Ιανουάριος 2014
31 Ιανουαρίου
Ο καθένας σας πρέπει να αναρωτηθεί: «Ποιος είναι ο σκοπός για τον οποίο έχω έρθει;» Αν είναι για να μελετήσετε, το εφαρμόζετε; Μελετάτε σωστά και επιμελώς; Ποτέ μην ξεχνάτε τον σκοπό της ύπαρξής σας. Η ταπεινοφροσύνη είναι ο πυρήνας της εκπαίδευσης και το πιο σημαντικό μέρος της. Ο Βίντγιασαγκάρ, ένας ξακουστός λόγιος στην Ινδία, πέρασε στη ζωή του πολλές προκλήσεις. Έχασε τον πατέρα του, και η μητέρα του τον μεγάλωσε με πολλές δυσκολίες. Δίδαξε στον γιό της πολλά σημαντικά μαθήματα. Συνήθιζε να του λέει: «Παιδί μου, η μόρφωση δεν είναι τόσο σημαντική όσο οι αρετές. Μην κάνεις το λάθος να εγκαταλείψεις τις αρετές για χάρη της μόρφωσης. Σε μια δύσκολη κατάσταση, είναι σωστό ακόμη και να αφήσεις τη μόρφωση, αν αυτή επιβάλει συμβιβασμό στις αρετές. Οι καλές ιδιότητες είναι το πιο σημαντικό πράγμα για τον άνθρωπο. Η ταπεινοφροσύνη είναι το πραγματικό κόσμημα ενός σπουδασμένου.»Μπάμπα, Divine Discourse, `My Dear Students`, Vol 2, Ch 1.
30 Ιανουαρίου
Η τροφή θεωρείται Θεός, καθώς είναι η πηγή της ζωής του ανθρώπου, του σώματος, του νου και του χαρακτήρα. Να τρώτε μόνο όσο χρειάζεστε. Μην είστε άπληστοι και τρώτε περισσότερο από όσο μπορείτε και πετάτε το υπόλοιπο. Η σπατάλη τροφής είναι μεγάλη αμαρτία. Το πλεόνασμά σας μπορεί να θρέψει κάποιο άλλο στομάχι. Ακόμα και ένα μεγάλο μέρος της τροφής που καταναλώνεται, το χονδροειδές μέρος, αποβάλλεται ως άχρηστο υλικό. Ένα μικρό μέρος της τροφής, που είναι το λεπτοφυές μέρος, αφομοιώνεται από το σώμα και ρέει σαν αίμα. Και ένα ελάχιστο ποσό, που είναι το ποιο λεπτοφυές μέρος της τροφής, δημιουργεί τον νου σας. Συνεπώς ο νους είναι η αντανάκλαση της καταναλισκόμενης τροφής. Όταν αναφύονται στον νου σας δαιμονικές παρορμήσεις, να προσέχετε την ποιότητα της τροφής που τρώτε, και να φροντίζετε να είναι πολύ αγνή, καθαρή, να έχει προσφερθεί στον Θεό, και να είναι ισορροπημένη-σατβική.Μπάμπα, Divine Discourse, `My Dear Students`, Vol 2, Ch 2
29 Ιανουαρίου
Η ζήλια κάνει τον άνθρωπο να βλέπει το κακό, ακόμα και στα καλά! Θα επιφέρει την καταστροφή σας με πολλούς τρόπους. Ξεριζώστε την όσο το δυνατόν νωρίτερα. Αν δεν την ξεριζώσετε, τότε το επόμενο που θα έρθει είναι το εγώ. Το εγώ καταστρέφει τη διάκριση, διώχνει τις ανθρώπινες ιδιότητες, και σας μετατρέπει σε δαίμονες. Η αμφιβολία, η ζήλια, το εγώ και η έλλειψη πίστης είναι οι τέσσερις πιο ισχυρές αρνητικές ιδιότητες. Αν κάποιος έχει έστω και μία από τις τέσσερις, χωρίς αμφιβολία κάποια στιγμή θα καταστραφεί. Αναπτύξτε καλή συμπεριφορά και να την εφαρμόζετε ειλικρινά όσο το δυνατόν πιο πολύ, τότε με τον καιρό θα φθάσετε στην κατάσταση ενός αγνού ανθρώπου. Ποτέ μην κάνετε κάποια εργασία με επιθυμία για χρήματα ή κάποιο άλλο όφελος. Το να αναμένετε το αποτέλεσμα της εργασίας είναι απληστία. Ο καρπός κάθε πράξης εξαρτάται από την ίδια την πράξη. Μπορείτε να περιμένετε άριστα πριν καν αρχίσετε να μελετάτε; Αντί να μελετάτε έχοντας στο νου σας τους βαθμούς, πρέπει να μελετάτε επειδή αυτό είναι το καθήκον σας, και να το κάνετε με πλήρη αφιέρωση.Μπάμπα, `My Dear Students`, Vol 2, Ch 1
28 Ιανουαρίου
Οι άνθρωποι παραπλανούνται από απεριόριστες επιθυμίες. Ζουν σε έναν ονειρικό κόσμο, λησμονώντας την Υπέρτατη Συνειδητότητα. Είναι πολύ σημαντικό να κρατάτε τις επιθυμίες σας υπό έλεγχο, και να βάζετε όρια σ` αυτές. Αντί να ξοδεύετε υπέρμετρα χρήματα για ευχαρίστησή σας, πρέπει να τα προσφέρετε για την ανακούφιση των φτωχών και των εχόντων ανάγκη. Μην κάνετε όμως το λάθος να νομίζετε ότι το να προσφέρετε χρήματα για καλούς και αγνούς σκοπούς είναι το μόνο που απαιτείται για να εφαρμόζετε όρια στις επιθυμίες. Ενώ αυτό είναι καλό, είναι εξίσου σημαντικό να μην αφήνετε τις επιθυμίες σας να συνεχίζουν να πολλαπλασιάζονται. Και τα δύο πρέπει να συμβαίνουν. Περιορίστε τις επιθυμίες σας, γιατί οι υλιστικές επιθυμίες οδηγούν σε μια ανήσυχη και καταστρεπτική ζωή. Οι επιθυμίες είναι φυλακή. Θα μπορέσετε να απελευθερωθείτε μόνο όταν περιορίσετε τις ανάγκες σας, μόνο σε όσες πραγματικά χρειάζεσθε για τη ζωή. Αυτή είναι η σημασία του «Όρια στις επιθυμίες».Μπάμπα, Divine Discourse, Nov 21, 1988.
