Δεκέμβριος 2011
31 Δεκεμβρίου
Όλες οι διάφορες κοινότητες που υπάρχουν στα κράτη πρέπει να ενωθούν. Η ανθρωπότητα πρέπει να γίνει μία οικογένεια. Τότε ο κόσμος θα γίνει παράδεισος. Εάν οι διαφορές επιτρέπονται να αναπτύσσονται, τα κράτη θα διαλύονται. Αυτοί που προάγουν τις διαφορές μεταξύ των ανθρώπων καταστρέφουν την αγάπη και τη συμπόνια στις ανθρώπινες καρδιές. Δεν υπάρχει μεγαλύτερη αμαρτία απ` αυτή. Αυτό που χρειάζεται ο κόσμος σήμερα είναι η λυτρωτική και ενοποιός δύναμη της αγάπης - αγάπης που εξαπλώνεται συνεχώς και αγκαλιάζει όλο και περισσότερους ανθρώπους. Εγκαταλείποντας τις στενόμυαλες ιδέες αναφορικά με τη θρησκεία, την εθνικότητα ή την κοινωνική σας τάξη και αναπτύσσοντας μια ευρεία θεώρηση και καλλιεργώντας ενάρετη συντροφιά, μπορείτε να εξυψώσετε τη ζωή σας και να την καταστήσετε γεμάτη νόημα και ικανοποίηση. Να διαποτιστείτε με καλές σκέψεις και να αναπτύξετε μεγαλόκαρδη αντιμετώπιση προς όλους, εφαρμόζοντας με την καρδιά σας τα σοφά λόγια των γεροντότερων. Μην σπαταλάτε ούτε τη ζωή ούτε χρήματα. Σας εύχομαι κάθε ευτυχία.- Μπάμπα, Divine Discourse, 25 Dec 1985.
30 Δεκεμβρίου
Αποκομίζετε όφελος από τον κόσμο και την κοινωνία, και γι` αυτό έχετε κάποιες υποχρεώσεις. Αυτός ο κόσμος, αληθώς σας λέγω, είναι ένα τεράστιο εργαστήριο. Κάθε άνθρωπος είναι ένα μέλος αυτού του Οργανισμού. Του καταμερίζεται κάποιο έργο σύμφωνα με τη συγκρότησή του, και εκείνος πρέπει να βρει την καταξίωσή του κάνοντας αυτό το έργο. Πρέπει δε να το κάνει ως προσφορά στον Θεό. Δεν υπάρχει ούτε ένα πράγμα στο Σύμπαν που να μην συμμετέχει σ` αυτό το μεγάλο έργο. Τα φυτά και τα έντομα, οι πέτρες και τα ‘κούτσουρα’, ο άνεμος και η βροχή, η ζέστη και το κρύο, εάν κάθε ένα από αυτά δεν εργάζεται σύμφωνα με το σχέδιο, ο κόσμος δεν μπορεί να συνεχιστεί. Ο ήλιος και η σελήνη εκτελούν τα συνήθη τους καθήκοντα. Ο άνεμος και η φωτιά πρέπει να κάνουν τα καθήκοντά τους χωρίς δισταγμό. Μόνο όταν ο καθένας και το καθετί εκτελεί το έργο του χωρίς αποτυχία, και με φροντίδα και προσοχή, θα είναι δυνατόν να κινείται ο τροχός της Δημιουργίας χωρίς καθυστέρηση και απρόσκοπτα.- Μπάμπα, Divine Discourse, Jan 1, 1971.
29 Δεκεμβρίου
Ο καθένας αναζητά και αγωνίζεται να βρει γαλήνη με τον εαυτό του και με την κοινωνία γύρω του. Οι άνθρωποι έχουν προσπαθήσει να αποκτήσουν αυτή τη γαλήνη συσσωρεύοντας πλούτη, που τους δίνουν δύναμη επί των άλλων και τη δυνατότητα να έχουν στη διάθεσή τους ευκολίες και ανέσεις. Μερικοί έχουν αναζητήσει θέσεις εξουσίας και επιρροής, έτσι ώστε να μπορούν να καθορίζουν γεγονότα που ταιριάζουν στους σκοπούς και τις προτιμήσεις τους. Δυστυχώς, αυτοί οι δρόμοι περιστοιχίζονται από φόβο, και η γαλήνη που διασφαλίζεται εξ’ αυτών υπόκειται σε γρήγορη και μερικές φορές βίαιη εξάλειψη. Η πραγματική γαλήνη μπορεί να επιτευχθεί μόνο μέσω της Αγάπης! Είναι ο καρπός του δέντρου της ζωής. Αυτός ο καρπός είναι η γλυκιά ουσία που περιβάλλεται από τον πικρό φλοιό. Ο πικρός φλοιός είναι το σύμβολο των έξι κακών παθών που περιβάλλουν τη γλυκιά καρδιά του ανθρώπου: Λαγνεία, θυμός, απληστία, προσκόλληση, αλαζονεία και μίσος. Αυτοί που αφαιρούν τον εξωτερικό φλοιό μέσω σκληρής και συνεπούς πειθαρχίας, αποκτούν την εσωτερική γλυκύτητα, δηλαδή την πολυπόθητη γαλήνη. Αυτή η γαλήνη είναι αιώνια, αμετάβλητη και ακαταδάμαστη.- Μπάμπα, Divine Discourse, Jan 1, 1971.
28 Δεκεμβρίου
Αφήστε όλες τις προσκολλήσεις σας και να ασχολείστε με πράξεις, θεωρώντας την κάθε μία ως μια τελετουργική θυσία αφιερωμένη στον Κύριο. Οι Γραφές εκπήγασαν από τον Θεό. Από τις Γραφές εκπήγασαν οι πράξεις. Από τις πράξεις προήλθε η τελετουργική θυσία, με επακόλουθο τη βροχή. Από τη βροχή αναπτύχθηκε η τροφή, και από την τροφή προήλθαν όλα τα ζωντανά όντα. Αυτός είναι ο κύκλος που πρέπει να αποδεχθείτε και να τιμάτε. Ο Κρίσνα διακήρυξε: «Αναλογίσου αυτό, Ω Αρτζούνα, δεν έχω ανάγκη να κάνω καμιά πράξη (Κάρμα). Καμία, πουθενά στους τρεις κόσμους. Δεν υπόκειμαι σε καμιά παρόρμηση. Παρόλα αυτά ασχολούμαι διαρκώς με πράξεις. Να έχεις ακλόνητη πίστη στο Άτμα (Πνεύμα). Επίσης να αφιερώνεις όλες σου τις πράξεις σε Εμένα - χωρίς καμιά επιθυμία για τους εξ αυτής καρπούς, κανέναν εγωισμό και καμιά αίσθηση κατοχής ή αλαζονείας». Για να κινείται ομαλά ο τροχός της Δημιουργίας, πρέπει έκαστος να ασχολείται συνεχώς με πράξεις (Κάρμα). Κανένας δεν μπορεί να διαφύγει από αυτή την υποχρέωση, οποιοσδήποτε κι αν είναι.- Μπάμπα, Geeta Vahini, Ch 6.
