Φεβρουάριος 2012
29 Φεβρουαρίου
Η εσωτερική καθαριότητα πρέπει να είναι ο πρώτος σας σκοπός. Μπορεί να έχετε υπέροχα λαχανικά, εξαιρετικά μπαχαρικά, αλάτι και τα καλύτερα όσπρια. Ο μάγειρας μπορεί να είναι αριστοτέχνης. Ο φούρνος που χρησιμοποιείται μπορεί να είναι ο καλύτερος που μπορεί να αποκτήσει κανείς. Αν όμως το χάλκινο σκεύος που χρησιμοποιείτε για μαγείρεμα δεν είναι κασσιτερωμένο, τότε η σούπα σας θα γίνει επικίνδυνη για την υγεία, και δεν μπορεί να καταναλωθεί. Τα φαγητά γίνονται δηλητηριώδη εάν το εσωτερικό του σκεύους δεν είναι κατάλληλο για μαγείρεμα. Κατά τον ίδιο τρόπο επίσης, πρέπει να εξαγνίσετε την εσωτερική σας ύπαρξη. Οι ενάρετες πράξεις και οι καλές συνήθειες μαζί με τις προσευχές δρουν ως επενδυτικό στρώμα για το σκεύος της καρδιάς σας, όπου τα συναισθήματα, οι παρορμήσεις και τα ένστικτα μαγειρεύονται. Η προσευχή θα τιθασεύσει όλα τα ένστικτα, όπως ένας άγριος ελέφαντας εκπαιδεύεται να εκτελεί διάφορα κόλπα σ` ένα τσίρκο.- Μπάμπα, pine Discourse, Feb 25, 1965
28 Φεβρουαρίου
Η λέξη Γκνιάνα σημαίνει επίσης τον ζήλο για την πραγμάτωση της αρχής του Άτμα μέσω αυτοέρευνας, από όσους έχουν πνευματικά βιώματα. Αν αδημονείτε να αποκτήσετε αυτή τη σοφία ή βίωμα, πηγαίνετε στις πραγματωμένες ψυχές και κερδίστε τη χάρη τους. Να μελετάτε καλά τις διαθέσεις και τους τρόπους τους, και να αναμένετε την ευκαιρία να τους ζητήσετε βοήθεια. Όταν σας εγείρονται αμφιβολίες, να τους προσεγγίζετε ήρεμα και θαρραλέα. Καμιά ποσότητα θαλασσινού νερού δεν μπορεί να σβήσει τη δίψα σας. Παρομοίως όσες ώρες κι αν μελετάτε τις Γραφές δεν θα σας βοηθήσουν να λύσετε τις αμφιβολίες σας. Η Γκνιάνα ή Έσχατη (Απόλυτη) Σοφία, μπορεί να αποκτηθεί μόνο από-και μέσω των `μεγαλυτέρων` εκείνων που έχουν βιώσει το Απόλυτο. Να τους υπηρετείτε και να κερδίσετε την αγάπη τους. Μόνο τότε θα μπορέσετε να αποκτήσετε τον πολύτιμο θησαυρό της Έσχατης Σοφίας (Γκνιάνα).- Μπάμπα, Geeta Vahini, Ch 10
27 Φεβρουαρίου
Όλα τα όντα είναι θεϊκά, και ο Κύριος κατοικεί στις καρδιές τους. Ωστόσο αισθάνονται δεσμευμένα, δυστυχισμένα, περιορισμένα, αδύναμα και ταραγμένα. Γιατί; Γιατί έτσι φαντάζονται ότι είναι, κι έτσι διαπλάθονται και καθορίζονται από τον νου τους που είναι η πηγή αυτής της φαντασίας. Δεν έχουν καμιά επίγνωση της πραγματικότητάς τους. Πώς μπορούν λοιπόν να απελευθερωθούν από αυτή την ψευδαίσθηση; Εάν επιθυμείτε να προλάβετε ένα τρένο, πρέπει να χρησιμοποιήσετε ένα αυτοκίνητο ή ένα αεροπλάνο. Ένα όχημα βραδύτερο από το τρένο δεν θα σας βοηθήσει. Ομοίως επίσης αν σκοπεύετε να υπερνικήσετε την ψευδαίσθηση του νου σας, πρέπει να εδραιωθείτε στον Θεό. Η ψευδαίσθηση της ανθρώπινης δύναμης που απορρέει από τον νου μπορεί να υπερνικηθεί μόνο με την επίτευξη της Θεϊκής Δύναμης. Μια προσευχή που βοηθάει στην απόκτηση της Θεϊκής Δύναμης είναι η επανάληψη του Γκάγιατρι Μάντρα.- Μπάμπα, pine Discourse Feb 25, 1965
26 Φεβρουαρίου
Να κάνετε τα εθιμοτυπικά στο εντός σας Θείο, με τα ύδατα των δικών σας νοητικών παρορμήσεων. Ποια είναι πραγματική εθιμοτυπική θυσία (Γιάγκνα); Όταν δίνετε σε φιλανθρωπίες τον πλούτο που έχετε συσσωρεύσει είναι η `Ντράβια` θυσία. Όταν χρησιμοποιείτε όλες οι σωματικές και νοητικές σας δραστηριότητες για πνευματικές ασκήσεις, είναι η `Τάπο` θυσία. Όταν κάνετε πράξεις (Κάρμα) αλλά παραμένετε αδέσμευτοι απ` αυτές, είναι η `Γιόγκα` θυσία. Όταν ο νους κινείται προς μια κατεύθυνση και τα αισθητήρια όργανα προς μια άλλη, ο άνθρωπος είναι διπλά συγκεχυμένος. Γι` αυτό να κρατάτε την προσκόλληση μακριά σας. Όταν το πετύχετε αυτό, κάθε σας πράξη γίνεται μια θυσία. Όποτε μιλάτε, τα λόγια σας γίνονται ιερό μάντρα. Τα μέρη που αγγίζουν τα πόδια σας καθίστανται ιερά.- Μπάμπα, Geetha Vahini, Ch 10