27 Ιανουαρίου
Η σατβική (ισορροπημένη, αρμονική) τροφή πρέπει να είναι λιγότερο πικάντικη, λιγότερο αλμυρή και πρέπει να έχει λιγότερο ξινή γεύση. Όχι μόνο αυτά, δεν πρέπει να μαγειρεύεται με υπερβολικό λάδι, πρέπει να είναι φρέσκια και όχι ‘μπαγιάτικη’ (δηλαδή τροφή μαγειρευμένη το πρωί δεν πρέπει να τρώγεται το βράδυ). Αυτή είναι Σατβική τροφή. Μερικοί άνθρωποι θεωρούν το γάλα σατβικό. Χωρίς αμφιβολία, το γάλα, το γιαούρτι και τα φρούτα είναι εκ φύσεως σατβικά, αλλά όταν καταναλώνονται σε υπερβολικές ποσότητες, γίνονται ταμασικά και σας κάνουν νωθρούς και κοιμισμένους. Όταν τρώμε υπερβολικό γιαούρτι (curds), μπορεί να γίνουμε ταμασικοί. Συνεπώς μην καταναλώνετε μεγάλες ποσότητες γάλα ή γιαούρτι. Είναι καλό να αναμειγνύετε ένα μέρος νερό με ένα μέρος γάλα. Η τροφή που τρώτε πρέπει να έχει αποκτηθεί και ετοιμαστεί με ορθούς τρόπους και πρέπει να την προσφέρετε στον Θεό πριν τη λάβετε. Μόνο τότε θα απορρέουν από τον άνθρωπο σατβικά συναισθήματα. Εάν η τροφή έχει αποκτηθεί με μη-ενάρετους τρόπους, θα παράγει κακά συναισθήματα.Μπάμπα, Divine Discourse, `My Dear Students`, Vol 2, Ch 2
26 Ιανουαρίου
Στο έπος της Μαχαμπαράτα, ο Σακούνι είναι μια κλασική περιπτωσιολογία. Ήταν η προσωποποίηση της κακής συναναστροφής και των κακών σκέψεων. Δεν ήταν μόνο ο εκ μητρός θείος του Ντουριόντανα, αλλά επίσης και ο έμπιστός του. Το εγώ του Ντουριόντανα έφθασε στην κορύφωσή του, εξαιτίας των συμβουλών του Σακούνι. Το εγώ δεν έχει τη δύναμη της διάκρισης. Ο Ντουριόντανα έκανε κακές πράξεις και ακολούθησε την κακή συμβουλή που του δόθηκε. Ο Σακούνι ήταν γνωστός για τις κακές του ιδέες, ο Ντουριόντανα για τον εγωισμό του και ο Ντουσάσανα για τη λανθασμένη συμπεριφορά. Ο Κάρνα ήταν αγνός. Αλλά εξαιτίας των κακών συναναστροφών στις οποίες βρισκόταν και ζούσε, ήταν έτοιμος να διαπράξει κακές πράξεις. Όθεν το αρχαίο ρητό, «Οι κακές σχέσεις προκαλούν κακές πράξεις». Ο Κάρνα έγινε περιώνυμος, εξαιτίας των κακών σχέσεων που είχε. Αυτά είναι τα μαθήματα που έχει να μας διδάξει η Μαχαμπαράτα. Πρέπει να έχετε επίγνωση των ανωτέρω και να προσέχετε πολύ.Μπάμπα, Divine Discourse, `My Dear Students`, Vol 2, Ch 1.
25 Ιανουαρίου
Για να θυμόσαστε τον θεϊκό Εαυτό (Άτμα), η τροφή είναι πολύ σημαντική. Από το Θείο (Μπράμαν) προέβαλε ο Αιθέρας. Από τον Αιθέρα προήλθε ο Αέρας. Από τον Αέρα γεννήθηκε η Φωτιά. Και από τη Φωτιά προήλθε το Νερό. Από το Νερό, προέβαλε η Γη και από τη Γη τα διάφορα φυτά και η τροφή. Τελικά, από την τροφή αναπτύχθηκαν τα ανθρώπινα όντα. Για να επιτύχετε την ένωση με το Θείο, πρέπει να περάσετε όλα αυτά τα στάδια και να αρχίσετε το ταξίδι επιστροφής. Η Ζωή που υπάρχει μέσα στο χονδροειδές περίβλημα του φυσικού σώματος, ονομάζεται Πράνα. Μέσα στο περίβλημα της Πράνα, υπάρχει το περίβλημα του νου και μέσα σ` αυτό υπάρχει το περίβλημα της διάνοιας. Μέσα στο περίβλημα της διάνοιας υπάρχει το αφανές περίβλημα της ευδαιμονίας. Πολλοί άνθρωποι σταματούν το ταξίδι αφού φθάσουν στο περίβλημα του νου. Για να φθάσετε όμως στην ευδαιμονία πρέπει να προχωρήσετε περαιτέρω, πέρα από την τροφή, τον νου και το περίβλημα της διάνοιας.Μπάμπα, Divine Discourse, `My Dear Students`, Vol 2, Ch 2.
