Μάϊος 2015
31 Μαίου
Το ανθρώπινο σώμα είναι ένα περίβλημα, ένα δοχείο για τον Θείο Εαυτό σας, τον Άτμα. Τα φυσικά στοιχεία, όπως το νερό και ο αέρας, είναι άρρηκτα συνδεδεμένα με το σώμα. (Επειδή είστε εστιασμένοι στο εξωτερικό περίβλημα) δεν αναγνωρίζετε τον Θείο Εαυτό σας, τον Άτμα, που είναι ο πυρήνας της ύπαρξής σας. Οι άνθρωποι έχουν χάσει την επίγνωσή του αληθινού Εαυτού τους. Ο Άτμα, ο Θείος Εαυτός σας, μολονότι δρα μέσα στο σώμα σας ως συνείδησή σας, δεν ανήκει στο σώμα. Η ικανότητα των ματιών να βλέπουν και των αυτιών να ακούν, τους έχει δοθεί από τον Θείο Εαυτό. Τα αυτιά και τα μάτια συντηρούνται από την πανταχού Παρούσα Συνειδητότητα, τον Θεό. Η Ψυχή σας, ο Θείος Εαυτός σας, είναι το αληθινό σας ‘Εγώ’, η αληθινή σας Βούληση (Sankalpa). Τα πέντε στοιχεία που συνιστούν το σύμπαν (αιθέρας, αέρας, φωτιά νερό και γη), λειτουργούν μόνο παρακινούμενα από τον Θεό, την Υπέρτατη Σοφία, που τους προσδίδει ενέργεια. Ολόκληρος ο κόσμος των ζωντανών όντων, τόσο των απλανών όσο και των κινούμενων, συντηρείται από την Υπέρτατη Σοφία, τον Θεό. Αυτή η Υπέρτατη Σοφία είναι και ο Θείος Εαυτός και ο Θεός και ο Κόσμος.Μπάμπα, από το βιβλίο του «Sutra Vahini», Κεφ. 5
30 Μαίου
Προσεύχεστε στον Θεό για τετριμμένα και μηδαμινά εγκόσμια πράγματα. Μάθετε να διακρίνετε καθαρά τη διαφορά μεταξύ γήινης ευτυχίας και θείας ευδαιμονίας! Ζητήστε από τον Θεό να σας χαρίσει την ανιδιοτελή, θεϊκή αγάπη, που εσείς δεν έχετε, Εκείνος όμως την έχει, άφθονη και απεριόριστη, την πραγματική Αγάπη που αγκαλιάζει όλα τα πλάσματα (Παράρτα Πρέμα). Να Του προσεύχεστε να σας δίνει αγάπη, ειρήνη και θεία ευδαιμονία. Ο Θεός είναι η ενσάρκωση της ευδαιμονίας. Η αγάπη Του είναι η υπέρτατη μορφή αγάπης και απαράμιλλη. Γνωρίζει τις ανάγκες σας και σας δίνει ό,τι είναι καλό για σας. Είναι ο αιώνιος Παρατηρητής όλων σας των σκέψεων, λόγων και πράξεων. Γι` αυτό παραδοθείτε ολόψυχα στον Θεό χωρίς κανένα ενδοιασμό και εξαγιάστε τη ζωή σας. Είστε όλοι ενσαρκώσεις του Θεού. Γι` αυτό να αγαπάτε αλλήλους και ποτέ να μην πληγώνετε συνάνθρωπό σας. Αν πληγώσετε οποιονδήποτε, πληγώνετε τον ίδιο τον Θεό! Η αγάπη είναι τόσο ζωτική για τον άνθρωπο, όσο ο σπινθήρας της φωτιάς για ν’ ανάψει ένα κάρβουνο. Απαλλαγείτε απ’ όλες σας τις αδυναμίες με τη βοήθεια της θεϊκής αγάπης, διότι η Χάρη του Θεού είναι αστείρευτη, είναι η πηγή κάθε δύναμης. Ο Θεός είναι ο Κοσμικός Σκηνοθέτης του έργου που λέγεται ζωή και όλοι οι άνθρωποι δεν είναι παρά ηθοποιοί σ’ αυτό. Γι` αυτό, να παίζετε τον ρόλο που σας έχει ανατεθεί όσο καλύτερα μπορείτε, ώστε να Τον ευαρεστείτε!Μπάμπα, Ομιλία που δόθηκε στις 17 Ιουλίου 1997
29 Μαίου
Η «Βικσέπα» (Vikshepa) είναι ένα από τα δεινά, αληθινή μάστιγα, του νου η οποία δημιουργείται από τους περισπασμούς του γήινου, υλικού κόσμου. Οι άνθρωποι στρέφονται σε διάφορες πνευματικές ασκήσεις για να την υπερνικήσουν και να πραγματώσουν τον Θεό. Αυτές συμπεριλαμβάνουν τον διαλογισμό, την αυτοσυγκέντρωση και την εκτέλεση καλών πράξεων για τον εξαγνισμό του νου. Όταν όμως νικήσει κανείς την Βικσέπα, βρίσκεται αντιμέτωπος με την «Αβαράνα» (Avarana), αυτό το παχύ πέπλο άγνοιας το οποίο περιβάλλει τον άνθρωπο. Το πέπλο αυτό της άγνοιας είναι γνωστό ως Μάγια ή Ψευδαίσθηση (Maya). Περιβάλλει τα πάντα μέσα στο σύμπαν. Τα μάτια, με τα οποία μπορεί κανείς να δει όλα όσα υπάρχουν γύρω τους, δεν μπορούν ωστόσο να δουν τον εαυτό τους. Παρομοίως, η Μάγια η οποία μας αποκαλύπτει ολόκληρο το σύμπαν, δεν μπορεί να μας αποκαλύψει τον Θεό. Επειδή ο άνθρωπος περιβάλλεται από τη Μάγια, αναζητεί διαρκώς εγκόσμιες ευχαριστήσεις και απολαύσεις και δεν αναζητεί τη θεϊκή του πεμπτουσία. Όμως, τα ιερά κείμενα διδάσκουν ότι «Οτιδήποτε είναι αντιληπτό μέσω του νου και των αισθήσεων, είναι φθαρτό (‘Yaddhrushyam than-nashyathi’).» Κυνηγώντας τις φευγαλέες και μη μόνιμες χαρές και ευχαριστήσεις, ο άνθρωπος παραπετά τα μόνιμα, αναλλοίωτα και τα μόνα πραγματικά στοιχεία της ανθρώπινης ζωής.Μπάμπα, Ομιλία που δόθηκε στις 17 Ιουλίου 1997
28 Μαίου
Η προσευχή Γκάγιατρι (Gayatri mantra) είναι η βασιλική οδός προς τον Θεό. Δεν υπάρχει συγκεκριμένη ώρα ή κανόνας για να την λέτε. Παρ’ όλα αυτά, οι ανύμφευτοι νέοι (Brahmacharis) είναι καλό να την απαγγέλουν λίγο πριν από τη χαραυγή, καθώς και στο λυκόφως (Sandhya) για ν’ αποκομίσουν το μεγαλύτερο δυνατό όφελος. Ωστόσο, επειδή ο Θεός είναι υπεράνω και πέραν χρόνου και χώρου, κάθε χρόνος και κάθε τόπος είναι κατάλληλος για την επανάληψη του ονόματος του Θεού. Η Μπαγκαβάτα μας διδάσκει: «Να σκέπτεστε πάντα τον Θεό, σε όλα τα μέρη και όλες τις ώρες (Sarvadaa, sarvatra, sarva kaleshu Hari chintanam).» Πρέπει να μάθετε να αναλογίζεστε τον Θεό σε καθετί που βλέπετε, κάνετε και καθετί που πιάνετε στα χέρια σας. Πρέπει επίσης να συνειδητοποιήσετε ότι παίζετε μόνο έναν προσωρινό ρόλο στη Σκηνή του Σύμπαντος και ότι όταν τελειώσει το έργο πρέπει να επιστρέψετε πίσω στον Θείο Εαυτό, που είναι ο αληθινός εαυτός σας. Μέσω της τακτικής απαγγελίας της προσευχής Γκάγιατρι, πρέπει να εξαγνίσετε τη ζωή σας, έτσι ώστε στα μάτια του κόσμου να είστε ένα υπόδειγμα αρετής και δικαίου.Μπάμπα, Ομιλία που δόθηκε στις 17 Mαρτίου 1983
