Οκτώβριος 2014
31 Οκτωβρίου
Οι Βέδες ορίζουν: «Να σέβεσαι τη μητέρα και τον πατέρα σου σαν τον ίδιο τον Θεό (Mathru Devo Bhava, Pitru Devo Bhava)». Όλοι σας πρέπει να συνειδητοποιήσετε ότι το αίμα σας, η τροφή σας, η νοημοσύνη σας και τα χρήματά σας είναι δώρα των γονέων σας. Ύψιστη προτεραιότητά σας πρέπει να είναι το να εκφράζετε καθημερινά την ευγνωμοσύνη σας στη μητέρα σας. Ποτέ, μα ποτέ, μην λησμονήσετε τη μητέρα σας, η οποία σας χάρισε τη ζωή αφού σας φιλοξένησε μέσα της τρέφοντάς σας επί εννέα ολόκληρους μήνες, και η οποία συνεχίζει άοκνα να σας παρέχει κάθε φροντίδα και άνεση, χωρίς να λογαριάζει τον δικό της κόπο και κούραση. Μία μητέρα έχει πάντοτε το καλό του παιδιού της πάνω απ` όλα στον νου της σε όλα της τα λόγια και τις πράξεις. Μπορεί εσείς μεν να έχετε κάνει ανώτερες σπουδές και η μητέρα σας να είναι αγράμματη, παρ’ όλα αυτά έχετε χρέος να της τρέφετε μέγιστη εκτίμηση και σεβασμό. Να θεωρείτε τα διδάγματα της μητέρας σας εξίσου σεβαστά και αγαπητά με τα διδάγματα των ιερών γραφών μας. Διότι, αν δεν έχετε ακέραιο χαρακτήρα, η εγκόσμια εκπαίδευση ούτε γαλήνη μπορεί να σας χαρίσει, ούτε να σας βοηθήσει να ζήσετε μια θεϊκή ζωή.Μπάμπα, My Dear Students, Vol 2, Ch 19, Feb 10, 2000.
30 Οκτωβρίου
Μέσα στο πανόραμα του σύμπαντος, η Φύση είναι ο καθρέφτης, ενώ ο Θεός είναι ο θεατής, ο ατενίζων τον καθρέφτη. Όλα όσα βλέπουμε στη φύση δεν είναι παρά διάφορες αντανακλάσεις του Θεού – όλα θεϊκά! Μόνο ο Θεός υπάρχει οπουδήποτε πανταχού Παρών και τα πάντα Πληρών. Το αντικείμενο και το είδωλό του εμφανίζονται μόνο λόγω της παρουσίας του καθρέφτη. Όταν δεν υπάρχει καθρέφτης, δεν υπάρχει ούτε είδωλο! Η αριθμητική του Θεού είναι διαφορετική απ’ αυτή των ανθρώπων. Όταν σταθείτε μπροστά σ’ έναν καθρέφτη, υπάρχουν τρεις οντότητες: εσείς, ο καθρέφτης και το είδωλό σας μέσα στον καθρέφτη. Όταν αφαιρέσετε μία από τις τρεις, σύμφωνα με την ανθρώπινη αριθμητική πρέπει να μείνουν δύο, επειδή ‘3 1 = 2’. Στην κοσμική αριθμητική όμως, δεν υπάρχουν ‘δύο’, διότι όταν αφαιρεθεί ο καθρέφτης, που είναι η Φύση, μένετε μόνο ‘εσείς’, που είστε ένα με τον Θεό! Αυτό είναι το μυστήριο σχετικά με τη φύση και τα θαύματα του Θεού. Οι όψεις της δόξας του Θεού είναι αναρίθμητες, πολυποίκιλες και θαυμαστές οι λέξεις αδυνατούν να τις περιγράψουν.Μπάμπα, My Dear Students, Vol 3, Ch 17, ‘Sri Adi Shankaracharya: His Message.’
29 Οκτωβρίου
Τα Ιμαλάια (Ιματσάλα) οριοθετούν τα βόρεια σύνορα της Ινδίας. ‘Ιμα’ σημαίνει πάγος. Ο πάγος έχει λευκό χρώμα και λειώνει εύκολα. Το λευκό συμβολίζει την αγνότητα. ‘Τσάλα’ σημαίνει αυτό που είναι σταθερό. Η καρδιά σας πρέπει να είναι κι αυτή σαν τα Ιμαλάια – αγνή, σταθερή και να λειώνει από συμπόνια. Ο Θεός κατοικεί μέσα σε κάθε καρδιά που είναι αγνή, σταθερή και γεμάτη συμπόνια. Δυστυχώς όμως, σήμερα πολλές καρδιές έχουν χάσει αυτές τις ευγενείς ιδιότητες λόγω των απεριόριστων επιθυμιών. Η ζωή είναι ένα μακρύ ταξίδι και οι επιθυμίες σας είναι οι ‘αποσκευές’ σας. Το ταξίδι της ζωής σας θα γίνει ευχάριστο μόνο όταν μειώσετε τις ‘αποσκευές’ των επιθυμιών σας. Λιγότερες αποσκευές σημαίνουν μεγαλύτερη ελευθερία κινήσεων, δηλ. περισσότερη άνεση – και τότε το ταξίδι σας γίνεται πράγματι ευχάριστο! Η Γκίτα διδάσκει ότι πρέπει να προσφέρετε τα πάντα στον Θεό (“Sarva Karma,Bhagavadh Preethyartham”). Πρέπει να κάνετε κάθε σας πράξη ανεξαιρέτως με μόνο σκοπό το να δώσετε ευχαρίστηση στον Θεό. Αυτός είναι ο ευκολότερος και ο πιο αποτελεσματικός τρόπος να λυτρωθείτε απ’ όλες τις δυσκολίες, τις αντιξοότητες και τα βάσανα.Μπάμπα, My Dear Students, Vol 2, Ch 19, Feb 10, 2000
28 Οκτωβρίου
Η ανθρώπινη ζωή είναι συνδυασμός σώματος, νου και ψυχής. Το σώμα αποτελεί το θεμέλιο για την απόκτηση σοφίας. Γι’ αυτό δεν πρέπει να κάνετε άσκοπη και μη αγνή χρήση του. Οφείλετε να εξαγνίσετε το σώμα και τον νου σας κάνοντας καλές, αγιασμένες πράξεις. Μην υποτιμάτε τις δυνατότητες του ανθρώπινου σώματος. Στην πραγματικότητα, το ανθρώπινο σώμα είναι το θεμέλιο για την επίτευξη του σκοπού της ζωής. Να κάνετε πνευματικές προσπάθειες να καθαγιάσετε τη ζωή σας απαγγέλλοντας το Όνομα του Θεού και αναλαμβάνοντας θετικές και αγιασμένες δραστηριότητες, έτσι ώστε να γίνετε άξιοι του δώρου της λύτρωσης. Δεν χρειάζεται να κάνετε καμία ιδιαίτερη προσπάθεια για να υιοθετήσετε τις ανθρώπινες αξίες στη ζωή σας βρίσκονται σε λανθάνουσα κατάσταση μέσα σας, από τη στιγμή της γέννησής σας. Τις έχετε λησμονήσει, επειδή δεν μπήκατε στον κόπο να τις εφαρμόσετε. Αντί να δίνετε τόνους διαλέξεων, εφαρμόστε τουλάχιστον μία ουγγιά απ’ όσα έχετε διδαχθεί εδώ. Η ανθρωπότητα βρίσκεται σήμερα σε παρακμή αποκλειστικά και μόνο επειδή οι άνθρωποι δεν εφαρμόζουν τις ανθρώπινες αξίες. Είστε τόσο απορροφημένοι στο να αναπτύσσετε επιθυμίες (asalu), που λησμονείτε τα ιδανικά (adarsalu) που εκπροσωπούν οι ανθρώπινες αξίες.Μπάμπα, My Dear Students, Vol 2, Ch 19, `Chant the Gayathri Manthra`.
