς δύο όψεις που αναφέρονται στην ίδια ύπαρξη. Όταν αυτή η ύπαρξη είναι δέσμια του υλικού κόσμου σαν ενσαρκωμένη ψυχή, πρόκειται για τον Νάντι, όταν λυτρωθεί απ’ αυτόν, είναι Θεός, ο Ίσβαρα. Τότε ο Νάντι και ο Ίσβαρα γίνονται Ναντίσβαρα. Σ’ αυτήν την ένωση πρέπουν οι λατρευτικές, δοξαστικές τιμές. Όταν η ενσαρκωμένη ψυχή προσφέρεται στον Θεό κι έτσι αποβάλλει την ατομική της ταυτότητα, τότε πραγματοποιείται η αληθινή ‘γιάγκνα’, η αληθινή λατρευτική θυσία. Σήμερα, αυτές οι συμβολικές πράξεις έχουν αλλάξει τόσο, ώστε να είναι πια αγνώριστες. Οι πρακτικές του σήμερα απέχουν πολύ από τους κανόνες και τις αρχές του χθες – όμως, ακόμα και η παραμικρή λεπτομέρεια της εγκόσμιας ζωής πρέπει να εμπνέεται από το ανώτερο ιδεώδες της πνευματικής τελείωσης.Μπάμπα, από το βιβλίο «Θεία Τάξη» (‘Dharma Vahini’), Κεφ. 1.
22 Αυγούστου
Βήμα βήμα, θα φθάσετε στο τέλος του δρόμου. Μια πράξη που την ακολουθεί άλλη μία, οδηγεί σε μια καλή συνήθεια. Κάτι που ακούτε ξανά και ξανά, σας παρακινεί σε δράση. Πάρτε λοιπόν την ακλόνητη απόφαση να κάνετε μόνο καλές πράξεις, να διατηρείτε μόνο θετικές και ενάρετες συναναστροφές, να διαβάζετε μόνο βιβλία που εξυψώνουν και να σφυρηλατήσετε τη συνήθεια της ενθύμησης και επανάληψης του Ονόματος του Θεού. Τότε η πνευματική σας άγνοια θα εξαφανιστεί αυτομάτως. Η θεία ευδαιμονία που θα αναβλύσει από την καρδιά σας με τον στοχασμό Εκείνου που είναι η ίδια η Ευδαιμονία, θα διώξει από μέσα σας κάθε λύπη, έγνοια και ανησυχία. Νιώστε αυτή τη θεία ευδαιμονία και χαρά, και τότε οι κακές παρορμήσεις και τάσεις σας θα εξαφανιστούν, διότι δεν θα βρίσκουν πια μέρος να στεριώσουν μέσα στην καρδιά σας. Όταν προχωρείτε προς το Φως η σκιά σας πέφτει πίσω σας, όταν απομακρύνεστε απ’ αυτό, θα είστε αναγκασμένοι ν’ ακολουθήσετε τη σκιά σας. Κάθε σας στιγμή να πηγαίνετε ένα βήμα πιο κοντά στον Θεό, τότε η ψευδαίσθηση του υλικού κόσμου που είναι η σκιά, θα πέφτει πίσω σας και δεν θα σας παραπλανεί πια καθόλου. Να είστε σταθεροί στην πορεία σας, να είστε ακλόνητα αποφασισμένοι.Μπάμπα, Ομιλία που δόθηκε στις 11 Φεβρουαρίου 1964.
21 Αυγούστου
Πανέμορφοι αγροί και δασύλλια όταν παραμεληθούν από τον γεωργό και τον κηπουρό, αναπτύσσονται ακατάστατα και σύντομα μετατρέπονται σε αγνώριστους θαμνότοπους και ακανθώδη ζούγκλα. Άπληστοι άνθρωποι κόβουν πανέμορφα δέντρα, αδιαφορώντας για το ότι έτσι αλλάζει η μορφή του τοπίου. Αλλά με το πέρασμα του χρόνου, οι άνθρωποι συνηθίζουν στη νέα κατάσταση πραγμάτων. Αυτό έχει συμβεί και στις γραφές για τη Θεία Τάξη (Ντάρμα). Παρανοημένη από άτομα με ανεπαρκή νοημοσύνη, αχαλίνωτα αισθήματα και μη αγνή λογική, η πεμπτουσία των ιερών κειμένων της έχει απλουστευθεί με χονδροειδή τρόπο και σαν αποτέλεσμα έχουν χάσει μεγάλο μέρος από το αρχικό τους μεγαλείο. Ακριβώς όπως οι σταγόνες της βροχής από τον καθαρό καταγάλανο ουρανό, μόλις πέσουν επάνω στο έδαφος χρωματίζονται και λερώνονται, έτσι και το πάναγνο άσπιλο μήνυμα των αρχαίων σοφών, το διδακτικό παράδειγμα των λαμπρών τους πράξεων και τα φωτεινά αμόλυντα κίνητρα πίσω απ’ αυτές τις πράξεις τους, έχουν σήμερα μετατραπεί σε κακάσχημες διακωμωδήσεις του αρχικού τους μεγαλείου από ερμηνευτές και σχολιαστές δίχως την παραμικρή πνευματική καλλιέργεια. Συνεπώς, ο καθένας σας πρέπει να γνωρίσει και να εξοικειωθεί με τις γενικές αρχές του Ντάρμα, όπως τις αναπτύσσουν διεξοδικά οι Βέδες και οι άλλες ιερές γραφές.Μπάμπα, από το βιβλίο «Θεία Τάξη» (‘Dharma Vahini’), Κεφ. 1.
