Απρίλιος 2015
30 Απριλίου
Όταν ο πατέρας του Πραχλάντα, ο αυτοκράτορας Χιρανιακασίπου, τον πήρε στα γόνατά του και όλος αγάπη ζήτησε από το παιδί να του επαναλάβει ό,τι είχε διδαχθεί από τον δάσκαλό του, ο Πραχλάντα του απάντησε: «Διδάχθηκα τη μυστική πεμπτουσία όλων των διδασκαλιών!» Ο πατέρας χάρηκε και του είπε: «Πες μου λοιπόν, ποια είναι η πεμπτουσία της γνώσης που τώρα κατέχεις;» Και ο Πραχλάντα του απάντησε: «Πατέρα! Είναι ο Ένας που φωτίζει τα πάντα, ο Ένας που τελικά απορροφά τα πάντα εντός Του, ο Ένας, ο Κύριος ο Θεός! Το να Τον αναλογίζεται κανείς αδιάλειπτα, βιώνοντας την ευδαιμονία που απορρέει απ’ αυτόν τον στοχασμό, χαρίζει την αυτοπραγμάτωση σε όλους τους ανθρώπους.» Συνέχισε δε λέγοντας: «Αχ, πατέρα! Έχεις κατακτήσει ολόκληρο τον κόσμο, αλλά δεν έχεις κατορθώσει να καθυποτάξεις τις αισθήσεις σου. Πώς λοιπόν μπορείς να λάβεις τη Χάρη του Θεού; Αυτές οι υλικές ικανότητες και οι εγκόσμιες επιτεύξεις είναι επιφανειακά αποκτήματα, κενά πνευματικού περιεχομένου. Μόνο τη Γνώση του ενός Θεού και το βίωμά Του, μόνο αυτό αξίζει να επιδιώκει κανείς!» είπε το θαυμαστό και ευλογημένο παιδί.Μπάμπα, από το βιβλίο «Sutra Vahini», Κεφ. 2.
29 Απριλίου
Να απαγγέλετε το Όνομα του Θεού καθημερινά, δίχως να το παραλείψετε ούτε για μία μέρα. Μόνο αυτό θα σας προστατεύει κάθε σας στιγμή. Όπως ο αέρας σάς περιβάλλει από παντού, έτσι και ο Θεός: είναι πανταχού Παρών, είναι μέσα σας, γύρω σας, στο πλευρό σας, από πάνω σας. Γι’ αυτό, πρέπει κι εσείς να είστε σε συνεχή επικοινωνία με τον Θεό. Όταν αναπτύξετε πίστη στον Θεό, θα έρθει, σαν φυσική συνέπεια, η ενότητα ανάμεσα σε σας και στους συνανθρώπους σας. Και τότε δεν θα υπάρχει έδαφος για να αναπτυχθεί εχθρότητα μεταξύ σας. Δεν χρειάζεται να προσφέρετε καμία τελετουργία για να κερδίσετε τη Χάρη του Θεού. Αρκεί η πνευματική άσκηση της επανάληψης το Ονόματός Του (Νamasmarana) από τα βάθη της καρδιάς σας. Όπως λένε τα λόγια του ύμνου (Bhajan), «Κανένας άνθρωπος δεν μπορεί ν’ αποκτήσει γαλήνη κι ευτυχία χωρίς να ψάλλει και να υμνεί τη δόξα του Θεού (Hari Bhajana bina sukha shanti nahi).» Εάν απαγγέλλετε αδιάκοπα το Όνομα του Θεού, κανένα κακό δεν πρόκειται ποτέ να σας συμβεί. Μην σπαταλήσετε αυτή την ευκαιρία, αξιοποιήστε την με τον καλύτερο τρόπο. Να θυμάστε ότι ο Θεός είναι πάντοτε στο πλευρό σας οπουδήποτε και αν βρίσκεστε.Μπάμπα, Ομιλία που δόθηκε στις 21 Ιουλίου 2005 στο Πρασάντι Νίλαγιαμ κατά τον εορτασμό της Ημέρας του Πνευματικού Διδασκάλου (Γκούρου Πούρνιμα)
28 Απριλίου
Αν ο κόσμος ήταν πραγματικός, θα έπρεπε να γινόταν αντιληπτός ακόμα και κατά τη διάρκεια του βαθύ, χωρίς όνειρα ύπνου. Όμως, σ’ αυτό το στάδιο δεν έχουμε καθόλου επίγνωση του κόσμου. Άρα, ο ορατός κόσμος είναι τόσο μη-πραγματικός όσο είναι και ο κόσμος του ονείρου, τον οποίο δεν αντιλαμβανόμαστε ξύπνιοι. Το σύμπαν είναι μια αντανάκλαση του Θεού (Brahman). Ο ουρανός μπορεί ν’ αντανακλάται σ’ ένα δοχείο με κρασί, αλλά αυτό δεν τον μεθάει! Παρομοίως, μέσα σ’ αυτό το όχημα που ονομάζεται σώμα, η ατομική ψυχή (Atma) κατοικεί αγνή και άσπιλη. Οι καρποί των πράξεων, καλοί ή κακοί, προσαρτώνται στο όχημα και όχι στον εσώτερο κάτοικό του, τον Άτμα, που είναι απλός Παρατηρητής. Όταν ανατείλει τέτοια σοφία, οι βαριές σκιές των τριών κατηγοριών Κάρμα εξαφανίζονται μπροστά της. Οι τρεις κατηγορίες Κάρμα είναι: α) ολόκληρο το συσσωρευμένο Κάρμα μας (Sanchita), β) το Κάρμα τις συνέπειες του οποίου υφιστάμεθα στο παρόν (Prarabdha) και γ) το Κάρμα που δημιουργούμε τώρα με κάποιες πράξεις μας, τις συνέπειες του οποίου θα υποστούμε στο μέλλον (Aagami). Τα βάσανα και οι ταλαιπωρίες αυτού του κόσμου είναι το ίδιο απατηλά και εφήμερα με τις χαρές και τις δόξες του. Γι’ αυτό, εντυπώστε βαθιά στον νου σας αυτή την τόσο σημαντική αλήθεια και ξεκινήστε άφοβα την πορεία σας επάνω στο μονοπάτι της πνευματικής άσκησης και της αφοσίωσης.Μπάμπα, από το βιβλίο «Αγάπη» (‘Prema Vahini’), Κεφ. 25
27 Απριλίου
Οι μελετητές των ιερών κειμένων λένε ότι είναι αδύνατον να ξεφύγει κανείς από το Κάρμα. Αυτό βέβαια αληθεύει σε κάποιο βαθμό. Εσείς τώρα αναρωτιέστε εάν υπάρχει τρόπος να απαλλαγείτε από τις συνέπειες του Κάρμα. Ναι, είναι δυνατόν για τον καθένα σας, αν κερδίσει τη Θεία Χάρη. Από τη στιγμή που θα γίνετε άξιοι αποδέκτες της Χάρης του Θεού, το Κάρμα δεν θα έχει πλέον επιρροή στη ζωή σας. Γι’ αυτό πρέπει να προσπαθείτε με όλες σας τις δυνάμεις να κερδίσετε τη Θεία Χάρη. Όταν κερδίσετε τη Θεία Χάρη, ακόμα κι αν πρέπει να βιώσετε τις συνέπειες του Κάρμα, δεν θα νιώσετε τον πόνο. Πάρτε το παράδειγμα ενός φιαλιδίου με φάρμακο: έχει σημειωμένη επάνω του την ημερομηνία λήξεως. Όπως το φάρμακο μετά απ’ αυτήν χάνει την ισχύ του, έτσι και η Χάρη του Θεού κάνει το Κάρμα να ‘λήξει’ και εκμηδενίζει τις συνέπειες των πράξεών σας. Το σημαντικότερο εδώ είναι να είστε άξιοι της Χάρης του Θεού. Γι’ αυτό, πρέπει να καλλιεργήσετε την απαραίτητη ψυχική δύναμη καθώς και τη θέληση να γίνετε άξιοι αποδέκτες της Θείας Χάρης κι έτσι να απελευθερωθείτε από τις ‘χειροπέδες’ του Κάρμα σας.Μπάμπα, Ομιλία που δόθηκε στις 21 Ιουλίου 2005 στο Πρασάντι Νίλαγιαμ κατά τον εορτασμό της Ημέρας του Πνευματικού Διδασκάλου (Γκούρου Πούρνιμα)
