Ιούλιος 2021
31 Ιουλίου
Η πειθάρχηση του εαυτού είναι το βασικό κριτήριο για μια επιτυχημένη ζωή. Μόνο μέσα από αυτή μπορεί κανείς να επιτύχει πραγματική και διαρκή ειρήνη. Και, χωρίς ειρήνη, δεν μπορεί να υπάρξει ευτυχία. Η ειρήνη είναι η ίδια η φύση του Εαυτού. Συνυπάρχει μόνο με την αγνή καρδιά. Δεν συνδέεται ποτέ μ’ εκείνη που είναι άπληστη, γεμάτη επιθυμίες. Η ειρήνη είναι το διακριτικό σημάδι των αγίων και των σοφών. Μένει μακριά από τον εγωιστή και τον υπηρέτη των αισθήσεων. Μισεί τη συντροφιά τέτοιων προσώπων. Η ειρήνη είναι πλήρης πνευματικής ανάτασης και σοφίας που αποτελεί το φυσικό παρεπόμενο της ευδαιμονίας. Η γνήσια ειρήνη αποκτάται μόνο με τον έλεγχο των αισθήσεων. Τότε, μπορεί να ονομαστεί υπέρτατη ειρήνη. Η εμπειρία αυτού του σταδίου είναι ένας χείμαρρος υπέρτατης ειρήνης. Η ειρήνη κερδίζεται και διατηρείται χωρίς διαταραχές, ηρεμώντας την ψυχική αναστάτωση που εκτινάσσεται σαν τα κύματα και κατευνάζοντας τους στροβίλους και τις δίνες των συμπαθειών και των αντιπαθειών, της αγάπης και του μίσους, της θλίψης και της χαράς, της ελπίδας και της απόγνωσης.
- Μπάμπα, από το βιβλίο «Υπέρτατη Ειρήνη – Prashanti Vahini»
30 Ιουλίου
Η άγνοια (maya) είναι σαν το φάντασμα μιας γυναίκας κάποιας φυλής, η οποία κάποτε κυρίευσε έναν μεγάλο δάσκαλο σε μια σκήτη των Ιμαλαΐων. Ο άτυχος δάσκαλος τραγουδούσε και χόρευε όπως κάθε κοπέλα της φυλής. Βωμολοχούσε και καταριόταν στη γλώσσα των φαντασμάτων και όλοι στη σκήτη ένιωθαν ντροπή για την συντροφιά του. Επιτέλους, όταν το φάντασμα ξορκίστηκε και ο δάσκαλος απελευθερώθηκε, επανήλθε πάλι στον αρχικό του εαυτό. Δεν θυμόταν τίποτα από τις φάρσες και τις φλυαρίες του. Η ανθρωπότητα, ομοίως, έχει καταληφθεί από το φάντασμα της άγνοιας. Το φάντασμα πρέπει να εκδιωχθεί. Ο τρόπος εξορκισμού αυτού του φαντάσματος διδάσκεται από τον πνευματικό Δάσκαλο ή την Γκίτα. Μην απελπίζεστε. Μπορεί να εκδιωχθεί. Η αυτοπεποίθηση προσθέτει το απαιτούμενο θάρρος και την απαραίτητη δύναμη. Μην αμφιβάλλετε και μη δίνετε περιθώριο στην απόγνωση. Η εκδίωξή του πρέπει να συμβεί είτε την καλωσορίζετε είτε όχι, είτε την προσπαθείτε είτε όχι -αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο γεννηθήκατε, ο στόχος που πρέπει να φτάσετε. Δεν έχετε έρθει για να καταλήξετε ένα εργαλείο στα χέρια ενός φαντάσματος.
- Μπάμπα, από ομιλία που δόθηκε στις 17 Ιουλίου 1962
29 Ιουλίου
Όλοι είστε ηθοποιοί στο θεατρικό έργο που σχεδιάστηκε από Εκείνον –μαριονέτες που χορεύουν και ενεργούν καθώς Εκείνος κινεί τα νήματα. Ο ρόλος σας μπορεί να είναι αυτός ενός αξιωματικού, ενός στρατιώτη, ενός αγρότη, ενός ζητιάνου ή ενός υπαλλήλου. Παίξτε καλά τον ρόλο σας, ώστε το έργο να έχει επιτυχία. Κάνετε τα πάντα σε πνεύμα αφοσίωσης, σαν σε κάθε στιγμή να ενεργείτε, να μιλάτε και να αισθάνεστε ανταποκρινόμενοι σε μια εντολή που έχετε λάβει. Για να αποκτήσετε αυτή τη διάθεση της αφιέρωσης, οι αφορισμοί της αφοσίωσης (μπάκτι σούτρας) ορίζουν εννέα μονοπάτια, αλλά το πιο εύκολο και το πιο εφαρμόσιμο είναι μια ζωή που βιώνεται με τη συνεχή ανάμνηση του Κυρίου. Μια ράβδος σιδήρου βυθίζεται στο νερό, αλλά διαμορφωμένη σε ένα κοίλο σκάφος θα επιπλέει χαρούμενα και θα μπορεί ακόμη να φέρει και κάποιο βάρος. Έτσι, και ο νους του ανθρώπου βυθίζεται εύκολα στη θάλασσα των αισθήσεων. Διαμορφώστε τον ώστε να γίνει κοίλος, σφυρηλατήστε τον με το όνομα του Κυρίου. Θα επιπλέει με ασφάλεια στην ταραγμένη θάλασσα της ζωής.
- Μπάμπα, από ομιλία που δόθηκε στις 27 Ιουλίου 1961
28 Ιουλίου
Ο νους υφαίνει ένα κουκούλι για να φυλακίσει την ατομική ψυχή. Η δράση που γίνεται από άγνοια εγκλωβίζει το άτομο και το κρατά υπό τον έλεγχό του. Είναι όπως ο φλοιός που κάνει τον σπόρο του ρυζιού να μεγαλώσει και να αποδώσει περισσότερα φυτά και περισσότερους σπόρους ρυζιού. Αποφλοιώστε τον σπόρο και δεν θα υπάρχει πλέον βλάστηση! Κατά τον ίδιο τρόπο, η δράση που γίνεται από άγνοια, λόγω των εγγραφών στο υποσυνείδητο, κάνει την ατομική ψυχή να βλασταίνει και να υπόκειται στην ευχαρίστηση και τον πόνο. Ανταμείβετε και τιμωρείτε τον εαυτό σας ως αποτέλεσμα των δικών σας πράξεων! Γεννηθήκατε τώρα επειδή θελήσατε να έρθετε εδώ. Έλκεστε στο επίπεδο στο οποίο σας υποβιβάζουν ή σας ανυψώνουν τα έργα σας! Φτιάχνετε το μέλλον σας με τις σκέψεις, τις επιθυμίες και τις πράξεις σας.
