Νοέμβριος 2022
30 Νοεμβρίου
Το κάθε πλάσμα που ζει στον κόσμο προσπαθεί να αποκτήσει αυτό που επιθυμεί και να αποφύγει αυτό που το δυσαρεστεί. Να ξέρετε ότι οι Βέδες δίνουν οδηγίες για το πώς να πετύχετε και στις δύο αυτές προσπάθειες. Δηλαδή, καθορίζουν τι πρέπει να γίνει και τι όχι. Όταν ακολουθούνται αυτές οι οδηγίες και οι αποτροπές, μπορεί κανείς να κερδίσει το καλό και να αποφύγει το κακό. Οι Βέδες ασχολούνται τόσο με το υλικό όσο και με το πνευματικό, τόσο με αυτόν τον κόσμο όσο και με τον πέραν αυτού. Αν πρέπει να λέγεται η αλήθεια, όλη η ζωή είναι γεμάτη από τους Βέδες. Δεν μπορεί κανείς παρά να τηρεί τις εντολές τους. Ο όρος «Βέδες» προέρχεται από τη ρίζα «vid», που σημαίνει «γνωρίζω». Έτσι οι Βέδες σημαίνουν και περιλαμβάνουν όλη την πνευματική γνώση. Οι άνθρωποι διακρίνονται από τα άλλα ζώα, αφού είναι προικισμένοι με πνευματική σοφία. Χωρίς αυτή τη σοφία, απομένει μόνον η ζωώδης φύση.
- Μπάμπα, από το βιβλίο «Leela Kaivalya Vahini», ch. 2
29 Νοεμβρίου
Ο μόνος αποτελεσματικός τρόπος για να αντιμετωπίσει κανείς όλες τις αιτίες της σωματικής και της διανοητικής ασθένειας και αδυναμίας είναι η επίγνωση της Πραγματικότητας του Εαυτού. Αυτό θα επιφέρει μια έκρηξη αγάπης και φωτός, γιατί όταν κάποιος αναγνωρίζει ότι είναι ο υπέρτατος Εαυτός, αναγνωρίζει την ίδια Πραγματικότητα σε όλους, μοιράζεται τη χαρά και τη θλίψη όλων και συμμετέχει στη δύναμη και την αδυναμία όλων. Όταν κάποιος λαχταρά την ευτυχία και την ευημερία όλης της ανθρωπότητας, είναι ευλογημένος με τη σοφία και τη δύναμη να χαράξει το δρόμο και να οδηγήσει τους ανθρώπους προς τα εκεί. Το άτομο βλέπει τον Θεό του σε όλους. Κάθε πράξη του θα είναι τόσο αγνή, τόσο ειλικρινής και τόσο ιερή όσο μια προσφορά στον Θεό. Η υγεία δεν εξαρτάται από τα φάρμακα. Τα καλά λόγια, οι καλοί τρόποι, η σωστή οπτική, οι καλές σκέψεις - αυτά είναι ουσιαστικά. Τι μπορούν να κάνουν ακόμη και τα πιο ισχυρά ή δαπανηρά φάρμακα αν κάποιος ασθενεί από κακές σκέψεις και αρνητικά συναισθήματα; Από την άλλη πλευρά, ο ενάρετος βίος, οι ευεργετικές σκέψεις, τα υψηλά ιδανικά και η ενάρετη συμπεριφορά μπορούν να χαρίσουν όχι μόνο υγεία αλλά και αυτό που είναι ακόμη πιο πολύτιμο, την εκστατική επίγνωση της ίδιας της Πραγματικότητας.
- Μπάμπα, από ομιλία που δόθηκε στις 20 Νοεμβρίου 1982
28 Νοεμβρίου
Η αναζήτηση της αλήθειας πρέπει να γίνει η καθημερινή πνευματική σας άσκηση· η κάθε στιγμή πρέπει να χρησιμοποιείται γι’ αυτό το πρωταρχικό σας καθήκον. Η αλήθεια μπορεί να αντανακλαστεί στη διάνοιά σας μόνο όταν αυτή εξαγνιστεί από την πνευματική πειθαρχία (τάπας). Πνευματική πειθαρχία σημαίνει όλες τις πράξεις που αναλαμβάνονται με ανώτερα κίνητρα· όλες τις πράξεις που υποδηλώνουν λαχτάρα για το πνεύμα· μετάνοια για τα λάθη του παρελθόντος· σταθερή αποφασιστικότητα όσον αφορά την αρετή και τον αυτοέλεγχο και ανυποχώρητη προσήλωση στην αταραξία μπροστά στην επιτυχία ή την αποτυχία. Είναι η πνευματική πειθαρχία που προάγει την απάρνηση και τον ζήλο. Αυτή η πειθαρχία είναι απαραίτητη ειδικά τώρα που οι πειρασμοί είναι τόσοι πολλοί. Σε αυτή την εποχή του σιδήρου, όταν το σκοτάδι τυλίγει το νου του ανθρώπου, κάθε μικρό λυχνάρι που μπορεί να φωτίσει τα βήματά σας είναι ιδιαίτερα ευπρόσδεκτο. Γι’ αυτό, σας συμβουλεύω να καταφεύγετε στις καλές πράξεις, την καλή συμπεριφορά και την σωστή στάση και προοπτική, ώστε να μπορέσετε να εδραιωθείτε στη συνεχή παρουσία του Θεού.
- Μπάμπα, από ομιλία που δόθηκε στις 23 Νοεμβρίου 1965
27 Νοεμβρίου
Να θυμάστε ότι ο νους και η συνείδηση πρέπει να παραμένουν ευθυγραμμισμένα με το μονοπάτι της ευημερίας όλης της ανθρωπότητας. Ο νόμος της Δικαιοσύνης θα λάμψει μόνο στο άτομο που υπηρετεί όλους και δίνει χαρά σε όλους. Ένα τέτοιο άτομο θα λάβει όχι μόνο τη χάρη του Θεού αλλά και το μοναδικό προνόμιο της συγχώνευσης μαζί Του. Η κάθε σας ενέργειά ας κατευθύνεται από τις επιταγές της Αρετής και προσπαθήστε να προοδεύετε σε αυτό το μονοπάτι, όλο και περισσότερο, κάθε μέρα που περνάει. Μια στάση φόβου που εκπορεύεται από την αίσθηση ότι ο Θεός βλέπει παντού και τα πάντα, μια πανταχού παρούσα ανησυχία ότι μπορεί κανείς να διολισθήσει στην αμαρτία, μια φυσική κλίση προς την αλήθεια, μια τάση προς τη σωστή συμπεριφορά, είναι αρετές με τις οποίες ο νους είναι προικισμένος. Το καθήκον σας είναι να τον κατευθύνετε και να τον αξιοποιήσετε για την ευημερία όλης της ανθρωπότητας. Η εξάρτηση από τους νόμους και τους κανόνες ενός ενάρετου τρόπου ζωής θα εξασφαλίσει την ευτυχία και θα την αυξήσει. Μπορεί να απομακρύνει την κακία που αναπτύσσει κανείς προς τους άλλους. Δεν θα σας επιτρέψει να είστε αλαζονικοί μπροστά στα βάσανα και τη θλίψη των άλλων.
