Νοέμβριος 2011
29 Νοεμβρίου
Αυτό που υπάρχει είναι μόνο ο παρατηρητής και της κατάστασης του ονείρου και της εγρήγορσης, δηλαδή το ‘Εγώ’. Γνωρίστε αυτό το ‘Εγώ’, και γνωρίστε ότι το ‘Εγώ’ είναι ο Θεός. Αυτό μπορείτε να το αντιληφθείτε μόνο με έντονη πνευματική άσκηση, που δεν αμαυρώνεται από θυμό, φθόνο και απληστία, δηλαδή τα ελαττώματα που πηγάζουν από την ξεχωριστή ατομικότητα. Πρέπει να παρακολουθείτε προσεκτικά και να ελέγχετε αυτά τα ελαττώματα. Όταν θυμώνετε, ενεργείτε σαν να κατέχεστε από κάποιο κακό πνεύμα, και το πρόσωπό σας γίνεται άσχημο και τρομακτικό. Όπως αναβοσβήνει η κόκκινη λυχνία όταν πλησιάζει κίνδυνος, έτσι και τα μάτια και το πρόσωπό σας γίνονται κόκκινα και δρουν ως προειδοποιητικά για σας. Παρατηρήστε προσεκτικά αυτό το σήμα και απομακρυνθείτε αθόρυβα σε ένα μοναχικό μέρος. Μην αφήνετε να σας διαφεύγουν κακές λέξεις. Μόλις αναπτύξετε σοφία, η ξεχωριστή ατομικότητα θα φύγει μακριά σας φυσικότατα. Γι` αυτό αναπτύξτε σοφία και διάκριση γνωρίζοντας την εφήμερη φύση όλων των αντικειμενικών πραγμάτων. Τότε η ξεχωριστή ατομικότητα θα πεθάνει με φυσικό θάνατο από το πεδίο της καρδιάς σας και θα πραγματώσετε τη σωτηρία.- Μπάμπα, Sathya Sai Speaks, Vol 5, Jan 14, 1965.
28 Νοεμβρίου
Η προσκόλληση στο σώμα προκαλεί θλίψη όλων των ειδών, καθώς επίσης και τους άμεσους προάγγελούς της, δηλαδή στοργή και μίσος. Αυτά τα δύο επιφέρονται επειδή θεωρείτε κάποια πράγματα και καταστάσεις ως ευεργετικά, και άλλα όχι. Αυτό είναι μια πλάνη. Παρόλο που γνωρίζετε αυτό το γεγονός, μερικές φορές, προσκολλήστε στα πράγματα που θεωρείτε ευνοϊκά και αρχίζετε να μισείτε τα άλλα. Από την ανώτερη άποψη του θέματος, δεν υφίσταται κανένα εκ των δύο. Η διάκριση μεταξύ τους είναι απλά αβάσιμη. Δεν υπάρχουν καν δύο, άρα πώς μπορεί να υπάρχει καλό και κακό; Άγνοια (Μάγια) είναι το να βλέπετε δύο εκεί όπου υπάρχει μόνο ένα. Η θεμελιώδης άγνοια είναι η πίστη ότι είστε το σώμα, και αυτή η πίστη είναι η αιτία κάθε θλίψης. Εφαρμόστε το να ζείτε με θεϊκή συνειδητότητα αντί σωματικής συνειδητότητας, και θα απαλλαγείτε από τη θλίψη ζώντας πάντα με χαρά.- Μπάμπα, Geetha Vahini, Ch 3.
