Ελληνικός Οργανισμός Σάτυα Σάι
Ζώνη 6, Νότια Ευρώπη, Περιοχή 6.2

Σκέψεις για την ημέρα

Όπως αναγράφονται καθημερινά στον πίνακα του Πρασάντι Νίλαγιαμ

Ιούλιος 2024

15 Ιουλίου

Υπάρχουν πολλά κύματα στον ωκεανό, τα οποία δεν είναι ίδια και ποικίλλουν σε σχήμα και μορφή, αλλά δεν υπάρχει διαφορά στο θαλασσινό νερό που περιέχεται σε κάθε ένα από αυτά τα κύματα. Κατά τον ίδιο τρόπο, τα ονόματα και οι μορφές των ανθρώπων είναι διαφορετικά, αλλά η σπίθα του Θείου, που είναι Ύπαρξη-Συνειδητότητα-Ευδαιμονία (Sat-Chit-Ananda), είναι η ίδια σε όλους. Ο καθένας είναι μια ενσάρκωση της Ύπαρξης-Συνειδητότητας-Ευδαιμονίας. Όταν το συνειδητοποιήσουμε αυτό, θα κυριαρχήσουν ιερά συναισθήματα και δεν θα εγείρονται μικροπρεπείς ιδέες στο νου.

- Μπάμπα, από ομιλία που δόθηκε στις 14 Απριλίου 1993


14 Ιουλίου

Υπάρχουν δύο τρόποι για να πλησιάσει κανείς τον Θεό. Ο ένας είναι με τον τρόπο του αρχάριου, του πιστού που βρίσκεται ακόμα στο αρχικό στάδιο, ο οποίος Τον δοξολογεί: «Κύριε! Είσαι η ενσάρκωση του ελέους, είσαι η ενσάρκωση της Θεϊκής ευδαιμονίας, είσαι Παντοδύναμος» και ελπίζει έτσι να κερδίσει τη Χάρη Του. Αλλά όσο πιο πολύ ο πιστός αγαπά τον Θεό, τόσο περισσότερο αυτή η απόσταση εξαφανίζεται.

Είναι όπως όταν σας επισκέπτεται ένας γνωστός, τον καλωσορίζετε με μια χειραψία και χαμόγελα που σε μεγάλο βαθμό είναι τεχνητά. Αλλά όταν έρχεται ένας παλιός φίλος, τον δέχεστε με ένα φιλικό χαιρετισμό και τον καλείτε να καθίσει με μια λάμψη στα μάτια και ζεστασιά στην καρδιά σας. Όταν οι επίσημοι έπαινοι πέφτουν βροχή, η αγάπη είναι ως επί το πλείστον απούσα. Κατά τον ίδιο τρόπο, στη συνδιαλλαγή με τον προσωπικό Θεό, η αγάπη είναι η κατεξοχήν προϋπόθεση. Επομένως, να έχετε πίστη, να έχετε υπομονή και να κάνετε πράξεις αγάπης και υπηρεσίας. Η αγάπη θα ανταμειφθεί με αγάπη χίλιες φορές.

- Μπάμπα, από ομιλία που δόθηκε στις 25 Ιουλίου 1978


13 Ιουλίου

Dama σημαίνει έλεγχος των εξωτερικών οργάνων. Sama σημαίνει έλεγχος των εσωτερικών οργάνων. Μπορούμε να κατανοήσουμε τη λέξη Sama ως ένδειξη ελέγχου των αισθητηρίων οργάνων. Για κάποιον που μπορεί να ελέγξει τις αισθήσεις του, τα εξωτερικά όργανα δεν προκαλούν πρόβλημα και τίθενται εύκολα υπό έλεγχο. Για κάποιον που δεν είναι σε θέση να ελέγξει τις αισθήσεις του, τα εξωτερικά όργανα προκαλούν πολλά προβλήματα. Αν κάποιος έχει την έντονη αίσθηση ότι δεν πρέπει να εστιάζει σε τίποτα εξωτερικό, δεν θα δει τίποτα ακόμα κι αν τα μάτια του είναι ανοιχτά. Αν κάποιος είναι αποφασισμένος να μην φάει τίποτα, δεν θα φάει κάποιο φαγητό όσο ελκυστικό κι αν είναι. Είναι οι εσωτερικές αισθήσεις που προκαλούν τα εξωτερικά όργανα. Επομένως, ο έλεγχος των εσωτερικών αισθήσεων είναι μια δύσκολη υπόθεση. Αλλά αν είμαστε σε θέση να το κάνουμε αυτό, μπορούμε εύκολα να ελέγξουμε τις εξωτερικές εκδηλώσεις.