25 Φεβρουαρίου
Ο σκοπός όλων των ανθρωπίνων προσπαθειών είναι η επίτευξη της ενότητας-μοναδικότητας που κείται πέραν κάθε πολλαπλότητας. Χωρίς αυτή την επίτευξη, δεν μπορεί κανείς να έχει γαλήνη. Όσες φορές κι αν επαναλάβει τον ύμνο της γαλήνης δεν μπορεί να την αποκτήσει. Το ίδιο ρεύμα ενεργοποιεί τα φαινομενικώς διαφορετικά όργανα όπως οι λαμπτήρες, τα μικρόφωνα, οι ανεμιστήρες, τα ψυγεία, τα κασετόφωνα, οι σόμπες, κ.λπ. Ο Δάσκαλος είναι εκείνος που σας αποκαλύπτει αυτό το αόρατο ρεύμα. Ο Δάσκαλος είναι σαν έναν άγνωστο που μπαίνει στο αγροτόσπιτο ενός φτωχού, και του λέει ότι κάτω από το πάτωμα του σπιτιού του βρίσκεται ένας πολύτιμος θησαυρός που μπορεί να τον αποκτήσει, με λίγα λεπτά σκάψιμο. Γι` αυτό ο Δάσκαλος αξίζει την ευγνωμοσύνη σας.- Μπάμπα, pine Discourse, Feb 25, 1965
24 Φεβρουαρίου
Και η μορφή και η φύση του Άτμα είναι τέτοια ώστε είναι τελείως ανεπηρέαστο από οτιδήποτε εφήμερο. Η Ψυχή δεν έχει γέννηση ή θάνατο, πείνα ή δίψα, θλίψη ή ψευδαίσθηση! Η γέννηση και ο θάνατος είναι χαρακτηριστικά του σώματος. Η θλίψη και η ψευδαίσθηση είναι δοκιμασίες του νου. Μην θέτετε καμιά κατάσταση σ` αυτές. Γνωρίστε τον εαυτό σας ως Άτμα, τον Θεϊκό Εαυτό. Εγκαταλείψτε όλες τις ψευδαισθήσεις και γίνετε αδέσμευτοι. Μην είστε σαν το πορώδες στυπόχαρτο που μολύνεται με οτιδήποτε έρχεται σε επαφή. Να είστε σαν το φύλο του λωτού στην βαλτώδη λίμνη αυτής της εγκόσμιας ύπαρξης. Μην λερώνεστε από τη γύρω σας λάσπη. Να είστε στον κόσμο, ωστόσο όμως έξω απ` αυτόν.- Μπάμπα, Geetha Vahini, Ch 10
23 Φεβρουαρίου
Παρόλο που οι γονείς σας έχουν προικίσει μ` αυτό το φυσικό σώμα, ο Δάσκαλος (Γκουρού) είναι εκείνος που σας δείχνει τον κάτοικο του σώματος. Για να μπορεί ο χρυσός να χρησιμοποιηθεί στην κατασκευή κοσμημάτων, δημιουργείται ένα κράμα προσθέτοντας λίγο ασήμι ή χαλκό. Ομοίως επίσης για να εκδηλωθεί η πολύπλευρη ποικιλία της Φύσης, η Θεϊκή σας Υπόσταση μετατρέπεται σε ένα κράμα, με την πρόσθεση λίγου εγωισμού. Ο Δάσκαλος σας διδάσκει να ανακτήσετε την αγνή ανόθευτη κατάσταση μέσω της διαδικασίας του ακούσματος, σκέψης και διαλογισμού του Θεού και της δόξας Του. Μέσω αυτής της διαδικασίας, μπορεί κανείς να κατανοήσει ότι ο ατομικός Εαυτός είναι ένας και ίδιος με τον Θεϊκό Εαυτό και, στην πραγματικότητα, μια όψη της ίδιας οντότητας.- Μπάμπα, pine Discourse, Feb 25, 1965
22 Φεβρουαρίου
Οι σοφοί είναι πάντοτε ευτυχισμένοι και αυτή η ευτυχία δεν εξαρτάται από εξωτερικά πράγματα. Μπορεί να απορείτε πώς γίνεται αυτό. Αυτό γίνεται διότι τέτοιοι άνθρωποι είναι ικανοποιημένοι με οτιδήποτε τους συμβαίνει, καλό ή κακό, καθώς είναι πεπεισμένοι ότι το Θέλημα του Κυρίου θα επικρατήσει. Η έλλειψη αυτής της ικανοποίησης είναι σημάδι ενός όχι-σοφού, ο οποίος συσσωρεύει τη μια επιθυμία πάνω στην άλλη, φτιάχνει το ένα σχέδιο μετά το άλλο και μαραζώνει συνεχώς, ανησυχεί, και γεμίζει την καρδιά του με απληστία. Απ` την άλλη μεριά, ο σοφός είναι απαρασάλευτος, ακλόνητος, και πάντοτε περιχαρής! Οι σοφοί μπορεί να ασχολούνται με δραστηριότητες (Κάρμα), αλλά δεν επηρεάζονται ούτε στο ελάχιστο απ` αυτές, εφόσον δεν τους ενδιαφέρουν καθόλου οι καρποί των πράξεών τους.- Μπάμπα, Geetha Vahini, Ch 10
21 Φεβρουαρίου
