Ιούλιος 2015
31 Ιουλίου
Το δέντρο που μεγαλώνει μέσα από το χώμα επιστρέφει στο χώμα. Η πραγματική σημασία της λέξης ‘Γκούρου’ δηλ. ‘πνευματικός διδάσκαλος’, είναι: «Αυτός που είναι πέραν και υπεράνω ιδιοτήτων και μορφών, ο Ύψιστος Εαυτός, ο Θεός.» Εφόσον λοιπόν αυτός ο Ύψιστος Εαυτός είναι μέσα σας, ποια η ανάγκη να αναζητείτε έναν πνευματικό διδάσκαλο έξω από σας; Ένας δάσκαλος που διδάσκει άλλους, είχε κάποτε κι αυτός έναν δάσκαλο. Αληθινός ‘Γκούρου’ είναι αυτός που δεν έχει άλλον ‘Γκούρου’ υπεράνω αυτού. Ο Σανσκριτικός στίχος προσευχής που προσφωνεί τον ‘Γκούρου’, τον πνευματικό διδάσκαλο, ως «Μπράμα-Βίσνου-Μαχέσβαρα» και ως «Παραμπράμαν», έχει παρερμηνευθεί. Η ορθή ερμηνεία του είναι να θεωρείτε τους Μπράμα, Βίσνου και Μαχέσβαρα ως τον πνευματικό σας διδάσκαλο, συμβολίζει δε και τις τρεις ιδιότητες χαρακτήρα (γκούνας), δηλαδή: Μπράμα είναι η υπερδραστήρια (ράτζας), Βίσνου είναι η γαλήνια (σάττβα) και Μαχέσβαρα ή Σίβα η νωθρή (τάμας). Ολόκληρο το σύμπαν συνίσταται από τις τρεις αυτές ιδιότητες, οι οποίες υπάρχουν και μέσα σας. Η τριάδα υπάρχει με τη μορφή των τριών ιδιοτήτων σε κάθε ανθρώπινη καρδιά. Συνεπώς, ο ‘Γκούρου’ του καθενός σας είναι ο εαυτός του – σεις οι ίδιοι είστε ο πνευματικός σας διδάσκαλος! Δεν χρειάζεται λοιπόν τον αναζητείτε πουθενά αλλού. Πρέπει να νιώθετε όλες τις στιγμές την ενδογενή θειότητά σας, που ενυπάρχει επίσης σε όλους τους συνανθρώπους σας. Όταν βοηθάτε ή τρέφετε κάποιον, πρέπει να νιώθετε ότι ο Θεός που είναι μέσα σας τρέφει τον Θεό μέσα στους άλλους.Μπάμπα, Ομιλία που δόθηκε την 1η Ιανουαρίου 1996
30 Ιουλίου
Ο άνθρωπος, που προέρχεται από τον Θεό επιστρέφει στον Θεό αυτήν την αλήθεια δεν την συλλαμβάνετε και δεν την συνειδητοποιείτε εύκολα, και όμως αυτή είναι το μυστήριο αυτής της θαυμαστής δημιουργίας! Ενσαρκώσεις του Θεού! Όταν σπέρνετε έναν σπόρο στη γη, φυτρώνει και βλασταίνει σαν δενδρύλλιο και με τον καιρό γίνεται ένα μεγάλο δέντρο. Στο δέντρο τώρα, τα κλαδιά, τα φύλλα, τα άνθη και οι καρποί φαίνονται όλα ξεχωριστά μεταξύ τους, καθένα τους δε έχει τον δικό του συγκεκριμένο σκοπό ύπαρξης. Όλα τους όμως δεν είναι παρά διαφορετικές μορφές του χώματος από το οποίο έχουν προέλθει. Βλέποντας ένα σκοινί από μακριά, υποψιάζεστε ότι μπορεί να είναι φίδι, γι’ αυτό σας καταλαμβάνει φόβος κι αρχίζετε να φωνάζετε. Κάποιος όμως σας πλησιάζει και σας διαβεβαιώνει ότι δεν είναι φίδι, αλλά σκοινί. Τη στιγμή που θα το συνειδητοποιήσετε αυτό, ο φόβος σας εξαλείφεται ολότελα. Κατά τη διάρκεια όλων αυτών των φάσεων, το σκοινί ήταν πάντα μόνο ένα σκοινί. Το σκοινί, όπως και καθετί άλλο, είναι ο Θεός, αλλά εσείς το εκλαμβάνετε εσφαλμένα ως φίδι ή ως τούτη τη δημιουργία. Τότε έρχεται η φωτισμένη ψυχή, ο σοφός, ο οποίος σας αποκαλύπτει ότι όλα όσα βλέπετε είναι αληθώς ο Θεός. Τα πάντα όσα βλέπετε μέσα σε ολόκληρο το σύμπαν δεν είναι παρά μία εκδήλωση του Θεού.Μπάμπα, Ομιλία που δόθηκε στις 30 Ιουλίου 1994
29 Ιουλίου
Μέσα στον κόσμο, θα παρατηρήσετε εύκολα παραδείγματα του πως μερικές οικογένειες ευημερούν χάρη στην ενότητα που τα μέλη τους έχουν μεταξύ τους και πώς άλλες δυστυχούν εξαιτίας διχασμών μέσα στην οικογένεια. Σήμερα, ολόκληρο το σύμπαν έχει απεγνωσμένα ανάγκη από ενότητα. Και αυτή η ενότητα μπορεί να καλλιεργηθεί και να προαχθεί μόνο μέσα από την πίστη στον Θεό. Παρατηρήστε την ποικιλομορφία των ανθρώπων στους χώρους του Πουτταπάρτι: τις διαφορετικές θρησκείες τους, τις διαφορετικές εθνικότητες και πολιτισμούς τους. Όλοι τους όμως είναι ενωμένοι λόγω της κοινής τους πίστης και αφοσίωσης στον Μπαγκαβάν. Μέσω αυτού του μοναδικού συναισθήματος πίστης στον Θεό, είναι δυνατό να επιτευχθεί η ενότητα. Όλοι σας είστε ενσαρκώσεις του Θεού. Είστε ενσαρκώσεις της αγάπης και της ειρήνης, είσαστε το Θείο υπό ανθρώπινη μορφή αναπτύξτε αυτή την ακλόνητη πεποίθηση! Με τη δύναμη του Θεού να σας γαλουχεί, δεν υπάρχει τίποτε που να μην μπορείτε να επιτύχετε. Ο Κάρνα και ο Ράβανα είναι παραδείγματα πανίσχυρων ανδρών που όμως καταστράφηκαν επειδή δεν είχαν τη δύναμη του Θεού να τους στηρίζει. Αντιθέτως, οι αδελφοί Πάνταβας σώθηκαν χάρη στην πίστη τους στον Θεό και στην ενότητα που είχαν μεταξύ τους.Μπάμπα, pine Discourse, 1 Jan 1996
28 Ιουλίου
Στρέψτε την αγάπη που πηγάζει από μέσα σας προς τον Θεό! Αφιερώστε τις δραστηριότητες που κάνετε με το σώμα σας στον Θεό αυτό είναι το αληθινό σημάδι της πίστης. Σε κάθε άνθρωπο υπάρχουν τρία στοιχεία: ο νους, η δύναμη του λόγου και το σώμα. Μόνον όταν και τα τρία αυτά χρησιμοποιούνται για αγιασμένους σκοπούς, ο άνθρωπος βαθμιαία εξαγνίζεται. Όλοι οι άνθρωποι έχουν ανάγκη της πίστης στον Θεό. Το πρώτο που έχουν ανάγκη είναι η πνευματικότητα κάθε άνθρωπος πρέπει να καλλιεργεί την πνευματικότητα, που είναι η επαφή του με το Θείο, ασχέτως της θρησκείας ή των πίστεών του. Διότι, μόνο η πνευματικότητα μπορεί να εξαγνίσει την καρδιά και τον νου του ανθρώπου. Το δεύτερο πράγμα που έχει ανάγκη ο άνθρωπος είναι η ηθική. Η ηθική τον βοηθά να εξαγνίσει την ομιλία του. Το τρίτο που έχει ανάγκη είναι όλες οι πράξεις που κάνει με το σώμα ή τα χέρια του να είναι ενάρετες, διότι αυτές τον εξαγνίζουν. Μέσω λοιπόν της πνευματικότητας, της ηθικής και των δίκαιων και ενάρετων πράξεων, εξαγνίζονται και τα τρία παραπάνω στοιχεία, που έχει δώσει ο Θεός σαν ‘εργαλεία’ στον άνθρωπο. Μόνον εκείνος που έχει επιτύχει αυτή την τριπλή αγνότητα μπορεί να πραγματώσει τον Θεό. Αν έστω και ένα απ’ αυτά τα ‘εργαλεία’ δεν είναι αγνό, δεν μπορεί να βιώσει τον Θεό.Μπάμπα, Ομιλία που δόθηκε την 1η Ιανουαρίου 1996.
