Μάρτιος 2015
31 Μαρτίου
Η ανθρώπινη ζωή είναι ένα όχημα που έχει σαν καύσιμο τις αισθήσεις, σαν οδηγό τη διάνοια και σαν τροχοπέδες επάνω στους δύο τροχούς του Χρόνου και της Δράσης, την διάκριση και την μη-προσκόλληση. Οι ακτίνες των τροχών είναι οι κανόνες της Αρετής, που στερεώνονται από το σώτρο (ζάντα) της Αγάπης. Το ταξίδι της ζωής σας θα είναι ομαλό, αν ο άξονας του οχήματός σας είναι η Αλήθεια και ο προορισμός σας η εσωτερική Ειρήνη. Προσέχετε και επαγρυπνείτε, ώστε να μην μεγαλοποιείτε τη σπουδαιότητα πραγμάτων που έχουν μόνο υλική χρησιμότητα η χαρά που σας δίνουν ξεθωριάζει ακόμα και ενόσω τα κρατάτε στα χέρια σας. Να αναζητείτε την αλήθεια (Sat) – δηλ. αυτό που δεν υπόκειται σε αλλαγές, και την Επίγνωση (Chit) – δηλ. εκείνη την κατάσταση συνειδητότητας που είναι αγνή, ανεπηρέαστη από τις ριπές του πάθους και απαλλαγμένη από τον εγωισμό ή την επιθυμία να κατέχει. Τότε θα βιώσετε το Φως και θα φωτίσετε την οδό προς τον Θεό και για άλλους. Να βιώνετε τη χαρά που πηγάζει από μία Αγάπη ακηλίδωτη από την προσκόλληση.Μπάμπα, Ομιλία που δόθηκε στις 25 Απριλίου 1961
30 Μαρτίου
Από τότε που πολλές διαφορετικές θρησκείες εξαπλώθηκαν σ’ ολόκληρη την υφήλιο, έχασαν τα αισθήματα αδελφοσύνης μεταξύ τους, και σαν αποτέλεσμα έχασαν σε μεγάλο βαθμό και την εγκυρότητά τους. Συνεπώς, η ανάγκη να επικρατήσει αρμονία μεταξύ τους είναι επιτακτική – πολύ περισσότερο, εφόσον η αρχή της αρμονίας είναι ο πυρήνας κάθε θρησκείας και πίστης. Οι αρχές του συντονισμού και της συμφιλίωσής τους πρέπει να διευρυνθούν και να εξηγηθούν διεξοδικά στο κοινό των πιστών. Μολονότι οι διάφορες θρησκείες έχουν χωριστά ονόματα και δόγματα η καθεμία, στην ουσία όλες δίνουν έμφαση σ’ έναν κοινό πυρήνα. Δυστυχώς όμως, σήμερα τα πνευματικά βιώματα και η σοφία των αρχαίων σοφών που μας αποκάλυψαν το μυστήριο του σύμπαντος, καθώς και τα συναισθήματά τους της οικουμενικής αγάπης ούτε εκτιμώνται, ούτε και γίνονται αποδεκτά και σεβαστά. Ο ίδιος Θεός εξυμνείται και λατρεύεται με τόσο πολλά διαφορετικά ονόματα μέσω τόσων λατρευτικών τελετουργιών. Σε κάθε εποχή, σε κάθε φυλή, ο Θεός έστειλε προφήτες για να εγκαθιδρύσουν την «επί γης ειρήνη και εν ανθρώποις ευδοκία.» Όλες αυτές οι μεγάλες μορφές είναι ενσαρκώσεις του Θεού. Όλες τους αποτελούν μία και μοναδική τάξη στο βασίλειο του Θεού, όλες ανήκουν σε ένα έθνος, τη Θεϊκή Αδελφότητα.Μπάμπα, από το βιβλίο «Sutra Vahini», Κεφ. 2
29 Μαρτίου
Αν η συνειδητότητα του ‘Εγώ’ μέσα σας, σάς προτρέπει στην αλαζονεία που σας κάνει να πιστεύετε ότι «Εγώ γνωρίζω τα πάντα», η πτώση είναι αναπόφευκτη και η αυταπάτη θανατηφόρα. Το μυστικό της λύτρωσης έγκειται στην επίγνωση αυτού του κινδύνου. Εφόσον δε αυτός ο κίνδυνος συνεχίζει να παραμονεύει, η επανενσάρκωση είναι αναπόφευκτη. Βυθιστείτε στις πνευματικές ασκήσεις και τότε ο κόσμος, οι ανησυχίες και τα βάσανά του δεν θα σας επηρεάζουν. Μόνο όταν είστε μακριά από την Αλήθεια υποφέρετε, πονάτε και ταλαιπωρείστε. Σε απόσταση από ένα παζάρι, ακούτε μόνο έναν δυνατό ακαθόριστο βόμβο. Καθώς όμως το πλησιάζετε, διακρίνετε τη φωνή του κάθε πραματευτή και τα παζαρέματά του. Έτσι επίσης, μέχρι να γνωρίσετε την αλήθεια του Υπέρτατου Θεού, καταβάλλεστε και μένετε εμβρόντητοι από τους θορύβους του κόσμου. Όταν όμως μπείτε βαθιά μέσα στο βασίλειο της πνευματικής προσπάθειας, τα πάντα γίνονται καθαρά και αφυπνίζεται μέσα σας η γνώση της πραγματικότητας. Μέχρι εκείνο το χρονικό σημείο όμως, θα στροβιλίζεστε στον χωρίς νόημα θόρυβο των επιχειρηματολογιών, των διαπληκτισμών και του επιδεικτικού στόμφου.Μπάμπα, από το βιβλίο «Αγάπη» (‘Prema Vahini’), Κεφ.1
28 Μαρτίου
Η σημερινή μέρα είναι μια μέρα ιερή, διότι μας δίνει την ευκαιρία να ανακαλέσουμε στον νου μας τη δόξα και το μεγαλείο του Θεού και τη συγγένειά Του με τους ανθρώπους. Η Ραμάγιενα δεν είναι μια ιστορία που είχε αρχή και τέλος. Την ζείτε κάθε σας μέρα. Την Ραμάγιενα πρέπει να την βιώνετε μέσα στην καρδιά σας, όχι να την διερευνάτε σαν ένα ψυχικό φαινόμενο. Όσο περισσότερο την διαβάζετε και την στοχάζεστε, το εσωτερικό της νόημα θα σας γίνεται ξεκάθαρο και ταυτοχρόνως θα εξαγνίζει τον νου σας. Ο Ράμα είναι ο γιος του Ντασαράτα, όνομα που σημαίνει «αυτός που έχει δέκα άρματα». Τα δέκα άρματα είναι οι αισθήσεις τα πέντε όργανα της δράσης και τα πέντε όργανα αντίληψης. Τα τέσσερα παιδιά του βασιλιά Ντασαράτα είναι η αλήθεια, η αρετή, η εσωτερική ειρήνη και η αγάπη. Ο Ράμα είναι η αλήθεια, ο Μπάρατα είναι η αρετή, ο Λακσμάνα η αγάπη, και ο Σατρούγκνα η εσωτερική ειρήνη. Κάνετε αυτούς τους μεγάλους ήρωες από τη Ραμάγιενα τα ιδανικά της ζωής σας τότε η ζωή σας θα είναι γεμάτη εσωτερική ειρήνη και χαρά.Μπάμπα, Ομιλία που δόθηκε στις 25 Απριλίου 1961
