Απρίλιος 2014
30 Απριλίου
Οι άνθρωποι λατρεύουν τον Θεό σύμφωνα με την οικογενειακή τους παράδοση και κουλτούρα. Όμως, παρά τους μήνες και τα χρόνια πνευματικών ασκήσεων δεν μεταμορφώνονται ούτε στο ελάχιστο. Απογοητευμένοι που δεν έχουν αποτελέσματα, αλλάζουν το Όνομα του Θεού που απαγγέλλουν. Μερικές φορές μάλιστα, αλλάζουν και τη θρησκεία τους. Πρέπει όμως να γνωρίζετε ξεκάθαρα ότι δεν μπορείτε να αποκτήσετε τη Χάρη του Θεού απλώς και μόνο αλλάζοντας το Όνομα και Θεού ή τη θρησκεία σας. Πρέπει να αλλάξετε εσείς οι ίδιοι. Ο σκύλος του σπιτιού αναγνωρίζει πάντοτε τον αφέντη του, είτε αυτός φοράει ρούχα γυμναστικής είτε τη στολή της δουλειάς είτε ρούχα εξόδου. Δεν έχει καμία αμφιβολία για τον αφέντη του, ασχέτως με το τι φοράει. Το ίδιο κι εσείς, δεν μπορείτε να πείσετε τον Θεό αλλάζοντας απλώς την εξωτερική σας εμφάνιση. Πρέπει να αποκτήσετε αρετές και να συμπεριφέρεστε ηθικά. Μόνον αυτός που μεταμορφώνει τον νου του, ευαρεστεί τον Θεό και Τον πραγματώνει.Μπάμπα, Divine Discourse, `My Dear Students`, Vol 3, Ch 4, Jun 21, 1989.
29 Απριλίου
Οι άνθρωποι σήμερα αγνοούν τις ηθικές αξίες και δεν έχουν καμία ευγνωμοσύνη προς εκείνους που τους βοήθησαν σε ώρες ανάγκης. Πράγματι, πολλοί νέοι ζουν τιποτένιες ζωές, χωρίς να νοιάζονται καθόλου για τους γνωστούς και συγγενείς τους, και δεν διστάζουν να τους βλάψουν. Οι σπουδασμένοι νέοι και νέες δεν συμπεριφέρονται ως πολιτισμένοι άνθρωποι. Ποια είναι η αξία της εκπαίδευσης όταν δεν σας καθιστά ικανούς να κάνετε το καθήκον σας στον σύντροφο και στα παιδιά σας; Το πρώτο απαιτούμενο για να διορθωθούν αυτά τα κακά είναι να εξαλειφθούν οι κακές ιδιότητες. Πρέπει να επιστρέψετε στον δρόμο της ηθικής και ενάρετης συμπεριφοράς, έχοντας φόβο για την αμαρτία και αγάπη για τον Θεό. Οι άνθρωποι εμφανίζονται εξωτερικά ως θεοσεβείς και αφοσιωμένοι στον Θεό, χωρίς όμως να έχουν πραγματικά καλές ιδιότητες. Η υποκριτική τους συμπεριφορά αποδυναμώνει την ατμόσφαιρα παντού και προάγει δυσαρμονία και αναστάτωση. Ως εκ τούτου, ο καθένας πρέπει να αναλάβει την προσπάθεια να απαλλαγεί από τα κακά χαρακτηριστικά του και να καλλιεργήσει θεϊκές ιδιότητες. Ακολουθήστε τον δρόμο της αγάπης και πραγματώστε την θεϊκή σας φύση.Μπάμπα, Divine Discourse, Apr 2, 1984
28 Απριλίου
Οι αρχαίοι έκτιζαν τους ναούς πιο ψηλούς από όλα τα άλλα κτίρια για να υπενθυμίζουν στους χωρικούς να σκέπτονται τον Θεό. Έτσι, ο πύργος του ναού ήταν το πρώτο πράγμα που έβλεπαν οι χωρικοί όταν ξυπνούσαν το πρωί. Το θέαμα αυτό ξυπνούσε μέσα τους αυθόρμητα συναισθήματα λατρείας. Πρέπει να καταλάβετε ότι δεν ήταν ένα παράλογο ή υπερβολικό αίσθημα πίστης αυτό που ενέπνεε τους αρχαίους να χτίζουν τεράστιους ναούς που κόστιζαν πολύ. Αυτοί οι πολυώροφοι ναοί κτίζονταν για να γεννούν ακατάπαυστα στον νου των ανθρώπων ιερές σκέψεις για τον Θεό. Έχει λεχθεί ότι: "Το σώμα είναι ένας ναός για το θείο Πνεύμα που κατοικεί μέσα του.» Όπως ο γιατρός σας θυμίζει ασθένειες και ο δικηγόρος δίκες, έτσι και όταν κοιτάτε το σώμα σας πρέπει να θυμάστε και να στοχάζεστε τον Θεό.Μπάμπα, Divine Discourse, Oct 18, 1991.