27 Ιουλίου
Η κατοικία του Θεού περιγράφεται με πολλούς και διάφορους τρόπους, ως Βαϊκούντα, Καϊλάσα κ.λπ. Όλα αυτά όμως είναι ονόματα της φαντασίας σας. Ποια είναι η πραγματική κατοικία του Θεού; Ο Θεός είπε στον σοφό Νάραντα : «Κατοικώ οπουδήποτε οι πιστοί Μου ψάλλουν τη δόξα Μου.» Ο Θεός λοιπόν κατοικεί μέσα στην καρδιά των πιστών Του, αυτή είναι η κύρια διεύθυνσή Του! Όλα τα άλλα μέρη δεν είναι παρά ‘υποκαταστήματα’! Κάθε μήνυμα που αποστέλλετε στον Θεό ως κάτοικο της καρδιάς σας είναι βέβαιο ότι θα φθάσει σ’ Εκείνον. Ποια είναι η σημασία της εορτής Εκάντασι; Δεν πρέπει να τη σχετίζετε με έναν ορισμένο τόπο ή χρόνο. Έχει άμεση σχέση με τις έντεκα (εκάντασα) μορφές του Ρούντρα που δεν είναι άλλες από τα πέντε όργανα αντίληψης, τα πέντε όργανα δράσης και τον νου. Ο Ρούντρα είναι κάτοικος του ανθρώπινου σώματος, το οποίο είναι γεμάτο από πολυάριθμες θεϊκές δυνάμεις. Να ανακαλείτε στη μνήμη σας κάθε μέρα ότι αυτές οι ιδιαίτερες δυνάμεις συμπεριλαμβανομένου και του ίδιου του Θεού κατοικούν βαθιά μέσα στην καρδιά σας.Μπάμπα, Ομιλία που δόθηκε την 1η Ιανουαρίου 1996.
26 Ιουλίου
Για τον στοχασμό του πανταχού Παρόντος Θεού, δεν υπάρχουν περιορισμοί χρόνου ή χώρου, δεν υπάρχει κάποιος ιερός τόπος ή στιγμή. Οπουδήποτε και όποτε ο νους τέρπεται από τον στοχασμό του Θεού, εκείνος είναι ο ιερός και κατάλληλος χώρος κι εκείνη είναι η ενδεδειγμένη στιγμή. Οι αρχαίοι σοφοί αλλά και οι γραφές, μας αποκαλύπτουν ότι για τον διαλογισμό στον Θεό δεν υπάρχει αυστηρά καθορισμένος χρόνος ή τόπος. Συνεπώς, οποιαδήποτε στιγμή και οπουδήποτε το λαχταρά ο νους σας, να διαλογίζεστε στον Θεό! Ο κόσμος μπορεί ν’ αποκτήσει ευημερία μόνο με τη βοήθεια τέτοιων μεγάλων ψυχών των οποίων η καρδιά είναι αγνή – αυτοί είναι το αλάτι της γης! Στην προσπάθειά σας να προωθήσετε το καλό και την ευημερία ολοκλήρου του κόσμου, οφείλετε όλοι σας από τούτη κιόλας τη στιγμή, να προσεύχεστε για τον ερχομό τέτοιων αγίων ψυχών, και να προσπαθείτε να γίνετε αντάξιοι της ευλογίας τους. Γι’ αυτό, κάθε μέρα πριν αποσυρθείτε για ύπνο, να ανακαλείτε στον νου σας αυτές τις σκέψεις και να τις στοχάζεστε, ξεχνώντας τις ταλαιπωρίες της ημέρας και προσπαθώντας να προωθήσετε την ευημερία του κόσμου.Μπάμπα, από το βιβλίο «Αγάπη» (‘Prema Vahini’), Κεφ. 73.
25 Ιουλίου
Ακόμα κι αν το σώμα σας δεν δρα, ο νους σας σίγουρα θα είναι πολυάσχολος, προβαίνοντας μόνος του σε διάφορες ενέργειες. Άνθρωποι με τέτοιον υπερδραστήριο νου ακόμα και όταν δεν δρουν με το σώμα, εν τούτοις δημιουργούν κάρμα! Όταν όμως έχει κανείς τον νου του εστιασμένο στον στοχασμό του Θεού και στην αναζήτηση της Αλήθειας, ακόμα κι αν το σώμα και οι αισθήσεις του κάνουν πράξεις —οι οποίες είναι ωφέλιμες για τον κόσμο—, δεν θα δεσμεύεται από τον νόμο του κάρμα. Με άλλα λόγια, παρόλο που κάνει πράξεις, είναι απαλλαγμένος από τους καρπούς των πράξεών του. Αυτό είναι το δίδαγμα από το ιερό κείμενο Μπάγκαβαντ Γκίτα. Η καρδιά εκείνου που δεν προσπαθεί με όλες του τις δυνάμεις να καλλιεργεί στον νου του ιερές σκέψεις, είναι αναμφισβήτητα ένας παράδεισος για το κακό και την μοχθηρία – έχετέ το αυτό στον νου σας κάθε σας στιγμή. Μέχρις ότου φθάσετε στο επίπεδο τού να βλέπετε τον Θεό μέσα στον καθένα και παντού, να συνεχίζετε να επαναλαμβάνετε το όνομα του Θεού και να διαλογίζεστε. Επίσης, να αφιερώνετε τον χρόνο σας στην υπηρεσία των συνανθρώπων σας και της κοινωνίας γενικότερα, αδιαφορώντας για τους καρπούς αυτής της υπηρεσίας. Συνεχίστε να ενεργείτε έτσι, έως ότου ο νους σας απαλλαγεί από τα κύματα των συναισθημάτων και γεμίσει με τη σκέψη του Θεού. Τότε θα έχετε ευλογηθεί.Μπάμπα, από το βιβλίο «Αγάπη» (‘Prema Vahini’), Κεφ. 72.
