Μάρτιος 2013
30 Μαρτίου
Ο πειρασμός να αγνοείτε την Αρετή αυξάνει από τον εγωισμό και την αποδοχή ψεύτικων αξιών. Η επιθυμία να ικανοποιείτε τις κατώτερες αισθήσεις είναι η ρίζα για την έλλειψη Αρετής. Αυτή η επιθυμία σας καταλαμβάνει ύπουλα, προσποιούμενη ότι είναι ένας σύντροφος που ήλθε να σας σώσει, ή ένας υπηρέτης που ήλθε να σας φροντίσει, ή ένας σύμβουλος που ήλθε να σας προειδοποιήσει. Η κακοβουλία έχει χιλιάδες τεχνάσματα για να αιχμαλωτίσει την καρδιά σας. Πρέπει πάντοτε να είστε σε εγρήγορση κατά των πειρασμών. Συχνά υπενθυμίζετε στους άλλους την Αρετή όταν επιθυμείτε να τους αποσπάσετε κάποια ωφέλεια. Πρέπει να θυμάστε όχι μόνο τα δικαιώματα που παραχωρεί η Αρετή, αλλά επίσης και τα καθήκοντα που επιβάλλει.Μπάμπα, pine Discourse, Apr 15 1964
29 Μαρτίου
Να παραμένετε εστιασμένοι στην επίγνωση ότι είστε το αθάνατο Άτμα ιερό, αγνό και Θείο. Αυτό θα σας δώσει ακλόνητο θάρρος και δύναμη. Τότε θα αναπτύξετε αμοιβαία αγάπη και σεβασμό. Να ανέχεστε όλους τους τύπους ανθρώπων και όλες τις γνώμες, συμπεριφορές και ιδιοτυπίες. Το σχολείο, το σπίτι σας, ο χώρος εργασίας σας και η κοινωνία όλα αυτά είναι πεδία εκπαίδευσης για ανεκτικότητα. Έκαστος πρέπει να γνωρίζει τα καθήκοντα και δικαιώματά του. Όλες οι σχέσεις πρέπει να βασίζονται στην αγάπη, και όχι στον φόβο. Μόνο η ατμόσφαιρα αγάπης μπορεί να εγγυηθεί ευτυχισμένη συνεργασία και ομόνοια. Πάνω απ` όλα, να είστε καλοί, τίμιοι και να συμπεριφέρεστε ορθά. Αυτό θα κάνει τους τίτλους και τις επιτεύξεις σας πιο επιθυμητά και πολύτιμα.Μπάμπα, pine Discourse, Feb 2 1958
28 Μαρτίου
Οι Γραφές αναφέρουν, `Να λέτε την Αλήθεια και να εφαρμόζετε την Αρετή`. Δηλώνουν επίσης ότι δεν υπάρχει καμία αρετή ή νόμος ανώτερος από την αλήθεια. Προσέξτε ότι η οδηγία των Βεδών είναι: `Να εφαρμόζετε την Ενάρετη συμπεριφορά`. Δεν αρκεί να μάθετε αυτά, πρέπει να τα εφαρμόζετε, να γεμίζετε κάθε στιγμή με σκέψεις, λόγια και πράξεις που αντανακλούν τη συνειδητοποίησή σας για την Αρετή. Τέτοια ζωή είναι το χαρακτηριστικό γνώρισμα εκείνου που διαθέτει πραγματικά καλό χαρακτήρα. Και αυτός είναι ο χαρακτήρας που αναφέρουν οι Γραφές ως το καλύτερο κόσμημα που μπορεί να έχει κάποιος.Μπάμπα, pine Discourse, Apr 15, 1964
27 Μαρτίου
Όταν οι κυβερνήτες των χωρών θέτουν σχεδιασμούς για την κοινωνική εξύψωση των ανθρώπων και την εκπαίδευση των παιδιών, επιθυμώ να ζητούν τα φώτα της αρχαίας σοφίας της Ινδίας που ακόμη διατηρείται και εφαρμόζεται από τους στοχαστές. Αυτό θα κρατήσει σε ευθεία την καρίνα του πλοίου. Θέλω αυτή η γνώση που είναι ενσωματωμένη στις Ουπανισάντ, να παραδοθεί σε όλους. Η εκπαίδευση που βασίζεται στην αφοσίωση στον Θεό πρέπει να έχει προβάδισμα της εκπαίδευσης που στρέφεται στην απόλαυση, και η οποία επικρατεί σήμερα στις περισσότερες χώρες του κόσμου. Η αφοσίωση είναι η λαχτάρα που σας παρακινεί στην πνευματική άσκηση που θα σας προικίσει με την Υπέρτατη Σοφία. Να έχετε πίστη και σταθερότητα, σ` αυτή την επιδίωξη, και θα κερδίσετε.Μπάμπα, pine Discourse, Apr 13, 1964.