27 Απριλίου
Η φωτιά παράγεται όταν τρίψετε ένα κλαδάκι με ένα άλλο. Μπορεί να παραχθεί φωτιά απλά και μόνο από το πλησίασμα των δύο κλαδιών; Όχι. Παρόλο που υπάρχει λανθάνουσα και στα δύο, αναδύεται μόνο από το τρίψιμο των κλαδιών. Τι συμβολίζουν αυτά τα κλαδιά; Συμβολίζουν το ανθρώπινο σώμα. Η φωτιά της σοφίας υπάρχει σε λεπτοφυή μορφή μέσα μας από τη γέννησή μας, και είναι αδρανής. Πνευματική άσκηση είναι η διαδικασία του τριψίματος των κλαδιών. Πού βρίσκεται το βούτυρο που υπάρχει στο γάλα; Το βούτυρο πάντοτε υπάρχει στο γάλα και μπορεί να αποκτηθεί μόνο αφού το γάλα μετατραπεί σε τυρόπηγμα και στη συνέχεια αναδευτεί. Μόλις αποσπαστεί το βούτυρο από το βουτυρόγαλα, παραμένει βούτυρο χωρίς να ξαναγίνεται γάλα. Παρομοίως, στο ανθρώπινο σώμα μια θεϊκή δύναμη διαποτίζει κάθε μέρος του σώματος, η οποία, μετά το βίωμα της αυτοπραγμάτωσης δεν θα έχει προσκόλληση στο σώμα.Μπάμπα, Divine Discourse, Oct 18, 1991
26 Απριλίου
Δεν μπορεί να υπάρχει χαρά σε μια ξερή, άγονη καρδιά. Μόνο η θεϊκή αγάπη μπορεί να κάνει μια ξερή καρδιά να βλαστήσει το δενδρύλλιο της αγάπης. Η θεϊκή αγάπη είναι απαλλαγμένη από ιδιοτέλεια. Μόνο η αγάπη που έχει ξεχάσει κάθε προσωπική ανάγκη και λαχταρά μόνο τον Θεό είναι ιερή και θεϊκή. Μόνο όταν αυτό το πολύτιμο διαμάντι της αγάπης λάμψει στην καρδιά σας, θα έχετε ιερές και θεϊκές σκέψεις. Στην αρχαιότητα, οι σοφοί ζούσαν στα δάση ανάμεσα στα άγρια ζώα, όπου έκαναν απερίσπαστοι την πνευματική τους άσκηση. Πως μπορούσαν να ζουν ειρηνικά ανάμεσα στα άγρια ζώα; Επειδή είχαν γεμίσει με θεϊκή αγάπη, μετέδιδαν αυτή την αγάπη και στα άγρια ζώα. Δεν είχαν φονικά όπλα μαζί τους παρά μόνο το όπλο της αγάπης, το οποίο μεταμόρφωνε ακόμα και τη φύση των άγριων ζώων. Γι` αυτό, γεμίστε τις καρδιές σας με αγάπη.Μπάμπα, Divine Discourse, Oct 18, 1991
25 Απριλίου
Μην μπλέκεστε σε λογομαχίες και αντιδικίες. Αυτοί που φωνάζουν δεν έχουν αντιληφθεί την Αλήθεια, πιστέψτε με! Η σιωπή είναι η μόνη γλώσσα του πραγματωμένου. Να έχετε συγκράτηση στα λόγια. Αυτό θα σας βοηθήσει με πολλούς τρόπους. Θα αναπτύξει αγάπη για τις περισσότερες παρεξηγήσεις και χωρισμούς που προκύπτουν από απρόσεκτα λόγια. Όταν γλιστρήσει το πόδι, η πληγή θα θεραπευθεί. Αλλά όταν γλιστρήσει η γλώσσα, η πληγή που θα προκαλέσει στην καρδιά του άλλου θα μένει αγιάτρευτη για μια ζωή. Η γλώσσα ευθύνεται για τέσσερα λάθη: τα ψεύδη, τις σκανδαλολογίες, το να κατηγορεί τους άλλους και τα υπερβολικά λόγια. Αυτά πρέπει να τα αποφεύγετε για να μπορεί να υπάρξει ειρήνη στο άτομο και στην κοινωνία. Ο δεσμός της αδελφικότητας θα είναι δυνατότερος αν οι άνθρωποι μιλούν λιγότερο και πιο γλυκά μεταξύ τους. Γι` αυτό η σιωπή περιγράφεται στις Γραφές ως ιερή υπόσχεση στον Θεό για τους πνευματικούς αναζητητές. Σε όποιο στάδιο της πνευματικής αναζήτησης κι αν βρίσκεστε, η άσκηση της σιωπής είναι εξαιρετικά πολύτιμη.Μπάμπα, Divine Discourse, Jul 22, 195824 Απριλίου
Υπάρχουν πολλοί που παρατηρούν τις πράξεις μου και αρχίζουν να διακηρύσσουν ότι η φύση μου είναι η τάδε ή η δείνα. Δεν μπορούν να εκτιμήσουν την αγιότητα, το μεγαλείο και την αιώνια πραγματικότητα που Είμαι. Η δύναμη του Σάι είναι απεριόριστη, εκδηλώνεται για πάντα. Όλες οι μορφές δύναμης υπάρχουν στην παλάμη του Σάι. Αλλά αυτοί που διατρανώνουν ότι Με έχουν κατανοήσει, όπως οι γιόγκι, οι λόγιοι ή οι σοφοί, όλοι αυτοί γνωρίζουν μόνο το λιγότερο σημαντικό, το επιφανειακό, την εξωτερική εκδήλωση ενός απειροελάχιστου μέρους αυτής της δύναμης, δηλαδή γνωρίζουν μόνο τα αποκαλούμενα ‘θαύματα’! Η δύναμή μου είναι απροσμέτρητη. Η αλήθεια μου είναι ανεξήγητη, ανεξιχνίαστη. Οτιδήποτε θελήσω πρέπει να γίνει, οτιδήποτε σχεδιάσω είναι προορισμένο να επιτύχει. Είμαι η Αλήθεια, και η Αλήθεια δεν έχει καμιά ανάγκη να διστάζει, να φοβάται ή να υποτάσσεται. Σας γνωστοποιώ όλα αυτά για Εμένα, διότι έχει επέλθει η ανάγκη.23 Απριλίου
Κάποτε ρώτησε κάποιος τον διάσημο γλύπτη από την Ιταλία, Μικελάλτζελο: «Γιατί δουλεύεις τόσο πολύ, σμιλεύοντας αυτή τη μεγάλη πέτρα; Γιατί δεν πηγαίνεις σπίτι σου να ξεκουραστείς;» Ο Μικελάλτζελο απάντησε: «Προσπαθώ να αναδείξω το Θείο που υπάρχει μέσα στην πέτρα. Θέλω να βγάλω από αυτή την άψυχη πέτρα τη ζώσα Θειότητα που είναι ενσωματωμένη μέσα της.» Αν ένας γλύπτης μπορεί να δημιουργήσει από μια άψυχη πέτρα ένα ζωντανό άγαλμα του Θεού, δεν μπορούν οι άνθρωποι που σφύζουν από ζωή, να εκδηλώσουν τη ζώσα Θειότητα που κατοικεί μέσα τους; Ποια είναι η αιτία για αυτή την ανικανότητα να πραγματώσουν την εντός τους Θειότητα; Επειδή δεν αντιλαμβάνονται ότι είναι τυλιγμένη με ένα ρυπαρό κάλυμμα. Αν τα ρούχα μας γίνουν βρώμικα, τα αλλάζουμε γιατί ντρεπόμαστε να εμφανιστούμε με ακάθαρτα ρούχα. Αν το σπίτι μας είναι βρώμικο, προσπαθούμε να το καθαρίσουμε. Αλλά όταν ο νους και η καρδιά μας μολυνθούν, δεν νιώθουμε ντροπή! Για να εξαγνίσετε τον νου και την καρδιά σας, το πρώτο πράγμα που πρέπει να κάνετε είναι να ζείτε μια ενάρετη ζωή. Οι πράξεις σας πρέπει να βασίζονται στην ηθική.Μπάμπα, Divine Discourse, Apr 2, 1984
22 Απριλίου
Η Μπάγκαβαντ Γκίτα διδάσκει ότι η υπηρεσία στην κοινωνία είναι η υψηλότερη μορφή υπηρεσίας και η ωφελιμότερη πνευματική άσκηση. Κανείς δεν μπορεί να ξεφύγει από αυτή την υποχρέωση. Πρέπει να χρησιμοποιήσετε την κοινωνία στην οποία γεννηθήκατε για να εξευγενίσετε το εγώ σας και να λυτρωθείτε. Η υπηρεσία που γίνεται ως πνευματική άσκηση, καλλιεργεί το σθένος και την καρτερία. Γι’ αυτό και ο Κρίσνα προέτρεψε τον Αρτζούνα να πολεμήσει για να πάρει πίσω το βασίλειό του και να εξασφαλίσει μια δίκαια διοίκηση για τους υπηκόους του και ένα ασφαλές περιβάλλον όπου θα μπορούσαν να προοδεύσουν πνευματικά και να φθάσουν στη λύτρωση. Του εξήγησε ότι αυτό πρέπει να το κάνει με πνεύμα αφιέρωσης στον Θεό, ανεξάρτητα από τις δικές του επιθυμίες και αντιπάθειες και ανεξάρτητα από τις αναμενόμενες συνέπειες της ανιδιοτελούς του δράσης. Οι θεϊκές ενσαρκώσεις καταδεικνύουν με τη ζωή τους τη μεγάλη σημασία της ανιδιοτελούς υπηρεσίας.Divine Discourse, Jan 11, 1968.
