Δεκέμβριος 2025
19 Δεκεμβρίου
Ο άνθρωπος περνάει τη ζωή του καταβάλλοντας τρία είδη πνευματικών προσπαθειών. Αγαπά τον Θεό μέσα από αυτά τα μονοπάτια. Η πρώτη κατηγορία, η εγωιστική αγάπη, αναφέρεται στο να σκέφτεται κανείς μόνο τη δική του ευτυχία, άνεση και ευχαρίστηση, χωρίς να νοιάζεται καθόλου για τους άλλους. Η δεύτερη κατηγορία, η αμοιβαία αγάπη, σχετίζεται με κάποιον που νοιάζεται για την οικογένειά του και επιδιώκει την ευημερία εκείνων που θεωρεί δικούς του. Η τρίτη κατηγορία, η ανιδιοτελής αγάπη, αναφέρεται σε κάποιον που επιθυμεί όλοι στην κοινωνία να είναι ευτυχισμένοι. Το «Είθε όλοι οι κόσμοι να είναι ευτυχισμένοι» είναι η προσευχή αυτής της κατηγορίας ανθρώπων. Αυτή είναι η υπέρτατη αγάπη. Η πρώτη κατηγορία μπορεί να συγκριθεί με το φως σε ένα μόνο δωμάτιο, το οποίο φωτίζει μόνο αυτό το δωμάτιο. Η δεύτερη μοιάζει με το φως του φεγγαριού, το οποίο σας βοηθά να βλέπετε τα πράγματα, αλλά όχι πολύ καθαρά. Δίνει περιθώρια για αμφιβολίες. Για παράδειγμα, στο όχι και τόσο έντονο φως του, μπορεί να δείτε ένα σχοινί και να το μπερδέψετε με φίδι ή να θεωρήσετε ένα κούτσουρο ως κάποιο άτομο. Η τρίτη κατηγορία προσομοιάζει στο φως του ήλιου, το οποίο σας βοηθά να βλέπετε τα πάντα καθαρά χωρίς καμία αμφιβολία. Αν έχετε πνευματική αντίληψη, δεν θα περιορίζετε την αγάπη σας μόνο στον εαυτό σας και την οικογένειά σας.
- Μπάμπα, από ομιλία που δόθηκε στις 28 Απριλίου 1998
18 Δεκεμβρίου
Τι σχέση έχει η κοινωνιολογία ή οι κοινωνικές επιστήμες με τις επιστήμες του πνεύματος ή την έρευνα για το ανθρώπινο πνεύμα; Αυτό είναι ένα ερώτημα που τίθεται συχνά. Έτσι, πολλοί ρωτούν: Τι σχέση έχει ο πνευματικός αναζητητής με την κοινωνία και τα προβλήματά της; Πρέπει να ειπωθεί ότι και οι δύο αυτές στάσεις είναι λανθασμένες. Καμία κοινωνία δεν μπορεί να βρει την εκπλήρωσή της και κανένα κοινωνικό ιδανικό δεν μπορεί να καρποφορήσει χωρίς την άνθιση του πνεύματος του ανθρώπου. Η ανθρωπότητα δεν μπορεί να συνειδητοποιήσει το Θείο του οποίου την έκφραση αποτελεί, χωρίς να δοθεί προσεκτική και συνεχής προσοχή στην καλλιέργεια του πνεύματος. Πώς αλλιώς μπορεί αυτό το θεϊκό πνεύμα να εκφραστεί παρά μέσα και μέσω των ατόμων; Μπορούμε να κατανοήσουμε μόνο τον κόσμο, αυτό το κινούμενο και ασταθές γίγνεσθαι. Δεν μπορούμε να δούμε ή να ακούσουμε, να μυρίσουμε ή να γευθούμε ή να αγγίξουμε τον Σκηνοθέτη του έργου, τον Θεό. Με τον ίδιο τρόπο, μπορούμε να αντιληφθούμε το άτομο, αλλά όχι την οντότητα που ονομάζεται Κοινωνία. Διότι η Κοινωνία δεν είναι ξεχωριστό και διακριτό σύνολο που σχηματίζεται από στοιχειώδη μέρη. Η Κοινωνία είναι η θεία πολλαπλότητα που παράγεται από την Υπέρτατη Θέληση. Η Κοινωνία δεν μπορεί να δικαιολογήσει τον εαυτό της σχεδιάζοντας τη διανομή των λαφύρων που αποσπώνται από τη Φύση είτε σε ίσα είτε σε άνισα μερίδια. Η ολοκλήρωση που πρέπει να εμπνέει την Κοινωνία πρέπει να είναι η εδραίωση και η επεξεργασία σε κάθε κοινωνική πράξη και απόφαση, της γνώσης του Ενός Οικουμενικού Εαυτού και της μακαριότητας που αυτή η γνώση προσφέρει.