26 Μαρτίου
Οι Καουράβας είχαν όλα τα εργαλεία για νίκη πλούτη, `τόνους` στρατού, συμμάχους και φανατικό μίσος για τους εχθρούς τους. Παρόλα αυτά καταστράφηκαν, γιατί ποτέ δεν έδωσαν σημασία στις αξίες της Αρετής. Δεν είχαν εξοπλιστεί με τη χάρη του Θεού, η οποία φυλάσσεται σε αφθονία για εκείνους που βαδίζουν τον δρόμο της ταπεινότητας και ειρήνης. Ούτε αποδέχθηκαν το Θείο ως ηνίοχό τους έθεσαν την πίστη τους σε υποδεέστερα πράγματα! Αυτό που πραγματικά χρειάζεται για νίκη δεν είναι μόνο συγκέντρωση πόρων αλλά πίστη και σταθερότητα. Η θύελλα βοηθάει να σκληρύνει ο κορμός ενός δέντρου. Ομοίως επίσης, οι συμφορές πρέπει να βαθαίνουν την ευψυχία σας, να αυξάνουν την πίστη σας και να εντείνουν τις πνευματικές σας ασκήσεις. Στην καλοκαιρία συγχωρείται η στάση ανεμελιάς. Αλλά στον δριμύ καιρό, κάθε προφύλαξη έχει μεγάλη αξία.Μπάμπα, pine Discourse, Apr 13 1964.
25 Μαρτίου
Είναι ανώφελο να συζητάτε και να διαπληκτίζεστε μεταξύ σας. Εξετάστε, βιώστε, και τότε θα γνωρίσετε την Αλήθεια. Να είστε σιωπηλοί ενόσω είστε ακόμα αναποφάσιστοι ή ενόσω ασχολείστε με αυτή την έρευνα. Μην τη διαλαλείτε προτού πειστείτε. Φυσικά, πρέπει να απορρίψετε κάθε κακό από πάνω σας προτού προσπαθήσετε να κατανοήσετε το μυστήριο. Όταν φυτρώσει η πίστη, είναι σημαντικό να την περιφράξετε με πειθαρχίες και αυτοέλεγχο. Όπως το τρυφερό βλαστάρι πρέπει να προφυλάσσεται με ένα φράκτη για να προστατεύεται από τα κατσίκια και τα γελάδια, έτσι και εσείς να παραμένετε μακριά από το ετερόκλητο πλήθος των κυνικών και απίστων. Όταν η πίστη σας μεγαλώσει και γίνει μεγάλο δέντρο, τότε τα ίδια αυτά γελάδια που ήθελαν να φάνε το νεαρό φυτό, τώρα θα έρχονται για να πλαγιάσουν στη σκιά του δέντρου το οποίο έχει απλωθεί με ένα σωρό κλαδιά και φύλλα.Μπάμπα, pine Discourse, Feb 23 1958
24 Μαρτίου
Το σύστημα της εκπαίδευσης που προάγει μια συμπεριφορά περιφρόνησης για μάθηση αν δεν αποφέρει νομισματικά οφέλη, είναι κατά μέγα μέρος υπεύθυνο για την εγκατάλειψη των ιερών Γραφών και των Αγίων. Μια άλλη αιτία είναι η γενική παρακμή των ηθικών προτύπων ζωής. Όταν τα πάντα ολισθαίνουν στον εύκολο δρόμο τις επιπολαιότητας, εκείνοι που συμβουλεύουν το αντίθετο και προειδοποιούν για την αναπόφευκτη καταστροφή, αγνοούνται και περιγελούνται. Βυθισμένοι στην αναζήτηση απολαύσεων και ευτελούς ψυχαγωγίας, οι άνθρωποι κωφεύουν στις συμβουλές των αρχαίων και στις επικλήσεις των ευγενών. Οι Γραφές είναι σαν τα σήματα της τροχαίας σε διασταυρώσεις. Αν αφαιρεθούν, το ταξίδι γίνεται αργό και δύσκολο, γεμάτο με ατυχήματα και χάος. Δεν το αντέχουμε να τις καταστρέψουμε. Πρέπει να τις αποκαταστήσουμε για την ευημερία της ανθρωπότητας.Μπάμπα, pine Discourse, Apr 13 1964
23 Μαρτίου
Η ζωή είναι σύντομη, ο χρόνος κυλάει γρήγορα, οι πνευματικές σας ασκήσεις σέρνονται με ρυθμό χελώνας. Πότε θα αποφασίσετε να προχωρήσετε λίγο πιο γρήγορα; Οι πνευματικές σας ασκήσεις είναι σαν τις απαντήσεις που γράφετε σ` ένα διαγωνισμό. Αν πάρετε μόνο πέντε ή έξι βαθμούς, ο εξεταστής θα διαγράψει ακόμα κι αυτούς, λέγοντας, `Ποια ωφέλεια αυτών των λίγων βαθμών: Δεν θα οδηγήσουν αυτόν τον μαθητή πουθενά.` Αν πάρετε περίπου τη βάση, τότε η Χάρη του Θεού θα σας δώσει αυτό το ελάχιστο που χρειάζεστε ώστε να περάσετε, υπό τον όρο βέβαια ότι ήσασταν επιμελείς και κόσμιοι μαθητές. Να ασχολείστε με καλές πράξεις, καλές συναναστροφές και καλές σκέψεις. Εστιάστε την προσοχή σας στον στόχο.Μπάμπα, pine Discourse, Feb 23, 1958.