27 Δεκεμβρίου
Να ευγνωμονείτε τον Κύριο που σας έδωσε τον Χρόνο, καθώς και τις δραστηριότητες για να τον γεμίσετε. Σας έδωσε τροφή, καθώς και πείνα για να την χορτάσετε. Όμως, αυτό δεν σας εξασφαλίζει το δικαίωμα να δράτε χωρίς διάκριση. Όταν χτίζετε ένα σπίτι, βάζετε μια πόρτα στο εμπρός του μέρος. Για ποιον σκοπό; Για να δέχεστε όσους είναι ευπρόσδεκτοι και να μην επιτρέπετε την είσοδο στους ανεπιθύμητους όπως και όποτε θέλουν. Παρόμοια, να ελέγχετε με μεγάλη προσοχή τις παρορμήσεις και τα κίνητρα που εισέρχονται στον νου σας. Να κρατάτε έξω τα ταπεινωτικά, τα χυδαία τα φθοροποιά. Να δέχεστε μόνο την ύψιστη σοφία των ιερών Γραφών, τη σοφία που εξήλθε από την «κάμινο» των βιωμάτων (των σοφών). Είσαστε βυθισμένοι τόσον πολύ καιρό στα πλούτη, τις θέσεις, το μισθό, τα παιδιά, τους συγγενείς, τη δόξα και το επίπεδο διαβίωσης. Όλα αυτά είναι στιγμιαίας αξίας. Εστιαστείτε και επιθυμείτε τον Θεό, τον Αιώνιο, τον Αληθινό, τον Αγνό, τον Ακίνητο.- Μπάμπα,- Divine Discourse, Jan 1, 1964.
26 Δεκεμβρίου
Όσο ο αντικειμενικός κόσμος συνεχίζει να ελκύει τον νου, δεν μπορεί κανείς να αξιώσει ολοκληρωμένη επιτυχία. Γι` αυτό ο Κρίσνα στην Γκίτα λέει: «Πρέπει να εδραιώσεις κυριαρχία επί των αισθήσεων. Τότε δεν χρειάζεται να φοβάσαι, γιατί οι αισθήσεις θα γίνουν σαν φίδια χωρίς τα φαρμακερά τους δόντια. Ο άνθρωπος έχει τρία κύρια εργαλεία: Τον νου, την διάνοια, και τις αισθήσεις. Όταν αυτά τα τρία εργάζονται με ομοφωνία και συμπράττουν μεταξύ τους, συμβαίνει είτε ‘βύθισμα στη συνεχή αλλαγή-ρευστότητα της εγκόσμιας ζωής’ είτε ‘απελευθέρωση’». Ο Κρίσνα ανέμενε ότι ο Αρτζούνα θα μπερδευόταν και θα ρωτούσε να μάθει ποτέ συμβαίνει το ένα και πότε το άλλο. Γι` αυτό ο ίδιος παρείχε την απάντηση. Είπε: «Όταν ο νους συνεργάζεται με τις αισθήσεις, εισέρχεσαι σ’ αυτή τη συνεχή αλλαγή που καλείται εγκόσμια ζωή. Όταν υποτάσσεται στη διάνοια, αποκτάς τη γνώση του Θείου. Ο ένας δρόμος οδηγεί στις εγκόσμιες επιθυμίες, ο άλλος στο Θείο. Η διάνοια πρέπει να αποφασίζει. Ο νους πρέπει να εκτελεί την απόφαση που έλαβε η διάνοια. Αυτή είναι η ορθή διαδικασία».- Μπάμπα, Geeta Vahini, Ch 5.
25 Δεκεμβρίου
Όταν ξεκινήσετε ειλικρινά τον δρόμο της πραγματικής άσκησης, θα εξαφανισθεί η τάση να βρίσκετε λάθη στους άλλους ή να διαφημίζετε τα προσόντα σας. Όταν λαχταράτε να φτάσετε στον Θεό, πρέπει να τηρείτε τις κατευθυντήριες οδηγίες και να βαδίζετε επί του καθορισμένου δρόμου. Κάθε βήμα θα σας φέρνει κοντύτερα. Όταν πρέπει να φτάσετε σ’ ένα χωριό, πρέπει να σηκωθείτε και να ξεκινήσετε να πάτε προς αυτό. Δεν θα σηκωθεί αυτό και θα έρθει προς εσάς! Παρομοίως, όταν νιώσετε ανάγκη να φθάσετε στον Θεό, σηκωθείτε και κινηθείτε, όπως σας έχει καθοδηγήσει να το κάνετε! Μόνο μ’ αυτόν τον τρόπο, μπορείτε να κάνετε τη ζωή σας να αξίζει. Ο Ιησούς δίδαξε απλά πρακτικά μαθήματα της πνευματικής εξέλιξης για το καλό της ανθρωπότητας. Ο Ιησούς παρότρυνε τους ανθρώπους με διδάγματα και παραδείγματα να καλλιεργούν τις αρετές της φιλανθρωπίας, συμπόνιας, ανεκτικότητας, αγάπης και πίστης. Εάν είστε ειλικρινείς αναζητητές να γιορτάζετε τα γενέθλιά Του με πνεύμα αφιέρωσης, εμβαθύνοντας την πίστη στις καρδιές σας και σεβόμενοι τις αρχές Του με περισσότερες πνευματικές ασκήσεις.- Μπάμπα, Divine Discourse, Dec 24, 1972.