24 Ιανουαρίου
Σ` αυτόν τον κόσμο, πρέπει να κάνετε και μεγάλα έργα και καλές πράξεις. Οι ιδιοτροπίες της σύγχρονης ζωής είναι μάλλον μυστήριες και μη κατανοητές. Αποκαλούνται, ‘το κακό κουαρτέτο’, που συνίσταται από: Έλλειψη πίστης, αμφιβολία, ζήλια και εγωισμό. Η έλλειψη καλού χαρακτήρα κάνει κάποιον να αναπτύσσει κακές σκέψεις. Η έλλειψη πίστης οδηγεί στην αμφιβολία. Σήμερα, πολλοί άνθρωποι είναι πρόθυμοι να εμπιστευθούν έναν ξένο στον δρόμο, αλλά αρνούνται να πιστέψουν τις Γραφές και τις αγνές εντολές των μεγάλων Αγίων ή ακόμα και των ίδιων των γονέων τους. Δεν πιστεύουν ούτε και στα λόγια εκείνων που αγαπούν και ενδιαφέρονται γι’ αυτούς. Προσέξτε αυτούς τους κρυφούς κινδύνους και αναπτύξτε καλή συμπεριφορά. Για την καλή συμπεριφορά, είναι απαραίτητη η αλήθεια και η αρετή. Αναλάβετε ενάρετες πράξεις με αγνά κίνητρα και βυθιστείτε στο αίσθημα της αγάπης.Μπάμπα, Divine Discourse, `My Dear Students`, Vol 2, Ch 1
23 Ιανουαρίου
Να ελέγχετε τη γλώσσα σας γτατί πάντοτε λαχταράει διάφορες λιχουδιές. Αναρωτηθείτε, «Ω γλώσσα, πόσους σάκους ρύζι, στάρι και λαχανικά, πόσες λιχουδιές έχεις γευτεί; Ντροπή σου, αν ακόμα δεν έχεις ικανοποιηθεί!» Να τρώτε αρκετά για να ικανοποιείτε την πείνα σας και να στηρίζετε το σώμα σας, χωρίς να δίνετε υπερβολική σπουδαιότητα στη γεύση. Παρομοίως, τα μάτια σας πρέπει να βλέπουν τον Θεό αντί να παρακολουθούν μη-ιερά πράγματα στην τηλεόραση ή το βίντεο. Είθε τα αυτιά σας να ακούν τις ιστορίες της δόξας του Θεού αντί μάταιες συζητήσεις και κουτσομπολιά. Όλα όσα βλέπετε και ακούτε αποτυπώνονται στην καρδιά σας, και τα μη-ιερά πράγματα την μολύνουν. Όταν η καρδιά σας μολυνθεί, η ζωή χάνει το νόημά της. Η ανθρώπινη καρδιά είναι σαν μια πένα. Το χρώμα των λέξεων που γράφετε θα είναι το ίδιο με το χρώμα του μελανιού της πένας. Ο Θεός περιμένει να γεμίσετε την καρδιά σας με αγάπη. Τότε, ό,τι σκέφτεστε, λέτε και κάνετε θα πλημμυρίζει από αγάπη και η ζωή σας θα γίνει ιερή.Μπάμπα, Divine Discourse, Aug 22, 2000
22 Ιανουαρίου
Ολόκληρη η δημιουργία βασίζεται στην αλήθεια. Όπου υπάρχει αλήθεια, εκεί υπάρχει αφθονία και ευημερία. Η ανθρώπινη ζωή δεν είναι για την απόλαυση σωματικών ανέσεων και εγκόσμιων απολαύσεων, που είναι παροδικά. Είναι για να θέσετε ένα ιδανικό για τον υπόλοιπο κόσμο. Αναρωτηθείτε, «έχοντας ζήσει όλα αυτά τα χρόνια, ποιο είναι το ιδανικό που έχω θέσει και έχω πετύχει;» Μπορεί να έχετε κάνει μερικές καλές πράξεις στη ζωή, αλλά αυτές μπορεί να έχουν ξεπεραστεί από τον αριθμό των κακών πράξεων που τυχόν έχετε κάνει. Αυτή δεν είναι η Ιδιότητα του ανθρώπου. Να καλλιεργείτε καλές σκέψεις, να λέτε καλά λόγια και να κάνετε καλές πράξεις. Αυτή είναι η πραγματική ανθρωπιά. Θυμόμαστε ακόμη και σήμερα τους αρχαίους σοφούς και ενορατικούς, ένεκα των καλών πράξεων που έχουν κάνει. Να κάνετε στους άλλους αυτό που θα θέλατε να κάνουν οι άλλοι σε σάς. Μην ακολουθείτε απερίσκεπτα τον νου, γιατί ο νους μοιάζει με έναν τρελό πίθηκο. Να ακολουθείτε τη συνείδησή σας. Η αγάπη είναι το αφανές ρεύμα για όλα αυτά. Γι` αυτό να ζείτε μια ζωή πλημμυρισμένη από αγάπη.Μπάμπα
21 Ιανουαρίου
Διαλογισμός δεν σημαίνει να κάθεται κανείς με σταυρωμένα πόδια, με τα μάτια κλειστά σε στοχασμό του Θεού. Αυτή είναι σωματική, εγκόσμια δραστηριότητα. Χωρίς αμφιβολία, αυτό χρειάζεται, αλλά πραγματικός διαλογισμός είναι η ενοποίηση του νου με τον Θεό. Όπως το γάλα με το νερό δεν μπορούν να διαχωριστούν, παρομοίως, ο νους, μόλις συγχωνευθεί με τον Θεό, δεν μπορεί να διαχωριστεί. Παρομοίως, η αγάπη σας πρέπει να γίνει ένα με τη θεϊκή αγάπη. Μερικοί άνθρωποι στοχάζονται στον Θεό για λίγη ώρα το πρωί και το βράδυ. Αυτό δεν μπορεί να ονομαστεί διαλογισμός. Πρέπει να σκέπτεστε τον Θεό όλες τις ώρες, σε όλα τα μέρη και σε όλες τις περιστάσεις. Να κάνετε όλα τα έργα με τον νου σταθερά εστιασμένο στον Θεό. Αυτός είναι πραγματικός διαλογισμός. Το να σκέπτεστε τον Θεό για λίγη ώρα είναι μόνο τμηματική αφοσίωση. Τέτοια αφοσίωση σας παρέχει το δικαίωμα μόνο για τμήμα της Θείας χάριτος. Πρέπει να έχετε πλήρη αφοσίωση για να αποκτήσετε πλήρη τη Θεία χάρη.Μπάμπα, Divine Discourse, Aug 22, 2000