22 Μαρτίου
Αν δεν καταθέσετε κάποιο ποσό στην τράπεζα, πώς θα μπορέσει η τράπεζα να εξοφλήσει κάποια επιταγή σας; Ομοίως επίσης, αναρωτηθείτε: `Έχω καταθέσει αρκετή αφοσίωση στον Θεό, υπηρεσία στους συνανθρώπους μου και πίστη στις πνευματικές μου ασκήσεις;` Αν το έχετε κάνει, τότε ασφαλώς θα έλξετε τη χάρη του Θεού. Πάντοτε να θυμάστε και να είστε σίγουροι ότι θα αποκτήσετε τόση χάρη, όση καρτερικότητα είχατε για να πραγματώσετε τον Θεό. Το υπέρτατο Θείο έχει και θα σας παρέχει πολλά αγαθά που δεν μπορείτε να στερηθείτε. Σας ευλογώ ώστε να μεγαλώσει η αφοσίωσή σας στον Θεό, σε όποιο Όνομα και Μορφή έχετε επιλέξει, και να κερδίσετε τη χάρη Του σε πολύ μεγάλο βαθμό.Μπάμπα, pine Discourse, Mar 13 1964
21 Μαρτίου
Να προσέχετε την σωματική σας υγεία. Να ικανοποιείτε τις απαιτήσεις της φύσης. Διαφορετικά το κεφάλι σας θα ζαλίζεται και τα μάτια σας μπορεί να θαμπώνουν από την καταπόνηση. Στο αυτοκίνητο πρέπει βάζετε το καύσιμο που χρειάζεται, έτσι δεν είναι; Να διατηρείτε λοιπόν το σώμα σας σε καλή κατάσταση ως εργαλείο για έναν ανώτερο σκοπό. Πώς γίνεται να σταθεροποιηθούν οι σκέψεις για τον Θεό σ` ένα εξασθενημένο κορμί; Ένας οδοστρωτήρας τροφοδοτείται με λάδι, κάρβουνο και άλλα είδη καυσίμου. Γιατί όμως τροφοδοτείται με αυτά και διατηρείται σε καλή κατάσταση; Για να στρώνει και να επισκευάζει τον δρόμο, έτσι δεν είναι; Ομοίως επίσης να προσέχετε να μην ξεχνάτε τον σκοπό αυτού του σώματος, ακόμα και αν έχετε την τάση να το κάνετε. Ποτέ μην ξεχνάτε ότι αυτό το σώμα σας έχει δωρισθεί για να μπορέσετε να πραγματώσετε τον Θεό και να τερματίσετε τον κύκλο της γέννησης και του θανάτου.Μπάμπα, pine Discourse, Feb 23, 1958
20 Μαρτίου
Πρέπει να είστε ταπεινοί, αλλά συγχρόνως δυνατοί και να αντιστέκεστε στους πειρασμούς. Μην ενδίδετε σαν δειλοί στις κρυφές νύξεις των αισθήσεων. Μην σπαταλάτε όλον σας τον χρόνο για να συλλέγετε πληροφορίες και να αποκτάτε ικανότητες που θα σας αποφέρουν τα προς το ζειν. Ο χρόνος πρέπει επίσης να χρησιμοποιείται για να αποκτήσετε την τέχνη να είστε ικανοποιημένοι και ήρεμοι, ψύχραιμοι και θαρραλέοι. Επίσης να καλλιεργείτε ένθερμη δίψα για να γνωρίσετε την αλήθεια του κόσμου και του εαυτού σας. Τα λόγια σας πρέπει να στάζουν μέλι. Οι καρδιές σας πρέπει να γίνει μαλακές σαν βούτυρο. Η εμφάνισή σας να είναι σαν φως, που φωτίζει, δεν προκαλεί σύγχυση. Να είστε σαν τον διαιτητή στο γήπεδο ποδοσφαίρου, που παρακολουθεί το παιχνίδι, κρίνοντάς το σύμφωνα με τους κανόνες που έχουν καθοριστεί, ανεπηρέαστος από τις επιτυχίες ή αποτυχίες της μιας ομάδος ή της άλλης.Μπάμπα, pine Discourse, Mar 13, 1964
19 Μαρτίου
Έχετε πλήρη ελευθερία να επιλέξετε το Όνομα και τη Μορφή του Θεού που σας δίνει την αναγκαία εμψύχωση. Όταν κάθεστε για διαλογισμό, να απαγγέλετε ύμνους της δόξας του Θεού, ώστε οι σκέψεις που είναι διασκορπισμένες να συγκεντρώνονται. Τότε σταδιακά θα ενταθεί η εστίασή σας στον Θεό. Κατά τη διάρκεια του διαλογισμού, ο νους συχνά κυνηγάει κάτι άλλο, παίρνει άλλον δρόμο! Πρέπει να φράξετε πολύ γρήγορα αυτή τη διέξοδο ανακαλώντας το Όνομα και τη Μορφή του αγαπημένου σας Θεού. Προσέξτε ώστε να μην διακόπτεται η ομαλή ροή των σκέψεων προς τον Θεό. Μην αφήνετε τον νου να πηγαίνει πέραν από τα δύο `αναχώματα` το Όνομα από τη μια πλευρά και τη Μορφή από την άλλη! Έτσι μπορείτε εύκολα να δαμάσετε τον νου.Μπάμπα, pine Discourse, Mar 13 1964.