- Μπάμπα, από ομιλία που δόθηκε στις 17 Ιουλίου 1962
27 Ιουλίου
Μόλις ειπώθηκε ότι είστε σαν τους βράχους, τραχείς και σκληροί, και η αφοσίωση έχει τη δύναμη να σας κάνει τρυφερούς και μειλίχιους. Τώρα, τι κάνει ένας γλύπτης όταν βλέπει μια ωραία πέτρα; Απεικονίζει στον νου του το υπέροχο είδωλο του Θεού που κοιμάται μέσα της. Καταλαμβάνεται από την ιδέα της απελευθέρωσης του ειδώλου από το σκληρό αγκάλιασμα της πέτρας. Παίρνει τη σμίλη του και αφαιρεί την επιπλέον πέτρα που βρίσκεται γύρω από την ωραία μορφή και, επιτέλους, απελευθερώνει την εικόνα. Ο λίθος πρέπει να υποστεί όλο αυτό το σκληρό σμίλεμα, ώστε να μετατραπεί στην εικόνα του Θεού. Έτσι κι εσείς, πρέπει ν’ απαλλαγείτε απ’ όλα τα εμπόδια, όλα τα βάρη που σας σύρουν προς τα κάτω και σας κάνουν έναν βράχο, αντί για έναν αφοσιωμένο, έναν σοφό ή ακόμα και τον ίδιο τον Θεό.
- Μπάμπα, από ομιλία που δόθηκε στις 27 Ιουλίου 1961
26 Ιουλίου
Μην κάνετε πνευματική άσκηση περιστασιακά. Να ασκείστε με έναν αδιάκοπο και πειθαρχημένο τρόπο. Διαφορετικά, θα είναι σαν να ποτίζετε ένα φυτό για κάποιο χρονικό διάστημα, να το αφήνετε να ξεραθεί και ν’ αρχίζετε ξανά. Το σημείο ανάμεσα στα φρύδια, στο οποίο σας ζητείται να συγκεντρωθείτε, δεν είναι το σημείο όπου τα φρύδια σας συναντιούνται στο κέντρο του μετώπου σας. Είναι ένα σημείο στην εσώτερη συνειδητότητά σας, την καρδιά σας. Όπως οι ουράνιες κόρες που στάλθηκαν από τον Ίντρα για να διακόψουν την πνευματική άσκηση των σοφών, θα ακούσετε εννέα είδη μουσικής κατά τη διάρκεια του διαλογισμού, αλλά μην ενθουσιαστείτε από αυτό και διακόψετε τον διαλογισμό σας. Να είστε αποφασιστικοί, έχοντας ειλικρινή επιθυμία να επιτύχετε. Ακόμα και ο αετός δεν μπορεί να επιτύχει τον στόχο αν δεν ανοίξει τα φτερά του και δεν ορμήσει στον ουρανό. Λοιπόν, κάντε μια κίνηση, κάντε ένα βήμα μπροστά. Αυτό είναι το άμεσο καθήκον σας. Η απόφασή σας σήμερα πρέπει να είναι το να ξεκινήσετε με ειλικρινή επιθυμία για να επιτύχετε. Το φως θ’ απλωθεί αναδυόμενο από τη χάρη του Κυρίου. Ο Κύριος ήρθε για να σας βοηθήσει.
- Μπάμπα, από ομιλία που δόθηκε στις 17 Ιουλίου 1962
25 Ιουλίου
Να γνωρίζετε ότι το να ξυπνάτε από τον ύπνο δεν είναι παρά γέννηση και το ν’ αποκοιμιέστε είναι θάνατος. Κάθε πρωί, όταν ξυπνάτε, να προσεύχεστε: «Ω Κύριε, γεννήθηκα τώρα από τη μήτρα του ύπνου. Είμαι αποφασισμένος να φέρω εις πέρας όλα τα καθήκοντα μου σήμερα ως προσφορά σε Σένα, με Εσένα πάντοτε παρόντα μπροστά στο μάτι του νου μου. Κάνε τις σκέψεις, τα λόγια και τις πράξεις μου ιερές και αγνές. Μη μ’ αφήσεις να προκαλέσω πόνο σε κανέναν. Μην επιτρέψεις σε κανέναν να προκαλέσει πόνο σε μένα. Κατεύθυνέ με και με καθοδήγησέ με τη σημερινή ημέρα.» Και όταν εισέρχεστε στις πύλες του ύπνου το βράδυ, να προσεύχεστε: «Ω Κύριε! Τα καθήκοντα αυτής της ημέρας, του οποίων το βάρος εναπόθεσα σήμερα το πρωί σ’ Εσένα, έφθασαν στο τέλος τους. Ήσουν Εσύ που με έκανες να σκεφτώ, να μιλήσω, να περπατήσω και να πράξω. Εναποθέτω λοιπόν στα πόδια Σου όλες τις σκέψεις, τα λόγια και τις πράξεις μου. Το καθήκον μου ολοκληρώθηκε. Δέξου με, επιστρέφω σ’ Εσένα.» Υιοθετήστε τις ως καθημερινές προσευχές σας. Αυτή η στάση προσευχής θα εκπαιδεύσει τόσο τις παρορμήσεις σας, ώστε η Εσωτερική Νοημοσύνη να αποκαλυφθεί πλήρως.
- Μπάμπα, από ομιλία που δόθηκε στις 27 Ιουλίου 1961
24 Ιουλίου
Ο Δάσκαλος είναι απαραίτητος όταν υπάρχει ο στόχος. Εάν δεν έχετε αυτή την έντονη επιθυμία, τι μπορεί να κάνει ο Δάσκαλος; Το να σκορπάει πολύτιμους σπόρους στην άμμο ή στις πέτρες είναι μάταιο. Η εσωτερική ώθηση να δει το φως είναι που οδηγεί τον αναζητητή στον Δάσκαλο ή που προσελκύει τον Δάσκαλο στον αναζητητή, όπου κι αν είναι. Πρέπει να αναρωτηθείτε και να διακρίνετε: Άραγε, η ευτυχία προέρχεται από τα αντικείμενα; Είναι κανείς πραγματικά ευτυχισμένος; Πώς μπορεί να είναι ευτυχισμένος μέσα από τον πολλαπλασιασμό των επιθυμιών και τις απεγνωσμένες προσπάθειες να τροφοδοτήσει τη μανιασμένη φωτιά τους; Τελικά, μέσα από τη δική σας εμπειρία, θα ανακαλύψετε ότι η ευτυχία είναι ένα εσωτερικό δώρο, ένας πνευματικός θησαυρός που μπορεί ν’ αποκτηθεί μόνο με την εσωτερική ειρήνη και αταραξία. Το φεγγάρι είναι η κυρίαρχη θεότητα του νου. Πρέπει να λάμπει, δροσερό και παρηγορητικό, αιώνια, με πληρότητα, στο εσωτερικό στερέωμα της καρδιάς. Το εξωτερικό υλικό φεγγάρι γεμίζει και αδειάζει, αλλά ο εσωτερικός νους πρέπει να εκπαιδεύεται για να αντέχει στις αλλαγές και τις διαθέσεις και να μην επηρεάζεται από αυτές. Για τον νικηφόρο πνευματικό αναζητητή, θα πρέπει πάντα να είναι πανσέληνος!