20 Ιανουαρίου
Αναγνωρίστε το Θείο μέσα σας. Ανοίξτε τις πόρτες της καρδιάς σας. Αναπτύξτε όλο και περισσότερη αγάπη. Κατανοήστε την αλήθεια. Βιώστε τον Θεό. Εκεί βρίσκεται η ευδαιμονία. Κάντε κάθε προσπάθεια να κατανοήσετε το έμφυτο Θείο. Το Θείο μέσα σας καλύπτεται από το εγώ και τον θυμό. Συνεπώς, η πραγματική γνώση χαράζει όταν καταστραφεί η προσκόλληση. Από πού προέρχεται αυτή η προσκόλληση; Οι υπερβολικές επιθυμίες οδηγούν στην προσκόλληση. Μπορεί να πετύχετε προσωρινή γαλήνη όταν επαναλαμβάνετε το Όνομα του Θεού, κάνετε διαλογισμό και γιόγκα. Για να πετύχετε όμως μόνιμη γαλήνη, πρέπει να αναπτύξετε μέσα σας αγάπη. Η αγάπη μπορεί να μετατρέψει τον ουρανό σε γη, και τη γη σε ο ουρανό. Αυτή η ιερή αγάπη είναι μέσα σας. Αλλά, την στρέφετε σε λανθασμένη διεύθυνση και ως εκ τούτου διαστρεβλώνεται. Αναπτύξτε την ιερή αγάπη μέσα σας για να πραγματώσετε το έμφυτό σας Θείο.Μπάμπα, Divine Discourse, Mar 14, 1999
19 Ιανουαρίου
Πειθαρχία δεν σημαίνει να αποσυρθεί κανείς στο δάσος και να ζει μόνο με φρούτα και ρίζες. Στην πραγματικότητα μια τέτοια ζωή μπορεί να ονομαστεί ζωή αδράνειας, όχι πειθαρχίας. Η πραγματική πειθαρχία έγκειται στον έλεγχο των συναισθημάτων σας, των σκέψεων, των λόγων και των πράξεων που εγείρονται από τις τρεις βασικές ιδιότητες (Σάτβας, Ράτζας και Τάμας). Πρέπει να στοχάζεστε στον Θεό όλες τις στιγμές και να πετύχετε αρμονία στις σκέψεις, τα λόγια και τις πράξεις. Αγνός άνθρωπος είναι αυτός του οποίου οι λέξεις, τα λόγια και οι πράξεις είναι σε πλήρη αρμονία. Μην παρασύρεστε από τον πόνο ή την απόλαυση. Η Γκίτα διδάσκει ότι πρέπει να έχετε αδιακύμαντο νου στην ευτυχία ή τη θλίψη, στα κέρδη ή τις απώλειες, στις νίκες ή τις ήττες. Πρέπει να κάνετε το καθήκον σας με μέγιστη ειλικρίνεια και να υπηρετείτε την κοινωνία χωρίς καμιά προσδοκία για ανταμοιβή. Ένας τέτοιος αδιακύμαντος νους και μια τέτοια χωρίς-επιθυμίες κατάσταση είναι πραγματική πειθαρχία.Μπάμπα, Divine Discourse, Aug 22, 2000.
18 Ιανουαρίου
Όλες οι πνευματικές ασκήσεις θα πάνε χαμένες αν δεν γνωρίσετε την αληθινή σας ταυτότητα. Αντί να ρωτάτε τους άλλους, ποιός είσαι, να ρωτάτε τον εαυτό σας, ποιός είμαι; Λέμε, αυτό είναι το βιβλίο μου, αυτό είναι το ποτήρι μου. Τότε, ποιος είμαι; Το συναίσθημα του ‘δικό μου’, είναι η ψευδαίσθηση (Μάγια). Όλα αυτά τα ‘δικά μου’ είναι ύλη, είναι αρνητικά. Νομίζετε ότι είστε ο κυρίαρχος αυτού του υλικού κόσμου. Καλύτερα κυριαρχείστε τον νου και γίνετε ο κύριός του! Κάντε μία προσπάθεια να γνωρίσετε την αληθινή σας ταυτότητα. Για να τη γνωρίσετε πρέπει πρώτα να εγκαταλείψετε τη σωματική προσκόλληση. Όταν λέω, αυτό είναι το μαντίλι μου, είμαι διαφορετικός από το μαντήλι. Παρομοίως όταν λέω, αυτό είναι το σώμα μου, είμαι διαφορετικός από το σώμα. Όταν λέω, ο νους μου, σημαίνει ότι είμαι διαφορετικός από τον νου. Τότε ποιός είμαι; Η συνεχής αυτοέρευνα με αυτόν τον τρόπο θα σας οδηγήσει στην αυτοπραγμάτωση.Μπάμπα, Divine Discourse, Mar 14, 1999
17 Ιανουαρίου
Η τροφή είναι η πρώτιστη ανάγκη για τη ζωή. Δεν μπορεί να ζήσει κανείς χωρίς τροφή. Γι’ αυτό η ζωή περιγράφεται ως Άνναμάγια (απαρτιζόμενη από τροφή). Αλλά κανείς δεν είναι ικανοποιημένος μόνο με την τροφή. Ο νους δεν ικανοποιείται αν το στομάχι είναι γεμάτο. Παρόλο που η τροφή είναι ουσιώδης για το σώμα, o νους λαχταρά ευδαιμονία. Η ζωή μπορεί να βρει εκπλήρωση μόνο αν βιώνει κανείς ευδαιμονία. Ως εκ τούτου, δεν μπορείτε να παραμένετε ικανοποιημένοι απλά και μόνο επειδή είστε ζωντανοί. Πρέπει να είστε ενεργητικοί και πάντοτε σε κίνηση. Κάποια στιγμή πρέπει κανείς να αναρωτηθεί, «γιατί είμαι ανήσυχος, γιατί είμαι δραστήριος; Τι κάνω ασχολούμενος με διάφορα πράγματα; Γιατί κάνω αυτές τις πράξεις; Πως τις κάνω;» Μόνο όταν διερευνήσει κανείς αυτά τα ζητήματα, μπορεί να αντιληφθεί τον αληθινό σκοπό και νόημα των πράξεων. Αυτή η έρευνα πρέπει να γίνεται με ορθό τρόπο. Μόλις φτάσετε στο συμπέρασμα ότι κάποια πράξη είναι σωστή, πρέπει τότε να την κάνετε με ειλικρίνεια.Divine Discourse, Apr 23, 1988