18 Μαρτίου
Πιστέψτε με, η φύση σας είναι Ύπαρξη-Συνειδητότητα-Απόλυτη Ευδαιμονία. Γι` αυτό φέρεστε μ` αυτόν τον τρόπο. Επιθυμείτε να υπάρχετε για πάντα. Απολαμβάνετε τη ζωή και αποφεύγετε κάθε συζήτηση για τον θάνατό σας. Αυτό είναι αρκετή απόδειξη να συμπεράνετε ότι κατ` ουσίαν είστε Ύπαρξη-Πραγματικότητα. Κατόπιν όμως, γεμίζετε με θαυμασμό, περιέργεια και μια επιθυμία να γνωρίσετε τον κόσμο γύρω σας. Ρωτάτε συνεχώς τι, γιατί, πώς και πότε για όλα γύρω σας. Αυτό είναι το ερέθισμα που δίνεται από τη Συνειδητότητα. Τελικά, πάντοτε αναζητείτε χαρά και προσπαθείτε να αποφεύγετε τη θλίψη. Είναι η φύση σας να το κάνετε, γιατί κατ` ουσίαν είστε Ευδαιμονία. Όταν κάποιος σας ρωτήσει, `τι κάνεις`, και απαντήσετε, `πολύ καλά, ευχαριστώ`, δεν συνεχίζει περαιτέρω να σας ρωτά γιατί είστε καλά. Μόνο όταν απαντήσετε ότι είστε άρρωστοι, σας ερωτούν περαιτέρω με αγωνία. Το να είναι κανείς καλά είναι φυσικό, η αρρώστια είναι αφύσικη. Η ανησυχία προκαλείται μόνο από το αφύσικο. Άρα, κατ` ουσίαν είστε ευτυχία.Μπάμπα, pine Discourse, Mar 13 1964
17 Μαρτίου
Όταν μαθαίνετε ποδήλατο, δεν αποκτάτε την ικανότητα ισορροπίας αμέσως. Πηγαίνετε στην αρχή σε έναν ασφαλή και ανοιχτό χώρο, αναπηδώντας εδώ κι εκεί, γέρνοντας πότε από τη μια μεριά και πότε απ` την άλλη, και κάνοντας πολλές προσπάθειες να αποκτήσετε ισορροπία. Μόλις αποκτήσετε την ικανότητα, ούτε καν ξανασκέφτεστε ή ανησυχείτε για την ισορροπία. Αυτομάτως κάνετε τις αναγκαίες προσαρμογές. Τώρα πια οδηγείτε μέσα σε στενούς δρόμους και μονοπάτια, ακόμα και μέσα σε κοσμοβριθή δρομάκια δεν χρειάζεστε ποια τον μεγάλο, ασφαλή, ανοιχτό χώρο! Ομοίως επίσης, μόνο η πρακτική θα σας εφοδιάσει με βαθιά συγκέντρωση, που θα σας στηρίζει ακόμα και στις πιο δύσκολες καταστάσεις. Ως εκ τούτου, μην αποθαρρύνεστε ότι δεν είστε ικανοί να συγκεντρώνεστε για πολύ στην προσευχή ή τον διαλογισμό. Είναι μόνο η αρχή!Μπάμπα, pine Discourse, Feb 23 1958
16 Μαρτίου
Είστε όλοι προσκυνητές, κινούμενοι μέσα στο `πεδίο δράσης` προς τον στόχο το `πεδίο της Αρετής`. Οι λόγιοι, οι ποιητές και οι διδάσκαλοι είναι όλοι καθοδηγητές που σας βοηθούν σ` όλο αυτό το διάστημα. Αλλά, τον δρόμο πρέπει να τον βαδίσετε εσείς οι ίδιοι, κάθε εκατοστό του. Οι Γραφές λέγουν ότι ένας ποιητής ή ένας λόγιος θέτει ενώπιον των ανθρώπων τους κανόνες της ενάρετης συμπεριφοράς και τους προειδοποιεί όταν βρίσκονται εκτός ορθής οδού. Αυτοί όμως πρέπει επίσης να είναι πολύ προσεκτικοί ώστε να μην εκτρέπονται οι ίδιοι της ορθής οδού, εφόσον τη διδάσκουν. Λόγιοι είναι εκείνοι που έχουν υψηλόφρονη όραση, των οποίων ο ρόλος είναι να εξηγούν τον Θεό προς όφελος όλων ανεξαιρέτως. Δεν πρέπει να ενδίδουν σε άσκοπες συζητήσεις ή να συγγράφουν λιγότερο σημαντικά θέματα.Μπάμπα, pine Discourse, Mar 13 1964
15 Μαρτίου
H επανάληψη του Ονόματος του Θεού και ο διαλογισμός είναι τα μέσα με τα οποία μπορείτε να επιταχύνετε την υλοποίηση της Θείας Χάριτος, στο Όνομα και τη Μορφή που λαχταράτε. Ο Θεός είναι υποχρεωμένος και θα προσλάβει τη Μορφή που έχετε επιλέξει, το Όνομα που φαντάζεστε και τον τρόπο που επιθυμείτε να το κάνει. Συνεπώς μην αλλάζετε ενδιάμεσα το Όνομα και τη Μορφή που λατρεύετε, αλλά επιλέξτε και `στερεωθείτε` σε Εκείνο που σας ευχαριστεί περισσότερο, όποιες δυσκολίες κι αν συναντήσετε, και όσο κι αν χρειαστεί! Όλες οι ταραχές θα σταματήσουν μια μέρα, έτσι δεν είναι; Ο διαλογισμός στη Μορφή Του και η επανάληψη του Ονόματός Του αυτά είναι τα μόνα μέσα γι` αυτόν τον σκοπό.Μπάμπα,pine Discourse, Feb 23, 1958
