Αύγουστος 2014
31 Αυγούστου
Όσον καιρό παραμένετε εγωιστές, δεν θα είστε αγαπητοί σε κανέναν, ούτε καν στη σύζυγό σας, ούτε στα παιδιά σας. Κι αν έστω αυτοί εκδηλώνουν κάποια αγάπη για σας, θα το κάνουν προσποιητά, για τα μάτια του κόσμου, αλλά μέσα τους δεν θα είναι ευτυχισμένοι κοντά σας, όταν είστε ένας υπερόπτης αλαζών. Και όχι μόνο αυτό: όσον καιρό κυριαρχείστε από το «εγώ» σας, είναι άκρως απίθανο να μπορέσετε να νιώσετε πραγματική ευτυχία στη ζωή σας. Επομένως, πρέπει να εξουδετερώσετε τον εγωισμό σας (ahamkara) όσο το δυνατόν πιο γρήγορα και ν’ απαλλαγείτε απ’ αυτόν. Επίσης, όσον καιρό υπάρχει μέσα σας ο θυμός, δεν θα μπορείτε να νιώσετε ευτυχία και είναι αναπόφευκτο ότι θα είστε δυστυχισμένοι. Μόνο όταν κατορθώσετε να υπερνικήσετε τον θυμό σας, θα μπορέσετε πάλι να βιώσετε την ευτυχία. Παρομοίως, όσον καιρό είστε γεμάτοι ακόρεστες επιθυμίες, δεν θα μπορείτε να αισθανθείτε πραγματικά εύποροι – από τη στιγμή που θα απαλλαγείτε από τις επιθυμίες, θα σας προστεθεί κάθε πλούτος. Αν όμως συνεχίσετε να είστε άπληστοι, δεν θα μπορείτε να βρείτε αληθινή ευτυχία – η ευτυχία θα παραμένει κάτι ξένο για σας. Εξαλείψτε την απληστία σας και αμέσως θα αισθανθείτε προικισμένοι με κάθε μορφή πλούτου.Μπάμπα, Ομιλία που δόθηκε στις 25 Αυγούστου 1998, εορτή του Γκανέσα.
30 Αυγούστου
Σε μία μεγάλη συνάθροιση, οι παρευρισκόμενοι μιλούν πολλές διαφορετικές γλώσσες. Ο καθένας τους όμως καταλαβαίνει μόνο τη μητρική του γλώσσα και θέλει να του μιλούν σ’ αυτήν. Υπάρχει όμως και η γλώσσα της καρδιάς, την οποία όλοι οι άνθρωποι μπορούν να καταλάβουν και όλοι τους επιθυμούν να ακούν! Αυτή είναι η γλώσσα που μιλώ εγώ, η γλώσσα που πηγαίνει από την καρδιά μου απευθείας στη δική σας. Όταν μία καρδιά μιλάει σε μία άλλη καρδιά, αυτό που μεταδίδεται είναι άπειρη αγάπη, αγάπη δίχως τον παραμικρό περιορισμό. Οι δοκιμασίες, οι ταραχές, αλλά και οι χαρές κι οι ενθουσιασμοί – αυτά αποτελούν τις ‘μαθηματικές σταθερές’ για ολόκληρη την ανθρωπότητα. Η ανοιχτή, γεμάτη ανταπόκριση καρδιά ακούει όλα τα παραπάνω με συμπόνια, τα συναισθάνεται και απαντά με αγάπη. Ο καθένας λαχταρά την ευτυχία, ο καθένας θέλει να εργάζεται λιγότερο αλλά να κερδίζει περισσότερα, να δίνει ελάχιστα αλλά να του δίνουν άφθονα – κανείς όμως δεν πειραματίζεται με την αντίθετη μέθοδο, δηλαδή να επιθυμεί λιγότερα και να προσφέρει περισσότερα! Κατανοήστε το: κάθε επιθυμία είναι μία χειροπέδη που εμποδίζει την κινητικότητά σας, ένα μολυβένιο βαρίδι περασμένο στο πόδι σας. Γι’ αυτό, μειώστε τις επιθυμίες σας! Ζείτε απλά, λιτά – αυτό είναι το μονοπάτι που οδηγεί στην ευτυχία.Μπάμπα, Ομιλία που δόθηκε στις 15 Μαΐου 1969.
29 Αυγούστου
Τι συμβολίζει ο όρος Γκαναπάτι; Η συλλαβή «Γκα» σημαίνει διάνοια (Μπούντι) και η συλλαβή «να» σημαίνει σοφία (Βιγκνιάνα). Οπότε, ‘Γκαναπάτι’ σημαίνει ‘εκείνος ο οποίος είναι Κύριος της διάνοιας και της σοφίας’. Είναι επίσης ο Κύριος όλων των Γκάνας, των ανώτερων πνευματικών όντων. Οι Γκάνας συμβολίζουν επίσης τις αισθήσεις. Έτσι, ο Γκαναπάτι είναι και ο Κύριος των αισθήσεων. Γι’ αυτό, στη σημερινή γιορτή του, έχετε χρέος να εξαγνίσετε τη διάνοιά σας και να του την προσφέρετε αγνή. Διότι, μόνο όταν ο άνθρωπος είναι αγνός, αναπτύσσεται και ανθίζει η διάνοιά του, και μόνο όταν ανθίσει η διάνοιά του μπορεί να επιτύχει τον πνευματικό του στόχο, την αυτοπραγμάτωση (Σίντι). Ο Γκανέσα λοιπόν, που αποκαλείται αλλιώς και ‘Βινάγιακα’, είναι η θεότητα που είναι υπεύθυνη για τη διάνοια και την αυτοπραγμάτωση (Μπούντι και Σίντι). Γι’ αυτό στις ιερές γραφές η διάνοια και η αυτοπραγμάτωση (Μπούντι και Σίντι) συμβολίζονται ως οι δύο σύζυγοι του Βινάγιακα, και η ευημερία και η θεία ευδαιμονία (Κσέμα και Άναντα) ως οι δύο γιοι του.Μπάμπα, Ομιλία ως άνω, Τόμ. 3, Κεφ. 7. Δόθηκε στις 9 Ιουλίου 1989.
28 Αυγούστου
Το ποτάμι της ανθρώπινης ζωής περνά από πολλά ορόσημα ανάμεσα στα διαφορετικά στάδιά του. Σε κάθε στάδιο της ζωής του ο άνθρωπος γίνεται λεία διαφόρων ελαττωμάτων όπως ο εγωισμός, η ζήλια και το ψέμα, αντί να καλλιεργεί μέσα του την αλήθεια, την ορθή συμπεριφορά και την ταπεινοφροσύνη. Έτσι, αφήνει τη ζωή του που θάπρεπε να είναι αγνή και αγιασμένη, να δηλητηριάζεται απ’ αυτές τις κακές ιδιότητες. Κατά τη διάρκεια της παιδικής σας ηλικίας ζείτε μια ζωή γεμάτη αθωότητα, δίχως να συνειδητοποιείτε τη διαφορά μεταξύ του υλιστικού τρόπου ζωής και του αφιερωμένου στον Θεό (Πρέγιο και Σρέγιο Μάργκα). Καθώς όμως μεγαλώνετε και γίνεστε έφηβοι, αντί να κατευθυνθείτε προς την οδό της ζωής την αφιερωμένη στον Θεό, ακολουθείτε το μονοπάτι της υλιστικής ζωής. Κάνοντας ένα μακροβούτι στο ποτάμι των επιθυμιών, κλυδωνίζεστε από τα κύματα της πλάνης, βυθίζεστε στα νερά της οικογενειακής ζωής, βουλιάζετε μέσα στο πέλαγος των ταραχών και των συγκρούσεων της καθημερινότητας και τελικά σας καταβροχθίζει η φάλαινα της δυσαρέσκειας. Για να στρέψετε τη ζωή σας απ’ αυτή την ρηχή και πεζή εγκόσμια ύπαρξη προς τον Θεό, είναι ζωτικής σημασίας το να έχετε επαφή με την Αλήθεια και να καλλιεργείτε καλές συναναστροφές, Σατ Σάνγκαμ. Ο όρος Σατ σημαίνει αυτό που παραμένει αναλλοίωτο ασχέτως χρόνου, τόπου ή περιστάσεων. Ο άνθρωπος έχει καθήκον να γίνει ένα μ’ αυτήν την Αλήθεια. Συγχωνεύοντας τη συνειδητότητά σας μ’ αυτήν την Αλήθεια, θα έπρεπε να δοκιμάζετε τη θεία ευδαιμονία αυτής της ένωσης.Μπάμπα, Ομιλία που δόθηκε στις 31 Αυγούστου 1992, κατά την εορτή του Σρι Γκανέσα.
