Ιούνιος 2010
30 Ιουνίου
Τα πάντα στον κόσμο είναι εφήμερα, προσωρινά. Υπάρχουν σήμερα, αλλά μπορεί να μην υπάρχουν αύριο. Γι` αυτό, αν επιθυμείτε κάτι, να επιθυμείτε και να αναζητάτε τον Θεό, που δεν φθίνει ποτέ. Αντιθέτως, εάν λαχταράτε απογόνους, πλούτη και όλες τις ανέσεις, θα υποφέρετε ανείπωτη δυστυχία όταν κληθείτε να αφήσετε τα πάντα και να αποχωρήσετε για τον άλλο κόσμο. Τη στιγμή εκείνη, θα θρηνείτε: « Ω, μα τόσο πολύ αγάπησα τα εφήμερα για να κλαίω τόσο δυνατά που τα αφήνω;» Σ’ αυτή την πρόσκαιρη ζωή, η χαρά και ο πόνος είναι κατ` ανάγκην επίσης πρόσκαιρα. Δεν υπάρχει τίποτα εδώ που να αξίζει να λατρεύεται σαν αιώνιο. Γι` αυτό, είναι ανάρμοστο πραγματικά για τον άνθρωπο να βυθίζεται σ’ αυτή την αναζήτηση για τα εφήμερα και να ξεχνάει το Υπέρτατο και Ατελεύτητο Θείο.
- Μπάμπα
29 Ιουνίου
Ακόμη και το πιο άνετο σπίτι εξοπλισμένο με όλες τις πολυτέλειες που ποθεί ο άνθρωπος, ακόμα και σωροί θησαυρών δεν μπορούν να χαρίσουν σε κάποιον ειρήνη. Η ειρήνη μπορεί να κερδιστεί μόνο με την παράδοση στον Θεό, ο οποίος είναι το ίδιο το κέντρο της ύπαρξής του, η πηγή κάθε ζωής και κάθε όντος. Σκεφτείτε αυτό: Όσοι είναι αρκετά τυχεροί για να διαθέτουν πλούτο, χρυσό, ευημερία και ανέσεις, έχουν ειρήνη; ΟΧΙ! Μήπως έχουν ειρήνη με τον εαυτό τους και τον κόσμο αυτοί που έχουν υψηλή μόρφωση ή εξαιρετική ομορφιά ή υπεράνθρωπη σωματική δύναμη; ΟΧΙ! Ποιος είναι ο λόγος για τη δυστυχία ακόμα και αυτών των ανθρώπων; Ο λόγος είναι ότι έχουν ξεχάσει τη Θεϊκή βάση της Δημιουργίας. Έχουν περιφρονήσει την Μία Απόλυτη Υποκείμενη Αρχή. Όλοι όσοι διάγουν τη ζωή τους χωρίς πίστη και αφοσίωση στον Έναν Υπέρτατο Παντοδύναμο Κύριο, είναι αξιοθρήνητοι. Ζωές πού σπαταλούνται χωρίς τη γεύση του Νέκταρος της Θεϊκής Αρχής είναι όλες χαμένες ευκαιρίες.
28 Ιουνίου
Η λέξη «Σούτρα» σημαίνει αυτό το οποίο, μέσα από λίγες λέξεις, αποκαλύπτει απέραντα νοήματα. Οι Σούτρας πραγματεύονται αντίθετες απόψεις με σκοπό να απομακρύνουν όλες τις πιθανές αμφιβολίες σχετικά με την εγκυρότητα και τη σημασία των ιερών κειμένων. Η λέξη «Μιμάμσα», όπως χρησιμοποιείται στην αρχαία ινδική φιλοσοφία, σημαίνει το συμπέρασμα που προκύπτει μετά από έρευνα και διερεύνηση, το πόρισμα που επιλέγεται ως σωστό μετά από βαθιά εξέταση των πιθανών αμφιβολιών και εναλλακτικών θέσεων. Οι Βέδες ασχολούνται με δύο έννοιες: Τις ενάρετες πράξεις (Ντάρμα) και τον Θεό (Μπράχμα). Η Πούρβα Μιμάμσα ασχολείται με το Ντάρμα ή την εκτέλεση θρησκευτικών τελετουργικών στην καθημερινή ζωή με ενάρετο τρόπο. Η Ουτάρα Μιμάμσα ασχολείται με τον Θεό, και η έμφασή της είναι στη βιωματική σοφία (Γκνιάνα).