27 Μαρτίου
Ο καζαμίας μπορεί να δείχνει ότι θα πέσουν δέκα χιλιοστά βροχής, αλλά ακόμα κι αν το φύλλο του καζαμία το διπλώσουμε δέκα φορές και το στύψουμε, δεν θα μπορέσουμε να βγάλουμε ούτε μία σταγόνα! Σκοπός του καζαμία δεν είναι να μας φέρει τη βροχή, αλλά μόνο να μας πληροφορήσει γι’ αυτήν και την ποσότητά της. Οι σελίδες του δεν περιέχουν τα δέκα χιλιοστά βροχής, τα οποία υπάρχουν μόνο ψηλά στα σύννεφα. Παρομοίως, οι ιερές γραφές δίνουν μόνο πληροφορίες σχετικά με τα ιερά δόγματα, αξιώματα, κανόνες, κανονισμούς και καθήκοντα. Το πολύτιμο και πιο αξιόλογο χαρακτηριστικό των Βεδών, των Ουπανισάντ και των άλλων ιερών κειμένων είναι ότι μας δίνουν και οδηγίες για τις μεθόδους επίτευξης της εσωτερικής ειρήνης και της λύτρωσης. Σίγουρα όμως οι σελίδες τους δεν είναι εμποτισμένες μ’ αυτή την πεμπτουσία της θείας ευδαιμονίας ώστε να μπορούμε να τη συλλέγομε στύβοντας τες. Πρέπει μόνοι ν’ ανακαλύψουμε το μονοπάτι, την κατεύθυνση και τον στόχο, όπως περιγράφονται εκεί, και μετά πρέπει να βαδίσουμε στο μονοπάτι, ν’ ακολουθήσουμε τις οδηγίες τους σχετικά με την κατεύθυνση για να φτάσουμε κάποτε στον στόχο.Μπάμπα, από το βιβλίο «Αγάπη» (‘Prema Vahini’), Κεφ. 16
26 Μαρτίου
Σ’ αυτόν τον εφήμερο και παροδικό κόσμο κάθε άνθρωπος αναζητά την ειρήνη και την ασφάλεια. Όμως, τα χρήματα, η μόρφωση, οι θέσεις εξουσίας και οι σωματικές ανέσεις δεν μπορούν να του φέρουν ούτε ειρήνη ούτε ασφάλεια. Η ειρήνη πηγάζει από την καρδιά. Ειρήνη και ασφάλεια θα μπορείτε να βιώνετε μόνο όταν η καρδιά σας είναι γεμάτη αγάπη. Δυστυχώς όμως, σήμερα οι περισσότεροι άνθρωποι στερούνται ευγνωμοσύνης, η οποία είναι μια από τις ουσιωδέστερες αρετές. Ξεχνούν τη βοήθεια που κατά καιρούς τους έχουν δώσει οι άλλοι. Όσο ζείτε, πρέπει να είστε ευγνώμονες για τη βοήθεια που κάποτε λάβατε από άλλους. Επίσης, υπάρχουν δύο πράγματα που πρέπει να ξεχάσετε: τη βοήθεια που εσείς έχετε δώσει σε άλλους και το κακό ή τη βλάβη που οι άλλοι έχουν προκαλέσει σε σας. Διότι, αν θυμάστε τη βοήθεια που προσφέρατε, θα περιμένετε πάντα κάτι ως αντάλλαγμα. Αν πάλι θυμάστε το κακό που σας έκαναν άλλοι, αυτό θα αναπτύξει την εκδικητικότητα μέσα σας. Να θυμάστε πάντα μόνο τη βοήθεια που δεχθήκατε από άλλους. Όποιος έχει αυτές τις ιερές ιδιότητες είναι ένας ιδανικός άνθρωπος.Μπάμπα, Ομιλία που δόθηκε στις 18 Μαρτίου 1999
25 Μαρτίου
Κάθε άνθρωπος έχει μέσα του τις αρνητικές καταβολές της λαγνείας, του θυμού, της απληστίας κ.α. Τα μεγάλα έπη μας σας δίνουν πολύτιμα διδάγματα για τον έλεγχο αυτών των πραγματικών εχθρών. Π.χ. ο αυτοκράτωρ Χιράνυακασίπου ήταν ένας μεγάλος επιστήμονας. Όμως, αν και ασκούσε απόλυτο έλεγχο στα πέντε στοιχεία της φύσης, δεν έλεγχε τα συναισθήματά του και έγινε θύμα του θυμού του. Ο θυμός του στράφηκε στον Θεό, και σαν αποτέλεσμα τελικά κατέστρεψε τον εαυτό του. Υπέβαλε τον γιο του Πραχλάντα σε πολλές δοκιμασίες και βασανιστήρια. Προσπάθησε ακόμα και να τον σκοτώσει πετώντας τον από την κορφή ενός γκρεμού, ρίχνοντάς τον στη θάλασσα, ρίχνοντάς τον σ’ ένα λάκκο με δηλητηριώδη φίδια, και βάζοντας ελέφαντες να τον ποδοπατήσουν. Ο Πραχλάντα όμως έψαλλε ακατάπαυστα το όνομα του Θεού και βγήκε απ’ όλες αυτές τις δοκιμασίες αλώβητος και σώος. Γι’ αυτό λέγεται: «Όποια τα συναισθήματά σου, τέτοια θα είναι και τα βιώματά σου» (Yath bhavam, tat bhavathi). Ανάλογα με τα συναισθήματα του πιστού, εκδηλώνεται ο Θεός μέσα του. Αν προσεύχεστε στον Θεό με αγνή καρδιά γεμάτη αγάπη, είναι βέβαιο ότι θα Τον βιώσετε μέσα σας ως αγνότητα και αγάπη.Μπάμπα, Ομιλία που δόθηκε στις 18 Μαρτίου 1999
24 Μαρτίου
Η πνευματική άσκηση αποτελείται από τρία στάδια: τη συγκέντρωση, τον στοχασμό και τον διαλογισμό. Όταν εστιάζετε το βλέμμα σας σε μια μορφή, αυτό είναι συγκέντρωση. Όταν είστε σε θέση να βλέπετε αυτή τη μορφή μέσα σας, ακόμη και όταν δεν βρίσκεται μπροστά σας, αυτό είναι στοχασμός. Όταν, σαν αποτέλεσμα αυτής της άσκησης η μορφή εντυπώνεται μόνιμα στην καρδιά σας, αυτό είναι διαλογισμός. Αν συνεχίσετε να διαλογίζεστε έτσι, η μορφή θα παραμείνει μόνιμα εντυπωμένη στην καρδιά σας. Δεν πρέπει να περιορίζετε την πνευματική σας άσκηση μόνο στο στάδιο της συγκέντρωσης και του στοχασμού. Μολονότι είναι αλήθεια ότι αυτά είναι τα πρώτα βήματα, πρέπει να προχωρήσετε περισσότερο πρέπει να μετατρέψετε τη συγκέντρωση σε στοχασμό και τον στοχασμό σε διαλογισμό. Όταν το επιτύχετε αυτό, θα συνεχίζετε να βλέπετε τη μορφή του Θεού κάθε σας στιγμή. Οι αρχαίοι μύστες-σοφοί ακολουθούσαν αυτή τη μορφή διαλογισμού και έτσι εξηγείται το ότι ο Θεός τούς εμφανίζονταν όποτε το επιθυμούσαν, συνομιλούσε μαζί τους και εκπλήρωνε τις προσευχές τους.Μπάμπα, Ομιλία που δόθηκε στις 23 Φεβρουαρίου 2009