- Μπάμπα, από ομιλία που δόθηκε στις 17 Ιουλίου 1962
23 Ιουλίου
Πραγματική απάρνηση σημαίνει να απαρνηθεί κανείς τον επίπλαστο εαυτό του. Τότε, ο Δάσκαλος θα του χορηγήσει την ελευθερία να ακολουθεί τη θέλησή του, όπως έκανε ο Κρίσνα. «Αγαπημένε Aρτζούνα! Να πράττεις όπως επιθυμείς. Να σκέπτεσαι καλά και να πράττεις σύμφωνα με τη βούλησή σου», του είπε ο Κρίσνα. Εννοούσε ότι του είχε δώσει όλες τις οδηγίες που χρειαζόταν και είχε δεχτεί επίσης το εγώ που είχε απαρνηθεί ο Aρτζούνα. Έτσι, ο Αρτζούνα ήταν ελεύθερος τώρα να πράττει σύμφωνα με τη θέλησή του, γιατί η θέλησή του έχει γίνει πια δική Του. Στο άτομο που έχει φτάσει σε αυτό το επίπεδο πρέπει να δίνεται ελευθερία. Ο Δάσκαλος δεν πρέπει να καταδυναστεύει τον μαθητή μόνο και μόνο επειδή ο μαθητής έχει αφιερώσει τα πάντα σε αυτόν. Ο Δάσκαλος δεν πρέπει να είναι σαν αυτούς που μαζεύουν και κλέβουν πλούτη, αλλά να κλέβει και να κατακτά καρδιές. Πρέπει να λειτουργεί όπως ένα ξυπνητήρι, που θα αφυπνίζει όσους πέφτουν στον ύπνο της άγνοιας και θα τους διδάσκει τη Γνώση του αληθινού τους Εαυτού.
- Μπάμπα, από ομιλία το βιβλίο «Θεία Γνώση – Vidya Vahini), κεφ. 12
22 Ιουλίου
Το σαπούνι και το νερό είναι απαραίτητα για να καθαρίσουν τη συσσωρευμένη βρωμιά από τα ρούχα. Κατά τον ίδιο τρόπο, η πνευματική γνώση και η πειθαρχία είναι απαραίτητες όταν κάποιος επείγεται να αφαιρέσει τη βρωμιά που έχει κολλήσει στον νου. Μόνο με τη βοήθεια και των δύο αυτών, μπορούν να καθαριστούν όλα τα επίπεδα της συνείδησης. Κανένα όχημα δεν μπορεί να κινηθεί αν δεν έχει δύο ρόδες, ούτε κανένα πουλί μπορεί να πετάξει με ένα φτερό. Κατά τον ίδιο τρόπο, κανείς δεν μπορεί να εξαγνιστεί και να τελειωθεί χωρίς πνευματική γνώση και πνευματική πειθαρχία. Πνευματική πειθαρχία δεν σημαίνει το να στέκεστε ανάποδα, με το κεφάλι στο έδαφος και τα πόδια ψηλά, σαν τις νυχτερίδες. Ούτε σημαίνει την παραίτηση από τα υπάρχοντα, τις περιουσίες, τη σύζυγο και τα παιδιά, ή το να κλείνετε τη μύτη σας για να ρυθμίσετε την αναπνοή σας. Οι σκέψεις, τα λόγια και οι πράξεις πρέπει να βρίσκονται σε αντιστοιχία μεταξύ τους. Σκέψεις, λόγια και πράξεις –και τα τρία πρέπει να είναι αγνά. Αυτό είναι αληθινή πνευματική πειθαρχία. Επιπλέον, αυτά τα τρία πρέπει να γίνονται όχι μέσω του εξαναγκασμού του καθήκοντος, αλλά αυθόρμητα, για την ικανοποίηση του Εαυτού. Η πνευματική προσπάθεια πρέπει να αναλαμβάνεται για να ικανοποιεί την εσώτερη επιθυμία σας. Αυτός ο αγώνας είναι η ουσία της πνευματικής πειθαρχίας!
- Μπάμπα, από ομιλία το βιβλίο «Θεία Γνώση – Vidya Vahini), κεφ. 12
21 Ιουλίου
Ο άνθρωπος είναι μια τριαδική σύνθεση σώματος, νου και πνεύματος. Κατά συνέπεια, έχει τρεις φύσεις: (1) μια κατώτερη, ζωώδη φύση, (2) μια ανθρώπινη φύση, πλήρη κοσμικών γνώσεων και δεξιοτήτων και (3) την αυθεντική φύση του ανθρώπου, δηλαδή τη θεϊκή, τη φύση του Εαυτού. Η επίγνωση αυτής της τρίτης φύσης και η εδραίωση σε αυτήν αποτελούν την πνευματική εκπαίδευση. Το σώμα είναι μια μηχανή με πέντε στοιχεία ως συστατικά του: τον χώρο, τον αέρα, τη φωτιά, το νερό και τη γη. Ο Θεός παίζει με αυτό, αόρατος ο Ίδιος. Το σώμα είναι ένα δέντρο. Η αγάπη του Εαυτού είναι η ρίζα. Οι επιθυμίες είναι τα κλαδιά. Οι ιδιότητες, τα χαρακτηριστικά και οι τρόποι συμπεριφοράς, που στηρίζονται στη βασική φύση, είναι τα άνθη. Η χαρά και η θλίψη είναι οι καρποί που προκύπτουν. Το ανθρώπινο σώμα είναι ένας κόσμος από μόνος του. Το αίμα ρέει και ζωντανεύει κάθε μέλος του σώματος. Ο Θεός εισρέει, διαρρέει και ενεργοποιεί κάθε σημείο αυτού του κόσμου!
- Μπάμπα, από ομιλία το βιβλίο «Θεία Γνώση – Vidya Vahini), κεφ. 5
20 Ιουλίου
Η ειρήνη είναι το φυτώριο όλης της ευτυχίας και κάθε χαράς. Ο Tιαγκαράτζα το ήξερε, γιατί τραγουδούσε: «Χωρίς ειρήνη, δεν υπάρχει ευτυχία». Όλοι οι άνθρωποι, όποιοι κι αν είναι, είτε είναι ασκητές είτε λόγιοι, ευσεβείς ή φιλόσοφοι, την έχουν ανάγκη. Αλλά οι άνθρωποι δεν μπορούν να σταθούν ακίνητοι ούτε για μια στιγμή! Η απουσία απλώς του θυμού δεν μπορεί να θεωρηθεί ειρήνη. Η απόκτηση ενός επιθυμητού αντικειμένου και η ικανοποίηση που αντλείται απ’ αυτό δεν πρέπει να συγχέεται με την ειρήνη. Η ειρήνη που έχει διαπεράσει την καρδιά δεν πρέπει να διαταράσσεται στη συνέχεια για κανένα λόγο. Mόνο αυτός το είδος ειρήνης αξίζει να ονομάζεται υπέρτατη ειρήνη. Η υπέρτατη ειρήνη δεν έχει σκαμπανεβάσματα. Δεν μπορεί να είναι μερική στις αντιξοότητες και πλήρης στην ευημερία. Δεν μπορεί να είναι ένα πράγμα σήμερα και ένα άλλο αύριο. Η διατήρηση την ίδιας ομοιόμορφης ροής ευδαιμονίας πάντα –αυτό είναι υπέρτατη ειρήνη.
