Δεκέμβριος 2015
31 Δεκεμβρίου
Δύο είναι οι κύριοι εχθροί κάθε πνευματικού αναζητητή: η αλαζονεία του να νομίζει ότι τα ξέρει όλα, και η αμφιβολία. Αποφασίστε λοιπόν να παραμένετε σταθερά προσηλωμένοι στην πραγματικότητά σας. Αν αυτή είναι αγνή, τα πάντα είναι αγνά. Αν είναι αληθινή, τα πάντα είναι αληθινά. Αν φοράτε μπλε γυαλιά, θα βλέπετε τα πάντα μπλε, έστω και αν η Φύση είναι υπέρλαμπρα στολισμένη με άπειρα χρώματα. Οπότε, αν ο κόσμος σας φαίνεται γεμάτος ελαττώματα, το λάθος είναι μόνο δικό σας. Αν πάλι βλέπετε γύρω σας με τα μάτια της αγάπης, τα πάντα παίρνουν τη χροιά της αγάπης. Και στις δύο περιπτώσεις, υπαίτια είναι τα συναισθήματά σας. Μπορεί τώρα ν’ αναρωτηθείτε αν ο ίδιος ο Θεός έχει ελαττώματα, μια και τα διαπιστώνει στους άλλους. Ο Θεός αναζητά σ’ έναν πιστό Του μόνο την καλοσύνη, όχι ελαττώματα και αμαρτίες. Η δική σας ενόραση του Θεού εξαρτάται κι αυτή από τα συναισθήματά σας. Ο Θεός πλημμυρίζει με τη Χάρη Του τους ενάρετους, χωρίς να εξετάζει τη φυλή, τον πλούτο, την κοινωνική θέση ή το φύλο. Αναπτύξτε λοιπόν την αρετή, ζείτε με χαρά και αγάπη. Για να φτάσετε στη λύτρωση, αυτό αρκεί.- Μπάμπα, από το βιβλίο «Αγάπη» (‘Ρrema Vahini’), Κεφ. 46.
30 Δεκεμβρίου
Οι άνθρωποι σήμερα λαχταρούν και κυνηγούν υλικές ανέσεις και πολυτέλειες. Απ’ αυτές όμως θα δρέψετε μόνο δυσκολίες και βάσανα! Κατανοήστε ότι τα χρήματα δεν θα σας βοηθήσουν ν’ αναπτύξετε καλές ιδιότητες χαρακτήρα - μόνη η αυτοθυσία μπορεί να συμβάλλει στο ν’ αναπτυχθούν μέσα σας ευγενείς και ανώτερες ιδιότητες. Αληθώς, μέσω της αυτοθυσίας θ’ αποκτήσετε τη θεία ευδαιμονία που οδηγεί στην ένωση με τον Θεό. Δυστυχώς, σήμερα πολλοί άνθρωποι εγκαταλείπουν τα χωριά και πηγαίνουν στις μεγαλουπόλεις αναζητώντας την άνεση και την πολυτέλεια. Αντί γι’ αυτό όμως, καταλήγουν να ζουν μέσα σε μεγαλύτερη φτώχεια και δυστυχία, απ’ ό,τι στο χωριό τους, πράγμα που προκάλεσαν μόνοι τους. Στα μεγάλα αστικά κέντρα ο πολιτισμός μας σπιλώνεται και καταστρέφεται με κάθε δυνατό τρόπο. Την ευτυχία δεν μπορείτε ποτέ να την αποκτήσετε από την ευτυχία - μόνο μέσα από τα βάσανα και τις αντιξοότητες μπορείτε να φθάσετε στην ευτυχία. Για να κάνετε τη ζωή σας ευτυχισμένη, πρέπει να προσφέρετε ανιδιοτελή υπηρεσία. Ο αρχαίος πολιτισμός της πατρίδας μας διατηρείται σήμερα ζωντανός περισσότερο στα χωριά απ’ ό,τι στα μεγάλα αστικά κέντρα και στις πόλεις. Γι’ αυτό, πηγαίνετε στα χωριά, διαπιστώστε τις ανάγκες των κατοίκων τους και προσφέρετέ τους ακριβώς αυτό που θα διευκολύνει περισσότερο τη σκληρή ζωή τους. Πάντοτε σας τονίζω ότι «Χέρια που υπηρετούν είναι ιερότερα από χείλη που προσεύχονται.»- Μπάμπα, Ομιλία που δόθηκε την Πρωτοχρονιά του 2004.
29 Δεκεμβρίου
Γίνεται ο γάιδαρος ελέφαντας επειδή μεταφέρει σανταλόξυλο, φορτίο που συνήθως μεταφέρει ο ελέφαντας; Θα καταλάβει μεν το μεγάλο βάρος αυτού του φορτίου, αλλά όχι την ευωδιά του! Ο ελέφαντας όμως δεν υπολογίζει το βάρος του σανταλόξυλου, εισπνέει μόνο τη γλυκιά ευωδιά του. Έτσι πρέπει να κάνει και ο πνευματικός αναζητητής ή ο πιστός: να αφομοιώνει μόνο την πάναγνη Αλήθεια, την πεμπτουσία των καλών δραστηριοτήτων, της διδασκαλίας των ιερών κειμένων και των γραφών. Αντιθέτως, αυτός που λογομαχεί διαρκώς χάρη της λογιοσύνης και της επιχειρηματολογίας, γνωρίζει μόνο το βάρος της λογικής, αλλά του διαφεύγει παντελώς το άρωμα της Αλήθειας! Πολλοί στον σημερινό κόσμο χρησιμοποιούν την πολυμάθειά τους σε διενέξεις και πιστεύουν ότι είναι ανώτεροι από τους άλλους ανθρώπους. Αυτό είναι μεγάλο λάθος. Αν είχαν όντως τις γνώσεις που ισχυρίζονται πως έχουν, θ’ ακολουθούσαν τη σιωπή ως δρόμο τιμής, διότι μόνο μέσω της σιωπής θα έφθαναν στην ουσία των ιερών κειμένων. Για κείνους που αποζητούν την ουσία, το βάρος του φορτίου της αναζήτησης δεν αποτελεί εμπόδιο. Ακολουθώντας μόνο τη λογική, δεν κερδίζουν τίποτε το αξιόλογο. Η αγάπη είναι το μοναδικό μεγάλο εργαλείο που χρειάζεται ο πνευματικός αναζητητής για να διατηρεί τον Θεό διαρκώς στη σκέψη του. Αλλά για να διατηρήσετε αυτό το εργαλείο εύχρηστο και γερό, σας είναι επίσης απαραίτητη η διάκριση.- Μπάμπα, από το βιβλίο «Αγάπη» (‘Prema Vahini’), Κεφ. 44.
28 Δεκεμβρίου
Κοιτάξτε τα άνθη σ’ έναν κήπο: όταν ο κηπουρός κόβει εκείνα που έχουν ήδη ανθίσει, τα μπουμπούκια αγάλλονται που η σειρά τους να τα πάρει στα χέρια του θα έρθει αύριο. Μοιάζουν να χαίρονται καθώς ανθίζουν μ’ αυτή την ελπίδα. Μήπως λυπούνται; Μήπως η όψη τους γίνεται κατηφής και μαραμένη; Όχι βέβαια. Τη στιγμή που γνωρίζουν ότι την επομένη έρχεται η δική τους σειρά, ετοιμάζονται με μεγάλο ενθουσιασμό και προσμονή. Το ίδιο έτοιμοι πρέπει να είστε κι εσείς, ασκούμενοι πνευματικά κατά τη διάρκεια της ζωής σας! Να φέρνετε στον νου σας με ενθουσιασμό το όνομα του Θεού κάθε σας στιγμή, χωρίς να διακατέχεστε από ανησυχία και θλίψη επειδή υποπτεύεστε ότι αύριο θα είναι η σειρά σας, ή επειδή κάποιος πέθανε σήμερα. Για κείνους που από εσωτερική επιθυμία τους έχουν γίνει πνευματικοί αναζητητές, ο νους τους έχει γίνει ο τόπος γέννησης του Θεού, η καρδιά τους το μέρος που πέρασε τα παιδικά Του χρόνια και το σώμα τους τα μέρη που έζησε.- Μπάμπα, από το βιβλίο «Αγάπη» (‘ Prema Vahini’), Κεφ. 43.