Για κάποιον που γεννιέται ως άνθρωπος, είτε εργάζεται στην εγκόσμια σφαίρα είτε στην πνευματική σφαίρα, ο έλεγχος των οργάνων είναι πολύ ουσιαστικός. Αυτή η πειθαρχία θα προσφέρει σε όλους πολλή χαρά!

- Μπάμπα, από τα Summer Showers του 1978, ch. 11.


12 Ιουλίου

Εάν κάποιος βρίσκεται πάντα σε ένα κλιματιζόμενο δωμάτιο, δεν μπορεί ποτέ να ξέρει τι σημαίνει δροσιά. Πρέπει να πάει, τουλάχιστον μία φορά, κάτω από τον καυτό ήλιο για να συνειδητοποιήσει την αξία του κλιματισμού. Κανένας λαμπτήρας δεν μπορεί να λάμπει έντονα στο φως της ημέρας. Μόνο η νύχτα μπορεί να αποκαλύψει την αξία του. Πολλοί άνθρωποι έρχονται κοντά Μου θρηνώντας, «Σουάμι! Είμαστε σε μεγάλη θλίψη, υποφέρουμε από βαθύ άγχος.» Όταν ακούω αυτά τα λόγια ξέρω τι τους συμβαίνει.

Δεν είχα ποτέ την εμπειρία της θλίψης ή του άγχους. Ξέρω ότι αυτά δεν είναι παρά εμπειρίες μιας ονειρικής πραγματικότητας. Δεν είναι αληθινά. Μερικοί άνθρωποι μπορεί να σας επαινούν, άλλοι μπορεί να σας κατηγορούν. Δεν πρόκειται για αληθινές καταστάσεις. Όταν σκάβεται ένα πηγάδι, το χώμα που εξάγεται γίνεται ανάχωμα στο πλάι του. Άλλοι εστιάζουν στον λάκκο, άλλοι στο ανάχωμα. Αντιμετωπίζω και τα δύο με αδιαφορία. Το χώμα που ήταν στο πηγάδι έχει γίνει τώρα ανάχωμα. Αυτή είναι η αιώνια αιώρα. Ο ήλιος δύει στη Δύση και η Σελήνη ανατέλλει στην Ανατολή. Αυτές οι δυαδικότητες είναι μέρος της Φύσης. Όσο είστε εδώ, προσπαθήστε να ασκηθείτε στην αταραξία!

- Μπάμπα, από ομιλία που δόθηκε στις 25 Ιουλίου 1978


11 Ιουλίου

Το κάρβουνο είναι σκοτεινό και σημαίνει άγνοια με τη μορφή σκότους. Η φωτιά ρίχνει φως ή δίνει λαμπρότητα και σημαίνει γνώση. Όσο η φωτιά και το κάρβουνο είναι ξένα μεταξύ τους, το κάρβουνο μπορεί μόνο να κοιτάζει τη φωτιά, αλλά δεν μπορεί να πάρει καθόλου από τη φωτεινότητά της. Ωστόσο, όταν το κάρβουνο πέσει στη φωτιά και έρθει σε επαφή μαζί της, θα γίνει επίσης λαμπερό και θα γίνει μέρος της φωτιάς. Επομένως, όταν κάποιος έρθει σε επαφή με τον Θεό, η άγνοια θα απομακρυνθεί. Αν φυσήξουμε και λίγο, το κάρβουνο θα γίνει πιο γρήγορα φωτιά. Ένα τέτοιο ‘φύσημα’ είναι στην πραγματικότητα η πνευματική άσκηση.

