Ελληνικός Οργανισμός Σάτυα Σάι
Ζώνη 6, Νότια Ευρώπη, Περιοχή 6.2

Σκέψεις για την ημέρα

Όπως αναγράφονται καθημερινά στον πίνακα του Πρασάντι Νίλαγιαμ

Απρίλιος 2025

30 Απριλίου

Ο Κάμα, ο Θεός της λαγνείας, είναι υπεύθυνος για τη γέννησή σας  και ο Κάλα, ο Θεός του χρόνου, είναι υπεύθυνος για τον θάνατό σας. Ο Ράμα είναι υπεύθυνος για τη ζωή σας και όλα τα καλά μέσα σε αυτήν. Αν με τη συμπεριφορά σας μπορείτε να αξίζετε τη χάρη του Ράμα, ο Κάμα και ο Κάλα (ο πόθος και ο χρόνος) δεν πρόκειται να σας προβληματίσουν πολύ. Σαν τη φωτιά που καλύπτεται από στάχτη, σαν το νερό που καλύπτεται από ίζημα, όπως ο φακός του ματιού που καλύπτεται από τον καταρράκτη, η σοφία σας είναι αδρανής, καλυμμένη από τη λαγνεία. Είναι απαραίτητο να διερευνήσετε την πηγή και τη φύση της λαγνείας. Μέχρι να μπορέσετε να το επιτύχετε δεν θα μπορείτε να διακρίνετε ποιο  είναι διαρκές και ποιο είναι μόνο προσωρινό, τι είναι σωστό και τι είναι λάθος. Η λαγνεία αυξάνει τις προσκολλήσεις σας και έτσι αποδυναμώνει τη μνήμη και τη διάνοιά σας. Μόλις η διάνοια αποδυναμωθεί, χάνετε την ανθρωπιά σας. Έτσι, η λαγνεία έχει την ικανότητα να καταστρέψει τη ζωή σας. Αν κατανοήσετε καλά τη φύση της λαγνείας, θα απαλλαγείτε από αυτή σε μια στιγμή. Αν της  δώσετε σημαντική θέση, χωρίς να το καταλάβετε, τότε αυτή θα κυριαρχήσει και θα αρχίσει να χορεύει στα κεφάλια σας.

- Μπάμπα, από τα Summer Showers, 9 Ιουνίου 1973


29 Απριλίου

Αυτή είναι η εποχή της επιστήμης και της τεχνολογίας. Ο πολιτισμός και η πνευματική της καλλιέργεια συνδέονται με τη γνώση του φυσικού σύμπαντος. Αυτό που πρέπει να μάθουν οι σπουδαστές σήμερα είναι ο πολιτισμός της Ψυχής, η διεύρυνση του Πνεύματος και ο εξαγνισμός της Καρδιάς. Αυτή η γνώση οδηγεί στο ξεδίπλωμα του Πνεύματος και στη μετουσίωση της ζωής. Μαζί με την ανάπτυξη της νόησης, θα πρέπει επίσης να προωθηθεί η άνθηση της καρδιάς. Μόνο εκείνη η εκπαίδευση είναι ολοκληρωμένη και πλήρης όταν κατανοεί τη διεύρυνση της πνευματικής Καρδιάς. Θα πρέπει να λειτουργεί υπέρ της  προώθησης των ηθικών αξιών. Μόνο τότε θα είναι δυνατό να ζήσετε μια καλά ρυθμισμένη και πειθαρχημένη ζωή. Τα σημάδια της αληθινής παιδείας είναι η ανιδιοτέλεια, η ταπεινοφροσύνη και η ανεπιτήδευτη στάση. Το ήθος της Ινδίας βασίζεται στην αρετή και τη δικαιοσύνη και μια εγγενή καλοσύνη του χαρακτήρα. Το οικοδόμημα της σωστής εκπαίδευσης στηρίζεται σε τέσσερις πυλώνες: Αυτοέλεγχος, Αυτάρκεια, Αυτοπεποίθηση και Αυτοθυσία. Οι μαθητές σήμερα αγνοούν εντελώς την Αυτάρκεια. Πώς, λοιπόν, μπορούν να επιτύχουν Αυτοέλεγχο; Η εκπαίδευση δεν πρέπει απλώς να στοχεύει στο να εξανθρωπίσει τους ανθρώπους, αλλά στο να προσπαθεί να τους κάνει τέλεια ανθρώπινα όντα.

- Μπάμπα, από ομιλία που δόθηκε στις 23 Ιουνίου 1988


28 Απριλίου

Σεβαστείτε τη γνώση όπως σέβεστε τον πατέρα σας, λατρεύετε την αγάπη όπως λατρεύετε τη μητέρα σας, λειτουργείτε στοργικά σύμφωνα με το ντάρμα σαν να ήταν ο αδελφός σας. Εμπιστευτείτε τη συμπόνια ως τον πιο αγαπημένο σας φίλο. Έχετε την ειρήνη σαν το καλύτερο μισό σας  και αντιμετωπίστε το σθένος σαν τον αγαπημένο σας γιο. Αυτοί είναι οι γνήσιοι συγγενείς σας. Κινηθείτε μαζί τους, ζήστε μαζί τους, μην τους απαρνείστε, μην τους παραμελείτε. Ο Αρτζούνα ρώτησε τον Κρίσνα πώς θα μπορούσε να ελεγχθεί ο διαρκώς ανήσυχος νους. Το να ζείτε με αυτούς τους συγγενείς είναι η καλύτερη συνταγή. Αυτή είναι η καταλληλότερη ατμόσφαιρα για να εξασφαλιστεί η πειθαρχία και η αποστασιοποίηση που απαιτούνται για τον έλεγχο του νου. Η απλή προσευχή δεν αρκεί. Πρέπει να καταπιείτε και να χωνέψετε τη μπουκιά που έχετε βάλει στο στόμα. Η επανάληψη του ονόματος  δεν ωφελεί! Το να ακούτε ομιλίες και να γνέφετε επιδοκιμαστικά ή να χειροκροτείτε σε ένδειξη εκτίμησης δεν αρκούν. Η μητέρα προσφέρει τροφή με αγάπη, αλλά το παιδί πρέπει να τη δέχεται με λαχτάρα και να την απολαμβάνει. Όταν αυτή η γήινη μητέρα έχει τόση αγάπη, ποιος μπορεί να εκτιμήσει την αγάπη της Μητέρας όλων των όντων, της Οικουμενικής Μητέρας;

- Μπάμπα, από ομιλία που δόθηκε στις 9 Οκτωβρίου 1964


27 Απριλίου

Μοχθήσατε σκληρά, κερδίσατε χρήματα και τα καταθέσατε σε μια τράπεζα για σιγουριά και ασφάλεια. Δεν υπάρχει αμφιβολία ότι τα χρήματα ανήκουν σε εσάς, αλλά ο Διευθυντής της Τράπεζας δεν θα σας τα δώσει απλώς και μόνο με το να τα ζητήσετε. Υπάρχουν ορισμένοι κανόνες και προϋποθέσεις για την ανάληψη χρημάτων από την τράπεζα. Μπορείτε να κάνετε ανάληψη των χρημάτων μόνο όταν υπογράψετε την επιταγή και την παραδώσετε στον Διευθυντή της Τράπεζας. Ομοίως, έχετε καταθέσει τα «χρήματα» των αξιέπαινων πράξεών σας στον Θεό, τον Διευθυντή της Θεϊκής Τράπεζας. Αν και ο Θεός είναι η ενσάρκωση της θυσίας και τα χρήματα ανήκουν σε εσάς, υπάρχει η αρμόζουσα διαδικασία για να τα αποκτήσετε. Ο Θεός είναι ο Διαχειριστής της Τράπεζας της Αγάπης. Έχετε καταθέσει τα χρήματά σας στην τράπεζά Του. Για να κάνετε ανάληψη χρημάτων από αυτήν την τράπεζα, πρέπει να υποβάλετε την επιταγή της θυσίας με την υπογραφή της αγάπης. Οτιδήποτε μπορεί να συμβεί, αλλά η αγάπη σας για τον Θεό δεν πρέπει να αλλάξει. Μόνο μέσα από τέτοια αγάπη μπορείτε να ακολουθήσετε τον δρόμο της θυσίας και να αποσύρετε «χρήματα» από τη Θεϊκή Τράπεζα. Εδώ «χρήματα» δεν σημαίνει χαρτονομίσματα. Είναι τα «χρήματα» της χάρης, της σοφίας και της δικαιοσύνης.