27 Οκτωβρίου
Να έχετε τις επιθυμίες σας υπό τον έλεγχό σας, να τις περιορίζετε. Να καλλιεργείτε αγάπη για τον Θεό. Αυτή η αγάπη θα φέρει στη ζωή σας όλα όσα χρειάζεστε εσείς δεν είναι ανάγκη να ζητάτε τίποτα από τον Θεό. Δεν έδωσε ο Σρι Ράμα στη Σάμπαρι ό,τι χρειαζόταν, χωρίς εκείνη καν να του το ζητήσει; Δεν ευλόγησε τον Τζατάγιου με τη χάρη του; Ο Ντασαράτα προσευχόταν τόσον καιρό να του κάνει ο γιος του τις τελευταίες καθιερωμένες τελετουργίες και να του δώσει λίγες σταγόνες αγιασμό όταν θα ήταν ετοιμοθάνατος. Αλλά η επιθυμία του δεν πραγματοποιήθηκε, ενώ στον αετό Τζατάγιου δόθηκε η χάρη λίγων σταγόνων νερού από τα χέρια του ίδιου του Σρι Ράμα τη στιγμή του θανάτου του, κι έτσι απέκτησε τη λύτρωση. Μάλιστα ο Σρι Ράμα του έκανε και τις τελευταίες καθιερωμένες τελετουργίες. Η ευσεβής Σάμπαρι περίμενε με λαχτάρα επί πολλά χρόνια την άφιξη του Σρι Ράμα για να του προσφέρει ολόγλυκα φρούτα. Η ακλόνητη αφοσίωσή της στον Θεό ανταμείφθηκε. Ο Θεός δίνει τη χάρη Του κρίνοντας κατά πόσον ο καθένας είναι άξιος να τη λάβει ο άνθρωπος δεν μπορεί να εξασφαλίσει τη χάρη Του με καμία άλλη δύναμη.Μπάμπα, My Dear Students, Vol 3, Ch 17, "Sri Adi Shankaracharya: His Life"
26 Οκτωβρίου
Δεν πρέπει η σχέση σας με τον Θεό να είναι σαν προς μια απόκρυφη, αόρατη οντότητα. Ο Θεός δεν ζει σε κάποιο μέρος ξένο, άγνωστο και μακρινό από το δικό σας. Κατοικεί μέσα σας. Είναι στο πλευρό σας, μέσα σας, από πάνω σας, ολόγυρά σας. Έχετε λησμονήσει τον απλό τρόπο να πλησιάσετε τον Θεό. Όλα σας τα βάσανα θα εξαφανιστούν σε χρόνο μηδέν, αν καλέσετε από την καρδιά σας το όνομά Του και υμνήσετε τη δόξα Του. Το Όνομα του Θεού είναι η μόνη σας καταφυγή για να αντιμετωπίσετε όλες τις δυσκολίες. Δεν υπάρχει τίποτα μεγαλειωδέστερο ή ισχυρότερο από το Όνομα Του. Τη στιγμή που ο πιστός ψάλλει τη δόξα Του και υμνεί το όνομά Του, πλημμυρίζει ευδαιμονία. Σε πολλές εποχές οι πιστοί για να Τον πλησιάσουν έκαναν την πνευματική άσκηση του διαλογισμού καθώς και πολλές λατρευτικές τελετουργίες, αλλά στην σημερινή εποχή Κάλι, η απαγγελία του ονόματος του Θεού (Νάμασμάρανα) είναι ο μόνος τρόπος να πλησιάσετε τον Ύψιστο.Μπάμπα, My Dear Students, Vol 2, Ch 18, `Bharat: The teacher of the Entire World`.
25 Οκτωβρίου
Κάθε άνθρωπος περνά από τα στάδια της γέννησης, της νεότητας, των γηρατειών και του θανάτου. Την παιδική του ηλικία την περνά παίζοντας, τη νεανική ηλικία του μέσα στην οικογενειακή ζωή και τα γηρατειά του στην εκπλήρωση ευθυνών. Σε καθένα από αυτά τα στάδια όμως, υποφέρει ψυχικά με τον έναν ή τον άλλο τρόπο. Η νοοτροπία με την οποία αντιμετωπίζετε τη ζωή, μοιάζει με τον καρπό του ταμάρινδου, που αποτελείται από τρία μέρη: το κουκούτσι, που αποτελεί και τον σπόρο του, τη σάρκα και τον φλοιό. Παρομοίως, ο άνθρωπος έχει το χονδροειδές σώμα, το λεπτοφυές σώμα και το αιτιώδες σώμα. Αν πετάξουμε μια πέτρα σ’ έναν άγουρο καρπό ταμάρινδου, τόσο η εξωτερική όσο και η εσωτερική στοιβάδα του θα τραυματιστούν. Αντιθέτως, αν πετάξουμε μια πέτρα σ’ έναν ώριμο καρπό ταμάρινδου, μόνο ο εξωτερικός φλοιός του θα σκιστεί κι αμέσως θα μπορέσουμε ν’ απολαύσουμε τον χυμό του. Όταν ο άνθρωπος αναπτύσσει εγκόσμιες σχέσεις είναι ευάλωτος στις αντιξοότητες της ζωής όπως ο άγουρος καρπός του ταμάρινδου. Όταν όμως αναπτύσσει απάρνηση μπορεί να απολαμβάνει τη γλυκιά ουσία της ζωής παρόλες τις αντιξοότητές της. Αργά αλλά σταθερά, εγκαταλείψτε όλες τις επιθυμίες σας, διότι η φύση των επιθυμιών είναι να πολλαπλασιάζονται.Μπάμπα, My Dear Students, Vol 3, Ch 16, `Sri Adi Shankaracharya: His Life`.
24 Οκτωβρίου
Με το Όνομα του Θεού διαρκώς στα χείλη σας σαν την ίδια σας την αναπνοή, να ασχολείστε με όλες τις δραστηριότητες της ζωής, χωρίς να φοβάστε μήπως αποτύχετε. Όταν ο νους αφοσιωθεί αποκλειστικά στην εγκόσμια ζωή (πραβρίτι), το αποτέλεσμα είναι τα δεσμά των γεννήσεων και θανάτων. Όταν όμως αφοσιωθεί στην πνευματικότητα και την απάρνηση (νιβρίτι), το αποτέλεσμα είναι η ελευθερία, η λύτρωση. Η πνευματική ζωή εξουδετερώνει τον φόβο, χαρίζει δύναμη και θάρρος, διότι οι επιθυμίες είναι αυτές που αποδυναμώνουν τον άνθρωπο και τον κάνουν δειλό και δουλοπρεπή. Η μη-προσκόλληση σάς χαρίζει αυτοσεβασμό και την ικανότητα να μη λυγίζετε όταν σας διασύρουν και σας συκοφαντούν. Υπάρχουν μερικοί που αρχίζουν να θρηνούν με το παραμικρό σημάδι ήττας ή απογοήτευσης. Αυτή είναι αξιοκατάκριτη και περιφρονητέα συμπεριφορά. Όταν ο Θεός είναι εγκατεστημένος στον βωμό της καρδιάς σας, πώς μπορεί να έχει θέση μέσα σας ο φόβος ή η στενοχώρια; Δεν γνωρίζετε ότι Αυτός είναι εκεί, Φύλακας και Οδηγός σας; Είναι μέσα σε όλα τα όντα, και τούτο εσαεί. Να το θυμάστε αυτό, όπου κι αν είστε και με ό,τι τυχαίνει ν’ ασχολείστε. Οι προσπάθειές σας θα στέφονται με επιτυχία, αρκεί να μην εγκαταλείψετε την απαγγελία του Ονόματός Του.- Μπάμπα, Ομιλία που δόθηκε στις 19 Ιουνίου 1974.