Με την πνευματική άσκηση, ακόμη και ένας αδαής μπορεί να γίνει σοφός. Συνειδητοποιώντας αυτή την αλήθεια, οι βοσκοπούλες ήταν κοντά και αγαπητές στον Κρίσνα. Όλες οι ενέργειες τους είχαν σκοπό την επίτευξη της αθανασίας αλλά δεν γίνονταν με κανένα εγωιστικό κίνητρο. Όλα τα γεγονότα που διαβάζουμε στην Μπαγκαβάτα πρέπει να θεωρούνται ως ενέργειες που εκτελούνται από τις βοσκοπούλες με αγνή και ιερή καρδιά. Θεωρούσαν τον εαυτό τους ως μέρος του Θεού. Βίωσαν την ενότητα σε όλη τη δημιουργία. Δεν πρέπει να υπάρχει μια επιφανειακή θεώρηση αυτών των ενεργειών. Οι επιθυμίες τους καίγονταν εντελώς στη σκέψη του Θεού.

- Μπάμπα, από τα Summer Showers του 1978, ch. 12.


10 Ιουλίου

Εκείνοι που πηγαίνουν στον Γάγγη για να φέρουν αγιασμό μπορούν να πάρουν μαζί τους μόνο όσο χωρούν τα δοχεία τους. Ως εκ τούτου, είναι απαραίτητο να διευρύνετε το πνευματικό δοχείο εντός σας, δηλαδή την καρδιά σας. Ο Θεός δεν μπορεί να πραγματωθεί μέσω των διαφόρων μορφών λατρείας. Αυτές είναι καλές πράξεις και δίνουν τις ανάλογες ανταμοιβές. Αλλά δεν προάγουν την πνευματικότητα.

Η πνευματικότητα συνίσταται απλά και μόνο στην εδραίωση της σύνδεσης με τον Θεό μέσα από τη συνειδητοποίηση της ενότητας μαζί Του. Ο Θεός δεν έχει γέννηση ή θάνατο και διαπνέει το κάθε ον ως Μάρτυρας. Αυτό που απαιτείται είναι η μεταμόρφωση της καρδιάς. Όλες οι κακές σκέψεις και τα συναισθήματα πρέπει να αποβληθούν από την καρδιά. Ακόμη και κατά τη διάρκεια των μπάτζανς θα πρέπει να υπάρχει ολόψυχη συμμετοχή. Δεν πρέπει να καταλήγουν σε ένα μηχανικό τελετουργικό. Μόλις η καρδιά σας γεμίσει με ιερές σκέψεις και συναισθήματα, αυτά θα αντανακλασθούν στην ψαλμωδία των ύμνων. Μέσα από το τραγούδι σας θα δίνετε χαρά σε όλους τους συμμετέχοντες.

- Μπάμπα, από ομιλία που δόθηκε στις 25 Αυγούστου 1997


9 Ιουλίου

Ένα ωραίο τριαντάφυλλο μας κάνει να νιώθουμε πολύ χαρούμενοι, αλλά μέχρι το βράδυ, το τριαντάφυλλο μαραίνεται και μέχρι το επόμενο πρωί πέφτουν τα πέταλα και τότε δεν δημιουργεί χαρά. Με τον ίδιο τρόπο, κάθε όμορφο αντικείμενο μπορεί να δημιουργήσει μόνο προσωρινή ευτυχία εντός μας. Πρέπει να σκεφτούμε προσεκτικά πού μπορούμε να βρούμε μόνιμη και διαρκή χαρά. Αυτό μπορεί να βρεθεί μόνο στον Εαυτό και στις σκέψεις του Θεού. Μπορούμε να αντλήσουμε μόνιμη ευτυχία μόνο από πράγματα που είναι μόνιμα. Από πράγματα που είναι παροδικά, δεν μπορούμε ποτέ να έχουμε διαρκή ευτυχία.