26 Απριλίου
Οι άνθρωποι υποκύπτουν στην ψευδαίσθηση και γίνονται ένα με το σκοτάδι που προκαλούν οι εσφαλμένες αξίες και η προσκόλληση στο μη-πραγματικό, δηλ. το «εγώ» και το «δικό μου». Αλλά τα ιερά κείμενα είναι σαν μία μητέρα, δεν εγκαταλείπουν τον πιστό, δεν καταθέτουν τα όπλα επιμένουν και συνεχίζουν την προσπάθεια. Σας υπενθυμίζουν τον τελικό σκοπό σας, ώστε να σωθείτε. Τα ιερά κείμενα πρέπει να θεωρούνται η θεμελιώδης βοήθεια και η πηγή επίγνωσης του απερινόητου, απροσμέτρητου και απερίγραπτου Θεού. Είναι αναρίθμητα, ενώ αντιθέτως η διάρκεια της ανθρώπινης ζωής είναι πολύ σύντομη. Οι αναζητητές είναι άφθονοι, οι αμφιβολίες και οι δισταγμοί τους πολυάριθμοι, η σταθερότητα της αναζήτησης και της πίστης τους πενιχρή. Σαν αποτέλεσμα, κανένας άνθρωπος δεν μπορεί να ισχυριστεί ότι τα κατέχει πλήρως. Όμως, δεν χρειάζεται να πιει κανείς ολόκληρο τον ωκεανό για να γνωρίσει τη γεύση του – μία και μόνο σταγόνα αρκεί! Παρομοίως, είναι αδύνατον να κατανοήσετε όλα τα περιεχόμενα των ιερών κειμένων. Αρκεί ωστόσο να συλλάβετε το σημαντικό δίδαγμα που διδάσκουν, και να το εφαρμόσετε. Το δίδαγμα είναι: Αδιάλειπτη ενθύμηση του Θεού!Μπάμπα, από το βιβλίο ‘Sutra Vahini’, Κεφ. 2.
25 Απριλίου
Πολλοί άνθρωποι φέρονται κατά της λατρείας των εικόνων, αλλά η λατρεία της εικόνας βασίζεται στην ικανότητα του ανθρώπου να βλέπει τον μακρόκοσμο μέσα στον μικρόκοσμο. Η αξία της λατρείας των εικόνων έχει δοκιμαστεί από ανθρώπινες βιωματικές εμπειρίες, δεν εξαρτάται από την λειτουργία της φαντασίας. Την ανταπόκριση που βρίσκει κανείς όταν εκφράζει τη λατρεία του σε μία ενσάρκωση του Θεού, τη βρίσκει επίσης, αμείωτη και ανόθευτη, όταν εκφράζει αυτή τη λατρεία σε μια εικόνα Του. Οι εικόνες υπηρετούν τον ίδιο σκοπό με τον μεταφορικό λόγο και τις παρομοιώσεις και τις αλληγορίες στην ποίηση: απεικονίζουν, διευρύνουν και αποσαφηνίζουν. Δεν είναι τα διάφορα αντικείμενα που δίνουν χαρά στον άνθρωπο, αλλά η σχέση που έχει αναπτύξει μ’ αυτά. Όχι το οποιοδήποτε παιδί, αλλά το δικό της παιδί κάνει τη μητέρα ευτυχισμένη. Το ίδιο ισχύει για όλα τα πράγματα. Αν ο άνθρωπος κατορθώσει ν’ αναπτύξει μία συγγένεια, μια σχέση αγάπης, αγάπης όντως θεϊκής (Iswara prema) με καθετί σ’ αυτόν τον κόσμο, τότε αληθώς η χαρά που θα νιώσει θα είναι συγκλονιστική, ανείπωτη! Μόνο εκείνοι που την έχουν νιώσει μπορούν να το καταλάβουν αυτό.Μπάμπα, από το βιβλίο «Αγάπη» (‘Prema Vahini’), Κεφ. 20
24 Απριλίου
Ο Θεός είναι πανταχού Παρών και είναι μέσα σας. Το πρώτο και κύριο που χρειάζεστε για να Τον βρείτε μέσα σας, είναι να τρέφετε αγνή και ανιδιοτελή αγάπη για όλους. Να ψάλλετε και να απαγγέλλετε το Όνομά Του με αγάπη. Όλα τα πλάσματα σ’ αυτόν τον κόσμο δεσμεύονται από τον νόμο της αιτίας και του αποτελέσματος (Κάρμα). Ο Θεός αγαπά τον άνθρωπο, γι` αυτό οι Θεϊκές Ενσαρκώσεις, οι Αβατάρ, έρχονται στη γη με ανθρώπινη μορφή. Όπως μας διδάσκει η Μπάγκαβαντ Γκίτα, τον Θεό μπορείτε να Τον βιώσετε απλώς με το να εκπληρώνετε τα καθήκοντά σας. Συχνά ο Θεός λατρεύεται ως ένα στολισμένο άγαλμα ή εικόνα, δηλ. με τεχνητό τρόπο. Το σωστό όμως είναι να βιώνετε τον Θεό με την αληθινή Του μορφή, δηλ. με φυσικό τρόπο. Όλες αυτές οι διακοσμήσεις και οι στολισμοί των απεικονίσεων Του τις οποίες κάνουν οι άνθρωποι δεν ευαρεστούν τον Θεό. Μπορεί να ευχαριστούν την καρδιά ορισμένων πιστών, αλλά η καρδιά του Θεού δεν συγκινείται απ’ αυτά μόνο μέσω της αγάπης σας μπορείτε να συγκινήσετε την καρδιά Του. Και, κάθε πιστός έχει αυτή τη δύναμη! Αντί να προσφεύγετε σε υπερβολικά λιβανίσματα και άλλες μορφές λατρείας του Θεού ή να Του ζητάτε να σας εκπληρώσει πεζές και ασήμαντες χάρες, να λαχταράτε μόνο τον ίδιο τον Θεό τότε θ’ αποκτήσετε τα πάντα. Να προσπαθείτε με όλες σας τις δυνάμεις να κάνετε τον Θεό τον πιο στενό και κοντινό σας φίλο.Μπάμπα, Ομιλία που δόθηκε στις 9 Οκτωβρίου 1989
23 Απριλίου
