Ιανουάριος 2015
31 Ιανουαρίου
Αν στέκεστε στο ίδιο επίπεδο με τον ωκεανό και τον ατενίζετε, θα σας φαίνεται σαν μία απέραντη επιφάνεια νερού. Αν όμως τον βλέπετε από ψηλά, θα σας φαίνεται σαν λίμνη. Παρομοίως, εφόσον οι αρχαίοι σοφοί μας ήταν σε ανώτερο επίπεδο πνευματικής γνώσης και μακριά από τον κόσμο, έβλεπαν αυτόν τον απέραντο κόσμο σαν μια πολύ μικρή και ασήμαντη οντότητα. Όταν βρίσκεται κανείς σε κατώτερο πνευματικό επίπεδο, νομίζει ότι ο κόσμος είναι μεγάλος, σημαντικός και πολύπλευρος. Την ποικιλομορφία και τις διαφορές τις βλέπει καθαρότερα. Αλλά όταν κανείς εξελιχθεί σ’ ένα ανώτερο πνευματικό επίπεδο, τα πάντα θα τα βλέπει ως ομαλά, μικρά, ενιαία και εύρυθμα. Όταν λοιπόν έχουμε περιορισμένο πνευματικό ορίζοντα, η χώρα μας, ο λαός μας και οι διάφορες γλώσσες του μας φαίνονται γεμάτα προβλήματα και διαφορές. Αν όμως μπορείτε να φθάσετε σ’ ένα υψηλότερο σημείο και ν’ ατενίσετε από κει τον κόσμο, θα σας φανεί ενοποιημένος και ενιαίος και όλοι οι άνθρωποι και όλες οι γλώσσες θα σας φαίνονται ως ένα.Μπάμπα, από το βιβλίο «Summer Showers 1974», Κεφ. 22
30 Ιανουαρίου
Η Γκίτα συμβουλεύει κάθε άνθρωπο να χρησιμοποιεί πάντα «λόγια που να μην προσβάλλουν, ούτε να πληγώνουν, που να είναι ειλικρινή, ευχάριστα και ωφέλιμα.» Μερικές φορές, εφαρμόζοντας την πνευματική άσκηση της αλήθειας, μπορεί να προκύψει ανάγκη να πείτε μια δυσάρεστη αλήθεια. Σ` αυτές τις περιπτώσεις πρέπει ν’ απαλύνετε και να γλυκαίνετε την επίδραση αυτής της αλήθειας, προσθέτοντάς της συνειδητά αγάπη, συμπόνια και κατανόηση. Πάντοτε να βοηθάτε, ποτέ να μην βλάπτετε αυτός είναι ο κανόνας που πρέπει να ακολουθείτε. Να σέβεστε την αλήθεια σαν την ίδια σας την αναπνοή. Οι υποσχέσεις που δίνετε είναι ιερές δεσμεύσεις. Ποτέ να μην αθετήσετε τον όρκο της αλήθειας. Το μόνο εμπόδιο που θ’ αντιμετωπίσει κανείς στην εφαρμογή της αλήθειας είναι ο εγωισμός του. Αποβάλλετε τον εγωισμό σας, παραμείνετε σταθεροί στην αλήθεια και στην ανιδιοτελή αγάπη, εναρμονίστε την καρδιά σας με την αλήθεια, διαποτίστε τον νου σας με αγάπη. Υιοθετήστε την τριπλή αγνότητα —λόγια απαλλαγμένα από τη μόλυνση του ψέματος, νους απαλλαγμένος από παθιασμένες επιθυμίες ή μίση, σώμα απαλλαγμένο από το δηλητήριο της βίας— ως ιδανικό στη ζωή σας και ζήστε σύμφωνα με αυτό.Μπάμπα, Ομιλία που δόθηκε στις 5 Δεκεμβρίου 1985
29 Ιανουαρίου
Υπάρχουν τρεις αλληλένδετες μέθοδοι μάθησης: η ακρόαση, ο διαρκής στοχασμός και η αφομοίωση των διδασκαλιών που ακούσατε. Αληθώς: αυτό που έχετε ακούσει δεν μπορείτε ούτε να το συλλάβετε ούτε να το αφομοιώσετε εύκολα, απλώς ακούγοντάς το. Πρέπει να στοχάζεστε πάνω σ` αυτό ξανά και ξανά και μόνο μετά θα μπορέσετε να συγκρατήσετε ό,τι έχετε ακούσει αυτό είναι η αφομοίωση. Μόνο αν κάνετε και τα τρία αυτά, θα μπορείτε ν’ απολαύσετε τους καρπούς των διδασκαλιών που ακούσατε. Π.χ. είναι δυνατόν να χορτάσετε, μόνο αν κοιτάζετε το φαγητό που μαγειρέψατε; Αλλά και μόνο τρώγοντας το φαγητό σας, θ’ αποκομίσετε την αναγκαία δύναμη και ενέργεια που χρειάζεστε; Όχι βέβαια μόνο αν η τροφή που φάγατε χωνευθεί και αφομοιωθεί από τον οργανισμό σας, θα μπορέσετε ν’ αποκτήσετε την ενέργεια και τη δύναμη που έχετε ανάγκη. Όπως λοιπόν το μαγείρεμα, το μάσημα της τροφής και μετά η πέψη της είναι οι τρεις ουσιώδεις διαδικασίες για ν’ αποκτήσετε το τελικό αποτέλεσμα, έτσι και η ακρόαση, ο διαρκής στοχασμός και η αφομοίωση των διδασκαλιών πρέπει ν’ ακολουθούνται με αυτή τη σειρά, διότι μόνον τότε θα μπορέσετε να κερδίσετε μερικές όψεις της Γνώσης του Θείου Εαυτού (Άτμα Βίντγια).Μπάμπα, από το βιβλίο «Summer Showers» 1974, Κεφ. 22.
