Δεκέμβριος 2024
30 Δεκεμβρίου
Υπάρχουν πέντε δάχτυλα σε κάθε χέρι. Εάν κάθε δάχτυλο δείχνει προς τη δική του ιδιαίτερη κατεύθυνση, πώς μπορεί το χέρι να κρατήσει ή να χειριστεί οποιοδήποτε αντικείμενο; Αν ενωθούν και μείνουν μαζί, τα χέρια μπορούν να πετύχουν ό,τι σχεδιάζουν. Παρόμοια, όταν ο ένας από εσάς στρέφει το κεφάλι του μακριά στη θέα του άλλου, και δέκα άτομα επιμένουν σε δέκα διαφορετικές κατευθύνσεις, πώς μπορεί να γίνει οποιαδήποτε; Πρέπει όλοι να είστε εξίσου σε εγρήγορση, δραστήριοι και συνεργάσιμοι. Γιατί πρέπει να ανταγωνίζεστε και να μαλώνετε; Τίποτα σε αυτόν τον κόσμο δεν μπορεί να διαρκέσει για πολύ. Ο Βούδας το διέγνωσε σωστά. Δήλωσε: «Όλα είναι θλίψη· όλα είναι παροδικά· όλα δεν είναι παρά προσωρινές επινοήσεις εφήμερων χαρακτηριστικών». Γιατί πρέπει να γοητεύεστε με τόση μοιρολατρία από αυτά τα πεπερασμένα πράγματα; Προσπαθήστε να κερδίσετε το αιώνιο, το άπειρο, το οικουμενικό. Μια μέρα, πρέπει να εγκαταλείψετε το σώμα που τρέφετε και συντηρείτε. Πόσο καιρό μπορείτε να κρατήσετε όλα αυτά που έχετε κερδίσει και κατέχετε με υπερηφάνεια; Οι ασήμαντες σκέψεις και επιθυμίες σας δίνουν μόνο θλίψη. Οι άγιες σκέψεις και επιθυμίες χαρίζουν θεία ειρήνη!
- Μπάμπα, από ομιλία που δόθηκε τον Μάιο του 1981
29 Δεκεμβρίου
Όποιος υποτάσσει τον εγωκεντρισμό του, γίνεται κυρίαρχος των εγωιστικών επιθυμιών, απαλείφει τα ζωώδη αισθήματα και τις παρορμήσεις και εγκαταλείπει τη φυσική τάση να θεωρεί το σώμα ως τον εαυτό του. Αυτό το άτομο είναι σίγουρα στο μονοπάτι του Ντάρμα και γνωρίζει ότι ο στόχος του Ντάρμα είναι η συγχώνευση του κύματος στη θάλασσα, η συγχώνευση του Εαυτού στον Υπέρτατο Εαυτό.
Σε όλες τις εγκόσμιες δραστηριότητες σας, να προσέχετε να μην προσβάλλετε την ευπρέπεια ή τους κανόνες της καλής φύσης. Μην αντιδράτε λανθασμένα στις προτροπές της εσωτερικής φωνής. Να είστε έτοιμοι, ανά πάσα στιγμή, να ανταποκρίνεστε με σεβασμό στις επιταγές της συνείδησης. Προσέξτε τα βήματά σας για να είστε σίγουροι πως δεν βρίσκεστε στο δρόμο κάποιου άλλου. Να είστε πάντα σε εγρήγορση για να ανακαλύψετε την αλήθεια πίσω από όλη αυτή τη σπινθηροβόλο ποικιλία! Αυτό είναι όλο το καθήκον σας, το ντάρμα σας.
Η φλογερή φωτιά της σοφίας (jnana), που σας πείθει ότι όλα αυτά είναι Θεός, θα μετατρέψει σε στάχτη όλα τα ίχνη του εγωισμού και της κοσμικής προσκόλλησής σας. Πρέπει να μεθύσετε με το νέκταρ της ένωσης με το Θείο. Αυτός είναι ο απώτερος στόχος του ντάρμα και της δράσης που εμπνέεται από το ντάρμα!
- Μπάμπα, από το βιβλίο «Θεία Τάξη – Dharma Vahini», ch. 1
28 Δεκεμβρίου
Οι άνθρωποι πρέπει να αφοσιωθούν στον νόμο της Δικαιοσύνης (Ντάρμα) και να ασχολούνται πάντα με αυτό καθήκον, ώστε να ζήσουν ειρηνικά και ο κόσμος να απολαύσει την ειρήνη! Δεν μπορεί κανείς να αποκτήσει πραγματική γαλήνη, ούτε μπορεί να κερδίσει τη χάρη του Θεού με οποιοδήποτε άλλο μέσο εκτός από τη ζωή την αφιερωμένη στη Δικαιοσύνη! Το Ντάρμα είναι το θεμέλιο για την ευημερία της ανθρωπότητας. Είναι η αλήθεια η σταθερή για όλες τις εποχές. Όταν η εφαρμογή του νόμου της Δικαιοσύνης αποτυγχάνει να μεταμορφώσει την ανθρώπινη ζωή, ο κόσμος πλήττεται από αγωνία και φόβο και βασανίζεται από θυελλώδεις επαναστάσεις. Όταν η λάμψη της Δικαιοσύνης αποτυγχάνει να φωτίσει τις ανθρώπινες σχέσεις, ο ανθρωπισμός χάνεται στη νύχτα της θλίψης. Ο Θεός είναι η προσωποποίηση της Δικαιοσύνης και η χάρη του κερδίζεται από την εφαρμογή του νόμου της. Προωθεί και καθιερώνει πάντα τη Δικαιοσύνη. Είναι η ίδια η Δικαιοσύνη! Οι Βέδες, οι γραφές, τα έπη και οι παραδοσιακές ιστορίες διακηρύσσουν φωναχτά τη δόξα της Δικαιοσύνης. Στις γραφές των διαφόρων θρησκειών, η δικαιοσύνη αναλύεται σε γλώσσα οικεία στους οπαδούς τους. Το καθήκον όλων, παντού και ανά πάσα στιγμή, είναι να αποτίουν φόρο τιμής στην προσωποποίηση της Δικαιοσύνης!
- Μπάμπα, από το βιβλίο «Θεία Τάξη – Dharma Vahini», ch. 1
27 Δεκεμβρίου
Υπάρχουν δύο απόψεις που διεκδικούν την αποδοχή σας: η πνευματική και η εγκόσμια, η βασισμένη στην αλήθεια και η βασισμένη στα φαινόμενα. Φανταστείτε ότι βλέπετε ένα φίδι να εμφανίζεται στο δρόμο. Στην πραγματικότητα, είναι μόνο ένα κομμάτι σχοινιού. Εμφανίζεται όμως σαν φίδι και νιώθετε ένα αίσθημα τρόμου. Ο τρόμος σας δεν αλλάζει το σχοινί σε φίδι! Όταν ρίχνετε φως από έναν φακό, ανακαλύπτετε ότι το σχοινί ήταν πάντα ένα σχοινί! Το Σύμπαν είναι το φαινόμενο. Η πραγματικότητα είναι ο Θεός, το Μπράμαν. Όταν το φως της σοφίας λάμπει, η Αλήθεια αποκαλύπτεται! Το Σύμπαν περιβάλλεται από το Θείο. Είναι το ένδυμά του! Ο Ιησούς γνώριζε ότι τα πάντα είναι θέλημα Θεού. Έτσι, ακόμη και στον σταυρό, όταν υπέφερε από αγωνία, δεν ένιωσε κακία για κανέναν και παρότρυνε όσους ήταν μαζί του να αντιμετωπίζουν όλους ως όργανα της Θέλησής του Θεού. «Όλοι είναι ένα. Να αντιμετωπίζετε τους πάντες με όμοιο τρόπο». Εφαρμόστε αυτή τη στάση στην καθημερινή σας ζωή.
