Ελληνικός Οργανισμός Σάτυα Σάι
Ζώνη 6, Νότια Ευρώπη, Περιοχή 6.2

Σκέψεις για την ημέρα

Όπως αναγράφονται καθημερινά στον πίνακα του Πρασάντι Νίλαγιαμ

Οκτώβριος 2021

31 Οκτωβρίου

Ο Άμπου Μπεν Άντεμ πρόσφερε πάντα στον Κύριο το λουλούδι της συμπόνιας προς όλα τα πλάσματα. Κάθε μέρα γύριζε στους δρόμους για να υπηρετήσει τους αναξιοπαθούντες και τους ανάπηρους και επέστρεφε στο σπίτι του αργά το βράδυ. Ένα βράδυ, όταν επέστρεψε στο σπίτι του, βρήκε στην κρεβατοκάμαρά του έναν άγγελο να γράφει κάτι. Όταν τον ρώτησε τι έγραφε, εκείνος απάντησε ότι έφτιαχνε μια λίστα με όσους αγαπούσαν τον Θεό. Ρωτώντας τον αν το όνομά του βρισκόταν εκεί στη λίστα αυτή, εκείνος απάντησε αρνητικά. Το επόμενο βράδυ, όταν επέστρεψε στο σπίτι, βρήκε και πάλι τον άγγελο να γράφει κάτι. Διερωτήθηκε «τι να γράφει τώρα»; Εκείνος απάντησε: «Γιε μου, γράφω τα ονόματα εκείνων που είναι αγαπητοί στον Θεό». Θέλησε να μάθει αν το όνομά του περιλαμβανόταν στον κατάλογο. Εκείνος του απάντησε ότι το όνομά του ήταν στην κορυφή αυτής της λίστας! Το συμπέρασμα και η ουσία αυτής της ιστορίας είναι ότι ο Θεός χαίρεται όταν υπηρετείτε τους συνανθρώπους σας!

- Μπάμπα, από ομιλία που δόθηκε στις 22 Αυγούστου 2000


30 Οκτωβρίου

Το τρίτο λουλούδι που είναι αγαπητό στον Κύριο είναι το λουλούδι της συμπόνιας προς όλα τα ζωντανά πλάσματα. Η Μπάγκαβαντ Γκίτα λέει: «Μη μισείτε κανέναν». Ζήστε αρμονικά με όλους, αλλά μη συνδέεστε υπερβολικά με τους ανθρώπους. Το τέταρτο λουλούδι είναι το λουλούδι της ανεκτικότητας, το οποίο είναι πολύ ιδιαίτερο και σημαντικό. Οι Πάνταβας υπέφεραν πολύ στα χέρια των Καουράβας, αλλά ο Νταρμαράτζα δεν έχασε ποτέ την ανεκτικότητά του. Ούτε καν όταν η Ντραούπαντι δεχόταν ταπεινώσεις από τους Καουράβας. Ήταν η αρετή της ανεκτικότητας που προστάτευσε τους Πάνταβας και τους ανέδειξε σε ιδανικό για τον υπόλοιπο κόσμο. Αυτό το λουλούδι της ανεκτικότητας είναι πολύ αγαπητό στον Κύριο. Ο Θεός θα είναι ευχαριστημένος μαζί σας και θα σας χαρίσει τις ευλογίες Του μόνο όταν Του προσφέρετε τα ‘λουλούδια’ που Του είναι αγαπητά. Καμία ωφέλεια δεν προκύπτει από την προσφορά των λουλουδιών, τα οποία μαραίνονται και ξεραίνονται. Τα λουλούδια που είναι πάντα ανθισμένα είναι η μη-βία, ο έλεγχος των αισθήσεων, η συμπόνια και η ανεκτικότητα!

- Μπάμπα, από ομιλία που δόθηκε στις 22 Αυγούστου 2000


29 Οκτωβρίου

Ο Αρτζούνα ρώτησε τον Κρίσνα: «Τη μια φορά λες ότι πρέπει να απαρνηθούμε όλες τις δράσεις και την άλλη λες ότι πρέπει να υιοθετήσουμε το μονοπάτι της δράσης. Πες μου, ποιο από αυτά τα δύο μονοπάτια είναι καλύτερο;» Ο Κρίσνα απάντησε ως εξής: «Το μονοπάτι  της απάρνησης και το μονοπάτι της δράσης οδηγούν και τα δύο στον ίδιο στόχο της απελευθέρωσης, ω Αρτζούνα! Αλλά να ξέρεις αυτό. Υπάρχει μεγαλύτερη χαρά στο να πράττεις παρά στο να παραιτηθείς από την εργασία. Πραγματικός απαρνητής είναι αυτός που δεν επιθυμεί το ένα πράγμα και μισεί κάποιο άλλο». Η λέξη απάρνηση μπορεί κάλλιστα να ισχύσει για τη δράση που γίνεται χωρίς να λαμβάνεται υπόψη η επιτυχία ή η αποτυχία, το κέρδος ή η απώλεια, η τιμή ή η ατίμωση, για κάθε δραστηριότητα που εκτελείται ως προσφορά στον Κύριο. Η μη-δράση που αναγγέλλεται από τον πορτοκαλί χιτώνα και το ξυρισμένο κεφάλι δεν είναι καθόλου απάρνηση. Για να αξίζει κανείς το όνομα του απαρνητή, πρέπει να έχει αποκηρύξει τη δυαδικότητα της χαράς και της λύπης, του καλού και του κακού. Έτσι, καλύτερη από την παραίτηση από τη δράση είναι η παραίτηση από τους καρπούς της, η οποία αποδίδει επίσης μεγαλύτερη χαρά. Αυτό είναι το καλύτερο μονοπάτι.

- Μπάμπα, από το βιβλίο «Υπέρτατη Ειρήνη – Prashanti Vahini»


28 Οκτωβρίου

Πείτε στα μάτια σας να βλέπουν τον Θεό αντί να παρακολουθούν ανίερα θεάματα στην τηλεόραση ή σε βίντεο. Διδάξτε τα αυτιά σας να ακούνε ιστορίες για τον Κύριο αντί να εστιάζουν σε ανώφελα κουτσομπολιά. «Ω αυτιά, ενδιαφέρεστε να ακούτε  άχρηστες φλυαρίες και ιστορίες για τους άλλους, αλλά δίνετε την ελάχιστη προσοχή όταν κάποιοι αφηγούνται  υπέροχες ιστορίες του Κυρίου». Σκεφτείτε για λίγο, με ποιον τρόπο έχετε ωφεληθεί ακούγοντας ανίερα πράγματα; Στην πραγματικότητα, μολύνετε την καρδιά σας κατά τη διαδικασία αυτή. Όλα όσα βλέπετε και ακούτε αποτυπώνονται στην καρδιά σας. Όταν  μολυνθεί η καρδιά σας, η ζωή σας χάνει το νόημα της. Η ανθρώπινη καρδιά είναι σαν το στυλό. Το χρώμα των λέξεων που γράφετε θα είναι το ίδιο με το χρώμα του μελανιού στο στυλό. Κατά τον ίδιο τρόπο, όταν γεμίζετε την καρδιά σας με αγάπη, όλα όσα σκέφτεστε, λέτε και κάνετε θα είναι διαποτισμένα με αγάπη! Ο Θεός περιμένει από εσάς να γεμίσετε την καρδιά σας με αγάπη και να ζήσετε μια ενάρετη ζωή. 

