Οκτώβριος 2025
31 Οκτωβρίου
Δεν μπορείτε να δείτε ή να πιάσετε τον αέρα που είναι παντού γύρω σας. Αλλά, μπορείτε να πείτε ότι δεν υπάρχει αέρας απλώς επειδή δεν μπορείτε να τον δείτε ή δεν μπορείτε να τον πιάσετε; Ο αέρας υπάρχει. Ομοίως, δεν μπορείτε να αρνηθείτε την ύπαρξη της Θείας συνειδητότητας απλώς επειδή δεν μπορείτε να τη δείτε και να τη βιώσετε. Η Συνειδητότητα υπάρχει. Ονομάζεται επίσης «Ύπαρξη». Η «Ύπαρξη» δεν είναι τίποτα άλλο παρά το Sat, το οποίο είναι πάντα παρόν, το οποίο δεν έρχεται και παρέρχεται. Δεν υπάρχει διαδικασία έλευσης και αποχώρησης για το Sat. Είναι μεγάλο λάθος να πιστεύουμε ότι έρχεται και παρέρχεται. Οι άνθρωποι λένε, «Ο Θεός ήρθε και μου έδωσε ντάρσαν όταν διαλογιζόμουν». Αυτό είναι ένα κοσμικό συναίσθημα. Από πού ήρθε για να σας δώσει το ντάρσαν; Και πού πήγε αφού σας έδωσε το ντάρσαν; Ούτε ήρθε από κάπου ούτε πήγε σε κάποιο συγκεκριμένο μέρος. Ήταν απλώς εκεί. Μπορέσατε να Τον δείτε επειδή η καρδιά σας ήταν αγνή. Δεν μπορείτε να Τον δείτε όταν η καρδιά σας είναι ακάθαρτη. Αλλά ούτε έρχεται ούτε αποχωρεί.
- Μπάμπα, από ομιλία που δόθηκε στις 20 Ιουνίου 1996
30 Οκτωβρίου
Πώς μπορείτε να σκέφτεστε τον Θεό ο οποίος είναι πέρα από το ανθρώπινο επίπεδο; Τι είναι αυτό που αγαπά ο Θεός; Τι είναι αυτό που περιμένει ο Θεός; Πώς πρέπει να συμπεριφέρεστε ώστε να είστε αποδεκτοί από τον Θεό; Αν θέλετε να έχετε δύναμη πέρα από το επίπεδό σας, πέρα από αυτή που έχετε, θα πρέπει να καταφύγετε στον Θεό, ο οποίος είναι πέρα από το παν. Ο άνθρωπος μπορεί να έχει τεράστιο πλούτο και μεγάλη ισχύ και θέση. Αλλά η μάγια (ψευδαίσθηση) έχει πολύ περισσότερη δύναμη από αυτόν. Για να ξεπεράσει τη μάγια, ο άνθρωπος πρέπει να ζητήσει τη βοήθεια του Θεού του οποίου η δύναμη είναι ανώτερη από εκείνη της μάγια. Ο Σουγκρίβα αναζήτησε τη φιλία του Ράμα, ο οποίος ήταν πιο ισχυρός από τον Βάλι. Ομοίως, ο άνθρωπος πρέπει να αναζητήσει τη δύναμη του Θεού για να πολεμήσει τη μάγια. Μέχρι τότε, η μάγια κάνει τον άνθρωπο να χορεύει στο ρυθμό της. Η μάγια μπορεί να συγκριθεί με μια χορεύτρια (nartaki). Όταν αποκτήσετε πλήρη έλεγχο αυτής, η ζωή σας γίνεται ένας ύμνος στον Θεό (kirtana, το αντίστροφο της λέξης nartaki). Η εξύμνηση του Ονόματος του Θεού είναι το καλύτερο μέσο για την απελευθέρωση του ανθρώπου στην Κάλι Γιούγκα.
- Μπάμπα, από ομιλία που δόθηκε στις 26 Απριλίου 1993
29 Οκτωβρίου
Μια ζωή χωρίς αγάπη είναι στείρα και άγονη. Όποιες κι αν είναι οι δυσκολίες ή τα προβλήματά σας, θα πρέπει να προσπαθείτε να βοηθάτε τους άλλους στο μέτρο του δυνατού. Η ανιδιοτελής, στοργική υπηρεσία προς τους άλλους είναι η υψηλότερη μορφή πνευματικής άσκησης. Αντιπροσωπεύει την αληθινή αφοσίωση. Μια τέτοια αφοσίωση δεν επηρεάζεται από τα γυρίσματα της τύχης ή τις αλλαγές των συνθηκών. Δεν πρέπει να ανησυχείτε μόνο για την ευμάρεια, τη σταδιοδρομία και την ευημερία σας. Δεν είναι η απόλαυση των προσωπικών αγαθών και ανέσεων ο λόγος για τον οποίο έχετε γεννηθεί. Έχετε έναν μεγαλύτερο στόχο να επιτύχετε, κάτι πιο μόνιμο και διαρκές. Είναι η συνειδητοποίηση της ενότητας με το Θείο, η μόνη που μπορεί να σας χαρίσει διαρκή ευδαιμονία. Ακόμα και όταν ασχολείστε με τις δραστηριότητες του κοσμικού περιβάλλοντός σας, θα πρέπει να προσπαθείτε να εξαγιάζετε όλες σας τις πράξεις αφιερώνοντάς τες στον Θεό.
- Μπάμπα, από ομιλία που δόθηκε στις 2 Φεβρουαρίου 1985
28 Οκτωβρίου
Η γαλήνη και η ευδαιμονία δεν βρίσκονται στα εξωτερικά αντικείμενα. Διαθέτετε όλα τα εγκόσμια αντικείμενα για να καλύψετε τις ανάγκες σας και να απολαμβάνετε όλες τις ανέσεις και τις ευκολίες. Δεν είναι έτσι; Αν αυτά τα εξωτερικά αντικείμενα μπορούσαν να σας δώσουν ειρήνη και ευδαιμονία, τότε πώς γίνεται να μην βιώνετε ειρήνη και ευδαιμονία παρά το γεγονός ότι είστε κάτοχοι όλων αυτών; Ομοίως, όλοι οι κοντινοί και αγαπημένοι σας είναι μαζί σας. Αλλά ούτε αυτοί σας δίνουν ειρήνη και ευδαιμονία. Θα πρέπει να προσπαθήσετε να καταλάβετε ότι η ευδαιμονία δεν βρίσκεται σε πρόσωπα και υλικά αντικείμενα. Η ευδαιμονία πηγάζει μόνο από μέσα σας. Εσείς οι ίδιοι είστε η πηγή της ειρήνης και της ευδαιμονίας. Επομένως, δεν χρειάζεται να κάνετε προσπάθειες αναζητώντας τες εδώ κι εκεί. Η ευδαιμονία δεν πρέπει να είναι αντικείμενο αναζήτησης. Πρέπει να εκδηλώνεται από μέσα. Οφείλετε να τη γνωρίσετε και όχι να την αναζητάτε. Προσπαθήστε να γνωρίσετε αυτήν την αιώνια αρχή της αλήθειας που βρίσκεται εντός σας. Νομίζετε ότι ο ένας ή ο άλλος θα σας χαρίσει ευδαιμονία. Αλλά αυτή είναι η bhrama (η αυταπάτη) σας. Όσο είστε αιχμάλωτοι της αυταπάτης, δεν μπορείτε να φτάσετε στον Brahma (τον Θεό). Επομένως, απαλλαγείτε από αυτή την πλάνη. Τότε ο Θεός θα εκδηλωθεί εντός σας. Ο Θεός δεν είναι διαφορετικός από εσάς. Εσείς και ο Θεός είστε ένα.