27 Αυγούστου
Στις μέρες μας, η υπεροψία του πλούτου, της σωματικής ρώμης και της νεότητας μοιάζει να επικρατεί παντού. Το χρήμα όμως είναι κάτι το αδρανές, δίχως ζωή δική του – πώς μπορεί λοιπόν να έχει δύναμη; Η δύναμη ή η αδυναμία του δεν είναι παρά η αντανάκλαση της ποιότητας του νου του ατόμου που το έχει. Αν βάλετε νερό μέσα σ’ ένα χρωματιστό μπουκάλι, το νερό θα πάρει το χρώμα του μπουκαλιού! Κατά τον ίδιο τρόπο, όταν ο πλούτος είναι στα χέρια ενός κακόβουλου ατόμου, θα χρησιμοποιείται μόνο για κακές πράξεις. Αντιθέτως, στα χέρια ανθρώπων με αγνή καρδιά, θα αξιοποιείται για ανώτερες, ευγενείς πράξεις. Βλέπετε λοιπόν, ότι η χρήση του πλούτου ή της μόρφωσης εξαρτάται από την ποιότητα χαρακτήρα του ατόμου που τα διαθέτει. Αυτό καθαυτό το χρήμα δεν είναι κάτι το κακό – οι προθέσεις με τις οποίες το χρησιμοποιείτε πρέπει πάντα να είναι καλές και αγαθές. Παρομοίως, να αξιοποιείτε την πνευματικότητα για να εστιάζετε τον νου σας πάντα στο καλό.My Dear Students, Vol 3, Ch 7, Jul 9 1989.
26 Αυγούστου
Σήμερα υπάρχουν μεγάλες αντιπαραθέσεις και συγκρούσεις μεταξύ όλων των θρησκειών. Αλλά καμία θρησκεία δεν έχει κάποιο ελάττωμα, ούτε διδάσκει κάτι το λανθασμένο. Όλες οι θρησκείες διδάσκουν το καλό. Όλες οι θρησκείες διδάσκουν την ίδια Αλήθεια. Λατρεύουν τον ίδιον Ένα και μοναδικό Θεό. Η ουσία όλων των ιερών κειμένων είναι η ίδια. Συνεπώς, κάθε άνθρωπος οφείλει να βασίζεται στην ιερότητά τους, τις ηθικές αρχές που διδάσκουν, και να προσπαθεί να τις αφομοιώσει. Η ηθική είναι σαν μία λυχνία μέσα σε κάθε άτομο, που ακτινοβολεί φως ολόγυρά του. Δίχως αυτή τη λυχνία, θα τον περιβάλλει σκοτάδι. Αυτή είναι η ουσία της προσευχής «Κύριε, οδήγησέ μας από την αναλήθεια στην αλήθεια, από το σκοτάδι στο φως, από τον θάνατο στην αθανασία». Οι αρχαίοι σοφοί αναζητούσαν τον Θεό και τελικά διακήρυξαν ότι Τον βρήκαν και Τον αναγνώρισαν. Πού βρήκαν τον Θεό; Μέσα στην καρδιά τους. Είπαν ότι εκεί είδαν το Υπέρτατο, Απόλυτο Όν, που είναι πέραν και υπεράνω κάθε μορφής σκότους.Μπάμπα, Ομιλία ως άνω, Τόμ. 2, Κεφ. 16. Δόθηκε στις 23 Ιουλίου 1989.
25 Αυγούστου
Τέσσερις είναι οι στόχοι που επιδιώκουν οι άνθρωποι στη ζωή τους: η ενάρετη και δίκαιη συμπεριφορά (Ντάρμα), η απόκτηση ευημερίας με δίκαια μέσα (Άρτα), η εκπλήρωση αγνών επιθυμιών (Κάμα) και η λύτρωση (Μόκσα). Όμως, ο υψηλότερος και πολυτιμότερος στόχος στη ζωή είναι η πραγμάτωση του Θεού. Όταν ο άνθρωπος πλησιάσει τον Θεό και κατορθώσει να εδραιώσει μια τόσο στενή σχέση μ’ Εκείνον, που μπορούμε να πούμε ότι Τον έχει πραγματώσει, η θεία ευδαιμονία που απολαμβάνει, αυτή η κατάσταση της λύτρωσης, αυτή η πεμπτουσία της αγάπης, έχει ονομαστεί «ύψιστη αφοσίωση» (Πάραμπάκτι). Αυτή η ύψιστη αφοσίωση είναι ταυτόσημη με τη λύτρωση, είναι η επίτευξη της ενότητας με τον Θεό. Λύτρωση είναι η ικανότητα να βλέπεις την ενότητα μέσα στην ποικιλομορφία, αντί να ψάχνεις για εμφανείς διαφορές. Το να επιτύχετε την ύψιστη αφοσίωση δεν είναι εύκολο. Είναι όμως αναμφισβήτητα εφικτό για όσους τη λαχταρούν και εργάζονται πνευματικά γι` αυτήν. Μην αυταπατάστε ότι είσαστε μοναδικοί και ότι οι άλλοι διαφέρουν από σας. Αν χάσετε την έννοια της ενότητας στην καθημερινή σας ζωή, θα σας βασανίζουν ακατάπαυστα οι αμφιβολίες. Και όσο υπάρχουν αμφιβολίες μέσα σας, δεν μπορείτε να συνειδητοποιήσετε την αιώνια αλήθεια.Μπάμπα, Ομιλία ως άνω, Τόμ.3, Κεφ. 7. Δόθηκε στις 9 Ιουλίου 1989.
24 Αυγούστου
Και τα πέντε στοιχεία ενυπάρχουν στο ανθρώπινο σώμα. Από το στοιχείο του χώρου γεννώνται τα συναισθήματα, οι προκαταλήψεις, οι ανησυχίες, η δειλία κλπ. Το στοιχείο του αέρα προκαλεί αντανακλαστικά και κινήσεις όπως το περπάτημα, η αναπνοή κλπ. Η πείνα, η δίψα, ο ύπνος και ο φόβος είναι όψεις του στοιχείου της φωτιάς. Το αίμα, η βλέννα και το σάλιο προέρχονται από το στοιχείο του νερού. Τέλος, το δέρμα, οι μύες, οι φλέβες, τα οστά και τα νύχια είναι όψεις του στοιχείου της γης. Όταν αφομοιώσει κανείς αυτή την αλήθεια, πώς θα μπορεί να ισχυρίζεται ότι «αυτό είναι δικό μου, αυτό είναι δικό σου», ή ότι «εγώ είμαι ανώτερος, εσύ κατώτερος» κ.ο.κ.; Όποιος μιλάει κατ’ αυτόν τον τρόπο είναι αργόστροφος στον νου, ανίκανος να συλλάβει και να εκτιμήσει την πραγματικότητα. Αν διέθετε ικανότητα βαθύτερης κατανόησης, θα μπορούσε να συνειδητοποιήσει την αλήθεια που διέπει τη Δημιουργία. Ποτέ μην επιτρέπετε στις εξωτερικές καταστάσεις και περιστάσεις να σας επηρεάζουν και να σας καταβάλουν· αυτό θα περιόριζε τον ορίζοντα της ζωής σας. Αναπτύξτε έναν ευρύ ορίζοντα θεώρησης της ζωής και βαδίζετε προσεκτικά επάνω στο πνευματικό μονοπάτι, που είναι πάντα νέο, ιερό και αιώνιο.Μπάμπα, Ομιλία ως άνω, Τόμ. 2, Κεφ. 16. Δόθηκε στις 23 Ιουλίου 1989.