- Μπάμπα, από ομιλία που δόθηκε στις 7 Μαΐου 2001


26 Απριλίου

Όταν οδηγείτε ένα αυτοκίνητο, το αυτοκίνητο είναι ο Θεός σας. Όταν ασχολείστε με επιχειρήσεις στην αγορά, η αγορά είναι ο Θεός σας. Σύμφωνα με την παράδοση της Ινδίας, πριν αρχίσουμε, αποτίουμε τιμή στη δουλειά που πρόκειται να  κάνουμε. Πριν αναλάβουμε οποιοδήποτε έργο, θα πρέπει να θεωρούμε αυτό το έργο ως Θεό. Στις Ουπανισάδες αναφέρεται: «Το έργο που πρέπει να κάνω, το θεωρώ Θεό και προσκυνώ τον Θεό με αυτή τη μορφή». Ας δούμε το άτομο που παίζει τάμπλα. Πριν αρχίσει να παίζει, προσκυνά την τάμπλα. Εκείνος που παίζει αρμόνιο θα υποκλιθεί στο αρμόνιο πριν ξεκινήσει. Μια χορεύτρια, πριν αρχίσει το χορό της, θα προσκυνήσει τα μουσικά βραχιολάκια που φορά στους αστραγάλους της. Ακόμα και ένας οδηγός που πρόκειται να οδηγήσει ένα άψυχο αυτοκίνητο, πριν πιάσει το τιμόνι, αποδίδει ναμασκάραμ (χαιρετισμούς) στο τιμόνι! Δεν χρειάζεται να πάτε τόσο μακριά. Κατά την οδήγηση, εάν το αυτοκίνητο χτυπήσει άλλο άτομο, αμέσως κάνουμε ναμασκάραμ σε αυτό το άτομο. Η σημασία όλων αυτών είναι η πίστη εκείνη ότι ο Θεός είναι παρών στο παν. Έτσι, το να θεωρείτε ολόκληρη τη δημιουργία ως τη μορφή του Θεού και να εκτελείτε το καθήκον σας με αυτό το πνεύμα είναι διαλογισμός.

- Μπάμπα, από ομιλία που δόθηκε στις 12 Μαΐου 1981


25 Απριλίου

Δεν υπάρχουν περιορισμοί χρόνου ή χώρου για την εδραίωση του εαυτού σας στην ενατένιση του Πανταχού Παρόντος Θεού. Δεν υπάρχει κάτι όπως ιερός τόπος ή ειδική ώρα γι’ αυτό. Όπου ο νους χαίρεται με την ενατένιση του Θεού, αυτός είναι ο ιερός τόπος! Όποτε το κάνει, αυτή είναι η ευοίωνη στιγμή! Τότε και εκεί, πρέπει κανείς να διαλογίζεται τον Θεό. Γι’ αυτό έχει ήδη διακηρυχθεί, «Για τον διαλογισμό στον Θεό, δεν υπάρχει καθορισμένος χρόνος ή τόπος». Όταν και όπου το επιθυμεί ο νους, τότε και εκεί είναι ο χρόνος και ο τόπος.  Ο κόσμος μπορεί να επιτύχει την ευημερία μέσω αφοσιωμένων ψυχών των οποίων οι καρδιές είναι αγνές και που αντιπροσωπεύουν το αλάτι της γης. Σε μια προσπάθεια προαγωγής της ευημερίας του κόσμου, από αυτό ακριβώς το λεπτό, όλοι πρέπει να προσευχηθούν για την έλευση τόσο μεγάλων ψυχών, να προσπαθήσουν να αξίζουν τις ευλογίες τους και να πασχίσουν να ξεχάσουν τα βάσανα της καθημερινότητας!

- Μπάμπα, από το βιβλίο «Αγάπη – Prema Vahini», ch. 73


24 Απριλίου

Γεμίστε τις καρδιές σας με αγάπη και αφήστε την αγάπη να είναι η κατευθυντήρια αρχή σε όλες τις δραστηριότητές σας. Όταν έχετε  αγάπη στην καρδιά σας, δεν χρειάζεται να ανησυχείτε για τίποτα. Ο Θεός θα είναι πάντα μαζί σας, μέσα σας, γύρω σας και θα σας  φροντίζει από κάθε άποψη. Όταν λέτε, «Κρίσνα, θα σε ακολουθήσω», σημαίνει ότι ο Κρίσνα είναι ξεχωριστός από εσάς. Είναι πιθανό να χάσετε το δρόμο σας. Ως εκ τούτου, θα πρέπει να προσεύχεστε, «Kρίσνα, σε παρακαλώ να είσαι πάντα μαζί μου». Στην πραγματικότητα, ο Κρίσνα είναι πάντα εντός σας. Όταν ερευνήσετε  βαθιά, θα βιώσετε αυτή την αλήθεια. Είναι αδύνατο να είστε μακριά Του. Πολλοί πιστοί διακηρύσσουν: «Θεέ μου, είμαι μέσα σου, είμαι μαζί σου και είμαι για σένα». Επαναλαμβάνουν αυτές τις λέξεις σαν παπαγάλοι, αλλά δεν τις λένε από τα βάθη της καρδιάς τους. Στην πραγματικότητα, ο Θεός δεν είναι ποτέ ξεχωριστός από εσάς. Προσευχηθείτε σε Αυτόν ολόψυχα με την πεποίθηση ότι είναι πάντα μέσα σας, μαζί σας,  πάνω και κάτω από εσάς, γύρω σας. Όταν προσφέρετε μια τέτοια προσευχή στον Θεό, σίγουρα θα λυτρώσει τη ζωή σας!

- Μπάμπα, από ομιλία που δόθηκε στις 13 Απριλίου 2005


23 Απριλίου

Κάλεσα όλους εκείνους που υποφέρουν στον ατελείωτο κύκλο της γέννησης και του θανάτου να προσκυνήσουν τα πόδια του Γκουρού (πνευματικού διδασκάλου)! Ο Γκουρού που ανήγγειλε τον εαυτό Του, είχε έρθει ξανά για να πάρει επάνω Του το βάρος όσων βρίσκουν καταφύγιο σε Αυτόν! Αυτό ήταν το πρώτο Μου μήνυμα προς την ανθρωπότητα: Manasa bhajare. «Λατρέψτε με τον νου!» Δεν χρειάζομαι τα λουλούδια, τις γιρλάντες, τα φρούτα σας - πράγματα που αγοράζετε για λίγα νομίσματα. Δεν είναι πραγματικά δικά σας! Δώστε Μου κάτι δικό σας, κάτι που είναι αγνό και ευωδιάζει με το άρωμα της αρετής και της αθωότητας και έχει πλυθεί στα δάκρυα της μετάνοιας! Φέρνετε γιρλάντες και φρούτα σαν αντικείμενα σε παράσταση, ως επίδειξη της αφοσίωσής σας. Οι φτωχότεροι πιστοί, που δεν έχουν την οικονομική δυνατότητα να τα προσφέρουν, ταπεινώνονται και λυπούνται που είναι αβοήθητοι. Δεν μπορούν να δείξουν την αφοσίωσή τους με τον μεγαλειώδη τρόπο, με τον οποίο το κάνετε εσείς. Εδραιώστε τον Θεό στην καρδιά σας και προσφέρετέ Του τους καρπούς των πράξεών σας και τα άνθη των εσωτερικών σας σκέψεων και συναισθημάτων. Αυτή είναι η λατρεία που Με ευχαριστεί πιο πολύ, η αφοσίωση που εκτιμώ περισσότερο!