24 Δεκεμβρίου
Ο Ιησούς θυσίασε τη ζωή του για την αναγέννηση και ευημερία της ανθρωπότητας. Διακήρυξε επίσης την αλήθεια: Ένα Πνεύμα κατοικεί σε όλα τα όντα. Είπε, «Όλες οι ζωές είναι μία, αγαπημένο μου παιδί. Να αντιμετωπίζεις όλους το ίδιο». Πρέπει να θεωρείτε το σώμα ως τον ναό του πνεύματος. Να έχετε στον νου σας ότι η Θειότητα είναι πάντοτε μαζί σας. Το ανθρώπινο σώμα είναι μια περιβολή για το Πνεύμα. Μόνο όταν συνειδητοποιήσετε αυτή την αλήθεια θα αρχίσετε να βιώνετε το Θείο. Να θυμάστε, οπουδήποτε κι αν πηγαίνετε, το Αιώνιο Πνεύμα παραμένει μαζί σας. Οι άνθρωποι μπορεί να είναι διαφορετικοί ως προς την μορφή και το όνομα, το χρώμα και την εθνικότητα, και ποικίλων ιστορικών συνθηκών. Ο Θεός όμως δεν έχει τέτοιες διαφορές. Ως εκ τούτου δεν πρέπει να διαμαρτύρεστε για οποιαδήποτε θρησκεία ή να την προσβάλλετε ή να την χλευάζετε. Μπορεί να διατρανώνετε οποιαδήποτε θρησκευτική πίστη σας αρέσει. Δεν πρέπει όμως να υποτιμάτε και να κακολογείτε τις θρησκευτικές πίστεις των άλλων. Αυτό είναι παρωδία αφοσίωσης. Πρέπει πάντοτε να σέβεστε το Θείο που υπάρχει σε κάθε ον.- Μπάμπα, Divine Discourse, Dec 25, 1985
23 Δεκεμβρίου
Το Θείο δεν είναι ξεχωριστό πώς σας. Εσείς είστε το Θείο. Αυτή η πεποίθηση πρέπει να μεγαλώσει μέσα σας. Στην αρχή θεωρείτε τον εαυτό σας έναν απλό άνθρωπο. Κατόπιν σταδιακά συνειδητοποιείτε τη δυνητική σας Θειότητα. Τελικά συνειδητοποιείτε την εσωτερική σας Θειότητα. Ξεκινήστε αυτό το ταξίδι για να επιτύχετε την ένωση με το Θείο από τώρα. Ο χρόνος δεν περιμένει κανέναν. Συγκεντρώστε όλες σας τις προσπάθειες για να βιώσετε τον Θεό. Το κύριο απαιτούμενο είναι η εξάλειψη του εγώ. Χωρίς αυτό, δεν μπορείτε να βιώσετε την ευδαιμονία της Θειότητας. Η επιδεικτική λατρεία, τα πλούτη, η δύναμη και η θέση δεν θα σας βοηθήσουν στην πνευματική αναζήτηση. Δεν μπορούν να σας χαρίσουν γαλήνη ή να απομακρύνουν τον φόβο που κατατρύχει τον άνθρωπο συνεχώς. Μόνο ο άνθρωπος της πίστης είναι τελείως απαλλαγμένος από φόβο. Ως εκ τούτου αναπτύξτε πίστη στον Θεό και ζείτε μια ζωή προσανατολισμένη στον Θεό. Εκείνος που γνωρίζει τα λάθη του είναι ευλογημένος. Εξίσου ευλογημένοι είναι και εκείνοι που βλέπουν το καλό στους άλλους.- Μπάμπα, Divine Discourse, Dec 25, 1987.
22 Δεκεμβρίου
Υπάρχουν δύο μορφές αγάπης. Η μία σας δένει με τον Θεό, η άλλη σας δένει με τον κόσμο. Ο νους είναι υπεύθυνος και για τις δύο αυτές καταστάσεις. Ο νους μπορεί να παρομοιαστεί με μια κλειδαριά. Αν στρέψετε το κλειδί δεξιά, η κλειδαριά ανοίγει. Αν στρέψετε το κλειδί αριστερά, η κλειδαριά κλειδώνει. Η καρδιά είναι το κλειδί για την κλειδαριά του νου. Αν στρέψετε το κλειδί(καρδιά) προς τον κόσμο, αποκτάτε προσκόλληση (δεσμά). Πρέπει να προσέχετε ώστε επιθυμίες και μίση να μην φιλοξενούνται στον νου. Να μην έχετε κακή προαίρεση για κανέναν. Να αποφεύγετε την συναναστροφή με εκείνους που ο νους τους στρέφεται στο κακό. Μέσω καλών συναναστροφών, διαλύονται οι κακές σας ιδιότητες, όπως τα βοθρολύματα όταν εισέρχονται στη θάλασσα. Μ’ αυτόν τον τρόπο θα μπορέσετε να εξυψωθείτε. Αφοσίωση σημαίνει εγκατάλειψη όλων των άλλων επιθυμιών και αφιέρωση όλων των πράξεων και σκέψεων στον Θεό.- Μπάμπα, Divine Discourse, Dec 25, 1985
21 Δεκεμβρίου
Ενσαρκώσεις της Αγάπης! Δεν υπάρχει τίποτα πιο πολύτιμο στον κόσμο από τον Χρόνο. Μην σπαταλάτε ούτε μια στιγμή του. Οι άνθρωποι σήμερα τείνουν να σπαταλούν τον χρόνο τους σε ιδιοτελείς επιδιώξεις αντί να τον αφιερώνουν στην ανιδιοτελή υπηρεσία. Είναι πρόθυμοι να δεχτούν βοήθεια από άλλους, αλλά δεν επιθυμούν να βοηθούν. Υπάρχουν δύο είδη ανθρώπων - οι επαίσχυντοι και οι μεγαλοπρεπείς. Οι επαίσχυντοι είναι εκείνοι που ζητούν ή λαμβάνουν πράγματα από άλλους και όχι μόνο ξεχνούν να ξεπληρώσουν την υποχρέωση, αλλά προσπαθούν ακόμα και να βλάψουν εκείνους που τους έχουν βοηθήσει. Οι μεγαλοπρεπείς είναι εκείνοι των οποίων φυσικό χαρακτηριστικό είναι να σπεύδουν προς βοήθεια των άλλων. Αν δώσουν τον λόγο τους θα προσπαθήσουν να τον τιμήσουν, όποιες κι αν είναι οι δυσκολίες και τα εμπόδια. Μέσω καλών πράξεων και της αυτοθυσίας, να τρέφετε το συναίσθημα της αγάπης, να απαλλαγείτε από κακά χαρακτηριστικά και να ζείτε μια άξια ζωή.- Μπάμπα, Divine Discourse, Dec 25, 1985.