23 Αυγούστου
Το ξίφος είναι μέσα σε μία θήκη. Το ρύζι βρίσκεται μέσα σε μια θήκη, το περίβλημα του φλοιού. Οι σπόροι ενός καρπού περιβάλλονται από τη σάρκα του καρπού, που με τη σειρά της περιβάλλεται από το εξωτερικό κέλυφος. Όταν ένα πράγμα κρύβει κάποιο άλλο και συνεπώς την ταυτότητά του, αποτελεί θήκη ή περίβλημα γι` αυτό. Κάθε ανθρώπινο σώμα αποτελείται από πέντε περιβλήματα: το περίβλημα της τροφής (σώμα) καλύπτει το περίβλημα της ζωτικής πνοής-πράνα. Το περίβλημα της πράνα καλύπτει το περίβλημα του νου, που με τη σειρά του καλύπτει το περίβλημα της διάνοιας. Τέλος, μέσα στο περίβλημα της διάνοιας είναι κρυμμένος ο πυρήνας-περίβλημα της ευδαιμονίας μέσα στην οποία κατοικεί η θεϊκή ψυχή, ο Άτμα. Έτσι, η θεϊκή ψυχή φυλάσσεται με ασφάλεια μέσα σε κάθε πλάσμα χωρίς εξαίρεση. Συνεπώς, ο καθένας έχει ίσα δικαιώματα και ευκαιρίες να αναζητήσει την Ψυχή μέσα του. Ωστόσο, θα πρέπει να νοιώσει μια έντονη παρόρμηση για να το επιτύχει και να στρέψει τις δραστηριότητες του προς τον σκοπό αυτό. Αλλά, πράγματι, από τη γέννηση κάθε ανθρώπου, η παρόρμηση για να επιτύχει και να πραγματώσει τη θεϊκή φύση της Ψυχής, του έχει δοθεί ως δώρο, αυτομάτως.Μπάμπα, My Dear Students, Vol 2, Ch 16, Jul 23, 1989
22 Αυγούστου
Οι πιστοί που δεν έχουν την ικανότητα της παρατήρησης και της διάκρισης δεν κατορθώνουν να κρίνουν με βεβαιότητα τι είναι πραγματικό και τι μη-πραγματικό. Προκαλούν πόνο στους άλλους, μολονότι δεν έχουν καμία πρόθεση να το κάνουν, ακριβώς επειδή τους λείπει η ικανότητα κατανόησης. Τέτοιοι άνθρωποι, αλλά και πολλοί άλλοι ακόμα, κάνουν κήρυγμα στους γύρω τους περί αφοσίωσης στον Θεό πέρα από συγκεκριμένα χαρακτηριστικά. Όποιος δεν έχει την ιδιότητα χαρακτήρα να βοηθά τους άλλους και στερείται συμπόνιας, θεωρείται ότι έχει την αφοσίωση ενός δαίμονα. Μερικοί άλλοι πάλι, καταστρέφουν τις σχέσεις τους με ανθρώπους που είναι πολύ κοντά τους, επειδή νομίζουν ότι το άτομο που τους είναι προσφιλές και αγαπητό είναι πολύ μακριά τους. Μπορούμε να πούμε ότι τέτοιοι πιστοί εφαρμόζουν αφοσίωση αναμεμειγμένη με μίσος. Εσείς να μένετε μακριά απ’ όλες αυτές τις συνήθειες και μεθόδους! Πραγματικός πνευματικός αναζητητής είναι αυτός που έχει αγάπη, συμπόνια και νοιάζεται για όλους, συμπεριλαμβάνοντας εκείνους που είναι λιγότερο προνομιούχοι απ’ αυτόν. Συνεργάζεται μαζί τους και τους βοηθά όσο μπορεί, ανάλογα με την περίσταση. Στην αφοσίωση στον Θεό, η αγάπη παίζει πρωταρχικό ρόλο.Μπάμπα, Ομιλία ως άνω, Τόμ. 3, Κεφ. 7. Δόθηκε στις 9 Ιουλίου 1989.
21 Αυγούστου
Οι τρεις κατηγορίες ευτυχίας είναι πρίγιαμ, μόνταμ και πραμόνταμ. Π.χ. όταν θυμηθείτε το αγαπημένο σας φρούτο, χαιρόσαστε – αυτό είναι πρίγιαμ. Όταν δείτε αυτό το φρούτο στην αγορά, νιώθετε μεγαλύτερη χαρά – αυτό είναι μόνταμ. Τέλος, όταν το αγοράσετε και το απολαύσετε, αυτό σας δίνει τη μεγαλύτερη από τις τρεις κατηγορίες χαράς, την πραμόνταμ. Συνεπώς, πρίγιαμ είναι η ευχαρίστηση ή ευτυχία που νιώθετε λόγω της συμπάθειας και τρυφερότητας που τρέφετε για ένα συγκεκριμένο αντικείμενο, ή άτομο. Μόνταμ είναι η ευτυχία που βιώνετε όταν έρχεστε σε επαφή με τα πράγματα που σας αρέσουν. Πραμόνταμ είναι η έκσταση, η πραγματική ευτυχία που βιώνετε τη στιγμή που απολαμβάνετε το αντικείμενο της αρέσκειάς σας. Παρομοίως, ο ενθουσιασμός που βιώνετε όταν μαθαίνετε από τις ιερές γραφές και τα έπη για τις δυνάμεις του Θεού, δηλ. τις διάφορες εκδηλώσεις της Θειότητάς του και της Αγάπης του, ονομάζεται πρίγιαμ. Όταν θέτετε σε εφαρμογή στη ζωή σας αυτά που διδαχθήκατε από τα ιερά κείμενα, αντλείτε τη μορφή ευτυχίας που λέγεται μόνταμ. Όταν δε, κατορθώσετε να επιτύχετε την ένωση με τον Θεό, βιώνετε την πραμόνταμ, την αιώνια και ατελεύτητη κατάσταση αγαλλίασης και θείας ευδαιμονίας.Μπάμπα, Ομιλία ως άνω, Τόμ. 3, Κεφ.16. Δόθηκε στις 23 Ιουλίου 1989.