Για την παγκόσμια αρρώστια της ταύτισης του Ανώτερου Εαυτού με τον περιορισμένο κύκλο της γέννησης και θανάτου (bhava-roga), απαραίτητο φάρμακο είναι η ακρόαση πνευματικών ομιλιών (sravana) και η εξύμνηση του Ονόματος του Θεού (kirtana). Πρέπει να διαβάζετε τις Ιερές Γραφές και να απαγγέλετε το Όνομα του Θεού. Ωστόσο, όλα αυτά θα είναι ανώφελα αν δεν αφυπνιστεί η εσωτερική σας συνειδητότητα (antah-karana). Για ν’ αποκτήσετε τη χάρη του Θεού, πρέπει να ξεριζώσετε από την καρδιά σας το «εγώ», αυτό που σας κάνει να πιστεύετε «εγώ είμαι ο πράττων». Όλοι σας, είτε μορφωμένοι είτε αγράμματοι, πρέπει να αναπτύξετε μια ακατανίκητη λαχτάρα να γνωρίσετε τον Θεό. Ο Θεός τρέφει ίση αγάπη και στοργή για όλα τα παιδιά Του, διότι από τη φύση του, το φως φωτίζει τα πάντα. Έτσι επίσης, έχοντας το Όνομα του Θεού στα χείλη του, ένας άνθρωπος μπορεί να φθάσει στην πραγμάτωση του Θεού, ενώ ένας άλλος μπορεί να διαπράξει ακόμα και έγκλημα! Εξαρτάται από το πώς ο καθένας χρησιμοποιεί το φως. Αλλά να θυμάστε: αυτό καθαυτό το Όνομα του Θεού είναι άσπιλο, άμεπτο και ακηλίδωτο, τώρα και εις τον αιώνα.Μπάμπα, από το βιβλίο «Αγάπη» (Prema Vahini), Κεφ. 21
22 Απριλίου
Πολλοί είν’ εκείνοι που αυτοαποκαλούνται πιστοί του Θεού, αλλά από μόνος του αυτός ο ισχυρισμός δεν σημαίνει τίποτα. Όταν στέλνετε μία επιστολή, αν ο παραλήπτης δεν επιβεβαιώσει την λήψη της και δεν συμφωνήσει και με το περιεχόμενό της, δεν μπορείτε να είστε σίγουροι για τίποτα. Παρομοίως, το αν κάποιος είναι πιστός του Θεού ή όχι, πρέπει να επιβεβαιωθεί από τον ίδιο τον Θεό! Ο Αρτζούνα δεν είπε στον Σρι Κρίσνα «Είμαι πιστός Σου», ούτε ο Σρι Κρίσνα αρκέστηκε απλώς στο να ανακοινώσει: «Αρτζούνα, σε θεωρώ πιστό Μου.» Γιατί άραγε ο Σρι Κρίσνα επέλεξε να πει στον Αρτζούνα: «Είσαι ο φίλος Μου και ο πιστός Μου», αντί να τον αποκαλέσει είτε φίλο είτε πιστό; Αυτή του η δήλωση περιέχει μια βαθιά πνευματική σημασία, την οποία θα κατανοήσετε μόνο ακολουθώντας την πνευματική ζωή. Αν ο Σρι Κρίσνα έλεγε στον Αρτζούνα «Είσαι ο φίλος Μου», το εγώ του Αρτζούνα θα φούσκωνε και θα έπαιρνε υπερβολικές ελευθερίες με τον Σρι Κρίσνα. Αν πάλι του έλεγε «Είσαι ο πιστός Μου», ο Αρτζούνα θα γινόταν υπερβολικά πειθήνιος. Γι` αυτό ο Σρι Κρίσνα του είπε: «Αρτζούνα, είσαι ο πιστός Μου και ο φίλος Μου.»Μπάμπα, Ομιλία που δόθηκε στο Trayee Brindavan τον Ιούλιο του 1988
21 Απριλίου
Τις βοσκοπούλες του Μπριντάβαν δεν τις απασχολούσε το αν ο Θεός είναι χωρίς ιδιότητες ή πλήρης ιδιοτήτων. Προτιμούσαν να λατρεύουν τον Θεό με τη μορφή του Κρίσνα και ποθούσαν να συγχωνευθούν οι μορφές τους μ’ Εκείνον, λέγοντας: «Τότε πια θα υπάρχουμε χωρίς μορφή». Μόνο όταν λησμονήσουμε τη μορφή μας μπορούμε να ενωθούμε με το άμορφο Θείο. Τον Θεό δεν μπορείτε να Τον βιώσετε μέσω του διαλογισμού ή μέσω της επανάληψης του Ονόματός Του, αυτό είναι μία ψευδαίσθηση. Αυτές οι πνευματικές ασκήσεις σας χαρίζουν μόνο στιγμιαία γαλήνη του νου. Αν λαχταράτε τη μόνιμη χαρά, αναπτύξτε τη θεϊκή σας φύση. Για τον σκοπό αυτό, το καθημερινό περιβάλλον σας πρέπει να είναι θετικό, φιλικό, εγκάρδιο, συμβατό με τις πνευματικές πεποιθήσεις σας και να εκπέμπει αγνές και θεϊκές δονήσεις. Δεν υπάρχει ανάγκη να πάτε να μονάσετε σ’ ένα δάσος για να συγκεντρωθείτε στην Θεϊκή Ψυχή (Άτμα) που ενοικεί στην καρδιά σας. Το κλειδί για την εσωτερική γαλήνη βρίσκεται μέσα σας, όχι έξω από σας. Σε μια ιερή ατμόσφαιρα όπου είναι διάχυτη η θεϊκή παρουσία μπορείτε να προάγετε πολύ πιο αποτελεσματικά την αναζήτησή σας για εσωτερική γαλήνη.Μπάμπα, Ομιλία που δόθηκε στις 14 Αυγούστου 1990
20 Απριλίου
Η αγάπη σας για τον Θεό πρέπει να είναι σταθερή και αμετάβλητη, ανεπηρέαστη από τις δοκιμασίες, τα βάσανα και τις αντιξοότητες της ζωής. Οι αδελφοί Πάνταβας είναι ύψιστα παραδείγματα αταλάντευτης αγάπης για τον Σρι Κρίσνα. Όταν στο ανάκτορο του Ντουριόντανα η Ντραούπαντι υπέστη τόσο μεγάλη ταπείνωση, όταν οι Καουράβας επετέθησαν στον Αμπιμάνιου και τον σκότωσαν, όταν ο Ασβατάμα σφαγίασε τα παιδιά των Πάνταβας, ή όταν ζούσαν εξόριστοι στο δάσος – σε καθεμία απ’ αυτές τις περιστάσεις, χωρίς να λυγίζουν μπροστά στις δυσκολίες και στα προβλήματα που αντιμετώπιζαν, παρέμειναν ακλόνητοι και αταλάντευτοι στην πίστη τους στον Σρι Κρίσνα. Στήριξαν τη ζωή τους αποκλειστικά και μόνο στην Αγάπη του Σρι Κρίσνα. Οι δυσκολίες και τα προβλήματα είναι σαν τα διαβατικά σύννεφα, έρχονται και παρέρχονται. Θυμάστε μήπως ποιοι ήταν οι φίλοι σας ή οι συγγενείς σας στις προηγούμενες ζωές σας; Όχι βέβαια. Συνεπώς, η μόνη σχέση ή συγγένειά σας που παραμένει αμετάβλητη, είναι η σχέση σας με τον Θεό. Γι’ αυτό, προσηλωθείτε στον Θεό!Μπάμπα, Ομιλία που δόθηκε στις 9 Οκτωβρίου 1989
19 Απριλίου