Όταν βρέξει, αν δεν έχετε σπείρει τους σπόρους, θα έχετε καθόλου σοδειά από το χωράφι; Αν έχετε σπείρει τους σπόρους, αλλά δεν υπάρχει καθόλου βροχή, θα έχετε καμιά καλλιέργεια; Για να δρέψετε σοδειά απαιτούνται και η βροχή και οι σπόροι. Παρομοίως, η Θεία χάρις θα αποδώσει καρπούς μόνο όταν υπάρχει και ανθρώπινη προσπάθεια επίσης. Όταν έχετε καλές σκέψεις στον νου σας, αυτές θα αντανακλώνται ως αγνές πράξεις. Απ` την άλλη μεριά, αν έχετε αρνητικά διακείμενες σκέψεις, οι καρποί τους θα είναι εξίσου κακοί. Οι διάφοροι πιστοί του Θεού έχουν διαφορετικούς τρόπους λατρείας του Θεού. Αλλά οποιαδήποτε κι αν είναι η μέθοδος λατρείας τους, πρέπει να υπάρχει ακλόνητη αφοσίωση. Η αγάπη προς τον Θεό είναι αφοσίωση. Η αγάπη προς τον κόσμο είναι προσκόλληση. Αναπτύξτε αγάπη για τον Θεό.- Μπάμπα, pine Discourse, Mar 2, 1992
20 Φεβρουαρίου
Το Σιβαράτρι είναι η ημέρα όπου προσπαθεί κανείς να εγκαθιδρύσει φιλία μεταξύ του νου και του Θεού. Το Σιβαράτρι χαρίζει την επίγνωση του γεγονότος ότι το ίδιο Θείο διαπερνάει τα πάντα και βρίσκεται παντού. Λέγεται ότι ο Σίβα ζει στο Καϊλάσα. Που είναι όμως αυτό; Καϊλάσα σημαίνει χαρά και αγαλλίαση. Πώς μπορεί κανείς να αποκτήσει αυτή τη χαρά; Έρχεται μόνο όταν αναπτύξει αγνότητα, προσήλωση και ιερότητα. Η καρδιά τότε γεμίζει με γαλήνη και ευδαιμονία και γίνεται ένας ναός του Θεού. Δεν υπάρχει καμιά ωφέλεια μόνο στο να σκέπτεται κανείς τον Θεό την ημέρα του Σιβαράτρι, μια φορά το χρόνο. Κάθε μέρα, κάθε νύχτα, κάθε λεπτό πρέπει να σκέπτεστε το Θείο και να καθαγιάζετε τον χρόνο σας. Εσείς οι ίδιοι είστε αληθινά ο Σίβα, το Θείο. Προσπαθήστε να κατανοήσετε και να αναγνωρίσετε αυτή τη Θεϊκή Αρχή που είναι όντως η δική σας πραγματικότητα.- Μπάμπα, pine Discourse, Feb 17, 1985
19 Φεβρουαρίου
Το Κάρμα δεν έχει την ικανότητα να δεσμεύει. Αυτό που φέρνει προσκόλληση και δεσμά είναι η έπαρση `εγώ είμαι ο πράτων`. Επιπλέον, αυτό που προκαλεί δεσμά είναι η επιθυμία για τους καρπούς των πράξεων. Επί παραδείγματι: Το μηδέν αποκτά αξία μόνο όταν σχετίζεται με κάποιον αριθμό. Το Κάρμα είναι μηδέν. Το συναίσθημα του `πράτειν` όταν σχετίζεται με Κάρμα γεννάει δεσμά. Γι` αυτό εγκαταλείψτε το συναίσθημα του `εγώ` και το Κάρμα που κάνετε δεν θα σας βλάψει ποτέ. Κάρμα που γίνεται χωρίς καμιά επιθυμία για καρπούς απ` αυτό, δεν θα δημιουργεί παρορμήσεις. Δηλαδή, δεν θα υπάρχει καμιά παρόρμηση ούτε καν για γέννηση. Οι πνευματικοί αναζητητές του παρελθόντος, έκαναν Κάρμα έχοντας υπόψη αυτό το υψηλό ιδεώδες. Ποτέ δεν αισθάνονταν ότι ήταν `οι πράτοντες` ή `οι απολαμβάνοντες τους καρπούς` οποιασδήποτε πράξεως. Ο Κύριος τις έκανε, ο Κύριος έδινε τους καρπούς, και ο Κύριος τους απολάμβανε - αυτή ήταν η πεποίθησή τους! Κι εσείς επίσης πρέπει να καλλιεργήσετε αυτή την πίστη.- Μπάμπα, Geetha Vahini, Ch 9
18 Φεβρουαρίου
Ο πιο σημαντικός λόγος για `δεσμά` είναι το να δίνετε μεγάλη ελευθερία στον νου. Όταν ένα ζώο το έχετε δεμένο σε μια κολώνα, δεν θα μπορεί να πηγαίνει πουθενά. Δεν θα μπορεί να εκδηλώνει θυμό ή βία ή να βλάψει κανέναν. Αλλά εάν αφεθεί ελεύθερο, μπορεί να περιφέρεται ολόγυρα, να καταστρέφει καλλιέργειες και να προκαλεί απώλειες και ζημιές στους άλλους. Σαν συνέπεια, μπορεί να το χτυπάνε για τις ζημιές που έκανε. Παρομοίως, ο νους πρέπει να περιορίζεται από συγκεκριμένους κανόνες και όρια. Όσο ο άνθρωπος ζει εντός συγκεκριμένων κανόνων και πειθαρχιών, θα μπορεί να διατηρεί ένα καλό όνομα και να ζει μια ευτυχισμένη και χρήσιμη ζωή. Μόλις υπερβεί αυτά τα όρια θα βρεθεί έξω από τον σωστό δρόμο.- Μπάμπα, pine Discourse, Feb 17, 1985.