20 Αυγούστου
Ο ευκολότερος τρόπος ν’ αναπτύξετε μέσα σας αγάπη για τον Θεό είναι να Τον λατρεύετε με μία Μορφή. Η λατρεία του Θεού διαιρείται σε τρεις σημαντικές κατηγορίες: τη σαττβική, τη ρατζασική και την ταμασική. Στην ταμασική, ο άνθρωπος προσεύχεται μεν στον Θεό, αλλά συνεχίζει να είναι υποδουλωμένος στη βία, τον θυμό, την επίδειξη και τη μεγαλομανία και την πρόκληση δυστυχίας και πόνου στους άλλους. Κάθε μορφή λατρείας που γίνεται χάριν του ονόματος και της φήμης του πιστού, με επίδειξη και εγωισμό, είναι ταμασική. Η ρατζασική μορφή λατρείας προσφέρεται από άτομα που επιδιώκουν μόνο την εκπλήρωση εγωιστικών συμφερόντων που θα τα οδηγήσουν σε υψηλά αξιώματα και κοινωνική θέση. Η λατρεία του Θεού με το αίσθημα ότι μόνο το ίδιο το άτομο πρέπει να είναι ασφαλές, ευτυχισμένο και ευλογημένο, είναι δείγμα απόλυτου εγωισμού. Ένας τέτοιος πιστός όχι μόνο δεν επιδιώκει, ούτε καν σκέφτεται το καλό και την ευημερία της οικογένειάς του ή του συνόλου της κοινωνίας. Αντίθετα, ο σαττβικός πιστός εκτελεί όλα τα καθημερινά του καθήκοντα με απόλυτη αυτοπαράδοση μόνο για να ευχαριστηθεί ο Θεός, δηλ. προσφέρει στον Θεό όλες τις εργασίες που κάνει κατά τη διάρκεια της κάθε μέρας σαν μία υπηρεσία γεμάτη αγάπη για Εκείνον.Μπάμπα, Ομιλία ως άνω, Τόμ. 3, Κεφ. 7. Δόθηκε στις 9 Ιουλίου
19 Αυγούστου
Πρέπει να καλωσορίζετε και το καλοκαίρι και τον χειμώνα, γιατί και τα δύο είναι σημαντικά στη διαδικασία της ζωής. Η εναλλαγή των εποχών μας δυναμώνει και μας γλυκαίνει. Η γέννηση και ο θάνατος είναι δύο φυσικά γεγονότα. Δεν μπορούμε να ανακαλύψουμε την αιτία ούτε για τη γέννηση ούτε για τον θάνατο -απλά συμβαίνουν. Συνεπώς, πρέπει να μάθετε να καλωσορίζετε αυτές τις διακυμάνσεις -αποτελούν τη φύση της εγκόσμιας ζωής. Το δεύτερο που πρέπει να μάθετε, είναι η γαλήνη και η αταραξία μέσα στην κοινωνία: συχνά έχετε την τάση να κατηγορείτε κάποιο άτομο ή κάποιο συμβάν για τη ζημιά ή την απώλεια που υποφέρετε, αλλά ο πραγματικός λόγος είναι οι δικές σας πράξεις. Όταν γνωρίζετε τα αίτια που οδήγησαν σε ένα γεγονός, η επίπτωσή του μπορεί να μειωθεί ή ακόμα και να εξουδετερωθεί. Γι` αυτό πρέπει να καλωσορίζετε με γαλήνη και αταραξία και την καλή και την κακή κριτική, και τον σεβασμό και τη χλεύη, και τα κέρδη και τις απώλειες, και όλες τις παρόμοιες αντιδράσεις από την κοινωνία, στην οποία μεγαλώνετε και αγωνίζεστε.Μπάμπα, pine Discourse, Sep 7, 1985.
18 Αυγούστου
Όλοι έχετε πίστη στη δύναμη της αγάπης. Αλλά πώς πρέπει αυτή η αγάπη να καλλιεργείται και να αναπτύσσεται μέσα σας; Αυτή η ερώτηση μπορεί να έχει γεννηθεί στον νου πολλών. Όταν οι άνθρωποι ρωτούν: «Πώς μπορούμε ν’ αναπτύξουμε την αγάπη μας για τον Θεό;» η απάντηση είναι: «Υπάρχει μόνο ένας τρόπος: όταν κάνετε πράξη στην καθημερινή ζωή σας την αγάπη στην οποία πιστεύετε, αυτή η αγάπη θα μεγαλώσει.» Επειδή όμως δεν κάνετε πράξη αυτά που ισχυρίζεστε, η πίστη σας εξασθενεί. Ένα φυτό θα μεγαλώσει μόνο αν το ποτίζετε τακτικά. Όταν έχετε φυτέψει τον σπόρο της αγάπης, μπορείτε να τον κάνετε να αναπτυχθεί μόνο αν τον ποτίζετε με αγάπη κάθε μέρα. Τότε, το δέντρο της αγάπης θα μεγαλώσει και θα δώσει τους καρπούς της αγάπης. Σήμερα οι άνθρωποι δεν κάνουν πράξεις οι οποίες να προάγουν την αγάπη. Όταν επιθυμείτε ν’ αναπτύξετε την αγάπη σας για τον Θεό, πρέπει διαρκώς να Του προσφέρετε αφοσίωση και ευλάβεια.Μπάμπα, Ομιλία που δόθηκε στις 2 Σεπτεμβρίου 1991.
17 Αυγούστου
Μια από τις έννοιες του ονόματος ‘Κρίσνα’ είναι: «Αυτός που καλλιεργεί τον αγρό της καρδιάς.» Ο Σρι Κρίσνα ελκύει τους ανθρώπους, επίσης σπέρνει, καλλιεργεί και θερίζει την αγάπη σε κάθε θλιμμένη καρδιά, χαρίζοντάς της ανείπωτη αγαλλίαση. Ο Σρι Κρίσνα αγαπούσε και φρόντιζε τις αγελάδες, ενώ ο αδελφός του Μπαλαράμα είχε το αλέτρι σαν αχώριστο όπλο του. Το αλέτρι δεν είναι όπλο καταστροφής, είναι ένα εργαλείο που βοηθά την καλλιέργεια των αγρών χάρη στην οποία τρέφεται η ανθρωπότητα. Έτσι, και τα δύο αδέλφια πρόσφεραν ανιδιοτελώς τον εαυτό τους σε όλους τους ανθρώπους. Το μήνυμα της ζωής τους για σας είναι: «Να εφαρμόζετε τις γνώσεις σας στη ζωή σας, τότε θα δρέψετε ζωτικές μορφές προσφοράς υπηρεσίας που θα εξυψώνουν όλους τους ανθρώπους.» Πάντοτε να θέτετε στον εαυτό σας το ερώτημα: «Με ποιο τρόπο έχω σήμερα συμβάλει στην ευτυχία των συνανθρώπων μου;» Διευρύνετε την καρδιά σας, αφήστε την αγάπη σας να αγκαλιάσει τους πάντες. Να ασκείτε αυτοέλεγχο. Επίσης, να αναπτύξετε εμπιστοσύνη στον θείο Εαυτό σας. Όταν υπηρετείτε τους συνανθρώπους σας και όλα τα πλάσματα με ανιδιοτελή αγάπη και συμπόνια, προσφέρετε στον Σρι Κρίσνα τη μορφή λατρείας που δέχεται με τη μεγαλύτερη χαρά – τότε είναι βέβαιο ότι θα λάβετε τη Χάρη Του.Μπάμπα, Ομιλία που δόθηκε στις 7 Σεπτεμβρίου 1985.