20 Αυγούστου
Δεν είστε ένα περιφρονητέο, ποταπό και ανάξιο πλάσμα, γεννημένο στον βούρκο ή στην αμαρτία, που ίσα-ίσα αγωνίζεται για μια άθλια επιβίωση και μετά χάνεται για πάντα. Είστε αθάνατοι και αιώνιοι. Επομένως, όταν έρθει στη ζωή σας το κάλεσμα του Θεού, ανταποκριθείτε με όλη σας την καρδιά! Τον Θεό πρέπει να Τον βιώσετε – τίποτε λιγότερο, διότι είναι πέραν και υπεράνω κάθε περιγραφής, ανάπτυξης και εξήγησης. Ο πλούτος, η πληρότητα και το βάθος αυτής της βιωματικής εμπειρίας δεν μπορούν ποτέ να σας μεταδοθούν με λόγια. Πρέπει να νιώσετε ότι το να φθάσετε πνευματικά σ’ αυτό το βίωμα αποτελεί αναφαίρετο δικαίωμα και υπέρτατη καλή τύχη σας! Είστε ένα μείγμα θνητού και αθάνατου. Πνευματική λύτρωση σημαίνει τέλος των θλίψεων και απόκτηση ακατάλυτης χαράς. Το μόνο που πρέπει να κάνετε γι’ αυτό είναι να εναποθέσετε όλα τα φορτία και βάρη σας στα άγια πόδια του Θεού. Αυτό θα σας απαλλάξει από κάθε έγνοια και κάθε θλίψη. Τότε, θα δέχεσθε καθετί που σας συμβαίνει στη ζωή σαν ένα θεϊκό παιχνίδι του Κυρίου που λατρεύετε και αγαπάτε, και θα ζείτε μέσα σε θεία ευδαιμονία, όπως Εκείνος, όταν υπακούτε και πραγματοποιείτε τα σχέδια Του!Μπάμπα, Ομιλία που δόθηκε στις 11 Φεβρουαρίου 1964.
19 Αυγούστου
«Θυσιάστε την άγνοια και τον εγωισμό σας στον βωμό της Γνώσης, και στη θέση τους εγκαταστήστε τη Θεία Τάξη (Ντάρμα)» αυτό είναι το μήνυμα των γραφών. Ακόμα και η πιο μικρή ανιδιοτελής πράξη που προετοιμάζει την οδό για τη συγχώνευση της ψυχής σας με την Οικουμενική Ψυχή και που διευρύνει την όρασή σας προς τον Θεό που ενυπάρχει στα πάντα, είναι μια ενάρετη (Νταρμική) πράξη. Κάθε τέτοια πράξη είναι ένα μικρό ρυάκι που προστίθεται στον ποταμό της αγιοσύνης σας και τον εμπλουτίζει, ώστε να κυλά ολοένα ορμητικότερος προς τη συγχώνευσή του με τον ωκεανό της Γνώσης του Θεού. Όλες οι πράξεις και οι δραστηριότητές σας είναι τελετουργίες λατρείας του Θεού που διαποτίζει το σύμπαν. Οποιαδήποτε πράξη κάνετε με αίσθημα αφοσίωσης και αυτοπαράδοσης, αποτελεί στοιχείο της Θείας Τάξης και σας οδηγεί στη συνειδητοποίηση του Θεού. Οι κανόνες του τρόπου ζωής που θέσπισαν οι αρχαίοι Ινδοί αποβλέπουν στον εξαγνισμό κάθε στιγμής και κάθε λόγου, σκέψης και πράξης, σαν ένα βήμα που σας οδηγεί όλο και πιο κοντά προς αυτή τη συνειδητοποίηση.Μπάμπα, από το βιβλίο «Θεία Τάξη» (‘Dharma Vahini’), Κεφ. 1
18 Αυγούστου
Όποιος υποτάσσει τον εγωισμό του, δαμάζει τις εγωιστικές επιθυμίες του, υπερνικά τα κατώτερα αισθήματα και παρορμήσεις του και αποβάλλει τη φυσική τάση του να θεωρεί το σώμα ως τον πραγματικό Εαυτό του, αυτός είναι βέβαιο ότι πορεύεται στη ζωή του επάνω στον δρόμο της Θείας Τάξης (Ντάρμα). Γνωρίζει ότι σκοπός του Ντάρμα είναι η συνένωση του κύματος με τη θάλασσα! Σε όλες τις εγκόσμιες δραστηριότητές σας, οφείλετε να προσέχετε να μην προσβάλλετε την ευπρέπεια ή τους κανόνες της ορθής και ενάρετης συμπεριφοράς, να μην προδίδετε τις προτροπές της εσωτερικής φωνής, να είστε πάντοτε έτοιμοι και πρόθυμοι να σεβαστείτε τις υπαγορεύσεις της συνείδησής σας. Πρέπει επίσης να προσέχετε, τα βήματά σας στη ζωή να μη γίνονται εμπόδιο στον δρόμο κάποιου άλλου. Πρέπει να αγρυπνείτε πάντοτε για να ανακαλύψετε την Αλήθεια πίσω από όλη αυτή την φανταχτερή πολυμορφία του υλικού κόσμου. Αυτό είναι το χρέος και καθήκον σας, το Ντάρμα σας. Η πύρινη φλόγα της θείας γνώσης που σας πείθει ότι τα πάντα γύρω σας είναι ο Θεός, θα κάνει στάχτη κάθε ίχνος του εγωισμού σας και των εγκοσμίων προσκολλήσεων σας.Μπάμπα, από το βιβλίο «Θεία Τάξη» (‘Dharma Vahini’), Κεφ. 1.