27 Μαίου
Οι σημερινοί νέοι γίνονται όλο και πιο άπληστοι, όλο και πιο ιδιοτελείς και εγωιστές, τρέφοντας αισθήματα ιδιοτέλειας, μίσους και ζήλιας. Ζουν μια ζωή κραιπάλης (bhoga) που γρήγορα θα καταλήξει σε αρρώστιες (roga). Αντιθέτως, στους αρχαίους χρόνους τόσο οι νέοι όσο και οι σοφοί ζούσαν μια ζωή αυτοθυσίας και ελέγχου των αισθήσεων (tyaga and yoga), κι έτσι απολάμβαναν γαλήνη και χαρά. Στο ταξίδι της εγκόσμιας ζωής, ο άνθρωπος αποκτά κάποια περιουσία που του δίνει τη δυνατότητα να καλύπτει τις ανάγκες του. Όταν τελειώνει το ταξίδι, παραδίδει το υπόλοιπο σε κάποιο έμπιστο πρόσωπο ή σ’ έναν πιστό φίλο κι έτσι φεύγει ξένοιαστος. Παρομοίως, όλοι σας έχετε ευλογηθεί με τον πλούτο της Αγάπης του Θεού από τη στιγμή της γέννησής σας. Σ` αυτό το πεδίο της εγκόσμιας δράσης (Karmakshetra), είναι πολύ δύσκολο να διαφυλάξετε τον θησαυρό της αγάπης (Prema), γι’ αυτό πρέπει να βρείτε έναν πιστό φίλο να του την παραδώσετε. Αλλά ο μόνος αληθινός φίλος σας είναι ο Θεός. Μόνο όταν παραδώσετε τον θησαυρό της αγάπης σας στον Θεό, θα μπορέσετε να ζήσετε μια ζωή με ασφάλεια, χωρίς ανησυχίες, γεμάτη γαλήνη και χαρά.Μπάμπα, Ομιλία που δόθηκε στις 17 Ιουλίου 1997.
26 Μαίου
Τα ανθρώπινα όντα χαρακτηρίζονται από τρεις πλευρές που ονομάζονται Μάλα, Βικσέπα και Αβαράνα (Mala, Vikshepa,Avarana). Απ’ αυτές, η Μάλα αντιπροσωπεύει τους καρπούς πράξεών σας σε προηγούμενες ζωές και είναι η αιτία που προκαλεί μέσα σας την έλλειψη γαλήνης. Έως ότου την εξαλείψετε, θα φέρνει στη ζωή σας προβλήματα και θλίψεις. Όταν απαλλαγείτε από το φορτίο των κακών επιδράσεων των παλαιών πράξεών σας (karma), θα μπορέσετε ν’ αποκτήσετε γαλήνη. Για ν’ απαλλαγείτε από τη Μάλα, πρέπει ν’ ασχολείστε με αγνές, ιερές πράξεις. Ο Θεός σας κρίνει από την ειλικρίνεια των σκέψεών σας, όχι από τις μορφές της τυπικής λατρείας που Του προσφέρετε. Βλέπει την αφοσίωσή σας (bhakthi), όχι τη δύναμή σας (shakti). Αποδίδει σημασία στις ιδιότητες χαρακτήρα και στις αρετές σας, όχι στην κοινωνική τάξη, τη θρησκεία ή την καταγωγή σας. Κοιτάζει την καρδιά σας, όχι τον πλούτο σας. Επομένως, πρέπει στη ζωή σας ν’ αγωνίζεστε με όλες σας τις δυνάμεις να εξαγνίσετε την καρδιά σας (chittam) και ν’ ασχολείστε με ενάρετες πράξεις, γεμάτοι αφοσίωση και τιμιότητα. Διότι, αν κάνετε ανήθικες πράξεις, καμία από τις πνευματικές ασκήσεις που κάνετε δεν θα έχει αποτέλεσμα.Μπάμπα, Ομιλία που δόθηκε στις 17 Μαρτίου 1983
25 Μαίου
Όσο ο άνθρωπος είναι φουσκωμένος από υπεροψία και αλαζονεία, δεν θα τον αγαπάει κανείς, ούτε καν η σύζυγός του και τα παιδιά του. Αν θέλετε να είστε αγαπητοί ακόμα και από την ίδια σας την οικογένεια, πρέπει να αποβάλετε τον εγωισμό και την υπεροψία σας. Επίσης, όσο είστε επιρρεπείς στον θυμό, είναι βέβαιο ότι θα υποφέρετε από θλίψεις και δυστυχίες. Μόνο όταν εξαλείψετε τη βλαβερή ιδιότητα του θυμού, θα μπορέσετε να ευτυχήσετε. Όσο καλλιεργείτε και πολλαπλασιάζετε τις επιθυμίες σας, θα συνεχίσετε να αισθάνεστε ότι κάτι σας λείπει και θα ζείτε ανικανοποίητοι. Η απληστία είναι αιτία θλίψης και δυστυχίας. Μόνο όταν απαλλαγείτε από την απληστία και τη φιλαργυρία, θα ζήσετε μια χαρούμενη και γαλήνια ζωή. Όλο το ανθρώπινο γένος, ολόκληρος ο κόσμος και τα πάντα μέσα σ’ αυτόν, είναι συνδεδεμένα με τον δεσμό της αγάπης. Ο Θεός είναι Αγάπη και κατοικεί στην καρδιά κάθε ανθρώπου ως Ενσάρκωση της Αγάπης. Έχοντας αυτή την Αλήθεια στον νου σας, να προσεύχεστε για το καλό όλου του κόσμου λέγοντας: «Είθε όλα τα πλάσματα σε όλους τους κόσμους να είναι ευτυχισμένα (Samastha Loka Sukhino Bhavanthu).»Μπάμπα, Ομιλία που δόθηκε στις 17 Ιουλίου 1997
24 Μαίου
O κόσμος είναι ένα πνευματικό βιβλίο. Ο χρόνος είναι ένας μεγάλος ιεροκήρυκας. Η καρδιά σας είναι ο ανώτερος πνευματικός δάσκαλος. Ο Θεός είναι ο καλύτερος φίλος. Με απόλυτη πίστη σ’ αυτά τα τέσσερα να ζείτε τη ζωή σας πάνω σε τούτη τη γη. Η αγάπη είναι η φυσική περιουσία κάθε ανθρώπου. Είναι ο καρπός του δέντρου της ζωής. Αλλά προκειμένου να γευθείτε αυτόν τον καρπό πρέπει να ξεπεράσετε ορισμένα εμπόδια. Πρέπει πρώτα να αφαιρέσετε τη φλούδα που τον καλύπτει και να πετάξετε το κουκούτσι. Η χοντρή φλούδα που καλύπτει τον καρπό της αγάπης είναι ο εγωισμός. Πρέπει λοιπόν πρώτα να αφαιρέσετε αυτή τη φλούδα του ‘δικό μου’ και ‘δικό σου’ μόνο τότε θα μπορέσετε να γευθείτε τον γλυκό χυμό της ζωής που είναι η Αγάπη. Γι` αυτό οι Βέδες περιγράφουν τον Θεό ως την ‘Υπέρτατη Γλυκιά Ουσία’ (Raso Vai Saḥ). Γι’ αυτό, αναπτύξτε αγνή αγάπη και μέσω αυτής εδραιώστε την ένωση με τον Θεό. Ο δρόμος της αγάπης είναι ο συντομότερος και ο βραχύτερος για την πραγμάτωση του Θεού.Μπάμπα, Ομιλία που δόθηκε στις 17 Ιουλίου 1997