27 Δεκεμβρίου
Αναπτύξτε την ιερή ιδιότητα της αγάπης. Μη μισείτε και μην αντιπαθείτε κανέναν. Αναπτύξτε επίσης την πίστη ότι οτιδήποτε σας συμβαίνει είναι για το καλό σας. Όποτε αντιμετωπίζετε κάποια δυσκολία ή αντιξοότητα, να ξέρετε ότι υπόλογοι γι’ αυτήν είσαστε εσείς οι ίδιοι και μόνο. Αντιθέτως, αν προσβάλετε κάποιον εν γνώσει σας ή άθελά σας, αυτό από μόνο του θα εξελιχθεί σε τιμωρία για σας. Η ευχαρίστηση και ο πόνος είναι δικά σας δημιουργήματα. Τα καλά σας έργα ή οι αμαρτίες σας θα σας ακολουθούν πάντα σαν τη σκιά σας. Πολλοί άνθρωποι σήμερα αρέσκονται στο να κάνουν κηρύγματα στους άλλους, οι ίδιοι όμως δεν τα εφαρμόζουν. Τότε τι αξία θα έχουν οι συμβουλές σας; Επίσης, όποτε διαβάζετε ή ακούτε κάποια αγνή και ανώτερη σκέψη, δεν έχει καμία αξία για σας έως ότου την εφαρμόσετε κατά γράμμα στη ζωή σας. Να βοηθάτε τους συνανθρώπους σας έστω και λίγο – μόνο αυτό θα βοηθήσει εσάς τους ίδιους, και μάλιστα τη στιγμή που το χρειάζεστε περισσότερο. Ποτέ μην κατηγορείτε τους άλλους ως υπαίτιους για τις δυσκολίες που αντιμετωπίζετε. Ποτέ μην υβρίζετε ή κακομεταχειρίζεστε κάποιον άλλο. Να αγαπάτε τους πάντες και να τους φέρεστε σαν να ήταν αδελφοί ή αδελφές σας.- Μπάμπα, Ομιλία που δόθηκε την Πρωτοχρονιά του 2004
26 Δεκεμβρίου
Δείτε τα ψάρια και αναλογιστείτε: Παρόλο που ζουν συνεχώς μέσα στο νερό, έχουν απαλλαγεί έστω και ελάχιστα από την δυσάρεστη οσμή τους; Όχι. Έτσι και οι ροπές του νου δεν μπορούν να εξαφανιστούν όσο η καρδιά εξακολουθεί να είναι γεμάτη από την ψευδαίσθηση του εγωκεντρισμού, ακόμα και αν ασχολείται κανείς συνεχώς με πνευματικές ασκήσεις. Αν επιθυμεί κανείς ειλικρινά να απαλλαγεί από το αίσθημα του εγώ και του δικό μου, πρέπει να λατρέψει τον Θεό χωρίς προτιμήσεις και αποστροφές. Όπως ακριβώς το φως και το σκοτάδι δεν μπορούν να συνυπάρξουν στο ίδιο μέρος, έτσι και η αγάπη και το μίσος δεν μπορούν να συνυπάρξουν μέσα στην ίδια καρδιά. Οι άνθρωποι βιώνουν χαρά και λύπη ανάλογα με αυτά που ακούνε. Συνεπώς, ως πνευματικοί αναζητητές, πρέπει να αποφεύγετε τα αδυσώπητα βέλη των σκληρών λόγων, και να χρησιμοποιείτε λόγια γλυκά, ευχάριστα και ήπια, εμποτισμένα με την αλήθεια, διότι η χρήση ψεύδους για να απαλύνετε την ομιλία σας, το μόνο που πετυχαίνει είναι να ανοίγει τον δρόμο για περισσότερη δυστυχία. Αληθώς σας λέω, ο πνευματικός αναζητητής πρέπει διακρίνεται από τις καλές ιδιότητες του χαρακτήρα του.- Μπάμπα, από το «Αγάπη» (Prema Vahini), Κεφ. 43.
25 Δεκεμβρίου
Γιορτάζοντας σήμερα τη Γέννηση του Χριστού, φέρτε στον νου σας τις διδασκαλίες και τις συμβουλές του Ιησού και αποφασίστε να διάγετε την καθημερινή σας ζωή σύμφωνα μ’ αυτές. Εντυπώστε τα λόγια Του στις καρδιές σας και αποφασίστε να εφαρμόσετε όλα όσα σας δίδαξε Εκείνος. Επικεντρώστε την προσοχή σας στα διδάγματα που ανέπτυξε στα διάφορα στάδια της ζωής του. Η πρώτη Του διακήρυξη ήταν: «Είμαι ο αγγελιοφόρος του Θεού». Ναι, κάθε άνθρωπος πρέπει να αποδεχθεί αυτό τον ρόλο και να ζει ως υπόδειγμα θεϊκής αγάπης και φιλανθρωπίας. Ο Διδάσκαλος πρέπει να ενεργεί σαν ξυπνητήρι, να αφυπνίζει όσους κοιμούνται πνευματικά και να τους υπενθυμίζει το καθήκον τους προς τον θείο εαυτό τους. Οι Ουπανισάντ διακηρύσσουν: «Εγερθείτε! Αφυπνιστείτε.» Και εκδηλώστε τον Θεό που βρίσκεται μέσα σας, σε κάθε σκέψη, λόγο και πράξη σας. Ο καλύτερος τρόπος για να λύσει ο άνθρωπος τις συγκρούσεις και τις διαμάχες που παρεμποδίζουν την ηθική, υλική και πνευματική του πρόοδο, είναι να ζει με βάση τις ανθρώπινες αξίες ως οφείλει, και να εξυψωθεί στο επίπεδο του Θεού που είναι η πραγματικότητά του. - Μπάμπα, Ομιλία που δόθηκε στις 24 Δεκεμβρίου 1980.
24 Δεκεμβρίου
Ο Θεός είναι η αιώνια δύναμη, παντοδύναμος και παντογνώστης. Είναι η αιτία και η συνέπεια - ο αγγειοπλάστης, ο πηλός και το πήλινο αγγείο. Δίχως τον Θεό, δεν υπάρχει σύμπαν. Ο Θεός εβουλήθη, και το σύμπαν συνέβη ως το έργο Του, ως μια εκδήλωση της παντοδυναμίας Του. Οι άνθρωποι ενσαρκώνουν το θέλημά Του, την παντοδυναμία Του, τη σοφία Του. Δυστυχώς όμως, δεν συνειδητοποιούν αυτό τους το μεγαλείο και τη δόξα, διότι το σύννεφο της πνευματικής άγνοιας ενεργεί σαν πέπλο και τους αποκρύπτει την Αλήθεια. Γι` αυτόν τον λόγο ο Θεός στέλνει στη γη αγίους και προφήτες, ακόμη δε και ο ίδιος έρχεται στη γη ως Αβατάρ για να τους αποκαλύψει την Αλήθεια, να τους αφυπνίσει πνευματικά και να τους λυτρώσει. Δύο χιλιάδες χρόνια πριν, τότε που η στενόμυαλη αλαζονεία και η βαθιά πνευματική άγνοια κηλίδωναν και βεβήλωναν την ανθρώπινη ύπαρξη, ο Ιησούς ήρθε στη γη ως ενσάρκωση της αγάπης και της συμπόνιας, και έζησε ανάμεσα στους ανθρώπους σαν ζωντανό παράδειγμα των ύψιστων ιδανικών της ζωής. Η λέξη ‘Χριστούγεννα’ (Christmas) αληθώς σημαίνει την θεία λειτουργία (Mass) που τελείται την ημέρα της Γέννησης του Χριστού. Είναι μία άκρως ιερή θρησκευτική τελετουργία. Το να βλέπετε την εορτή της Γέννησης του Χριστού σαν μία ευκαιρία για οινοποσία και χορό είναι μέγιστο λάθος. Να περνάτε τα Χριστούγεννα με προσευχή και με στοχασμό του Χριστού όλο ευγνωμοσύνη.- Μπάμπα, Ομιλία που δόθηκε στις 24 Δεκεμβρίου 1980.