27 Νοεμβρίου
Να κάνετε πράξεις χωρίς να λαχταράτε τα αποτελέσματα. Μην παραπονιέστε ότι δεν λάβατε δημόσια αναγνώριση για τις δωρεές που δώσατε σε κάποιο ίδρυμα. Οι καρποί των πράξεων, είτε καλών είτε κακών, πρέπει εξ ολοκλήρου να αναλωθούν από σας και μόνο από σας. Ο καλύτερος τρόπος για να απελευθερωθείτε από τις συνέπειες των πράξεών σας, είναι να τις κάνετε μόνο γιατί χάρη των πράξεων. Τότε δεν θα επιβαρύνεστε ούτε από αμαρτίες ούτε από οφέλη λόγω της αξίας σας. Αν λαχταράτε για οφέλη, πρέπει να είστε προετοιμασμένοι να δεχθείτε συνάμα και απώλειες. Αν κατασκευάσετε ένα πηγάδι εκεί όπου συναντώνται τέσσερις δρόμοι, αναμένοντας να ωφεληθείτε από το ότι σβήσατε τη δίψα ανθρώπων και γελαδιών, δεν μπορείτε να γλιτώσετε από την απαξία με την οποία θα πιστωθείτε αν πέσει κάποιος μέσα στο πηγάδι και πνιγεί. Το μυστικό για μια ευτυχισμένη ζωή είναι το να εγκαταλείψετε τις επιθυμίες για τους καρπούς των πράξεών σας.- Μπάμπα, Sathya Sai Speaks, Jan 14, 1965.
26 Νοεμβρίου
Όταν ο πιστός προοδεύει στο μονοπάτι της Παράδοσης στον Κύριο από το στάδιο του: ‘Είμαι δικός Σου’ στο: ‘Είσαι δικός μου’ και έπειτα στο: ‘Εσύ και εγώ είμαστε ένα’, και αποκτά σταδιακά την αφοσίωση που τον κάνει αδιαχώριστο από τον Κύριο, αυτή η αφοσίωση καλείται Avibhaktha. Σ` αυτό το στάδιο, ο πιστός δεν μπορεί πια να διατηρεί ξεχωριστό εαυτό, και ως εκ τούτου προσφέρει τα πάντα στον Κύριο - αυτό ολοκληρώνει την Παράδοσή του. Αυτή η κατάσταση του: ‘Εσύ είσαι εγώ’, βασίζεται στο βίωμά του ότι τα πάντα είναι ο ίδιος ο Κύριος, τίποτα λιγότερο. Όσο διατηρεί τη σωματική συνειδητότητα, ο πιστός είναι ο ‘υπηρέτης-μαθητής’ και ο Κύριος, είναι ο Δάσκαλος. Όσον καιρό αισθάνεται κανείς ξεχωριστότητα από τους άλλους, τότε έχει σωματική συνειδητότητα. Όταν όμως προοδεύσει πέρα από τα όρια του σώματος, πέρα από το ‘εγώ’ και το ‘δικό μου’, τότε δεν υπάρχει πλέον διάκριση, ο πιστός και ο Κύριος είναι ένα και το αυτό. Στη Ραμαγιάνα, ο Χανουμάν επέτυχε αυτό το τρίτο στάδιο μέσω της αφοσίωσης του.- Μπάμπα, Geetha Vahini, Ch 3.
25 Νοεμβρίου
Ο Κύριος Κρίσνα δεν εξάλειψε την πλάνη του Αρτζούνα μέσα σε μια στιγμή με την απόφασή Του. Αναμφίβολα θα μπορούσε να το κάνει. Όμως επέλεξε να κάνει τον Αρτζούνα να διέλθει από τα βήματα του ακούσματος, και συλλογισμού και της συγκέντρωσης, έτσι ώστε να μπορεί να βιώσει ο ίδιος την αλήθεια. Γιατί κατηγορείτε τον ήλιο επειδή δεν φωτίζει το δωμάτιό σας; Ανοίξτε τις πόρτες και τα παράθυρα, και ο ήλιος, που περίμενε στο κατώφλι γι’ αυτήν ακριβώς τη στιγμή, θα πλημμυρίσει το δωμάτιο με φως. Πρέπει να χρησιμοποιήσετε την ευφυΐα σας για να αξίζετε τη χάρη του Θεού. Αυτός είναι ο σκοπός των ανθρωπίνων προσπαθειών. Για να σας βοηθήσω να κατευθύνετε την ευφυΐα σας σε έναν ανώτερο σκοπό και να αντιστέκεστε στους πειρασμούς των αισθήσεων, επιμένω να αναζητείτε και να παραμένετε σε καλές συναναστροφές, σε σχέσεις με τους ευσεβείς. Έχετε μεγαλύτερη πιθανότητα επιτυχίας στον αγώνα σας εναντίον του κακού, όταν βρίσκεστε μεταξύ πνευματικών ηρώων.- Μπάμπα, Sathya Sai Speaks, Jan 14, 1965.