- Μπάμπα, από το βιβλίο «Θεία Τάξη – Dharma Vahini», ch. 13
26 Νοεμβρίου
Ο ανήσυχος νους είναι μια σημαντική πηγή κακής υγείας. Ο άνθρωπος πλήττεται συνεχώς από τη μία ή την άλλη πηγή ανησυχίας. Δεν είναι ποτέ απαλλαγμένος από το άγχος. Γιατί; Επειδή ταυτίζεται με το σώμα. Πώς απέκτησε αυτό το σώμα; Μέσω των προηγούμενων δραστηριοτήτων και πράξεών του. Από τι προκλήθηκαν; Από τις δίδυμες έλξεις της αγάπης και του μίσους. Πώς προέκυψαν; Γεννήθηκαν από την εμπλοκή στη δυαδικότητα, στα αντίθετα. Και, γιατί παγιδεύεται από αυτές; Εξαιτίας της άγνοιας της Αλήθειας, του Ενός. Πρέπει να ξέρετε ότι ο καθένας είναι ένας προσκυνητής και κάθε γέννηση δεν είναι παρά ένα στάδιο στο ταξίδι προς την πόλη της Απελευθέρωσης. Αυτό το σώμα είναι ένας χώρος ανάπαυσης, στον οποίο μένουμε για ένα μικρό χρονικό διάστημα, κατά τη διάρκεια του προσκυνήματος. Ο νους είναι ο επιστάτης, ο φύλακας στον τόπο όπου αναπαυόμαστε. Δεν πρέπει να του συμπεριφερόμαστε σαν να είναι ο κύριος ή ο ιδιοκτήτης. Αλλά, οφείλουμε να φροντίζουμε ώστε ο χώρος στον οποίο έχουμε το προνόμιο να διαμένουμε να μην καταστραφεί ή μολυνθεί. Να φροντίζουμε καλά αυτόν και τον εξοπλισμό του και να συμπεριφερόμαστε στον φύλακα με ευγένεια!
- Μπάμπα, από ομιλία που δόθηκε στις 20 Νοεμβρίου 1982
25 Νοεμβρίου
Οι άνθρωποι καυχώνται ότι έρχονται στο Πουτταπάρτι εδώ και 20, 15 ή 10 χρόνια, σαν να έχουμε ανώτερες και κατώτερες βαθμίδες. Πραγματικά, αυτό που πρέπει να εκτιμάτε είναι μόνο οι ευεργετικές αλλαγές που επιφέρει αυτή η επαφή στον χαρακτήρα και τη συμπεριφορά του ατόμου. Πόσο έχετε εμπεδώσει τα μαθήματα που πήρατε από εδώ; Πόσο καταφέρατε να σταματήσετε τις διαρροές, καθώς οι στραμμένες στον έξω κόσμο αισθήσεις αποστράγγιζαν τη διάκρισή σας και στέγνωναν την πηγή της εσωτερικής χαράς; Τα μάτια διασπούν την όρασή σας σε εκατοντάδες κατευθύνσεις· τα αυτιά παρασύρουν το νου σας σε πολλές παραπλανητικές μελωδίες· τα χέρια λαχταρούν εκατοντάδες ευτελείς πράξεις· αυτά υποβαθμίζουν και συντρίβουν τον άνθρωπο! Ο άνθρωπος που είναι θεϊκός πρέπει να έχει τον Θεό παντού γύρω του, όλη την ώρα, για να είναι ζωντανός· όπως τα ψάρια, πρέπει να έχει το νερό της θεϊκής χαράς παντού γύρω του! Αντ’ αυτού, προσπαθεί τώρα να κρατηθεί ζωντανός με τεχνητή αναπνοή και δανεικό αίμα.
- Μπάμπα, από ομιλία που δόθηκε στις 23 Νοεμβρίου 1965
24 Νοεμβρίου
Αυτή είναι η ιστορία του καθενός από εσάς. Αυτός ο κόσμος είναι η ζούγκλα στην οποία περιπλανιέστε· ο φόβος είναι το λιοντάρι που σας οδηγεί στο δέντρο των κοσμικών δραστηριοτήτων. Το άγχος είναι η αρκούδα που σας τρομοκρατεί και ακολουθεί τα βήματά σας στις κοσμικές ενασχολήσεις· έτσι, γλιστράτε προς τα κάτω, στις προσκολλήσεις και σε πράξεις που σας δεσμεύουν, μέσα από τις δίδυμες ρίζες της ελπίδας και της απόγνωσης. Οι δύο αρουραίοι είναι η μέρα και η νύχτα, που τρώνε τον χρόνο της ζωής. Εν τω μεταξύ, προσπαθείτε να αρπάξετε λίγη χαρά από τις γλυκές σταγόνες του «εγώ» και του «δικό μου». Διαπιστώνοντας τελικά ότι οι σταγόνες είναι ανάξιες λόγου και απρόσιτες, φωνάζετε με αγωνία για απάρνηση, καλώντας τον πνευματικό Δάσκαλο· ο Δάσκαλος εμφανίζεται, εντός σας ή δίπλα σας, και σας σώζει από τον φόβο και την αγωνία. Όταν τον επικαλεστείτε με απόλυτη ειλικρίνεια, η ανταπόκριση θα έρθει σίγουρα! Παραιτηθείτε από κάθε ευτελή επιθυμία και καλέστε Τον εναγωνίως με όλη σας την καρδιά.