23 Δεκεμβρίου
Ενσαρκώσεις της θεϊκής αγάπης! Όπου κι αν βρίσκεστε, ποτέ μην αφήνετε μέσα σας χώρο για διαφορές. Ο καθένας σας πρέπει να αποβάλλει ακόμα και το τελευταίο ίχνος εγωισμού του, ιδιοτέλειας και εγωκεντρισμού του. Ο αμοιβαίος σεβασμός και εκτίμηση, η γαλήνια και ισορροπημένη διάθεση και η ανεκτικότητα είναι θεμελιώδεις ιδιότητες χαρακτήρα που τις έχει ανάγκη κάθε άνθρωπος. Επομένως, αναπτύξτε μέσα σας ακόμα περισσότερη αγάπη, ανεκτικότητα και συμπόνια. Συνειδητοποιήστε ότι η αγάπη υπάρχει μέσα στον καθένα. Εξαλείψτε όλες τις διαφορές με τους συνανθρώπους σας και τηρείτε πιστά την θρησκεία και τις παραδόσεις σας. Μάθετε να ζείτε με αγάπη και αρμονία με όλα τα μέλη της κοινωνίας σας. Όταν εξαλείψετε όλες τις διαφορές σας, η αγάπη μέσα σας θα μεγαλώσει, και τότε θα μπορέσετε να βιώσετε άμεσα τον Θεό. Χωρίς αγάπη, οι προσευχές μόνο με λόγια, δεν σας ωφελούν σε τίποτε. Η Αγάπη του Θεού είναι η μόνη δύναμη που ενώνει, η μόνη δύναμη που σας παρακινεί ν’ αγαπάτε, ο μόνος δωρητής χαράς σε όλους. Ο Θεός είναι αγάπη, μπορείτε να Τον βιώσετε μόνο μέσω της αγάπης. Δια μέσου των αιώνων, όλοι οι άγιοι και όλες οι θρησκείες έχουν εξάρει το μεγαλείο της αγάπης, της αλήθειας, της αυτοθυσίας και της ενότητας. Γι` αυτό, καλλιεργείτε μέσα σας ολοένα περισσότερη αγάπη.- Μπάμπα, Ομιλία που δόθηκε στις 24 Δεκεμβρίου 1980.
22 Δεκεμβρίου
Τι σημαίνει η φράση που συνηθίζετε να λέτε ότι ο Θεός έρχεται στη γη ως Αβατάρ; Σημαίνει ότι ο Θεός, από την απύθμενη αγάπη, στοργή και συμπόνια Του, κατεβαίνει στο ανθρώπινο επίπεδο και αφυπνίζει πνευματικά την ανθρωπότητα χαρίζοντάς της τη συνειδητότητα του Θείου. Όταν ο Θεός βλέπει ότι άπειροι άνθρωποι αναζητούν απεγνωσμένα τον Θεό, αλλά έξω από τον εαυτό τους, τους χαρίζει την επίγνωση του Θεού μέσα τους. Στην πραγματικότητα, ο Θεός είναι ο πυρήνας του καθενός. Αυτή η ευκαιρία, να συνειδητοποιήσετε το Θείο εντός σας, σας έχει δωρηθεί ως ανταμοιβή για τις αρετές που συσσωρεύσατε σε πολλές προηγούμενες ζωές σας, ούτως ώστε να επιτύχετε τον ύψιστο στόχο της ένωσής σας με το Θείο. Κάθε πουλί χρειάζεται δύο φτερά για να πετάξει. Μια άμαξα χρειάζεται δύο ρόδες για να προχωρήσει. Παρομοίως, για το ταξίδι σας προς τον ύψιστο αυτό στόχο, χρειάζεστε τόσο πίστη όσο και σταθερότητα - πνευματική γνώση και πνευματική άσκηση. Το ιερό κείμενο Μπάγκαβαντ Γκίτα μας διδάσκει ότι η Γνώση του Θείου Εαυτού μας είναι η ιερότερη γνώση. Η πνευματική γνώση σας δείχνει τον δρόμο, και πνευματική άσκηση σας βοηθά να φθάσετε στον στόχο. Και τα δύο είναι απαραίτητα για την πραγμάτωση του Ύψιστου.- Μπάμπα, Ομιλία που δόθηκε στις 24 Δεκεμβρίου 1980.
21 Δεκεμβρίου
Να εφαρμόζετε στη ζωή σας τουλάχιστον έναν από τους εννέα τρόπους αφοσίωσης στον Θεό. Δεν έχει σημασία το πόσο εύποροι ή πόσο μορφωμένοι είστε. Ο Θεός κοιτάζει μόνο την ειλικρίνεια και την αγνότητα του νου και της καρδιάς σας, και το πόσο ολόψυχη και γνήσια είναι η αγάπη σας. Ο Βαλμίκι ήταν κυνηγός. Ο Ναντανάρ ανήκε στην κατώτερη κοινωνική τάξη. Ο Κουτσέλα ήταν πάμπτωχος. Ο Ντρούβα και ο Πραχλάντα ήταν 5 χρόνων παιδάκια. Η Σάμπαρι ανήκε σε μία ορεινή φυλή, δηλ. ήταν μια φτωχή γυναίκα δίχως μόρφωση και καλλιέργεια. Αλλά όλοι αυτοί κέρδισαν πλουσιοπάροχα τη χάρη του Θεού, λόγω της ολόψυχης αφοσίωσής τους, της αγάπης τους και της παράδοσης του εαυτού τους στο Θέλημά Του. Να ακολουθείτε το παράδειγμα της Σάμπαρι, η οποία δεν σκεφτόταν παρά μόνο τον Σρι Ράμα και το πώς με τις πράξεις της μπορούσε να τον κάνει ευτυχισμένο. Αφιέρωνε όλες τις σκέψεις, τα λόγια και τις πράξεις της αποκλειστικά σ’ Εκείνον, σε τέτοιο βαθμό ώστε κάθε πράξη της μεταμορφωνόταν και εξιδανικευόταν στην ύψιστη πνευματική άσκηση. Διαλογισμός δεν σημαίνει το να κάθεται κανείς ακίνητος σε μια ορισμένη στάση, σαν να ποζάρει για φωτογράφηση. Σαν τη ζωή της Σάμπαρι, έτσι και η δική σας ζωή: πρέπει να γίνει ένας συνεχής διαλογισμός οπουδήποτε κι αν είστε, οτιδήποτε κι αν κάνετε.- Μπάμπα, από το βιβλίο «Summer Showers 1990» (Θερινό Σεμινάριο στο Μπριντάβαν, 1990), Κεφ. 16.