23 Μαρτίου
Ολόκληρο το σύμπαν είναι διαποτισμένο από τον Θεό. Επειδή όμως ο νους σας είναι βυθισμένος στα εγκόσμια, δεν μπορείτε να δείτε τον Θεό. Ακριβώς όπως όταν στρέφετε την προσοχή σας σ` ένα χρυσό περιδέραιο, το θαυμάζετε σαν σύνολο και δεν βλέπετε από τι είναι φτιαγμένο, όσο κοιτάζετε τον κόσμο από υλιστική σκοπιά, δεν βλέπετε τον Θεό. Όμως, από τη στιγμή που θ’ αρχίσετε να βλέπετε τον κόσμο συνειδητοποιώντας τη θεϊκή δημιουργία του, θα βλέπετε παντού μόνο τον Θεό. Ποιοι είναι οι κλέφτες που κλέβουν από κάθε άνθρωπο την εσωτερική ειρήνη του και τη χαρά του; Είναι οι κλέφτες που ονομάζονται επιθυμία, αλαζονεία, απληστία, προσκόλληση, θυμός και φθόνος, οι οποίοι καταληστεύουν τον άνθρωπο αφαιρώντας του όλα τα πλούτη του. Ο χειρότερος όμως όλων των παραπάνω εχθρών, αυτός που σας βλάπτει περισσότερο απ’ όλους τους άλλους, είναι ο φθόνος. Γι’ αυτό, πρέπει να προσπαθήσετε με όλες σας τις δυνάμεις να νικήσετε τους εσωτερικούς σας εχθρούς και να στρέψετε το βλέμμα σας στον Θεό που διαποτίζει ολόκληρο το σύμπαν.Μπάμπα, από το βιβλίο «Summer Showers in Brindavan»,Τόμος 1993, Κεφ. 6
22 Μαρτίου
Η αγάπη είναι ο ίδιος ο Θεός, η αγάπη είναι η Μητέρα Φύση, η αγάπη είναι η ζωή, η αγάπη είναι η αληθινή ανθρώπινη αξία. Έχοντας στον νου τους την αγάπη, οι αρχαίοι σοφοί δίδασκαν και διακήρυσσαν: «Είθε ολόκληρος ο κόσμος να είναι ευτυχισμένος!» (Loka samastha sukhino bhavantu!). Να αγαπάτε ακόμα και τους χειρότερους εχθρούς σας. Να εξαγιάζετε κάθε σας μέρα καλλιεργώντας ιερές σκέψεις και ανοιχτόκαρδα αισθήματα. Σήμερα, η ανθρωπότητα μαστίζεται από κάθε λογής φόβους και ανησυχίες. Το θάρρος και η ψυχική δύναμη βρίσκονται σε παρακμή, επειδή κάνετε ανίερες και κακές σκέψεις, και τρέφετε εξίσου αρνητικά, κακόβουλα αισθήματα. Οι εχθροί σας δεν βρίσκονται έξω από σας, αλλά μέσα σας οι κακές σκέψεις σας αποτελούν τους χειρότερους εχθρούς σας! Αντιθέτως, οι σκέψεις που βασίζονται στην Αλήθεια είναι οι καλύτεροι φίλοι σας. Πρέπει να κάνετε τον Θεό, που είναι η αιώνια Ύπαρξη και η αιώνια Αλήθεια, τον καλύτερο φίλο σας. Οι εγκόσμιοι φίλοι και εχθροί σας αλλάζουν με το πέρασμα του χρόνου, ο Θεός όμως είναι ο μόνος πραγματικός και αιώνιος φίλος σας. Αυτός ο φίλος βρίσκεται πάντα στο πλευρό σας, μέσα σας, γύρω σας, από πάνω σας, από κάτω σας και σας προστατεύει όπως τα βλέφαρα προστατεύουν τα μάτια.Μπάμπα, Ομιλία που δόθηκε στις 18 Μαρτίου 1999
21 Μαρτίου
Θα πρέπει να έχετε γιορτάσει πολλές Πρωτοχρονιές (Ugadi) κατά τη διάρκεια της ζωής σας. Κάποιες παραδοσιακές συνήθειες ακολουθούν κάθε τέτοιο εορτασμό, όπως το να κάνετε ένα ιερό λουτρό, να φοράτε καινούργια ρούχα, να καθαρίζετε το σπίτι σας και να το στολίζετε με γιρλάντες από πράσινα φύλλα. Μεγαλοσύνη όμως είναι το να εξαγνίζετε τις σκέψεις σας, όχι μόνο το εφήμερο ανθρώπινο σώμα. Η σπουδαιότητα ενός εορτασμού δεν έγκειται στο να φοράτε καινούργια ρούχα, αλλά στο να καλλιεργείτε νέες, ενάρετες, ανώτερες σκέψεις. Το σπίτι σας πρέπει να το στολίζετε όχι μόνο με ανθοδέσμες λουλουδιών, αλλά με ανθοδέσμες αγάπης. Μοιραστείτε την αγάπη σας με όποιον σας επισκέπτεται στο σπίτι σας! Μόνο τότε θα έχετε εορτάσει την επέτειο αυτή σύμφωνα με το πραγματικό της πνεύμα και νόημα. Σήμερα εορτάζουμε την αρχή του Νέου Έτους (Nuthana Samvatsara). «Βάτσαρα» δηλ. «χρόνος», είναι ένα άλλο όνομα του Θεού. Γι’ αυτό και ο Θεός εξυμνείται ως «Σαμβάτσαρασβαρουπάγια», δηλ. ως ο ίδιος ο χρόνος. Ο χρόνος είναι ο ίδιος ο Θεός.Μπάμπα, Ομιλία που δόθηκε στις 18 Μαρτίου 1999
20 Μαρτίου
Ο Θεός δεν υπάρχει κάπου μακριά, όπως σ’ έναν ναό ή σ` ένα μοναστήρι. Ο Θεός είναι η αλήθεια. Ο Θεός είναι η αγάπη. Ο Θεός είναι η αρετή. Όταν λατρεύετε τον Θεό εφαρμόζοντας στη ζωή σας αυτές τις αρχές, θα εκδηλώσει Εαυτόν μέσα σας άμεσα μην αμφιβάλλετε γι` αυτό. Να αγαπάτε τον Θεό με όλη σας την καρδιά. Να Του προσεύχεστε, να Τον κάνετε φίλο σας, κερδίζοντας τη φιλία Του με την αφοσίωσή σας. Αν έχετε τον Θεό φίλο σας μπορείτε να κατορθώσετε τα πάντα. Μάθετε από σήμερα να γεμίζετε την καρδιά σας αγάπη και να στολίζετε τα χέρια σας με το κόσμημα της αυτοθυσίας. Η αυτοθυσία είναι το κατάλληλο κόσμημα για τα χέρια. Η αλήθεια είναι το περιδέραιο που πρέπει να φοράτε. Πρέπει ν’ αναπτύξετε τη συνήθεια να φοράτε αυτά τα κοσμήματα! Αναπτύξτε θεϊκή αγάπη και προάγετε την ειρήνη στη χώρα. Να προσεύχεστε με το ανοιχτόκαρδο συναίσθημα: «Είθε ολόκληρος ο κόσμος να είναι ευτυχισμένος!» (Loka samastha sukhino bhavantu!). Ν’ αρχίζετε την κάθε μέρα σας μ’ αυτή την προσευχή. Τότε θα ζήσετε μια ευτυχισμένη και ειρηνική ζωή, γεμάτη ενθουσιασμό και ζήλο. Αγαπάτε τον Θεό, κερδίστε τη φιλία Του και τότε είναι απολύτως βέβαιο ότι θα επιτύχετε σε όλα σας τα εγχειρήματα.Μπάμπα, Ομιλία που δόθηκε στις 18 Μαρτίου 1999