Μπάμπα, από ομιλία που δόθηκε την 1η Μαρτίου 1974
17 Δεκεμβρίου
Ο Θεός είναι παρών εντός σας. Ο Θεός είναι η ενσάρκωση της αγάπης. Είναι παρών μέσα σας με τη μορφή αγάπης. Μην σπαταλάτε ή μολύνετε αυτήν την αρχή της θεϊκής αγάπης. Διοχετεύστε την προς το ιερό μονοπάτι. Μην την εναποθέτετε σε ένα ανίερο μονοπάτι. Μην την κατευθύνετε προς τις ευτελείς επιθυμίες του σώματός σας ή του πλούτου σας. Η αγάπη υπάρχει για χάρη της αγάπης. Φυλάξτε αυτή τη θεϊκή αρχή στην καρδιά σας και προσευχηθείτε στον Θεό. Αν αποκτήσετε την αγάπη του Θεού, θα επιτύχετε τα πάντα. Πώς λύθηκαν τα προβλήματα του Κούτσελα; Όλα τα προβλήματά του βρήκαν λύση όταν δέχθηκε απλώς την αγάπη του Κρίσνα. Μπορείτε να κατορθώσετε τα πάντα με την αγάπη του Θεού. Δεν υπάρχει τίποτα αδύνατο για την θεϊκή αγάπη. Οι εχθροί σας θα γίνουν φίλοι σας, και όσοι είναι μακριά σας θα γίνουν οι πιο προσφιλείς και αγαπημένοι σας. Ομοίως, η αγάπη σας μπορεί να σας φέρει κοντά σε όλους όσους έχουν απομακρυνθεί από εσάς. Ως εκ τούτου, θα πρέπει να καλλιεργήσετε όλο και περισσότερη αγάπη που είναι ιερή, μεγαλειώδης και πολύτιμη.
- Μπάμπα, από ομιλία που δόθηκε στις 24 Ιουνίου 1996
16 Δεκεμβρίου
Ενσαρκώσεις της Θεϊκής Αγάπης! Αν και ο πηλός είναι ένας, όλα όσα κατασκευάζονται από αυτόν ποικίλλουν σε μορφή και όνομα. Ο χρυσός είναι ένας, αλλά πολλά διαφορετικά στολίδια δημιουργούνται από αυτόν. Το γάλα είναι το ίδιο, αν και μπορεί να προέρχεται από αγελάδες διαφορετικών χρωμάτων. Αν και ο Θεός είναι ένας, εκδηλώνεται με διάφορες μορφές και διαφορετικά ονόματα. Από τον απύθμενο ωκεανό, αναδύονται αμέτρητα κύματα. Αν και τα κύματα φαίνονται διαφορετικά μεταξύ τους, ο ωκεανός είναι ένας. Ομοίως, αν και τα ζωντανά όντα εμφανίζονται στο Σύμπαν με μυριάδες μορφές, όλα αυτά είναι κύματα που έχουν αναδυθεί από τον ωκεανό του Σατ-Τσιτ-Ανάντα (Ύπαρξη-Επίγνωση-Ευδαιμονία). Οι χαρές και οι λύπες που βιώνει ο άνθρωπος στην καθημερινή ζωή, οι προσκολλήσεις και οι αποστροφές του, η επιδίωξη των αισθητηριακών απολαύσεων, οφείλονται όλα στις ιδιοτροπίες του νου. Όσο ο άνθρωπος υπόκειται στο αίσθημα της δυαδικότητας, δεν μπορεί να είναι ελεύθερος από προσκολλήσεις και μίσος. Δεν μπορεί να υπάρξει διαφυγή από τον δυϊσμό όσο ο άνθρωπος δεν αναγνωρίζει την έμφυτη θεϊκότητά του. Σήμερα, λίγοι αναγνωρίζουν την ενότητα στην ποικιλομορφία, ενώ υπάρχουν πολλοί, ακόμα και διανοούμενοι, που ασχολούνται με την προώθηση διαιρέσεων και των διαφορών. Ένας δίκαιος άνθρωπος μπορεί να προστατεύσει τον κόσμο περισσότερο από χίλιους διανοούμενους. Επομένως, η αρετή είναι πιο ιερή και ευγενής από τη διάνοια.
- Μπάμπα, από ομιλία που δόθηκε στις 18 Δεκεμβρίου 1994
15 Δεκεμβρίου
Χρησιμοποιήστε τον νου για να εξαγνίσετε τα συναισθήματα, τις παρορμήσεις, τις στάσεις, τις τάσεις και τα επίπεδα συνείδησης. Μην τον αφήνετε να συσσωρεύει ρύπους από τον εξωτερικό κόσμο και να τους εναποθέτει εντός του. Αν είναι προσκολλημένος στην εργασία, οι συνέπειες της εργασίας προσκολλώνται σε αυτόν. Η εργασία χωρίς προσκόλληση είναι η πιο αγνή. Δεν επιβαρύνει τον νου με ευφορία ή απογοήτευση. «Εγώ το έκανα», «Αυτό είναι δικό μου»: αυτοί είναι οι δύο κυνόδοντες που κάνουν το άτομο δηλητηριώδες. Βγάλτε τους κυνόδοντες και θα μπορείτε να χειριστείτε το φίδι και να παίξετε μαζί του σαν να ήταν κατοικίδιο. Οι Οργανισμοί Σρι Σάτυα Σάι πρέπει να είναι σε εγρήγορση για να διασφαλίσουν ότι ο εγωισμός και το αίσθημα προσωπικής ιδιοκτησίας, αλαζονείας ή επιτυχίας δεν θα εισβάλουν σ’ αυτούς. Αυτός είναι ο στόχος που πρέπει να έχετε κατά νου. Όταν ξεκινά ένας οργανισμός, πρέπει να θέσει για τον εαυτό του ορισμένους κανόνες και κανονισμούς. Αλλά οι κανόνες μας είναι εντελώς διαφορετικής φύσης. Οι κανόνες μας τονίζουν ότι τα μέλη πρέπει πρώτα να εφαρμόζουν αυτό που αντιπροσωπεύουν. Ό,τι επιθυμείτε να κάνουν οι άλλοι, πρέπει πρώτα να το εφαρμόζετε στην καθημερινή σας πρακτική με ειλικρίνεια και σταθερότητα. Να κάνετε μπάτζανς τακτικά και συστηματικά, πριν συμβουλεύσετε άλλους για την αποτελεσματικότητα τους. Όταν θέλετε να σας τιμούν οι άλλοι, πρέπει να μάθετε να τους τιμάτε πρώτα εσείς.