- Μπάμπα, από ομιλία που δόθηκε στις 24 Δεκεμβρίου 1980
26 Δεκεμβρίου
Ένα άτομο που είναι βυθισμένο στην άγνοια θεωρείται ότι δεν είναι καλύτερο από ένα ζώο. Η ζωή ενός τέτοιου ατόμου επικεντρώνεται μόνο στην ικανοποίηση των αισθήσεων. Οι σκέψεις του δεν υπερβαίνουν ποτέ τις αισθήσεις, λόγω της άγνοιάς του για την ύπαρξη του Θεού εντός του. Θεωρεί τις παροδικές επίγειες απολαύσεις ως ουράνια ευδαιμονία και ζει με αυταπάτες χωρίς διάκριση. Ο καθένας πρέπει να κάνει μια προσπάθεια να ανέλθει στο ανθρώπινο επίπεδο, αποβάλλοντας τις ζωώδεις και δαιμονικές του ιδιότητες, και στη συνέχεια να προσπαθήσει να συνειδητοποιήσει τη θεϊκή του φύση.
Όταν γεννήθηκε ο Ιησούς, τρεις βασιλιάδες ήρθαν στον τόπο γέννησής του. Εξέφρασαν τρεις διαφορετικές απόψεις για το νεογέννητο μωρό. Ο ένας, κοιτάζοντας το βρέφος, είπε: «Αυτό το παιδί μοιάζει με κάποιον που θα είναι λάτρης του Θεού». Ο δεύτερος βασιλιάς είπε: «Ο Θεός θα αγαπήσει αυτό το παιδί». Ο τρίτος βασιλιάς δήλωσε: «Αλήθεια, αυτό το παιδί είναι ο ίδιος ο Θεός». Ο πρώτος είδε το παιδί από φυσική άποψη. Ο δεύτερος το είδε από νοητική σκοπιά. Ο τρίτος κοίταξε το παιδί από πνευματική άποψη. Αυτές οι τρεις δηλώσεις δείχνουν πώς μπορεί κανείς να προχωρήσει από το ανθρώπινο στο θεϊκό επίπεδο. Αυτό που χρειάζεται είναι η απαλλαγή από τις ζωώδεις και δαιμονικές ιδιότητες που κυριαρχούν στον άνθρωπο.
- Μπάμπα, από ομιλία που δόθηκε στις 25 Δεκεμβρίου 1992
25 Δεκεμβρίου
Ο Θεός είναι η Αιώνια Δύναμη, Παντοδύναμος, Παντογνώστης. Αυτός είναι η αιτία και η συνέπεια - ο αγγειοπλάστης, ο πηλός και το δοχείο. Χωρίς τον Θεό, δεν μπορεί να υπάρξει Σύμπαν. Αυτός θέλησε και το Σύμπαν έγινε. Είναι το παιχνίδι Του, η εκδήλωση της δύναμής Του. Ο άνθρωπος ενσαρκώνει τη θέλησή Του, τη δύναμή Του, τη σοφία Του. Όμως, αγνοεί αυτή τη δόξα. Ένα σύννεφο άγνοιας καλύπτει την αλήθεια. Ο Θεός στέλνει σοφούς, αγίους και προφήτες για να αποκαλύψουν την Αλήθεια και Αυτός ο Ίδιος εμφανίζεται ως Avatar (θεϊκή ενσάρκωση) για να τον αφυπνίσει και να τον ελευθερώσει.
Πριν από δύο χιλιάδες χρόνια, όταν ο εγωισμός και η ομίχλη της άγνοιας μόλυναν την ανθρωπότητα, ο Ιησούς ήρθε ως ενσάρκωση της αγάπης και της συμπόνιας και έζησε ανάμεσα στους ανθρώπους, υπηρετώντας τα υψηλότερα ιδανικά της ζωής. Πρέπει να προσέξετε τα μαθήματα που δίδαξε σε διάφορες φάσεις της ζωής του. «Είμαι ο αγγελιοφόρος του Θεού», δήλωσε αρχικά. Ναι. Κάθε άτομο πρέπει να αποδεχτεί αυτόν τον ρόλο και να ζήσει ως παράδειγμα θεϊκής αγάπης και φιλανθρωπίας. Αυτή τη μέρα, καθώς γιορτάζουμε τα Χριστούγεννα, θυμηθείτε τα λόγια που είπε, τις συμβουλές που έδωσε, την παραγγελία που άφησε και αποφασίστε να κατευθύνετε την καθημερινότητά σας στο μονοπάτι που χάραξε. Τα λόγια του πρέπει να αποτυπωθούν στις καρδιές σας και οφείλετε να αποφασίσετε να εφαρμόσετε όλα όσα δίδαξε.
- Μπάμπα, από ομιλία που δόθηκε στις 24 Δεκεμβρίου 1980
24 Δεκεμβρίου
Ο άνθρωπος σήμερα λατρεύει άψυχα είδωλα και εικόνες αλλά δεν κάνει καμία προσπάθεια να αγαπήσει τους συνανθρώπους του με σάρκα και οστά. Αυτό ήταν το πρώτο μήνυμα του Ιησού. Αν και καθημερινά βλέπει κανείς τον διπλανό του, δεν επιλέγει να τον αγαπήσει! Πώς μπορεί κανείς να πιστέψει ότι ένας τέτοιος άνθρωπος μπορεί να αγαπήσει έναν αόρατο Θεό; Αν δεν μπορείς να αγαπήσεις έναν συνάνθρωπό σου, ορατό μπροστά στα μάτια σου, πώς μπορείς να αγαπήσεις αυτό που δεν είναι ορατό σε σένα; Δεν γίνεται! Μόνο αυτός που αγαπά τα ζωντανά πλάσματα γύρω του μπορεί να αγαπήσει το αόρατο Θείο. Η αγάπη πρέπει να ξεκινά από τα πλάσματα που έχουν μορφή και στη συνέχεια να απλώνεται σε όλα τα όντα! Αυτό είναι το πρωταρχικό στάδιο στην πνευματικότητα. Πνευματικότητα δεν σημαίνει ενασχόληση με τον διαλογισμό, τη λατρεία κ.λπ. Περιλαμβάνει την ολοκληρωτική εξαφάνιση των ζωωδών και δαιμονικών ιδιοτήτων στον άνθρωπο και την εκδήλωση της εγγενούς θεϊκότητάς του. Όταν αποβληθούν οι προσκολλήσεις και τα μίση με τα οποία είναι περιβεβλημένος ο άνθρωπος, η εγγενής Θειότητα του, η Ύπαρξη-Συνειδητότητα-Ευδαιμονία (Sat-Chit-Ananda) εντός του, θα εκδηλωθεί.