19 Μαρτίου
Σε ό,τι κάνετε να χρησιμοποιείτε πάντα όλες τις δυνάμεις, τις δυνατότητες και τα ταλέντα που σας χάρισε ο Θεός και να φέρεστε πάντα με ειλικρίνεια. Στην αρχή, μπορεί ν’ αποτύχετε και ν’ αντιμετωπίσετε ανυπέρβλητες δυσκολίες και βάσανα. Τελικά όμως, με τον ενάρετο χαρακτήρα σας θα επιτύχετε αυτό στο οποίο είστε ταγμένοι: τη νίκη και τη θεία ευδαιμονία (Άναντα). Ο άνθρωπος που είναι γνήσιο όχημα δύναμης αναγνωρίζεται εύκολα από χαρακτηριστικά όπως η ειλικρίνεια, η καλοσύνη, η αγάπη, η υπομονή, η ανεκτικότητα και η ευγνωμοσύνη. Ο εγωισμός είναι αδύνατο να συνυπάρχει μ’ αυτά τα θετικά γνωρίσματα – δεν περισσεύει θέση γι’ αυτόν. Προσπαθείτε λοιπόν να τα αναπτύξετε. Η λαμπρότητα της ψυχής σας, δηλ. του Θείου Eαυτού σας (Άτμα) επισκιάζεται από τον εγωισμό. Επομένως, το τέλος του εγωισμού σημαίνει και το τέλος όλων των προβλημάτων, οπότε η θεία ευδαιμονία γίνεται επιτέλους προσιτή. Όπως ο ήλιος επισκιάζεται από την ομίχλη, το αίσθημα του εγώ υπερκαλύπτει την αιώνια, την απανταχού ευδαιμονία. Ακόμα κι αν τα μάτια είναι ανοιχτά, ένα κομμάτι πανί ή χαρτόνι αρκεί για να εμποδίσει την αποτελεσματική λειτουργία της όρασης. Έτσι και ο τοίχος του εγωισμού: σας εμποδίζει να βλέπετε τον Θεό, που στην πραγματικότητα είναι πλησιέστερα σε σας απ’ οτιδήποτε και οποιονδήποτε άλλον.Μπάμπα, από το βιβλίο «Αγάπη» (‘Prema Vahini’), Κεφ.1
18 Μαρτίου
Οι γραφές είναι τόσο στοργικές απέναντί μας όσο μια μητέρα. Μας διδάσκουν μαθήματα ακριβώς όπως μια μητέρα στα παιδιά της, ανάλογα με το επίπεδο ευφυΐας του καθενός μας και ανάλογα με τις ανάγκες της χρονικής στιγμής και των περιστάσεων. Μια μητέρα δύο παιδιών δίνει στο υγιές όποιο φαγητό της ζητήσει, αντιθέτως όμως φροντίζει να μην ταΐσει υπερβολικά το άρρωστο, και του δίνει μόνο όποια τροφή μπορεί να το κάνει γρήγορα καλά. Μπορούμε λοιπόν να την κατηγορήσουμε ότι μεροληπτεί υπέρ του ενός παιδιού και είναι προκατειλημμένη εναντίον του άλλου στο μοίρασμα της αγάπης της; Όχι βέβαια. Οι γραφές επίσης στρέφουν την προσοχή εκείνων που γνωρίζουν το μυστικό της εργασίας (κάρμα) στην εγγενή και ευεργετική αξία της. Η εργασία μπορεί να βελτιώσει τη ζωή του ανθρώπου και να οδηγήσει τα ιδανικά του στον ορθό δρόμο. Κάθε άνθρωπος πρέπει να μάθει πώς να μεταμορφώνει την εργασία σε ωφέλιμη δραστηριότητα. Παρ’ όλα αυτά, η εργασία δεν είναι το παν.Μπάμπα, από το βιβλιο «Sutra Vahini», Κεφ. 2
17 Μαρτίου
Ο άνθρωπος δημιουργεί και αναπτύσσει μέσα του μια απεριόριστη ποικιλία εγωιστικών τάσεων και ροπών, εξασφαλίζοντας έτσι όλες τις προϋποθέσεις για μόνιμη δυσαρέσκεια και δυστυχία. Αυτό που τον ωθεί τυφλά στην καταστροφή του είναι η απληστία για απόκτηση εξουσίας, κυριαρχίας και δύναμης. Η απληστία για οτιδήποτε δεν μπορεί ποτέ να κορεσθεί πλήρως. Είναι αδύνατον ν’ αποκτήσει ποτέ ο άνθρωπος αυτά που θέλει σε επίπεδο που να τον ικανοποιεί. Η παντοδυναμία ανήκει μόνο στον Θεό, Κύριο των πάντων (Sarveswara). Μπορεί να νιώθετε υπερήφανοι αν κατέχετε όλες τις τέχνες, όλο τον πλούτο και όλες τις γνώσεις ή ακόμα και όλες τις γραφές, αλλά από ποιον σας δόθηκαν όλα αυτά; Ίσως να ισχυρίζεστε ότι τα κερδίσατε με τον μόχθο σας και τις δικές σας προσπάθειες. Αναμφισβήτητα όμως, από κάποιον σας δόθηκαν, με τον ένα ή με τον άλλο τρόπο – αυτό δεν μπορείτε να το αρνηθείτε. Πηγή κάθε εξουσίας, κάθε δύναμης και κάθε γνώσης είναι ο Θεός. Το να αγνοείτε αυτήν την παντοδυναμία Του και να αυταπατάσθε πιστεύοντας ότι η λίγη δύναμη που έχετε αποκτήσει είναι δική σας, είναι εγωισμός, έπαρση και αλαζονεία (ahamkara).Μπάμπα, από το βιβλίο «Prema Vahini», Κεφ.1
16 Μαρτίου