20 Δεκεμβρίου
Πρώτα πρέπει να κατακτήσετε τις επιθυμίες. Προς τούτο δεν είναι απαραίτητα, ούτε η διεξαγωγή πολέμου μ’ αυτές ούτε η χρήση ευχάριστων λόγων για να πείσετε τις επιθυμίες να εξαφανιστούν. Δεν θα εξαφανιστούν ούτε από φόβο για τον πόλεμο ούτε χάρη των ευχάριστων λόγων. Οι επιθυμίες είναι αντικειμενικές. Ανήκουν στην κατηγορία του ‘ορώμενου’. Έχοντας την πεποίθηση «Είμαι ο ορών, όχι το ορώμενο», πρέπει να απαλλαγείτε από την προσκόλληση και να κατακτήσετε τις επιθυμίες. Πρέπει να παρακολουθείτε τη λειτουργία του νου, έξω απ’ αυτόν. Δεν πρέπει να εμπλέκεστε μέσα του. Αυτό είναι το νόημα αυτής της άσκησης. Η φυσική ιδιότητα του νου είναι σαν ένα ισχυρό ρεύμα ηλεκτρισμού. Πρέπει να τον παρακολουθείτε από απόσταση και όχι να έρχεστε σε επικοινωνία ή επαφή μαζί του. Ακουμπήστε τον και θα μετατραπείτε σε στάχτη. Ομοίως, η επαφή και η προσκόλληση δίνουν στον νου ευκαιρία να σας καταστρέψει. Όσο πιο μακριά είστε απ` αυτόν, τόσο το καλύτερο. Με επιδέξιες μεθόδους, πρέπει να τον χρησιμοποιείτε όσο γίνεται καλύτερα για τη δική σας ευημερία.- Μπάμπα, Geeta Vahini, Ch 5.
19 Δεκεμβρίου
Όταν ο Αρτζούνα προσευχήθηκε στον Κρίσνα να του πει τα αληθινά χαρακτηριστικά ενός πραγματωμένου (Sthithaprajna), ο Κύριος του εξήγησε ότι ο πραγματωμένος είναι απαλλαγμένος από όλες τις επιθυμίες και είναι εδραιωμένος μόνο στη γνώση και επίγνωση του Θείου (Άτμα). Αυτή η κατάσταση μπορεί να επιτευχθεί από δύο διαδικασίες: Πρώτα την αρνητική και κατόπιν τη θετική. Η πρώτη είναι να εγκαταλείψει όλες τις παρορμήσεις των επιθυμιών του νου και η δεύτερη να εμφυσήσει μέσα του πάντα-παρούσα χαρά. Στην αρνητική διαδικασία, απομακρύνετε όλα τα δενδρύλλια του λαθών και του κακών από τον νου. Στη θετική διαδικασία, καλλιεργείτε και θερίζετε τη σοδειά της προσκόλλησης στον Θεό. Οι απολαύσεις που έλκουν οι αισθήσεις από τον αντικειμενικό κόσμο είναι τα αγριόχορτα. Η σοδειά είναι η προσκόλληση στον Θεό. Ο νους είναι ένα συνονθύλευμα από επιθυμίες, και αν δεν απομακρύνετε αυτές τις επιθυμίες καταστρέφοντας τις ρίζες τους, δεν υπάρχει ελπίδα να κατατροπώσετε τον νου. Όταν ο νους κατατροπωθεί, έρχεται η πραγμάτωση.Μπάμπα, Geeta Vahini, Ch 5.
18 Δεκεμβρίου
Να έχετε πάντοτε αγνές σκέψεις. Αναπτύξτε προσκόλληση προς τον Οικουμενικό Κύριο και θα μεγαλώσει η αγάπη και η λαμπρότητά σας. Ο Κύριος δεν είναι ούτε καλόβουλος ούτε κακόβουλος. Αντανακλάει πάνω σας την πνευματική σας πρόοδο ως Χάρη. Καλλιεργήστε αγάπη προς Αυτόν. Οι προτιμήσεις και οι αντιπάθειες είναι στην πραγματικότητα προϊόντα συνήθειας και εκπαίδευσης. Οι αισθήσεις σας σέρνουν μακριά Του, αλλά μην ενδίδετε. Θα καταλαγιάσουν σύντομα. Μόνο η ειλικρινής λαχτάρα που γεννιέται από ακλόνητη διάκριση μπορεί να σας βοηθήσει. Το Θείο θέλει την ‘αφρόκρεμα’ της αρετής που φυλάσσεται στο δοχείο της καρδιάς σας. Αυτή η ‘αφρόκρεμα’ είναι η Ψυχή (Άτμα), που την διασφαλίζετε μετά από έντονο ‘ανακάτεμα’. Προσφέρετε στον αγαπημένο σας Κύριο την ευωδία των αρετών σας, την ευψυχία της καρδιάς σας και τη σοφία της εμπειρίας σας. Αυτά είναι που θέλει αληθινά ο Κύριος. Σας ευλογώ να τα αναπτύσσετε όλο και περισσότερο μέρα με την ημέρα.- Μπάμπα, Sathya Sai Speaks, Vol V, Jan 29, 1965.
17 Δεκεμβρίου
Πολλοί σχολιαστές της Γκίτα έχουν ερμηνεύσει ότι συμβουλεύει την εγκατάλειψη των καρπών των πράξεων επειδή δεν έχει κανείς δικαίωμα ή εξουσία να επιθυμεί τους καρπούς αυτών. Αυτό είναι μεγάλο σφάλμα. Όταν κάποιος έχει το δικαίωμα να ασχολείται με δραστηριότητες, έχει επίσης δικαίωμα επί των καρπών αυτών των δραστηριοτήτων. Κανένας δεν μπορεί να το αρνηθεί ή να το απορρίψει αυτό. Όμως ο πράτων μπορεί, σύμφωνα με την ελεύθερη θέλησή του και απόφαση, να μην επηρεάζεται από τα αποτελέσματα είτε ευνοϊκά είτε δυσμενή. Ο Κύριος έχει πει στην Γκίτα, «να αρνείστε τους καρπούς», που σημαίνει, η πράξη πράγματι αποφέρει αποτελέσματα, ο πράτων όμως δεν πρέπει να την κάνει έχοντας αυτά στον νου του. Εάν η πρόθεση του Κρίσνα ήταν να πει ότι ο πράτων δεν έχει δικαίωμα επί των καρπών των πράξεών του, θα είχε πει, «είναι ατελέσφορες» ή «δεν έχουν καρπούς». Το να ασχολείται κανείς με δραστηριότητες (Κάρμα), γνωρίζοντας καλά ότι θα τις ακολουθούν αποτελέσματα-καρποί, και εντούτοις να μην προσκολλείται σ’ αυτές ή να παραμένει αδιάφορος για την έκβασή τους, είναι σημάδι αγνότητας.- Μπάμπα, Geeta Vahini, Ch.