- Μπάμπα, από ομιλία που δόθηκε στις 21 Απριλίου 1967
14 Δεκεμβρίου
Οι θεϊκές διδασκαλίες μπορούν να αφομοιωθούν μόνο όταν υπάρχει πίστη στις αρχές του Ντάρμα. Όταν παραμεληθούν, αυτές οι διδασκαλίες θα μετατραπούν σε δίσκους γραμμοφώνου, που θα γυρίζουν μάταια, χωρίς καμία επίδραση στις καρδιές. Οι νουθεσίες της Γκίτα και οι στοχασμοί του Αρτζούνα μας παρέχουν πολλές διορατικές γνώσεις. Παρά τη στενή φιλία του με τον Κρίσνα για 84 ολόκληρα χρόνια, ο Αρτζούνα δεν ήταν άξιος να λάβει τη θεϊκή διδασκαλία της Γκίτα από τον Κρίσνα. Πότε απέκτησε ο Αρτζούνα την καταλληλότητα να δεχθεί τις διδασκαλίες και τη μακαριότητα από τον Κρίσνα; Την απέκτησε μόνο όταν παραδόθηκε πλήρως, επιβεβαίωσε την πίστη του στον Θεό και τη Δικαιοσύνη Του και είπε στον Κρίσνα: «Για μένα, δεν υπάρχει κανένας άλλος εκτός από Εσένα». Μόνο τότε εξαγνίστηκε η καρδιά του Αρτζούνα. Όταν ο Κρίσνα τον παρότρυνε να προχωρήσει στον πόλεμο, ο Αρτζούνα άρχισε να θρηνεί, λέγοντας: «Σουάμι! Αν σκοτώσω τόσους στενούς συγγενείς και πλήθη ανθρώπων, ποιο θα είναι το όφελος της βασιλείας και των απολαύσεων; Δεν θέλω καθόλου αυτή την τροφή του αίματος. Η εγγύτητά σου είναι το μόνο που επιθυμώ». «Ο μόνος μου σκοπός είναι να προστατεύσω το Ντάρμα». Μόνο μετά από αυτή τη σταθερή δήλωση του Αρτζούνα, ο Κρίσνα αποφάσισε να του διδάξει την Γκίτα.
- Μπάμπα, από ομιλία που δόθηκε στις 23 Νοεμβρίου 1969
13 Δεκεμβρίου
Για τη σύγχυση και τις διαμάχες που επικρατούν μεταξύ των ανθρώπων στον κόσμο σήμερα, υπεύθυνα είναι τα συναισθήματα και οι σκέψεις σας. Δεν πρέπει ποτέ να επικρίνετε τους άλλους, λέγοντας ότι σας έχουν βλάψει, ή να ανταποδίδετε, λέγοντας ότι σας έχουν πληγώσει. Το άτομο είναι απλώς ένα όργανο. Είναι το κακό στον νου σας που σας βλάπτει. Ομοίως, αν κάποιος σας κάνει καλό, είναι μόνο ένα όργανο. Είναι η συνέπεια των δικών σας καλών πράξεων που σας φέρνει το καλό. Επομένως, θεωρήστε οτιδήποτε καλό ή κακό σας συμβαίνει ως συνέπεια των δικών σας πράξεων και όχι ως χάρη ή τιμωρία από τον Θεό. Ο Θεός είναι σαν τον ταχυδρόμο. Ο ταχυδρόμος παραδίδει μια επιστολή σε μια διεύθυνση και οι άνθρωποι στο σπίτι χαίρονται για τα καλά νέα που περιέχονται σε αυτήν. Παραδίδει μια άλλη επιστολή σε ένα δεύτερο σπίτι και υπάρχει θρήνος για τα θλιβερά νέα που αυτή περιέχει. Είναι ο ταχυδρόμος υπεύθυνος για τη χαρά ή τη λύπη των παραληπτών των επιστολών; Όχι. Είναι το περιεχόμενο των αντίστοιχων επιστολών που είναι υπεύθυνο. Αυτό που βιώνετε ως χαρά ή λύπη είναι συνέπεια των δικών σας πράξεων. Ο Θεός είναι μόνο ο μάρτυρας.