- Μπάμπα, από ομιλία που δόθηκε στις 24 Ιουνίου 1996
27 Οκτωβρίου
Για να απαλείψετε τις αρνητικές ιδιότητες της προσκόλλησης, του μίσους και της ζήλιας, θα πρέπει να αναπτύξετε αγνή και ανιδιοτελή αγάπη απαλλαγμένη από εγωισμό. Αυτή είναι η πραγματική αφοσίωση. Όλες οι άλλες πνευματικές πρακτικές όπως η λατρεία, η απαγγελία ενός Θεϊκού Ονόματος και ο διαλογισμός είναι απλώς τα βήματα για τον έλεγχο του αμφιταλαντευόμενου νου σας. Όταν θέλετε να ανεβείτε στη στέγη του σπιτιού σας, χρησιμοποιείτε μια σκάλα. Η σκάλα στηρίζεται στο έδαφος. Αλλά το επάνω άκρο της στηρίζεται στον τοίχο. Η στήριξη του εδάφους στο κάτω άκρο της σκάλας είναι η πίστη, και η στήριξη του τοίχου στο επάνω άκρο της σκάλας είναι η αγάπη. Επομένως, με τη βοήθεια τόσο της αγάπης όσο και της πίστης, μπορείτε να φτάσετε σε οποιοδήποτε ύψος. Χωρίς αυτά τα δύο, δεν μπορείτε να επιχειρήσετε άνοδο. Είναι αδύνατο. Θα πρέπει να έχετε την υποστήριξη και των δύο. Θα πρέπει να έχετε βαθιά πίστη και ιερή αγάπη. Όταν αναπτύξετε αυτά τα δύο, δεν υπάρχει λόγος να εκτελείτε πνευματικές ασκήσεις όπως η επανάληψη του Ονόματος και ο διαλογισμός.
- Μπάμπα, από ομιλία που δόθηκε στις 20 Ιουνίου 1996
26 Οκτωβρίου
Η αφοσίωση και η πίστη εξασφαλίζουν το δώρο της γνώσης του Πνεύματος, το μεγάλο βραβείο για την περιπέτεια της γέννησης, της ζωής και του θανάτου. Όταν ο νους παντρεύεται την κοσμική δραστηριότητα, απόγονος είναι η δουλεία. Όταν παντρεύεται την πνευματική απάρνηση, απόγονος είναι η ελευθερία. Η πνευματική απάρνηση προσφέρει αφοβία, ακόμα και όταν την εφαρμόζετε λίγο. Δίνει δύναμη και θάρρος, γιατί η επιθυμία είναι αυτή που αποδυναμώνει τον άνθρωπο και τον κάνει να νιώθει μικρός μπροστά σε εκείνους που έχουν εξουσία και επιρροή. Η αποστασιοποίηση σας προικίζει με αυτοσεβασμό και την ικανότητα να αντιστέκεστε στη συκοφαντία και τη διαβολή. Υπάρχουν κάποιοι που κλαίνε με το παραμικρό σημάδι ήττας ή απογοήτευσης. Αυτή είναι αξιοκαταφρόνητη συμπεριφορά. Γιατί να έχετε φόβο ή θλίψη, με τον Κύριο εγκατεστημένο στο βωμό της καρδιάς σας; Δεν ξέρετε ότι είναι εκεί, σας προστατεύει και σας καθοδηγεί; Είναι παρών σε όλα τα όντα, ανά πάσα στιγμή. Προσπαθήστε να θυμάστε αυτό το γεγονός, ό,τι κι αν κάνετε, με όποιον κι αν επικοινωνείτε, με οποιονδήποτε τρόπο. Θα το πετύχετε αυτό, αρκεί να μην εγκαταλείψετε την απαγγελία του Ονόματός Του.
- Μπάμπα, από ομιλία που δόθηκε στις 24 Οκτωβρίου 1965
25 Οκτωβρίου
Η κοινωνία σήμερα βασανίζεται από ζήλια και μίσος. Η ζήλια είναι μια ασθένεια από την οποία αναδύεται το μίσος. Αναπτύξτε ανεκτικότητα και καλή θέληση. Αυτή είναι η θεραπεία για τη ζήλια. Έχω συχνά δηλώσει: «Η ζωή μου είναι το μήνυμά Μου». Συχνά, πολλοί Με έχουν εξυμνήσει ή Με έχουν χλευάσει. Δεν ενθουσιάζομαι με τον έπαινο ούτε με ταπεινώνει η κριτική. Αντιμετωπίζω τα πάντα με τον ίδιο τρόπο - Η νηφαλιότητα είναι γιόγκα. Τι χάνω όταν κάποιος Με επικρίνει; Αυτή είναι η γνώμη του. Δεν Με επηρεάζει. Όσοι επικρίνουν τον Μπάμπα υποφέρουν από μια ασθένεια, όπως εκείνοι που απορρίπτουν ένα γλυκό επειδή πάσχουν από διαβήτη. Το λάθος δεν βρίσκεται στο γλυκό αλλά στο άτομο που δεν μπορεί να το απολαύσει. Γνωρίζουν ότι ο Μπάμπα ασχολείται με ωφέλιμες δραστηριότητες και Τον θέλουν. Αλλά επειδή κάποια από τα εγωιστικά τους συμφέροντα δεν εξυπηρετούνται, στρέφονται εναντίον του Σουάμι. Αυτή είναι μια αρρώστια. Όταν δείτε τα γεγονότα υπό αυτό το πρίσμα, θα συνειδητοποιήσετε την αλήθεια. Σήμερα, πρέπει να καλλιεργήσετε αταραξία που να υψώνεται πάνω από όλα αυτά τα ασήμαντα πράγματα.
- Μπάμπα, από ομιλία που δόθηκε στις 18 Νοεμβρίου 1995
24 Οκτωβρίου
Η νεότητα είναι το στάδιο όπου κάποιος ενθουσιάζεται με πολλά πράγματα. Είναι απαραίτητο να ελέγχει αυτά τα πάθη και τις συγκινήσεις απαγγέλλοντας το Όνομα του Θεού. Πείτε στον εαυτό σας: «Τέτοιες ανίερες σκέψεις δεν είναι καλές και κατάλληλες για μένα. Αυτά είναι απλώς περαστικά σύννεφα. Θα έρχονται και θα παρέρχονται. Η ζωή μου είναι αιώνια, και αυτές οι σκέψεις είναι εφήμερες σαν περαστικά σύννεφα». Η καρδιά είναι σαν τον ουρανό, ο νους είναι το φεγγάρι και η διάνοια, ο ήλιος. Σύννεφα σκέψεων έρχονται στον ουρανό της καρδιάς και καλύπτουν τον ήλιο και το φεγγάρι. Μερικές φορές, πολύ πυκνά σύννεφα σκέψεων έρχονται κατά τη νεαρή μας ηλικία. Τότε, κανείς δεν μπορεί να δει τον ήλιο ή το φεγγάρι. Αλλά για πόσο καιρό θα παραμείνει ο ήλιος ή το φεγγάρι αόρατα; Μόνο για λίγες στιγμές, επειδή αυτές οι σκέψεις είναι σαν περαστικά σύννεφα. Να είστε καρτερικοί, και τα σύννεφα θα απομακρυνθούν μόνα τους. Μείνετε σταθερά υπομονετικοί. Μη βιάζεστε. Η βιασύνη προκαλεί σπατάλη. Η σπατάλη προκαλεί ανησυχία. Γι` αυτό, μη βιάζεστε. Η βιασύνη δεν είναι θετική, ειδικά σε αυτή την ηλικία. Διατηρήστε τη γαλήνη σας. Δεν υπάρχει κάποια άλλη κατάσταση ευημερίας εκτός από αυτήν την κατάσταση γαλήνης. Γι` αυτό ο Τιαγκαράτζα είπε: «Κάποιος μπορεί να είναι ασκητής ή φιλόσοφος, αλλά δεν μπορεί να γίνει ευτυχισμένος χωρίς γαλήνη». Η ειρήνη είναι ουσιώδης για τη ζωή, τόσο σε σωματικό όσο και σε νοητικό επίπεδο.
