Μάρτιος 2012
31 Μαρτίου
Κάθε άνθρωπος έχει μέσα του τις κακές προδιαθέσεις της λαγνείας, του θυμού και της απληστίας. Τα μεγάλα έπη Ραμαγιάνα, Μπαγκαβάτα, και Μαχαμπαράτα, διδάσκουν καλά μαθήματα για τον έλεγχο αυτών των εχθρών. Ο Ράβανα, που κατείχε τέλεια 64 τομείς γνώσεων και ήταν ένας μεγάλος λόγιος και τρανός πολεμιστής, έχασε τη ζωή του και προξένησε την καταστροφή ολόκληρης της φυλής του εξαιτίας της λαγνείας. Δεν αρκεί απλώς να διαβάζετε τη Ραμαγιάνα, πρέπει να συλλάβετε την πραγματική της σημασία. Στη Μαχαμπαράτα, ο Ντουριόντανα ήταν η προσωποποίηση της απληστίας. Δεν αποδέχτηκε να μοιραστεί το βασίλειο με τους Πάνταβας και τους αρνήθηκε το νόμιμό τους μερίδιο. Εξαιτίας αυτής της ιδιότητας, αφανίστηκε μαζί με ολόκληρη τη φυλή του. Αυτά τα παραδείγματα απηχούν την ανάγκη εξάλειψης των συναισθημάτων της λαγνείας, του θυμού και της απληστίας. Οι Πάνταβας αναδείχθηκαν νικητές επειδή εφάρμοσαν όλες τις ανθρώπινες αξίες της Αλήθειας, της Αγάπης, της Αρετής, της Μη-βίας και της Ειρήνης. Αν ακολουθείτε αυτές τις αξίες, θα ακολουθεί αυτόματα η επιτυχία.Μπάμπα, pine Discourse, Mar 18, 1999
30 Μαρτίου
Ο όρος Hindu (Ινδός) σημαίνει Η:ταπεινοφροσύνη, Ι:ατομικότητα, Ν: εθνικότητα, D:Θειότητα, U:ενότητα. Αυτές είναι πράγματι οι πέντε μας ζωτικές πνοές (πράνας). Όπως τα πέντε στοιχεία, οι πέντε αισθήσεις, και τα πέντε `περιβλήματα` συνιστούν το φυσικό μας σώμα, έτσι και αυτές οι πέντε αρχές συνιστούν την ουσία της πνευματικότητας. Αναπτύξτε το πνεύμα της ενότητας. Ποτέ μη νομίζετε ότι ανήκετε σε κάποια συγκεκριμένη κατάσταση η χώρα, κι εξαιτίας αυτού να προκύπτουν διαφορές. Μην ταυτίζεστε με την ατομική αρχή. Αντιθέτως, να ταυτίζεστε με την κοινωνική αρχή και να καλλιεργείτε την ενότητα. Να θεωρείτε την αλήθεια, την αρετή, την ειρήνη, την αγάπη, και τη μη-βία ως τη ζωτική σας πνοή και να στηρίζετε την ιερότητα του ονόματος άνθρωπος. Ποτέ μην αφήνετε πεδίο για διαφορές στις απόψεις, ακόμα και σε επουσιώδη ζητήματα. Αν τυχόν προκύψουν κάποιες, πρέπει ο καθένας σας να είναι έτοιμος να συγχωρήσει τον άλλον. Όλοι είναι παιδιά του Θεού. Όλοι είναι αδέλφια. Καταλάβετε αυτή την αλήθεια και να συμπεριφέρεστε ανάλογα.Μπάμπα, pine Discourse, Mar 20, 2007
29 Μαρτίου
Μπορεί να επαναλαμβάνετε σαν παπαγάλοι φράσεις όπως «Τα πάντα είναι του Κυρίου», «Δεν είμαι παρά μια μαριονέτα, Εκείνος τραβάει τα νήματα και εγώ χορεύω όπως επιθυμεί», «Τίποτα δεν είναι δικό μου, απλά εκτελώ το Θέλημά Του» και ούτω καθεξής. Αλλά τι κάνετε συνήθως; Όταν κάνετε μια αξιέπαινη πράξη, ισχυρίζεστε ότι είναι δική σας. Κραυγάζετε μέχρις ότου ξεραθεί ο λαιμός σας ότι κερδίσατε με δικές σας προσπάθειες τιμή, φήμη, υπόσταση και πρότυπα, εξουσία και θέσεις, περιουσία και αγαθά, και κατορθώματα κι επιτεύξεις. Όταν όμως κάνετε μια επιλήψιμη πράξη, ή όταν χρειαστεί να αναγνωρίσετε το μερίδιο ευθύνης σας στις κακοτυχίες και τις ήττες, ή στα κακά και τα λάθη, τότε επειδή σας εξυπηρετεί μεταφέρετε την ευθύνη στον Κύριο, λέγοντας, «Δεν είμαι παρά ένα εργαλείο στα χέρια Του, αυτός είναι ο κυρίαρχος, εγώ δεν είμαι παρά ένα πιόνι». Οι άνθρωποι ταλαντεύονται από το `εγώ` στο `Αυτός` όπως το εκκρεμές. Αυτή η πολύ κοινή συνήθεια, που είναι μόδα σήμερα, είναι σκέτη απάτη. Είναι κούφια πνευματική υποκρισία. Ο νους, τα λόγια και τα έργα όλα αυτά τα τρία πρέπει να πληρούνται με την πίστη ότι τα πάντα είναι παιχνίδι Του. Αυτή είναι η αυθεντική οδός.Μπάμπα, Geetha Vahini, Chap 12
28 Μαρτίου