28 Ιανουαρίου
Oι άνθρωποι σήμερα, μολονότι εξωτερικά έχουν ανθρώπινη εμφάνιση, εσωτερικά είναι υπάνθρωποι, αληθινοί δαίμονες. Όποιος δεν έχει μέσα του αίσθημα φιλανθρωπίας ή αυτοθυσίας είναι αληθώς δαίμονας. Στον άνθρωπο συνυπάρχουν και το θεϊκό και το δαιμονικό στοιχείο, αλλά σήμερα τους κυβερνά ο διάβολος! Σαν αποτέλεσμα, οι άνθρωποι έχουν χάσει την ακτινοβολία, τη δύναμη και το μεγαλείο τους! Γι’ αυτό, ο καθένας σας πρέπει να αγωνιστεί να τα κερδίσει αυτά ξανά με τη βοήθεια πνευματικών ασκήσεων (Σάντανα). Συνεπώς, γίνετε αγνοί, μέσω αδιάκοπης προσπάθειας. Μη χάσετε την πεποίθηση ότι τα εγκόσμια μπορούν να σας δώσουν μόνο φευγαλέες χαρές η άλλη όψη της χαράς είναι πάντα η θλίψη. Αγωνιστείτε από τούτη τη στιγμή, ν’ αναπτύξετε μέσα σας μια ολοκληρωμένη και ατελεύτητη ευτυχία. Μείνετε πιστοί στα πιστεύω σας και στις αρχές σας. Να είστε θαρραλέοι και τολμηροί, εστιασμένοι στον στόχο σας και συνεπείς στην πνευματική σας άσκηση, διότι ο χρόνος τρέχει γοργά σαν χείμαρρος.Μπάμπα, Ομιλία που δόθηκε στις 28 Δεκεμβρίου 1960
27 Ιανουαρίου
Ο Θεός θέλει μόνο εκείνο το άνθος της καρδιάς σας που είναι γεμάτο ταπεινοφροσύνη και αφοσίωση. Οκτώ είναι τα είδη ανθέων που μπορείτε να προσφέρετε στον Θεό: η μη-βία (Αχίμσα), ο έλεγχος των αισθήσεων, η συμπόνια προς όλα τα πλάσματα (Νταγιά), η αλήθεια (Σάτυα), ο διαλογισμός (Ντγιάναμ), η εσωτερική ειρήνη (Σάντι), η ταπεινοφροσύνη (Βινάγια) και η αφοσίωση (Μπάκτι). Στο ιερό κείμενο Μπάγκαβαντ Γκίτα ο Σρι Κρίσνα αναφέρει ότι ο πιστός μπορεί να προσφέρει στον Θεό ένα φύλλο, ή έναν καρπό, ή ένα άνθος, ή λίγο νερό. Το φύλλο συμβολίζει την προσφορά του εαυτού σας. Το άνθος συμβολίζει την προσφορά της καρδιάς σας. Ο καρπός συμβολίζει τον νου σας. Το νερό αναφέρεται στα δάκρυα χαράς που πηγάζουν από την ειλικρινή και γεμάτη ευλάβεια και προσευχή καρδιά σας. Ο Θεός ευαρεστείται όταν Του προσφέρετε με ειλικρινή πίστη και αφοσίωση οποιοδήποτε απ’ αυτά τα τέσσερα.Μπάμπα, Ομιλία που δόθηκε στις 19 Ιανουαρίου 1983
26 Ιανουαρίου
Υπάρχουν τέσσερα στοιχεία στην φράση ‘Θέστε ανώτατα όρια στις επιθυμίες σας’. Αυτά είναι: Μειώστε την υπερβολική ομιλία, μειώστε επίσης τις υπερβολικές επιθυμίες σας και τις συνακόλουθες δαπάνες τους. Ελέγξτε την κατανάλωση τροφής σας, ελέγξτε ακόμη μήπως κάνετε σπατάλη ενέργειας. Φυσικό είναι να χρειάζεστε ορισμένα βασικά αγαθά για να συντηρηθείτε, δεν πρέπει όμως να επιθυμείτε και να επιδιώκετε περισσότερα απ’ αυτά. Σχετικά μ’ αυτό, πάρτε ένα δίδαγμα από τη φύση: μόνο αν υπάρχει γύρω σας αρκετός και καθαρός αέρας, θα αισθάνεσθε άνετα και θα είστε καλά. Αν είναι υπερβολικά δυνατός, δηλ. έχει ανεμοθύελλα, θα υποφέρετε. Όταν διψάτε, χρειάζεται να πιείτε μόνο μια μικρή ποσότητα νερού για να ξεδιψάσετε δεν μπορείτε να πιείτε ολόκληρο τον Γάγγη! Επίσης, οι γιατροί γνωρίζουν ότι η φυσιολογική θερμοκρασία του σώματος είναι 36,8ο. Αν ανέβει στους 37,2ο θα σας πουν ότι έχετε πυρετό εξαιτίας κάποιας δυσαρμονίας στο σώμα σας. Βλέπετε λοιπόν, ότι αν υπερβείτε τα όρια ακόμα και στο ελάχιστο, αυτό είναι επικίνδυνο ή βλαβερό για σας.Μπάμπα, Ομιλία που δόθηκε στις 19 Ιανουαρίου 1983
25 Ιανουαρίου
Το μεγαλείο ενός ανθρώπου εξαρτάται από τον βαθμό της πνευματικής καλλιέργειας τον οποίο έχει επιτύχει. ‘Πνευματική καλλιέργεια’ δεν σημαίνει μόνο το να έχει επιμέλεια και ζήλο. Σημαίνει το να έχει εξουδετερώσει όλες τις αρνητικές και βλαβερές σκέψεις και τάσεις του και να τις έχει αντικαταστήσει με καλές και θετικές σκέψεις και ιδιότητες. Είναι σημαντικό οι νέοι σπουδαστές να ζουν μια ζωή που τη χαρακτηρίζουν η γαλήνη και ο αυτοέλεγχος, ώστε αργότερα, ως πολίτες, να έχουν μια ζωή ειρηνική και γεμάτη ικανοποίηση. Η ζωή ενός ανθρώπου μπορεί να συγκριθεί με ένα δέντρο: τα κλαδιά του δέντρου είναι οι συγγενείς του. Πάνω σ’ αυτά τα κλαδιά ανθίζουν τα λουλούδια των σκέψεων και των αισθημάτων. Σιγά-σιγά αυτά τα λουλούδια γίνονται καρποί θετικών ιδιοτήτων χαρακτήρα και αρετών. Ο γεμάτος νέκταρ χυμός αυτών των καρπών είναι ο χαρακτήρας. Διότι, χωρίς τις ρίζες και τους καρπούς, το δέντρο δεν είναι παρά ένα μάτσο καυσόξυλα. Η αυτοπεποίθηση είναι η ρίζα του δέντρου της ζωής και ο ακέραιος χαρακτήρας οι καρποί του. Με την ελπίδα ότι όλοι οι σημερινοί σπουδαστές θα γίνετε υποδειγματικοί πολίτες, θα εξαγνίσετε την καρδιά σας και θα αναμορφώσετε την κοινωνία, σας ευλογώ όλους.Μπάμπα, από το βιβλίο «Summer Showers», ΙΑΝ 1979, Κεφ.1
24 Ιανουαρίου
Δεν έχει νόημα να μιλάτε γλυκά αν η γλυκύτητα αυτή δεν υπάρχει και μέσα στην καρδιά σας. Γλυκύτητα στα λόγια και πικρά αισθήματα στην καρδιά δεν αποτελούν ιδιότητα του αληθινού ανθρώπου. Η γλυκύτητα πρέπει να διαποτίζει τόσο τις σκέψεις, όσο και τα λόγια και τα έργα σας αυτό είναι το αληθινό σημάδι του ανθρώπου. Ο άνθρωπος θεωρείται μοναδικός και ιερός ανάμεσα στα υπόλοιπα όντα, ακριβώς λόγω της ιδιότητάς του να αγαπά. Ο Θεός προσλαμβάνει ανθρώπινη μορφή μόνο για να διαδώσει το μήνυμα της Αγάπης. Από τη στιγμή που η καρδιά σας θα γεμίσει αγάπη, θα μπορέσετε να κατακτήσετε ολόκληρο τον κόσμο. Η αγάπη όντως υπάρχει μέσα σας, αλλά δεν είστε σε θέση να την εκφράσετε με τον κατάλληλο τρόπο. Πρέπει ν’ αναπτύξετε πνεύμα αδελφοσύνης. Ακόμη κι αν συναντήσετε τον χειρότερο εχθρό σας, να του φερθείτε σαν να ήταν αδελφός σας και να του μιλήσετε με αγάπη. Όταν τον προσφωνήσετε ‘αδελφό’ σας, η καρδιά του θα λιώσει και το μίσος του θα εξαφανιστεί στη στιγμή. Γι` αυτό, γεμίστε τη ζωή σας με τη δύναμη της θεϊκής αγάπης. Δεν υπάρχει στον κόσμο τίποτε ανώτερο από την αγάπη!Μπάμπα, Ομιλία που δόθηκε στις 17 Οκτωβρίου 2003