23 Οκτωβρίου
Το βαθύτερο νόημα της εορτής των Φώτων (Ντιπάβαλι) είναι το ότι δίνει στους πιστούς την ευκαιρία να εκφράσουν στον Θεό την ευγνωμοσύνη τους για το ότι, με τη βοήθειά Του, ηττώνται μέσα τους οι δαιμονικές παρορμήσεις (Νάρακα) που τους τραβούν κάτω και τους ρίχνουν σε ποταπά επίπεδα, μακριά από Εκείνον. Ο δαίμονας Νάρακα (Νάρακαασούρα), του οποίου ο θάνατος στα χέρια του Σρι Κρίσνα εορτάζεται σήμερα, συμβολίζει την κόλαση. Ο Νάρακα είναι η προσωποποίηση όλων των ποταπών ιδιοτήτων χαρακτήρα του ανθρώπου, που τον εμποδίζουν να ανέλθει σε ανώτερα, πνευματικά επίπεδα. Το ανθρώπινο ον είναι μία σύνθεση μεταξύ ανθρώπου, κτήνους και Θεού, και στον αναπόφευκτο αγώνα μεταξύ των τριών αυτών στοιχείων για επικράτηση, έχετε χρέος να εξασφαλίζετε ότι το Θεϊκό στοιχείο στον άνθρωπο νικά, καταστέλλοντας την απλά ανθρώπινη καθώς και την ποταπή κτηνώδη φύση του. Σπίτι (γκρίχα) στο οποίο δεν ακούγεται το όνομα του Θεού δεν είναι παρά ένα σπήλαιο (γκούχα), τίποτα περισσότερο. Όταν εισέρχεστε σ` αυτό, όταν φεύγετε και όταν είστε μέσα του, να το αρωματίζετε λιβανίζοντας τακτικά, να το φωτίζετε μ’ ένα καντήλι και να το εξαγνίζετε με το όνομα του Θεού. Φωτίζετέ το κάθε σούρουπο ώστε να ακτινοβολεί και προσφέρετέ του τον ευλαβικό χαιρετισμό σας κάθε χαραυγή, ακριβώς όπως προσφέρετε τον χαιρετισμό σας στον ήλιο. Αυτές σας οι πράξεις ευλάβειας αποτελούν τον γνήσιο εορτασμό των Φώτων (Ντιπάβαλι).-Μπάμπα, Ομιλία που δόθηκε στις 24 Οκτωβρίου 1965.
22 Οκτωβρίου
Να μην σας συναρπάζουν τα πλούτη, η κοινωνική θέση, η εξουσία, η ευφυΐα και άλλα παρόμοια που τυχόν έχετε. Να θεωρείτε ότι σας έχουν δοθεί μόνο για να τα διαχειρίζεστε σαν θεματοφύλακας τους, έτσι ώστε μ’ αυτά να ωφελήσετε και άλλους συνανθρώπους σας. Όλα αυτά είναι για σας σημάδια της χάρης του Θεού, ευκαιρίες να υπηρετήσετε και σύμβολα ευθύνης. Ποτέ μην επιδιώκετε να θριαμβολογήσετε για τα λάθη των άλλων, αντιθέτως να έχετε κατανόηση για τα σφάλματα και τις παραλείψεις τους. Να προσπαθείτε να βλέπετε το καλό στους άλλους, ν’ ακούτε μόνο καλά σχόλια γι’ αυτούς ποτέ μην είστε πρόθυμοι ν’ ακούσετε σκανδαλολογίες. Τη σημερινή γιορτή του Αγίου Φωτός (Ντιπάβαλι) πάρτε τη σταθερή απόφαση ν’ ανάψετε μέσα σας τη λυχνία της πνευματικής άσκησης της Επανάληψης του Ονόματος του Θεού και να την τοποθετήσετε στο κατώφλι σας, που είναι τα χείλη σας. Να την κρατάτε αναμμένη με το λάδι της αφοσίωσης και το φυτίλι της να είναι η σταθερότητα της πίστης σας. Φροντίστε το φως της να φωτίζει κάθε στιγμή της ζωής σας! Η λαμπρότητα του Ονόματος του Θεού θα διώξει μακριά το σκοτάδι, τόσο ολόγυρά σας όσο και μέσα σας. Θα σκορπάτε χαρά και γαλήνη σε όλους όσους έρχονται κοντά σας.-Μπάμπα, Ομιλία που δόθηκε στις 19 Ιουνίου 1974.
21 Οκτωβρίου
Ο Θεός είναι ανεξιχνίαστος και απερινόητος. Είναι αδύνατο να Τον συλλάβει όποιος ζει στον εξωτερικό αντικειμενικό κόσμο. Εκείνος όμως είναι μέσα στον πυρήνα της καρδιάς κάθε πλάσματος. Εξυμνείτε και δοξολογείτε τον Θεό ως πανταχού Παρόντα, Πάνσοφο και Παντοδύναμο, αλλά αγνοείτε την παρουσία Του μέσα σας! Ποιος μπορεί να επιβεβαιώσει ότι ο Θεός είναι τούτο ή εκείνο; Ποιος μπορεί επίσης να επιβεβαιώσει ότι ο Θεός δεν έχει την τάδε μορφή, ή την τάδε ιδιότητα; Ο καθένας μπορεί ν’ αποκτήσει από την απεραντοσύνη του ωκεανού μόνο όσο νερό μπορεί να χωρέσει στο δοχείο που έχει πάρει μαζί του στην ακτή. Μ’ αυτή την ποσότητα όμως, δεν μπορεί να κατανοήσει παρά ένα απειροελάχιστο μέρος απ’ αυτή την απεραντοσύνη. Τους πολύτιμους λίθους πρέπει να τους αναζητήσετε βαθιά μέσα στη γη, δεν αιωρούνται στον αέρα. Ν’ αναζητείτε τον Θεό στα βάθη του εαυτού σας, όχι στη φύση που σας δελεάζει με την ποικιλόμορφη ομορφιά της, σαν ένα καλειδοσκόπιο. Το σώμα σάς έχει δοθεί σαν δώρο από τον Θεό για τον ύψιστο σκοπό να Τον αναζητήσετε και να Τον πραγματώσετε, σήμερα όμως εσείς χρησιμοποιείτε το σώμα σας με άγνοια και αγνωμοσύνη, σαν εκείνον που μαγείρευε το καθημερινό φαγητό του σε μία ολόχρυση κούπα διακοσμημένη με πολύτιμες πέτρες, που του είχαν δωρίσει σαν πολύτιμο κληροδότημα.Μπάμπα, Ομιλία που δόθηκε στις 19 Ιουνίου1974.