17 Αυγούστου
Όποιος υποτάσσει τον εγωισμό του, δαμάζει τις εγωιστικές επιθυμίες του, υπερνικά τα κατώτερα αισθήματα και παρορμήσεις του και αποβάλλει τη φυσική τάση του να θεωρεί το σώμα ως τον πραγματικό Εαυτό του, αυτός είναι βέβαιο ότι πορεύεται στη ζωή του επάνω στον δρόμο της Θείας Τάξης (Ντάρμα). Γνωρίζει ότι σκοπός του Ντάρμα είναι η συνένωση του κύματος με τη θάλασσα! Σε όλες τις εγκόσμιες δραστηριότητές σας, οφείλετε να προσέχετε να μην προσβάλλετε την ευπρέπεια ή τους κανόνες της ορθής και ενάρετης συμπεριφοράς, να μην προδίδετε τις προτροπές της εσωτερικής φωνής, να είστε πάντοτε έτοιμοι και πρόθυμοι να σεβαστείτε τις υπαγορεύσεις της συνείδησής σας. Πρέπει επίσης να προσέχετε, τα βήματά σας στη ζωή να μη γίνονται εμπόδιο στον δρόμο κάποιου άλλου. Πρέπει να αγρυπνείτε πάντοτε για να ανακαλύψετε την Αλήθεια πίσω από όλη αυτή την φανταχτερή πολυμορφία του υλικού κόσμου. Αυτό είναι το χρέος και καθήκον σας, το Ντάρμα σας. Η πύρινη φλόγα της θείας γνώσης που σας πείθει ότι τα πάντα γύρω σας είναι ο Θεός, θα κάνει στάχτη κάθε ίχνος του εγωισμού σας και των εγκοσμίων προσκολλήσεων σας.Μπάμπα, από το βιβλίο «Θεία Τάξη» (‘Dharma Vahini’), Κεφ. 1.
16 Αυγούστου
Παρ’ όλη τη μόρφωση και τη ευφυΐα του, ο ανόητος και άκριτος άνθρωπος δεν θα γνωρίσει τον αληθινό του Εαυτό που είναι θείος, κι εκείνος που ο νους του είναι γεμάτος κακόβουλες σκέψεις, δεν θα εγκαταλείψει τις κακές ιδιότητες του χαρακτήρα του. Η σύγχρονη εκπαίδευση οδηγεί μόνο στην επιχειρηματολογία, όχι στην αληθινή σοφία. Σε τι σας χρησιμεύει η απόκτηση εγκόσμιας εκπαίδευσης, αν δεν μπορεί να σας οδηγήσει στην αθανασία; Αποκτήστε τη γνώση εκείνη που θα σας κάνει αθάνατους. Η σύγχρονη εκπαίδευση μπορεί να σας βοηθήσει μόνο να κερδίζετε τα προς το ζην. Προορίζεται μόνο για το ζην, όχι για την αληθινή ζωή. Στην πραγματικότητα μάλιστα, ευθύνεται για τη σημερινή παρακμή της ηθικής στην κοινωνία. Τους αρχαίους χρόνους, οι άνθρωποι έδιναν ύψιστη προτεραιότητα στην αλήθεια και την αρετή. Θεωρούσαν την αγάπη του Θεού πνοή της ζωής τους. Οι γυναίκες της Ινδίας θυσίαζαν τη ζωή τους για την τήρηση της αλήθειας. Οι γυναίκες πρέπει να αναπτύσσουν τον πλούτο των αρετών και να διαφυλάσσουν την τιμή των συζύγων και οικογενειών τους. Τόσο οι άντρες όσο και οι γυναίκες πρέπει να καλλιεργούν τον ακέραιο, καλό χαρακτήρα. Χωρίς ακέραιο και καλό χαρακτήρα, όλες σας οι γνώσεις και η εκπαίδευση θα αποδεχθούν ανώφελες και μάταιες.Μπάμπα, Ομιλία που δόθηκε στις 19 Νοεμβρίου 2002
15 Αυγούστου
Τι σημαίνει ο όρος ‘Θεία Τάξη’ (Ντάρμα); Ποια είναι η ουσία του; Μπορεί ο κοινός άνθρωπος να ζει μια ευτυχισμένη ζωή αν ακολουθεί πιστά τη Θεία Τάξη; Αυτές οι αμφιβολίες προκαλούν σύγχυση στον νου των κοινών ανθρώπων στην πορεία της ζωής τους. Είναι λοιπόν απαραίτητο, ακόμη και επείγον, να επιλυθούν. Μόλις αναφέρεται η λέξη Θεία Τάξη, ο απλός άνθρωπος νομίζει ότι σημαίνει: να ελεείς, να προσφέρεις τροφή και στέγη σε προσκυνητές, να μένεις πιστός στο οικογενειακό επάγγελμα ή τέχνη, να τηρείς τους νόμους, να διακρίνεις το δίκαιο από το άδικο και το σωστό από το λάθος, να υπερνικάς τα ένστικτα και τις παρορμήσεις του νου, να εκπληρώνεις τις βαθύτερες επιθυμίες σου και άλλα παρόμοια. Αναμφίβολα, έχει περάσει πολύς καιρός από τότε που η άσπιλη όψη της Θείας Τάξης αμαυρώθηκε τόσο, που να μην την αναγνωρίζει κανείς. Σήμερα όμως, ποιος μπορεί να θεραπεύσει την τωρινή τύφλωση; Όλοι σας – ο καθένας από σας! Το μόνο που έχετε επείγουσα ανάγκη να κάνετε είναι να εξοντώσετε τους έξι εχθρούς που φωλιάζουν μέσα σας: τη λαγνεία, τον θυμό, την απληστία, την ψευδαίσθηση, την αλαζονεία και το μίσος – η ύπαρξή τους σας οδηγεί στην καταστροφή. Μόνο με την εξόντωση αυτή μπορεί να αποκατασταθεί η Θεία Τάξη (Ντάρμα).Μπάμπα, από το βιβλίο «Θεία Τάξη» (‘Dharma Vahini’), Κεφ. 1