Οι εχθροί σας δεν είναι εξωτερικά. Οι κακές σας σκέψεις είναι οι χειρότεροι εχθροί σας, αλλά οι σκέψεις που βασίζονται στην Αλήθεια είναι οι καλύτεροι φίλοι σας. Σήμερα όμως, οι άνθρωποι δεν τρέφουν σκέψεις που βασίζονται στην Αλήθεια, που ουσιωδώς είναι θεϊκές. Να εφαρμόζετε φιλία με την Αιώνια Αλήθεια, Σατ. Σατ σημαίνει Ύπαρξη, ο πάντοτε παρών Θεός. Οι εγκόσμιοι φίλοι και εχθροί αλλάζουν με το πέρασμα του χρόνου, η Αλήθεια (Σατ) όμως είναι ο αληθινός και πραγματικός φίλος. Αυτός ο φίλος, ο Θεός, είναι πάντοτε μαζί σας, μέσα σας, γύρω σας, πάνω σας, κάτω σας και σας προστατεύει όπως το βλέφαρο προστατεύει το μάτι. Η αλήθεια είναι Θεός. Η αγάπη είναι Θεός. Η Αρετή (Ντάρμα) είναι Θεός. Όταν λατρεύετε τον Θεό ακολουθώντας αυτές τις αρχές, θα παρουσιαστεί αμέσως. Να αγαπάτε τον Θεό με όλη σας την καρδιά. Να έχετε φιλία μαζί Του. Μπορείτε να πετύχετε οτιδήποτε αν έχετε τον Θεό φίλο σας.Μπάμπα, pine Discourse, Mar 18, 1999
27 Μαρτίου
Eίναι ανθρώπινο ελάττωμα ο διαχωρισμός των πραγμάτων σε καλά και κακά. Και το να καταλογίζετε αυτό στον Θεό είναι ιεροσυλία. Μπορεί να φαίνεται μερικές φορές ότι και ο Κύριος έχει αυτή την αδυναμία, αλλά είναι μια περαστική φάση, ένα σύννεφο που κρύβει τη δόξα Του, όχι κάποια ατέλειά Του. Παρόλο που οι διάφορες ιδιότητες της φύσης (Γκούνας) πηγάζουν από τον Κύριο, παραμένει ανεπηρέαστος απ` αυτές όπως η φωτιά είναι ανεπηρέαστη από τον καπνό που απορρέει από αυτήν ή ο ουρανός από τα σύννεφα που σχηματίζονται και μετακινούνται μέσα του. Τα πάντα είναι συνδεδεμένα με Εκείνον σαν `χάντρες`, όμως Εκείνος παραμένει ελεύθερος και αδέσμευτος. Συγκρίνετε με το παράδειγμα του υφάσματος που βασίζεται στο νήμα στην πραγματικότητα εξαρτάται από το νήμα. Το νήμα όμως δεν εξαρτάται από το ύφασμα, είναι ανεπηρέαστο και αδέσμευτο από το νήμα. Το νήμα είναι το Θείο, ενώ το ύφασμα είναι το Σύμπαν της πολύπλευρης ποικιλότητας.Μπάμπα, Geetha Vahini, Chap 12
26 Μαρτίου
Oι άνθρωποι έχουν χάσει την ευγνωμοσύνη τους, και αυτό δεν είναι σωστό. Πρέπει κανείς να έχει ευγνωμοσύνη για τη βοήθεια που έχει λάβει από άλλους, για όσο ζει. Υπάρχουν δύο πράγματα που πρέπει να ξεχνάτε: Τη βοήθεια που έχετε προσφέρει σε άλλους και τη ζημιά που σας έχουν κάνει κάποιοι. Αν θυμάστε τη βοήθεια που έχετε προσφέρει, θα περιμένετε πάντοτε κάτι σε αντάλλαγμα. Αν θυμάστε τη ζημιά που σας έχουν κάνει κάποιοι, αυτό θα δημιουργήσει μέσα σας ένα αίσθημα εκδίκησης. Πρέπει να θυμάστε μόνο τη βοήθεια που δέχεστε από τους άλλους. Όποιος έχει αυτές τις ιερές ιδιότητες είναι ένα ιδανικό ανθρώπινο ον. Η αγάπη είναι Θεός, η αγάπη είναι η Φύση, η αγάπη είναι η ζωή και η αγάπη είναι η πραγματική ανθρώπινη αξία. Αν κάποιος δεν έχει αγάπη, ισοδυναμεί μ` ένα πτώμα. Να αγαπάτε ακόμα και τους χειρότερους εχθρούς σας. Να ζείτε μια ζωή γεμάτη αγάπη. Τότε θα βιώνετε χαρά, γαλήνη και ασφάλεια στην καρδιά σας.Μπάμπα, pine Discourse, Mar 18, 1999
25 Μαρτίου
Στην Γκίτα ο Κρίσνα είπε κατηγορηματικά στον Αρτζούνα, «Πολλοί άνθρωποι στην αγωνία τους να προσφέρουν αδιάκοπη λατρεία στον Θεό, επιθυμούν να πάνε στο πυκνό δάσος. Αυτό είναι ένα παράλογο βήμα. Δεν χρειάζεται να πάτε στη ζούγκλα, λες και βρίσκομαι μόνο εκεί. Δεν υπάρχει μέρος που δεν είμαι, δεν υπάρχει μορφή που να μην είναι δική Mου. Είμαι τα πέντε Στοιχεία: γη, νερό, φωτιά, αέρας και αιθέρας! Που μπορείτε να βρείτε μέρος που να μην έχει κάποιο από αυτά τα πέντε Στοιχεία; Η πύρινη φύση της φωτιάς είμαι Εγώ ο ίδιος. Είμαι η ζωή σε όλα τα ζωντανά όντα. Είμαι η δύναμη των δυνατών, η δύναμη που είναι απαλλαγμένη από απληστία και λαγνεία. Για να βιώσετε την Παρουσία και τη δόξα Μου, δεν υπάρχει κάποιο ιδιαίτερο μέρος, γιατί είμαι τα πάντα, παντού, πάντοτε».Μπάμπα, Geetha Vahini, Chap 12
24 Μαρτίου