14 Μαρτίου
Όταν ένα προσκύνημα γίνεται χωρίς επαρκή νοητική προετοιμασία, ίσως να μην μπορείτε να δεχθείτε τη χάρη του Θεού. Κατά τη διάρκεια του προσκυνήματος, μην φέρεστε σαν ένα ταχυδρομικό δέμα, που πηγαίνει από μέρος σε μέρος, συγκεντρώνοντας αποτυπώσεις πάνω στο εξωτερικό του κάλυμμα, αλλά όχι στο κεντρικό του μέρος. Ο σκοπός σας στο προσκύνημα είναι να ενδυναμώσετε τις πνευματικές ροπές και να επιτρέψετε στην αγιότητα του μέρους να εγκατασταθεί στον νου σας. Ως αποτέλεσμα, οι συνήθειες σας πρέπει να αλλάξουν προς το καλύτερο, και οι απόψεις σας να διευρυνθούν. Η εσωτερική σας όραση πρέπει να γίνει βαθύτερη και σταθερότερη. Πρέπει να πραγματώσετε την πανταχού παρουσία του Θεού και την ενότητα της Ανθρωπότητας. Πρέπει να μάθετε ανεκτικότητα, υπομονή, φιλανθρωπία και υπηρεσία. Αφού τελειώσει το προσκύνημα, πρέπει ενώ κάθεστε στο σπίτι σας και στοχάζεστε τα βιώματα σας, να ξεκινήσετε την αναζήτηση. Να επιδιώκετε να αποκτήσετε πιο ανώτερο, πιο πλούσιο και πιο αληθινό βίωμα της πραγμάτωσης του Θεού.Μπάμπα, pine Discourse, Feb 28, 1964
13 Μαρτίου
Το μεγαλύτερο λάθος σήμερα είναι η έλλειψη αυτοέρευνας, που είναι η ριζική αιτία για όλες τις ταραχές. Αν έχετε την διακαή επιθυμία να γνωρίσετε την αλήθεια του εαυτού σας, ποτέ δεν θα βρεθείτε εκτός δρόμου. Όλα τα δοχεία γίνονται από πηλό, όλα τα κοσμήματα από χρυσό, και όλα τα ρούχα από νήμα. Εδώ, παρόλο που βλέπετε τόση πολλαπλότητα, υπάρχει ενότητα. Η θεμελιώδης ουσία-υπόσταση του καθενός είναι ο Υπέρτατος Εαυτός (Μπράχμαν). Είναι και η δική σας βάση επίσης! Όπως η ροή ενός ποταμού ρυθμίζεται με αναχώματα, και τα πλημμυρισμένα νερά κατευθύνονται προς τη θάλασσα, έτσι και οι Ουπανισάντ ρυθμίζουν και θέτουν όρια στις αισθήσεις, τον νου και τη διάνοια, για να σας βοηθήσουν να φθάσετε το Θείο και να συγχωνευθεί το `ξεχωριστό άτομο` στο Απόλυτο. Η διερεύνηση ενός χάρτη ή ταξιδιωτικού οδηγού δεν θα σας δώσει ούτε ένα κλάσμα χαράς της πραγματικής επίσκεψης! Οι Γραφές είναι μόνο χάρτες και ταξιδιωτικοί οδηγοί. Να δράτε σύμφωνα μ` αυτές και θα βιώσετε ευδαιμονία.Μπάμπα, pine Discourse, Feb 23 1958
12 Μαρτίου
Ο ναυτικός χρησιμοποιεί την πυξίδα του για να τον καθοδηγήσει σωστά μέσα στα μαύρα σύννεφα και τα μανιασμένα κύματα. Όταν κατακλύζεται κανείς από τα μαύρα σύννεφα της απελπισίας και τη μανιασμένη παραζάλη των ακατάσχετων επιθυμιών, πρέπει και αυτός να έχει μια πυξίδα που θα του δείχνει την κατεύθυνση που πρέπει να πάρει. Αυτή η πυξίδα είναι μια κοινωνία που είναι αφιερωμένη στη διάδοση των πνευματικών ασκήσεων. Όσο ο άνθρωπος έλκεται από την εξωτερική φύση, δεν μπορεί να διαφύγει από τα χτυπήματα της χαράς και της θλίψης, του κέρδους και της απώλειας, της ευτυχίας και της δυστυχίας. Όμως, αν προελκυσθεί από τη δόξα του Θεού μέσα του καθώς επίσης και της εσωτερικής του φύσης, θα μπορεί να είναι υπεράνω και πέραν αυτών των δυαδικοτήτων, και σε τέλεια γαλήνη.Μπάμπα, pine Discourse, May 18, 1968