27 Ιουνίου
Εάν η διάνοιά σας είναι εξασθενημένη και αποκομίζει ευτυχία από τον ύπνο, τη νωθρότητα και από το να τονίζει τα σφάλματα των άλλων, αυτά χαρακτηρίζουν την ιδιότητα και φύση της νωθρότητας (Ταμασική φύση). Αυτή η ιδιότητα θα σας κάνει να μην δίνετε σημασία για τη γνώση του Εαυτού σε όλη σας τη ζωή. Αληθινή εκπαίδευση είναι εκείνη η οποία κατευθύνει και συμβουλεύει τον νου και τη διάνοια του ανθρώπου στο να κερδίσει αρμονική ευτυχία (Σατβική). Οι Άγιες Γραφές δηλώνουν: «Μόνον όταν υφίσταστε δυστυχία θα μπορέσετε να κερδίσετε ευτυχία». Αυτή η αλήθεια πρέπει να ενσταλάζεται από τη γνώση ή εκπαίδευση του Εαυτού (Βίντυα). Εάν κατανοήσετε τη χαρά της αρμονικής ευτυχίας, τότε η αληθινή εκπαίδευση (Βίντυα) θα σας φαίνεται εύκολη και ευπρόσδεκτη.
26 Ιουνίου
Δεν υπάρχει αναγκαστικός κανόνας ότι οι Ενσαρκώσεις του Θεού πρέπει να συμβαίνουν μόνο στη γη και μόνο με ανθρώπινη μορφή. Ο Θεός μπορεί να επιλέξει οποιοδήποτε μέρος, οποιαδήποτε Μορφή. Όποιο μέρος, όποια Μορφή προάγει τον σκοπό της εκπλήρωσης της λαχτάρας του πιστού, αυτό το μέρος και αυτή η Μορφή επιλέγονται με τη Θέληση του Θεού. Ο Θεός είναι υπεράνω και πέραν των ορίων του χρόνου και του χώρου. Είναι πέραν όλων των χαρακτηριστικών και των ιδιοτήτων, κανένα από αυτά δεν μπορεί να Τον περιγράψει ολοκληρωτικά.
25 Ιουνίου
Η απόκτηση εξουσίας, δύναμης, ικανοτήτων και ευφυΐας που μπορούν να κατευθύνουν ανθρώπους και πράγματα, ή η απόκτηση φήμης και υπεροχής, προσωπικής γοητείας, καλής υγείας και ευτυχίας ή η απόκτηση μιας μεγάλης οικογένειας με πολλά παιδιά ή η ευημερία … κανένα από αυτά δεν μπορεί να σας απονείμει την Απελευθέρωση (από τον κύκλο της γέννησης και του θανάτου). Δεν μπορείτε να πετύχετε την Απελευθέρωση ούτε με το να κάνετε θυσίες, τάματα, φιλανθρωπίες, προσκυνήματα ή δωρεές για ιερά έργα. Παρόλο που ο αντικειμενικός κόσμος φαίνεται πραγματικός, πρέπει να έχετε επίγνωση ότι σας εξαπατά. Πρέπει να εγκαταλείψετε τη λαχτάρα να αποκομίζετε απολαύσεις από τα αντικείμενα που φαίνονται και έλκουν - και σ’ αυτόν τον κόσμο και στον μετά θάνατον. Μόνο η απάρνηση μπορεί να σας οδηγήσει στην αθανασία. Θα Απελευθερωθείτε αμέσως μόλις απαρνηθείτε τις προσκολλήσεις και τις επιθυμίες σας.
24 Ιουνίου
Εξαιτίας της επίδρασης των εξωτερικών αντικειμένων επί των αισθητηρίων οργάνων, ο άνθρωπος βιώνει απόλαυση και αυταπατάται ότι είναι νέκταρ. Αλλά με την πάροδο του χρόνου, η απόλαυση που αρχικά είχε λανθασμένα εκληφθεί ως νέκταρ μεταβάλλεται σε πικρό και δυσάρεστο δηλητήριο. Αυτό το είδος ευτυχίας είναι η μη-αρμονική ευτυχία (Ρατζασική). Εάν κανείς καλωσορίζει αυτήν την απόλαυση των αισθήσεων, τότε εξασθενεί η δύναμή του, η επίγνωσή του, και η νοημοσύνη του ώστε να επιτύχει τους τέσσερις σκοπούς του ανθρώπου, δηλαδή την Ενάρετη Δράση (Ντάρμα), την ευημερία, τις ηθικές επιθυμίες και την Απελευθέρωση. Φθίνει το ενδιαφέρον και η προσδοκία του να αποκτήσει θεϊκή ευδαιμονία.