- Μπάμπα, από ομιλία που δόθηκε την Vijayadashami του 1953


22 Απριλίου

Ο Θεός δεν ζητάει ποτέ τίποτα από κανέναν. Αλλά όταν οι άνθρωποι Του προσφέρουν ολόψυχα, Εκείνος το επιστρέφει χιλιαπλάσιο. Ξέρετε την ιστορία του Kουτσέλα. Για την προσφορά μιας χούφτας ρύζι, ο Κρίσνα του χάρισε ισόβια ευημερία. Η Ρουκμίνι Ντέβι μπόρεσε να κερδίσει τον Κρίσνα  προσφέροντάς Του μόνο ένα φύλλο Tούλασι. Έτσι, κάθε φορά που ο Θεός δέχεται οτιδήποτε από οποιονδήποτε, χαρίζει ως αντάλλαγμα απίστευτη αφθονία. Γι’ αυτό μιλούν για ένα φύλλο, ένα λουλούδι, ένα φρούτο ή λίγο νερό. Τουλάχιστον αυτά πρέπει να προσφέρονται στον Θεό. Γιατί; Μόνο όταν προσφέρετε, δικαιούστε να λάβετε. Αν πάτε σε μια τράπεζα και απλά ζητήσετε τα χρήματά σας, δεν θα σας τα δώσουν αν και έχετε κάθε δικαίωμα πάνω σε αυτά. Πρέπει να συμπληρώσετε ένα δελτίο ανάληψης και να το υπογράψετε. Μόνο τότε μπορείτε να διεκδικήσετε τα χρήματά σας. Επομένως, πρέπει πρώτα να δώσεις κάτι, για να λάβεις. Αυτός είναι ο Θεϊκός Νόμος. Πρέπει να προσφέρετε στον Θεό, ακόμα κι αν η προσφορά σας αφορά κάτι μικρό ή ασήμαντο. 

- Μπάμπα, από ομιλία που δόθηκε στις 28 Μαΐου 1995


21 Απριλίου

Το μεγαλύτερο εμπόδιο στο μονοπάτι της παράδοσης είναι ο εγωισμός και η  κτητικότητα. Είναι ιδιότητες εγγενείς στην προσωπικότητά σας από αιώνες, απλώνοντας τα πλοκάμια τους  όλο και πιο βαθιά με την εμπειρία της κάθε επόμενης ζωής. Μπορεί να αφαιρεθούν μόνο με τα δίδυμα «απορρυπαντικά» της διάκρισης και της απάρνησης. Η αφοσίωση είναι το νερό που θα  ξεπλύνει αυτούς τους ρύπους αιώνων και το σαπούνι της επανάληψης του ονόματος του Θεού, του διαλογισμού και της επικοινωνίας θα βοηθήσει στην απομάκρυνσή τους πιο γρήγορα και πιο αποτελεσματικά. Οι αργοί  και ο σταθεροί σίγουρα θα κερδίσουν αυτόν τον αγώνα. Το περπάτημα είναι η ασφαλέστερη μέθοδος ταξιδιού, αν και μπορεί να κατηγορηθεί ως αργό. Τα πιο γρήγορα μέσα ταξιδιού σημαίνουν καταστροφή. Όσο πιο γρήγορα είναι τα μέσα, τόσο μεγαλύτερος ο κίνδυνος καταστροφής. Θα πρέπει να τρώτε μόνο όσο αισθάνεστε πείνα, γιατί το περισσότερο θα προκαλέσει διαταραχή. Προχωρήστε, λοιπόν, βήμα-βήμα στην πνευματική σας προσπάθεια, φροντίζοντας να κάνετε ένα βήμα πριν κάνετε ένα άλλο. Μην πηγαίνετε δύο βήματα πίσω κι ένα βήμα μπροστά. Αλλά, ακόμη και το πρώτο βήμα θα είναι ασταθές, αν δεν έχετε πίστη. Καλλιέργησε λοιπόν την πίστη.

- Μπάμπα, από ομιλία που δόθηκε την 1η Αυγούστου 1956


20 Απριλίου

Είναι το πεπρωμένο του ανθρώπου να ταξιδέψει από την ανθρώπινη φύση στη θεϊκή. Σε αυτό το προσκύνημα, είναι βέβαιο ότι θα συναντήσει διάφορα εμπόδια και δοκιμασίες. Για να φωτίσουν το μονοπάτι και να τον βοηθήσουν να ξεπεράσει αυτά τα προβλήματα, οι σοφοί, οι προφήτες, οι πραγματωμένες ψυχές, οι θεϊκές προσωπικότητες και οι Ενσαρκώσεις του Θεού γεννιούνται με ανθρώπινη μορφή. Κυκλοφορούν ανάμεσα στους αναξιοπαθούντες και τους αναζητητές που έχουν χάσει το δρόμο τους ή περιπλανώνται στην έρημο και τους οδηγούν στην  αυτοπεποίθηση και το θάρρος. Ορισμένες προσωπικότητες γεννιούνται και ζουν για αυτόν ακριβώς τον σκοπό. Μπορούν να ονομαστούν karana-janmas, γιατί αποδέχονται τη γέννηση (janma) για μια αιτία, έναν σκοπό (karana). Φυσικά, υπάρχουν πολλοί αναζητητές που με την αφοσίωση, την αφιέρωση και την πειθαρχημένη ζωή τους, επιτυγχάνουν το όραμα του Πανταχού Παρόντα, του Παντοδύναμου και του Παντογνώστη Θεού. Είναι ικανοποιημένοι με την ευδαιμονία που έχουν κατακτήσει για τον εαυτό τους. Υπάρχουν άλλοι που βγαίνουν για να μοιραστούν αυτή την ευδαιμονία με εκείνους που ζουν περιθωριοποιημένοι. Καθοδηγούν και οδηγούν και ευλογούνται με αυτό. Διδάσκουν ότι η πολλαπλότητα είναι μια αυταπάτη και ότι η ενότητα είναι η αλήθεια. Ο Ιησούς ήταν ένας karana-janma, ένας Δάσκαλος που γεννήθηκε με έναν σκοπό, την αποστολή να αποκαταστήσει την αγάπη, τη φιλανθρωπία και τη συμπόνια στην καρδιά του ανθρώπου.

- Μπάμπα, από ομιλία που δόθηκε στις 25 Δεκεμβρίου 1978


19 Απριλίου

Κάποτε ένας πλούσιος αποφάσισε να πάει σε ένα προσκύνημα σε ιερούς τόπους. Για να απαλλαγεί από τον κόπο να κουβαλήσει πολλές αποσκευές, πήρε μόνο πολύ βασικά αντικείμενα σε έναν  υπνόσακο και ξεκίνησε το ταξίδι του. Όπως λέει και η παροιμία, «λιγότερες αποσκευές και άρα περισσότερη άνεση κάνουν το ταξίδι ευχάριστο». Έτσι μπορούσε άνετα να δει όλους τους ιερούς τόπους προσκυνήματος όπως το Κάσι, η Ματούρα, το Μπριντάβαν κ.λπ. Στη διάρκεια της ημέρας, είδε πολλούς ναούς, λάτρεψε όμορφα είδωλα διαφόρων θεοτήτων, κολύμπησε σε ιερά ποτάμια και έκανε διάφορες ενάρετες πράξεις. Αφού πέρασε έτσι όλη την ημέρα, κουράστηκε τη νύχτα και ξάπλωσε στον υπνόσακό του για να κοιμηθεί. Αλλά δεν έκλεισε μάτι. Αν και έκανε ευγενείς πράξεις σε φυσικό επίπεδο, δεν είχε επιτύχει ψυχική γαλήνη. Ποιος ήταν ο λόγος; Ο λόγος ήταν ότι υπήρχαν πολλοί κοριοί στον υπνόσακο που έφερε μαζί του. Εξαιτίας του τσιμπήματος αυτών των κοριών, δεν μπορούσε να κοιμηθεί τη νύχτα. Ίδια είναι η κατάσταση του ανθρώπου σήμερα. Σε φυσικό επίπεδο, έχει συγκεντρώσει πολλές ανέσεις και ευκολίες και φαίνεται να είναι αρκετά χαρούμενος. Αλλά κρύβει μέσα του κοριούς αρνητικών ιδιοτήτων, κακών σκέψεων και πονηρών κινήτρων που καταστρέφουν τη γαλήνη του. Όσο δίνει χώρο σε αρνητικά συναισθήματα και σκέψεις, δεν μπορεί να επιτύχει την ειρήνη.