23 Μαίου
Ο σύνδεσμος του λατρεύοντος και του λατρευόμενου είναι ο σπόρος της αφοσίωσης. Αρχικά, ο λατρεύων προσελκύεται από τα ειδικά χαρακτηριστικά του αντικειμένου της λατρείας του. Προσπαθεί λοιπόν να τα αποκτήσει ο ίδιος. Αυτή η προσπάθεια που καταβάλλει είναι η πνευματική άσκηση (Sadhana). Στα πρώτα στάδια της πνευματικής άσκησης, ο διαχωρισμός μεταξύ λατρεύοντος και λατρευόμενου είναι απόλυτος, αλλά καθώς ο λατρεύων προοδεύει, μειώνεται σταδιακά, ώσπου στο τελευταίο στάδιο, παύει να υφίσταται. Άσχετα με το αντικείμενο της λατρείας που αγαπάτε και προσπαθείτε να φθάσετε με την πνευματική σας άσκηση, πρέπει σαν αναζητητές να έχετε εδραιωμένη μέσα σας την πίστη ότι εσείς και ο Θεός είστε Ένα. Μια είναι η επιθυμία που πρέπει να φιλοξενείται από τον νου του πνευματικού αναζητητή κι αυτή είναι η επιθυμία για την πραγμάτωση του ύψιστου πνευματικού πεδίου μακαριότητας, του Θεού. Δεν πρέπει να υπάρχει χώρος στη σκέψη σας για οτιδήποτε άλλο. Τότε, αδιαφορώντας για τη χαρά ή τη θλίψη, χωρίς την οποιαδήποτε ανησυχία, θα ασχολείστε με την πνευματική άσκηση σταθερά, αδιάλειπτα και με εμπιστοσύνη. Αφού κατανοήσετε την Πραγματικότητα, θα νιώθετε απόλυτα ικανοποιημένος.Μπάμπα, από το βιβλίο Του «Αγάπη» (‘Prema Vahini’), Κεφ. 39
22 Μαίου
Τα πάντα είναι διαποτισμένα με Αγάπη. Γι` αυτό μπορούμε να δηλώσουμε χωρίς δισταγμό ότι ο Θεός είναι η ίδια η Αγάπη. Σ’ ολόκληρη τη δημιουργία και για όλα τα ζωντανά πλάσματα, η Αγάπη εκδηλώνεται με διάφορες μορφές και είναι γνωστή με πολλά ονόματα: στρεφόμενη προς τον Θεό λέγεται αφοσίωση, προς το παιδί μητρική στοργή, προς το χρήμα φιλαργυρία, κ.λπ. Αλλά άσχετα με τη μορφή της, η ουσία της παραμένει. Με τη γνώση αυτή και την εμπειρία που συνεπάγεται, γίνεται ευνόητο ότι ο υπέρτατος Θεός είναι ο εσώτερος Θείος Εαυτός όλων των εν ζωή υπάρξεων, όλων των δημιουργημάτων. Η φιλοσοφία που διδάσκει την ύψιστη γνώση αυτής της ενότητας είναι γνωστή ως μη-δυϊσμός. Εκείνη που διδάσκει την αρχή του αγαπώντος και του αγαπωμένου, δηλ. της εξατομικευμένης ψυχής και του Θεού, είναι γνωστή ως δυϊσμός και εκείνη που διδάσκει για την τριάδα αγάπη, αγαπών και αγαπώμενος, ή με διαφορετικά λόγια τον γήινο ορατό κόσμο, το άτομο και τον Θεό, είναι γνωστή ως τροποποιημένος μη-δυϊσμός. Αλλά ακόμα και οι τρεις αυτές σχολές σκέψης είναι στην ουσία τους μία.Μπάμπα, από το βιβλίο Του «Αγάπη» (‘Prema Vahini’), Κεφ. 38
21 Μαίου
Η ατομική ψυχή, δηλ. ο άνθρωπος, πιστεύοντας ότι είναι ξεχωριστή από την Οικουμενική Ψυχή, δηλ. τον Θεό, υπόκειται σε επιθυμίες και απελπισίες, στην αγάπη και στο μίσος, στη λύπη και στη χαρά και έλκεται από τον ορατό κόσμο των ονομάτων και των μορφών. Σαν τέτοιος άνθρωπος, έχετε τα χαρακτηριστικά του ‘δεσμευμένου’, και χρειάζεστε επειγόντως απελευθέρωση, λύτρωση. Για ν’ απελευθερωθείτε, πρέπει να εγκαταλείψετε την προσκόλληση στον ορατό, γήινο κόσμο και την εξάρτηση απ’ αυτόν. Διότι, τον τυφλό δεν μπορεί να τον σώσει ένας άλλος τυφλός! Πώς μπορεί ένας άνθρωπος που είναι εξίσου αβοήθητος με έναν άλλο, να λυτρώσει τον άλλο από τη φτώχεια, τα βάσανα και τον πόνο του; Οι φτωχοί προσεγγίζουν τους πλούσιους, οι έχοντες προβλήματα όρασης αναζητούν καθοδήγηση από κείνους που βλέπουν. Κατά τον ίδιο τρόπο, ο άνθρωπος που είναι δέσμιος των δυαδικοτήτων του γήινου, ορατού κόσμου πρέπει να καταφεύγει στον αστείρευτο θησαυρό της συμπόνιας, της δύναμης και της σοφίας, που δεν είναι άλλος από την θεϊκή ψυχή του, τον Θείο Εαυτό του. Τότε, θα λυτρωθείτε από την πνευματική ένδεια και τις θλίψεις και θα απολαμβάνετε τον πλούτο της πνευματικής ευδαιμονίας.Μπάμπα, από το βιβλίο Του «Sutra Vahini», Κεφ. 6
20 Μαίου
Οι άνθρωποι λατρεύουν τον Θεό (Paramatma) σαν να βρίσκεται αποκλειστικά και μόνο σε κάποια μακρινή ιερή πόλη, π.χ. την Αγιόντγια ή την Ντβάρακα και πουθενά αλλού, ή όπου υπάρχει κάποια εικόνα ή κάποιο είδωλο της μορφής που έχουν επιλέξει. Λατρεύουν αυτή τη μορφή ως τον Θεό πλήρη και τέλειο (Purna). Φυσικά, αυτό δεν είναι λάθος. Αυτό που είναι λάθος είναι οι πιστοί να ισχυρίζονται ότι το όνομα και η μορφή που έχουν προσδώσει στον Θεό είναι τα μόνα αληθινά και ότι όλα τα άλλα ονόματα και οι μορφές είναι είτε κατακριτέα είτε κατώτερα. Οφείλουν να συνειδητοποιήσουν ότι τα ονόματα και οι μορφές του Θεού που αποτελούν το ιδανικό άλλων πιστών, είναι το ίδιο αγαπητά και ιερά για εκείνους, όσο αυτά που λατρεύουν οι ίδιοι είναι αγαπητά γι’ αυτούς. Έχοντας αποκτήσει επίγνωση τούτου, κάθε πιστός οφείλει να δεχθεί ότι όλες οι μορφές του Θεού κι όλα τα ιδανικά είναι εξίσου έγκυρα κι αληθινά και να εκτοπίσει από μέσα του το αλόγιστο μίσος. Αν δεν το κατορθώσει, θα σταθεί αδύνατο να πραγματώσει τον Θεό.Μπάμπα, από το βιβλίο Του «Αγάπη» (‘Prema Vahini’), Κεφ. 36.