Δεν έχει νόημα να αναζητούμε την ευδαιμονία σε όλα τα μέρη. Αν το κάνουμε αυτό, θα είναι σαν να πηγαίνουμε σε μια ψαραγορά αναζητώντας διαμάντια. Στην ψαραγορά μπορούμε να βρούμε μόνο ψάρια και όχι διαμάντια! Εφόσον αυτός ο κόσμος είναι προσωρινός και όλη η ζωή σε αυτόν είναι αβέβαιη, δεν μπορούμε να βρούμε μόνιμη ευτυχία στα πλαίσια αυτού του κόσμου!

- Μπάμπα, από τα Summer Showers του 1978, ch. 12.


8 Ιουλίου

Σε όποια κατεύθυνση κι αν στραφεί μια φωτογραφική μηχανή, όσο το φιλμ της είναι εκτεθειμένο στο φως, η εικόνα που προκύπτει θα είναι των πραγμάτων που βρίσκονται προς αυτήν την κατεύθυνση. Εξαρτάται από τη στροφή του φακού. Ομοίως, ο νους αντανακλά τη φύση των πραγμάτων που μας ελκύουν. Όταν κάποιος μας κατηγορεί, εξαγριωνόμαστε και συμπεριφερόμαστε παράλογα. Όταν κάποιος μας επαινεί, ενθουσιαζόμαστε και σκεφτόμαστε θετικά γι’ αυτόν που μας επαινεί. Και στις δύο περιπτώσεις, η αιτία είναι η συναισθηματική μας ταραχή! Πρέπει να κατανοήσουμε τα μυστικά του νου και τους τρόπους με τους οποίους παίζει μαζί μας. Πρέπει να μάθουμε να είμαστε ατάραχοι και σταθεροί, είτε μας επαινούν είτε μας κατηγορούν. Άλλο παράδειγμα:

Όταν ο νους στρέφεται προς τον Θεό ή την καλοσύνη, γίνεται ανθρώπινος. Αν στρέφεται προς τις αρνητικές σκέψεις και τον εγωισμό, γίνεται δαιμονικός. Όταν στρίβουμε το κλειδί προς τα δεξιά, ανοίγει η κλειδαριά, όταν το στρίβουμε αριστερά, κλειδώνει. Το ίδιο κλειδί κάνει δύο αντίθετες λειτουργίες, με βάση τη φορά της στροφής. Εάν ο νους είναι στραμμένος προς τις καλές σκέψεις, δημιουργεί απόσπαση. Η στροφή προς τις σκέψεις «εγώ» και «δικό μου», προκαλεί προσκόλληση. Προσκόλληση σημαίνει δουλεία. Η απόσπαση οδηγεί στην απελευθέρωση!

- Μπάμπα, από ομιλία που δόθηκε στις 25 Ιουλίου 1978


7 Ιουλίου

Ο Πραχλάντα γνώριζε την αλήθεια πως αυτός ο κόσμος είναι πλήρης Θεού. Το ήξερε μέσα από μελέτη και από εμπειρία. Το γνώριζε ως ένα παντοτινό γεγονός. Έτσι, όταν του ζητήθηκε να προτείνει ένα δώρο που θα του χορηγηθεί από τον Θεό, δεν ζήτησε ούτε την αναγέννηση του πατέρα του ούτε την αποκατάσταση του βασιλείου του ούτε μακροζωία, πλούτο ή φήμη. Ζήτησε την ευκαιρία να απαλύνει τον πόνο και τη θλίψη όλων των πλασμάτων! Γνώριζε πως ο Θεός είχε εκδηλωθεί με τη μορφή αυτών των όντων και η καλύτερη μορφή υπηρεσίας προς Αυτόν ήταν να υπηρετήσει αυτές τις εκδηλώσεις και να τους προσφέρει ανακούφιση και χαρά. Η γλώσσα πρέπει να δικαιολογεί την ύπαρξή της εκφέροντας γλυκά, καταπραϋντικά λόγια. Το χέρι, με απαλές, αβλαβείς πράξεις. Το σώμα πρέπει να  εξαντλεί τον χρόνο της κοσμικής παρουσίας του ζώντας στη συνεχή παρουσία του Θεού.