- Μπάμπα, από ομιλία που δόθηκε στις 24 Ιουνίου 1996


18 Απριλίου

Όταν κάρφωσαν τα καρφιά στον Ιησού για να τον στερεώσουν στον σταυρό, ο Ιησούς άκουσε τη φωνή του Πατέρα να λέει, «Όλα τα ζωντανά πλάσματα είναι ένα, αγαπημένε μου Γιε. Να αντιμετωπίζεις όλους με τον ίδιο τρόπο», και παρακάλεσε να συγχωρηθούν όσοι τον σταύρωναν επειδή δεν ήξεραν τι έκαναν. Ο Ιησούς θυσίασε τον εαυτό του για χάρη της ανθρωπότητας. Τα κάλαντα και τα κεριά, τα αναγνώσματα από τη Βίβλο και η αναπαραγωγή των περιστατικών που αφορούν τη Γέννησή Του, δεν αρκούν για να τιμήσουν τη γέννηση του Ιησού. Ο Ιησούς είπε ότι το ψωμί στο «μυστικό δείπνο» ήταν η σάρκα του, και το κρασί, το αίμα του. Εννοούσε ότι όλα τα όντα που ζουν με σάρκα και αίμα πρέπει να αντιμετωπίζονται όπως ο ίδιος και ότι δεν πρέπει να γίνεται διάκριση μεταξύ φίλων ή εχθρών, μεταξύ ημών και των άλλων. Όλοι είναι το σώμα Του, που συντηρείται από το ψωμί. Κάθε σταγόνα αίματος που ρέει στις φλέβες κάθε ζωντανού όντος είναι δική Του, που ζωοποιείται από την ενέργεια που του έδωσε το κρασί. Δηλαδή, κάθε άνθρωπος είναι Θεϊκός και ως τέτοιος πρέπει να γίνεται σεβαστός!

- Μπάμπα, από ομιλόλα που δόθηκε στις 25 Δεκεμβρίου 1978


17 Απριλίου

Η αφοσίωση και η πίστη είναι τα δύο κουπιά με τα οποία μπορείτε να οδηγήσετε τη βάρκα ώστε να διαπλεύσετε τη θάλασσα της κοσμικής ζωής (σαμσάρα). Ένα παιδί είπε στη μητέρα του, ενώ πήγαινε για ύπνο το βράδυ: «Μαμά! Ξύπνα με, όταν πεινάσω». Η μητέρα απάντησε: «Δεν υπάρχει ανάγκη, παιδί μου. Η πείνα σου θα σε ξυπνήσει από μόνη της». Έτσι, όταν έρθει η πείνα για τον Θεό, θα σας ενεργοποιήσει και θα σας κάνει να αναζητήσετε την τροφή που χρειάζεστε. Ο Θεός σας έχει προικίσει με πείνα και σας παρέχει την τροφή. Σε έχει προικίσει με αρρώστια και παρέχει το εξειδικευμένο φάρμακο που χρειάζεστε. Το καθήκον σας είναι να φροντίσετε να νιώσετε την κατάλληλη πείνα, να υποφέρετε από τη σωστή ασθένεια και να χρησιμοποιήσετε την κατάλληλη τροφή ή φάρμακο!

Ο άνθρωπος πρέπει να μπει στον ζυγό της κοσμικής ζωής και μετά να αποσπαστεί από αυτόν. Αυτή είναι η εκπαίδευση που θα σας διδάξει ότι ο κόσμος είναι μη-πραγματικός. Κανένας αριθμός διαλέξεων δεν θα σας κάνει να πιστέψετε ότι το φίδι είναι απλώς σχοινί, εκτός εάν το ζήσετε πραγματικά. Αγγίξτε τη φωτιά και αισθανθείτε το κάψιμο. Δεν υπάρχει τίποτα παρόμοιο για να σας διδάξει ότι η φωτιά πρέπει να αποφεύγεται. Αν δεν την αγγίξετε, θα έχετε επίγνωση μόνο του φωτός της. Είναι και φωτεινή και καυτή. Έτσι και αυτός ο κόσμος είναι και αληθινός και ψευδής, δηλαδή μη-πραγματικός.

- Μπάμπα, ομιλία που δόθηκε το Μάχα-Σιβαράτρι του 1955


16 Απριλίου

Ο κόσμος σήμερα έχει επιτύχει μεγάλη πρόοδο στους τομείς της επιστήμης και της κοσμικής γνώσης, αλλά οπισθοδρομεί στα πεδία της ηθικής και του ανθρωπισμού. Ποιος είναι ο λόγος; Ο λόγος είναι ο εγωισμός και το προσωπικό συμφέρον του σύγχρονου ανθρώπου. Ό,τι έργο επιτελεί ο άνθρωπος σήμερα, το εκτελεί με εγωιστικό κίνητρο. Όλες οι σκέψεις και οι πράξεις του υποκινούνται από το προσωπικό συμφέρον. Μάλιστα, έχει γίνει μαριονέτα του εγωισμού του. Κοιτάζει τα πάντα με το μάτι του εγωισμού. Στην πραγματικότητα είναι περιορισμένος από τα δεσμά του εγωισμού. Τη στιγμή που θα αλλάξει το κίνητρο της ζωής του από τον εγωισμό στην κοινωνική ευημερία, θα βιώσει την ουσία της αληθινής εκπαίδευσης. Είναι λοιπόν απαραίτητο ο άνθρωπος να απαλλαγεί από τον εγωισμό και το προσωπικό συμφέρον και να γεμίσει την καρδιά του με ευγενείς σκέψεις ευημερίας και προόδου της κοινωνίας. Έτσι θα πρέπει να εξαγνίσει την καρδιά του με ιερά συναισθήματα και να περιορίσει την αστάθεια του νου του. Ό,τι κι αν κάνετε με καθαρή καρδιά, σταθερό νου και ανιδιοτελή στάση, θα σας οδηγήσει στο μονοπάτι της νίκης στο πνευματικό σας ταξίδι.