- Μπάμπα, από ομιλία που δόθηκε στις 25 Δεκεμβρίου 1992
23 Δεκεμβρίου
Ο διαλογισμός, στις μέρες μας, συχνά περιορίζεται στο δωμάτιο της προσευχής. Μόλις βγαίνει κανείς από εκεί, κατακλύζεται από κάθε είδους αναστάτωση. Ως εκ τούτου, έχει δηλωθεί: «Να, είστε εδραιωμένοι στη γιόγκα διαρκώς». Αυτό δεν σημαίνει να εγκαταλείψετε όλες τις εγκόσμιες υποθέσεις. Συνεχίστε τις σπουδές σας. Εκπληρώστε τα καθήκοντά σας. Αλλά σε όλες αυτές τις δραστηριότητες, χρησιμοποιήστε τη δύναμή της συγκέντρωσης. Κατά τη διάρκεια αυτής της διαδικασίας, αναπτύσσετε τις δυνάμεις σας στον διαλογισμό. Διαλογισμός σημαίνει εστίαση στον στοχασμό του Θεού. Ακόμη και στην καθημερινή ζωή, όταν κάποιος έχει μια στοχαστική διάθεση, τον ρωτούν: «Τι είδους διαλογισμό κάνεις;» Διαλογισμός σημαίνει το να είστε απορροφημένοι στον στοχασμό. Θα πρέπει να επικεντρώνεστε μόνο σε ένα συγκεκριμένο θέμα. Αυτό περιγράφεται στη Βεδαντική γλώσσα ως Salokyam. Το Sa περιλαμβάνει κάθε πτυχή του Θείου. Salokyam σημαίνει απορρόφηση στον στοχασμό του Θεού. Μέσω του διαλογισμού πρέπει να επιτύχετε την αίσθηση της ενότητας με τον Θεό.
- Μπάμπα, από ομιλία που δόθηκε στις 29 Ιουνίου 1989
22 Δεκεμβρίου
Mη νοιάζεστε αν οι ασήμαντες επιθυμίες για τις οποίες τώρα πλησιάζετε τον Θεό θα πραγματοποιηθούν ή όχι. Μη νοιάζεστε αν τα σχέδια για προαγωγή και πρόοδο που θέτετε ενώπιον του Θεού, θα εκπληρωθούν ή όχι. Δεν είναι τόσο σημαντικά τελικά. Ο πρωταρχικός στόχος πρέπει να είναι το να γίνετε κύριοι του εαυτού σας και να έχετε στενή και συνεχή επικοινωνία με τον Θεό που βρίσκεται μέσα σας όπως και στο Σύμπαν του οποίου είστε μέρος. Καλωσορίστε τις απογοητεύσεις, γιατί σας σκληραίνουν και δοκιμάζουν το σθένος σας. Το χρυσάφι που έλιωνε στη φωτιά, μπροστά στον χρυσοχόο με το φυσητήρι του, είπε: «Μη χαίρεσαι όταν με ρίχνεις στη φωτιά και λιώνω και μετατρέπομαι σε κράμα. Θυμήσου ότι γίνομαι πιο αγνό και πολύτιμο την κάθε στιγμή, ενώ εσύ το μόνο που παίρνεις για τους κόπους σου είναι καπνός στο πρόσωπο και στάχτη στα χέρια!» Μην εγκαταλείπετε ποτέ τον Θεό, θεωρώντας Τον υπεύθυνο για τα δεινά σας. Πιστέψτε μάλλον ότι τα δεινά σας τραβούν πιο κοντά στον Θεό, κάνοντάς σας να Τον καλείτε πάντα όταν βρίσκεστε σε δύσκολη θέση.
- Μπάμπα, από ομιλία που δόθηκε στις 12 Μαΐου 1970
21 Δεκεμβρίου
Μην κάνετε στους άλλους αυτό που δεν θα θέλατε να κάνουν οι άλλοι σε σας. Γιατί ο άλλος είναι στην πραγματικότητα εσείς. Ακόμα κι αν κάποιος χρησιμοποιεί άσχημο τρόπο εκφοράς λόγου εναντίον σας, να είστε ήρεμοι και γλυκείς. Πείτε: «Ω, είμαι τόσο έκπληκτος που η συμπεριφορά μου σου έδωσε αυτή την εντύπωση!» Χαμογελάστε σε αντάλλαγμα, μην κλείνετε τη δυσαρέσκεια στην καρδιά σας. Υπενθυμίστε στον εαυτό σας ότι ακόμη και ο Σουάμι δεν είναι απαλλαγμένος από αυτά τα ιδιόρρυθμα όντα που διασκεδάζουν με ψέματα. Χαμογελάτε όταν ακούτε αυτές τις λοιδορίες και να είστε ήρεμοι. Αυτό είναι σημάδι ότι ο διαλογισμός σας προχωρά γρήγορα! Διατηρήστε την ψυχική σας υγεία με αυτή την υπέρτατη αδιαφορία. Διατηρήστε επίσης τη σωματική σας υγεία, γιατί η κακή υγεία μπορεί να είναι μεγάλη ενόχληση για τον πνευματικό αναζητητή, μεγάλο μειονέκτημα. Το σώμα θα αρνηθεί να αγνοηθεί. Θα απαιτήσει την προσοχή σας όταν αρρωστήσει. Το σώμα είναι το αυτοκίνητο, οι αισθήσεις είναι τα μηχανικά μέρη και μέσω του καυσίμου της πνευματικής άσκησης πρέπει να συνεχίσετε την πορεία σας!
- Μπάμπα, από ομιλία που δόθηκε στις 22 Ιανουαρίου 1967
20 Δεκεμβρίου
Οι άνθρωποι έχουν εξειδικευτεί σε διάφορους τρόπους λατρείας του Θεού. Υπάρχει μια σειρά από τελετουργίες, ύμνους, γιορτές, νηστείες, όρκους και προσκυνήματα αλλά, η καλύτερη μορφή λατρείας, αυτή που θα έλξει τη χάρη του Θεού χωρίς περιορισμούς, είναι η υπακοή στις εντολές Του. Η κολακεία είναι ευτελής λατρεία! Το να τοποθετείτε τον Θεό σε μεγάλη απόσταση από εσάς και να Τον επαινείτε ως Παντογνώστη, Παντοδύναμο και Πανταχού παρόντα δεν θα Τον ευχαριστήσει. Αναπτύξτε εγγύτητα και συγγένεια με τον Θεό. Κερδίστε Τον με υπακοή, πίστη, ταπεινοφροσύνη και αγνότητα. Κάνετε τη ζωή σας απλή. Εκτελείτε τις καθημερινές σας εργασίες με αγάπη και αμοιβαία συνεργασία. Να είστε ανεκτικοί απέναντι στα λάθη και τις αποτυχίες των άλλων. Κοιτάζετέ τους με ενσυναίσθηση και κατανόηση. Να είστε ήρεμοι και ψύχραιμοι, κάτω από όλες τις συνθήκες. Τότε, μπορείτε να είστε ευτυχισμένοι και η χώρα θα ευημερεί. Τα κίνητρά σας θα είναι ανιδιοτελή και τα συναισθήματά σας τρυφερά. Ο φθόνος, το μίσος και η μνησικακία δεν μπορούν να εισέλθουν στο οχυρό του νου σας, όταν το φρουρούν το έλεος, η καλοσύνη και η ευγνωμοσύνη!