11 Μαρτίου
Με την πρώτη ματιά, ο καθένας φαίνεται να είναι πιστός, αλλά οι άνθρωποι αντιδρούν διαφορετικά σε διαφορετικές περιστάσεις. Αν κρατήσετε πλάι-πλάι μια σιδερένια μπίλια και ένα ξερό φύλλο, όταν δεν υπάρχει αέρας, και τα δύο θα είναι σταθερά και ακίνητα. Όταν όμως φυσήξει αεράκι, το ξερό φύλλο θα παρασυρθεί πολλά μίλια μακριά. Η σιδερένια μπίλια θα παραμείνει σταθερή και ακίνητη. Αν κάποιος έχει πραγματική αγάπη και σταθερή πίστη στον Θεό, θα είναι σαν τη σιδερένια μπίλια, σταθερός και αδιατάρακτος. Αν είναι σαν το φύλλο που τρέπεται σε φυγή εξαιτίας δυσκολιών και προβλημάτων, τότε είναι παρωδία να αποκαλείται ένα τέτοιο άτομο πιστός. Πρέπει να αναπτύξετε αγνή και σταθερή αγάπη και πίστη.Μπάμπα, pine Discourse, Feb 17 1985
10 Μαρτίου
Το Σιβαράτρι είναι η ημέρα όπου προσπαθεί κανείς να εγκαθιδρύσει φιλία μεταξύ του νου και του Θεού. Το Σιβαράτρι χαρίζει την επίγνωση του γεγονότος ότι το ίδιο Θείο διαπερνάει τα πάντα και βρίσκεται παντού. Λέγεται ότι ο Σίβα (Θεός) ζει στο Καϊλάσα. Που είναι όμως αυτό; Καϊλάσα είναι η δική σας χαρά και αγαλλίαση. Σημαίνει ότι ο Θεός κατοικεί στο Καϊλάσα της χαράς, της αγαλλίασης και της ευφροσύνης. Αν μπορέσετε να αναπτύξετε αυτό το συναίσθημα χαράς και ευφροσύνης στον νου σας, τότε η ίδια σας η καρδιά είναι το Καϊλάσα που ζει ο Θεός. Πώς μπορεί κανείς να αποκτήσει αυτή τη χαρά; Η χαρά έρχεται και μένει μόνο όταν αναπτύξετε αγνότητα, προσήλωση και ιερότητα. Δεν υπάρχει καμιά ωφέλεια στο να σκέπτεται κανείς τον Θεό μόνο την ημέρα του Σιβαράτρι, μια φορά το χρόνο. Κάθε μέρα, κάθε νύχτα, κάθε λεπτό πρέπει να σκέπτεστε το Θείο και να καθαγιάζετε τον χρόνο σας, γιατί η Αρχή του Χρόνου είναι ο Θεός.Μπάμπα, pine Discourse, Feb 17 1985
9 Μαρτίου
Αν υπάρχει κάποιο εξάνθημα στο σώμα, βάζουμε λίγη αλοιφή και το καλύπτουμε μ` έναν επίδεσμο μέχρις ότου θεραπευθεί όλη η πληγή. Αν δεν βάζουμε αλοιφή παρά μόνο επίδεσμο, μπορεί να προκληθεί σήψη και να προκαλέσει αργότερα μεγαλύτερη βλάβη. Πρέπει κατά καιρούς να το καθαρίζουμε με καθαρό νερό, να βάζουμε πάλι αλοιφή και νέο επίδεσμο. Κατά τον ίδιο τρόπο στη ζωή μας, υπάρχει αυτό το εξάνθημα που έχει εμφανισθεί στο σώμα μας, με τη μορφή του `εγώ, εγώ, εγώ`... Αν θέλετε πραγματικά να θεραπεύσετε αυτό το εξάνθημα του `εγώ`, πρέπει να το πλένετε κάθε μέρα με τα νερά της αγάπης, να του βάζετε την αλοιφή της πίστης και να δένετε γύρω του τον επίδεσμο της ταπεινοφροσύνης. Αυτά θα θεραπεύσουν την αρρώστια που έχει ξεσπάσει μ` αυτό το εξάνθημα του `εγώ`.Μπάμπα, pine Discourse, Feb 17 1985
8 Μαρτίου
Η πιο σημαντική αιτία για δεσμά είναι όταν δίνετε μεγάλη ελευθερία στον νου. Για παράδειγμα, όταν ένα ζώο το έχετε δεμένο σε μια κολώνα, δεν θα μπορεί να πηγαίνει πουθενά. Δεν θα μπορεί να εκδηλώνει θυμό ή βία ή να βλάπτει κανέναν. Αλλά αν αφεθεί ελεύθερο, τότε θα μπορεί να περιφέρεται ολόγυρα, να καταστρέφει καλλιέργειες και να προκαλεί απώλειες και ζημιές σε άλλους. Μπορεί ακόμα και να το χτυπάνε για τις ζημιές που έκανε. Ομοίως επίσης, αν στρέψετε τον νου σας προς τα εγκόσμια πράγματα, θα περιπέσει στη ζωική ή ακόμα και στη δαιμονική φύση. Ο ίδιος νους όμως μπορεί να σας κάνει να ανέλθετε από το επίπεδο του ανθρώπου στο ύψιστο επίπεδο του Θείου. Γι` αυτό να ελέγχετε τον νου σας ακολουθώντας συγκεκριμένους κανόνες πειθαρχίας. Κάνοντας αυτό, δεν θα βγαίνετε από τον σωστό δρόμο και θα μπορείτε να διατηρείτε ένα καλό όνομα και να ζείτε μια ευτυχισμένη και ωφέλιμη ζωή.Μπάμπα, pine Discourse, Feb 17 1985