Ένα θλιβερό γνώρισμα της Εποχής Κάλι είναι ότι όλοι πηγαίνουν σ’ έναν ναό ή άλλο τόπο λατρείας μόνο για να παρακαλέσουν τον Θεό να τους εκπληρώσει κάποιες ασήμαντες και τετριμμένες επιθυμίες. Αν όμως κατορθώσετε να κερδίσετε τον ίδιο τον Θεό μέσω της πίστης σας, δεν θα υπάρχει τίποτε που να ξεπερνά τις δυνατότητές σας. Ο αρχαίος μύστης Τιαγκαράτζα είπε: «Θεέ μου, αν έχω μόνο τη Χάρη Σου (anugraha) και τίποτ’ άλλο, ούτε ένας από τους εννέα πλανήτες (navagrahas) δεν θα μπορεί να με βλάψει!» Η καρτερία που αντλείτε από την Αγάπη του Θεού σας προικίζει με Αυτοπεποίθηση, δηλ. πίστη στον Θείο Εαυτό σας. Η Αυτοπεποίθηση γεννά μια τεράστια εσωτερική δύναμη που όλοι σας πρέπει ν’ αποκτήσετε. Γι’ αυτό, αναπτύξτε την Αυτοπεποίθησή σας, ώστε μέσω αυτής να μπορέσετε να βιώσετε την ευδαιμονία του Θείου Εαυτού (Atma-Ananda). Όποιος είναι γεμάτος από την Αγάπη του Θεού απολαμβάνει μεγάλη γαλήνη του νου, έχει αγνή καρδιά και δεν ταράζεται από αντίξοες περιστάσεις, αποτυχίες ή απώλειες. Η δική σας αγάπη για τον Θεό όμως, πρέπει να είναι απαλλαγμένη από συναισθήματα προσδοκίας, διότι η αγάπη που πηγάζει από την επιθυμία για κάποιο αντάλλαγμα δεν είναι αληθινή αγάπη. Γι’ αυτό, καλλιεργήστε μέσα σας μια ολότελα ανιδιοτελή αγάπη, χωρίς υστερόβουλα κίνητρα.Μπάμπα, Ομιλία που δόθηκε στις 9 Οκτωβρίου 1989
18 Απριλίου
Δεν πρέπει να προσεύχεστε στον Θεό ζητώντας Του τη μια ή την άλλη χάρη, διότι κανένας άνθρωπος δεν γνωρίζει πόσο ανυπολόγιστα πολύτιμους, θεϊκούς και θαυμαστούς θησαυρούς έχει στο θησαυροφυλάκιο της Θείας Χάρης Του. Δεν μπορείτε ποτέ να γνωρίζετε τι προορίζει για σας ο Θεός, ή τι επιθυμεί να δώσει σ’ εσάς, τον πιστό Του. Οπότε, ζητώντας Του να εκπληρώσει τετριμμένες και ασήμαντες επιθυμίες σας, υποβαθμίζετε τους θεϊκούς θησαυρούς Του. Γι’ αυτό, μη ζητάτε από τον Θεό, ούτε να επιθυμείτε, ούτε να προσεύχεστε για πράγματα που ισοδυναμούν με τετριμμένα και φτηνά μπιχλιμπίδια. Το πιο πολύτιμο, το πιο επιθυμητό απ’ οτιδήποτε άλλο στον κόσμο, είναι η Αγάπη του Θεού. Γι` αυτό η ευλαβής πιστή Μίιρα έψαλλε: «Ω καρδιά μου, ρούφηξε το νέκταρ της Αγάπης του Θεού!» Αν θέλετε εξάπαντος να ζητήσετε κάτι από τον Θεό, τότε προσευχηθείτε Του ως εξής: «Θεέ μου! Ευδόκησε να έχω Εσένα, μόνο Εσένα και τίποτε άλλο!» Όταν με τις πράξεις σας έχετε κερδίσει τον Θεό στο πλευρό σας, μπορείτε ν’ αποκτήσετε ό,τι επιθυμείτε. Όταν όμως μπορείτε ν’ αποκτήσετε την πολύτιμη θεϊκή Αγάπη, γιατί να λαχταράτε οτιδήποτε άλλο;Μπάμπα, Ομιλία που δόθηκε στις 9 Οκτωβρίου 1989
17 Απριλίου
Ο Θεός χρειάζεται να διατηρεί μια ισορροπία στην αντιμετώπιση των πιστών Του. Σας δίνω ένα παράδειγμα από τη ζωή του μεγάλου πνευματικού διδασκάλου Ραμακρίσνα Παραμαχάμσα. Τον παλιό καιρό, αλλά ακόμα και σήμερα, πάντα υπάρχουν μερικοί άνθρωποι που αρέσκονται στο να συκοφαντούν τους ‘καλούς καγαθούς’. Κάποτε λοιπόν, δύο από τους μαθητές του Ρ.Π. έτυχε, σε διαφορετική περίσταση ο καθένας, ν’ ακούσουν κάποιους χωρικούς να μιλούν άδικα και βλάσφημα για τον ευγενή και σοφό διδάσκαλό τους. Η αντίδραση του κάθε μαθητή ήταν διαφορετική: ο Μπραμάναντα, ένας νεαρός, πολύ πράος πιστός, ακούγοντας τις άδικες συκοφαντίες λυπήθηκε τόσο, που άρχισε να χύνει δάκρυα. Ο άλλος μαθητής όμως, ο Βιβεκάναντα, απάντησε με δριμύ ύφος στους χωρικούς και μάλιστα τους απείλησε με αυστηρή τιμωρία αν τολμούσαν να συκοφαντήσουν ξανά τον σοφό. Ο σοφός Ραμακρίσνα διαφώνησε με τις πράξεις αμφοτέρων! Εξηγώντας γιατί, τους δίδαξε ως εξής: «Σ’ ένα αυτοκίνητο υπάρχουν τέσσερεις τροχοί. Η πίεση των μπροστινών και των πίσω τροχών πρέπει ν’ ανταποκρίνεται ακριβώς στις προδιαγραφές του κατασκευαστή. Αν υπάρχει υπερβολική πίεση σ’ έναν τροχό, πρέπει να μειωθεί. Αν πάλι η πίεση κάποιου άλλου τροχού είναι πολύ χαμηλή, πρέπει να φουσκωθεί περισσότερο. Μόνο τότε θα λειτουργεί ομαλά το αυτοκίνητο. Διαπιστώνω λοιπόν ότι ο ‘τροχός’ που λέγεται Βιβεκάναντα πάσχει από υπερβολική πίεση, και χρειάζεται να τον ‘ξεφουσκώσουμε’. Ο άλλος ‘τροχός’ όμως, ο Μπραμάναντα, είναι πολύ αδύναμος στην αντιμετώπιση της ζωής, γι` αυτό πρέπει να τον ‘φουσκώσουμε’.Μπάμπα, από Ομιλία στο Trayee Brindavan, τον Ιούλιο του 1988
16 Απριλίου
Όσο συνεχίζετε να επιδιώκετε εγκόσμιες, υλικές επιθυμίες, δεν μπορείτε ν’ αποφύγετε τις θλίψεις. Η χαρά και η εσωτερική ειρήνη δεν υπάρχουν στα εξωτερικά αντικείμενα, υπάρχουν μέσα σας. Αλλά με την απερισκεψία που σας διακρίνει, τα αναζητείτε έξω από σας, στον υλικό κόσμο που σας περιβάλλει, έναν κόσμο από τον οποίο κάποια μέρα αναπόφευκτα θα αποχωρήσετε – ίσως σήμερα κιόλας ή αύριο. Αφυπνισθείτε λοιπόν, συνειδητοποιήστε την παροδικότητά του και προσπαθήστε να γνωρίσετε την ουσία της αιώνιας Αλήθειας. Προσπαθήστε να βιώσετε την αγάπη που είναι ο ίδιος ο Θεός. Να χρησιμοποιείτε τη διάκρισή σας αδιάκοπα, ώστε ν’ αποδέχεστε μόνο το αληθινό και ν’ απορρίπτετε όλα τα υπόλοιπα. Όλοι σας ανεξαιρέτως μπορείτε εύκολα να συνειδητοποιήσετε τη σχέση σας με τον Δημιουργό, αν αποκτήσετε τα ακόλουθα τρία βασικά εργαλεία: 1) έναν νου αμόλυντο από προσκολλήσεις και μίση, 2) ομιλία αμόλυντη από το ψεύδος και 3) σώμα αμόλυντο από βιαιότητες. Εγερθείτε λοιπόν και αφυπνιστείτε, εδώ και τώρα!Μπάμπα, από το βιβλίο «Αγάπη» (Prema Vahini), Κεφ. 19