- Μπάμπα, από ομιλία που δόθηκε στις 24 Νοεμβρίου 1965
23 Νοεμβρίου
Προσπαθήστε να εκδηλώνετε την αγάπη κάθε στιγμή. Να είστε έτοιμοι να προσφέρετε όλες τις ικανότητες και τις δεξιότητές σας στον Κύριο των πάντων. Η αγάπη του Θεού είναι αυτή που σας ανταμείβει όταν ασχολείστε με την επανάληψη του ονόματος του Θεού, τις πνευματικές πειθαρχίες και τη λατρεία του Θεού. Ποιο μεγαλύτερο επίτευγμα μπορείτε να επιδιώξετε από το να λάβετε τη Θεία Αγάπη από τον Θεό; Η Αγάπη δεν έχει ίχνος εγωισμού ή ψεγάδι. Είναι πλήρως απαλλαγμένη από εγωιστικές προσκολλήσεις. Ό,τι κι αν κάνει ο Σάι, ό,τι κι αν σκέφτεται ο Σάι, ό,τι κι αν λέει ο Σάι, ό,τι κι αν παρατηρεί ο Σάι, είναι όλα για χάρη σας, όχι για χάρη του Σάι. Η μόνη Mου επιθυμία είναι η ευδαιμονία σας. Η ευδαιμονία σας είναι η μακαριότητά Μου. Δεν έχω καμία χαρά, εκτός από τη δική σας ευτυχία. Όποιες σκέψεις και αν γεννώνται εντός Μου είναι μόνο για την ειρήνη και την ευημερία του κόσμου, για την πρόοδο της νεολαίας και για τη δημιουργία των ιδανικών αγοριών και κοριτσιών που θα οδηγήσουν τους άλλους στο μονοπάτι. Αφιερώστε τον εαυτό σας στην προσφορά υπηρεσίας προς τους ανθρώπους, με αίσθημα ενθουσιασμού, αναγνωρίζοντας ότι στην Αρχή Σάι δεν υπάρχει ίχνος εγωιστικής παρόρμησης.
- Μπάμπα, από ομιλία που δόθηκε στις 23 Νοεμβρίου 1982
22 Νοεμβρίου
«Να λέτε την αλήθεια και να ακολουθείτε τη δικαιοσύνη». Αυτές οι δύο ζωτικές βεδικές αρχές έχουν εγκαταλειφθεί σήμερα. Η πλεονεξία βασιλεύει. Ο πλούτος λατρεύεται ως Θεός. Οι αθέμιτες πρακτικές είναι οι προσφορές που γίνονται σε αυτή τη θεότητα. Η ανθρωπιά έχει θυσιαστεί. Πρέπει να υπάρξει επιστροφή στις ανθρώπινες αξίες. Η εκπαίδευση πρέπει να στοχεύει στην προαγωγή αυτών των αξιών. Φυτεύοντας τον σπόρο της αγάπης και καλλιεργώντας το δέντρο της ανεκτικότητας, οι σπουδαστές πρέπει να προσφέρουν στην κοινωνία τον καρπό της ειρήνης. Αυτό πρέπει να είναι το πρωταρχικό τους καθήκον. Σπουδαστές! Δεν μορφώνεστε παίρνοντας απλώς πτυχία. Θα είστε πραγματικά μορφωμένοι μόνο όταν προσφέρετε υπηρεσία στους συνανθρώπους σας. Ασχοληθείτε με την υπηρεσία προς τους ανθρώπους. Αληθινή εκπαίδευση είναι αυτή που εξοπλίζει κάποιον ώστε να μπορεί να υπηρετεί και όχι απλώς να πλουτίζει. Γεμίστε τις καρδιές σας με συμπόνια. Μια συμπονετική καρδιά αποτελεί την έδρα του Θεού.
- Μπάμπα, από ομιλία που δόθηκε στις 22 Νοεμβρίου 1989
21 Νοεμβρίου
Η υπηρεσία που προσφέρετε πρέπει να είναι απαλλαγμένη και από το ελάχιστο ίχνος εγωιστικών κινήτρων. Αλλά κι αυτό δεν αρκεί. Η σκέψη της υπηρεσίας δεν πρέπει να αμαυρώνεται από την προσδοκία του ανταλλάγματος. Να προσφέρετε υπηρεσία όπως θα προσφέρατε μια θυσία λατρείας στον Θεό. Ακριβώς όπως τα δέντρα δεν τρώνε τους καρπούς τους, αλλά τους προσφέρουν για να τους γευτούν άλλοι, αναδεικνύοντας μια στάση αποστασιοποίησης· ακριβώς όπως τα ποτάμια, χωρίς να πίνουν τα νερά που μεταφέρουν, σβήνουν τη δίψα και δροσίζουν τους άλλους, όταν υποφέρουν από τη ζέστη· ακριβώς όπως οι αγελάδες προσφέρουν το γάλα τους, που παράγουν κυρίως για τα μοσχαράκια τους, με πνεύμα γενναιοδωρίας που γεννιέται από την απάρνηση, για να το μοιραστούν οι άλλοι· έτσι και όσοι έχουν αποκτήσει πνευματική γνώση πρέπει να την προσφέρουν στους άλλους, ορμώμενοι από το κίνητρο της προσφοράς και χωρίς να σκέφτονται εγωιστικά. Μόνο έτσι μπορούν να δικαιολογήσουν την ιδιότητα του ευγενούς ανθρώπου. Οι σκέψεις αυτών που γνωρίζουν την διδασκαλία δεν πρέπει να διακατέχονται από εγωισμό, σε καμία περίπτωση.
- Μπάμπα, από το βιβλίο «Η Θεία Γνώση – Vidya Vahini», ch. 15
20 Νοεμβρίου
Δεν είναι στη φύση του πνευματικού αναζητητή να αναζητά ελαττώματα στους άλλους και να κρύβει τα δικά του. Αν κάποιος σας υποδείξει το λάθος σας, μη διαφωνήσετε, μην προσπαθήσετε να αποδείξετε ότι είχατε δίκιο, και μην του κρατήσετε κακία γι’ αυτό. Εξετάστε το μέσα σας ως ένα σφάλμα και διορθώστε τη δική σας συμπεριφορά. Το να βρίσκετε δικαιολογίες για τη δική σας ικανοποίηση ή να εκδικείστε το άτομο που σας το υπέδειξε -αυτά σίγουρα δεν είναι τα χαρακτηριστικά ενός πνευματικού αναζητητή ή ενός αφοσιωμένου πιστού. Ο πνευματικός αναζητητής πρέπει πάντα να αναζητά το αληθινό κι εκείνο που δίνει χαρά και πρέπει να αποφεύγει όλες τις σκέψεις που είναι αναληθείς, λυπηρές και καταθλιπτικές. Η κατάθλιψη, η αμφιβολία, η έπαρση -αυτά είναι οι δαίμονες σας. Θα βλάψουν την πνευματική σας πορεία. Μπορούν εύκολα να απορριφθούν, όταν η αφοσίωση κάποιου εδραιωθεί σταθερά. Πάνω απ’ όλα, είναι καλύτερο για τον πνευματικό αναζητητή να είναι χαρούμενος, χαμογελαστός και ενθουσιώδης κάτω από όλες τις συνθήκες.