23 Ιανουαρίου
Μπορεί να υποστείτε άδικες συκοφαντίες, προσβολές και ατιμώσεις. Μπορεί επίσης ξαφνικά να βυθιστείτε στη φτώχεια ή τη δυστυχία. Όμως, ο άνθρωπος που έχει παραδώσει τον εαυτό του στο Θέλημα του Θεού, καλωσορίζει καθένα απ` αυτά τα δεινά και το υπομένει με αταραξία. Ο Θεός ποτέ δεν θα εγκαταλείψει τα παιδιά Του. Αυτοί που είναι αφοσιωμένοι στον Θεό πρέπει να είναι υπομονετικοί και γαλήνιοι, ακόμα και κάτω από τις πιο οδυνηρές προκλήσεις της ζωής. Διότι, γεγονός παραμένει, ότι οι ευλαβείς και θεοσεβούμενοι είναι εκείνοι που τους βρίσκουν τα περισσότερα βάσανα και δυστυχίες. Ακριβώς για να διδάξει στην ανθρωπότητα αυτές τις μεγάλες αλήθειες, ο Σρι Κρίσνα ‘σκηνοθέτησε’ το έργο της Μάχαμπαράτα, με τους αδελφούς Πάνταβας ως ηθοποιούς. Κάθε περιστατικό στη ζωή τους δεν είναι παρά μια σκηνή του Θεϊκού Έργου Του. Έχοντας σκοπό να διακηρύξει στην ανθρωπότητα την ακλόνητη πίστη και αφοσίωσή τους στον Θεό και την επιβράβευσή της, αλλά και να τους προβάλει ως παράδειγμα προς μίμηση στην επερχόμενη Εποχή Κάλι, ο ίδιος ο Θεός έγραψε αυτό το συγκλονιστικό έργο, το οποίο δεν περιέχει τίποτε περισσότερο από τον παραπάνω θεϊκό σκοπό Του.Μπάμπα, από το βιβλίο «Μπαγκαβάτα Βάχινι», Κεφ.10
22 Ιανουαρίου
Μεταμελημένος και θλιμμένος ο Αρτζούνα (όταν ό Σρι Κρίσνα άφησε το φυσικό Του σώμα) είπε: «Κάθε σταγόνα αίματος που τρέχει στις φλέβες μας δεν είναι παρά μια σταγόνα από τον χείμαρρο της χάρης Του. Μπορεί αυτό το υλικό σώμα που αποτελείται από τα πέντε στοιχεία, να κινείται ή να δρα χωρίς την παρότρυνση του Θεού; Κάθε μυς μας δεν είναι παρά ένα τμήμα της αγάπης Του. Κάθε κόκαλο, κάθε χόνδρος μας δεν είναι παρά ένα κομμάτι της ευσπλαχνίας και του ελέους Του. Όμως, ανίκανοι να κατανοήσουμε αυτό το θείο μυστικό, τριγυρίζουμε γεμάτοι υπεροψία και καυχιόμαστε: ‘Εγώ το κατόρθωσα αυτό, εγώ το πραγματοποίησα εκείνο’. Οι περισσότεροι άνθρωποι λησμονούν ότι ο παντογνώστης Θεός που διέπει τα πάντα, είναι Αυτός που κρατάει τα νήματα που κινούν τις μαριονέτες, Αυτός που τις κατευθύνει πώς να παίζουν τους ρόλους τους. Τα πρόσωπα του έργου δεν μπορούν να παρεκκλίνουν ούτε στο ελάχιστο από τις οδηγίες Του. Το Θέλημά Του καθοδηγεί και καθορίζει κάθε κίνηση, κάθε χειρονομία ανεξαιρέτως. Είναι πράγματι θλιβερό το ότι οι περισσότεροι ηθοποιοί ισχυρίζονται ότι αυτοί είναι οι πράττοντες, αυτοί και οι απολαμβάνοντες, βυθισμένοι όπως είναι στην άγνοια σχετικά με τη θεμελιώδη Αλήθεια. Πότε επιτέλους οι άνθρωποι θα συνειδητοποιήσουν ότι δεν είναι πάρα σακιά από δέρμα, τα οποία εκτελούν το Θέλημά Του;»Μπάμπα, από το βιβλίο «Μπαγκαβάτα Βάχινι», Κεφ.10
21 Ιανουαρίου
Αφηγούμενος ο Αρτζούνα τα χρόνια που πέρασε κοντά στον Σρι Κρίσνα, είπε: «Ο Θεός, έχοντας προσλάβει την παραπλανητική για μας ανθρώπινη μορφή, κυκλοφορούσε ανάμεσά μας, γευμάτιζε μαζί μας, μάς φερόταν σαν συγγενής, φίλος και πνευματικός οδηγός συνάμα με μία λέξη, σαν κάποιος που ήθελε το ύψιστο καλό μας. Επίσης μας έσωσε από πάμπολλες δυστυχίες και αντιξοότητες που μας απειλούσαν. Μας πλημμύρισε με τη θεϊκή Του ευσπλαχνία και μας έλυσε, με εντυπωσιακά απλούς τρόπους, προβλήματα που στα μάτια μας έμοιαζαν άλυτα. Τότε που ήταν τόσο κοντά μας, τόσο γεμάτος αγάπη για μας, παρασυρόμασταν από την υπεροψία μας ότι είχαμε μόνιμα τη χάρη Του, και δεν προσπαθούσαμε να γεμίσουμε την καρδιά μας με υπέρτατη χαρά για το δώρο που μας είχε κάνει, δηλ. την παρουσία Του, και να βυθιστούμε στον χείμαρρο της χάρης Του. Αναζητούσαμε απ’ Αυτόν μόνο εξωτερικές νίκες και πρόσκαιρα, εφήμερα οφέλη, αγνοώντας τον απέραντο θησαυρό με τον οποίο θα μπορούσαμε να γεμίσουμε τις καρδιές μας. Ποτέ δεν στοχαζόμασταν επάνω στην πραγματικότητά Του. Ίσως γεννηθούμε ξανά πολλές φορές, θα σταθεί όμως δυνατό ποτέ ξανά το να έχουμε στο πλευρό μας έναν τέτοιο φίλο και συγγενή;»Μπάμπα, Ch 10, Bhagavatha Vahini
20 Ιανουαρίου
Μην βλέπετε τον κόσμο με εγκόσμια μάτια. Να τον βλέπετε με τα μάτια της θεϊκής ψυχής σας ως προβολή του Υψίστου. Τότε θα μπορέσετε να υπερβείτε τον εξωτερικό κόσμο όπου επικρατεί η δυαδικότητα και να εισέλθετε στην περιοχή του Ενός. Ο λόγος που βιώνετε τον Ένα, τον Ύψιστο Θεό, ως πολλά, είναι οι απειράριθμες μορφές και τα ονόματα που Του έχουν δώσει οι άνθρωποι. Αυτό είναι αποτέλεσμα της απατηλής λειτουργίας του νου. Όταν αποσύρετε την προσοχή σας από τα αντικείμενα των αισθήσεων, ο νους στρέφεται εύκολα προς τον εσωτερικό σας κόσμο. Ταυτόχρονα, αναπτύσσεται η πνευματική έρευνα πάνω στο μονοπάτι της γνώσης (γκνιάνα). Οι ιερές δραστηριότητες όπως οι διάφορες μορφές τυπικής λατρείας που ορίζουν οι γραφές, συμβάλλουν μόνο στο να εξαγνίσετε τη συνειδητότητά σας. Την ελευθερία όμως που σας βοηθά να συνειδητοποιήσετε την Αλήθεια, την κερδίζετε μόνο ακούγοντας τα λόγια του πνευματικού διδασκάλου, στοχαζόμενοι κατόπιν αυτά και διαλογιζόμενοι πάνω στο κύρος και τη σημασία τους. Ωστόσο, μόνο όσοι έχουν αποσπάσει οριστικά τον νου τους από επιθυμίες και πόθους, μπορούν να ωφεληθούν από τη διδασκαλία του πνευματικού διδασκάλου.Μπάμπα, από το βιβλίο Σούτρα Βάχινι, Κεφ.1