20 Οκτωβρίου
Η συλλαβή ‘Sa’ (Σα) σημαίνει Θείος, η συλλαβή ‘ai’ ή ‘ayi’ (αη ή αγη) σημαίνει Μητέρα και η λέξη ‘Baba’ (Μπάμπα) σημαίνει Πατέρας. Το όνομα ‘Sai Baba’ (Σάι Μπάμπα) σημαίνει ‘Θεία Μητέρα και Πατέρας’. Ο Σάι έχει έρθει για να επιτύχει την ύψιστη αποστολή της ένωσης όλης της ανθρωπότητας σε μια οικογένεια με τον δεσμό της αδελφοσύνης και για να επιβεβαιώσει και να φωτίσει την θεϊκή (Ατμική) Πραγματικότητα κάθε πλάσματος. Ο Θεός προσλαμβάνει ανθρώπινη μορφή ως Αβατάρ ώστε να αποκαλύψει τον εαυτό του ως το Θεμέλιο ολόκληρου του Σύμπαντος και να διδάξει όλους τους ανθρώπους να αναγνωρίζουν την κοινή θεϊκή κληρονομία που τους ενώνει, έτσι ώστε να καταβάλουν τη μέγιστη πνευματική προσπάθεια να απαλλαγούν από τις ζωώδεις ιδιότητές τους. Είμαι η ενσάρκωση της Αγάπης. Η Αγάπη είναι το εργαλείο μου. Αποκαλύπτω την Αλήθεια για τον εαυτό μου, διότι επιθυμώ να διαλογίζεστε σ’ αυτήν και να αποκομίζετε χαρά και αγαλλίαση. Επίσης, διότι εύχομαι να εμπνευστείτε να ακολουθήσετε τις πνευματικές πειθαρχίες που έχουν ορίσει οι γραφές και να προοδεύσετε πνευματικά προς τον στόχο της Αυτοπραγμάτωσης. Πραγματώστε τον Σάι που ακτινοβολεί μέσα στην καρδιά σας!Μπάμπα, Ομιλία που δόθηκε στις 19 Ιουνίου 1974.
19 Οκτωβρίου
Μπορεί να κάνετε οσεσδήποτε πνευματικές ασκήσεις, αλλά ποτέ να μην ξεχνάτε ούτε για μια στιγμή το όνομα του Θεού. Ποτέ μην κάνετε τίποτα που θα σας οδηγήσει μακριά από τον Θεό. Μπορείτε να πετύχετε οτιδήποτε μέσω της προσευχής. Δεν χρειάζεται να προσεύχεστε δυνατά, αρκεί να προσεύχεστε με τον νου, γιατί ο Θεός κατοικεί στην καρδιά σας και ακούει όλες σας τις προσευχές. Αν προσδοκάτε να αποκτήσετε τη χάρη Του, να Τον σκέπτεστε συνεχώς. Οι εγκόσμιες δυσκολίες πάνε κι έρχονται, μην τους δίνετε πολλή σημασία. Με την προσευχή μπορείτε να υπερνικήσετε οποιαδήποτε δυσκολία. Μόνο η χάρη του Θεού είναι αληθινή και παντοτινή, να αγωνίζεστε να την αποκτήσετε. Να ψάλετε το όνομα του Θεού κάθε μέρα. Μόνο αυτό θα σας προστατεύει όλες τις στιγμές. Σαν τον αέρα που υπάρχει παντού, ο Θεός υπάρχει μέσα σας, μαζί σας, γύρω σας, κάτω σας, πάνω σας. Γι` αυτό να είστε σε συνεχή επικοινωνία μαζί Του. Όταν αναπτύξετε πίστη τον Θεό, θα έρθει ως φυσικό επακόλουθο και η ενότητα με όλα τα πλάσματά του. Κατά συνέπεια, δεν θα υπάρχει πεδίο για έχθρες.Μπάμπα, pine Discourse, 21 July 2005.
18 Οκτωβρίου
Ο Θεός δεν είναι μία οντότητα χωριστή από τον άνθρωπο. Ο άνθρωπος έχει πλαστεί ‘κατ’ εικόνα και ομοίωση’ του Θεού. Οι γραφές διδάσκουν ότι ο Θεός έρχεται στη γη προσλαμβάνοντας ανθρώπινη μορφή. Μολονότι ο Θεός δεν έχει χωριστή μορφή, οι Αβατάρ ενσαρκώνονται από Εποχή σε Εποχή για να δείξουν στους ανθρώπους πώς μπορούν να εξαγιάσουν και να θεοποιήσουν τη ζωή τους. Έχω συχνά εξηγήσει ότι ο Θεός δεν ενσαρκώνεται ως Αβατάρ για ν’ απαλλάξει τους ανθρώπους απ’ όλα τα προβλήματα και τις θλίψεις τους και να τους χαρίσει μόνιμη χαρά και ευτυχία. Οι δυσκολίες, τα προβλήματα και οι έγνοιες έρχονται στη φυσική πορεία της ζωής σας σαν συνέπειες πράξεών σας σε προηγούμενες ζωές. Η Γκίτα σάς διδάσκει ότι «Οι άνθρωποι είναι δέσμιοι των καλών και κακών πράξεων τους (Κάρμα) σε προηγούμενες ζωές.» Όποια η πράξη σας, τέτοια και η συνέπειά της: αν σταθείτε μπροστά σ` έναν καθρέφτη και προσφέρετε τον καθιερωμένο χαιρετισμό ευλαβείας προς τον Θεό, ο χαιρετισμός αντανακλάται σε σας από το είδωλό σας στον καθρέφτη. Αν πάλι αγριοκοιτάξετε τον καθρέφτη, αυτή η σκληρή έκφρασή σας αντανακλάται από το είδωλό σας πίσω σε σας!Μπάμπα, Ομιλία που δόθηκε στις 3 Σεπτεμβρίου 1988.
17 Οκτωβρίου
Μπορεί να υπάρχουν μερικές ρήσεις και διδασκαλίες στην Μπάγκαβαντ Γκίτα ή σε άλλα ιερά κείμενα, που μοιάζουν να αλληλοαναιρούν η μία την άλλη. Για παράδειγμα, σε ένα εδάφιο στην Γκίτα, ο Σρι Κρίσνα υπογραμμίζει την ανάγκη για δράση, σ’ ένα άλλο συνιστά την απαρέγκλιτη τήρηση της Αρετής και Δικαιοσύνης (Ντάρμα) στη ζωή και τη δράση και σε κάποιο άλλο πάλι, συμβουλεύει την απάρνηση κάθε μορφής ενάρετης και δίκαιης δράσης (Ντάρμα) και στη θέση της προτρέπει έντονα τον πιστό να παραδώσει ολοκληρωτικά τον εαυτό του στον Θεό. Όμως, αυτές οι φαινομενικές αντιφάσεις δεν είναι αντιφάσεις. Η εκάστοτε διδασκαλία ποικίλει ανάλογα με το επίπεδο πνευματικής εξέλιξης του ατόμου στο οποίο δίνεται και την κατάσταση με την οποία αυτό βρίσκεται αντιμέτωπο εκείνη τη στιγμή. Το δίδαγμα εδώ είναι ότι ο πιστός πρέπει να επενδύει τη δέουσα προσοχή και φροντίδα στην προσπάθεια να κατανοήσει πλήρως την εσώτερη σημασία και σπουδαιότητα των μεγάλων διδασκαλιών των Αβατάρ και των σοφών, προτού επιχειρήσει να προβεί σε οποιαδήποτε κριτική.Μπάμπα, Ομιλία που δόθηκε στην κατοικία του στο Μπριντάβαν, τον Ιούλιο του 1988.