16 Ιανουαρίου
Οι άνθρωποι παρασύρονται από το σώμα και λησμονούν την εντός τους Θειότητα. Να έχετε ισχυρή πίστη στον Θεό. Μην έχετε πίστη σε αυτό το σώμα, που είναι προσωρινό. Το σώμα είναι σαν φυσαλίδα νερού, ο νους είναι σαν έναν τρελό πίθηκο. Μην ακολουθείτε το σώμα, μην ακολουθείτε τον νου. Να ακολουθείτε τη συνείδησή σας. Αυτή είναι η φύση του Θεϊκού Εαυτού (Άτμα). Θα τον βιώσετε μόνο όταν ακολουθείτε τη συνείδησή σας. Να αγαπάτε όλους, αλλά μην εμπιστεύεστε κανέναν. Πρέπει να θέσετε την εμπιστοσύνη σας μόνο στον Θεό. Ποιός είναι ο λόγος; Γιατί δεν πρέπει να εμπιστεύεστε τους άλλους; Επειδή οι άνθρωποι είναι προσωρινοί. Ο Θεός περιμένει μόνο αγάπη. Μπορείτε να καλλιεργήσετε την αγάπη πολύ εύκολα. Η αγάπη είναι μέσα σας, αναπτύξτε την. Πρέπει να μοιράζεστε αυτή την αγάπη με τους πάντες. Να αγαπάτε ακόμα και αυτούς που σας μισούν. Το να βλάψετε κάποιον που σας έχει βλάψει δεν είναι τίποτε σπουδαίο. Η πραγματική μεγαλοσύνη βρίσκεται στο να αγαπάτε ακόμα και αυτούς που σας έχουν βλάψει.Μπάμπα, Divine Discourse, Mar 14, 1999
15 Ιανουαρίου
Η αληθινή και ανιδιοτελής αγάπη εκδηλώνεται ως αυτοθυσία. Τέτοια αγάπη δεν γνωρίζει μίσος. Αγκαλιάζει ολόκληρο το σύμπαν, και μπορεί να έλκει ακόμα και εκείνους που φαινομενικά είναι μακριά. Στον φαινομενικό κόσμο, συναντάτε πολλές αποχρώσεις και παράγωγα αυτής της πρωταρχικής αγάπης. Αγαπάτε τον πατέρα, τη μητέρα, τον αδελφό, την αδελφή, τον σύντροφο, τους φίλους σας κ.α. Σε όλες αυτές τις περιπτώσεις υπάρχει πάντοτε μια χροιά εγωισμού κάπου-κάπου. Η θεϊκή αγάπη, αντιθέτως, είναι ολοκληρωτικά απαλλαγμένη έστω και από το ελάχιστο ίχνος εγωισμού. Πρέπει να παραδοθείτε σ` αυτή την αγάπη, να βυθιστείτε πλήρως μέσα της και να βιώσετε την ευδαιμονία που χαρίζει. Η αληθινή και ανιδιοτελής αγάπη εκδηλώνεται ως αυτοθυσία. Για να αποκτήσετε τη θεϊκή αγάπη, πρέπει πρώτα να αποκτήσετε τις ιδιότητες της μακροθυμίας και της υπομονής. Κάθε άνθρωπος πρέπει να καλλιεργήσει αυτές τις αγνές ιδιότητες.Μπάμπα, Divine Discourse, May 25, 2000
14 Ιανουαρίου
Η ζωή ενός ανθρώπου μπορεί να συγκριθεί με ένα ζαχαροκάλαμο. Όπως το ζαχαροκάλαμο είναι σκληρό και έχει πολλούς ρόζους, έτσι και η ζωή είναι γεμάτη δυσκολίες. Αλλά αυτές οι δυσκολίες πρέπει να υπερνικηθούν για να απολαύσετε την ευδαιμονία του Θεού, όπως το ζαχαροκάλαμο πρέπει να θραυτεί και να μετατραπεί ο χυμός του σε ζάχαρη για να απολαύσετε τη μόνιμη γλυκύτητά της. Διαρκής ευδαιμονία μπορεί να αποκτηθεί μόνο υπερνικώντας τις δοκιμασίες και τα βάσανα. Ο χρυσός δεν μπορεί να γίνει ένα ελκυστικό κόσμημα αν δεν λιώσει στην κάμινο και δεν σφυρηλατηθεί στο απαιτούμενο σχήμα. Όταν αποκαλώ τους πιστούς Μου ως ‘χρυσούς’ (Μπάνγκαρου), σας θεωρώ πολύ πολύτιμους. Να διέρχεστε τις μεταπτώσεις της ζωής με μακροθυμία και να γίνετε ελκυστικά κοσμήματα. Μην αφήνετε να σας καταβάλουν τα εμπόδια. Να ζείτε υποδειγματικές ζωές με αυτοπεποίθηση και ακλόνητη πίστη στον Θεό.Μπάμπα Divine Discourse, Jan 15, 1992
13 Ιανουαρίου
Η ζωή πάνω στη γη είναι δυνατή μόνο ένεκα του ήλιου. Για την ανθρωπότητα που έχει μπλεχτεί σε μια άσκοπη ύπαρξη και διέρχεται έναν ατέλειωτο κύκλο μάταιων δραστηριοτήτων, η θεότητα ήλιος στέκεται ως παράδειγμα ακάματης και ανιδιοτελούς υπηρεσίας. Δεν έχει καμιά ανάπαυλα από την εργασία. Είναι υπεράνω επαίνων και κατηγοριών. Εκτελεί τα καθήκοντά του με απόλυτη αταραξία. Ό,τι κάνει είναι μόνο για την ευημερία του κόσμου και όχι για πρόκληση ζημιάς. Έτσι η θεότητα ήλιος μας διδάσκει το υπέρτατο παράδειγμα της ταπεινής αφοσίωσης στο καθήκον, χωρίς καμιά έπαρση. Όλοι πρέπει να μάθουν πως να κάνουν τα καθήκοντά τους με αφοσίωση και αφιέρωση, όπως ακριβώς ο ήλιος. Η εκτέλεση του καθήκοντος είναι ο ανώτερος πνευματικός δρόμος (γιόγκα), όπως αναφέρει ο Κρίσνα στη Γκίτα. Ως εκ τούτου, να έχετε καλές σκέψεις και πράξεις. Τότε θα βιώσετε τη θεϊκή ευδαιμονία.Μπάμπα Divine Discourse, Jan 15, 1992.