- Μπάμπα, από ομιλία που δόθηκε στις 24 Ιουνίου 1996
23 Οκτωβρίου
Δεχθείτε ό,τι σας δίνει ο Θεός. Αποδεχθείτε ό,τι κάνει. Μη διερευνάτε αν είναι καλό ή όχι. Αυτό που μπορεί να θεωρείτε ως κακό, μπορεί τελικά να αποδειχθεί καλό. Όταν υποφέρετε από ελονοσία, ο γιατρός θα σας δώσει μείγμα κινίνης που είναι πολύ πικρό. Το φάρμακο μπορεί να είναι πικρό, αλλά η επίδρασή του θα είναι καλή για σας επειδή θα θεραπεύσει την ασθένειά σας. Αρχικά, μπορεί να δυσκολευτείτε πολύ με την αφοσίωση. Αλλά ποτέ δεν πρέπει να εγκαταλείψετε την απόφασή σας λόγω του φόβου των δυσκολιών. Πολλές ευγενικές ψυχές πέρασαν πολλές δυσκολίες και εφάρμοσαν σκληρές πειθαρχίες για να πραγματώσουν τον Θεό. Η χαρά βρίσκεται ανάμεσα σε δύο πόνους. Χωρίς πόνο, δεν μπορεί να υπάρξει χαρά. Θα βιώσετε πραγματική ευτυχία μόνο αφού περάσετε δυσκολίες. Θα σας δώσει το ζαχαροκάλαμο τον γλυκό χυμό του απλώς ζητώντας τον ή θα πρέπει να το συνθλίψετε για να τον βγάλετε; Το διαμάντι θα αποκτήσει πραγματική αξία μόνο μετά από πολλές κοπές. Χωρίς κόψιμο, η αξία του θα είναι μικρή. Μπορείτε να φτιάξετε όμορφα κοσμήματα μόνο όταν βάλετε τον χρυσό στη φωτιά και τον χτυπήσετε με ένα σφυρί. Ομοίως, μπορείτε να βιώσετε θεϊκή ευδαιμονία μόνο όταν αναπτύξετε θεϊκή αγάπη χωρίς να νοιάζεστε για την κριτική των άλλων και υπομένοντας όλες τις δυσκολίες.
- Μπάμπα, από ομιλία που δόθηκε στις 20 Ιουνίου 1996
22 Οκτωβρίου
Η σημασία των τριών γραμμάτων στο όνομα Sai πρέπει να γίνει κατανοητή. Το "S" σημαίνει Υπηρεσία (Service). Το "A" σημαίνει Λατρεία (Adoration) . Το "I" σημαίνει Φώτιση (Illumination). Αυτά τα τρία αντιπροσωπεύουν τη Δράση, την Αφοσίωση και την Σοφία, αντίστοιχα. Ο Σάι διδάσκει αυτά τα τρία. Και οι τρεις έννοιες είναι εξίσου σημαντικές. Ο Σάι είναι ένας συνδυασμός των τριών πνευματικών μονοπατιών της Δράσης, της Αφοσίωσης και της Σοφίας. Όπως ακριβώς ο πρωταρχικός ήχος αποτελείται από τα τρία γράμματα "A", "U", "M" (OM), ο Σάι αντιπροσωπεύει το τρίπτυχο της πνευματικής άσκησης. Στην οργάνωση του Σάι, αυτή η τριπλή άσκηση πρέπει να γίνει σωστά κατανοητή. Εκείνοι που προσφέρουν ανιδιοτελή υπηρεσία πρέπει να αναπτύξουν την αγάπη εντός τους, να τη μοιραστούν με άλλους και να γεμίσουν ολόκληρο τον κόσμο με αγάπη. Η αληθινή αγάπη πρέπει να διακρίνεται από τις προσκολλήσεις διαφόρων ειδών. Αυτή η αγάπη είναι συνώνυμη με τον Θεό. Η αγάπη είναι Θεός. Ζήστε με αγάπη. Η αγάπη του Θεού πηγάζει από τα βάθη της καρδιάς. Οι προσφέροντες υπηρεσία πρέπει να κατανοήσουν αυτήν την αγάπη και να παρέχουν τη βοήθειά τους με το σωστό πνεύμα σε όλους τους ανθρώπους.
- Μπάμπα, από ομιλία που δόθηκε στις 24 Οκτωβρίου 1965
21 Οκτωβρίου
Το κοσμικό όραμα μπορεί να αποκτηθεί είτε παρατηρώντας το Σύμπαν είτε τον εσωτερικό σας Κόσμο. Ο άνθρωπος δεν έχει παρά να ανακαλύψει τον εαυτό του. Στο φρούριο του σώματος, υπάρχει ο ναός του λωτού της καρδιάς, με τον λεφτοφυή χώρο εντός του. Σε αυτόν περιέχονται ο ουρανός και η γη, η φωτιά και ο αέρας, ο ήλιος και η σελήνη, τα αστέρια και οι πλανήτες - όλα όσα υπάρχουν στον ορατό κόσμο και όλα όσα τον συντηρούν και όλα εκείνα στα οποία συγχωνεύεται. Αντί να περιστρέφεται γύρω από τη γη στα ανώτερα βασίλεια του διαστήματος και να σχεδιάζει να προσγειωθεί στη Σελήνη ή τον Άρη, αρκεί ο άνθρωπος να σχεδιάσει και να προετοιμαστεί να ταξιδέψει στο εσωτερικό του βασίλειο. Τι εξαίσια χαρά και ειρήνη θα μπορούσε να επιτύχει! Τα επιτεύγματά του αυτή τη στιγμή, στην απέραντη σιωπή του διαστήματος, υποκινούνται όλα από φόβο και μόνο περισσότερο φόβο διαδίδουν. Η νίκη που κατακτάται με όπλα και φυλάσσεται από πανοπλίες δεν είναι λόγος για χαρά. Είναι εύθραυστη και επισφαλής. Είναι γεμάτη κινδύνους και μπορεί να ανατραπεί με την παραμικρή πνοή του ανέμου. Αλλά η νίκη που κερδίζεται μέσω της αγάπης και της συμπόνιας μεταμορφώνει τον ηττημένο και τον κάνει σύντροφο για πάντα.