- Μπάμπα, από ομιλία που δόθηκε στις 24 Ιουνίου 1996


15 Απριλίου

 Πορεύεστε από τον «θάνατο» στη «ζωή» και από την «αρρώστια» στην «υγεία» έχοντας την εμπειρία από τα πλήγματα του κόσμου. Ο κόσμος είναι ένα πολύ σημαντικό μέρος του προγράμματος σπουδών του ανθρώπου. Μέσα από την αγωνία της αναζήτησης γεννιέται το βρέφος (σοφία). Οι ωδίνες αξίζουν τον κόπο. Υποδηλώνουν τη γέννηση μιας νέας ζωής. Από την ανησυχία φτάνετε στην υπέρτατη ειρήνη, στην υπέρτατη φώτιση και στο υπέρτατο Φως. Είναι σαν την εναλλαγή της νύχτας και της ημέρας, αυτή η επανάληψη της χαράς και της θλίψης. Η νύχτα και η μέρα είναι δίδυμες αδερφές, και τα δύο είναι απαραίτητα για να αυξήσουν τη γονιμότητα του εδάφους, να ενεργοποιήσουν και να ανανεώσουν τη ζωή. Είναι σαν το καλοκαίρι και τον χειμώνα. Υπάρχουν κάποιοι που μου ζητούν: «Μπάμπα, κάνε αυτό το καλοκαίρι λιγότερο ζεστό!» Όμως, στη ζέστη του καλοκαιριού, η Γη παίρνει την απαραίτητη ενέργεια από τον Ήλιο, ώστε όταν έρθουν οι βροχές, να αποφέρει άφθονη σοδειά. Το «κρύο» και η «ζέστη» είναι και τα δύο στο σχέδιο του Θεού και το δικό σας έργο είναι μόνο να το αναγνωρίσετε και να αντιμετωπίζετε και τα δύο ως πολύτιμα.
- Μπάμπα, από ομιλία που δόθηκε στην Vijayadashami του 1953


15 Απριλίου

 Πορεύεστε από τον «θάνατο» στη «ζωή» και από την «αρρώστια» στην «υγεία» έχοντας την εμπειρία από τα πλήγματα του κόσμου. Ο κόσμος είναι ένα πολύ σημαντικό μέρος του προγράμματος σπουδών του ανθρώπου. Μέσα από την αγωνία της αναζήτησης γεννιέται το βρέφος (σοφία). Οι ωδίνες αξίζουν τον κόπο. Υποδηλώνουν τη γέννηση μιας νέας ζωής. Από την ανησυχία φτάνετε στην υπέρτατη ειρήνη, στην υπέρτατη φώτιση και στο υπέρτατο Φως. Είναι σαν την εναλλαγή της νύχτας και της ημέρας, αυτή η επανάληψη της χαράς και της θλίψης. Η νύχτα και η μέρα είναι δίδυμες αδερφές, και τα δύο είναι απαραίτητα για να αυξήσουν τη γονιμότητα του εδάφους, να ενεργοποιήσουν και να ανανεώσουν τη ζωή. Είναι σαν το καλοκαίρι και τον χειμώνα. Υπάρχουν κάποιοι που μου ζητούν: «Μπάμπα, κάνε αυτό το καλοκαίρι λιγότερο ζεστό!» Όμως, στη ζέστη του καλοκαιριού, η Γη παίρνει την απαραίτητη ενέργεια από τον Ήλιο, ώστε όταν έρθουν οι βροχές, να αποφέρει άφθονη σοδειά. Το «κρύο» και η «ζέστη» είναι και τα δύο στο σχέδιο του Θεού και το δικό σας έργο είναι μόνο να το αναγνωρίσετε και να αντιμετωπίζετε και τα δύο ως πολύτιμα.
- Μπάμπα, από ομιλία που δόθηκε στην Vijayadashami του 1953


14 Απριλίου

Ο Θεός δεν είναι μια εξωτερική συσκευή ή  μια ευκολία όπως το κλιματιστικό. Είναι ο Εσωτερικός Διευθύνων, η Εσωτερική Πραγματικότητα, η Αόρατη Βάση πάνω στην οποία είναι χτισμένος όλος αυτός ο ορατός κόσμος. Είναι σαν την αρχή της φωτιάς που όντας λανθάνουσα στο ξύλο, μπορεί να γίνει φανερή όταν ένα κομμάτι τρίβεται δυνατά σε ένα άλλο. Η θερμότητα που παράγεται καταναλώνει το ξύλο που καίγεται! Η συντροφιά με τους ενάρετους και θεοσεβείς (σάτσανγκ) δημιουργεί την επαφή που εκδηλώνει την εσωτερική φωτιά. Satsang σημαίνει συνάντηση (sang) με την Ύπαρξη (Sat), τον ίδιο τον Θεό που εξυμνείται  ως Sat-Chit-Ananda. Sat είναι η Αρχή της Ύπαρξης, Αυτό που «ΕΊΝΑΙ», η θεμελιώδης Αλήθεια του Σύμπαντος. Ευθυγραμμιστείτε με την Αλήθεια, ην Ύπαρξη εντός σας, την Αλήθεια πάνω στην οποία προβάλλεται η αναλήθεια (mithya) από νόες που δεν βλέπουν το φως. Μένοντας σε αυτή την Ύπαρξη, η φλόγα ανάβει, το φως ξημερώνει, το σκοτάδι φεύγει και ο Ήλιος της Γνώσης ανατέλλει.

- Μπάμπα, από ομιλία που δόθηκε στις 10 Μαΐου 1969


13 Απριλίου

Όταν υπάρχει σκληρό, πετρώδες υπέδαφος, πρέπει να σκάψετε βαθύτερα για να αντλήσετε το υπόγειο καθαρό νερό. Όσο πιο μαλακό είναι το υπέδαφος, τόσο ταχύτερη είναι η επιτυχία. Κάνετε την καρδιά σας τρυφερή. Τότε, η επιτυχία στην πνευματική άσκηση επιταχύνεται. Να μιλάτε τρυφερά, γλυκά, να μιλάτε μόνο για τον Θεό – αυτή είναι η διαδικασία μαλακώματος του υπεδάφους. Αναπτύξτε συμπόνια, συμπάθεια. Ασχοληθείτε με την υπηρεσία, κατανοήστε την αγωνία της φτώχειας, της ασθένειας, του άγχους και της απελπισίας. Μοιραστείτε και τα δύο – δάκρυα και χαρά με άλλους. Αυτός είναι ο τρόπος για να μαλακώσετε την καρδιά και να βοηθήσετε την πνευματική άσκηση να επιτύχει. Η συντροφιά με καλούς ανθρώπους είναι σαν να πίνετε καθαρό κρυστάλλινο νερό. Η επαφή με μοχθηρούς, ασεβείς, ανήθικους ανθρώπους είναι σαν να πίνετε αλμυρό νερό από τη θάλασσα. Καμία ποσότητα ζάχαρης που προστίθεται σε αυτό δεν μπορεί να το κάνει πόσιμο! Απλώς θα  αυξάνει τη δίψα.

- Μπάμπα, από ομιλία που δόθηκε στις 10 Μαΐου 1969


12 Απριλίου

Με αποφασιστικότητα, ο άνθρωπος μπορεί να αγγίξει τον ουρανό και να κατακτήσει τον κόσμο. Όμως σήμερα έχει απωλέσει αυτήν τη δύναμη. Ποιος είναι ο λόγος γι’ αυτό; Έχει χάσει την κυριαρχία του επί των αισθήσεων. Όσο περισσότερο  υποδουλώνεται στις αισθήσεις, τόσο μικρότερη είναι η διάρκεια ζωής. Ο σημερινός άνθρωπος χάνει τη σωματική του δύναμη και κατά συνέπεια καταστρέφει εντελώς την εσωτερική του δύναμη. Για να παραμείνετε αθάνατοι και να διατηρήσετε τη νεότητα, θα πρέπει ν’ αναπτύσσετε τη δύναμη των αισθήσεων ελέγχοντάς τες. Δεν πρέπει να υπάρχει προσκόλληση στο σώμα. Αν αφενός ο άνθρωπος χάσει τον έλεγχο των αισθήσεων και αφετέρου αναπτύξει προσκόλληση στο σώμα, τότε ποια δεινά τον περιμένουν;  Αυτά τα δύο μπορούν να συγκριθούν με δύο τρύπες σε ένα δοχείο γεμάτο με νερό. Το νερό γεμίζει ένα δοχείο, το οποίο στη συνέχεια αδειάζει. Ομοίως, το δοχείο της καρδιάς σας είναι γεμάτο με τη γλυκιά χάρη του Θεού. Ο άνθρωπος πρέπει να διευρύνει την καρδιά του. Αλλά χωρίς ανεκτικότητα και συμπόνια, έχει ανοίξει τρύπες σε αυτή. Κατά συνέπεια, η διάρκεια ζωής του έχει μειωθεί. Σε αυτή την περιορισμένη διάρκεια ζωής, ποιες καλές πράξεις μπορεί να κάνει; Πώς μπορεί να εργαστεί για την ευημερία της κοινωνίας; Η δύναμη, η οποία έχει δωρηθεί από τον Θεό, θα πρέπει να χρησιμοποιείται σωστά μέσα από  ενάρετες συντροφιές, σωστή συμπεριφορά και προσφέροντας υπηρεσία. Μόνο τότε μπορεί να ενισχυθεί η δύναμή σας.