7 Μαρτίου
Σκεφτείτε το παράδειγμα ενός κινηματογράφου: Πάνω στην οθόνη του βλέπουμε ποτάμια να πλημμυρίζουν, και να καταπίνουν όλη την περιβάλλουσα ξηρά. Παρόλο που η σκηνή του έργου είναι γεμάτη με πλημμυρισμένα νερά, η οθόνη δεν βρέχεται ούτε καν από μια σταγόνα νερού. Κάποια άλλη στιγμή, πάνω στην ίδια οθόνη βλέπουμε ηφαίστεια να εκρήγνυνται με φλόγες, αλλά η οθόνη δεν καίγεται. Η οθόνη που παρέχει τη βάση για όλες αυτές τις εικόνες δεν επηρεάζεται από τίποτα. Παρομοίως και στη ζωή του ανθρώπου, το καλό ή το κακό, η χαρά ή η λύπη, η γέννηση ή ο θάνατος, θα έρχονται και θα φεύγουν, αλλά δεν επηρεάζουν την Ψυχή (Άτμα) . Στον κινηματογράφο της ζωής, η οθόνη είναι το Άτμα, είναι το Θείο. Όταν κατανοήσει κανείς αυτή την αρχή, θα μπορεί να καταλάβει, να απολαύσει και να βρει εκπλήρωση στη ζωή.Μπάμπα, pine Discourse, Feb 17 1985
6 Μαρτίου
Κάποτε, ρώτησα κάποιους τι θα ήθελαν να ήταν στα χέρια του Θεού. Μερικοί είπαν θα ήθελαν να είναι ένας λωτός, άλλοι ένα όστρακο και κάποιοι άλλοι ένας δίσκος, αλλά κανένας δεν ανέφερε το φλάουτο. Σας συμβουλεύω να επιδιώκετε να γίνετε σαν το φλάουτο, γιατί τότε ο ίδιος ο Θεός θα έλθει σε σας και θα σας ορθώσει. Να πετύχετε κενότητα καρδιάς κάνοντάς την τελείως άνευ-εγώ. Τότε Εκείνος θα αναπνέει μέσα από σας και θα δημιουργεί σαγηνευτική μουσική για να την απολαμβάνει όλη η Δημιουργία. Να είστε καθάριοι, χωρίς καμιά θέληση δική σας και να συγχωνεύσετε τη θέλησή σας στη Θέληση του Θεού. Να αναπνέετε μόνο την αναπνοή του Θεού. Αυτή είναι η Θεϊκή ζωή, ο στόχος που πρέπει όλοι να πετύχετε.Μπάμπα, pine Discourse, Feb 23, April 1957
5 Μαρτίου
Δεν χρειάζεται καν να διαβάσετε τις Άγιες Γραφές ούτε την Γκίτα ούτε τις Ουπανισάντ. Θα ακούσεις μια Αγία Γραφή ειδικά προορισμένη για σένα αν καλέσεις στον Θεό που είναι στην καρδιά σου. Είναι εκεί, εγκατεστημένος ως ο δικός σου Ηνίοχος. Ρώτησέ Τον και θα σου απαντήσει. Να έχεις τη Μορφή του Θεού μπροστά σου όταν κάθεσαι ήσυχα σ` ένα μέρος για διαλογισμό, και να έχεις το Όνομά Του – δηλαδή, να επαναλαμβάνεις οποιοδήποτε Όνομά Του. Αν όμως Το επαναλαμβάνεις χωρίς μια Μορφή ενώπιόν σου, ποιος θα σου απαντήσει; Δεν μπορείς να μιλάς όλη την ώρα στον εαυτό σου. Η Μορφή του Θεού που επικαλείσαι θα ακούσει και θα σου απαντήσει. Κάθε ταραχή θα πάψει κάποια μέρα, έτσι δεν είναι; Ο διαλογισμός στη Μορφή του Θεού και η επανάληψη του Ονόματός Του είναι τα μόνα μέσα για να σταματήσουν οι νοητικές σας ταραχές.Μπάμπα, pine Discourse, Feb 23, 1958
4 Μαρτίου