20 Δεκεμβρίου
Η λατρεία του Θεού μέσα στους ναούς, η συναναστροφή με σοφούς, η λατρεία της εικόνας ή του συμβόλου του Θεού και η απαγγελία του ονόματός Του, όλα αυτά είναι εξωτερικές πηγές φωτός. Ο διαλογισμός, οι πνευματικές πειθαρχίες, η σκέψη και αναπόληση του Θεού, είναι πηγές εσωτερικής φώτισης. Στερημένοι και από τα δύο, πώς μπορείτε να βιώσετε το όραμα της θεϊκής δόξας; Κάποτε ο Τούλσιντας είπε: «Χρειάζεστε φως μέσα στο σπίτι σας καθώς και έξω απ’ αυτό; Τότε βάλτε το φανάρι στο κατώφλι της πόρτας! Κατά τον ίδιο τρόπο, επιθυμείτε να βιώσετε τη φώτιση της γαλήνης μέσα σας και να την μεταδώσετε και έξω από σας; Τότε να έχετε το όνομα του Θεού στη γλώσσα σας που είναι το κατώφλι της προσωπικότητάς σας! Το φως των λόγων σας δεν θα τρεμοσβήνει, ούτε θα εξασθενήσει, ούτε θα σβήσει από καμία καταιγίδα. Θα χαρίζει γαλήνη τόσο σε σάς όσο και σε όλους όσους συναντάτε - στην πραγματικότητα, σ’ ολόκληρο τον κόσμο.» Επομένως, για τη σωτηρία σας, να φέρνετε στη μνήμη σας το όραμα της μορφής του Θεού έχοντας το όνομά Του στη γλώσσα σας.- Μπάμπα, "Θεία Τάξη" (Dharma Vahini), Κεφ. 12.
19 Δεκεμβρίου
Ο σύνδεσμος του λατρεύοντος και του λατρευόμενου είναι ο σπόρος της αφοσίωσης. Αρχικά, ο λατρεύων προσελκύεται από τα ειδικά χαρακτηριστικά του αντικειμένου της λατρείας του. Προσπαθεί λοιπόν να τα αποκτήσει ο ίδιος. Αυτή η προσπάθεια που καταβάλλει είναι η πνευματική άσκηση. Στα πρώτα στάδια της πνευματικής άσκησης, ο διαχωρισμός μεταξύ λατρεύοντος και λατρευόμενου είναι απόλυτος, αλλά καθώς ο λατρεύων προοδεύει στην πνευματική του άσκηση, ο διαχωρισμός αυτός μειώνεται σταδιακά, ώσπου στο τελευταίο στάδιο παύει να υφίσταται. Άσχετα με το αντικείμενο που λατρεύετε και προσπαθείτε να φτάσετε με την πνευματική σας άσκηση, πρέπει σαν αναζητητές να έχετε εδραιωμένη μέσα σας την πίστη ότι εσείς και ο Θεός είσαστε Ένα. Μία μόνο είναι η ευχή που αξίζει να φιλοξενείται από τον νου του πνευματικού αναζητητή κι αυτή είναι η ευχή για την πραγμάτωση του Θεού, την εμπειρία του ύψιστου πνευματικού πεδίου μακαριότητας. Δεν πρέπει να υπάρχει χώρος στη σκέψη του για οτιδήποτε άλλο.- Μπάμπα, από το βιβλίο «Αγάπη» (‘Prema Vahini’), Κεφ. 40
18 Δεκεμβρίου
Ο θάνατος είναι πανταχού παρών όπως ο Θεός, αλλά σχετίζεται μόνο με το σώμα, δεν μπορεί να επηρεάσει την εξατομικευμένη ψυχή. Αντίθετα, ο Θεός σχετίζεται με την ατομική ψυχή, αλλά δεν επιτρέπει τη χωρίς τέλος ύπαρξη του σώματος. Το σώμα είναι το όχημα που είναι απαραίτητο για να κατανοήσει η εξατομικευμένη ψυχή την πραγματική της φύση. Κι όμως, είναι άγνωστο πότε θα γίνει στόχος του θανάτου, άγνωστο πότε το σώμα αυτό θα παγιδευτεί στη θηλιά του. Η εξατομικευμένη ψυχή, φορτωμένη καθώς είναι μ’ αυτό το σώμα που φθείρεται και καταστρέφεται τόσο εύκολα, πρέπει να επισημάνει αυτό τον κίνδυνο έγκαιρα και να είναι γεμάτη λαχτάρα να συγχωνευθεί με τον Θεό την ίδια εκείνη στιγμή του θανάτου! Οι άνθρωποι συνηθίζουν να καθυστερούν και να αναβάλλουν τα του χθες για σήμερα και τα του σήμερα για αύριο. Αλλά το έργο της πνευματικής εξέλιξης, από τη φύση του, δεν επιδέχεται καθυστερήσεις. Εκεί δεν υπάρχει ούτε χθες ούτε αύριο – η παρούσα στιγμή είναι η μοναδική στιγμή. Διότι, το λεπτό που μόλις πέρασε είναι πλέον πέραν του ελέγχου σας και το λεπτό που πλησιάζει δεν σας ανήκει! Μόνο η εξατομικευμένη ψυχή που έχει χαράξει αυτή την αλήθεια βαθιά μέσα της, θα συγχωνευθεί με τον Θεό.- Μπάμπα, από το βιβλίο «Αγάπη» (‘Prema Vahini’), Κεφ. 40.
17 Δεκεμβρίου
Οι έμφυτες επιθυμίες και ροπές του νου εξευγενίζουν ή καταστρέφουν την εξατομικευμένη ψυχή - είναι τα σκαλοπάτια που τη φέρνουν στον στόχο της. Την οδηγούν στην πορεία της μέσα από τις απώλειες και τις θλίψεις της ζωής. Μόνο με καλές ροπές μπορείτε να φθάσετε στον Θεό. Καλό είναι λοιπόν κάθε άτομο να ασχολείται διαρκώς με καλά και θεάρεστα έργα. Τα καλά έργα είναι η γνήσια μορφή λατρείας του Θεού. Είναι ο καλύτερος τρόπος να Τον διατηρείτε στη μνήμη σας. Είναι η ύψιστη μορφή εξύμνησης της δόξας Του. Αυτή η μορφή λατρείας διαχέει αγάπη παντού, χωρίς διακρίσεις ή διαφορές, είναι το ιερό χρέος που κάθε άτομο οφείλει να προσφέρει. Να ασχολείστε λοιπόν με τέτοιες ευγενείς πράξεις, έχοντας αδιαλείπτως στον νου σας τη σκέψη του Θεού. Αυτή είναι η βασιλική οδός που οδηγεί στην επίτευξη του Σκοπού.- Μπάμπα, από το βιβλίο «Αγάπη» (‘Prema Vahini’), Κεφ. 29.
16 Δεκεμβρίου
Ενόσω αγωνίζεστε στο πνευματικό πεδίο, πάρτε τον ίδιο τον Θεό ως προστάτη σας. Για να ενθαρρύνει η μητέρα το παιδάκι της, το πείθει να κάνει μερικά βήματα μόνο του και να γυρίσει πίσω, αλλά δεν θα το αφήσει να πέσει. Αν παραπατήσει και κινδυνεύσει να χάσει την ισορροπία του, τρέχει γρήγορα πίσω του και το συγκρατεί. Το ίδιο και ο Δημιουργός: έχει τα μάτια Του καρφωμένα επάνω στην εξατομικευμένη ψυχή. Κρατά στο χέρι Του τον σπάγκο του χαρταετού που είναι ο άνθρωπος. Άλλοτε τον τραβά, άλλοτε τον χαλαρώνει. Αλλά άσχετα από το τι κάνει, εσείς να νιώθετε ξένοιαστοι και ασφαλείς, διότι Αυτός είναι που κρατά τον σπάγκο της ζωής σας. Όταν αυτή η πίστη διεισδύσει βαθιά μέσα σας, θα στερεοποιηθεί σε θετική και αγνή έμφυτη επιθυμία και θα σας γεμίσει με την πεμπτουσία της αγάπης. Ο σπάγκος είναι ο δεσμός της Αγάπης και της Χάρης, και δένει τον χαρταετό, τον άνθρωπο, με τον Δημιουργό του. Το μόνο που πρέπει να κάνετε εσείς, είναι να βαδίζετε επάνω στην πνευματική οδό, ν’ αποκτήσετε θετικές έμφυτες επιθυμίες, ώστε να διατηρήσετε και να κάνετε στενότερο αυτόν τον δεσμό της Αγάπης και της Χάρης του Θεού.- Μπάμπα, από το βιβλίο «Αγάπη» (‘Prema Vahini’), Κεφ. 29.