24 Νοεμβρίου
Υπάρχουν τρία είδη Παράδοσης. Στο πρώτο ο πιστός επιβεβαιώνει ‘Είμαι δικός Σου’, στο δεύτερο, ‘Είσαι δικός μου’, και στο τελευταίο, ‘Εσύ και εγώ είμαστε ένα’. Έκαστο είναι ένα βήμα που οδηγεί στο άλλο και το τελευταίο είδος είναι το έσχατο στάδιο. Στο πρώτο στάδιο, ο Κύριος είναι τελείως ελεύθερος και ο πιστός πλήρως δεσμευμένος. Σαν τη γάτα και το γατάκι - η γάτα κινείται με το νεογέννητο γατάκι της, όπως αυτή θέλει. Το γατάκι μόνο νιαουρίζει και δέχεται οτιδήποτε συμβαίνει. Αυτή η νοοτροπία είναι πολύ ήπια και είναι μέσα στα απτά όρια καθενός. Στο δεύτερο στάδιο, ο πιστός δεσμεύει τον Κύριο μέσα στην καρδιά του και Κύριος πρόθυμα παραμένει δεσμευμένος. Ένας πιστός μπορεί να δέσει τον Κύριο όταν έχει αγάπη που κατακλύζει και κατακυριεύει τον εγωισμό του. Όταν κάποιος έχει αυτό το είδος Αφοσίωσης στον Θεό, η χάρις Του εκπληρώνει κάθε ανάγκη του πιστού.- Μπάμπα, Geetha Vahini, Ch 3.
23 Νοεμβρίου
Η γαλήνη είναι μια κατάσταση του νου που είναι βαθιά μέσα στον εαυτό σας. Πηγάζει από την καρδιά σας. Υπάρχει αντίδραση, αντήχηση και αντανάκλαση για καθετί μέσα στον κόσμο. Μόνο όταν υπάρχει μίσος μέσα σας θα βλέπετε μίσος τους άλλους. Μερικές φορές, ακόμα κι αν κανένας δεν σας βλάπτει, εσείς προσπαθείτε να βλάψετε τους άλλους. Ό,τι κάνετε για τους άλλους, σίγουρα θα βιώσετε την συνέπεια αυτής της πράξης, και ό,τι ακούτε ή βιώνετε οφείλεται στην αντίδραση, αντήχηση, και αντανάκλαση των δικών σας πράξεων και συναισθημάτων. Δεν ευθύνονται οι άλλοι γι` αυτό. Λησμονείτε αυτή την απλή αλήθεια και θρηνείτε: «Ο τάδε ή ο δείνα με κατηγορεί και μου προκαλεί πόνο ή με βλάπτει», και ούτω καθεξής. Πολλές φορές έχετε την τάση να αντιμάχεστε και να βλάπτετε τους άλλους. Από σήμερα και μετά, πάντοτε να βοηθάτε τους άλλους, ποτέ να μη βλάπτετε κανέναν. Να ακολουθείτε τη συνείδησή σας, θα σας βοηθήσει να εκδηλώσετε μεγαλόφρονες ιδιότητες.- Μπάμπα, Divine Discourse, Jan 14, 2009.