- Μπάμπα, από ομιλία που δόθηκε στις 23 Νοεμβρίου 1994
12 Δεκεμβρίου
Ο άνθρωπος έχει μέσα του όλη την ευδαιμονία, καθώς και όλα τα απαραίτητα εφόδια για να την αποκαλύψει. Αλλά είναι παγιδευμένος στην τρομερή άγνοια των εσωτερικών του πόρων. Μπορεί να έχει ύψιστη ειρήνη, αλλά δεν προσπαθεί να την κερδίσει. Οι προσπάθειές του αποδυναμώνονται από την αμφιβολία και την αναποφασιστικότητα, και έτσι, είναι καταδικασμένες σε αποτυχία. Φυσικά, υπάρχει η ροή του νερού κάτω από το έδαφος. Αλλά πώς μπορούμε να επωφεληθούμε από αυτήν, αν δεν καταβληθούν προσπάθειες ώστε να σκάψουμε μέχρι την πηγή; Ένα μεγάλο μέρος της επιθυμίας για ικανοποίηση των αισθήσεων πρέπει να αφαιρεθεί πριν μπορέσει να αξιοποιηθεί η εσωτερική πηγή της ειρήνης και της χαράς. Η φύση που χαρακτηρίζει τις ζωές σας είναι αυτή της Ειρήνης. Η φύση σας είναι κατ` ουσίαν Αγάπη. Οι καρδιές σας είναι διαποτισμένες με Αλήθεια. Απαλλαγείτε από τα εμπόδια που αποτρέπουν την εκδήλωσή τους. Δεν κάνετε καμία προσπάθεια προς αυτή την κατεύθυνση, και έτσι, δεν υπάρχει ειρήνη ή αγάπη ή αλήθεια στο σπίτι, την κοινότητα, το έθνος και τον κόσμο. Ο σύζυγος και η σύζυγος δεν ζουν αρμονικά. Ο πατέρας και οι γιοι του βρίσκονται διχασμένοι. Ακόμα και οι φίλοι δεν συμφωνούν! Τα δίδυμα ακολουθούν διαφορετικά μονοπάτια. Αυτά συμβαίνουν διότι ζείτε σε έναν ανταγωνιστικό, αντιμαχόμενο κόσμο παθών και συναισθημάτων. Μόνο όταν ο Θεός είναι ο στόχος και ο οδηγός μπορεί να υπάρξει πραγματική ειρήνη, αγάπη και αλήθεια.
- Μπάμπα, από ομιλία που δόθηκε στις 21 Φεβρουαρίου 1974
11 Δεκεμβρίου
Ο άνθρωπος αγωνίζεται να εξασφαλίσει τροφή, ένδυση και στέγη για χάρη του σώματος. Αλλά πρέπει επίσης να εξασφαλίσει και κάποια πράγματα για να διατηρήσει τον νου του υγιή και χαρούμενο. Ο νους είναι αυτός που ρυθμίζει ακόμη και το σώμα. Ο νους είναι το όργανο, ο σφόνδυλος, ο πιο σταθερός σύντροφος του ανθρώπου. Μέσω αυτού, μπορεί κανείς είτε να καταστραφεί είτε να σωθεί. Ρυθμιζόμενος και ελεγχόμενος, σωστά κατευθυνόμενος, μπορεί να σας απελευθερώσει. Ασύδοτος και ανεξέλεγκτος, μπορεί να σας εμπλέξει και να γρήγορα να σας δεσμεύσει. Προσπαθήστε να μάθετε πότε ακριβώς ο άνθρωπος βρίσκεται σε κατάσταση απόλυτης και αδιατάρακτης γαλήνης. Θα δείτε ότι βρίσκεται σε ηρεμία μόνο κατά τη διάρκεια του βαθύ ύπνου. Γιατί, εκείνη την ώρα, οι αισθήσεις είναι ανενεργές, ο νους είναι αδρανής και αδέσμευτος από τις αισθήσεις ή τους στόχους τους. Έτσι, όταν οι αισθήσεις καθίστανται αναποτελεσματικές για να τραβήξουν τον νου στον έξω κόσμο, ο άνθρωπος μπορεί να επιτύχει την ειρήνη. Αυτή είναι η πραγματική πνευματική άσκηση, η βασική πνευματική άσκηση: η απόσυρση των αισθήσεων από τον αντικειμενικό κόσμο. Εκπαιδεύστε τον νου να επικεντρώνεται στον εσωτερικό σας πλούτο και όχι στα εξωτερικά θέλγητρα.