- Μπάμπα, από το βιβλίο «Αγάπη – Prema Vahini»
19 Νοεμβρίου
Κάθε γυναίκα πρέπει να εκπαιδεύεται με καλά σχεδιασμένο τρόπο. Πρέπει να είναι σε θέση να κατανοεί τα προβλήματα της χώρας και να προσφέρει την υπηρεσία και τη βοήθεια που μπορεί, μέσα στα όρια των πόρων και των δυνατοτήτων της, στη χώρα, την κοινότητα και την οικογένεια. Κανένα έθνος δεν μπορεί να οικοδομηθεί αγνοώντας την κουλτούρα των γυναικών του. Η επερχόμενη γενιά διαμορφώνεται από τις σημερινές μητέρες· αυτή η γενιά χαρακτηρίζεται από την απουσία της αρετής και την αδικία, επειδή οι μητέρες τους δεν ήταν αρκετά προσεκτικές και τους έλειπε η ευθυκρισία. Όμως, το παρελθόν είναι παρελθόν. Για να σωθεί η επόμενη γενιά, θα πρέπει να επιστήσουμε εγκαίρως την προσοχή των γυναικών και να καθοδηγηθούν ώστε να εκλάβουν ως πρότυπο γυναίκες παλαιότερων εποχών. Παρελθόν, παρόν ή μέλλον, σε όλες τις εποχές, οι γυναίκες είναι η ραχοκοκαλιά της προόδου, η καρδιά του έθνους, η ίδια η αναπνοή. Παίζουν τον κύριο ρόλο στη διαμόρφωση του ενάρετου τρόπου ζωής, έναν ρόλο-κλειδί που είναι φορτισμένος με αγιότητα.
- Μπάμπα, από το βιβλίο «Θεία Τάξη – Dharma Vahini», κεφ. 5
18 Νοεμβρίου
Αν προσκαλέσουμε κάποιον σημαντικό άνθρωπο, όπως έναν άγιο ή έναν μορφωμένο στο σπίτι μας, θα πρέπει να γίνουν κάποιες προετοιμασίες στο σπίτι, ώστε να γίνει ευπαρουσίαστο. Πρέπει να καθαρίσουμε το σπίτι και το περιβάλλον γύρω του, πριν έρθει ο καλεσμένος μας. Ένα σπίτι που δεν είναι καθαρό στερείται ιερότητας και οι σημαντικοί άνθρωποι δεν θα πήγαιναν σε τέτοια μέρη. Με τον ίδιο τρόπο, αν καλούσαμε έναν υπουργό ή έναν κυβερνήτη στο χωριό μας, θα καθαρίζαμε τον δρόμο και θα στολίζαμε το μονοπάτι και θα τακτοποιούσαμε τα πάντα για να υποδεχτούμε τον επιφανή επισκέπτη. Αν δίνουμε τόση προσοχή και φροντίδα, όταν προσκαλούμε ένα πρόσωπο, που έχει μόνο μια προσωρινή θέση, πόσο περισσότερο θα πρέπει να κρατάμε την καρδιά μας καθαρή, όταν προσκαλούμε τον ίδιο τον Δημιουργό και Προστάτη του κόσμου να εισέλθει; Μόνο όταν εξαγνίσουμε την καρδιά μας, ο Θεός θα μπορέσει να εισέλθει σε αυτήν. Ο Κρίσνα είπε: «Αρτζούνα, Με δέχεσαι ως ηνίοχο του άρματος σου. Δέξου Με ως τον ηνίοχο της ζωής σου. Η θέση στην οποία κάθομαι σε αυτό το άρμα είναι πολύ φροντισμένη και όμορφα στολισμένη. Σκέψου πόσο αγνή και πόσο μεγαλοπρεπής πρέπει να είναι η καρδιά σου για να Με δεχθεί, αν γίνω ο ηνίοχος της.»
- Μπάμπα, από ομιλία που δόθηκε στις 12 Σεπτεμβρίου 1984
17 Νοεμβρίου
Η ενασχόληση με τη δράση δίνει γρήγορα αποτελέσματα· οι άνθρωποι αναζητούν μόνο ό,τι είναι διαθέσιμο τώρα, σε συγκεκριμένη μορφή -ό,τι είναι ικανό να συλληφθεί από τις αισθήσεις τους. Γενικά, οι άνθρωποι βρίσκουν την Αλήθεια πολύ δύσκολη για να την αποκτήσουν, οπότε παρασύρονται από την έλξη των σαθρών απολαύσεων, μακριά από την πλήρη χαρά που απορρέει από την υπέρβαση των αισθήσεων. Η επίτευξη της σοφίας είναι η νίκη του εσώτερου Εαυτού -κερδίζεται μετά από μακρύ και επίπονο αγώνα. Οι άνθρωποι γενικά δεν έχουν την απαιτούμενη υπομονή. Επιπλέον, αποδίδουν μεγαλύτερη σημασία στο φυσικό σώμα. Το σώμα μπορεί να είναι χαρούμενο μόνο με αντικείμενα που ικανοποιούν τις αισθήσεις, οπότε οι άνθρωποι δεν αναζητούν τη γνώση, η οποία θα τους μεταφέρει σε μονοπάτια όπου οι αισθήσεις είναι ανεπιθύμητες. Λαχταρούν την επιτυχία στη δράση, αλλά όχι την τελειότητα στην πνευματική σοφία. Εκείνοι που παγιδεύονται από τις τάσεις της διάνοιας είναι λιγότεροι από εκείνους που παγιδεύονται από τις αισθήσεις και τις παρορμήσεις τους. Οι λίγοι, που η σκέψη τους διακρίνεται από πνευματικότητα, λαχταρούν την άυλη, αδιόρατη ευδαιμονία της συγχώνευσης με το Οικουμενικό Απόλυτο. Δικό τους είναι το σωστό μονοπάτι.
- Μπάμπα, από το βιβλίο «Το Θεϊκό Τραγούδι – Gita Vahini», κεφ. 8
16 Νοεμβρίου
Ο Θεός ενσαρκώνεται όχι απλώς για την εξάλειψη των ασεβών· αυτό είναι απλώς μια δικαιολογία, ένας από τους προφανείς λόγους. Πραγματικά, ο Θεός ενσαρκώνεται για χάρη των πιστών του αφοσιωμένων. Η αγελάδα έχει το γάλα της πρωτίστως ως τροφή για το μοσχάρι της. Παράλληλα, όμως, το γάλα χρησιμοποιείται και από τον άνθρωπο για τη διατήρηση της υγείας του. Έτσι και ο Θεός ενσαρκώνεται πρωτίστως για την προστασία των πιστών, των αφοσιωμένων, των ενάρετων και των καλών. Αλλά ακόμη και οι άπιστοι και οι κακοί χρησιμοποιούν την ευκαιρία αυτή για τους δικούς τους σκοπούς. Γι’ αυτό, στην Μπαγκαβάτα, ιστορίες τέτοιων κακών προσώπων παρεμβάλλονται ανάμεσα στις αφηγήσεις για τη δόξα και τη χάρη του Θεού. Αυτό δεν κάνει την Μπαγκαβάτα λιγότερο ιερή. Όταν εξάγεται ο γλυκός χυμός από το ζαχαροκάλαμο, το καλάμι πετιέται. Όταν έχετε βιώσει τη γλυκύτητα του Θεϊκού Μεγαλείου, ό,τι απομένει μπορεί να πεταχτεί. Στο ζαχαροκάλαμο συνυπάρχουν και το καλάμι και η ζάχαρη. Κατά τον ίδιο τρόπο, θα υπάρχουν και οι άπιστοι ανάμεσα στους πιστούς· δεν μπορεί να υπάρχει το ένα χωρίς το άλλο.