Όταν το φεγγάρι είναι μόνο ένα μικρό τόξο στον ουρανό και κάποιος θέλει να το δει, ο διπλανός του τού το δείχνει τείνοντας ένα δάχτυλο προς αυτό. Ή, όταν κάποιος θέλει δει ένα συγκεκριμένο αστέρι, του λέει: «κοίταξε εκεί, ακριβώς επάνω από το κλαδί αυτού του δέντρου!» Το φεγγάρι είναι πολύ μακριά και το αστέρι ακόμα περισσότερο. Τώρα μπορεί μεν να ιδωθεί ακριβώς επάνω από κείνο το κλαδί, αλλά αυτή η θέση είναι μόνο προσωρινή. Σε λίγο η θέση θ’ αλλάξει. Αυτή που έδειξε το δάχτυλο δεν είναι πια η σωστή και των δύο η θέση μετακινείται συνεχώς στον ουρανό. Όμως, τα γνήσια χαρακτηριστικά και των δύο ποτέ δεν μεταβάλλονται. Η μορφή μπορεί ν’ αλλάξει, το όνομά της μπορεί ν’ αλλάξει, οι καιροί μπορεί ν’ αλλάξουν και ο χώρος που καταλαμβάνει μπορεί επίσης να μεταβληθεί. Αλλά ο πυρήνας της Αλήθειας ποτέ δεν θα μεταβληθεί! Αυτόν τον πυρήνα τα Βεδικά κείμενα τον αναφέρουν ως «ύπαρξη, λαμπρότητα, γλυκύτητα» (asthi, bhathi, priyam). Και τα τρία μαζί αποτελούν τη φύση του Θεού. Με βάση αυτά τα τρία, ο νους συλλαμβάνει τις μορφές και μετά τους προσδίδει ονόματα.Μπάμπα, από το βιβλίο «Sutra Vahini», Κεφ. 2
15 Μαρτίου
Όλες οι δραστηριότητες που αναλαμβάνει ο άνθρωπος για να εκφράζει τη λατρεία του στον Θεό, για να εδραιώσει την ειρήνη και τη δικαιοσύνη στην κοινωνία και για να ελέγχει και να συντονίζει τις λειτουργίες του σώματός του, αποτελούν την προσφορά του, το ανάθημά του στον Θεό. Όλες οι ανθρώπινες δραστηριότητες πρέπει να υπηρετούν αυτές τις τρεις ανάγκες. Η πρώτη είναι οι λατρευτικές τελετουργίες (yajna), η δεύτερη η φιλανθρωπία (dhana) και η τρίτη οι πνευματικές πειθαρχίες (tapas). Απαραίτητη προϋπόθεση και θεμέλιο γι’ αυτό το στάδιο είναι η ηθική ζωή, που στηρίζεται στη διάκριση μεταξύ της αλήθειας και της αναλήθειας. Όπως κρατάτε το μαργαριτάρι αλλά πετάτε το όστρακο, έτσι και την αλήθεια πρέπει να την αποδέχεστε και να απορρίπτετε καθετί το επουσιώδες. Πέρα όμως από τη δική σας προσπάθεια για ηθική ζωή, χρειάζεται και η χάρη του Θεού! Επίσης, με κάθε σας δραστηριότητα πρέπει να εφαρμόζετε καταφανώς το μεγάλο δίδαγμα ότι το σώμα και ο θεϊκός Εαυτός (Άτμα) είναι δύο ξεχωριστά πράγματα. Η προσπάθεια να συνειδητοποιήσετε αυτόν τον διαχωρισμό με τη διάκρισή σας, είναι μια πολύ ωφέλιμη πνευματική άσκηση. Η επίγνωση αυτού του διαχωρισμού είναι απαραίτητη σε όλες τις φάσεις τόσο της εγκόσμιας όσο και της πνευματικής ζωής.Μπάμπα, από το βιβλίο «Αγάπη» (‘Prema Vahini’), Κεφ. 1
14 Μαρτίου
Το σύμπαν είναι ένα μεγαλειώδες θαύμα, μια πηγή ακατάπαυστης κατάπληξης και δέους. Αφήνει άφωνο τον καθένα, όποιος κι αν είναι, ως ένα υπέρτατο θαύμα. Όταν πρέπει να κατασκευαστεί ένα αντικείμενο, γνωρίζουμε ότι χρειάζεται κάποιος με την αναγκαία δεξιότητα, ευφυΐα και δύναμη για να το ‘ποιήσει’ χωρίς έναν ‘ποιητή’ είναι απλώς αδύνατον να υπάρξει. Με την ίδια λογική, πώς είναι δυνατόν όλα αυτά που βλέπουμε μέσα στο σύμπαν ο ήλιος, η σελήνη, τα αστέρια και οι αστερισμοί να κινούνται και να λειτουργούν χωρίς να τα έχει ‘ποιήσει’ ένας Υπέρτατος Δημιουργός ή ‘Ποιητής των πάντων’; Μπορεί η όποια κοινή δύναμη να τα κάνει να υπάρχουν όπως υπάρχουν και λειτουργούν; Όχι. Οι ευφυείς άνθρωποι, αφού παρατηρήσουν διεξοδικά τη Δημιουργία και τις παμμέγιστες δυνατότητές της, μπορούν εύκολα να συμπεράνουν πόσο απροσμέτρητη πρέπει να είναι η δύναμη του Δημιουργού. Παρατηρήστε κι εσείς τη μοναδικότητα κάθε είδους και την ποικιλομορφία μέσα στη Δημιουργία! Ούτε ένα δημιούργημα δεν είναι ακριβώς όμοιο με κάποιο άλλο, ούτε ένα άτομο δεν μοιάζει ακριβώς σε κάποιο άλλο. Αυτό μπορεί να είναι μόνο το θεϊκό παιχνίδι (leela) του ‘ποιητή’ με την απύθμενη δόξα του Θεού! Καμία κατώτερη δύναμη δεν θα μπορούσε να είναι η πηγή του σύμπαντος. Κατανοήστε τον Δημιουργό οδηγούμενοι από το μυστήριο που ενυπάρχει στη Δημιουργία.Μπάμπα, από το βιβλίο «Sutra Vahini», Κεφ.1
13 Μαρτίου
Σ` αυτό τον υλικό κόσμο, είναι αδύνατο να εκτιμήσουμε την αξία της πνευματικής προσπάθειας, αν δεν έχουμε κάποια πνευματικά βιώματα σ’ αυτήν. Θα μπορούσε κανείς να ισχυριστεί ότι ο άνθρωπος αρχίζει την πνευματική προσπάθεια εφ’ όσον πρώτα εκτιμήσει την αξία της. Αλλά αυτό θα ήταν σαν να λέμε ότι μαθαίνουμε πρώτα να κολυμπάμε και μετά πέφτουμε στο νερό, ενώ όλοι ξέρουμε ότι η κολύμβηση μαθαίνεται μόνο μέσα στο νερό, φορώντας ένα σωσίβιο. Με τον ίδιο τρόπο, με κάποιο `σωσίβιο` προσαρτημένο στον νου, βυθιστείτε χωρίς φόβο στα νερά της πνευματικής άσκησης. Τότε μόνο θ’ αποκτήσετε προσωπική αντίληψη της αξίας της πνευματικής προσπάθειας. Η φύση και οι συνθήκες της Ατραπού είναι γνωστές μόνο σ’ εκείνους που την έχουν διανύσει. Γνωρίζουν ότι το μονοπάτι της αλήθειας (Sathya) και της κριτικής ικανότητας (Viveka) οδηγεί στον Θεό (Paramatma). Όσοι δεν το έχουν περπατήσει και όσοι δεν γνωρίζουν καν την ύπαρξή του, δεν είναι σε θέση να το περιγράψουν ή να το εξηγήσουν, είτε στον εαυτό τους είτε στους άλλους.Μπάμπα, από το βιβλίο «Αγάπη» (‘Prema Vahini’), Κεφ. 1
12 Μαρτίου