- Μπάμπα, από ομιλία που δόθηκε στις 20 Φεβρουαρίου 1966


6 Ιουλίου

Όταν οι άνθρωποι προσεύχονται στον Θεό δεν πρέπει να ζητούν χάρες. Δεν πρέπει καν να προσεύχεστε για τη θεραπεία οποιασδήποτε ασθένειας, γιατί ο κόσμος είναι γεμάτος ασθένειες. Πρέπει να αισθάνεστε ότι αυτό που ταλαιπωρεί εσάς ταλαιπωρεί και πολλούς άλλους. Ο κόσμος είναι γεμάτος πλούτο, σπίτια και πολλά άλλα αγαθά. Από τον Θεό πρέπει να αναζητήσετε αυτό που δεν είναι άμεσα διαθέσιμο στον κόσμο. Αυτό που σας λείπει είναι η ειρήνη. Πρέπει να προσευχηθείτε για ειρήνη. Ειρήνη έχει μόνον ο Θεός. Στην προσευχή που αρχίζει με τη λέξη Shantakaram γίνεται επίκληση στον Θεό ο οποίος περιγράφεται με αυτή τη λέξη ως «η ίδια η Ενσάρκωση της Ειρήνης». Κανείς άλλος εκτός από τον Θεό δεν μπορεί να σας δώσει πραγματική ειρήνη.

Το δεύτερο πράγμα για το οποίο πρέπει να προσεύχεστε είναι η Ευδαιμονία (Sukham). Η πραγματική ευτυχία δεν μπορεί να αποκτηθεί μέσω των άλλων. Οι άλλοι μπορούν να σας  προσφέρουν στιγμιαία κοσμική ευχαρίστηση. Αλλά μόνο ο Θεός μπορεί να σας χαρίσει διαρκή χαρά και μόνιμη ευδαιμονία. Πρέπει να προσευχηθείτε γι’ αυτή την ευδαιμονία. Μόνο ο Θεός μπορεί να σας την παρέχει. Είναι ο Κύριος της Ευδαιμονίας. Επομένως, πρέπει να προσεύχεστε στον Θεό για μόνιμη ειρήνη και ευδαιμονία και όχι για επίγεια δώρα.

- Μπάμπα, από ομιλία που δόθηκε στις 25 Αυγούστου 1997


5 Ιουλίου

Υιοθετήστε τη στάση της προσφοράς κάθε σας πράξης στα πόδια του Θεού, όπως ένα λουλούδι που προσφέρεται στη διάρκεια μιας ιεροτελεστίας. Κάνετε την κάθε σας ανάσα προσφορά σ’ Εκείνον. Μην αναστατώνεστε από συμφορές. Θεωρήστε τις ως πράξεις χάριτος. Εάν ένας άνθρωπος χάσει το χέρι του σε ένα ατύχημα, πρέπει να πιστέψει ότι ήταν η Χάρη του Θεού που του έσωσε τη ζωή. Όταν ξέρεις ότι τίποτα δεν συμβαίνει χωρίς τη θέλησή Του, ό,τι συμβαίνει έχει προστιθέμενη αξία. Μπορεί να παραμελείτε ένα αναρριχητικό φυτό στην αυλή σας, αλλά, αν περάσει ένας σοφός και πει ότι είναι ένα σπάνιο βότανο που μπορεί να θεραπεύσει το δηλητήριο του φιδιού, υψώνετε έναν φράχτη γύρω του και δεν αφήνετε τα παιδιά να του μαδήσουν τα φύλλα ούτε γι’ αστείο! Όταν ξέρετε ότι ο Θεός είναι η αιτία, η πηγή όλων, αντιμετωπίζετε τους πάντες με ταπεινό και ευλαβικό τρόπο. Αυτός είναι ο δρόμος που θα σας οδηγήσει γρήγορα στον στόχο.