24 Ιουλίου
Ενσαρκώσεις της Αγάπης του Θεού! O αγρότης που εργάζεται σκληρά δεν έχει φόβο να πεινάσει. Ο άνθρωπος που ψάλλει και υμνεί το όνομα του Θεού δεν έχει φόβο ν’ αντιμετωπίσει εγκόσμιες έγνοιες και προβλήματα στη ζωή του. Εκείνος που τα λόγια του είναι μετρημένα, θα είναι απαλλαγμένος από εχθρότητες διότι, με την υπερβολική ομιλία ο άνθρωπος γίνεται θύμα προστριβών και καυγάδων. Συνεπώς, ο καθένας πρέπει να καλλιεργεί την εγκράτεια στα λόγια του. Ο περιορισμός της ομιλίας οδηγεί σε φιλικά αισθήματα από τους γύρω. Ο δε άνθρωπος που προσέχει τη συμπεριφορά του και κάνει την κάθε πράξη του αφού πρώτα τη σκεφτεί καλά, δεν έχει φόβο να κινδυνεύσει στη ζωή του. Όλα αυτά τα διδάγματα έχουν σχέση με την εκπαίδευση. Διότι, η πραγματική παιδεία συνίσταται στο να γνωρίζει ο άνθρωπος πώς να διάγει μια ειρηνική και γαλήνια ζωή αυτό είναι το χαρακτηριστικό γνώρισμα κάθε καλλιεργημένου ανθρώπου. Εκτός από μια επιτυχημένη σταδιοδρομία, πρέπει να φιλοδοξείτε και να επιδιώκετε την παγκόσμια ειρήνη, διότι αποτελείτε μέρος της παγκόσμιας κοινωνίας των ανθρώπων και το καλό και η ευημερία σας είναι άρρηκτα συνδεδεμένα με το καλό και την ευημερία ολοκλήρου του κόσμου. Γι` αυτό οφείλετε να αποβάλετε όλα τα εγωιστικά και κοντόφθαλμα συναισθήματα και ν’ αποκτήσετε το συναίσθημα ενότητας με όλους και φιλίας με τον Θεό.Μπάμπα, Ομιλία που δόθηκε στις 14 Ιανουαρίου 1996, κατά την Τελετή Απονομής Επάθλων των Αθλητικών Αγώνων στους σπουδαστές των εκπαιδευτικών ιδρυμάτων Σρι Σάτυα Σάι
23 Ιουλίου
Οι άνθρωποι λένε ότι ‘η υπηρεσία προς τον άνθρωπο είναι υπηρεσία προς τον Θεό’. Αυτό είναι αλήθεια. Αλλά παρόλο που η υπηρεσία προς τον συνάνθρωπο είναι ιερή, αν τα κίνητρα δεν είναι ευγενή και ανιδιοτελή, αυτοί που την προσφέρουν δεν θα ωφεληθούν, όσο μεγάλη ή σημαντική κι αν είναι. Η απλή επανάληψη της ανωτέρω δήλωσης είναι ανώφελη αν η υπηρεσία γίνεται χωρίς πίστη στο Θείο που ενυπάρχει σε όλους, αλλά γίνεται για απόκτηση ονόματος, φήμης και απολαβής των καρπών της. Αν όμως πράττει κανείς με το νου του εστιασμένο στον Θεό, και με πίστη στη θεϊκή ουσία όλων των ανθρώπων, τότε η ανωτέρω ρήση βρίσκει τη δικαίωσή της. Διότι, χωρίς τη σκέψη του Θεού, πώς μπορεί να εκπηγάσει υπηρεσία προς τον Θεό; Αντίθετα, οτιδήποτε κάνετε με τον Θεό στον νου σας όντας στην οδό της Αλήθειας και της Αρετής αυτομάτως θεωρείται προσφορά ανιδιοτελούς υπηρεσίας στον Θεό.Μπάμπα, ομιλία που δόθηκε στις 5 Ιουνίου 1994
22 Ιουλίου
Όταν το θέλημα του Θεού, οι ανάγκες των πνευματικών αναζητητών και οι διδασκαλίες των μεγάλων ψυχών δώσουν το συνδυασμένο αποτέλεσμά τους, η ευτυχία του κόσμου θα έχει εξασφαλισθεί. Αν όλοι οι άνθρωποι προσεύχονται μαζί και παρακαλούν τον Θεό να μεταμορφώσει τις ταραχές, την αδικία, το χάος και την αναλήθεια που υπερισχύουν σήμερα, σε ειρήνη, αλήθεια, αγάπη και αμοιβαία ανιδιοτελή υπηρεσία, τα πράγματα είναι βέβαιο ότι θα βελτιωθούν και θα πάρουν καλή τροπή. Δεν υπάρχει άλλη διέξοδος το να ανησυχείτε είναι μάταιο και άκαρπο. Η σημερινή κατάσταση δεν επιδέχεται απελπισία και απόγνωση, διότι είναι αντίθετο προς τη φύση του ανθρώπου να προφασίζεται αδυναμία και έλλειψη ψυχικού σθένους. Συνεπώς, πάψτε να αναζητείτε άλλες διεξόδους – αντί γι’ αυτό να προσεύχεστε, να αγαπάτε, να προσφέρετε ανιδιοτελή υπηρεσία ο ένας στον άλλο και να έχετε αμοιβαίο σεβασμό μεταξύ σας. Μην καθυστερείτε άλλο τότε σύντομα η ψυχική ικανοποίηση και η χαρά θα χρωματίζουν τη ζωή σας.Μπάμπα, από το βιβλίο «Αγάπη» (‘Prema Vahini’), Κεφ. 70
21 Ιουλίου
Η πνευματική οδός που έχουν ανοίξει άγιοι άνθρωποι χρειάζεται πότε-πότε να επισκευάζεται, είτε από εκείνους που ταξιδεύουν επάνω σ’ αυτήν είτε από όσους έχουν κάποια αρμοδιότητα γι’ αυτό, επειδή την κατέχουν. Αυτές οι επισκευές είναι η ‘πνευματική διδασκαλία (bodha)’. Για χάρη αυτών των επισκευών, ο Θεός στέλνει κατά καιρούς στη γη σοφούς και θεϊκές προσωπικότητες. Με τη διδασκαλία τους, αυτοί εξομαλύνουν ξανά την οδό που άνοιξαν οι θεάνθρωποι του παρελθόντος. Πώς όμως μπορεί να γνωρίζει κανείς πότε θα καρποφορήσει η λαχτάρα της ψυχής για τον ερχομό του Κυρίου; Φυσικά δεν μπορεί να το γνωρίζει, επομένως οφείλει να προσεύχεται μέχρις ότου όλη η ανθρωπότητα ευτυχήσει. Η ευτυχία της ανθρωπότητας είναι το σημάδι της έλευσής του και καθιστά την αναγνώριση του Αβατάρ εύκολη και άμεση. Τότε είναι που η θρησκεία της αλήθειας (sathya), της συμπόνιας (daya), της πνευματικής σοφίας (jnana) και της αγάπης (prema) θα εξαπλωθεί και θα ευδοκιμήσει. Έως ότου αυτή εδραιωθεί, οι άνθρωποι πρέπει να συνεχίσουν να προσεύχονται ανελλιπώς. Αυτό αποτελεί καθήκον και υπευθυνότητα των ανθρώπων.-Μπάμπα, από το βιβλίο «Αγάπη» (‘Prema Vahini’), Κεφ. 70
20 Ιουλίου