15 Απριλίου
Ο Θεός έχει έρθει στη γη ως Αβατάρ μόνο για να διδάξει στην ανθρωπότητα την αλήθεια για την αγάπη. Ο καρπός της αγάπης είναι η ίδια η αγάπη! Η αληθινή αγάπη δεν έχει ίχνος ιδιοτέλειας ούτε γνωρίζει φόβο. Η Δημιουργία εκδηλώνει την πολλαπλότητα που έχει πηγάσει από τον Ένα. Ο Θεός εκφράζει την Ενότητα που περικλείει όλη την πολλαπλότητα. Την αναγνώριση αυτής της «Ενότητας μέσα στην πολλαπλότητα» μπορείτε να τη διδαχθείτε μόνο από τον Θεό. Οπουδήποτε πηγαίνετε, οτιδήποτε κάνετε ή βλέπετε, να καλλιεργείτε μέσα σας το αγιασμένο αίσθημα ότι θα κάνετε μόνο εκείνες τις πράξεις που ευαρεστούν τον Θεό. ΗΜπάγκαβαντ Γκίτα μάς διδάσκει: «Μην τρέφετε κακία για κανένα πλάσμα.» Το μίσος προς οποιονδήποτε είναι μίσος προς τον Θεό. Τα άλλα ιερά κείμενα έχουν επίσης σαφώς διακηρύξει: «Ο χαιρετισμός που προσφέρετε σε οποιονδήποτε φθάνει στον Θεό.» Όταν γεμίσετε τις καρδιές σας με αγάπη, δεν θα νιώθετε μίσος για κανέναν. Καλλιεργήστε την πίστη ότι ο Θεός υπάρχει μέσα στον καθένα και παραδοθείτε σ’ Εκείνον με πνεύμα αληθινής αφοσίωσης.Μπάμπα, Ομιλία που δόθηκε στις 3 Σεπτεμβρίου 1988
14 Απριλίου
Δεν χρειάζεστε μια νέα θρησκεία, ή έναν νέο πολιτισμό, ή μία νέα φιλοσοφία ζωής αυτό που χρειάζεστε είναι μόνο μια αγνή καρδιά. Μέσα στην καρδιά σας δεν πρέπει ν’ αφήνετε χώρο για τίποτε το μη αγνό και αγιασμένο, για τίποτε που θα μπορούσε να τη μιάνει. Μπορείτε να εξαγιάσετε τη ζωή σας ακολουθώντας τον χρυσό κανόνα: «Πάντοτε να βοηθάς, ποτέ να μην βλάπτεις.» Να μιλάτε πάντοτε απαλά, γλυκά και τα λόγια σας να περιέχουν μόνο την αλήθεια. Ο Θεός σας έχει δώσει δύο μάτια για να βλέπετε και το καλό και το κακό, δύο αυτιά για ν’ ακούτε και καλά και κακά πράγματα, δύο χέρια για να κάνετε καλές και κακές πράξεις, αλλά μόνο μια γλώσσα: για να λέτε την αλήθεια και μόνο την αλήθεια. Ενσαρκώσεις του Θείου Εαυτού (Άτμα)! Ζήστε όλη τη ζωή σας κάνοντας αγιασμένες σκέψεις, ακούγοντας καλά πράγματα, λέγοντας καλά λόγια και κάνοντας καλές πράξεις. Αν όλοι σας ακολουθήσετε αυτή την οδό ζωής, η ευτυχία και η ευημερία θα βασιλεύσουν στον κόσμο.Μπάμπα, Ομιλία που δόθηκε στις 14 Απριλίου 1993.
13 Απριλίου
Η θλίψη προέρχεται από τον εγωισμό, από το αίσθημα ότι δεν σας άξιζε να σας φερθούν τόσο άσχημα, να σας αφήσουν αβοήθητους. Όταν πάψει να υπάρχει ο εγωισμός, τότε και η θλίψη εξαφανίζεται. Η άγνοια δεν είναι παρά ένα σφάλμα, το σφάλμα που κάνετε όταν ταυτίζετε το σώμα σας με τον Θείο Εαυτό σας! Καθένας από σας λοιπόν πρέπει να προσπαθήσει ν’ απαλλαγεί από το αίσθημα του ‘εγώ’ τότε ο Θεός θα σας δεχτεί σαν την αγαπημένη φλογέρα Του.Σας συμβουλεύω να προσπαθήσετε, ώστε ο καθένας από σας να γίνει η φλογέρα Του (Murali), γιατί τότε Θεός θα έρθει κοντά σας, θα πάρει στα χέρια Του τη φλογέρα που είστε σεις, θα την βάλει στα χείλη Του, θα φυσήξει μέσα της και η Πνοή Του θα περάσει μέσα από την καρδιά σας, την ελευθερωμένη πια από κάθε ίχνος εγωισμού. Θα συνθέσει μια υπέροχη θεϊκή μελωδία που θα τη χαίρεται όλη η πλάση. Να είστε ευθείς, σαν το καλάμι της φλογέρας, χωρίς τίποτε το στρεβλό μέσα στον νου σας. Μην έχετε δική σας βούληση, αφήστε τη βούλησή σας να σβήσει μέσα στο Θέλημα του Θεού. Να εισπνέετε μόνο την πνοή του Θεού αυτό είναι η θεία ζωή! Αυτό είναι που θέλω να επιδιώκετε και να κατορθώσετε όλοι σας.Μπάμπα, Ομιλία που δόθηκε τον Απρίλιο 1957 στο Venkatagiri.
12 Απριλίου
Πώς θα ζήσετε μία θεία ζωή; Δεν χρειάζεστε την ιδιότητα μέλους για να έχετε το δικαίωμα να συμμετέχετε σ’ αυτήν. Κάθε αγώνας που κάνετε για να συνειδητοποιήσετε την ενότητα που κρύβεται πίσω απ’ όλη την πολλαπλότητα του φαινομενικού κόσμου είναι και ένα βήμα στον δρόμο της θείας ζωής. Αν θέλετε να χωρίσετε το βούτυρο που βρίσκεται μέσα στο γάλα, πρέπει ν’ αναταράξετε το γάλα δυνατά και πολλή ώρα. Με τον ίδιο τρόπο πρέπει να δραστηριοποιήσετε τον νου σας με ορισμένες πνευματικές διαδικασίες και ενέργειες, ώστε να κατορθώσετε να φτάσετε στον πυρήνα της πίστης ότι αυτός ο κόσμος είναι ένα παράξενο κράμα από αλήθεια και μη-αλήθεια (Sathyam -Asathyam). Η θεία ζωή δεν δέχεται το παραμικρό ψεγάδι στον χαρακτήρα ή πλάνη στη σκέψη. Οι άνθρωποι που αφοσιώνονται σ` αυτήν, πρέπει, τόσο με τα λόγια τους, όσο και με τα έργα τους ν’ αποτελούν ζωντανό παράδειγμά της. Ξεριζώστε από μέσα σας τις αιτίες που προκαλούν το άγχος, τον φόβο και την άγνοια. Μόνο τότε η αληθινή σας φύση θα εκδηλωθεί με όλη της τη λάμψη. Η πίστη στον Θεό θα διώξει το άγχος η πίστη που σας λέει πως ό,τι κι αν γίνει είναι για καλό κι ότι πάντοτε θα γίνεται το Θέλημα του Θεού.Μπάμπα, Ομιλία που δόθηκε τον Απρίλιο 1957, στο Venkatagiri.