23 Ιουνίου
Πρέπει να γνωρίζετε ότι δεν υπάρχει τέλος στις ενσαρκώσεις που προσλαμβάνει ο Θεός. Έχει κατέλθει σε αμέτρητες περιστάσεις. Μερικές φορές κατέρχεται μόνο με ένα κομμάτι της δόξας Του, μερικές φορές για έναν συγκεκριμένο σκοπό, μερικές φορές για να μεταμορφώσει μια ολόκληρη ιστορική περίοδο, ή μια ολόκληρη ήπειρο, και άλλοτε με ένα πληρέστερο τμήμα του μεγαλείου Του. Το περιεχόμενο της Μπαγκαβάτα (Ιστορίες της Δόξας του Θεού) είναι το θεατρικό Έργο που υποδύεται ο Κύριος και οι πιστοί που έλκονται προς Εκείνον. Όποιος ακούει με λαχτάρα αυτές τις Ιστορίες επιτυγχάνει την Πραγμάτωση του Θεού. Πολλοί σοφοί έχουν αποτελέσει μαρτυρία της αποτελεσματικότητας της Μπαγκαβάτα και εξύμνησαν τη Δόξα του Θεού, και βοήθησαν να διατηρηθεί για τις επόμενες γενεές.
22 Ιουνίου
Η επίγνωση του Θεού (Μπράχμαν) δεν μπορεί να κερδηθεί με τη συσσώρευση πλούτου, ούτε ακόμα και με το να χαρίζετε πλούτη. Ούτε μπορεί να επιτευχθεί με την ανάγνωση βιβλίων, την αύξηση της δύναμής σας, την απόκτηση πτυχίων και διπλωμάτων, ή με την εκτέλεση θρησκευτικών ιεροτελεστιών και τελετουργιών. Το σώμα είναι μια μυρμηγκοφωλιά, με τον νου μέσα στο κοίλωμα. Ο νους έχει κρυμμένο μέσα του το φίδι που καλείται άγνοια. Αυτό το φίδι δεν μπορεί να σκοτωθεί εφόσον προσφεύγετε σε ευχάριστες δραστηριότητες. Η πνευματική σοφία είναι το μόνο όπλο που μπορεί να σκοτώσει το φίδι της άγνοιας. Μόνο δε ο άνθρωπος εκείνος που έχει πίστη μπορεί να διασφαλίσει αυτή την πνευματική σοφία.
21 Ιουνίου
Ακόμα και τον απέραντο ωκεανό μπορεί να πιεί ο άνθρωπος με ευκολία. Τεράστια βουνά μπορούν να ξεριζωθούν από το πρόσωπο της γης με μεγάλη ευκολία. Οι φλόγες μιας πελώριας πυρκαγιάς μπορούν να σβήσουν με ευκολία. Όμως ο έλεγχος του νου είναι πάρα πολύ πιο δύσκολος από όλα αυτά. Ως εκ τούτου, αν επιτύχει κανείς να καταβάλλει τον νου, τότε θα επιτύχει την επίγνωση της Ψυχής (Άτμα). Αυτή η επιτυχία μπορεί να προκύψει μόνο όταν υποβάλλεται κανείς σε πολλές δοκιμασίες και απαρνήσεις. Η ευδαιμονία που είναι το αποτέλεσμα αυτής της προσπάθειας είναι το ανώτατο είδος ευτυχίας.
20 Ιουνίου
Ο Θεός είναι υπεράνω και πέραν όλων των ορίων χρόνου και χώρου. Γι’ Αυτόν, όλα τα πλάσματα είναι ίσα. Η διαφορά ανάμεσα στον άνθρωπο, τα ζώα, τα πτηνά, τα σκουλήκια, τα έντομα και ακόμα τον ίδιο τον Θεό, δεν είναι παρά μια διαφορά στο σκεύος, την περιβολή (Upadhi). Ο Θεός είναι σαν το ηλεκτρικό ρεύμα που ρέει διά μέσου διαφόρων συσκευών και εκδηλώνεται σε πολλές διαφορετικές λειτουργίες. Δεν υπάρχει καμία διαφορά στο ρεύμα. Είναι το ίδιο. Ομοίως επίσης, ο Ένας και μοναδικός Θεός ενεργοποιεί κάθε πλάσμα, και προκαλεί πολυποίκιλα επακόλουθα. Ο αδαής βλέπει όλες οι συσκευές ως διαφορετικές. Ο σοφός όμως βλέπει μόνο το ένα ομοιόμορφο ρεύμα. Ο Θεός αναγνωρίζει την Μία Ενιαία Συνειδητότητα ως το θεμελιώδες κίνητρο για όλες τις πράξεις.