22 Νοεμβρίου
Δεν πρέπει ποτέ να εμπλέκεστε στις παγίδες αυτού του κόσμου και στα προβλήματά του. Προσπαθήστε να διαφεύγετε στον αγνότερο αέρα του πνεύματος όσο πιο συχνά μπορείτε, έχοντας μαζί σας το Όνομα του Κυρίου. Το μίσος και ο φθόνος παραμορφώνουν την αληθινή ομορφιά του ανθρώπου. Ο θυμός είναι το καύσιμο για όλα τα είδη των αμαρτιών. Εκείνοι που επιδιώκουν επιτυχία στο πνευματικό πεδίο πρέπει ως εκ τούτου να αποφασίσουν να ελέγξουν τον θυμό και να καταστείλουν τις ιδιοτροπίες του νου. Πρέπει να σιγάσουν τις νοητικές ταραχές και ανησυχίες και να φροντίζουν να μη δημιουργούν ανησυχίες ούτε στους άλλους. Από αυτή τούτη τη στιγμή, να προσεύχεστε για τη χάρη του Θεού που θα σας καταστήσει ικανούς να ελέγξετε και να κατακτήσετε τις επιβλαβείς σας συνήθειες. Εμβαθύνετε την αγάπη σας και συμπεριλάβετε στην αγκαλιά της ολόκληρη την ανθρωπότητα. Είθε όλοι σας μ’ αυτούς τους τρόπους να αποκτήσετε Αλήθεια, Ειρήνη και Χαρά. Είθε να συγχωνευθείτε στην πηγή όλης της Ευδαιμονίας.- Μπάμπα, Sathya Sai Speaks, Vol 6, Ch: 38
21 Νοεμβρίου
Οπουδήποτε κι αν κοιτάξετε, ο Θεός βρίσκεται εκεί. Όποιον κι αν βλέπετε, ο Θεός είναι μέσα του. Ο Θεός δεν έχει κάποια συγκεκριμένη μορφή, όλες οι μορφές είναι δικές Του. Γι` αυτό οι Βέδες διακηρύσσουν: «Το Κοσμικό Ον έχει χιλιάδες κεφάλια, μάτια και πόδια» .Όταν κάθεστε για διαλογισμό, μην αφήνετε τον νου σας να ταλαντεύεται, να τον κρατάτε πάντοτε σταθερό. Μην αναπτύσσετε διαφορές ανάμεσά σας, καθώς οι αντιπαραθέσεις δίνουν αφορμή για πολλά προβλήματα. Ακόμα κι αν σας κάνει κάποιος να θυμώσετε, μην φιλονικήσετε μαζί του. Κατανοήστε ότι, όταν φιλονικείτε, στην πραγματικότητα βλάπτετε τον εαυτό σας. Να ελέγχετε επίσης τις σκέψεις σας. Όλα αυτά είναι ιδιότητες ενός πραγματικά καλλιεργημένου ατόμου. Αυτό ονομάζεται Εκπαίδευση (Educare). Παράλληλα με την μόρφωση, πρέπει επίσης να έχετε και Εκπαίδευση, διότι αυτή θα σας χαρίσει υγεία, ευτυχία, ειρήνη και ευημερία. Τα πάντα θα γίνουν καλά για σας αν κάνετε την καρδιά σας αγνή.- Μπάμπα, Divine Discourse,22 Nov 2010.