Στις μέρες μας οι άνθρωποι είναι τόσο βυθισμένοι στην ψευδαίσθηση, που δεν είναι σε θέση να αξιοποιήσουν τις ηθικές δυνάμεις του σύμπαντος και να εξυψωθούν πνευματικά. Δεν είναι σε θέση να εφαρμόζουν σταθερά το καλό και ν’ αποφεύγουν το κακό, έτσι ώστε να εδραιώσουν τη ζωή τους στην αρετή και το δίκαιο (Nτάρμα). Έχουν άγνοια της οδού ζωής που καθιερώνει την ειρήνη και την αρμονία στον κόσμο. Οι γραφές διδάσκουν σαφέστατα: «Αυτό από το οποίο γεννιέστε, μέσω του οποίου ζείτε και με το οποίο συγχωνεύεστε Αυτό είναι ο Θεός (Μπράμαν).» Ο Θεός είναι ‘Αυτό’ από το οποίο έχει προέλθει ο εκδηλωμένος κόσμος. ‘Αυτό’ παρακινεί, προωθεί και προάγει την εξέλιξή σας. Το σύμπαν δεν είναι μια αδιάκοπη ροή προχωρεί επίμονα προς την επίτευξη ολοκλήρωσης της εξέλιξής του. Κάθε άνθρωπος είναι ικανός να μεταμορφωθεί από την παρούσα του κατάσταση προς το καλύτερο μέσω της προσωπικής του προσπάθειας και της κριτικής του ικανότητας. Οι ηθικές δυνάμεις που διαποτίζουν ολόκληρο το σύμπαν είναι βέβαιο ότι θα προαγάγουν την επίτευξη των προσπαθειών σας.Μπάμπα, από το βιβλίο «Sutra Vahini», Κεφ. 2
11 Μαρτίου
Ο Θεός είναι το θεμέλιο αλλά και το οικοδόμημα. Οι χάντρες είναι πολλές, αλλά το νήμα του κομποσκοινιού που τις συνδέει και τις ενώνει είναι ένα. Το ίδιο ισχύει επίσης και για ολόκληρο τον κόσμο των ζωντανών όντων. Ο Θεός είναι το μόνιμο πανταχού Παρόν θεμέλιο. Οι γραφές διακηρύσσουν: «Αυτός που πραγματώνει τον Θεό, γίνεται Θεός» (Brahmavid Brahmaiva Bhavathi). Η φυσαλίδα γεννιέται από το νερό, επιπλέει μέσα στο νερό και τελικά διαλύεται για να γίνει ένα μ’ αυτό. Όλα τα ορατά πλάσματα της δημιουργίας είναι σαν φυσαλίδες που εκπηγάζουν από τον απέραντο ωκεανό του Θεού, που αποτελεί την πηγή και το στήριγμά τους. Πώς αλλιώς μπορούν να προκύψουν και να υπάρχουν; Τελικά, συγχωνεύονται και εξαφανίζονται μέσα στον ωκεανό. Για την προέλευσή τους, τη συντήρησή τους και τη συγχώνευσή τους, εξαρτώνται μόνο από το νερό. Το νερό είναι η βάση, ενώ οι φυσαλίδες είναι απατηλές μορφές του νερού που προβάλλονται πάνω σ` αυτό.Μπάμπα, από το βιβλίο «Sutra Vahini», Κεφ. 2
10 Μαρτίου
Για να είναι σε θέση κανείς να προσφέρει ανιδιοτελή υπηρεσία, είναι απαραίτητο να καταναλώσει κάποια τροφή. Η τροφή που καταναλώνεται με τέτοιο σκοπό αποτελεί προσφορά στον Θεό (yajna). Για να λειτουργήσει ο μηχανισμός του σώματος χρειάζεται καύσιμα, την τροφή. Η ίδια η κατανάλωση της τροφής δεν αποτελεί από μόνη της προσφορά, αλλά γίνεται προσφορά όταν πραγματοποιείται μ’ αυτό τον τρόπο. Επομένως, η κατανάλωση τροφής δεν μπορεί να θεωρηθεί ικανοποίηση λαιμαργίας – αντιθέτως, είναι μέρος της λατρείας του Θεού. Δεν λατρεύει τον Θεό μόνο εκείνος που κόβει και βάζει στην εικόνα Του ένα λουλούδι. Τον έχει λατρέψει και ο κηπουρός που κοπίασε για να καλλιεργήσει το λουλούδι! Ακόμα και τα μέσα για μια προσφορά αποτελούν μέρος αυτής της προσφοράς. Το σώμα λειτουργεί μόνο εφόσον του παρέχουμε τροφή, άρα και η παροχή τροφής σ’ αυτό αποτελεί μέρος της λατρείας στον Θεό. «Τρέφομαι» δεν σημαίνει μόνο ότι τοποθετώ τροφή στο στόμα μου, σημαίνει ότι η τροφή μασιέται, καταπίνεται, χωνεύεται, αφομοιώνεται από το αίμα και μεταφέρεται στους μυς και τα οστά, όπου μετατρέπεται σε δύναμη κι ενέργεια. Έτσι επίσης, η πνευματική κατανόηση πρέπει να διαποτίζει και να ενδυναμώνει κάθε φάση της ζωής του ανθρώπου και να εκφράζεται μέσα απ’ όλα τα όργανα και τις αισθήσεις του.Μπάμπα, από το βιβλίο «Αγάπη» (‘Prema Vahini’), Κεφ.1
9 Μαρτίου
Όταν κάνετε οποιαδήποτε πράξη ως προσφορά στον Θεό, τότε το δικό σας καλό, δηλ. το ατομικό καλό, αυτό που είναι καλό για τους άλλους δηλ. το συλλογικό καλό, και το ύψιστο καλό (swartha,parartha, paramaartha) γίνονται Ένα! Πρώτα το ‘εγώ’ και το ‘εσύ’ γίνεται ‘εμείς’. Μετά το ‘εμείς’ και το ‘Εκείνος’ γίνονται Ένα. Η ατομική ψυχή, δηλ. το άτομο ή ‘εγώ’ (jiva) πρέπει να επιτελέσει πρώτα την ταύτιση με τη δημιουργία (τη φύση, τους ‘άλλους’ -prakriti) και μετά με την Υπέρτατη Ψυχή, τον Θεό (Paramatma). Αυτή ακριβώς είναι και η επίκληση της προσευχής ‘Ομ Τατ Σατ’: συνδέει την ατομική ψυχή με τον Θεό. ‘Εκείνος’ και ‘εγώ’ υπάρχουν εσαεί. Η πνευματική άσκηση επίσης υπήρχε και θα υπάρχει πάντα. Ακριβώς όπως ο ήλιος δεν διαχωρίζεται από τις ακτίνες του, ο πνευματικός αναζητητής δεν πρέπει ν’ αποχωρίζεται την πνευματική άσκησή του, άσχετα από τις συνθήκες που επικρατούν γύρω του. Μόνο η σταθερή εκτέλεση της πνευματικής άσκησης φέρνει τον άνθρωπο σε αρμονία με τον Θεό (Ομ, Εκείνον).Μπάμπα, από το βιβλίο «Αγάπη» (‘Prema Vahini’), Κεφ.1
8 Μαρτίου