17 Φεβρουαρίου
Το Άτμα (Ψυχή) είναι εγγενώς απαλλαγμένο από προσκόλληση. Δεν έχει επίγνωση των αναγκών του ούτε της φύσης των υπαρχόντων του. Δεν έχει `εγώ` ή `δικό μου`, διότι αυτά είναι σημάδια ψευδαίσθησης. Μόνο εκείνοι που είναι προβεβλημένοι από την ψευδαίσθηση θα υποφέρουν από το `εγώ` ή την αίσθηση του `δικό μου`. Παρόλο που μπορεί να φαίνεται στα κοινά μάτια ότι `Εγώ (Το Άτμα) είμαι ο πράτων`, η αλήθεια είναι ότι `Δεν είμαι ο πράτων`! Όχι μόνο αυτό, αλλά η συνέπεια της πράξης (Κάρμα) δεν σταματάει αμέσως μόλις τελειώσει η πράξη. Το Κάρμα αποφέρει καρπούς, τα αποτελέσματα του Κάρμα προξενούν επιθυμία γι` αυτά, κι αυτό με τη σειρά του επιφέρει παρορμήσεις για περαιτέρω Κάρμα. Αυτές οι παρορμήσεις προκαλούν περαιτέρω γεννήσεις. Με αυτόν τον τρόπο το Κάρμα μπορεί να οδηγεί στον κύκλο των γεννήσεων και των θανάτων. Είναι μια άγρια ρουφήχτρα, που σας κάνει να περιστρέφεστε γύρω-γύρω, και τελικά σας τραβάει κάτω στα βάθη της. Ως εκ τούτου μην θέτετε την πίστη σας σ` αυτόν τον κόσμο και στα πράγματα του κόσμου. Να καλλιεργείτε και να εφαρμόζετε την μη-προσκόλληση!- Μπάμπα, Geetha Vahini, Ch 9
16 Φεβρουαρίου
Δεν υπάρχουν μόνιμες μητέρες στον κόσμο, η μόνη μόνιμη μητέρα είναι η Θεία Μητέρα. Πρέπει πάντοτε να υπενθυμίζετε στον εαυτό σας ότι είστε μέρος μιας πνευματικής οικογένειας. Η αλήθεια είναι ο πατέρας σας, η αγάπη είναι η μητέρα σας, η σοφία ο γιος σας, η ειρήνη η κόρη σας, η αφοσίωση ο αδελφός σας, και οι γιόγκις είναι οι φίλοι σας. Αυτοί είναι οι πραγματικοί σας συγγενείς που θα συνοδεύουν πάντοτε και θα είναι μαζί σας. Όταν έχετε αυτό το είδος συγγένειας, όταν διαφυλάσσετε τέτοια φιλία, θα μπορέσετε να καταλύσετε τα δεσμά του κόσμου και να απελευθερωθείτε. Να σκέπτεστε το Θείο κάθε στιγμή της ζωής σας. Το φως έχει αξία μόνο όταν υπάρχει σκοτάδι, δεν έχει αξία από μόνο του. Σε καιρούς δυσάρεστων καταστάσεων και λύπης, όποτε παρουσιάζονται προβλήματα, να φέρνετε στον νου σας την αρχή του Θείου. Αυτό σίγουρα θα διασπείρει φως σε στιγμές σκότους και θα σας φέρει χαρά.- Μπάμπα, pine Discourse, Feb 17, 1985
15 Φεβρουαρίου
Στην Γκίτα ο Κρίσνα λέγει: «Αρτζούνα! Οι άνθρωποι εγκαταλείπουν τον σεβασμό και την αναζήτησή τους για Εμένα, που είμαι ο ίδιος τους ο Εαυτός. Πόσο ανόητο εκ μέρους τους! Δεν νιώθουν αγωνία να Με προσεγγίσουν. Αλλά επιδιώκουν υποδεέστερες επιτεύξεις που είναι αναληθείς και παροδικές. Ο λόγος γι` αυτή την παράδοξη συμπεριφορά είναι η επιθυμία για γρήγορα αποτελέσματα. Οι άνθρωποι αναζητούν μόνο αυτό που είναι διαθέσιμο εδώ και τώρα. Αυτό που έχει χειροπιαστή μορφή και μπορούν να το αντιληφθούν με τις αισθήσεις τους. Παρασύρονται από την έλξη ψεύτικων απολαύσεων, και εν γένει δεν έχουν την απαιτούμενη υπομονή. Δίνουν μεγαλύτερη σημασία στο `χονδροειδές` σώμα. Η επίτευξη της Σοφίας(Γκνιάνα) είναι η αληθινή εσωτερική νίκη, και κερδίζεται μετά από μακρόν και επίμοχθο αγώνα. Μόνο λίγοι που είναι πνευματικά σκεπτόμενοι λαχταρούν το Θείο. Αυτοί είναι πραγματικά ευλογημένοι. Να αναβλέπετε κάθε πράξη μόνο ως εκτέλεση της εντολής Του και ως καθοδηγούσα στην χάρη Του».- Μπάμπα, Geetha Vahini, Ch 9
14 Φεβρουαρίου