- Μπάμπα, από το βιβλίο «Μπαγκαβάτα Βάχινι», κεφ. 28
15 Νοεμβρίου
Η ζωή δεν σας έχει δοθεί μόνο για να τρώτε και να χωνεύετε, να περιφέρεστε και να χάνετε τον χρόνο σας, αλλά για έναν πολύ σημαντικότερο λόγο: τη συνειδητοποίηση του Θεού εντός σας, σε όλα όσα υπάρχουν γύρω σας και πέρα ακόμη από αυτά που μπορούν να συλλάβουν οι αισθήσεις σας! Το να σπαταλάτε μια τέτοια ζωή σε μάταιες αναζητήσεις, σε απλές αισθητηριακές απολαύσεις, δεν είναι σημάδι ευφυούς ανθρώπου. Γίνετε άξιοι της Χάρης του Θεού βοηθώντας τους αδύναμους και τους φτωχούς, τους άρρωστους και τους ανάπηρους, τους ταλαιπωρημένους και τους κατατρεγμένους. Μη γελάτε με τους άλλους ή μην απολαμβάνετε να τους προσβάλλετε ή να αναπαράγετε ιστορίες που τους υποβιβάζουν. Δεν υπάρχει πιο ειδεχθές αμάρτημα από το να πληγώνετε τα αισθήματα των άλλων. Ο άνθρωπος πρέπει να αναπτύξει δύο ιδιότητες: τον φόβο της αμαρτίας και την αφοσίωση στον Θεό. Για να καλλιεργήσετε την αφοσίωση στον Θεό, προσπαθήστε να συναναστρέφεστε καλούς ανθρώπους, ασχοληθείτε με την εξύμνηση του Θείου Ονόματος τις πρώτες πρωινές ώρες της ημέρας, συμετέχετε στις ομάδες που ψάλλουν τα Ονόματα του Θεού και βγείτε στους δρόμους βιώνοντας τη χαρά που αναβλύζει όταν υμνείτε το Όνομά Του.
- Μπάμπα, από ομιλία που δόθηκε στις 28 Ιανουαρίου 1975
14 Νοεμβρίου
Οι μονάδες του Οργανισμού Υπηρεσίας Σρι Σάτυα Σάι πρέπει να τονίζουν με το παράδειγμα και τις δραστηριότητές τους ότι καμία χαρά δεν εξισώνεται με τη χαρά του μοιράσματος, της προσφοράς και της απάρνησης. Αυτό μπορεί. να γίνει ευκολότερα κατανοητό, όταν δώσετε προσοχή στη συμπεριφορά των παιδιών. Είναι σαν τις πραγματωμένες ψυχές, χωρίς προσκόλληση. Εξετάστε το περιεχόμενο της τσέπης ενός παιδιού. Μπορεί να βρείτε μερικά βότσαλα, ένα κομμάτι γυαλί, ένα κλαδί ή ένα λουλούδι. Το παιδί παίρνει από αυτά περισσότερη χαρά απ’ ό,τι αντλούν οι ενήλικες από τις δεσμίδες των χαρτονομισμάτων. Τα παιδιά δεν λαχταρούν να κατέχουν ή να απορρίπτουν τους άλλους. Δεν συσσωρεύουν για τις μέρες που έρχονται ή για την απλή ευχαρίστηση του να καταξιωθούν ως κατέχοντες! Ένα παιδί μπορεί να είναι βρώμικο στο σώμα, αλλά ο νους του είναι απαλλαγμένος απ’ ό,τι ακάθαρτο· οι μεγαλύτεροι είναι σχολαστικοί όσον αφορά τη σωματική καθαριότητα, αλλά ο νους τους είναι βούρκος επιθυμίας, μίσους, φθόνου και λάσπης.
- Μπάμπα, από ομιλία που δόθηκε στις 24 Νοεμβρίου 1972
13 Νοεμβρίου
Η δύναμη του Θείου Ονόματος είναι απαράμιλλη. Οι άνθρωποι συχνά δεν δίνουν τη δέουσα βαρύτητα. Αυτό είναι λάθος. Δεν πρέπει να συγχέει κανείς ένα γυαλιστερό κομμάτι γυαλιού με ένα διαμάντι. Το πραγματικό διαμάντι είναι εντελώς διαφορετικό. Τι είναι αυτό το διαμάντι (diamond); Ο θάνατος του νου (die mind). Το όνομα του Θεού είναι το αληθινό διαμάντι. Κρατήστε το ασφαλές και προστατευμένο. Μην ενοχλείστε ποτέ από τον πόνο και την ταλαιπωρία, τις απώλειες και τις δυσκολίες. Απλώς έρχονται και φεύγουν. Δεν είναι αυτή η πραγματική σας φύση. Ο εγγενής Εαυτός σας είναι ισχυρός, αιώνιος και αληθινός. Δεν θα πρέπει να ακολουθείτε τα φευγαλέα και απατηλά κύματα, εγκαταλείποντας τη δική σας αληθινή και αιώνια φύση. Δυστυχώς, σήμερα οι άνθρωποι ακολουθούν μόνο ψευδή και περαστικά κύματα. Αν στηρίζεστε σε τέτοιου είδους φευγαλέα και αναληθή πράγματα, θα εξαπατάστε πάντα! Από τη στιγμή που θ’ αναζητήσετε καταφύγιο στα άγια πόδια του Θεού, δεν πρέπει ποτέ να τα εγκαταλείψετε. Όπου κι αν πάτε, θα σας προστατεύουν. Αν εδραιώσετε το θείο Όνομα σταθερά στην καρδιά σας, η ζωή σας θα εξαγιαστεί. Αυτό είναι αφοσίωση. Αυτό είναι η δύναμή σας. Αυτό είναι απελευθέρωση.