Ο σκοπός της ανθρώπινης ζωής δεν είναι να είστε καταναλωτές τροφής, να είστε ένα βάρος πάνω στη γη, και να είστε σαν ένα ζώο που είναι σκλάβος των αισθήσεων. Δεν υπάρχει κανένα όφελος να είστε μια ορδή αργόσχολων και χασομέρηδων, που σκιάζονται από τη σκληρή εργασία, και συσσωρεύουν πάχος, αναπτυσσόμενοι σε τερατώδεις διαστάσεις. Ούτε πρέπει να αγνοεί κανείς τον δημιουργό, αφήνοντας και τη διάνοια και τη διάκριση να πηγαίνουν χαμένες, χωρίς ούτε την παραμικρή ευγνωμοσύνη στον δότη όλων των δώρων που καταναλώνει και απολαμβάνει! Ο Κύριος έχει διακηρύξει ότι είναι η ζωτικότητα, το `πνεύμα της περιπέτειας` και η φιλοδοξία μέσα στα ανθρώπινα όντα. Όσο ισχυρή κι αν είναι η δύναμη της έλξης των προηγούμενων γεννήσεων κάποιου, θα υποχωρήσει μπρος στη δύναμη του `πνεύματος της περιπέτειας` και της επιτυχίας που πηγάζουν απ` Αυτόν. Επειδή δεν γνωρίζετε αυτή τη δυνητικότητα, παραπλανάστε και καταριέστε τη μοίρα σας και αποδέχεστε τις `αναπότρεπτες` συνέπειες αυτού που θεωρείται ως τρομερό, δηλαδή τις συνέπειες των παρελθοντικών σας πράξεων. Επιδείξτε την προσοχή σας στον Κύριο και αφήστε Τον να είναι η ζωτική σας πνοή. Η ζωή είναι αγώνας, πάσχισμα, επιτυχία.Μπάμπα, Geetha Vahini, Chap 12
23 Μαρτίου
Θα έχετε γιορτάσει πολλές γιορτές Πρωτοχρονιάς (Ουγκάντι) στη ζωή σας. Με κάθε γιορτή γίνονται συγκεκριμένες παραδοσιακές τελετές, όπως θρησκευτικά λουτρά, φόρεμα καινούργιων ρούχων, καθαρισμός του σπιτιού και στολισμός του με υφασμάτινα πράσινα φύλλα. Η πραγματική μεγαλοσύνη όμως βρίσκεται στον εξαγνισμό των σκέψεών σας, όχι μόνο του πρόσκαιρου ανθρώπινου σώματος. Η σπουδαιότητα μιας γιορτής δεν έγκειται στο να φοράτε καινούργια ρούχα αλλά στην καλλιέργεια καινούργιων και αγνών σκέψεων. Το σπίτι πρέπει να στολίζεται όχι μόνο με υφασμάτινα πράσινα φύλλα, αλλά με τα στολίδια της αγάπης. Να μοιράζετε την αγάπη σας με όποιον συναντάτε. Μόνο τότε θα έχετε γιορτάσει την αληθινή σημασία κάθε γιορτής. Αυτή την Πρωτοχρονιά καθαγιάστε τις σκέψεις σας με ιερά και ευρέων αντιλήψεων συναισθήματα. Αναπτύξτε θεϊκή αγάπη και να προάγετε την ειρήνη σε κάθε χώρα. Να ξεκινάτε την ημέρα προσευχόμενοι: «Είθε όλοι στον κόσμο να είναι ευτυχισμένοι!» Τότε θα ζείτε μια μακάρια και ειρηνική ζωή, και θα είστε γεμάτοι ενθουσιασμό.Μπάμπα, pine Discourse, Mar 18, 1999
22 Μαρτίου
Στην εποχή μας, η συμπεριφορά των ανθρώπων δεν είναι καλή επειδή οι σκέψεις τους είναι διεφθαρμένες. Επειδή δε οι σκέψεις και οι πράξεις τους έχουν εκτραπεί, οι χώρες υφίστανται προβλήματα και αναταραχές. Οι άνθρωποι έχουν γεμίσει τον νου τους με σκέψεις πεζών, εφήμερων και πρόσκαιρων πραγμάτων. Αυτές οι σκέψεις έχουν αρνητική φύση. Μόνο αυτές που βασίζονται στην Αλήθεια είναι θετικές. Εάν τα συναισθήματα και οι προθέσεις πίσω από τις πράξεις σας είναι καλές, τα αποτελέσματα θα είναι επίσης καλά. Οι πραγματικές ανθρώπινες αξίες είναι οι ιερές σκέψεις, τα καλά λόγια, και οι μεγαλόφρονες πράξεις. Οι σκέψεις είναι τα μόνιμα περιουσιακά σας στοιχεία. Όποιες είναι οι σκέψεις, έτσι θα είναι και ο νους. Εάν οι σκέψεις είναι καλές, η ανθρωπότητα θα εξελιχθεί και θα ανθίσει σε Θειότητα.Μπάμπα, pine Discourse, Mar 18, 1999
21 Μαρτίου
Ο νους έχει μια έμφυτη τάση να συγχωνεύεται με οτιδήποτε έρχεται σε επαφή. Αναζητεί αυτή τη συγχώνευση, κι έτσι είναι πάντοτε ταραγμένος και ανήσυχος. Με συνεχή όμως εξάσκηση και εκπαίδευση, μπορεί να κατευθυνθεί προς το Πράναβα (δηλαδή το ΟΜ, τον Πρωτογενή Ήχο) και να διδαχθεί να είναι έναν μ` αυτό. Ο νους έλκεται εκ φύσεως προς τον ήχο και ως εκ τούτου, παρομοιάζεται με ένα φίδι. Το φίδι έχει δύο χονδροειδείς ιδιότητες πρώτον η μη-ευθεία κίνηση και δεύτερον, η τάση να δαγκώνει όλους όσους συναντά. Οι άνθρωποι επίσης αποσκοπούν να κρατούν και να κατέχουν όλα όσα βλέπουν τα μάτια τους, όπως επίσης και να προχωρούν ανευθύγραμμα. Αλλά υπάρχει στο φίδι ένα αξιέπαινο χαρακτηριστικό: Όσο δηλητηριώδης και θανατηφόρα κι αν είναι η φύση του, όταν ακούσει τις νότες της μουσικής που γητεύει, φουσκώνει και συγχωνεύεται στη γλυκύτητα αυτής της μελωδίας, λησμονώντας όλα τα άλλα. Κατά τον ίδιο τρόπο, και οι άνθρωποι επίσης μπορούν, με εξάσκηση, να συγχωνευθούν στην ευδαιμονία του ήχου Πράναβα (ΟΜ).Μπάμπα, Geetha Vahini, Chap 12
20 Μαρτίου