11 Απριλίου
Έχοντας γίνει θύματα έλλειψης γαλήνης και εσωτερικής ειρήνης, αναζητείτε τον Θεό, ο καθένας με διαφορετικό τρόπο. Ποια είναι όμως η αιτία της θλίψης σας; Είναι οι ανεκπλήρωτες επιθυμίες σας, ή μήπως η έλλειψη πνευματικών προσπαθειών σας; Είστε δυστυχισμένοι επειδή δεν αποκτήσατε διάφορα αγαθά, ή επειδή δεν κερδίσατε το λαχείο; Με το να θλίβεστε για τα τετριμμένα και τα ασήμαντα λησμονείτε τη θειότητα της φύσης σας. Αυτά που σας θλίβουν δεν είναι καν πραγματικά προβλήματα. Η πραγματική αιτία των θλίψεών σας είναι η προσκόλλησή σας στο σώμα, το ότι ταυτίζεστε με το σώμα. Οι κάθε λογής θλίψεις αρχίζουν από τα αισθήματα του ‘εγώ’ και ‘δικό μου’. Γι’ αυτό, είναι ζωτικής σημασίας το να μειώσετε την προσκόλλησή σας στο σώμα. Οι επιθυμίες είναι πηγή ευχαρίστησης, αλλά είναι και η αιτία των θλίψεών σας. Η θεραπεία γι’ αυτό είναι το να κυριαρχήσετε στον νου σας, να τον ελέγχετε απόλυτα. Ακόμα και χιλιάδες άνθρωποι μαζί δεν μπορούν να σταματήσουν μία υπερταχεία, αλλά η υπερταχεία σταματά αμέσως μόλις ο οδηγός της πατήσει το φρένο. Ακριβώς αυτό συμβαίνει και με τις ιδιοτροπίες και τα καπρίτσια του νου σας: μόλις αποκτήσετε τον απόλυτο έλεγχό του, κάθε θλίψη σας εξαφανίζεται.-Μπάμπα, Ομιλία που δόθηκε στις 3 Σεπτεμβρίου 1988
10 Απριλίου
Ο άνθρωπος που είναι γεμάτος απληστία, φόβους κάθε λογής και οργή, δεν μπορεί να επιτύχει τίποτα σ’ αυτόν τον κόσμο. Οι υπέρμετρες επιθυμίες υποβαθμίζουν τον άνθρωπο. Το ξέρω ότι δεν μπορείτε ν’ απαρνηθείτε ολότελα τις επιθυμίες σας. Πρέπει να όμως να τις περιορίζετε εντός λογικών ορίων. Όταν υπερβούν τα λογικά όρια, ο άνθρωπος που ενδίδει σ’ αυτές παίρνει λανθασμένο τρόπο ζωής. Οι επιθυμίες είναι τρομερά επικίνδυνες. Στη ζωή, ο σημερινός εχθρός σας μπορεί αύριο να γίνει φίλος σας και αντιστρόφως οι επιθυμίες όμως είναι αιώνιοι εχθροί σας! Σας στοιχειώνουν ακατάπαυστα. Η Μπάγκαβαντ Γκίτα χαρακτηρίζει τις επιθυμίες αιώνιο εχθρό του ανθρώπου. Γι’ αυτό, τις επιθυμίες σας πρέπει να τις έχετε διαρκώς υπό τον έλεγχό σας. Ενσαρκώσεις της Αγάπης του Θεού! Να θυμάστε πάντοτε ότι: ο άνθρωπος που είναι απαλλαγμένος από την εγωιστική υπερηφάνεια, είναι αγαπητός σε όλους. Ότι το μυστικό για να είστε απαλλαγμένοι από τις θλίψεις, είναι να είστε απαλλαγμένοι από το μίσος. Ότι ο άνθρωπος που έχει απαρνηθεί τις επιθυμίες, είναι απαλλαγμένος από τις ανησυχίες και τις έγνοιες. Ότι όταν υπερνικήσει την απληστία, ο άνθρωπος γίνεται ευτυχισμένος.Μπάμπα, Ομιλία που δόθηκε την 1η Απριλίου 1995
9 Απριλίου
Οι άνθρωποι θέλουν ν’ αποκτήσουν στη ζωή όλα όσα επιθυμούν και γι’ αυτό όταν οι επιθυμίες τους δεν πραγματοποιούνται απογοητεύονται. Δεν μπορείτε πάντοτε να έχετε ευχάριστα γεγονότα στη ζωή σας. Η χαρά δεν είναι παρά ένα μεσοδιάστημα μεταξύ δύο περιόδων πόνου. Και τα δύο, χαρά και λύπη, εναλλάσσονται, ακριβώς όπως η λιακάδα και η συννεφιά. Εσείς πρέπει να τα δέχεστε και τα δύο με αταραξία και γαλήνη ψυχής. Το σανταλόξυλο αναδίδει ολοένα περισσότερη ευωδιά, όσο περισσότερο το τρίβει κανείς. Το ζαχαροκάλαμο βγάζει περισσότερο γλυκό χυμό, όσο περισσότερο το συνθλίβετε. Ο χρυσός γίνεται καθαρότερος κι εξευγενίζεται όταν τον θερμαίνουν και τον λιώνουν στη φωτιά. Ακριβώς έτσι, η αγάπη ενός αληθινού πιστού για τον Θεό ουδέποτε θα κλονιστεί, ακόμα κι όταν αντιμετωπίζει δυσκολίες και εμπόδια στη ζωή του. Ο Θεός δοκιμάζει τους πιστούς Του μόνο για να τους εξυψώσει σ’ ένα ανώτερο επίπεδο στην πορεία τους επάνω στην πνευματική οδό. Οι πραγματικοί πιστοί ζουν μια ιερή ζωή που εξαγιάζεται όταν αντιμετωπίζουν τα εμπόδια και τα προβλήματά της με απόλυτη πίστη στον Θεό.Μπάμπα, Ομιλία που δόθηκε στις 14 Απριλίου 1993
8 Απριλίου
Τα συναισθήματα του πιστού είναι καθοριστικά για το πώς συλλαμβάνει την έννοια ‘Θεός’. Όταν ένας πιστός προσεύχεται λέγοντας: «Αχ Θεέ μου! Υποφέρω τόσο πολύ γιατί δεν βλέπεις τι βάσανα περνάω;» τότε ο Θεός είναι για κείνον μόνο ένα ζευγάρι μάτια. Σήμερα, οι περισσότεροι άνθρωποι κάνουν διαλογισμό, κατά τη διάρκεια του οποίου μοιάζουν με Γιόγκι. Όταν όμως τελειώσουν τον διαλογισμό, επιστρέφουν στις καθημερινές τους δραστηριότητες και βυθίζονται σε πεζές απολαύσεις. Αυτός ο τρόπος ζωής όμως δεν είναι σύμφωνος με τη θεία διδασκαλία: Ο Σρι Κρίσνα κήρυξε: «Να είστε Γιόγκι όλες τις στιγμές της ζωής σας (Sathatham Yoginah).» Να αναλογίζεστε τον Θεό κάθε σας στιγμή, σε όλες τις περιστάσεις, σε οτιδήποτε βλέπετε, κάνετε, λέτε ή βιώνετε. Το να εξυμνείτε τον Θεό όταν όλα σάς πηγαίνουν καλά, αλλά να Τον κατηγορείτε όταν έχετε βάσανα, δείχνει μια εγωιστική και στενόμυαλη αντίληψη. Ό,τι είναι να συμβεί θα συμβεί, είναι αναπόφευκτο, δεν μπορείτε να το αποτρέψετε. Να βλέπετε οτιδήποτε σας συμβαίνει σαν ένα δώρο από τον Θεό. Μόνο όταν αναπτύξετε τέτοια πίστη και αγάπη για τον Θεό μπορεί ν’ αναπτυχθεί μέσα σας η πραγματική πνευματικότητα.Μπάμπα, Ομιλία που δόθηκε στις 3 Σεπτεμβρίου 1988