14 Αυγούστου
Η ευτυχία που αποκομίζει κανείς από τις αρετές είναι απείρως ανώτερη από την ευτυχία που αποκτά από τον πλούτο. Δυστυχώς όμως, σήμερα οι σπουδασμένοι νέοι αγωνίζονται ν’ αποκτήσουν πλούτο, σωματική ρώμη και φιλίες. Όλα αυτά όμως έχουν ελάχιστη ως μηδαμινή αξία αν δεν συνοδεύονται από τον πλούτο του ακέραιου και ενάρετου χαρακτήρα. Ο ακέραιος χαρακτήρας είναι το θεμέλιο, τόσο για τους άντρες, όσο και για τις γυναίκες. Αν δεν έχετε ακέραιο χαρακτήρα, βαθμιαία θα γίνετε αδύναμοι σε όλους τους άλλους τομείς της ζωής. Στους αρχαίους χρόνους οι άνθρωποι προσπαθούσαν με όλες τους τις δυνάμεις ν’ αποκτήσουν έναν ανώτερο και ευγενή χαρακτήρα. Ήταν έτοιμοι να θυσιάσουν ακόμα και τη ζωή τους για να υποστηρίξουν ένα ενάρετο και δίκαιο ζήτημα. Οι γυναίκες θεωρούσαν πρώτιστο καθήκον τους το να στηρίζουν την τιμή των συζύγων τους. Η ισχύς και το κύρος ενός ατόμου εξαρτώνται από τον χαρακτήρα του, όχι τον πλούτο που κερδίζει. Ο άνθρωπος πρέπει να είναι πρόθυμος ν’ αντιμετωπίσει οποιαδήποτε αντιξοότητα ή πρόβλημα ώστε να διατηρήσει την ενάρετη ζωή του. Η χώρα μας βρίσκεται σε εξαιρετικά δυσχερή κατάσταση, ακριβώς επειδή της λείπουν άνδρες και γυναίκες με ακέραιο και ενάρετο χαρακτήρα. Αυτό που έχουμε ανάγκη σήμερα δεν είναι ο υλικός πλούτος – μας χρειάζεται να κερδίσουμε τον πλούτο των αρετών.Μπάμπα, Ομιλία που δόθηκε στις 19 Νοεμβρίου 2002
13 Αυγούστου
Οφείλετε να αφιερώσετε τη ζωή σας στην τήρηση της Θείας Τάξης, Ντάρμα, και πάντοτε να κάνετε δίκαιες και ενάρετες πράξεις. Τότε εσείς μεν θα ζείτε απολαμβάνοντας εσωτερική ειρήνη, αλλά και ο κόσμος θα απολαύσει ειρήνη. Κανείς δεν μπορεί ν’ αποκτήσει πραγματική εσωτερική ειρήνη, ούτε να κερδίσει τη χάρη του Θεού, με οποιοδήποτε άλλο τρόπο εκτός από την εφαρμογή της αρετής και του δικαίου. Οι ανθρώπινες αυτές αξίες είναι το θεμέλιο για την ευημερία και κάθε άλλο καλό της ανθρωπότητας. Είναι η μόνη αναλλοίωτη αλήθεια ανά τους αιώνες. Όποτε η αρετή και το δίκαιο δεν κατορθώνουν να μεταμορφώσουν την ζωή των ανθρώπων, ο κόσμος θα δοκιμάζεται από την αγωνία και τον φόβο, θα ταλανίζεται από θυελλώδεις, σαρωτικές επαναστάσεις. Όταν η υπέρλαμπρη ακτινοβολία του Ντάρμα δεν φωτίζει τις ανθρώπινες σχέσεις, οι άνθρωποι θα περικυκλώνονται από το σκοτάδι των θλίψεων. Όλες οι θρησκείες και οι γραφές τους αναπτύσσουν διεξοδικά το Ντάρμα και διακηρύσσουν τη δόξα του. Ο ποταμός του Ντάρμα ποτέ δεν πρέπει να στερέψει. Όταν τα δροσερά του νερά πάψουν να ρέουν, η καταστροφή είναι βέβαιη. Ντάρμα είναι ο ίδιος ο Θεός και μόνο με την απαρέγκλιτη τήρησή του στην καθημερινή ζωή μπορείτε να κερδίσετε τη χάρη Του.Μπάμπα, από το βιβλίο «Dharma Vahini», Κεφ. 1
12 Αυγούστου
Κανείς δεν βρίσκεται έξω από το πεδίο της Αγάπης του Θεού. Η μητέρα θα πει στο 18χρονο αγόρι της να πάει στην κουζίνα, να πάρει ένα πιάτο, να σερβιριστεί και να καθίσει να φάει – θα του το πει σαν κάτι το απολύτως φυσικό. Η μητέρα δεν είναι ούτε σκληρή, ούτε άστοργη. Απλώς γνωρίζει τις ικανότητες του παιδιού της και του φέρεται όπως πρέπει να του φέρονται στην ηλικία του. Με έναν μικρότερο γιό της πηγαίνει μαζί του στην κουζίνα, κάθεται δίπλα του, του σερβίρει το φαγητό και τον παρακολουθεί για να είναι βέβαιη ότι θα το φάει όλο. Τον τρίτο της γιό όμως, τον παίρνει στην αγκαλιά της και τον ταΐζει, λέγοντάς του ταυτοχρόνως πολλά τραγουδάκια, για να κάνει τη διαδικασία του φαγητού ευχάριστη στο παιδί της. Μη νομίζετε ότι η μητέρα μεροληπτεί. Όχι, απλώς κάνει χρήση της γνώσης της για τις ικανότητες κάθε παιδιού της, έτσι ώστε να τα βοηθήσει να προοδεύσουν στη ζωή. Αυτή είναι η φύση της μητρικής αγάπης.Μπάμπα, Ομιλία που δόθηκε στις 29 Σεπτεμβρίου 1960