Αν υπάρχει κάποιο εξάνθημα στο σώμα, βάζουμε λίγο αλοιφή και το καλύπτουμε μ` έναν επίδεσμο μέχρις ότου θεραπευθεί. Αν δεν το κάνουμε αυτό, μπορεί να προκληθεί σήψη και να προκαλέσει αργότερα μεγαλύτερη βλάβη. Πρέπει κατά καιρούς να το καθαρίζει κανείς με καθαρό νερό, να βάζει πάλι αλοιφή και νέο επίδεσμο. Κατά τον ίδιο τρόπο στη ζωή μας, υπάρχει αυτό το ιδιαίτερο εξάνθημα που έχει εμφανισθεί στο σώμα μας, με τη μορφή του `εγώ`. Αν θέλετε πραγματικά να θεραπεύσετε αυτό το εξάνθημα του `εγώ`, πρέπει να το πλένετε κάθε μέρα με τα νερά της αγάπης, να του βάζετε την αλοιφή της πίστης και να στερεώνετε γύρω του τον επίδεσμο της ταπεινοφροσύνης. Αυτό θα θεραπεύσει την αρρώστια που έχει εμφανιστεί μ` αυτό το εξάνθημα του `εγώ`.Μπάμπα, pine Discourse, Feb 17, 1985
13 Φεβρουαρίου
Ο Κύριος, σαν ένα κύβο ζάχαρης, είναι ολόκληρος γλυκύτητα. Όλες οι διαφορές και διακρίσεις δεν είναι παρά ψευδαισθήσεις των ανθρώπων που έχουν σωματική συνειδητότητα. Σκεφτείτε αυτό το παράδειγμα: Μια μητέρα που έχει τέσσερα παιδιά δεν δίνει στα άλλα τρία την ίδια προσοχή και φροντίδα που δίνει και στο παιδί στην κούνια. Ακόμα κι αν το παιδί δεν την φωνάξει, η μητέρα πάντοτε επαγρυπνεί να του δώσει τροφή. Τα άλλα τρία έρχονται και της ζητούν τροφή και πράγματα για να παίξουν. Παρατηρώντας αυτό, δεν μπορείτε να την αποκαλείτε κακή ή μεροληπτική. Η μητέρα ρυθμίζει τις δραστηριότητές της σύμφωνα με τις δυνατότητες και ικανότητες του παιδιού. Ομοίως, επίσης, παρόλο που ολόκληρος ο κόσμος είναι του Θεού, παρόλο που όλοι είναι παιδιά Του, δίνει τη χάρη Του και ευλογεί τον κάθε ένα σύμφωνα με τις δυνατότητες και ικανότητές του. Το να αποδίδετε οποιοδήποτε σφάλμα σ` Αυτή την ανιδιοτελή, ειλικρινή, απλή και αεί-ευδαιμονική Θεία Πρόνοια, είναι σαν να αποδίδετε σκοτάδι στον ήλιο - είναι καθαρή άγνοια!- Μπάμπα, Geetha Vahini, Ch 9
12 Φεβρουαρίου
Η ζωή είναι ένα δέντρο ψευδαίσθησης, με όλα του τα κλαδιά, τα φύλλα και τα άνθη της `μάγια`. Μπορείτε να το συνειδητοποιήσετε αυτό, όταν όλες σας οι πράξεις γίνουν αφιερωμένες προσφορές στον Θεό. Να Τον βλέπετε σαν τον ζωτικό `χυμό` που ρέει σε κάθε κύτταρο, σαν τον Ήλιο που θερμαίνει και κτίζει κάθε άτομο. Να Τον βλέπετε στα πάντα και να Τον λατρεύετε μέσω των πάντων, γιατί Αυτός είναι τα πάντα. Να ασχολείστε με δραστηριότητες, που τις γεμίζετε με αφοσίωση. Η αφοσίωση είναι αυτό που καθαγιάζει. Ένα κομμάτι χαρτί είναι σχεδόν σκουπίδι, αλλά εάν γράψουν πάνω του τα περιεχόμενα ενός πτυχίου, το τιμάτε και σας είναι πολύτιμο, γίνεται ένα διαβατήριο προαγωγής στη ζωή σας. Ως εκ τούτου αυτό που έχει σημασία είναι το συναίσθημα πίσω από κάθε πράξη, και όχι το εξωτερικό θέαμα κι επίδειξη. Οι άνθρωποι χωρίς να γνωρίζουν αυτό το μυστικό της μεταμόρφωσης κάθε πράξης σε πράξη λατρείας, υποφέρουν από απογοητεύσεις και θλίψη. Σε ιερά μέρη λατρείας του Θεού, σε πέτρες που έχουν μικρή αξία τους δίνουν σχήμα θεϊκών μορφών. Όμως όταν το συναίσθημα της αφοσίωσης τις μεταλλάξει, γίνονται ο ύψιστος θησαυρός για τον ανθρώπινο νου.- Μπάμπα, pine Discourse, Jan 14, 1966
11 Φεβρουαρίου
Να έχετε αγάπη για όλους. Μην σκέπτεστε ότι κάποιος είναι ανώτερος ή πιο αφοσιωμένος από τους υπόλοιπους. Μην θεωρείτε κανέναν ως πρόβλημα και ενόχληση. Εάν έχετε αγάπη για τον Θεό, θα τους αγαπάτε όλους, γιατί ο Θεός είναι μέσα στον καθένα. Ψάλλετε θρησκευτικούς ύμνους που λένε «ο Θεός είναι τα πάντα, ο Θεός υπάρχει σε όλους». Εάν αυτό είναι αλήθεια, πώς μπορείτε να αγαπάτε μόνο τον Θεό; Έχετε εικόνες του Θεού στο σπίτι σας ή στον ναό. Εάν κάποιος τις κακολογήσει, θα σας άρεσε; Όχι! Ομοίως λοιπόν, όταν φέρεστε σε κάποιον σκληρόκαρδα ή του μιλάτε με αγένεια, φέρεστε σκληρόκαρδα σε Εμένα. Όταν προσβάλλετε κάποιον, Εμένα προσβάλλετε. Επιθυμώ να συμπεριφέρεστε με στοργικό, αρμονικό και ειρηνικό τρόπο όλες τις στιγμές! Να υπηρετείτε όλους μετά χαράς, όπως θα υπηρετούσατε Εμένα.- Μπάμπα, pine Discourse, Feb 24, 1965