- Μπάμπα, από ομιλία που δόθηκε στις 2 Οκτωβρίου 1965

Όλη η δύναμη και η ισχύς που βρίσκεται στη Φύση είναι επίσης λανθάνουσα σε κάθε άνθρωπο. Αυτό που δεν μπορεί να βρεθεί μέσα σε έναν άνθρωπο δεν μπορεί να βρεθεί πουθενά αλλού στο Σύμπαν.

- Μπάμπα


11 Απριλίου

Το σώμα είναι ο ναός του Θεού. Ο Θεός είναι ο κάτοικος της καρδιάς. Η διάνοια (buddhi) είναι η λάμπα που ανάβει σε αυτόν τον βωμό. Τώρα, κάθε ριπή ανέμου, που φυσά μέσα από τα παράθυρα των αισθήσεων, επηρεάζει τη φλόγα της λάμπας και θαμπώνει το φως της, απειλώντας ακόμη και να τη σβήσει. Λοιπόν, κλείστε τα παράθυρα. Μην τα κρατάτε ανοιχτά δεχόμενοι την επιτακτική έλξη των εξωτερικών αντικειμένων. Κρατήστε τη διάνοια αιχμηρή, ώστε να μπορεί να κόψει τον νου όπως το  διαμάντι και να τον  μετατρέψει σε φλόγα φωτός, αντί να παραμένει ένα θαμπό βότσαλο. Η διάκριση μεταξύ του αιώνιου και του προσωρινού είναι ένα σημαντικό όργανο πνευματικής προόδου. Η συλλογιστική ικανότητα πρέπει να χρησιμοποιηθεί για να διακρίνει το περιορισμένο από το απεριόριστο, το προσωρινό από το Αιώνιο. Αυτή είναι η έγκυρη χρήση του. Ο Σανκαρατσάρια ονομάζει το έργο του σχετικά με τις αρχές του Μονισμού ως Viveka Chudamani, γιατί ήθελε να τονίσει την αξία της διάκρισης (viveka) για τη συνειδητοποίηση της παροδικότητας της ζωής και της Ενότητας του Σύμπαντος.

- Μπάμπα, από ομιλία που δόθηκε στις 2 Οκτωβρίου 1965


10 Απριλίου

Καλλιεργήστε την αγνή αγάπη μέσω αυτών των δύο μεθόδων: 1. Να θεωρείτε πάντα τα ελαττώματα των άλλων, όσο μεγάλα κι αν είναι, ασήμαντα και αμελητέα. Να θεωρείτε πάντα τα δικά σας ελαττώματα μεγάλα, όσο ασήμαντα και αμελητέα κι αν είναι και να  νιώθετε θλίψη και μετάνοια. Έτσι, αποφεύγετε να κάνετε μεγαλύτερα λάθη και να αναπτύσσετε ελαττώματα ενώ αποκτάτε ιδιότητες αδελφοσύνης και ανεκτικότητας. 2. Ό,τι κι αν κάνετε, με τον εαυτό σας ή με τους άλλους, κάνετέ το ενθυμούμενοι ότι ο Θεός είναι πανταχού παρών. Βλέπει, ακούει και γνωρίζει τα πάντα. Ό,τι και να λέτε, να θυμάστε ότι ο Θεός ακούει την κάθε λέξη. Να διακρίνετε μεταξύ αληθινού και ψευδούς και να λέτε μόνο την αλήθεια. Ό,τι κι αν κάνετε, διακρίνετε το σωστό από το λάθος και κάνετε μόνο το σωστό. Προσπαθήστε κάθε στιγμή να έχετε επίγνωση της παντοδυναμίας του Θεού. Το σώμα είναι ο ναός της ατομικής ψυχής, επομένως ό,τι συμβαίνει σε αυτόν τον ναό είναι μέλημα του ατόμου. Έτσι επίσης, ο κόσμος είναι το σώμα του Θεού, και ό,τι συμβαίνει σε αυτόν, καλό ή κακό, είναι δικό Του μέλημα.

- Μπάμπα, από το βιβλίο «Αγάπη – Prema Vahini», ch. 19


9 Απριλίου

Στην εποχή Κάλι, ο άνθρωπος μπορεί να έχει μεγάλη φήμη, πλούτη και ανέσεις, αλλά του λείπει η ηρεμία και η αίσθηση ασφάλειας. Ο λόγος για αυτή την έλλειψη είναι η απουσία υπομονής και συμπόνιας μεταξύ των μελών της οικογένειας που ζουν σε ένα σπίτι. Γιατί λείπουν από τον άνθρωπο αυτές οι δύο ιδιότητες; Η διόγκωση του εγωισμού και η χρήση της ευφυΐας προς  ίδιον συμφέρον έχει καταλήξει σ’ αυτή την παρακμή. Αυτές οι δύο αξίες δεν φαίνεται να υπάρχουν σε καμία οικογένεια σήμερα. Εξαιτίας αυτού, οι άνθρωποι παραμένουν  βουτηγμένοι στις ανησυχίες από το ξημέρωμα μέχρι το βράδυ. Δεν υπάρχει ενότητα ή συντονισμός ανάμεσα στα παιδιά μιας οικογένειας. Επομένως, ο καθένας ακολουθεί το δρόμο του και, αν και γεννημένος ως άνθρωπος, ζει  μια ζωή χειρότερη από αυτή των ζώων. Στην πραγματικότητα, τα ζώα είναι καλύτερα καθώς η ζωή τους ορίζεται από  αιτίες και εποχές. Ο άνθρωπος έχει γίνει εγωιστής και δεν σκέφτεται πια να συνεισφέρει στην ευτυχία των άλλων. Η υπομονή και η συμπόνια είναι ανάλογες με τις δυνάμεις της ζωής για έναν άνθρωπο. Χωρίς αυτές ο άνθρωπος μπορεί να θεωρηθεί νεκρός. Έχοντας αποκτήσει ένα αριθμό πτυχίων και έχοντας συγκεντρώσει πλούτο, τι πραγματικά έχει επιτύχει; Αυτό που πρέπει να επιδιώκει ο καθένας σε μια οικογένεια είναι οι δύο αρετές της υπομονής και της συμπόνιας.