- Μπάμπα, από ομιλία που δόθηκε στις 12 Μαΐου 1970
19 Δεκεμβρίου
Υπάρχουν δύο δρόμοι προς την ολοκλήρωση, προσευχή και διαλογισμός (prartana και dhyana). Η προσευχή σας κάνει ικέτες στα πόδια του Θεού. Ο διαλογισμός παρακινεί τον Θεό να κατέβει κοντά σας και σας εμπνέει ώστε να υψωθείτε προς Αυτόν. Τείνει να σας κάνει να ταυτιστείτε, όχι να τοποθετήσετε τον ένα σε χαμηλότερο επίπεδο και τον άλλο σε υψηλότερο. Ο διαλογισμός είναι ο βασιλικός δρόμος για την απελευθέρωση από τη δουλεία, αν και με την προσευχή κερδίζετε τον ίδιο καρπό. Ο διαλογισμός χρειάζεται συγκέντρωση, αφού ελέγξετε τις απαιτήσεις των αισθήσεων. Πρέπει να απεικονίσετε μπροστά στο εσωτερικό σας μάτι τη Μορφή στην οποία επιλέγετε να διαλογιστείτε. Ή, μπορείτε να επιλέξετε να διαλογιστείτε σε μια φλόγα, μια σταθερή ευθεία φλόγα φωτός. Φανταστείτε τη να απλώνεται προς όλες τις κατευθύνσεις, να γίνεται όλο και μεγαλύτερη. Τα αγκαλιάζει όλα και μεγαλώνει εντός σας, μέχρι που δεν υπάρχει τίποτα άλλο εκτός από το φως. Στη δόξα αυτού του Φωτός, που περιβάλλει τα πάντα, κάθε μίσος και φθόνος, που είναι οι κακοί απόγονοι του σκότους, θα εξαφανιστούν. Να ξέρετε ότι το ίδιο φως υπάρχει παντού. Ακόμα κι εκείνος, τον οποίο αντιμετωπίζετε ως τον χειρότερο αντίπαλό σας, έχει το ίδιο φως στα μύχια της καρδιάς του!
- Μπάμπα, από ομιλία που δόθηκε στις 22 Ιανουαρίου 1967
18 Δεκεμβρίου
Σήμερα, ο άνθρωπος στερείται ευγνωμοσύνης, που είναι μια από τις πιο σημαντικές ιδιότητες. Ξεχνάει τη βοήθεια που του προσέφεραν οι άλλοι. Όσο ο άνθρωπος είναι ζωντανός, θα πρέπει να είναι ευγνώμων για τη βοήθεια που έλαβε από τους άλλους. Υπάρχουν δύο πράγματα που πρέπει να ξεχάσετε: τη βοήθεια που έχετε προσφέρει στους άλλους και το κακό που σας έχουν κάνει οι άλλοι. Αν έχετε στον νου σας τη βοήθεια που προσφέρατε, πάντα θα περιμένετε κάτι σε αντάλλαγμα. Η ανάμνηση του κακού που σας έκαναν οι άλλοι δημιουργεί μέσα σας μια επιθυμία εκδίκησης. Θα πρέπει να θυμάστε μόνο τη βοήθεια που λάβατε από άλλους. Αυτός που χαρακτηρίζεται από αυτές τις ιερές ιδιότητες είναι ο ιδανικός άνθρωπος. Σε αυτόν τον εφήμερο και παροδικό κόσμο, ο άνθρωπος επιδιώκει πάντα τη γαλήνη και την ασφάλεια. Αλλά τα χρήματα, η εκπαίδευση, η θέση εξουσίας και οι υλικές ανέσεις δεν μπορούν να προσφέρουν ειρήνη και ασφάλεια. Η ειρήνη πηγάζει από την καρδιά. Ο άνθρωπος μπορεί να βιώσει γαλήνη και ασφάλεια μόνο όταν η καρδιά του είναι γεμάτη αγάπη. Η αγάπη είναι ο Θεός, η αγάπη είναι η Φύση, η αγάπη είναι η ζωή και η αγάπη είναι η αληθινή ανθρώπινη αξία. Χωρίς αγάπη, ο άνθρωπος ισοδυναμεί με πτώμα. Πρέπει να ζήσετε μια ζωή γεμάτη αγάπη. Αγαπήστε ακόμα και τους χειρότερους εχθρούς σας.
- Μπάμπα, από ομιλία που δόθηκε στις 18 Μαρτίου 1999
17 Δεκεμβρίου
Ο ίδιος ουρανός είναι πάνω από το κεφάλι όλων. Στην ίδια γη στηρίζονται τα πόδια όλων. Ο ίδιος αέρας μπαίνει στα πνευμόνια όλων! Ο ίδιος Θεός δημιούργησε τα πάντα, τα μεγαλώνει και τα οδηγεί στο τέλος αυτής της επίγειας σταδιοδρομίας. Γιατί τότε αυτός ο απάνθρωπος ρόλος της εχθρότητας και του φανατισμού, του αγώνα και της διαμάχης; Στην Γκίτα, ο Κύριος έχει δηλώσει: «Είμαι ο σπόρος για όλα τα όντα». Το δέντρο είναι ένα σύμπλεγμα από φύλλα και άνθη και καρπούς. Είναι ένα ανεπτυγμένο σύστημα κορμού, κλαδιών! Όλα έχουν αναπτυχθεί από έναν μόνο μικρό σπόρο! Και, κάθε καρπός αυτού του δέντρου φέρει σπόρους της ίδιας φύσης μέσα του! Επίσης, σκεφτείτε για λίγο την υπέροχη πολλαπλότητα της ζωής, όλη την πλούσια ποικιλία των δυνατών και αδύναμων, των θηραμάτων και των κυνηγών, των δυστυχισμένων και των ευτυχισμένων, αυτών που έρπουν, που πετούν, που κολυμπούν, που περπατούν, που αναρριχώνται, που σκάβουν λαγούμια ή καταδύονται - όλη αυτή η αναρίθμητη ποικιλία των δημιουργημένων όντων αναδύεται από τον σπόρο, τον Θεό, και το καθένα από αυτά φέρει εντός του τον σπόρο και πάλι! Οραματιστείτε αυτή την ενυπάρχουσα Θεότητα και γίνετε ταπεινοί, σοφοί και γεμάτοι αγάπη!