21 Απριλίου
Κάποτε ένας άνθρωπος που είχε τέσσερις συζύγους, πήγε στη Βομβάη για κάποια δουλειά. Από εκεί, έγραψε σε όλες τους ότι ετοιμαζόταν να τους φέρει ό,τι του ζητούσε η κάθε μία. Η πρώτη σύζυγος του έγραψε ζητώντας μερικά τονωτικά για την υγεία της, καθώς και χαλί και μάλλινα ρούχα για όποτε αρρωστήσει. Η δεύτερη ζήτησε μερικά σάρι της τελευταίας μόδας και κοσμήματα. Η τρίτη ζήτησε να της διαλέξει μερικά θρησκευτικά βιβλία που υπήρχαν στα βιβλιοπωλεία της Βομβάης, καθώς και εικόνες του Πανταρινάτ, της Μπαβάνι και του Σάι Μπάμπα. Η τέταρτη σύζυγος δεν είχε καμία λίστα. Απλά του έγραψε: «Αν γυρίσεις σώος και αβλαβής, αυτό μου αρκεί.» Οι άλλες έλαβαν μεγάλα δέματα που περιείχαν ό,τι είχαν ζητήσει, αλλά η τελευταία έλαβε την αγάπη του. Ο Θεός σας δίνει οτιδήποτε Του προσευχηθείτε. Γι` αυτό να σκέφτεστε καλά και να χρησιμοποιείτε σωστά τη διάκρισή σας προτού προσευχηθείτε και ζητήσετε κάτι από τον Θεό.Μπάμπα, Divine Discourse, May 16, 1964
20 Απριλίου
Οι άνθρωποι, μη συναισθανόμενοι την παρουσία του Θεού μέσα τους, ξεκινούν την αναζήτηση του Θεού. Συμπεριφέρονται σαν αυτόν που πηγαίνει να δανειστεί γάλα από τον γείτονά του, ξεχνώντας ότι έχει την αγελάδα Καμαντένου (που εκπληρώνει κάθε ευχή) στην αυλή του. Υπάρχουν δύο κατηγορίες Αβατάρ: οι Άμσαβατάρ (μερικές ενσαρκώσεις του Θεού) και οι Πούρναβατάρ (πλήρεις ενσαρκώσεις του Θεού, Θεάνθρωποι). Κάθε άνθρωπος είναι ένας Άμσαβατάρ, μια μερική ενσάρκωση του Θεού. Στην Γκίτα, ο Κρίσνα λέει: «Ένα μέρος της Οικουμενικής Ψυχής έχει γίνει ατομική ψυχή στον κόσμο των ανθρώπων.» Οι περισσότεροι άνθρωποι παγιδεύονται στην κοσμική ψευδαίσθηση (Μάγια), αναπτύσσουν εγωισμό και ζηλοτυπία και ζουν καθαρά εγκόσμιες ζωές. Οι Θεάνθρωποι όμως, παρόλο που συμπεριφέρονται ανάλογα με τις περιστάσεις σαν να υπόκεινται στη Μάγια, είναι πάντοτε απαλλαγμένοι από αυτή. Υποτάσσουν και υπερβαίνουν τη Μάγια και με τις ζωές τους εκδηλώνουν στον κόσμο την πλήρη θεϊκή του Φύση.Μπάμπα, Divine Discourse, Aug 14, 1990
19 Απριλίου
Η πρώτη προϋπόθεση για την πνευματική ζωή είναι η πίστη. Η πίστη σας πρέπει να αντέχει τον εμπαιγμό των αδαών, τις διαμαρτυρίες των κοσμικών, τα γέλια των μικρονόων. Όταν κάποιος σας εμπαίζει, αναρωτηθείτε: «Εμπαίζουν το σώμα μου; Εντάξει, πολύ ωραία, γιατί έτσι κι αλλιώς πρέπει να ξεφύγω από αυτή τη σωματική προσκόλληση. Εμπαίζουν τον Άτμα; Αυτό είναι αδύνατον, γιατί ο Άτμα είναι πέρα από λέξεις ή σκέψεις, ανεπηρέαστος από επαίνους ή κατηγορίες.» Η δεύτερη προϋπόθεση είναι να μην ανησυχείτε για τα σκαμπανεβάσματα της ζωής, τις απώλειες ή τα κέρδη, τις λύπες ή τις χαρές. Εσείς οι ίδιοι δημιουργείτε τα σκαμπανεβάσματα, συνεπώς εσείς μπορείτε πάλι να τα ‘ισιώσετε’. Λαχταράτε για ένα πράγμα και αν το αποκτήσετε, το αποκαλείτε χαρά. Αν δεν το αποκτήσετε το αποκαλείτε λύπη. Αποκόψτε αυτή τη λαχτάρα και δεν θα έχετε πια ταλαντεύσεις από χαρά σε λύπη. Η τρίτη προϋπόθεση είναι να χρησιμοποιήσετε τη λογική σας και να πειστείτε για την αλήθεια ότι τα πάντα είναι Θεός. Η τέταρτη και τελευταία προϋπόθεση είναι να είστε πάντοτε σταθεροί στις πνευματικές σας ασκήσεις μέχρις ότου φθάσετε στον στόχο.Μπάμπα, Divine Discourse, May 16, 1964
18 Απριλίου
Υπάρχουν μερικοί που, παρόλο που απαγγέλουν το όνομα του Θεού για αρκετές ώρες, μέρες ή μήνες, δεν μεταμορφώνονται ούτε μια στάλα. Η δαιμονική φύση του Ράβανα, του Μπασμασούρα και του Κάμσα δεν μειώθηκε ούτε στο ελάχιστο, παρόλο που έψαλαν το όνομα του Θεού. Ποια είναι η αιτία γι` αυτό; Όλες οι αισθήσεις τους λειτουργούσαν με το συναίσθημα: «Είμαι το σώμα.» Αυτοί που προφέρουν το όνομα του Θεού ενώ είναι βυθισμένοι στη σωματική συνειδητότητα, δεν μπορούν πραγματώσουν το Θείο, όσο κι αν διαρκέσει η πνευματική τους πειθαρχία. Είστε ενσαρκώσεις της θεϊκής συνειδητότητας. Μόνο όταν είστε αγνοί, μπορείτε να βιώσετε αυτή την συνειδητότητα. Όταν έχει κανείς προσκόλληση στις εγκόσμιες απολαύσεις δεσμεύεται στο σωματικό πεδίο και δεν μπορεί να αντιληφθεί τη θεμελιώδη του θεϊκή φύση.Μπάμπα, Divine Discourse, `My Dear Students`, Vol 3, Ch 4, Jun 21, 1989.