Οι άνθρωποι ασχολούνται με την εξερεύνηση του διαστήματος, αλλά δεν κάνουν την παραμικρή προσπάθεια να διερευνήσουν και να γνωρίσουν τον Θεό που κατοικεί μέσα τους. Τι αξία έχουν τα πειράματα στο διάστημα, όταν δεν καλλιεργείτε ολόψυχα και με ειλικρίνεια τις ανθρώπινες αξίες και δεν εφαρμόζετε καθημερινά τις θεμελιώδεις αρετές όπως τον σεβασμό προς τη μητέρα, τον πατέρα και τον δάσκαλο; Οι άνθρωποι σήμερα ζουν μεν με ανθρώπινη μορφή, είναι όμως γεμάτοι ιδιότητες των ζώων! Οι γραφές μάς διδάσκουν ότι ο άνθρωπος μπορεί να φθάσει στην αθανασία μόνο μέσω της αυταπάρνησης (tyaga)· ούτε μέσω των καλών πράξεων, ούτε μέσω του πλούτου, ούτε μέσω των απογόνων. Ρωτάτε τι είναι αυτό που πρέπει να απαρνηθείτε; Πρέπει να απαρνηθείτε τις κακές ιδιότητες του χαρακτήρα σας! Για να εκδηλώσετε την έμφυτη θεϊκή σας φύση, πρέπει να καλλιεργείτε μέσα σας την αγάπη για τον Θεό και τον φόβο της αμαρτίας, επίσης να τηρείτε απαρέγκλιτα τους κανόνες της δίκαιης και ενάρετης συμπεριφοράς. Όταν φοβόσαστε την αμαρτία και αγαπάτε τον Θεό, είναι αδύνατον να κάνετε ανήθικες πράξεις – έτσι εξασφαλίζετε αυτομάτως την επικράτηση της ηθικής στην κοινωνία. Τον Θεό μπορείτε να Τον γνωρίσετε μόνο μέσα από προσωπικά βιώματα (experience), όχι με πειράματα (experiments). Επομένως να εφαρμόζετε με επιμέλεια, ευσυνειδησία και ειλικρίνεια τις πνευματικές ασκήσεις που έχετε επιλέξει.Μπάμπα, Ομιλία που δόθηκε στις 5 Ιουνίου 1994
19 Ιουλίου
Όταν οι πολίτες χρειάζονται κάποια εξυπηρέτηση, πηγαίνουν σε κάποια δημόσια πρόσωπα ή υπηρεσίες και υποβάλουν το αίτημά τους. Κατά αντίστοιχο τρόπο, όταν υπάρχει έλλειψη πίστης, αφοσίωσης, συμπόνιας, ειρήνης και αλήθειας στον κόσμο, οι ευγενείς και μεγαλόψυχοι άνθρωποι, προσεύχονται στον Θεό. Εισακούοντας τις προσευχές τους, ο Θεός κατέρχεται στον κόσμο και πλημμυρίζει με τη χάρη του όλους τους ανθρώπους. Έτσι, σε ανταπόκριση των προσευχών των σοφών, ενσαρκώθηκαν ο Σρι Ράμα και ο Σρι Κρίσνα. Παρομοίως, και ο άγιος Ραμακρίσνα προσευχόταν στη θεά Κάλι να ενσαρκωθεί και να επανεδραιώσει την αρετή που θα ξεριζώσει την αδικία και τον εγωισμό από τις καρδιές των ανθρώπων. Έτσι λοιπόν, οι προσευχές για την πραγματοποίηση αυτού του ευγενούς σκοπού πρέπει να προσφέρονται στον Θεό ξανά και ξανά. Κανείς δεν πρέπει να απελπίζεται και να εγκαταλείπει την προσπάθεια αν οι προσευχές του δεν καταλήγουν αμέσως στον ερχομό του Θεού. Ανέκαθεν ο Θεός ανταποκρινόταν στις ένθερμες και ειλικρινείς προσευχές των πιστών Του, χαρίζοντας στην ανθρωπότητα τον Ερχομό Του.Μπάμπα, από το βιβλίο ‘Αγάπη’ (Prema Vahini), κεφ 70
18 Ιουλίου
Είναι άσκοπο να γεννιέται κανείς άνθρωπος και να εκδηλώνει ζωώδη χαρακτηριστικά. Κάθε άνθρωπος πρέπει να ζει σύμφωνα με τη ρήση: «πάντα να βοηθάς, ποτέ μη βλάπτεις». Κάθε μορφωμένος πρέπει να ασχολείται με ανιδιοτελή υπηρεσία στην κοινωνία, με ταπεινοφροσύνη και μια αγνή καρδιά. Όλοι οι ακαδημαϊκοί τίτλοι ή ακόμα και η τήρηση των πνευματικών ασκήσεων έχουν μικρή αξία αν δεν υπάρχει αγάπη στην καρδιά. Η καρδιά αποκαλείται στα σανσκριτικά Χρίνταγια, από τις λέξεις Χριντ που σημαίνει τόπος, και Νταγιά που σημαίνει συμπόνια. Ο Θεός περιγράφεται ως ‘Ο κάτοικος της καρδιάς’. Η αγάπη και η συμπόνια είναι έμφυτες σε κάθε άνθρωπο, και ο καθένας πρέπει να μοιράζεται την αγάπη του ανιδιοτελώς με τους άλλους. Η αποτυχία του στο μοίρασμα της αγάπης είναι μεγάλη αχαριστία προς την κοινωνία, στην οποία χρωστάει τα πάντα. Πρέπει να δίνει την αγάπη του απλόχερα στους άλλους και τότε θα λάβει αγάπη σε αντάλλαγμα. Αυτό είναι το βαθύτερο νόημα της ανθρώπινης ζωής.Μπάμπα, ομιλία που δόθηκε στις 5 Ιουνίου 1994
17 Ιουλίου
Η αστυνομία και οι νομοθέτες μπορούν να ελέγξουν και να υπερνικήσουν μόνο τους εχθρούς του εξωτερικού κόσμου δεν έχουν καμία δύναμη να εξαλείψουν αυτούς του εσωτερικού. Το έργο αυτό τους είναι αδύνατο, διότι δεν είναι οι αρμόδιοι ιθύνοντες γι` αυτό. Οι έξι εσωτερικοί εχθροί που δρουν μέσα στο άτομο, μπορούν να εξαλειφθούν μόνο με τη μελέτη της διδασκαλίας μεγάλων αγίων, την αγάπη για τον Θεό και τη συναναστροφή με εξελιγμένους και φωτισμένους ανθρώπους. Ο κόσμος θα υποφέρει δεινά στα χέρια των κακών που παρανομούν, όταν οι νομοθέτες που είναι υπεύθυνοι για τη σύλληψή τους αρχίσουν να γίνονται και οι ίδιοι ένα μ’ αυτούς. Παρομοίως, ο κόσμος θα καλυφθεί από ακόμα σκοτεινότερη άγνοια και το δίκαιο και η αρετή θ’ αφανιστούν εντελώς, όταν οι σοφοί που στοχάζονται αδιαλείπτως τον Θεό και οι μεγάλοι πνευματικοί αναζητητές εγκαταλείψουν τις προσπάθειές τους που αποσκοπούν στο καλό και την ευημερία του κόσμου και γίνουν θύματα της ικανοποίησης των αισθήσεων ή της φιλοδοξίας τους για όνομα και φήμη. Τότε τα δεινά και η δυστυχία του κόσμου θα αυξάνονται με την κάθε μέρα. Ολόκληρος ο κόσμος θα απολαύσει την ειρήνη και τη χαρά μόνον όταν όλοι, τόσο οι πολιτικοί ηγέτες κρατών όσο και οι πνευματικοί αναζητητές, πραγματώσουν την οδό της αρετής και του δικαίου και με μόνο στόχο στην καρδιά τους το καλό και την ευημερία του κόσμου, αναλογίζονται αδιαλείπτως την παντοδυναμία του Θεού.Μπάμπα, από το βιβλίο «Αγάπη» (‘Prema Vahini’), Κεφ. 69
16 Ιουλίου