- Μπάμπα, από ομιλία το βιβλίο «Υπέρτατη Ειρήνη – Prashanti Vahini), κεφ. 1
19 Ιουλίου
Η παραίτηση από την επιθυμία είναι ο πραγματικός σκοπός της ύπαρξης, ο στόχος όλων των προσπαθειών. Περιλαμβάνει την εγκατάλειψη του πόθου, του θυμού, της απληστίας και του μίσους. Η θεμελιώδης παραίτηση πρέπει να είναι η παραίτηση από την επιθυμία. Τα άλλα συναισθήματα και πάθη είναι οι συνακόλουθες αντιδράσεις της επιθυμίας. Λέμε: «Εκείνος που κρατά ένα τόξο στο χέρι του, έχει και βέλη επίσης». Το τόξο συνεπάγεται την ύπαρξη βελών! Κατά τον ίδιο τρόπο, η επιθυμία συνεπάγεται την παρουσία του πόθου, του θυμού, της απληστίας κ.λπ. Αυτά τα τελευταία είναι αληθινές πύλες για την κόλαση. Ο φθόνος είναι ο σύρτης, η αλαζονεία είναι το κλειδί. Ξεκλειδώστε και τραβήξτε τον σύρτη. Μπορείτε να μπείτε! Ο θυμός θα μολύνει τη γνώση που μπορεί να έχετε αποκτήσει. Η αχαλίνωτη επιθυμία θα αμαυρώσει όλες σας τις ενέργειες. Η απληστία θα καταστρέψει την αφοσίωση και την αφιέρωση σας. Ο θυμός, η επιθυμία και η απληστία θα υπονομεύσουν τις πράξεις, την πνευματική γνώση και την αφοσίωση σας και θα σας μετατρέψουν σε αγροίκο! Η βασική αιτία του θυμού είναι η επιθυμία και η επιθυμία είναι η συνέπεια της άγνοιας. Επομένως, αυτό από το οποίο πρέπει να απαλλαγείτε είναι η άγνοια!
- Μπάμπα, από ομιλία το βιβλίο «Θεία Γνώση – Vidya Vahini), κεφ. 4
18 Ιουλίου
Πολλοί δεν γνωρίζουν καν την έννοια της φράσης «υπέρτατη ειρήνη» (prashanti). Είναι ο στυλοβάτης του ανθρώπου και η ίδια η αναπνοή κάθε πνευματικού αναζητητή. Η λέξη εκλαμβάνεται από τον καθένα διαφορετικά. Πολλοί πιστεύουν ότι βιώνουν την ειρήνη όταν ικανοποιείται κάποια κοσμική επιθυμία που τους κρατούσε ανήσυχους! Αλλά αυτό δεν είναι πραγματική ειρήνη. Είναι μόνο ένα προσωρινό βραχύβιο διάστημα μεταξύ της μιας ανησυχίας και της επόμενης. Η συλλαβή «pra» σημαίνει επέκταση, διεύρυνση, έτσι prashanti σημαίνει αυτό το είδος ειρήνης, δηλαδή την απουσία επιθυμίας, θυμού, απληστίας και μίσους! Υπέρτατη ειρήνη σημαίνει την ειρήνη που αποκτάται με την επιτυχή εξάλειψη των ιδιοτήτων που ομαδοποιούνται κάτω από την επιθυμία και τον θυμό. Αυτή η διαδικασία εξάλειψης, που ονομάζεται «ανάπτυξη της αταραξίας», είναι απολύτως απαραίτητη για όλους. Όλοι οι πνευματικοί αναζητητές πρέπει να ασχολούνται συνεχώς προσπαθώντας να την επιτύχουν.
- Μπάμπα, από ομιλία το βιβλίο «Υπέρτατη Ειρήνη – Prashanti Vahini), κεφ. 1
17 Ιουλίου
Μέσω της πνευματικής εκπαίδευσης διδάσκεστε ότι ο Κόσμος είναι μια εκδήλωση της παιγνιώδους διάθεσης του Κυρίου και τίποτε άλλο. Οι Ουπανισάδες δηλώνουν αυτήν την αλήθεια ως εξής: Αυτός ο κόσμος είναι η κατοικία του Κυρίου. Επομένως, κανείς δεν μπορεί να φιλοξενεί στον νου του αίσθηση προσωπικής κατοχής ή ακόμη έστω και ένα ίχνος εγωισμού. Αποκηρύξτε την προσκόλληση και νιώστε την παρουσία του Κυρίου παντού! Καλωσορίστε την πνευματική ευδαιμονία που ο Κύριος, ως ενσάρκωση αυτής της πνευματικής ευδαιμονίας, σας προσδίδει και βιώστε την με ευγνωμοσύνη και χωρίς να δεσμεύεστε από την επιθυμία. Αυτό είναι το μήνυμα των σοφών και των προφητών. Εγκαταλείψτε τα αισθήματα του «εγώ» και του «εσύ». Μόνον τότε μπορείτε να κατανοήσετε τη δόξα αυτού που δεν είναι ούτε «εγώ» ούτε «δικό μου». Αυτό δεν συνεπάγεται την απάρνηση των πάντων. Η αληθινή γνώση διδάσκει ότι ο κόσμος πρέπει να αντιμετωπίζεται όπως απαιτεί το καθήκον, αλλά με πνεύμα μη προσκόλλησης, αποφεύγοντας την εμπλοκή.
- Μπάμπα, από ομιλία το βιβλίο «Η Θεία Γνώση» (Vidya Vahini), κεφ. 1
16 Ιουλίου
Ο άνθρωπος δεν χρησιμοποιεί τα αισθητήρια όργανά του με τον σωστό τρόπο. Έχει μάτια, αλλά δεν βλέπει αυτό που είναι καλό. Έχει αυτιά, αλλά δεν ακούει αυτό που είναι σωστό. Υπάρχει μόνο ένας τρόπος διόρθωσής του. Πρέπει να του υποδειχθεί το πνευματικό μονοπάτι και να βοηθηθεί ώστε να καλλιεργήσει τις αρετές της Αλήθειας, της Αγάπης και της Αυτοθυσίας. Πρέπει να αποκοπεί από τις εγωιστικές επιδιώξεις, από την έπαρση και την αλαζονεία. O νους του, που είναι ο πραγματικός υπαίτιος, πρέπει να καθαρθεί από κάθε κακό. Πιστεύει στο αναληθές και το ανύπαρκτο και δεν απολαμβάνει την Αλήθεια, την Καλοσύνη και την Ομορφιά. Μπορεί να αποκτήσει πραγματική ειρήνη και χαρά μόνο όταν στρέψει τις σκέψεις του στον Θεό και μακριά από την ανούσια φαντασμαγορία του κόσμου. Χωρίς πίστη στον Θεό, δεν υπάρχει τίποτα που μπορεί να επιτύχει ο άνθρωπος, όποια κι αν είναι η γνώση, όποιος κι αν είναι ο πλούτος του!