16 Οκτωβρίου
Η τήρηση της αρχής της Μη-βίας έχει χαρακτηριστεί ως ύψιστη μορφή Αρετής και Δικαίου (Dharma). Όλη η βία στον κόσμο σήμερα οφείλεται στο γεγονός ότι οι άνθρωποι δεν ζουν μια ζωή βασισμένη στην ανθρώπινη αξία της Αρετής και Δικαιοσύνης. Έχει ειπωθεί ότι το σώμα έχει δοθεί στον άνθρωπο κατά κύριο λόγο για να ζει σύμφωνα με τις αρχές της Αρετής και Δικαιοσύνης. Μεταξύ των διδασκαλιών του Βούδα, η σημαντικότερη είναι αυτή για τη Μη-βία. Μη-βία δεν σημαίνει μόνο το να μην προκαλείτε σωματική βλάβη στον συνάνθρωπό σας είτε με το δικό σας σώμα ή με όπλα – σημαίνει το να την εφαρμόζετε μέσω της αγνότητας στις σκέψεις, τα λόγια και τις πράξεις σας (Thrikarana Shuddhi). Δεν πρέπει να τρέφετε μέσα σας έχθρες ή γενικά, αρνητικά αισθήματα για κάποιον, διότι και αυτά είναι μια μορφή βίας. Δεν πρέπει να βλάπτετε κανέναν με κανέναν τρόπο, ούτε με τα λόγια σας. Τα λόγια σας πρέπει να είναι γλυκά, ευχάριστα, θετικά και εποικοδομητικά. Όλες σας οι πράξεις πρέπει να αποτελούν βοήθεια για τους συνανθρώπους σας.Μπάμπα, Ομιλία που δόθηκε στις 15 Μαΐου 1996.
15 Οκτωβρίου
Ο Σρι Κρίσνα είπε στον Αρτζούνα: «Είσαι ο πιστός Μου και ο φίλος Μου.» Ούτε ο Αρτζούνα χαρακτήρισε τον εαυτό του πιστό του Σρι Κρίσνα, ούτε ο Σρι Κρίσνα αρκέστηκε μόνο στο να αποκαλέσει τον Αρτζούνα πιστό Του. Γιατί λοιπόν είπε ο Σρι Κρίσνα «Είσαι ο φίλος μου»; Αυτή η δήλωση έχει βαθιά πνευματική σημασία και σπουδαιότητα. Αυτό θα το κατανοήσετε μόνο όταν εφαρμόζετε την πνευματική ζωή. Αν ο Θεός αποκαλούσε τον Αρτζούνα μόνο «φίλο Του», τότε το εγώ του Αρτζούνα θα φούσκωνε και θα τον παρέσυρε σε αμετροεπή οικειότητα με τον Κρίσνα. Αν πάλι του έλεγε «Αγαπητέ μου, είσαι ο πιστός Μου», ο Αρτζούνα θα γινόταν υπερβολικά υποταγής και υπάκουος, ίσως ακόμη και να φοβόταν τον Θεό. Δεν έπρεπε να ενσταλάξει μέσα του τον φόβο, ούτε όμως και να τον ενθαρρύνει να Του συμπεριφέρεται με αμετροεπή οικειότητα. Γι` αυτό ο Σρι Κρίσνα χρησιμοποίησε τους όρους «πιστός και φίλος». Δηλαδή: «Είσαι ο φίλος Μου, γι` αυτό σου επιτρέπεται να Μου φέρεσαι με οικειότητα μέχρις ενός ορισμένου σημείου. Είσαι ο πιστός Μου, συνεπώς η συμπεριφορά σου απέναντί Μου πρέπει να κινείται αυστηρά μέσα στα όρια του σεβασμού και της ευλάβειας. Να ασκείς αυτοέλεγχο κατά την εκδήλωση της αφοσίωσής σου σε Μένα.»Μπάμπα, Ομιλία που δόθηκε στην κατοικία του στο Μπριντάβαν, τον Ιούλιο του 1988.
14 Οκτωβρίου
Εστιάστε την πίστη σας σταθερά στον Θεό και όχι στα εγκόσμια πράγματα. Όταν έχετε βαθιά και ακλόνητη πίστη στον Θεό, η κριτική σας ικανότητα θα είναι τέλεια. Θα καθοδηγείστε από τη Συνείδησή σας, η οποία πάντα θα σας οδηγεί ορθά. Στην Βεδαντική ορολογία, η Συνείδηση, ή Συνειδητότητα, ονομάζεται ‘Τσιτ’. Ο Θεός είναι ‘Σατ-Τσιτ-Άναντα’ δηλ. Ύπαρξη-Συνειδητότητα-Ευδαιμονία’. ‘Σατ’ σημαίνει Ύπαρξη, ‘Τσιτ’ σημαίνει Συνειδητότητα ή Επίγνωση. Όταν και όπου αυτά τα δύο συνυπάρχουν, εκεί υπάρχει Ευδαιμονία. Αυτή είναι και η έννοια του θεϊκού ονόματος ‘Μπάμπα’ στα Αγγλικά: BABA – Being+Awareness+Bliss = Atma, δηλ. η Ύπαρξη και Συνειδητότητα (Επίγνωση) οδηγούν στην Ευδαιμονία που είναι ο Θείος Εαυτός σας. Όλοι σας λαχταράτε και προσπαθείτε ν’ αποκτήσετε ευδαιμονία και πρέπει να απολαμβάνετε αδιάλειπτη ευδαιμονία! Για να φθάσετε σ’ αυτήν την Ευδαιμονία, πρέπει να συνδυάσετε την Ύπαρξη (Σατ) με την Συνειδητότητα, δηλ. Επίγνωση του Θείου. Χωρίς τον Θεό, δεν υπάρχει θεϊκή ευδαιμονία, ούτε καν χαρά. Γι` αυτό πάντοτε να αναλογίζεστε τον Θεό, να ζείτε στην παρουσία Του.Μπάμπα, Ομιλία από το βιβλίο «My Dear Students», Τομ. 2, Κεφ. 17.
13 Οκτωβρίου
Η βασική ύλη για να κατασκευαστεί ένα πήλινο αγγείο είναι ο πηλός. Ο αγγειοπλάστης είναι η αιτία και το αγγείο είναι το αποτέλεσμα. Το αγγείο μπορεί μεν να σπάσει, ο πηλός όμως παραμένει αμετάβλητος. Από μια μη μεταβαλλόμενη ουσία, τον πηλό, ο αγγειοπλάστης κατασκευάζει ένα αγγείο. Το ποια θα είναι η τύχη του αγγείου, δεν επηρεάζει τον αγγειοπλάστη. Ούτε ο πηλός του αγγείου έχει την παραμικρή επίδραση στον αγγειοπλάστη. Βάσει αυτού του συλλογισμού, ο Θεός είναι ο αμετάβλητος και αναλλοίωτος Δημιουργός που δημιουργεί αναρίθμητα αντικείμενα, των οποίων όμως τόσο το όνομα όσο και η μορφή υπόκεινται σε αλλαγές. Ένα αγγείο δεν μπορεί να δημιουργηθεί δίχως τον αγγειοπλάστη και τον πηλό και τα δύο είναι απαραίτητα. Παρομοίως, ο Δημιουργός είναι η γενεσιουργός αιτία της Δημιουργίας. Το ανθρώπινο σώμα, ακριβώς όπως τα αγγεία, μπορεί να φθαρεί και να χαθεί, αλλά ο Δημιουργός και τα πέντε Στοιχεία που χρησιμοποιεί για τη Δημιουργία Του είναι άφθαρτα. Οπότε και οι άνθρωποι, σαν δημιουργήματα του Θεού, έχουν κατά τη διάρκεια της ζωής τους μία επιλογή: είτε να χρησιμοποιήσουν το σώμα τους με ενάρετο και θετικό τρόπο, ή με αρνητικό και κατά συνέπεια βλαβερό τρόπο.Μπάμπα, Ομιλία από το βιβλίο «My Dear Students», Τομ. 3, Κεφ.16.