Κάθε προσπάθεια για να πραγματώσετε την Ενότητα πίσω από όλη την πολλαπλότητα είναι ένα βήμα στον δρόμο της Θεϊκής ζωής. Πρέπει να ανακατέψετε το γάλα αν θέλετε να διαχωρίσετε και να φανεί το βούτυρο που υπάρχει μέσα του. Ομοίως επίσης, να ζείτε τη ζωή εξαγνίζοντας τις σκέψεις και πράξεις σας για να αποκτήσετε ασάλευτη πίστη. Η Θεϊκή ζωή δεν δέχεται ούτε την ελάχιστη πτώση του χαρακτήρα ή πλάνη της διάνοιας. Οι άνθρωποι που είναι αφιερωμένοι στη Θεϊκή ζωή πρέπει να το υπογραμμίζουν με διδάγματα και εφαρμογή. Εξαλείψτε τη ριζική αιτία της ανησυχίας, του φόβου και της άγνοιας, αν τυχόν έχετε μέσα σας. Τότε η αληθινή σας προσωπικότητα θα λάμψει. Η ανησυχία απομακρύνεται με την πίστη στον Θεό, την πίστη που σας λέγει ότι οτιδήποτε συμβαίνει είναι για καλό, και ότι το θέλημα του Θεού θα γίνει. Η λύπη ξεπροβάλλει από τον εγωισμό, από το συναίσθημα ότι δεν σας αξίζει να σας φέρονται τόσο άσχημα, ότι μείνατε αβοήθητοι. Η λύπη εξαφανίζεται όταν φύγει ο εγωισμός!Μπάμπα, pine Discourse, April 1957
3 Μαρτίου
Ο κόσμος κτίζεται πάνω στα αμμώδη θεμέλια των αισθήσεων. Οι άνθρωποι σήμερα υποφέρουν σαν τον πίθηκο που δεν μπορούσε να βγάλει το χέρι του έξω από το στενό άνοιγμα του δοχείου, γιατί κρατούσε σφιχτά μια χούφτα φιστίκια που περιείχε το δοχείο. Είναι απρόθυμοι να αφήσουν από την κατοχή τους μερικά απολαυστικά πράγματα που έχουν αρπάξει γερά από τον κόσμο. Όταν οι άνθρωποι δεν έχουν πίστη στον Εαυτό, αλλά ακολουθούν μόνο τις αισθήσεις τους, έρχεται το σήμα κινδύνου! Οι άνθρωποι είναι `κολλημένοι` με την εσφαλμένη πίστη ότι η συσσώρευση υλικών αγαθών θα τους χαρίσει χαρά και γαλήνη. Όμως μόνο η Θεϊκή αγάπη μπορεί να σας χαρίσει αιώνια χαρά. Μόνο η Θεϊκή αγάπη μπορεί να απομακρύνει θυμό, φθόνο και μίσος.Μπάμπα, pine Discourse, 28 Feb 1964.
2 Μαρτίου
Είναι το Θείο που εμπνέει, ενεργοποιεί, καθοδηγεί και εκπληρώνει τη ζωή κάθε ύπαρξης, όσο απλή ή σύνθετη κι αν είναι! Από το μικροσκοπικό άτομο μέχρι το απέραντο σύμπαν κάθε τι που υπάρχει οδεύει προς τη συγχώνευση με τον ωκεανό της Ευδαιμονίας. Ποτέ μην ξεχνάτε ότι όλοι σας είστε ενσαρκώσεις της Ύπαρξης – Συνειδητότητας – Ευδαιμονίας μόνο που δεν έχετε επίγνωση αυτής της αλήθειας και φαντάζεστε ότι είστε δεσμευμένοι σ` αυτή τη μορφή και τους περιορισμούς της! Αυτός είναι ο μύθος που πρέπει να καταρριφθεί, ώστε να μπορέσει να αρχίσει η εν Θεώ ζωή σας. Η Θεϊκή ζωή είναι η εφαρμογή της Αλήθειας, της Αγάπης και της μη-Βίας. Εφόσον τα πάντα είναι μέρος του ίδιου Θεϊκού Εαυτού, πρέπει να τους αγαπάτε όλους όπως τον εαυτό σας, χωρίς φόβο και ψεύδη. Αφού όλοι είναι ένα, γιατί πρέπει να βλάπτετε κάποιον άλλον, που είναι μέρος της ίδιας Θεϊκής Ύπαρξης;Μπάμπα, pine Discourse, April 1957.
1 Μαρτίου
Η συλλαβή `Γκου` στη λέξη Γκουρού υποδηλώνει αυτόν που έχει υπερβεί τις τρεις Ιδιότητες – δηλαδή άγνοια (Τάμας), πάθος (Ράτζας) και αρετή (Σάτβα), και η συλλαβή `ρου` υποδηλώνει αυτόν που είναι Πέρα από τη Μορφή. Ο Γκουρού καταστρέφει την ψευδαίσθηση και αναδίδει φως, η παρουσία του είναι πάντοτε ψύχραιμη και παρηγορητική. Έρχεται για να υπενθυμίσει στους ανθρώπους ότι έχουν ξεχάσει ότι έχουν χάσει το πιο πολύτιμο μέρος τους κι εντούτοις δεν το ξέρουν! Είναι ο Ιατρός που θεραπεύει την ασθένεια που επιφέρει τα επαναλαμβανόμενα δεινά από τη γέννηση μέχρι τον θάνατο. Είναι ειδήμων σε ό,τι χρειάζεται για τη θεραπεία. Αν δεν έχετε έναν τέτοιον Γκουρού, να προσεύχεστε στον ίδιο τον Θεό να σας δείξει τον δρόμο, και τότε Εκείνος σίγουρα θα σπεύσει να σας βοηθήσει!Μπάμπα, pine Discourse, Aug 1, 1956