17 Απριλίου
Η πνευματική εκπαίδευση οδηγεί στην ταπεινοφροσύνη, χαρίζει διάκριση προικισμένη με σοφία. Γιατί πρέπει κανείς να νιώθει περήφανος επειδή σπούδασε; Τελικά αυτό που πέτυχε δεν είναι μόνο ένα κλάσμα όλης της μάθησης; Ποτέ μην είστε εγωιστές για τη γνώση που αποκτήσατε. Η εκπαίδευση είναι αληθινή, μόνο όταν σας στρέφει στην υπηρεσία της κοινωνίας. Η ταπεινοφροσύνη πρέπει να είναι το καλύτερο κόσμημα που στολίζει τον σπουδασμένο. Είναι πράγματι η ουσία της εκπαίδευσης. Πρέπει να αντανακλάται στην καθημερινή σας συμπεριφορά και δεν πρέπει να περιορίζεται μόνο σε περιστασιακές λεκτικές εκφράσεις. Οι άνθρωποι που έχουν ταπεινοφροσύνη και υπακοή στους γονείς και τους μεγαλύτερους θα πετύχουν πολλά στη ζωή τους. Μέσα από τα λόγια και τις πράξεις σας πρέπει να εκδηλώνετε τις αφανείς αξίες, κάνοντας τις πρέπουσες πράξεις.Μπάμπα, Divine Discourse, `My Dear Students`, Vol 2, Ch 9, Jan 16, 1988
16 Απριλίου
Είτε σκέπτεστε το παρελθόν είτε το μέλλον, καταστρέφετε το παρόν. Το παρελθόν είναι παρελθόν, ξεχάστε το. Το παρελθόν, που είναι νεκρό κι έχει φύγει, είναι άχρηστο. Να εργάζεστε για την πρόοδό σας ζώντας στο παρόν και στην παρούσα στιγμή. Το μέλλον δεν φέρνει πάντοτε ευτυχία. Και όσον αφορά το παρελθόν, πόση ευτυχία έχετε βιώσει σ` αυτό; Ως εκ τούτου, να ζείτε ευτυχισμένοι στο παρόν. Τι πρέπει δηλαδή να κάνετε στην κάθε παρούσα στιγμή; Να ακολουθείτε το ρητό: «Λιγότερες αποσκευές (σκέψεις για παρελθόν) χαρίζουν περισσότερη άνεση και κάνουν το ταξίδι απόλαυση.» Δεν πρέπει να ανησυχείτε καθόλου για το παρελθόν. Το να σκέπτεστε το παρελθόν δεν προσφέρει κανένα καλό. Επομένως, να ζείτε στο παρόν για να έχετε ολοκληρωμένη πρόοδο.Μπάμπα, Divine Discourse, `My Dear Students`, Vol 2, Ch 14, Aug 22, 2007
15 Απριλίου
Όταν ένα δέντρο λικνίζεται από το φύσημα του ανέμου, τα κλαδιά του λυγίζουν και σείονται πάνω-κάτω. Αλλά το μικρό πουλάκι που κάθεται πάνω του φοβάται; Όχι, γιατί; Γιατί το πουλάκι βασίζεται στα φτερά του. Ακόμα κι αν το κλαδί σπάσει, όσο τα φτερά του είναι καλά, είναι ασφαλές. Με αυτή τη συνειδητοποίηση, το πουλάκι κάθεται θαρραλέα πάνω στο λικνιζόμενο κλαδί. Όμως, οι άνθρωποι δεν έχουν τόση πίστη όση το μικρό πουλάκι. Ακόμα και με το πιο ελάχιστο πρόβλημα του δέντρου της ζωής ανησυχούν πολύ, γιατί; Επειδή έχουν χάσει την αυτοπεποίθησή τους. Ακόμα και με το πιο μικρό βάσανο, οι άνθρωποι απογοητεύονται, απελπίζονται και δεν μπορούν να το υποφέρουν. Αντί να βασίζεστε στην ευφυΐα σας, τη σωματική δύναμη ή τα πλούτη, να εμπιστεύεστε την αυτοπεποίθησή σας. Να κάνετε καλές πράξεις. Αφήστε κάθε σας βήμα και κάθε σας προσπάθεια να στρέφονται στο να κερδίσουν τη Χάρη και την εγγύτητα του Θεού. Τότε, σίγουρα θα θριαμβεύσετε!Μπάμπα, Divine Discourse, `My Dear Students`, Vol 3, Ch 3, Jun 30, 1996
14 Απριλίου
Ο καθένας σας είναι ένα σπινθήρας του Θεού. Ο Κρίσνα δήλωσε στην Μπάγκαβαντ Γκίτα: «Η ουσία όλων σας είναι το Θείο, είστε αιώνιοι και αρχαίοι. Μη συμπεριφέρεστε ούτε ως άνθρωποι ούτε ως ζώα.» Ο καθένας σας είναι προικισμένος με τις ιερές ιδιότητες της αλήθειας, της αρετής, της αγάπης, της γαλήνης και της μη-βίας. Ως εκ τούτου, όλοι σας πρέπει να συμπεριφέρεστε σύμφωνα με αυτές τις αγνές ιδιότητες. Ποτέ μην ενδίδετε στις κακές ιδιότητες της λαγνείας, της απληστίας, της ζήλιας, του μίσους και της πλεονεξίας. Αυτές δεν αρμόζουν στη ζωή κανενός ανθρώπου. Οι κακές συνήθειες διατροφής αναπτύσσουν κακές ιδιότητες. Συνεπώς, να προσέχετε να πίνετε καθαρό νερό και να τρώτε αγνές τροφές, τις ώρες που πρέπει. Να ζείτε ευτυχισμένοι, ως αληθινοί άνθρωποι, τηρώντας όλους τους κανόνες και κανονισμούς.Μπάμπα, Divine Discourse, `My Dear Students`, Vol 2, Ch 13, June 7, 2007