- Μπάμπα, από ομιλία που δόθηκε στις 21 Απριλίου 1967
10 Δεκεμβρίου
Ο Θεός πρέπει να τιμάται με ευλάβεια ανά πάσα στιγμή. Ό,τι ευχαριστεί τον Θεό πρέπει να γίνεται κατανοητό και να ακολουθείται. Η Ραμάγιανα δίνει δύο παραδείγματα τέτοιων αφιερωμένων ζωών, αυτής του Αντζανέγια και του Λάκσμανα. Ο Αντζανέγια αφιέρωσε κάθε στιγμή της ζωής του, κάθε κύμα σκέψης, κάθε σύσπαση των μυών στον Διδάσκαλό του, τον Ράμα. Όταν ο Ράμα τον έστειλε προς τα νότια, στην αποστολή να αναζητήσει τη Σίτα, δεν ήταν ούτε ενθουσιασμένος που αναγνωρίστηκε ως ένα αποτελεσματικό όργανο ούτε καταθλιμμένος από την επικίνδυνη φύση του έργου του. Ήξερε ότι ο Ράμα θα του έδινε την ικανότητα και τη δύναμη που χρειάζονταν για να εκπληρώσει το έργο. Στην πραγματικότητα, όλη του η ικανότητα και όλη του η δύναμη ήταν «τα δώρα Του». Το να νιώθει ότι ήταν ένα πολύ αδύναμο εργαλείο, είχε συνειδητοποιήσει ότι αποτελεί προσβολή προς την Παντογνωσία και τη Χάρη του Ράμα. Ο Λάκσμανα ήταν επίσης ένας ισχυρός ήρωας, γιατί αντλούσε δύναμη από τον ίδιο το Θεό. Και δεν είχε άλλη δύναμη. Κάποτε, ενώ κινούνταν στο δάσος ως εξόριστοι, ο Ράμα του έδωσε εντολή να διαλέξει ένα ωραίο σημείο και να χτίσει μια καλύβα εκεί για τη Σίτα και τον Εαυτό του. Ο Λάκσμανα σοκαρίστηκε τόσο πολύ που έπεσε στο έδαφος. Θρηνούσε που είχε χάσει τη χάρη Του. «Έχω θέληση ξεχωριστή από τη δική σου; Πώς θα μπορούσες ποτέ να φανταστείς ότι θα μπορούσα να ασκήσω την κρίση μου ανεξάρτητα και να επιλέξω μόνος μου μια τοποθεσία; Πες μου πού και πώς πρέπει να χτιστεί, και θα γίνει. Αλλά δεν έχω δική μου κρίση. Την έχω παραδώσει εδώ και πολύ καιρό». Αυτή ήταν η απάντηση του Λάκσμανα.
- Μπάμπα, από ομιλία που δόθηκε στις 21 Φεβρουαρίου 1974
9 Δεκεμβρίου
Η αληθινή ευτυχία μπορεί να βρεθεί μόνο στην Αλήθεια και πουθενά αλλού. Η ευδαιμονία βρίσκεται εκεί που βρίσκεται η αλήθεια. Η αλήθεια είναι παρούσα όπου υπάρχει ευδαιμονία. Η ρήση λέει: «Δεν υπάρχει δικαιοσύνη (ντάρμα) σημαντικότερη από την προσκόλληση στην αλήθεια». Η ανθρώπινη ζωή εξαγιάζεται μόνο όταν ο άνθρωπος συνειδητοποιήσει ότι δεν υπάρχει δικαιοσύνη υψηλότερη από την αλήθεια και ότι η αλήθεια είναι η βασική του ποιότητα ή η φύση του, η αγάπη είναι το αίμα του και η υπομονή είναι η βασική του αρχή. Δυστυχώς, όμως, ο άνθρωπος έχει ξεκινήσει ένα ταξίδι, εναποθέτοντας εμπιστοσύνη στον νου του. Το αίσθημα αρμονίας και ασφάλειας διαφεύγει από εκείνους που εναποθέτουν εμπιστοσύνη στον νου τους. Ενώ όσοι εναποθέτουν πίστη στην καρδιά τους θα υπερβούν εύκολα τα εμπόδια. Επομένως, πραγματικοί πιστοί είναι όσοι θεωρούν τον Θεό παρόντα στις καρδιές τους. Η ζωή γίνεται ιερή όταν αναπτύσσεται ισχυρή πίστη στον Θεό και τη δικαιοσύνη. Μόνο αυτό το είδος πίστης μπορεί να καλλιεργήσει την ειρήνη, την ευτυχία και την ασφάλεια. Όσοι επιδίδονται σε εγκόσμιες δραστηριότητες χωρίς πίστη στον Θεό και τη δικαιοσύνη δεν θα βρουν ποτέ ειρήνη, ευτυχία και ασφάλεια στη ζωή.
- Μπάμπα, από ομιλία που δόθηκε στις 23 Νοεμβρίου 1969
8 Δεκεμβρίου
Ο σκοπός της ανθρώπινης γέννησης δεν είναι να γεννηθεί κανείς ξανά και ξανά από τη μήτρα μιας μητέρας, να περάσει τη ζωή του άσκοπα και τελικά να αναχωρήσει από αυτόν τον κόσμο! Υπάρχει ένας συγκεκριμένος σκοπός για τον οποίο γεννιέται κανείς σε αυτή τη γη. Επομένως, πρέπει να συνειδητοποιήσει αυτό τον σκοπό και να εξαγιάσει τη ζωή του. Η εκπαίδευσή σας, η εργασία σας και τα χρήματα που κερδίζετε, όλα πρέπει να λειτουργούν προς χάριν κάποιου σκοπού. Οι σπουδαστές του σήμερα επιδιώκουν τη μόρφωση για να κερδίσουν τα προς το ζην. Αποκτούν πτυχία με μοναδικό σκοπό να αποκτήσουν χρήματα. Τι είναι τόσο σπουδαίο στο να αγωνίζεται κανείς για να γεμίσει την κοιλιά του; Ακόμα και τα σκυλιά και οι αλεπούδες γεμίζουν τις κοιλιές τους! Μπορεί να έχετε παρατηρήσει στο τσίρκο ότι ακόμη και οι πίθηκοι μαθαίνουν διάφορα εντυπωσιακά νούμερα και τα επιδεικνύουν. Εσείς, όμως, που γεννιέστε ως άνθρωποι, δεν πρέπει να συμπεριφέρεστε σαν τους σκύλους, τις αλεπούδες και τους πιθήκους. Αν το κάνετε αυτό, σε τι χρησιμεύει η εκπαίδευσή σας; Η εκπαίδευση που αποκτάτε πρέπει να αξιοποιείται σωστά. Μόνο τότε θα αποκτήσει νόημα και θα προσδώσει δύναμη στην προσωπικότητά σας.