Κάθε άνθρωπος είναι υπερήφανος για το σώμα του, τον νου του και τη διάνοιά του, αλλά δυστυχώς λησμονεί τον Θείο Εαυτό του, τον Άτμαν, που είναι το αληθινό θεμέλιό του. Ο Άτμαν δεν έχει ούτε γέννηση, ούτε θάνατο, είναι άχρονος και αιώνιος. Μοιάζει με τη ρίζα ενός δέντρου, η οποία τρέφει και διατηρεί στη ζωή τα κλαδιά, τα φύλλα, τα άνθη και τους καρπούς του. Ο Άτμαν είναι το θεμέλιο επάνω στο οποίο στηρίζεται το οικοδόμημα της ζωής. Η ανθρώπινη ζωή είναι κάτι το ευγενές και ανώτερο, κάτι το ιερό και πολύτιμο. Κάθε ανθρώπινο σώμα αποτελείται από τα πέντε στοιχεία (Pancha Bhutas) και εσείς περιβάλλεστε αντιστοίχως από τα πέντε περιβλήματα (Pancha koshas): το περίβλημα του σώματος, το περίβλημα της ζωοποιού αναπνοής, το περίβλημα του νου, το περίβλημα της διάνοιας και το περίβλημα της θείας ευδαιμονίας. Ενώ όλα τα άλλα έμβια όντα έχουν μόνο τα τρία πρώτα περιβλήματα, μόνοι οι άνθρωποι έχουν προικισθεί από τον Θεό και με τα πέντε. Συνεπώς, ενσαρκώσεις του Θεού, είναι πρώτιστο καθήκον σας στη ζωή να αγωνίζεστε με όλες σας τις δυνάμεις να βιώσετε αυτή τη Θεία Πραγματικότητα. Ο ασφαλέστερος και ευκολότερος τρόπος να το επιτύχετε αυτό είναι να αρχίζετε κάθε μέρα με το συναίσθημα ότι αληθώς είστε ένα κομμάτι του Θεού.Μπάμπα, Ομιλία που δόθηκε στις 5 Ιουνίου 1994
15 Ιουλίου
Όσοι επιθυμείτε βαθιά να εδραιωθείτε στην πρακτική του συστηματικού στοχασμού του Θεού πρέπει ν’ αναζητείτε την απομόνωση, να διαλογίζεστε και να επαναλαμβάνετε το όνομα του Θεού σε καθορισμένες ώρες, και μέσα απ’ αυτές τις πειθαρχίες ν’ αποκτήσετε απόλυτη συγκέντρωση του νου. Να επιθυμείτε διαρκώς να κάνετε καλές πράξεις που θα είναι ωφέλιμες για όλα τα πλάσματα του Θεού. Να ασχολείστε πάντοτε με θετικά έργα, χωρίς ίχνος ιδιοτέλειας και χωρίς κανένα ενδιαφέρον για τους καρπούς τους. Να θυσιάζετε τις εγωιστικές σας ανάγκες, να καταβάλετε κάθε προσπάθεια να προσφέρετε υπηρεσία στους άλλους και να έχετε ως στόχο κι επιθυμία σας την ευημερία όλου του κόσμου. Με την καρδιά σας γεμάτη τέτοια συναισθήματα να διαλογίζεστε στον Θεό αυτό είναι το σωστό μονοπάτι. Όταν κατ` αυτό τον τρόπο ασχολείστε με την προσφορά υπηρεσίας στην ανθρωπότητα και την προώθηση του καλού και της ευημερίας όλου του κόσμου, οι κλέφτες του πάθους, του μίσους, της αλαζονείας, της ζήλιας, του φθόνου και της έπαρσης δεν θα μπορούν να εισβάλουν στον νου σας και τα θεϊκά γνωρίσματα της δίκαιης και ενάρετης συμπεριφοράς, της ευσπλαχνίας και συμπόνιας, της αλήθειας, της αγάπης, της γνώσης και της σοφίας θα είναι ασφαλή από κάθε κίνδυνο.Μπάμπα, από το βιβλίο «Αγάπη» (‘Prema Vahini’), Κεφ. 68
14 Ιουλίου
Κάθε άνθρωπος πρέπει να διάγει τη ζωή του με τέτοιον τρόπο ώστε να μην προκαλεί κακό ή πόνο σ’ οποιοδήποτε ζωντανό πλάσμα. Αυτό είναι το υπέρτατο καθήκον του. Επιπρόσθετα, πρωταρχικό καθήκον του καθενός που είχε την τύχη να γεννηθεί άνθρωπος είναι να διαθέτει μέρος της ενέργειάς του για τακτική προσευχή, επανάληψη του ονόματος του Θεού, διαλογισμό και να εξισώνει τη ζωή του με την αλήθεια, τη δίκαιη και ενάρετη συμπεριφορά, την ψυχική ηρεμία και τις καλές πράξεις που να αποτελούν υπηρεσία στους συνανθρώπους του. Πρέπει να φοβάται τόσο να κάνει πράξεις που βλάπτουν τους άλλους ή πράξεις αμαρτωλές, όσο φοβάται ν’ αγγίξει τη φωτιά ή να πειράξει μια κόμπρα. Πρέπει επίσης να έχει την ίδια προσκόλληση και σταθερότητα στο να κάνει καλά έργα, να κάνει τους άλλους ευτυχισμένους και να λατρεύει τον Θεό, όση προσκόλληση έχει τώρα στο να συσσωρεύει χρυσό και πλούτο. Αυτός είναι ο κώδικας ενάρετης συμπεριφοράς (dharma) για κάθε άνθρωπο.Μπάμπα, από το βιβλίο «Αγάπη» (‘Prema Vahini’), Κεφ. 65
13 Ιουλίου
Πρέπει να είστε προσεκτικοί σε θέματα που αφορούν στην πραγμάτωση του Θεού. Οποιεσδήποτε δυσκολίες κι αν συναντήσετε, πρέπει να προσπαθείτε να συνεχίζετε τις πνευματικές σας ασκήσεις χωρίς καμία διακοπή ή τροποποίηση των πειθαρχιών σας. Δεν πρέπει να αλλάζετε το όνομα του Θεού που έχετε αγαπήσει, που σας είναι πολύτιμο και που έχετε επιλέξει για ενθύμηση, επανάληψη και στοχασμό. Θα σταθεί αδύνατο να συγκεντρώνεστε σ’ αυτό, αν κάθε λίγες μέρες το αντικαθιστάτε μ’ ένα άλλο. Ο νους σας δεν θα πετυχαίνει τον απόλυτο εστιασμό. Τελικός στόχος κάθε πνευματικής άσκησης είναι αυτός ο εστιασμός. Συνεπώς, να αποφεύγετε τη συνεχή υιοθέτηση και απόρριψη ονομάτων και μορφών του Θεού και ν’ αποφασίσετε να επαναλαμβάνετε και να διαλογίζεστε στο ίδιο πάντα όνομα. Απαραίτητο είναι επίσης να συνειδητοποιήσετε ότι όλα τα ονόματα και οι μορφές του Θεού δεν αναφέρονται παρά στον ίδιο Θεό που επικαλείστε κι εσείς με άλλο όνομα και μορφή. Άρα, όνομα διαφορετικό από εκείνο που επιλέξατε εσείς δεν πρέπει να σας προκαλεί το παραμικρό συναίσθημα απέχθειας ή αποστροφής.Μπάμπα, από το βιβλίο «Αγάπη» (‘Prema Vahini’), Κεφ. 64
12 Ιουλίου