16 Δεκεμβρίου
Συνέχιση των πνευματικών ασκήσεων περιφρόνησης του σώματος σημαίνει το να αποστρέφεστε από τους πειρασμούς των αισθήσεων, δηλαδή, να υπερνικήσετε τους έξι εσωτερικούς εχθρούς - επιθυμία, θυμός, απληστία, προσκόλληση, αλαζονεία και κακία. Ο θυμός μετατρέπει ένα άτομο σε μεθυσμένο κτήνος. Οι άλλες παρορμήσεις είναι εξίσου ακόλαστες. Να αναζητείτε μόνο ευεργετικές δραστηριότητες που θα κερδίσουν τη χάρη Του. Να τρώτε μόνο απλές, αγνές, χορτοφαγικές τροφές (Σατβικές), που δεν διαταράσσουν τη γαλήνη που κερδίζετε από τις πνευματικές σας δραστηριότητες. Μην διασπάτε το εύρυθμο πλαίσιο των πνευματικών σας ασκήσεων. Να υπενθυμίζετε στον εαυτό σας, πώς ο μεγάλος άγιος Ράμντας δεν εγκατέλειψε ποτέ τον στοχασμό του στον Κύριο (Ναμασμάρανα) παρά τις επώδυνες συνθήκες της ζωής στη φυλακή. Αν βυθιστείτε στη σωματική συνειδητότητα, θα αρχίσετε να παρακμάζετε. Αλλά μπορείτε να είστε πραγματικά υγιείς και ευτυχισμένοι μόνο όταν εμβυθιστείτε στην οικουμενική και ουσιώδη φύση του Εαυτού (Άτμα Τάτβα).- Μπάμπα, Sathya Sai Speaks, Vol V, Jan 29, 1965.
15 Δεκεμβρίου
Εάν προσβλέπετε στους καρπούς των πράξεών σας, τότε θα υπόκειστε σε άγχος, αγωνία και ανησυχία. Μπορεί να ρωτήσετε: «Αν πρέπει να εγκαταλείπω τους καρπούς των πράξεών μου, πως θα καταφέρω να ζω;"» Εγώ όμως σας ερωτώ - γιατί αυτή η αδυναμία της καρδιάς σας, αυτή η νευρικότητα; Εκείνος που σας έχει διαβεβαιώσει – «Θα φροντίζω για όλες σας τις ανάγκες, εγκόσμιες και πνευματικές», σίγουρα θα το φροντίσει. Θα δώσει όλα τα απαιτούμενα και τα υλικά μέσα. Ο αναζητητής που έχει μάθει το μυστικό της δράσης η οποία συνδυάζεται με αυτοθυσία πρέπει να έχει αταραξία, και όχι νου προσηλωμένο στον κόσμο. Ένας τέτοιος νους θα τον κάνει να σκέπτεται: «Αυτή η πράξη είναι δική μου, τα αποτελέσματά της οφείλονται στις προσπάθειές μου. Εγώ είμαι αυτός που τα δικαιούται». Τέτοιες σκέψεις δεσμεύουν τον πράττοντα. Ο Κρίσνα στην Μπαγκαβάντ Γκίτα διακηρύσσει: «Το τελικό αποτέλεσμα όλων των πνευματικών ασκήσεων είναι η επίτευξη της αταραξίας». Πρέπει κανείς να εξυψωθεί υπεράνω του προσηλωμένου στον κόσμο νου και να προσπαθήσει να επιτύχει αταραξία.- Μπάμπα, Geeta Vahini, Ch 5.
14 Δεκεμβρίου
Πάντοτε να θυμάστε το νόημα και τον σκοπό του ζωής. Να βιώσετε αυτόν τον σκοπό και το νόημα. Εσείς και το Απόλυτο Αιώνιο Θείο είναι Ένα. Δεν είστε το άτομο, το πρόσκαιρο και το ξεχωριστό. Πάντοτε να δράτε σύμφωνα προς αυτή την αρχή. Να συνεχίζετε τον διαλογισμό σας μέχρις ότου εξαφανιστεί η επίγνωση ότι κάνετε διαλογισμό ή κάποια πνευματική άσκηση. Ξεχάστε το εγώ, αφήστε το να ‘λιώσει’ και να συγχωνευθεί με όλα του τα επίπεδα συνειδητότητας. Υπάρχουν μερικοί, που ενώ διαλογίζονται, χτυπούν τα κουνούπια που τους ενοχλούν! Όχι, πρέπει να βυθίζεστε σε διαλογισμό μέχρις ότου υπερβείτε όλες τις σωματικές παρορμήσεις και ερεθίσματα. Ο Βαλμίκι, ο συγγραφέας της Ραμαγιάνα, καλύφθηκε από ολόκληρη μυρμηγκοφωλιά που αναπτύχθηκε πάνω του. Οι άνθρωποι ανακάλυψαν την ύπαρξή του από την ψαλμωδία του Ονόματος ‘Ράμα’ που αναδυόταν από τον λοφίσκο των μυρμηγκιών. Να αγνοείτε το σώμα για να μπορέσετε να ανακαλύψετε τον Ένοικό του. Μην απορροφιέστε στα εξωτερικά ‘ψευτοστολίδια’. Αντίθετα, βυθιστείτε μέσα σας και ανακαλύψτε την εσωτερική λαμπρότητα.- Μπάμπα, Sathya Sai Speaks, Vol V, Jan 29, 1965.
13 Δεκεμβρίου
Οι άνθρωποι κάνουν πράξεις ωθούμενοι από την επιθυμία των εξ αυτών καρπών. Εάν μια πράξη δεν αποδώσει τα επιθυμητά αποτελέσματα, δεν την ξανακάνουν. Οφέλη, κέρδη, ανταμοιβές, αποτελέσματα - μόνο αυτά αναζητεί ο άνθρωπος. Όμως αυτός ο κανόνας δεν ισχύει για εκείνους που παίρνουν την Γκίτα στα χέρια τους για να πιουν το νέκταρ του μηνύματος του Κυρίου. Δεν λαχταρούν όλοι για το νέκταρ, και αν το κάνετε είναι προφανές ότι ποθείτε την αιώνια χαρά και απελευθέρωση. Τότε πρέπει να πληρώσετε το τίμημα της εγκατάλειψης της επιθυμίας για τους καρπούς των πράξεών σας, και να αφιερώνετε τα πάντα στα πόδια του Θείου. Να απέχετε από την αμαρτία, την αδικία και τη φαυλότητα. Μην προσβάλλετε τους μεγαλύτερους, μην εγκαταλείπετε τους ενάρετους, και μην πληγώνετε τον αυτοσεβασμό των καλών. Να αφιερωθείτε στην επιδίωξη της εγκαθίδρυσης της ειρήνης και της αφθονίας στον κόσμο, και ακόμα κι αν πρέπει να αγωνιστείτε, καταλάβετε ότι το δίκαιο θα νικήσει.- Μπάμπα, Geeta Vahini, Ch 4
12 Δεκεμβρίου
Ο αγρός της καρδιάς σας πρέπει να καθορισθεί από τους βάτους και τα αγκάθια. Πρέπει να οργωθεί, να ποτιστεί και να υγρανθεί σε βάθος. Κατόπιν πρέπει να φυτέψετε τους σπόρους μέσα στο χώμα, όχι να τους σκορπίσετε στην επιφάνεια. Αφού φυτέψετε τους σπόρους, ποτίσετε τον αγρό, αφαιρέσετε τα αγριόχορτα, απομακρύνετε τα αδέσποτα ζώα, ρίξετε κοπριά, ψεκάσετε με παρασιτοκτόνα, τότε μόνο θα μπορέσετε να θερίσετε πλούσια σοδειά. Πνευματική πειθαρχία σημαίνει και συμπεριλαμβάνει κάθε ένα από αυτά τα βήματα. Εάν υπάρχει στρεβλή όραση, χαρακτήρας, σκέψεις και συναισθήματα, πώς μπορεί να φυτρώσει ή να ανθήσει η αφοσίωσή σας; Εάν δεν καίει ένα κερί, αυτό σημαίνει ότι δεν το έχετε ανάψει! Η πνευματική σας εξέλιξη είναι αυτό που αντανακλάται πίσω σε εσάς ως Χάρη του Θεού. Η παρακμή σας αντανακλάται ως απουσία της Χάριτος. Να ασχολείστε με δραστηριότητες που θα κατευθύνουν τη διάνοια και τον νου σας σε θεϊκά και μεγαλειώδη κανάλια, και κερδίστε την αφειδή Χάρη Του μέσω αξιέπαινων πράξεων.- Μπάμπα, Sathya Sai Speaks, Vol 5, Jan 29, 1965.