- Μπάμπα, από ομιλία που δόθηκε στις 22 Αυγούστου 2000


27 Οκτωβρίου

Ειρήνη δεν σημαίνει απραξία, την απλή αδρανή ζωή του φαγητού και της νωχέλειας. Δεν πρέπει να περνάτε τον χρόνο σας τρώγοντας και κοιμώμενοι, λέγοντας στον εαυτό σας ότι ο Κύριος θα έρθει να σας βοηθήσει όταν προκύψει ανάγκη. Οφείλετε να σηκώνεστε και να εργάζεστε. Ο Θεός βοηθάει εκείνους που βοηθούν τον εαυτό τους, και δεν βοηθάει κανέναν άλλον. Μάθετε από τη ζωή του Πραχλάντα το μάθημα ότι μόνο τον Κύριο πρέπει να αγαπάτε –μάθετε επίσης την τεχνική αυτής της διαδικασίας. Εκτελείτε το έργο που σας έλαχε με ειλικρίνεια και αποτελεσματικότητα. Παραιτηθείτε από κάθε τι που δεν υπηρετεί τον Κύριο. Ακολουθήστε τα βήματα του Πραχλάντα. Με τη χάρη του Κυρίου, μπορείτε να κερδίσετε τη χαρά της ειρήνης, τη συγκίνηση της πληρότητας και την ευδαιμονία της αθανασίας. Πρέπει να εργάζεστε, ώστε ο χρόνος να μην σας βαραίνει και να μην αποτελεί φορτίο για σας. Η εργασία είναι η αποστολή σας. Χωρίς αυτήν, θα χαθείτε στο σκοτάδι της άγνοιας και θα κατακλυστείτε από την ανία και την νωθρότητα. 

- Μπάμπα, από το βιβλίο «Υπέρτατη Ειρήνη – Prashanti Vahini»


26 Οκτωβρίου

Το δεύτερο λουλούδι είναι το άνθος του ελέγχου των αισθήσεων. Όλες οι πνευματικές πρακτικές θα αποδειχθούν μάταιες αν λείπει ο έλεγχος των αισθήσεων. Ο έλεγχος των αισθήσεων είναι πολύ σημαντικός για όλους και τον καθένα ξεχωριστά. Η έλλειψη ελέγχου των αισθήσεων είναι η κύρια αιτία όλης της αναταραχής και της σύγχυσης που συναντάμε στον κόσμο σήμερα. Πώς μπορεί κανείς να ελέγξει τις αισθήσεις; Πρώτα απ’ όλα, οφείλετε να ασκείτε έλεγχο στη γλώσσα. Πρέπει να ελέγχετε τη γλώσσα σας, καθώς πάντα έλκεται από τις διάφορες λιχουδιές. Πρέπει να κάνετε την εξής ερώτηση: «Ω γλώσσα, πόσα σακιά ρύζι, σιτάρι και λαχανικά έχεις καταβροχθίσει! Πόσες λιχουδιές έχεις καταναλώσει! Αλίμονό σου αν ακόμη δεν είσαι ικανοποιημένη». Μια μπουκιά φαγητού είναι αρκετή για να συντηρήσει το σώμα. Θα πρέπει να τρώτε για χάρη της ικανοποίησης της πείνας σας και της συντήρησης του σώματος. Μη δίνετε  υπερβολική  σημασία στη γεύση! 

- Μπάμπα, από ομιλία που δόθηκε στις 22 Αυγούστου 2000


25 Οκτωβρίου

Κάποιος σας κακολογεί. Όσο η λεκτική κακοποίηση είναι έξω από την εμβέλεια των αισθητηρίων οργάνων σας, δεν επηρεάζεστε από αυτά που λέγονται. Αλλά αν τα προσβλητικά λόγια φτάσουν στα αυτιά σας, αναστατώνεστε και εξοργίζεστε. Ποιος είναι ο λόγος γι’ αυτό; Όσο δεν υπήρχε επαφή μεταξύ των εξωτερικών συμβάντων και των αισθητηρίων οργάνων, το άτομο ήταν ατάραχο. Ας πάρουμε ένα αντίθετο παράδειγμα: κάποιος σας επαινεί και εκθειάζει τα σπουδαία προσόντα σας. Όσο τα λόγια του επαίνου δεν έχουν φτάσει στα αυτιά σας, δεν αντλείτε καμία χαρά ούτε διακατέχεστε από κάποια αίσθηση αγάπης. Μόλις όμως ακούσετε τα επαινετικά λόγια, χαίρεστε με αυτά και αναπτύσσετε αγάπη για τον ομιλητή. Ποιος είναι ο λόγος που αντιπαθείτε τον έναν ή αγαπάτε τον άλλον; Είναι η επαφή με τα πράγματα του εξωτερικού κόσμου. Οι αισθήσεις θα μπορέσουν να γαληνέψουν μόνο όταν ελαχιστοποιήσουν τις επαφές τους με τον εξωτερικό κόσμο. Δεν είναι τόσο εύκολο να ελέγξετε τα αισθητήρια όργανα. Ο ευκολότερος δρόμος είναι να αναπτύξετε μια στάση αταραξίας.

- Μπάμπα, από ομιλία που δόθηκε στις 23 Μαΐου 1990

 


24 Οκτωβρίου

Ο Θεός δεν περιμένει από εσάς να εκτελείτε τελετουργίες ούτε θέλει να μελετάτε τις γραφές. Το μόνο που επιθυμεί από εσάς είναι οκτώ είδη λουλουδιών. Το άνθος της μη-βίας είναι το πρώτο από τα οκτώ λουλούδια που πρέπει κανείς να προσφέρει στον Θεό. Μη-βία σημαίνει να μην προκαλείτε κακό σε κανένα ζωντανό πλάσμα με τις σκέψεις, τους λόγους και τις πράξεις. Βλέπουμε γιατρούς να κάνουν χειρουργικές επεμβάσεις σε ασθενείς για να τους θεραπεύσουν από τις ασθένειές τους. Κατά τη διαδικασία της χειρουργικής επέμβασης, οι γιατροί κόβουν το σώμα με το νυστέρι. Αυτό δεν μπορείτε να το αποκαλέσετε πράξη βίας, καθώς είναι ωφέλιμο για τον ασθενή. Κάποιοι μπορεί να ισχυριστούν ότι ακόμη και το να κόβετε λαχανικά αποτελεί πράξη βίας, επειδή τα λαχανικά και τα δέντρα έχουν ζωή μέσα τους. Χωρίς αμφιβολία, τα λαχανικά και τα δέντρα έχουν ζωή, αλλά δεν έχουν νου. Κατά συνέπεια, δεν υποφέρουν από πόνο. Κάποιος με νου βιώνει τον πόνο και την ευχαρίστηση. Οι άνθρωποι, τα ζώα, τα πουλιά και τα έντομα είναι προικισμένα με νου, όχι τα δέντρα και τα φυτά.