Τα αισθήματα του ‘δικό μου’ και ‘δικό σου’ σας χρησιμεύουν μόνο για να μπορείτε να διαπιστώσετε τον προσωρινό ιδιοκτήτη πραγμάτων δεν είναι αληθινά αισθήματα, είναι εφήμερα. Το αίσθημα ‘δικά Του’, δηλαδή ότι ‘Τα πάντα ανήκουν στον Θεό’, είναι αυτό που αποτελεί την Αιώνια Αλήθεια. Ακριβώς όπως ο διευθυντής ενός σχολείου είναι προσωρινά υπεύθυνος για τον εξοπλισμό του σχολείου και έχει την υποχρέωση να τον παραδώσει ακέραιο στον διάδοχό του όταν μετατεθεί ή συνταξιοδοτηθεί, το ίδιο κι εσείς: να αντιμετωπίζετε όλα τα πράγματα που σας έχουν δοθεί στη ζωή, ακριβώς όπως ο διευθυντής του σχολείου αντιμετωπίζει τον εξοπλισμό που του έχουν εμπιστευθεί. Να έχετε κάθε σας στιγμή την επίγνωση ότι ο τελικός απολογισμός μπορεί να σας ζητηθεί άμεσα. Να αναμένετε αυτήν τη στιγμή με χαρά, να είστε προετοιμασμένοι γι’ αυτό το γεγονός. Να έχετε τους ‘λογαριασμούς της ζωής σας’ ενήμερους και ισοσκελισμένους, έτοιμους να τους υποβάλετε. Να διαχειρίζεστε όλα τα όσα σας έχουν εμπιστευτεί, με φροντίδα και επιμέλεια.Μπάμπα, Ομιλία που δόθηκε στις 23 Νοεμβρίου 1961, κατά τον εορτασμό των γενεθλίων του
11 Ιουλίου
Εκείνοι που οδηγούν αυτοκίνητο συγκεντρώνονται στην κίνηση του δρόμου, διότι επιθυμούν να προφυλάξουν τον εαυτό τους και τους άλλους από ατυχήματα. Σ` αυτή την περίπτωση, αυτό που προκαλεί την απόλυτη συγκέντρωσή τους είναι ο φόβος. Εγώ όμως σας λέγω ότι η αγάπη είναι μεγαλύτερη δύναμη για να επιτύχετε τη συγκέντρωση. Εάν έχετε σταθερή και αποφασιστική, αταλάντευτη αγάπη, η συγκέντρωσή σας γίνεται ισχυρή και ακλόνητη. Η πίστη εξελίσσεται σε αγάπη και η αγάπη οδηγεί στη συγκέντρωση. Υπ’ αυτές τις συνθήκες, η προσευχή σας αρχίζει να αποδίδει καρπούς. Να προσεύχεστε, γαληνεύοντας και ακινητοποιώντας όλα τα κύματα του νου σας! Να προσεύχεστε, θεωρώντας την προσευχή σας εκτέλεση ενός καθήκοντος για την ίδια σας την ύπαρξη, θεωρώντας την ως την μοναδική δικαίωση του ερχομού σας στον κόσμο με ανθρώπινη μορφή. Μία προσωνυμία του Θεού στα Σανσκριτικά είναι ‘Ναράγιενα’ που σημαίνει ‘Ο Κύριος του Νερού’ (‘Νάαραμ’ σημαίνει ‘νερό’). Ποιού νερού όμως είναι Κύριος; Ο Θεός κατοικεί στην καρδιά σας και η παρουσία Του εκεί, όταν την αναγνωρίσετε, μαλακώνει ακόμα και την σκληρότερη καρδιά – τότε το νερό αναβλύζει από τα μάτια σας σαν δάκρυα ευδαιμονίας, ευγνωμοσύνης και εκπλήρωσης της ύπαρξής σας! Τα δάκρυα δεν σας έχουν δοθεί για να κλαίτε σαν ανόητοι ή δειλοί η ορθή λειτουργία των δακρύων είναι να εκφράζουν την εσωτερική ευδαιμονία σας.Μπάμπα, Ομιλία που δόθηκε στις 23 Νοεμβρίου 1961, κατά τον εορτασμό των γενεθλίων του
10 Ιουλίου
Ο γιατρός πρώτα κάνει διάγνωση της ασθένειας – μόνο μετά καθορίζει την πορεία της θεραπευτικής αγωγής και συνταγογραφεί τα αναγκαία φάρμακα. Έτσι κι εσείς: πρέπει πρώτα να υποβάλετε τον εαυτό σας σε διάγνωση της ασθένειάς σας, δηλ. δυστυχίες, προβλήματα, βάσανα και πόνος απ’ αυτά, μέσω της αυτο-έρευνας. Διερευνήστε επιμελώς, άφοβα και με προσοχή τότε θα διαπιστώσετε ότι η φύση σας είναι η θεία ευδαιμονία (ananda)! Έχετε ταυτίσει λανθασμένα τον εαυτό σας με τα εφήμερα, τα επιπόλαια και τα ευτελή, και η προσκόλληση σ’ αυτά είναι που σας φέρνει τις κάθε λογής θλίψεις. Συνειδητοποιήστε ότι τόσο η χαρά όσο και η λύπη είναι παροδικές φάσεις ζωής, όμοιες με τα διαβατικά σύννεφα στον γαλάζιο ουρανό. Μάθετε ν’ αντιμετωπίζετε και τις καλές εποχές και τις κακές, και την ευημερία και τις αντιξοότητες, με την ίδια γαλήνη και αταραξία. Όπως το ψάρι ζει μόνο όταν είναι βυθισμένο στο νερό, έτσι και ο άνθρωπος ζει μόνο όταν είναι βυθισμένος στην ευδαιμονία. Πρέπει να έχετε ευδαιμονία μέσα στο σπίτι, στην κοινωνία και στον κόσμο, αλλά περισσότερο απ’ όλα, μέσα στην καρδιά σας. Η καρδιά σας είναι η πηγή της χαράς. Πρέπει να αντλείτε απ’ αυτήν την πηγή μέσω της αδιάλειπτης επανάληψης του ονόματος του Θεού, καθώς και του αδιάλειπτου στοχασμού της δόξας και του μεγαλείου Του. Ποτέ μην αφήνετε μέσα σας χώρο για αμφιβολίες ή απόγνωση.Μπάμπα, Ομιλία που δόθηκε στις 23 Νοεμβρίου 1961, κατά τον εορτασμό των γενεθλίων του
9 Ιουλίου
Δεν είναι στη φύση του πνευματικού αναζητητή να ψάχνει για ελαττώματα στους άλλους και να κρύβει τα δικά του. Εάν κάποιος σας υποδείξει τα λάθη σας ένα-ένα, μην προσπαθήσετε να του αποδείξετε ότι κάνει λάθος και μην του κρατήσετε κακία γι’ αυτή του την υπόδειξη. Συλλογιστείτε, πώς δημιουργήθηκαν αυτά τα λάθη μέσα σας και διορθώστε τη συμπεριφορά σας. Η εκλογίκευσή τους για την ικανοποίηση του εγωισμού σας ή το αίσθημα εκδικητικότητας απέναντι σ’ εκείνον που σας τα υπέδειξε δεν είναι χαρακτηριστικά του πραγματικού πνευματικού αναζητητή. Η κατάθλιψη, η αμφιβολία και η έπαρση είναι επικίνδυνοι εχθροί για τον αναζητητή: βλάπτουν τις πνευματικές σας ασκήσεις και σας φέρνουν κακοτυχία. Όταν η αφοσίωσή σας εδραιωθεί καλά, αυτές αποφεύγονται χωρίς μεγάλη δυσκολία. Να αναζητείτε πάντοτε τους φιλαλήθεις και πρόσχαρους ανθρώπους και να αποφεύγετε όλες τις σκέψεις που δεν ανταποκρίνονται στην αλήθεια, είναι δυσάρεστες και καταθλιπτικές. Σημαντικότερο όλων ίσως είναι να νιώθετε χαρούμενοι, γεμάτοι ενθουσιασμό, μ’ ένα χαμόγελο πάντα στα χείλη, ανεξαρτήτως συνθηκών. Αυτή η αγνή νοοτροπία είναι ακόμα πιο απαραίτητη από τη γνώση και την αφοσίωση. Ποτέ μην νιώθετε υπερήφανοι όταν σας επαινούν ή δυστυχείς όταν σας κατηγορούν – άσχετα απ’ αυτά εσείς να είστε ένα πνευματικό λιοντάρι! Πάνω απ’ όλα προέχει το ν’ αναλύετε και να διορθώνετε τα ελαττώματά σας.Μπάμπα, από το βιβλίο «Αγάπη» (‘Prema Vahini’) Κεφ. 63
8 Ιουλίου