Ένα πουλί που πετά στον ουρανό χρειάζεται δύο φτερούγες. Ένας άνθρωπος που περπατά στη γη χρειάζεται δύο πόδια. Ένας πνευματικός αναζητητής που λαχταρά να φτάσει στη λύτρωση, χρειάζεται απάρνηση και σοφία απάρνηση των εγκόσμιων επιθυμιών και σοφία για να συνειδητοποιήσει τον Θείο Εαυτό του (Άτμα). Όταν ένα πουλί έχει μόνο μία φτερούγα, δεν μπορεί ν’ ανεβεί ψηλά στον ουρανό μπορεί; Κατά τον ίδιο τρόπο, αν κάποιος έχει μόνο απάρνηση ή μόνο σοφία, δεν μπορεί να πραγματώσει τον Θεό. Η αίσθηση του «δικό μου» είναι τα δεσμά που σας δημιουργεί η απατηλή προσκόλληση. Διότι, για πόσον καιρό μπορεί κανείς να μείνει γαντζωμένος σε όσα υπεραγαπά ως «δικά του»; Κάποια μέρα θα χρειαστεί να εγκαταλείψετε τα πάντα και ν’ αναχωρήσετε, μόνοι σας και με άδεια χέρια αυτό είναι το αναπόφευκτο πεπρωμένο. Γι` αυτό εγκαταλείψτε όσο γρηγορότερα μπορείτε τις υποτιθέμενες στενές σχέσεις και τις απατηλές προσκολλήσεις, μέσω μιας αυστηρής ανάλυσης της φύσης τους. Η προσκόλληση γεννά φόβο και εγωκεντρισμό. Ο σοφός άνθρωπος δεν θα υποκύψει ποτέ στην ψεύτικη γοητεία των εγκόσμιων επιθυμιών. Να παραμένετε σταθερά αφοσιωμένοι στην αιώνια Αλήθεια και τις αθάνατες αρετές που είναι ο Θείος Εαυτός σας.Μπάμπα, από το βιβλίο «Sutra Vahini», Κεφ. 1
7 Μαρτίου
Ακόμα κι αν έρθουν στιγμές που ο άνθρωπος νιώσει καταβεβλημένος και αδύναμος, καλό είναι να προσεύχεται ως εξής: «Κύριε, οι δυσκολίες έχουν υπερβεί τις δυνάμεις μου και η αντοχή μου έχει εξαντληθεί. Δώσε μου, ω Κύριε, τη δύναμη να συνεχίσω!». Αρχικά ο Θεός παρατηρεί τις προσπάθειες του ανθρώπου από κάποια απόσταση, όπως ο καθηγητής παρακολουθεί τους μαθητές που γράφουν τις απαντήσεις στις εξετάσεις. Αργότερα, όταν ο άνθρωπος ξεπεράσει την τάση του προς τη φιληδονία (bhoga) και στραφεί προς την προσφορά ανιδιοτελούς υπηρεσίας και τις καλές πράξεις, ο Θεός τον πλησιάζει ενθαρρυντικά. Διότι, Εκείνος είναι σαν τον ζωοδότη ήλιο, που περιμένει υπομονετικά έξω από την κλειστή πόρτα. Δεν αναγγέλλει την παρουσία του, ούτε χτυπά την πόρτα. Απλά και μόνο περιμένει και μόλις ο κύριος του σπιτιού ανοίξει την πόρτα έστω και λίγο, ο ήλιος εισχωρεί, πλημμυρίζει το σπίτι και διώχνει το σκοτάδι. Όταν ζητάτε τη βοήθειά Του, ο Θεός είναι πάντα κοντά, έτοιμος να σας βοηθήσει. Άρα, το μόνο που χρειάζεται ο άνθρωπος είναι η διάκριση να προσεύχεται στον Θεό και η γνώση (jnana) να Τον θυμάται.Μπάμπα, από το βιβλίο «Αγάπη» (‘Prema Vahini’), Κεφ.1
6 Μαρτίου
Οι επιθυμίες, η υποδούλωση στα αντικείμενα των επιθυμιών και στα σχέδια για την εξασφάλισή τους είναι ιδιότητες του ατομικού εαυτού, όχι του Θείου Εαυτού ή Άτμα που είναι ο κάτοικος του σώματος. Η αίσθηση του ‘εγώ’ και ‘δικό μου’, όπως και τα αισθήματα λαγνείας και θυμού πηγάζουν από το σώμα και τον νου. Μόνο όταν το άτομο κατακτήσει το σώμα και τον νου και προοδεύσει πνευματικά πέραν αυτών, μπορεί η πραγματική αρετή να προκύψει και να εκδηλωθεί από μέσα του. Τα αισθήματα ‘εγώ πράττω,’ ‘εγώ απολαμβάνω’ ή `εγώ είμαι ο παράγων αυτού του αποτελέσματος’, μπορεί μεν να φαίνεται ότι επηρεάζουν τον Θείο Εαυτό, αλλά δεν αποτελούν μέρος της γνήσιας φύσης του. Ο καθρέφτης αντικατοπτρίζει τα αντικείμενα που βάζουμε απέναντί του και μας δίνει το είδωλό τους, ο ίδιος όμως ούτε κηλιδώνεται ούτε επηρεάζεται απ’ αυτά παραμένει τόσο καθαρός όσο ήταν! Παρομοίως, ένα ενάρετο άτομο μπορεί μεν να είναι ακόμα υποδουλωμένο σε μερικές ‘μεταδοτικές’ αρνητικές πράξεις που τις συνήθιζε σε προηγούμενες ζωές του, αυτές όμως δεν μπορούν να εμποδίσουν την παρούσα φύση ή δράση του. Το ενάρετο άτομο έχει τις εξής γνήσιες, βασικές ιδιότητες: αγνότητα, εσωτερική γαλήνη και χαρά, είναι δε πάντοτε πρόσχαρο.Μπάμπα, από το βιβλίο «Sutra Vahini», Κεφ.1
5 Μαρτίου
Να κάνετε την πνευματική σας άσκηση ανελλιπώς, με διαρκώς διευρυνόμενη καρδιά γεμάτη αφοσίωση (bhakthi) και γνώση (jnana). Δεν υπάρχει διαφορά μεταξύ αφοσίωσης και γνώσης. Όπως η εκδηλωμένη μορφή (sa-guna) γίνεται το άμορφο αρχέτυπό της (nir-guna), έτσι και η αφοσίωση εξελίσσεται σε γνώση. Δεν συμφωνώ ότι οι πράξεις που γίνονται με αφοσίωση (karma), η αφοσίωση και η γνώση είναι τρία διαφορετικά πράγματα. Η αφοσιωμένη πράξη είναι αφοσίωση και η αφοσίωση είναι γνώση. Το ίδιο ισχύει για το άτομο (jiva), τον Θεϊκό Εαυτό (Atma) και τον Υπέρτατο Θεό (Parameswara) δεν συνυπάρχουν ξεχωριστά, είναι ένα και το αυτό. Επομένως, κάθε πράξη σας πρέπει να διέπεται από πνεύμα ανιδιοτελούς προσφοράς υπηρεσίας (seva), θεϊκής αγάπης (prema) και γνώσης (jnana). Με άλλα λόγια, όλες οι δραστηριότητές σας πρέπει να είναι διαποτισμένες με αφοσίωση στον Θεό και γνώση. Αυτή είναι αληθώς η υπέρτατη πνευματική άσκηση (Purushothama-yoga).Μπάμπα, από το βιβλίο «Αγάπη» (‘Prema Vahini’), Κεφ. 1
4 Μαρτίου