16 Αυγούστου
Στους αρχαίους χρόνους, οι σοφοί ασκήτευαν στα δάση υποβάλλοντας τον εαυτό τους σε αυστηρές πνευματικές πειθαρχίες και ζώντας ανάμεσα στα άγρια θηρία. Μην έχοντας όπλα στα χέρια τους, βασίζονταν για προστασία στο πνεύμα της αγάπης που έτρεφαν μέσα τους. Εκτελούσαν τις πνευματικές ασκήσεις τους διαποτισμένοι με αγάπη για όλα τα πλάσματα. Η αγάπη τους αυτή μεταμόρφωνε ακόμα και τα άγρια θηρία, τα οποία ζούσαν ειρηνικά δίπλα στους σοφούς. Η αγάπη αυτή μεταμόρφωνε ακόμα και τις τίγρεις σε ήρεμα και φιλικά ζώα. Εκείνο τον παλιό καιρό οι καρδιές των ανθρώπων ήταν τρυφερές και γεμάτες αγάπη. Έτσι, από αμνημονεύτων χρόνων η αγάπη αποτελεί μια πανίσχυρη δύναμη που μεταμορφώνει τη φύση του ανθρώπου από ζωώδη σε ανθρώπινη. Σήμερα αντιθέτως, επειδή οι άνθρωποι έχουν χάσει το αίσθημα της αγάπης, είναι γεμάτοι εγωισμό και απληστία. Για να ενσταλάξει στην ψυχή των ανθρώπων τη Θεϊκή Αγάπη, η ίδια η Αγάπη ενσαρκώνεται στη γη με ανθρώπινη μορφή. Όπως διακηρύσσουν οι γραφές, ο Θεός έρχεται στη γη για να διδάξει στους ανθρώπους την οδό της Αρετής και του Δικαίου, της Αλήθειας και της Αγάπης.Μπάμπα, Ομιλία που δόθηκε στις 2 Σεπτεμβρίου 1991.
15 Αυγούστου
Σε τρεις καταστάσεις ζωής δεν έχετε ελευθερία: στην εκτέλεση πράξεων που αποτελούν καθήκοντά σας, σε πράξεις που γίνονται από εξαναγκασμό και σε πράξεις που αποτελούν υποχρέωσή σας η οποία απορρέει από ορισμένες σχέσεις. Αν ένας φτωχός που δεν κατόρθωσε να βρει τροφή, καταφύγει στην κλοπή, δεν μπορεί να ισχυριστεί ότι ασκεί την ελευθερία του για να κατασιγάσει την πείνα του. Ακόμα και αν για τους δικούς του εγωιστικούς λόγους προσπαθήσει να δικαιολογήσει την κλοπή, η συνείδησή του θα του πει ότι διαπράττει μία αδικία. Κάθε πράξη που γίνεται αντίθετα προς τη συνείδησή σας δεν αποτελεί πράξη ελευθερίας. Πραγματική ελευθερία έχουμε μόνο όταν ο άνθρωπος είναι απαλλαγμένος από τις παρορμήσεις του νου. Μόνο όταν επικρατεί η βούληση του Θείου Εαυτού σας (Άτμα) μπορείτε να έχετε πραγματική ελευθερία. Εσείς και ο Θεός δεν είστε κάτι το ξεχωριστό. Ωστόσο, αυτή η ενότητα μεταξύ σας δεν πρέπει να είναι μόνο μια νοητική έννοια πρέπει να είναι για σας μία πραγματικότητα που τη ζείτε κάθε σας στιγμή. Μόνο τότε θα βιώνετε την πραγματική ελευθερία την ελευθερία του Θείου Πνεύματος.Μπάμπα, Ομιλία που δόθηκε στις 31 Μαΐου 1990.
14 Αυγούστου
Το εξωτερικό αποτελεί δημιουργία του εσωτερικού. Ο άμορφος Θεός (Μπράμα) εκδηλώθηκε ως σύμπαν. Ο Θεός (με την ιδιότητα του Δημιουργού) δημιούργησε τον κόσμο. Ο κόσμος απέδωσε στον Θεό τη δόξα του "Δημιουργού". Μέσω της λαχτάρας του να Τον πλησιάσει, της φαντασίας του και της έντασης της πίστης του, ο άνθρωπος προσέδωσε στον Θεό όνομα και μορφή, καθώς και άπειρα ιδιώματα από τα οποία ευελπιστεί ωφέλεια. Ο Θεός όμως είναι υπεράνω και πέραν των ανθρωπίνων γνωρισμάτων και χαρακτηριστικών που είναι γνωστά ως ιδιότητες (Γκούνας). Στην Γκίτα ο Κρίσνα είπε στον Αρτζούνα: «Δεν έχω καμία ανάγκη να ασχολούμαι με οποιαδήποτε δραστηριότητα. Παρ’ όλα αυτά, δρω συνεχώς για να προάγω την ευημερία του σύμπαντος.» Τα 18 κεφάλαια της Γκίτα αναφέρονται ως ‘Γιόγκα’, που σημαίνει ένωση του θείου Εαυτού (Άτμα) με την πηγή του. Με ποιο τρόπο τα 18 κεφάλαια, που το καθένα τους χαρακτηρίζεται σαν μια μορφή ένωσης με τον Θεό, βοηθούν τον άνθρωπο να εκπληρώσει τον σκοπό της ζωής του; Η Γκίτα μας δίνει την απάντηση: «Γιόγκα σημαίνει το να είσαι σε μια κατάσταση γαλήνης και αταραξίας».Μπάμπα, Ομιλία που δόθηκε στις 7 Σεπτεμβρίου 1985.
13 Αυγούστου
Ο Ύψιστος Θεός μπορεί να προσλάβει αναρίθμητες μορφές, ακόμα και τη μορφή ολόκληρου του σύμπαντος. Γι` αυτό ακριβώς οι γραφές διδάσκουν: «Ολόκληρο το σύμπαν είναι κατοικία του Θεού. Οι πάντες και τα πάντα είναι μορφές Του.» Οι άνθρωποι όμως, βλέποντας μία Ενσάρκωση του Θείου (Αβατάρ), να ζει και να κινείται ανάμεσά τους, αμφιβάλλουν για το αν ο Κύριος ο Θεός διαθέτει τέτοιες θαυματουργές δυνάμεις ενόσω έχει το ίδιο σώμα μ’ εκείνους! Οι άνθρωποι που δυσκολεύονται να συλλάβουν την ενότητά τους με τον Θείο Εαυτό τους (Άτμα), είναι ακριβώς αυτοί που δεν κατορθώνουν ν’ αναγνωρίσουν τον Αβατάρ. Τέτοιοι άνθρωποι χλεύαζαν τον Σρι Κρίσνα ως φιλήδονο και κλέφτη. Τέτοιες κατηγορίες όμως, γεννημένες από την ανθρώπινη πλάνη, δεν θα υπονομεύσουν ποτέ το μεγαλείο του Σρι Κρίσνα. Τα θεϊκά παιχνίδια του Σρι Κρίσνα είχαν μοναδικό σκοπό το ν’ αποκαλύψουν τη Θεότητά Του. Οι άνθρωποι κάνουν το ίδιο λάθος και ως προς τον εαυτό τους: λησμονώντας την εγγενή θεϊκή τους φύση, ταυτίζουν τον εαυτό τους με το σώμα τους. Η έλευση του Σρι Κρίσνα ως Αβατάρ έγινε για να διδάξει στους ανθρώπους να υπερβούν την ταύτισή τους με το σώμα τους.Μπάμπα, Ομιλία που δόθηκε στις 28 Αυγούστου 1994.