12 Ιανουαρίου
Η τήρηση της ηθικής στην καθημερινή ζωή, η θεοποίηση όλων των πράξεων και σκέψεων που σχετίζονται με τη ζωή, και η απαρέγκλιτη τήρηση των ιδανικών – όλα αυτά μαζί συνιστούν την πνευματική καλλιέργεια. Πνευματική καλλιέργεια σημαίνει αυτό που καθαγιάζει τον κόσμο, που ενδυναμώνει το μεγαλείο και τη δόξα μιας χώρας, και που βοηθάει να ανέλθει το άτομο και η κοινωνία σε ένα ανώτερο στάδιο ύπαρξης. Η διαδικασία του εξευγενισμού ή μεταμόρφωση είναι σημαντική για τη βελτίωση της χρήσης οποιουδήποτε πράγματος στη ζωή. Για παράδειγμα, το αναποφλοίωτο ρύζι πρέπει να καθαριστεί και να αφαιρεθεί ο φλοιός του προτού μπορέσει να μαγειρευτεί. Αυτό ονομάζεται μεταμόρφωση. Μεταμόρφωση είναι η απομάκρυνση των ανεπιθύμητων στοιχείων και η διασφάλιση των επιθυμητών. Όσον αφορά τους ανθρώπους, πνευματική καλλιέργεια είναι η απομάκρυνση όλων των αρνητικών ιδιοτήτων και η καλλιέργεια αρετών. Πνευματικά καλλιεργημένος είναι αυτός που έχει αναπτύξει καλές σκέψεις και καλή συμπεριφορά.Μπάμπα, Discourse, Jan 14, 1990
11 Ιανουαρίου
Παρόλο που μπορεί να υπάρχουν διαφορές μεταξύ των κρατών στη διατροφή και στα έθιμά τους, το πνεύμα της αρμονίας και της ενότητας που επιδείξατε στις αθλοπαιδιές είναι μεγάλη ευχαρίστηση για όλους. Είναι μια χαρακτηριστική ιδιότητα των αγώνων όπου οι διαφορές ξεχνιούνται και οι άνθρωποι ασχολούνται με τα αγωνίσματα με ένα θεϊκό πνεύμα. Οι αθλοπαιδιές βοηθούν τους αθλητές όχι μόνο να βελτιώσουν την υγεία τους αλλά επίσης να βιώσουν χαρά. Παρόλα αυτά, δεν πρέπει να μένετε ικανοποιημένοι μόνο με αυτά τα οφέλη. Έχετε ένα ακόμα σώμα εκτός από το φυσικό. Είναι το νοητικό σώμα αλλιώς γνωστό ως νους. Είναι εξίσου σημαντικό να προάγετε την αγνότητα του νου και να αναπτύξετε ανοικτή για τα πάντα καρδιά. Η πραγματική ανθρωπιά ανθίζει μόνο όταν το σώμα, ο νους και το πνεύμα αναπτύσσονται αρμονικά. Ο ενθουσιασμός και η προσπάθεια που επιδεικνύετε κατά τα αγωνίσματα πρέπει επίσης να εκδηλώνεται και στο πεδίο της ηθικής και της πνευματικότητας.Μπάμπα, Divine Discourse, Jan 14, 1990
10 Ιανουαρίου
Οι δυσκολίες και ο πόνος σας βοηθούν να καλλιεργηθείτε και να οικοδομήσετε την ικανότητα της υπομονής και της μακροθυμίας. Παρόλα αυτά, εξαιτίας της νοητικής αδυναμίας και άγνοιας, οι άνθρωποι σταθερά αποφεύγουν τις οδυνηρές εμπειρίες και καταπονήσεις. Μην είστε αδύναμοι, να είστε γενναίοι και να καλωσορίζετε τα προβλήματα. Αφήστε τα να έρθουν, όσα περισσότερα τόσο πιο χαρούμενοι. Μόνο μια τέτοια θαρραλέα συμπεριφορά μπορεί να αναδείξει τη μακροθυμία που είναι κρυμμένη μέσα σας. Μπορείτε να προαχθείτε σε ανώτερη τάξη χωρίς να δώσετε εξετάσεις; Μόνο όταν διασφαλίσετε τους καθοριζόμενους βαθμούς και περάσετε τις εξετάσεις, δικαιούστε να ανέλθετε σε μεγαλύτερη τάξη. Όσο προετοιμάζεστε για τις εξετάσεις θα πρέπει να αντιμετωπίσετε άγχος και πολλές δυσκολίες, αλλά πόσο γλυκιά θα είναι η προαγωγή! Γι` αυτό να καλωσορίζετε τα προβλήματα και τις δυσκολίες ως δοκιμασίες που σας προετοιμάζουν για ανώτερα πράγματα, και να είστε ευτυχισμένοι όταν σας συμβαίνουν δυσκολίες, διότι τότε είναι που αληθινά ανθίζει η μακροθυμία.Μπάμπα, Divine Discourse, May 25, 2000
9 Ιανουαρίου
Η Θειότητα είναι η εκδήλωση της αγάπης και της μακροθυμίας. Η αρετή της μακροθυμίας, δηλαδή της απεριόριστης υπομονής και ικανότητας να συγχωράει κανείς και να ξεχνάει, δεν επιτυγχάνεται διαβάζοντας βιβλία ή μαθαίνοντάς την από έναν εκπαιδευτή. Ούτε μπορεί να δοθεί ως δώρο από κάποιον. Αυτή η πρωταρχική αρετή, μπορεί να αποκτηθεί αποκλειστικά από αυτο-προσπάθεια, αντιμετωπίζοντας απευθείας τα διάφορα προβλήματα, δυσκολίες, ανησυχίες, βάσανα καθώς και τη θλίψη. Αν απουσιάζει, θα είστε ευάλωτοι σε όλα τα είδη των κακών τάσεων. Το μίσος και η ζήλια εύκολα ριζώνουν σ’ αυτόν που στερείται μακροθυμίας. Μόνο η μακροθυμία δίνει πλήρη προστασία σ’ αυτόν που την κατέχει. Συνεπώς η μακροθυμία, αυτό το πολύτιμο αγαθό, είναι η μεγαλύτερη, η πιο μεγαλειώδης και η πιο αγνή μεταξύ όλων των αρετών. Η μακροθυμία αγκαλιάζει τα πάντα.Μπάμπα, Divine Discourse, May 25, 2000