15 Δεκεμβρίου
Καθώς προχωρεί η μέρα, ο άνθρωπος κυριαρχείται από τη δραστήρια διάθεσή του και αρχίζει την καθημερινή κοπιαστική εργασία του. Πριν από το μεσημεριανό του φαγητό όμως, πρέπει να διαλογίζεται πάλι στον Θεό και να Του αφιερώνει τόσο την εργασία του, όσο και τους καρπούς της. Δεν μπορεί ν’ αρχίσει το φαγητό του παρά μόνο αφού εκφράσει την αφοσίωσή του στον Θεό και Τον φέρει στον νου του με ευγνωμοσύνη. Αυτό είναι το νόημα της μεσημεριανής προσευχής. Με την πιστή εφαρμογή αυτών των λατρευτικών πράξεων, τα πάθη ελέγχονται και ξεπερνιούνται από τη γαλήνια διάθεση. Αργότερα, ο άνθρωπος κυριεύεται από μια τρίτη διάθεση, την αδράνεια ή νωθρότητα. Καθώς πλησιάζει το βράδυ, βιάζεται να γυρίσει στο σπίτι του, τρώει το βραδινό του και καταβάλλεται από τη διάθεση για ύπνο. Όμως τον περιμένει ακόμα ένα καθήκον, διότι μόνο φαγητό και ύπνος είναι η μοίρα των αργόσχολων και των κηφήνων. Όταν απειλεί να κυριεύσει τον άνθρωπο η χειρότερη των ιδιοτήτων, τη νωθρότητα, τότε αυτός πρέπει να κάνει ιδιαίτερη προσπάθεια να ξεφύγει από τα πλοκάμια της καταφεύγοντας στην προσευχή συντροφιά με τους πιστούς που εξυμνούν τον Θεό, διαβάζοντας κείμενα για τη δόξα Του, καλλιεργώντας αξιέπαινες αρετές και τηρώντας συνειδητά τους κανόνες ορθής συμπεριφοράς. Αυτή είναι η ενδεδειγμένη λατρεία του Θεού για το βράδυ.- Μπάμπα, από το βιβλίο «Θεία Τάξη» (‘Dharma Vahini’) Κεφ. 7.
14 Δεκεμβρίου
Ενώ είκοσι χτυπήματα με το σφυρί μπορεί να μη σπάσουν μια πέτρα, το εικοστό πρώτο ίσως τη σπάσει. Σημαίνει όμως αυτό ότι τα πρώτα είκοσι χτυπήματα ήταν άσκοπα; Όχι! Καθένα από τα είκοσι χτυπήματα συνέβαλε στην τελική επιτυχία. Το τελικό αποτέλεσμα πραγματοποιήθηκε από το άθροισμα των χτυπημάτων. Έτσι και ο νους σας: είναι συνεχώς παγιδευμένος σ’ έναν ατέλειωτο αγώνα με τον κόσμο, τόσο τον εσωτερικό, όσο και τον εξωτερικό. Περιττό να λεχθεί, ότι η επιτυχία δεν είναι πάντα εφικτή. Αυτό όμως που είναι βέβαιο, είναι ότι ο άνθρωπος έχει τη δυνατότητα ν’ αποκτήσει την αιώνια ευδαιμονία, αν ασχολείται πάντα με καλά έργα και διαποτίζει τον νου του με αγάπη για τον Θεό. Να ενσταλάζετε αυτή την αγάπη στην κάθε στιγμή της ζωής σας – τότε οι κακές ροπές θα πάψουν να προβάλλουν εμπόδια στο δρόμο σας. Όταν ο νους σας είναι πάντα στραμμένος στον Θεό, θα προσελκύεται αυτόματα μόνο από καλές και ευγενείς πράξεις. Το αντικείμενο κάθε πνευματικής άσκησης είναι η απάλειψη του νου, και σίγουρα, κάποια μέρα, αν ασκήστε τακτικά, κάποια καλή πράξη θα την επιτύχει, όπως το εικοστό πρώτο χτύπημα έσπασε την πέτρα. Στον θρίαμβο αυτό συμβάλλουν όλες οι καλές πράξεις που έχετε κάνει στο παρελθόν - καμία καλή πράξη δεν πάει χαμένη, κάθε μία απ’ αυτές υπολογίζεται!Μπάμπα, από το βιβλίο «Αγάπη» (‘Prema Vahini’) Κεφ. 28.
13 Δεκεμβρίου
Για να συγκεντρωθεί ο νους σας στον Θεό, πρέπει να ελέγξετε τις δραστηριότητές σας. Για να το επιτύχετε, πρέπει να υπερνικήσετε τα εμπόδια των τριών ιδιοτήτων της ανθρώπινης φύσης (γκούνας): της φωτεινής και ισορροπημένης (σάτβα), της δραστήριας και παθιασμένης (ράτζας) και της σκοτεινής και νωθρής (τάμας). Όταν αυτές οι φυσικές παρορμήσεις κυριαρχούν και κατευθύνουν την ανθρώπινη συμπεριφορά, να προσεύχεστε στον Θεό να εξουδετερώσει την επιρροή τους. Αυτό είναι το πρώτο καθήκον του ανθρώπου που θέλει να πλησιάσει τον Θεό. Είναι κανόνας της φύσης ότι το πρωί είναι η ώρα της γαλήνιας διάθεσης, το μεσημέρι της δραστήριας και το σούρουπο της νωθρής διάθεσης. Το ξημέρωμα, ο νους ξυπνά από την ανακούφιση του ύπνου, ελευθερωμένος από ταραχές και καταθλίψεις και είναι ήρεμος και διαυγής. Αυτή την ώρα και μ’ αυτή την πνευματική διάθεση, ο διαλογισμός στον Θεό είναι πολύ αποδοτικός. Αυτός είναι ο σκοπός των πρωινών προσευχών. Οι άνθρωποι όμως, αγνοώντας το βαθύτερο νόημά τους, ακολουθούν τους θρησκευτικούς τύπους με τυφλό μηχανικό τρόπο, απλά και μόνο επειδή οι παλαιοί θέσπισαν αυτούς τους κανόνες. Από τώρα και στο εξής, θα πρέπει να κάνετε τις πρωινές προσευχές σας αφού προηγουμένως συνειδητοποιήσετε την εσωτερική και βαθύτερη σημασία τους.- Μπάμπα, από το βιβλίο «Θεία Τάξη» (‘Dharma Vahini’) Κεφ. 7.