- Μπάμπα, από ομιλία που δόθηκε στις 22 Αυγούστου 2000


23 Οκτωβρίου

Ο άνθρωπος είναι μια δέσμη παρορμήσεων και επιδιώξεων. Δίνοντας απόλυτη ελευθερία στις παρορμήσεις, υποβαθμίζεται η  έμφυτη θεία φύση σας και η εσωτερική σας ειρήνη. Οι παρορμήσεις είναι το καύσιμο, οι επιδιώξεις είναι η φωτιά. Η φωτιά μπορεί να σβήσει μόνο αν αποσύρουμε τα καύσιμα. Το σβήσιμο της φωτιάς είναι η επίτευξη της ειρήνης. Βουτήξτε βαθιά στον ωκεανό της γαλήνης και κερδίστε το ανεκτίμητο μαργαριτάρι –την ευδαιμονία του Εαυτού. Όταν αδράξει κανείς αυτή την ευκαιρία, γίνεται η προσωποποίηση της λαμπρότητας, της ιερής κατάστασης της ειρήνης. Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο οι Βέδες δηλώνουν ότι οι άνθρωποι είναι η ενσάρκωση της ειρήνης. Επομένως, μην αυταπατάστε με το να φαντάζεστε ότι είστε η εστία της ανησυχίας και της αναλήθειας. Μάθετε ότι είστε η ενσάρκωση της ειρήνης, ότι η αγάπη είναι το αίμα που ρέει στις φλέβες σας και ότι η χαρά είναι η ίδια σας η φύση. Συνειδητοποιήστε αυτή την αλήθεια και αποκτήστε την εμπειρία της. Χωρίς την ειρήνη, είναι αδύνατο να δείτε την αλήθεια.

- Μπάμπα, από το βιβλίο «Υπέρτατη Ειρήνη – Prashanti Vahini»


22 Οκτωβρίου

Όλες οι αισθήσεις και οι παρορμήσεις αναδύονται με ακατανίκητη δύναμη, όπως τα κύματα της θάλασσας που βρυχώνται με μανία και έπειτα καταλαγιάζουν. Δεν προσφέρουν ειρήνη. Το σοφό είναι να αγνοείτε αυτά τα κύματα και να στρέφετε την προσοχή σας προς τη βαθιά θάλασσα, η οποία είναι ατάραχη. Μόνο τότε μπορείτε να επιτύχετε την ειρήνη και να κολυμπήσετε ευτυχισμένοι στα βαθιά ήρεμα νερά. Μόνο μια τέτοια αγνή και ιερή ειρήνη θα καταργήσει τα τείχη που χωρίζουν τώρα τους ανθρώπους. Θα μεταμορφώσει όλα τα παράλογα μίση, τις παρεξηγήσεις, τις απεχθείς στάσεις και τις προκαταλήψεις που στρεβλώνουν την ανθρώπινη συμπεριφορά. Η ειρήνη είναι η εκδήλωση του μεγαλείου της αγάπης. Θα προικίσει όλους όσοι βρίσκονται υπό την εξουσία της με τεράστια δύναμη για το καλό. Θα φθάσετε τον Θεό και Εκείνος εσάς. Η πνευματική πειθαρχία δεν μπορεί να προσδώσει μεγαλύτερη δύναμη. Είναι το ίδιο το μυστικό της αρχής της ζωής στη δημιουργία. Είναι η υψηλότερη εκδήλωση της δόξας του Εαυτού. Είναι το μαγικό ραβδί στα χέρια του αφοσιωμένου, με το οποίο μπορεί κανείς να κυριαρχήσει σε ολόκληρο τον κόσμο. Εκτός αυτού, προσδίδει τον μεγαλύτερο βαθμό ικανοποίησης.

- Μπάμπα, από το βιβλίο «Υπέρτατη Ειρήνη – Prashanti Vahini»


21 Οκτωβρίου

Γιατί οι κάτοικοι του βυθού είναι τόσο ευτυχισμένοι; Επειδή έχουν νερό παντού γύρω τους. Δεν μπορούν να επιβιώσουν ούτε για ένα δευτερόλεπτο έξω από αυτό. Ακόμη και όταν αναγκαστικά πρέπει να βγουν από το νερό, παλεύουν μανιωδώς να επιστρέψουν, γιατί η απομάκρυνσή τους θα επιφέρει τον ίδιο τον θάνατο. Έτσι και όταν κάποιος βυθίζεται στην ειρήνη, θα βιώνει τη χαρά και τον ενθουσιασμό αυτής της κατάστασης, με όλους τους τρόπους. Ένα άτομο που έχει αυτή την εμπειρία, δεν μπορεί ποτέ να ανεχτεί ούτε για ένα δευτερόλεπτο την κατάσταση της αναταραχής και δεν θα εγκαταλείψει ποτέ την ειρηνική κατάσταση. Αν συμβεί ποτέ να αναγκαστεί κάποιος να βρεθεί σε αναταραχή, θα αγωνιστεί μανιωδώς και απεγνωσμένα για να επιστρέψει στην κατάσταση της ειρήνης και μπορεί ακόμη και να πεθάνει στην προσπάθειά του αυτή. Αλλά γιατί ένα τέτοιο άτομο θα πρέπει ποτέ να ριχτεί στην ακτή της αναταραχής; Μπορεί κανείς να βρίσκεται πάντα σε κατάσταση ευδαιμονίας, βυθισμένος στον ωκεανό της ειρήνης, έτσι δεν είναι; Δεν χρειάζεται να κολυμπάτε στον αφρό των κυμάτων των παρορμήσεων και των επιθυμιών. Βουτήξτε βαθύτερα και προσπαθήστε να απολαύσετε τα ήρεμα βάθη.

- Μπάμπα, από το βιβλίο «Υπέρτατη Ειρήνη – Prashanti Vahini»


20 Οκτωβρίου

Αυτό που επιθυμώ, πρέπει να πραγματοποιηθεί, αυτό που σχεδιάζω πρέπει να επιτύχει. Είμαι η Αλήθεια και η Αλήθεια δεν έχει ανάγκη να διστάζει, να φοβάται ή να λυγίζει. Η βούληση είναι περιττή για Μένα. Γιατί, η Χάρη Μου είναι πάντα διαθέσιμη στους πιστούς που έχουν σταθερή Αγάπη και Πίστη. Δεδομένου ότι κινούμαι ελεύθερα ανάμεσά τους, μιλώντας και τραγουδώντας, ακόμη και οι διανοούμενοι δεν είναι σε θέση να συλλάβουν την Αλήθειά Μου, τη Δύναμή Μου, τη Δόξα Μου ή την πραγματική Μου αποστολή ως Αβατάρ. Μπορώ να λύσω οποιοδήποτε πρόβλημα, όσο περίπλοκο κι αν είναι. Είμαι πέρα από την εμβέλεια της πιο εντατικής έρευνας και της πιο σχολαστικής μέτρησης. Μόνο εκείνοι που έχουν αναγνωρίσει την Αγάπη Μου και έχουν βιώσει αυτή την Αγάπη μπορούν να ισχυριστούν ότι έχουν ρίξει μια ματιά στην Πραγματικότητά Μου. Γιατί, το μονοπάτι της Αγάπης είναι ο βασιλικός δρόμος που οδηγεί την ανθρωπότητα σε Μένα. Μην επιχειρήσετε να Με γνωρίσετε μέσα από τα εξωτερικά μάτια. Όταν πηγαίνετε σε έναν ναό και στέκεστε μπροστά στην εικόνα του Θεού, προσεύχεστε με κλειστά μάτια, έτσι δεν είναι; Γιατί; Επειδή αισθάνεστε ότι μόνο το εσωτερικό μάτι της Σοφίας μπορεί να σας Τον αποκαλύψει. Επομένως, μη ζητάτε από Εμένα ασήμαντα υλικά αντικείμενα- αλλά, να λαχταράτε για Μένα και θα ανταμειφθείτε. 