- Μπάμπα, από ομιλία που δόθηκε στις 12 Μαΐου 1970
16 Δεκεμβρίου
Σήμερα, οι άνθρωποι πιστεύουν ότι η πνευματικότητα δεν έχει καμία σχέση με την εγκόσμια ζωή και το αντίστροφο. Αυτό είναι μεγάλο λάθος. Η αληθινή Θεϊκότητα είναι ένας συνδυασμός πνευματικότητας και κοινωνικών υποχρεώσεων. Η εθνική ενότητα και η κοινωνική αρμονία θεμελιώνονται στην πνευματικότητα. Είναι το Θείο που συνδέει την πνευματικότητα και την κοινωνική ύπαρξη. Ο Δημιουργός και η Δημιουργία συνδέονται άρρηκτα μεταξύ τους. Επομένως, ο Θεός δεν πρέπει να θεωρείται ξεχωριστός από τη δημιουργία. Δείτε τον Θεό στον κόσμο. Για παράδειγμα, εδώ είναι ένα ποτήρι από ασήμι. Αυτός που παρατηρεί το ασήμι στο ποτήρι σκέφτεται μόνο την υλική βάση και όχι τη μορφή του ποτηριού. Αυτός που το βλέπει σαν ποτήρι δεν παρατηρεί την ασημένια βάση του. Μόνο το άτομο που μπορεί να αναγνωρίσει και το ασήμι και το ποτήρι μπορεί να αντιληφθεί ότι είναι ένα ασημένιο ποτήρι. Ομοίως, χωρίς τον πανταχού παρόντα Εαυτό δεν υπάρχει δημιουργία. Σήμερα, οι περισσότεροι άνθρωποι βλέπουν μόνο τη δημιουργία. Πολύ λίγοι αναγνωρίζουν ότι η δημιουργία είναι προβολή του Δημιουργού. Είναι απαραίτητο κάθε άνθρωπος να συνειδητοποιήσει ότι χωρίς το Υπέρτατο δεν μπορεί να υπάρξει σύμπαν.
- Μπάμπα, από ομιλία που δόθηκε στις 12 Φεβρουαρίου 1991
15 Δεκεμβρίου
Σήμερα οι άνθρωποι αναζητούν την Ananda (Ευδαιμονία). Αλλά τι είδους Ευδαιμονία θέλουν; Είναι στιγμιαία ή διαρκής ευδαιμονία; Μπορεί η στιγμιαία ευτυχία να ταυτιστεί με την Ευδαιμονία; Η Ananda είναι αυτή η κατάσταση χαράς που είναι διαρκής και αμετάβλητη. Η χαρά που βιώνεται στιγμιαία μπορεί να ονομαστεί μόνο Santosham - προσωρινή ευτυχία. Πρέπει να θεωρείται ως μια μικρή χαρά. Το να την αναζητάτε είναι λάθος. Απολαμβάνοντας το παροδικό και το στιγμιαίο, οι άνθρωποι χάνουν τον εαυτό τους. Η Αnanda είναι διαρκής ευδαιμονία. Η προσωρινή χαρά είναι μια απόλαυση. Υπάρχει ένα μεγάλο χάσμα μεταξύ των δύο. Όταν κάποιος πεινάει, παίρνει λίγο τσαπάτι και νιώθει ικανοποιημένος και χαρούμενος. Όμως η πείνα επανεμφανίζεται μετά από λίγες ώρες. Ως εκ τούτου, αυτή η ευτυχία έρχεται και φεύγει όπως η γέννηση και ο θάνατος. Αυτό δεν είναι το είδος της ευτυχίας που πρέπει να αναζητά ο άνθρωπος. Πρέπει να φιλοδοξεί για την αιώνια Ευδαιμονία.
- Μπάμπα, από ομιλία που δόθηκε στις 5 Νοεμβρίου 1991
14 Δεκεμβρίου
Όλοι προφέρουν τη λέξη Θεός, αλλά πόσοι πραγματικά αναζητούν να γνωρίσουν τον Θεό; Ποιες είναι οι προσπάθειες που κάνουν για να γνωρίσουν τον Θεό; Η καλοσύνη είναι ένα άλλο όνομα για τον Θεό. Πόση καλοσύνη υπάρχει εντός σας; Όταν δεν υπάρχει καλοσύνη, πώς μπορεί να κατανοηθεί ο Θεός; Για να κατανοήσουμε οτιδήποτε, η υποκειμενική εμπειρία είναι απαραίτητη. Στον ταχέως ρέοντα Γάγγη, ένα μικρό ψάρι μπορεί να κολυμπήσει ελεύθερα και χαρούμενα, χωρίς φόβο για το βάθος ή την γρήγορη ροή του ποταμού. Αλλά στο ίδιο ποτάμι, ένας μεγάλος ελέφαντας είναι πιθανό να παρασυρθεί από το ρεύμα. Κάποιος πρέπει να ξέρει πώς να κρατιέται ενάντια στο ρεύμα και να προστατεύει τον εαυτό του. Ένα μικροσκοπικό μυρμήγκι, για παράδειγμα, μπορεί να φτάσει στη ζάχαρη που έχει αναμιχθεί με την άμμο, επειδή έχει την ικανότητα να διακρίνει την άμμο από τη γλυκιά ζάχαρη. Αλλά ένα άλλο ζώο, όσο μεγάλο κι αν είναι, αν δεν έχει αυτή την ικανότητα, δεν μπορεί να ξεχωρίσει τη ζάχαρη από την άμμο. Ομοίως, εάν ένας άνθρωπος έχει βιώσει τη θεία ευδαιμονία, θα επιδιώξει τις εγκόσμιες απολαύσεις; Μόνο το άτομο που δεν έχει γευτεί το νέκταρ της θείας αγάπης θα αναζητήσει αυτές τις απολαύσεις. Αυτή η θεϊκή αγάπη βρίσκεται μέσα στον άνθρωπο. Όλα τα θεϊκά συναισθήματα και σκέψεις πηγάζουν από μέσα του.
- Μπάμπα, από ομιλία που δόθηκε στις 12 Φεβρουαρίου 1991
13 Δεκεμβρίου
Για να διαλυθεί το σκοτάδι της άγνοιας, ο άνθρωπος χρειάζεται ένα δοχείο, λάδι, φυτίλι και σπίρτα, δηλαδή πράγματα ανάλογα με αυτά που χρειάζεται μια λάμπα. Για τον άνθρωπο, η καρδιά είναι το δοχείο. Ο νους είναι το φυτίλι. Η αγάπη είναι το λάδι και η θυσία (vairagya) είναι το σπίρτο. Όταν έχετε αυτά τα τέσσερα, η Θεία φλόγα του Πνεύματος (Atma-jyoti) λάμπει. Όταν ανάβει το φως του Πνεύματος, εμφανίζεται το φως της γνώσης και διώχνει το σκοτάδι της άγνοιας. Η φλόγα ενός λαμπτήρα έχει δύο ιδιότητες. Το ένα είναι το γεγονός ότι διώχνει το σκοτάδι. Το άλλο είναι η συνεχής ανοδική κίνηση. Ακόμα και όταν μια λάμπα βρίσκεται σε λάκκο, η φλόγα κινείται προς τα πάνω. Οι σοφοί λοιπόν έχουν λατρέψει το λυχνάρι της σοφίας ως τη φλόγα που οδηγεί τους ανθρώπους σε ανώτερες καταστάσεις. Ως εκ τούτου, η λάμψη του φωτός δεν πρέπει να αντιμετωπίζεται ως ασήμαντο φαινόμενο. Μαζί με το άναμμα των εξωτερικών λαμπτήρων, θα πρέπει να προσπαθήσετε να ανάψετε το φως εντός σας.