- Μπάμπα, από ομιλία που δόθηκε στις 23 Νοεμβρίου 2005
7 Δεκεμβρίου
Οι άνθρωποι προσεύχονται στον Θεό για τη χάρη και τις ευλογίες Του. Αλλά πρώτα, θα πρέπει να κερδίσουν αυτό που τους αξίζει. Ακολουθεί ένα μικρό παράδειγμα. Όταν οι άνθρωποι ταξιδεύουν με λεωφορείο, το άτομο που επιβιβάζεται πρώτο στο λεωφορείο κάθεται στην πρώτη θέση και αυτό που επιβιβάζεται τελευταίο κάθεται στην τελευταία θέση. Αλλά καθώς κατεβαίνουν από το λεωφορείο, το άτομο στην τελευταία θέση κατεβαίνει πρώτο και αυτό στην πρώτη θέση κατεβαίνει τελευταίο. Με αυτόν τον τρόπο, το άτομο που επιβιβάζεται πρώτο στο λεωφορείο παραμένει στο λεωφορείο για μεγαλύτερο χρονικό διάστημα. Επιπλέον, αν έχει μια αποσκευή με κάποια πολύτιμα αντικείμενα μέσα, έχει χρόνο να τα μαζέψει προσεκτικά. Αυτό ονομάζεται αξίωση. Ένα άτομο με αγνότητα νου αξίζει αυτή την ανταμοιβή. Επομένως, ο άνθρωπος θα πρέπει να απαλλαγεί από τις αρνητικές σκέψεις στον νου του και να τον γεμίσει με ιερές σκέψεις. Μόνο τότε θα επιτύχει την όραση της σοφίας, η οποία θα του επιτρέψει να δει το σύμπαν ως τη λαμπερή κοσμική μορφή του Θεού.
- Μπάμπα, από ομιλία που δόθηκε στις 18 Απριλίου 1996
6 Δεκεμβρίου
Δεν πρέπει κανείς να ενθουσιάζεται από τα ευχάριστα γεγονότα ούτε να καταθλίβεται από όσα προκαλούν πόνο. Πρέπει να αναπτύξετε το πνεύμα της αταραξίας για να προοδεύσετε στη ζωή. Μια γαλήνια και ατάραχη εσωτερική στάση είναι πολύ σημαντική για την πρόοδο της ανθρωπότητας. Πρέπει να διατηρείτε την ισορροπία σας στη χαρά και τη λύπη, στο κέρδος και την απώλεια, στη νίκη και στην ήττα. Αλλά ο άνθρωπος, παρά το γεγονός ότι απολαμβάνει όλες τις ανέσεις και τις απολαύσεις, δεν μπορεί να αντέξει ούτε την παραμικρή δυσκολία. Τον ενοχλεί και τον στενοχωρεί και η παραμικρή ταλαιπωρία! Αν ρωτήσετε έναν εύπορο άνθρωπο αν είναι ευτυχισμένος, τι θα απαντήσει; Θα πει: «Κύριε, δεν έχω έλλειψη χρημάτων. Οι γιοι μου είναι καλά τακτοποιημένοι στη ζωή. Το σπίτι μου είναι καλά εξοπλισμένο με όλες τις ανέσεις και τις ευκολίες. Έχω τα πάντα στη ζωή. Πλην, όμως, δεν έχω γαλήνη!» Πώς μπορεί κανείς να επιτύχει τη γαλήνη; Αυτό είναι δυνατόν μόνο όταν συνειδητοποιήσει την έμφυτη θεϊκότητά του. Ποιος είναι ο λόγος που δεν μπορείτε να βιώσετε την ειρήνη; Πού βρίσκεται το λάθος; Ρωτάτε συνεχώς τους άλλους: «Ποιος είσαι;» Αλλά, δεν κάνετε καμία προσπάθεια να αναρωτηθείτε βαθιά μέσα σας: «Ποιος είμαι;» Αυτό είναι το λάθος. Μόλις συνειδητοποιήσετε ποιοι πραγματικά είστε, θα απελευθερωθείτε από τις θλίψεις και τις δυσκολίες, για πάντα.