11 Αυγούστου
Ποτέ μην υποκύπτετε στην απραξία, την οκνηρία ή την απελπισία. Να υπομένετε με ευχαρίστηση τις ζημιές, τις απώλειες και τις θλίψεις, διότι σας βοηθούν να ισχυροποιήσετε την προσωπικότητά σας. Το πολύτιμο διαμάντι το βρίσκουν ανάμεσα σε βράχους δίχως αξία, και για να ν’ αποκτήσετε τον χρυσό πρέπει να φθάσετε στη φλέβα του με δυναμίτη. Ν’ ακολουθείτε την αυστηρή θεραπευτική σας αγωγή, ώστε τα φάρμακα ν’ αποδώσουν το καλύτερο αποτέλεσμα. Η μπαταρία του ‘αυτοκινήτου’ σας φορτίζεται όταν έρχεστε στο Πουτταπάρτι ή όταν πηγαίνετε για προσκύνημα σε κάποιο άλλο ιερό μέρος – ή, τουλάχιστον, αυτός πρέπει να είναι ο σκοπός του προσκυνήματός σας. Φορτίστε λοιπόν την μπαταρία της πνευματικής σας προσπάθειας όσο είστε εδώ, και μετά, όταν επιστρέψετε στον τόπο σας, μην αφήσετε το ‘αυτοκίνητό’ σας ακίνητο. Αν το κάνετε, η ‘μπαταρία’ θα εξασθενήσει. Φροντίστε να το κινείτε, τότε η ‘μπαταρία’ θα φορτίζεται αυτομάτως. Κατά τον ίδιο τρόπο, αν δεν διατηρήσετε τις καλές, πνευματικές συναναστροφές, τη θετική στάση απέναντι στη ζωή, τη συμμετοχή σε λατρευτικούς ύμνους και την ενθύμηση του ονόματος του Θεού σαν αναπόσπαστο μέρος της ζωής σας, όλη αυτή η φόρτιση που κερδίζετε όσο είστε εδώ, θα πάει χαμένη.Μπάμπα, Ομιλία που δόθηκε στις 29 Σεπτεμβρίου 1960
10 Αυγούστου
Η αγνή αγάπη εκδηλώνεται ως σεβάσμια υπακοή των παιδιών όταν απευθύνεται στους γονείς, συντροφικότητα όταν ρέει προς τους φίλους, έρωτας όταν τον νιώθει κανείς για τον σύντροφο της ζωής του, σεβασμός όταν εκφράζεται στους μεγαλύτερους ή ηλικιωμένους και στοργή όταν στρέφεται προς τα παιδιά. Η αφοσίωση στον Θεό εκδηλώνεται με τρεις τρόπους. Πρώτον, όταν κάνετε πράξεις συνειδητά για να εκφράσετε την αγάπη σας ή να δώσετε μορφή στην αγνή αγάπη που σας διαπνέει. Δεύτερον, όταν κάνετε πράξεις σαν προσφορά λατρείας στη δόξα του Θεού, με πνεύμα λατρευτικής ταπεινοφροσύνης, σαν να προσφέρετε στα πόδια Του όλα τα όσα είστε και όλες τις ικανότητες και δεξιότητές σας. Τρίτον, όταν κάνετε πράξεις γεμάτες αγνή αγάπη προς όλους, σαν η αγάπη αυτή να είναι μέρος της ίδιας σας της ύπαρξης, αυθορμήτως, χωρίς το παραμικρό ίχνος βίας να αλλοιώνει την ευωδιά της πράξης. Έστω και μια μόνο πράξη γεμάτη αφοσίωση, μπορεί να σας οδηγήσει να κάνετε όλες τις πράξεις σας με αφοσίωση. Γιατί η θεία ευδαιμονία που βιώνετε, σας κάνει να νιώθετε ότι άξιζε η προσπάθειά σας. Αυτός είναι ο στόχος, ο σκοπός και η έμπνευση της αγνής αγάπης.Μπάμπα, Ομιλία που δόθηκε στις 29 Σεπτεμβρίου 1960
9 Αυγούστου
Μερικοί άνθρωποι ίσως να ειρωνεύονται τους λατρευτικούς ύμνους και να τους χαρακτηρίζουν απλή επίδειξη, στη θέση τους δε να συνιστούν τον σιωπηλό διαλογισμό στον γαλήνιο χώρο προσευχής του σπιτιού. Όμως, το να βγει κανείς από το σπίτι του και να συμμετάσχει σε λατρευτικούς ύμνους μαζί με άλλους, τον βοηθά να εξουδετερώσει τον εγωισμό του δεν φοβάται, ούτε ντρέπεται να ψάλλει μεγαλόφωνα το όνομα του Θεού. Επίσης εμπνέεται από την αφοσίωση των άλλων: η συναναστροφή με ‘συγγενείς ψυχές’ προστατεύει το νεαρό φυτό της πίστης και αφοσίωσης από το να καεί από τις φλόγες της ειρωνείας. Κάποιος καθαρίζει άνετα το δάπεδο του δωματίου του με μία σκούπα, όταν δεν τον βλέπει κανείς, αλλά το να κάνει το ίδιο όταν τον βλέπουν άλλοι, απαιτεί κάποια κυριαρχία επάνω στο εγώ του! Όλοι οι μεγάλοι πιστοί του Θεού σαν τον Τζέγιαντέβα, τον Γκαουράνγκα, τη Μίρα, τον Πουραντάραντάσα, τον Τυάγκαράτζα και ομοίους τους, έψαλλαν μεγαλόφωνα αίνους στον Θεό από τα βάθη της καρδιάς τους σε δημόσιους χώρους. Η σκέψη του Θεού και μόνο τους πλημμύριζε ενθουσιασμό και έκσταση, απλώς επειδή η αγάπη που Του έτρεφαν ήταν πάναγνη και τους καταλάμβανε ολοκληρωτικά. Η αγνή και απαλλαγμένη από ιδιοτέλεια αγάπη γεμίζει τον νου του ανθρώπου χαρά και ελπίδα.Μπάμπα, Ομιλία που δόθηκε στις 29 Σεπτεμβρίου 1960