Μερικοί άνθρωποι μπορεί να έχουν εκτελέσει πολλές από τις τελετουργίες και ιεροτελεστίες που ορίζουν οι Βέδες, μπορεί επίσης να είναι σε θέση να αναπτύσσουν διεξοδικά στους άλλους το περιεχόμενο των Βεδών και άλλων ιερών γραφών. Μπορεί ακόμη να απολαμβάνουν ευημερία, τεράστια πλούτη και υλικά αγαθά. Όμως, αν δεν έχουν ηθικό χαρακτήρα, δεν μπορούν να κερδίσουν μια θέση στο βασίλειο του Θεού. Οι αρετές είναι το πιο αποτελεσματικό μέσο για τον εξαγνισμό της εσωτερικής συνειδητότητας, και αυτό διότι παρακινούν το άτομο ν’ ανακαλύψει τι πρέπει να κάνει στη ζωή του και πώς να το επιτύχει. Μόνο μέσα από την αρετή που έχει συσσωρεύσει κανείς ακολουθώντας τον δρόμο του Δικαίου, μπορεί να εξασφαλίσει σωστή και άριστη διάκριση. Η σταθερή τήρηση των αρετών και η διάκριση είναι η σχεδία που θα σας βοηθήσει να διασχίσετε των ωκεανό της διαρκούς αλλαγής, της αβεβαιότητας και του φόβου. Στο ενάρετο άτομο ο Θεός χαρίζει αυτομάτως μια θέση στο βασίλειο των λυτρωμένων. Με όποια δραστηριότητα κι αν ασχολείται ο ενάρετος άνθρωπος, ο αντίκτυπός της δεν θα έχει καμία επιρροή επάνω του. Θα ενωθεί με τον Θεό, που είναι η Υπέρτατη Ευδαιμονία.Μπάμπα, από το βιβλίο «Sutra Vahini», Κεφ.1
3 Μαρτίου
Το σπίρτο παράγει φωτιά. Πού βρίσκεται αυτή η φωτιά; Μέσα στο σπίρτο ή στο σπιρτόκουτο; Η φωτιά υπάρχει σε λανθάνουσα κατάσταση μέσα σε αμφότερα και παράγεται όταν τρίψουμε το σπίρτο επάνω στο σπιρτόκουτο, δηλ. όταν αυτά τα δύο έρθουν σε επαφή. Παρομοίως, η λαμπρότητα που υπάρχει λανθάνουσα μέσα στην καρδιά και τον νου, αναδύεται και ακτινοβολεί ως Θείο όταν η καρδιά και ο νους δρουν ενωμένα. Όπως η ίδια φωτιά υπάρχει σε λανθάνουσα κατάσταση και στο σπίρτο και στο σπιρτόκουτο, έτσι και η λαμπρότητα που ενυπάρχει τόσο στον νου όσο και την καρδιά είναι μία και η αυτή. Αν όμως βουτήξετε το σπίρτο στο νερό, δεν μπορεί να βγει καμία φλόγα απ’ αυτό, διότι χάνει την ικανότητά του να αναφλέγεται. Παρομοίως, αν ο ανθρώπινος νους είναι βυθισμένος σε υλιστικές επιθυμίες, χάνει την ικανότητά του να ακτινοβολεί τη λαμπρότητα του Θείου Εαυτού. Όταν τώρα στεγνώσουμε το σπίρτο στον ήλιο, ανακτά την αρχική του ικανότητα ανάφλεξης. Το ίδιο και ο ανθρώπινος νους που είναι βυθισμένος στις απολαύσεις που προσφέρουν οι αισθήσεις: ανακτά την εγγενή δυναμικότητά του και ακτινοβολεί θεϊκή λαμπρότητα όταν τον στεγνώσετε στον ήλιο της μη-προσκόλλησης στα υλικά και γήινα πράγματα (Vairagya).Μπάμπα, από το βιβλίο «Summer Showers»,Τόμος 1993, Κεφ. 6
2 Μαρτίου
Ένα κομμάτι γλυκό έχει γλυκύτητα, βάρος και σχήμα, ιδιότητες αδιαχώριστες η μία από την άλλη. Κάθε απειροελάχιστο κομμάτι του έχει κι αυτό γλυκύτητα, βάρος και σχήμα. Όταν το βάζουμε στο στόμα, ενώ νιώθουμε τη γεύση του, το βάρος του αρχίζει να μειώνεται και το σχήμα του ν’ αλλάζει. Το ίδιο ισχύει για την ατομική ψυχή και την Υπέρτατη Ψυχή δεν συνυπάρχουν ξεχωριστά, είναι ένα και το αυτό. «Είμαι ένας λάτρης του Θεού και η ζωή μου στον κόσμο είναι η προσφορά μου σ` Αυτόν» Αν διατηρείτε καθημερινά στον νου σας αυτό το όραμα και ζείτε τη ζωή σας σύμφωνα μ` αυτή την πεποίθηση, τότε η ζωή σας θα γίνει μία αδιάλειπτη προσφορά υπηρεσίας στον Θεό. Με την πάροδο του χρόνου, το αίσθημα του ‘εγώ’ και του ‘εσύ’ θα εξαφανισθεί και θα εκλείψει κάθε ίχνος εγωισμού. Η ζωή θα μετουσιωθεί σε γνήσια, υπέρτατη προσφορά υπηρεσίας στον Θεό.Μπάμπα, από το βιβλίο ‘Prema Vahini’, Κεφ. 1
1 Μαρτίου
Στον σημερινό κόσμο, οποιοδήποτε καλό έργο αναλαμβάνει ο άνθρωπος, το εκτελεί με επιφανειακό τρόπο, χωρίς να κατανοεί τη σημασία του και χωρίς η ουσία του να εντυπώνεται στην καρδιά του. Στην εγκόσμια ζωή, κάνετε πλείστα όσα πράγματα είτε για να επιτύχετε κάποια ανώτερη θέση, ή φήμη, ή μόνο για επίδειξη, ή με την ελπίδα κάποιου υλικού κέρδους. Όμως, τέτοιες προσπάθειες είναι εφήμερες και θα σας αποφέρουν μόνο εφήμερα οφέλη. Από τα πάμπολλα πράγματα που κάνετε καθημερινά, αυτά που κάνετε με σκοπό ν’ αποκτήσετε μια βαθιά εσωτερική ικανοποίηση, είναι ελάχιστα. Η εσωτερική ικανοποίηση μπορεί να προκύψει μόνο όταν έχετε πίστη στον Θείο Εαυτό σας. Όταν έχετε πίστη στον Θείο Εαυτό σας και εσωτερική ικανοποίηση, θα μπορέσετε να κάνετε πράξεις αυτοθυσίας που θα έχουν ως αποτέλεσμα την Αυτοπραγμάτωση. Συνεπώς, η Αυτοπραγμάτωση και η Αθανασία είναι καρποί της αυτοθυσίας (tyaga). Γι` αυτόν ακριβώς τον λόγο, όλες οι θρησκευτικές τελετουργίες που γίνονται στην Ινδία (yajnas) έχουν σκοπό να συμβολίζουν και να τονίζουν την αυτοθυσία. Έχουν επίσης τον σαφή σκοπό του να προάγουν τη θεϊκή δύναμη μέσα στον άνθρωπο.Μπάμπα, από το βιβλίο «Summer Showers», Τόμος 1974, Μέρος 1ο, Κεφ. 13