13 Απριλίου
Ας υποθέσουμε ότι βλέπετε όνειρο ότι σας δαγκώνει ένα φίδι και βασανίζεστε από πόνο, φωνάζετε και ψάχνετε πανικόβλητοι για φάρμακο. Αλλά παρόλο που σας δάγκωσε φίδι, παίρνετε φάρμακο για να φύγει το δηλητήριο; Όχι, δεν το κάνετε, επειδή αυτό συνέβη στο όνειρό σας. Ίσως μάλιστα ξεχάσετε και τον πόνο μόλις ξυπνήσετε, έτσι δεν είναι; Παρομοίως, τώρα βρίσκεστε στον βαθύ ύπνο της άγνοιας και των εγκόσμιων προσκολλήσεων και γι’ αυτό υφίστασθε πολλά βάσανα. Ο κόσμος είναι εφήμερος και γεμάτος δυστυχία. Υποφέρετε μόνο εξαιτίας της άγνοιας και της προσκόλλησης στο σώμα. Τη στιγμή που θα ξυπνήσετε από τον βαθύ ύπνο, τα προβλήματά σας θα λυθούν. Οποιοσδήποτε επιθυμεί να ζήσει μια ευτυχισμένη ζωή πρέπει να μειώσει την προσκόλλησή του στο σώμα. Το "εγώ" αναπτύσσεται εξαιτίας της κοινωνικής σας θέσης, των συναναστροφών, της σωματικής δύναμης ή του πλούτου. Αν θέλετε να απολαύσετε ευδαιμονία, να μην αφήνετε ποτέ ελεύθερο πεδίο στο "εγώ".Μπάμπα, Divine Discourse, `My Dear Students`, Vol 3, Ch 3, Jun 30, 1996
12 Απριλίου
Οι νέοι μαθητές είναι αθώοι. Ο νους και οι καρδιές τους είναι αγνές και ανιδιοτελείς. Στο δημοτικό, θα δείτε ότι πολλοί από αυτούς τηρούν τέλεια πειθαρχία και έχουν καλή διαγωγή. Όταν πάνε στο γυμνάσιο, η αγνότητα και πειθαρχία τους μειώνονται σταδιακά. Όταν φθάσουν στο πανεπιστήμιο, τα πάντα αντιστρέφονται! Τι συμβαίνει άραγε στο ενδιάμεσο; Καθώς μεγαλώνουν διαστρεβλώνεται η νοητική τους ισορροπία. Χάνουν τη σταθερότητα και τον αυτοέλεγχό τους. Εκτίθενται σε ανεπιθύμητες επιρροές. Σ` αυτό το στάδιο, οι δάσκαλοι και οι γονείς πρέπει στην δείχνουν υποδειγματική συμπεριφορά και να διασφαλίζουν ότι τα παιδιά είναι πάντοτε στον σωστό δρόμο. Οι μαθητές επίσης πρέπει να γνωρίζουν ότι όλοι οι κανονισμοί και οι πειθαρχίες που έχουν καθοριστεί, είναι για το ύψιστο καλό τους και για το συμφέρον τους.Μπάμπα, Divine Discourse, `My Dear Students`, Vol 2, Ch 8, Jun 15, 1989
11 Απριλίου
Οι άνθρωποι σήμερα βασίζονται στην ευφυΐα τους, τη σωματική τους δύναμη και τα χρήματά τους, δυστυχώς όμως δεν τρέφουν την ίδια εμπιστοσύνη στον Θεϊκό Εαυτό τους. Όταν έχετε εμπιστοσύνη στον Θεϊκό Εαυτό σας, δηλ. αυτοπεποίθηση, μπορείτε να επιτύχετε οτιδήποτε. Μπορεί να έχετε περιουσία ή πολλά χρήματα, αλλά πόσο θα διαρκέσουν αυτά; Είναι σαν ένα διαβατικό σύννεφο, έρχονται και παρέρχονται. Επίσης, πόσο θα διαρκέσει αυτός ο ‘πλούτος’ που ονομάζετε ‘οικογένεια και φίλοι’; Μόνο όσο έχετε εξουσία και δύναμη, υψηλή κοινωνική θέση και μεγάλο πλούτο, θα σας περιβάλλουν οι άνθρωποι. Συνεπώς, όλα αυτά είναι παροδικά, εφήμερα. Αληθινό σεβασμό σ’ αυτόν τον κόσμο θα αποκτήσετε όταν έχετε τη δύναμη του Θείου Εαυτού σας. Γι’ αυτό, να ζείτε με τη δύναμη του Θεού για να πραγματώσετε τον Θεό. Έχοντας πίστη στον Θεό, πρέπει να ασχολείστε με θετικές και ενάρετες δραστηριότητες. Διότι, όποιες οι πράξεις σας, τέτοιο θα είναι και το αποτέλεσμά τους. Κάθε βήμα που κάνετε, πρέπει να σας οδηγεί κοντά στον Θεό. Κάντε κάθε δυνατή προσπάθεια να έρθετε κοντά στον Θεό. Τότε, θα θριαμβεύσετε στη ζωή σας.Μπάμπα, Ομιλία ως άνω, Τομ. 3, Κεφ. 3. Δόθηκε στις 30 Ιουνίου 1996.