8 Ιανουαρίου
Από τους αρχαίους χρόνους, δινόταν έμφαση σε τρία θέματα: Εργασία, λατρεία, και σοφία. Τι είναι σοφία; Ό,τι έχει σχέση με τις αισθήσεις μας, δηλαδή τα φευγαλέα πράγματα του υλικού κόσμου και οι πράξεις μας, μαρτυρούν την άγνοιά μας. Η σοφία ανατέλλει τη στιγμή που αποσύρεται ο νους. Η χωρίς-σκέψη κατάσταση μεταξύ δύο διαδοχικών σκέψεων είναι πνευματική σοφία (Μπράχμα Γκνιάνα). Οι άνθρωποι δεν μπορούν να βιώσουν αυτή τη χωρίς-σκέψη κατάσταση, και παρασύρονται από τα φευγαλέα, τα εφήμερα και τα στιγμιαία πράγματα. Όλη η γνώση που αποκτά κανείς δεν είναι αληθινή γνώση. Αληθινή γνώση είναι η γνώση του Πνεύματος (Άτμα). Η αληθινή σοφία ανατέλλει όταν όλες οι σκέψεις αποδεκατιστούν. Εν τούτοις, τα τρία ανωτέρω θέματα, δηλαδή η εργασία, η λατρεία, και η σοφία, αρχίζουν με την υπηρεσία. Ανεξαιρέτως του είδους υπηρεσίας, αν γίνεται με αγάπη και θεϊκά συναισθήματα, γίνεται λατρεία.Μπάμπα, Divine Discourse, Mar 14, 1999
7 Ιανουαρίου
Η γλώσσα είναι η ασπίδα της καρδιάς. Προστατεύει ακόμα και τη ζωή σας. Το να μιλάτε μεγαλόφωνα, πολύ και άγρια, ή το να μιλάτε γεμάτοι θυμό και μίσος – όλα αυτά επηρεάζουν αρνητικά την υγεία σας. Προκαλούν θυμό και μίσος στους άλλους, πληγώνουν, αναστατώνουν, εξοργίζουν, ψυχραίνουν. Γιατί λέγεται ότι η σιωπή είναι χρυσός; Ο σιωπηλός άνθρωπος σίγουρα δεν έχει εχθρούς, έστω κι αν ίσως δεν έχει φίλους. Έχει τον χρόνο και την ευκαιρία να βυθιστεί μέσα του και να εξετάσει τα δικά του λάθη και ελαττώματα. Δεν έχει καμιά «όρεξη» να ψάξει να τα βρει στους άλλους. Εάν γλυστρίσει το πόδι σας, εσείς πληγώνεστε από το κάταγμα, αν όμως «γλυστρίσει» η γλώσσα σας τότε πληγώνετε κάποιου άλλου την πίστη ή τη χαρά. Αυτό το κάταγμα ποτέ δεν θα μπορέσει να επιδιορθωθεί, αυτή η πληγή θα σαπίζει για πάντα. Γι’ αυτό να χρησιμοποιείτε την γλώσσα με πολύ μεγάλη προσοχή. Όσο πιο μαλακά μιλάτε, όσο πιο λίγο μιλάτε, και όσο πιο γλυκά μιλάτε, τόσο το καλύτερο για σας και για τον κόσμο.Μπάμπα Divine Discourse, Mar 29, 1965
6 Ιανουαρίου
Το άνθος της μακροθυμίας είναι πολύ αγαπητό στον Θεό. Οι Πάνταβας υπέφεραν πολλά στα χέρια των Καουράβας. Αλλά αυτό που τους προστάτεψε ήταν η αρετή της μακροθυμίας, και τους έκανε ιδεώδη για τον υπόλοιπο κόσμο. Το άλλο άνθος που πρέπει να προσφέρετε στον Θεό είναι η γαλήνη. Πρέπει να παραμένετε γαλήνιοι εν μέσω όλων των μεταπτώσεων της ζωής. Μόνο τότε μπορείτε να αποκτήσετε τη θεϊκή χάρη. Η γαλήνη χρειάζεται στο σωματικό, το νοητικό και το πνευματικό επίπεδο. Η γαλήνη δεν είναι εξωτερική, υπάρχει μέσα σας. Εσείς είστε η ενσάρκωση της γαλήνης. Στην εγκόσμια ζωή θα υπάρχουν σίγουρα πολλές κακουχίες, αλλά δεν πρέπει να αναστατώνεστε. Πρέπει να υπομένετε όλα τα δεινά με καρτερία και υπομονή. Η ανθρώπινη ζωή δεν δίδεται μόνο για την τέρψη των εγκόσμιων απολαύσεων. Η ζωή αποκτά σημασία μόνο όταν βιώσει κανείς τη γαλήνη που πηγάζει από την καρδιά.Μπάμπα, Divine Discourse, Aug 22, 2000
5 Ιανουαρίου
Αν τύχει να δείτε ένα κακό άτομο, μη νομίσετε αμέσως ότι είναι κακός. Οι κακές πράξεις αυτού του ανθρώπου είναι εξαιτίας του σώματος, αλλά μέσα του είναι ο ίδιος Εαυτός-Άτμα που είναι επίσης και μέσα σας. Αυτή η ενότητα, αυτή η Θεϊκή Ουσία, είναι αυτό στο οποίο πρέπει να συγκεντρώνεστε. Να του συμπεριφέρεστε με το συναίσθημα ότι ο Εαυτός μέσα σας υπάρχει επίσης και σ’ εκείνον. Αυτός είναι ο τρόπος για να αναπτύξετε αγάπη για όλα τα πλάσματα. Επίσης μην τρέφετε κακή προαίρεση για καμιά χώρα, αλλά να τις αντιμετωπίζετε όλες το ίδιο. Μην κρίνετε τις πολιτιστικές παραδόσεις άλλων χωρών. Να αγαπάτε τη δική σας παράδοση σαν μητέρα σας, όπως ακριβώς οι άνθρωποι άλλων χωρών αγαπούν τις δικές τους παραδόσεις. Αν ζείτε κατ’ αυτόν τον τρόπο, τότε σίγουρα, πέραν αμφιβολίας, θα γίνετε ιδανικά άτομα. Πρέπει να πνευματικοποιείσετε τη συμπεριφορά σας, τις τάσεις, και τον νου σας.Μπάμπα, Discourse, May 30, 2000