10 Φεβρουαρίου
Μερικοί πάντοτε καταβάλλονται από τις ασθένειες που προσβάλλουν το σώμα. Αυτοί αποκαλούνται Aarthas. Υπάρχουν άλλοι που είναι συνεχώς ανήσυχοι από τον αγώνα τους για ευημερία, δύναμη, περιουσία, φήμη, κ.λπ. Αυτοί αποκαλούνται Artha-arthis. Η τρίτη κατηγορία είναι εκείνοι που λαχταρούν για την πραγμάτωση του Άτμα, οι οποίοι διαβάζουν τις Γραφές, ευρίσκονται στη συναναστροφή πνευματικών αναζητητών, δρουν σύμφωνα με τις Γραφές (Ενάρετη Συμπεριφορά), και έχουν πάντοτε την ώθηση να προσεγγίσουν τον Κύριο. Αυτοί αποκαλούνται Jijnaasus. Η τέταρτη κατηγορία είναι οι σοφοί, που είναι πάντοτε `βυθισμένοι` στο Θείο. Εγώ είμαι σαν το δέντρο που εκπληρώνει τις επιθυμίες σας. Το έργο Μου είναι να δώσω στον καθένα σας ό,τι μου ζητάει, χωρίς μεροληπτικότητα, ή εύνοια. Μπορεί να καταλογιστεί οποιοδήποτε λάθος στον ήλιο που ακτινοβολεί τις ακτίνες του; Οι ακτίνες του ήλιου πέφτουν εξίσου σε όλους που βρίσκονται μπροστά τους. Αλλά εάν κάποιος είναι πίσω από κάποιο εμπόδιο, όπως για παράδειγμα μέσα σ` ένα κλειστό δωμάτιο, τότε πώς μπορεί ο ήλιος να τον φωτίσει; Να τρέφετε ανώτερες επιθυμίες και θα λάβετε ανάλογα!- Μπάμπα, Geeta Vahini, Ch 8
9 Φεβρουαρίου
Ο καλύτερος τρόπος για να απαλλαγείτε από επιθυμίες, θυμό και μίσος είναι να τα πλήξετε στην ίδια την κύρια ρίζα τους – δηλαδή την εσφαλμένη πίστη ότι είστε το σώμα, ότι έχετε ένα όνομα και μια μορφή, και αισθήσεις, διάνοια και νου. Αυτά όλα είναι το φορτίο που κουβαλάτε. Δεν λέτε ο `νους μου`, `το χέρι μου`, όπως ακριβώς λέτε `το βιβλίο μου`, `η ομπρέλα μου`; Ποιο είναι αυτό το `εγώ` που αποκαλεί δικά του, όλα αυτά; Αυτό το `εγώ` είστε στην πραγματικότητα. Υπήρχε όταν γεννηθήκατε και υπάρχει όταν κοιμάστε λησμονώντας τα πάντα, συμπεριλαμβανομένου ακόμα και του σώματός σας και των δεινών του. Αυτό το «εγώ» δεν μπορεί να βλαφθεί, δεν μεταβάλλεται, δεν γνωρίζει ούτε θάνατο ούτε γέννηση. Μάθετε τη μέθοδο εκείνη που θα σας βοηθήσει να γνωρίσετε αυτή την αλήθεια, και θα είστε για πάντα ελεύθεροι και άφοβοι. Αυτή η αλήθεια είναι η αληθινή γνώση, δηλ. η γνώση του Εαυτού (Άτμα), την οποία έχουν δρέψει οι σοφοί για σας. Κι εσείς επίσης, κάποια μέρα, μάθετέ την και σωθείτε. Όλοι πρέπει να φτάσουν τον στόχο, ταξιδεύοντας επί του δρόμου της σοφίας.- Μπάμπα, pine Discourse, Feb 20, 1965
8 Φεβρουαρίου
Μόνο εκείνοι που είναι απαλλαγμένοι από προσκόλληση, μίσος, φόβο και θυμό, που είναι βυθισμένοι στο Όνομα και τη Μορφή του Κυρίου, που δεν γνωρίζουν άλλο στήριγμα εκτός από Εκείνον, που έχουν καθαγιαστεί από τη γνώση του Άτμα, μπορούν να `συλλάβουν` το Θείο. Εκείνοι που αναζητούν τον Κύριο χωρίς παρέκκλιση, κατέχοντας την Αλήθεια, την Αγάπη και την Ενάρετη Συμπεριφορά, μπορούν να Τον πραγματώσουν. Αυτό είναι απόλυτα αληθινό. Αφήστε κάθε αμφιβολία που τυχόν έχετε! Οι άνθρωποι καθιστούν την εσωτερική τους συνείδηση μη-αγνή όταν παραμένουν `κολλημένοι` στον αντικειμενικό κόσμο. Ευχαριστούνται απλά και μόνο από ήχους, γεύσεις, οσμές κ.λπ. Όταν αναζητούν αντικειμενικές απολαύσεις δελεάζονται να ποριστούν τα αντικείμενα που τους χαρίζουν ευχαρίστηση. Όταν δεν πετυχαίνουν οι προσπάθειές τους, νοιώθουν ανησυχία, μίσος και φόβο. Ο φόβος αποστερεί τους νοητικούς σας πόρους. Προκαλεί θυμό που δεν μπορεί εύκολα να κατευναστεί. Έτσι, οι επιθυμίες, ο θυμός και ο φόβος εγείρονται το ένα μετά το άλλο, και πρέπει να εξαλείψετε αυτά τα τρία για να πραγματώσετε τον Κύριο.- Μπάμπα, Geetha Vahini, Ch 8
7 Φεβρουαρίου