- Μπάμπα, από ομιλία που δόθηκε στις 5 Νοεμβρίου 1991
12 Δεκεμβρίου
Ο άνθρωπος σήμερα είναι σαν τον ιππέα που ιππεύει σε δύο άλογα ταυτόχρονα. Επιδιώκει το Θείο, αλλά λαχταρά και τις εγκόσμιες απολαύσεις. Ξεχνά ότι ο Δημιουργός περιέχει τη δημιουργία. Ξεχνώντας αυτή την αλήθεια, κυνηγά τον φαινομενικό κόσμο, θεωρώντας τον διαφορετικό από τον Θεό. Είναι ανόητος σαν τον άνθρωπο που κλαίει επιθυμώντας βούτυρο ενώ έχει γάλα, χωρίς να συνειδητοποιεί ότι το βούτυρο υπάρχει σε λανθάνουσα κατάσταση στο γάλα. Οι σημερινοί αναζητητές μελετούν τις Βέδες και άλλες γραφές ως μέρος τελετουργίας, αλλά δεν εφαρμόζουν καμία από τις εντολές που περιέχονται σε αυτές. Τι ωφελεί απλώς να γνωρίζουμε πώς οι Βέδες ή οι Ουπανισάδες έχουν περιγράψει τον Θεό; Αν η παράδοση που αφορά αυτό το βιβλίο δεν αντικατοπτρίζεται στη ζωή ενός ανθρώπου, είναι σαν έναν τυφλό που ακούει για την ύπαρξη του κόσμου, αλλά δεν μπορεί να τον δει. Δεν υπάρχει καμία διαφορά μεταξύ αυτού του σωματικά τυφλού και του πνευματικά τυφλού που μελετά απλώς τις γραφές. Οι γραφές προορίζονται να παράσχουν κατευθυντήριες γραμμές για την πρακτική ζωή και όχι απλώς να επαναλαμβάνονται μηχανικά.
- Μπάμπα, από ομιλία που δόθηκε στις 12 Φεβρουαρίου 1991
11 Δεκεμβρίου
Για να απαλλαγείτε από το σκοτάδι της θλίψης, πρέπει να ανάψετε το λυχνάρι της χαράς. Για να διαλύσετε το σκοτάδι της ασθένειας, πρέπει να εγκαταστήσετε το φως της υγείας. Για να ξεπεράσετε το σκοτάδι των απωλειών και των αποτυχιών, πρέπει να εισάγετε το φως της ευημερίας. Αυτές οι φαινομενικά αντίθετες συνθήκες δεν είναι εντελώς ξεχωριστές η μία από την άλλη. Είναι αλληλένδετες. Βλέπετε στον κόσμο την επικράτηση της ζέστης και του κρύου. Φαίνονται να είναι αντίθετα μεταξύ τους. Όμως παρόλα αυτά, ανάλογα με την κατάσταση που επικρατεί, και τα δύο είναι χρήσιμα για τον άνθρωπο. Κατά τη διάρκεια του κρύου, καλωσορίζουμε τη ζέστη. Το καλοκαίρι η δροσιά είναι επιθυμητή. Ως εκ τούτου, είναι σαφές ότι τόσο η ζέστη όσο και το κρύο είναι βοηθητικά και όχι επιβλαβή για τον άνθρωπο. Ομοίως, η χαρά και η λύπη, η απώλεια και το κέρδος είναι βοηθητικές για τον άνθρωπο και όχι εχθρικές. Αν δεν έχει κανείς την εμπειρία της λύπης, δεν μπορεί να ξέρει την αξία της χαράς. Εάν δεν υπήρχε το σκοτάδι, η αξία του φωτός δεν θα μπορούσε να εκτιμηθεί. Επομένως, αν θέλουμε να συνειδητοποιήσουμε το μεγαλείο του φωτός, το σκοτάδι είναι απαραίτητο.
- Μπάμπα, από ομιλία που δόθηκε στις 5 Νοεμβρίου 1991
10 Δεκεμβρίου
Τα ιερά βιβλία είναι αντικείμενα λατρείας. Τα ραίνουν με λουλούδια. Ακόμη και η τροφή εξαγιάζεται με το να τους προσφέρεται. Μεταφέρονται σε λιτανείες στους δρόμους με αυλητές και τυμπανιστές να προπορεύονται. Αλλά, όσον αφορά την ανάγνωσή τους ή την προσπάθεια κατανόησης του περιεχομένου τους ή την ελάχιστη εφαρμογή αυτού για το οποίο γράφτηκαν —αυτό είναι ένα αδύνατο έργο, για τους περισσότερους!
Θα σας πω μόνο ένα πράγμα που διδάσκουν αυτά τα βιβλία. Ένα πράγμα που θέλω να αποφασίσετε να ακολουθήσετε: «Μην ψάχνετε να βρείτε λάθη στους άλλους, σταματήστε να διασύρετε και να πληγώνετε τους άλλους, μην σκανδαλίζετε κανέναν, μην αισθάνεστε φθόνο ή κακία. Να έχετε πάντα ήπια συμπεριφορά και γλυκό λόγο στο στόμα. Ο τρόπος που συνδιαλέγεστε ας διακρίνεται από αφοσίωση και ταπεινοφροσύνη».
Ζήστε με αγάπη, στην αγάπη, για την αγάπη. Τότε ο Θεός, που είναι η ίδια η Αγάπη, θα σας δώσει όλα όσα χρειάζεστε, παρά το ότι δεν ζητάτε τίποτα. Εκείνος ξέρει. Είναι η Μητέρα που δεν περιμένει να ακούσει το κλάμα του παιδιού για να το ταΐσει. Η αγάπη Του είναι τόσο μεγάλη και βαθιά. Προβλέπει κάθε σας ανάγκη και προστρέχει για να σας παρέχει τη βοήθεια που πρέπει να έχετε.
- Μπάμπα, από ομιλία που δόθηκε στις 13 Ιουλίου 1965
9 Δεκεμβρίου
Το πουλί Chataka υπομένει πολλές δοκιμασίες για να εξασφαλίσει καθαρές σταγόνες βροχής από τα σύννεφα. Τη στιγμή που κατασκοπεύει ένα σκοτεινό σύννεφο στον ουρανό, ξεκινά η περιπέτειά του. Νερό υπάρχει άφθονο στη γη σε λίμνες και ποτάμια. Αλλά το πουλί Τσατάκα δεν έχει κανένα ενδιαφέρον γι’ αυτά τα μολυσμένα νερά. Περιμένει τις αγνές σταγόνες της βροχής τον μήνα Karthik και δεν αναζητά άλλο νερό. Δεν πτοείται από βροντές και κεραυνούς. Αναζητά μόνο τις αγνές σταγόνες της βροχής που πέφτουν από τα σύννεφα, χωρίς φόβο και ανησυχία. Τραγουδάει με χαρά καθώς πίνει αυτές τις σταγόνες. Το πουλί Τσατάκα είναι ένα παράδειγμα αγνής αγάπης. Ο αληθινός αναζητητής θα πρέπει να εφαρμόσει παρόμοια πειθαρχία (για να πραγματώσει τον Θεό). Πρέπει να έχει την ίδια αποφασιστικότητα. Πρέπει να περάσει από παρόμοιες δοκιμασίες για να βιώσει την απόλυτη έκσταση. Δεν πρέπει να υποκύψει στα τεχνάσματα και τη γοητεία του κόσμου.