19 Ιουνίου
Η ανάμειξη στις απολαύσεις του αντικειμενικού κόσμου οδηγεί τελικά στη θλίψη. Γι` αυτό, πρέπει να κατευθύνεστε προς τους ορθούς τρόπους για την απόκτηση ευδαιμονίας. Από που μπορείτε να αποκομίσετε ευδαιμονία; Η ευδαιμονία δεν περιέχεται, δεν είναι έμφυτη στα εξωτερικά αντικείμενα. Παρόλο που φαίνεται ότι τα εξωτερικά αντικείμενα αποφέρουν ευχαρίστηση, αποφέρουν επίσης και θλίψη. Οι Ουπανισάντ, τα Μπράχμα Σούτρας και η Μπαγκαβάντ Γκίτα αποσαφηνίζουν την αλήθεια: «ΕΣΥ είσαι η αληθινή ενσάρκωση της ευδαιμονίας». Οι Γραφές διευκρινίζουν αυτή την αλήθεια και βοηθούν τους ανθρώπους να αποκτήσουν την ύψιστη σοφία.
18 Ιουνίου
Κάθε ζωντανή ύπαρξη λαχταρά την ευτυχία. Δεν επιθυμεί τη δυστυχία. Μερικοί επιθυμούν την απόκτηση πλούτου. Μερικοί πιστεύουν ότι ο χρυσός μπορεί να τους κάνει ευτυχισμένους. Μερικοί συσσωρεύουν αντικείμενα πολυτελείας, άλλοι συλλέγουν οχήματα, όμως όλοι επιδιώκουν να αποκτήσουν πράγματα που πιστεύουν ότι μπορούν να τους/τις δώσουν χαρά. Όμως εκείνοι που γνωρίζουν από πού μπορούν να αποκτήσουν αληθινή ευτυχία είναι πάρα πολύ λίγοι. Η φύση της αρμονικής ευτυχίας είναι ότι στην αρχή φαίνεται σαν δηλητήριο, αλλά αργότερα μετατρέπεται σε νέκταρ. Αυτή η ευτυχία μπορεί να εξασφαλιστεί με την γνώση του Εαυτού εφαρμόζοντας την προκαταρκτική πνευματική άσκηση του ελέγχου του νου, του ελέγχου των αισθήσεων, κ.λπ. και την οποία πρέπει να υπομένει κανείς, ακόμη κι αν του φαίνεται δύσκολη και δυσάρεστη. Προϋποθέτει αγώνα και προσπάθεια. Οι δυσκολίες και αντιδράσεις μπορεί να είναι οδυνηρές. Όμως, η ευδαιμονία που θα κερδίσει μετά είναι το ανώτατο είδος ευτυχίας.
17 Ιουνίου
Το όνομα «Μπαγκαβάτα» μπορεί να αποδοθεί με κάθε σημασία για τα βιώματα εκείνων οι οποίοι έχουν επικοινωνήσει με τον Θεό και τους θεοσεβείς. Ο Θεός λαμβάνει πολλές μορφές και υποδύεται πολλές δραστηριότητες. Ο τίτλος «Μπαγκαβάτα» αποδίδεται για να περιγράψει τα βιώματα εκείνων οι οποίοι έχουν πραγματώσει τον Θεό, που έχουν ευλογηθεί με τη Χάρη Του και που έχει επιλέξει ως όργανά Του. Επίσης «Μπαγκαβάτα» είναι εκείνοι οι οποίοι έχουν αφοσιωθεί στον Θεό, και που αναζητούν τη συντροφιά του Θεού. Με το να είστε ανάμεσα σε τέτοιους πιστούς καλλιεργείται και ενισχύεται η αφοσίωσή σας. Τα βιώματα των πιστών είναι μια πανάκεια που θεραπεύει τις σωματικές, νοητικές και πνευματικές ασθένειες.