- Μπάμπα, από ομιλία που δόθηκε στις 24 Οκτωβρίου 1965
20 Οκτωβρίου
Μπορεί να αναρωτηθεί κανείς ποια είναι η αιτία σύμφωνα με τον νόμο του κάρμα που εξηγεί την έλευση των Aβατάρ. Για τις Θεϊκές ενσαρκώσεις, το κάρμα δεν είναι η αιτία. Οι κακές πράξεις των ασεβών και οι καλές πράξεις και η λαχτάρα των δικαίων είναι υπεύθυνες για την έλευση των Αβατάρ. Ο Ναρασίμχα Αβατάρ (η Θεία ενσάρκωση ως μισός άνθρωπος και μισός λιοντάρι) ήταν η ανταπόκριση στη μεγάλη αφοσίωση του Πραχλάντα και στις κακές ιδιότητες του Χιρανιακασίπου (του πατέρα του Πραχλάντα ). Η κάθοδος του Θεού συμβαίνει ως απάντηση στη λαχτάρα και τις πράξεις των ανθρώπων και όχι λόγω κάποιου κάρμα του Θείου. Αυτό μπορεί να γίνει κατανοητό από ένα απλό παράδειγμα. Οι καλλιέργειες που μεγαλώνουν στο έδαφος κοιτάζουν ψηλά στον ουρανό για βροχή. Δεν μπορούν να φτάσουν μέχρι τα σύννεφα. Τα σύννεφα κατεβαίνουν με τη μορφή βροχής για να παρέχουν νερό στις καλλιέργειες. Για να αναφέρουμε ένα άλλο παράδειγμα: Ένα παιδάκι είναι στο πάτωμα. Θέλει τη μητέρα του. Δεν μπορεί να σηκωθεί να φθάσει τη μητέρα. Η μητέρα πρέπει να σκύψει, να πάρει το παιδί και να το χαϊδέψει. Κατά τον ίδιο τρόπο, για να προσφέρει ανακούφιση στους πιστούς Του, να τους προστατεύσει και να τους ενθαρρύνει, ο Θεός κατέρχεται με ανθρώπινη μορφή. Αυτό περιγράφεται ως Αvatarana (η κάθοδος του Θεού ως ενσάρκωση). Ο Θεός κατεβαίνει από το υψηλό Του επίπεδο για να δώσει χαρά στους πιστούς Του.
- Μπάμπα, από ομιλία που δόθηκε στις 15 Σεπτεμβρίου 1988
19 Οκτωβρίου
Όλες οι γιορτές της Ινδίας έχουν μια εσωτερική θεϊκή σημασία. Στην Ινδία , οι γιορτές γιορτάζονται για να αναδείξουν την έμφυτη θεϊκή φύση στον άνθρωπο. Το Ντιπάβαλι διδάσκει επίσης μια ιερή εσωτερική έννοια στην ανθρωπότητα. Κανένα άλλο στοιχείο σε αυτόν τον κόσμο δεν είναι τόσο σημαντικό όσο το φως. Είναι το φως που μας δείχνει τον δρόμο διαλύοντας το σκοτάδι. Χάρη στο φως, ο άνθρωπος είναι σε θέση να ανταποκριθεί στα καθημερινά του καθήκοντα. Η φλόγα ενός λυχναριού έχει δύο σημαντικές ιδιότητες. Η μία είναι να διώχνει το σκοτάδι. Η άλλη είναι μια συνεχής ανοδική κίνηση. Ακόμα κι αν ένα λυχνάρι φυλάσσεται σε έναν λάκκο, η φλόγα κατευθύνεται προς τα πάνω. Οι αρχαίοι έχουν διδάξει ότι η ανοδική κίνηση της φλόγας υποδηλώνει το μονοπάτι της σοφίας και της Θείου. Ωστόσο, το εξωτερικό φως μπορεί να διαλύσει μόνο το εξωτερικό σκοτάδι, αλλά όχι το σκοτάδι της άγνοιας στον άνθρωπο. Όταν ο Χάνουμαν έβαλε φωτιά στη Λάνκα, αν και υπήρχε φως παντού, η καρδιά του Ραβάνα γέμισε με σκοτάδι. Η άγνοια είναι η αιτία της γέννησης και του θανάτου. Αυτός που βρίσκεται σε άγνοια γεννιέται ξανά και ξανά. Αλλά εκείνος που κατέχει τη Γνώση δεν έχει ούτε γέννηση ούτε θάνατο.
Μπάμπα, από ομιλια που δόθηκε στις 19 Οκτωβριου 1988
18 Οκτωβρίου
Σε αυτόν τον κόσμο, τα λόγια έχουν μεγαλύτερη αξία από τα χαρτονομίσματα. Στην αρχαιότητα, οι άνθρωποι έδιναν τεράστια σημασία στον λόγο. Με τη βοήθεια του λόγου, μπορούσαν να γίνουν πλούσιοι και επιτυχημένοι. Μπορούσαν ακόμη και να κερδίσουν βασίλεια. Ο άνθρωπος γίνεται ενάρετος μόνο όταν ο λόγος του εκφέρεται με καλοσύνη. Γίνεται κακός όταν ο λόγος του εκφράζει κακία. Ο λόγος προάγει τη φιλία. Προκαλεί επίσης διαφωνίες μεταξύ φίλων. Ο λόγος προάγει τη σχέση μεταξύ συγγενών αλλά δημιουργεί και διχόνοια. Οι επιπτώσεις των λόγων δεν περιορίζονται μόνο σε εφήμερα και εγκόσμια ζητήματα. Ο λόγος επηρεάζει και την πνευματική σας πρόοδο. Έχει τη δυνατότητα ακόμη και να προκαλέσει θάνατο και μπορεί επίσης να σώσει τη ζωή κάποιου. Ο γλυκός τρόπος ομιλίας σας προσφέρει όνομα και φήμη. Καθώς ο άνθρωπος σήμερα έχει χάσει τον ευγενικό τρόπο εκφοράς του λόγου και τον γλυκό του χαρακτήρα, υπόκειται σε αμέτρητες δοκιμασίες και βάσανα. Γι` αυτό λέω στους μαθητές πού και πού, πως δεν μπορείτε πάντα να ικανοποιείτε τις επιθυμίες των άλλων, αλλά μπορείτε πάντα να μιλάτε με ευγένεια. Όταν ο λόγος εκφέρεται με ευγένεια, ένας άνθρωπος γίνεται ήρωας (hero). Αλλά, ο άνθρωπος γίνεται μηδέν (zero) αν ο λόγος του εκφράζει κακία.
- Μπάμπα, από ομιλία που δόθηκε στις 26 Απριλίου 1999
17 Οκτωβρίου
Κάποιος έξω σε κακολογεί. Εφόσον οι κακολογείς είναι πέρα από την εμβέλεια των αισθήσεων σου, δεν επηρεάζεσαι με κανέναν τρόπο από αυτές. Αλλά μόλις οι υβριστικές λέξεις φτάσουν στα αυτιά σου, εξοργίζεσαι και διεγείρεσαι ανεξέλεγκτα. Ποιος είναι ο λόγος που είσαι έτσι αναστατωμένος; Ας πάρουμε ένα αντίθετο παράδειγμα: κάποιος έξω σε επαινεί, εξυμνώντας τις αξιοθαύμαστες ιδιότητές σου. Εφόσον δεν έχεις ακούσει τα λόγια του επαίνου, δεν αντλείς χαρά, ούτε τρέφεις αισθήματα στοργής προς αυτόν. Αλλά μόλις τα λόγια του επαίνου φτάσουν στα αυτιά σου, χαίρεσαι γι` αυτά και αναπτύσσεις μεγάλη αγάπη για τον ομιλητή. Ποιος είναι ο λόγος για το μίσος στο πρώτο παράδειγμα και για την αγάπη στο δεύτερο; Είναι μόνο η επαφή μεταξύ των αισθήσεων και των αντικειμένων τους. Έτσι, γίνεται σαφές ότι οι αισθήσεις μπορούν να απολαύσουν ηρεμία μόνο όταν δεν έρχονται σε επαφή με τα αντικείμενα των αισθήσεων. Ή, κάποιος θα πρέπει να είναι σε θέση να διατηρεί την ηρεμία του παρά την επαφή μεταξύ των αισθήσεών του και των αντικειμένων τους και ανεξάρτητα από το αν το αποτέλεσμα μιας τέτοιας επαφής είναι ευχάριστο ή όχι. Θα πρέπει, ωστόσο, να αναγνωριστεί ότι δεν είναι ούτε εύκολο ούτε πάντα δυνατό να αποτρέψουμε την αμοιβαία επαφή των αισθήσεων και των αντικειμένων τους. Αντίθετα, είναι δυνατό, με κάποια προσπάθεια, να αναπτύξουμε μια στάση ισορροπίας.