19 Μαίου
Μολονότι οι διάφορες θρησκείες έχουν ξεχωριστά ονόματα και δόγματα, ως προς την πεμπτουσία τους είναι όλες ένα και δίνουν έμφαση στον έναν κοινό πυρήνα τους, τον Ένα Θεό. Δυστυχώς όμως, οι φαινομενικές και επιφανειακές διαφορές μεταξύ των θρησκειών έχουν υπονομεύσει την ομόνοια μεταξύ των ανθρώπων. Όλα τα θρησκευτικά δόγματα, εκτός από ελάχιστα, μπορούν εύκολα να εναρμονιστούν και να συμβιβαστούν μεταξύ τους. Όμως, τα θεία βιώματα και την πνευματική σοφία των αρχαίων σοφών οι οποίοι αναπτύσσουν και διδάσκουν την οικουμενική αγάπη, οι σημερινοί άνθρωποι ούτε τα εκτιμούν, ούτε τα αποδέχονται, ούτε και τα σέβονται. Ο Ένας και ο αυτός Θεός εξυμνείται και λατρεύεται με διαφορετικά ονόματα, μέσω διαφορετικών λατρευτικών τελετουργιών. Σε κάθε Εποχή και από αιώνος εις αιώνα, για κάθε φυλή ή κοινωνία, ο Θεός έστειλε προφήτες να εδραιώσουν την «επί γης ειρήνη και εν ανθρώποις ευδοκία». Όλοι αυτοί οι προφήτες, όλες οι μεγάλες μορφές κάθε θρησκείας, είναι εικόνες του Θεού. Μέσα στη βασιλεία του Θεού απαρτίζουν μία ενιαία κοινωνική τάξη και ανήκουν σε ένα ‘έθνος’, τη θεϊκή αδελφότητα. Η αρχή της εναρμόνισης είναι η πεμπτουσία, η ίδια η καρδιά όλων των θρησκειών και πίστεων. Γι’ αυτό, αναπτύξτε ενδιαφέρον να εμβαθύνετε και να κατανοήσετε τις πρακτικές και τις πίστεις των άλλων. Αυτό θα εξαγνίσει τον νου σας. Τότε, με την καρδιά σας γεμάτη αγάπη, θα πλησιάσετε τη Θεία Παρουσία.Μπάμπα, από το βιβλίο Του «Sutra Vahini», Κεφ. 4
18 Μαίου
Οι γραφές είναι τόσο στοργικές με μας όσο μια μητέρα. Μας διδάσκουν, ακριβώς όπως μια μητέρα τα παιδιά της, ανάλογα με το επίπεδο ευφυΐας του καθενός μας και ανάλογα με τις ανάγκες της χρονικής στιγμής και των περιστάσεων. Μια μητέρα δύο παιδιών δίνει στο υγιές όποιο φαγητό της ζητήσει, αντιθέτως όμως φροντίζει να μην ταΐσει υπερβολικά το άρρωστο, και του δίνει μόνο όποια τροφή μπορεί να το κάνει γρήγορα καλά. Μπορούμε λοιπόν να την κατηγορήσουμε ότι μεροληπτεί υπέρ του ενός παιδιού και είναι προκατειλημμένη εναντίον του άλλου στο μοίρασμα της αγάπης της; Όχι βέβαια. Οι γραφές επίσης σας διδάσκουν το μυστικό και την αξία της εργασίας (Κάρμα). Κάθε άνθρωπος πρέπει να διδαχθεί πώς να μεταμορφώνει την εργασία σε ωφέλιμη δραστηριότητα. Παρ’ όλα αυτά, η εργασία δεν είναι το παν. Η ανθρώπινη ζωή δεν διαρκεί παρά μια στιγμή είναι μια φυσαλίδα που επιπλέει επάνω στο νερό. Γι’ αυτό, επάνω σ` αυτή την εφήμερη φυσαλίδα της ζωής μη χτίζετε ένα οικοδόμημα επιθυμιών και προσκολλήσεων η σοφία προειδοποιεί ότι το οικοδόμημα αυτό μπορεί να γκρεμιστεί ή να καταρρεύσει οποιαδήποτε στιγμή.Μπάμπα, από το βιβλίο «Sutra Vahini», Κεφ. 4
17 Μαίου
Που πήγαν οι ανθρώπινες αξίες των αρχαίων προγόνων σας; Την αλήθεια, την ανεκτικότητα, την ηθική και πειθαρχία πότε θα τις αποδεχθείτε; Σηκωθείτε, αφυπνιστείτε! Θεμελιώστε ξανά τη βασιλεία του Θεού (Rama-Rajya), περίλαμπρη μέσα στα ανάκτορα της αλήθειας, της αρετής και δικαιοσύνης, της αγάπης και της ειρήνης. Να έχετε πάντα στον νου σας και να διδάσκεστε από την ηγεμονία θεϊκών προσωπικοτήτων και των χαρακτηριστικών ιδιοτήτων τους. Σβήστε τις αναμμένες φλόγες της άγνοιας, της ανησυχίας και του άγχους, της αδικίας και του φθόνου με το νερό της αγάπης, της μακροθυμίας και μεγαλοψυχίας και της αλήθειας. Αγαπάτε τους αδελφούς σας. Αναπτύξτε το αίσθημα της αμοιβαιότητας. Εξαφανίστε κάθε ίχνος φθόνου και θυμού. Όλοι σας πρέπει ν’ αναγνωρίζετε τα δικά σας ελαττώματα και να καταλάβετε ότι δεν ωφελεί κανέναν το να ψάχνετε για ελαττώματα στους άλλους, διότι αυτό είναι απλώς χάσιμο πολύτιμου χρόνου και ενδέχεται να προξενήσει καυγάδες. Γι` αυτό, εγκαταλείψετε αυτή τη συνήθεια. Αν χαθεί κι’ αυτή η ευκαιρία, πότε ξανά θα την έχετε; Μην ενδίδετε στην κατάθλιψη, αλλά πέστε ένα οριστικό ‘αντίο’ σε όλα τα λάθη που διαπράξατε στο παρελθόν. Μετανιώστε ειλικρινά γι’ αυτά και ακολουθήστε τον δρόμο της προσευχής στον Θεό, των καλών πράξεων και της αδελφικής αγάπης.Μπάμπα, από το βιβλίο Του «Αγάπη», (‘Prema Vahini’), Κεφ. 34
16 Μαίου
Οι ροπές (samskaras), δηλ. οι έμφυτες επιθυμίες και εντυπώσεις είναι αυτές που δημιουργούν ή καταστρέφουν την εξατομικευμένη ψυχή (jivi). Είναι τα σκαλοπάτια που τη φέρνουν στον στόχο της. Οι ροπές την ωθούν στην πορεία της μέσα από τις χαρές, τις απώλειες και τις θλίψεις της ζωής. Μόνο μέσω αγνών και ανώτερων ροπών, σκέψεων και ενάρετων πράξεων μπορεί ο άνθρωπος να φθάσει στον Θεό. Καλό λοιπόν είναι να ασχολείται διαρκώς με καλές πράξεις (sath-karmas). Η αναζήτηση του Θεού και η ενάρετη συμπεριφορά είναι η αυτούσια λατρεία, είναι ο καλύτερος τρόπος να διατηρείτε τον Θεό πάντα στη μνήμη σας, είναι η εξύμνηση της δόξας Του που διαχέει αγάπη παντού, χωρίς διακρίσεις και διαφορές, είναι υπηρεσία, είναι χρέος ιερό. Όταν κάνετε το καθήκον σας ενάρετα και ανιδιοτελώς, γίνεται μια υπηρεσία όλο αγάπη για τον Θεό. Να ασχολείστε λοιπόν με τέτοιες αγνές πράξεις ώστε να γίνει χαρά για σας η σκέψη του Θεού. Αυτή είναι η βασιλική οδός που οδηγεί στον επιδιωκόμενο στόχο.Μπάμπα, από το βιβλίο Του «Αγάπη» (‘Prema Vahini’), Κεφ. 29.