20 Νοεμβρίου
Όταν τα σύννεφα που κρύβουν την επιφάνεια της σελήνης παρασυρθούν από τους ανέμους, η σελήνη λάμπει διαυγής και ‘δροσερή’. Ομοίως επίσης, όταν τα σύννεφα του εγωισμού παρασυρθούν μακριά, ο νους του ανθρώπου θα λάμψει αγνός και πλήρης, με την εγγενή του λαμπρότητα. Αυτή είναι η κατάσταση της ευδαιμονίας όπου σταματάει να υπάρχει λύπη. Όπου υπάρχει κάποια λυχνία, δεν μπορεί να υπάρχει σκοτάδι. Μόλις ανάψει η λυχνία της σοφίας, ποτέ δεν σβήνει, ούτε χάνει την έντασή της ούτε τρεμοσβήνει. Η ευτυχία και η γαλήνη που αναζητούν οι άνθρωποι από τα πράγματα του κόσμου, ωθούμενοι από τις αισθήσεις τους, τρεμοσβήνει και σύντομα μειώνεται, πεθαίνει. Στιγμιαία μόνο ικανοποιεί τους ανόητους πόθους τους, που τους αποκτούν από λαγνεία, θυμό, μίσος και φθόνο, γι` αυτό και είναι ψεύτικη και ευμετάβλητη. Ελέγξτε τα και νικήστε τα. Μόνο τότε θα μπορέσετε να αποκτήσετε πραγματική ευδαιμονία και γαλήνη που ούτε μειώνονται ούτε τρεμοσβήνουν. Όχι μόνο μπορείτε να τις αποκτήσετε, αλλά στην πραγματικότητα μπορείτε να γίνετε ευδαιμονία και γαλήνη.- Sathya Sai Speaks, Vol 6, Ch:38
19 Νοεμβρίου
Οι άνθρωποι παραδίδουν την αξιοπρέπεια και τη θέση τους σε άλλους για πλούτη, φήμη, αγαθά, επίδειξη, δύναμη, κ.λπ. Σπάνια όμως έχει κανείς την ευκαιρία να παραδοθεί στον Κύριο για χάρη του Κυρίου! Πώς όμως μπορεί κανείς να αισθανθεί την παρόρμηση να το κάνει, όσο ποθεί τα υλικά αντικείμενα και όχι την Πηγή των αντικειμένων; Για πόσο καιρό μπορεί να τον ικανοποιούν τα αθεμέλιωτα πράγματα; Οι άνθρωποι θέλουν τα δημιουργήματα, όχι τον Δημιουργό, θέλουν πράγματα από χέρια, αλλά όχι από το Χέρι! Μπορεί να υπάρξει ένα πράγμα χωρίς την αιτία; Όχι. Μόνο ο Θεός είναι το ‘Αναίτιο’. Είναι καθαρή άγνοια το να παραδίνεστε στα αποτελέσματα της αιτίας. Παραδοθείτε καλύτερα στην Αιτία, την Πηγή, την Προέλευση των πάντων. Αυτή είναι γνήσια παράδοση.- Geetha Vahini, Ch 3.
18 Νοεμβρίου
Σήμερα βλέπουμε στον κόσμο καταστροφές, βία και συγκρούσεις. Για να θεραπεύσει κανείς αυτές τις ασθένειες, πρέπει να πετάξει τον εγωισμό, την απληστία και άλλες κακές ιδιότητες, και να εγερθεί υπεράνω της ζωικής φύσης. Μέσω της ανιδιοτέλειας, μπορείτε να επιτύχετε αγνότητα. Με αγνότητα καρδιάς μπορείτε να πραγματώσετε την Ενότητα, η οποία κατόπιν θα σας οδηγήσει στην Θειότητα. Το μέγαρο της ανθρώπινης ζωής μπορεί να χτιστεί επί της φιλανθρωπίας, της αγνότητας, της ενότητας, και της Θειότητας. Οι γυναίκες διαδραματίζουν έναν καίριο ρόλο στην καλλιέργεια αυτών των τεσσάρων πυλώνων. Η αλήθεια, η αυτοθυσία και η ειρήνη είναι οι δεσπόζουσες ιδιότητες των γυναικών. Μια καλή σύζυγος έχει αξία μόνο για τον σύζυγό της, ενώ μια καλή μητέρα είναι εθνικό πλεονέκτημα. Μόνο οι αφιερωμένες μητέρες μπορούν να προσφέρουν στο έθνος παιδιά που θα αγωνίζονται για το ένδοξο μέλλον της χώρας. Οι καλές μητέρες με ευρύτητα αντιλήψεων, που φροντίζουν για την αγνότητα και την πνευματική ανάπτυξη των παιδιών τους και την ευημερία της κοινωνίας, είναι η ανάγκη του σήμερα.- Divine Discourse, September, 1983