10 Απριλίου
Ο Σρι Ράμα επέλεξε να μονάσει στο δάσος για να εκπληρώσει την υπόσχεση που είχε δώσει ο πατέρας Του. Ίσως αναρωτηθείτε: πήγε στο δάσος με δική Του βούληση ή μήπως επειδή Τον εξανάγκασαν; Ή πάλι, μήπως έφυγε λόγω μιας δυσαρέσκειας; Όχι. Ο Σρι Ράμα αναχώρησε για τον μοναχισμό στο δάσος με το ίδιο αίσθημα γαλήνης και χαράς που ένιωθε προσδοκώντας τη στέψη Tου. Μας έδωσε ένα παράδειγμα πνεύματος γαλήνης και αταραξίας. Έδειξε ζωντανά στους ανθρώπους ότι ο πόνος ή η ευχαρίστηση, το κέρδος ή η ζημιά, η νίκη ή η ήττα, ήταν όλα τους το ίδιο γι’ Αυτόν. Στην ανθρώπινη ζωή, η ευχαρίστηση και ο πόνος, η ευτυχία και η θλίψη εναλλάσσονται συνεχώς. Δεν αποτελεί καλή ιδιότητα χαρακτήρα το να καλωσορίζετε τις χαρές και να αποφεύγετε τις θλίψεις και τον πόνο. Πρέπει να καλωσορίζετε τη θλίψη και τη δυστυχία με το ίδιο πνεύμα χαράς με το οποίο υποδέχεστε την ευτυχία. Η ευτυχία δεν έχει καμιά αξία χωρίς την ύπαρξη της δυστυχίας. Γι` αυτό λέγεται: «Την απόλαυση και τη χαρά δεν μπορείτε να τις εξασφαλίσετε από την ίδια την απόλαυση και τη χαρά». Ο πόνος της θλίψης είναι αναγκαίος για να εξασφαλιστεί η ευχαρίστηση. Ο Σρι Ράμα έδωσε στην ανθρωπότητα ένα ζωντανό παράδειγμα της αλήθειας αυτής της έννοιας.Μπάμπα, Ομιλία που δόθηκε στις 5 Απριλίου 1998.
9 Απριλίου
Οι Βέδες διδάσκουν δύο «κώδικες» δηλ. πνευματικούς δρόμους ενάρετης συμπεριφοράς (Ντάρμα). Ο ένας είναι ο εξωτερικός (Πραβρίτι) και ο άλλος ο εσωτερικός (Νιβρίτι). Ο εξωτερικός αφορά στις εγκόσμιες δραστηριότητες και καθορίζει τις ιδιότητες που χρειάζεται ο άνθρωπος για να ζει μία ενάρετη ζωή. Ο εσωτερικός διδάσκει τη γνώση του Θείου Εαυτού (Άτμα-Γκνιάνα). Π.χ. όταν κάποιος πεινά, ο εξωτερικός δρόμος τον παροτρύνει να φάει και να κατασιγάσει την πείνα του. Ο εσωτερικός όμως τού υπενθυμίζει το είδος της τροφής που πρέπει να τρώει, ποιο είδος είναι ωφέλιμο για την υγεία του και ποιό βλαβερό και πώς πρέπει να τρώγεται. Όλες οι αντιφάσεις και συγκρούσεις γεννιούνται μέσα στον νου σας. Ο εξωτερικός δρόμος είναι αυτός που προξενεί τις συγκρούσεις, που επιφέρει είτε την ένωση ή τον χωρισμό. Η λέξη «Αγιόντγια» (a-yodhya) σημαίνει «ένα μέρος απαλλαγμένο από διαμάχες και αντιπαραθέσεις, ένα μέρος όπου κανένας εχθρός δεν μπορεί να εισβάλει». Η Αγιόντγια συμβολίζει την καρδιά του ανθρώπου.Μπάμπα, Ομιλία που δόθηκε στις 5 Απριλίου 1998.
8 Απριλίου
Το όνομα ‘Ράμα’ είναι μια ζωοδότρια ουσία με εσωτερική σημασία. Αποτελείται από τρεις συλλαβές: Ρα + Αα + Μα. Ο συνδυασμός τους συνθέτει το όνομα Ράμα. Η συλλαβή ‘Ρα’ συμβολίζει τη φωτιά που εξαλείφει όλες τις αμαρτίες καίγοντάς τις. Η συλλαβή ‘Αα’ συμβολίζει τον ήλιο που διαλύει το σκοτάδι της άγνοιας και η ‘Μα’ συμβολίζει τη σελήνη που καταπραΰνει τον ταραγμένο νου του ανθρώπου και του χαρίζει ηρεμία και γαλήνη. Το όνομα ‘Ράμα’ έχει την τριπλή δύναμη του να ξεπλένει τις αμαρτίες, να εξαλείφει την άγνοια και να γαληνεύει τον ταραγμένο νου. Πώς μπορεί αυτή η βαρυσήμαντη έννοια του ονόματος ‘Ράμα’ να διδαχθεί στην ανθρωπότητα; Αυτό μπορεί να το επιτύχει μόνο ο Θεός όταν ενσαρκωθεί με ανθρώπινη μορφή και εκδηλώσει στην ανθρωπότητα τη Θεϊκή Δύναμη. Ο Ράμα ήταν μία Ενσάρκωση του Θείου που, ενώ έδειχνε ότι ζούσε σαν συνηθισμένος άνθρωπος, ζούσε τη ζωή του Ενσαρκωμένου Θεού. Έτσι έδειξε στους ανθρώπους την ιδανική ζωή ενός πνευματικά πραγματωμένου ανθρώπου.Μπάμπα, Ομιλία που δόθηκε στις 5 Απριλίου 1998.