Το Θείο είναι ένα, και είναι η πραγματική βάση για το Σύμπαν. Όπως η χορδή μιας γιρλάντας και τα θεμέλια ενός πολυώροφου κτιρίου, έτσι και το Θείο διαπερνάει και διατηρεί τη συνοχή στους πάντες και τα πάντα. Είναι το θεμέλιο για τη δομή του Σύμπαντος. Μόνο τα λουλούδια της γιρλάντας και τα κτίρια είναι ορατά στα μάτια σας, όχι η χορδή και τα θεμέλια. Αν δεν αφιερώσετε χρόνο και προσπάθεια για να συλλογιστείτε αυτά, θα διαφύγουν της προσοχής σας. Αυτό όμως δεν σημαίνει ότι δεν υπάρχουν! Ποτέ μην παραπλανιέστε από το περιεχόμενο, αρνούμενοι τη βάση που το περιέχει. Για το Ορώμενο, υπάρχει μια αθέατη Βάση. Για να αντιληφθείτε το Αθέατο, ο καλύτερος τρόπος είναι η αυτοέρευνα, και η ορθή απόδειξη είναι το βίωμα. Για εκείνους που το έχουν βιώσει, δεν χρειάζεται καμιά περιγραφή.Μπάμπα, Geetha Vahini, Chap 12
19 Μαρτίου
Η Ενάρετη Συμπεριφορά (Ντάρμα) εξαγνίζει τον νου και σας οδηγεί στον Θεό. Δημιουργεί μια προτίμηση, μια έλξη για το Όνομα και τη Μορφή του Θεού. Για παράδειγμα, όταν αγαπάτε το Όνομα και τη Μορφή του Κρίσνα, τότε κατά φυσικό τρόπο, αβίαστα, θα σέβεστε και θα υπακούτε τις εντολές του Κρίσνα, που βρίσκονται στη Μπαγκαβάντ Γκίτα. Να έχετε το Όνομα που επιλέξατε στη γλώσσα σας και τη Μορφή Του στην εσωτερική σας όραση, και τότε ο δαίμονας των ατέλειωτων επιθυμιών θα πετάξει μακριά από τον νου σας, αφήνοντας μέσα σας αγαλλίαση και ικανοποίηση. Να κάνετε τα καθημερινά σας καθήκοντα έχοντας τον Θεό στην καρδιά σας ως παρατηρητή. Ξεκινήστε τώρα με το πρώτο βήμα που είναι η Ενθύμηση του Ονόματος του Κυρίου, του Οικουμενικού Ενοίκου. Αυτό θα σας οδηγήσει με φυσικό τρόπο στα περαιτέρω βήματα, μέχρις ότου φθάσετε στον στόχο.Μπάμπα, pine Discourse, March 22, 1965
18 Μαρτίου
Φανταστείτε ότι βαδίζετε κατά το λυκόφως (σούρουπο) όπου τα πράγματα είναι δυσδιάκριτα, και ένα σκοινί βρίσκεται στον δρόμο. Τώρα ο καθένας που το βλέπει έχει τη δική του εντύπωση για το τι είναι, παρόλο που στην πραγματικότητα είναι απλά ένα κομμάτι σχοινί. Κάποιος περνάει από πάνω του, νομίζοντας ότι είναι γιρλάντα. Ένας άλλος νομίζει ότι είναι κάποια κηλίδα που έγινε από τρεχούμενο νερό και πατάει πάνω του. Ένας τρίτος φαντάζεται ότι είναι κάποιο αναρριχητικό φυτό που κόπηκε από ένα δέντρο και έπεσε στον δρόμο. Μερικοί άλλοι φοβούνται νομίζοντας ότι είναι φίδι. Παρομοίως, το ένα Θείο που δεν υφίσταται καμία αλλαγή ή μεταμόρφωση, εκδηλώνεται στο σύμπαν με πολλά ονόματα και μορφές, εξαιτίας του λυκόφωτος της Ψευδαίσθησης (Μάγια). Όπως ένα αμυδρό φως μπερδεύει τους ανθρώπους και προξενεί ποικίλα συναισθήματα και αντιδράσεις, έτσι και η Ψευδαίσθηση δημιουργεί αυταπάτες στους ανθρώπους. Το σκοινί είναι πάντοτε σκοινί, αν και είναι η βάση για όλη την ποικιλομορφία.Μπάμπα, Geetha Vahini, Chap 12
17 Μαρτίου
Οι Βέδες διακηρύσσουν ότι τα πάντα είναι Θεός, μια μονιστική ενιαία ουσία, που εμφανίζεται ως πολλά μόνο σε όποιον έχει ελαττωματικά όραση. Πρέπει να λέτε και να αισθάνεστε «Είμαι ο Θεός». Έτσι θα μπορέσετε να μεταλλαχθείτε σε `γιους της αθανασίας`. Εφόσον όμως πάντοτε λέτε `είμαι το σώμα`, δηλαδή ο συνδυασμός των πέντε στοιχείων που κάποια μέρα θα διαλυθεί πάλι πίσω σ` αυτά τα στοιχεία, υποβαθμίζετε τον εαυτό σας σε `γιους την ψευδαίσθησης`. Αυτή η νοητική στάση είναι που γεννάει θλίψη και είναι η ρίζα της μη-ικανοποίησης. Να συλλογιέστε αδιάκοπα τον ενοικούντα Θεό. Αυτό θα δημιουργήσει μέσα σας αγάπη για όλα τα όντα. Τότε θα βλέπετε μόνο καλά στους άλλους και θα αγωνίζεστε για να κάνετε μόνο το καλό στους άλλους.Μπάμπα, pine Discourse, Mar 22, 1965
16 Μαρτίου
Πολλοί από σας προσεγγίζετε τον Θεό εξαιτίας προβλημάτων υγείας ή νοητικών ανησυχιών διαφόρων ειδών. Αυτά δεν είναι παρά `δολώματα` μέσω των οποίων έρχεστε πλησιέστερα στον Θεό, ώστε να επικοινωνήσετε μαζί Του, να λάβετε τη χάρη Του και να ενδυναμώσετε την πίστη σας. Τα προβλήματα και τις ανησυχίες πρέπει πραγματικά να τα καλωσορίζετε, καθώς σας διδάσκουν τα μαθήματα της ταπεινοφροσύνης και της ευλάβειας. Σήμερα, ολόκληρος ο κόσμος αντιμετωπίζει πολλά προβλήματα. Πολλοί διστάζουν να πιστέψουν ότι τα πράγματα θα βελτιωθούν και ότι η ζωή για όλους θα είναι ευτυχισμένη και γεμάτη χαρά, και πιστεύουν ότι η Χρυσή Εποχή δεν θα επανεμφανιστεί ποτέ. Σας διαβεβαιώνω ότι το Θείο θα είναι πάντοτε παρόν για να προστατεύει και να εδραιώνει την Αρετή, και να αποτρέπει την κρίση στην ανθρωπότητα.Μπάμπα, pine Discourse, Mar 3, 1965