19 Ιανουαρίου
Όλες σας οι πράξεις πρέπει να έχουν σαν στόχο το να εξαγνίσετε τον νου και την καρδιά σας, έτσι ώστε να κατορθώσετε να βιώσετε τον Θεό. Όταν η καρδιά είναι αγνή, ακτινοβολεί από μέσα της το φως της σοφίας. Η καρδιά που έχει αποκτήσει φώτιση, γίνεται ένα δοχείο αγνής αγάπης. Αντιθέτως, ο άνθρωπος που δεν έχει μέσα του αγάπη δεν είναι παρά ένα ζωντανό πτώμα. Αγάπη δεν είναι η σχέση μεταξύ ενός άνδρα και μιας γυναίκας ή μεταξύ ενός ανθρώπου και διαφόρων πραγμάτων είναι η εγγενής ζωτική δύναμη μέσα σε κάθε πλάσμα. Στις ιερές γραφές διακηρύσσεται: «Εγώ είμαι το Θείο Πνεύμα, το εγγενές μέσα σε όλα τα όντα.» Ο Θείος Εαυτός ενυπάρχει σε όλα τα όντα και είναι άμορφος. Βιώνεται ως θεία Αγάπη. Η θεία Αγάπη είναι η ζωτική μας πνοή, η ψυχή μας! Νέοι και ηλικιωμένοι, πρέπει να καλλιεργήσετε μία ακλόνητη, αναλλοίωτη και αταλάντευτη αγάπη. Όλοι σας πρέπει να είστε γεμάτοι ανιδιοτελή αφοσίωση, η οποία να απορρέει από την υπηρεσία προς τους συνανθρώπους σας χωρίς καμιά εγωιστική έπαρση γι’ αυτό. Να ενθουσιάζεστε με το να προσφέρετε, πολύ περισσότερο από το να λαμβάνετε.Μπάμπα, Ομιλία που δόθηκε στις 6 Μαΐου 1985
18 Ιανουαρίου
Αληθινή, γνήσια αγάπη είναι μόνο η αγνή και ανιδιοτελής αγάπη προς όλα τα πλάσματα, τα οποία πρέπει να θεωρείτε ενσαρκώσεις του Θεού και να τα αγαπάτε χωρίς την παραμικρή προσδοκία ανταμοιβής. Η αγάπη σας πρέπει να είναι απαλλαγμένη από αντιπάθειες, να είναι φιλική και ευσπλαχνική προς όλα τα πλάσματα. Όποιες κι αν είναι οι διακυμάνσεις ζωής που τυχόν αντιμετωπίζετε, όποιες κι αν είναι οι προσωπικές θλίψεις και στερήσεις που τυχόν περνάτε, η αγάπη σας, για να είναι αληθινή, πρέπει να παραμένει ανεπηρέαστη απ’ όλα αυτά. Δυστυχώς όμως, στην εποχή μας μόλις ανακύψει κάποια δυσκολία ή πρόβλημα στις σχέσεις των ανθρώπων, η αγάπη τους μετατρέπεται σε μίσος. Όμως, αληθινή αγάπη είναι ο γλυκός καρπός που ωριμάζει από το ευωδιαστό άνθος των καλών πράξεων. Η αγάπη κυβερνά χωρίς να καταφεύγει στο ξίφος. Η αγάπη δεσμεύει και υποχρεώνει σε υπακοή χωρίς νόμους. Σαν τον λωτό που ανθίζει μόλις ανατείλει ο ήλιος, η καρδιά του ανθρώπου ανθίζει μόλις η αγάπη μπει μέσα της! Σαν την ζεστή ακτινοβολία της φωτιάς, σαν τις ακτίνες του ήλιου, η θεϊκή αγάπη είναι φυσική ιδιότητα, ιδιότητα που ενυπάρχει σε κάθε άνθρωπο.Μπάμπα, Ομιλία που δόθηκε στις 6 Μαΐου 1985
17 Ιανουαρίου
Βλέπετε τις εξωτερικές περιστάσεις, τις διαδικασίες οι οποίες οδηγούν στα τελικά γεγονότα και μέσα στην άγνοιά σας κρίνετε ότι οι τάδε αιτίες είχαν σαν αποτέλεσμα τις τάδε επιπτώσεις. Εικάζετε τη φύση των συγκινήσεων και των συναισθημάτων από το πώς αξιολογείτε τα γεγονότα. Όμως, οι περιστάσεις, τα γεγονότα, οι συγκινήσεις και τα συναισθήματα είναι όλα τους απλώς ‘εργαλεία’ στα χέρια του Θεού και υπηρετούν τη θεία βούληση και τον σκοπό Του. Όταν έρθει η στιγμή, ο Θεός τα χρησιμοποιεί για το σχέδιό Του, και κάνει να συμβεί η έκβαση που Εκείνος βουλήθηκε. Ο Θεός έχει απόλυτη κυριαρχία πάνω στον Χρόνο, είναι ο ίδιος ο Χρόνος. Η δύναμη της πίστης στον θεϊκό Εαυτό σας είναι η γέφυρα που σας ενώνει με Εκείνον. Σε όσους έχουν αναπτύξει αυτή τη δύναμη και πίστη, οι ‘πλημμύρες’ της ζωής δεν προκαλούν καμία ανησυχία. Με ισχυρή πίστη ως ασφαλές στήριγμά τους, μπορούν να φθάσουν στην άλλη όχθη, αψηφώντας όλους τους κινδύνους. Όλα αυτά τα γεγονότα του εξωτερικού κόσμου δεν είναι παρά ένα κοσμικό κουκλοθέατρο από τον Δημιουργό, ο οποίος είναι και ο Μέγας Σκηνοθέτης του!Μπάμπα, από το βιβλίο «Μπαγκαβάτα Βάχινι», Κεφ. 9
16 Ιανουαρίου
Η ζωή σας μπορεί να συγκριθεί με ένα ζαχαροκάλαμο. Όπως το ζαχαροκάλαμο είναι σκληρό και έχει πολλούς κόμπους, έτσι και η ζωή είναι γεμάτη δυσκολίες. Αλλά αυτές τις δυσκολίες πρέπει να τις υπερνικάτε για να μπορέσετε να απολαύσετε τη θεία ευδαιμονία, ακριβώς όπως το ζαχαροκάλαμο πρέπει να συνθλιβεί και ο χυμός του να μετατραπεί σε ζάχαρη, για να απολαμβάνετε τη διαρκή γλυκύτητά της. Τη μόνιμη ευδαιμονία μπορεί να την κερδίσει κανείς μόνο όταν υπερνικήσει τις δοκιμασίες, τις στενοχώριες και τις θλίψεις που φέρνουν οι αντιξοότητες. Ο χρυσός δεν μπορεί να μετατραπεί σε ένα ελκυστικό κόσμημα χωρίς να υποβληθεί στη διαδικασία της τήξης στην κάμινο και της σφυρηλάτησης για να πάρει το απαιτούμενο σχήμα. Όταν σας αποκαλώ ‘χρυσούς’ (Μπανγκάρου), ή ‘Ενσαρκώσεις της Θείας Αγάπης, αληθώς το εννοώ! Να περνάτε μέσα από τις αντιξοότητες της ζωής με καρτερία, έτσι ώστε να γίνετε ελκυστικά ‘κοσμήματα’. Δεν πρέπει να επιτρέπετε στον εαυτό σας να καταβάλλεται από τις δυσκολίες. Να καλλιεργείτε την πίστη στον Θείο Εαυτό σας και να έχετε ακλόνητη πίστη στον Θεό.Μπάμπα, Ομιλία που δόθηκε στις 15 Ιανουαρίου 1992
15 Ιανουαρίου