15 Μαίου
Κάθε ζωντανό πλάσμα αρχίζει τη ζωή του με την εξασφάλιση της τροφής για το υλικό του σώμα και λαχταρά σιγά-σιγά να φτάσει στον τελικό στόχο, που είναι η κορυφή της πνευματικής ευδαιμονίας. Φροντίστε όλες σας οι προσπάθειες να κατευθύνονται προς την επίτευξη αυτής της πνευματικής ευδαιμονίας. Η Ταϊττιρίγια Ουπανισάτ καθιστά σαφές πως η πνευματική ευδαιμονία αποτελεί την πρωταρχική αιτία της ανθρώπινης γέννησης, τη δύναμη που συντηρεί τη ζωή και την ανάπτυξη, καθώς και την τελική κατάληξη με τον θάνατο. Διδάσκει ότι όλοι γεννιούνται μέσα στην ευδαιμονία, ζουν για την επίτευξή της και τελικά επιστρέφουν σ’ αυτή με την αποχώρησή τους από το φυσικό πεδίο (Ταϊττιρίγια Ουπανισάτ, κεφ. 3.6). Αυτή η Ευδαιμονία (Ānanda) δεν είναι άλλη από τον ίδιο τον Θεό (Μπράμα). Οι γραφές μας εξηγούν ακόμη ότι «η μία και άφθαρτη συλλαβή ΟΜ είναι το Μπράμα, ο Θεός» (Om ityekaaksharam Brahma). Διδάσκουν επίσης ότι ο Άτμα, δηλ. ο θείος Εαυτός μέσα στον άνθρωπο είναι ο ίδιος ο Θεός. Συνεπώς, όλοι αυτοί οι όροι, Άναντα, ΟΜ, Άτμα, Μπράμα, είναι αδιαχώριστοι, είναι ένα και το αυτό. Τα Μπράμα Σούτρας αποκαλύπτουν ότι το εξωτερικό σύμπαν που έχει ως θεμέλιό του τον Θεό και το εσωτερικό σύμπαν, η ατομική ψυχή ο Άτμα, είναι ταυτόσημα και δεν μπορούν να διαφοροποιηθούν.Μπάμπα, από το βιβλίο Του «Sutra Vahini», Κεφ. 2.
14 Μαίου
Όταν αντιμετωπίζετε αντιξοότητες στη ζωή και αγωνίζεστε, να κρατιέστε σταθερά από τον Θεό. Για να ενθαρρύνει η μητέρα το παιδάκι της, το πείθει να κάνει μερικά βήματα και να επιστρέψει, αλλά δεν θα το αφήσει να πέσει. Αν παραπατήσει και κινδυνεύσει να χάσει την ισορροπία του, τρέχει γρήγορα πίσω του και το συγκρατεί. Το ίδιο και ο Δημιουργός: έχει τα μάτια Του καρφωμένα πάνω στην εξατομικευμένη ψυχή (jivi). Κρατά στο χέρι Του τον σπάγκο του χαρταετού που είναι ο άνθρωπος. Άλλοτε τον τραβά, άλλοτε τον χαλαρώνει. Αλλά άσχετα από τι κάνει, να νιώθετε ξένοιαστοι και ασφαλείς, γιατί Αυτός είναι που κρατά τον σπάγκο της ζωής σας. Όταν αυτή η πίστη διεισδύσει βαθιά μέσα σας, θα στερεοποιηθεί σε θετική, αγνή ροπή και θα σας γεμίσει με την πεμπτουσία της αγάπης (prema-rasa). Ο σπάγκος είναι ο δεσμός της Αγάπης και της Χάρης, και δένει τον χαρταετό, τον άνθρωπο, με τον Δημιουργό του. Το μόνο που πρέπει να κάνετε εσείς, είναι να βαδίζετε επάνω στην πνευματική οδό, ν’ αποκτήσετε θετικές ροπές, ώστε να διατηρήσετε και να κάνετε στενότερο αυτό τον δεσμό της Αγάπης και της Χάρης του Θεού.Μπάμπα, από το βιβλίο «Αγάπη» (‘Prema Vahini’), Κεφ. 29
13 Μαίου
Ενώ είκοσι χτυπήματα με το σφυρί μπορεί να μη σπάσουν μια πέτρα, το εικοστό πρώτο ίσως τη σπάσει. Σημαίνει αυτό ότι τα είκοσι πρώτα χτυπήματα ήταν άσκοπα; Όχι. Καθένα από τα είκοσι χτυπήματα συνέβαλε στην τελική επιτυχία. Αυτή πραγματοποιήθηκε από το άθροισμα των χτυπημάτων. Ο νους σας είναι διαρκώς παγιδευμένος σ’ έναν ατέλειωτο αγώνα με τον κόσμο, τόσον τον εσωτερικό, όσο και τον εξωτερικό. Και βέβαια, όπως είναι γνωστό, η επιτυχία δεν είναι πάντα εφικτή. Αν όμως ασχολείστε πάντα με καλά έργα και εμποτίζετε τον νου σας με αγάπη για τον Θεό, θα αποκτήσετε αιώνια ευδαιμονία. Όταν ο νους σας είναι πάντα στραμμένος στον Θεό, θα προσελκύεται αυτόματα μόνο από καλές κι ευγενείς πράξεις. Το αντικείμενο κάθε πνευματικής άσκησης είναι η απάλειψη του νου, και σίγουρα, αν ασκήστε τακτικά, κάποια μέρα, κάποια καλή πράξη θα την επιτύχει, όπως το εικοστό πρώτο χτύπημα που έσπασε την πέτρα. Στον θρίαμβο αυτό συμβάλλουν όλες οι καλές πράξεις που έχετε κάνει στο παρελθόν – κάθε μια απ’ αυτές υπολογίζεται, δεν πάει καμιά χαμένη. Να ενσταλάζετε αγάπη σε κάθε στιγμή της ζωής σας. Τότε οι κακές ροπές θα πάψουν να προβάλλουν εμπόδια στο πνευματικό μονοπάτι σας, δεν θα τολμούν πια.Μπάμπα, από το βιβλίο «Αγάπη» (‘Prema Vahini’), Κεφ. 28
12 Μαίου
Η ζωή βαδίζει αιώνια προς τον θάνατο κι όμως ο άνθρωπος δεν ανέχεται την παραμικρή μνεία σ’ αυτόν. Θεωρείται δυσοίωνο ακόμα και ν’ ακούγεται αυτή η λέξη. Οτιδήποτε άλλο μπορεί να είναι αβέβαιο, ο θάνατος όμως είναι βέβαιος. Είναι νόμος που δεν αλλάζει. Όσο ανυπόφορο κι αν είναι, κάθε ζωντανή ύπαρξη κατά τη γέννησή της αποκτά κι ένα εισιτήριο για τον θάνατο και κάθε στιγμή τον πλησιάζει ολοένα και περισσότερο. Το τραίνο της ζωής (samsara) στο οποίο ταξιδεύετε, σάς πηγαίνει σ’ αυτόν τον προορισμό, ασχέτως του αν εσείς κατά τη διάρκεια του ταξιδιού κάθεστε ήσυχοι, ή ξαπλώνετε, ή διαβάζετε, ή κάνετε διαλογισμό, ή τραγουδάτε. Αναγνωρίστε αυτή την αλήθεια και καθοδηγήστε τον νου σας έτσι ώστε να ενισχύσετε τις καλές σας ροπές (samskaras). Όλοι σας πρέπει να κάνετε αυστηρή αυτοκριτική, ώστε να εντοπίζετε τα ελαττώματά σας και ν’ αγωνίζεστε να τα διορθώσετε. Όταν ο άνθρωπος αναγνωρίσει τα ελαττώματά του και τα ξεσκεπάσει, ξαναγεννιέται – κάνει μία νέα αρχή, αρχίζει μία νέα παιδική ηλικία. Αυτή είναι η αυτούσια στιγμή της αφύπνισης.Μπάμπα, από το βιβλίο «Αγάπη» (‘Prema Vahini’), Κεφ. 27