- Μπάμπα, από ομιλία που δόθηκε στις 12 Οκτωβρίου 1983
15 Ιουλίου
Όταν αφαιρεθούν τα νήματα από ένα κομμάτι ύφασμα, παραμένει μόνο το βαμβάκι. Και εάν το βαμβάκι καεί, το ύφασμα παύει να υπάρχει. Ομοίως, όταν εξαλείφονται οι επιθυμίες, το εγώ και ο νους εξαφανίζονται. Έχει ειπωθεί ότι η εξάλειψη του νου είναι το μέσον για την πραγμάτωση του Θεού. Η παύση του νου μπορεί σίγουρα να επιτευχθεί με τη σταδιακή εξάλειψη των επιθυμιών, όπως συμβαίνει με την αφαίρεση των νημάτων από ένα ύφασμα. Στο τέλος, οι επιθυμίες πρέπει να κατακαούν στη φωτιά της μη-προσκόλλησης. Θεωρήστε τη ζωή ως ένα μακρύ σιδηροδρομικό ταξίδι. Σε αυτό το ταξίδι, δεν είναι ευχάριστο να μεταφέρετε βαριές αποσκευές. Οι σταθμοί που συναντάτε στο δρόμο του είναι τα βάσανα, η επιθυμία για αποκτήματα, η λαχτάρα για γνώση και η αυτοπραγμάτωση. Όσο λιγότερες αποσκευές μεταφέρει κανείς τόσο πιο εύκολα και γρήγορα μπορεί να περάσει από τα διάφορα στάδια και να φτάσει στον προορισμό. Η βασική προϋπόθεση, επομένως, είναι η εξάλειψη των επιθυμιών.
- Μπάμπα, από ομιλία που δόθηκε στις 12 Οκτωβρίου 1983
14 Ιουλίου
Η έρευνα σχετικά με τη φύση του νου θα αποκαλύψει ότι ο νους δεν υφίσταται, αν αφαιρεθούν οι σκέψεις που προκύπτουν μέσω των αισθητηρίων οργάνων. Ως εκ τούτου οι σοφοί δήλωσαν: Ο νους είναι ένα σύνολο σκέψεων –αποφάσεων και αμφιβολιών. Για να ελέγξετε τον νου πρέπει να απελευθερωθείτε εξ ολοκλήρου από τη διαδικασία της νοητικής ταραχής. Όταν θέλετε να κάνετε ένα μπάνιο στη θάλασσα, που είναι ταραγμένη από κύματα, δεν μπορείτε να περιμένετε μέχρι να υποχωρήσουν τα κύματα και να ηρεμήσει η θάλασσα. Ομοίως, θα είναι ανόητο να περιμένετε να πάψει η ταραχή του νου για να βιώσετε θεϊκή ευδαιμονία. Όντας διαρκώς απασχολημένοι με τις αισθητηριακές εμπειρίες σας, ο νους αποκτά μια μορφή. Συνδέοντας τις εμπειρίες αυτές με το Εγώ ως την οντότητα που τις βιώνει, αναδύεται η συνείδηση του ξεχωριστού ατόμου (ο εγωισμός). Εξαιτίας αυτού, αναπτύσσονται οι επιθυμίες και από τις επιθυμίες ο νους αποκτά μια μορφή.
- Μπάμπα, από ομιλία που δόθηκε στις 12 Οκτωβρίου 1983
13 Ιουλίου
Από τα 46 αποφθέγματα που αφορούν τη συμπεριφορά: 46) Εάν ο διαλογισμός ή η προσευχή σου δεν προοδεύουν ικανοποιητικά ή εάν οι προσδοκίες σου δεν εκπληρώνονται, μην απογοητεύεσαι με τον Θεό. Εάν το κάνεις, αυτό θα σε αποθαρρύνει ακόμη περισσότερο και θα χάσεις τη γαλήνη, λίγη ή πολλή, που μπορεί να έχεις κερδίσει. Κατά τη διάρκεια του διαλογισμού και των ψαλμών, δεν πρέπει να νιώθεις απογοήτευση, απελπισία ή αποθάρρυνση. Όταν κατακλύζεται από τέτοια συναισθήματα, θεώρησε ότι το λάθος βρίσκεται στην πνευματική σου άσκηση και προσπάθησε να τη διορθώσεις. Μπορείς εύκολα να φθάσεις τη θεϊκή αρχή, αρκεί να συμπεριφέρεσαι και να ενεργείς αυτόματα με αυτόν τον τρόπο στην καθημερινότητά σου. Επομένως, κρατήσου γερά από αυτά τα αποφθέγματα. Σκέψου και αφομοίωσε αυτά τα γλυκά λόγια που σου δόθηκαν και να να είσαι ευτυχισμένος!
- Μπάμπα, από το Sandeha Nivarini – Διαλύοντας τις αμφιβολίες, κεφ. 7
12 Ιουλίου
Από τα 46 αποφθέγματα που αφορούν τη συμπεριφορά: 44) Εάν επιθυμείς να καλλιεργήσεις την ικανότητα της συγκέντρωσης, όταν βρίσκεσαι ανάμεσα στο πλήθος ή στην αγορά, ας μη διασπάται η προσοχή σου και ας μην αιχμαλωτίζεται το βλέμμα σου απ’ όλα όσα υπάρχουν τριγύρω, αλλά να κοιτάς μόνο τον δρόμο μπροστά σου τόσο, ώστε να αποφεύγεις τα ατυχήματα! Η συγκέντρωσή σου θα γίνει πιο σταθερή, αν κινείσαι χωρίς να αποσύρεις την προσοχή σου από το δρόμο, αν διαρκώς αποφεύγεις τους κινδύνους και εάν δεν απασχολούν το βλέμμα σου οι μορφές των άλλων! 45) Εγκατάλειψε όλες τις αμφιβολίες σχετικά με τον Γκουρού και τον Θεό. Εάν οι κοσμικές σου επιθυμίες δεν εκπληρώνονται, μην κατηγορείς την αφοσίωσή σου, γιατί δεν υπάρχει σχέση μεταξύ τέτοιων επιθυμιών και αφοσίωσης στον Θεό. Αυτές οι κοσμικές επιθυμίες πρέπει να εγκαταλειφθούν κάποια μέρα, ενώ το αίσθημα της αφοσίωσης πρέπει να αποκτηθεί κάποτε. Να είσαι απόλυτα βέβαιος γι` αυτό!