15 Μαρτίου
Πολλοί από σας προσεγγίζετε τον Θεό εξαιτίας προβλημάτων υγείας ή νοητικών ανησυχιών διαφόρων ειδών. Αυτά δεν είναι παρά `δολώματα` μέσω των οποίων έρχεστε πλησιέστερα στον Θεό, ώστε να επικοινωνήσετε μαζί Του, να λάβετε τη χάρη Του και να ενδυναμώσετε την πίστη σας. Τα προβλήματα και τις ανησυχίες πρέπει πραγματικά να τα καλωσορίζετε, καθώς σας διδάσκουν τα μαθήματα της ταπεινοφροσύνης και της ευλάβειας. Σήμερα, ολόκληρος ο κόσμος αντιμετωπίζει πολλά προβλήματα. Πολλοί διστάζουν να πιστέψουν ότι τα πράγματα θα βελτιωθούν και ότι η ζωή για όλους θα είναι ευτυχισμένη και γεμάτη χαρά, και πιστεύουν ότι η Χρυσή Εποχή δεν θα επανεμφανιστεί ποτέ. Σας διαβεβαιώνω ότι το Θείο θα είναι πάντοτε παρόν για να προστατεύει και να εδραιώνει την Αρετή, και να αποτρέπει την κρίση στην ανθρωπότητα.Μπάμπα, pine Discourse, Mar 3, 1965
14 Μαρτίου
Στην Γκίτα ο Αρτζούνα ρωτάει τον Κρίσνα, «Είναι ο νους τόσο εύκολα ελεγχόμενος; Ακόμα κι ένας ελέφαντας δεν μπορεί να σύρει κάποιον έτσι όπως μπορεί ο νους. Είναι το φυτώριο για ό,τι άστατο, και η ανυπακοή, η αποφασιστικότητα και η επιμονή του είναι πολύ ισχυρές. Ο νους ποτέ δεν σταματάει σ` ένα μέρος. Η τιθάσευση του νου μοιάζει με την αιχμαλώτιση του ανέμου ή το κτίσιμο πάνω σε νερό. Πώς μπορεί κανείς να ελέγξει τον νου ή να αρχίσει οποιαδήποτε πνευματική άσκηση με τέτοιον νου;» Ο Κρίσνα χαμογέλασε ακούγοντας αυτά τα λόγια και είπε, «Αρτζούνα! Έχεις περιγράψει τον νου και γνωρίζεις πολύ καλά τη φύση του. Όμως δεν είναι ένα ακατόρθωτο έργο. Ο νους μπορεί σίγουρα να τιθασευτεί. Με συστηματικές ασκήσεις και με αμείωτη αυτοέρευνα και μη-προσκόλληση, ο νους σίγουρα μπορεί να κατακτηθεί. Δεν υπάρχει έργο που να μην μπορεί να επιτευχθεί με απαρασάλευτη άσκηση. Να έχετε πίστη στον Κύριο και να εφαρμόζετε την άσκησή σας με ακλόνητη πεποίθηση ότι έχετε τη δύναμη και τη χάρη τότε όλα τα έργα σας θα γίνουν εύκολα».Μπάμπα, Geetha Vahini, Ch 11
13 Μαρτίου
Όλοι κυνηγούν την ευτυχία. Το κυνήγι για άνετες εργασίες και θέσεις ισχύος, η ίδρυση τραπεζών και εταιριών, το κτίσιμο κατοικιών όλα αυτά είναι απόδειξη της λαχτάρας να ζείτε με ευτυχία. Δεν υπάρχει όμως πραγματική λαχτάρα για να ζείτε με γαλήνη. Η ευτυχία δεν πρέπει να συγχέεται με την γαλήνη. Κανένας πλούσιος, τακτοποιημένος, ευκατάστατος ή ισχυρός δεν έχει γαλήνη. Η γαλήνη δεν μπορεί να βρεθεί στα βιβλιάρια καταθέσεων ή στα χρηματοκιβώτια. Μπορείτε να ανακαλύψετε και να επαληθεύσετε αυτή την αλήθεια μόνοι σας. Η γαλήνη (ειρήνη) δεν μπορεί να διασφαλιστεί συσσωρεύοντας βόμβες και όπλα. Η τρομοκρατία και η αντι-τρομοκρατία δεν φέρνουν εγκαρδιότητα και αρμονία. Συνειδητοποιήστε ότι το σωματικό είναι υποδεέστερο του πνευματικού. Το μυστικό της ευτυχίας έγκειται στην υπηρεσία και την αγάπη προς όλα τα όντα. Η διεθνής ειρήνη δεν μπορεί να ανατείλει μέχρις ότου καθαριστεί ο νους των ανθρώπων από το μίσος και τον τρόμο. Απομακρύνετε αυτά τα δύο κακά γνωρίσματα μέσα από κάθε καρδιά και φυτέψτε εκεί την αγάπη και την υπηρεσία.Μπάμπα, pine Discourse, Mar 22, 1965
12 Μαρτίου