Το να αισθάνεστε ότι ο Θεός είναι μακριά σας ή ξεχωριστός από σας είναι μη-άμεση γνώση. Το να αισθάνεστε ότι ο Θεός που είναι έμφυτος στο σύμπαν, είναι επίσης μέσα σας ως Άτμα - αυτή είναι άμεση γνώση-βίωμα. Εάν όλες σας οι δραστηριότητες γίνονται με πνεύμα αφιέρωσης, μπορεί να εξαγνιστεί η εσωτερική συνείδηση. Μόνο τέτοιοι άνθρωποι μπορούν να αναγνωρίσουν τη Θεία φύση της γέννησης και των πράξεων του Κυρίου, είπε ο Κρίσνα. Δεν μπορούν όλοι να αναγνωρίσουν το Θείο. Παρ` όλα αυτά κανένας δεν πρέπει να αποφεύγει την επαφή με το Θείο. Να θυμάστε επίσης ότι η τιμωρία των κακών είναι επίσης μέρος της θεϊκής αποστολής. Αυτοί που παραβιάζουν τα ισχύοντα όρια και πίπτουν είτε σε αδράνεια είτε σε αδικία και ανηθικότητα, και περιφέρονται μπλεγμένοι στα δίχτυα του εγωισμού, θα τιμωρηθούν. Να χρησιμοποιείτε κάθε ευκαιρία που σας δίνετε, για να είστε καλοί και να κάνετε το καλό. Δεν πρέπει να υπάρχει ούτε το παραμικρό ολίσθημα εκ μέρους σας.- Μπάμπα, Geetha Vahini, Ch 8
6 Φεβρουαρίου
Να θυμάστε πάντοτε ότι είναι εύκολο να κάνετε αυτά είναι ευχάριστα. Αλλά είναι πολύ δύσκολο να ασχολείστε μ` αυτά που είναι ωφέλιμα. Ό,τι είναι ευχάριστο δεν είναι και επωφελές. Η επιτυχία έρχεται σε εκείνους που εγκαταλείπουν τον δρόμο που είναι στρωμένος με τριαντάφυλλα και αντιμετωπίζουν γενναία τα σκληρά χτυπήματα και τις κοφτερές προσβολές του δρόμου που είναι γεμάτος με κινδύνους. Στην πραγματικότητα κανένας δρόμος δεν είναι στρωμένος με ροδοπέταλα. Η ζωή είναι ένα πεδίο μάχης, όπου τα καθήκοντα και οι επιθυμίες ευρίσκονται πάντοτε σε σύγκρουση. Καταστείλετε τους φλογισμένους καπνούς των επιθυμιών, του μίσους και του θυμού που εγείρονται στις καρδιές σας. Είναι καθαρή δειλία να ενδίδετε σ` αυτούς τους εχθρούς που σας μετατρέπουν σε άγρια ζώα. Να αντιμετωπίζετε όλα τα εμπόδια με θάρρος. Οι δυσκολίες σας κάνουν σκληροτράχηλους και ανθεκτικούς.- Μπάμπα, pine Discourse, Feb 20, 1965
5 Φεβρουαρίου
Στη Μαχαμπαράτα, ο Κρίσνα διακήρυξε στον Αρτζούνα ότι το Έργο Του είναι η προαγωγή του Ντάρμα. Ο όρος Σαντού αναφέρεται σε εκείνον που δεν παρεκκλίνει από το καθήκον του. Οι κακοί τέρπονται να δημιουργούν προβλήματα σ` αυτούς τους ανθρώπους και να ενδίδουν σε πράξεις αντίθετες με τις οδηγίες των Γραφών. Τι είναι τότε η εγκαθίδρυση του Ντάρμα; Είναι το να πράττετε απαρέγκλιτα σύμφωνα με τα δόγματα που έχουν καθοριστεί στις Γραφές, να διαδίδετε στους ανθρώπους τη δόξα και το μεγαλείο της Νταρμικής ζωής, τη σταθεροποίηση της ευλάβειας προς τις Άγιες Γραφές, τον Θεό, τους Αβατάρ και τους φωτισμένους, και την πνευματική άσκηση που οδηγεί στην απελευθέρωση και τη μακαριότητα πέραν αυτής της ζωής. Αυτά συνιστούν την εγκαθίδρυση, προστασία ή αναζωογόνηση του Ντάρμα. «Ό,τι κι αν κάνω, είναι για αυτόν τον ύψιστο σκοπό. Τίποτα δεν είναι για τη δική μου πρόοδο. Εκείνοι που γνωρίζουν αυτό το μυστικό μπορούν να γλιτώσουν τη γέννηση και τον θάνατο», είπε ο Κρίσνα.Μπάμπα, Geetha Vahini, Ch 8
4 Φεβρουαρίου
Η αφιέρωση στον Κύριο εξαγνίζει όλες τις δραστηριότητες. Αυτός είναι ο υποβολέας κάθε πράξης, ο πράτων, ο χορηγός της απαιτούμενης δύναμης και ικανότητας και Αυτός που κέκτηται τις εξ αυτών συνέπειες. Ως εκ τούτου η αφιέρωση πρέπει να σας έρχεται εκ του φυσικού, διότι τα πάντα είναι δικά Του και τίποτα δικό σας! Το δικό σας καθήκον είναι το να πιστεύετε ότι Αυτός είναι που ωθεί τις πράξεις σας και να αντλείτε δύναμη απ` αυτή την πίστη. Όπως ακριβώς ένας επίδεσμος είναι απαραίτητος για να προστατέψει την πληγή μέχρις ότου κλείσει και δημιουργηθεί