- Μπάμπα, από το Sandeha Nivarini – Διαλύοντας τις αμφιβολίες, κεφ. 7
11 Ιουλίου
Από τα 46 αποφθέγματα που αφορούν τη συμπεριφορά: 41) Όποτε έχεις λίγο ελεύθερο χρόνο, μην τον ξοδεύεις σε συζητήσεις για πολλά και διάφορα, αντί να τον χρησιμοποιείς για να διαλογιστείς στον Θεό ή να υπηρετήσεις τους άλλους. 42) Ο Κύριος γίνεται κατανοητός μόνο από τον αφοσιωμένο. Ο αφοσιωμένος γίνεται κατανοητός μόνο από τον Κύριο. Οι άλλοι δεν μπορούν να τους κατανοήσουν. Επομένως, μη συζητάς για θέματα που σχετίζονται με τον Κύριο με εκείνους που δεν έχουν αφοσίωση. Μια τέτοια συζήτηση θα μειώσει την αφοσίωσή σoυ. 43) Αν κάποιος σου μιλήσει για οποιοδήποτε θέμα έχοντας λανθασμένη αντίληψη, μην ψάξεις και για άλλες λανθασμένες ιδέες που θα υποστηρίξουν την αντίληψή του, αλλά κράτησε μόνο το καλό και το γλυκό απ’ όσα ειπώθηκαν. Εκείνο που πρέπει να εκτιμηθεί ως επιθυμητό είναι το αληθινό νόημα, όχι η λανθασμένη αντίληψη ή οι ποικίλες αντιλήψεις, που δεν έχουν καθόλου σημασία και δεν αποτελούν πάρα μόνο εμπόδια στη ροή της ευδαιμονίας.
- Μπάμπα, από το Sandeha Nivarini – Διαλύοντας τις αμφιβολίες, κεφ. 7
10 Ιουλίου
Από τα 46 αποφθέγματα που αφορούν τη συμπεριφορά: 38) Αντί να ψάχνεις για τα σφάλματα των άλλων, αναζήτησε τα δικά σου, ξερίζωσέ τα και πέταξέ τα μακριά. Θα ήταν αρκετό αν έψαχνες και ανακάλυπτες ένα δικό σου σφάλμα –είναι καλύτερο από το να ανακαλύψεις δεκάδες εκατοντάδες σφάλματα των άλλων. 39) Ακόμα κι αν δεν μπορείς ή δεν προτίθεσαι να κάνεις κάποια καλή πράξη, μη διανοηθείς ή μην προχωρήσεις στην εκτέλεση μιας κακής πράξης. 40) Ό,τι κι αν λένε οι άνθρωποι για τα λάθη που γνωρίζεις πως δεν σου ανήκουν, μη λυπάσαι. Όσο για τα σφάλματα που όντως σε αφορούν, προσπάθησε να τα διορθώσεις μόνος σου, ακόμη και προτού οι άλλοι σου τα επισημάνουν. Μην τρέφεις θυμό ή πικρία για εκείνους που επισημαίνουν τα λάθη σου. Μην αντιδράς, αναδεικνύοντας τα δικά τους λάθη, αλλά δείξε τους την ευγνωμοσύνη σου. Το να προσπαθείς να ανακαλύψεις τα λάθη τους είναι ένα τεράστιο λάθος από την πλευρά σου. Είναι καλό να γνωρίζεις τα δικά σου λάθη, αλλά δεν σε βοηθά το να γνωρίζεις τα λάθη των άλλων.
- Μπάμπα, από το Sandeha Nivarini – Διαλύοντας τις αμφιβολίες, κεφ. 7
9 Ιουλίου
Από τα 46 αποφθέγματα που αφορούν τη συμπεριφορά: 32) Ό,τι αισθάνεσαι ότι δεν πρέπει να υφίστασαι από τους άλλους, να αποφεύγεις να το κάνεις εσύ στους άλλους. 33) Για λάθη και αμαρτίες που διαπράχθηκαν από άγνοια, μετανόησε ειλικρινά και προσπάθησε να μην τα επαναλάβεις. Προσευχήσου στον Θεό να σε ευλογεί με τη δύναμη και το θάρρος που απαιτείται για να παραμένεις στον σωστό δρόμο. 34) Μην επιτρέπεις να σε πλησιάσει οτιδήποτε που θα μπορούσε να καταστρέψει τον ζήλο και τον ενθουσιασμό σου για τον Θεό. Η απουσία αυτού του ζήλου προκαλεί τον εκφυλισμό της δύναμης του ανθρώπου. 35) Μην υποκύπτεις στη δειλία. Μην εγκαταλείπεις την ευδαιμονία. 36) Μη φουσκώνεις από υπερηφάνεια όταν οι άνθρωποι σε επαινούν. Μην αισθάνεσαι απογοήτευση όταν σε κατηγορούν. 37) Αν κάποιος ανάμεσα στους φίλους σου μισεί έναν άλλον και έτσι ξεκινά μια διαμάχη, μην επιχειρείς να υποδαυλίζεις την κατάσταση, ώστε να καταλήξουν να μισούν ο ένας τον άλλον ακόμη περισσότερο. Αντ’ αυτού, δοκίμασε με αγάπη και συμπάθεια, να αποκαταστήσεις την παλιά τους φιλία.
- Μπάμπα, από το Sandeha Nivarini – Διαλύοντας τις αμφιβολίες, κεφ. 7
8 Ιουλίου
Από τα 46 αποφθέγματα που αφορούν τη συμπεριφορά: 26. Η απληστία αποφέρει μόνο θλίψη. Η ικανοποίηση είναι ό,τι καλύτερο. Δεν υπάρχει ευτυχία μεγαλύτερη από το να νιώθεις ικανοποιημένος. 27. Η τάση της εξαπάτησης και κακοποίησης των άλλων πρέπει να εκριζωθεί και να απορριφθεί. Εάν της επιτρέψεις να υπάρχει, θα υπονομεύσει την ίδια τη ζωή. 28. Να υπομένεις τόσο την απώλεια όσο και τη θλίψη με ψυχικό σθένος. Προσπάθησε να βρεις τρόπους που θα σε οδηγήσουν στη χαρά και θα έχεις οφέλη. 29. Όταν εισβάλει ο θυμός, μείνε σιωπηλός ή φέρε στον νου σου το όνομα του Θεού. Μην ανακαλείς στη μνήμη σου πράγματα που θα εξάψουν περισσότερο τον θυμό σου. Αυτό θα προκαλέσει ανυπολόγιστη βλάβη. 30. Από αυτή τη στιγμή, να αποφεύγεις όλες τις κακές συνήθειες. Μην καθυστερείς, μην αναβάλλεις. Αυτές οι συνήθειες δεν συμβάλλουν ούτε στην παραμικρή χαρά. 31. Προσπάθησε, στο μέτρο του δυνατού, να ικανοποιείς τις ανάγκες των φτωχών, που είναι πραγματικά ο ίδιος ο Θεός με το ένδυμα της φτώχειας. Μοιράσου μαζί τους ό,τι φαγητό έχεις και κάνε τους χαρούμενους έστω για εκείνη τη στιγμή.