12 Δεκεμβρίου
Να έχετε το όνομα του Θεού αδιάκοπα στη σκέψη σας, και εξωτερικά να ολοκληρώνετε τα εγκόσμια καθήκοντά σας. Ενόσω τα χέρια σας ασχολούνται με ανιδιοτελή υπηρεσία, αφήστε τον νου σας να επαναλαμβάνει το όνομα του Θεού. Όταν η βροχή κατακλύζει τις βουνοκορφές και το νερό κυλά με ορμή απ’ όλες τις πλευρές τους, δεν σχηματίζεται ποταμός. Όταν όμως το νερό κυλήσει προς μια κατεύθυνση μόνο, θα σχηματιστεί αρχικά ένα ρυάκι, μετά ένα ρεύμα, κατόπιν ένας χείμαρρος και τελικά ένα ποτάμι που κυλά ορμητικά και καταλήγει στη θάλασσα. Το νερό που τρέχει προς μια μόνο κατεύθυνση φτάνει στη θάλασσα, ενώ εκείνο που σκορπίζει προς τέσσερις κατευθύνσεις απορροφάται από το χώμα και χάνεται. Τέτοιες είναι και οι ροπές του νου. Ποιο το όφελος, αν πάνε κι έρχονται από δω κι από κει, δηλ. όταν σήμερα σκέφτεστε ‘έτσι’, αλλά αύριο ‘αλλιώς’; Το ιερό ρεύμα των καλών ροπών και επιθυμιών του νου που κληρονομήθηκαν από προηγούμενες ζωές πρέπει να ρέει πλήρες και σταθερό στα λιβάδια των ιερών σκέψεων και τελικά να ηρεμεί μέσα στον μεγάλο ωκεανό της ευδαιμονίας τη στιγμή του θανάτου.- Μπάμπα, από το βιβλίο «Αγάπη» (‘Prema Vahini’) Κεφ.28.
11 Δεκεμβρίου
Το καθαρό αποτέλεσμα όλης αυτής της ζωής και του μόχθου του ανθρώπου είναι αυτό που έρχεται στη μνήμη την ύστατη στιγμή της. Επομένως, καλό είναι να κατευθύνετε ολόκληρη τη ζωή σας προς την απόκτηση εκείνης της προδιάθεσης που πιστεύετε πως είναι η καλύτερη για την τελευταία σας στιγμή. Οι σκέψεις που κυριαρχούν κατά τη στιγμή του θανάτου έρχονται με μεγαλύτερη ισχύ στην επόμενη ζωή. Αυτή η αλήθεια πρέπει να σας καθοδηγεί στο ταξίδι αυτής της ζωής, διότι οι έμφυτες τάσεις ή προδιαθέσεις είναι το μεταφορικό μέσο τόσο αυτής της ζωής όσο και για το πέρασμα στην επόμενη. Γι’ αυτό, από σήμερα κιόλας, ενώ ασχολείστε με το ταξίδι της ζωής, ευχόμενοι πάντα το καλό για όλους και έχοντας πάντα τον Θεό στη σκέψη σας, να μην ξεχνάτε ποτέ τον θάνατο που είναι αναπόφευκτος. Να ζείτε αποφεύγοντας τις κακές πράξεις, τις επιζήμιες σκέψεις και τις εγκόσμιες προσκολλήσεις. Να μένετε πάντα πιστοί στην αλήθεια και ν’ αναζητάτε τη συναναστροφή των καλών. Αν ζείτε έτσι, η ύστατη στιγμή της ζωής σας θα είναι αγνή, γλυκιά κι ευλογημένη.- Μπάμπα, από το βιβλίο «Αγάπη» (‘Prema Vahini’) Κεφ. 27
10 Δεκεμβρίου
Όπως η γυναίκα πρέπει να θεωρεί έναν και μόνο άνδρα ως τον κύριο και σύζυγό της, έτσι και ο άνδρας πρέπει να είναι πιστός σε μία και μόνο γυναίκα, τη σύντροφο και σύζυγό του. Η γυναίκα πρέπει να θεωρεί τον άνδρα της Θεό και να τον λατρεύει, να τον φροντίζει και να ακολουθεί τις επιθυμίες του για την εκπλήρωση των καθηκόντων της πίστης της σ’ εκείνον. Το ίδιο και ο άνδρας - πρέπει να τιμά τη γυναίκα του ως τη ‘Δέσποινα του σπιτιού’, και να ενεργεί σύμφωνα με τις επιθυμίες της, διότι η γυναίκα του είναι η θεά της οικογενειακής εστίας και της ευημερίας του σπιτιού. Μόνο τότε του αξίζει η θέση του ‘άνδρα’. Το όνομα και η υπόληψη, η τιμή και η ατίμωση, η διαφθορά και η ανομία, το καλό και το κακό, όλα βαρύνουν εξίσου τόσο τον άνδρα όσο και τη γυναίκα. Δεν νοείται να δεσμεύεται μόνο η γυναίκα , ενώ ο άνδρας να είναι ελεύθερος. Και οι δύο δεσμεύονται εξίσου από τους κανόνες του Ντάρμα. Και οι δύο θα ενδώσουν στο Αντάρμα αν συμπεριφέρονται αντιμετωπίζοντας απερίσκεπτα τους κανόνες για την απόκτηση των ιδιοτήτων που αναφέρθηκαν παραπάνω.- Μπάμπα, από το βιβλίο «Θεία Τάξη» (‘Dharma Vahini’), Κεφ. 6.
9 Δεκεμβρίου
Οι άνθρωποι έχετε συνηθίσει τα μάτια, τα αυτιά και τη γλώσσα σας στην πολυτέλεια του διαρκούς νεωτερισμού και της συνεχούς αλλαγής. Τώρα, πρέπει να τα εκπαιδεύσετε αντίθετα. Πρέπει να στρέφετε τον νου σας προς το καλό και να ελέγχετε κάθε δραστηριότητά σας. Κάθε ελεγχόμενη δραστηριότητα είναι η σμίλη με την οποία παίρνει μορφή η πέτρα της ανθρώπινης προσωπικότητας. Ένα λανθασμένο χτύπημα της σμίλης μπορεί να παραμορφώσει την πέτρα. Επομένως, ο άνθρωπος πρέπει να εκτελεί και την παραμικρή πράξη με μεγάλη περίσκεψη και αφοσίωση. Για εκείνον που πνίγεται στη θάλασσα, ακόμα κι ένα καλάμι είναι στήριγμα θεόσταλτο. Παρομοίως, για εκείνον που αγωνίζεται στον ωκεανό της εγκόσμιας ύπαρξης και των επιθυμιών, μερικά καλά λόγια ενδέχεται να του προσφέρουν μεγάλη βοήθεια. Καμιά καλή πράξη δεν πάει χαμένη – ούτε και η κακή, έχει κι αυτή τις συνέπειές της. Να προσπαθείτε λοιπόν να αποφεύγετε και την πιο ασήμαντη κακή πράξη. Να διατηρείτε τα μάτια σας αγνά, να γεμίζετε τα αυτιά σας με τον λόγο του Θεού και τις ιστορίες Θεϊκών έργων, και μην τα αφήνετε ν’ ακούν συκοφαντίες και άλλα κακόβουλα λόγια. Η γλώσσα σας να μιλά μόνο λόγια καλά και αληθινά. Υποχρεώστε την να σας θυμίζει διαρκώς τον Θεό. Μια τέτοια αδιάκοπη, εντατική προσπάθεια θα σας χαρίσει σίγουρα τη νίκη.- Μπάμπα, από το βιβλίο «Αγάπη» (‘Prema Vahini’) Κεφ. 27.