- Μπάμπα, από ομιλία που δόθηκε στις 19 Ιουνίου 1974


19 Οκτωβρίου

Η χάρη του Κυρίου κερδίζεται ευκολότερα μέσω της αφοσίωσης παρά μέσα από το μονοπάτι της σοφίας. Αλλά και στο μονοπάτι της αφοσίωσης, υπάρχει η ανάγκη να συλλάβουμε την πραγματικότητα και το εσωτερικό της νόημα, πλήρως και καθαρά. Γι’ αυτόν τον σκοπό, ο ίδιος ο αντικειμενικός κόσμος στον οποίο ζούμε είναι η απόδειξη και το επιχείρημα, η προσπάθεια και το μέσο! Για ν’ αποκτήσουμε αυτή τη γνώση, πρέπει να επιδοθούμε σε πνευματική έρευνα –μια τέτοια έρευνα θα μας χαρίσει ακλόνητη ειρήνη. Μόνο η έρευνα μπορεί να αποκαλύψει την αλήθεια πίσω από όλες τις όψεις του αντικειμενικού κόσμου. Είναι δική σας εμπειρία, το γεγονός πως όταν κάνετε κάποια εργασία προσεκτικά για μεγάλο χρονικό διάστημα, διορθώνοντας τα λάθη σας, μόλις και όταν τα ανακαλύπτετε και αποφεύγοντας την επανάληψή τους, ενώ συνεχίζετε την εργασία, πετυχαίνετε πάντοτε περισσότερα απ’ όσα ελπίζατε, έτσι δεν είναι; Αυτό που χρειάζεται είναι η ακατάβλητη επιθυμία να επιτύχετε τη νίκη. Αυτό θα σας οδηγήσει στο να ανακαλύψετε τα μέσα γι’ αυτήν, να αναπτύξετε σοβαρότητα και φροντίδα στην επιδίωξη αυτών των μέσων και να επιτύχετε τον στόχο σας. Η επιθυμία σας πρέπει να ενισχύεται από τη θέληση, και η θέληση από τις προσπάθειές σας! 

- Μπάμπα, από το βιβλίο «Υπέρτατη Ειρήνη – Prashanti Vahini»


18 Οκτωβρίου

Κάθε αναζητητής πρέπει να εισέλθει στο μονοπάτι της έρευνας. Μόνο τότε μπορεί να ανατείλει και να αναπτυχθεί η πεποίθηση ότι η φύση και κάθε μάθηση που συνδέεται με τη φύση είναι αναληθείς –μόνο τότε θα τους δοθεί σχετική και όχι απόλυτη αξία! Φυσικά, πρέπει να μελετώνται  και να βιώνονται ως απαραίτητες για την ύπαρξη, ως καθημερινή ρουτίνα. Ωστόσο, δεν πρέπει να εκλαμβάνονται λανθασμένα ως η ύψιστη γνώση, η αναλλοίωτη αιώνια αλήθεια. Αυτό το λάθος, αν διαπραχθεί, οδηγεί σε ένα ταραγμένο νου. Η ταραχή παράγει ανησυχία και άγχος, τα οποία με τη σειρά τους καταστρέφουν την ειρήνη. Αν επιδιώκετε την ειρήνη και την αταραξία, το βασικό είναι να έχετε πίστη στην προσωρινή φύση του Κόσμου και να ασχολείστε με την αδιάλειπτο διαλογισμό της αναλλοίωτης Θεότητας. Επομένως, μη δεσμεύεστε από εγωιστικές προσκολλήσεις. Ασχοληθείτε με την εκπλήρωση των καθηκόντων σας. Μην επιτρέπετε στον εαυτό σας να χαίρεται με την επιτυχία ή να θλίβεται με την αποτυχία. Να είστε έτοιμοι να απαρνηθείτε όλα όσα είναι επιβλαβή. Τότε, μέσω της διάκρισης, μπορείτε να χτυπήσετε το τύμπανο της νίκης! 

- Μπάμπα, από το βιβλίο «Υπέρτατη Ειρήνη – Prashanti Vahini»


17 Οκτωβρίου

Ας υποθέσουμε ότι γράφετε ένα γράμμα. Όποιο κι αν είναι το περιεχόμενό του, αν μπει σε ένα φάκελο και ταχυδρομηθεί, σε ποιον θα φτάσει; Σε κανέναν. Λοιπόν, θα επιστρέψει τουλάχιστον στο πρόσωπο που το έγραψε; Όχι. Στο τέλος, δεν θα είναι ούτε εδώ ούτε εκεί. Αντίθετα, αν στον φάκελο αναγραφεί τόσο η διεύθυνση του ατόμου στο οποίο απευθύνεται όσο και η διεύθυνση εκείνου που το έγραψε, μπορεί κανείς να προβλέψει ακόμη και το πότε το γράμμα θα φτάσει στον προορισμό του, έτσι δεν είναι; Έτσι και εσείς, τι κάνετε με το δικό σας γράμμα, με τη ζωή σας; Κατ’ αρχάς, πρέπει να γνωρίζετε τη δική σας πλήρη διεύθυνση! Ποιος είστε; Ο Εαυτός. Από πού ήρθατε; Από τον Εαυτό. Πού πηγαίνετε; Στον ίδιο τον Εαυτό. Πόσο καιρό μπορείτε να μείνετε εδώ; Μέχρι να συγχωνευτείτε με τον Εαυτό. Πού βρίσκεστε τώρα; Στο μη αληθινό, το διαρκώς μεταβαλλόμενο. Με τι ασχολείστε; Με εφήμερα καθήκοντα. Με ποια μορφή; Ως μη-Εαυτός. Επομένως, τι πρέπει να κάνετε; Να εγκαταλείψετε αυτά τα τρία και να δοκιμάσετε τα άλλα τρία: να προσπαθήσετε να εισέλθετε στο αιώνιο, να ασχοληθείτε με τα μη μεταβαλλόμενα καθήκοντα και να απολαύσετε την ευδαιμονία του Εαυτού. 