- Μπάμπα, από ομιλία που δόθηκε στις 2 Οκτωβρίου 2000


8 Απριλίου

Μερικοί άνθρωποι μπορεί να έχουν κάποιες αμφιβολίες που σχετίζονται με την προσευχή. Σε τι ωφελεί η προσευχή; Θα ικανοποιήσει ο Θεός όλα όσα ζητάμε στις προσευχές μας; Μας δίνει μόνο αυτό που πιστεύει ότι χρειαζόμαστε ή αξίζουμε, έτσι δεν είναι; Θα ήθελε ο Κύριος να μας δώσει όλα όσα ζητάμε στις προσευχές μας προς Αυτόν; Φυσικά, όλες αυτές οι αμφιβολίες μπορούν να λυθούν. Εάν ο αφοσιωμένος έχει αφιερώσει τα πάντα - σώμα, νου και ύπαρξη - στον Θεό, Εκείνος θα φροντίσει ο ίδιος τα πάντα, γιατί θα είναι πάντα με τον αφοσιωμένο. Κάτω από τέτοιες συνθήκες δεν χρειάζεται προσευχή. Αλλά έχετε τόσο αφιερωθεί και παραδώσει τα πάντα στον Θεό; Όχι. Όταν υπάρχουν απώλειες, έρχονται καταστροφές ή τα σχέδια ναυαγούν, ο αναζητητής κατηγορεί τον Θεό. Κάποιοι, από την άλλη, προσεύχονται να τους σώσει. Εάν αποφεύγετε και τα δύο αυτά, καθώς και το να βασίζεστε σε άλλους, έχοντας απόλυτη πίστη στον Θεό ανά πάσα στιγμή, γιατί να σας αρνηθεί τη χάρη Του; Γιατί να απέχει από το να σας βοηθήσει;

- Μπάμπα, από το βιβλίο «Υπέρτατη Ειρήνη – Prashanti Vahini», ch. 7


7 Απριλίου

Το έπος της Ραμάγιανα είναι ένας οδηγός για τις ιδανικές σχέσεις μεταξύ μητέρων και παιδιών, μεταξύ συζύγων, μεταξύ αδελφών, μεταξύ του ηγεμόνα και του λαού, μεταξύ του αφέντη και των υπηρετών και για πολλές άλλες ανθρώπινες σχέσεις. Ο Ράμα έδειξε συμπόνια στον ετοιμοθάνατο αετό Τζατάγιου, ο οποίος είχε πολεμήσει με τον Ράβανα όταν μετέφερε τη Σίτα στη Λάνκα και έδωσε καταφύγιο στον Βιμπίσανα, ακόμη και ενάντια στους φόβους που εξέφρασε ο Λάκσμανα. Αυτά είναι παραδείγματα της υπέρτατης καλοσύνης και μεγαλοψυχίας του Ράμα προς οποιονδήποτε τον σεβόταν ή ζητούσε την προστασία του. Ο Ράμα δήλωσε στον Λακσμάνα: «Εκείνος που έρχεται σε μένα με πνεύμα παράδοσης, όποιος κι αν είναι, είναι δικός μου και είμαι δικός του. Θα του παρέχω άσυλο. Αυτός είναι ο όρκος μου». Ο Ράμα ήταν δεσμευμένος σε μια υπόσχεση, σε μια σύζυγο και σε ένα μόνο βέλος. Οι αναζητητές θα πρέπει να εδραιώσουν τον Ράμα στις καρδιές τους και να γιορτάσουν το Ράμα-ναβάμι για την επίτευξη της  ευδαιμονίας του Εαυτού. Μελετώντας το έπος της Ραμάγιανα θα πρέπει να φτάσουν στην κατάσταση Αtma-rama (ενότητα με το Οικουμενικό Πνεύμα). Σε μια τέτοια κατάσταση, δεν υπάρχει Ahamkara (αίσθηση του εγώ).

- Μπάμπα, από ομιλία που δόθηκε στις 7 Απριλίου 1987


6 Απριλίου

Όπως κι αν πράττουν οι μεγάλες ψυχές, όποια συντροφιά κι αν επιλέγουν, θα είναι πάντα στο δρόμο της δικαιοσύνης, στο θείο μονοπάτι. Οι πράξεις τους θα προάγουν την ευημερία όλου του κόσμου! Έτσι, όταν απαγγέλλονται ή διαβάζονται η Ραμάγιανα ή οι αφηγήσεις περί του Θείου, πρέπει να δίνεται προσοχή στη μεγαλοπρέπεια και το μυστήριο του Θεού, στην αλήθεια και τη σαφήνεια που είναι εγγενείς σε αυτά και στην εφαρμογή αυτών των ιδιοτήτων στην καθημερινή ζωή. Δεν πρέπει να εστιάζετε την προσοχή σας σε εξωγενή θέματα. Ο τρόπος εκτέλεσης των καθηκόντων σας είναι το ύψιστο μάθημα που πρέπει να αφομοιωθεί. Ο Θεός, όταν εμφανίζεται με μορφή για να στηρίξει το ντάρμα, συμπεριφέρεται με ανθρώπινο τρόπο. Πρέπει! Διότι, προβάλλει την ιδανική ζωή ενώπιον των ανθρώπων και προσφέρει την εμπειρία της χαράς και της ειρήνης. Οι κινήσεις και οι παιχνιδιάρικες δραστηριότητές του (leelas) μπορεί να φαίνονται συνηθισμένες και κοινότυπες σε κάποιους. Αλλά η κάθε μία είναι μια έκφραση ομορφιάς, αλήθειας, καλοσύνης, χαράς και ανάτασης. Αιχμαλωτίζουν τον κόσμο με τη γοητεία τους και εξαγνίζουν την καρδιά που τις διαλογίζεται! Η κάθε μία ξεπερνάει και κυριαρχεί σε όλες τις αναταραχές του νου, σκίζει το πέπλο της ψευδαίσθησης (μάγια) και γεμίζει τη συνείδηση με γλυκύτητα.

- Μπάμπα, από το βιβλίο «Η Ιστορία του Ράμα – Rama Katha Rasa Vahini, Vol. 1», ch. 1


5 Απριλίου

Λέγεται συχνά ότι ο Ράμα ακολουθούσε το Ντάρμα (Δικαιοσύνη) την κάθε στιγμή. Αυτός δεν είναι ο σωστός τρόπος να Τον περιγράψει κανείς. Δεν ακολουθούσε το Ντάρμα. Ήταν το Ντάρμα. Αυτά που σκεφτόταν, έλεγε και έκανε ήταν το Ντάρμα και είναι το Ντάρμα για πάντα. Η απαγγελία των στίχων της Ραμάγιανα ή η ακρόαση αυτών των στίχων πρέπει να μεταμορφώνει το άτομο σε ενσάρκωση του Ντάρμα. Κάθε λέξη, σκέψη και πράξη του πρέπει να αποτελούν παράδειγμα αυτού του ιδανικού. Η σταθερή πίστη στον Ράμα, τη Ραμάγιανα και στον ίδιο τον εαυτό του είναι απαραίτητη για την επιτυχία. Και για ποιο σκοπό; Για να γίνετε ενάρετοι  και να βοηθήσετε τους άλλους να ξεδιπλώσουν την καλοσύνη τους. Να είστε απόλυτα ανθρώπινοι με την κάθε ανθρώπινη αξία διευρυμένη στο έπακρο και να προάγετε αυτά τα στοιχεία στην κοινωνία για να βοηθήσετε και άλλους. Εξαγνίστε το σώμα μέσω ιερής δραστηριότητας. Εξαγνίστε την ομιλία όντας προσκολλημένοι στην αλήθεια, την αγάπη και τη συμπόνια. Εξαγνίστε τον νου και μην υποκύπτετε στις κραυγές των αισθήσεων και των επιθυμιών που αυτές γεννούν.

- Μπάμπα, από ομιλία που δόθηκε στις 18 Απριλίου 1986


5 Απριλίου

Ο Θεός δεν είναι μια εξωτερική συσκευή ή  μια ευκολία όπως το κλιματιστικό. Είναι ο Εσωτερικός Διευθύνων, η Εσωτερική Πραγματικότητα, η Αόρατη Βάση πάνω στην οποία είναι χτισμένος όλος αυτός ο ορατός κόσμος. Είναι σαν την αρχή της φωτιάς που όντας λανθάνουσα στο ξύλο, μπορεί να γίνει φανερή όταν ένα κομμάτι τρίβεται δυνατά σε ένα άλλο. Η θερμότητα που παράγεται καταναλώνει το ξύλο που καίγεται! Η συντροφιά με τους ενάρετους και θεοσεβείς (σάτσανγκ) δημιουργεί την επαφή που εκδηλώνει την εσωτερική φωτιά. Satsang σημαίνει συνάντηση (sang) με την Ύπαρξη (Sat), τον ίδιο τον Θεό που εξυμνείται  ως Sat-Chit-Ananda. Sat είναι η Αρχή της Ύπαρξης, Αυτό που «ΕΊΝΑΙ», η θεμελιώδης Αλήθεια του Σύμπαντος. Ευθυγραμμιστείτε με την Αλήθεια, ην Ύπαρξη εντός σας, την Αλήθεια πάνω στην οποία προβάλλεται η αναλήθεια (mithya) από νόες που δεν βλέπουν το φως. Μένοντας σε αυτή την Ύπαρξη, η φλόγα ανάβει, το φως ξημερώνει, το σκοτάδι φεύγει και ο Ήλιος της Γνώσης ανατέλλει.