Μπάμπα, από τα Summer Showers, 23/5/1990
16 Οκτωβρίου
Η αφοσίωση δεν πρέπει να περιορίζεται στους τέσσερις τοίχους του δωματίου της προσευχής ή στα λίγα λεπτά που κάνετε διαλογισμό. Είναι πνευματική άσκηση πλήρους απασχόλησης. Η αφοσίωσή σας πρέπει να εκφράζεται ως λατρεία προς όλους, ως μια ζωντανή ενσάρκωση του Θείου. Δείτε τον Θεό σε όλους, ακόμα και σε άτομα που θεωρείτε εχθρούς σας. Ασκηθείτε σε αυτό το διευρυμένο και συμπεριληπτικό είδος Αγάπης. Πώς μπορείτε να αντλήσετε ευτυχία δείχνοντας αγάπη και σεβασμό σε ένα πέτρινο είδωλο που δεν ανταποκρίνεται ή δεν αντανακλά συναισθήματα; Τα ζωντανά όντα θα σας ανταποδώσουν εκτίμηση και ευγνωμοσύνη και θα σας ευχηθούν τα καλύτερα. Μπορείτε να δείτε τη χαρά να λάμπει στα πρόσωπά τους. Αυτό θα σας προσφέρει ικανοποίηση. Αν δεν μπορείτε να εκπαιδεύσετε τον εαυτό σας να αγαπάει τον συνάνθρωπό σας, πώς μπορείτε να ακολουθήσετε το μονοπάτι της αφοσίωσης στον Θεό; Μάθετε ποιες είναι οι δυσκολίες και τα προβλήματα που επιβαρύνουν τους άλλους και βοηθήστε τους, στο βαθμό που μπορείτε, να τα ξεπεράσουν και να ζήσουν με τρόπο έτσι ώστε να μην επαναληφθούν. Μάθετε να ζείτε με άλλους ανθρώπους. Μοιραστείτε τις χαρές και τις λύπες σας μαζί τους. Να είστε ανεκτικοί, όχι αυταρχικοί.
- Μπάμπα, από ομιλία που δόθηκε στις 16 Μαρτίου 1973
15 Οκτωβρίου
Αν ερευνήσετε βαθιά, θα διαπιστώσετε ότι σε αυτόν τον κόσμο το ίδιο πράγμα παίρνει διαφορετικά ονόματα και μορφές και χρησιμοποιείται με μυριάδες τρόπους. Ο σπόρος, από τον οποίο αναδύονται ο κορμός, τα κλαδιά, τα παρακλάδια, τα φύλλα, τα άνθη και οι καρποί του δέντρου, είναι ένας. Όλα αυτά έχουν διαφορετικά ονόματα και μορφές και χρησιμοποιούνται με διαφορετικούς τρόπους. «Το Ένα θέλησε να γίνει πολλά». Αν και ο Θεός είναι ένας, παίρνει πολλά ονόματα και μορφές. Εδώ, πρέπει να ερευνήσετε τους δύο τύπους αιτιών: η μία είναι η Nimitta Karana (ποιητική αιτία) και η άλλη η Upadana Karana (υλική αιτία). Για ένα δοχείο, ο αγγειοπλάστης είναι η Nimitta Karana, και ο πηλός είναι η Upadana Karana. Τα δοχεία μπορεί να σπάσουν και να χάσουν τη μορφή τους, αλλά ο πηλός παραμένει αμετάβλητος. Ο αγγειοπλάστης φτιάχνει διαφορετικά είδη δοχείων από τον ίδιο πηλό. Αν και τα δοχεία μπορεί να είναι σπασμένα, ο πηλός δεν υφίσταται καμία αλλαγή. Μπορείτε να δώσετε στα στολίδια διαφορετικά ονόματα και μορφές, αλλά ο χρυσός παραμένει ο ίδιος. Ο Θεός, που είναι η Ποιητική Αιτία του σύμπαντος, αναλαμβάνει επίσης τον ρόλο της Υλικής Αιτίας, του Δημιουργού, και δημιουργεί αντικείμενα και όντα με διαφορετικά ονόματα και μορφές!
- Μπάμπα, από ομιλία που δόθηκε στις 6 Σεπτεμβρίου 1996
14 Οκτωβρίου
Τι σημαίνει άνθρωπος (Manava); Είναι αυτός που έχει Manas (νου). Τι εννοούμε με τον όρο νους; Ο νους είναι απλώς μια δέσμη σκέψεων και επιθυμιών. Ο άνθρωπος γίνεται γνήσιο ανθρώπινο ον όταν όλες οι σκέψεις του συνδέονται με την Αλήθεια. Η ανθρώπινη φύση εκδηλώνεται σε ένα τέτοιο άτομο ως καλή και ευγενής συμπεριφορά. Σήμερα, οι ειλικρινείς σκέψεις λάμπουν δια της απουσίας τους. Αν γεμίσετε τη ζωή σας με σκέψεις που βασίζονται στο ψέμα, ολόκληρος ο κόσμος τότε γεμίζει με ψέματα. Επομένως, εξαλείψτε όλες τις κακές ιδιότητες εντός σας. Αναπτύξτε καλές ιδιότητες και προσπαθήστε να βιώσετε το Θείο - αυτό είναι αληθινή πνευματική άσκηση. Ποιο είναι το πραγματικό νόημα της πνευματικής άσκησης; Η μεταμόρφωση του κακού σε καλό. Τι νόημα έχει να ισχυρίζεστε ότι κάνετε πνευματική άσκηση, αν δεν τηρείται αυτή η σημαντική αρχή; Στο όνομα της πνευματικής άσκησης, κλείνετε τα μάτια σας και μετράτε τις χάντρες του ροζάριου, αλλά ο νους περιπλανιέται παντού! Αυτό δεν είναι πνευματική άσκηση! Πρέπει να αποβάλετε τις κακές σκέψεις, τα αρνητικά συναισθήματα και τις κακές τάσεις και να τα αντικαταστήσετε με θετικές σκέψεις, ευγενή συναισθήματα και ιερές συνήθειες. Η εξάλειψη του κακού και η αντικατάστασή του με το καλό είναι το νόημα της πνευματικής άσκησης.
- Μπάμπα, από τα Summer Showers, 27 Μαΐου 2000
13 Οκτωβρίου
Οι Γραφές ορίζουν ότι ο άνθρωπος πρέπει να κερδίζει ακριβώς όσα χρειάζονται για τη συντήρησή του με έντιμα μέσα και να χρησιμοποιεί τον υπόλοιπο χρόνο και τις δεξιότητές του για το γενικό καλό. Να κερδίζει πλούτο μέσω της σωστής συμπεριφοράς. Τότε, σίγουρα θα έχει άφθονη τη Θεία Χάρη. Ο Ντριταράστρα, πατέρας των εκατό Καουράβας που πολέμησαν εναντίον των πέντε εξαδέλφων τους Πάνταβας, των νόμιμων διεκδικητών ενός μεριδίου της προγονικής κληρονομιάς, δεν διέθετε κανένα από αυτά τα δύο και ενώ είχε άφθονο πλούτο, υπέρτερους στρατούς και μεγαλύτερη στρατιωτική ικανότητα και στρατηγική, υποχρεώθηκε να γίνει μάρτυρας της ολοκληρωτικής εξαφάνισης της δυναστείας και του βασιλείου του! Οι περισσότεροι άνθρωποι επιδιώκουν, σαν τον Ντριταράστρα, τα ψεύδη και αγνοούν την αλήθεια. Συσσωρεύουν τα ασήμαντα και αγνοούν τα ζωτικής σημασίας. Δεν συνειδητοποιούν ότι ο θάνατος παραμονεύει σιωπηλά πίσω τους. Δεν παρατηρούν τον γρήγορο ρυθμό του χρόνου. Δεν αντιλαμβάνονται πόσο πολύτιμη είναι η ευκαιρία που τους έχει δοθεί -εδώ και τώρα- χάρη στο ανθρώπινο σώμα, τον νου, την κοινωνία και την κληρονομιά που η ζωή έχει συσσωρεύσει γι’ αυτούς! Δεν γνωρίζουν ότι η ίδια σπίθα του Θείου, που φωτίζει κάθε σκέψη, λέξη και πράξη μέσα τους, ενεργοποιεί και κάθε άλλο ον στο Σύμπαν!