- Μπάμπα, από ομιλία που δόθηκε στις 20 Φεβρουαρίου 1966


4 Ιουλίου

Στην ανθρώπινη ζωή, υπάρχουν δύο στάσεις προς τα αντικείμενα τα οποία πρέπει να διαχειριστεί κανείς: α) Η στάση ότι είναι πράγματα των οποίων είναι μόνο ο προσωρινός κηδεμόνας λόγω της θέσης του σε σχέση με αυτά και β) Η στάση ότι είναι πράγματα που του ανήκουν και τα οποία μπορεί να τα έχει και να τα χρησιμοποιεί όπως θέλει. Ο τελευταίος τύπος σχέσης ονομάζεται Makaram. Ο προηγούμενος τύπος ονομάζεται Τarakam. Οι άνθρωποι πρέπει να καλλιεργήσουν τη στάση του Takaram, δηλαδή ότι τίποτα δεν τους ανήκει και ότι όλα προέρχονται από τον Θεό.

Όλα είναι δώρα του Θεού. Πρέπει να αντιμετωπίζετε όλα τα αποκτήματα με αυτό το πνεύμα. Πρέπει να τα φροντίζετε σωστά, εφόσον έχετε την ευθύνη για τη σωστή χρήση και συντήρησή τους. Αυτό είναι το καθήκον σας. Όσο ζείτε στον κόσμο, έχετε την ευθύνη να φροντίζετε τη σύζυγο, τα παιδιά και τα υπάρχοντά σας. Αλλά αυτό πρέπει να θεωρηθεί ως υποχρέωση που επιβάλλεται από τον Θεό. Δεν πρέπει να προσκολλάσθε σε αυτά ως ιδιοκτησία σας. Οι περισσότεροι άνθρωποι στον κόσμο, ωστόσο, είναι βαθιά συνδεδεμένοι με τους συγγενείς και τα περιουσιακά τους στοιχεία. Πόσο διαρκή είναι αυτά τα υπάρχοντα; Ποτέ δεν μπορείς να ξέρεις το πότε θα χρειαστεί να τα αφήσεις όλα πίσω. Ως εκ τούτου, η σωστή στάση για τους ανθρώπους είναι να αναγνωρίζουν το καθήκον τους απέναντι στους άλλους και να θεωρούν τα πάντα ως δώρα του Θεού.

- Μπάμπα, από ομιλία που δόθηκε στις 25 Αυγούστου 1997


3 Ιουλίου

Η αγάπη για τον Θεό δεν πρέπει να εκφυλίζεται σε φανατισμό και μίσος για άλλα ονόματα και μορφές. Στις μέρες μας, αυτός το είδος καρκίνου προσβάλλει ακόμη και διαπρεπείς ανθρώπους. Οφείλετε να το αποφύγετε. Πιστέψτε ότι όλοι όσοι σέβονται τον Θεό και βαδίζουν με τον φόβο της αμαρτίας είναι αδέρφια σας, οι πλησιέστεροι συγγενείς σας. Το εξωτερικό τους ένδυμα ή η γλώσσα ή το χρώμα του δέρματός τους, ή ακόμα και οι μέθοδοι που υιοθετούν για να εκφράσουν τον σεβασμό και τον φόβο τους δεν έχουν καμία σημασία. Οι ζαχαρένιες κούκλες  εκτιμώνται για τη ζάχαρη και όχι για τα σχήματα που τους δίνει ο κατασκευαστής. Η γλυκύτητα τους κάνει τους ανθρώπους να τις αγοράζουν. Δεν έχει σημασία αν έχουν το σχήμα ελεφάντων, σκύλων, γάτων, ποντικών, τσακαλιών ή λιονταριών. Αυτό είναι θέμα ατομικής φαντασίας. Η  κάθε μία είναι γλυκιά, αυτό είναι το ουσιαστικό. Η γλυκύτητα τραβά τον άνθρωπο προς τον Θεό, η εξωτερική πράξη προς το εσωτερικό μονοπάτι, η ευτυχία προς την ευδαιμονία στην επίγνωση του Υπέρτατου Όντος. Όταν αυξάνεται η όρεξη για αυτά, παύει η πείνα για όλες τις υποδεέστερες επιθυμίες!