7 Απριλίου
Δυσκολίες, προβλήματα, φροντίδες και ανησυχίες έρχονται σαν κάτι το φυσικό στο διάβα της ζωής σας και είναι συνέπειες παλαιών σας πράξεων (Κάρμα). Η ανθρώπινη γέννηση είναι αποτέλεσμα πράξεων σε προηγούμενες ζωές (Κάρμα) δεν υπάρχει διαφυγή από τις συνέπειές τους. Όποια η δράση σας, αντίστοιχη θα είναι και η αντίδραση που γεννιέται απ’ αυτήν. Όταν σταθείτε μπροστά στον καθρέφτη και του απευθύνετε έναν χαιρετισμό, θα δεχθείτε αμέσως τον αντικατοπτρισμό του χαιρετισμού. Αν λοιπόν απευθύνετε στον καθρέφτη σκληρά λόγια, η σκληρότητα θα επιστρέψει σε σας στον ίδιο βαθμό! Επομένως είναι αυτονόητο ότι οι καρποί των πράξεών σας καθορίζονται από τη φύση αυτών των πράξεων. Ο άνθρωπος έχει δημιουργηθεί «κατ’ εικόνα και ομοίωσιν» του Θεού. Οι γραφές μάς διδάσκουν ότι «ο Θεός προσλαμβάνει ανθρώπινη μορφή» (Daivam maanusha rupena) και έρχεται στη γη ως Αβατάρ. Αλλά δεν έρχεται για ν’ απαλλάξει συγκεκριμένα άτομα από τα βάσανα και τις δυστυχίες και στη θέση τους να τους δώσει χαρά κι ευτυχία. Ο Θεός προσλαμβάνει ανθρώπινη μορφή «από αιώνος εις αιώνα» για να δείξει στους ανθρώπους πώς μπορούν να θεοποιήσουν τη ζωή τους.Μπάμπα, Ομιλία που δόθηκε στις 3 Σεπτεμβρίου 1988
6 Απριλίου
Η φύση είναι ένας αντικατοπτρισμός του Θεού, συνεπώς τους νόμους της δεν μπορεί να τους παραβιάσει κανείς. Ο Θεός έχει δωρίσει στους ανθρώπους αυτή τη γέννηση για να συνειδητοποιήσουν την αληθινή τους φύση και να την πραγματώσουν. Δυστυχώς όμως, αντί να προσπαθούν να κατανοήσουν την Αλήθεια από την οποία διέπεται το σύμπαν, την χάνουν ολότελα, διότι είναι βυθισμένοι στην επιδίωξη υλικών αγαθών. Δεν συνειδητοποιούν ότι το ανθρώπινο σώμα, αποτελούμενο από τα πέντε βασικά στοιχεία της δημιουργίας, είναι αναπόφευκτο ότι κάποτε θα χαθεί. Αυτό το εφήμερο και φθαρτό σώμα πρέπει να το βλέπετε μόνον ως μέσο για να πραγματώσετε την άχρονη Πραγματικότητα, το αιώνιο Θείο. Το σώμα σας πρέπει να το βλέπετε σαν ένα σιδερένιο χρηματοκιβώτιο στο οποίο φυλάτε τα πολύτιμα κοσμήματα των καλών σας ιδιοτήτων και των καλών σας πράξεων. Αυτές είναι οι αρετές που πρέπει να θεωρείτε πολύτιμο θησαυρό σας, να τις καλλιεργείτε και να τις αναπτύσσετε. Εάν σήμερα η κατάσταση του κόσμου είναι αξιοθρήνητη, αυτό οφείλεται στο ότι οι πράξεις και η συμπεριφορά των ανθρώπων δεν είναι ενάρετες. Οι άνθρωποι οφείλουν να επανέλθουν στην οδό της αρετής και της δικαιοσύνης και να ζουν τη ζωή τους με τρόπο που ν’ αντανακλά τις εντολές του Θεού.Μπάμπα, Ομιλία που δόθηκε στις 3 Σεπτεμβρίου 1988
5 Απριλίου
Το καθετί μέσα στη φύση και το κάθε άτομο γύρω σας, σάς προσφέρουν σαν αστείρευτη πηγή διδάγματα κάθε λογής, και τούτο κάθε στιγμή της ζωής σας αναγνωρίστε αυτήν την αλήθεια! Η φύση είναι γεμάτη θαύματα, ιερή και πανέμορφη. Οι άνθρωποι όμως, βυθισμένοι όπως είναι σε πεζά εγκόσμια ενδιαφέροντα και λόγω της παρανοϊκής υπεροψίας που τους χαρακτηρίζει, θεωρούν τον εαυτό τους κύριο της φύσης. Η φύση είναι ο καλύτερός σας δάσκαλος. Η φύση διέπει κάθε πλευρά της ζωής σας και σας παρέχει όλη την τροφή που σας συντηρεί στη ζωή. Μπορεί να σας ευλογήσει, αλλά και να σας τιμωρήσει, η κυριαρχία της επάνω στη ζωή σας είναι απόλυτη. Ο Θεός θεωρεί τα πάντα μέσα στη δημιουργία ίσα και ενυπάρχει σε όλα. Συνεπώς, μη θεωρείτε τον Θεό και τη φύση ξεχωριστές οντότητες είναι αδιαχώριστες, ακριβώς όπως ένα αντικείμενο και το είδωλό του στον καθρέφτη. Οι αρχαίες ινδικές γραφές θεωρούσαν το καθετί μέσα στη φύση μία εκδήλωση του Θεού και του προσέφεραν λατρεία. Από μία πέτρα έως ένα διαμάντι, από ένα μυρμήγκι έως έναν ελέφαντα, από έναν απλό άνθρωπο έως έναν μύστη σοφό, κάθε πράγμα και κάθε πλάσμα το θεωρούσαν άξιο λατρείας.Μπάμπα, Ομιλία που δόθηκε στις 3 Σεπτεμβρίου 1988
4 Απριλίου