- Μπάμπα, από ομιλία που δόθηκε στις 13 Νοεμβρίου 2007
12 Νοεμβρίου
Σήμερα έχουμε Akhanda Bhajan (αδιάκοπη εξύμνηση του Θεού από πιστούς του Σάι σε όλο τον κόσμο). Αυτό δεν γίνεται για χάρη ενός ατόμου, ενός έθνους ή μιας κοινότητας, αλλά για χάρη της ευημερίας ολόκληρης της ανθρωπότητας στο σύνολό της! Οι ύμνοι που ψάλλονται διαπερνούν τον χώρο με τη μορφή ηχητικών κυμάτων και γεμίζουν ολόκληρη την ατμόσφαιρα. Με αυτόν τον τρόπο ολόκληρο το περιβάλλον εξαγνίζεται. Αναπνέοντας αυτή την εξαγνισμένη ατμόσφαιρα, οι καρδιές μας εξαγνίζονται επίσης. Η απαγγελία του ονόματος του Θεού είναι μια διαδικασία δούναι και λαβείν. Μια άσκηση αμοιβαίου μοιράσματος χαράς και αγιότητας. Θα πρέπει να θυμόμαστε ότι οι ήχοι που παράγουμε αντηχούν στην ατμόσφαιρα. Ξεπερνούν σε διάρκεια το άτομο που τους εκφέρει και παραμένουν μόνιμα στο χώρο, ως κύματα. Σήμερα η ατμόσφαιρα μολύνεται από ανίερους ήχους. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα την ανάπτυξη αρνητικών σκέψεων και συναισθημάτων, τα οποία οδηγούν σε κακές πράξεις. Αν θέλουμε να καθαριστεί η ατμόσφαιρα, πρέπει να τη γεμίζουμε με αγνούς και ιερούς ήχους. Εξ ου και η ανάγκη καλλιέργειας της αγνότητας στις σκέψεις, τα λόγια και τις πράξεις.
- Μπάμπα, από ομιλία που δόθηκε στις 8 Νοεμβρίου 1986
11 Νοεμβρίου
Η πιο σημαντική ιδιότητα είναι η αγνότητα. Στις μέρες μας τα πάντα είναι μολυσμένα. Το νερό, ο αέρας και τα πέντε στοιχεία είναι μολυσμένα. Ως αποτέλεσμα, ο νους του ατόμου είναι επίσης μολυσμένος. Πώς μπορεί να επιτευχθεί η αγνότητα; Γεμίστε το νου σας με σκέψεις του Θεού, αφιερώστε όλες σας τις πράξεις στον Θεό και θεωρήστε ότι ο Θεός είναι Εκείνος που σας παρακινεί εσωτερικά.
- Μπάμπα, από ομιλία που δόθηκε στις 23 Νοεμβρίου 1993
10 Νοεμβρίου
Εκείνοι που είναι αγνοί στην καρδιά, θα πετυχαίνουν πάντα. Όποια εργασία κι αν αναλαμβάνετε, να λειτουργείτε με ευσυνειδησία. Εξαγνίστε τον νου σας. Αν αναλάβετε μια εργασία με αγνότητα νου και στη συνέχεια προσευχηθείτε στον Θεό, σίγουρα θα επιτύχετε τον στόχο σας. Η Γκίτα λέει: «Όλα τα όντα σε αυτόν τον κόσμο είναι μέρη του αιώνιου Εαυτού Μου». Είστε όλοι μέρος της Θεϊκής Μου Φύσης. Ως εκ τούτου, πρέπει να Με ακολουθείτε. Η αγάπη Μου είναι θεϊκή και ιερή. Έτσι να είναι και η δική σας αγάπη. Αν το εφαρμόσετε, θα επιτύχετε αυτόματα την αγνότητα. Όπου υπάρχει αγνότητα, εκεί βρίσκεται ο Θεός. Τα πάντα στον κόσμο είναι αντανάκλαση, αντίδραση και αντήχηση αυτού που έχετε μέσα σας. Από την αρχή του χρόνου, είστε όλοι σας μέρος της ίδιας μου της ύπαρξης. Μην ξεχνάτε ποτέ αυτή την αλήθεια! Εάν καλλιεργήσετε πίστη σ’ αυτή την αλήθεια, αυτό ισοδυναμεί με την ανάγνωση ολόκληρης της Μπάγκαβαντ Γκίτα.
- Μπάμπα, από ομιλία που δόθηκε στις 13 Νοεμβρίου 2007
9 Νοεμβρίου
Ενσαρκώσεις της Αγάπης! Μόνο όταν συνειδητοποιήσει κανείς την αξία του διαμαντιού θα φροντίσει να το διαφυλάξει. Παρομοίως, μόνο όταν έχετε επίγνωση της αξίας της εξύμνησης του ονόματος του Κυρίου, θα καταβάλετε προσπάθεια να την εφαρμόσετε και να ωφεληθείτε από αυτήν. Δεν συνειδητοποιούν όλοι τη δύναμη και την αποτελεσματικότητα της απαγγελίας του ονόματος του Θεού. Η πρώτη προϋπόθεση είναι η αγνότητα της σκέψης, των λόγων και της πράξης. Το όνομα που προφέρεται από τη γλώσσα πρέπει να διαλογίζεται από το νου. Ό,τι εκφέρεται και μελετάται θα πρέπει να χαιρετίζεται με το χτύπημα των χεριών. Αυτή η τριπλή εστίαση στο Θείο όνομα -η ενότητα του νου, των λόγων και των πράξεων- εξαγνίζει την καρδιά και τρέφει το αίσθημα της αφοσίωσης. Η εξύμνηση του ονόματος του Κυρίου είναι άκρως επικοδομητική και προτιμότερη από το να αφηγείται κανείς τις ιδιότητες του Κυρίου, να εξυμνεί τη δόξα Του ή να διηγείται τους άθλους και τις διδασκαλίες Του.
- Μπάμπα, από ομιλία που δόθηκε στις 8 Νοεμβρίου 1986
8 Νοεμβρίου
Πριν από την κατανάλωση φαγητού, να ψάλλετε αυτό το ιερό μάντρα. Τότε, τίποτα κακό δεν θα μπορέσει να εισέλθει στην καρδιά σας. Annam Brahma Raso Vishnuhu Bhokta Devo Maheswarah - Η τροφή είναι Θεός, η ουσία της είναι Θεός, αυτός που τη γεύεται είναι επίσης Θεός. Αυτά τα τρία αντιστοιχούν στο σώμα, το νου και τη δράση, αντίστοιχα. Αληθινή σοφία είναι η αγνότητα της σκέψης, του λόγου και της πράξης. Δεν χρειάζεται να αναλάβετε καμία άλλη πνευματική άσκηση. Οι άνθρωποι κάνουν διάφορες πνευματικές ασκήσεις, οι οποίες όμως προσφέρουν μόνο προσωρινή ικανοποίηση. Από την άλλη πλευρά, όταν έχετε αγνότητα σκέψης, λόγου και πράξης, βιώνετε αιώνια ευτυχία.