8 Αυγούστου
Κάθε χωριό και πόλη σήμερα βρίθει από την αρρώστια της έχθρας και των ασήμαντων και ποταπών καυγάδων. Παρ’ όλο που τα προηγούμενα χρόνια έγιναν πολλές προσπάθειες για την καλυτέρευση της ζωής των πολιτών, τα αποτελέσματα είναι απείρως κατώτερα των προσδοκιών, αλλά και των κονδυλίων που δαπανήθηκαν γι’ αυτόν τον σκοπό. Και αυτό οφείλεται στο ότι σας λείπουν οι τρεις βασικές προϋποθέσεις που είναι ζωτικής σημασίας για κάθε μορφής πρόοδο: το θάρρος, ο ενθουσιασμός και η χαρά. Η φύση έχει αρκετή ομορφιά για να σας εμποτίσει με δέος και θαυμασμό, να σας δώσει θάρρος, να σας εμπνεύσει ενθουσιασμό και να σας γεμίσει χαρά! Επομένως, αποτελεί μία τελείως λανθασμένη μορφή μη-προσκόλλησης το να κλείνετε τα μάτια σας σε όλη την ομορφιά, την αφθονία και την ευσπλαχνία που δέχεστε καθημερινά από τη μητέρα Φύση με χίλιους-δυο τρόπους και να τριγυρνάτε παραπονούμενοι και κατηφείς, θρηνώντας για το ριζικό σας. Να είστε ευγνώμονες στον Θεό για την ευκαιρία που σας έχει δώσει να βοηθάτε τους συνανθρώπους σας, αλλά και τον εαυτό σας, επίσης να είστε καθημερινά μάρτυρες της δόξας, του μεγαλείου και της αστείρευτης χάρης Του, και να βλέπετε όλους σαν αδελφούς και αδελφές σας. Οι θησαυροί ενός κράτους είναι οι αρετές των πολιτών του, η δε ενθύμηση και επανάληψη του ονόματος του Θεού είναι η ρίζα και η πεμπτουσία όλων των αρετών.Μπάμπα, Ομιλία που δόθηκε κατά τον εορτασμό των γενεθλίων του στις 23 Νοεμβρίου 1960.
7 Αυγούστου
Υπάρχουν τέσσερις ερωτήσεις-κλειδιά, στις οποίες πρέπει να στρέφει την προσοχή και το ενδιαφέρον του κάθε άνθρωπος: «Ποιος είμαι;» «Από που έχω έρθει;» «Προς τα πού πορεύομαι σ’ αυτή τη ζωή;» και «Για πόσο διάστημα θα είμαι εδώ;». Κάθε πνευματική έρευνα αρχίζει μ’ αυτές τις ερωτήσεις. Αυτές τις ερωτήσεις όμως, μας τις έχουν ήδη απαντήσει οι Βέδες! Θα ρίχνατε μία επιστολή στο γραμματοκιβώτιο χωρίς να γράψετε τη διεύθυνση του αποστολέα και του παραλήπτη; Αν το κάνετε, τότε η επιστολή δεν θα πάει πουθενά και η προσπάθεια που κάνατε για να σκεφθείτε και να γράψετε το περιεχόμενό της θα πάει χαμένη! Κατά τον ίδιο τρόπο, θα ήταν απίθανη απώλεια ευκαιρίας πνευματικής εξέλιξης το να έχετε έρθει σ` αυτόν τον κόσμο δίχως να γνωρίσετε από που προήλθατε και προς τα πού πορεύεστε. Όπως μία επιστολή χωρίς διεύθυνση θα καταλήξει στο τμήμα ανεπίδοτων επιστολών, η ανίδεη ατομική ψυχή θα παγιδευτεί στον κύκλο γεννήσεων και θανάτων εις τον αιώνα! Για να το αποφύγετε αυτό, το να διερευνήσετε και να μάθετε για τον Θείο Εαυτό σας μέσω πνευματικών ασκήσεων, είναι ζωτικής σημασίας και πρέπει να του δώσετε απόλυτη προτεραιότητα. Μέσα απ’ αυτή τη διερεύνηση οι απαντήσεις θα σας έρθουν αυτομάτως, σαν βιωματικές εμπειρίες της καθημερινής ζωής σας.Μπάμπα, Ομιλία που δόθηκε στις 25 Ιουνίου 1960
6 Αυγούστου