Σήμερα ο Ήλιος αρχίζει το ταξίδι του προς τον βορρά. Φροντίστε αυτή η ιερή ημέρα να επιφέρει αλλαγές στη νοοτροπία σας, ώστε να μπορέσετε να εξαγιάσετε τη ζωή σας. Τόσο η αλλαγή, όσο και η ειρήνη κατοικούν μέσα στην καρδιά σας. Δεν χρειάζεται να τις αναζητείτε στον εξωτερικό κόσμο ανακαλύψτε τις μέσα σας! Η σημερινή ιερή μέρα είναι μία ακόμα υπόδειξη για την πορεία που πρέπει ν’ ακολουθήσει ο άνθρωπος για να πραγματώσει τον Θεό. Διότι, ο ήλιος είναι το καλύτερο παράδειγμα ανιδιοτελούς και ακούραστης προσφοράς υπηρεσίας. Η ζωή πάνω στη γη είναι δυνατή μόνο χάρη στον ήλιο. Ο ήλιος διδάσκει στον καθένα το μάθημα της ταπεινής αφοσίωσης στο καθήκον, χωρίς καμία αλαζονεία. Είναι το ύψιστο παράδειγμα για τον καθένα ότι πρέπει να κάνει το καθήκον του με ολόψυχη αφοσίωση. Το να κάνει κανείς το καθήκον του χωρίς ιδιοτέλεια αποτελεί την μεγαλύτερη πνευματική άσκηση (Γιόγκα), έχει τονίσει ο Σρι Κρίσνα στην Μπάγκαβαντ Γκίτα. Να υπηρετείτε τους γονείς σας και την κοινωνία, να ζείτε μια θεϊκή ζωή, αφιερώνοντας όλες σας τις πράξεις στον Θεό. Φροντίζετε οι πράξεις και σκέψεις σας να είναι καλές. Τότε θα νιώσετε τη θεϊκή ευδαιμονία.Μπάμπα, Ομιλία που δόθηκε στις 15 Ιανουαρίου 1992
14 Ιανουαρίου
Όταν οι αδελφοί Πάνταβας ήταν εξόριστοι στο δάσος, τους επισκέφτηκε ο Σρι Κρίσνα. Του είπαν ότι τις νύχτες έκαναν βάρδιες αγρυπνώντας για να διώχνουν τα κακά πνεύματα και τους δαίμονες που τυχόν θα έρχονταν να τους βλάψουν. Ο Γιουντιστίρα προσπάθησε να μεταπείσει τον Σρι Κρίσνα από το να αναλάβει κι αυτός μία βάρδια, εκείνος όμως επέμεινε να το κάνει. Όταν ήρθε η σειρά του, δεν εμφανίστηκε κανένα κακό πνεύμα. Μετά ήρθε η βάρδια του Αρτζούνα, και ο Σρι Κρίσνα τον παρακολουθούσε από μακριά. Προς έκπληξη του Αρτζούνα, κανένα κακό πνεύμα δεν εμφανίστηκε ενόσω ήταν ο Κρίσνα εκεί. Όπως του εξήγησε αργότερα ο Σρι Κρίσνα, τα κακά πνεύματα είναι μόνο η αντανάκλαση του μίσους και των φόβων που τρέφει κανείς μέσα του, και ότι αν είναι απαλλαγμένος απ’ αυτά, κανένα κακό πνεύμα δεν μπορεί να εμφανιστεί ή να τον βλάψει. Ο Σρι Κρίσνα του αποκάλυψε επίσης ότι ο Θεός ενυπάρχει ακόμα και στα αποκαλούμενα κακά πνεύματα, και ότι αν κάποιος απαλλαγεί από τις κακές ιδιότητες χαρακτήρα του, τα κακά πνεύματα δεν μπορούν να τον βλάψουν. Ο θυμός σας είναι αυτός που προσλαμβάνει τη μορφή ενός δαίμονα. Αν αναπτύξετε μέσα σας μόνο αγάπη, οτιδήποτε σας συμβαίνει θα έχει τη μορφή αγάπης.Μπάμπα, Ομιλία που δόθηκε στις 14 Ιανουαρίου 1998
13 Ιανουαρίου
Όλοι οι παριστάμενοι στην ιεροτελεστία βάφτισης του πρίγκιπα Παρικσίτ επαίνεσαν τον θαυμαστό τρόπο, με τον οποίο το βρέφος αυτό αναζήτησε την αγκαλιά του Σρι Κρίσνα, και επαινούσαν την ακλόνητη πίστη που είχε αποκτήσει ήδη ως βρέφος. Ο Γιουντιστίρα όμως απόρησε μ’ αυτή την πράξη του μωρού και ζήτησε από τον Βυάσα, τον μεγάλο σοφό, να του την ερμηνεύσει. Ο Βυάσα του είπε: «Γιουντιστίρα! Όταν το βρέφος αυτό ήταν ακόμα μέσα στη μήτρα της μητέρας του, ο Ασβατάμα, που ήθελε να το σκοτώσει, ήταν έτοιμος να του εκτοξεύσει το θανατηφόρο βέλος. Τότε κατέφθασε ο Σρι Κρίσνα και αποτρέποντας την πράξη του Ασβατάμα, το έσωσε από τον θάνατο. Το βρέφος το είδε αυτό, έστω και μέσα από τη μήτρα, γι` αυτό λαχταρούσε να μάθει ποιος το είχε σώσει ενόσω ήταν ακόμα μέσα στη μήτρα της μητέρας του. Άρχισε λοιπόν να εξετάζει όλους έναν προς έναν για ν’ ανακαλύψει αν είχε κανείς την ίδια λαμπρότητα και ακτινοβολία που είχε δει όντας ακόμα έμβρυο. Έτσι λοιπόν, μόλις αντίκρισε τη άγια και ακτινοβόλο μορφή του Σρι Κρίσνα, πήγε κατευθείαν σ’ εκείνον και προσευχήθηκε σιωπηλά να τον πάρει στην αγκαλιά του. Και ο Σρι Κρίσνα αμέσως εισάκουσε την προσευχή του.» Ακούγοντας τα όλα αυτά, ο Γιουντιστίρα έχυσε δάκρυα χαράς και ευγνωμοσύνης για την απύθμενη χάρη του Θεού.Μπάμπα, από το βιβλίο «Μπαγκαβάτα Βάχινι», Κεφ. 3
12 Ιανουαρίου
Να αποφεύγετε να σπαταλάτε πολύτιμο χρόνο σε άχρηστες επιδιώξεις, να είστε πάντοτε σε επαγρύπνηση σχετικά μ’ αυτό. Να απασχολείτε τις αισθήσεις αντίληψης και δράσης, καθώς και το σώμα με πράξεις ανώτερες και ευγενείς που είναι ταιριαστές στην ιδιοσυγκρασία σας, ώστε να είναι διαρκώς απασχολημένα με κάτι. Δεν πρέπει να δίνετε ευκαιρία στην οκνηρία και τη νωθρότητα να παρεισφρήσουν μέσα σας. Και, πάνω απ’ όλα, κάθε πράξη σας πρέπει να προάγει το καλό των άλλων. Επίσης, ενώ είναι φυσικό να περιορίζετε τις δραστηριότητές σας στα δικά σας καθήκοντα, είναι ωστόσο δυνατό να τις εξιδανικεύετε, μετατρέποντάς τις έτσι σε πνευματικές ασκήσεις για το σώμα και τις αισθήσεις. Πρέπει επίσης να αποφεύγετε τα αντικείμενα των αισθήσεων. Αυτό σημαίνει το να επικρατεί μέσα σας μια κατάσταση νου που να είναι πέραν κάθε δυαδικότητας που ταράζει και επηρεάζει, όπως χαρά-λύπη, συμπάθειες-αντιπάθειες, καλό-κακό, έπαινοι-κατηγορίες. Τέτοια κοινά βιώματα της καθημερινότητας μπορείτε να τα υπερνικάτε ή να τα απορρίπτετε με τη βοήθεια πνευματικών ασκήσεων και αυτοέρευνας. Αγωνιστείτε να ξεφύγετε από τα παραπάνω ζεύγη των αντιθέτων και τις δυαδικότητες και αποκτήστε διανοητική και ψυχική ισορροπία και σταθερότητα.Μπάμπα, από το βιβλιο Sutra Vahini, Κεφ. 1.