- Μπάμπα, από ομιλία που δόθηκε στις 23 Νοεμβρίου 1967
7 Νοεμβρίου
Η άσκηση και η εφαρμογή στην πράξη είναι που σας προσφέρουν τη χρυσή συγκομιδή της ευδαιμονικής εμπειρίας. Αν σπαταλάτε όλο τον χρόνο σας για να στήσετε τον φράχτη, πότε θα φροντίσετε τη σοδειά; Όταν ξοδεύετε τις μέρες σας διαβάζοντας για τη γεωργία και τις ποιοτικές παραγωγές που μπορούν να προκύψουν με τη χρήση υψηλής απόδοσης ποικιλιών σπόρων, λιπασμάτων, φυτοφαρμάκων κ.λπ. αλλά δεν οργώνετε, δεν σπέρνετε, δεν ψεκάζετε, δεν σκάβετε και δεν ξεριζώνετε τα ζιζάνια, πώς μπορεί να γεμίσει η σιταποθήκη; Το διάβασμα, η απαγγελία, η ακρόαση –αυτά δεν αρκούν· η εφαρμογή στην πράξη είναι αυτό που χρειάζεται. Αν σας λένε ότι ο Νατσικέτα έκανε αυτό ή ο Σβετακέτου είπε εκείνο, σε τι ωφελεί; Αν δεν τα υιοθετήσετε ως ιδανικά, ως υποδείγματα και οδηγούς σας, αυτά τα γραπτά κείμενα θα παραμείνουν παραμύθια! Κατανοήστε τη σταθερότητα και την πίστη τους, την αίσθηση των αξιών τους και την ακεραιότητά τους. Και λαχταρήστε να τα αποκτήσετε. Τότε μόνο μπορούμε να έχουμε έναν άλλο Νατσικέτα και έναν άλλο Σβετακέτου. Αλλιώς, σε ολόκληρη την πορεία της ανθρώπινης ιστορίας, θα υπάρξει μόνο ένας Nατσικέτα και ένας Σβετακέτου.
- Μπάμπα, από ομιλία που δόθηκε στις 22 Απριλίου 1967
6 Νοεμβρίου
Οι συνέπειες της δράσης (κάρμα) μπορούν να εξαλειφθούν μόνο μέσω της δράσης, όπως ένα αγκάθι μπορεί να αφαιρεθεί μόνο μέσω ενός άλλου! Να κάνετε καλές πράξεις για να απαλύνετε τον πόνο της αρνητικής δράσης, από τον οποίο υποφέρετε τώρα. Η καλύτερη και απλούστερη δράση είναι η επανάληψη του ονόματος του Θεού· να ασχολείστε πάντα με αυτό. Αυτό θα κρατήσει μακριά τις κακές τάσεις και τις κακές σκέψεις. Θα σας βοηθήσει να ακτινοβολείτε αγάπη γύρω σας. Οι αρχαίοι σοφοί χώρισαν τη δράση (κάρμα) σε αυτή που γίνεται με ιδιοτέλεια και έχει συνέπειες (βικάρμα) και αυτή που γίνεται με ανιδιοτέλεια και δεν έχει συνέπειες (ακάρμα). Να δράτε ανιδιοτελώς και θα λυτρωθείτε από τα βάσανα. Όλες οι άλλες δραστηριότητες, όπως η απόκτηση πλούτου, φήμης, δόξας, έχουν ως αποτέλεσμα τον πόνο. Αποκτήστε εσωτερική γαλήνη και χαρά· αυτό μπορεί να γίνει μόνο όταν ενεργείτε χωρίς να έχετε ως στόχο το κέρδος. Η πράξη πρέπει να είναι η δική της ανταμοιβή· ή μάλλον, η πράξη πρέπει να γίνεται με την προτροπή του Θεού εντός σας, ώστε η συνέπειά της να προσφέρεται σ’ Αυτόν. Ασκηθείτε σε αυτή τη στάση σταθερά και θα νιώσετε τη γαλήνη να αναβλύζει μέσα σας και γύρω σας.
- Μπάμπα, από ομιλία που δόθηκε στις 26 Μαρτίου 1965
5 Νοεμβρίου
Ω, εσείς παιδιά της αθανασίας! Ακούστε! Ακούστε την απάντηση που δίνεται μέσα από μήνυμα των σοφών που είχαν το όραμα του μεγαλοπρεπέστερου των όντων (Πουρουσόταμα), που κατοικεί πέρα από τα βασίλεια της πλάνης και του σκότους: Ω, εσείς ανθρώπινα όντα! Αδελφοί! Το μόνο μέσον για να απελευθερωθείτε από τη διαδοχή των θανάτων είναι να Τον γνωρίσετε. Μη φαντάζεστε ότι είστε αμαρτωλοί, γιατί είστε κληρονόμοι της αιώνιας ευδαιμονίας. Είστε εικόνες του Θεού, μέτοχοι της ατελεύτητης ευδαιμονίας. Είστε από τη φύση σας άγιοι, πάντοτε πλήρεις· είστε πράγματι ο Θεός που κινείται στη γη. Υπάρχει μεγαλύτερη αμαρτία από το να αποκαλείτε τους εαυτούς σας αμαρτωλούς; Ατιμάζετε και δυσφημίζετε τους εαυτούς σας, όταν αποδέχεστε τον τίτλο «αμαρτωλοί»! Σηκωθείτε! Αποβάλλετε την αίσθηση ότι είστε πρόβατα. Μην αυταπατάσθε διακατεχόμενοι από αυτήν την ιδέα. Είστε ο αιώνιος Εαυτός. Είστε σταγόνες του θεϊκού νέκταρος της Αθανασίας, που δεν γνωρίζει ούτε αρχή ούτε τέλος. Όλα τα πράγματα του υλικού κόσμου είναι δούλοι σας· δεν είστε εσείς δικοί τους δούλοι.
- Μπάμπα, από το βιβλίο «Ο ποταμός της Αλήθειας – Sathya Sai Vahini», κεφ.4
4 Νοεμβρίου
Δεν χρειάζεται να αναζητήσετε την αγάπη αλλού. Υπάρχει εντός σας. Οι άνθρωποι καταβάλλουν κάθε προσπάθεια για να συσσωρεύσουν πλούτο. Ανάλογη προσπάθεια απαιτείται για να αποκτήσετε τον πλούτο της αγάπης. Οι άνθρωποι σήμερα επενδύουν τα περιουσιακά τους στοιχεία της αγάπης σε αξιοθρήνητα εγχειρήματα. Αντ’ αυτού, θα πρέπει να επενδύσουν όλη τους την αγάπη στη θεϊκή τράπεζα της αφοσίωσης. Αυτή η κατάθεση δεν είναι μόνο ασφαλής, αλλά θα σας αποφέρει αυξανόμενες αποδόσεις με όρους ευδαιμονίας. Κι αυτή η τράπεζα είναι η καρδιά σας, στην οποία πρέπει να καταθέσετε την αγάπη σας για τον Θεό.