- Μπάμπα, από ομιλία που δόθηκε στις 10 Μαΐου 1969


4 Απριλίου

Δεν υπάρχει τίποτα στον κόσμο χωρίς σφάλμα ή αστοχία. Καμία χαρά που δεν αναμειγνύεται με πόνο. Καμία πράξη που δεν είναι μολυσμένη με εγωισμό. Σας εφιστώ λοιπόν την προσοχή ώστε να αναπτύξετε αποστασιοποίηση που θα σας λυτρώσει από τη θλίψη. Η Ραμάγιανα ενσταλάζει αυτή τη σοφή, έγκυρη, πολύτιμη απόσπαση ή θυσία. Ο Ράμα ταξιδεύει με χαρά στο δάσος ως εξόριστος, τη στιγμή που γνωρίζει ότι το να το πράξει ήταν η επιθυμία του πατέρα του. Και θυμηθείτε, επρόκειτο να στεφθεί αυτοκράτορας ακριβώς εκείνη τη στιγμή από το ίδιο πρόσωπο που τον διέταξε να φύγει στην εξορία! Όταν αυτοί που έχουν πλήρεις εξουσίες  και αξιώσεις, παραιτούνται από θέσεις εξουσίας στη Ραμάγιανα, βλέπουμε σήμερα άτομα χωρίς εξουσίες ή δικαιώματα, να φωνάζουν  για να καταλάβουν θέση εξουσίας! Το καθήκον είναι  Θεός, αυτό είναι το μάθημα που διδάσκει η Ραμάγιανα. Η λέξη «καθήκον» χρησιμοποιείται σήμερα για να υποδείξει μεθόδους με τις οποίες κάποιος ασκεί την εξουσία του. Όχι! Καθήκον είναι η ευθύνη που έχετε, να σέβεστε και να τιμάτε τους άλλους και να τους υπηρετείτε στο μετρό των δυνατοτήτων σας! Ισχυρίζεστε ότι έχετε ελευθερία να περπατάτε, κουνώντας το μπαστούνι σας γύρω σας. Αλλά, ο άνθρωπος που έρχεται από πίσω έχει τόση ελευθερία να χρησιμοποιεί το δρόμο όση κι εσείς! Να ασκείτε την ελευθερία σας έτσι ώστε να μην περιορίζετε ή να θίγετε την ελευθερία των άλλων - αυτό είναι το καθήκον, που μετουσιώνεται σε λατρεία!

- Μπάμπα, από ομιλία που δόθηκε στις 20 Απριλίου 1975


3 Απριλίου

Η αγάπη είναι Θεός. Υπερβαίνει όλες τις ανθρώπινες σχέσεις που βασίζονται στην προσκόλληση. Αναπτύξτε θεϊκή και ανιδιοτελή αγάπη που είναι διαρκής και απεριόριστη. Ένας αληθινός λάτρης του Θεού δεν θα βιώσει θλίψη.

- Μπάμπα, από ομιλία που δόθηκε στις 28 Μαρτίου 1996


2 Απριλίου

Τα μάτια πάντα αναζητούν το αισχρό και το χυδαίο. Παρά τον κίνδυνο για τη ζωή και το σώμα του, ο οδηγός θα κοιτάξει επίμονα τις άσεμνες αφίσες που διαφημίζουν μια ταινία. Το μάτι πρέπει να ελέγχεται ώστε να μην καταστρέφει τον νου αλλά και το σώμα του ανθρώπου. Το αυτί λαχταρά για σκάνδαλα και ηδυπαθή ακούσματα. Δεν σας πείθει να παρακολουθήσετε ομιλίες που μπορούν πραγματικά να βοηθήσουν στην πνευματική σας ανάπτυξη. Ακόμα κι αν έχετε την ευκαιρία να παρακολουθήσετε τέτοιου είδους ομιλίες, το αυτί σας αποτρέπει προκαλώντας σας πονοκέφαλο. Αλλά όταν κάποιος προσβάλλει κάποιον άλλο, τα δύο αυτιά επιτυγχάνουν τη μέγιστη συγκέντρωση. Η γλώσσα είναι διπλά επικίνδυνη, εκτός αν την κρατήσουμε υπό έλεγχο, γιατί μιλάει για σκάνδαλα και δημιουργεί λαχτάρα για την ικανοποίηση της γεύσης. Είναι σχεδόν αδύνατο να οδηγήσεις τη γλώσσα προς το μονοπάτι της απαγγελίας του θεϊκού Ονόματος και τον διαλογισμό, όσο γλυκό κι αν είναι το Όνομα του Θεού. Όταν τα μάτια, τα αυτιά και η γλώσσα είναι υπό έλεγχο και μπορούν να χρησιμοποιηθούν για αυτοβελτίωση, ο  νους  και τα χέρια μπορούν επίσης να συγκρατηθούν εύκολα. Έτσι, όταν ο άνθρωπος συνειδητοποιεί ποιος είναι, δεν χρειάζεται να ρωτήσει πού κατοικεί ο Θεός. Κατοικεί στην αγνή καρδιά του ανθρώπου, λάμποντας ξεκάθαρα στην έμφυτη αίγλη Του της Σοφίας, της Δύναμης και της Αγάπης.

- Μπάμπα, από ομιλία που δόθηκε στις 20 Μαρτίου 1977


1 Απριλίου

Ο στόχος της ζωής πρέπει να είναι η πραγμάτωση της ενότητας του εαυτού με τον Υπέρτατο Εαυτό. Γιατί ποιον άλλο λόγο να πάρει ο εαυτός αυτή την ανθρώπινη μορφή; Εάν ο στόχος ήταν απλώς «η ζωή» ή ακόμα και «η ευτυχισμένη ζωή», ο εαυτός θα μπορούσε να είχε τη μορφή πουλιών ή θηρίων. Το ίδιο το γεγονός ότι ο άνθρωπος είναι προικισμένος με μνήμη, νου, ευφυΐα, ικανότητα διάκρισης να προβλέπει το μέλλον, επιθυμία να αποσπαστεί από τις αισθήσεις κ.λπ., είναι ένδειξη ότι είναι προορισμένος για κάποιον ανώτερο σκοπό. Παρά ταύτα, αν ο άνθρωπος ποθεί έναν υποδεέστερο προορισμό, αμαρτάνει. Αλλά εκείνος που επιμένει, παρά τους πειρασμούς και τα εμπόδια, στο μονοπάτι που οδηγεί στην ολοκλήρωση και την αυτοπραγμάτωση, είναι Γκόπι, γιατί οι Γκόπις (οι αφοσιωμένες βοσκοπούλες) του Μπριντάβαν ήταν τα πιο εμπνευσμένα παραδείγματα τέτοιων ψυχών. Η πιο αποτελεσματική πειθαρχία που μπορεί να υιοθετήσει ο άνθρωπος για να πετύχει αυτόν τον υψηλό στόχο, είναι ο έλεγχος και η κυριαρχία επί των πέντε αισθήσεων, η αποφυγή των λαθών και των κακών που τα μάτια, τα αυτιά, η γλώσσα, ο νους και τα χέρια έχουν την τάση να διαπράξουν.

- Μπάμπα, από ομιλία που δόθηκε στις 20 Μαρτίου 1977