8 Δεκεμβρίου
Τους αρχαίους χρόνους οι άνθρωποι ποτέ δεν έπαυαν να εκπληρώνουν τις επιταγές του Ντάρμα, ακόμη και όταν απειλούνταν με θάνατο. Σήμερα όμως, ακόμη και χωρίς την παραμικρή πίεση από τους άλλους, οι άνθρωποι παρεκκλίνουν και ακολουθούν το άδικο, το Αντάρμα. Η εφαρμογή του Ντάρμα δεν είναι ένα απλό θέμα. Αυτός που δεν εφαρμόζει το Ντάρμα είναι σαν τον πεθαμένο. Αν πραγματικά το εφαρμόζει, τότε αποκτά θεϊκές ιδιότητες. Σήμερα υπάρχει επείγουσα ανάγκη να επαναφέρουμε τον άνθρωπο στον δρόμο του Ντάρμα, άλλοτε με την καλή συμβουλή, άλλοτε με την παρακίνηση για τα αναμφισβήτητα αποτελέσματα που προκύπτουν όταν ακολουθεί κανείς αυτόν τον δρόμο, άλλοτε με την απειλή να κόψουν τις σχέσεις με αυτούς που δεν τον ακολουθούν, και άλλοτε επιβάλλοντας ακόμα και την τιμωρία ως τελευταίο μέσο. Να επωφελείστε όσο γίνεται περισσότερο από τα ευεργετήματα του Ντάρμα, και ενόσω το ακολουθείτε να αποφεύγετε να βλάπτετε τον εαυτό σας ή τους άλλους. Να μεταδίδετε το μεγαλείο του Ντάρμα κάνοντας τον εαυτό σας λαμπρό παράδειγμα της γαλήνης και της χαράς που σας χαρίζει.- Μπάμπα, από το βιβλίο «Θεία Τάξη» (‘ Dharma Vahini’), Κεφ. 6.
7 Δεκεμβρίου
Όλοι σας, είτε μορφωμένοι είτε αγράμματοι, πρέπει να νιώθετε μια ακατανίκητη λαχτάρα να γνωρίσετε τον Θεό. Ο Θεός τρέφει ίση αγάπη και στοργή για όλα τα παιδιά Του, διότι από τη φύση του, το φως φωτίζει τα πάντα. Έτσι επίσης, έχοντας το Όνομα του Θεού στα χείλη του, ένας άνθρωπος μπορεί να φθάσει στην πραγμάτωση του Θεού, ενώ ένας άλλος μπορεί να διαπράξει ακόμα και έγκλημα! Εξαρτάται από το πώς ο καθένας χρησιμοποιεί το φως. Αλλά να θυμάστε: αυτό καθαυτό το Όνομα του Θεού είναι άσπιλο, άμεπτο και ακηλίδωτο, τώρα και εις τον αιώνα. Το Όνομα του Θεού πρέπει να απαγγέλλεται δυνατά αλλά και να ακούγεται. Για ορισμένες ασθένειες ενδείκνυνται φάρμακα εξωτερικής και για άλλες εσωτερικής χρήσης. Αλλά για την παγκόσμια αρρώστια της ταύτισης του Ανώτερου Εαυτού με το περιορισμένο του κύκλου της γέννησης και του θανάτου, υποχρεωτικό φάρμακο είναι η ακρόαση πνευματικών ομιλιών και η εξύμνηση του Ονόματος του Θεού.- Μπάμπα, από το βιβλίο «Αγάπη» (‘Prema Vahini’), Κεφ. 21.
6 Δεκεμβρίου
Ο Κύριος κατεβαίνει στη γη κατά καιρούς για να εξυψώσει όσους έχουν πέσει χαμηλά και να εδραιώσει ξανά την Αρετή και Δικαιοσύνη, το Ντάρμα. Το σημείο αυτό πρέπει να γίνει απόλυτα κατανοητό. Πολλοί που διαβάζουν τη Γκίτα δίνουν σ’ αυτή την Αλήθεια την ερμηνεία ότι ο Θεός ενσαρκώνεται όταν το Ντάρμα καταστρέφεται, και οι αρνητικές δυνάμεις του κακού και της αδικίας (Αντάρμα) αρχίζουν να επικρατούν. Αυτή η ερμηνεία είναι εσφαλμένη. Ούτε στην Γκίτα αναφέρεται κάτι τέτοιο, ούτε υπάρχει καμία βάση για να βγάλει κανείς το συμπέρασμα ότι το Ντάρμα ‘καταστρέφεται’. Η λέξη που χρησιμοποιείται στο κείμενο της Γκίτα είναι ‘Glaani’, δηλ. παρακμή, που σημαίνει ότι, όταν υπάρχουν ενδείξεις ότι το Ντάρμα κινδυνεύει, ο Κύριος λέει ‘θα έρθω για να το προστατεύσω από τον κίνδυνο’. Ο Σρι Κρίσνα δεν λέει ότι θα έρθει για να το προστατεύσει και να το διατηρήσει, αφού θα έχει καταστραφεί! Διότι, σε τι χρησιμεύει ο γιατρός μετά τον θάνατο; Παρομοίως, ο Κύριος θα προστρέξει όταν η εφαρμογή του Ντάρμα έχει παρακμάσει ή εξασθενήσει. Το έργο της αποστολής του Κυρίου είναι η προστασία του Ντάρμα, διότι το Ντάρμα είναι η ίδια η πνοή κάθε ανθρώπου.- Μπάμπα, από το βιβλίο «Θεία Τάξη» (‘Dharma Vahini’), Κεφ. 6.
5 Δεκεμβρίου
Το σώμα είναι ο ναός της εξατομικευμένης ψυχής, κι έτσι οτιδήποτε συμβαίνει σ’ αυτόν τον ναό την αφορά. Παρομοίως, μια και ο κόσμος είναι το σώμα του Θεού, οτιδήποτε συμβαίνει σ` αυτόν, καλό ή κακό, Τον αφορά. Εφ’ όσον κατανοήσετε την έκδηλη σχέση μεταξύ σώματος και εξατομικευμένης ψυχής, θα μπορέσετε να συνειδητοποιήσετε και την αλήθεια της άδηλης σχέσης μεταξύ κόσμου και Θεού. Τη σχέση μεταξύ της εξατομικευμένης ψυχής και του Θεού, δηλ. τη συγγένεια μεταξύ τους, μπορεί να τη συλλάβει κάθε άνθρωπος που έχει αποκτήσει τα ακόλουθα τρία κύρια εργαλεία: 1) Νου αμόλυντο από προσκολλήσεις και μίση, 2) Ομιλία αμόλυντη από ψεύδη και 3) Σώμα αμόλυντο από άσκηση βίας. Η χαρά και η γαλήνη δεν ενυπάρχουν στα εξωτερικά αντικείμενα. Βρίσκονται μέσα σας. Αλλά εσείς, με την απερισκεψία που σας διακρίνει, τα αναζητείτε έξω από σας, σ’ έναν κόσμο από τον οποίο, σήμερα ή αύριο, αναπόφευκτα θ’ αναχωρήσετε. Γι` αυτό, ξυπνήστε τώρα! Προσπαθήστε να γνωρίσετε την ουσία κάθε πράγματος, την Ουσία και την αιώνια Αλήθεια που είναι ο Θεός. Προσπαθήστε να βιώσετε την Αγάπη που είναι ο ίδιος ο Θεός.- Μπάμπα, από το βιβλίο «Αγάπη» (‘Prema Vahini’), Κεφ. 19.