Την αγάπη μπορείτε να την καλλιεργήσετε με δύο τρόπους: 1) Πάντοτε να θεωρείτε τα λάθη των άλλων, όσο μεγάλα κι αν είναι, ασήμαντα και αμελητέα. Πάντοτε να θεωρείτε τα δικά σας λάθη, όσο ασήμαντα κι αν είναι, μεγάλα και σημαντικά, να λυπάστε και να μετανοείτε γι’ αυτά. Με τον τρόπο αυτό, αποφεύγετε μεγαλύτερα λάθη κι ελαττώματα, και αποκτάτε τις αρετές της αδελφικότητας και της ανεκτικότητας. 2) Οτιδήποτε κάνετε, είτε μόνοι σας, είτε μαζί με άλλους, να το κάνετε ενθυμούμενοι ότι ο Θεός είναι πανταχού Παρών. Βλέπει, ακούει, και γνωρίζει τα πάντα. Ό,τι κι αν λέτε, να θυμάστε ότι ο Θεός ακούει κάθε λέξη σας. Πρέπει επομένως να ασκείτε διαρκώς τη διάκρισή σας, ώστε να διακρίνετε μεταξύ του αληθούς και του μη-αληθούς και να λέτε πάντα την αλήθεια. Πρέπει επίσης να διακρίνετε μεταξύ του σωστού και του λάθους και να κάνετε πάντα το σωστό. Να προσπαθείτε κάθε σας στιγμή να έχετε επίγνωση της παντοδυναμίας του Θεού. Το σώμα είναι ο ναός του ατόμου, οπότε οτιδήποτε συμβαίνει σ’ αυτόν τον ναό αποτελεί μέλημα του ατόμου. Παρομοίως, ο κόσμος είναι το σώμα του Θεού, οπότε οτιδήποτε συμβαίνει σ` αυτό το σώμα, καλό ή κακό, αποτελεί μέλημα του Θεού.Μπάμπα, από το βιβλίο «Αγάπη» (‘Prema Vahini’), Κεφ. 19
3 Απριλίου
Υπάρχουν τρεις κατηγορίες ανθρώπων που προσπαθούν να κάνουν καλές πράξεις και ν’ ακολουθήσουν την οδό της αυτοπραγμάτωσης. Πρώτον, εκείνοι που νιώθουν πολύ φοβισμένοι από τα βάσανα, τις δυσκολίες και τις απώλειες της ζωής για ν’ αρχίσουν την προσπάθεια. Αυτοί ανήκουν στην κατώτερη κατηγορία. Κατόπιν, εκείνοι που ενώ έχουν αρχίσει το ταξίδι και έχουν διανύσει κάποια απόσταση, καταθλίβονται, αισθάνονται ηττημένοι από τα εμπόδια και τις απογοητεύσεις και το εγκαταλείπουν. Αυτοί ανήκουν στη μεσαία κατηγορία. Τέλος, εκείνοι που ακολουθούν σταθερά το μονοπάτι, με ηρεμία και θάρρος, άσχετα από τη φύση του μόχθου και των δυσκολιών που αντιμετωπίζουν ή του πόσο δύσβατος είναι ο δρόμος. Αυτοί ανήκουν βέβαια στην ανώτερη κατηγορία. Αυτή η σταθερότητα της πίστης και η συνέπειά τους είναι χαρακτηριστικά του πραγματικού πιστού. Γελασμένοι από την προσκόλληση σ’ αυτόν τον απατηλό κόσμο και παρασυρόμενοι από την έλξη που ασκούν επάνω σας οι εφήμερες χαρές, μην ανταλλάξετε φτηνά μ’ αυτές τα μέσα που σας δίνονται για να φτάσετε στη μόνιμη, την πλήρη ευτυχία. Συνεχίστε τα πνευματικά καθήκοντά σας με αφοσίωση και σταθερότητα.Μπάμπα, από το βιβλίο «Αγάπη» (‘Prema Vahini’), Κεφ. 17
2 Απριλίου
Γνωρίζουμε πολλά πράγματα για το σύμπαν. Οι φυσικές επιστήμες έχουν ανακαλύψει πολλά χρησιμοποιώντας ως όργανά τους τον ανθρώπινο νου και τα μάτια. Τα μάτια και ο νους περιγράφουν και αναλύουν τα πράγματα όπως είναι, δηλ. όπως τα βλέπουν εκείνη τη στιγμή. Όμως, τα αντικείμενα που βλέπουν υπόκεινται σε συνεχή μεταβολή και εξέλιξη. Οπότε, εσείς γνωρίζετε ελάχιστα για την Αλήθεια εκείνη, η οποία δεν υπόκειται σε μεταβολή. Αυτή η αιώνια και αμετάβλητη Αλήθεια είναι ο Θεός, το αιώνιο και αναλλοίωτο Θείο (Brahman), το οποίο είναι και το θεμέλιο του εκδηλωμένου σύμπαντος. Μη διστάζετε να αποδεχτείτε αυτό το γεγονός και μην τρέφετε αμφιβολίες περί αυτού, απλώς και μόνο επειδή τα μάτια ή ο νους σας δεν μπορούν να το συλλάβουν. Κάποιος που βλέπει τον ξερό κορμό ενός δέντρου τη νύχτα, τρομάζει νομίζοντας ότι μπορεί να είναι φάντασμα ή κάποιο αλλόκοτο άτομο. Δεν είναι όμως τίποτε απ’ αυτά, παρόλο που το βλέπει έτσι. Ο λόγος γι’ αυτή τη λανθασμένη αντίληψη είναι το σκοτάδι. Το σκοτάδι επικαλύπτει κάτι με κάτι άλλο που δεν υπάρχει εκεί. Παρομοίως, το πνευματικό σκοτάδι της ψευδαίσθησης (maya) καλύπτει τον Θεό (Brahman) και Τον παρουσιάζει ως μη πραγματικό.Μπάμπα, Ομιλία που δόθηκε στις 18 Μαρτίου 1999
1 Απριλίου
Κάθε άνθρωπος που αναζητεί τον Θεό μέσα από το μονοπάτι της αφοσίωσης πρέπει να προσπαθεί να μένει μακριά από τις αναταραχές, τις ωμότητες και τα ψεύδη αυτού του κόσμου. Η συμπεριφορά του πρέπει να καθοδηγείται από την αλήθεια, τη δικαιοσύνη, την αγάπη και την ειρήνη. Αυτοί που αναζητούν την ένωση με τον Θεό και το καλό και την ευημερία του κόσμου πρέπει να θεωρούν άνευ αξίας τόσο τον έπαινο όσο και την κατηγορία, την εκτίμηση και τον εμπαιγμό, την ευμάρεια και την κακοτυχία. Πρέπει με γενναιότητα να διατηρούν ακλόνητη την πίστη στην εσώτερη πραγματικότητά τους, και να αφιερώνουν τη ζωή τους στην πνευματική εξύψωση. Κανένας, ούτε και μια Θεϊκή Ενσάρκωση, ένας Αβατάρ, δεν μπορεί ν’ αποφύγει την κριτική και τη μομφή. Τέτοιοι άνθρωποι όμως δεν λυγίζουν, εμμένουν στην Αλήθεια. Αυτοί που επιδίδονται σε επικρίσεις ή κατηγορίες, συνειδητοποιούν την πραγματική φύση αυτών των μεγάλων ψυχών μόνο αφού περάσουν μέσα από αβάσταχτο πόνο. Τότε αρχίζουν να τους επαινούν. Η αδυναμία και η άγνοιά τους είναι η βασική αιτία τέτοιων κατηγοριών και κριτικής. Ας μένει λοιπόν ο αναζητητής μακριά από τέτοιους αμφίρροπους και αδαείς, και ας αποφεύγει πάση θυσία να συζητά μαζί τους σχετικά με την πίστη και τις πεποιθήσεις του.Μπάμπα, από το βιβλίο «Αγάπη» (‘Prema Vahini’), Κεφ. 17