11 Μαίου
Όταν η βροχή κατακλύζει τις κορυφές των βουνών και τα νερά κυλούν με ορμή απ’ όλες τις πλευρές τους, δεν σχηματίζεται ποταμός. Αν όμως τα νερά κυλήσουν προς μία κατεύθυνση μόνο, θα σχηματιστεί αρχικά ένα ρυάκι, μετά ένα ρεύμα, αργότερα ένας χείμαρρος και τελικά ένα ποτάμι που κυλά ορμητικά και καταλήγει στη θάλασσα. Τα νερά που τρέχουν προς μια μόνο κατεύθυνση φθάνουν στη θάλασσα, ενώ εκείνα που σκορπίζουν στα τέσσερα σημεία του ορίζοντα, απορροφώνται από το χώμα και χάνονται. Τέτοιες είναι και οι ροπές (samskaras). Ποιο το όφελος αν πηγαίνουν κι έρχονται από δω κι από κει; Το ιερό ρεύμα των καλών ροπών πρέπει να ρέει σταθερά, να διασχίζει τα λιβάδια των ιερών σκέψεων και τελικά, τη στιγμή του θανάτου, να ηρεμεί μέσα στον μεγάλο ωκεανό της ευδαιμονίας. Αξιέπαινος πραγματικά ο άνθρωπος που επιτυγχάνει αυτόν τον στόχο! Συνεπώς από τώρα και στο εξής, να χρησιμοποιείτε τα χέρια και τα πόδια σας για να κάνετε ανιδιοτελώς καλές πράξεις, έχοντας τον νου σας εστιασμένο στον Θεό. Να απαγγέλετε το όνομά Του από μέσα σας και να διεκπεραιώνετε τα καθημερινά σας καθήκοντα (swadharma) με απόλυτη ειλικρίνεια και ευσυνειδησία.Μπάμπα, από το βιβλίο Του «Αγάπη» (‘Prema Vahini’), Κεφ. 28
10 Μαίου
Το να αποκτήσουν την επίγνωση του Ενός, που είναι ο πυρήνας τους, είναι μία δύσκολη, κοπιώδης και σκληρή διαδικασία για τους ανθρώπους. Το χονδροειδές, υλικό σώμα είναι το προϊόν της τροφής που καταναλίσκουν. Μέσα στον καθένα όμως, υπάρχει μια λεπτοφυέστερη δύναμη, μία εσωτερική δόνηση που ονομάζεται ζωοποιός αναπνοή (prana). Ο νους (manas) είναι βαθύτερα, ακόμα πιο λεπτοφυής, ακόμα δε βαθύτερα και πιο λεπτοφυής κι από τον νου είναι η διάνοια (vijnana). Βαθύτερα ακόμη και από τη διάνοια, ο άνθρωπος έχει μέσα του το λεπτοφυέστερο απ’ όλα περίβλημα, αυτό της πνευματικής ευδαιμονίας, της αληθώς θείας ευδαιμονίας (ananda). Όταν κανείς εμβαθύνοντας και διερευνώντας κατορθώσει να διεισδύσει σ’ αυτόν τον χώρο της υπέρτατης, θείας ευδαιμονίας, μπορεί να βιώσει την Πραγματικότητα, τον Θεό ή το Ένα (Brahman). Αυτή η επίγνωση, αυτό το βίωμα, είναι πράγματι ό,τι πιο επιθυμητό υπάρχει. Στην Ταϊττιρίγια Ουπανισάντ όταν ο Βαρούνα δίδασκε στον γιο του Μπρίγκου το φαινόμενο του Θεού, του έλεγε: «Γιε μου! Τον Θεό δεν μπορεί ο άνθρωπος να Τον δει με τα μάτια. Μάθε ότι ο Θεός είναι Αυτό που καθιστά δυνατό στα μάτια να βλέπουν και στα αυτιά ν’ ακούν. Το βίωμά Του ο άνθρωπος μπορεί να το αποκτήσει μόνο μέσω της ύψιστης πνευματικής επιθυμίας ενός εξαγνισμένου νου και της συγκεντρωμένης σκέψης. Κανένα άλλο μέσο δεν μπορεί να τον βοηθήσει σ’ αυτή την αναζήτηση.»Μπάμπα, από το βιβλίο Του «Sutra Vahini», Κεφ. 2
9 Μαίου
Στην Ταϊτιρίγια Ουπανισάντ, ο Βαρούνα καθοδήγησε τον γιο του Μπρίγκου να κάνει πνευματικές ασκήσεις οι οποίες τελικά θα του αποκάλυπταν την Αλήθεια. Ο Μπρίγκου, με πλήρη πίστη στα λόγια του πατέρα του, βυθίστηκε σε εντατικές πνευματικές ασκήσεις. Όταν επέστρεψε και δήλωσε τι είχε γνωρίσει, ότι δηλαδή ο Θεός είναι η τροφή (σημ.τ.μετ.: το φυσικό σώμα), ο πατέρας του τού είπε ότι η απάντησή του δεν ήταν σωστή. Έτσι ο Μπρίγκου αποσύρθηκε πάλι, συνέχισε τις πνευματικές ασκήσεις κι επέστρεψε με βαθύτερες απαντήσεις, ότι δηλαδή ο Θεός είναι η ζωοποιός αναπνοή (Prana), μετά απ’ αυτήν ο νους και μετά η διάνοια (Vijnana). Αλλά κάθε φορά ο πατέρας του τον έστελνε πίσω για να εμβαθύνει περισσότερο. Αφού πέρασε και την πέμπτη σειρά πνευματικών ασκήσεων, γνώρισε ότι ο Θεός είναι η πνευματική ευδαιμονία (Αnanda). Ο Μπρίγκου παρέμεινε στην ευδαιμονία αυτής της επίγνωσης, και δεν χρειάστηκε να συμβουλευθεί τον πατέρα του ξανά. Τότε, ο ίδιος ο πατέρας του τον αναζήτησε και τον συνεχάρη λέγοντας: «Γιε μου, σε συγχαίρω! Συγχωνεύτηκες μ’ αυτή την ενόραση». Κάθε άνθρωπος έχει χρέος ν’ ακολουθήσει την πορεία ζωής που οδηγεί στον τελικό στόχο: από την τροφή στη θεία ευδαιμονία.Μπάμπα, από το βιβλίο ‘Sutra Vahini’, Κεφ. 27
8 Μαίου