- Μπάμπα, από το Sandeha Nivarini – Διαλύοντας τις αμφιβολίες, κεφ. 7
7 Ιουλίου
Από τα 46 αποφθέγματα που αφορούν τη συμπεριφορά: 21. Είναι εύκολο να κυριαρχήσεις στον θυμό μέσω της αγάπης, στην προσκόλληση μέσω της λογικής, στο ψεύδος μέσω της αλήθειας, στο κακό μέσω του καλού και στην απληστία μέσω της φιλανθρωπίας. 22. Δεν πρέπει να απαντάς στα λόγια των κακών. Για το καλό σου, μείνε μακριά τους. Κόψε κάθε σχέση με αυτούς τους ανθρώπους. 23. Να αναζητάς τη συντροφιά των καλών ανθρώπων, ακόμη και με τη θυσία της τιμής και της ζωής σου. Να προσεύχεσαι στον Θεό να σε ευλογεί με τη διάκριση που απαιτείται για να μπορείς να ξεχωρίζεις μεταξύ του καλού και του κακού. Πρέπει επίσης να προσπαθείς να διακρίνεις, χρησιμοποιώντας τη διάνοια που σου έχει δοθεί. 24. Όσοι κατακτούν κράτη και κερδίζουν φήμη στον κόσμο χαιρετίζονται ως ήρωες, χωρίς αμφιβολία. Αλλά όσοι έχουν κατακτήσει τις αισθήσεις είναι ήρωες που πρέπει να αναγνωριστούν ως κυρίαρχοι του σύμπαντος. 25. Οι συνέπειες των πράξεων, είτε πρόκειται για καλό ή κακό άτομο, το ακολουθούν πάντα και δεν πρόκειται ποτέ να σταματήσουν να το ακολουθούν.
- Μπάμπα, από το Sandeha Nivarini – Διαλύοντας τις αμφιβολίες, κεφ. 7
6 Ιουλίου
Από τα 46 αποφθέγματα που αφορούν τη συμπεριφορά: 16. Να είσαι πάντα σε επαγρύπνηση, χωρίς ούτε μια στιγμή χαλάρωσης, ενάντια στις οκτώ αμαρτίες που διαπράττει ο νους: έντονη επιθυμία, θυμό, απληστία, προσκόλληση, ανυπομονησία, μίσος, εγωισμό και αλαζονεία. Πρωταρχικό καθήκον του ανθρώπου είναι να κρατά ολ’ αυτά σε απόσταση ασφαλείας από τον εαυτό του. 17. Ο νους τρέχει γρήγορα, ασχολούμενος με λανθασμένες ενέργειες. Μην του επιτρέπεις να βιάζεται και να ενεργεί έτσι. Σε τέτοιες στιγμές να θυμάσαι το όνομα του Θεού ή να προσπαθείς να κάνεις κάποια καλή πράξη. Όσοι λειτουργούν κατ’ αυτόν τον τρόπο σίγουρα θα κριθούν άξιοι της χάρης του Θεού. 18. Πρώτα απ’ όλα, εγκατάλειψε την κακή τάση του νου, να μην ανέχεται την ευημερία των άλλων και την επιθυμία να τους βλάψει. Να είσαι χαρούμενος όταν οι άλλοι είναι χαρούμενοι. Να συμπάσχεις με όσους αντιμετωπίζουν δυσκολίες και να προσεύχεσαι για την ευημερία τους. Αυτός είναι ο τρόπος για την καλλιέργεια της αγάπης για τον Θεό. 19. Η υπομονή είναι όλη η δύναμη που χρειάζεται ο άνθρωπος. 20. Όσοι επιθυμούν να ζήσουν χαρούμενοι, πρέπει πάντα να πράττουν το καλό.
- Μπάμπα, από το Sandeha Nivarini – Διαλύοντας τις αμφιβολίες, κεφ. 7
5 Ιουλίου
Από τα 46 αποφθέγματα αναφορικά με τη συμπεριφορά: 10. Η αλήθεια είναι ο Θεός που προστατεύει τους πάντες. Δεν υπάρχει ισχυρότερος προστάτης από την αλήθεια. 11. Ο Θεός, που είναι η ίδια η αλήθεια, ευλογεί με την παρουσία Του εκείνους που μιλούν με ειλικρίνεια και έχουν καρδιά γεμάτη αγάπη. 12. Να έχεις απέραντη καλοσύνη προς όλα τα πλάσματα και να διακατέχεσαι από πνεύμα αυτοθυσίας. 13. Να έχεις τον έλεγχο των αισθήσεών σου, ακέραιο χαρακτήρα και μη προσκόλληση. 14. Να είσαι πάντοτε σε εγρήγορση ενάντια στις τέσσερις αμαρτίες που η γλώσσα είναι επιρρεπής να διαπράξει: (1) Το ψεύδος (2) Το να σχολιάζει αρνητικά τους άλλους (3) Το να διαβάλλει κάποιους εν αγνοία τους και (4) Η πολυλογία. Είναι πολύ ωφέλιμο να προσπαθείς να ελέγχεις αυτές τις τάσεις. 15. Να προσπαθείς να αποφεύγεις τις πέντε αμαρτίες που διαπράττει το σώμα: Τον φόνο, την μοιχεία, την κλοπή, την κατανάλωση μεθυστικών ουσιών και την κατανάλωση κρέατος. Είναι μεγάλη βοήθεια για την ανώτερη ζωή που επιδιώκεις, το να κρατηθείς όσο το δυνατόν πιο μακριά απ’ όλα αυτά.