7 Απριλίου
Το βαρυσήμαντο μήνυμα του θεϊκού έπους Ραμάγιανα είναι: πρέπει κανείς να ζει τη ζωή μιας ανθρώπινης ύπαρξης και ταυτοχρόνως να αναζητεί την ένωση με τον Θεό. Σε κάθε άνθρωπο συνυπάρχουν και οι τρεις φύσεις: η ανθρώπινη, η θεϊκή και η δαιμονική. Δυστυχώς όμως, σήμερα οι περισσότεροι άνθρωποι αγνοούν την ανθρώπινη και θεϊκή τους φύση – καλλιεργούν μόνο τη δαιμονική! Ο άνθρωπος όμως οφείλει να αγωνίζεται να εκδηλώσει τον ενυπάρχοντα σ’ αυτόν Θεό και όχι να εκδηλώνει είτε τις αδυναμίες του ή τις δυσάρεστες ιδιότητές του. Ο Ράμα μας έδωσε ένα παράδειγμα προς μίμηση με κάθε Του πράξη, είτε αυτή αφορούσε στην συμπεριφορά Του σαν άτομο, είτε στα καθήκοντα προς την οικογένεια, είτε στην εκπλήρωση των υποχρεώσεων προς την κοινωνία. Μας έδειξε καθαρά τα ιδανικά που οφείλουμε ν’ ακολουθούμε στη ζωή. Όλοι πρέπει ν’ αρχίζετε με την εκπλήρωση των ατομικών υποχρεώσεών σας και πρώτιστο καθήκον του ατόμου είναι να εκδηλώνει την εντός του Θειότητα. Σαν άτομο, ο Σρι Ράμα απεκάλυψε τον εντός Του Θεό μέσω της ιδανικής συμπεριφοράς Του.Μπάμπα, Ομιλία που δόθηκε στις 5 Απριλίου 1998.
6 Απριλίου
Κάθε δράση φέρνει μαζί της την αντίστοιχη αντίδραση. Κάθε πράξη είναι ταυτόσημη μ’ έναν σπόρο, και αυτοί οι ‘σπόροι’ γίνονται μεγάλα δέντρα, γι` αυτό πάντοτε να κάνετε μόνο καλές, αγιασμένες πράξεις. Μερικές φορές, κάνετε μια πράξη γεμάτοι ενθουσιασμό και χαρά. Όταν όμως αργότερα υποφέρετε από τις συνέπειές της, κλαίτε και οδύρεστε. Συνεπώς, πριν αρχίσετε το οποιοδήποτε εγχείρημα, πρέπει πρώτα να σκέφτεστε, να ασκείτε τη διάκρισή σας μεταξύ του τι αποτελεί καλή και τι κακή πράξη και να δράτε ανάλογα. Πρέπει επίσης να δίνετε σημασία στην ορθότητα και την ευπρέπεια των λόγων σας που συνοδεύουν την δεδομένη πράξη, δηλ. ποτέ να μην πείτε ή να μην κάνετε κάτι που θα προξενήσει πρόβλημα σε άλλους. Επίσης, μπορεί να σας φαίνεται αδύνατο να συνεχίσετε τα καθημερινά καθήκοντά σας χωρίς τη αίσθηση του σώματος και την προσκόλληση σ’ αυτό. Αλλά με τη σκέψη σας στραμμένη διαρκώς στον Θεό, πρέπει να μειώσετε αυτά τα αισθήματα. Τότε, οι θλίψεις και οι δυστυχίες δεν θα σας αγγίζουν πια – διότι ούτε ο πόνος, ούτε η ευχαρίστηση θα σας απασχολούν.Μπάμπα, Ομιλία ως άνω, Τομ. 3, Κεφ. 3. Δόθηκε στις 30 Ιουνίου 1996.
5 Απριλίου
Μπορεί να διαβάζετε ιερά κείμενα, να προσφέρετε όλων των ειδών τις προσευχές σε όλες τις μορφές του Θεού, μπορεί ίσως να βρίσκεστε είτε σ’ ένα πυκνό δάσος ή στο ασφαλέστερο μέρος του κόσμου – παρ’ όλα αυτά, δεν μπορείτε να δραπετεύσετε από το πεπρωμένο σας. Το πεπρωμένο σας λειτουργεί ακριβώς όπως όταν βυθίσετε ένα δοχείο είτε σε μια μικρή λίμνη, ή στον απέραντο ωκεανό: δεν μπορείτε να πάρετε περισσότερο νερό απ’ όσο μπορεί να χωρέσει το δοχείο σας! Χωρίς τη δύναμη της αρετής, η σωματική και νοητική δύναμη δεν έχουν την παραμικρή αξία. Εξετάστε μόνοι σας: τι συνέβη στον πανίσχυρο Κάρνα στο έπος Μάχαμπαράτα; Μολονότι είχε μεγάλη ευφυΐα, σωματική δύναμη και ανδρεία, προσχώρησε στην ομάδα των μοχθηρών Ντουργιοντάνα, Ντουσάσανα και Σακούνι, κι έτσι έμεινε στην ιστορία ως το τέταρτο κακόβουλο άτομο. Γι` αυτό ποτέ μην παραμένετε σε κακές συναναστροφές, διότι θα σας παρασύρουν στο να τρέφετε κακές σκέψεις και να ενδίδετε σε ανάρμοστες πράξεις. Για να κερδίσετε ιδιαίτερη Χάρη από τον Θεό, πρέπει να έχετε καλές συναναστροφές και να κάνετε καλές πράξεις. Τότε ο Θεός θα κάνει το ‘δοχείο’ σας μεγαλύτερο, έτσι ώστε να συλλέξει περισσότερη Χάρη του!Μπάμπα, Ομιλία ως άνω, Τομ. 3, Κεφ. 3. Δόθηκε στις 30 Ιουνίου 1996.
4 Απριλίου
Λόγω της δύναμης της βαρύτητας τα αντικείμενα πέφτουν. Η δύναμη της βαρύτητας είναι αόρατη. Παρομοίως, υπάρχουν αμέτρητες μορφές θεϊκής δύναμης που λειτουργούν σ’ αυτό το Σύμπαν. Δεν πρέπει να αρνείστε την ύπαρξή τους, απλώς επειδή δεν μπορείτε να τις δείτε. Μόνο χάρη στη δύναμη του Θεού μπορείτε να βλέπετε, ν’ ακούτε, να κινείστε και να σκέφτεστε. Όλη η δύναμη των αισθητηρίων οργάνων σας προέρχεται από τον Θεό. Μπορεί από υπεροψία να φαντάζεστε ότι εσείς τα κάνετε όλα αυτά αυτό είναι αποτέλεσμα άγνοιας και ανοησίας. Διερωτηθείτε: σε ποιον οφείλεται η ύπαρξή μου; Η απάντηση είναι: στον Θεό. Χωρίς πίστη στον Θεό, δεν μπορείτε να επιτύχετε τίποτα. Δεν χρειάζεται να αναζητείτε κάποιον λόγο γι’ αυτή σας την πίστη η πίστη δεν έχει ούτε εποχή ούτε αιτία, είναι σαν την αγάπη του παιδιού για τη μητέρα του. Το παιδί αγαπά τη μητέρα του για τον μοναδικό λόγο ότι είναι η μητέρα του! Αναπτύξτε τέτοια εμπιστοσύνη στον Θεό, καθώς και ακλόνητη πίστη σ’ Εκείνον και θα Τον πραγματώσετε.Μπάμπα, Ομιλία ως άνω, Τομ. 2, Κεφ. 8. Δόθηκε στις 15 Ιουνίου 1989.