4 Δεκεμβρίου
Το άτοµο ή ατοµικό `εγώ` πιστεύει ότι είναι χωριστό και περιορισµένο, αυτό όµως είναι ψευδαίσθηση. Κάθε άνθρωπος, κάθε ατοµικό `εγώ`, είναι το Ίδιο Οικουµενικό Πνεύµα, το οποίο φαντάζεται µόνο ότι είναι χωριστό και περιορισµένο! Αυτή η συνειδητοποίηση µπορεί να ανατείλει µέσα σας είτε από µια αστραπιαία αναλαµπή διανοητικής ανάλυσης, είτε από ένα εξίσου σστραπιαίο πληµµύρισµα της καρδιάς σας µε Οικουµενική Αγάπη. Αυτή η συνειδητοποίηση δεν είναι παρά µια αναγνώριση της ενότητάς σας µε τον Ένα Θεό, που όµως για να επέλθει απαιτεί Αγάπη. Η Αγάπη είναι ο ίδιος ο Θεός. Η Αγάπη, δηλ. ο Θεός, εΙναι και η οδός και ο στόχος. Γι` αυτό στην πραγµατικότητα δεν υπάρχουν άθεοι, διότι δεν υπάρχει πλάσµα στον κοσµο χωρίς αγάπη µέσα του για κάτι ή για κάποιον. Και η αγάπη οποιασδήποτε µορφής ή βάθους, δεν είναι παρά µία σπίθα του Θεού. Η αγάπη δεν γνωρίζει φόβο, η αγάπη προάγει την αλήθεια, η αγάπη βρίσκει τρόπο για ειρήνη, η αγάπη οικοδοµεί την πίστη, η αγάπη προάγει την οµόνοια. Για να αυξήσετε την αγάπη σας, η ευκολότερη, ανώτερη και γονιµότερη θυσlα είναι αυτή του εγωισµού σας. Σταυρώστε το εγώ, τότε είστε ελεύθεροι. Αφιερώστε το στον Θεό, τότε θα είστε πλούσιοι και ευτυχισµένοι υπεράνω κάθε φαντασΙαςσας.- Μπάμπα, ομιλία που δόθηκε τον Νοέμβριο του 1970
3 Δεκεμβρίου
Ο Θεός μπορεί να πραγματωθεί μόνο μέσω της υπέρτατης αφοσίωσης, η οποία μπορεί να αποκτηθεί μόνο μέσω της πνευματικής σοφίας. Η πνευματική σοφία μπορεί να καλλιεργηθεί μόνο μέσω της πίστης, και η πίστη γεννιέται μόνο από την αγάπη. Πώς λοιπόν να καλλιεργήσουμε την αγάπη; Καλλιεργείται με δύο τρόπους: 1) Πάντοτε να θεωρείτε τα λάθη των άλλων, οσοδήποτε μεγάλα και σημαντικά κι αν είναι, ασήμαντα και αμελητέα. Να θεωρείτε πάντα τα δικά σας λάθη, οσοδήποτε ασήμαντα κι αν είναι, μεγάλα και σημαντικά, να λυπάστε και να μετανοείτε γι’ αυτά. Με τον τρόπο αυτό, αποφεύγετε μεγαλύτερα λάθη κι ελαττώματα και αποκτάτε τις αρετές της αδελφικότητας και της ανεκτικότητας. 2) Οτιδήποτε κάνετε, είτε μόνοι σας ή μαζί με άλλους, να το κάνετε ενθυμούμενοι ότι ο Θεός είναι πανταχού Παρών. Βλέπει, ακούει, και γνωρίζει τα πάντα. Ό,τι κι αν λέτε, να θυμάστε ότι ο Θεός ακούει κάθε λέξη σας. Πρέπει επομένως να χρησιμοποιείτε διαρκώς τη διάκρισή σας ώστε να διακρίνετε μεταξύ αληθινού και μη-αληθινού, λέγοντας μόνο την αλήθεια, καθώς επίσης μεταξύ σωστού και λάθους, και να κάνετε πάντα το σωστό. Προσπαθείτε κάθε σας στιγμή να έχετε επίγνωση της πανταχού Παρουσίας και παντοδυναμίας του Θεού.- Μπάμπα, από το βιβλίο «Αγάπη» (‘Prema Vahini’), Κεφ. 19.
2 Δεκεμβρίου
Συχνά λέω: «Η ζωή μου είναι το μήνυμά μου». Οι Αβατάρ κάνουν μία τέτοια διακήρυξη μόνο για να εκδηλώσουν τη Θειότητά τους. Φέρονται σαν παιδιά όταν είναι ανάμεσα σε παιδιά, σαν άνδρες όταν είναι μεταξύ ανδρών και σαν γυναίκες όταν είναι μεταξύ γυναικών, και τούτο για να μπορούν ν’ ανταποκρίνονται στις χαρές και τις θλίψεις όλων των ανθρώπων, να τους παρηγορούν και να εμφυσούν εμπιστοσύνη και θάρρος στις άδειες καρδιές τους. Οι Αβατάρ ενσαρκώνονται μεταξύ των ανθρώπων, διότι αντιθέτως προς τα πουλιά, τα ζώα, τα δέντρα κλπ., οι άνθρωποι έχουν εγκαταλείψει τον φυσικό τρόπο ζωής - μόνο οι άνθρωποι κυνηγούν τη χίμαιρα της εγκόσμιας ευτυχίας και των αισθησιακών απολαύσεων, μόνο οι άνθρωποι έχουν λησμονήσει το καθήκον για το οποίο τους έχει δοθεί από τον Θεό η ανθρώπινη ζωή. Ο Θεός προσλαμβάνει ανθρώπινη μορφή μόνο για ν’ αποκαταστήσει την αρετή και δικαιοσύνη, το Ντάρμα, και να σας οδηγήσει πίσω στην οδό της αρετής και της σοφίας. Συνεπώς ο Θεός ευαρεστείται όταν οι άνθρωποι τηρούν αυστηρά το Ντάρμα. Να εφαρμόζετε την αρετή και το δίκαιο - θα γεμίζουν κάθε στιγμή της ζωής σας με ευδαιμονία και με τη χαρά της αυτοπραγμάτωσης. Ο Θεός είναι πανταχού Παρών και τα πάντα Πληρών. Είναι Παντοδύναμος και Παντογνώστης. Κατοικεί μέσα σε κάθε καρδιά και εισακούει κάθε ικεσία αγωνίας σας, κάθε επίκληση, κάθε προσευχή σας. Γι’ αυτό, έχετε πίστη στον Θεό!- Μπάμπα, Ομιλία που δόθηκε τον Νοέμβριο 1970.
1 Δεκεμβρίου
Ο καζαμίας μπορεί να δείχνει ότι θα πέσουν 4 μονάδες βροχής, αλλά ακόμη κι αν διπλώσετε τη σελίδα του δέκα φορές και τη στύψετε, δεν θα βγάλετε ούτε μια σταγόνα βροχής. Ο σκοπός του καζαμία είναι απλώς να δίνει πληροφορίες για τη βροχή. Η βροχή όμως υπάρχει ψηλά στα σύννεφα. Κατά τον ίδιο τρόπο, αφού διδαχθείτε από τα ιερά κείμενα, αν περπατήσετε στο μονοπάτι της Αλήθειας, ο κόσμος και οι ανησυχίες του δεν θα σας επηρεάζουν. Μόνο όταν βρίσκεστε μακριά από την Αλήθεια υποφέρετε, βασανίζεστε και νιώθετε πόνο. Σε απόσταση από κάποιο παζάρι, ακούτε μόνο έναν δυνατό ακαθόριστο θόρυβο. Όταν όμως φθάσετε εκεί, μπορείτε να διακρίνετε καθαρά τη φωνή του κάθε πραματευτή. Έτσι επίσης, μέχρις ότου γνωρίσετε την Αλήθεια του Υπέρτατου Εαυτού, ο θόρυβος του κόσμου θα σας καταβάλλει και θα σας αφήνει εμβρόντητους. Όταν όμως μπείτε βαθιά και ειλικρινά στο βασίλειο της πνευματικής προσπάθειας, τα πάντα γίνονται καθαρά και η Πραγματικότητα του Θείου αφυπνίζεται μέσα σας. Μέχρι τότε, θα είστε αιχμαλωτισμένος μέσα στους άσκοπους ήχους των διαπληκτισμών, της επιχειρηματολογίας, και του επιδεικτικού στόμφου.- Μπάμπα, από το βιβλίο «Αγάπη» (‘Prema Vahini’), Κεφ. 16.