11 Δεκεμβρίου
Αν επιθυμείτε τους καρπούς των πράξεών σας θα γεννιέστε ξανά και ξανά, ‘πιασμένοι’ απ` αυτή την επιθυμία. Εγκαταλείψτε αυτή την επιθυμία και θα απελευθερωθείτε από τη συνεχή αυτή αλληλουχία. Το κυριότερο είναι να παραμένετε με συνέπεια στον σκοπό. Ο σκοπός πρέπει να είναι η δράση (Κάρμα), όχι οι καρποί της δράσης. Να γνωρίζετε ότι η επιθυμία για τους καρπούς των πράξεών σας είναι μια ένδειξη της ιδιότητας της εμπαθούς δράσης (Ράτζο γκούνα), που καταλήγει σε πόνο. Αν επιλέξετε να παραμένετε αδρανείς, αυτό είναι μια ένδειξη της ιδιότητας της νωθρότητας-μη δράσης (Τάμο γκούνα), που οδηγεί στην άγνοια! Αυτή είναι ακόμα χειρότερη της προηγούμενης. Αυτό το μάθημα δεν ήταν μόνο για τον Αρτζούνα. Αυτή η συμβουλή προορίζεται για κάθε αναζητητή και για ολόκληρη την ανθρωπότητα.- Μπάμπα, Geetha Vahini, Ch 4.
10 Δεκεμβρίου
Η αξία σας δεν μετριέται από τον αριθμό των ναών που έχετε επισκεφτεί, η την ποσότητα και το τίμημα των προσφορών που έχετε κάνει εκεί. Μην υπολογίζετε τον χρόνο που αφιερώσατε στο Όνομα του Θεού και θριαμβολογείτε. Καλύτερα να υπολογίζετε τον χρόνο που έχετε σπαταλήσει μακριά από τον Θεό, και να μετανιώνετε. Πως η Μητέρα Σίτα στο έπος Ραμαγιάνα αντιμετώπιζε γενναία τους χλευασμούς, τις προσβολές και τα βασανιστήρια των επιτιθέμενων στη Λάνκα; Τι της χάρισε αυτό το ψυχικό σθένος; Ήταν η επανάληψη του Ονόματος του Κυρίου και τίποτα άλλο. Πάντοτε να θυμάστε ότι οι επιθυμίες, ο θυμός, η απληστία και το μίσος δεν μπορεί ποτέ να συνυπάρχουν με τη Θειότητα. Ένα γευστικό έδεσμα, θα γίνει ακατάλληλο προς βρώσιν, αν πέσει μέσα του μια σταγόνα πετρελαίου. Μια κακή σκέψη ή πράξη είναι αρκετή για να καταστρέψει την πνευματική σας πειθαρχία, που αποκτήσατε με μόχθο επί μακρόν χρόνο. Να έχετε το Θείο Όνομα πάντοτε στις σκέψεις σας και θα μπορείτε να αψηφάτε οποιαδήποτε συμφορά.- Μπάμπα, Sathya Sai Speaks, Jan 29, 1965.
9 Δεκεμβρίου
Πρέπει να ασχολείστε με δραστηριότητες έχοντας ατάραχο νου στην τύχη και την αποτυχία, στο καλό και το κακό. Εάν δεν εξαγνίσετε και εξασκήσετε τη διάνοια, είναι αδύνατον να εγκαταλείψετε την προσκόλληση τους καρπούς των πράξεών σας και να συνεχίσετε να δράτε με καθήκον και αφιέρωση. Καλλιεργείστε αυτή τη συσκευή του νου και με τη βοήθειά του, απελευθερωθείτε από τα δεσμά των πράξεων (Κάρμα). Μπορεί να λέτε ότι καλύτερα να απέχετε από τη δράση από το να εφαρμόζετε τη δύσκολη πειθαρχία της απάρνησης των καρπών της δράσης. Όμως αυτό είναι αδύνατο! Το Κάρμα είναι αναπόφευκτο. Ούτε για μια στιγμή δεν μπορεί κανείς να απαλλαγεί από τη δράση. Κάθε πράξη ή δραστηριότητα έχει μια αρχή και ένα τέλος, όμως η χωρίς επιθυμία δράση δεν έχει. Αυτή είναι η διαφορά μεταξύ των δύο. Όταν η δράση γίνεται προσβλέποντας στα εξ αυτής κέρδη, τότε θα πρέπει να υποφέρετε απώλειες, πόνους, ακόμα και τιμωρία. Όμως η χωρίς επιθυμία δράση σας απαλλάσσει και σας απελευθερώνει απ’ όλα αυτά.- Μπάμπα, Geetha Vahini, Ch 4.