12 Οκτωβρίου
Η Δημιουργία (Σρίστι), η Συντήρηση (Στίτι) και η Διάλυση (Λάγια) του κόσμου είναι οι τρεις εκφράσεις της Θεϊκής Βούλησης. Πρέπει να προσπαθήσετε να διεισδύσετε στο εσωτερικό νόημα της Δημιουργίας με το να εκπληρώνετε τα καθήκοντά σας στη ζωή σαν λατρεία στον Θεό (Κάρμα Γιόγκα). Πρέπει επίσης να κατανοήσετε τη σπουδαιότητα της Συντήρησης με το να είστε αφοσιωμένοι σ’ Εκείνον (Μπάκτι Γιόγκα) και όταν κατακτήσετε τη σοφία (Γκνιάνα) θα φθάσετε στη βιωματική εμπειρία της Λάγια, της πολλαπλότητας που συγχωνεύεται μέσα στο Ένα. Η αφοσίωση σας βοηθά να συνειδητοποιήσετε την ύπαρξη του Θεού και ν’ αποκτήσετε την επίγνωση του ότι Εκείνος συντηρεί και στηρίζει κάθε πλάσμα – ότι ο Θεός είναι Αγάπη, Αγάπη αιώνια, αληθινή και άσπιλη. Δεν υπάρχει κανένας που να στερείται πίστης και αφοσίωσης βαθιά μέσα στην καρδιά του, ο καθένας συναισθάνεται τη συγγένειά του με όλα τα πλάσματα. Αυτό το συναίσθημα της συγγένειας κάνει ένα μοναχικό άτομο δυστυχισμένο, κι αυτό πάλι κάνει τον καθένα αρεστό και αγαπητό σε κάποιους άλλους. Αν δεν έχετε μέσα σας αγάπη, είστε σαν μία λυχνία δίχως φλόγα, τυφλοί οι ίδιοι και πηγή τύφλωσης για τους άλλους. Η αγνή αγάπη ποτέ δεν είναι ανάμεικτη με το μίσος, ούτε έχει διαφθαρεί από την απληστία.Μπάμπα, Ομιλία που δόθηκε στις 12 Οκτωβρίου 1964.
11 Οκτωβρίου
Ο πηλός είναι μόνο ένα υλικό, αλλά απ’ αυτόν μπορούν να κατασκευαστούν πολλά προϊόντα με διαφορετικά σχήματα, ονόματα και χρήσεις. Επίσης, το ίδιο άσπρο γάλα μας το δίνουν αγελάδες που έχουν διαφορετικά χρώματα και ζουν σε διαφορετικές χώρες. Παρομοίως, ο Θεός είναι Ένας, αλλά ενυπάρχει σε αναρίθμητα σώματα που το καθένα τους έχει διαφορετικό όνομα και μορφή. Συνεχίζοντας αυτόν τον συλλογισμό, πάρτε το παράδειγμα του χρυσού: από το ίδιο μέταλλο μπορούν να κατασκευαστούν πολλά διαφορετικά κοσμήματα. Τέλος, αν εξετάσετε το πανόραμα του κόσμου που σας περιβάλλει, θα διαπιστώσετε ότι από την ίδια βασική ουσία παράγεται μια ποικιλία αντικειμένων με διαφορετικές μορφές: από έναν και μόνο σπόρο δημιουργείται ένα δέντρο με διαφορετικά κλαδιά, φύλλα, άνθη και καρπούς. Τα κλαδιά, τα φύλλα, τα άνθη και οι καρποί είναι το καθένα τους μοναδικό και ξεχωριστό – διαφέρουν μεταξύ τους ως προς τη μορφή, το όνομα και τη χρήση τους, ωστόσο όλα έχουν προέλθει από έναν και τον αυτό σπόρο, που είναι η πηγή τους. Αυτό είναι το νόημα της Σανσκριτικής ρήσης “Ekoham Bahushyam” δηλ. «Το Ένα, που εβουλήθη να γίνει πολλά.»Μπάμπα, Ομιλία από το βιβλίο «My Dear Students», Τόμ. 3, Κεφ. 16.
10 Οκτωβρίου
Η Αγάπη (Πρέμα) είναι ο σπόρος, το συγκλονιστικό βίωμα της συγχώνευσης με τον Θεό (Τhanmayathwam) είναι το δέντρο και η αστείρευτη ευδαιμονία που η συγχώνευση αυτή χαρίζει, είναι ο καρπός. Γι’ αυτή την πνευματική ολοκλήρωση, η πίστη είναι ουσιαστικής σημασίας. Θυμηθείτε τον Αρτζούνα! Όταν του τέθηκε η επιλογή ν’ αποφασίσει ποιους θα έπαιρνε μαζί του στη μάχη: τη στρατιά των τρομερών ηρωικών πολεμιστών που ανήκαν στην φυλή των Γιάνταβας, ή τον Σρι Κρίσνα ολομόναχο, άοπλο και αρνούμενο να πολεμήσει, ζήτησε μόνο τον Σρι Κρίσνα! Γνώριζε τη διαφορά μεταξύ ανθρώπινης και θεϊκής βοήθειας, είχε ακλόνητη πίστη στον Θεό και σώθηκε. Την ίδια επιλογή πρέπει να κάνουν όλοι οι άνθρωποι και σήμερα, που ο ίδιος ο Θεός έχει κατέλθει στη γη και ζει ανάμεσά τους με ανθρώπινη μορφή. Διότι, τι κερδίζει ο άνθρωπος συσσωρεύοντας χρήμα, χρυσάφι και δημητριακά; Η ευδαιμονία που απορρέει από τη λατρεία του ονόματος και της μορφής του Θεού και η οποία γεννά την πνευματική αγαλλίαση, είναι απείρως πιο επιθυμητή απ’ όλα αυτά. Αληθώς, η έλλειψη πίστης είναι η πηγή αδυναμίας σε όλους τους τομείς της ζωής.Μπάμπα, Ομιλία που δόθηκε στις 12 Οκτωβρίου 1964.
9 Οκτωβρίου
Ο άνθρωπος που έχει μέσα του ευγνωμοσύνη είναι άτομο με ανθρώπινες αξίες, ενώ ο αχάριστος είναι αμαρτωλός. Σε όλη σας τη ζωή, ποτέ μη λησμονήσετε μια βοήθεια που σας προσέφερε κάποιος συνάνθρωπός σας, όσο μικρή κι αν ήταν αυτή. Να θυμάστε: είστε αυτό που είστε σήμερα, επειδή κάποιος σας βοήθησε στο παρελθόν! Ο όρος ‘αλληλοβοήθεια’ στα σανσκριτικά είναι Paropakara που σημαίνει «πράξη που είναι κοντά στον Θεό.» Συνεπώς, σκοπός των αξιέπαινων πράξεών σας πρέπει να είναι το να έρθετε πιο κοντά στον Θεό. Ο ίδιος Θεός που υπάρχει μέσα σας, υπάρχει και μέσα σε κάθε άλλον άνθρωπο. Γι’ αυτό, μην κάνετε αξιέπαινες πράξεις πιστεύοντας ότι κάνετε μια φιλανθρωπία. Πραγματική φιλανθρωπία είναι το να δράτε με πίστη στον Θεό και να κάνετε αξιέπαινες πράξεις σαν υπηρεσία προς τον Θεό που ενυπάρχει στους άλλους, χωρίς να τρέφετε αισθήματα διχασμού και διαφορετικότητας. Κατανοήστε μια για πάντα ότι το να προκαλείτε σωματική ή άλλη βλάβη τους συνανθρώπους σας δεν είναι η μοναδική αμαρτία το να βλέπετε τους άλλους ως διαφορετικούς από τον εντός σας Θεό αποτελεί επίσης αμαρτία! Μπορεί να είστε διαφορετικά άτομα ως προς τη μορφή του σώματος, αλλά ο Θεός που υπάρχει μέσα σε όλους σας είναι Ένας και ο Αυτός.Μπάμπα, Ομιλία από το βιβλίο ‘My Dear Students’, Τόμ. 3, Κεφ. 14.