16 Ιουνίου
Οι άνθρωποι σήμερα πιστεύουν ότι είναι το σώμα, οι αισθήσεις κ.λπ. και ποθούν τις απολαύσεις του αντικειμενικού κόσμου. Πείθουν τον εαυτό τους ότι θέλουν αυτές τις απολαύσεις και έχοντας αυτή τη λανθασμένη άποψη, αναζητούν να εκπληρώσουν τους πόθους τους. Αυταπατώνται ότι μπορεί να αποκομίσουν ευδαιμονία με το να υπηρετούν το σώμα και τις αισθήσεις. Τέτοιες προσπάθειες δεν μπορούν να αποφέρουν ευδαιμονία. Η ευχαρίστηση που αποκτά κανείς από τα εξωτερικά αντικείμενα φέρει μαζί της λύπη, και αυτές οι προσπάθειες για να αντλήσει ευχαρίστηση ανταμείβονται με απογοήτευση, ήττα και καταστροφή. Οι τρεις πηγαίες Άγιες Γραφές (Ουπανισάντ, Μπράχμα Σούτρα και Μπαγκαβάντ Γκίτα) ολοφάνερα διακηρύσσουν ότι «ΕΣΥ είσαι η αληθινή ενσάρκωση της ευδαιμονίας». Βοηθούν τους ανθρώπους να αποκτήσουν την ύψιστη σοφία.
15 Ιουνίου
Τον παλιό καιρό όταν, σε οποιαδήποτε περιοχή, οι άνθρωποι ήσαν βυθισμένοι στον φόβο και την ανησυχία, ή όταν στέρευαν οι πηγές χαράς και ευχαρίστησής τους, απέδιδαν την αιτία για τις συμφορές σε κάποιο σφάλμα ή αμέλεια στην λατρεία που προσέφεραν στον Θεό στους ναούς εκείνης της περιοχής. Αναζητούσαν να εξακριβώσουν αυτά τα λάθη και να τα διορθώσουν, έτσι ώστε να μπορούν να έχουν εσωτερική ειρήνη. Πίστευαν ότι η κρίση μπορούσε να ελεγχθεί με αυτούς τους τρόπους. Τέτοιες όμως πράξεις σήμερα τις συγκαταλέγουν υπό το όνομα «προλήψεις ή δεισιδαιμονίες», και τις παραπετούν. Οι αρχαίοι κατενόησαν την υπέρτατη Αλήθεια μόνον αφού εβίωσαν προσωπικά την εγκυρότητά της.
14 Ιουνίου
Ο Κόσμος (Σύμπαν) είναι μη-πραγματικός, ανύπαρκτος, και πρέπει να απορρίψετε την εσφαλμένη γνώμη ότι είναι πραγματικός. Η κατανόηση ότι η ιδέα του Κόσμου είναι μια υπέρθεση του νου επί της Πραγματικότητας, είναι Πνευματική Σοφία (Γκνιάνα). Παρόλο που ο αντικειμενικός κόσμος φαίνεται πραγματικός, πρέπει κανείς να έχει επίγνωση ότι τον εξαπατά. Ως εκ τούτου, πρέπει να εγκαταλείψει τη λαχτάρα να αποκομίζει απολαύσεις από τα αντικείμενα που φαίνονται και ελκύουν, και σ` αυτόν τον κόσμο και στον μετά θάνατον. Δηλαδή, θα απελευθερωθεί αμέσως μόλις απαρνηθεί όλες τις προσκολλήσεις και όλες τις επιθυμίες του. Η άγνοια μπορεί να καταστραφεί μόνο όταν γνωρίσει τον Θεϊκό Εαυτό. Όταν εξαφανιστεί αυτή η ψευδαίσθηση, τότε καταστρέφονται επίσης και τα σκαμπανεβάσματα και οι θλίψεις που αντιμετωπίζει κανείς σ’ αυτόν τον αιωνίως-μεταβαλλόμενο Κόσμο.