Αποφασίστε να κυριαρχήσετε στις αισθήσεις σας μέσω του διαλογισμού και να τον ακολουθείτε σταθερά, συστηματικά και τακτικά, σε καθορισμένη ώρα και τόπο, χωρίς να τα αλλάζετε όπως σας αρέσει. Μη τον τροποποιείτε όπως προστάζει η φαντασία σας γιατί αυτό θα επιφέρει ολέθριες συνέπειες. Για εκείνους που τρώνε πάρα πολύ και εξαντλούνται για να χωνέψουν την τροφή, εκείνοι που τρώνε λίγο και υποφέρουν από εξάντληση, εκείνοι που κοιμούνται πάρα πολύ ή πολύ λίγο, εκείνοι που κάνουν πνευματικές ασκήσεις σύμφωνα με την άνεσή τους (δηλαδή, που τις κάνουν πολλές ώρες τη μια ημέρα διότι δεν έχουν άλλη εργασία, αλλά την επόμενη κάνουν μόνο κατ` όνομα διαλογισμό, επειδή έχουν πολλές υποχρεώσεις), εκείνοι που αφήνουν ελεύθερα τα χαλινάρια των έξι εσωτερικών εχθρών τους, εκείνοι που δεν χαρίζουν χαρά στους γονείς τους, και εκείνοι που έχουν λίγη πίστη στον Κύριο που είναι στην καρδιά τους για όλους εκείνους τους ανθρώπους οι πνευματικές ασκήσεις δεν αποφέρουν καθόλου καρπούς.Μπάμπα Geetha Vahini, Chap 11
11 Μαρτίου
Ο πιστός είναι η βελόνα που έλκεται πάντοτε προς τον μαγνήτη, τον Θεό. Η βελόνα όμως πρέπει να είναι πλησίον στον μαγνήτη και αρκετά καθαρή. Αν αισθάνεστε ότι δεν έχετε λάβει ακόμα τη χάρη Του, είναι επειδή η βελόνα δεν είναι αρκετά αγνή. Δεν έχετε αφαιρέσει, με τη διαδικασία της μεταμέλειας, τη λάσπη, τη σκόνη και τη σκουριά που ονομάζονται προσκόλληση. Και λέγοντας πλησίον, δεν εννοώ πλησίον ως προς το φυσικό πεδίο. Δεν μετρώ την απόσταση ανάμεσα σε εσάς και Εμένα σε μίλια ή μέτρα. Μπορεί να είστε πολύ μακριά Μου ως προς το φυσικό πεδίο, όμως νοητικά δίπλα Μου. Είμαι πάντοτε μαζί σας, μέσα σας, δίπλα σας, διαρκώς. Πρέπει όμως να έχετε την επίγνωσή Μου και να κάνετε χρήση της Παρουσίας Μου. Αναπτύξτε αρετές, καλές συνήθειες και νοοτροπίες, και αγνό χαρακτήρα. Με αγάπη στην καρδιά σας, να επαναλαμβάνετε το Όνομα του Θεού και να εφαρμόζετε πνευματικές ασκήσεις, τότε η Χάρις θα αρχίσει να ρέει πάνω σας.Μπάμπα, pine Discourse, Mar 3, 1965
10 Μαρτίου
Εγκαταλείψτε την ιδέα ότι είστε ο πράτων και ο αποδέκτης, αφιερώνοντας στον Θεό και τις πράξεις και τους καρπούς τους. Τότε καμιά αμαρτία δεν θα μπορεί να σας επηρεάσει γιατί δεν είστε ο πράτων, και οι πράξεις θα είναι σίγουρα ιερές. Όπως το λάδι πάνω στη γλώσσα και ένα φύλλο λωτού πάνω στο νερό, έτσι και οι πράξεις είναι με εσάς, αλλά όχι από εσάς. Πάντοτε να θυμάστε αυτό: Δεν είστε ο πράτων, είστε απλώς ο παρατηρητής, ο ορών! Ως εκ τούτου, σε οτιδήποτε κάνετε ή ακούτε ή βλέπετε , πρέπει να παραμένετε ανεπηρέαστοι, `αθώοι` του ακούσματος ή του ορώμενου. Έτσι, θα μπορείτε με αυτοπεποίθηση να αναλαμβάνετε όλα σας τα έργα και ακλόνητα να εγκαταλείπετε τους καρπούς των δραστηριοτήτων σας, αφιερώνοντάς τα όλα στον Κύριο.Μπάμπα, Geetha Vahini, Chap 11
9 Μαρτίου
Απλώς κλείστε τα μάτια σας για πέντε λεπτά και σκεφτείτε τα κέρδη που σας έχουν αποφέρει οι προσπάθειές σας. Η μια επιθυμία πάντοτε οδηγεί σε μια άλλη και αυτό συνεχίζεται σαν μια ατέλειωτη αλυσίδα. Στην αρχή, επιθυμείτε να παντρευτείτε, μετά αποκτάτε μια κόρη ή έναν γιο, μετά από αυτό επιθυμείτε να τελειώσετε την εκπαίδευσή τους, να τους παντρέψετε και ο κατάλογος συνεχίζεται αδιάκοπα. Η χαρά που αποκτά κανείς από την εκπλήρωση οποιασδήποτε επιθυμίας είναι ελλιπής, περιορισμένη, προσωρινή και γεμάτη θλίψη. Το μυστικό της αληθινής ευτυχίας έγκειται στη μη-προσκόλληση. Η γλώσσα έχει λάδι, λίπος και λιπαρές ουσίες που κυλάνε πάνω της, αλλά παραμείνει να επηρεαστεί από αυτές και δεν γίνεται λιπαρή. Έτσι και ο νους πρέπει να εκπαιδευτεί να παραμένει ανεπηρέαστος από τα βιώματα των επιτυχιών και αποτυχιών, των κερδών και των απωλειών, της ευημερίας και των ασθενειών. Να παραδίδεστε στα πόδια του Κυρίου όλες τις στιγμές. Αφήστε το θέλημά Του να επικρατήσει.Μπάμπα, pine Discourse, March 3, 1965
8 Μαρτίου