Απ’ όλες τις ροπές της ζωής, κάποια θα είναι δυνατότερη από τις υπόλοιπες και θα παραμείνει μέχρι τέλους – έτσι είναι η ζωή, αυτό να το ξέρετε. Το ‘καθαρό αποτέλεσμα’ όλης αυτής της ζωής είναι το συναίσθημα που κυριαρχεί την ύστατη στιγμή. Αυτό έρχεται με μεγαλύτερη ισχύ στην επόμενη ζωή. Επομένως, να κατευθύνετε ολόκληρο το ρεύμα της ζωής σας προς την απόκτηση εκείνης της ροπής που θα κάνει το τέλος σας μια γλυκιά θεϊκή εκπλήρωση. Αυτή η αλήθεια πρέπει να σας καθοδηγεί και στο ταξίδι αυτής της ζωής, διότι οι ροπές είναι το μεταφορικό μέσο τόσο αυτής της ζωής όσο και για το πέρασμα στην επόμενη. Γι’ αυτό, από σήμερα κιόλας μην ξεχνάτε ποτέ τον θάνατο που είναι αναπόφευκτος. Μ’ αυτή την προσέγγιση, ν’ ασχολείστε με το ταξίδι τούτης της ζωής, ευχόμενοι πάντα το καλό για όλους, τηρώντας απαρέγκλιτα την αλήθεια, αναζητώντας πάντοτε τη συναναστροφή των καλών, και έχοντας πάντα τον Θεό στη σκέψη σας. Να αποφεύγετε τις κακές πράξεις, το μίσος, τις επιζήμιες σκέψεις, και τις εγκόσμιες προσκολλήσεις. Αν ζείτε έτσι, η ύστατη στιγμή της ζωής σας θα είναι αγνή, γλυκιά κι ευλογημένη.Μπάμπα, από το βιβλίο «Αγάπη» (‘Prema Vahini’), Κεφ. 27
7 Μαίου
Ο Θεός είναι Σοφία. Ο Θεός ενυπάρχει σε όλα τα πλάσματα. Οι πιστοί Του σε διάφορες χώρες Τον εξυμνούν με πολλά ονόματα, αλλά απ’ αυτά το σημαντικότερο και πιο αρμόζον είναι το «Σατ-Τσιτ-Άναντα». «Σατ» σημαίνει Ύπαρξη, αυτό που παραμένει αναλλοίωτο και στις τρεις περιόδους του χρόνου, δηλ. στο παρελθόν, στο παρόν και στο μέλλον. Η απαρέγκλιτη τήρηση της Αλήθειας θα σας βοηθήσει να βιώσετε το «Σατ». «Τσιτ» σημαίνει απόλυτη επίγνωση ή πλήρης γνώση, η οποία σας βοηθά να βιώσετε το Θείο απ` όλες του τις πλευρές. Όταν βιώσετε το Σατ και το Τσιτ, δηλ. όταν έχετε φθάσει στην Επίγνωση της Απόλυτης Ύπαρξης, θ’ ακολουθήσει από μόνη της η θεία Ευδαιμονία, Άναντα. Το ανθρώπινο σώμα είναι εφήμερο, οπότε και οι απολαύσεις που μπορεί να σας προσφέρει είναι επίσης πρόσκαιρες και φευγαλέες. Είναι άσκοπο να αναζητάτε την αιώνια ευδαιμονία σε πράγματα εφήμερα. Το σώμα σάς δίνει μόνο παροδικές, σωματικές απολαύσεις και ο νους στην καλύτερη περίπτωση μπορεί να σας δώσει μόνο νοητική ικανοποίηση, και τούτο για λίγο. Συνεπώς πρέπει να αναζητάτε αυτό που είναι μόνιμο, δηλ. τη θεία ευδαιμονία, Άναντα. Ο Θεός είναι Αλήθεια, ο Θεός είναι θεία ευδαιμονία. Συνεπώς ν’ αναζητάτε μόνο τον Θεό – τότε θα ζήσετε με θεία ευδαιμονία.Μπάμπα, Ομιλία που δόθηκε στις 21 Μαΐου 2000
6 Μαίου
Οι Βέδες μας διδάσκουν: «Να σέβεσαι τη μητέρα σου σαν τον ίδιο τον Θεό.» Πρέπει να σέβεστε τη μητέρα σας, η οποία σας ανέθρεψε με αγάπη, φροντίδα και αυτοθυσία. Αν η καρδιά σας είναι τόσο σκληρή που δεν λιώνει στις παρακλήσεις της μητέρας σας, δεν αξίζετε τίποτα καλύτερο από χλεύη. Πάντοτε, μα πάντοτε, να αγαπάτε και να σέβεστε την μητέρα σας, τη μητρική σας γλώσσα, την πατρίδα σας, και να τηρείτε τις παραδόσεις και τον πολιτισμό της. Ποτέ μην τρέφετε μίσος για άλλους συνανθρώπους σας, τη γλώσσα ή τον πολιτισμό τους. Να καλλιεργείτε και να εμπλουτίζετε τη μητρική σας γλώσσα, επίσης να βοηθάτε και να προάγετε την πατρίδα σας όσο μπορείτε, προσφέροντάς της όλη σας την ενέργεια και την πρόοδο που αποκτήσατε, χωρίς τον παραμικρό δισταγμό. Φροντίστε να είστε υγιείς γι` αυτό, αξιοποιώντας στο έπακρο κάθε ευκαιρία, ώστε να αναπτύξετε παράλληλα με την υγεία σας, τον χαρακτήρα σας και την ευφυΐα σας. Η πιο αξιόπιστη πηγή δύναμης βρίσκεται μέσα σας, όχι στα χρήματα, τους συγγενείς ή τη σωματική ευεξία και δύναμη, αλλά μέσα σας στον Θείο Εαυτό σας, τον Άτμαν. Γνωρίστε Τον, στραφείτε μέσα Του και διερευνήστε Τον, αντλείστε στήριξη απ’ Αυτόν. Και μετά να Τον αναγνωρίζετε μέσα σε όλους τους συνανθρώπους σας και να Τον υπηρετείτε μέσα σε όλους.Μπάμπα, Ομιλία που δόθηκε στις 27 Νοεμβρίου 1965.
5 Μαίου
Όλοι οι άνθρωποι θέλουν να είναι ευτυχισμένοι. Μια τέτοια επιθυμία είναι φυσιολογική και πηγάζει από το γεγονός ότι η αληθινή σας φύση είναι η θεία ευδαιμονία (ananda). Η θεία ευδαιμονία είναι ο ίδιος ο Θεός, αλλά παραδόξως οι άνθρωποι δεν την αποκτούν! Γεννιόσαστε από την ευδαιμονία, το θεμέλιο της ζωής σας είναι η ευδαιμονία και σκοπός της πρέπει επίσης να είναι η ευδαιμονία. Αληθώς σας λέγω, δεν είναι δύσκολο να γνωρίσει κανείς ποιο πρέπει να είναι το θεμέλιο και ο σκοπός της ζωής. Ο Πραχλάντα απέκτησε αυτή τη γνώση! Συνειδητοποίησε ότι ο Θεός είναι πανταχού Παρών και τα πάντα Πληρών έτσι έβλεπε την Ενότητα μέσα στην ποικιλομορφία και την πολλαπλότητα. Συνειδητοποιούσε καθαρά τον Θεό ως το υπόβαθρο των πάντων μέσα στη δημιουργία, και Του είχε παραδοθεί γεμάτος ευτυχία. Ο πατέρας του, αυτοκράτορας Χιρανιακασίπου, ήταν ακριβώς το αντίθετο: έβλεπε την πολλαπλότητα μέσα στην Ενότητα κι έτσι πλανήθηκε από την πολλαπλότητα των μορφών στη δημιουργία, που καθεμία τους είχε διαφορετικό όνομα. Κατανοήστε απόλυτα ότι προέρχεστε από τον Θεό, ότι το υπόβαθρο της ζωής σας είναι ο Θεός και ότι ο τελικός σας προορισμός είναι επίσης ο Θεός. Σκοπός της ζωής σας πρέπει να είναι η θεία ευδαιμονία να την αναζητάτε πιστεύοντας απόλυτα σ’ αυτήν και με όλες σας τις δυνάμεις.Μπάμπα, Ομιλία που δόθηκε στις 21 Μαΐου 2000.