12 Αυγούστου
Να λέτε στο χέρι σας: «Ω χέρι, πόσο ιερό είσαι! Είσαι η ενότητα προσωποποιημένη. Ένα δάχτυλο δεν μπορεί από μόνο του να σηκώσει ένα φλιτζάνι. Όταν ένα δάχτυλο κινηθεί για να το σηκώσει, τότε όλα σας, παρόλο που έχετε διαφορετικά μεγέθη και σχήματα, σπεύδετε να το βοηθήσετε να σηκώσει το φλιτζάνι! Δεν νοιάζεστε για τις διαφορές μεταξύ σας, ούτε καν τις βλέπετε τέτοια είναι η ενότητα που σου είναι έμφυτη μεταξύ των δακτύλων σου. Ω χέρι, συμβάλεις τόσο στη συντήρηση του ανθρώπινου σώματος, εξουδετερώνεις τις δυσκολίες του με τη σκληρή εργασία σου και βοηθάς τους άλλους. Γιατί όμως μερικές φορές δρας μ’ έναν τρόπο που αναπτύσσει την εχθρότητα; Σήμερα δεν υπάρχει ενότητα σε καμιά ομάδα, κοινωνία ή θρησκεία. Ωστόσο, εσένα το μίσος σού είναι άγνωστο. Γι’ αυτό, σε παρακαλώ, ποτέ σου μην κάνεις μια κακή, άδικη ή λανθασμένη πράξη!» Έτσι, με τα παραπάνω λόγια να εκπαιδεύετε και να καθοδηγείτε το χέρι σας, ώστε οι πράξεις σας να γίνουν ιερές. Όταν οι σκέψεις, τα λόγια και οι πράξεις σας είναι αγιασμένα, όλα τα άλλα όργανα θ’ ακολουθήσουν, κι έτσι θα φτάσετε στη λύτρωση.Μπάμπα, από το βιβλίο «My Dear Students», Τόμ. 5, Κεφ. 2. Δόθηκε στις 9 Μαρτίου 1993
11 Αυγούστου
Η αγάπη είναι ένα πολύτιμο διαμάντι, το οποίο μπορείτε να αποκτήσετε μόνο αγαπώντας – με κανέναν άλλο τρόπο. Την αγάπη μπορείτε να τη βιώσετε μόνο αν ο νου σας ξεχειλίζει από αγάπη. Το πολύτιμο διαμάντι της αγάπης δεν μπορείτε να το αποκτήσετε απλώς κάνοντας διαλογισμό ή τηρώντας τις καθορισμένες ιερές τελετουργίες. Αυτά στην καλύτερη περίπτωση μπορούν να σας χαρίσουν μόνο νοητική ικανοποίηση. Όσο μεγαλύτερη είναι η αγάπη σας για τον Θεό, τόσο μεγαλύτερη θα είναι και η θεία ευδαιμονία που βιώνετε. Όταν η αγάπη σας μειώνεται, και η χαρά της ζωής μέσα σας μειώνεται επίσης ανάλογα. Συνεπώς, πρέπει να γεμίσετε την καρδιά σας με αγάπη για τον Θεό! Όμως, η αγάπη δεν θα μπει στην καρδιά σας, αν την έχετε ήδη γεμίσει εγωισμό και υπεροψία. Γι` αυτό, λησμονήστε τον ασήμαντο εαυτό σας και συγκεντρώστε τις σκέψεις σας στον Θεό! Αν αγαπήσετε τον Θεό, θα Τον βλέπετε παντού. Η πεμπτουσία όλων των πνευματικών πειθαρχιών περιέχεται στην αγάπη.Μπάμπα, Ομιλία που δόθηκε στις 2 Σεπτεμβρίου 1991
10 Αυγούστου
Η Πραγματικότητα η οποία συντηρεί τόσο ολόκληρο τον Κόσμο όσο και το κάθε μεμονωμένο κύτταρο είναι μία, η Συνειδητότητα που διαποτίζει τα πάντα (Μπράμα). Όταν συσχετίζουμε αυτή την άπειρη απεραντοσύνη με τον Κόσμο, την ονομάζουμε Ύψιστο, Θεό ή Οικουμενικό Εαυτό (Παραμάτμα). Σαν πυρήνα των ατομικών όντων την ονομάζουμε Θείο Εαυτό ή Άτμα. Και τα τρία αυτά είναι μία οντότητα, αλλά εμφανίζονται ως διαφορετικά κι έτσι παραπλανούν τους πνευματικά κοντόφθαλμους -αυτό είναι γνωστό ως ψευδαίσθηση ή Μάγια. Η Συνειδητότητα χρησιμοποιεί τις τρεις ιδιότητες – την αρμονική και γαλήνια (Σάτβα), την υπερδραστήρια (Ράτζας) και την αδρανή (Τάμας) για να εκφραστεί με διαφορετικούς τρόπους. Αυτές οι ιδιότητες παρακινούν τον άνθρωπο είτε προς την απόκτηση γνώσεων, είτε προς την εκπλήρωση επιθυμιών, είτε προς την εργασία. Όταν η Μάγια παρακινεί τη Συνειδητότητα (Μπράμαν) να εκδηλωθεί μέσω της σαττβικής ιδιότητας, η Συνειδητότητα (Μπράμαν) εκδηλώνεται ως ο Ύψιστος Θεός (Ίσβαρα). Μέσω της ρατζασικής ιδιότητας, η Συνειδητότητα εκδηλώνεται ως όλα τα ζωντανά πλάσματα (Τζίβι). Τέλος, όταν συνδεθεί με την ταμασική ιδιότητα, γίνεται η Κόσμος (Πρακρίτι). Έτσι, η Συνειδητότητα (Μπράμαν) είναι η βάση και των τριών αυτών: του Κόσμου, των ζωντανών πλασμάτων και του Θεού. Η δε ψευδαίσθηση (Μάγια) είναι ο καθρέφτης επάνω στον οποίο αντανακλάται η Συνειδητότητα.Μπάμπα, Ομιλία που δόθηκε στις 7 Σεπτεμβρίου 1985.
9 Αυγούστου
Το θεμέλιο των πάντων είναι η ηθική. Χωρίς ηθικές αξίες, η ανθρωπότητα δεν μπορεί να επιζήσει. Συχνά, άνθρωποι που ανήκουν σε διαφορετικές θρησκείες τηρούν άκαμπτα διαφορετικά δόγματα, δεν μπορούν να δουν την υποκείμενη Πραγματικότητα ως θεμέλιο όλων των θρησκειών, και σαν αποτέλεσμα έχουν διιστάμενες απόψεις. Π.χ. ένας λέει ότι μια ρουπία αποτελείται από τέσσερα κέρματα των 2,5 παϊσά της ρουπίας, ένας άλλος λέει ότι αποτελείται από δύο κέρματα της μισής ρουπίας κι ένας τρίτος λέει ότι αποτελείται από 10 παϊσά, δηλ. δεκάρες. Όλες αυτές οι υποδιαιρέσεις αποτελούν ακριβώς το ίδιο νόμισμα. Μόνο αυτοί που διακατέχονται από άγνοια και σαν αποτέλεσμα γίνονται τυφλά δογματικοί, δεν κατορθώνουν να αντιληφθούν αυτήν την Ενότητα – έτσι φαντάζονται αντιθέσεις και αρχίζουν να κατακρίνουν ο ένας τον άλλον. Οι ιερές γραφές μας όμως έχουν διδάξει ότι δεν πρέπει να υπάρχουν διαπληκτισμοί ή αντιπαραθέσεις επάνω σε θρησκευτικά θέματα, αλλά πρέπει να επιλύονται ειρηνικά. Οι θεμελιώδεις διδασκαλίες όλων των θρησκειών οδηγούν στον τελικό στόχο της Αλήθειας και της Αρετής.Μπάμπα, Ομιλία από το βιβλίο «My Dear Students», Τόμ. 2, Κεφ. 16. Δόθηκε στις 23 Ιουλίου 1989.