Όλοι οι άνθρωποι ρέπουν στα λάθη χωρίς να το συνειδητοποιούν. Οσοδήποτε λαμπρή κι αν είναι η φωτιά, θα δημιουργήσει τουλάχιστο λίγο καπνό. Έτσι και με τις καλές πράξεις: οποιαδήποτε καλή πράξη κι αν κάνει ένας άνθρωπος, θα υπάρχει σίγουρα κι ένα ίχνος ιδιοτέλειας σ’ αυτήν. Γι’ αυτό, στις πράξεις σας να κάνετε κάθε προσπάθεια ώστε το κακό να περιορίζεται στο ελάχιστο και το καλό να μεγιστοποιείται. Σ’ αυτό μπορεί να αντιμετωπίσετε τόσο ανυπέρβλητα εμπόδια στο δρόμο σας, ώστε να μην έχετε επιτυχία στην πρώτη προσπάθειά σας. Πρέπει να κρίνετε προσεκτικά τις συνέπειες των όσων σκέφτεστε, λέτε και κάνετε. Με όποιον τρόπο επιθυμείτε οι άλλοι να σας τιμούν, να σας αγαπούν ή να σας συμπεριφέρονται, με τον ίδιο τρόπο πρέπει πρώτοι εσείς να συμπεριφέρεστε στους άλλους με την ίδια αγάπη που απαιτείτε απ’ αυτούς. Αν κάνετε εσείς την αρχή, είναι βέβαιο ότι θα ανταποκριθούν. Αν όμως, ενώ δεν φέρεστε έτσι, επιπλέον παραπονιέστε ότι δεν σας φέρονται σωστά, δεν σας εκτιμούν, ούτε σας αγαπούν, αυτό είναι σίγουρα ένα λανθασμένο συμπέρασμα. Εκτός αυτού, αν εκείνοι που αρέσκονται να συμβουλεύουν τους άλλους ως προς το καλό, τις αρετές κλπ., εφάρμοζαν οι ίδιοι τις συμβουλές τους, δεν θα υπήρχε λόγος να τις δίνουν. Οι άλλοι θα έπαιρναν τα αναγκαία μαθήματα, απλώς παρακολουθώντας την άμεμπτη συμπεριφορά τους.Μπάμπα, από το βιβλίο «Αγάπη» (‘Prema Vahini’), Κεφ. 63
7 Ιουλίου
Ίσως ρωτήσετε: «Πώς μπορώ ποτέ να δηλώσω, ‘είμαι ο Θεός’; (Aham Brahmasmi)». Ναι, μπορείτε να το κάνετε. Πρώτα όμως, κατανοήστε το ‘Εγώ’ (Aham), την έννοια του Θεού. Οι Γραφές διδάσκουν: «Ένα μόνο υπάρχει, χωρίς δεύτερο, ο Θεός (Ekam Eva adhvitheyam Brahma)». Μολονότι οι άνθρωποι λατρεύουν τον Θεό με διαφορετικά ονόματα και μορφές, Εκείνος, ως Υπέρτατη Πραγματικότητα είναι μόνο Ένας. Ακριβώς όπως το ίδιο άτομο αποκαλείται με διαφορετικά ονόματα από διαφορετικούς ανθρώπους σε διαφορετικές περιόδους της ζωής του, έτσι και ο Θεός: έχει πολλά ονόματα και μορφές, όλα όμως είναι δημιουργήματα του ανθρώπινου νου. Οι γραφές δηλώνουν με έμφαση ότι ο Θεός είναι η άνευ ονομάτων και άνευ ιδιοτήτων Αιώνια Πραγματικότητα. Κατανοήστε λοιπόν σωστά την αληθινή και θεϊκή φύση του ‘Εγώ’ (Aham). Το ‘Εγώ’ είναι ο κύριος του σώματός σας, των αισθήσεών σας και της διάνοιάς σας, καθώς και η δύναμη που διαποτίζει ολόκληρο το Σύμπαν.Μπάμπα, από την πρωινή ομιλία της 23ης Νοεμβρίου 1997
6 Ιουλίου
Να αποφεύγετε σχέσεις που δεν είναι απαραίτητες, γενικά με όλους. Πολλοί από σας έχετε έρθει στο Πουτταπάρτι από μακρινά μέρη όπως η Αμερική, η Ιαπωνία, η Γερμανία, η Ρωσία κλπ., αφήνοντας πίσω γονείς, συγγενείς και φίλους. Για ποιο λόγο λοιπόν να καλλιεργήσετε νέες σχέσεις εδώ; Κρατήστε τη σχέση σας με οποιονδήποτε στο απόλυτα ελάχιστο. Κρατήστε τον νου σας αγνό. Δεν υπάρχει λόγος να εμπλέκεστε σε συνομιλίες. Να μιλάτε λιγότερο, να σκέφτεστε ή να εργάζεστε περισσότερο καλλιεργήστε αυτή τη συνήθεια. Οι περιττές σχέσεις με αγνώστους μπορεί να έχουν απρόβλεπτες και σοβαρές συνέπειες. Το να κάνετε κακές συναναστροφές λόγω των οποίων μετά να εμπλέκεστε σε προβλήματα, είναι μία αυτοδημιούργητη συμφορά. Σαν γνήσιοι πνευματικοί αναζητητές πρέπει να είστε ιδιαίτερα προσεκτικοί στο να αποφεύγετε τις κακές συναναστροφές. Πρέπει να δημιουργείτε ένα περιβάλλον που να συμβάλλει στην πνευματική σας πρόοδο και τη νοητική σας γαλήνη. Αυτό είναι το μόνο πράγμα που θέλει ο Σουάμι από σας. Ούτε να σπαταλάτε τον χρόνο σας και ούτε να αφήνετε στον νου σας χώρο για περιττές και άχρηστες σκέψεις.Μπάμπα, Ομιλία που δόθηκε το πρωί της 23ης Nοεμβρίου 1997, κατά τον εορτασμό των 72ων γενεθλίων του
5 Ιουλίου
Οι άνθρωποι πάσχουν από την εντατική αναζήτηση εγκόσμιας ευτυχίας. Αυτή η αναζήτηση είναι η ασθένεια τους. Θεραπεύονται μέσω των βασάνων και των θλίψεων που αυτή η αναζήτηση τους προξενεί. Εν μέσω όλων αυτών των εγκοσμίων πραγμάτων, ο μέσος άνθρωπος σπάνια καλλιεργεί την επιθυμία να πραγματώσει τον Θεό. Είναι όμως απαραίτητο να αναλύετε και να κρίνετε διεξοδικά κάθε σας πράξη, διότι απ’ αυτήν την ανάλυση και διάκριση γεννιέται το πνεύμα της αυταπάρνησης. Χωρίς τέτοια ανάλυση, η αυταπάρνηση και η μη-προσκόλληση δεν μπορούν να αποκτηθούν. Το να συσσωρεύει κανείς χωρίς να δίνει είναι γνώρισμα του σκύλου πρέπει να την εξαλείψετε. Ο θυμός είναι ο υπ’ αριθμόν ένα εχθρός για κάθε πνευματικό αναζητητή. Η αναλήθεια καταστρέφει όλες τις ζωτικές δυνάμεις του ανθρώπου, είναι η γάγγραινα που απειλεί τον άνθρωπο κάθε στιγμή. Η κλοπή είναι ακόμα πιο αηδιαστική μετατρέπει την ανεκτίμητη ανθρώπινη ζωή σε κάτι μηδαμινής αξίας. Μέτριες ποσότητες τροφής, μέτριος ύπνος, έκδηλη και ανιδιοτελής αγάπη, καρτερία, όλα αυτά θα συμβάλλουν στη διατήρηση υγιούς σώματος και νου. Όποιοι κι αν είστε, σε οποιαδήποτε κατάσταση κι αν βρίσκεστε, μην αφήνετε μέσα σας χώρο για απελπισία και φόβο. Αν είστε άφοβοι κι αν θυμάστε τον Θεό με ακλόνητη πίστη σ’ Αυτόν και χωρίς κάποιο απώτερο κίνητρο, όλα σας τα δεινά και οι θλίψεις θα σας εγκαταλείψουν.Μπάμπα, από το βιβλίο «Αγάπη» (‘Prema Vahini’), Κεφ. 61
4 Ιουλίου