- Μπάμπα, από το βιβλίο «Υπέρτατη Ειρήνη – Prashanti Vahini»


16 Οκτωβρίου

Η αλήθεια δεν μπορεί ποτέ να πεθάνει –η αναλήθεια δεν μπορεί ποτέ να επιβιώσει. Πρέπει όλοι σας να εδραιωθείτε σταθερά σε αυτή την πεποίθηση. Για ποιο πράγμα μπορεί κανείς να πει: «Αυτό είναι μόνιμο»; Πώς μπορεί κανείς να πιστέψει ότι κάτι είναι μόνιμο; Πραγματικά, όταν κάποιος βλέπει από τη γέννησή του όλα τα πράγματα να αλλάζουν, την ίδια την εμπειρία του να υφίσταται διάφορες μεταμορφώσεις και την ατμόσφαιρα στην οποία μεγαλώνει να μεταμορφώνεται συνεχώς, όταν μεγαλώνει σε ένα περιβάλλον που δεν έχει καμία μονιμότητα, πώς μπορεί να προκύπτει αυτή η πεποίθηση; Παρατηρώντας όλα αυτά, μπορεί να δηλωθεί χωρίς κανένα φόβο αντίφασης ότι πρόκειται για έναν κόσμο μη αληθινό. Διότι αν αυτός είναι πραγματικός, πώς μπορεί να αλλάζει; Όλα όσα υφίστανται αλλαγές δεν είναι αληθινά –μόνο η πραγματικότητα είναι αμετάβλητη, σταθερή και μόνιμη. Η αμετάβλητη, σταθερή, μόνιμη οντότητα είναι μόνον ο Εαυτός –μόνον αυτός είναι αληθινός, μόνο αυτός είναι μόνιμος. Ο Εαυτός είναι η μορφή του Θεού, η δύναμη του Θεού. 

- Μπάμπα, από το βιβλίο «Υπέρτατη Ειρήνη – Prashanti Vahini»


15 Οκτωβρίου

Ο εορτασμός του Ναβαράτρι τιμάται με τον διαλογισμό του Θεού επί δέκα ημέρες, εξαγνίζοντας τον εαυτό μας από όλες τις αμαρτίες, για να βιώσουμε τον Θεό εντός μας. Η προτελευταία ημέρα του εορτασμού είναι αφιερωμένη σε αυτό που ονομάζεται «λατρεία των όπλων» (ayudha puja). Τα όπλα που λατρεύονται είναι οι θεϊκές δυνάμεις του ανθρώπου. Όταν ο Θεός λατρεύεται με αυτόν τον τρόπο, είναι βέβαιο ότι ο άνθρωπος θα προοδεύσει πνευματικά. Αντίθετα, η συνήθης πρακτική τώρα είναι να αντιμετωπίζονται ο Θεός και ο πιστός ως ξεχωριστοί ο ένας από τον άλλο. Αυτό είναι λάθος. Ο Θεός είναι πανταχού παρών και υπάρχει σε όλους και σε κάθε αντικείμενο. Αυτή η αλήθεια πρέπει να γίνει αντιληπτή από το μήνυμα που μεταφέρεται μέσω της διαδικασίας της εισπνοής και της εκπνοής που συμβαίνει σε όλους 21.600 φορές μέσα στην ημέρα. Η λειτουργία της αναπνοής διακηρύσσει: So-Ham (Εγώ είμαι Εκείνος). Με κάθε ανάσα αναγγέλλεται το μήνυμα: «Εγώ είμαι ο Θεός». Συνειδητοποιώντας αυτή την ενότητα, όλες οι πράξεις πρέπει να γίνονται ως πράξεις αφοσίωσης στον Θεό.

- Μπάμπα, από ομιλία που δόθηκε στις 14 Οκτωβρίου 1994


14 Οκτωβρίου

Βλέπουμε σήμερα στον κόσμο αναταραχή, βία και συγκρούσεις. Ο κόσμος μοιάζει με άρρωστο άνθρωπο που πάσχει από πολλές ασθένειες. Ποια είναι η θεραπεία για αυτές τις ασθένειες; Ο άνθρωπος πρέπει να αποβάλει τον εγωισμό, την απληστία και άλλες αρνητικές ιδιότητες και να ανυψωθεί πάνω από τη ζωώδη φύση του. Πρέπει να καλλιεργήσει την ανιδιοτελή προσφορά και έτσι να επιτύχει την αγνότητα. Μέσω της αγνότητας της καρδιάς, οι άνθρωποι θα επιτύχουν την ενότητα, η οποία θα οδηγήσει στον Θεό. Το αρχοντικό της ανθρώπινης ζωής θα πρέπει να χτιστεί πάνω σε αυτές τις τέσσερις βάσεις. Στην καλλιέργεια αυτών των βασικών ιδιοτήτων, ο ρόλος της γυναίκας είναι καθοριστικός. Μόνο οι αφοσιωμένες μητέρες μπορούν να προσφέρουν στο έθνος παιδιά που θα αγωνιστούν για ένα σπουδαίο μέλλον για τη χώρα. Η αλήθεια, η θυσία και η ειρήνη είναι κυρίαρχες ιδιότητες στις γυναίκες. Οι γυναίκες ενδιαφέρονται για την αγνότητα και την ευημερία της κοινότητας. Οι καλές μητέρες είναι περισσότερο απαραίτητες από τις καλές συζύγους. Μια καλή σύζυγος έχει αξία μόνο για τον σύζυγό της. Μια καλή μητέρα είναι ένας εθνικός θησαυρός. 

- Μπάμπα, από ομιλία που δόθηκε τον Σεπτέμβριο 1983


13 Οκτωβρίου

Οι αναζητητές της ψυχικής γαλήνης θα πρέπει να μειώσουν τις αποσκευές που έχουν να φροντίσουν –όσο περισσότερες είναι οι αποσκευές, τόσο μεγαλύτερη είναι η ενόχληση. Ένα σπίτι γεμάτο με ξυλεία θα είναι σκοτεινό και σκονισμένο και, χωρίς την ελεύθερη κυκλοφορία του φρέσκου αέρα, θα είναι πνιγηρό και ασφυκτικό. Το ανθρώπινο σώμα είναι κι αυτό ένα σπίτι –μην επιτρέψετε να γεμίσει με μπιχλιμπίδια, σκουπίδια και περιττά έπιπλα. Αφήστε την αύρα της αγιότητας να πνέει όπως θέλει εντός του –μην αφήσετε το σκοτάδι της τυφλής άγνοιας να το βεβηλώσει. Η ζωή είναι μια γέφυρα πάνω από τη θάλασσα της αλλαγής –διαβείτε την, αλλά μη χτίσετε ένα σπίτι επάνω της. Σηκώστε τη σημαία του Πρασάντι στο ναό της καρδιάς σας. Ακολουθήστε τη συνταγή που διδάσκει –υποτάξτε τους έξι εχθρούς που υπονομεύουν την ευδαιμονική φύση του ανθρώπου, ανέλθετε στο στάδιο της Γιόγκα καταλαγιάζοντας τις αναταραχές και επιτρέψτε στο μεγαλείο του θείου Εαυτού εντός σας να λάμψει, αγκαλιάζοντας τους πάντες και για πάντα.