- Μπάμπα, από ομιλία που δόθηκε στις 12 Φεβρουαρίου 1991
8 Δεκεμβρίου
Ο νους είναι ένα γόνιμο πεδίο για την άγνοια. Σβήστε όλα τα ίχνη του νου —αυτό είναι το καθήκον του σοφού. Πώς να καταργήσετε τον νου; Είναι εύκολο όταν γνωρίζετε τη φύση του. Ο νους είναι γεμάτος επιθυμίες. Είναι μια μπάλα γεμάτη αέρα, όπως εκείνη του ποδοσφαίρου. Τρυπήστε τη και δεν θα μπορεί μετακινηθεί από τόπο σε τόπο. «Νιρβάνα» σημαίνει, χωρίς αέρα. Σε ένα χωράφι με σχήμα τετραγώνου, το νερό που το γεμίζει από ένα αρδευτικό κανάλι φαίνεται να είναι τετράγωνο. Αν το χωράφι είναι κυκλικό, ορθογώνιο ή τριγωνικό, το νερό που το γεμίζει θα πάρει το ίδιο γεωμετρικό σχήμα. Ο νους παίρνει τη μορφή της επιθυμίας που τον κατακλύζει. Για να πάρουμε ένα άλλο παράδειγμα, είναι σαν ένα κομμάτι ύφασμα, του οποίου το στημόνι και το υφάδι είναι το νήμα της επιθυμίας. Η υφή, το χρώμα, η αντοχή, η αίσθηση και η λάμψη του υφάσματος θα εξαρτηθούν από το είδος της επιθυμίας που συνιστά το στημόνι και το υφάδι. Αφαιρέστε το νήμα, το στημόνι και το υφάδι, ένα-ένα και το ύφασμα εξαφανίζεται. Αυτή είναι η τεχνική της κατάργησης του νου (mano nasanam).
- Μπάμπα, από ομιλία που δόθηκε στις 16 Οκτωβρίου 1991
7 Δεκεμβρίου
Για να πραγματώσετε την κατάσταση της θείας συνειδητότητας, η αφοσίωση είναι απαραίτητη. Η αφοσίωση στοχεύει στην αφύπνιση της θεϊκής συνείδησης στον άνθρωπο. Κάθε δραστηριότητα που στοχεύει να στρέψει το νου προς τον Θεό είναι μια μορφή αφοσίωσης. Το να σκέφτεστε τον Θεό για την επίτευξη κοσμικών επιθυμιών και υλικών ανέσεων δεν είναι αφοσίωση. Το να οραματίζεστε και να βιώνετε τη Θεία Ύπαρξη-Συνειδητότητα-Ευδαιμονία εντός σας είναι το αληθινό σημάδι της αφοσίωσης.
Επειδή από αρχαιοτάτων χρόνων ο άνθρωπος κυνηγούσε εξωτερικά υλικά αντικείμενα, ξέχασε την Αιώνια Θεία Πραγματικότητα μέσα του. Φυλακισμένος στις ιδιότητές του, ο άνθρωπος ξεχνά τον Θεό. Αυτός που είναι βυθισμένος στην πνευματικότητα αδιαφορεί για τον φαινομενικό κόσμο. Η πνευματική μεταμόρφωση απαιτεί την αλλαγή της κατάστασης του νου από αιχμάλωτο των τριών ιδιοτήτων της φύσης (γκούνας) σε αφοσιωμένο του Θεού. Πρέπει να αποκτήσετε τη σταθερή πεποίθηση ότι ο Θεός είναι η βάση και ο συντηρητής του Σύμπαντος. Η καλοσύνη είναι συνώνυμο του Θεού. Η δύναμη της οικουμενικής συνειδητότητας συνίσταται στο να εκδηλωθούν οι καλές ιδιότητες σε έναν άνθρωπο.
- Μπάμπα, από ομιλία που δόθηκε στις 12 Φεβρουαρίου 1991
6 Δεκεμβρίου
Δεν είναι μικρό επίτευγμα να φέρει κανείς το Όνομα του Θεού στη γλώσσα του την τελευταία στιγμή. Χρειάζεται εξάσκηση πολλών ετών, βασισμένη σε βαθιά ριζωμένη πίστη. Χρειάζεται ισχυρός χαρακτήρας, χωρίς μίσος ή κακία, γιατί η σκέψη του Θεού δεν μπορεί να επιβιώσει σε ένα κλίμα αλαζονείας και απληστίας. Και πώς ξέρει κάποιος ποια στιγμή είναι η τελευταία; Ο Γιάμα, ο θεός του θανάτου, δεν ειδοποιεί για την άφιξή του. Είναι σαν τον άνθρωπο με την κάμερα που βγάζει στιγμιότυπα. Δεν προειδοποιεί, «Έτοιμοι; Κάνω κλικ.» Αν θέλετε το πορτρέτο σας να κρεμαστεί στους τοίχους του Ουρανού, πρέπει να είναι ελκυστικό. Η στάση σας, η πόζα σας, το χαμόγελό σας πρέπει να είναι όλα ωραία, έτσι δεν είναι; Το καλύτερο λοιπόν είναι να είστε έτοιμοι για το «κλικ» νύχτα και μέρα, με το όνομα να στάζει πάντα από το στόμα σας και τη δόξα να ακτινοβολεί πάντα στον νου σας. Στη συνέχεια, όποτε κι αν τραβηχτεί, η φωτογραφία σας θα είναι ωραία.
- Μπάμπα, από ομιλία που δόθηκε στις 23 Νοεμβρίου 1960
5 Δεκεμβρίου
Η εκπαίδευση πρέπει να υπηρετεί το όραμα μιας ενάρετης ζωής και όχι απλώς τον στόχο του να κερδίζετε τα προς το ζην. Το να μάθετε από έναν επιστήμονα τη χημική σύνθεση του νερού είναι ένα είδος γνώσης που μπορεί να σας βοηθήσει να βρείτε δουλειά. Αλλά το πώς να κάνετε τη σωστή χρήση του νερού ώστε όλοι να μπορούν να μοιραστούν τα οφέλη του είναι η γνώση του Πνεύματος. Αυτή η ανώτερη γνώση εξυψώνει τη ζωή και της δίνει νόημα. Όταν η κοσμική και η πνευματική γνώση συναντώνται, η ανθρώπινη ζωή εξαγιάζεται. Υπάρχει ένα ρητό: «Για το νερό, ο λωτός είναι το στολίδι. Για μια πόλη, το σπίτι είναι το στολίδι. Για τον ωκεανό, τα κύματα είναι το στολίδι. Για τον ουρανό, το φεγγάρι είναι το στολίδι. Για τη ζωή του ανθρώπου, το στολίδι είναι η αρετή». Χωρίς καλές ιδιότητες, όλα τα άλλα στολίδια είναι άχρηστα. Η ομορφιά που δημιουργεί ο Θεός δεν μπορεί να ξεπεραστεί από κανένα άλλο στολίδι. Είναι αυτή η ομορφιά που πρέπει να εκτιμηθεί. Η ομορφιά είναι ο Θεός. Γιατί να προσπαθείτε να την ενισχύσετε; Όταν έχετε φυσική ομορφιά, γιατί να ασχοληθείτε με τα τεχνητά καλλυντικά; Η αληθινή ομορφιά συνίσταται στις καλές ιδιότητες!