4 Μαίου
Οι άνθρωποι είναι τόσο έντονα απασχολημένοι με διάφορες δραστηριότητες στην καθημερινή ζωή τους, που συχνά πιστεύουν ότι δεν τους φθάνουν 24 ώρες το 24ωρο. Πίνουν, τρώνε, διαβάζουν, περπατούν, κάθονται και επιπλέον μισούν, ονειρεύονται, καυχώνται, επαινούν, κλαίνε, γελούν, ποθούν, ελπίζουν – βλέπετε λοιπόν ότι μία ατέρμονη σειρά δραστηριοτήτων γεμίζει την ημέρα σας. Όλες αυτές οι δραστηριότητες είναι έντονα αποτυπωμένες στον νου σας. Έτσι, η ζωή σας γίνεται μια συλλογή από εντυπώσεις και ροπές που επιδρούν στον χαρακτήρα σας. Οι καλές και κακές πράξεις και δραστηριότητές σας αυτές, που μπορεί να έχετε ξεχάσει λόγω άλλων μεταγενέστερων, άφησαν ωστόσο κάποιο ίχνος των συνεπειών τους επάνω στον νου σας. Την ώρα του ύπνου, όταν προσπαθείτε να ανακαλέσετε στη μνήμη σας τα γεγονότα της ημέρας, θυμάστε μόνο μερικά όχι όλα. Αφού λοιπόν ξεχνάτε ακόμα και τα γεγονότα μιας ημέρας, τι θα μπορούσε να πει κανείς για γεγονότα που συνέβησαν μερικούς μήνες ή χρόνια πριν; Οπότε, όταν πλησιάζει το τέλος σας, θα θυμάστε μόνο πολύ λίγες, βαθιά ριζωμένες εντυπώσεις ή ροπές από τις πράξεις σας – αυτές αποτελούν το ‘κεφάλαιο’ της ζωής σας. Επομένως, καλό είναι να κατευθύνετε ολόκληρη τη ζωή σας με πειθαρχημένες προσπάθειες προς την απόκτηση εκείνων των εντυπώσεων και ροπών που είναι ουσιώδεις για μια χαρμόσυνη τελείωση και εκπλήρωση της ζωής σας.Μπάμπα, από το βιβλίο «Αγάπη» (‘Prema Vahini’), Κεφ. 26
3 Μαίου
Η διδασκαλία του Βούδδα συνοψίζεται στις τρεις θεμελιώδεις αρχές που ψάλλουν οι Βουδδιστές, δηλ. ‘Μπούνταμ Σερενάμ Γκατσάμι’: «Να οξύνετε την διάνοιά σας και την ικανότητά σας για πνευματική διάκριση», ‘Ντάρμαμ Σερενάμ Γκατσάμι’: «Να χρησιμοποιείτε την ευφυΐα σας για προσφορά υπηρεσίας στην κοινωνία, μέσα από ενάρετη συμπεριφορά» και ‘Σάνγκαμ Σερενάμ Γκατσάμι’: «Να εξαγνίζετε τη διάνοιά σας μέσω αγνών συναναστροφών.» Αν τις ακολουθήσετε στη ζωή σας, θα βιώσετε τη θεία ευδαιμονία. Επίσης, θεμελιώδης διδασκαλία του Βούδδα είναι «Η μη-βία είναι η Υπέρτατη Αρετή, ο Υπέρτατος Θείος Νόμος (‘Αχίμσα Πάραμο Ντάρμα’)» δηλ. «Ποτέ να μην βλάψετε ή πληγώσετε κανένα ζωντανό πλάσμα με τις σκέψεις, τα λόγια, ή τις πράξεις σας.» Μπορεί να διερωτάστε: «Είναι μία τέτοια συμπεριφορά δυνατή στην καθημερινή ζωή;» Εγώ σας λέγω ότι ναι, είναι! Με ακλόνητη αποφασιστικότητα, δεν υπάρχει τίποτα που να μην μπορείτε να επιτύχετε σ’ αυτόν τον κόσμο. Το μεγαλύτερο εμπόδιο στην επιτυχία σας είναι ο φόβος. Όταν συνειδητοποιήσετε ότι υπάρχει μόνο Ένας Θεός και ενοικεί μέσα στον κάθε άνθρωπο, δεν θα φοβάστε πια κανέναν και τίποτα. Όσο περισσότερη αγάπη δίνετε στους συνανθρώπους σας, τόσο θα αυξάνεται η εσωτερική ευτυχία σας. «Πάντοτε να βοηθάτε, ποτέ να μην βλάπτετε» αυτή είναι η πεμπτουσία της διδασκαλίας του Βούδδα.Μπάμπα, Ομιλία που δόθηκε στο Μπριντάβαν στις 21 Μαΐου 2000.
2 Μαίου
Μπορείτε να επιδίδεστε σε όσες πνευματικές ασκήσεις επιθυμείτε, να μη λησμονείτε όμως ούτε για μια στιγμή να δοξάζετε το Όνομα του Θεού. Τότε θα έχετε την προστασία και τη Χάρη Του. Ποτέ μην πράξετε κάτι που θα σας απομακρύνει από τον Θεό. Με την προσευχή μπορείτε να επιτύχετε τα πάντα. Δεν χρειάζεται να προσεύχεστε μεγαλόφωνα, αρκεί το να προσεύχεστε νοερά. Μερικοί έχουν τη λανθασμένη εντύπωση ότι αν η προσευχή τους δεν είναι μεγαλόφωνη, ο Θεός δεν θα προστρέξει σε βοήθειά τους. Εγώ όμως σας λέγω ότι ο Θεός κατοικεί μέσα στην καρδιά σας και ακούει τις προσευχές σας κάθε στιγμή. Να Τον έχετε αδιάλειπτα στον στοχασμό σας για να γίνετε άξιοι της Χάρης Του. Οι εγκόσμιες δυσκολίες έρχονται και παρέρχονται, δεν πρέπει να τους δίνετε μεγάλη σημασία. Μέσω της προσευχής μπορείτε να υπερνικήσετε οποιαδήποτε δυσκολία. Μόνο η χάρη του Θεού είναι αληθινή και παντοτινή. Ο Θεός έχει επανειλημμένα προστατεύσει τη ζωή πιστών και αφοσιωμένων ανθρώπων και έχει απαλύνει τα βάσανά τους ως απάντηση στις προσευχές τους. Γι` αυτό, πρέπει να αγωνίζεστε να γίνετε άξιοι της Χάρης του Θεού.Μπάμπα, Ομιλία που δόθηκε στις 21 Ιουλίου 2005 στο Πρασάντι Νίλαγιαμ κατά τον εορτασμό της Ημέρας του Πνευματικού Διδασκάλου (Γκούρου Πούρνιμα).
1 Μαίου
Στο τέλος της εβδομάδας, του μήνα ή του έτους, ο έμπορος αθροίζει τις πιστώσεις και τις χρεώσεις του και αφού τις συμψηφίσει, καταλήγει στο τελικό αποτέλεσμα, το κέρδος του. Παρομοίως, στην επιχείρηση της ζωής, αφού συνυπολογισθούν όλα όσα ο άνθρωπος πήρε κι έδωσε, μπορεί να βγει κάποιο τελικό κέρδος. Αν την ώρα που πεθαίνει, κάποιος άνθρωπος λαχταρά το φαγητό, αυτό είναι απόδειξη ότι σ’ ολόκληρη τη ζωή του κύριός του ήταν το στομάχι του. Έτσι, από τις έμφυτες ροπές στη ζωή, κάποιες θα είναι δυνατότερες και θα παραμείνουν μέχρι τέλους. Έτσι είναι η ζωή αυτό το δίδαγμα πρέπει να το μάθετε και να το αφομοιώσετε καλά. Το καθαρό αποτέλεσμα όλης αυτής της ζωής και των μόχθων του ανθρώπου είναι αυτό που έρχεται στη μνήμη την ύστατη στιγμή της ζωής. Επομένως, καλό είναι να κατευθύνετε τον ρου της ζωής σας προς την απόκτηση εκείνης της ροπής που πιστεύετε πως είναι η καλύτερη για την τελευταία σας στιγμή. Να εστιάζετε την προσοχή σας πάνω σ` αυτή τη ροπή συνεχώς, ημέρα και νύχτα.Μπάμπα, από το βιβλίο «Αγάπη» (‘Prema Vahini’), Κεφ. 27