- Μπάμπα, από ομιλία που δόθηκε στις 12 Οκτωβρίου 1969


12 Οκτωβρίου

Ο Θεός εκδηλώνεται αρχικά ως τα πέντε στοιχεία: χώρος, άνεμος, φωτιά, νερό και γη. Όλη η δημιουργία δεν είναι παρά ένας συνδυασμός δύο ή περισσότερων από αυτά σε διάφορες αναλογίες. Η χαρακτηριστική φύση αυτών των πέντε στοιχείων είναι ο ήχος, η αφή, η μορφή, η γεύση και η όσφρηση –αναγνωρίζονται από το αυτί, το δέρμα, τα μάτια, τη γλώσσα και τη μύτη. Τώρα, εφόσον αυτά είναι διαποτισμένα με το Θείο, πρέπει να τα χρησιμοποιεί κανείς με ευλάβεια και με ταπεινότητα και ευγνωμοσύνη. Να τα χρησιμοποιείτε ευφυώς για να προάγετε την ευημερία του εαυτού σας και των άλλων. Να τα χρησιμοποιείτε με μέτρο και με την ιδέα της γεμάτης αγάπης υπηρεσίας προς όλους. Είναι όλα δωρεάν και γεμάτα πολύτιμες δυνατότητες. Εκτιμήστε την αφθονία και την αξία τους. Γνωρίζετε από εμπειρία ότι οι υπέρμετρες ποσότητες ανέμου, φωτιάς ή νερού είναι βλαβερές για την υγεία. Έτσι, η αποτελεσματική χρήση τους είναι από μόνη της μια μορφή λατρείας. Η φύση είναι στην ουσία ο ίδιος ο Θεός. Όλα αυτά είναι θεϊκά. Όλα αυτά είναι Θεός. Έτσι, να βαδίζετε αθόρυβα, να κινείστε με ευλάβεια και να τα αξιοποιείτε με ευγνωμοσύνη. 

- Μπάμπα, από ομιλία που δόθηκε στις 15 Οκτωβρίου 1969


11 Οκτωβρίου

Η Ντάσαρα είναι η γιορτή που τιμά τη νίκη των δυνάμεων του καλού επί των εχθρών που αντιδρούν στην πρόοδο του ανθρώπου στην πορεία του προς το φως. Οι σοφοί που αποφάσισαν αυτές τις γιορτές έχουν έναν υψηλό στόχο. Θέλουν να αφομοιώσουμε το εσωτερικό νόημα της γιορτής και να χρησιμοποιούμε κάθε τέτοια ημέρα ως ένα βήμα στη πνευματική μας πορεία, ως υπενθύμιση του ταξιδιού που πρέπει να κάνει ο καθένας μόνος του προς τα πόδια του Κυρίου. Οι δυνάμεις του καλού πολεμούν τις δυνάμεις του κακού σε κάθε ζωντανό πλάσμα και μόνον εάν στηριχθούν στη μεγάλη Θεϊκή Δύναμη που προάγει και προστατεύει το Σύμπαν, μπορούν εύκολα να νικήσουν και να φτάσουν στο στόχο. Οι άνθρωποι προσπαθούν να μεταμορφώσουν τον κόσμο χωρίς να καταβάλλουν καμία προσπάθεια να αλλάξουν οι ίδιοι, γιατί είναι ευκολότερο να δίνουμε συμβουλές και να νουθετούμε τους άλλους παρά να υιοθετούμε τις συμβουλές και να προοδεύουμε εμείς οι ίδιοι. Ενισχύστε την εσωτερική ροπή προς την αρετή και την καλοσύνη, υψώστε απόρθητα τείχη εκεί· tότε μπορείτε να ξεκινήσετε την προσπάθεια για την μεταμόρφωση των άλλων.

- Μπάμπα, από ομιλία που δόθηκε στις 15 Οκτωβρίου 1969


10 Οκτωβρίου

Μην εξαρτάστε από τους άλλους για εκείνα που μπορείτε κάλλιστα να κάνετε μόνοι σας! Ποιο είναι το όφελος να εξουθενώνετε έναν υπηρέτη προκειμένου να εξυπηρετεί τις επιθυμίες σας και εσείς να κάθεστε νωχελικά σε διαλογισμό; Εμπλακείτε στη δράση, αφοσιωθείτε σε λατρευτικές πράξεις, κάντε τα πάντα για τη δόξα του Θεού –αυτό είναι πολύ πιο αποδοτικό από τον διαλογισμό στον οποίο βασίζεστε. Ακριβώς όπως το θερμόμετρο δείχνει τη θερμοκρασία του σώματος, η ομιλία, η διαγωγή και η συμπεριφορά σας δείχνουν τα πνευματικά σας εφόδια και τις στάσεις σας και αναδεικνύουν πόσο υψηλός είναι ο πυρετός της κοσμικότητας που σας ταλαιπωρεί! Αυτά πρέπει να είναι αγνά, ανεπηρέαστα από το πάθος των συναισθημάτων όπως το μίσος ή η αλαζονεία. Να μιλάτε ειρηνικά, προάγοντας την ειρήνη στους άλλους. Ποια είναι η χρησιμότητα της επανάληψης του ονόματος και του διαλογισμού, όταν η ομιλία και η συμπεριφορά σας δεν είναι καν ανθρώπινες;

- Μπάμπα, από ομιλία που δόθηκε στις 12 Οκτωβρίου 1969


9 Οκτωβρίου

Το Ναβαράτρι είναι η γιορτή που σκοπό έχει να τιμηθεί η νίκη του Θεού επί του Κακού. Η ενσάρκωση της Θεϊκής Δύναμης, στις διάφορες εκδηλώσεις της, ως σατβική, ρατζασική και ταμασική, μπόρεσε να νικήσει τις δυνάμεις της αμαρτίας, της κακίας και του εγωισμού κατά τη διάρκεια του εννιαήμερου αγώνα και τελικά, τη δέκατη ημέρα, που τιμάται  η νίκη, γίνεται η αποχαιρετιστήρια λατρεία. Πρόκειται για μια γιορτή ευχαριστίας. Η ευγνωμοσύνη είναι θεϊκή, η αχαριστία είναι δαιμονική. Αλλά, ενώ προσφέρετε τον φόρο τιμής της ευγνωμοσύνης, πρέπει επίσης να προσπαθήσετε να ανακαλύψετε ποιος σκοτώθηκε και ποιος σώθηκε και γιατί. Οι έξι εχθροί του ανθρώπου κατατρώγουν τα ζωτικά όργανα του, ριζωμένοι στην εσωτερική του συνείδηση. Αυτοί είναι οι δαίμονες που πρέπει να εξοντωθούν. Είναι η λαγνεία, ο θυμός, η απληστία, η προσκόλληση, η αλαζονεία και η κακία. Υποβιβάζουν τον άνθρωπο στο επίπεδο ενός δαίμονα. Πρέπει να εξουδετερωθούν και να μετουσιωθούν, με την υπέρτατη αλχημεία της Θείας Παρότρυνσης.