- Μπάμπα, από ομιλία που δόθηκε στις 20 Φεβρουαρίου 1966


2 Ιουλίου

Αυτός που ζει μια ενάρετη ζωή βιώνει θεία ευδαιμονία. Είναι πάντα ευτυχής. Απολαμβάνει πραγματική χαρά. Επομένως, κάθε άνθρωπος πρέπει να συνειδητοποιήσει την αλήθεια ότι είναι μια σπίθα του Θεού. Αυτό σημαίνει ότι ο καθένας πρέπει να επιδιώξει να βιώσει τον Θεό ως τον κάτοικο της καρδιάς του. Κάποτε ο Αρτζούνα είχε εμπλακεί σε νοητικούς προβληματισμούς  σε σχέση με την κατάσταση των πραγμάτων γύρω του και ρώτησε τον Κρίσνα γιατί έπρεπε να του συμβαίνει κάτι τέτοιο αφού είχε τόση πίστη σ’ Εκείνον. Ο Κρίσνα του εξήγησε τότε ότι δεν είναι αρκετό να θυμάται κανείς τον Θεό περιστασιακά και να Τον φέρνει στον νου του μόνο όταν αισθάνεται την ανάγκη. Αυτού του είδους η ενθύμηση είναι θέμα ευκολίας και σκοπιμότητας. Αυτό που απαιτείται είναι η συνεχής ενθύμηση του Θεού. Μόνο αυτή θα απαλλάξει τον πιστό από τα προβλήματα και τις ανησυχίες του. Ενθύμηση ανά πάσα στιγμή, σε όλες τις καταστάσεις. Ο Κρίσνα είπε στον Αρτζούνα ότι δεν αρκεί να σκέφτεται τον Θεό μόνο σε ορισμένες περιπτώσεις και για κάποιους συγκεκριμένους λόγους. Αυτό δεν είναι σωστό. «Αν με θυμάσαι κάθε στιγμή, θα είμαι πάντα μαζί σου!», δήλωσε ο Κρίσνα.

- Μπάμπα, από ομιλία που δόθηκε στις 25 Αυγούστου 1997


1 Ιουλίου

Όταν βυθίζεστε στην ευδαιμονία του Κυρίου, γίνεστε κύριοι σε όλες τις μικρότερες χαρές επίσης. Όταν βουτάτε στη θάλασσα, πρέπει να αναζητάτε μαργαριτάρια. Όταν πηγαίνετε στο δέντρο που εκπληρώνει τις επιθυμίες, ζητήστε την Ύψιστη Ευδαιμονία. Μη λαχταράτε το μικρότερο όταν είναι διαθέσιμο το μεγαλύτερο, με λίγη περισσότερη προσπάθεια. Υπάρχει μια φυσική λαχτάρα στον άνθρωπο να γίνει ένα με το απέραντο, το υπέρτατο, το απεριόριστο, γιατί, στα μύχια της καρδιάς του, κατοικεί ο ίδιος ο Υπέρτατος. Είναι σαν το νεαρό μοσχάρι που λαχταράει για την αγελάδα. Κάθε μοσχάρι γνωρίζει τη μητέρα του. Μπορεί να έχετε χίλια μοσχάρια και χίλιες αγελάδες. Αφήστε τα μοσχάρια και το καθένα θα βρει τη μητέρα του. Έτσι, επίσης, πρέπει να γνωρίζετε από πού έλκετε την καταγωγή και τη στήριξη. Αυτά διατίθενται μόνο από τον Θεό, από τον οποίο προέρχεστε.

- Μπάμπα, από ομιλία που δόθηκε στις 20 Φεβρουαρίου 1966