- Μπάμπα, από ομιλία που δόθηκε στις 23 Νοεμβρίου 2005
5 Δεκεμβρίου
Μην σας καταβάλλει το αίσθημα ότι η ανθρώπινη κατάσταση είναι αδύναμη και υπόκειται σε αυταπάτες και άγνοια. Δεν είναι εύκολο να γεννηθεί κανείς άνθρωπος. Αν, παρ’ όλα αυτά, κάποιος δεν συνειδητοποιεί την αληθινή του φύση και φαντάζεται ότι ο Θεός βρίσκεται στον εξωτερικό κόσμο, αυτό είναι σημάδι απόλυτης άγνοιας. Επομένως, χωρίς να χάνετε χρόνο, ασχοληθείτε με τα καθήκοντά σας και ξεκινήστε το ταξίδι προς την πραγμάτωση του Θεού. Αν θέλετε να λατρέψετε τον Θεό, λατρέψτε Τον μόνο στην ανθρώπινη μορφή. Όλες οι άλλες μορφές είναι τεχνητές και δημιουργήματα της φαντασίας. Είναι προϊόντα αυταπάτης. Όσο η αυταπάτη παραμένει, το Θείο δεν μπορεί να βιωθεί. Πολυάριθμα άτομα περιγράφουν τον Θεό με πολλούς τρόπους. Οι γραφές περιγράφουν επίσης τον Θεό με πολλούς τρόπους. Οι ερμηνευτές αρκούνται στην απαγγελία των περιγραφών, αλλά δεν επιδιώκουν να βιώσουν τον Θεό. Ποια είναι η μορφή του Θεού; Αν θέλετε να δείτε τον Θεό, η μορφή που οραματίζεστε θα είναι μόνο μια καρικατούρα. Θεωρήστε τη δική σας μορφή ως εκδήλωση του Θείου. Θεωρήστε τον εαυτό σας ως θεϊκό. Σεβαστείτε τους άλλους. Αγαπήστε τον εαυτό σας και αγαπήστε τους άλλους. Αυτό είναι αληθινή λατρεία.
- Μπάμπα, από ομιλία που δόθηκε στις 23 Νοεμβρίου 1988
4 Δεκεμβρίου
Αυτός ο κόσμος είναι η ζούγκλα στην οποία περιπλανιέστε. Ο φόβος είναι το λιοντάρι, που σας κάνει ν’ ανεβαίνετε στο δέντρο του αέναου κύκλου της ζωής και του θανάτου. Το άγχος είναι η αρκούδα που σας τρομοκρατεί και ακολουθεί τα βήματά σας στη περιπέτεια της εγκόσμιας ύπαρξης. Έτσι, γλιστράτε προς τα κάτω σε προσκολλήσεις και δεσμευτικές πράξεις, μέσα από τις δίδυμες ρίζες της ελπίδας και της απελπισίας. Η μέρα και η νύχτα είναι οι δύο αρουραίοι που κατατρώγουν τη διάρκεια της ζωής σας. Εν τω μεταξύ, προσπαθείτε να αρπάξετε λίγη χαρά από τις γλυκές σταγόνες του «εγώ» και του «δικό μου». Διαπιστώνοντας επιτέλους ότι οι σταγόνες αυτές είναι ασήμαντες και δεν οδηγούν πουθενά, φωνάζετε μέσα στην αγωνία της απάρνησης, επικαλούμενοι τον Δάσκαλο να σας σώσει. Ο Δάσκαλος εμφανίζεται, είτε από μέσα σας είτε από αλλού, και σας σώζει από τον φόβο και το άγχος. Όταν φωνάξετε με κάθε ειλικρίνεια, η απάντηση σίγουρα θα έρθει. Μην προσεύχεστε από τα χείλη, όπως κάνετε τώρα, από την αίθουσα του σπιτιού σας, που είναι απλώς μια γωνιά στην κουζίνα σας. Προσεύχεστε στον Θεό με το ένα μάτι στραμμένο στα φαγητά που ψήνονται στο φούρνο, με τη μύτη να εισπνέει πεινασμένα τις μυρωδιές των εδεσμάτων που μαγειρεύονται στην κατσαρόλα. Αφήστε κάθε χαμηλή επιθυμία και φωνάξτε με αγωνία από τα βάθη της καρδιάς σας.
- Μπάμπα, από ομιλία που δόθηκε στις 24 Νοεμβρίου 1965
3 Δεκεμβρίου
Κάθε άνθρωπος πρέπει να θεωρείται Αβατάρ, καθώς ο καθένας έχει κάποια πτυχή του Θείου μέσα του. Δικαιούται να ονομάζεται Αβατάρ, επειδή έχει κατέλθει από το Θείο. Ο Θεός δεν δίνει κάποιο ξεχωριστό όραμα του Θείου στον άνθρωπο με άλλη μορφή. Οι διάφορες μορφές των όντων όπως οι ελέφαντες, τα ποντίκια ή οι άνθρωποι είναι σαν τα δοχεία. Όταν πηγαίνουν στον ωκεανό της Θεότητας, γεμίζουν με το νερό της Θεότητας. Οι μορφές μπορεί να είναι διαφορετικές, αλλά το νερό που περιέχεται στα δοχεία είναι η ίδια Θεότητα. Γι’ αυτό λέγεται ότι ο ίδιος Θεός βρίσκεται σε όλους τους ανθρώπους. Δεν χρειάζεται να πάτε σε κάποιο διαφορετικό μέρος για να βρείτε τον Θεό. Αρκεί να τιμήσετε κάθε άνθρωπο. Δείξτε αγάπη σε κάθε άτομο. Η αγάπη δεν είναι ένας σπόρος που μπορεί να καλλιεργηθεί στη γη ή ένα εμπόρευμα που μπορεί να αγοραστεί σε ένα κατάστημα. Είτε είναι κανείς βασιλιάς είτε απλός άνθρωπος, μόνο όταν εγκαταλείψει τον εγωισμό και είναι έτοιμος να κάνει θυσίες, θα ανθίσει η αγάπη μέσα του.