- Μπάμπα, από ομιλία που δόθηκε στις 23 Νοεμβρίου 1996
3 Νοεμβρίου
Είναι δυνατόν τα σώματα των ανθρώπων, οι συνθήκες στις οποίες βρέθηκαν, τα σκαμπανεβάσματα στα οποία εκτίθενται στη ζωή τους, να μην οφείλονται στο συσσωρευμένο αποτέλεσμα κληρονομικών επιπτώσεων και τάσεων; Υπάρχουν δύο απόψεις παράλληλες, όταν εξετάζουμε αυτό το θέμα: η υλική και η πνευματική. Αν μπορούν να βρεθούν ικανοποιητικές λύσεις στην υλιστική θεώρηση του κόσμου για προβλήματα που αφορούν την ανθρώπινη φύση και τις ιδιαίτερες ποιότητές της, τότε δεν χρειάζεται να πιστέψει κανείς στην ύπαρξη του θεϊκού Εαυτού ή του Θεού. Αλλά είναι αδύνατο να αποδείξει κανείς ότι η ικανότητα της σκέψης, για παράδειγμα, έχει προέλθει από την εξέλιξη της ύλης. Όταν μια εργασία επαναλαμβάνεται πολλές φορές, γίνεται συνήθεια, δεξιότητα. Έτσι δεν είναι; Επομένως, οι δεξιότητες ή οι συνήθειες που εκδηλώνει ένα νεογέννητο πρέπει να οφείλονται στη συνεχή επανάληψη στην οποία επιδίδεται εδώ και πολύ καιρό. Φυσικά, αυτή η δράση πρέπει να έχει λάβει χώρα σε πολλές προηγούμενες ζωές. Επομένως, είναι απαραίτητο να αποδεχθούμε την εγκυρότητα αυτής της πίστης που αφορά την ύπαρξη προηγούμενων και μελλοντικών ζωών για όλα τα έμβια όντα. Οι συνθήκες οι οποίες θα καθορίσουν το μέλλον ορίζονται από τις παρούσες πράξεις μας. Μεταξύ μιας ζωής και μιας άλλης, ενός θανάτου και του επόμενου, το άτομο είτε προοδεύει είτε οπισθοδρομεί, είτε διευρύνεται είτε συρρικνώνεται.
- Μπάμπα, από το βιβλίο «Ο ποταμός της Αλήθειας – Sathya Sai Vahini», κεφ. 3
2 Νοεμβρίου
Ένας ερημίτης κολυμπούσε μια μέρα στον Γάγγη, όταν είδε να επιπλέει στο ρεύμα, πάνω σε ένα κομμάτι ξύλο, ένας σκορπιός. Ένιωσε πως ήταν ο Θεός που είχε περιβληθεί τη μορφή και το όνομα του σκορπιού και θέλησε να τον σώσει. Έτσι τον πήρε στην παλάμη του αλλά, όταν τον τσίμπησε, τον έριξε πάλι στο νερό. Τότε γέμισε τύψεις και έτσι τον σήκωσε ξανά. Ο σκορπιός τον τσίμπησε πέντε ή έξι φορές αλλά εκείνος επέμεινε στην αποστολή του ελέους και τελικά, κατάφερε να τον αφήσει στο έδαφος, ώστε να πάρει τον δρόμο του, ζωντανός και χαρούμενος. Πολλοί άνθρωποι παρακολουθούσαν τις προσπάθειές του και τον κορόιδευαν για την ανόητη υπερβολική συμπόνια του. Ο ερημίτης τους είπε ότι ο σκορπιός του είχε δώσει ένα μάθημα και ήταν ευγνώμων γι’ αυτό. Τον ρώτησαν ποιο ήταν αυτό. Εκείνος είπε: «Επιμένετε στην εγγενή φύση σας, ό,τι κι αν συμβεί -αυτό είναι που με δίδαξε». Η φύση του σκορπιού είναι να τσιμπάει· γι’ αυτό και τσίμπησε, ανεξάρτητα από το ποιον και πότε. Κατά τον ίδιο τρόπο, η φύση του ανθρώπου είναι να επιτύχει την αυτογνωσία· η ευδαιμονία είναι η ουσία του. Η αγάπη είναι το αίμα που τον συντηρεί· η ειρήνη είναι το όραμα που τον καθοδηγεί και τον κατευθύνει.
- Μπάμπα, από ομιλία που δόθηκε στις 22 Απριλίου 1967
1 Νοεμβρίου
Η Δημιουργία περιλαμβάνει τη σύνθεση των στοιχείων. Με την πάροδο του χρόνου, αυτό που έχει συντεθεί πρέπει να διαλυθεί και να ελευθερωθεί. Το άτομο είναι δημιούργημα, οπότε είναι μοιραίο να επέλθει η αποσύνθεση και ο θάνατος. Τώρα, κάποιοι γεννιούνται ευτυχισμένοι. Κάποιοι απολαμβάνουν μια υγιή και χαρούμενη ζωή. Κάποιοι γεννιούνται δυστυχισμένοι. Μερικοί γεννιούνται χωρίς χέρια ή πόδια. Άλλοι γεννιούνται με νοητική στέρηση ή ανάπηροι. Ποιος τους έβλαψε ή τους τραυμάτισε; Ο Θεός έχει δηλωθεί πως είναι δίκαιος και πανάγαθος. Πώς μπορεί ένας τέτοιος Θεός να είναι τόσο μεροληπτικός και προκατειλημμένος; Πώς είναι δυνατόν μια τέτοια διαφορετική μεταχείριση να συμβαίνει στο βασίλειο που κυβερνά ο Θεός; Τέτοιες αμφιβολίες είναι φυσικές. Η πνευματική όραση των σοφών της Ινδίας, που διαμόρφωσαν τις σκέψεις αυτού του τόπου, τους αποκάλυψε ότι ο Θεός δεν είναι η αιτία αυτών των διαφορών. Είναι οι συνέπειες των πράξεων στις οποίες έχει επιδοθεί το άτομο σε προηγούμενες ζωές. Έχουν ως αποτέλεσμα την ευτυχία και τη δυστυχία, την υγεία και τις αναπηρίες. Το καλό και το κακό είναι αυτοδημιούργητα, τα αποτελέσματα όσων έγιναν σε προηγούμενες ζωές.
- Μπάμπα, από το βιβλίο «Ο ποταμός της Αλήθειας – Sathya Sai Vahini», κεφ. 3