- Μπάμπα, από ομιλία που δόθηκε στις 24 Μαρτίου 1973
12 Οκτωβρίου
Είναι απαραίτητο κάθε αγόρι και κορίτσι να μάθει και να εφαρμόζει τις βασικές ηθικές αρχές για την άνθηση της αληθινής του φύσης. Η κύρια υποχρέωσή του είναι να αναγνωρίζει τη θεϊκότητα καθενός. Στα παλιά χρόνια, οι μαθητές συνήθιζαν να προσεύχονται στη Θεά της γνώσης, τη Σαράσβατι, να τους κάνει καλούς, ειλικρινείς και όμορφους στην όψη. Όμορφος είναι αυτός που πράττει όμορφα. Όπου υπάρχει αλήθεια και καλοσύνη, η ομορφιά είναι παρούσα ως φυσικό αποτέλεσμα. Ο έλεγχος των αισθήσεων και η τήρηση του αποδεκτού κώδικα πειθαρχίας είναι τα χαρακτηριστικά ενός καλλιεργημένου ανθρώπου. Στο προσκύνημα της ζωής, η συμπεριφορά του ανθρώπου πρέπει να ορίζεται από ορισμένες ηθικές αρχές, γνωστές ως Νiti. Η λέξη Νiti προέρχεται από τη λέξη Nita, που σημαίνει o πρέπον ή το σωστό. Η σωστή συμπεριφορά είναι ο βασιλικός δρόμος για να επιτύχει ο άνθρωπος την υψηλότερη κατάσταση στη ζωή. Όταν η ηθική παρακμάζει σε ένα άτομο, ή σε μια κοινωνία, ή σε ένα έθνος, αυτό το άτομο, η κοινωνία ή το έθνος αντιμετωπίζει καταστροφή. Η απώλεια της ηθικής μπορεί ακόμη και να οδηγήσει στον αφανισμό ενός ολόκληρου πολιτισμού που χτίστηκε μέσα σε αιώνες. Χωρίς ηθική, οι άνθρωποι χάνονται. Η ηθική είναι η ζωτική πνοή της ανθρωπότητας.
- Μπάμπα, από ομιλία που δόθηκε στις 21 Αυγούστου 1986
11 Οκτωβρίου
Εξαγνίστε τα όργανα της συνείδησης, αφιερωθείτε στην υπηρεσία, ώστε να αποδυναμώσετε τις δυνάμεις του εγώ και να ενισχύσετε τις δυνάμεις της ενότητας και να καλλιεργήσετε την επανάληψη του Ονόματος του Κυρίου και τον διαλογισμό, ώστε να ανέλθετε προς το Θείο - αυτά είναι τα βήματα με τα οποία μπορείτε να κερδίσετε και να εδραιωθείτε στην Ευδαιμονία. Ασχοληθείτε με τα καθήκοντά σας όσο πιο έξυπνα και αφοσιωμένα μπορείτε. Αλλά εκτελέστε τα καθήκοντά σας σαν να είναι πράξεις λατρείας που προσφέρονται στον Θεό, αφήνοντας τον καρπό αυτών των πράξεων στο θέλημά Του, στη χάρη Του, στη συμπόνια Του. Μην επηρεάζεστε όταν τα αποτελέσματα που προσδοκάτε δεν παράγονται. Μην προσδοκάτε καθόλου, απλώς αφήστε τα σ’ Εκείνον! Σας έδωσε τον χρόνο, τον χώρο, την αιτία, το υλικό, την ιδέα, την ικανότητα, την ευκαιρία, την τύχη, και εσείς κάνατε μόνο λίγα από μόνοι σας. Γιατί λοιπόν να νιώθετε σαν να είστε εσείς ο πράττων; Κάντε το καθήκον σας, ως ειλικρινή πνευματική άσκηση!
- Μπάμπα, από ομιλία που δόθηκε στις 24 Μαρτίου 1974
10 Οκτωβρίου
Ποιος είναι ο λόγος για τον θυμό και την απώλεια της διάκρισης; Είναι μόνο η προσκόλληση! Ναι, μπορεί να έχετε κάποια προσκόλληση στη γυναίκα και τα παιδιά σας. Αλλά κρατήστε την εντός ορίων. Όχι μόνο πρέπει να περιορίσετε την προσκόλλησή σας, αλλά και να περιορίσετε τη διάρκειά της. Η ζωή σας ως οικογενειάρχης διαρκεί μόνο μέχρι την ηλικία των πενήντα. Στα εξήντα σας χρόνια, πρέπει να εισέλθετε στο επόμενο στάδιο. Θα πρέπει να διακόψετε τους δεσμούς με τη γυναίκα και τα παιδιά και να ελευθερωθείτε από όλες τις ευθύνες. Η ηλικία των εβδομήντα ετών είναι η εποχή για πλήρη απάρνηση. Αντί να καλλιεργούν μια τέτοια θυσία, οι άνθρωποι σήμερα αρνούνται να απαρνηθούν τις προσκολλήσεις μέχρι θανάτου. Μόνο η κόλαση μπορεί να προκύψει για τέτοιους ανθρώπους. Βοηθήστε την οικογένειά σας και τους άλλους στο μέτρο του δυνατού. Εκπληρώστε τα καθήκοντά σας απέναντι σε όλους. Και να θυμάστε ότι κάθε άτομο είναι ανεξάρτητο, διέπεται από το ατομικό του κάρμα. Ο καθένας είναι υπεύθυνος για τον εαυτό του. Μην καλλιεργείτε την προσκόλληση, η οποία είναι η βασική αιτία της θλίψης.
- Μπάμπα, από ομιλία που δόθηκε στις 25 Μαΐου 1995
9 Οκτωβρίου
Στον κόσμο σήμερα υπάρχει ανησυχία και αναταραχή επειδή οι άνθρωποι έχουν ξεχάσει την αλήθεια. «Να λέτε την αλήθεια, να μιλάτε με ευγένεια, αλλά αποφύγετε να πείτε μια αλήθεια που πληγώνει». Μόνο η αλήθεια και η δικαιοσύνη μπορούν να προσφέρουν ειρήνη και ευημερία στον κόσμο. «Να λέτε την αλήθεια. Να πράττετε δίκαια». Αυτή είναι η πιο σημαντική αρχή του ινδικού πολιτισμού. Μόλις αναπτύξετε την αλήθεια και τη δικαιοσύνη, η ειρήνη και η αγάπη θα ακολουθήσουν αυτόματα. Η δικαιοσύνη είναι η κεφαλή του ινδικού πολιτισμού και η αλήθεια τα πόδια του. Αλλά σήμερα, οι άνθρωποι έχουν κόψει το κεφάλι και τα πόδια του πολιτισμού μας. Κρατιούνται από τον κορμό του πλούτου και της επιθυμίας. Πού χρησιμεύει ένας απλός κορμός χωρίς κεφάλι και πόδια; Οι άνθρωποι αγωνίζονται να προστατεύσουν τη χώρα. Αν προστατεύσετε και ασκήσετε την αλήθεια και τη δικαιοσύνη, αυτές, με τη σειρά τους, θα προστατεύσουν τη χώρα! Δεν χρειάζεται να καταβάλετε καμία ιδιαίτερη προσπάθεια για να προστατεύσετε τη χώρα. Αρκεί να προστατεύετε την αλήθεια και τη δικαιοσύνη. Όλος ο κόσμος βασίζεται στις δύο αυτές αρχές.