8 Δεκεμβρίου
Να έχετε πάντοτε υψηλόφρονες σκέψεις. Όταν ο αέρας γεμίσει μια μπάλα ποδοσφαίρου, παίρνει τη μορφή της μπάλας. Όταν εισέρχεται σε ένα μπαλόνι, παίρνει το σχήμα του μπαλονιού, ωοειδές ή σφαιρικό. Ομοίως επίσης, ο νους παίρνει τη μορφή των πραγμάτων προς τα οποία προσηλώνεται. Εάν εστιάζεται σε ‘μικρά’ πράγματα, γίνεται μικρός. Εάν εστιάζεται σε υψηλόφρονες και μεγαλοπρεπείς ιδέες, γίνεται υψηλόφρων και μεγαλοπρεπής. Η κάμερα παίρνει φωτογραφία από οτιδήποτε στο οποίο στοχεύει, έτσι συμβαίνει και με τον νου. Να χρησιμοποιείτε τη διάκρισή σας προτού αναπτύξετε προσκόλληση. Εάν η προσκόλλησή σας είναι προς τον/την σύζυγο και τα παιδιά, τα κτήματα και τα σπίτια, τους τραπεζικούς λογαριασμούς και ισοζύγια, θα νοιώσετε θλίψη όταν αυτά φθίνουν. Αναπτύξτε ειλικρινή και ακλόνητη προσκόλληση προς το Θείο και θα μεγαλώσει η αγάπη και η αίγλη σας. Η αφοσίωση δεν προσμετρείται από τις χάντρες του κομποσκοινιού σας ή της γενειάδας που αφήνετε, ούτε η λατρεία σας υποδηλώνεται από τα λουλούδια που βάζετε στην εικόνα του Θεού, ή από το λιβάνι και την καμφορά πού καίτε. Κρίνεστε από την πνευματική σας πειθαρχία, τις σκέψεις και τον έλεγχο των αισθήσεών σας.- Μπάμπα, Sathya Sai Speaks, Jan 29, 1965.
7 Δεκεμβρίου
Αληθινός ήρωας είναι αυτός που είναι ακλόνητος και δεν ταράσσεται ούτε στο ελάχιστο από τα σκαμπανεβάσματα που προκαλούν τα τρικυμιώδη κύματα του ωκεανού της ζωής. Ένας τέτοιος ήρωας ποτέ δεν χάνει την αυτοκυριαρχία του, η οποία γίνεται μέρος της φύσης του! Αυτός που μένει σταθερός στο πρόγραμμα της πνευματικής του πειθαρχίας όποιοι κι αν είναι οι περισπασμοί ή οι αποσπάσεις, είναι σοφός, αποκαλούμενος και Dheera, όπου Dhee σημαίνει διάνοια – η αληθινή ιδιότητα του ανθρώπου. Δεν είναι η περιβολή ή το μουστάκι αυτό που χαρακτηρίζει τον ‘ήρωα’. Η αληθινή ανθρωπιά ανθίζει με την απόρριψη της δυαδικότητας της χαράς και της λύπης, και όλα σας τα κατορθώματα πρέπει να είναι στην κατεύθυνση της κατάκτησης αυτών των δύο. Η νίκη σας πρέπει να είναι επί των εσωτερικών εχθρών σας, αντί των εξωτερικών. Τότε το κέρδος που θα αποκτήσετε είναι η αθανασία! Τα πράγματα του κόσμου δεν μπορούν να παραχωρήσουν την κατάσταση της ευδαιμονίας. Όταν πραγματικά και ακλόνητα εγερθείτε υπεράνω χαράς και λύπης, η ευδαιμονία που αποκτάτε είναι απόλυτη, ανεξάρτητη και πλήρης.- Μπάμπα, Geeta Vahini, Ch 4
6 Δεκεμβρίου
Η ευτυχία κάνει κάποιον να λησμονεί τις υποχρεώσεις προς τον εαυτό του ως ανθρώπου. Τον σύρει στον εγωισμό που οδηγεί στη διάπραξη αμαρτιών. Η ευτυχία καλύπτει εμπειρίες που σκληραγωγούν. Αναλίσκει επίσης το απόθεμα της αξίας του και αφυπνίζει ευτελή πάθη. Απ’ την άλλη μεριά, η θλίψη κάνει τον άνθρωπο να βρίσκεται σε εγρήγορση και να είναι προσεκτικός. Η δυστυχία τον κάνει να σκέπτεται και τον οδηγεί στην αυτοβελτίωση. Επίσης τον προικοδοτεί με καινούργιες και πολύτιμες εμπειρίες, και αναδεικνύει την αξία της ευτυχίας. Συνειδητοποιήστε ότι η ευτυχία και η δυστυχία είναι αδιαχώριστες και δεν μπορείτε να επιλέξετε μόνο τη μία. Να αντιμετωπίζετε τις δυσκολίες και τις οδύνες ως φίλους σας, ή τουλάχιστον μην τις βλέπετε σαν εχθρούς σας! Είναι καλύτερο να θεωρείτε και την ευτυχία και δυστυχία ως δώρα του Θεού. Αυτός είναι ο ευκολότερος δρόμος για τη λύτρωσή σας.Μπάμπα, Geeta Vahini, Ch 4.
5 Δεκεμβρίου
Αποσπαστείτε από τις αισθήσεις. Μόνο τότε θα λάμψει το Πνεύμα (Άτμα). Ο νους πρέπει να αποσυρθεί από τους τωρινούς φίλους του, τις αισθήσεις, και να αφοσιωθεί στον δάσκαλό του, τη διάνοια. Με απλά λόγια, η ήρα πρέπει να διαχωριστεί από το σιτάρι, με την άσκηση της διάκρισης. Όταν ανάβετε ένα κερί σ’ ένα δωμάτιο με όλα τα πέντε παράθυρά του ανοιχτά, ο άνεμος θα σβήσει τη φλόγα. Για να διατηρείτε σταθερά αναμμένο το κερί πρέπει να κλείσετε τα παράθυρα. Οι αισθήσεις είναι τα παράθυρα, η φλόγα είναι ο νους που συγκεντρώνεται στον μοναδικό σκοπό της πραγμάτωσης του Θεού. Τι γνωρίζουν οι εξωτερικά στρεφόμενες αισθήσεις από αυτή τη γλυκύτητα; Οι βάτραχοι που πηδούν γύρω από έναν λωτό δεν έχουν καμία γνώση του νέκταρος που περιέχει αυτό το λουλούδι. Μόνο η διάνοια μπορεί να σας αποκαλύψει αυτή την ευδαιμονία. Εστιάστε τις επιθυμίες σας σε πράγματα που διαρκούν και καλλιεργούν, παρά σε πράγματα που είναι φανταχτερά αλλά σας φθείρουν.Μπάμπα, Sathya Sai Speaks: Vol V, Jan 29, 1965
4 Δεκεμβρίου
Οι άνθρωποι εν γένει, αναζητούν μόνο ευτυχία και χαρά. Δεν επιθυμούν δυστυχία και θλίψη σε καμιά περίπτωση! Αντιμετωπίζουν την ευτυχία και τη χαρά ως τους πιο κοντινούς ‘καλοθελητές’ τους, και τη δυστυχία και τη θλίψη ως τους πιο ορκισμένους εχθρούς τους. Αυτό είναι μέγα σφάλμα. Όταν είστε ευτυχισμένοι, ο κίνδυνος για θλίψη είναι μεγάλος. Ο φόβος μήπως χάσετε την ευτυχία σας κατατρύχει. Η δυστυχία παρακινεί έρευνα, διάκριση, αυτοεξέταση και φόβο ότι μπορεί να συμβούν χειρότερα πράγματα. Σας αφυπνίζει από την νωθρότητα και την έπαρση. Να αντιμετωπίζετε τις δυαδικότητες της ζωής με καρτερικότητα. Αλλά προσέξτε, η καρτερικότητα είναι διαφορετική από την υπομονή. Η υπομονή είναι ότι ανέχεστε κάτι, ότι το υπομένετε γιατί δεν έχετε άλλη επιλογή. Η καρτερικότητα είναι η ικανότητα να υπερνικάτε κάτι, αλλά συνάμα να το αγνοείτε - αυτή είναι η πνευματική πειθαρχία. Το να ανέχεστε τον εξωτερικό κόσμο της δυαδικότητας με εσωτερική αταραξία και γαλήνη είναι ο δρόμος που θα σας οδηγήσει στην απελευθέρωση. Να τα υπομένετε όλα, με αναλυτική διάκριση - αυτό το είδος υπομονής θα σας αποφέρει καλά αποτελέσματα.- Μπάμπα, Geeta Vahini, Ch 4.