νέο δέρμα, έτσι επίσης, μέχρις ότου βιώσετε την πραγματικότητα, πρέπει να φορτίζετε τον εγώ-πληκτο νου με θεοσεβείς συναναστροφές και ιερές σκέψεις. Αναπτύξτε καλές συνήθειες, να συναναστρέφεστε με τους θεοσεβείς, να κάνετε καλές πράξεις και να βοηθάτε αυτούς που δεινοπαθούν - όλα αυτά τα βήματα θα σας οδηγήσουν στο λαμπρό μονοπάτι της Αυτογνωσίας. Ξεκινήστε αυτή την πειθαρχία τώρα και σωθείτε από τη θλίψη και την απελπισία. Σας ευλογώ να αποκτήσετε τη θέληση να το κάνετε και να επιμένετε μέχρις ότου κερδίσετε την επιτυχία.- Μπάμπα, pine Discourse, Feb 20, 1965
3 Φεβρουαρίου
Ο ενάρετος χαρακτήρας βρίσκεται στη Φύση, όπως επίσης και ανάμεσα στα ζώα και πτηνά. Στο έπος Ραμαγιάνα, ο αετός Τζαταγιού σώθηκε χάρη στον ενάρετο χαρακτήρα του. Αυτός είναι ο λόγος που δόθηκε επίσης η ευκαιρία σε μερικούς πιθήκους να υπηρετήσουν και να ευλογηθούν με τη χάρη του Ράμα. Ο ίδιος λόγος παρακίνησε τον Κύριο με ευλογήσει τους σκίουρους που συνέβαλαν να χτιστεί η γνωστή γέφυρα. Ένας μοναχός ή πιστός δεν γίνεται με ένα νήμα από χάντρες, έναν πορτοκαλόχρουν μανδύα κι ένα ραβδί στο χέρι. Τα ρούχα που φοράει κανείς και το λεξιλόγιο που έχει στη γλώσσα του δεν αποφασίζουν ποιος είναι ενάρετος και ποιος όχι. Η συμπεριφορά του είναι αυτό που το καθορίζει. Ακόμα και τα ζώα έχουν τη δυνατότητα να είναι καλά. Η προαγωγή της καλοσύνης παντού και στους πάντες είναι ο καλύτερος τρόπος για να διασφαλιστεί η ευημερία του κόσμου.- Μπάμπα, Geetha Vahini, Ch 8
2 Φεβρουαρίου
H υπηρεσία στους συνανθρώπους σας χρειάζεται περισσότερο από την υπηρεσία στον Kύριο. Στην πραγματικότητα, η υπηρεσία προς έναν άνθρωπο ισοδυναμεί με την υπηρεσία προς τον ίδιο τον Κύριο. Αυτός είναι ο δρόμος της αληθινής αφοσίωσης. Διότι τι περισσότεροι τρόποι μπορεί να υπάρχουν για να ευχαριστήσετε τον Θεό από το να ευχαριστήσετε τα παιδιά Του; Στις Γραφές ο Θεός περιγράφεται ότι έχει χίλια κεφάλια, μάτια και πόδια. Παρόλο που υπάρχει αναφορά για χίλια κεφάλια, δεν υπάρχει αναφορά για χίλιες καρδιές, γιατί υπάρχει μόνο μία καρδιά. Το ίδιο αίμα κυκλοφορεί μέσα σε όλα τα κεφάλια, μάτια, πόδια και μέλη. Όταν φροντίζετε ένα μέλος, φροντίζετε το άτομο. Όταν υπηρετείτε έναν άνθρωπο, υπηρετείτε τον Θεό. Όταν σκοπός σας είναι να υπηρετείτε και να λατρεύετε τον Θεό, κάθε βήμα θα σας χαρίζει μια πηγή χαράς, και κάθε στιγμή, κάθε ευκαιρία θα είναι ένα πολύτιμο δώρο από Εκείνον.- Μπάμπα, pine Discourse, March 1966
1 Φεβρουαρίου
Το έργο κάθε Αβατάρ είναι να προστατεύει τους sadhus, να τιμωρεί τους κακούς και να στηρίζει την Ενάρετη Συμπεριφορά (Ντάρμα). Με την λέξη sadhus, δεν εννοώ μόνο τους μοναχούς και τους ασκητές, όπως είναι γενικότερα κατανοητό. Εννοώ εκείνους που εφαρμόζουν την καλοσύνη, την τιμιότητα και την αρετή(sadhu-guna). Προσέξτε, ότι αυτές τις αρετές μπορεί να τις διαθέτουν και ζώα ή ακόμα και έντομα. Η προαγωγή της αγνότητας (Sathwa guna) είναι ο καλύτερος τρόπος για την στήριξη των sadhus. Ο Αβατάρ, όντας η ενσάρκωση αυτής της ιερής ιδιότητας (Sathwa guna), την προάγει όποτε υπάρχουν άνθρωποι που εφαρμόζουν τις αρετές. Η λέξη sadhus επίσης συμπεριλαμβάνει και εκείνους οι οποίοι δεν εκτρέπονται από το καθήκον τους, όποιοι κι αν είναι οι πειρασμοί ή οι απειλές. Όλοι εκείνοι που ακολουθούν την ορθή διαγωγή, που είναι ενάρετοι, που τηρούν την αλήθεια, που λαχταρούν τη Θεϊκή παρουσία του Κυρίου, που τηρούν πιστά το αιώνιο Ντάρμα, που θεωρούν όλους ίσους, Μου είναι αγαπητοί και αξίζουν την ξεχωριστή προσοχή Μου.- Μπάμπα, Geeta Vahini, Ch 8