- Μπάμπα, από ομιλία που δόθηκε στις 23 Νοεμβρίου 1988
2 Δεκεμβρίου
Οι Βέδες, οι Σάστρας (γραφές) και οι Πουράνας (μυθολογικά κείμενα) διατυπώνουν πολλά ιδανικά της ζωής. Ωστόσο, η βασική τους αρχή είναι η ενότητα ή το Ένα στο παν απέναντι στην φαινομενική ποικιλομορφία. Ekam Sat Viprah Bahudha Vadanti (Η αλήθεια είναι μία, αλλά οι σοφοί την αναφέρουν με διάφορα ονόματα). Αυτή η ενιαία πνευματική αρχή, δηλαδή ο Άτμα, είναι παρούσα σε όλο μας το σώμα από την κορυφή ως τα νύχια. Ακολουθεί ένα μικρό παράδειγμα. Ας υποθέσουμε ότι καλύπτετε ένα αναμμένο κερί με ένα δοχείο που έχει δέκα τρύπες. Λόγω αυτών των δέκα τρυπών, η ίδια ενιαία φλόγα εμφανίζεται ως δέκα διαφορετικές φλόγες. Τώρα καλύψτε το δοχείο με ένα χοντρό ύφασμα και δεν θα βλέπετε καμία φλόγα. Μπορεί να νομίζετε ότι δεν υπάρχει φλόγα, αλλά αυτό είναι λάθος. Δεν αναγνωρίζετε το φως του Άτμα που είναι πάντα παρόν στο σώμα σας. Η θεία αυτή πνευματική φλόγα ξεχνιέται, με αποτέλεσμα ο άνθρωπος να αντιμετωπίζει προβλήματα και δοκιμασίες. Είναι αόρατη σε σας παρά την αστραφτερή παρουσία της, επειδή την έχετε καλύψει με το χοντρό ύφασμα της πνευματικής νωθρότητας. Όταν αφαιρεθεί το ύφασμα, θα δείτε δέκα φλόγες. Και όταν σπάσει το δοχείο των παθών, αυτό που απομένει είναι η ίδια μοναδική φλόγα, η οποία είναι πανταχού παρούσα.
- Μπάμπα, από ομιλία που δόθηκε στις 8 Μαΐου 1997
1 Δεκεμβρίου
Σκέψου, άνθρωπε, αν αντλείς καθόλου διαρκή χαρά από τον κόπο που καταβάλλεις, από τη στιγμή που ξυπνάς το πρωί μέχρι τη στιγμή που πέφτεις για ύπνο το βράδυ· έναν κόπο αδιάκοπο και χωρίς τέλος, έναν κόπο που συχνά δεν σου αφήνει ούτε μια στιγμή για να ανακαλέσεις στη μνήμη σου τη λάμψη και το μεγαλείο του Θεού! Δεν είναι παράξενο που, παρόλο που ο Θεός είναι παντού, εκείνοι που Τον έχουν δει είναι ελάχιστοι και δυσεύρετοι. Ο Θεός, όπως λέει η παροιμία, ανήκει σε όλους, αλλά ελάχιστοι είναι αυτοί που πράγματι Τον διεκδικούν ως το παν. Υπάρχουν χιλιάδες που εγκωμιάζουν την ομορφιά και τη μεγαλοπρέπεια του Θεού μέσα από τη λαμπερή πεζογραφία ή την ποίηση, αλλά μετρημένες είναι οι ψυχές που μετέχουν στη χάρη Του. Γιατί τη γλυκύτητα του νέκταρ τη γνωρίζουν μόνο όσοι το βάζουν στη γλώσσα, όχι όσοι το συλλέγουν σε κύπελλα, κιβώτια ή ακόμη και βαρέλια! Υπήρχαν τρεις μυστικιστές της Άντρα που είχαν, θα λέγαμε, το νέκταρ στη γλώσσα τους και έτσι μπορούσαν να ψάλλουν την έκσταση που βίωσαν, τον Θεό που πραγμάτωσαν. Ήταν ο Πόταράτζου, ο Γκόπαράτζου και ο Τιάγκαράτζου (Πότανα, Ράμαντας και Τιαγκαράτζα). Ήταν πάντοτε σε επίγνωση της Θείας Αρχής, του στημονιού και του υφαδιού, της αιτίας και του αποτελέσματος, της αρχής και του τέλους ολόκληρου του σύμπαντος. Δεν παρέκκλιναν ούτε στο ελάχιστο από την οδό της αφοσίωσης και της απορρόφησης στον Θεό. Ήταν πεπεισμένοι ότι δεν μπορούσαν να στηριχθούν σε κανέναν άλλον παρά μόνο σε Εκείνον ως κύριο ή προστάτη.
- Μπάμπα, από ομιλία που δόθηκε στις 30 Ιουλίου 1978