- Μπάμπα, από το Sandeha Nivarini – Διαλύοντας τις αμφιβολίες, κεφ. 7
4 Ιουλίου
Θα σου δώσω τώρα μερικά διαλεχτά κοσμήματα, αποφθέγματα που αφορούν την συμπεριφορά, τα οποία είναι πολύ σημαντικά. Κράτησέ τα και φύλαξέ τα καλά. Βίωσέ τα, εφάρμοσέ τα και άντλησε χαρά από αυτά. Φόρεσε αυτά τα κοσμήματα και γίνε όμορφος. 1. Η θεϊκή αγάπη (prema) είναι η ίδια η πνοή της ζωής. 2. Η αγάπη που εκδηλώνεται εξίσου σε όλα τα πράγματα –πίστεψε ότι αυτή η αγάπη είναι ο Υπέρτατος Εαυτός (Paramatma). 3. Ο ένας Υπέρτατος Εαυτός υπάρχει σε όλα, με τη μορφή της αγάπης. 4. Πέρα από όλες τις άλλες μορφές αγάπης, η πρώτη προσπάθεια του ανθρώπου πρέπει να είναι στο να στρέψει αυτήν την αγάπη προς τον Θεό. 5. Η αγάπη που κατευθύνεται στον Θεό ονομάζεται αφοσίωση (bhakti). Το βασικό κριτήριο είναι η απόκτησή της. 6. Όσοι αναζητούν την ευδαιμονία του Εαυτού δεν πρέπει να κυνηγούν τις χαρές των αισθήσεων. 7. Η αλήθεια (sathya) πρέπει να αντιμετωπίζεται ως ζωογόνος ενέργεια, όπως η αναπνοή. 8. Ακριβώς όπως ένα σώμα, που χωρίς πνοή είναι άχρηστο και αρχίζει να αποσυντίθεται και να εκπέμπει δυσοσμία μέσα σε λίγα λεπτά, έτσι και η ζωή χωρίς αλήθεια είναι άχρηστη και γίνεται η δυσώδης κατοικία της σύγκρουσης και της θλίψης. 9. Πίστεψε ότι δεν υπάρχει τίποτα πιο μεγαλειώδες από την αλήθεια, τίποτα πιο πολύτιμο, πιο γλυκό, πιο διαρκές.
- Μπάμπα, από το Sandeha Nivarini – Διαλύοντας τις αμφιβολίες, κεφ. 7
3 Ιουλίου
Aναφορικά με τον Θεό, η προσπάθεια ανακάλυψης λαθών υπήρξε από την αρχή του χρόνου. Δεν είναι κάτι καινούργιο. Αλλά οι σημερινοί άνθρωποι μπορούν να δημιουργούν κάποια νέα αφηγήματα. Λοιπόν, γιατί πρέπει να τα παίρνετε κατάκαρδα; Θεώρησε ότι με αυτόν τον τρόπο θυμούνται τον Σουάμι! Η ανάμνηση μέσω της αγάπης και η ανάμνηση μέσω του μίσους είναι δύο διαφορετικά είδη. Η τελευταία είναι η ψευδαίσθηση που βασίζεται στην άγνοια και σχετίζεται με την ποιότητα του πάθους. Η πρώτη είναι η ψευδαίσθηση που βασίζεται στη γνώση και σχετίζεται με την ποιότητα της πνευματικής γαλήνης. Η ψευδαίσθηση που έχει ως βάση την άγνοια οδηγεί στη θλίψη. Η ψευδαίσθηση που βασίζεται στη γνώση οδηγεί στην ευδαιμονία. Ρώτησες τι κερδίζουν, σωστά; Δεν χρειάζονται κάποιο κέρδος. Η εύρεση σφαλμάτων στους άλλους έχει γίνει συνήθεια τους. Το πράττουν ως καθήκον τους. Όπως λέει και η παροιμία: «Τι νοιάζεται ο σκώρος αν το σάρι κοστίζει εκατό ασημένια νομίσματα ή είναι φθηνό; Το να ροκανίζει και να σχίζει είναι η φύση του». Γνωρίζει την αξία των πραγμάτων; Ηρέμησε λοιπόν, συνειδητοποιώντας ότι το έργο αυτών των ανιχνευτών σφαλμάτων είναι το ίδιο με το έργο αυτών των σκώρων.
- Μπάμπα, από το Sandeha Nivarini – Διαλύοντας τις αμφιβολίες, κεφ. 2
2 Ιουλίου
Το σώμα είναι προικισμένο με όλες τις εγγενείς του αρετές και ατέλειες, ώστε να μπορεί να χρησιμοποιηθεί για σκοπούς που μπορούν να εξαγιάσουν τον χρόνο, μέσω της υπηρεσίας, της θυσίας και της αγάπης την κάθε στιγμή της ζωής μας. Η λέξη Κάρμα, που σημαίνει έργο ή δράση, περιγράφει επίσης τις τελετές που ορίζονται από τους Βέδες, στην ενότητα που ονομάζεται Κάρμα Κάντα. Αποσκοπούν στο να εξασφαλίσουν για εκείνους που τις εκτελούν, μια ποικιλία υλικών κερδών. Κάποια από αυτά υπόσχονται ως ανταμοιβή ακόμη και μια παραμονή στον παράδεισο. Όλα όμως είναι προσανατολισμένα στο αποτέλεσμα. Αν και εξαγνίζουν τον νου και προάγουν τη μη-προσκόλληση, αποδίδουν τα καλύτερα αποτελέσματα μόνο όταν έχουν ως στόχο την επίτευξη της οικουμενικής ειρήνης και της παγκόσμιας ευημερίας. Το Κάρμα γίνεται τότε Κάρμα Γιόγκα, κάρμα εμπνευσμένο από ανιδιοτελή ιδεώδη. Όλες οι δράσεις, που αναλαμβάνονται μετά την παράδοση της βούλησης και των επιθυμιών σας στον Κύριο, γίνονται τόσο ιερές και τόσο αγνές που δεν δεσμεύουν κανέναν, ούτε με τη σιδερένια αλυσίδα της δυστυχίας ούτε με τη χρυσή αλυσίδα του ευτυχίας.
- Μπάμπα, από ομιλία που δόθηκε στις 10 Σεπτεμβρίου 1984
1 Ιουλίου
Υπάρχει ένα μόνιμο ζευγάρι αξεσουάρ στις τσάντες της ματαιοδοξίας των κυριών και στις τσέπες των κυρίων: ο καθρέφτης και η χτένα. Φοβάστε ότι η γοητεία σας κινδυνεύει, όταν τα μαλλιά σας είναι ελαφρώς ανακατεμένα ή όταν το πρόσωπό σας αποκαλύπτει κηλίδες πούδρας. Προσπαθείτε λοιπόν να διορθώσετε την εντύπωση αμέσως! Ενώ ανησυχείτε τόσο πολύ γι’ αυτήν την ταχέως επιδεινούμενη προσωπική σας γοητεία, πόσο περισσότερο πρέπει να ανησυχείτε για τη σκόνη του φθόνου και του μίσους, και τις κηλίδες της αλαζονείας και της κακίας, που βεβηλώνουν τον νου και την καρδιά σας; Να έχετε έναν καθρέφτη και μια χτένα γι’ αυτόν τον σκοπό! Έχετε τον καθρέφτη της αφοσίωσης, για να κρίνετε εάν ο νους και η καρδιά σας είναι αγνοί, φωτεινοί και ευφυείς. Έχετε επίσης τη χτένα της γνώσης, της γνώσης που κερδίζεται με τη διάκριση που διορθώνει προβλήματα, λύνει κόμπους και εξομαλύνει τα μπερδέματα για να ελέγχει και να διοχετεύει αισθήματα και συναισθήματα, που έχουν διασκορπιστεί ανεξέλεγκτα προς όλες τις κατευθύνσεις.
- Μπάμπα, από ομιλία που δόθηκε στις 26 Ιουνίου 1969