13 Ιουνίου
Η αγελάδα εκκρίνει γάλα για να επιβιώσει το μοσχαράκι. Το μοσχαράκι της είναι ο κύριος αποδέκτης του γάλακτος. Όμως, όπως γνωρίζετε, και άλλοι επίσης ωφελούνται από αυτό το γάλα. Ομοίως επίσης, παρόλο που οι λάτρες του Θεού είναι ο κύριος λόγος για την Κάθοδο ενός Αβατάρ, και η επιβίωσή τους είναι ο πρωταρχικός Του σκοπός, συμβαίνουν επίσης στην Αποστολή Του και άλλα συναφή οφέλη, όπως η ενίσχυση της Ενάρετης Συμπεριφοράς και η καταστολή του κακού και των κακών. Ο Θεός είναι υπεράνω και πέραν όλων των περιορισμών χρόνου και χώρου, και κανένας κατάλογος χαρακτηριστικών και ιδιοτήτων δεν μπορούν να Τον περιγράψουν τελείως. Ο τόπος της Καθόδου και η Μορφή του Αβατάρ επιλέγονται έτσι ώστε να προάγουν τον σκοπό της εκπλήρωσης της λαχτάρας των λατρών Του.
12 Ιουνίου
Ένα δέντρο μπορεί να απλώνει μακριά τα κλαδιά του. Τα κλαδιά του μπορούν να παράγουν άνθη τα οποία θα αποφέρουν καρπούς, αλλά μόνο όταν οι ρίζες τρέφονται με νερό. Αντιθέτως, εάν το νερό παρέχεται στα κλαδιά, τους καρπούς ή τα άνθη, μπορεί να μεγαλώνει και να αναπτύσσεται το δέντρο; Η κοινωνία έχει ως ρίζες της τις αρετές της αφοσίωσης και της αφιέρωσης, για να παράγει τους καρπούς της ειρήνης και της ευημερίας. Ως εκ τούτου το εκπαιδευτικό σύστημα πρέπει να δίνει προσοχή στην προαγωγή και την ισχυροποίηση αυτών των αρετών ανάμεσα στους ανθρώπους.
11 Ιουνίου
Ένα απόφθεγμα (Σούτρα) διατηρεί άσβεστα απέραντα πεδία εννοιών, απέραντα βάθη θεμελιώδους σπουδαιότητας. Τα Μπράχμα Σούτρας συγκεντρώνουν πολύχρωμα λουλούδια από όλες τις Ουπανισάντ και τα ενώνουν ώστε να σχηματίσουν μια γοητευτική γιρλάντα. Κάθε απόφθεγμα μπορεί να αναλυθεί και να εξηγηθεί με αρκετούς εμβριθείς τρόπους, ανάλογα με την κατανόηση καθενός, την πίστη, την προτίμηση, την εμπειρία και την ευχαρίστηση.
10 Ιουνίου
Οι άνθρωποι πιστεύουν ότι οι Ενσαρκώσεις του Θεού συμβαίνουν μόνο για δύο λόγους - την τιμωρία των κακών και την προστασία των ενάρετων. Αυτά όμως απεικονίζουν μία μόνο πλευρά. Οι Αβατάρ ή Θεϊκές Ενσαρκώσεις είναι στην πραγματικότητα η υλοποίηση της λαχτάρας τον αναζητητών του Θεού. Είναι η στερεοποιημένη γλυκύτητα της αφοσίωσης των θεοσεβούμενων πιστών. Η απονομή γαλήνης, αγαλλίασης, και αίσθησης πληρότητας στους αναζητητές εκείνους που έχουν αγωνιστεί επί μακρόν … και αυτά επίσης είναι Έργο Του. Ο κυριότερος λόγος για να προσλάβει Μορφή το Άμορφο Θείο είναι για χάρη των πιστών και αναζητητών Του.
9 Ιουνίου
Ο ρόλος ενός αναχωρητή (καλόγερου) μπορεί να παρομοιαστεί με ένα είδος ψαριού. Το ψάρι αυτό περιφέρεται στα βάθη μιας λίμνης. Δεν μένει ποτέ ακίνητο σ’ ένα σημείο. Και ενώ περιφέρεται τριγύρω, τρώει σκουλήκια και αβγά παρασίτων, καθαρίζοντας μ’ αυτόν τον τρόπο το νερό. Ομοίως επίσης, ο αναχωρητής πρέπει πάντοτε να βρίσκεται σε κίνηση, ταξιδεύοντας στα πιο απόμακρα μέρη της χώρας. Το καθήκον του είναι να καθαρίσει την κοινωνία από το κακό, με το παράδειγμα και τα ηθικά του διδάγματα. Πρέπει να την μεταμορφώσει με τις διδασκαλίες του σε μια κοινωνία απαλλαγμένη από τη φαυλότητα και την κακία.