8 Αυγούστου
Δεν υπάρχει Θεός άλλος από την Αλήθεια. Ποια είναι διαφορά μεταξύ της Αλήθειας και ενός γεγονότος; Σήμερα μπορεί να φορέσετε ένα ρούχο και αύριο ένα άλλο. Αυτό δεν αποτελεί Αλήθεια, είναι μόνο ένα γεγονός, διότι υπόκειται σε αλλαγή. Η Αλήθεια όμως παραμένει πάντοτε η ίδια. Η Γκίτα αναφέρει την Αλήθεια ως "Ρίταμ" (θεία Τάξη, κοσμικός Νόμος). Συνεπώς, η Αλήθεια δεν περιγράφει τι βλέπετε, τι ακούτε και τι βιώνετε. Ό,τι βλέπετε και ακούτε αποτελεί εγκόσμια αλήθεια. Δεν είναι Αλήθεια κατά την κυριολεκτική έννοια της λέξεως, είναι μόνο εξωτερική αλήθεια (πραβρίτι σάτυα). Αντιθέτως, η εσωτερική Αλήθεια (νιβρίτι σάτυαμ) παραμένει η ίδια τόσο στο παρελθόν, όσο και στο παρόν και στο μέλλον. Μέσα σ’ αυτόν τον κόσμο της πολλαπλότητας, υπάρχει το Ένα ως η υποκείμενη Αρχή της Ενότητας. Απ’ όλους τους αριθμούς, ο σημαντικότερος είναι το 1. Όλοι οι άλλοι αριθμοί είναι απλώς τροποποιήσεις του αριθμού 1. 1+1 γίνεται 2. 9-1 γίνεται 8. Άρα το 1 αποτελεί τη βάση όλων των αριθμών. Αυτό συμβολίζει την Ενότητα μέσα στην πολλαπλότητα. Αυτή η Ενότητα είναι η Αλήθεια.Μπάμπα, Ομιλία που δόθηκε στις 11 Σεπτεμβρίου 1988.
7 Αυγούστου
Καμία θρησκεία δεν κήρυξε ποτέ την εχθρότητα απέναντι σε άλλες θρησκείες. Τα στενόμυαλα άτομα είναι αυτά που δημιουργούν χώρο για τέτοιες συγκρούσεις και διαφορές. Αληθώς, μεταξύ των θρησκειών δεν είναι δυνατόν να υπάρξει πεδίο για οποιαδήποτε διένεξη. Για παράδειγμα: η λέξη ‘Ισλάμ’ σημαίνει ‘παράδοση και ειρήνη’, εννοώντας την παράδοση του ατόμου στον Θεό, και την ειρηνική συμβίωση με τους συνανθρώπους του. Δύο λέξεις στο Κοράνιο είναι άκρως σημαντικές: ‘Σαλάτ’ και ‘Ζακάτ’. ‘Σαλάτ’ σημαίνει ‘λατρεία του Θεού με ακλόνητη αφοσίωση’ και ‘Ζακάτ’ σημαίνει ‘ελεημοσύνη στους αναξιοπαθείς και άπορους’ και ‘αλληλοβοήθεια μεταξύ των ανθρώπων’. Οι αρχαίοι Ινδοί ζούσαν βάσει των ρήσεων: «Είθε όλα τα πλάσματα σε όλους τους κόσμους να είναι ευτυχισμένα» και: «Πάντα να βοηθάς, ποτέ να μην βλάπτεις.» Θεωρώντας αυτές τις ρήσεις ως την ίδια την πνοή της ζωής τους, στο παρελθόν οι άνθρωποι όλων των θρησκειών συμβίωναν με φιλία, ομόνοια και αρμονία. Θεωρούσαν ότι η αλήθεια, η ειρήνη, η αγάπη και η ανεκτικότητα ήταν η ίδια τους η αναπνοή.Μπάμπα, My Dear Students, Vol 2, Ch 16, Jul 23, 1989.
6 Αυγούστου
«Ω γλώσσα, εσύ είσαι αυτή που επιλέχθηκε ν’ απολαμβάνει τις γλυκές γεύσεις. Λες την αλήθεια που συμβολίζει την αυτοθυσία! Σέβεσαι τον εαυτό σου και τους άλλους. Χωρίς να φεύγεις από το σπίτι σου, εκπληρώνεις την εργασία σου, δίχως να έχεις ούτε φιλίες, ούτε προστριβές με τους γείτονές σου. Πόσο γλυκά είναι τα λόγια που λες! Ω ανώτερη και ευγενής εσύ, που απαγγέλεις αγαπημένα ποιήματα και τραγουδάς ωραία τραγούδια! Όταν σου δώσουν ένα γευστικό φαγητό ή φρούτο, δεν το κρατάς για σένα, αλλά αμέσως το στέλνεις κάτω στο στομάχι. Όταν όμως σου δώσουν κάτι πικρό το φτύνεις, γλυτώνοντας έτσι το στομάχι από προβλήματα. Είσαι ανιδιοτελής, αντλείς μεγάλη χαρά από το να μοιράζεσαι ό,τι σου δίνουν και είσαι η επιτομή της ανεκτικότητας. Ζεις ανάμεσα σε 32 κοφτερά δόντια, αλλά συμπεριφερόμενη με ευφυΐα και διακριτικότητα δεν αποκτάς ούτε ένα κόψιμο! Σε παρακαλώ, πρόσεχε άγρυπνα: ποτέ σου μην παραπατήσεις και προφέρεις ανάρμοστα λόγια!» Έτσι λοιπόν, με τα παραπάνω λόγια, να υπενθυμίζετε στη γλώσσα τις ανώτερες και ευγενείς της ιδιότητες, και να τη διδάσκετε να μην χάσει ποτέ το καλό της όνομα επικρίνοντας τους γύρω της.Μπάμπα, My Dear Students, Vol 5, Ch 2, Mar 9, 1993
5 Αυγούστου
Σκοπός των θρησκειών είναι να βοηθήσουν τον άνθρωπο να ζήσει μια ενάρετη ζωή και να απολαύσει τα οφέλη της. Η θρησκεία είναι ένα ολοκληρωμένο σύστημα ηθικών αξιών που ενοποιεί το σώμα, τον νου και τη διάνοια. Ηθική είναι η ακεραιότητα της συμπεριφοράς στο σύνολό της. Η Ηθική ονομάζεται και Αρετή (Ντάρμα). Μόνο η εφαρμογή της ηθικής μπορεί να βοηθήσει τον κόσμο να επιτύχει υψηλότερα επίπεδα ευημερίας. Όλες οι θρησκείες έχουν τον ίδιο σκοπό και εδραιώνουν την ίδια αλήθεια. Το θεμελιώδες καθήκον τους είναι να επιφέρουν την εσωτερική μεταμόρφωση του ανθρώπου και να τον βοηθήσουν να εκδηλώσει τη θεϊκή του φύση. Τον βοηθούν να αναπτύξει πίστη στον ανώτερο εαυτό του, για να ζήσει μια καλή ζωή. Όλες οι θρησκείες έχουν αναπτυχθεί επάνω στα στερεά θεμέλια της ηθικής. Όταν παρακμάζει η ηθική, τότε όχι μόνο οι θρησκείες αλλά και ολόκληρη η ανθρωπότητα παρακμάζει. Κάθε άνθρωπος πρέπει να είναι καλός και να ζει μία ενάρετη ζωή. Μέσα από την εφαρμογή των ηθικών αξιών μπορεί κανείς να επιτύχει και τον πλούτο και την ευημερία.Μπάμπα, My Dear Students, Vol 2, Ch 16, Jul 23, 1989
4 Αυγούστου
Όλοι σας είστε σπινθήρες του Θείου. Όπως μία σπίθα φωτιάς από την κάμινο μετά από λίγο μετατρέπεται σε στάχτη, έτσι κι εσείς λησμονείτε τη θεϊκή σας προέλευση. Παράλληλα με την εγκόσμια εκπαίδευσή σας, πρέπει ν’ ακολουθείτε και την πνευματική, δηλ. τις πειθαρχίες και ασκήσεις που θα σας οδηγήσουν στην πραγμάτωση της θεϊκής σας φύσης. Όσοι από σας σπουδάζουν σε εκπαιδευτικά ιδρύματα που διδάσκουν και πνευματικές πειθαρχίες, πρέπει να θεωρούν τον εαυτό τους εξαιρετικά τυχερό. Αν επιλέξετε να τηρείτε στη ζωή σας τα ιδεώδη που διδαχθήκατε και εφαρμόζετε έστω κι ένα μέρος από τις διδασκαλίες του Μπαγκαβάν, θα συνειδητοποιήσετε τον πραγματικό σκοπό της εκπαίδευσης και τον πραγματικό στόχο της ανθρώπινης ζωής. Η εκπαίδευση που δεν συνοδεύεται από ενάρετη συμπεριφορά δεν έχει καμία αξία. Πρέπει να αξιοποιήσετε όσα έχετε μάθει, όχι μόνο για να κερδίζετε τα προς το ζην, αλλά και για την προσφορά ανιδιοτελούς υπηρεσίας στην κοινωνία. Μόνο τότε τα πτυχία σας θα έχουν κάποιο νόημα. Όποια θέση εργασίας κι αν αναλάβετε, σε όποιο μέρος κι αν πάτε να εργαστείτε, πρέπει να συνεχίσετε τις πνευματικές πειθαρχίες που μάθατε εδώ, με στόχο σας την πραγμάτωση της θεϊκής σας φύσης.Μπάμπα, από το βιβλίο « My Dear Students», Τόμ. 2, Κεφ. 15. Δόθηκε την 1η Μαρτίου 1981.