17 Νοεμβρίου
Της μητέρας η αγκαλιά είναι το σχολείο για όλους. Είναι ο πρώτος σας ναός. Δεν υπάρχει Θεός ανώτερος από τη μητέρα. Το να αναγνωρίσετε αυτή την αλήθεια για τη μητέρα σας είναι το καθήκον όλων σας. Ο πατέρας σας είναι ο θησαυρός σας, και η μητέρα σας ο Θεός σας. Οι άνθρωποι όμως αντί όμως να εκτιμούν αυτόν τον πολύτιμο πλούτο, ασχολούνται με όλα τα είδη δραστηριοτήτων για να αποκτήσουν πλούτη και θέσεις. Ο πατέρας και η μητέρα είναι αδιαχώριστα όπως μια λέξη και η σημασία της. Η διαφορά μεταξύ τους ως ανδρός και γυναικός έχει σχέση μόνο με το φυσικό σώμα. Το ενοικούν Πνεύμα μέσα και στους δύο, είναι το ίδιο Θείο. Όλοι πρέπει να αγαπάτε τους γονείς σας ως ενσαρκώσεις του Θείου.- Divine Discourse, September, 1983
16 Νοεμβρίου
Τα πλούτη και η ευημερία είναι βραχύβια. Τα αξιώματα κι οι εξουσίες είναι προσωρινά. Η πνοή της ζωής είναι μια τρεμουλιαστή φλόγα στον άνεμο. Τα νιάτα είναι μια τριήμερη υπόθεση και οι απολαύσεις και οι περιουσίες είναι πακέτα λύπης. Γνωρίζοντας αυτό, αν αφιερώσετε αυτή την περιορισμένη περίοδο ζωής στην υπηρεσία του Κυρίου, τότε είστε πράγματι ευλογημένοι. Να αναζητείτε από ενωρίς καταφυγή στα πόδια του Κυρίου. Τα πάντα είναι αναληθή, παροδικά, χίμαιρες, ουτοπικά όνειρα. Να στοχάζεστε αυτή την αλήθεια, να προσεγγίσετε τον Θεό και να τον δοξάζετε. Μόνο αυτά χαρίζουν μόνιμη χαρά. Μέσα στο δωμάτιο που ονομάζεται σώμα, στο χρηματοκιβώτιο που ονομάζεται καρδιά, υπάρχει ο πολύτιμος λίθος της σοφίας. Τέσσερις πανούργοι κλέφτες – η λαγνεία, ο θυμός, η απληστία και ο φθόνος ενεδρεύουν να τον υφαρπάξουν. Αντιληφθείτε αυτόν τον κίνδυνο πριν είναι πολύ αργά. Ισχυροποιηθείτε με την στήριξη του Οικουμενικού Φύλακα, του Κυρίου, και κρατήστε άθικτο τον πολύτιμο λίθο. Αυτό θα σας κάνει πλούσιους σε αγάπη, και γαλήνη.- Sathya Sai Speaks, Vol 6, Ch: 38
15 Νοεμβρίου
Αναλογιστείτε τον τόπο και την κατάσταση υπό τα οποία εκφωνήθηκε η Γκίτα. Σ’ αυτά έγκειται η σπουδαιότητα αυτής της Ομιλίας. Στην μια πλευρά ήσαν οι δυνάμεις του καλού και στην άλλη, οι δυνάμεις του κακού. Παγιδευμένος ανάμεσα σ` αυτές τις δύο, και ανήμπορος να αποφασίσει ποια πορεία να επιλέξει, ο Αρτζούνα θρηνεί απελπισμένος. Αυτό δεν ήταν μόνο δικό του δίλημμα. Είναι ένα παγκόσμιο ανθρώπινο πρόβλημα. Ο Αρτζούνα δεν αναζητούσε από τον Κρίσνα την ευχάριστη, εγκόσμια δόξα της δύναμης, της θέσης και του πλούτου - αναζητούσε την ακατάλυτη δόξα της απόλυτης αγαλλίασης. Ο Αρτζούνα είπε στον Κρίσνα, «Η δύναμη και ο πλούτος μπορεί να κερδηθεί με την ανθρώπινη δράση (Κάρμα). Γιατί πρέπει να λαχταρώ από Σένα αυτά που μπορώ να κερδίσω με τις δικές μου προσπάθειες; Χάρισέ μου την απόλυτη αγαλλίαση, γιατί αυτή δεν είναι καρπός δράσης, αλλά ο καρπός της χάριτος!» Έτσι ο Κύριος έδωσε την Γκίτα για όλους εκείνους οι οποίοι σαν τον Αρτζούνα αφυπνίζονται και εγείρονται στα ύψη της απόλυτης αυτο-παράδοσης.- Geetha Vahini, Ch 3.