- Μπάμπα, από ομιλία που δόθηκε στις 12 Οκτωβρίου 1969


8 Οκτωβρίου

Η σημασία της Ντούργκα, της Λάκσμι και της Σαράσβατι πρέπει να γίνει σωστά αντιληπτή. Αντιπροσωπεύουν τα τρία είδη δυνάμεων στον άνθρωπο. Τη δύναμη της θέλησης, τη δύναμη της δράσης και τη δύναμη της διάκρισης. Η Σαράσβατι εκδηλώνεται στον άνθρωπο ως η δύναμη του λόγου. Η Ντούργκα είναι παρούσα με τη μορφή του δυναμισμού, της δύναμης της δράσης. Η Λάκσμι εκδηλώνεται με τη μορφή της δύναμης της θέλησης. Από το σώμα προέρχεται στη δύναμη της δράσης. Ο νους είναι η δεξαμενή της δύναμης της θέλησης. Ο Άτμα είναι η δύναμη της Γνώσης. Η δύναμη της δράσης προέρχεται από το σώμα, το οποίο είναι υλικό. Η δύναμη που ενεργοποιεί το σώμα, το οποίο είναι αδρανές, είναι η δύναμη της θέλησης. Η δύναμη που προξενεί τις δονήσεις της δύναμης της θέλησης είναι η δύναμη της Γνώσης, που είναι η πηγή της ενέργειας. Αυτές οι τρεις δυνάμεις αντιπροσωπεύονται από το Γκάγιατρι μάντρα: Om Bhur Bhuva Suvah. Το Bhur αντιπροσωπεύει τη γη. Το Bhuvah αντιπροσωπεύει τη ζωτική δύναμη και τη συνείδηση στον άνθρωπο, το Suvah αντιπροσωπεύει τη δύναμη της ακτινοβολίας του Άτμα. Και τα τρία είναι παρόντα στον άνθρωπο.

- Μπάμπα, από ομιλία που δόθηκε στις 9 Οκτωβρίου 1994


7 Οκτωβρίου

Η γιορτή του Ναβαράτρι εορτάζεται σε όλη την Ινδία, αλλά κανείς δεν φαίνεται να καταβάλλει προσπάθεια να κατανοήσει την εσωτερική σημασία αυτής της γιορτής. Η καρδιά είναι η κατοικία του Εαυτού. Κανένα ον δεν μπορεί να υπάρξει χωρίς την αρχή του Εαυτού. Ο Θεός, ο οποίος κατοικεί σε όλους ως Εαυτός, δεν έχει συγκεκριμένο όνομα και μορφή. Αλλά οι άνθρωποι Του αποδίδουν διάφορα ονόματα και μορφές. Ανταποκρίνεται στις προσευχές των πιστών με όποια μορφή και αν Τον λατρεύουν. Ως εκ τούτου, ο καθένας θεωρεί τη μορφή που λατρεύει ως ανώτερη από τις άλλες μορφές. Είναι σημάδι άγνοιας να θεωρεί κανείς τη μία μορφή ανώτερη από την άλλη. Κατά τη διάρκεια των εορτασμών του Ναβαράτρι, η Θεία Μητέρα εξυμνείται με διάφορα ονόματα και μορφές. Όλα τα ονόματα και οι μορφές βασίζονται στα συναισθήματά σας. Ο Θεός δεν έχει καμία απολύτως διαφορά. Κανείς δεν μπορεί να κατανοήσει τη φύση του Θεού. Στην πραγματικότητα, η αγάπη που υπάρχει σε όλα τα όντα είναι ο Θεός. Η αγάπη δεν έχει συγκεκριμένη μορφή. Ο Θεός υπερβαίνει το όνομα και τη μορφή. Η αγάπη είναι ο Θεός. Ζήστε μέσα στην αγάπη. Η αλήθεια είναι ο Θεός. Η αλήθεια είναι πανταχού παρούσα.

- Μπάμπα, από ομιλία που δόθηκε στις 5 Οκτωβρίου 2003


6 Οκτωβρίου

Γιατί ο Θεός έλκει; Μήπως για να εξαπατήσει ή να παραπλανήσει; Όχι! Είναι για να μεταμορφώσει, να αναδομήσει και να συμμορφώσει –αυτή η διαδικασία που ονομάζεται εξαγνισμός. Ποιος είναι ο σκοπός της μεταμόρφωσης; Να καταστήσει το άτομο χρήσιμο και ωφέλιμο για την κοινωνία, να εξαλείψει το εγώ του και να επιβεβαιώσει μέσα του την ενότητα όλων των όντων στον Θεό. Το άτομο που έχει υποβληθεί στη διαδικασία του εξαγνισμού γίνεται ταπεινός υπηρέτης εκείνων που χρειάζονται βοήθεια. Αυτό είναι το στάδιο της υπηρεσίας προς τους άλλους. Η υπηρεσία αυτού του είδους, που γίνεται με ευλάβεια και ανιδιοτέλεια, προετοιμάζει τον άνθρωπο να συνειδητοποιήσει το Ένα που διαπερνά τα πολλά. Το τελευταίο στάδιο είναι το βίωμα του Θεού. Οι γραφές διακηρύσσουν ότι η Αθανασία είναι εφικτή μόνο μέσω της απάρνησης και της αποδέσμευσης και όχι μέσω τελετουργιών, απογόνων ή πλούτου. Όταν ο άνθρωπος απαρνιέται τις εγωιστικές επιθυμίες, η αγάπη του επεκτείνεται στα πιο μακρινά Βασίλεια του Σύμπαντος, μέχρι να αποκτήσει επίγνωση της Οικουμενικής αγάπης που τροφοδοτεί και τις τέσσερις διαδικασίες που αναφέρθηκαν παραπάνω. 

- Μπάμπα, από ομιλία που δόθηκε στις 23 Νοεμβρίου 1976


5 Οκτωβρίου

Ο Θεός είναι παρών σε όλους με τη μορφή της αγάπης. Όπου κι αν πάτε, είναι μαζί σας. Είναι ο αιώνιος μάρτυρας. Μοιραστείτε την αγάπη σας με τους άλλους και λάβετε με τη σειρά σας την αγάπη τους. Η αγάπη είναι η μεγαλύτερη αρετή σας. Η αγάπη χαρίζει απόλυτη χαρά και ευδαιμονία. Ο Θεός κατοικεί στην καρδιά  που είναι γεμάτη αγάπη. Επομένως, είναι απαραίτητο να γεμίζετε την καρδιά σας με αγάπη. Όπου υπάρχει αγάπη, υπάρχει και ο Θεός. Δεν χρειάζεται να Τον αναζητήσετε. Είναι πάντα μέσα σας, μαζί σας, γύρω σας, πάνω από εσάς και κάτω από εσάς. Ακολουθήστε την αρχή της αγάπης.  Μη μισείτε ποτέ και κανέναν. Το μίσος είναι ο χειρότερος εχθρός σας. Μόλις αναπτύξετε την αγάπη μέσα σας, το μίσος θα εξαφανιστεί με φυσικό τρόπο. Αν συναντήσετε τον άσπονδο εχθρό σας, χαιρετήστε τον με αγάπη. Και εκείνος θα σας ανταποδώσει το ίδιο συναίσθημα. Πώς μπορείτε να περιμένετε αγάπη από τους άλλους, όταν δεν έχετε καθόλου αγάπη γι’ αυτούς; Είναι η αγάπη και μόνο η αγάπη που εφαρμόζω και διαδίδω. Προσπαθήστε να κατανοήσετε τη δύναμη της αγάπης. Είναι ο μεγαλύτερος πλούτος σας.