3 Απριλίου
Όταν ο Κρίσνα ανέβηκε στη ζυγαριά, η Ρουκμίνι έβαλε στο άλλο της τάσι ένα φύλλο βασιλικού και Του είπε: «Ο πιστός μπορεί να προσφέρει στον Θεό ένα μικρό φύλλο, ένα άνθος, έναν καρπό, ή έστω και μόνο λίγο αγιασμό. Εγώ Σου προσφέρω αυτό το φύλλο βασιλικού. Αν αληθεύει ότι σώζεις τον πιστό που είναι ειλικρινά αφοσιωμένος σε Σένα, Σου προσεύχομαι: κάνε αυτό το φυλλαράκι να ισοζυγίσει το βάρος Σου!». Πολλοί είναι αυτοί που δεν μπορούν να κατανοήσουν την αγιότητα των ιερών σκέψεων και πράξεων. Η προσφορά της Ρουκμίνι ήταν διαποτισμένη με ευλάβεια, γι` αυτό και ισοζύγισε το βάρος του Σρι Κρίσνα, που είναι ο ίδιος ο Θεός του Σύμπαντος. Η Ρουκμίνι το κατόρθωσε αυτό λόγω της ανιδιοτελούς της αφοσίωσης στον Σρι Κρίσνα. Ποια είναι η βαθύτερη σημασία της προσφοράς μόνο ενός φύλλου στον Θεό; Το φύλλο συμβολίζει εδώ το σώμα με τις τρεις ιδιοσυγκρασίες: τη γαλήνια (Σάττβας), την υπερδραστήρια (Ράτζας) και τη νωθρή (Τάμας). Το άνθος συμβολίζει την καρδιά, που πρέπει να είναι αγνή και αγιασμένη. Απ’ αυτό το «άνθος» προέρχεται ο καρπός που συμβολίζει τον νου, που ο χυμός του πρέπει να είναι γλυκός, δηλ. οι σκέψεις του να είναι αγνές. Αυτόν τον «καρπό» πρέπει να προσφέρετε στον Θεό.Μπάμπα, Ομιλία ως άνω, Τομ. 3, Κεφ. 3. Δόθηκε στις 30 Ιουνίου 1996.
2 Απριλίου
Μετά τη γέννηση, όσο μεγαλώνετε, αναπτύσσετε σχέσεις με συγγενείς, φίλους, δασκάλους και άλλους. Μέσω των πολυάριθμων αυτών σχέσεων, αναπτύσσονται και ανθίζουν οι ανθρώπινες ιδιότητές σας. Συνεπώς, πρέπει να εκφράζετε την ευγνωμοσύνη σας προς όλους, προσπαθώντας ακούραστα να συμβάλετε στο καλό και στην ευημερία τους. Χωρίς αυτές τις σχέσεις με τους συνανθρώπους του, ένα μοναχικό, απομονωμένο άτομο θα παρέμενε στο επίπεδο των ζώων. Αν περιορίσετε τα ενδιαφέροντά σας μόνο σε λίγα θέματα, θα γίνετε στενόμυαλοι. Ούτε πρέπει να περιορίζετε την εκμάθηση δεξιοτήτων που σας βοηθούν να κερδίζετε τα προς το ζην. Οφείλετε μάλιστα να μάθετε και γενικά πράγματα για την ίδια τη ζωή, για το πώς πρέπει να τη ζείτε και το ποιος είναι ο θεμελιώδης σκοπός της. Το να μάθετε πώς να κερδίζετε έναν μισθό δεν είναι κανένα μεγάλο κατόρθωμα -όλα τα κακά που βλέπουμε στον σημερινό κόσμο πηγάζουν από το στρεβλό σύστημα εκπαίδευσης που διδάσκει μόνο αυτό και τίποτ’ άλλο. Ένας μορφωμένος άνθρωπος έχει χρέος να ελέγχει τις αισθήσεις του. Πραγματική εκπαίδευση είναι η πνευματική, διότι σας βοηθά να ανακαλύψετε την πεμπτουσία σας, που είναι θεϊκή. Μάθετε λοιπόν πώς να ζείτε σαν άξιοι και ενάρετοι άνθρωποι.Μπάμπα, Ομιλία από το βιβλίο `My Dear Students`, Τομ. 2, Κεφ. 8. Δόθηκε στις 15 Ιουνίου 1989.
1 Απριλίου
Σ’ αυτόν τον κόσμο, για να λάβετε κάτι, πρέπει να στερηθείτε ή να απαρνηθείτε κάτι άλλο. Όταν θέλετε ακόμα κι’ ένα απλό μαντίλι, πρέπει να πληρώσετε 10 ρουπίες, τότε μόνο ο καταστηματάρχης θα σας το πουλήσει. Ο Θεός όμως είναι ένας πολύ καλόκαρδος έμπορος! Αν Του προσφέρετε έστω και λίγη πίστη και αφοσίωση, ο πολυεύσπλαχνος Θεός θα σας πλημμυρίσει, σαν αντάλλαγμα, με απεριόριστη Χάρη. Ο πάμπτωχος πιστός Κούτσελα, προσέφερε στον Σρι Κρίσνα μια χούφτα κοπανισμένο ρύζι και έλαβε πλουσιοπάροχα την ευλογία Του. Η βασίλισσα Ντραούπαντι, σε μια στιγμή μεγάλης αγωνίας, Του προσευχήθηκε με αγνή καρδιά. Χάρη σε μια μικρή πράξη αυτοθυσίας απέναντί Του στο παρελθόν, ο Σρι Κρίσνα έσπευσε ν’ ανταποκριθεί στην ικεσία της και την πλημμύρισε με την άπειρη Χάρη Του για να την προστατεύσει. Οι συνέπειες των πράξεών μας είναι κάτι το αναπόφευκτο, κανείς δεν μπορεί να δραπετεύσει απ’ αυτές. Μπορείτε όμως να τις εκμηδενίσετε, ή μέχρις ενός σημείου να τις ελαφρύνετε, αν γίνετε άξιοι του να λάβετε τη Χάρη του Θεού.Μπάμπα, Ομιλία από το βιβλίο `My Dear Students`, Τομ.3, Κεφ.3. Δόθηκε στις 30.6. 1996.