14 Νοεμβρίου
Για ποιους που δόθηκε η Γκίτα; Απλά σκεφτείτε το για λίγο. Οι αγελάδες δεν ‘βγάζουν’ το γάλα για χάρη τους, διότι οι αγελάδες δεν πίνουν το γάλα τους. Ο Αρτζούνα, ο ‘μόσχος’, το ήπιε και χόρτασε, ενώ ο Κρίσνα δεν χρειάζεται τίποτα! Ο ίδιος ο Κύριος διευκρινίζει ότι παρήγαγε το γάλα των Ουπανισάντ και έφερε στο φως την Γκίτα για εκείνους που διαθέτουν διάνοια που μετριάζεται από ττην καλοσύνη και ελέγχεται από την αρετή. Πότε όμως μπορεί να γίνει κάποιος άξιος να λάβει τα μαθήματα της Γκίτα; Αντί να θριαμβολογείτε για τα προσόντα σας ψάξτε για τα δικά σας λάθη επιδιώκοντας να τα απομακρύνετε. Τότε θα προοδεύσετε γρήγορα χωρίς να βραδυπορείτε από φόβο και ανησυχία. Όταν προχωρείτε μ’ αυτόν τον τρόπο, θέτοντας όλα σας τα βάρη στον Κύριο και έχοντας πίστη σ’ Αυτόν, θα φθάσετε σε μια κατάσταση νοητικής γαλήνης, που είναι το γνώρισμα ενός αληθινού αναζητητή. Ο Αρτζούνα έφθασε σ’ αυτή την κατάσταση και τότε ο Κρίσνα του έδωσε τη διδασκαλία (Γκίτα) που χαρίζει αθανασία.- Geetha Vahini, Ch 3.
13 Νοεμβρίου
Πολλοί σ’ αυτόν τον κόσμο, ακόμα και από τους μορφωμένους, δεν περνούν τον καταμερισμένο τους χρόνο στην επιδίωξη των επιλεγμένων τους ιδανικών. Οι επίγειες ζωές τους συνεπώς είναι σαν το ταξίδι ενός θαλασσοδαρμένου πλοίου που έχει χάσει και την άγκυρα και την πυξίδα του, και έχει παγιδευτεί στο μέσον του ωκεανού. Βρίσκονται σε δίλημμα μεταξύ αντικρουόμενων ιδανικών και σκοπών. Μέσα στην άγνοια και τον φόβο τους λέγουν ένα πράμα και κάνουν κάποιο άλλο. Ο διαλογισμός θα προσδώσει σε τέτοιους ανθρώπους σταθερότητα σκοπού, θάρρους, καθώς και σοφίας. Κατευνάζει τον ταραχώδη νου, τον κάνει διαυγή και τον γεμίζει χαρά. Η οδός του διαλογισμού θα καταστρέψει την άγνοια και θα χαρίσει στον άνθρωπο ενότητα με τον Θεό.- Dhyana Vahini, Ch 14: “Remove Defects in Character”.