11 Ιανουαρίου
Πρέπει να αναγνωρίσουμε ότι σκοπός του αθλητισμού και της μουσικής είναι να χαρίζουν στον άνθρωπο υγεία και ευτυχία. Η καλή σωματική υγεία είναι εξίσου σημαντική με τη νοητική υγεία. Μαζί με το φυσικό σώμα ο καθένας έχει και ένα λεπτοφυές σώμα. Να φροντίζετε καλά το λεπτοφυές σώμα σας κάνοντας πνευματικές ασκήσεις. Αυτές θα σας βοηθήσουν να πραγματώσετε το Θείο. Πραγματική εκπαίδευση είναι αυτή που σας βοηθά ν’ αποκτήσετε καλές ιδιότητες χαρακτήρα, να καλλιεργείτε καλές και θετικές σκέψεις και να είστε φιλαλήθεις και ειλικρινείς, ευλαβείς, πειθαρχημένοι και αφοσιωμένοι στο καθήκον. Ο αθλητισμός και οι αθλοπαιδιές σας βοηθούν ν’ αποκτήσετε αυτές τις ιδιότητες, και εκτός από ένα υγιές σώμα κι έναν υγιή νου, σας χαρίζουν επίσης τη χαρά. Τρία μοναδικά οφέλη αποκτάτε από τον αθλητισμό και τις αθλοπαιδιές: ομαδικό πνεύμα, αμοιβαία κατανόηση και χαρά. Ακόμα κι αν οι άνθρωποι μιλούν διαφορετικές γλώσσες και διαφέρουν ως προς τα ήθη και έθιμά τους, μέσα στον στίβο και στο γήπεδο μπορούν εύκολα να κτίσουν κοινούς δεσμούς κι ένα πνεύμα συντροφικότητας. Γι` αυτό ο αθλητισμός και οι αθλοπαιδιές πρέπει να προάγονται.Μπάμπα, Ομιλία που δόθηκε στις 14 Ιανουαρίου 1991
10 Ιανουαρίου
Οι άνθρωποι έχουν τρία κύρια εργαλεία για την πνευματική τους πρόοδο: Τη διάνοια, τον νου και τις αισθήσεις. Όταν ο νους είναι σκλάβος των αισθήσεων, τότε θα είστε μπλεγμένοι και περιορισμένοι. Όταν ο ίδιος νους ελέγχεται από τη διάνοια, τότε θα μπορέσετε να γνωρίσετε την πραγματικότητά σας, που είναι ο θεϊκός Εαυτός (Άτμα). Η δύναμη που θα κερδίσετε από τις πνευματικές ασκήσεις πρέπει να στρέφει τον νου μακριά από εσφαλμένους δρόμους. Οι αισθήσεις πρέπει να καθοδηγούνται από τη διάνοια και να αφεθούν από την επιρροή που τους ασκεί ο νους. O νους είναι ένα συνονθύλευμα από σκέψεις, ανάγκες και επιθυμίες. Αμέσως μόλις γεννιέται μια σκέψη ή μια επιθυμία, η διάνοια πρέπει να διερευνά την αξία και την εγκυρότητά της. Είναι καλή ή κακή; Θα βοηθήσει ή θα δυσχεράνει; Που θα οδηγήσει; Εάν ο νους δεν αποδεχτεί τη διαδικασία ή το αποτέλεσμα της έρευνας, τότε θα βρεθείτε αντιμέτωποι με μεγάλα προβλήματα. Εάν όμως υπακούσει τη διάνοια, τότε η πνευματική σας πρόοδος θα επιταχυνθεί.Μπάμπα, Sutra Vahini, Ch 1
9 Ιανουαρίου
Το πριγκηπικό βρέφος Παρικσίτ τοποθετήθηκε σ’ έναν χρυσό δίσκο για την ιεροτελεστία της βάφτισής του. Αυτό όμως άρχισε αμέσως να μπουσουλάει ψάχνοντας, σαν ν’ αναζητούσε απεγνωσμένα κάποιον, και πήγε κατευθείαν στον Σρι Κρίσνα. Αγκάλιασε τα πόδια του και με την έκφραση των ματιών του τον ικέτευε να τον πάρει στην αγκαλιά του και να τον χαϊδέψει! Ο Σρι Κρίσνα ανταποκρίθηκε σ’ αυτή την τόσο έντονη λαχτάρα του μωρού: γέλασε, έσκυψε σπλαχνικά, σήκωσε τον μικρό πρίγκιπα και τον έβαλε στα γόνατά του. Ο μικρούλης τον κοίταζε με απόλυτη αυτοσυγκέντρωση, χωρίς καν ν’ ανοιγοκλείνει τα βλέφαρά του ούτε γύριζε το κεφάλι του δεξιά κι αριστερά, ούτε τραβούσε τίποτε με τα χεράκια του, ούτε έβγαζε τον παραμικρό ήχο. Όλοι, αλλά και ο Σρι Κρίσνα, έμειναν κατάπληκτοι απ’ αυτή του τη συμπεριφορά, τόσο ασυνήθιστη για ένα βρέφος. Τότε, ο Σρι Κρίσνα προσπάθησε ν’ αποσπάσει την προσοχή του έβαλε μπροστά του διάφορα παιχνίδια και ο ίδιος κρύφτηκε, περιμένοντας ότι το βρέφος γρήγορα θα τον ξεχνούσε. Και όμως: την προσοχή του μικρού δεν την είλκυε κανένα παιχνίδι ή άλλο αντικείμενο. Αναζητούσε το Θείο και τίποτε άλλο! Τέτοια πρέπει να είναι και η δική σας εστίαση στο Θείο.Μπάμπα, από το βιβλίο «Μπαγκαβάτα Βάχινι», Κεφ. 3.
8 Ιανουαρίου
Ο νους σας μπορεί να είναι η αιτία της υποδούλωσής σας, μπορεί όμως και να σας χαρίσει τη λύτρωση. Γιατί άραγε; Διότι ο νους είναι ένα κράμα από ροπές αφενός του πάθους, αφετέρου της πνευματικής νωθρότητας και της αγνωσίας. Ο νους ρυπαίνεται και μολύνεται εύκολα από αρνητικές επιδράσεις. Απολαμβάνει ιδιαίτερα το να κρύβει την αληθινή φύση των πραγμάτων και να τα ‘μασκαρεύει’ με τις μορφές και τις αξίες που αποτελούν αντικείμενο των επιθυμιών του. Γι` αυτό πρέπει να επιβάλετε πειθαρχία στις δραστηριότητές του. Ο νους έχει δύο χαρακτηριστικά. Πρώτον, τρέχει πίσω από τις αισθήσεις, ανίκανος να συγκρατηθεί. Όμως, από οποιαδήποτε αίσθηση κι αν έλκεται, κυριολεκτικά προσκαλεί την καταστροφή σας! Όταν ένα δοχείο με νερό αδειάσει, δεν χρειάζεται να συμπεράνετε ότι άδειασε διότι είχε δέκα τρύπες μια τρύπα είναι αρκετή για να το αδειάσει! Παρομοίως, εάν έστω και μία από τις αισθήσεις σας δεν την έχετε υπό τον απόλυτο έλεγχό σας, θα αιχμαλωτιστείτε και θα γίνετε υπόδουλοι του νου σας. Γι` αυτό, πρέπει να κυριαρχείτε σε όλες σας τις αισθήσεις. Δεύτερον, την ισχύ του νου, την οξύνοια, μπορείτε να την ενισχύσετε με καλές πνευματικές πρακτικές όπως ο διαλογισμός, η επανάληψη του Ονόματος του Θεού, η ψαλμωδία ύμνων και η τυπική λατρεία. Με την ισχύ και τις δεξιότητές του έτσι ενισχυμένες, μπορείτε να εναρμονίσετε τον νου σας ώστε να στηρίζει και να προάγει την πνευματική σας πρόοδο.Μπάμπα, από το βιβλίο Vahini, Κεφ. 1.