3 Αυγούστου
Κάθε μέρα γευματίζοντας τρώτε χιλιάδες σπόρους δημητριακών! Έχετε ποτέ υπολογίσει πόσους κόκκους ρύζι έχετε φάει; Όμως, μόλις νιώσετε στο στόμα σας ένα μικροσκοπικό πετραδάκι στο ρύζι που τρώτε, γίνεστε πολύ δυστυχισμένοι και παραπονιέστε ότι το φαγητό σας είναι γεμάτο πέτρες! Παρομοίως, η ζωή σας αποτελείται από τρία τέταρτα ευτυχία κι ένα τέταρτο θλίψεις. Εσείς όμως επιλέγετε να δίνετε μεγαλύτερη σημασία στις θλίψεις απ’ ό,τι στην ευτυχία. Αυτή είναι μια ιδιότητα των ζώων. Διδάξτε τη γλώσσα σας να μη χάνει την καλή της φήμη ακολουθώντας λανθασμένους δρόμους. Η γλώσσα σας είναι ικανή να σας εξυψώσει στο επίπεδο του Θεού ή να σας καταποντίσει στο επίπεδο ενός ζώου. Αν κάποιος σας φέρεται με καλοσύνη, η γλώσσα σας τον επαινεί σαν να ήταν ο ίδιος ο Θεός, ενώ αν κάποιος σας βλάψει, η γλώσσα σας τον εξισώνει μ’ ένα ζώο. Διδάξτε τη γλώσσα σας να απαγγέλει αδιάλειπτα το Όνομα του Θεού και ποτέ να μην επικρίνει κανέναν!Μπάμπα, Ομιλία από το βιβλίο «My Dear Students», Τόμ. 5, Κεφ. 2. Δόθηκε στις 9 Μαρτίου 1993.
2 Αυγούστου
Πολλοί αισθάνονται υπερήφανοι για την τεράστια ανάπτυξη της εκπαίδευσης παντού. Όμως, η απόκτηση πτυχίων με μεγάλο χρηματικό κόστος και μετά η περιφρόνηση των γονέων λόγω της υπεροψίας που συνοδεύει τα πτυχία, δεν είναι δείγμα ανώτερης μόρφωσης. Η υπεροψία, ο φθόνος και η αυτοπροβολή δεν πρέπει να έχουν θέση στη συμπεριφορά ενός σπουδασμένου νέου. Το χαρακτηριστικό γνώρισμα, η σφραγίδα της πραγματικής μόρφωσης είναι η ταπεινοφροσύνη. Όσοι έχουν λάβει το δώρο της ανώτερης παιδείας έχουν χρέος να υπηρετούν τους συνανθρώπους τους με ιδρώτα και μόχθο. Η εκπαίδευση πρέπει να εμπνέει τους νέους να προσφέρουν ανιδιοτελή υπηρεσία, να θυσιάζονται και να βοηθούν. Δεν πρέπει να τους εμπνέει, ως τελικό σκοπό της, το να συσσωρεύουν χρήματα και μετά το να μεταναστεύουν σε όλο πιο μακρινές χώρες για την απόκτηση ακόμα περισσότερων χρημάτων. Η δημιουργία περιουσίας μ’ αυτόν τον τρόπο συχνά εκκολάπτει την υπεροψία, η οποία φέρνει μαζί της μία στρατιά άλλων κακών. Δεν μπορείτε να λαχταράτε γαλήνη και ευτυχία και να δράτε με τρόπους που φέρνουν δυστυχία και ανησυχίες. Έχοντας γεννηθεί σαν άνθρωποι, πρέπει να προσπαθείτε να εξυψωθείτε πάνω από το επίπεδο των ζώων και να πλησιάσετε το αληθινά θεϊκό επίπεδο.Μπάμπα, Ομιλία ως άνω, Τόμ. 2, Κεφ.15. Δόθηκε την 1η Μαρτίου 1981.
1 Αυγούστου
Ο αριθμός των σπουδαστών στα σχολεία και κολλέγια έχει αυξηθεί σημαντικά. Η επίσημη εκπαίδευση, που για πάρα πολλά χρόνια ήταν προνόμιο μόνο μερικών λογίων και των παιδιών των πλουσίων, είναι τώρα κυριολεκτικά δίπλα στην πόρτα του καθενός. Οι άνθρωποι χαίρονταν όταν άρχισαν να ιδρύονται ολοένα περισσότερα σχολεία και κολλέγια στις διάφορες χώρες του κόσμου, χωρίς όμως να συνειδητοποιούν τι συντελείται μέσω αυτών. Ταραχές, φόβοι και άγχη αυξάνονται μεταξύ των νέων, κι αυτό εξαιτίας της λανθασμένης και ατελούς εκπαίδευσής τους. Η εκπαίδευση που δεν ασχολείται με τις ανθρώπινες αξίες ή που δεν δίνει έμφαση στη διδασκαλία των αρχών της ηθικής, είναι όχι μόνο ατελής, αλλά και επικίνδυνη! Σαν αποτέλεσμα, τα ‘δημιουργήματά’ της, δηλ. νέοι που δεν έχουν αίσθηση ανθρωπίνων αξιών, αφού δεν τις διδάχθηκαν, σταδιακά καταλαμβάνουν πολύ υψηλές θέσεις εξουσίας στη διακυβέρνηση των εθνών. Γι` αυτό ο κόσμος σήμερα έχει φτάσει στο χείλος της καταστροφής. Η εκπαίδευση μπορεί να χαρίσει σ’ έναν λαό ειρήνη και ευημερία, μόνο όταν παράλληλα με τις τεχνικές δεξιότητες και τις εγκόσμιες γνώσεις, οι σπουδαστές διδάσκονται τις ανθρώπινες αξίες και τα ηθικά ιδεώδη που θα τους εφοδιάσουν για μία ενάρετη ζωή, εμπλουτισμένη με πνευματική ενόραση.Μπάμπα, Ομιλία από το βιβλίο « My Dear Students», Τόμ. 2, Κεφ.15. Δόθηκε την 1η Μαρτίου 1981.