8 Οκτωβρίου
Ο Ντουργιόντανα συμβολίζει αυτόν που τρέφει κακόβουλες σκέψεις. Πρωθυπουργός του ήταν ο Ντουσάσανα που συμβολίζει αυτόν που εκδίδει κακούς και άδικους νόμους. Η σχέση μεταξύ των δύο οδήγησε στην αύξηση της απληστίας. Εξαιτίας αυτής της ανεξέλεγκτης εξάπλωσης της απληστίας, οι Καουράβας καταστράφηκαν ολοκληρωτικά. Σε μια άλλη περίσταση, ο Σρι Κρίσνα είπε ότι το όνομα Αρτζούνα σημαίνει «εκείνον που έχει αγνή και άσπιλη καρδιά.» Στο πεδίο της μάχης, ο Σρι Κρίσνα δίδαξε στον Αρτζούνα: «Το πεπρωμένο είναι πανίσχυρο. Η δικαιοσύνη πάντοτε νικά, ενώ ο εγωισμός οδηγεί σε καταστροφικό τέλος. Αυτός είναι ο νόμος του σύμπαντος (Yuga Dharma).»Και συμπλήρωσε τη διδασκαλία του στον Αρτζούνα λέγοντας ότι η απληστία των Καουράβας θα προκαλούσε την καταστροφή τους. Οι Καουράβας δεν ήταν πρόθυμοι να δώσουν στους Πάνταβας το μερίδιο που νόμιμα τους ανήκε ήθελαν να κρατήσουν τα πάντα για τον εαυτό τους, ακόμα και αυτά που βάσει του δικαίου ανήκαν στους άλλους. Αυτή η μορφή εγωισμού ονομάζεται απληστία.Μπάμπα, Ομιλία από το βιβλίο «My Dear Students», Τόμ. 2, Κεφ. 17.
7 Οκτωβρίου
Ακριβώς όπως κάθε μέρα κάνετε γυμναστικές ασκήσεις και πίνετε τονωτικά, μετράτε τις θερμίδες και βιταμίνες που προσλαμβάνετε και δίνετε σχολαστική προσοχή στη θρεπτική αξία της τροφής σας, να δίνετε την ίδια προσοχή και στην ‘πρόσληψη’ των εντυπώσεων που εισέρχονται στον νου σας: να εξετάζετε εάν σας εξασθενούν ή σας δυναμώνουν, δηλαδή κατά πόσον ενισχύουν τη δύναμη της αντίστασης του νου σας στους ιούς της απληστίας, του φθόνου, του μίσους, της υπεροψίας, της κακίας, κ.λπ. Να τρώτε ένα ‘γεύμα’ καλών πράξεων ανιδιοτελούς υπηρεσίας στον πλησίον καθώς και αγιασμένων, θεϊκών σκέψεων. Μετά να πίνετε τον χυμό της Αγάπης, για να χωνεύετε και να αφομοιώνετε καλά το ‘γεύμα’. Έτσι, θα ακτινοβολείτε όχι μόνο από σωματική υγεία αλλά και από νοητική και ψυχική υγεία και ικανοποίηση από τον εαυτό σας, όλα τους πράγματα που οδηγούν στην ευτυχία.Μπάμπα, Ομιλία που δόθηκε στις 6 Οκτωβρίου 1970.
6 Οκτωβρίου
Όπως για οποιοδήποτε επάγγελμα καθορίζονται τα ελάχιστα απαιτούμενα προσόντα, το ελάχιστο προσόν για τη Χάρη του Θεού είναι το να αποβάλετε τον εγωισμό σας, να κυριαρχείτε στις αισθήσεις σας και να ασκείτε εγκράτεια στην τροφή και την ψυχαγωγία σας. Εξυψώνεστε ή καταστρέφεστε από τις συναναστροφές που διατηρείτε. Ένα αρνητικό άτομο που θα τύχει να βρεθεί κοντά σε καλές συναναστροφές, σύντομα θα μπορέσει ν’ αποβάλλει τις αρνητικές του ιδιότητες και εφεξής ν’ ακτινοβολεί αρετές. Αντιθέτως, ένα καλό άτομο που ξεπέφτει σε κακές συναναστροφές, δίχως καν να το καταλάβει διαποτίζεται από τις λεπτοφυείς, αόρατες επιρροές των γύρω του. Αυτές σιγά-σιγά υπερνικούν τις αρετές του κι έτσι σύντομα γλιστράει στο κακό. Ένας ενθουσιώδης πιστός, διαβάζοντας τις συμβουλές του Σρι Κρίσνα στην Γκίτα περί απάρνησης, εγκατέλειψε όλα τα καθήκοντα και τις υποχρεώσεις που τον περιόριζαν. Δεν του είχαν πει όμως ότι ένα καθήκον παραμένει ακόμα, αν θέλει να εξασφαλίσει τη χάρη του Θεού: «Παραδώσου αποκλειστικά σ’ Εμένα.» Όταν η παράδοσή σας είναι ολοκληρωτική και αφιερώνετε όλες τις σκέψεις, τα λόγια και τις πράξεις σας στον Θεό, μαζί με όλους τους καρπούς και τις συνέπειές τους, ο Θεός έχει υποσχεθεί ότι θα σας λυτρώσει από τις αμαρτίες και τις θλίψεις.Μπάμπα, Ομιλία που δόθηκε στις 27Σεπτεμβρίου 1965.
5 Οκτωβρίου
Όλοι οι άνθρωποι είναι παιδιά του Θεού. Γι` αυτό, όλοι σας πρέπει να ζείτε σαν ενσαρκώσεις της αγάπης και σαν αδέλφια, αγαπώντας και υπηρετώντας ο ένας τον άλλον. Οι άνθρωποι κρατούν αποστάσεις μεταξύ τους, όσο δεν κατανοούν τη δύναμη της αγάπης. Από τη στιγμή που θα κατανοήσουν και θα βιώσουν την αγάπη, θα γίνουν ένα. Αργά ή γρήγορα, θα κατορθώσετε να συνειδητοποιήσετε και να πραγματώσετε αυτήν την αλήθεια. Όταν αρχίσει η ανθοφορία ενός φυτού, δεν ανθίζουν όλα τα λουλούδια του την ίδια ώρα μερικά έχουν μόλις αρχίσει ν’ ανθίζουν, κάποια άλλα είναι ήδη ανθισμένα, ενώ άλλα είναι ακόμα μπουμπούκια. Μόνο αυτά που είναι ολάνοιχτα, σκορπούν ολόγυρα την ευωδιά τους. Παρομοίως, οι άνθρωποι βρίσκονται κι αυτοί σε διαφορετικά στάδια εξέλιξης: μερικοί είναι σαν το μπουμπούκι, κάποιοι άλλοι βρίσκονται στο στάδιο της άνθισης και κάποιοι άλλοι είναι σαν το ολάνοιχτο λουλούδι και διαχέουν ολόγυρα τη γλυκιά ευωδιά τους. Να περιμένετε λοιπόν υπομονετικά έως ότου έρθει το στάδιο της ευωδίας.Μπάμπα, Ομιλία που δόθηκε στις 27 Οκτωβρίου 2006.