7 Ιανουαρίου
Ενσαρκώσεις της Θεϊκής Αγάπης! Ο Θεός διαποτίζει τα πάντα μέσα στο σύμπαν με τα αναρίθμητά Του πόδια, χέρια, μάτια, πρόσωπα και αυτιά, που δεν είναι παρά τα αναρίθμητα πλάσματα στα οποία ενυπάρχει. Οι άνθρωποι όμως, μη αναγνωρίζοντας αυτό το γεγονός, φαντάζονται ότι αυτοί είναι οι πράττοντες, και επιδίδονται σε κάθε μορφής εικασίες και αυτο-επαίνους για τα δήθεν επιτεύγματά τους! Ο Θεός βλέπει τα πάντα. Κανείς δεν μπορεί να Του αποκρύψει κάτι. Ενυπάρχει μέσα αλλά και γύρω από κάθε πλάσμα. Γι` αυτό τίποτα δεν μπορεί να αποκρυβεί από Αυτόν. Ο Θεός ενυπάρχει σε όλα τα όντα, με μία και την αυτή Παρουσία. Παρόλο που τα πλάσματα διαφέρουν σε εμφάνιση μεταξύ τους, η Παρουσία του Θεού μέσα σ’ αυτά είναι αμετάβλητη. Ακριβώς όπως ο ήλιος λάμπει πάνω από τα νερά μιας λίμνης, ενός πηγαδιού, μιας λεκάνης με νερό, ενός ποταμού, ή πάνω από τον ωκεανό —δηλ. αντανακλάται με πολλούς τρόπους, αλλά παραμένει αμετάβλητος— παρομοίως, ο Θεός είναι ένας και ο αυτός σε όλα τα πλάσματα. Να είστε βέβαιοι ότι δεν υπάρχει κανείς στον κόσμο που να είναι πιο κοντά σας απ’ ό,τι ο Θεός!Μπάμπα, Ομιλία που δόθηκε στις 14 Ιανουαρίου 1991
6 Ιανουαρίου
Τους αρχαίους χρόνους, οι σοφοί που εφάρμοζαν αυστηρότατες ασκητικές πειθαρχίες για να πραγματώσουν τον Θεό, την Ύψιστη Πραγματικότητα, Τον εβίωσαν και διεκήρυξαν ότι ο Ύψιστος Κύριος ο Θεός είναι πέραν και υπεράνω του σκότους της αγνωσίας. Αυτό σημαίνει, ότι για να βιώσετε τον Θεό πρέπει να απαλλαγείτε από την ιδιότητα της νωθρότητας, της αδράνειας και της άγνοιας, την Τάμο-Γκούνα. Ο Θεός είναι πέραν και υπεράνω του σκοτεινού πέπλου αυτής της ιδιότητας, που παρεμποδίζει την πνευματική σας όραση. Όταν κατορθώσετε να απαλλαγείτε από το πέπλο της αγνωσίας, ο Θεός μπορεί να ιδωθεί. Όταν όμως είστε από την κορφή ως τα νύχια βυθισμένοι στην άγνοια και την πνευματική νωθρότητα πώς μπορείτε να βιώσετε τον Θεό; Έχετε γεμίσει την καρδιά σας μ’ ένα βουνό επιθυμίες, και στον Θεό προσφέρετε ένα ασήμαντο ανάθημα χωρίς αισθήματα! Είναι αυτό εκδήλωση αγνής αγάπης; Είναι αυτό εκδήλωση ολόψυχης αφοσίωσης; Όχι, κάθε άλλο! Αυτός δεν είναι ο ορθός τρόπος να προσεύχεστε στον Θεό. Το να ικετεύετε τον Θεό να σας πραγματοποιήσει τη μία ή την άλλη χάρη, δεν είναι καν προσευχή. Αντιθέτως, ο άνθρωπος που είναι γεμάτος ανιδιοτελή αγάπη για τον Θεό, θα φέρει εις πέρας με επιτυχία τα πάντα στη ζωή του. Επίσης, είναι πάντοτε πρόθυμος να κάνει μια αυτοθυσία, όποια και νάναι αυτή. Συνειδητοποιήστε ότι είστε θείοι! Απαλλαγείτε από την προσκόλλησή σας στο φθαρτό και εφήμερο σώμα τότε θα βιώσετε τη θειότητά σας. Αναπτύξτε τις ιδιότητες της αγάπης και της αυτοθυσίας.Μπάμπα, Ομιλία που δόθηκε την 1 Ιουνίου 1970
5 Ιανουαρίου
Για κάθε άνθρωπο, η ζωή είναι μια αλληλουχία αποδοχών και απορρίψεων, χαράς και λύπης, οφέλους και απώλειας. Να θεωρείτε ότι όλα τα όσα σας συμβαίνουν είναι δώρα της χάρης του Θεού. Εξυπακούεται ότι οφείλετε να δράττε επιστρατεύοντας στον μέγιστο βαθμό τις ικανότητές σας και οδηγούμενοι από την πίστη και την αφοσίωσή σας στον Θεό. Και ότι πρέπει να εκπληρώνετε τα καθήκοντά σας το ίδιο ειλικρινά και ολόψυχα όπως προσεύχεστε. Κατόπιν, να αφήνετε τα αποτελέσματα στον Παντοδύναμο, Παντογνώστη και Πολυέλεο Κύριο. Γιατί θεωρείτε τον εαυτό σας υπεύθυνο για τα αποτελέσματα; Ο Θεός παρότρυνε τις πράξεις σας, ο Θεός είναι Εκείνος που ενήργησε μέσω υμών, Αυτός θα οδηγήσει την έκβαση των ενεργειών σας στο όποιο αποτέλεσμα βούλεται! Μπορείτε να φυλάξετε χρυσάφι σ’ ένα χρυσό κιβώτιο; Όχι βέβαια! Το φυλάτε σ’ ένα ατσάλινο ή σιδερένιο χρηματοκιβώτιο, έτσι δεν είναι; Παρομοίως, κατανοήστε ότι το δώρο της χαράς έρχεται συσκευασμένο με το περιτύλιγμα της λύπης. Μην προσεύχεστε στον Θεό να σας δίνει μόνο χαρά, αυτό θα ήταν ανόητο. Να Του προσεύχεστε να σας δώσει την καρτερία να συνειδητοποιήσετε ότι η χαρά και η λύπη δεν είναι παρά οι δύο όψεις του αυτού νομίσματος.Μπάμπα, Ομιλία που δόθηκε στις 27 Μαρτίου 1971
4 Ιανουαρίου