Η ειλικρινής και ακλόνητη πίστη είναι απαραίτητη για να αποκτήσετε σοφία (Γκνιάνα). Επιπλέον πρέπει να διαθέτετε επίσης βαθιά λαχτάρα να αφομοιώσετε τις διδασκαλίες του Δασκάλου σας. Να επαγρυπνείτε συνεχώς. Μην ενδίδετε σε νωθρότητα ή σε συναναστροφές που δεν σας είναι οικείες ή ενθαρρυντικές. Για να διαφύγετε από τέτοιες κακές επιρροές και να ενδυναμώσετε τον νους σας, απαιτείται η κυριαρχία επί των αισθήσεών σας. Αλλά να θυμάστε, η έλλειψη πίστης ή σταθερότητας δεν είναι τόσο καταστρεπτική όσο το φαρμάκι της αμφιβολίας. Η αμφιβολία γεννιέται από την άγνοια. Διαπερνάει μέσα στην καρδιά σας και αναπαράγεται εκεί είναι η πηγή όλων των καταστροφών! Εγερθείτε και να ασχολείστε με τις καθημερινές σας δραστηριότητες, εγκαταλείποντας την επιθυμία για τα αποτελέσματα τους και έχοντας ακέραια πίστη. Τότε θα αποκτήσετε σοφία και θα κερδίσετε απελευθέρωση.Μπάμπα, Geetha Vahini, Chap 11
7 Μαρτίου
Ο κόσμος είναι ένα οικοδόμημα χτισμένο πάνω σε μια ισχυρή κολόνα – το `εγώ`. Αυτό το `εγώ` είναι σε λανθάνουσα κατάσταση κατά τον βαθύ ύπνο, και ως εκ τούτου δεν υπάρχει κανένας κόσμος γι` αυτόν που κοιμάται. Παρομοίως πριν γεννηθείτε, και αφού πεθάνετε, δεν υπάρχει κανένας κόσμος που να έχετε επίγνωσή του. Για να αποκτήσετε και να παραμείνετε εδραιωμένοι σ` αυτή τη σοφία (Γκνιάνα), πρέπει να διέλθετε το προπαρασκευαστικό σχολείο της αφιερωμένης στον Θεό δραστηριότητας (Κάρμα) και στοχασμού-διαλογισμού. Η αφιερωμένη στον Θεό δραστηριότητα σας βοηθάει να εξαγνίσετε την καρδιά σας από εγωιστικές παρορμήσεις. Ο στοχασμός-διαλογισμός σας βοηθάει να εστιάζετε συνεχώς την προσοχή σας στο Οικουμενικό, το Απόλυτο. Τότε αναδύεται η σοφία και παραμένει μέσα σας για πάντα. Μόλις κερδίσετε αυτή τη σοφία, γίνεστε ίσοι με τους μεγαλύτερους σοφούς, γιατί δεν υπάρχει τίποτα περισσότερο να γνωρίσετε.Μπάμπα, pine Discourse, March 3, 1965
6 Μαρτίου
Η ειλικρινής μετάνοια είναι αρκετή για να μετατρέψει την αμαρτία σε αγιότητα. Ο Κύριος σπλαχνικά δέχεται τη μεταμέλεια και χαρίζει τις ευλογίες Του. Δεν έγινε άγιος μέσω της μετάνοιας ο ληστής Ρατνακάρα, που διέπραττε αμαρτίες μέχρι τη στιγμή που ανέτειλε μέσα του η σοφία; Έγινε ο γνωστός Άγιος Βαλμίκι (ο συγγραφέας του έπους Ραμαγιάνα) δεν είναι έτσι; Η ιστορία του είναι η απόδειξη της αξίας της μετάνοιας (συντριβής). Μπορεί να ρωτήσετε, είναι αρκετό το να απαλλαγεί κανείς από τις συνέπειες των αμαρτιών μόνο; Δεν πρέπει να εγκαταλείψει επίσης και της συνέπειες των καλών του πράξεων; Ναι, πρέπει. Όπως η καλπάζουσα φωτιά του δάσους μετατρέπει σε στάχτες τα πάντα στο πέρασμά της, έτσι επίσης και η πανίσχυρη πυρκαγιά της σοφίας (Γκνιάνα) θα αφανίσει και θα καταστρέψει όλες τις αμαρτίες και όλες τις καλές πράξεις.Μπάμπα, Geetha Vahini, Chap 11
5 Μαρτίου
Ο νους πρέπει να γίνει ο υπηρέτης της διάνοιας(διάκρισης), όχι ο δούλος των αισθήσεων. Πρέπει να έχει διάκριση και να μην ταυτίζεται με το σώμα. Όπως η εσωτερική σάρκα ενός ώριμου φρούτου ταμάρινδου δεν αγγίζει τον εξωτερικό φλοιό-κέλυφος του φρούτου και συρρικνώνεται μέσα του, έτσι και ο νους δεν πρέπει να προσκολλάται σ` αυτό το κέλυφος ή περίβλημα που είναι το σώμα. Όταν χτυπάτε με μια πέτρα ένα άγουρο φρούτο ταμάρινδο, κάνετε ζημιά στη σάρκα του(γιατί είναι κολλημένη με τον φλοιό). Όταν όμως χτυπάτε ένα ώριμο φρούτο τότε τι συμβαίνει; Μόνο ο ξερός φλοιός κόβεται, τίποτα δεν επηρεάζει τη σάρκα ή τους σπόρους. Έτσι και ο ώριμος(ολοκληρωμένος) αναζητητής δεν νοιώθει τα χτυπήματα της μοίρας ή τύχης. Μόνο ο ανώριμος πληγώνεται από κάθε χτύπημα. Ομοίως επίσης, η άγνοιά σας πρέπει να `πέσει` μέσω των δικών σας προσπαθειών. Δεν θα σας συμβεί ως δώρο ή θαύμα. Η Αλήθεια, η Ευδαιμονία και η Γαλήνη που κερδίζετε με τους δικούς σας αγώνες κατά της αναλήθειας και αδικίας θα είναι ο ακατάλυτος θησαυρός για σας.Μπάμπα, pine Discourse, Mar 1, 1965
4 Μαρτίου