- Μπάμπα, από ομιλία που δόθηκε στις 14 Απριλίου 2003
8 Οκτωβρίου
Ο δεύτερος τρόπος που επιδιώκει ο άνθρωπος να βιώσει την ευδαιμονία, μετά το σατβικό μονοπάτι, είναι το ρατζασικό μονοπάτι. Στα αρχικά στάδια, αυτό το μονοπάτι είναι γεμάτο γοητεία, αλλά αργότερα ολισθαίνει στη δυστυχία, γιατί η ευτυχία προέρχεται μέσω των αισθήσεων από τα αντικείμενα του εξωτερικού κόσμου. Η απόλαυση σύντομα αποδεικνύεται μη-πραγματική, ψευδής και εξαντλητική. Μόλις ξεκινήσει η διαδικασία, παρατείνεται χωρίς δυνατότητα ανάπαυσης. Ο άνθρωπος γίνεται πολύ αδύναμος για να επιδιώξει τους στόχους της δικαιοσύνης, της ευημερίας, της εκπλήρωσης των επιθυμιών και της απελευθέρωσης, που έχουν τεθεί γι’ αυτόν. Η διάνοιά του, η φαντασία του και η διαισθητική του ικανότητα - όλα εξουδετερώνονται. Ο άνθρωπος μπορεί ακόμη και να χάσει την ανθρωπιά του. Η τυφλή επιδίωξη της αισθησιακής απόλαυσης έχει οδηγήσει σήμερα σε αυτήν ακριβώς την καταστροφή. Τέλος, έχουμε το ταμασικό μονοπάτι. Οι άνθρωποι που προτιμούν αυτόν τον τρόπο ζωής δεν ενδιαφέρονται για τα προβλήματα του κόσμου. Ζουν παθητικά τη ζωή τους, αντλώντας χαρά από τη νωθρότητα και το σκοτάδι. Από αυτά τα τρία μονοπάτια προς τον στόχο της ευδαιμονίας, ο άνθρωπος πρέπει να αποδεχτεί τον σατβικό δρόμο, όποιες κι αν είναι οι δυσκολίες, οι απώλειες, η δυστυχία, το άγχος και ο κόπος. Πρέπει να επιτύχει την επίγνωση του Θείου, την εμπειρία του Θείου και να εδραιωθεί στη Θεία ευδαιμονία.
- Μπάμπα, από ομιλία που δόθηκε στις 5 Απριλίου 1981
7 Οκτωβρίου
Ο άνθρωπος αγωνίζεται ποικιλοτρόπως για να επιτύχει την ευδαιμονία. Η ευδαιμονία είναι το απόγειο της ευτυχίας και της χαράς. Αναζητείται με τρεις διαφορετικούς τρόπους, ανάλογα με την έμφυτη ποιότητα του αναζητητή (σάτβα, ράτζας, τάμας). Το σατβικό μονοπάτι είναι πικρό στα αρχικά στάδια και ολόγλυκο κατά την ολοκλήρωσή του. Περιλαμβάνει σταθερό έλεγχο και ρύθμιση των αισθήσεων, της γνώσης και της δράσης. Αυτό είναι πολύ δύσκολο να επιτευχθεί. Αλλά καθώς κάποιος προχωρά στην πράξη, η χαρά αυξάνεται και επιτυγχάνεται η ευδαιμονία. Πώς μπορεί να επιτευχθεί ένας τέτοιος στόχος χωρίς να υποβληθεί κάποιος σε δυσκολίες; Οι γραφές λένε: «Η ευτυχία δεν μπορεί να επιτευχθεί μέσω της ευτυχίας». Η ευτυχία μπορεί να κερδηθεί μόνο μέσω της θλίψης. Η ευχαρίστηση δεν είναι παρά ένα διάστημα μεταξύ δύο πόνων. Για να επιτύχει ο άνθρωπος τη σατβική ευτυχία που είναι θετική και μόνιμη, πρέπει αναγκαστικά να αντιμετωπίσει δοκιμασίες και ταλαιπωρίες, απώλειες και πόνο.
- Μπάμπα, από ομιλία που δόθηκε στις 5 Απριλίου 1981
6 Οκτωβρίου
Η Ινδία έχει επιδιώξει να διασφαλίσει την ειρήνη και την ασφάλεια των εθνών για γενιές μέσω της διδασκαλίας για την πνευματική ανάπτυξη. Η ίδια έχει αποτελέσει παράδειγμα για τις πνευματικές της αρετές. «Είθε όλοι οι κόσμοι να είναι ευτυχισμένοι» είναι η προσευχή που αντηχεί από τους Βέδες ανά τους αιώνες και σε όλο τον κόσμο. Οι σοφοί, οι βασιλείς, οι λόγιοι και οι γυναίκες των προηγούμενων εποχών αφιέρωσαν τη ζωή τους στην επίλυση των θεμελιωδών προβλημάτων της ανθρώπινης υπόστασης και στην προώθηση της παγκόσμιας ευημερίας. Αποδέχτηκαν τη θυσία ως καθήκον και πεπρωμένο τους. Λόγω του παρηκμασμένου πνεύματος της σημερινής του εποχής, το προσωπικό συμφέρον έχει μολύνει τις σκέψεις, τα λόγια και τις πράξεις του ανθρώπου! Συμπεριφέρεται σαν τα πράγματα και τα πρόσωπα να πρέπει να αναζητηθούν και να αγαπηθούν επειδή του είναι χρήσιμα. Αυτό είναι μόνο ένα ακόμη παράδειγμα εγωιστικής αγάπης. Ο άνθρωπος ενεργοποιείται από την επιθυμία. Προγραμματίζει και σχεδιάζει να κερδίσει αυτό που επιθυμεί. Η ανθρώπινη ζωή είναι μια διαδικασία όπου ο άνθρωπος περιμένει τη συγκομιδή των επιθυμιών που σπέρνει. Η επιθυμία δεν πρέπει να στοχεύει στην εγωιστική προσωπική πρόοδο, αλλά στην ειρήνη, την ευτυχία και την ευημερία όλων. Μόνο τότε μπορεί να εκπληρωθεί η βεδική προσευχή που αναφέρθηκε παραπάνω.
- Μπάμπα, από ομιλία που δόθηκε στις 27 Οκτωβρίου 1982
5 Οκτωβρίου
Όπως ο Βιβεκάναντα και ο Ναγκ Μαχασάγια (και οι δύο μαθητές του Ραμακρίσνα Παραμαχάμσα), οι άνθρωποι πρέπει να παρακινούνται από τη δίψα να γνωρίσουν τον Δημιουργό πίσω από τη Δημιουργία, το πρόσωπο πίσω από τις μαριονέτες. Ο Ναγκ Μαχασάγια ξεκίνησε από τη στάση του υπηρέτη του Θεού και μείωσε τον εαυτό του, συρρικνώνοντας την ατομικότητά Του ώστε μπόρεσε να ξεφύγει από τα δεσμά της αυταπάτης και να δραπετεύσει στην οικουμενική αιώνια Αλήθεια. Ο Βιβεκανάντα, από την άλλη πλευρά, ξεκίνησε από τη στάση πως είναι ο ίδιος Θεός. Έγινε τόσο μεγάλος και απέραντος που έσπασε τα δεσμά και συγχωνεύτηκε με την υπέρτατη κυρίαρχη Αλήθεια. Όταν κερδίσετε εκείνη τη σοφία, της ταυτότητας της δικής σας πραγματικότητας με την πραγματικότητα πίσω από το σύμπαν, η μάγια (ψευδαίσθηση) δεν θα μπορεί να σας επηρεάσει. Η μύγα κάθεται σε όλα τα αντικείμενα, και τα όμορφα και τα ακάθαρτα, αλλά δεν κάθεται στη φωτιά, γιατί θα καεί μέχρι θανάτου.