3 Δεκεμβρίου
Η ακλόνητή σας επιδίωξη πρέπει να είναι η εγκατάλειψη της σωματικής συναίσθησης. Αυτή πρέπει να εκφράζεται με πραγματική εφαρμογή ως πειθαρχία (nishtha) και εκπαίδευση των αισθήσεων και των συναισθημάτων. Το νερό ή η φωτιά από μόνα τους δεν μπορούν να κινήσουν ένα τρένο. Πρέπει να συνεργάζονται και τα δύο για να παράγουν ένα τρίτο στοιχείο - τον ατμό, ο οποίος θα κινήσει το τρένο. Να θεωρείτε την πειθαρχία πιο σημαντική ακόμα και από την τροφή. Αυτό το σώμα δεν είναι παρά ένα εργαλείο για να βιώσετε τον ‘Ένοικο’. Να τρέφετε το πνεύμα σας με αποφασιστικότητα και πίστη τόσο σχολαστικά όσο τρέφετε το σώμα. Θα επιτύχετε ένωση με τον Ένοικο μόνο όταν καταστείλετε τις νοητικές σας διαταραχές και επιτύχετε αταραξία. Όποιος κι αν είναι ο δρόμος σας - αφοσίωση στον Θεό, σοφία ή ανιδιοτελής δράση, πρέπει να σας οδηγεί στην επίτευξη της αταραξίας. Για να διασχίσετε με ασφάλεια το συνεχές της γέννησης-θανάτου, πρέπει να χτίσετε αυτή την ασφαλή και ανθεκτική γέφυρα που καλείται ‘απτόητη πειθαρχία’ (nishtha).- Μπάμπα, Sathya Sai Speaks, Vol V, Jan 29, 1965
2 Δεκεμβρίου
Εάν κρατάτε τις αισθήσεις σας στις θέσεις τους δεν υπάρχει λόγος να φοβάστε. Μόνο όταν αρχίζουν να επικοινωνούν με τα πέριξ τους πράγματα, προκαλούνται οι δίδυμοι περισπασμοί της χαράς και της λύπης. Όταν ακούτε να σας συκοφαντεί κάποιος, νιώθετε θυμό και θλίψη. Δεν θα νιώσετε όμως καμιά τέτοια αναστάτωση εάν τα λόγια του δεν φτάσουν στα αυτιά σας. Η έλξη των αισθήσεων προς τα πράγματα είναι η αιτία της λύπης και του διδύμου της, της χαράς. Όσο υπάρχει ο κόσμος, δεν μπορείτε να αποφύγετε την επαφή-επικοινωνία με τα πράγματα των αισθήσεων. Παρομοίως για όσον καιρό έχει κανείς το φορτίο των προηγούμενων γεννήσεων, δεν μπορεί να αποφύγει το σύμπλεγμα χαράς-λύπης. Όμως τι αξία έχει να περιμένετε να σιγάσουν τα κύματα, προτού βουτήξετε στη θάλασσα για μπάνιο; Αυτός που είναι σοφός μαθαίνει το τέχνασμα του να αποφεύγει τα πλήγματα των ορμητικών υδάτων και το σύρσιμο των υποχωρούντων κυμάτων. Φορέστε τη θωράκιση της καρτερικότητας, και ξεπεράστε έτσι τα πλήγματα της καλής και κακής μοίρας. Καρτερικότητα σημαίνει αταραξία έναντι αυτών των αντιθέτων, δηλαδή, να ανέχεστε άφοβα τη δυαδικότητα.- Μπάμπα, Geeta Vahini, Ch 4
1 Δεκεμβρίου
Ο Κύριος Κρίσνα, στην παιδική Του ηλικία, έσπαγε τα πήλινα δοχεία όπου φύλαγαν οι βοσκοπούλες το βούτυρο. Η εσωτερική σημασία είναι ότι ο Κύριος Κρίσνα έσπαγε το υλικό περίβλημα και τις απελευθέρωνε από τις πρόσκαιρές τους προσκολλήσεις. Κατόπιν οικειοποιείτο αυτό που πάντα Του ανήκε - το βούτυρο της πίστης. Αυτό το βούτυρο είναι το αποτέλεσμα του ‘ανακατέματος’ του νου, δηλαδή της πνευματικής πειθαρχίας της αυτο-εξάγνισης. Το συναίσθημα ‘Είμαι το σώμα’, πρέπει να φύγει και να μεταμορφωθεί στην πίστη, ‘Είμαι ενσαρκωμένος’. Πάρτε μια μικρή ποσότητα θαλασσινού νερού και αφήστε τη ξέχωρη σε ένα δοχείο. Μέσα σε λίγες μέρες θα αναπτύξει δυσάρεστη οσμή. Όσον καιρό το νερό παραμένει στη θάλασσα, τίποτα δεν θα του συμβεί. Να παραμένετε στη θάλασσα ( της Θειότητας), ως μέρος αυτής. Μην διαχωρίζεστε και εξατομικεύεστε. Ποτέ μην εντοπίζετε τον εαυτό σας ως το σώμα, ξεχωριστόν από τον Ένοικο. Όσο είστε στη Θεϊκή Συνειδητότητα, κανένας πόνος, θλίψη, εγωισμός ή αλαζονεία δεν θα σας κηλιδώνει.- Μπάμπα, Sathya Sai Speaks, Vol 5, Jan 29, 1965