- Μπάμπα, από ομιλία που δόθηκε στις 5 Οκτωβρίου 2003


4 Οκτωβρίου

Η ευκολότερη και πιο αποδοτική μέθοδος για να κρατηθείτε απαλλαγμένοι από τη σκόνη και τη σκουριά είναι η συντροφιά των καλών και θεοσεβών  ανθρώπων. Αυτή, αργά και σταθερά, θα συμμορφώσει και θα εξαγνίσει το άτομο που είναι επιρρεπές στο να ξεστρατίσει από τον ίσιο δρόμο προς την Αυτοπραγμάτωση. Να φροντίζετε να επιλέγετε και να παραμένετε στην κατάλληλη συντροφιά. Ένα φλιτζάνι νερό δεν έχει καμία χρηματική αξία, αλλά αν μοιραστεί σε δέκα φλιτζάνια γάλα, αποκτά την αξία που οι άνθρωποι αποδίδουν στο γάλα! Αν, από την άλλη πλευρά, ένα φλιτζάνι γάλα χυθεί σε δέκα φλιτζάνια νερό, χάνει την αξία του και καταδικάζεται ως άχρηστο. Έτσι, η συντροφιά στην οποία μετέχετε πρέπει να είναι πιο αγνή, πιο αξιοσέβαστη και να εμμένει σε υψηλότερα ιδανικά αρετής και αλήθειας απ’ ό,τι εσείς! Όταν ένας καπνιστής εντάσσεται σε μια ομάδα μη καπνιστών, υπάρχει μεγάλη πιθανότητα να εγκαταλείψει αυτή την κακή συνήθεια· αλλά, όταν ένας μη καπνιστής πέσει σε ένα άντρο καπνιστών, είναι βέβαιο ότι σύντομα θα γίνει θύμα αυτής της συνήθειας! Τέτοια είναι η λεπτή επιρροή που ασκεί επάνω σας η συντροφιά στην οποία  μετέχετε!

- Μπάμπα, από ομιλία που δόθηκε στις 7 Ιουλίου 1975


3 Οκτωβρίου

Το πρώτο βήμα για τη διεύρυνση της αγάπης είναι η οικογένεια, όπου πρέπει να σέβεστε και να ευχαριστείτε τους γονείς που σας έδωσαν αυτή την ευκαιρία να ζήσετε και να μάθετε. Αν τους συμπεριφέρεστε άσχημα ή τους  προκαλείτε θλίψη, πώς θα μπορέσετε ποτέ να δώσετε χαρά στους άλλους με την υπηρεσία και την κατανόηση; Η διεύρυνση είναι το κλειδί της εκπαίδευσης. Γνωρίζετε ότι όταν ένα μπαλόνι φουσκώνει, σκάει και ο αέρας μέσα του συγχωνεύεται με μια τεράστια, απεριόριστη έκταση έξω. Η αγάπη σας πρέπει επίσης να γεμίσει το σπίτι και την κοινότητά σας και, τελικά, να σπάσει ακόμη και αυτούς τους δεσμούς και να γίνει οικουμενική. Μια σταγόνα νερό, που κρατάτε στην παλάμη σας, εξατμίζεται σύντομα –είναι πάρα πολύ μόνη της. Αλλά, ρίξτε την στη θάλασσα –επιβιώνει ως μέρος της θάλασσας. Παίρνει το όνομα και τη γεύση, το μεγαλείο και τη δύναμη της θάλασσας! Καλλιεργήστε την αγάπη, σπείρετε τους σπόρους της αγάπης σε όλες τις καρδιές. Ρίξτε την Αγάπη στην άμμο της ερήμου, επιτρέψτε στους πράσινους βλαστούς, στα υπέροχα λουλούδια, στους πλούσιους καρπούς και στη γλυκιά συγκομιδή του νέκταρος ν’ αποκτηθούν από την ανθρωπότητα. Αυτή είναι η Ευχή Μου, η Αποστολή Μου, ο Όρκος Μου. 

- Μπάμπα, από ομιλία που δόθηκε στις 25 Ιουλίου 1975


2 Οκτωβρίου

Όσο είστε ακόμα νέοι, το είδος των ιερών σκέψεων που γεννώνται στον νου σας και οι ιερές εμπειρίες που βιώνετε, θα καθορίσουν το μέλλον σας. Ένα νεαρό παλικάρι, με το όνομα Μοχάντας Καραμτσάντ, παρακολούθησε το θεατρικό έργο «Χαριστσάντρα», μέσω του οποίου έμαθε τη σημασία της αλήθειας. Επέστρεψε στη μητέρα του και της είπε ότι θα έμενε εστιασμένος στην αλήθεια στη μετέπειτα ζωή του, και εμμένοντας στην αλήθεια, ο Μοχάντας Καραμτσάντ έφτασε στο να γίνει γνωστός ως ο Μαχάτμα Γκάντι. Το είδος των εικόνων που αντικρίζετε σήμερα και το είδος των θεαμάτων που παρακολουθείτε ή το είδος των αφισών  που βλέπετε στους τοίχους είναι τέτοιας ποιότητας  που προκαλούν στρεβλώσεις στον νου σας και καταστρέφουν την ίδια την ανθρώπινη φύση και τη γλυκύτητα της καρδιάς σας. Εξαιτίας της ολέθριας φύσης αυτών που βλέπετε, διακατέχεστε από τέτοιες αρνητικές ιδέες.

- Μπάμπα, από ομιλία που δόθηκε στις 20 Μαΐου 1976


1 Οκτωβρίου

Στο θεατρικό έργο της ζωής, υπάρχει ένα μείγμα καλού και κακού. Από τα δύο, το ένα είναι γνωστό ως μάρακαμ και το άλλο ως τάρακαμ. Το πρώτο υπονοεί ότι κάποιος ενεργεί στη βάση του ότι τίποτα δεν ανήκει στον εαυτό του και ότι όλα τα λόγια που προφέρει ή οτιδήποτε πράττει, όλα ανήκουν στον Θεό. Παίζει τον ρόλο του με αυτό το πνεύμα, χωρίς να αποδίδει τίποτα στον εαυτό του. Το δεύτερο αντιπροσωπεύει τη στάση του ηθοποιού, που έχει συνείδηση του ρόλου που παίζει και δεν ξεχνά την ατομικότητα στις πράξεις του.  Δεν θεωρεί τον εαυτό του απλώς ως ηθοποιό, αλλά ως τον πράττοντα. Η διαφορά μεταξύ των δύο είναι ότι ενώ η πρώτη στάση βοηθά να συνειδητοποιήσει κανείς την προσωρινή φύση του ρόλου που υποδύεται και δεν παραμένει προσκολλημένος σε πράγματα που συνδέονται με τον ρόλο, η άλλη αναπτύσσει προσκόλληση στον ρόλο που παίζει κανείς και δεν επιθυμεί να αποχωριστεί τα πράγματα που συνδέονται με αυτόν! Η πρώτη στάση δεν χαρακτηρίζεται από καμία αίσθηση κτητικότητας. Αλλά σύμφωνα με τη δεύτερη, ο άνθρωπος μένει προσκολλημένος σε ό,τι θεωρεί δικό του!

- Μπάμπα, από ομιλία που δόθηκε στις 15 Φεβρουαρίου 1998