Η μεγαλύτερη αρρώστια είναι η απουσία εσωτερικής γαλήνης. Όταν ο νους αποκτήσει γαλήνη, το σώμα θα έχει κι αυτό υγεία. Επομένως, όποιος λαχταρά καλή υγεία πρέπει να εξετάζει με προσοχή τις συγκινήσεις, τα συναισθήματα και τα κίνητρα που επικρατούν μέσα του. Ακριβώς όπως πλένετε τακτικά τα ρούχα σας, έτσι πρέπει να ‘ξεπλένετε’ και τον νου σας ξανά και ξανά από καθετί το αρνητικό που κατακάθεται επάνω του! Διαφορετικά, αν τα αφήσετε όλα αυτά να συσσωρευτούν και να δημιουργήσουν στον νου σας μια ‘συνήθεια’ αρνητικών σκέψεων, θα είναι δύσκολο ν’ απαλλαγείτε από τους ‘λεκέδες’ θα σας βλάψουν, ακριβώς όπως βλάπτουν τα ρούχα! Γι` αυτό, το ‘πλύσιμο’ του νου πρέπει να είναι μία καθημερινή διαδικασία πρέπει να φροντίζετε να μην κατακάθεται λάσπη στον νου! Με άλλα λόγια, πρέπει να καλλιεργείτε τέτοιες συναναστροφές, ώστε κάθε μορφής ρύποι να αποφεύγονται. Τα ψέματα, οι αδικίες, η έλλειψη πειθαρχίας, η άσπλαχνη συμπεριφορά και το μίσος αυτά απαρτίζουν τους ρύπους. Τα κατάλληλα απορρυπαντικά είναι η αλήθεια, η αρετή, η εσωτερική γαλήνη και η αγάπη. Αν εισπνέετε τον αγνό αέρα των αρετών, ο νους σας θα είναι απαλλαγμένος από επικίνδυνους ιούς κι έτσι θ’ απολαμβάνετε μια σταθερή και ισορροπημένη ψυχική κατάσταση και τέλεια σωματική υγεία.Μπάμπα, Ομιλία που δόθηκε στις 21 Σεπτεμβρίου 1960
5 Αυγούστου
Γεμίστε την καρδιά σας αγάπη! Προδίδετε τον ίδιο τον εαυτό σας, εάν μεν μέσα σας τρέφετε κακόβουλες σκέψεις, αλλά εξωτερικά προσποιήστε ότι είστε γεμάτοι αγάπη. Ο άνθρωπος που είναι γεμάτος θεϊκή αγάπη την εκδηλώνει παντού, οποιαδήποτε στιγμή. Δεν γνωρίζει φόβο, δεν ζητά τίποτα από τους άλλους και εκφράζει την αγάπη του αυθόρμητα και με ανιδιοτέλεια. Επίσης, δεν χρειάζεται να προσεύχεστε στον Θεό να σας δώσει τούτο ή εκείνο. Ο Θεός θα δώσει από μόνος Του ό,τι είναι καλό και ωφέλιμο για κάθε πιστό Του. Δεν κέρδισαν τη χάρη του Σρι Ράμα η Σάμπαρι και ο Τζατάγιου χωρίς καν να τη ζητήσουν; Ο Θεός θα αποφασίσει τι θα σας δώσει, πότε θα σας το δώσει και σε ποιο μέρος. Συνεπώς, να αφιερώνετε όλες σας τις πράξεις στον Θεό και να αφήνετε Εκείνον να αποφασίσει τι είστε άξιοι να λάβετε. Όταν αφήνετε τα πάντα στον Θεό γεμάτοι αγνή αγάπη και βαθιά, ακλόνητη πίστη, ο Θεός θα αναλάβει όλη τη φροντίδα της ζωής σας. Δυστυχώς όμως, στις μέρες μας οι άνθρωποι δεν έχουν τέτοια ακλόνητη πίστη. Οι μεγάλες ψυχές του παρελθόντος που είχαν βαθιά πίστη και αντιμετώπιζαν τις δοκιμασίες της ζωής μ’ αυτήν την βαθιά πίστη και με καρτερία, τελικά ανταμείφθηκαν με τη χάρη του Θεού και βίωσαν τη θεία ευδαιμονία.Μπάμπα, Ομιλία που δόθηκε στις 20 Ιουνίου 1996
4 Αυγούστου
Ενσαρκώσεις της αγάπης! Το σημάδι της αγάπης είναι η αυτοθυσία. Η πραγματική αγάπη δεν ζητά τίποτα από κανέναν. Δεν κρατάει κακία σε κανέναν. Είναι ολότελα ανιδιοτελής και αγνή. Δυστυχώς όμως οι άνθρωποι, επειδή δεν κατορθώνουν να κατανοήσουν την πραγματική φύση της αγάπης, την λαχταρούν με ποικίλους τρόπους. Η αγάπη σας πρέπει να περιβάλλεται από αισθήματα ανιδιοτέλειας και αυτοθυσίας. Αυτό που ο κόσμος θεωρεί αγάπη – είτε αυτή είναι μητρική αγάπη, είτε μεταξύ αδελφών, είτε μεταξύ φίλων πάντα περιέχει κι ένα στοιχείο εγωισμού. Μόνη η αγάπη του Θεού είναι ολότελα απαλλαγμένη από την κηλίδα του εγωισμού. Η αγάπη του Θεού φθάνει ακόμα και στο πιο απομακρυσμένο πλάσμα. Ενώνει εκείνους που είναι χωρισμένοι. Εξυψώνει τον άνθρωπο από τη ζωώδη κατάσταση στη θεϊκή. Μεταμορφώνει σταδιακά όλες τις μορφές της εγκόσμιας αγάπης σε θεϊκή αγάπη. Για να βιώσετε αυτή τη θεϊκή αγάπη, πρέπει να είστε έτοιμοι να εγκαταλείψετε τον εγωισμό και τα ιδιοτελή συμφέροντα, να αναπτύξετε αγνότητα, καθώς επίσης και σταθερότητα στην πνευματική σας προσπάθεια. Με ακλόνητη πίστη, πρέπει να καλλιεργείτε και να προάγετε αυτήν την αγάπη του Θεού αψηφώντας όλα τα εμπόδια και τις δοκιμασίες που τυχόν να συναντήσετε στον δρόμο σας.Μπάμπα, Ομιλία που δόθηκε στις 20 Ιουνίου 1996
3 Αυγούστου