4 Οκτωβρίου
Πραγματικοί πιστοί του Θεού είναι αυτοί που αγωνίζονται να τηρούν στη ζωή τους την Αλήθεια. Η πεμπτουσία όλων των Βεδών είναι η διακήρυξη αυτής της Αλήθειας και η προσπάθεια εδραίωσής της. Δυστυχώς όμως, σήμερα δεν συναντάμε πουθενά ανθρώπους που να αναγνωρίζουν αυτήν την αιώνια Αλήθεια. Ποτέ δεν πρέπει να αποκλίνετε από την Αλήθεια και να την εγκαταλείψετε. Όταν η Αλήθεια (Sathya) και η Αρετή και Δικαιοσύνη (Dharma) ενωθούν, θα υπάρξει στον κόσμο Ειρήνη (Shanthi) και Αγάπη (Prema). Στην πραγματικότητα, η Αλήθεια είναι το θεμέλιο όλων των άλλων ανθρωπίνων αξιών: της Αρετής και Δικαιοσύνης της Ειρήνης, της Αγάπης και της Μη-βίας. Η αγάπη δεν έρχεται από κάπου έξω από σας πηγάζει μόνο από μέσα σας, από τις καρδιές των ανθρώπων. Κανένας άνθρωπος δεν μπορεί να ζήσει χωρίς αγάπη. Αληθινή και πραγματική ζωή είναι αυτή που διαποτίζεται από αγάπη. Όλες οι αρετές συγχωνεύονται μέσα στην αγάπη. Όπου υπάρχει αγάπη, εκεί θα υπάρχει και ενότητα, η οποία διαπερνά και υπερνικά όλα τα εμπόδια. Όπου υπάρχει αγάπη, οι άνθρωποι θα αισθάνονται από τη φύση τους ενωμένοι, ασχέτως κοινωνικής τάξης, πολιτιστικής παράδοσης και χώρας καταγωγής τους.Μπάμπα, Ομιλία που δόθηκε στις 6 Μαρτίου 2008.
3 Οκτωβρίου
Η Ντούργκα χαρίζει στον άνθρωπο αστείρευτη ενέργεια, η Λάκσμι σας χαρίζει υλική ευημερία κάθε μορφής, ώστε να ζείτε μια ευτυχισμένη ζωή σ’ αυτόν τον κόσμο, ενώ η Σαράσβατι σας ευλογεί με μόρφωση και κριτική ικανότητα. Γι` αυτό όλοι σας πρέπει να εκδηλώνετε σεβασμό στις τρεις αυτές θεότητες. Όμως, το σημαντικότερο κατά την εκδήλωση αυτού του σεβασμού σας είναι το να εφαρμόζετε στην καθημερινότητά σας την αρετή και το δίκαιο, δηλ. την ορθή συμπεριφορά (Ντάρμα). Πρέπει επίσης να χρησιμοποιείτε ορθά τη διάκρισή σας και να κάνετε πάντα μόνο καλές και ενάρετες πράξεις γεμάτες αυτοθυσία προς όφελος της κοινωνίας. Μ’ αυτόν τον τρόπο θα εξαγιάσετε τη ζωή σας. Οι άνθρωποι κρατούν αποστάσεις μεταξύ τους επειδή οι απόψεις τους τυχαίνει να διαφέρουν. Στην πραγματικότητα όμως δεν είστε διαφορετικοί από τους διπλανούς σας. Σήμερα μπορεί να σας φαίνονται διαφορετικοί και απόμακροι, αύριο όμως μπορεί να γίνουν κοντινοί σας. Συνεπώς, όλοι πρέπει να ζείτε μεταξύ σας σαν αδελφοί και αδελφές, με αγάπη και ενότητα. «Όλοι είναι ένα, να φέρεστε το ίδιο σε όλους». Αυτό είναι το ιδιαίτερο μήνυμά που σας δίνω τούτη την ιερή εορτή Ναβαράτρι.Μπάμπα, Ομιλία που δόθηκε στις 9 Οκτωβρίου 2008.
2 Οκτωβρίου
Σ` αυτόν τον κόσμο οι άνθρωποι βιώνουν χαρά και πόνο, θλίψη και δυσκολίες. Όταν βιώνουν χαρά, λένε ότι οφείλεται στο ότι τους δόθηκε επειδή την άξιζαν. Όταν περνάνε δυσκολίες, τις αποδίδουν στο πεπρωμένο τους. Στην πραγματικότητα, τόσο η χαρά όσο και ο πόνος είναι αποτέλεσμα των δικών σας πράξεων (Κάρμα). «Όποια τα συναισθήματα που οδηγούν στις πράξεις, τέτοιο θα είναι και το αποτέλεσμα των πράξεων (Yad bhavam tad bhavati)». Κάθε άνθρωπος σ’ αυτόν τον κόσμο είναι αναπόφευκτο ότι θα κάνει κάποιου είδους πράξεις (Κάρμα). Γι’ αυτό, είθε οι πράξεις όλων των ανθρώπων να είναι ιερές! Το βαθύτερο νόημα της εορτής Ντάσαρα είναι ο εξαγνισμός των πράξεων που γίνονται από τις πέντε αισθήσεις της δράσης και τις πέντε αισθήσεις της αντίληψης. Η κινητήριος δύναμη πίσω από κάθε πράξη είναι η Ντούργκα, η θεότητα της ενέργειας. Συνεπώς, κατά τη διάρκεια αυτού του δεκαήμερου εορτασμού, όλοι πρέπει να εκφράζετε τον σεβασμό σας στην τριάδα των θεοτήτων: της ενέργειας που εκπροσωπείται από την Ντούργκα, του υλικού και πνευματικού πλούτου που εκπροσωπείται από την Λάξμι και της σοφίας που εκπροσωπείται από την Σαράσβατι.Μπάμπα, Ομιλία που δόθηκε στις 9 Οκτωβρίου 2008.
1 Οκτωβρίου
Ο Αρτζούνα μπήκε στο πεδίο της μάχης πάνοπλος και φανατικά αποφασισμένος να εξολοθρεύσει τους εχθρούς του. Όμως, όταν πήρε τη θέση του για τη μάχη στο άρμα, άρχισε να τους βλέπει ως ‘οι δάσκαλοί μου’, ‘ο παππούς μου’, ‘οι συγγενείς μου’, ‘τα ξαδέλφια μου’, και συγκινήθηκε τόσο πολύ απ’ αυτή την αίσθηση του «εγώ» και «δικό μου», που πέταξε κάτω το τόξο του και αντί να πολεμήσει, επιθυμούσε να επιστρέψει στο δάσος και να ζήσει την υπόλοιπη ζωή του σαν αναχωρητής. Τον τύφλωσε το «εγώ», το οποίο όμως στην πραγματικότητα δεν έχει καμιά σχέση με εγκόσμιες σχέσεις και αποκτήματα. Τότε ο Σρι Κρίσνα του δίδαξε το «Θεϊκό Τραγούδι», την Μπάγκαβαντ Γκίτα, και εξάλειψε αυτή του την πλάνη (moha). Το δίδαγμα για σας είναι «Να παραμένετε γαλήνιοι και ασυγκίνητοι από την δυαδικότητα». Μην αφήνετε την ήττα ή την επιτυχία να επηρεάζουν την εσωτερική σας γαλήνη, την εσωτερική σας χαρά. Να βλέπετε τον εαυτό σας ως τον θείο Εαυτό που είστε, ο οποίος δεν έχει σχέσεις με τους άλλους ή με τον αντικειμενικό κόσμο. Όταν γνωρίσετε τον αληθινό σας Εαυτό, είστε λυτρωμένοι! Αυτή είναι η λύτρωση. Η λύτρωση (Moksha) δεν είναι ένα ξενοδοχείο πέντε αστέρων ή ένα θέρετρο πολυτελείας. Είναι απλώς η επίγνωση της Πραγματικότητάς σας και η απόρριψη κάθε σκέψης ή έννοιας που είναι ασυμβίβαστη μ’ αυτήν.Μπάμπα, Ομιλία που δόθηκε στις 6 Οκτωβρίου 1970.