Οι άνθρωποι καταφεύγουν σε τάματα και ιεροτελεστίες, ελπίζοντας ότι έτσι θα αποτρέψουν τα κακά των δυσοίωνων αστρολογικών προβλέψεων! Όμως, δεν κάνουν την παραμικρή προσπάθεια να κερδίσουν τη χάρη του Θεού. Οφείλετε να φροντίζετε ώστε οι προετοιμασίες των ιεροτελεστιών σας να μην είναι υπέρ το δέον επιδεικτικές, πολυτελείς και απλώς επιφανειακές. Διότι, αν είναι, δεν θα σας χαρίσουν μόνιμα οφέλη στην καλύτερη περίπτωση, σας προφυλάσσουν από το να σπαταλάτε τον ίδιο χρόνο και χρήμα για σκοπούς που σας βλάπτουν! Κατανοήστε ότι αυτό που έχει σημασία είναι το ‘γιατί’ αυτών των τελετουργιών, ο βαθύτερος λόγος της τέλεσής τους, όχι τόσο το ‘πώς’, δηλ. η διαδικασία της ιεροτελεστίας. Το ‘γιατί’ πρέπει να είναι το να συνειδητοποιήσετε ότι η πραγματικότητά σας, είναι επίσης η πραγματικότητα του Οικουμενικού Θείου! Γι` αυτό, αναπτύξτε την αφοσίωση στο Οικουμενικό Θείο – καλλιεργήστε μέσα σας τη λαχτάρα να γίνετε ‘Αυτό’. Όταν προσεύχεστε στον Θεό για μια θέση εργασίας ή για ένα παιδί ή για ένα βραβείο, είστε αφοσιωμένοι όχι στον Θεό, αλλά στη θέση εργασίας, ή στο παιδί ή στο βραβείο. Αντί γι’ αυτά, να προσεύχεστε στον Θεό για τον ίδιο τον Θεό, για τη χάρη Του! Να αγαπάτε, επειδή η φύση σας είναι να αγαπάτε. Διευρύνετε τον Εαυτό σας που είναι θεϊκός, χωρέστε μέσα του όλους και όλα! Αγαπάτε ολοένα και περισσότερο.Μπάμπα, από το βιβλίο «Μπαγκαβάτα Βάχινι», Κεφ. 1, «Ο Μπαγκαβάτα»
3 Ιανουαρίου
Ο Θεός διαποτίζει ολόκληρο το σύμπαν. Ενυπάρχει σε κάθε ανθρώπινο πλάσμα – και όχι μόνο: ενυπάρχει σε κάθε έμβιο ον. Ολόκληρη η Δημιουργία είναι μία εκδήλωση του Θεού. Όμως, δεν είναι αρκετό το να έχετε απλώς ένα ανθρώπινο σώμα. Εφόσον ο Θεός είναι πανταχού Παρών και τα πάντα Πληρών, δηλ. ενυπάρχει και στον καθένα σας, το να εφαρμόζετε στη ζωή σας τις ανθρώπινες αξίες είναι κάτι όχι μόνο άκρως σημαντικό – είναι ιερό. Πρέπει να καλλιεργείτε τις ανθρώπινες αξίες της Αλήθειας (Σάτυα), της Ορθής Συμπεριφοράς (Ντάρμα), της Ειρήνης (Σάντι), της Αγάπης (Πρέμα) και της Μη-βίας (Αχίμσα). Ποτέ να μην πείτε ένα ψέμα σε καμιά περίσταση. Αν είστε προσκολλημένοι στην αλήθεια, η ορθή συμπεριφορά θ’ ακολουθήσει από μόνη της. Όπου η αλήθεια και η ορθή συμπεριφορά συνυπάρχουν, εκεί θα υπάρχει και η ειρήνη. Όπου υπάρχει ειρήνη, εκεί θα υπάρχει και η αγάπη. Όταν υπάρχει αγάπη, δεν μπορεί να υπάρξει χώρος για βία. Πρώτιστο καθήκον σας λοιπόν, πρέπει να είναι το ν’ αναπτύξετε αγάπη. Συχνά σας διδάσκω: «Η Αγάπη είναι Θεός, ο Θεός είναι Αγάπη. Η Αλήθεια είναι Θεός, ο Θεός είναι Αλήθεια.» Η Αλήθεια και η Αγάπη είναι αληθώς ο ίδιος ο Θεός.Μπάμπα, Ομιλία που δόθηκε στις 25 Δεκεμβρίου 2009
2 Ιανουαρίου
Διώξτε από μέσα σας όλα τα νέα βλαστάρια των επιθυμιών και των πόθων σας, ξεριζώστε τα! Τότε, η ‘λίμνη’ της εσωτερικής σας συνειδητότητας θα εξιδανικευθεί και θα γίνει σαν τον μυθικό ‘Ωκεανό του γάλακτος’. Τότε, ο πραγματικός σας Εαυτός που είναι θείος, θα απολαύσει, σαν τον μυθικό ουράνιο κύκνο, τα γαλήνια νερά της μεταμορφωμένης σας ‘λίμνης’, και θ’ ανακαλύψει την ατελεύτητη χαρά κι ευδαιμονία. Η ιστορία των θαυμάτων του Θεού είναι αληθινό νέκταρ. Ο καθένας μπορεί να πιει απ’ αυτό όσο θέλει σε κάθε μόριό του υπάρχει η ίδια γλυκύτητα. Η αγάπη του Θεού και η αγάπη για τον Θεό είναι αιώνια γλυκές και ιερές, οποιαδήποτε πνευματική άσκηση κι αν ακολουθείτε για να τις αποκτήσετε. Η ζάχαρη είναι το ίδιο γλυκιά είτε την ημέρα την τρώτε είτε τη νύχτα! Η διαφορά στον χρόνο έχει σημασία γι’ αυτόν που την τρώει, αλλά όχι για τη ζάχαρη. Η ζάχαρη είναι γλυκιά και αμετάβλητη στη γεύση, κι αυτό για πάντα! Έτσι είναι και η Θεϊκή Αγάπη, σας γεμίζει ιερότητα, σας εμπνέει και σας εμψυχώνει κάθε σας στιγμή, εσαεί!Μπάμπα, από το βιβλίο «Μπαγκαβάτα Βάχινι», Κεφ. 1, «Ο Μπαγκαβάτα»
1 Ιανουαρίου
Με τη Νέα Χρονιά πρέπει να κάνετε και ένα νέο βήμα στην πνευματική σας άσκηση. Πρέπει να διώξετε από μέσα σας ό,τι έχει πια παλιώσει και φθαρεί, αφήνοντας έτσι χώρο για να εισέλθει κάτι νέο και ωφέλιμο! Πώς γιορτάζετε την Πρωτοχρονιά; Μερικοί φρεσκάρουν τα σπίτια τους καθαρίζοντας τις αραχνιασμένες γωνιές, ή τα στολίζουν κρεμώντας γιρλάντες από λουλούδια ή πρασινάδες. Μερικοί φορούν καινούργια ρούχα, άλλοι πάλι γιορτάζουν το ‘νέο’ έτος απολαμβάνοντας νέα και πρωτόγνωρα εδέσματα. Έτσι, για μια μέρα, ο καθένας νιώθει ανανεωμένος και ανακαινισμένος. Όμως, αυτή τη γιορτή ανανέωσης, οι περισσότεροι άνθρωποι τη γιορτάζουν μόνο εξωτερικά, συνεχίζοντας τις παλιές προκαταλήψεις και ροπές τους, τις ξεπερασμένες πλέον συνήθειες τους και τις σκοροφαγωμένες αρχές ζωής τους. Δεν θα έπρεπε να επιχειρήσουν να ‘καθαρίσουν’ τον νου τους απ’ όλες αυτές τις αραχνιασμένες ιδέες; Δεν θα έπρεπε ν’ απαλλαγούν από πεποιθήσεις και κίνητρα που τους κηλιδώνουν και τους υποβιβάζουν; Η ενθύμηση του Ονόματος του Θεού είναι η βασική πνευματική άσκηση που μας ορίζουν οι γραφές για την παρούσα Εποχή του Σιδήρου (Κάλι Γιούγκα). Αυτή όμως απαιτεί το να εγκαταλείψετε όλες τις συνήθειες που παρεμβαίνουν και εμποδίζουν τη συνεχή ενθύμηση του Θεού. Γι’ αυτό, τούτη την Πρωτοχρονιά πρέπει να πάρετε την ακλόνητη απόφαση να υιοθετήσετε αυτή την άκρως ωφέλιμη πνευματική άσκηση και να την εφαρμόζετε στο έπακρο των δυνάμεών σας.Μπάμπα, Ομιλία που δόθηκε στις 27 Μαρτίου 1971.