- Μπάμπα, από ομιλία που δόθηκε στις 4 Οκτωβρίου 1965
4 Οκτωβρίου
3 Οκτωβρίου
Λίγα λεπτά έρευνας θα πείσουν οποιονδήποτε ότι δεν είναι το σώμα που κουβαλάει μαζί του, όπως το σαλιγκάρι κουβαλάει το σπίτι του. Δεν είναι τα μάτια ή το αυτί ή η γλώσσα. Δεν είναι ο νους ή η διάνοια, γιατί αναφέρεται σε αυτά ως «ο νους μου» κ.λπ., που σημαίνει ότι είναι ξεχωριστός από τον νου του. «Η ευφυΐα μου με εγκατέλειψε», που σημαίνει ότι είναι διαφορετικός από την ευφυΐα του. Είναι ο μάρτυρας. Το σώμα είναι αυτό που πεθαίνει. Αυτός επιβιώνει. Αναγεννάται όταν αποκτά ένα νέο σώμα. Η σωματική ομορφιά είναι απλώς θέμα υγείας. Μερικές μέρες πυρετού ή στομαχικών διαταραχών κάνουν έναν άγγελο σκιάχτρο. Η τρέλα επιτίθεται σε ένα ιδιοφυές άτομο κάποια μέρα και μετατρέπει την ομιλία του σε ακατάσχετη φλυαρία. Όταν ο νους είναι διαταραγμένος, τα μάτια βλέπουν παράξενες εικόνες που δεν υπάρχουν. Τα αυτιά ακούν απόκοσμους θορύβους που δεν υπήρξαν ποτέ. Μόνο όταν ο άνθρωπος ανακαλύψει την απόλυτη αμετάβλητη βάση μπορεί να βρει μόνιμη ηρεμία. Μέχρι τότε, θα είναι υποχρεωμένος να ταλαντεύεται και να λικνίζεται στον μεταβαλλόμενο κόσμο, ανάμεσα στη χαρά και τη θλίψη.
- Μπάμπα, από ομιλία που δόθηκε στις 4 Οκτωβρίου 1965
2 Οκτωβρίου
Ενσαρκώσεις της Αγάπης! Σε αυτήν την ιερή ημέρα της Βιτζέγιαντασάμι, ορκιστείτε να εγκαταλείψετε κακές συνήθειες όπως το κάπνισμα, το ποτό και την κατανάλωση μη χορτοφαγικής τροφής. Πολλοί δεν συνειδητοποιούν τις αρνητικές συνέπειες αυτών των κακών συνηθειών. Αν ένας καπνιστής φυσήξει αέρα σε ένα λευκό μαντήλι, θα δει κίτρινες κηλίδες επάνω του. Αυτό είναι σημάδι ασθένειας. Το κάπνισμα οδηγεί στον καρκίνο. Το ποτό καλλιεργεί δαιμονικές ποιότητες. Σας κάνει να μεθάτε και να ξεχνάτε τον εαυτό σας. Η κατανάλωση μη χορτοφαγικής τροφής είναι επίσης μια κακή ποιότητα. Όταν το ίδιο το ανθρώπινο σώμα είναι φτιαγμένο από σάρκα, πού είναι η ανάγκη να καταναλώνετε σάρκες πουλιών και ζώων; Θα πρέπει να καταναλώνετε μόνο ιερή τροφή. Μόνο τότε θα έχετε ιερά συναισθήματα. Για ιερές σκέψεις και ιερές πράξεις, η ιερή τροφή είναι απαραίτητη. Μια ευγενής ψυχή όπως ο ίδιος ο Μπίσμα έχει υποφέρει εξαιτίας μη ιερής τροφής. Ως εκ τούτου, έπρεπε να ξαπλώσει σε ένα κρεβάτι από βέλη για 56 ημέρες. Για να διακατέχεστε από ιερά συναισθήματα, εκτός από την κατανάλωση ιερής τροφής, πρέπει επίσης να εξαγιάσετε την οπτική σας. Μη ρίχνετε βλοσυρά βλέμματα σε κανέναν. Μην κακολογείτε τους άλλους. Μην εστιάζετε σε αρνητικά ακούσματα. Μην κάνετε κακές σκέψεις. Μην ενδίδετε σε κακές πράξεις. Μην πληγώνετε κανέναν. Πέρα από αυτό, δεν υπάρχει τίποτε άλλο που χρειάζεται να κάνει κανείς για να βελτιώσει τον εαυτό του.
- Μπάμπα, από ομιλία που δόθηκε την 1η Οκτωβρίου 1998
1 Οκτωβρίου
Οι ομιλίες των λογίων κατά τη διάρκεια της φιλοσοφικής συνεδρίας είναι μόνο υπενθυμίσεις. Πρέπει να πυροδοτήσουν τη διαλογιστική διαδικασία στους ακροατές. Μόνο τότε μπορούν να θεωρηθούν ωφέλιμες. Στην πραγματικότητα, η αλήθεια σχετικά με τον Θεό, τον άνθρωπο, τη φύση κ.λπ. είναι τόσο απλή που λίγα λεπτά ήσυχης περισυλλογής μπορούν να την αποκαλύψουν σε οποιονδήποτε διαθέτει τον κοινό νου. Όλοι θα παραδεχτούν ότι οτιδήποτε υφίσταται αλλαγή δεν μπορεί να είναι η αλήθεια. Η αλήθεια πρέπει να παραμένει αλήθεια, στο παρελθόν, το παρόν και το μέλλον. Ο κόσμος και όλα τα αντικείμενα της φύσης υπόκεινται συνεχώς σε αλλαγές - δημιουργούνται ή καταρρέουν, εξελίσσονται ή μεταλλάσσονται, ρέουν ή αποσυντίθενται, αναπτύσσονται ή πεθαίνουν. Πώς μπορεί λοιπόν να είναι αλήθεια; Τα υποκειμενικά συναισθήματα, οι στάσεις, οι παρορμήσεις, οι πεποιθήσεις, τα ένστικτα, οι διαισθήσεις - και αυτά αλλάζουν. Είναι ευχάριστα τη μια στιγμή, δυσάρεστα την επόμενη. Το ίδιο πράγμα είναι ευπρόσδεκτο τη μια στιγμή, αποκρουστικό την άλλη. Η ελονοσία κάνει τα γλυκά πράγματα να γίνονται πικρά. Ο ίκτερος κάνει τα πάντα να κιτρινίζουν. Θα πρέπει να υπάρχει κάτι σταθερό, μόνιμο και αιώνιο ως υπόβαθρο, βάση, θεμέλιο, για να εμφανιστεί πάνω του αυτή η μεταβαλλόμενη θεατρική σκηνή. Η εμφάνιση είναι αναληθής· η πραγματικότητα είναι αιώνια.
- Μπάμπα, από ομιλία που δόθηκε στις 4 Οκτωβρίου 1965