- Μπάμπα, από ομιλία που δόθηκε στις 23 Νοεμβρίου 1991
4 Δεκεμβρίου
Για να εξελιχθεί ένας σπόρος σε φυτό, χρειάζεται χώμα και νερό. Ομοίως, για να εξελιχθεί ο θεϊκός σπόρος που ενυπάρχει στον άνθρωπο σε δέντρο και να ανθίσει στο λουλούδι του Σατ-Τσιτ-Ανάντα (Ύπαρξη-Συνειδητότητα-Ευδαιμονία), απαιτείται αφοσίωση και ζήλος. Η ανθρώπινη φύση δεν συνίσταται απλώς στο να στρέφεται ο νους προς τον Θεό. Θα πρέπει να βιωθεί και η εμπειρία του Θεού εντός. Η ιερή παρακαταθήκη του ανθρώπου είναι η εκδήλωση του άπειρου δυναμικού του Θεού. Ο άνθρωπος είναι η εξατομίκευση των άπειρων ακτίνων του Θείου. Μη αναγνωρίζοντας τη θεϊκή του ουσία, ο άνθρωπος σπαταλά τη ζωή του επιδιώκοντας παροδικές και ευτελείς απολαύσεις. Τι είναι πνευματικότητα; Είναι η αποφασιστική επιδίωξη της οικουμενικής συνειδητότητας. Η πνευματικότητα στοχεύει στο να μπορέσει ο άνθρωπος να εκδηλώσει σε όλη της την πληρότητα τη θεϊκή οικουμενική συνειδητότητα που υπάρχει μέσα και έξω από αυτόν. Σημαίνει να απαλλαγεί ο άνθρωπος από τη ζωώδη φύση του ώστε να αναπτυχθούν εντός του οι θεϊκές τάσεις. Σημαίνει την κατάργηση των φραγμών μεταξύ Θεού και Φύσης και την εδραίωση της ουσιαστικής ενότητάς τους.
- Μπάμπα, από ομιλία που δόθηκε στις 12 Φεβρουαρίου 1991
3 Δεκεμβρίου
Ο Θεός δεν είπε ποτέ ότι θα φροντίζει την ευημερία ενός πιστού εις το διηνεκές, παρά το γεγονός πως ο πιστός θα ξοδεύει μόνο λίγο χρόνο, που και που, σκεπτόμενος τον Θεό και παρά το ότι θα συνεχίσει να προξενεί κάθε είδους κακό στο όνομα Του. Υπάρχουν τρία πράγματα που πρέπει να έχει κανείς υπόψη του: «Δεν θα σκέπτομαι τίποτα άλλο εκτός από τον Θεό. Δεν θα κάνω τίποτα χωρίς την άδεια του Θεού και θα έχω την προσοχή μου εντελώς στραμμένη στον Θεό». Μόνο όταν αποδεχτείτε και κάνετε πράξη αυτά τα τρία πράγματα, ο Θεός θα φροντίζει για την ευημερία σας. Σήμερα, δεν ασχολούμαστε με τις εντολές τις δοσμένες από τον Θεό. Αντίθετα, μαλώνουμε με τον Θεό και Τον ρωτάμε γιατί δεν φροντίζει για την ευημερία και την ασφάλειά μας. Διαβάζοντας και επαναλαμβάνοντας απλώς το κείμενο της Μπάγκαβαντ Γκίτα, σκεπτόμενοι απλώς το περιεχόμενό της, δεν πρόκειται να αποκομίσουμε κανένα όφελος από αυτό! Μόνο με την κατανόηση του νοήματος της Γκίτα, με το να στοχάζεστε πάνω στο νόημά της, να την αφομοιώσετε πλήρως και να την κάνετε αναπόσπαστο κομμάτι της ζωής σας, μπορείτε να αποκομίσετε όφελος από αυτήν.
- Μπάμπα, από τα Summer Showers του 1972, ch. 8.
2 Δεκεμβρίου
Οι άνθρωποι πρέπει να είναι ευτυχισμένοι που ο ύψιστος Θεός τους δίνει όλο και νεότερους τρόπους να Τον υπηρετούν και να Τον λατρεύουν με διάφορες μορφές. Πρέπει να προσεύχεστε για ολοένα και καινούργιες ευκαιρίες και να χαίρεστε με τις ευκαιρίες που δίνονται στα χέρια σας. Αυτή η στάση δίνει ανείπωτη χαρά. Το να ζείτε μια ζωή γεμάτη από αυτή τη χαρά είναι πράγματι ευτυχία.
Ό,τι γίνεται από την ανατολή μέχρι τη δύση του ηλίου πρέπει να καθαγιάζεται, σαν να πρόκειται για τη λατρεία του Θεού. Ακριβώς όπως φροντίζετε να κόβετε μόνο φρέσκα λουλούδια και να τα διατηρείτε όμορφα και ζωντανά, έτσι πρέπει και να καταβάλλετε αδιάκοπη προσπάθεια για πράξεις που θα είναι αγνές και αμόλυντες. Εάν αυτό το όραμα προβάλλεται μπροστά στα μάτια του νου καθημερινά και η ζωή βιώνεται ανάλογα, τότε μετουσιώνεται σε μια μακροχρόνια αδιάλειπτη υπηρεσία προς τον Θεό. Η αίσθηση του εγώ και του Εσύ σύντομα θα εξαφανιστεί και κάθε ίχνος εγωισμού θα εξαλειφθεί. Τότε, η ζωή μεταμορφώνεται σε αληθινή αφοσίωση στον Θεό.
- Μπάμπα, από το βιβλίο «Αγάπη – Prema Vahini», ch. 8
1 Δεκεμβρίου
Όποιο και αν είναι το πρόβλημα, όσο μεγάλη κι αν είναι η ταλαιπωρία, επιμείνετε και κερδίστε με τη συνεχή ενθύμηση του Ονόματος. Θυμηθείτε τον Μπίσμα! Αν και συντετριμμένος σε ένα κρεβάτι με βέλη, υπέφερε τον πόνο περιμένοντας υπομονετικά την αυγή της ευοίωνης στιγμής. Ποτέ δεν κάλεσε τον Θεό στην αγωνία του για να Του ζητήσει να θέσει τέλος στα βάσανά του. «Θα υπομείνω τα πάντα, το όποιον πόνο, όσο μεγάλη κι αν είναι η αγωνία. Θα είμαι σιωπηλός μέχρι να έρθει η στιγμή. Πάρε με όταν ξημερώσει», είπε. Ο Μπίσμα ήταν ο πρώτος μεταξύ των γαλήνιων πιστών. Έμενε σταθερός και ακλόνητος. Το να έχεις ειρήνη σημαίνει ότι τα έχεις όλα. Το να μην την έχεις αφαιρεί τη χαρά των πάντων. Αν και η ειρήνη είναι η ίδια η φύση κάθε ανθρώπου, ο θυμός και η απληστία καταφέρνουν να την καταστείλουν. Όταν απομακρυνθούν, η ειρήνη λάμπει με τη δική της λάμψη.
- Μπάμπα, από το βιβλίο «Υπέρτατη Ειρήνη – Prashanti Vahini», ch. 5