Θέλω να εγκαταστήσετε στην καρδιά σας πέντε διδασκαλίες μου, ζωτικής σημασίας για τη ζωή σας. Πρώτον: Μη σπαταλάτε τα χρήματά σας. Συνειδητοποιήστε ότι η εσφαλμένη χρήση των χρημάτων είναι κάτι κακό. Αν π.χ. επιθυμείτε να έχετε μια φωτογραφία του Μπαγκαβάν, αγοράστε μόνο μία. Γιατί να σπαταλάτε τα χρήματά σας αγοράζοντας τόσες πολλές; Δεύτερον: Μη σπαταλάτε την τροφή. Συνειδητοποιήστε ότι η τροφή είναι ο ίδιος ο Θεός. Τρίτον: Μη σπαταλάτε τον χρόνο σας. Ο χρόνος επίσης είναι ο ίδιος ο Θεός. Χαμένος χρόνος ισοδυναμεί με χαμένη ζωή. Τέταρτον: Μη σπαταλάτε την ενέργειά σας. Κατανοήστε ότι όταν βλέπετε, όταν μιλάτε, όταν ακούτε, όταν πράττετε ή όταν σκέφτεστε, καταναλώνετε ενέργεια. Σε όλες αυτές τις δραστηριότητές σας πρέπει να προσέχετε να μη σπαταλάτε την ενέργειά σας άσκοπα. Πέμπτον: Μη λησμονείτε τον Θεό ούτε για μια στιγμή, οτιδήποτε κι αν κάνετε. Ο Θεός είναι Παρών όπου κι αν πηγαίνετε. Είναι πάντοτε μαζί σας, στο πλευρό σας, γύρω σας. Επομένως δεν χρειάζεται να πάτε σε κάποιον ναό για να προσευχηθείτε στον Θεό. Ο ναός σας είναι η καρδιά σας. Στρέψτε την όρασή σας μέσα σας – με αυτόν τον τρόπο θα γνωρίσετε τον πραγματικό σας Εαυτό, τον Άτμα.Μπάμπα, Ομιλία που δόθηκε το πρωί της 23ης Nοεμβρίου 1997, κατά τον εορτασμό των 72ων γενεθλίων του
3 Ιουλίου
Σ` αυτόν τον κόσμο δεν υπάρχει πνευματική πειθαρχία ανώτερη από την καρτερία, ευτυχία μεγαλύτερη από την ψυχική ικανοποίηση, αρετή ιερότερη από την ευσπλαχνία και όπλο αποτελεσματικότερο από την υπομονή. Οι πιστοί πρέπει να θεωρούν το σώμα τους σαν έναν αγρό και τις καλές πράξεις σαν σπόρους. Έτσι, με τη βοήθεια της καρδιάς ως αγρότη, να καλλιεργούν το όνομα του Θεού για να αποκτήσουν τη συγκομιδή – την πραγμάτωση του Θεού. Όπως η κρέμα μέσα στο γάλα και η φωτιά μέσα στο καύσιμο, ο Θεός ενυπάρχει στα πάντα. Να έχετε απόλυτη πίστη σ` αυτό. Ανάλογη με το γάλα θα είναι και η κρέμα κι ανάλογη με την πνευματική άσκηση θα είναι και η άμεση βιωματική εμπειρία του Θεού (sakshatkara)! Σαν συνέπεια της επανάληψης του ονόματος του Θεού, ανοίγουν για τους ειλικρινείς αναζητητές τέσσερις πύλες που τους οδηγούν στην απελευθέρωση: η συναναστροφή με ανώτερες, εξελιγμένες ψυχές, η αλήθεια, η ψυχική ικανοποίηση και ο έλεγχος των αισθήσεων. Από οποιαδήποτε απ’ αυτές τις πύλες κι αν εισέλθει κανείς, είτε είναι οικογενειάρχης είτε ερημίτης είτε μέλος οποιασδήποτε άλλης τάξης, μπορεί αναμφισβήτητα να φθάσει στον Θεό. Αυτό είναι βέβαιο.Μπάμπα, από το βιβλίο «Αγάπη» (‘Prema Vahini’), Κεφ. 60
2 Ιουλίου
Έρχεστε στο Πουτταπάρτι για να ενδυναμώσετε τη σχέση σας με το Θείο. Κρατηθείτε στερεά σ’ αυτήν τη σχέση. Θέστε σε εφαρμογή τουλάχιστον μία από τις διδασκαλίες που μάθατε εδώ διότι, τι αξία έχουν όλες οι γνώσεις αν δεν υπάρχει η παραμικρή πρακτική εφαρμογή τους; Δεν αρκεί το να απαγγέλλετε τα ονόματα του Θεού. Πρέπει να εγκαταστήσετε τον Θεό στην καρδιά σας. Κάντε τη συνείδησή σας οδηγό και δάσκαλό σας. Αυτό είναι που προάγει την αληθινή αφοσίωσή σας στον Θεό. Όλα τα εξωτερικά πράγματα είναι άχρηστα, δεν θα σας βοηθήσουν. Υπάρχουν τέσσερις βασικές αρχές που όλοι οι πιστοί πρέπει να ακολουθούν: 1) Να αποφεύγετε τις κακές συναναστροφές, 2) Να επιδιώκετε τη συναναστροφή με καλούς ανθρώπους, 3) Να διακρίνετε πάντα ανάμεσα στο παροδικό και το μόνιμο και 4) Να ασχολείστε αδιάλειπτα με ενάρετες και αξιέπαινες πράξεις διότι μέσω αυτών γίνεστε καλοί. Να θυμάστε, η πεμπτουσία όλων των γραφών είναι: «Πάντοτε να βοηθάς, ποτέ να μην βλάπτεις.» Αν ακολουθείτε αυτές τις βασικές αρχές, όλες οι χώρες θα ζουν ευτυχισμένες και ειρηνικές. Όπως η Ινδία, κάθε χώρα είναι μία αίθουσα μέσα στο ανάκτορο του πλανήτη γη. Όταν αποκτήσετε αυτή την ευρεία ενόραση του κόσμου, η ανθρωπότητα θα χαρεί την πνευματική ενότητα.- Μπάμπα, Ομιλία που δόθηκε το πρωί της 23ης Nοεμβρίου 1997, κατά τον εορτασμό των 72ων γενεθλίων του
1 Ιουλίου
Ο πνευματικός αναζητητής πρέπει να γνωρίζει τη διαφορά μεταξύ της συμπεριφοράς ενός κοινού ανθρώπου κι ενός πνευματικού ανθρώπου. Είναι δυνατόν το ρύζι στη φυσική του κατάσταση να είναι το ίδιο με το βρασμένο ρύζι; Η σκληρότητα του κόκκου του φυσικού ρυζιού δεν υπάρχει στον βρασμένο που είναι μαλακός, αβλαβής και γλυκός. Παρομοίως, αμφότερες οι κατηγορίες ατόμων είναι μεν αναμφίβολα ανθρώπινες ψυχές, αλλά εκείνοι που είναι απορροφημένοι από τις ψευδαισθήσεις του εξωτερικού κόσμου και ενδίδουν στην πλάνη της πολλαπλότητας (avidya-maya) είναι κοινοί άνθρωποι, ενώ εκείνοι που απορροφούνται από τις ψευδαισθήσεις του εσωτερικού κόσμου και εντρυφούν στην πλάνη της γνώσης (vidya-maya) είναι πνευματικοί αναζητητές. Παρά το γεγονός ότι ο Θεός είναι εγκατεστημένος στην καρδιά κάθε ανθρώπου, η πνευματική άσκηση είναι απαραίτητη για να Τον ανακαλύψουν, έτσι δεν είναι; Διότι χωρίς την πνευματική άσκηση, ο Θεός παραμένει άγνωστος στους ίδιους. Δεν είναι δυνατόν να δείτε το πρόσωπό σας, έτσι δεν είναι; Χρειάζεστε έναν καθρέφτη για να σας το απεικονίσει. Με την ίδια έννοια, χρειάζεστε μία βασική οδό, ένα πρόγραμμα πνευματικής άσκησης.Μπάμπα, «Αγάπη» (‘Prema Vahini’), Κεφ. 59