8 Ιουνίου
Μόνον η επίτευξη της ύψιστης γνώσης μπορεί να εκπληρώσει τον κύριο σκοπό της ανθρώπινης ζωής. Αυτή η γνώση κάνει το άτομο να γνωρίσει ότι δεν είναι το αδρανές, μη-ικανό να αισθάνεται σώμα, αλλά ότι στην πραγματικότητα είναι η ίδια η Συνειδητότητα που εκδηλώνεται ως ενσάρκωση της «Απόλυτης Ύπαρξης – Συνειδητότητας - Ευδαιμονίας» (Sat-Chit-Ananda). Όταν αντιληφθεί και βιώσει αυτή την αλήθεια, τότε λυτρώνεται. Απελευθερώνεται από την ομίχλη της άγνοιας, ακόμη και σ’ αυτή τούτη τη ζωή. Γίνεται τότε ένας άνθρωπος «απελευθερωμένος» ακόμα και ενόσω είναι ζωντανός (Jivan Muktha).
7 Ιουνίου
Πρέπει να επιτύχετε πολλούς στόχους κατά τη διάρκεια αυτής της ζωής. Ο ανώτερος και πολυτιμότερος από αυτούς είναι να κερδίσετε το έλεος και την αγάπη του Θεού. Η αγάπη του Θεού θα σας προσδώσει τη σοφία που χρειάζεστε για να επιτύχετε απαρασάλευτη εσωτερική ειρήνη. Καθένας πρέπει να προσπαθεί να κατανοήσει την αληθινή φύση του Θείου. Εάν θέλετε να επιτύχετε σ’ αυτή την επιδίωξη, πρέπει να καλλιεργήσετε το πνεύμα της υπηρεσίας και πρέπει να ασχολείστε με καλές πράξεις οι οποίες θα σας αποφέρουν την ευγνωμοσύνη όλων των ανθρώπων. Έτσι, δεν φέρετε εις πέρας μόνον το έργο του εξαγνισμού της συνειδητότητάς σας, αλλά γίνεστε επίσης άξιοι υποψήφιοι για την επίτευξη της πνευματικής νίκης.
6 Ιουνίου
Για να εγκαθιδρυθεί κανείς στον στοχασμό του Πανταχού Παρόντος Κυρίου, δεν υπάρχει κανένας περιορισμός χρόνου ή χώρου. Δεν υπάρχει κάποιος ευοίωνος χρόνος ή ιερό μέρος. Σε οποιοδήποτε μέρος ο νους τέρπεται στον στοχασμό του Θεού, αυτό γίνεται ιερό μέρος. Οποιαδήποτε στιγμή ο νους διαλογίζεται στον Θεό, αυτή γίνεται η πιο ευοίωνη στιγμή. Ο κόσμος μπορεί να αποκτήσει ευημερία με τη βοήθεια πειθαρχημένων ψυχών των οποίων οι καρδιές είναι αγνές και που συμβολίζουν το άλας της γης. Ο καθένας, απ` αυτή τώρα τη στιγμή, πρέπει να προσεύχεται για τον ερχομό τέτοιων αγίων ψυχών, να κάνει προσπάθειες ώστε να αξίζει τις ευλογίες των ενάρετων, και να καταβάλει κάθε προσπάθεια να ξεχνά τα δικά του βάσανα και να προάγει την ευημερία του κόσμου.
5 Ιουνίου
Οι κορυφές των βουνών είναι γοητευτικές από μακριά. Όταν όμως πλησιάσετε, σας φέρνουν αντιμέτωπους με τρομακτικές ζούγκλες. Ομοίως επίσης, ο αντικειμενικός κόσμος φαίνεται γοητευτικός όταν δεν έχετε εμβαθύνει στη σημασία και την αξία του. Όταν όμως χρησιμοποιήσετε την διάκρισή σας για να διερευνήσετε την αξία του, τότε αποκαλύπτεται η αλήθεια ότι οι «ζούγκλες» της οικογένειας ή του κόσμου δεν μπορούν να σας δώσουν γνήσια, αληθινή ευτυχία. Πρέπει να μάθετε τη Γνώση του Εαυτού, και να αποκτήσετε επίγνωση της πραγματικότητάς σας. Όταν τη μάθετε και τη ζείτε, τότε θα μπορέσετε να σβήσετε τη δίψα σας και να βοηθήσετε να σβήσει η δίψα όλης της ανθρωπότητας.