Ο Κρίσνα καλλιέργησε ό,τι ήταν πραγματικά χρήσιμο για τον Αρτζούνα. Έδωσε μεγάλη σημασία σε ό,τι πραγματικά προήγαγε την αναγνώριση, την ευδαιμονία και την Ενάρετη Συμπεριφορά του Αρτζούνα. Επιμελήθηκε και φρόντισε τον Αρτζούνα σαν την ίδια την πνοή της ζωής Του. Φρόντιζε τον Αρτζούνα όπως φροντίζει κανείς το μάτι της καρδιάς, και έτσι τον μεταμόρφωσε διδάσκοντάς τον ιερά πράγματα. Ο Κρίσνα αγάπησε τον Αρτζούνα πέρα από κάθε σύγκριση. Αυτή είναι η φύση ενός γνήσιου Δασκάλου (Γκουρού). Αλλά και ο Αρτζούνα επίσης δεν ήταν συνηθισμένος άνθρωπος. Δέχτηκε με ταπεινοφροσύνη τον Κρίσνα και εκτέλεσε με ειλικρίνεια τα έργα που του ανέθεσε. Όποια κι αν ήταν η κρίση, παρέμενε αφοσιωμένος στις εντολές και τα λόγια του Κρίσνα. Θεωρούσε τη συντροφικότητα με τον Κύριο ως την αρματωσιά που θα τον έσωνε από κάθε κίνδυνο, ως το ίδιο το σώμα στο οποίο κατοικούσε, ως κάτι που έπρεπε να καλλιεργεί, να ενδυναμώνει και να διαφυλάσσει. Έτσι πρέπει να είναι συνδεδεμένοι μεταξύ τους ο Δάσκαλος και ο μαθητής.Μπάμπα
3 Μαρτίου
Ο βάτραχος που πιάνεται και κρατείται στο στόμα μιας κόμπρας, μην γνωρίζοντας τη μοίρα του, τινάζεται ελαφρά πάνω στη γλώσσα του φιδιού νομίζοντας ότι είδε κάποια μύγα για να την φάει. Έτσι κι εσείς, αναζητάτε χαρά και κερδίζετε πόνο, κυνηγάτε την ευχαρίστηση κι εξασφαλίζετε θλίψη. Έχετε προσκόλληση στο σώμα που φθίνει, και εγκαταλείπετε τον Θεό. Χιλιάδες σοφών ανθρώπων έχουν προειδοποιήσει γι` αυτό πάρα πολλές φορές. Παρόλα αυτά, τα λόγια τους δεν έχουν πέσει στο μαλακό έδαφος της καρδιάς και δεν έχουν ποτιστεί από τα δάκρυα της μεταμέλειας. Από δω και πέρα, αφήστε την καρδιά σας με καθαρή συνειδητότητα, να είστε σαν ένα λυχνάρι. Βάλτε σ` αυτό το λάδι της εξύμνησης του Ονόματος του Θεού, θέστε το φιτίλι του αυτοελέγχου, και κρατήστε το σε τέτοια θέση, ώστε τα αιφνίδια ξεσπάσματα της χαράς και της θλίψης να μην παρεμποδίζουν τη φλόγα του. Ανάψτε το με αγνές σκέψεις όπως «Είμαι ο Θεός». Τότε, όχι μόνον θα έχετε Φως, αλλά συνάμα θα γίνετε μια πηγή Φωτός.Μπάμπα, pine Discourse, March 1, 1965
2 Μαρτίου
Πρέπει να προσπαθείτε φιλότιμα να ευχαριστήσετε τον Δάσκαλο (Γκουρού) και να κερδίσετε την εύνοιά του υπακούοντας τις διδασκαλίες του και υπηρετώντας τον με αγάπη. Ανεξαιρέτως που ζουν, οι ζωές εκείνων που δεν αγγίζονται από πνευματικές ασκήσεις, αγνές ιδιότητες και γαλήνια περιβάλλοντα, φανερώνουν ότι δεν κατέχουν ούτε τη στοιχειώδη ευγνωμοσύνη προς τον Δάσκαλο. Μπορεί να ψάλουν λόγια αφιέρωσης στον Θεό, οι πράξεις τους όμως φανερώνουν μόνο αφιέρωση στο σώμα! Βελτιώστε τη συμπεριφορά σας ώστε να κερδίσετε τη χάρη του Δασκάλου. Τότε, η σοφία και η ευδαιμονία θα είναι δικές σας. Εάν όμως αντιθέτως, είστε ανυπάκουοι και επικριτικοί λόγω εγωισμού και έλλειψης πίστης, δεν θα μπορείτε να ευλογηθείτε με το όραμα της Αλήθειας. Όπως η αγελάδα πηγαίνει στο μωρό της, έτσι και ο Δάσκαλος θα έλξει κοντά του τον μαθητή και θα του χαρίσει το γάλα της χάρης και ευδαιμονίας. Ο μαθητής οφείλει να έχει υποδειγματικό χαρακτήρα. Τότε, όπως ένα καθαρό κομμάτι σιδήρου έλκεται από τον μαγνήτη, θα λάβει αυτόματα τις ευλογίες του Δασκάλου.Μπάμπα, Geetha Vahini, Ch 10
1 Μαρτίου
Όλες οι χαρές που ποθείτε, στη πραγματικότητα βρίσκονται μέσα σας. Εσείς όμως υποφέρετε σαν κάποιον που έχει αμέτρητα πλούτη στο χρηματοκιβώτιο, αλλά δεν γνωρίζει πού βρίσκεται το κλειδί! Οι φλόγες του θυμού, της έπαρσης, του μίσους, του φθόνου, κ.λπ. είναι πιο καταστρεπτικές από την κανονική φωτιά. Εγείρονται στον νου αθόρυβα και με αιφνίδια ξεσπάσματα, απαιτώντας ολοένα και περισσότερα για να τραφούν. Η φωτιά καλείται `άναλα` που σημαίνει `όχι αρκετά`. Τρέμετε τη φωτιά όταν καίει σε απόσταση. Τι να πείτε τότε για την φωτιά που είναι μέσα στον ίδιο σας τον εαυτό; Πώς να σβήσετε αυτές τις επικίνδυνες φλόγες; Υπάρχουν δοκιμασμένοι πυροσβεστήρες που έχουν δοκιμασθεί από τις εμπειρίες και την εγγύηση των σοφών, και αυτοί είναι η Αλήθεια, η Ενάρετη Συμπεριφορά, η Γαλήνη και η Αγάπη. Εξετάστε μέσα σας ποιες ιδιότητες και ποιες συνήθειες πρέπει να απορρίψετε και ποιες πρέπει να διατηρήσετε. Πρέπει να διατηρείτε και να αναπτύσσετε μόνο εκείνες τις προδιαθέσεις και νοοτροπίες που σας υπενθυμίζουν το Θείο στο οποίο πρέπει να συγχωνευθείτε.Μπάμπα, pine Discourse, March 1, 1965