4 Ιανουαρίου
Τα τέσσερα στοιχεία του προγράμματος «Περιορισμός των επιθυμιών» είναι: Χαλιναγώγηση της υπερβολικής ομιλίας, χαλιναγώγηση των υπερβολικών επιθυμιών και εξόδων, έλεγχος κατανάλωσης της τροφής, και έλεγχος της σπατάλης ενέργειας. Χρειάζεστε κάποια ουσιώδη αγαθά για τη στήριξή σας, και δεν πρέπει να επιδιώκετε περισσότερα. Μόνο εάν ο αέρας είναι διαθέσιμος σε επαρκή ποσότητα, θα νιώθετε άνετα. Αν είναι υπερβολικός και υπάρχει θύελλα, θα νιώθετε δυσάρεστα. Όταν διψάτε, πίνετε μόνο μια μικρή ποσότητα νερού που χρειάζεται για τη στήριξη του σώματος. Δεν μπορείτε να πιείτε ολόκληρο το νερό του Γάγγη. Τα μάτια σας κλείνουν αυτόματα όταν τύχει να δουν τη λάμψη μιας αστραπής, επειδή δεν μπορούν να αντέξουν τόσο πολύ φως. Συνεπώς πρέπει να υπάρχει ένα όριο στα πάντα, συμπεριλαμβανομένων και των επιθυμιών.Μπάμπα, Divine Discourse, Jan 19, 1983
3 Ιανουαρίου
Τα λόγια σας πρέπει να είναι πάντοτε καλά. Ποτέ μην προφέρετε σκληρά λόγια. Να μιλάτε απαλά και γλυκά. Γι` αυτό σας λέω: «Δεν μπορείτε πάντα να υποχρεώνετε, μπορείτε όμως πάντα να μιλάτε με τρόπο που να υποχρεώνετε». Να μιλάτε σιγά έτσι ώστε να μπορεί να σας ακούσει μόνο το άτομο για το οποίο προορίζονται τα λόγια σας. Να καλλιεργείτε τέτοια απαλή και γλυκιά ομιλία. Τα καλά θεάματα, τα καλά ακούσματα και τα καλά λόγια οδηγούν σε καλές σκέψεις. «Όπως είναι οι σκέψεις σας, ανάλογο θα είναι και το αποτέλεσμα.» Χωρίς καλές σκέψεις, δεν είναι δυνατόν να κάνετε καλές πράξεις. Οι καλές σκέψεις δεν μπορούν να αποκτηθούν διαβάζοντας τις Γραφές ή ακούγοντας τις διδασκαλίες των διδασκάλων. Μέσω συνειδητής προσπάθειας, θα πρέπει να κάνετε ορθή χρήση των αισθήσεων της ακοής, της αφής, της όρασης, της γεύσης και της όσφρησης. Μόνο έτσι μπορείτε να διασφαλίσετε σωστή πνευματική άσκηση.Μπάμπα, Divine Discourse, Apr 28, 1999.
2 Ιανουαρίου
Η ζωή σας είναι ένα μεγάλο ταξίδι. Πρέπει να έχετε λιγότερες αποσκευές (επιθυμίες) σ’ αυτό το μακρύ ταξίδι της ζωής. Γι` αυτό λέγεται: «Λιγότερες αποσκευές, περισσότερη άνεση, κάνουν το ταξίδι απόλαυση.» Γι` αυτό πρέπει σήμερα να υιοθετήσετε ένα ανώτατο όριο στις επιθυμίες. Πρέπει να κόβετε τις επιθυμίες σας μέρα με τη μέρα. Έχετε τη λανθασμένη άποψη ότι η ευτυχία βρίσκεται στην εκπλήρωση των επιθυμιών. Αλλά στην πραγματικότητα, η ευτυχία αρχίζει να ανατέλλει όταν οι επιθυμίες έχουν εξ ολοκλήρου εξαλειφθεί. Όταν μειώσετε τις επιθυμίες σας, ανέρχεστε στην κατάσταση της απάρνησης. Έχετε πολλές επιθυμίες, τι κερδίζετε από αυτές; Θα αντιμετωπίσετε σίγουρα τις συνέπειες όταν αξιώνετε κάτι ως δικό σας. Θα είστε ευτυχείς τη στιγμή που θα εγκαταλείψετε το εγώ και τις προσκολλήσεις.Μπάμπα, Divine Discourse, Mar 14, 1999
1 Ιανουαρίου
Ο Θεός δεν περιμένει από σας να κάνετε τελετουργίες ούτε θέλει να μελετάτε τις Γραφές. Αυτό που επιθυμεί από σας είναι τα οκτώ είδη ‘λουλουδιών’. Ο Θεός θα ευχαριστηθεί από σας και θα σας χαρίσει δώρα, μόνον όταν του προσφέρετε αυτά τα ‘άνθη’ που Του είναι αγαπητά. Κανένα όφελος δεν θα έχετε από το να Του προσφέρετε ανθοδέσμες, που φθίνουν και σαπίζουν. Να Του προσφέρετε τα οκτώ λουλούδια της μη-βίας, του ελέγχου των αισθήσεων, της συμπόνιας, της ανεκτικότητας, της γαλήνης, της πειθαρχίας, του διαλογισμού και της αλήθειας. Η ζωή σας θα δει εκπλήρωση όταν ευχαριστείτε τον Θεό προσφέροντάς Του αυτά τα ‘λουλούδια’. Η αγάπη είναι το αφανές ρεύμα όλων αυτών. Γι` αυτό να ζείτε μια ζωή πλημμυρισμένη από αγάπη.Μπάμπα