4 Ιουνίου
Οι άνθρωποι δηλώνουν, «η Υπηρεσία προς τον Άνθρωπο είναι Υπηρεσία προς τον Θεό». Δεν υπάρχει καμιά αμφιβολία ότι η υπηρεσία προς την ανθρωπότητα είναι ιερή, εάν όμως δεν εναρμονίζεται με ανώτερα ιδανικά, οι άνθρωποι δεν θα ωφεληθούν απ` αυτήν, όσο μεγάλο κι αν είναι το εγχείρημα της υπηρεσίας. Πρέπει δηλαδή, να έχετε πίστη στη θεμελιώδη Θεότητα κάθε ανθρώπου και να έχετε τον Κύριο στον νου σας. Εάν επίσης εμμένετε σταθεροί στην οδό της Αλήθειας και της Ενάρετης Συμπεριφοράς, τότε θα θεωρείται υπηρεσία προς τον Κύριο. Η απλή όμως επανάληψη της ανωτέρω δήλωσης είναι ανώφελη, εάν κάνετε την υπηρεσία χωρίς πίστη στη Θεότητα που υπάρχει σε όλους, και για απόκτηση ονόματος, φήμης και απολαβής των καρπών της.
3 Ιουνίου
Πρέπει να προσεύχεστε μέχρις ότου η ευτυχία εδραιωθεί στον κόσμο. Μόνο όταν αφιχθεί ο Κύριος, θα αναπτυχθεί και θα ανθήσει η Αλήθεια, η Ειρήνη, η Συμπόνια, η Σοφία και η Αγάπη. Η οδός που έχει χαραχθεί από τους Αγίους πρέπει να επισκευάζεται κατά καιρούς, είτε από εκείνους που ταξιδεύουν σ’ αυτήν είτε από εκείνους που ισχυρίζονται δικαιοδοσία επ’ αυτής. Προς χάριν αυτών των «επισκευών» στέλνει κατά καιρούς ο Κύριος κάποιους ικανούς ανθρώπους, Αγίους και θεϊκές προσωπικότητες. Μέσω των χρηστών διδασκαλιών τους, η οδός που είχε διανοιχτεί από τους Θεανθρώπους του παρελθόντος, γίνεται πάλι καταφανής και απρόσκοπτη.
2 Ιουνίου
Αληθώς σας λέγω, οι προσευχές των ενάρετων, αγίων ανθρώπων δρουν ως μια πρόσκληση για τον Ερχομό του Κυρίου. Στον εξωτερικό κόσμο, όταν οι υπήκοοι μιας χώρας χρειάζονται κάποια εξυπηρέτηση ή βοήθεια, προσεγγίζουν τους κυβερνώντες και τους ενημερώνουν για τις ανάγκες τους. Ομοίως επίσης, στον πνευματικό κόσμο, όταν οι συνθήκες δεν ευνοούν την ανάπτυξη της αφοσίωσης, της φιλανθρωπίας, της ειρήνης και της αλήθειας, οι ενάρετες και μεγάλες ψυχές που επιθυμούν να τις αποκτήσουν, προσεύχονται στον Κύριο μέσα τους. Τότε, σε απάντηση στις προσευχές τους, ο Ίδιος ο Κύριος έρχεται στον κόσμο και τους πλημμυρίζει με τη χάρη Του. Αυτό είναι γνωστό σε όλους που έχουν διαβάσει τις ιστορίες της ζωής του Κυρίου.
1 Ιουνίου
Οι κακές ιδιότητες όπως μίσος, φθόνος, απληστία και επιδειξιομανία πρέπει να ξεριζωθούν. Αυτά τα χαρακτηριστικά αποδυναμώνουν όχι μόνο κοινούς ανθρώπους αλλά ακόμα και ασκητές, μοναχούς και ηγέτες πνευματικών ιδρυμάτων. Μεταξύ αυτών, ο φθόνος και η απληστία έχουν γίνει ανεξέλεγκτα. Αυτό που χρειάζεται ο κόσμος σήμερα δεν είναι μια νέα τάξη πραγμάτων, ένα νέο εκπαιδευτικό σύστημα, μια νέα κοινωνία ή μια νέα θρησκεία. Η αγιότητα πρέπει να ριζώσει και να αναπτυχθεί στον νου και την καρδιά των νέων και των παιδιών απανταχού: Αυτή είναι η ανάγκη του σήμερα. Η καλοί και οι θεοσεβείς πρέπει να πασχίζουν να προωθούν την αγιότητα ως την ανώτερη πνευματική άσκηση που ο καθένας πρέπει να αναλάβει.