Όλοι οι πόνοι και όλες οι χαρές που βιώνουν οι άνθρωποι είναι αποτέλεσμα αποκλειστικά δικών τους πράξεων δεν οφείλονται σε κάποια πράξη του Θεού. Ο Θεός είναι μόνο ένας παρατηρητής τους, ένας μάρτυς τους, ένας ταχυδρόμος! Σας παραδίδει όποια επιστολή απευθύνεται σε σας. Η θλίψη ή η χαρά που αποκομίζετε από το περιεχόμενο της επιστολής προορίζονται για σας! Παρομοίως, τα βάσανα ή η ευτυχία που βιώνει κανείς δεν είναι παρά αποτέλεσμα των δικών του κακών ή καλών πράξεων και μόνο! Παρ’ όλα αυτά, ο Θεός θα σας πλημμυρίσει με ‘ιδιαίτερη χάρη’, όταν Του προσεύχεστε με αγνή καρδιά, γεμάτη αγιασμένα αισθήματα, χωρίς ίχνος εγωισμού μέσα σας. Επίσης, όταν κάποιος έχει κάνει μια μοναδική αυτοθυσία σε προηγούμενη ζωή του ή σε κάποια στιγμή στο παρελθόν της τωρινής, ο Θεός θα τον ανταμείψει την κατάλληλη στιγμή. Ο Σρι Κρίσνα π.χ., έσωσε την Ντραούπαντι όταν ο Ντουριόντανα προσπάθησε να της αφαιρέσει το σάρι της, κάνοντας το ξετύλιγμά του από πάνω της ατέρμονο. Αυτό το έκανε σαν ανταμοιβή της αυθόρμητης εκείνης πράξης βοήθειας της Ντραούπαντι, η οποία κάποτε έσκισε ένα κομμάτι από το σάρι της για να δέσει το πληγωμένο δάχτυλο του Σρι Κρίσνα και να σταματήσει την αιμορραγία του.Μπάμπα, Ομιλία που δόθηκε στις 30 Ιουνίου 1996
2 Αυγούστου
Στρέψτε τον νου σας προς τον Θεό, τότε θα βιώσετε την ευδαιμονία που μόνος Εκείνος χαρίζει! Αυτός είναι ο λόγος που ο Σουάμι κατά καιρούς σας συμβουλεύει τι πρέπει να κάνετε και τι πρέπει να αποφεύγετε. Όλες αυτές οι συμβουλές δεν είναι για χάρη μου, αλλά για το δικό σας καλό, για να σας βοηθήσουν ν’ ακολουθήσετε το μονοπάτι που οδηγεί στην πραγμάτωση του Θεού, για να σας διδάξουν την Υπέρτατη Αλήθεια Του και να κάνουν την ζωή σας, που είναι κάτι το ιερό, πραγματικά ιδανική. Ο Σάι Μπάμπα του Σίρντι συνήθιζε να ζητά από κάθε πιστό που ερχόταν σ’ Εκείνον δύο ρουπίες. Η μία ρουπία συμβόλιζε τη σταθερότητα ή σοβαρότητα των προθέσεών του και η άλλη την αφοσίωσή του. Αυτές είναι οι δύο ιδιότητες που απαιτούσε να έχουν οι πιστοί που ήθελαν ν’ ακολουθήσουν τη διδασκαλία του. Ο συνδυασμός τους είναι ζωτικής σημασίας για την πνευματική εξέλιξη, διότι μόνο τότε θα αναδυθεί από τον άνθρωπο η θεία ευδαιμονία, όπως ένα φυτό βλασταίνει από έναν σπόρο. Ο καθένας σας πρέπει να προσπαθεί με όλες του τις δυνάμεις να γίνει ένας ιδανικός άνθρωπος. Αυτό σημαίνει ότι πρέπει ο ίδιος να αποτελεί ζωντανή μαρτυρία της θειότητάς του. Για φανταστείτε πόσο ευτυχισμένος θα ήταν κάθε άνθρωπος, αν σ’ ολόκληρο τον κόσμο επικρατούσε αυτό το αγνό, ύψιστο και ιερό ιδανικό!Μπάμπα, Ομιλία που δόθηκε στις 30 Ιουλίου 1996, κατά τον εορτασμό της Ημέρας του Πνευματικού Διδασκάλου
1 Αυγούστου
Η αγάπη είναι κάτι το θείο. Πρέπει να αγαπάτε τους πάντες και τα πάντα. Ακόμα περισσότερο, πρέπει να χαρίζετε την αγάπη σας ακόμα και σ’ εκείνους που δεν έχουν αγάπη. Η αγάπη είναι σαν την πυξίδα του ναυτικού: οπουδήποτε την κρατάτε, πρέπει να δείχνει πάντα προς τον Θεό. Γι’ αυτό, σε κάθε πράξη της καθημερινής ζωής σας να εκδηλώνετε ανιδιοτελή αγάπη. Μέσα απ’ αυτή την αγάπη θα εκδηλωθεί ο Θεός. Αυτή είναι η ευκολότερη οδός για να πραγματώσετε τον Θεό. Γιατί όμως οι άνθρωποι δεν την ακολουθούν; Αυτό οφείλεται στο ότι έχουν τελείως παρανοήσει τους τρόπους μέσω των οποίων μπορούν να βιώσουν τον Θεό. Θεωρούν τον Θεό μία απόμακρη οντότητα που μπορεί κανείς να πλησιάσει μόνο μέσα από δύσκολες και επίπονες πνευματικές ασκήσεις. Ο Θεός όμως είναι πανταχού Παρών και τα πάντα Πληρών, συνεπώς δεν χρειάζεται να Τον αναζητείτε όλα όσα βλέπετε γύρω σας είναι μια εκδήλωση του Θεού. Όλοι οι άνθρωποι που βλέπετε είναι μορφές του Θεού. Διορθώστε την ελαττωματική σας όραση τότε θα βιώνετε τον Θεό στο καθετί! Η δύναμη της αγάπης είναι απροσμέτρητη. Γι` αυτό, αναπτύξτε το αίσθημα της πνευματικής ενότητας με όλα τα πλάσματα και εφαρμόζετέ το στην καθημερινή ζωή σας.Μπάμπα, Ομιλία που δόθηκε στις 5 Ιουλίου 1996